Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro numerów tp 913
Temat: biuro numerow
czy istnieje numer do biura numerów tp dostepny dla abonentow spoza
polski.
krotko mowiac mieszkam w uk i nie moge znalesc numery do biura numerów
tp ktory dzialal by z zagranicy, 118913 nie dziala
Nie działa bez względu na to, czy poprzedzony dowolnym WSN ? Czyli ani
+48 118 913 ani +48 22 118 913 ?
Temat: biuro numerow
| czy istnieje numer do biura numerów tp dostepny dla abonentow spoza
| polski.
| krotko mowiac mieszkam w uk i nie moge znalesc numery do biura numerów
| tp ktory dzialal by z zagranicy, 118913 nie dziala
Nie działa bez względu na to, czy poprzedzony dowolnym WSN ? Czyli ani
+48 118 913 ani +48 22 118 913 ?
nie dziala 48 118913 ani np. 48 44 118913
Temat: dormowe numerki 0800
kto zna darmowe ( aktualne) numery 0800
Razem z nazwą użydkownika i loginem.
Do modemu :-)
Oczwywiście
Zadzwon do miejscowego biura obslugi klienta tpsa albo do biura numerow
(913).
Z góry dziękuje i błogosławie
Ty ksiadz?
MadWolf.
Temat: Autentyki
śmiac sie czy płakać??
kumpela pracowała kiedys w
913 [
biuro numerów TP S.A]
1.
Dzwoni do niej klient i dyszącym z pośpiechu głosem woła:
-Pani, przejechało cos koło mnie na sygnale - co to było i gdzie pojechało??
2.
ta sama praca, ta sama kolezanka:
Zadzonil klient i pyta: paaaaaaani, jak sie nazywa ta wioska za lasem?
3.
Kumpel, taki nierozgarniety poczatkujący aktor, pyta kiedyś na imprezie:
-Jak się mówi: Iran czy Irak?
4.
Mistrzostwa świata piłki noznej 2006. Przyszła pani lekarz, klezanka moja, pyta:
-kto wygrał: Trynidad czy Tobago?
[Witam wszystkich po przerwie ]
Temat: Tylko dla swoich
Biuro numerów Telekomunikacji Polskiej nie informuje już o
numerach telefonów abonentów, którzy nie są klientami tej firmy - donosi "Głos Szczeciński". O tym zaskakującym postępowaniu
TP SA poinformowali gazetę Czytelnicy, którzy próbowali ustalić
numery telefonów dzwoniąc pod
numer 913.
"Usłyszałam, że pilski abonent, którego
numer próbuję ustalić to abonent firmy Netia i Telekomunikacja Polska nie poda mi na niego namiarów" - mówi pani Maria ze Szczecina.
Dzwoniący pod
913 są zdziwieni, bo jeszcze niedawno
biuro numerów TP udzielało informacji o telefonach abonentów wszystkich firm działających w Polsce (oprócz sieci komórkowych). Jak się okazuje, nowa "polityka informacyjna"
TP SA, jest wynikiem konfliktu między
TP SA a innymi operatorami. Telekomunikacja Polska chce, by konkurencyjne firmy współfinansowały
biuro numerów 913. Te zaś twierdzą, że mogą płacić, o ile koszty prowadzenia
biura przekraczają uzyskane przez nie dochody - pisze "Głos Szczeciński". Jest też problem z bazami danych. Konkurenci
TP obawiają się, że jeśli przekażą telekomunikacji dane swoich abonentów, ta może je wykorzystać, by przeciągnąć klientów do swojej firmy. Chcą więc gwarancji, że ich bazy danych nie będą wykorzystywane niezgodnie z zasadami uczciwej konkurencji. Z informacji dziennika wynika, że dotychczasowe rozmowy między operatorami nie wróżą szybkiego kompromisu. Nieoficjalnie gazeta dowiedziała się też, że dwaj najwięksi konkurencji
TP: Dialog i Netia wystąpią do Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty z prośbą o pomoc w rozwiązaniu konfliktu - donosi "Głos Szczeciński.
Temat: 913 i 908 znów podwyżka
| Cena za połaczenie z biurem numerów 913
| od 1.09.04 - 1,42 z VAT ale za to można
| uzyskać informację o 4 numerach.
| Cena za połaczenie z miedzynarodowym
| biurem numerów 908 po 1.09.04 -
| 2,44 z VAT - informacji do woli :)
juz od dawna taniej z komorki, szczegolnie ze strefy ;)
Z abo Plusa po wybraniu 913 (albo AB913) jest informacja,
że usługa Biura Numerów TP jest dostępna pod numerem
*72913, koszt minuty połączenia - 2,44 brutto za minutę
;P
Pozdrawiam
Temat: Grunt to informacja... ;-P
Witam,
Potrzebowałem #tel do pewnego banku w WAWie. Zadzwoniłem do Żółtego
Telefonu (www.9494.pl), gdzie uzyskałem pewien numer. Nikt pod nim nie
odbierał, więc zadzwoniłem do Biura Numerów TP 913 Welcome to Ciechanów,
co by dowiedzieć się o jakiś następny.
Dostałem tam INNY numer, gdzie znów nikt nie odbierał telefonu.
Wykonałem trzeci telefon, do Banku Danych TP (9493) gdzie można
się dodzwonić WYŁĄCZNIE z telefonu TP. Specyficzne to pojęcie robić
pseudobiznesowy bank danych, gdzie można się dodzwonić tylko ze stacjonarki
i tylko jednego operatora (widać fachoffcy z TP myślą, że tylko takich
używa segment biznesu).
No ale zadzwoniłem tam i dostałem TRZECI z koleji numer, gdzie nikt żywy
nie raczył odebrać.
Wkurzyłem się i gdy po powrocie do domu dopadłem do PC, poszukałem numeru
telefonu przez stronę WuWuWu owego banku.
Bez większego trudu znalazłem numer telefonu i faxu. Zadzwoniłem tam,
dowiedziałem się czego chciałem, przy okazji pytając, czy te 3 numery
telefonów, jakie dostałem z Banku Danych TP, Biura Numerów TP i 9494.pl są
faktycznie do nich?
Nie muszę Wam dopowiadać chyba, iż facio z oddziału banku zaprzeczył....
Grunt to informacja! :-
W roku 1990 chyba, w programie "Bliżej Świata", pewien gość z Helwecji
użalał się, że chcąc coś załatwić w Polsce, musi wykonać mnóstwo telefonów,
czekać na wolny sygnał (w roku 1990 norma), potem odbijać się od jednej do
drugiej osoby i słyszeć zdziwienie, że "to do mnie Pana skierowano?" Każdy
udziela innej informacji i każdy błędnej, a czas i pieniądze na mnóstwo
zbędnych telefonów trzeba wydać.
Temat: kolejny gwózdz w trumne TPSA
W sprawie Neo się nie wypowiadam, bo te obniżki cen i wzrost przepustowości to tylko chyba chwyt reklamowy... a ograniczenie 5GB to pocichu... tak też było ze zmianą cennika z budek telefonicznych 1 sierpnia ...
tp zapomniało poinformować o tym swoich klientów... nawet ludzki z 9393 mieli 15 sierpnia błędne informacje, którymi wprowadzali abonentów w błąd... ale cóż...
A tak bajdełej to od 1 września... zatem za 1h następują kolejne wzorosty cen w
tp... chodzi mi o usługę
Biura Numerów, czyli
913, za niecałe 60 min cena za połączenie z tym
numerem wynosić będzie 1,42 zł za połączenie... w trakcie udzielane będę max 4 informacje o
numerach...
A jeśli mam już być szczegółowy to od 30 września nastąpi też zmiana niektórych
numerów usługowycj
tp... m.in.
Biuro Numerów to 118-
913[ Dodano: 31-08-2004, 23:03 ]
to tak przybijąc te gwoździe...
Temat: NIETYPOWE OBJAWY "CHOROBY"? PROSZE PORADZCIE COS
http://www.uszata.com/eks...e/wpisy_wet.phpnie ma tam
numerów ale znajac nazwisko mozna zadzwonic na informacje
Biuro numerów TP - 118
913BIURO NUMERÓW ABONENTÓW Telefonii Dialog 0801 700 700.
życze powodzenia
warto poczekac równiez na odpowiedzi innych forumowiczów
Temat: zapytanie
913 -
biuro numerów TP
Temat: Idea uruchamia biuro numerów
Oczywiscie, ze Idea ma od lat biuro numerow pod *123, gdzie mozna sie
dowiedziec numer abonenta sieci Idea i NMT, w tym artykule autorowi
chodzilo
o wspolne biuro numerow z TPSA, ktore Idea planuje utworzyc od lipca,
czyli:
Dzwoniac pod 118913( BN TPSA )mozna sie bedzie zapytac o numer komorkowy w
Idei i vice versa, dzowniac pod *123 (BN Idea) bedzie sie mozna dowiedziec
o
numer tel stacjonarnego TPSA.
no taka akcja byla rok temu (lipiec albo sierpien) na wtedy jeszcze 913
mozna bylo pytac o nr idei, trwalo moze 2-3 tygodnie pod haslem "akcja
pilotazowa", dlugo trwalo przeanalizowanie wynikow....
Pozdrawiam
Temat: 9393, nowe abonamenty czyli kolejne rewelacje i inne rosliny
| otorz ja sie dowiedzialem pod 9393 nie mozna sie dowiedziec
| czy dany numer jest numerem TPSA czy tez nim nie jest, taka
| informacje mozna uzyskac pod 913
Chyba nie ma w tym nic dziwnego. W końcu 9393 to nie biuro numerów.
No niezupełnie... W nowych planach informacja o tym,
czy dany numer jest z sieci TPSA, staje się w pewien
sposób częścią cennika, a więc uzyskanie jej nie powinno
kosztować nic (a tymbardziej trzech impulsów)...
Znowu można jedynie strzelać, ewentualnie pisać do Biura Pasowego TP ;)
Ale można być prawie pewnym, że 913 w obrębie strefy wliczone w abonament
nie będzie. Pewnie wliczą tylko to, co na fakturze trafia pod
lokalne/strefowe, czyli chyba tylko siedmiocyfrowe numery. Co do
A już czterocyfrowe numery np. do taksówek
będą płatne? Dziwne... :-)
Pozdrawiam
Temat: 9393, nowe abonamenty czyli kolejne rewelacje i inne rosliny
otorz ja sie dowiedzialem pod 9393 nie mozna sie dowiedziec
czy dany numer jest numerem TPSA czy tez nim nie jest, taka
informacje mozna uzyskac pod 913
Chyba nie ma w tym nic dziwnego. W końcu 9393 to nie biuro numerów.
nasuwa mi sie kolejne pytanie czy polaczenia na 913 sa taryfikowane
specjalnie (rowniez jak dzwonie do innej strefy) czy tez
polaczenia sa wliczane w abonament....
Znowu można jedynie strzelać, ewentualnie pisać do Biura Pasowego TP ;)
Ale można być prawie pewnym, że 913 w obrębie strefy wliczone w abonament
nie będzie. Pewnie wliczą tylko to, co na fakturze trafia pod
lokalne/strefowe, czyli chyba tylko siedmiocyfrowe numery. Co do
międzystrefowego - kto to wie?
Temat: 9393, nowe abonamenty czyli kolejne rewelacje i inne rosliny
| otorz ja sie dowiedzialem pod 9393 nie mozna sie dowiedziec
| czy dany numer jest numerem TPSA czy tez nim nie jest, taka
| informacje mozna uzyskac pod 913
Chyba nie ma w tym nic dziwnego. W końcu 9393 to nie biuro numerów.
ale to wlasnie pod 9393 mozna sie dowiedziec szczefgolow
odnosnie taryf zas pytanie jak jest taryfikowane
polaczenie pod numer x o godzinie y w planie taryfowym
z jest jak najbardziej pytaniem dotyczacym cen za uslugi
nie zas numeru
tak BTW witam po chwili nieobecnosci, ale dysk mi
zdycha :(
Temat: Biuro numerów TPSA
Siedząc u klienta zapomniałem
numeru do internetu w systemie ISDN wiec
wpadłem na pomysł dryndne na
913.
Dzwonie podnosi pani słuchawkę i pytam się grzecznie o
numer ogólno polski
do internetu w sieci ISDN
Odpowiedź; a co to takiego ona nie ma wykazie proszę dzwonić o
biuraobsługo klienta !!!!!!!!!!!!!!
Wydaje mi się że personel w
TPSA jest troszeczkę nie doinformowany co o tym
myślicie !!!
Opolu miasto woj.
Zresztą to nie pierwszy przypadek ignornactwa
Używając modemu z homologacja zadzwoniłem że spadła mi jakość połączeń na
lini analogowej z 50000 na 45000 , Pani przyjęła zgłoszenie ze chce
sprawdzić linie po chwili drynda do mnie i informuje linie w porządku
Do widzenia !!! i rypła słuchawką ( pewnie zmierzono oporność i pap papa ) i
tak się nas traktuje .
Owszem powinno się zgłoscic modem w
TPSA opłata do pisma około 8 zł nr
homoli i przysyłają montera aby sprawdził czy mam homole. i w tedy można
dociekać swoich zastrzezeń..................
Temat: Możesz umrzeć a i tak TPSA nie poda Twego adresu!
| Tu nie chodzi o _inne poglądy_, lecz o absurdalność
| stanowiska BNN i osoby z biura prasowego TP,
| któremu przyznałeś rację.
Przyznał mu rację, a nie mówił, że to normalna zdrowa sytuacja.
Podano już w tym wątku odpowiednie zapisy z PT.
Niedorzeczniczka nie miała racji. Poza tym jeżeli chodzi
o ratowanie ludzkiego życia, to każdy przepis można olać.
| Rozumiem, że wg Ciebie w przypadku, gdy ktoś zasłabnie
| na peronie metra, to ratownicy spieszący na pomoc
| zanim wejdą na ów peron powinni skasować bilety? *)
Co ma piernik do wiatraka?
Nie widzisz analogii? Najpierw przepisy i procedury,
a ludzkie życie bądź zdrowie dopiero w drugiej kolejności...
Czy tak?
Była mowa o dzwonieniu do 913 i dopytywaniu
się o zastrzeżone informacje. Skąd kobieta w informacji ma wiedzieć
kto/skąd dzwoni?
No jak to skąd? Nie osłabiaj mnie. Przecież właśnie pracuje
w Biurze Numerów (a numery dzwoniących się wyświetlają),
więc nawet nie musi dzwonić pod 118913, żeby sprawdzić,
skąd dzwonią. :-)
Pozdrawiam
Piotr
Temat: 913 i 908 znów podwyżka
Z abo Plusa po wybraniu 913 (albo AB913) jest informacja,
że usługa Biura Numerów TP jest dostępna pod numerem
*72913, koszt minuty połączenia - 2,44 brutto za minutę
;P
no i co z tego? niejestem frajerem zeby tyle placic, dzwonie 46xxxx placac
grosze ;)
z judei oczywiscie 913 osiaglany, tozto jeden biznes telekomunikacyjny ;]
Jean
Temat: 913 i 908 znów podwyżka
| Cena za połaczenie z biurem numerów 913
| od 1.09.04 - 1,42 z VAT ale za to można
| uzyskać informację o 4 numerach.
A bank danych tp podrozal? Zawsze tam dzwonilem, szybciej i batrdziej
kompleksowo :)
Tez tam czesto dzwonie, przewaznie tak: 01044429493 :) - naliczanko sekundowe i
kilkanascie groszy za min :)
Temat: 913 i 908 znów podwyżka
| Z abo Plusa po wybraniu 913 (albo AB913) jest informacja,
| że usługa Biura Numerów TP jest dostępna pod numerem
| *72913, koszt minuty połączenia - 2,44 brutto za minutę
| ;P
no i co z tego? niejestem frajerem zeby tyle placic, dzwonie 46xxxx placac
grosze ;)
Ale jakie 46xxxx? Normalnie się dodzwaniasz z Plusa na 46913???
Strefa + nie powinna mieć tu nic do rzeczy chyba...
Pozdrawiam
Temat: Gdzie pracujemy?
Podzielmy sie tym, gdzie pracujemy? Tak z ciekawosci, zeby zobaczyc gdzie i w jaki sposob mlodziez moze zarobic.
Zaczne od siebie. Obecnie pracuje w
TP SA, w
biurze numerow 118
913. W skrocie - ludzie do mnie dzwonia, podaja dane do jakiego abonenta chcieliby telefon, wklepuje to na kompie i podaje
numer:) Praca o tyle dobra, ze ustalam sobie dyspozycyjnosc, czyli pracuje kiedy chce (zwykle mniej wiecej 4 dni w tygodniu).
Temat: Studia i praca
Hmmm.... to może ja ucze sie dziennie na Uniwersytecie Śląskim - teraz już drugi rok leci (a więc dopiero początek).
Pracuje już od ponad roku w firmie pracy tymczasowej zatrudniającej mnie w
TP na stanowisku konsultanta
913 (
Biuro Numerów) i 9493 (Bank Danych). Chociaż teraz ostatnio doszło jeszcze 917 (
Biuro Zlecen).
W wakacje pracowałem normalnie na ranne zmiany... teraz w październiku takiej możliwości nie będzie (Studia dzienne)... dlatego teraz już we wrześniu starałem się, aby być na nockach... i się udało - i mam nadzieje, że się uda w październiku.... zmiany są ciekawe, bo od 21:00 - 07:00 więc po 10 godzin... pracuje teraz na 3/4 etatu - we wrześniu teraz mam 17 dni wolnych.... i mam nadzieje, że w październiku nie dadzą nam całego, bo wtedy nie wiem jak będzie.
W każdym razie będę się starał tam utrzymać... jak już będzie naprawdę źle i nie będę wyrabał to na tym skończy się moja praca... w każdym razie jest dobra bo w nocnych godzinach i na takim stanowisku to ciężko coś dobrego znaleźć...
Temat: ksiazka telefoniczna na www
| ksiazka telefoinczna firm jest ogolnodostepna na www.ditel.pl
C 2003-2004 DITEL SA Wszelkie Prawa zastrzeżone
Jeżeli nie wiesz jakie to prawa, patrz stosowna ustawa.
Ze swojej strony uważam temat za wyczerpany.
A jednak...
9393 BlueLine
913 Biuro Numerów TP
9493 Bank Danych TP
Powyższe linijki są wyjątkiem z pewnej bazy danych,
czy łamią prawa autorskie?
Odróżniasz bazę danych od danych?
Temat: ksiazka telefoniczna na www
| C 2003-2004 DITEL SA Wszelkie Prawa zastrzeżone
| Jeżeli nie wiesz jakie to prawa, patrz stosowna ustawa.
| Ze swojej strony uważam temat za wyczerpany.
A jednak...
9393 BlueLine
913 Biuro Numerów TP
9493 Bank Danych TP
Powyższe linijki są wyjątkiem z pewnej bazy danych,
czy łamią prawa autorskie?
Odróżniasz bazę danych od danych?
Wróćmy do kontekstu dyskusji.
Treść pytania:
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: ksiazka telefoniczna na www
czy mozna bezkarnie umieścić sobie na www ksiazke telefoniczna
danego miasta na podstawie wydania ksiazkowego?
chodzi o firmy, nie osoby prywatne...
---------------
Moim zdaniem - nie.
Pozdrawiam
JL
Temat: ORANGE == 100% TPSA
Nie obrazaj rzesz studentow co siedza w tpsa na biurze numerow..... Tani sa
ale przeciez dzieki kolonialnej pracy maja na kromke ze smalcem. Dodam ich
praca pozwolila pozwalniac etatowych pracownikow 913.
A jak nie pójdą tam pracować, to nie dostaną zaliczenia? Czy też może
chodzi o to, żeby były jakiekolwiek pieniążki, za to nie trzeba było się
przepracowywać? I jaki w ogóle z tym ma związek fakt, że sa studentami?
Temat: TP: Informacje o numerach stacjonarnych i komórkowych razem
Informacje o
numerach telefonów klientów Telekomunikacji Polskiej oraz sieci komórkowej Orange można od 29 września 2005 r. uzyskać zarówno w
Biurze Numerów TP pod
numerem 118
913 jak i w Orange
Biurze Numerów pod
numerami *123 lub 501200123, dostępnymi z telefonów sieci Orange. Dzięki temu Klienci uzyskają informacje o
numerach stacjonarnych i komórkowych podczas jednego połączenia.
Zasady udzielania informacji pod 118913 oraz *123, 501200123 pozostają takie jak dotychczas. Aby uzyskać informacje o szukanym
numerze trzeba podać doradcy imię i nazwisko abonenta lub nazwę firmy, miejscowość i adres. Trzeba także zaznaczyć czy chodzi o
numer telefonu stacjonarnego czy komórkowego.
Współpraca
TP oraz PTK Centertel w udzielaniu informacji o
numerach opiera się na przepisach Prawa telekomunikacyjnego. Artykuł 67, ust.1 daje podstawę do udostępnienia, za wiedzą i zgodą abonenta, innemu przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu danych niezbędnych do świadczenia usługi udzielania informacji o
numerach telefonów. Zarówno Klienci
TP jak PTK Centertel zostali o tym poinformowani w komunikacie umieszczonym na wysyłanych w maju i w czerwcu rachunkach. Do klientów PTK Centertel, którzy nie otrzymują faktur (oferty typu MIX) został skierowany stosowny SMS informacyjny.
Firmy nie będą sobie udostępniać informacji o
numerach zastrzeżonych oraz
numerach tych klientów, którzy po 2 września 2004 nie wyrazili zgody na umieszczenie swoich danych w spisie abonentów.
Abonenci innych sieci niż Orange mogą obecnie uzyskać informacje o
numerach w sieci Orange wyłącznie pod
numerem 118
913.
Połączenie z telefonu stacjonarnego
TP z
numerem 118
913 kosztuje 1,16 zł (1,42 zł z VAT) niezależnie od czasu jego trwania, zaś cena połączenia z
numerem *123, 501200123 dostępnymi z telefonów sieci Orange, zależy od planu taryfowego, z którego korzysta osoba dzwoniąca.
Temat: Tajne podwyżki w TP SA
nformacja telefoniczna pod
numerem 913 nie jest darmowa. Trzeba za to zapłacić, i to sporo. Jakby tego było mało,
TP SA bez rozgłosu wprowadziła kolejną podwyżkę. Korzystanie z
biura numerów kosztowało 1,06 zł. Od wczoraj kosztuje 1,42 zł. "A i tak jest to usługa dla nas deficytowa" - powiedział "Życiu Warszawy" Mariusz Loch z
biura prasowego
TP SA.
Dwa lata temu spółka dopłacała do niej 200 mln zł rocznie. Teraz deficyt się zmniejszył, ale podobno niewiele. W zamian za podwyżkę abonenci dostaną jednorazowo informację o czterech
numerach telefonów, a nie dwóch, jak do tej pory. Mariusz Loch potwierdza jednak, że zdecydowana większość wykręcających
913 potrzebuje góra dwóch
numerów. Nie zgadza się z tym, że o podwyżce nikt nie wiedział. "Informację wysłaliśmy wraz z rachunkami za poprzedni miesiąc" - mówi.
"Ktoś, kto chce oszczędzić, może wykręcić
numer 94 94. To dawny "żółty telefon" - prywatny odpowiednik
913. Opłata za te usługę kosztuje jak za połączenie lokalne. Jednak w bazie danych są głównie firmy z Warszawy i okolic.
Temat: 913 i 908 znów podwyżka
Cena za połaczenie z biurem numerów 913
od 1.09.04 - 1,42 z VAT ale za to można
uzyskać informację o 4 numerach.
A bank danych tp podrozal? Zawsze tam dzwonilem, szybciej i batrdziej
kompleksowo :)
Temat: Czy ktoś może wie jak dzwonić na biuro numerów TPSA?
Z budki telefonicznej ja próbowałem, wykręcająć 0048 118
913 niestety nic z tego.
Temat: zapytanie
913 - biuro numerów TP
chyba raczej 118
913
Temat: Nr tel
Na telefoniczne
biuro numerów TP 118
913.
Temat: Uwaga na TPSA!
Poparz LUCEK, jak życie, a ściślej
TPSA dogania kabaret.
"Zmiana
numerów informacyjnych
TP SA
Od jutra (30.09) zmienią się
numery informacyjne Telekomunikacji Polskiej. Dzwoniąc na przykład do
Biura Numerów trzeba będzie wybrać
numer 118-
913 zamiast dotychczasowego
913.
Zmiany spowodowane są decyzją prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty o likwidacji
numerów trzycyfrowych.
Telekomunikacja informuje jednak, że do końca roku będzie świadczyć usługi informacyjne zarówno pod nowymi, jak i dotychczasowymi
numerami."
Onet
Może w przyszłości nie warto umieszczać takich żartów?
TPSA gotowa jest wprowadzić je w życie. Nieco okrojony przykład właśnie nam zaprezentowali. Strach pomyśleć, co będzie dalej
Temat: 1033 - to juz jest skandal !
| Dzwonie sobie na 913 i pytam o kierunkowy do Jastrzębiej Góry.
| Pani mówi tak : "Kierunkowy 0-1033-58 i nr abonenta"
| Mówię pani, że przeciez 1033 nie jest numerem kierunkowym.
| Pani mówi, że owszem jest, bo zmieniły sie numery od wczoraj.
| Wykonałem drugi telefon - pytam z glupia frant o kierunkowy do Katowic.
| Odpowiedz taka sama. "Prosze wybrać 1033 a potem 32 do Katowic". Pytam
| dlaczego podaja, że *nalezy* wybrać 1033 ?
| Odpowiedz : przeciez tylko ten numer jest czynny !
| Biuro Numerów Poznańskiej Strefy Numeracyjnej.... sprawdzane 2 minuty
| Niech ktoś zadzwoni i to nagra, bo szlag mnie w tym momencie trafil. To
ma
| byc zgodne z prawem
nie rozumiem ciebie przeciez dzwonisz do informacji tp s.a wiec co maja ci
powiedziec jaki jest kierunkowy np. neti zartujesz !!!!
Hola hola!!! Numer kierunkowy w PL ma 2 (slownie: dwie) cyfry. 1033 to
prefiks i w informacji na pytanie o numer kierunkowy do Katowic powinni
odpowiedziec "32" Koniec.
Temat: Miłe zaskoczenie w tepsie.....
Witam
Chcę sie z Wami grupowicze podzielić czymś niewiarygodnym - przynajmnej dla
mnie. Dzwonie na numer X zlokalizowany w Mysłowicach i otrzymuję odpowiedź
od gaduły linia abonencka uszkodzona. No sru..... na 913 (gliwickie) i
prosze o numer biura badań w Mysłowicach. Pani podaje mi 2222000. No to
kręcę i zgłasza się miły głosik w tonacji BOKów operatorów GSM przedstawia
się jako całodobowe zcentralizowane biuro badań TPSA i pyta się w czym może
pomóc. Przedstawiam problem że nie mogę się dodzwonić na numer X w
Mysłowicach, czekam chwile, głosik wraca i prosi mnie o mój telefon żebym
nie był narażony na koszty spowodowane oczekiwaniem. Mija 15 minut głosik
oddzwania i informuje mnie o uszkodzeniu prosi o wyrozumiałość i o jeżeli to
możliwe jakiś numer komórkowy do abonenta z którym nie mogę się
skontaktować, oczywiście jak większość polaków abonent ów posiada komórkę ja
ją podaje, a głosik prosi mnie żebym się nie niepokoił, że powiadomi mnie
jak tylko uszkodzenie zostanie usunięte. Mija godzina otrzymuje informację o
sprawności linii i życzenia miłego wieczoru.
Mineło już ponad 2 godzinęy od tego zdarzenia a ja nadal jestem w
SZOKU!!!!!!
Czy komuś się już taka niesamowita osługa przytrafiła w tej
firmie..............??????
Pozdrawiam ze słowami "Czyżby łączyło nas coraz więcej....?????"
Temat: "Wolne telefony" (a raczej bilingi)
Dokladnie. Jesli firma ogolnopolska, czy tez urzad centralny, nie jest w
niczym zwiazany z konkretna lokalizacja, to jak najbardziej logiczne jest
przeniesienie go do miasta o niskich kosztach biur, duzym bezrobociu, tanich
uslugach itp.
Takie przykłady istnieją już od zamierzchłych czasów komunistycznych:
- Centralny Ośrodek Rozliczeniowy Poczty i Telekomunikacji
(a obecnie tylko Poczty) w Bydgoszczy (ul. Bernardyńska)
- Biuro ds. Przejazdów Bezbiletowych PKP w Gnieźnie (ul. Lecha 10)
- Biuro Kontroli Dochodów PKP w Olsztynie
Takich przykladów jest znacznie więcej...
A co do np. Ciechanowa - nie tak dawno jeszcze część
warszawskiego ruchu 913 obsługiwała filia Biura Numerów w Ciechanowie,
nie wiem dlaczego z tego zrezygnowano
Tego typu przyklady mozna mnozyc w nieskonczonosc (bo nieskonczona jest
polska scentralizowana biurokracja) i w niczym mnie nie dziwi, ze sluzby
centralne TP SA sa przenoszone do miast tanszych, niz Warszawa. Dodam nawet,
ze troche dziwi mnie (moj rodzinny) Krakow, gdzie akurat nieruchomosci nie
sa wiele tansze od warszawskich, ale i tak nalezy pochwalic TP SA za
wzgledna racjonalizacje.
Co to za racjonalizacja, jeżeli abonent otrzymuje biling po niemal dwóch
miesiącach zamiast po tygodniu od zakończenia okresu rozliczeniowego???
Pozdrawiam
Temat: 1033 - to juz jest skandal !
Ave Impera :-))
Dzwonie sobie na 913 i pytam o kierunkowy do Jastrzębiej Góry.
Pani mówi tak : "Kierunkowy 0-1033-58 i nr abonenta"
Mówię pani, że przeciez 1033 nie jest numerem kierunkowym.
Pani mówi, że owszem jest, bo zmieniły sie numery od wczoraj.
Wykonałem drugi telefon - pytam z glupia frant o kierunkowy do Katowic.
Odpowiedz taka sama. "Prosze wybrać 1033 a potem 32 do Katowic". Pytam
dlaczego podaja, że *nalezy* wybrać 1033 ?
Odpowiedz : przeciez tylko ten numer jest czynny !
Biuro Numerów Poznańskiej Strefy Numeracyjnej.... sprawdzane 2 minuty
temu.
Niech ktoś zadzwoni i to nagra, bo szlag mnie w tym momencie trafil. To ma
byc zgodne z prawem
nie rozumiem ciebie przeciez dzwonisz do informacji tp s.a wiec co maja ci
powiedziec jaki jest kierunkowy np. neti zartujesz !!!!
Temat: Slupska (dez)informcja 912
Wlasnie ostatnio mialem okazje skorzystac z uslug slupskiego biura
numerow znajdujacego sie pod numerem 912, poniewaz potrzebowalem
uzyskac numer jednej ze szczecineckich firm komputerowych.
Zadzwonilem pod 912 i sie pytam, podlaem nazwe firmy, pqnienka szuka w
papierach i twierdzi ze chyba ta firma jest jakas nowa, bo nie ma jej
w spisie.
Fajnie, twierdze, ze firma istnieje juz kilka lat, na to panienka
odpowieda ze to jest niemozliwe, bo oni dostaja co 1.5 roku nowe spisy
:)))
Fajnie, no nie ???
W dobie komputeryzacji, gdzie wystarczyloby polaczyc wszystkie
komputery informacji tpsa w jedna siec, zeby abonent mogl sie
spokojnie dowiedziec odnosnie zadanego numeru, ale oczywisnie po co na
co. Lepiej niech se ludizska dzwonia pod 913 wlasciwe dla strefy
abonenta i placa jak za polaczenie miedzymiastowe.
futszak
Temat: O wszystkim i o niczym...
a propos
TPSA... właśnie podjęłam tam tymczasową pracę, w
biurze numerów od poniedziałku miałam 3 dni szkolenia, a jutro zaczynam na samodzielnym stanowisku, brrr (wbrew pozorom, nie jest to taka prościzna).
a więc jak będziecie chcieli uzyskać jakiś
numer telefonu do jakiejś osoby prywatnej lub firmy/instytucji, to dzwońcie pod 118
913 (dawniej samo
913), a może wtedy akurat odbiorę ja
ps-man, a co ma dekoder neostrady (internet) do wojewódzkiego (tv) ?
ja neostadzie podziękowałam za uwagę w listopadzie, jak również już nawet telefonu nie mam w
TP, tylko w Erze (stacjonarny) i w sumie polecam taką zmianę (a net mam osiedlowy).
Temat: 9393, nowe abonamenty czyli kolejne rewelacje i inne rosliny
| nasuwa mi sie kolejne pytanie czy polaczenia na 913 sa taryfikowane
| specjalnie (rowniez jak dzwonie do innej strefy) czy tez
| polaczenia sa wliczane w abonament....
913 w tablicy taryfiakcji TPSA występuje 2 razy:
taryfa 28 - 2 JT za połączenie i dopisek:
tylko na centralach, retaryfikowane w systemie billingowy na taryfę 01
taryfa 29 - jedena JT za połączenie i dopisek:
Cena za połączenie z biurem numerów przeliczana w systemie billingowym na
0,58
Szlag by to.
pzdr
AK
Temat: Pod 9393 odsylaja do budki telefonicznej !
| numer +48 22 607 16 01 i polaczy mnie z biurem obslugi klienta Plus
| GSM.
| Poprosze o taki numer do TPSA.
zadzwon na 913
Zadzwonilem. Kazalo isc do budki, i jeszcze kupic karte, bo 9393 jest
"za darmo ale na karte". Wybacz, ale taka porade to ja p...e.
MJ
Temat: Slupska (dez)informcja 912
Szanowny
|Wlasnie ostatnio mialem okazje skorzystac z uslug slupskiego
biura
|odpowiada ze to jest niemożliwe, bo oni dostają co 1.5 roku
nowe spisy
|:)))
|Fajnie, no nie ???
|W dobie komputeryzacji, gdzie wystarczyłoby połączyć
wszystkie
|komputery informacji TPSA w jedna siec, żeby abonent mógł
się
|spokojnie dowiedzieć odnośnie zadanego numeru, ale oczywiście
po co na
|co. Lepiej niech se ludizska dzwonia pod 913 wlasciwe dla
strefy
|abonenta i placa jak za polaczenie miedzymiastowe.
Podobny problem występuje z BOK. Postuluję aby w tych BOK-ach
gdzie mają komputery podłączyć im internet a obowiązkowo grupy
dyskusyjne dotyczące telefonii. To by ułatwiło pracę a
"petent" zaoszczędził by trochę nerwów.
Internet u "kierowników" w TPSA to strata pieniędzy. W
niektórych wypadkach
nadobecność tych "kierowników" na grupach dyskusyjnych za
którą my płacimy przynosi szkody TPSA i nam bo jeszcze
jesteśmy współwłaścicielami tego molocha.
Temat: Jak załatwić 0700 ?
Oi Darek!
DKto może udzielić mi informacji w jaki sposób załatwić numery
Dzarobkowe 0700 ? Szukałem informacji na stronie TP S.A. ale nic tam
Dnie znalazłem.
biuro obslugi duzego klienta. dzwonisz do pierwszego lepszego bok-u w swojej
okolicy (ostatecznie pod 913) i pytasz sie o biuro duzego klienta w TPSA.
http://www.kki.net.pl/said/
Temat: e-Książka telefoniczna tp, klienci idywidualni - potrzebna
Dystrybujcą książki
tp zajmuje się firma
TP Ditel (
www.ditel.pl ), lecz niestety na stronie jest tylko spis firm.Możesz też skontaktować się z
biurem numerów ( ogólnopolskie ) pod nr 118
913.
Temat: Pod 9393 odsylaja do budki telefonicznej !
Z kazdego telefonu kazdej sieci komorkowej i stacjonarnej moge wybrac
numer +48 22 607 16 01 i polaczy mnie z biurem obslugi klienta Plus
GSM.
Poprosze o taki numer do TPSA.
zadzwon na 913
loksim
Temat: koniec roku
Witam.
Zbliża się koniec roku i co za tym idzie nastapią (powinny nastąpić)* pewne
zmiany w telekomunikacji.
* - na obszarze RP stosuje się
I tak od północy 31.12.2003 TPSA zaprzestaje świadczenia usług
telefonicznych ze statkami (Gdynia Radio, numer 907).
Do niedawna można było dzwonić na/z statki pod numerem 907 zgłaszła się
telefonistka i łączyła.
Od lata TPSA zaprzestała świadczenia tej uslugi na UKF a od nowego roku
wogóle (KF).
(907 - numer nie jest dostępny z każdego miejsca w kraju, tam gdzie
niedostępny trzeba dzwonić na numer 7-cyfrowy w strefie 0-58).
Zgodnie z PNK (tym nowym) numeracja AUS zaczynajaca się na 9 (innej nie ma
na razie) ma być do końca roku ujednolicona do czterocyfrowej poza służbami
ustawowo powołanymi do niesienia pomocy 98x i 99x.
Co za tym idzie powinni zmienić numer Biura Numerów, zamawiania MM itp.
Ostatnia sprawa to czy TPSA wypełni decyzję URTiP o świadczeniu pewnych
uslug abonentom central dotychczas analogowych , które mają być zmienione do
końca roku na cyfrowe.
Na przykład w Szczecinie jest jeszcze pare E-10A i wątpię aby zdążyli przed
terminie wymiany do końca tego roku.
Jak wszyscy wiedzą, w naszym kraju nie ma co oczekiwać przestrzegania prawa
przez wielkie firmy czy też organa władzy.
nNa koniec wykaz trzycyfrowych numerów AUS spisanych z natury wczoraj w
Międzyzdrojach (dzwoniłem na każdy możliwy).
900 - zamawianie MM
901 - zamawianie MN
907 - Gdynia Radio (do końca roku)
908 - to samo co 901 sie zgłasza
909 - reklamacja MM
911 - "biuro informacji miejskiej"
913 - biuro numerów
917 - biuro zleceń
i uwaga hit ! 9150 - pogotowie komunikacji miejskiej w Szczecinie (tak tak
czterocyfrowy numer, a pod 910 jest info o zmianie na ten właśnie)
980 - zgłaszanie uszkodzeń PAS-ów
986 - straż miejska
987 - uwaga drugi hit - pogotowie techniczne spółdzielni mieszkaniowej
"Słowianin" w Świnoujściu
988 - telefon zaufania
991 - pogotowie energetyczne
992 - pogotowie gazowe
997 - Policja
998 - Straż Pożarna
999 - Pogotowie Ratunkowe
jak widać organizacja numeracji jest super zorganizowana :P
Michał J.
Temat: TPSA w sosie własnym - temat właśnie omawiany (Wyb orcza)
Ursynowskie
biuro telekomunikacji bez telefonu
Nie sposób się dodzwonić do siedziby ursynowskiego biura TP SA na ul. Przy
Bażantarni - nie odpowiada jedyny telefon podawany przez biuro numerów. -
Można spróbować faksem - poucza pani z centralnej infolinii o rachunkach
Pani Teresa z ul. Meander na Ursynowie chciała się dowiedzieć, jak założyć
telefon u siostry, która właśnie wprowadziła się na Kabaty. Straciła tylko
mnóstwo czasu i nerwów. Bo choć pracownicy TP SA podali jej w sumie ok. 20
numerów do ursynowskiej siedziby tej firmy na ul. Przy Bażantarni, żaden
nie odpowiadał. - W końcu telefonistka z centralnej infolinii (numer 95 76)
poradziła mi, że najłatwiej będzie, jak tam po prostu pójdę - poskarżyła
się nasza Czytelniczka.
Sprawdziliśmy. W biurze numerów (tel. 913) dostaliśmy aż trzy namiary, ale
tylko jeden z nich (859 74 08) był numerem ursynowskiego biura. Gdy go
wykręcaliśmy, w słuchawce nieprzerwanie odzywało się irytujące piszczenie.
Drugi (649 99 77) należał do infolinii biura obsługi klienta. Pod trzecim
(95 76) w infolinii o rachunkach zgłosiła się Małgorzata Zielińska.
Spytaliśmy ją, jak założyć telefon na Ursynowie. - Nie potrafię udzielić
takiej informacji. Musi pan wysłać faksem pytania do siedziby na ul. Przy
Bażantarni lub pójść tam osobiście - poradziła. Oznajmiła, że ursynowskie
biuro TP SA nie ma już swoich telefonów.
O wyjaśnienie tego absurdu poprosiliśmy więc Mariusza Locha z biura
prasowego TP SA. Stwierdził on, że wszystkie warszawskie biura obsługi
klientów przestają odbierać telefony. - Klient jest przełączany do
informatorów z 95 76. Dlaczego? To pierwszy krok do uruchomienia jeszcze w
tym roku tzw. błękitnej linii, nowego systemu obsługi klientów -
powiedział. Przyznał, że system działa od niedawna i mogą się zdarzyć
pomyłki. Docelowo zmiany mają wyeliminować pośredników w kontaktach między
TP SA a klientami. - Chcemy, żeby ludzie nie musieli się fatygować do
naszych biur - usłyszeliśmy od Mariusza Locha.
Bartosz Raj
Temat: Nowy sposób wybierania numerów lokalnych (miejs. i strefow.)
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 14.07.2005 roku w sprawie planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych ulega zmianie sposób wybierania
numerów miejscowych i strefowych, czyli lokalnych. Regulacja dotyczy wszystkich operatorów, którzy świadczą połączenia lokalne. Od 5 grudnia 2005 r. przed każdym połączeniem lokalnym wybieraj zero, swój
numer kierunkowy, a następnie
numer Abonenta.
Ceny połączeń lokalnych pozostają bez zmian.
Zmiany nie dotyczą połączeń z
numerami specjalnymi takimi, jak:
trzycyfrowe
numery alarmowe do służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy, np. pogotowie ratunkowe 999 oraz centrum powiadamiania ratunkowego 112
numery czterocyfrowe, np. zamawianie rozmów międzymiastowych 90 50, informacja miejska 94 91, radio taxi, pogotowie techniczne itp.
numery sześciocyfrowe, tj.
numery informacyjne
tp, np.
biuro numerów 118
913Sposób realizacji połączeń lokalnych w zależności od wyboru operatora.
Preselekcja
Abonenci korzystający z preselekcji realizują połączenia lokalne będą mogli uzyskać połączenie wprowadzając: 0 ,
numer kierunkowy i
numer Abonenta Abonenci korzystający z preselekcji innych dostawców usług (operatorów) niż
TP, którzy przy realizacji połączeń lokalnych usłyszą komunikat - "wybrany operator nie realizuje połączeń strefowych", będą mogli uzyskać połączenie wprowadzając 0,
numer dostępu dowolnego dostawcy usług który świadczy te połączenia ( tzw. prefix, np. 1033) następnie
numer kierunkowy i
numer Abonenta.
Wybór za pomocą
numeru dostępu (prefix)
Abonenci korzystający z preselekcji , którzy jednorazowo chcą skorzystać z połączenia za pośrednictwem innego operatora realizują połączenia lokalne wprowadzając 0,
numer dostępu dowolnego dostawcy usług który świadczy te połączenia (tzw. prefix, np. 1033), a następnie
numer kierunkowy i
numer Abonenta."
Temat: Ogłoszenia telekomunikacyjne
Od 5 grudnia 2005 r. zmieni się sposób realizacji połączeń miejscowych i strefowych (lokalnych). Każde takie połączenie z telefonu stacjonarnego lub automatu telefonicznego
tp będzie rozpoczynało się od wybrania cyfry “0” i wskaźnika strefy numeracyjnej (tzw.
numeru kierunkowego) właściwego dla danej strefy. Do tej pory dzwoniący wybierał od razu
numer abonenta.
Zmiana wynika z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 15 kwietnia 2004 r. w sprawie planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych zgodnie, z którym wprowadzenie zamkniętego planu numeracji krajowej musi nastąpić w terminie do dnia 31 grudnia 2005 r.
Wszyscy Klienci
TP wraz z sierpniowym rachunkiem telefonicznym otrzymają informację, na czym polegają te zmiany.
Według nowego schematu każde połączenie miejscowe i strefowe będzie wymagało wybrania 10 cyfr, tak jak w przypadku połączenia międzystrefowego (międzymiastowego):
0 - dwucyfrowy
numer kierunkowy - siedmiocyfrowy
numer abonenta
(np. 0 22 791 86 19 w Warszawie lub 0 91 791 86 19 w Szczecinie).
Zmiany nie dotyczą wybierania
numerów skróconych Abonenckich Usług Specjalnych (AUS):
• Trzycyfrowych
numerów alarmowych, np. do pogotowia ratunkowego 999; •
Numerów czterocyfrowych, np. zamawianie rozmów międzymiastowych 90 50, informacja miejska 9491, radio taxi, pogotowia techniczne itp.; •
Numerów sześciocyfrowych, tj.
numerów informacyjnych
tp, np.
biuro numerów 118
913.
W przypadku realizowania przez Klienta połączenia poprzez
numer dostępu innego niż
TP dostawcy usług (prefiks), schemat wybierania
numeru będzie następujący:
0 - prefiks - dwucyfrowy
numer kierunkowy - siedmiocyfrowy
numer telefonu.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod bezpłatnym
numerem błękitnej linii
tp 9393.
Temat: Zmiany w sposobie wybierania numerów już od 5 grudnia br.
Telekomunikacja Polska poinformowała, że od 5 grudnia 2005 r. zmieni się sposób realizacji połączeń miejscowych i strefowych (lokalnych). Każde takie połączenie z telefonu stacjonarnego
lub automatu telefonicznego
tp będzie rozpoczynało się od wybrania cyfry "0" i wskaźnika strefy numeracyjnej (tzw.
numeru kierunkowego) właściwego dla danej strefy.
Do tej pory dzwoniący wybierał od razu
numer abonenta. Zmiana wynika z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 15 kwietnia 2004 r. w sprawie planu numeracji krajowej dla publicznych sieci telefonicznych zgodnie, z którym wprowadzenie zamkniętego planu numeracji krajowej musi nastąpić w terminie do dnia 31 grudnia 2005 r.
Wszyscy Klienci
TP wraz z sierpniowym rachunkiem telefonicznym otrzymają informację, na czym polegają te zmiany.
Według nowego schematu każde połączenie miejscowe i strefowe będzie wymagało wybrania 10 cyfr, tak jak w przypadku połączenia międzystrefowego (międzymiastowego):
0 - dwucyfrowy
numer kierunkowy - siedmiocyfrowy
numer abonenta (np. 0 22 791 86 19 w Warszawie lub 0 91 791 86 19 w Szczecinie).
Zmiany nie dotyczą wybierania
numerów skróconych Abonenckich Usług Specjalnych (AUS):
trzycyfrowych
numerów alarmowych, np. do pogotowia ratunkowego 999;
numerów czterocyfrowych, np. zamawianie rozmów międzymiastowych 90 50, informacja miejska 9491, radio taxi, pogotowia techniczne itp.;
numerów sześciocyfrowych, tj.
numerów informacyjnych
tp, np.
biuro numerów 118
913.
W przypadku realizowania przez Klienta połączenia poprzez
numer dostępu innego niż
TP dostawcy usług (prefiks), schemat wybierania
numeru będzie następujący:
0 - prefiks - dwucyfrowy
numer kierunkowy - siedmiocyfrowy
numer telefonu.
Temat: Zamknięty plan numeracyjny staje się (za przeproszeniem) faktem ;-)
Zmiana sposobu realizacji połączeń miejscowych i strefowych
Od 5 grudnia 2005 r. zmieni się sposób realizacji połączeń miejscowych i
strefowych (lokalnych). Każde takie połączenie z telefonu stacjonarnego
lub automatu telefonicznego tp będzie rozpoczynało się od wybrania cyfry
"0" i wskaźnika strefy numeracyjnej (tzw. numeru kierunkowego)
właściwego dla danej strefy. Do tej pory dzwoniący wybierał od razu
numer abonenta. Zmiana wynika z Rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z 15 kwietnia 2004 r. w sprawie planu numeracji krajowej dla
publicznych sieci telefonicznych zgodnie, z którym wprowadzenie
zamkniętego planu numeracji krajowej musi nastąpić w terminie do dnia
31 grudnia 2005 r.
Wszyscy Klienci TP wraz z sierpniowym rachunkiem telefonicznym
otrzymają informację, na czym polegają te zmiany.
Według nowego schematu każde połączenie miejscowe i strefowe będzie
wymagało wybrania 10 cyfr, tak jak w przypadku połączenia
międzystrefowego (międzymiastowego):
0 - dwucyfrowy numer kierunkowy - siedmiocyfrowy numer abonenta
(np. 0 22 791 86 19 w Warszawie lub 0 91 791 86 19 w Szczecinie).
Zmiany nie dotyczą wybierania numerów skróconych Abonenckich Usług
Specjalnych (AUS):
- Trzycyfrowych numerów alarmowych, np. do pogotowia ratunkowego 999; -
Numerów czterocyfrowych, np. zamawianie rozmów międzymiastowych 90 50,
informacja miejska 9491, radio taxi, pogotowia techniczne itp.; -
Numerów sześciocyfrowych, tj. numerów informacyjnych tp, np. biuro
numerów 118 913.
W przypadku realizowania przez Klienta połączenia poprzez numer dostępu
innego niż TP dostawcy usług (prefiks), schemat wybierania numeru
będzie następujący:
0 - prefiks - dwucyfrowy numer kierunkowy - siedmiocyfrowy numer
telefonu.
M.
Temat: Biuro numerów komórkowych
Idea ułatwi uzyskanie informacji o
numerach telefonów komórkowych jej klientów. Plus już udostępnia spis abonentów. Era wciąż ma wątpliwości, czy wolno to robić
Do tej pory, by uzyskać informacje o
numerach abonentów Idei, trzeba było dzwonić do
biura numerów tej sieci. Teraz ma się to zmienić. Zapewne od lipca będzie je można uzyskać pod
numerem 118
913, czyli w popularnym
biurze numerów Telekomunikacji Polskiej (która jest większościowym udziałowcem Centertela, właściciela Idei).
Aby dowiedzieć się o
numer komórkowy, trzeba będzie zaznaczyć, że o taki chodzi. - Zasada będzie taka jak przy podawaniu normalnego
numeru telefonu: trzeba podać imię i nazwisko abonenta, miejscowość i ulicę. To dlatego, by osoba o takim samym imieniu i nazwisku, która jest pierwsza na liście, nie była zasypywana lawiną telefonów - tłumaczy rzecznik prasowy
TP SA w Poznaniu Maria Piechocka. - Np. Marii Piechockich w samym Poznaniu jest siedem i ta pierwsza miałaby problem.
Książki papierowej ani elektronicznej Idea na razie nie planuje. - Trzech-czterech abonentów na dziesięciu co roku zmienia
numer telefonu. Ponadto wiele osób ma inny adres zameldowania niż ten, pod którym faktycznie mieszka. Takie dane zbyt szybko by się dezaktualizowały - wyjaśnia rzecznik Idei Jacek Kalinowski.
Jedynym jak dotąd operatorem GSM, który nie miał tego typu wątpliwości, jest Polkomtel, operator sieci Plus. Książka telefoniczna z
numerami i nazwiskami abonentów sieci dostępna jest już od kwietnia ubiegłego roku na stronie internetowej Plusa. Wystarczy wpisać nazwisko użytkownika i miasto.
Numeru abonenta nie znajdziemy za to na stronie internetowej Ery (podadzą nam go tylko przez telefon w
biurze numerów sieci). - Nasi prawnicy wciąż mają wątpliwości, czy brak zastrzeżeń abonentów dotyczących umieszczenia ich nazwisk w książce telefonicznej można uznać za zgodę - tłumaczy Witold Pasek, rzecznik prasowy zarządu PTC, właściciela Ery.
Plus ma w tej kwestii jasność. - Każdy klient, podpisując umowę, jest pytany, czy chce, by jego nazwisko znalazło się w spisie abonentów, czy nie. Taka procedura obowiązuje mniej więcej od roku, czyli od czasu, kiedy powstał spis - mówi rzecznik prasowy Polkomtela Elżbieta Sadowska.
Temat: Podrożało na 3 ajnhajty?
Koszty związane z utrzymywaniem i obsługą numeru 913 są
- według operatora - są tak wysokie, że w zeszłym roku firma
dołożyła do tego ponad 200 mln złotych.
1) Nie dziwota, ponoć ciechanowska TPSA to najładniejszy budynek w mieście.
Sporo widać kosztowała adaptacja... Ale co się dziwić, zapewne wybierano
najdroższe firmy wujków królika.
2) Jak ja lubię słuchać, że TPSA cały czas do czegoś dokłada.
Drugą taką firmą jest PKP, tam też słyszę, że jeśli przejechałem się
pociągiem, to ktoś do tego dopłacił.
Normalnie nie sposób się uwolnić od tego, aby nie być maciorze Tepsie
ciężarem.
Może Pani Górska wyjaśni, czy aby nie_dokładano do mnie, to mam dzwonić pod
913 jak najwięcej, czy nie korzystać wcale z tego numeru? Nie chciał bym
być balastem. ;-)
Teraz wyższe ceny za połączenie mają zrekompensować straty.
Noooo taaak, o wielka ekonomio na skalę Kołodki; przcież jak się cenę
ustali na 2 złote za połączenie, to jeszcze więcej kasy wpadnie, bo coraz
więcej luda będzie tam dzwonić, im wyższą cenę ustalą.
Jak mówi rzeczniczka TPSA Barbara Górka, wszędzie
w Europie takie informacyjne połączenia są od kilka
do kilkunastu razy droższe niż u nas.
Ta kobieta mnie prowokuje!
Bo wstanę i wygrzebię z billingów Ideii połączenie z biurem numerów bodaj w
Holandii (chyyyyba Telfort GSM), za które zapłaciłem pokaźną kwotę ZERO
złotych ZERO groszy.
I tu wychodzi profesjonalizm Nederlandczyków: klient może zadzwonić z
zapytaniem za darmo, to zapewne zadzwoni, dowie się numeru, zadzwoni tam
(może nawet w kilka miejsc) i da nam zarobić, zatem darmowe połączenie z BN
było _inwestycją_.
No ale co ja Tepsiarstu będę tłumaczył.... Tam ciągle pokutuje błazeństwo
na miarę Pola i Kołodki - im wyższa cena, tym liniowo większe wpływy.
Dodajmy jeszcze, że z danych Telekomunikacji Polskiej wynika,
iż każdego roku Polacy dzwonią pod numer 913 aż 140
milionów razy.
Panowie, robimy zakładzik, ile % spadnie ruch na 913?
Ja stawiam, że w 2004 będzie 65 milionów.
I okaże się, że trzeba będzie zlikwidować tę kosztującą bagatela 200 mln
inwestycję, ludzi zwolnić (a to Ciechanów, nie Wawa) i kasa w błoto.
Tak btw, to ciekawe, ile kosztuje roczne utrzymanie Żółtego Telefonu
(www.9494.pl) z kapitałem islandzkim, ztcp?
Ktoś z Was dysponuję tę kwotą? Trzeba by jeszcze znać ilość przyjmowanych
w ciągu roku połączeń, aby wyliczyć, ile kosztuje obługa jednego połączenia
i zestawić to z telepsiarskim 913.
Temat: Natrętny adorator
| Jest problem (właśnie z tymi opłatami) - taki niezależny informator
| musi z czegoś żyć, a opłaty pobiera jednak operator telefoniczny.
| Ale to już NTG :-)
Udzielenie informacji "913" kosztuje coś koło złotówki. Jeden impuls ze 30
groszy. No to uruchamiamy 0-70... tak, by się równoważyło. I mamy wolny
rynek.
Tylko w teorii to tak ładnie wygląda...
Po pierwsze - nie ma tak taniej taryfy 0-700 (połączenie z BN
kosztuje 2 impulsy, czyli - w pakiecie standardowym - 70 groszy brutto,
niezależnie od czasu trwania połączenia).
Po drugie - 0-700 się bardzo źle kojarzy w społeczeństwie
(czemu się wcale nie dziwię, bo to maszynka do wyciągania
pieniędzy), i większość ludzi będzie jednak wolała zadzwonić
pod 913.
Po trzecie - ok. połowy wpływów z połączeń 0-700
i tak zabiera TPSA.
Po czwarte - TPSA (i inni operatorzy lokalni) musiałaby
przekazać temu "niezależnemu informatorowi" swoją bazę danych,
a niby dlaczego miałaby to robić?
Tak więc - w czarnych barwach widzę powstanie "konkurencyjnego
Biura Numerów"...
| Chodziło mi oczywiście o opinię jakiegoś kompetentnego działu
| (np. Biuro Prawne operatora), a nie panienki spod 913 :-)
Może napuścić ZETKĘ? Są w tym dobrzy czasami.
Ano, Weiss mógłby zadzwonić :-)
Wymyśliłem podobnie. U nas w starych książkach są numery. Jak tutaj nie
znajduję, to wyciągam z PESEL wszystkich lokatorów i zapodaję babie z 913.
Nie bardzo rozumiem - wyciągasz dane z PESEL?
Podajesz telefonistce z 913 numery PESEL???
:-)
Nie zarzekam się, ale adres + numer telefonu, to raczej nie są dane osobowe
chronione przez te ustawę. Na tej podstawie, człowieka nie zidentyfikujesz.
Nie ma mocnych. Stąd uważam to po prostu za kretynizm.
Tu chodzi nie tylko o ochronę danych osobowych, ale także
o Prawo telekomunikacyjne.
Art. 70 ustawy Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2000 r. nr 73 poz. 852):
"1. Dane osobowe zawarte w publicznie dostępnym spisie abonentów,
a także udostępniane za pośrednictwem służb informacyjnych operatora
powinny być ograniczone do:
1) numeru abonenta lub znaku identyfikującego abonenta,
2) nazwiska i imion abonenta,
3) nazwy miejscowości, w której znajduje się zakończenie sieci
udostępnione abonentowi,
4) nazwy ulicy, przy której znajduje się zakończenie sieci
udostępnione abonentowi.".
Pozdrawiam
Temat: Miłe zaskoczenie w tepsie.....
A moze konkurencja weszla na teren gdzie mieszkasz i tepsa portkami
trzensie, u mnie tepsa blokowala przez dwa lata wejscie Netii, a przez ten
czas ochoczo wlanczali telefony wszystkim, ja czekalem na to 10 lat, a potem
weszla Netia i mam od niej telefon, bo perfidnego zachowanie telekomuny nie
znosze.
LukasTel
Witam
Chcę sie z Wami grupowicze podzielić czymś niewiarygodnym - przynajmnej
dla
mnie. Dzwonie na numer X zlokalizowany w Mysłowicach i otrzymuję odpowiedź
od gaduły linia abonencka uszkodzona. No sru..... na 913 (gliwickie) i
prosze o numer biura badań w Mysłowicach. Pani podaje mi 2222000. No to
kręcę i zgłasza się miły głosik w tonacji BOKów operatorów GSM przedstawia
się jako całodobowe zcentralizowane biuro badań TPSA i pyta się w czym
może
pomóc. Przedstawiam problem że nie mogę się dodzwonić na numer X w
Mysłowicach, czekam chwile, głosik wraca i prosi mnie o mój telefon żebym
nie był narażony na koszty spowodowane oczekiwaniem. Mija 15 minut głosik
oddzwania i informuje mnie o uszkodzeniu prosi o wyrozumiałość i o jeżeli
to
możliwe jakiś numer komórkowy do abonenta z którym nie mogę się
skontaktować, oczywiście jak większość polaków abonent ów posiada komórkę
ja
ją podaje, a głosik prosi mnie żebym się nie niepokoił, że powiadomi mnie
jak tylko uszkodzenie zostanie usunięte. Mija godzina otrzymuje informację
o
sprawności linii i życzenia miłego wieczoru.
Mineło już ponad 2 godzinęy od tego zdarzenia a ja nadal jestem w
SZOKU!!!!!!
Czy komuś się już taka niesamowita osługa przytrafiła w tej
firmie..............??????
Pozdrawiam ze słowami "Czyżby łączyło nas coraz więcej....?????"
--
----------------------
JK........
Temat: Natrętny adorator
Skoro DIALOG i reszta stoi na podobnym stanowisku (a nie mam podstaw, by Ci
nie wierzyć, choć nie sprawdziłem), to faktycznie wygląda na to, że to
zbiorowy "kretynizm". No to może jest nam potrzebna konkurencja w udzielaniu
informacji o abonentach. Może jakiś niezależny podmiot. Przecież i tak TP SA
pobiera dodatkową opłatę za tę informację, więc nie widzę tutaj większego
problemu by była konkurencja
Jest problem (właśnie z tymi opłatami) - taki niezależny informator
musi z czegoś żyć, a opłaty pobiera jednak operator telefoniczny.
Ale to już NTG :-)
| No to na co ci wszyscy operatorzy się powołują?
| Na "nie, bo nie", czy jednak na jakiś przepis?
Indagowana kiedyś przeze mnie pani z informacji "913" oświadczyła, że takie
otrzymała polecenie od przełożonych i tyle.
Chodziło mi oczywiście o opinię jakiegoś kompetentnego działu
(np. Biuro Prawne operatora), a nie panienki spod 913 :-)
Osobiście nie przychodzi mi do głowy żaden zapis w prawie, który by nakładał
na operatorów zakaz udzielania informacji na podstawie adresu. Tym bardziej,
że tego typu zapis byłby co najmniej bezsensowny, albowiem jak już
sygnalizowałem wcześniej, można przejrzeć książkę i ustalić w końcu i po
adresie, tylko, że w większej miejscowości, to akurat może chwilę zająć.
Książkę można zeskanować, przepuścić przez OCR i wrzucić do jakiejś
bazy danych - zazwyczaj będzie szybciej. Ale to i tak nic nie da -
zauważ, że w nowych książkach telefonicznych nie ma już
podawanego numeru posesji (nie mówiąc już o numerach mieszkań,
których chyba nigdy nie było), a jedynie nazwa ulicy.
O źródło takiego unormowania należałoby pewnie zapytać twórcę tego
zarządzenia w TP SA.
Coś mi się wydaje, że kiedyś się powoływali na Ustawę o ochronie
danych osobowych. Trzeba by się zapytać w GIODO, czy słusznie,
czy nie.
Pozdrawiam
Temat: Biuro numerów i spis abonentów
TP została wyznaczona do świadczenia ogólnokrajowego
biura numerów oraz spisu abonentów wszystkich sieci telefonicznych.
Decyzją z 14 lipca 2006 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wyznaczył Telekomunikację Polską S.A. do świadczenia wszystkim użytkownikom usługi ogólnokrajowego spisu abonentów i usługi ogólnokrajowej informacji o
numerach telefonicznych. Prezes UKE określił także szczegółowe warunki świadczenia przez
TP obu tych usług, w tym dane dotyczące formy oraz zakresu ich świadczenia oraz stopień szczegółowości danych abonentów, które będą objęte spisem i usługą informacji o
numerach telefonicznych.
Ogólnokrajowa informacja o
numerach telefonicznych
Usługa ogólnokrajowej informacji o
numerach telefonicznych (telefoniczne
biuro numerów TP 118
913) powinna być dostępna przez 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. W ramach jednego połączenia zainteresowany może uzyskać informację o czterech
numerach telefonicznych. Pozostałe dane osobowe (np. imię i nazwisko, adres) nie podlegają udostępnieniu i służą do sformułowania zapytania i skutecznego odszukania danego abonenta.
TP jest zobowiązana udzielać informacji o
numerach telefonicznych wszystkim użytkownikom sieci stacjonarnych i komórkowych, a także osobom dzwoniącym z publicznych aparatów telefonicznych - rzetelnie, po przystępnej cenie, bez ograniczeń dotyczących stref numeracyjnych i zgodnie z zasadami niedyskryminacji.
Udzielenie informacji o
numerach telefonicznych powinno być poprzedzone każdorazowo bezpłatną informacją głosową o wysokości opłaty za połączenie, z wyszczególnieniem ceny brutto i netto.
Ogólnokrajowy spis abonentów w formie książkowej i elektronicznej
Książkowy spis wszystkich abonentów sieci stacjonarnych i komórkowych powinien być wydawany przez
TP nie rzadziej niż raz na dwa lata, natomiast jego uaktualnienie powinno następować nie rzadziej niż raz w roku. Uaktualnienie ogólnokrajowego spisu abonentów w formie książkowej polega na wydaniu uzupełniającej książki telefonicznej zawierającej dane abonentów, które uległy zmianie.
Ogólnokrajowy książkowy spis abonentów powinien zawierać:
* dane abonentów będących osobami fizycznymi w porządku alfabetycznym;
* dane abonentów instytucjonalnych oraz firm w porządku alfabetycznym.
Każdy użytkownik publicznej sieci telefonicznej ma prawo do otrzymania ogólnokrajowego spisu abonentów po kosztach jego wydania, z zastrzeżeniem, iż w przypadku uzyskiwania przez
TP przychodów z działalności reklamowej, spisy powinny być bezpłatne. Ogólnokrajowy książkowy spis abonentów jest też udostępniany przez
TP na żądanie w placówce obsługującej użytkowników tej Spółki.
Na tych samych warunkach co książkowy spis abonentów,
TP jest zobowiązana do umożliwienia wyszukiwania
numerów telefonicznych na nośnikach elektronicznych, np. na płycie CD. Dodatkowo
TP może świadczyć usługę ogólnokrajowego spisu abonentów w formie wyszukiwarki na własnej stronie internetowej.
Decyzja Prezesa UKE ma rygor natychmiastowej wykonalności.
TP uzgadnia obecnie z pozostałymi operatorami przekazanie danych teleadresowych o ich abonentach na potrzeby świadczenia przez
TP ogólnopolskiego
biura numerów oraz spisu abonentów. Do końca czerwca 2006 r. 32 operatorów (w tym 31 sieci stacjonarnych oraz 1 sieci komórkowej) już przekazało dane o swoich abonentach do
TP. Kolejnych dwóch operatorów sieci stacjonarnych podpisało z
TP porozumienia o przekazywaniu danych teleadresowych. Zdaniem Prezesa UKE negocjacje z resztą operatorów powinny zakończyć się do końca lipca 2006 r.
Źródło: UKE
Temat: Możesz umrzeć a i tak TPSA nie poda Twego adresu!
| | To pogotowie jest zobowiązane do pomocy. Reszta może wykazać dobrą wolę,
ale nie musi. Nie jest do tego zobowiązana
Część owej reszty (np. &
tp) jest do tego zobowiązana.
Prawo telekomunikacyjne, art. 78:
1. Operator publicznej sieci telefonicznej jest obowiązany, na każde
żądanie służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy, udostępniać,
w miarę możliwości technicznych, w czasie rzeczywistym informacje dotyczące
lokalizacji zakończenia sieci, z którego zostało wykonane połączenie do numeru
alarmowego "112" oraz innych numerów alarmowych, umożliwiające niezwłoczne
podjęcie interwencji.
Wystarczy?
| Najpierw przepisy i procedury,
| a ludzkie życie bądź zdrowie dopiero w drugiej kolejności...
| Czy tak?
Wybacz, ale czy możesz nie raczyć mnie sloganami z katechizmu
katolickiego?
Sądzę, że nie jeden ateista też by się pod tym podpisał,
ale to NTG.
Sprawa jest prosta: jak udowodnisz że dzwonisz z pogotowia?
Banalnie, drogi Watsonie. Dzwonię z numeru, który należy do pogotowia.
Można do mnie oddzwonić na ten numer. To powinno w zupełności wystarczyć.
| Była mowa o dzwonieniu do 913 i dopytywaniu
| się o zastrzeżone informacje. Skąd kobieta w informacji ma wiedzieć
| kto/skąd dzwoni?
| No jak to skąd? Nie osłabiaj mnie.
Jak myślisz, jaki numer wyświetla się gdy dzwoni kobieta z pogotowia,
999? Nie osłabiaj mnie ;)
Jaki numer? Dziewięciocyfrowy. BNN może w prosty sposób
ustalić, kto jest abonentem tego numeru.
| Przecież właśnie pracuje
| w Biurze Numerów (a numery dzwoniących się wyświetlają),
| więc nawet nie musi dzwonić pod 118913, żeby sprawdzić,
| skąd dzwonią. :-)
No, nareszcie powiedziałeś to, co ja mówię ;), "nie musi".
Kobieta w informacji nie musi pomagać pogotowiu. W przeciwieńswie do
pogotowia nie dostaje pieniędzy za ratowanie chorych, nie składa
przysięgi Hipokratesa, nie jest szkolona itp.
Nie jest szkolona w udzielaniu informacji na temat numerów?
Chyba jednak jest.
Wracając do podstaw prawnych - problemem pomocy dzwoniącym na pogotowie
zajmuje się pogotowie, a nie kilka[naście] innych firm. W normalnym
świecie kazdy robi to, co do niego należy i nie oczekuje pomocy od
innych. Nie mogę zrozumieć czemu w Polsce w takiej sytuacji żąda się
pomocy od tzw. "osoby trzeciej", która jest w dodatku komercyjną firmą.
Bo tak stanowi prawo. Ale rozumiem, że wg Ciebie pogotowie
powinno założyć własne Biuro Numerów, prawda? :)
Pozdrawiam
Piotr
Temat: Glos Wlkp:Tylko trzy numery.
According to proofs derived us by Imperial Secret Inteligence Services
it is widely known that a being claiming to be <Michaltried to
influence us its Rebel propaganda:
Próbowałem uzyskać pod 912 i 913 kilka numerów telefonów, ale telefonistka
podała mi tylko trzy informacje i się rozłączyła mówi zdenerwowany
czytelnik. Zadzwoniłem ponownie i usłyszałem, że obowiązuje nowe
zarządzenie. Wynika z niego, że telefonistki mogą jednorazowo udzielać
tylko trzech informacji. Je?li potrzebujemy ich więcej, musimy dzwonić
drugi raz.
Zobaczmy najpierw co mówi PT o biurze numerów art. 56 ust. 2 i 3:
USTAWA
z dnia 21 lipca 2000 r.
Prawo telekomunikacyjne
<...
Art. 56.
1. Operator publicznej sieci telefonicznej jest obowiązany do
udostępnienia operatorowi innej publicznej sieci telefonicznej, na jego
wniosek i na zasadach nie dyskryminujących żadnego z nich, danych
niezbędnych do świadczenia usługi biura numerów na obszarze objętym
działalnością usługową wnioskodawcy. Udostępnienie danych następuje na
podstawie umowy, do której stosuje się odpowiednio przepisy
art. 83 - 85.
2. Operator publicznej stacjonarnej sieci telefonicznej o największym
udziale w rynku świadczenia usług powszechnych na obszarze
Rzeczpospolitej Polskiej jest obowiązany do świadczenia wszystkim
użytkownikom publicznych sieci telefonicznych, łącznie z użytkownikami
aparatów publicznych, usługi biura numerów obejmującej wszystkich
abonentów tych sieci.
3. Prezes URT ustala, w drodze decyzji, operatora, o którym mowa w ust.
2, określając szczegółowe warunki świadczenia usługi biura numerów.
4. Do usługi biura numerów oraz do sporządzania spisu abonentów
i związanego z tym udostępniania danych stosuje się przepisy art.
69 i 70.
<...
Artykuły 69 i 70 mówią o sposobie, zasadach zbierania informacji
o abonentach i przetwarzaniu tych danych.
Niestety nie mam rozporządzenia co do ust. 3...
Telesforze, jest coś takiego ?!
To zarządzenie, które ma usprawnić informację telefoniczną tłumaczy Piotr
Kostrzewski, rzecznik prasowy Telekomunikacji Polskiej SA w Poznaniu.
średnio telefonistka odbiera sześćdziesiąt telefonów na godzinę. Zdarza
Dlatego TPSA postanowiła wk***ić swoich abonentów poszukujących
informacji pod 912/913 i limitować czas połączenia, taaaak...
niektórym chyba naprawdę nie staje rozumu aby przewidzieć odczucia tak
potraktowanego abonenta.
To blokowało 912 i 913, sprawiając, że inni abonenci nie mogli się dodzwonić.
Akurat to nie jest prawdą, 91x to n wiązek (przynajmniej we Wrocławiu)
i najmniej kilkanaście telefonistek uzbrojonych w komputer z bazą danych
o wszystkich stacjach telefonicznych w Polsce (również konkurencyjnych).
Dla tych, którzy potrzebują powyżej stu informacji uruchomiono specjalny
numer 0-prefiks-22/ 699-15-28. Niestety, biuro znajduje się w Warszawie,
Jestem bardzo ciekaw na jakiej podstawie i jakiej pozycji z cennika TPSA
jest to odpłatne.
Oprócz opłaty za połączenie trzeba ponieść dodatkowe koszty, gdyż podanie
jednego numeru kosztuje 1,50 złotych.
Kurcze... jedna taka rozmowa :-i jeśli coś takiego pokazało by się na
fakturze to możemy reklamować ją w całości !
Takiej tresci informacja ukazala sie w dzisiejszym Glosie Wlkp - co Wy na
to?
TPSA bardzo mocno stara się aby być najmniej lubianą firmą w .pl :-
Ceterum censeo hostem #D519ADC3 delendum esse
Temat: Glos Wlkp:Tylko trzy numery.
| Próbowałem uzyskać pod 912 i 913 kilka numerów telefonów, ale
telefonistka
| podała mi tylko trzy informacje i się rozłączyła mówi zdenerwowany
| czytelnik. Zadzwoniłem ponownie i usłyszałem, że obowiązuje nowe
| zarządzenie. Wynika z niego, że telefonistki mogą jednorazowo udzielać
| tylko trzech informacji. Je?li potrzebujemy ich więcej, musimy dzwonić
| drugi raz.
Jest to praktyka powszechnie stosowana przez zachodnich operatorów. Co
więcej rozmowy do biura numerów sa tam taryfikowane powyżej normalnych
rozmowy telefonicznej. No cóż orientacją kosztowa: rozmowa + usługa
informacyjna. Jak widać TPSA coraz bardziej czerpie wzrorce zachodnie, tam
gdzie przynoszą one dodatkowe pieniądze. I wcale nie chodzi tutaj o
odblokowanie telefonistek-informatorek, ale o zmuszenie klienta a by
zadzwonil ponownie (= dodatkowa kasa).
Zobaczmy najpierw co mówi PT o biurze numerów art. 56 ust. 2 i 3:
USTAWA
z dnia 21 lipca 2000 r.
Prawo telekomunikacyjne
[ciach]
3. Prezes URT ustala, w drodze decyzji, operatora, o którym mowa w ust.
2, określając szczegółowe warunki świadczenia usługi biura numerów.
Niestety nie mam rozporządzenia co do ust. 3...
Telesforze, jest coś takiego ?!
ZTCW, nie. Co więcej, z ostatnich doniesień TPSA nie jest operatorem
dominujacycm na żadnym rynku, ani tez operatorem w ogóle, nie posiada bowiem
prawomocnej decyzji - zezwolenia. zezwolenie o którym było głosno w lutym
jest ciągle zmieniane i co zatem idzie dotąd nieprawomocne. A za zatem
równie prawnie nieskuteczne są wszystkie poźniejsze decyzje dotyczące TPSA.
Są to wnioski, przez nikogo nie kwestionowane, wynikające z konferencji 5th
Polish Telecom Congress (W-wa, 10-12.12.2001).
| To zarządzenie, które ma usprawnić informację telefoniczną tłumaczy Piotr
| Kostrzewski, rzecznik prasowy Telekomunikacji Polskiej SA w Poznaniu.
| średnio telefonistka odbiera sześćdziesiąt telefonów na godzinę. Zdarza
Patrz wyżej, chodzi tylko o kasę.
[...]
| Dla tych, którzy potrzebują powyżej stu informacji uruchomiono specjalny
| numer 0-prefiks-22/ 699-15-28. Niestety, biuro znajduje się w Warszawie,
Jestem bardzo ciekaw na jakiej podstawie i jakiej pozycji z cennika TPSA
jest to odpłatne.
| Oprócz opłaty za połączenie trzeba ponieść dodatkowe koszty, gdyż podanie
| jednego numeru kosztuje 1,50 złotych.
Pytanie o cennik jest całkowicie uzasadnione.
Wprawdzie opłata taka mogłaby byc wprowadzona, ale musi byc w cenniku i to
zatwierdzonym przez URT. Informacja o numerze telefonow jest częścia usługi
powszechnej, która powinna być świadczona po przystępnej cenie (co nie
oznacza, że za darmo).
Temat: TAKTOWANIE w TPSA (Horror z happy-endem)
Witam,
Sorry za nieskladna skladnie, ale sie zdenerwowalem!
Czy ktos moze wie dlaczgo "BOK" TPSA (913)
w Warszaiwe z uporem maniaka twierdzi,
ze od pol roku taktowanie w rozmowach
na komorki jest co 60 sek. (ale oczywiscie odpowiednio drogo)
a w rozmowach miedzymiastowych za 3 minuty z gory,
a potem za kolejne pojedyncze minuty....
Po pierwsze 913 to nie BOK, tylko biuro numerów, a racji to oni nie mają.
W Telekomunie _WSZYSTKIE_ połączenia są taktowane co jeden impuls, który
wynosi teraz chyba 0,21 netto.
A co do tych Twoich obliczeń taktowania na komóry - nie chce mi się tego
sprawdać, ale wklejam Ci tutaj taktowanie OK.
Cena impulsu: 0,2562 zł
Dni Robocze 08:00-18:00 18:00-22:00 22:00-08:00
Sob,Nie,Swie. 08:00-22:00 22:00-08:00
Impuls co: 9 sekund 12 sekund 18 sekund
Cena 15 sek (00:15 min) 0,51 zl 0,51 zl 0,25 zl
Cena 30 sek (00:30 min) 1,02 zl 0,76 zl 0,51 zl
Cena 45 sek (00:45 min) 1,28 zl 1,02 zl 0,76 zl
Cena 60 sek (01:00 min) 1,79 zl 1,28 zl 1,02 zl
Cena 75 sek (01:15 min) 2,30 zl 1,79 zl 1.28 zl
Cena 90 sek (01:30 min) 2,56 zl 2,04 zl 1,28 zl
Cena 105 sek (01:45 min) 3,07 zl 2,30 zl 1,53 zl
Cena 120 sek (02:00 min) 3,58 zl 2,56 zl 1,79 zl
Cena 135 sek (02:15 min) 3,84 zl 3,07 zl 2,04 zl
Cena 150 sek (02:30 min) 4,35 zl 3,33 zl 2,30 zl
Cena 165 sek (02:45 min) 4,86 zl 3,58 zl 2,56 zl
Cena 180 sek (03:00 min) 5,12 zl 3,84 zl 2,56 zl
Made by Condor - jak coś nie tak, to do Condora!!!!
URL: http://polbox.com/k/kjcondor/
---------
Pozdrawiam
______________________
http://www.nawara.w.pl
0501 950782
______________________
Temat: Natrętny adorator
| Jeden to
TPSA, a drugi - Telebeskid czy Potel? :-)
TELEBESKID to na pewno. Nazwa POTEL nic mi nie mówi, ale nie wykluczone, że
też
gdzieś się tu przewija. Akurat nie śledzę tego sektora na bieżąco, choć
chyba by się reklamowali.
| ...ale wciąż nie rozumiem, co ma do tego TPSA i brak konkurencji.
| Dialog, Netia i El-Net (a być może również inni operatorzy stacjonarni)
| mają swoje własne biura numerów, i u nich również nie dowiesz się
| prywatnego numeru na podstawie samego adresu. I tylko o to mi chodziło.
Skoro DIALOG i reszta stoi na podobnym stanowisku (a nie mam podstaw, by Ci
nie wierzyć, choć nie sprawdziłem), to faktycznie wygląda na to, że to
zbiorowy "kretynizm". No to może jest nam potrzebna konkurencja w udzielaniu
informacji o abonentach. Może jakiś niezależny podmiot. Przecież i tak TP SA
pobiera dodatkową opłatę za tę informację, więc nie widzę tutaj większego
problemu by była konkurencja (poza zapisem w ustawie, bo chyba jest akurat
zakaz, ale to można przecież zmienić) i ktoś inny zarabiał. Jak się okaże,
że konkurencja będzie udzielać informacji na podstawie adresu, a TP SA i
reszta nie, to wszyscy będą dzwonić do konkurencji. Wówczas TP SA straci
dochód z udzielania informacji i albo zacznie pracować pod klienta, albo
zamknie ten dział jako nieopłacalny. I to miałem na myśli mówiąc o braku
konkurencji w tym zakresie oraz jej potrzebie.
|
| No to na co ci wszyscy operatorzy się powołują?
| Na "nie, bo nie", czy jednak na jakiś przepis?
Indagowana kiedyś przeze mnie pani z informacji "913" oświadczyła, że takie
otrzymała polecenie od przełożonych i tyle. Trudno z nią dyskutować, bo
pewnie nie ona ponosi winę za wybór swoich przełożonych. Nie chciało mi się
szukać przełożonych, tym bardziej że mam swój sposób na ustalenie po
adresie, tylko że mnie zajmuje to trochę dłużej, więc szybciej wykręcić to
"913".
Osobiście nie przychodzi mi do głowy żaden zapis w prawie, który by nakładał
na operatorów zakaz udzielania informacji na podstawie adresu. Tym bardziej,
że tego typu zapis byłby co najmniej bezsensowny, albowiem jak już
sygnalizowałem wcześniej, można przejrzeć książkę i ustalić w końcu i po
adresie, tylko, że w większej miejscowości, to akurat może chwilę zająć. No,
ale zrobić się generalnie da, jeśli ktoś ma więcej czasu i wystarczająco
dużo uporu w sobie.
O źródło takiego unormowania należałoby pewnie zapytać twórcę tego
zarządzenia w TP SA. Mnie to aż tak nie nurtuje, więc po ustaleniu, że mają
takie polecenie dałem sobie spokój z pyskówkami i nie łamię im bez potrzeby
kręgosłupa moralnego. Tym bardziej że jak pisałem, mam stosunkowo prosty
sposób na ominięcie tej zapory. I stąd wypływa mój wniosek, że lekiem na
całe zło jest konkurencja.
Temat: Dialog - przenosic się?
Procedura jest prosta:
Dodaj, zw w Twoim mniemaniu - to wiele zmienia :-)
1.Odpalic uslugi
2.Zaproponowac tpsa kupienie ich na takich samych zasadach na jakich
oni proponuja
3.Jesli tpsa odmowi, to podac ich do sadu o odszkodowanie odpowiednio
wysokie (zeby pokryc koszty uruchomienia uslug plus jeszcze solidna
nawiazka)
Problem lezy w innym miejscu. TPSA swiadczy uslugi w tym zakresie poniewaz
dysponuje infrastruktura miedzymiastowo. Inni jej nie posiadaja wiec aby
cokolwiek w tym guscie swiadczyc mysieli by korzystac z infrastruktury
TPSA... W tym jest problem. Nie w niemoznosci zwiadczenia uslug a w tym, ze
sie to nie moze oplacac na dzien dzisiejszy.
Jak do tej pory tpsa bazuje na tym, ze w najgorszym wypadku po
jaaaakims baaaaaaaaaaardzo dluuuuugim czasie dana rzecz zostanie
orzeczona na ich niekorzysc, a to co zyskali to ich :-(
Nie do konca.
A od czego Ministerstwo Lacznosci ??
Oni zdaje sie rozdzielaja numeracje.
Kierunki, a raszta ich nie obchodzi.
| Nie mow mi o komorkowych bo tam ledwo dzialaja zwykle polaczenia a juz z
| samymi skroconymi sa jaja nie mowiac juz o tym za zadnych INow ani
| audioteksow z komorek nie ma i predko nie bedzie.
No nie wiem, u mnie jakos wszystko dziala w porzadku, to znaczy
znaaaacznie lepiej niz tpsa, zreszta coraz wiecej polaczen glosowych
opiera sie tylko i wylacznie na komorkach.
Cos Ci sie chyba miwsza. Co Ci dziala z komorek w 100% prowldlowo poza
zwyklymi polaczeniami? INow brak, Audioteksu brak, bezabonamentowe
MetroBipy - brak, Polapger (automat) brak jak na dzien dzisiejszy w rejonie
poludniowym, sktrocone to horror...
Odnosnie numeracji skroconej to co przeszkadza na przyklad plusowi
uruchomic 913 przekierowywane do wlasciwego danemu bts-owi biura
numerow ???
Dzialalo, ale juz nie dziala :-(
A powinno.
| przez acmm ???
| ...to nie moze byc tanie :-(
| Przez ACMM moze byc nawet taniej bo ACMM ma bardziej przepustowe lacza.
zauwaz ze wtedy jest zajmowana centrala lokalna, acmm i docelowa i
napewno jest to drozsze niz realizowanie uslug w miare oczywiscie
mozliwosci w granicach centrali lokalnej.
Nie prawda. TPSA nic nie kosztuje zajecia lacza. Zdradze Ci, ze wiele uslug
jest obecnie centralizowana albo na poziomie bylych wojewodztw albbo w
Warszawie wlasnie z powodu redukcji kosztow swiadczenia tych uslug. Jedynym
argumentem za rozpraszaniem uslug typu 912, 913 itp jest przy duzym ruchu
rozproszenie go oraz warunkiem na to jest oplacalnosc w zatrudnieniu
telefonistek w kazdym regionie.
...inna sprawa ze i tak najdrozsza z tego wszystkiego to siec
dostepowa.
Tylko w budownie. W eksploatacji najdrozsza jest siec szkieletowa. Dotyczy
to zarowno infrastruktury miedzycetralowej na poziomie lokajnym jak i laczy
miedzy centralami ACMM.
| A takie 0707 idzie w 100% przez ACMM do IN i jakos sie oplaca brac 1 mipuls
| lub nawet nic mimo ze to idzie przez ACMM. Nie musze Ci chyba mowic co sie
| dzieje na tych ACMMach w momencie gdy trzeba np, dzwonic do "rzadzy
| pieniadza" w zetce! To jest horror a mimo to nie stwarza to problemow.
dochodowy horror :-)
Dochodowy dla TPSA.
| Nie. To jest inaczej. Z cen jak i tego jakie sa dostepne numery wynika, ze
| tylko firma "teleaudio" podpisala wlasna umowe z Era i tylko z Era jak
| narazie. Kazdemu klientowi teleaudio przedziela "ta przypadkiem" :-) ten
| sam numer co dla abonentow kablwych i dlatego tak to wyglada. Mozna zatem
| powiedziec, ze Era ma wlasne lacze do teleaudio ale tylko do nich oraz
| tylko dla swoich abonentow rozliczajacych sie w systemie pre-paid.
Hm, ciekawe ile % bierze za to posrednik i dlaczego nie ma fizycznego
lacza ptc-teleAudio
Jaki posrednik? Jelsi Teleaudio podpisalo taka sama umowe z TPSA i z PTC to
zarowno miedzy jednymi jak i drugimi nie ma zadnego posrednika! Poza tym
fizyczne miedzy PCT a Teleaudio. Szkoda, ze z innymi providerami
Audnioteksu ich nie ma bo wiekszosc smiertelnikow po numerze nie rozpoznaje
do jakiego providera dany numer nalezy i dla nich wykrecanie 0700 bedzie
loteria.
| ...pozatym wcale bym sie nie zdziwil gdyby sie okazalo ze kazdy z
| providerow audioteksu ma co jakis czas przedluzane umowy....
| ...reszte sobie dospiewaj...
| Nic sobie nie potrzebuje dospiewywac. Nie masz pojecia czemu TPSA sama nie
| jest providerem tej uslugi. Zareczam Ci, ze nie po to zeby nie byc
| monopolista ani nie po to zeby potem tym formom zycie utrudniac.
rozjasnij conieco, bo sprawa mnie ciekawi.
czyzby chodzilo o cos na ksztalt: w razie cos zlego to nie my ???
Nie. Na USENET nie napisze, mailem tez wolal bym nie. Moze sie zdzwonimy
ale najlepiej bylo by osobiscie.
Moim zdaniem jak na razie mozliwosci jakie stwarza siec
telekomunikacyjna sa wykorzystywane moze w 5% a to dlatego ze nie ma
realnej konkurencji.
Twoim zdzniem moze ale w rzeczywistosvi znacznie wiekszy % mozliwosci jest
wykorzystanych. W dodatku potencjalnych mozliwosci bo przepustowosc jest
wykorzystana w znacznie wiekszym procencie wiec wykorzystanie mozliwosci
zatkalo by ta siec.
Przykladzik to chociazby darmowe numery w granicach jednego
wojewodztwa, ewentualnie host-a
Czemu tego obecnie nie ma ???
No i co wypisujesz takie farmazony. Sam sobie przeczysz. Przed chwila
pisales (w sumie nie prawde ale pisales), ze najdrozsze sa lacza koncowe. W
takim razie powinienes proponowac zeby wszystkie polaczenia byly darmowe bo
przeciez nie zaleznie od odleglosci zajmuje sie dwa lacza abonenckie...
:-))
Pozdrawiam.
Lechu
futszak
0603 237728
Temat: {OFF-TOPIC} Jutro 1 grudnia !!!
| pcm-ki na linii telefonicznej,
Nie posiadam takowych. Lacze sie z 0-202122 na 56666.
moze od razu 115200 :o) ???
| polaczenia z Internetem przez szumiaca nosna,
Nie zdarzylo mi sie.
no widzisz, a mi sie zdarzylo i szlag mnie trafia jak widze w oknie
4800bps...
| e10a jako centrali koncowej,
Jestem podpiety pod AT&T. taka na 10.000 numerow. Dziala.
no to masz szczescie, ale uwierz mi nie wszyscy takowe maja.
| wieszajacej sie s12 jako tranzytowej,
Nie mam po drodze z Zabrza do Katowic takiej centrali.
mam nadzieje ze pojawie sie jakies przeciazanie, bugi w oprogramowaniu
po kolejnym upgrade i zrozumiesz o czym mowie.
| wiecznie zajetych kierunkow,
Zajete kierunki, to mi sie zdarzaly we wczesnych latach
80'tych. Wtedy bylem podlaczony najpierw pod Strowgera,
ktory o dziwo dzialal dobrze :) A potem pod Siemensa,
teraz jak pisalem wyzej pod AT&T. No ale moze nie mam
problemow bo mieszkam w duzym miescie gdzie TPSA inwestuje?
:)
inwestuje to ona wszedzie, tylko gdzieniegdzie robi to tak, ze juz
lepiej zeby sie pojawil prywatny operator i popodpinal ludzi radiem.
szybciej, lepiej, taniej.
| zrywania polaczen modemowych
Jesli mi sie cos zrywalo to z winy modemu. Mialem
jakis bezfirmowy. Teraz mam U.S. Robotics, nigdy nie
zerwal mi polaczenia z 0-202122 - a siedze czasem z i
4 godziny.
na takich laczach to pewnie i bys ze zlomotrix-em nie mial problemu.
| zlosliwej baby w biurze obslugi klienta wciskajacej kit,
| ze jest wszystko w najlepszym porzadku,
I tu tez chyba jestem wyjatkiem. Raz mi nie dzialal telefon,
byl gluchy. Zadzwonilem na 913, co jest grane, pani
uprzejmie powiedziala i na dodatek nic nie klamala:
"ukradli kable, przepraszamy, usterke usuniemy za 2 dni".
Faktycznie, zrobili to juz za 1,5 dnia, a do domu przyszedl
mi rachunek z pomniejszonym abonamentem za te 2 dni. Nie
nie musialem sie wyklucac i mile sie zdziwilem :)
bo akurat wina nie lezala po ich stronie...
Mam billing oraz urzadzenie w domu ktore niezaleznie
rejestruje rozmowy. Mnie nie zdarzylo sie ani jedno
przeklamanie. Na rachunku jest dokladnie to co wygadalem.
no widzisz, a mi sie zdarzylo i jeszcze a zreszta znowu ktos sie
przyczepi, ze sie czepiam...
Co ty opowiadasz???
prasowy niedo(rzecznik) tpsa mowi o tym, ze zgodnie z dyrektywami mumi
europejskiej maja zblizyc strukture cen do tych, jakie maja na
zachodzie, a tam wlasnie tak sie placi.
Oplaty za polaczenia z 0-202122
to sa polaczenia lokalne. Placisz tak jakbys dzwonil
na drugi koniec ulicy.
sugerujesz, ze cena za polaczenie na druga strone ulicy jest niska ???
Ja was zupelnie nie rozumiem,
Internet ma byc jeszcze tanszy niz rozmowy lokalne?
nie Internet, ale polaczenia z numerami 020xxxx.
sa to sieci teleinformatyczne z ktorych korzystanie z natury trwa
dluzej niz z rozmow telefonicznych, wiec powinny obowiazywac znizki.
Wam chyba bardzo nie odpowiada to, ze kiedys zmieniono
taryfikacje rozmow lokalnych z 1 jednostki na cala
rozmowe do normalnej taryfikacji 1 jednostki za 3 minuty :)
pod warunkiem, ze lacza sa odpowiedniej jakosci, bo jesli by
polaczenia zrywalo co chwile to nic by to nie polepszylo.
Oplat za korzystanie z Internetu nie ma zadnych.
gwarancji jakosci nie ma zdanej.
Oplat za liczbe przeslanych danych nie ma zadnych.
gwarancji odpowiedniej jakosci nie ma zadnej.
Oplaty sa tylko za czas polaczenia i to lokalnego.
ktorego jakosci jak sie okazalo nie gwarantuje.
na priv-a podesle Ci co mie odpisali ze Slupska to moze cos
zrozumiesz.
Ostatnio rozmawialem z kolega z Anglii (krotkofalowcem),
spytal sie mnie po ile mamy Internet powszechny. Jak
mu powiedzialem, to sie zlapal za glowe ze tak tanio :)
ja rozmawialem z kolega z Niemiec i na samym poczatku jak mu rzucilem
ceny to powiedzial ze tanio, ale jak mu rzucilem na ile sie lacze to
stwierdzil ze to juz nie jest tak tanio...
Nic mi nie sieje i nie sialo nigdy... Co najwyzej moj
sasiad sibista wchodzi mi na domofon :)
fajnie, a qmplowi mieszkajacemu w budkynku centrali jak zalozyli
taryfikator to juz sobie nigdzie nie mogl pogadac przez radio.
| PS. Komu jak komu, ale Panu Panie MODERATORZE powinno zalezec
| najbardziej na oplacie ryczaltowej z wiadomych powodow.
A niby z jakich?
a chociazby z powodu narzekan na to, ze trzeba sie laczyc laczem
komutowanym zeby grupe moderowac.
nie narzekales przypadkiem na radio.amatorskie ???
nie bylo nic o tym, ze grupe moderujesz czasem poprzez packet radio na
1200bps ???
Ja mam dostep za darmo, jak mam potrzebe
zrobic cos sluzbowego to stosuje callback, a jak sie pobawic
to dzwonie na 0-202122 i wcale nie uwazam zeby oplaty byly
duze. Linux sobie sam sciaga skompresowane newsy i poczte,
a ja place rachunki rzedu 100, 120 zl na miesiac (lacznie
z gadaniem normalnym). Wobec powyzszych faktow i tego
ze JA nie mam sie praktycznie za co do TPSA przyczepic,
nie popieram i nie popre protestu. To tyle, bo sie
rozgadalem :))
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plosy.pev.pl