biurka biurowe

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: biurka biurowe




Temat: Co z Lasami Państwowymi PO wyborach ???
Masz rację. Ale warto pogadać, może zrodzi się myśl jaka nowa?
Można by podywagować nad pomysłem, quasi niemieckim (bawarskim) oddzielenia z nadleśnictwa wykonawstwa zagospodarowania. Ale nie jak teraz ZUL (dawni robotnicy), ale całego pionu zastępcy. Ten pion byłby firmą zewnętrzną mającą zrealizować zadania ustalone w planie urządzenia, aktualizowane na bieżąco przez służbę urządzeniową. Głupie? Może. Nie wiem. Ktoś powie: kolejne pole dla korupcji. Byłoby mniejsze, gdybyśmy zlikwidowali tą potworną biurokrację. Widzę jak toniemy w papierach. Tworzymy wręcz system komputerowy by nad tym panować. Z tego co wiem (trochę z doświadczenia), to i tak nie na długo to pomoże. Potem będzie potrzebny system do systemu. Bo zamiast upraszczać - komplikujemy. Z poziomu DGLP mogą spece zajrzeć nie tylko nadleśniczemu na biurko, ale za chwilę każdemu leśniczemu (nie mówiąc o pracownikach biurowych) - to po co rozbudowywać rdLP? Zredukować, zredukować.
A co z pomysłami na rozbudowę kontroli wewnętrznej?
A zapomniano o tym czemu mieli służyć adiunkci, następnie zastępcy terenowi i w końcu inżynierowie nadzoru. Instytucjonalizujemy inżynierów jako kontrolę wewnętrzną, a temu biednemu leśniczemu, kto, tak normalnie, po ludzku, w terenie pomoże, podyskutuje, podpowie, doradzi? Przyjęty kierunek musi być zmieniony. Widzę, że brakuje nam inżynierów technologów (niech będzie np jeden na obręb). Te etaty w skali lasów to niewiele (można zaoszczędzić w rdLPach. Mieli być gajowi. Też są potrzebni. Przecież paranoją są jednoosobowe leśnictwa - fikcją jest wówczas nadzór i dozór. Jaka jest wówczas możliwość autentycznego panowania nad tym co w leśnictwie się dzieje. Toż wówczas rozbudowuje się system powiązań nieformalnych, donosicielskich itpd.
Nowego Generała czeka nie lada zadanie - jeśli chciałby przestawić LP na nowe tory i pójść w stronę nowoczesnego zarządzania firmą.





Temat: Pościagajcie sobie
*** Maciej Bojko:


| Odrobinę. W ogóle nie jestem fanem mnożenia pulpitów, niezależnie od
| używanego systemu.
| Nie no lepiej mieć 45 okienek na pasku zadań
Nie zdarza mi się.


Mi się zdarza, no może nie nagminnie ale łapie się na tym. Ja nie
wyłączam z reguły mojej sesji X w ogóle. Stoi tak po kilkanaście dni...

To jaką liczbę okien per pulpit uważasz za dopuszczalną aby się
wygodnie między nimi przepinać? Ja jakoś ok. 4 np. na tym pulpicie mam
czytnik, terminal z ekg i wolny terminal z powłoką. Pulpit w lewo jest
(czekaj sprawdzę ...) oprogramowanie biurowe i program pocztowy z
korespondencją firmową - to takie biurko do pracy, po lewej mam teraz
The GIMP i Gthumb, wczoraj obrabiałem jakieś zdjęcia i chyba nie
wyłączyłem... Generalnie mam trzy pulpity ale w razie potrzeby mogę
sobie szybko założyć nowy.


| i przebijać się przez nie [ALT]+[TAB]... :)
Tak właśnie wolę.


Ale optymalną ilością okien dla takiego polecenia jest 3 - wtedy możesz
przełączyć się szybko na dowolne okno, a nie zastanawiać się ile razy
nadusić aby uzyskać fafnasty popup MSIE... Dodaj do tego pulpity i
jakby masz dwa wymiary przełączania się...


| | Ja próbowałem. I w porównaniu z normalnymi wielokrotnymi
| | pulpitami to straszliwa kaleka.
| Albowiem?
| W porównaniu do np. wmaker'a to to jest straszna klęska, nawet
| przenieść myszką okna z jednego na drugi pulpit się nie da, albo np.
| umieścić okno na wszystkich pulpitach jednocześnie.
Hm... Chyba rzeczywiście. Widać ten ficzer widziałem w jakimś
niefirmowym menedżerze pulpitów.


To są dwa ficzery. Albo np. w wmakerze wygodne jest to, że jak jakieś
okno wystaje poza krawędzie widzialnego obrazu to jak dojedziesz do tej
krawędzi to cały pulpit (-dock/clip i tapeta) przesuwa się odsłaniając
to okno. Nie trzeba przenosić okien, przesuwasz sobie po prostu (ale
tylko jak jest potrzeba, jak nic nie wystaje to się nie przesuwa).

W tym MS wynalazku w ogóle to tragicznie wolno chodzi, są tylko zdaje
sie 4 pulpity do dyspozycji, *nie* ma skrótów klawiaturowych (np.
umieśc to okno na pulpit z lewa, albo na 3 pulpit je wrzuć) itd. na
prawdę jak to jest jedyne co ma Windows do zaoferowania to jest to
marne jak siemasz.

I nadal jest to "zrzynanie" bo to się pojawiło dla XP, a w X'owych
menadżerach było już sporo dłużej...







Temat: 7.25 - na chwilę przed


*7.25 - na chwilę przed*

spiker z lekką chrypką obiecuje wyże,
a za oknem pandemia - pogrom czółenek
i szpilek. na biurku krwisto-czerwone wykwity:
zszywacz, dziurkacz i brelok z magnetycznym
kluczem. chciałbyś powiedzieć,
lecz znowu ja mówię: gdzieś toczy się życie,
słońce zgarnia horyzont, a drogi szerokie jak barki
żołnierzy.

nie popadajmy w skrajności - łapiesz mnie
za chęci: tych barek i barków, lata, ciepłych plaż i leniwych,
przy brzegu, kamieni.

I.


O, zdecydowanie bardziej wolę klimat tego wiersza, niż tego z ziemniakami w
wiadrze, który mnie zahaczył finałowym zagraniem za pomocą znaczonego asa
 ;-))
Trochę się w pierwszej połowie poczułam urażona, jako osobiście skazana na
"pogrom czółenek

i szpilek" , czyli z mety zdystansowana w stosunku do Peeli zadzierającej


nosa pod suchuśkim dachem, a potem zdumiały mnie nieco "na biurku krwisto-
czerwone wykwity". więc z mety powzięłam podejrzenie, co do tych biurowych
atrybutów w zgodnym odcieniu czerwieni (krwistej!). No, ale wszystko się
wyjaśniło, gdy doczytałam do końca, co w pełni usatysfakcjonowało moją
nieufną naturę :-)))))
Druga połowa wiersza (która arytmetycznie wypada w gramatycznej połowie
szóstego wersu) przemówiła do mnie bez zbędnych animozji, więc wybaczam Ci
pierwszą (arytmetyczną) połowę, bo wiesz, co piszesz ;-))))
Mam tu swoje ulubione fragmenty, w których (jak dla mnie) jest poezja:
"słońce zgarnia horyzont, a drogi szerokie jak barki

żołnierzy" i "leniwych,
przy brzegu, kamieni", oraz znalazłam rodzynka: "nie popadajmy w


skrajności - łapiesz mnie

za chęci" - jest tutaj taki dwuznacznik, których zawsze wypatruję:


"łapiesz
mnie" - może oznaczać np. łapanie typu 'na haczyk', lecz również 'nad
przepaścią'. Obie te możliwości mają uzasadnienie w dopełnieniu "za chęci",
które nie jest dopowiedzeniem w kwestii ich potencjału.
Ależ się rozbisurmaniłam na tej nowej klawiaturze, która mniej stuka po
nocach od poprzedniej! No, to już nic nie powiem o dywagacjach pod hasłami
"markietanka - marketing", bo bym się wylała poza ramy wiersza ;-)
Fajny wiersz - podoba mi się! [I są w nim niespodzianki :-))]
Chociaż ta "krwista czerwień"... - eee, co mi tam! W końcu... - to nie moje
biurko ;-)

Pozdrawiam serdecznie :-)!
ije





Temat: doświetlenie stanowiska pracy
Myślę że natężenie światła nie jest tu problemem. Jeśli masz rzeczywiście 500lx to nie musisz mieć więcej do pracy przy komputerze. Problemem może tu być komfort widzenia. Statecznik może być indukcyjny i powodować tętnienie światła. Oddawanie barw jest tu istotne ale na poziomie Ra>80 wystarczy. Zwróć uwagę na kontrast. Jeśli masz oświetlenie bezpośrednie świecące tylko na biurko możesz mieć zbyt ciemne otoczenie pracy. Zbyt mała równomierność oświetlenia jest problem często pomijanym przy "projektowaniu". Problemem mogą być też odbicia od gładkich powierzchni blatu lub papieru przeszkadzające w widzeniu. Można uniknąć tego typu problemów przez zastosowanie opraw oświetlenie pośredniego lub mieszanego i dodatkowo doświetlić otoczenie.
Jeśli zaś chodzi o barwę oświetlenia to 6500K reprezentuje w przybliżeniu naturalne światło dzienne. Przy zastosowaniu takich świetlówek należy jednak pamiętać o kontraście. Najlepiej zastosować jeden rodzaj świetlówek w pomieszczeniu, ponieważ może sie okazać, że świetlówka 830 bedzie się wydawać żółta w zestawieniu z 865 która może się nam wydać niebieską,
Do prac birowych polecam 840. Wg badań chłodniejsze światło bardziej nastraja do pracy. Organizm "myśli" , że jest wcześnie rano i jest wydajniejszy. Cieplejsze światło organizm odczuwa jako zbliżający się zachód słońca i przygotowuje się do odpoczynku.
Jeśli w grę wchodzi tylko lampka biurkowa na twoim miejscu nie robił bym nic. Zastosowanie lampki biurkowej w sytuacji gdy masz 500lx w miejscu pracy tylko pogorszy sprawę. Zwiększy się kontrast pomiędzy powierzchnią pracy a otoczeniem powodując pogorszenie komfortu widzenia. Spoglądanie poza obszar roboczy będzie zmuszało oczy do ciągłej adaptacji do innych poziomów luminancji i w konsekwencji może popsuć ci wzrok.
500 lx zdecydowanie wystarcza do prac biurowych. przy 300 też można pracować bez problemów. Na twoim miejscu sprawdził bym ile faktycznie masz luxów. poproś żeby ktoś ci zmierzył, albo napisz jakie masz świetlówki w oprawie, jakiego rodzaju oprawę. jaka jest powierzchnia i wysokość pomieszczenia ( na jakiej wiszą oprawy).



Temat: Noworocznie o filmach z ostatnich tygodni


Już kiedyś tu pisałem o Moim Ukochanym Filmie o Optymistycznym
Absolwencie, mianowicie o "Joe's Appartment" (okropny polski tytuł
"Karaluchy pod poduchy"). Tytułowy bohater przyjeżdża do Nowego Jorku
pełen tych bzdetów, dostaje w końcu pracę polegającą na wydłubywaniu z
publicznych pisuarów obsikanych pojemników po dezodorancie kiblowym (
elementem pracy jest to, że musi chodzić po ulicach w kombinezonie z
napisem PISS na plecach).


A ja dzisiaj odpalilem sobie "Zycie Biurowe" na poprawienie nastroju i
zaraz potem "Informatora" M.Manna. Ten ostatni jest dla mnie najbardziej
niedocenionym filmem dekady. Samo zycie.
Wracajac do narzekania w pracy. Czytajac wczoraj ksiazke Johna Douglasa
- pierwowzoru Jacka Crawforda z "Milczenia Owiec" - bylem zaskoczonym
tym, ze temat narzekan i narastajacej fustracji wsord pracowwnikow,
zostal tak bardzo na serio potraktowany przez pracodawcow za oceanem.
Przyczynkiem do tego byla fala masowych, brutalnych zabojstw wsrod
sfrustrowanych pocztowcow w latach 80. i powazne grozby sabotazu wsrod
grupowo zwlaniach pracownikow upadajacy lini lotniczych. Zaczeto
dostrzegac, ze sposob zwlaniania pracownikow w stylu: "Sprzatnij biurko
i po lunchu juz nie wracaj", moze pociagac za soba nieobliczalne skutki.
Najgrozniesze jest bagatelizowanie narzekania pracownikow nizszego i
zwlaszcza sredniego szczebla, ktorzy trafiajac na mur obojetnosci,
pozostawieni sami sobie, zamykali sie przed otoczeniem i zaczynali
kombinowac nad sposobem odegrania sie za swoje ponizenie. Potem z
usmiechem na ustach wchodzili do firmy i zaczynali walic z autmatow do
swoich kolezanek i kolegow.


Jest jeszcze gorzej. Nabuzowany pozytywnym myśleniem, zignorujesz
sygnały mówiące o tym, że firma zmierza w stronę bul bul bul bul i nie
odejdziesz w porę, tylko zatoniesz razem z nią. Ja byłem w takiej
sytuacji w 1995 roku i naprawdę z bardzo, bardzo głębokim współczuciem
myślę o moich nienarzekających kolegach, którzy zostali na tonącej łodzi
podwodnej do końca. Bardzo, bardzo, bardzo, bardzo głębokim...


No to wspolczuje Tobie i znajomym z dawnej pracy. Mam nadzieje, ze
przynajmniej wyplacili im nalezne pieniadze lub odprawy.


| Polecam z calego serca Dillbera - najlepsze kompendium wiedzy o  tym,
| jak nalezy zachowywac sie w firmie. pozdrawiam aL

(Dilberta)


Dzieki za zwrocenie uwagi.
aL





Temat: Noworocznie o filmach z ostatnich tygodni


A ja dzisiaj odpalilem sobie "Zycie Biurowe" na poprawienie nastroju i
zaraz potem "Informatora" M.Manna. Ten ostatni jest dla mnie
najbardziej niedocenionym filmem dekady. Samo zycie. Wracajac do
narzekania w pracy. Czytajac wczoraj ksiazke Johna Douglasa  -
pierwowzoru Jacka Crawforda z "Milczenia Owiec" - bylem zaskoczonym
tym, ze temat narzekan i narastajacej fustracji wsord pracowwnikow,
zostal tak bardzo na serio potraktowany przez pracodawcow za oceanem.
Przyczynkiem do tego byla fala masowych, brutalnych zabojstw wsrod
sfrustrowanych pocztowcow w latach 80. i powazne grozby sabotazu wsrod
grupowo zwlaniach pracownikow upadajacy lini lotniczych. Zaczeto
dostrzegac, ze sposob zwlaniania pracownikow w stylu: "Sprzatnij
biurko  i po lunchu juz nie wracaj", moze pociagac za soba
nieobliczalne skutki.  Najgrozniesze jest bagatelizowanie narzekania
pracownikow nizszego i  zwlaszcza sredniego szczebla, ktorzy trafiajac
na mur obojetnosci,  pozostawieni sami sobie, zamykali sie przed
otoczeniem i zaczynali  kombinowac nad sposobem odegrania sie za swoje
ponizenie. Potem z  usmiechem na ustach wchodzili do firmy i zaczynali
walic z autmatow do  swoich kolezanek i kolegow.


Nie muszą zaraz walić z automatu. Moim ulubionym epizodem z historii
firmy Apple jest katastrofa związana z Apple III. Ten model wprowadzono
na rynek wkrótce po wejściu firmy na giełdę, przez co nagle część
pracowników stała się milionerami - a część nie. To potrafi być bardzo
frustrujące dla nie-milionerów (nawet jeśli teoretycznie i tak nieźle
zarabiają). Otóż Apple III masowo wysiadały wkrótce po uruchomieniu i
firmę zalała fala napraw gwarancyjnych. No i był jeden inżynier, który
wiedział, dlaczego. Ale nie powiedział, bo go nie zrobili milionerem,
więc tylko śmiał się w kułak, kiedy wszyscy w firmie panicznie szukali
źródła awarii (było to jakieś jedno coś tam w zasilaczu).





Temat: SPRZĘT i ART. BIUROWE - Poszukuję dostawców - Poznań i nie tylko...
Przepraszam wszystkich, ze daję tu ogłoszenie ale szukam już od miesiąca po
sieci w przeróżnych serwisach i jak dotąd  nie mam poważnych ofert! Same
"wannabe" z cyklu: "zrobię ofertę ale...". Zatem - Uwaga: OGŁOSZENIE:
====================================

W zwiazku z duzym zainteresowaniem naszych klientów tym tematem:
DO DALSZEJ ODSPRZEDAŻY poszukujemy kompetentnych dostawców:

- elektrycznego sprzętu biurowego
    (niszczarki, temperówki, bindownice, laminatory, detektory banknotów)

- elektronicznych urządzeń biurowych
    (kalkulatory, liczarki, kserokopiarki, faxy)

- materiałów eksploatacyjnych do tych urządzeń
    (tonery, atramenty, bębny, taśmy do kalkulatorów itp)

- mechanicznych urządzeń biurowych
    (dziurkacze, zszywacze, bindownice, piórniki, tackery...)

- podkładów na biurko, kalendarzy, wizytowników, organizatorów, notesów

- papierów, folii, etykiet, kopert, taśm klejących

- segregatorów, zakładek, koszulek foliowych, plastikowych i teczek
tekturowych

- drobnych mebli biurowych klasy "BUDŻET" (tanie ale solidne!)
    (fotele, biurka pracownicze, stan. komputerowe, regały pracownicze)

UWAGA 1: PROSZĘ NIE SKŁADAĆ OFERT DETALICZNYCH !!!
UWAGA 2: INTERESUJĄ NAS TYLKO OFERTY WSPÓŁPRACY DŁUGOTERMINOWEJ !!!

=======================================================
Proszę o oferty i dodatkowe pytania na:

KOMPU.NET - POZNAŃ
tel. (61) 8429124 (godz. 11-19)
fax. (61) 8429124 w. 11 (24h)
kom. 0609-595169

GG:  1726624 (tutaj proszę się przedstawiać)

Pozdrawiam,

michał krüger - kompu.net
-----------------------------------------
programy dla firm  i  systemy e-sprzedaży
tel. (61) 8429124 :: fax. 8429124 wewn 11

GG 1726624 :: ICQ 40032115 :: 0609 595169
-----------------------------------------





Temat: Jaki kupic komputer???????


Czołem wszystkim!


witaj,


Jestem tu nowy ale mam ważne pytanie a wy się na pewno na tym znacie. Chodzi
o to, ze ojciec dal mi 4,5 tys. na kupno komputera. Ma to być taka
konfiguracja optymalna do gier i nauki (idę na studia).


nooo, i wystarczy tyle spokojnie :)


Gadałem z kumplem i on mi mówił, ze może mi złożyć ale tato powiedział, ze
lepiej kupić firmowy, bo składaki są niepewne i się psują i później nie ma
do kogo się zwrócić z gwarancja.


Znaczy się tak. Jak na mnie by trafiło, to w życiu nie kupiłbym gotowego
zestawu (chyba że za supertanią cenę, widząc jak go składają i z czego - i
by mnie to satysfakcjonowało) ;-)

Mówię o tzw. komputerach domowych/biurowych. Serwery to inna bajka.

W gotowe zestawy idzie najczęściej najtańszy chłam, którego żebrak by nie
ruszył, gdyby wiedział co w środku. To jest zwykłe nabijanie kabzy
"markowym firmom".

Jak złożę sobie sam, to dobiorę części i poskładam bez dylematów w stylu
"no ja wolałbym inną kartę graficzną, ale skoro w tym zestawie jest tylko
ta, to trudno". Komponenty kupię w miarę wysokiej jakości. A wyjdzie mi
nie drożej niż dziadostwo kupione jako zestaw.


W OPTIMUSIE jest niezła oferta z Pentiumem 4, 1,5 MHz, twardy dysk: 20


RANY KOTA!!!!! Sprzęt z Optimusa, ratuj się kto może!


gigabajtow, Karta graficzna TNT (chyba Rava). Kosztuje 4100 zł ale dają za
darmo monitor.


ROTFL!
Pentium 4, drogi i wcale nie taki wydajny. Wiem, wśród kumpli zabrzmi
szpanersko "mam Pentium cztery!", i tyle tego. Phhhh... Lepiej kup
Athlona, do tego dobrą płytę. Wyjdzie taniej i pewnie wydajniej. Poczytaj
trochę wątków na tej grupie...

Dysk 20GB. ha, szybko się zapełni, zwłaszcza że o grach wspominasz. Ja bym
obstawiał 40GB, Maxtor.

Karta Riva TNT... noooo, powiem, że bieda, jak do gier. To już lepiej
jakiegoś MXa...

A ten monitor "za darmo", to mnie rzuca na ziemię... Wcale nie za darmo,
bo tak naprawdę jest wliczony w cenę. I pamiętaj, że masz jedne oczy na
całe życie... Więc dbaj o nie.


A w ADAXie jest Pentium 3, 800 MHz, dysk twardy 20 Gigabajtów, Karta G-forc
(czy jakoś tak), i jest za 3700 zł ale nie dają monitora.
Który z nich byście polecili?


Prędzej ADAX niż Optimus, ale w zasadzie, to ani jedno, ani drugie.
Zwłaszcza, że ten akurat model to bieeeda :) Do gier słaby.


A jak ten drugi to jaki monitor kupić? Myślę o 15 cali bo 17 cali jest za
duża i nie zmieści mi się na biurku, a poza tym podobno trzeba dalej
siedzieć od monitora bo się psują oczy.
Liczę na wasza pomoc..


wracając do tematu oczu... Na pewno nie 15". Nowe 17" mają długość taką
jaką mają 15", więc będzie stał tak samo daleko od Ciebie. A biurko
możesz:
a) odsunąć od ściany - wtedy monitor będzie "rufą" wystawał poza obręb
biurka i będzie dalej od Ciebie
b) Jeżeli masz odpowiednie biurko, to możesz ustawić je inaczej:
             ____klawiatura
+-----------|-------+
| /--      []      |-
| |  |      []      | O   <--- to jesteś ty ;-)
| \__/      []      |-
+--|----------------+
   |     |_____biurko
   |_ monitor

i nie oszczędzaj na monitorze. Lepiej dać za monitor 200 zł więcej, niż
się męczyć. Poczytaj sobie na grupie, było tu trochę o wyborze monitora.

pozdrawiam i życzę powodzenia w zakupach :)





Temat: ARTYKUŁY
2006-11-09
Przepisy, a rzeczywiste warunki pracy – najnowsze badania

Zakończyły się pierwsze ogólnopolskie badania ergonomii i bezpieczeństwa komputerowych stanowisk pracy. Szokującym wnioskiem jest to, że tylko 1% pracowników biurowych pracuje przy stanowiskach, które spełniają wszystkie wymogi ergonomicznego stanowiska pracy, 42% stanowisk spełnia te wymogi częściowo, a aż 57% nie spełnia ich wcale! Oznacza to, że większość stanowisk pracy nie spełnia minimalnych wymogów wynikających z Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 roku (Dz. U. 1998 nr 148 poz. 973).

Istotnym czynnikiem wpływającym na organizację i wyposażenie stanowisk pracy jest miejsce zatrudnienia. Wymogów ergonomii nie spełnia aż 65% stanowisk w instytucjach publicznych (administracji centralnej i podległych jej jednostkach). Podobnie w administracji samorządowej i państwowych firmach. Stosunkowo dobrze dbają o nas prywatne firmy zagraniczne, gdzie odsetek stanowisk negatywnie wpływających na nasze zdrowie wynosi „tylko" 50 %.

Co znamienne, na różnego rodzaju dolegliwości i schorzenia szczególnie narażone są kobiety. Przy stanowiskach nie spełniających prawie żadnych wymogów ergonomii pracuje aż 63% ankietowanych kobiet (współczynnik ten dla mężczyzn wynosi „jedynie" 51%).

Mimo iż ekrany LCD są coraz bardziej powszechne, ciągle ponad 1/3 stanowisk wyposażona jest w monitor starego typu bez filtra promieniowania. Ponad 70% monitorów jest niewłaściwie ustawionych względem linii wzroku (prawidłowe ustawienie to górna krawędź monitora od 0 do 20 stopni poniżej linii wzroku). 40% monitorów jest też źle ustawionych względem źródła światła (światło powinno padać z boku; w przeciwnym razie oślepia użytkownika lub powoduje męczące wzrok refleksy). Konsekwencją tego są dolegliwości narządu wzroku - 41% respondentów uskarża się na częste bóle oczu, 32% na zaburzenia ostrości widzenia, 37% na suchość i pieczenie pod powiekami.

Niestety stanowiska pracy ustawiane są zbyt blisko siebie w prawie 30% przypadków (szerokość przejścia między stanowiskami pracy powinna wynosić min. 80 cm i stanowiska te powinny być wydzielone). Ma to niekorzystny wpływ na samopoczucie psychiczne, a tym samym może wpływać demotywująco na pracowników, którzy zmuszeni są do przeciskania się pomiędzy biurkami.

Efektem złej organizacji i złego wyposażenia stanowisk pracy są dolegliwości zdrowotne. Około 20% respondentów odczuwa mrowienie w stopach, drętwienie łydek, opuchliznę nóg. 55% uskarża się na bóle pleców i karku, a co piąty pracownik - na problemy z nadgarstkami. Zaskakujące jest, że wciąż 49% pracowników biurowych nie posiada krzeseł obrotowych wyposażonych w podstawowe działające regulacje wysokości krzesła lub odchylenia oparcia.

„To nieodpowiednie krzesło obrotowe i blat biurka na złej wysokości jest odpowiedzialne za większość dolegliwości bólowych okolic kręgosłupa oraz kończyn dolnych. Dziwi nas, więc takie zaniedbanie w tym zakresie. Dane uzyskane podczas badania są zatrważające! Przecież wystarczy zadbać o fotel spełniający wszystkie wymogi określone w Rozporządzeniu, które ma umocowanie w Kodeksie Pracy. I odpowiednio ten fotel wyregulować, aby zminimalizować przykre dolegliwości. Pamiętajmy, że w przyjaznym i „zdrowym biurze" pracujemy lepiej, chętniej i z większym zaangażowaniem, a przy okazji dbamy o nasze zdrowie" - twierdzi Dagmara Szwaj z firmy Martela.

Opinię tą podziela Dariusz Wilk z firmy Fellowes. „ Jestem zaskoczony, że tak duży odsetek osób ankietowanych zgłosił dolegliwości zdrowotne. Wystarczy kilka prostych czynności, takich jak wyregulowanie fotela czy odpowiednie ustawienie monitora i klawiatury, by w znacznym stopniu poprawić wygodę pracy. Warto też zastosować proste akcesoria, takie jak uchwyt na dokumenty, podkładka pod nadgarstki czy podnóżek. W ten sposób poprawimy komfort oraz wydajność pracy, inwestując nie więcej niż kilkadziesiąt złotych".

Badania zostały przeprowadzone metodą ankiety internetowej. Zamieszczony na stronie www.ergotest.pl formularz wypełniło 3192 internautów. Ankieta powstała w konsultacji ze specjalistami z Polskiego Stowarzyszenia pracowników Służby BHP, Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi, kliniki LUXMED oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Badania są częścią ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej mającej na celu poprawę warunków pracy pracowników biurowych, której Patronami są m. in. Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Martela, www.zdrowebiuro.pl i Fellowes.

Więcej informacji:

Dagmara Szwaj

0604-160-655



Temat: Sałatkowe różności
Biurowe odchudzanie

Siedzenie za biurkiem nie pomaga w utrzymaniu zgrabnej sylwetki, ale mądrze dobrane posiłki i unikanie batonikowych pułapek pozwoli Ci osiągnąć wymarzony efekt.

Po raz kolejny tłumaczysz sobie, że dieta odchudzająca, np. 1000 kalorii, nie jest dla Ciebie, bo pracujesz w biurze i nie masz szans na niskokaloryczne posiłki? Głodujesz cały dzień, bo w stołówce nie znalazłaś nic dietetycznego, a wieczorem rzucasz się na lodówkę? Koniec z narzekaniem. Wszystko jest możliwe, także biurowe odchudzanie. Trzeba tylko sporządzić plan i sumiennie go przestrzegać! Pięć posiłków i co najmniej półtora litra wody mineralnej dziennie to Twoje podstawowe przykazania.

Śniadanie nie powinno sprawiać Ci problemu - wystarczy, jeśli zjesz coś lekkiego. Tylko nie zapominaj o nim, bo po przyjeździe do pracy będziesz głodna i - chcąc nie chcąc - przekąsisz coś tuczącego lub zjesz od razu to, co powinno wystarczyć Ci na cały dzień!

Po pierwsze - musisz przygotować w domu drugie śniadanie i podwieczorek. Postaw na chrupanie, a zapomnisz o batonikach. Do woreczka pakuj zatem już obrane owoce, marchewki, surowego kalafiora, pomidory czy rzodkiewki. Jedz wolno i dokładnie przeżuwaj, a szybciej zaspokoisz głód. Pamiętaj jednak, że naraz możesz schrupać tylko tyle, ile mieści Ci się w jednej dłoni. Na podwieczorek zjedz lekki jogurt czy dwa plasterki białego, chudego sera.

Po drugie - obiad. Ponieważ rzeczywiście w biurowych stołówkach ciężko znaleźć coś lekkiego, ciepły posiłek przesuń na wieczór, a w pracy zjedz przyniesioną z domu sałatkę. Nie chcesz się rano krzątać po kuchni? Możesz ją przygotować wieczorem. Wszystkie składniki sałatki wymieszaj w domu, a w pracy polej ją tylko np. odtłuszczonym jogurtem z kubeczka, do którego dodałaś trochę ziół.

Jakie przepisy wybierać? Najlepiej takie, które - oprócz warzyw i owoców - zawierają trochę ryżu, kaszy czy chudego mięsa. Dzięki temu naprawdę nasycisz głód i dotrwasz w niezłej formie do wieczora. Wtedy możesz sobie pozwolić na warzywa gotowane na parze czy pieczony chudy drób. Postaraj się jednak, by ten ostatni posiłek jeść przed godziną 18.00.

SAŁATKA Z KURCZAKA

Składniki:

- pół piersi z kurczaka
- włoszczyzna
- średni zielony ogórek
- 1 duży lub 2 małe pomidory
- sól, biały pieprz mielony
- łyżeczka soku z cytryny
- łyżka przegotowanej wody
- łyżeczka oliwy

Wieczorem zagotuj wodę z włoszczyzną, dodaj kurczaka i gotuj przez 30 minut. Zostaw do wystygnięcia i włóż do lodówki. Rano pokrój kurczaka, porządnie umyj warzywa i posiekaj je na dość duże kawałki. Wymieszaj sok z cytryny z wodą i przyprawami, dodaj oliwę i polej sałatkę sosem.

Porcja ok. 350 kcal

SAŁATKA SZEFA

- pół główki sałaty (najlepiej karbowanej)
- duży pomidor
- pięć rzodkiewek
- plaster mozzarelli (ok. 100 g)
- plasterek żółtego sera light
- mieszanka ziół prowansalskich
- kubeczek jogurtu naturalnego 0 proc. tłuszczu

Przed wyjściem do pracy porwij sałatę na większe kawałki, pomidory pokrój na ósemki, a rzodkiewki w cienkie talarki. Mozzarellę pokrój w grubą kostkę, a żółty ser w cienkie paseczki. Wymieszaj wszystkie składniki i zapakuj sałatkę do pojemniczka. W pracy dosyp do jogurtu pół łyżeczki mieszanki ziół prowansalskich i polej sałatkę.

Porcja ok. 400 kcal

SAŁATKA Z POMARAŃCZY

Przygotowanie: 20 min
Oziębianie: 2 godz.

Składniki:

- 2 pomarańcze
- 1 łyżka nierafinowanego cukru
- 2 szczypty mielonego cynamonu
- 2 łyżki wody kwiatu pomarańczy
- 3 listki mięty

Porcja: 88 kcal

1. 2 pomarańcze grubo obrać, aż do miąższu, usuwając pomarańczową skórkę i białe albedo. Miąższ pokroić w poprzek na cienkie plasterki. Ułożyć na dużym głębokim talerzu.
2. Do miseczki włożyć cukier i cynamon.
Wlać wodę kwiatu pomarańczy, wymieszać i polać plasterki pomarańczy.
3. Listki mięty umyć i osuszyć. Pokroić na wąskie paseczki i posypać nimi sałatkę.
4. Sałatkę wstawić do lodówki na co najmniej 2 godziny, podawać oziębioną.

Nierafinowany cukier ma cenne właściwości: jest słodszy niż cukier rafinowany, a przy tym o wiele mniej kaloryczny.

dziennik.pl



Temat: Ćwiczenia biurowe
7:50 wchodzisz do biura, włączasz komputer, siadasz przy biurku. 8:30 wstajesz od biurka, do ulubionego kubka wlewasz kawę z ekspresu i wracasz do komputera. I tak mniej więcej do 16:00. Częściej dłużej. Znasz ten rytm? Czujesz, że z dnia na dzień bardziej przypominasz „homo sapiens sedes”, jak żartobliwie nazywa się pozycję człowieka wiecznie siedzącego? Ta sytuacja nie zmieni się sama. Oto kilka prostych sposobów, jak mimo nawału pracy, nie zaniedbywać swojej kondycji.

Do pracy marsz!
Budzik jak zwykle zadzwonił za późno, a kolejna „króciutka” drzemka sprawiła, że zamiast śniadania zjadłeś drożdżówkę w tramwaju i wparowałeś do pracy na kilka minut przed godziną zero. Koniec z tym! Od dziś nastaw budzik tak, żeby zadzwonił pół godziny wcześniej niż zwykle. Zanim wstaniesz, porozciągaj się na łóżku. Wykonaj kilka prostych, leniwych ćwiczeń. Powolutku doprowadzając się do siadu. Wyciągnij ramiona. Wykonaj klika okrężnych ruchów głową. Wstań z łóżka. Przypomnij sobie najprostsze ćwiczenia, jakie pamiętasz jeszcze z zajęć WF-u. Skłony, przysiady, pajacyki – nic skomplikowanego. Teraz szybki prysznic, porządne śniadanie i wychodzisz z domu. Jeśli możesz, wsiądź na rower. Jeśli dojeżdżasz do pracy tramwajem wysiądź o 1 – 2 przystanki wcześniej. Poranny spacer dobrze Ci zrobi. Odkryłeś właśnie, że droga do pracy prowadzi tuż obok parku? Świetnie – po pracy będziesz mógł tam na chwilkę wyskoczyć. Zamiast, jak co dzień, wsiąść do windy, użyj schodów. Po kilku dniach treningu zadyszka na wysokości drugiego piętra przestanie być problemem.

Zrób sobie przerwę
Praca biurowa nie musi oznaczać ciągłej monotonii. Siedząc na krześle również możesz ćwiczyć. Niemożliwe? Spróbuj. Usiądź wygodnie przed monitorem. Zaczniemy od stóp. Jeśli możesz, ściągnij na chwilkę buty, pozwól stopom odpocząć. Najpierw lewą, potem prawą stopą wykonaj okrężne, dyskretne ruchy. Powtórz ćwiczenie kilkukrotnie. Teraz postaw stopy na podłodze, niech przywierają do ziemi. Unieś w górę pięty, napnij mięśnie łydek. Rozluźnij i opuść pięty. Następnie wykonaj ćwiczenie tak samo, podnosząc palce zamiast pięt. Przejdźmy teraz troszkę wyżej. Napnij mięśnie pośladków oraz ud, przytrzymaj kilka sekund, rozluźnij i znowu napnij. I tak przez kilka minut. Teraz czas na ramiona. Wygodna pozycja, plecy wyprostowane, a ramiona krążą – do przodu i do tyłu. Do przodu i do tyłu. Rozluźnij się i wykonaj kilka okrążeń głową. W prawo, a następnie w lewo. Zamknij oczy i weź kilka głębokich wdechów. Powoli, nie spiesz się. Wdech, wydech, wdech, wydech. Proste prawda? I ani razu nie musiałeś wstać od biurka.

W grupie siła
Jeśli należysz do osób, które łatwo się zniechęcają i potrzebują wsparcia oraz motywacji do ćwiczeń, podziel się swoim pomysłem z kolegami z biura. Wspólnie możecie wykorzystać czas, który zwykle przeznaczacie na kawę, kanapki i firmowe plotki. Możecie ćwiczyć w gabinecie, albo w pobliskim parku. Istnieje też obecnie możliwość zatrudnienia specjalnych trenerów, którzy prowadzą ćwiczenia właśnie dla pracowników biurowych. Nie trzeba do nich specjalnych strojów. Każdy ćwiczy w tym, w czym przyszedł do pracy. Panie w garsonkach, panowie w garniturach. Nie chodzi przecież o to, żeby się zmęczyć, ale żeby rozruszać zastygłe mięśnie, poprawić krążenie, „przewietrzyć” myśli. Każdy mądry szef doceni fakt, że jego podwładny pracuje wydajniej i kreatywniej. A takie ćwiczenia to również świetna okazja do integracji członków zespołu.

Po godzinach
Musisz zostać w pracy dłużej? Zdarza się. Jednak po ośmiu godzinach pracy należy Ci się chwila przerwy. Jeśli to możliwe, wyjdź na chwilę z biura. Nie ma w pobliżu żadnego parku? Wyjdź na taras. Po prostu rusz się na chwilę z pomieszczenia, w którym pracujesz. Pospaceruj, odetchnij świeżym powietrzem. Wydajny pracownik, to wypoczęty pracownik. Po powrocie do pracy nie zapomnij o urządzaniu sobie takiej krótkiej chwili przerwy co jakiś czas. A przy najbliższej możliwej okazji (może właśnie dziś?) zaproponuj współpracownikom wspólny wyjazd połączony ze sportową integracją. Wspólny wypad na ścianę wspinaczkową czy lodowisko po pracy, dzień surviwalu, czy spływ kajakowy to świetny pomysł na poprawę kondycji, ale przede wszystkim na świetną wspólną zabawę, która pozwoli się zrelaksować i oderwać od codziennych obowiązków.

Fitness.wp.pL



Temat: Dostawa artykułów biurowych, pismiennych i papierniczych
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE WYKONAWCY DO SIWZ ( OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA) W PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA DOSTAWĘ ARTYKUŁÓW BIUROWYCH, PISMIENNYCH I PAPIERNICZYCH DO JW 2980 W ROKU 2007.

Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. Nr 19, poz. 177) udziela wyjaśnień na pytanie wykonawcy.

Formularz ofertowy , niżej wymienione pozycje:

lp ASORTYMENT jm ilość Pytanie-wyjaśnienie zawarte w kol. 2 wytłuszczonym drukiem
1 Papier ksero A-3 op. 500szt. 80g/m2 CIE białość CIE min 150 ryza 84 proszę podać parametry techniczne papieru
2 Papier A-4 ksero op 500 szt. 80g/m2 białość CIE min 150 ryza 670 proszę podać parametry techniczne papieru
3 Papier do drukarek A+4 op.500szt 80g/m2 białość CIE min 161 ryza 1200 proszę podać parametry techniczne papieru
4 Papier do drukarek A-3 op 500szt 80/m2 białość CIE min 161 ryza 30 proszę podać parametry techniczne papieru
5 Papier kolorowy ksero A-4 op 100 szt. opk 33 czy chodzi o papier ksero kolor
6 Papier samoprzylepny A-4 biały op=20szt. opk. 5 proszę podać ilość w opakowaniu
7 Papier samoprzylepny A-4 kolor op=20szt. opk. 5 proszę podać ilość w opakowaniu
8 Papier uniwersalny A-4 op. 250szt. opk. 20 czy chodzi o papier ksero uniwersalny
9 Karton 450g/m 100x 70 cm ark. 300 proszę podać wymiary papieru
10 Blok z makulatury A5 ( 100 kartek) szt 10 proszę podać ilość kartek
11 Blok z makulatury A4 ( 100 kartek) szt 30 proszę podać ilość kartek
12 Agenda 2008 B-5 szt. 20 czy chodzi o kalendarz książkowy B-5
13 Tewo 2008 A-5 szt 6 proszę podać format kalendarza A-5 czy B-6
14 Tewo A5 2008 - typu terminarz A-5 szt 2 proszę podać o jaki kalendarz chodzi bo nie ma formatu A-4
15 Tewo 2008 format A-5 szt. 214 proszę podać format kalendarza bo występuje w formacie A-5 i B-6
16 Okładki do kanałowego bindowania A A-4 szt. 50 proszę podać format
17 Okładki do kanałowego bindowania C A-4 szt. 50 proszę podać format
18 Okładka na dyplom twarda A-4 szt. 200 proszę podać format
19 Okładka na dyplom miękka A-4 szt. 300 proszę podać format
20 Teczka wiązana z nadrukeim A-4 szt. 1000 proszę podać format
21 Teczka do podpisu 10 kart A-4 szt. 6 proszę podać format
22 Folia samoprzylepna Oracal bezbarwna 100x70 cm ark. 200 proszę podać wymiar arkusza
23 Folia wysokoprzezroczysta 010 mm szer.135 cm m2 400 proszę podać dokładne parametry folii
24 Folia 0,2 zielona op-100 szt. A-4 opk. 35 proszę podać format
25 Folia 0,2 przezroczysta op-100 szt. A-4 opk. 10 proszę podać format
26 Folia do drukarki atramentowej op 50szt. A-4 opk. 8 proszę podać format
27 Folia do drukarki laserowej op 100szt. A-4 opk. 5 proszę podać format
28 Skoroszyt plastikowyz europerf.Handy A-4 szt. 600 proszę podać format
29 Przybornik biurowy akrylowy Dual- dymny 20x15 cm szt. 30 proszę podać wymiary przybornika
30 Przybornik biurowy akrylowy Dual- przezroczysty 20x15 szt. 30 proszę podać wymiary przybornika
31 Pinezki tablicowe beczułki 50 w opk. opk. 160 ile sztuk w opakowaniu
32 Magnetyczne punkty mocujące mix 40mm, 50 mm 4 szt. w opk opk. 10 ile sztuk w opakowaniu
33 Ostrze nr 1 do noża biurowego szt. 400 czy chodzi o ostrze do noża biurowego
34 Ostrze nr 2 do noża biurowego szt. 400 czy chodzi o ostrze do noża biurowego
35 Długopis TITANUM AA998 szt. 420 o jaki długopis chodzi
36 Wkład do długopisu TITANUM AA998 szt. 1200 o jaki długopis chodzi
37 Długopis Reynolds Super fine 059 szt. 400 o jaki długopis chodzi
38 Ołówek zmywalny dermatograf 4 kolory kpl. 20 ile ołówków ma być w komplecie
39 Blok techniczny kolorowy A-4 szt 60 proszę podać format
40 Brystol kolorowy A-1 szt 50 proszę podać format
41 Organizer- przybornik plastikowy na biurko na przybory biurowe z wyposażeniem 14 elementów szt 2 proszę o dokładny opis

DOWÓDCA

cz.p.o. płk dypl. Bogdan WOLNY



Temat: PN DOSTAWA ARTYKUŁÓW BIUROWYCH I EKSPLOATACYJNYCH
Adresaci według rozdzielnika

Dotyczy: odpowiedzi na zapytanie na dostawę artykułów biurowych i
eksploatacyjnych.
(nr sprawy: BIUR/008/009/059/060/065/072/117/132/145/146/147/148/152/177/2007)

ZAPYTANIE:
" W części 10 poz.2 "wkład do drukarki laserowej A4 mono" -
Pytanie - do jakiego modelu drukarki laserowej ma być proponowany w SIWZ wkład?"
ODPOWIEDZ:
Wkład do drukarki laserowej A4 mono w części 10 w poz.2 załącznika ofertowego nr 1 SIWZ Zamawiający będzie stosował do drukarki HP Laser Jet 5L.
ZAPYTANIE:
"W części 6 poz.4 "toner do drukarki laserowej HP Laser 2550 LN." Czy Zamawiający pyta
o toner czarny, czy o komplet tonerów tzn. czarny, cyjan, magneta, yellow i prosimy o podanie pojemności tonerów.?"
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający zamawia 8 kompletów tonerów składających się z:
- toner czarny na 5000 stron
- toner cyjan, magneta, yellow na 2000 stron.
ZAPYTANIE:
"W części 16 poz.64 "Rolka" - o jaki model drukarki chodzi?"
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający w załączniku ofertowym nr 1 SIWZ rezygnuje w części 16 z pozycji 64
" Rolka."
ZAPYTANIE:
" W części 16 poz. 42 " LP6L 13213646" Do jakiego modelu drukarki laserowej ma być toner. Czy jest to HP6L?"
ODPOWIEDŹ:
Toner "LP6L 13213646" w części 16 w poz. 42 w załączniku ofertowym nr 1 SIWZ ma być do kserokopiarki - OLIVETTI D-COPIA 120.
ZAPYTANIE:
"W części 16 poz. 63 "RO136/R0136" Do jakiego modelu urządzenia Zamawiający będzie stosował toner.?"
ODPOWIEDŹ:
Toner "RO136/RO136" w części 16 w poz. 63 załącznika ofertowego nr 1 SIWZ będzie stosowany przez Zamawiającego do drukarki laserowej "DELL LASER M 5200."
ZAPYTANIE:
"W części 16 poz. 74 " GC5F28C" Do jakiego modelu urządzenia Zamawiający będzie stosował toner.?"
ODPOWIEDŹ:
Toner "GC5F28C" w części 16 w poz. 74 załącznika ofertowego nr 1 SIWZ Zamawiający będzie stosował do drukarki igłowej "EPSON FX-1170."
ZAPYTANIE:
"W części 18 poz. 3 "Tonery do drukarki HP Color Laser Jet 3600" Czy Zamawiający pyta
o toner czarny, czy o komplet tonerów tzn. czarny cyjan, magneta, yellow i prosimy o podanie pojemności tonerów"
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający zamawia toner do drukarki HP Color Laser Jet 3600 - kolor czarny o wadze
2 kg.
ZAPYTANIE:
"Proszę o udzielenie bardziej szczegółowych informacji do następujących pozycji:
- część 9 poz. 30,31,32
- część 15 poz. 2
- część 16 poz. 42,43,51,63,67,68,74
ODPOWIEDŹ:
Zamawiający precyzuje w załączniku ofertowym nr.1 SIWZ część 5 poz. 2:
- koperta DYSK BIAŁA OFFSET 75 gr/m2 WYMIAR 111x 221 mm, samoklejąca z oknem prawym wymiar okna 45 x 90 mm 1000 szt. - 14 opakowań.
Zamawiający udziela odpowiedzi na część 16:
-poz.43 - Toner "L-PAA76" będzie stosowany przez Zamawiającego do fax - PANASONIC KX-FL 503.
-poz. 51 - Toner "OOW84020H" będzie stosowany przez Zamawiającego do drukarki laserowej "LEXMARK W 840."
-poz. 67 - Toner "T-630/632/634" będzie stosowany przez Zamawiającego do fax
"DELL P."
-poz. 68 - Toner" TG 18" stosowany przez Zamawiającego do drukarki laserowej "Kyocera Mita FS 1118."
Zamawiający precyzuje w załączniku ofertowym nr.1 SIWZ część 9:
-poz.30 - Kalendarz na biurko, stojący, tydzień na stronie, wykaz imienin, oprawa twarda, grzbiet spiralowy, wymiary 20x13 cm,
- poz. 31 - kalendarz TEWO na 2008r. format A5, zawierający jeden dzień na jednej stronie, z podziałką na godz. pracy.
- poz.32 - kalendarz wiszący, na kartonowej oprawie, dzielony na trzy części zawierający (miesiąc przeszły, teraźniejszy i przyszły), na jednej kartce jeden miesiąc podzielony na dni, pasek zaznaczający dany dzień miesiąca.

W związku z powyższym przesyłam obowiązujące strony załącznika ofertowego nr 1 SIWZ. Zmiany naniesione zostały na str: 32,35,39,42,44,45,46,52.
Załącznik nr 1 na 8 str.

Zamawiający ustala nowe terminy realizacji zamówienia w zakresie:
- części: 1, 2, 16, 17, 18 do dnia 30.07.2007r.
- części: 9, 10, 11- 30 dni od podpisania umowy.

W związku z powyższym Zamawiający przedłuża termin składania ofert do 30.05.2007 r. do godz. 9.00. Otwarcie ofert odbędzie się: 30.05.2007 r. o godz. 11.00.



Temat: PRW KURIER
Koszty początkowe, wyposażenie

Koszty jednorazowe nie amortyzowane:

- Koszty związane z rejestracją osoby prawnej lub innej formy cywilnej lub
prawnej umożliwiające prowadzenie działalności gospodarczej:  250 PLN

Niżej wymienione zostaną środki trwałe, które uwzględnione zostaną przy
amortyzacji:

- Kasa rejestrująco-licząca lub drukarka fiskalna 1000 PLN -


| |  po co nowa? używana można dostać za 200-300 zł


- Sprzęt komputerowy i biurowy: Komputer PC, faks, telefon 3000 PLN

| sądze ze każdy grupowicz posiada własnego PC,telefo i ew. fax(używany


koło 100 zł), a osoba odpowiedzialna za przyjmowanie zlecen przez net
mogłaby wnieśc do firmy włąsnego kompa :))) więc tu max 100 zł

- Sprzęt komunikacyjny umożliwiający łączność z kurierami 150 – 1000 PLN
 (w zależności od dobranego rozwiązania: radiotelefony, telefon komórkowy z
GPRS i przeglądarką WAP lub inne)

| | tu się zgadzam, najlepiej walnąć im telefony komórkowe z niskim


abonamentem i wysyłąc sms'y do nich z netu za darmo

- Meble biurowe: Regały, biurka, szafy 2500 PLN

| | a po co biuro? wystarczy dom osoby przyjmujacej zlecenia, więc tu 0



Wydatki jednorazowe związane z reklamą:
- Druk prospektów/ulotek/cenników/folderów 800 PLN

| ok


- Przygotowanie serwisu internetowego 700 PLN

| sądzę, że ja we współpracyz tobą mógłbym zrobić serwis nie


odbiegającemu temu wykonywanym w "profesjonalnych" firmach  w końcu mamy
praktykę :) nie?

Podsumowanie kosztów jednorazowych:  8400 – 9250 PLN


| | e tam jak dla mnie: 1400 - 2450


Koszty stałe, miesięcznie.
Niżej wymienione zostaną stałe opłaty miesięczne:

- Wynajem pomieszczeń biurowych/magazynowych (w razie potrzeb) 1000 PLN

| | 0 zł nie mamy biura


- Hosting serwisu internetowego, kont mailowych i innych 80 PLN

ok fr.pl dobrze się trzyma


- Opłaty za rachunki telefoniczne 200 PLN
 (Będą rosły wraz z czasem)

| do przyjęcia


- Ubezpieczenia środków transportu, odpowiedzialności i innych 150 PLN

| kto nie ryzykuje nie zarabia więc 0 zł :)


- Fundusz wypłacany na remonty/konserwacje środków transportu kurierów 150
PLN

| o rower dba sam kurier, uszkodził niech płaci sam więc tu 0 zł :)


- Prowadzenie rachunkowości/księgowości przez biuro rachunkowe 130 PLN

| | nie mów, ze nie potrafisz poprowadzić księgowości małej firemki ..


czego was tam na finansach w 4lo uczą? tutaj zero .. sam poprowadzę :)
- Opłaty za energię elektryczną/ wodę/ inne media 270 PLN

| niech będzie te 270 zł


- Łącze internetowe 50 PLN


| oke.


Podsumowanie opłat miesięcznych: 580

Podsumowanie kosztów na 24 miesięczną działalność(maxymalne):
2.500 PLN + 24 x 580 PLN = 16420 PLN

Koszty nie uwzględniają wynagrodzeń dla personelu.


| proponuje prowizje od każdej przesyłki, więc nie ma szans na straty w


przypadku braku zleceń ...

środki na rozruch proponuje uzyskać ze środków własnych szczególnei ze nei
jest to aż tak dużó .. na pierwsze 3 miesiące około 4000 zł ..

pozdrufki przemek





Temat: PRW KURIER

| - Kasa rejestrująco-licząca lub drukarka fiskalna 1000 PLN -
| |  po co nowa? używana można dostać za 200-300 zł


no dobra - jak kupisz uzywana to musisz dokupic modul pamiec za 800 PLN,
wiec wyjdzie to samo


- Sprzęt komputerowy i biurowy: Komputer PC, faks, telefon 3000 PLN
| | sądze ze każdy grupowicz posiada własnego PC,telefo i ew. fax(używany
koło 100 zł), a osoba odpowiedzialna za przyjmowanie zlecen przez net
mogłaby wnie c do firmy włąsnego kompa :))) więc tu max 100 zł
- Sprzęt komunikacyjny umożliwiający łączno ć z kurierami 150   1000 PLN
 (w zależno ci od dobranego rozwiązania: radiotelefony, telefon komórkowy
z
GPRS i przeglądarką WAP lub inne)
| | | tu się zgadzam, najlepiej walnąć im telefony komórkowe z niskim
abonamentem i wysyłąc sms'y do nich z netu za darmo

- Meble biurowe: Regały, biurka, szafy 2500 PLN
| | | a po co biuro? wystarczy dom osoby przyjmujacej zlecenia, więc tu 0



Tak jest to mozliwe tylko:
- trzbeba miec gwarancje, ze osoba bedzie dlugo wspolpracowala
- trzeba zalozyc dodatkowa linie rirmowa u goscia, albo korzystac z komorki,
ale czy ludzie teraz chetnie dzwonia na komorki ?
- ja moge udostepniac telefon (mam ladny nr) - stacjonarny

Wydatki jednorazowe związane z reklamą:
- Druk prospektów/ulotek/cenników/folderów 800 PLN
| | ok
- Przygotowanie serwisu internetowego 700 PLN
| | sądzę, że ja we współpracyz tobą mógłbym zrobić serwis nie
odbiegającemu temu wykonywanym w "profesjonalnych" firmach  w końcu mamy
praktykę :) nie?
NO !!!
Podsumowanie kosztów jednorazowych:  8400   9250 PLN
| | | e tam jak dla mnie: 1400 - 2450


mozna to rozpatrzec - zwlaszcza na poczatek - naturalna droga bedzie
ekspansja firmy
wiec z czasem cala reszta sie przyda


Koszty stałe, miesięcznie.
Niżej wymienione zostaną stałe opłaty miesięczne:

- Wynajem pomieszczeń biurowych/magazynowych (w razie potrzeb) 1000 PLN
| | 0 zł nie mamy biura
- Hosting serwisu internetowego, kont mailowych i innych 80 PLN
| ok fr.pl dobrze się trzyma
- Opłaty za rachunki telefoniczne 200 PLN
 (Będą rosły wraz z czasem)
| do przyjęcia
- Ubezpieczenia  rodków transportu, odpowiedzialno ci i innych 150 PLN
| | kto nie ryzykuje nie zarabia więc 0 zł :)


Musi byc - ryzyko jest zbyt duze zwlascza OC

- Fundusz wypłacany na remonty/konserwacje  rodków transportu kurierów 150
PLN
| | o rower dba sam kurier, uszkodził niech płaci sam więc tu 0 zł :)


no nie wiem - do przemyslenia


- Prowadzenie rachunkowo ci/księgowo ci przez biuro rachunkowe 130 PLN
| | nie mów, ze nie potrafisz poprowadzić księgowo ci małej firemki ..
czego was tam na finansach w 4lo uczą? tutaj zero .. sam poprowadzę :)


Duzo pierdzielenia sie z papiurkami zwlaszcze przy pelnej ksiegowosci
przydaloby sie oprogramowanie typu rachmistrz lub rewizor lub inne innych
producentow,
co z kolei duzo kosztuje - poza tym zawsze 'latasz' po urzedach, zusach i
innych
tak biuro to robi za Ciebie - ale do rozpatrzenia


- Opłaty za energię elektryczną/ wodę/ inne media 270 PLN
| | niech będzie te 270 zł
- Łącze internetowe 50 PLN
| | oke.

Podsumowanie opłat miesięcznych: 580

Podsumowanie kosztów na 24 miesięczną działalno ć(maxymalne):
2.500 PLN + 24 x 580 PLN = 16420 PLN

Koszty nie uwzględniają wynagrodzeń dla personelu.
| | proponuje prowizje od każdej przesyłki, więc nie ma szans na straty w
przypadku braku zleceń ...


tez o tym myslalem ;-


 rodki na rozruch proponuje uzyskać ze  rodków własnych szczególnei ze nei
jest to aż tak dużó .. na pierwsze 3 miesiące około 4000 zł ..


pozdrawiam,
jelen





Temat: Zagadka

Nie czytaj końcówki przed wykonaniem wszystkich 8 czynności!
1. wybierz cyfrę od 1 do 9
[...]
a teraz...
ej!... ale w Danii nie rosną niebieskie irysy!


LOL - Kurcze, ale wpadłem.
Właśnie o niebieskich irysach w Danii pomyślałem...
ech...

tagz (jestem nowy, więc nie wiem, czy było, nie za mojej kadencji w
każdym razie):

Jak być urzędnikiem idealnym

1. Idealny urzędnik jest jak mgła: niby jest wszędzie, a tak naprawdę
nie można go złapać.

2. Idealny urzędnik zawsze wykazuje szefowi, że jest lepszy od swoich
kolegów, a szef i tak jest najlepszy z nich wszystkich.

3. Idealny urzędnik zawsze udziela petentowi niekompletnych albo
wymijających informacji.

4. Idealny urzędnik zawsze odsyła petenta do innego urzędu. Odsyłanie do
innych urzędników w tym samym urzędzie jest niemile widziane.

5. Dla idealnego urzędnika pączek i herbata są ważniejsze od petenta.
Petenci są zawsze, a pączek tylko raz na jakiś czas.

6. Idealny urzędnik nie zawraca sobie głowy petentem, któremu nie udaje
się załatwić swojej sprawy. I tak za chwilę przyjdzie następny.

7. Idealny urzędnik przychodzi do pracy tuż przed przyjściem szefa i
wychodzi zaraz po nim.

8. Gdy petent usiłuje dyskutować lub ma jakieś pojęcie o swojej sprawie
idealny urzędnik mówi: "przykro mi bardzo ale w pańskich dokumentach
brakuje..." i tu wstawia dowolny tekst.

9. Idealny urzędnik zawsze deklaruje chęć pomocy petentowi i na niej
kończy. Jeżeli petentowi zależy, to poradzi sobie sam.

10. Idealnemu urzędnikowi niezbędne są: biurko, pieczątki, komputer,
internet, dużo papierów, szklanka kawy oraz wywieszka "zaraz wracam".

11. Dla idealnego urzędnika miejsce pracy jest drugim domem. Każdy
intruz jest niemile widziany.

12. Idealny urzędnik nie może dopuścić do przewagi liczebnej petentów i
zawsze każe im wchodzić pojedynczo.

13. Idealny urzędnik nie może swoją decyzją powodować dodatkowej pracy
innego urzędnika. Braki lub nieścisłości w papierach musi poprawić petent.

14. Idealny urzędnik nigdy się nie nudzi, nawet gdy nie ma nic do roboty.

15. Idealny urzędnik większość czasu w pracy przeznacza na: granie na
komputerze, rozmowy z innymi urzędnikami, rozmowy telefoniczne oraz
konsumpcję. Petent nie może mu wtedy przerywać, tylko grzecznie wyjść i
czekać.

16. Idealny urzędnik nigdy nie udostępnia petentowi artykułów biurowych,
na przykład: długopisu, kartki papieru czy spinacza. W zamian informuje
o pobliskim sklepie papierniczym, który tak naprawdę jest bardzo daleko
lub wcale go nie ma.

chester





Temat: Jaki konfig za 2000 PLN ?


Witam wszystkich.
;)
Po nowym roku planuję kupić nowy komputer.
Sprzęt służyć będzie do: okazjonalnego grania, oglądania filmów, ich
uprzedniego zasysania ;) prac biurowych (Open Office głównie, czasem
obróbka zdjęć), słuchania muzyki ze źródeł rozmaitych, przeglądania www
i tym podobnych przyziemnych zastosowań.
Ze starej jednostki centralnej zostanie nagrywarka DVD i karta sieciowa,
reszta do wymiany.
Chcę (na chwilę obecną, choć jestem otwarty na inne rozwiązania):
- płytę główną (która może, choć w cale nie musi mieć zintegrowanej
sieciówki ani dźwiękówki - sieciówkę mam dźwiękówkę i tak kupię),
- procesor (szybki ;) Intel czy AMD obojętne w zasadzie),
- kartę grafiki (ze wskazaniem na ATI, koniecznie z wyjściem TV),
- kartę dzwiękową (jakiegoś Creativa X-Fi, Xtreme Gamer wygląda
zachęcająco),
- obudowę (nie wyższą niż 42 cm - biurko tyle narzuca),
- 2 giga ramu,
- dysk twardy nie mniej niż 320 giga,
- plus oczywiście zasilacz który to wszystko pociągnie.
I tutaj rodzi się pytanie - co wybrać ? Wydać planuję około 2000 PLN,
dodać skłonny jestem 10-15% jeśli będzie to uzasadnione, na parę lat
chcę mieć generalnie spokój ze sprzętem.
Z góry dziękuję za sugestie.
Qba


Przykłady:

      Konfiguracja komputera nr 1
      Typ produktu Produkt Ilość Wartość
      Procesor AMD Athlon 64 X2 4800+ BOX (Socket AM2, 65W) 1  339.00
      Płyta główna Asus M2N-E SLI nForce 500 SLI 1  277.00
      Pamięć RAM PDP Patriot Dual 2x 1GB DDR2 800 MHz CL4 1  186.00
      Karta graficzna Radeon X1950 Pro PowerColor 512MB TVHD / 2xDVI
ArcticCooling 1  499.00
      Dysk twardy  Samsung SpinPoint S250 250 GB (SATA II, 8MB cache, NCQ) 1
229.00
      Obudowa Tracer TRO-868 GRANDEE GAMMING 400W BLACK 1  178.00
      Napędy optyczne Pioneer DVD+/-RW DVR-112D bulk black 1  99.00
      Klawiatura Zestaw bezprzewodowy A4Tech RK-770D Power Saver 1  90.00
      Głośniki Creative SoundWorks SBS-580 5.1 BOX 1  159.00
      Razem brutto:
      2056.00 zł

      Konfiguracja komputera nr 2
      Typ produktu Produkt Ilość Wartość
      Pamięć RAM PDP Patriot Dual 2x 1GB DDR2 800 MHz CL4 1  186.00
      Dysk twardy  Samsung SpinPoint S250 250 GB (SATA II, 8MB cache, NCQ) 1
229.00
      Obudowa Tracer TRO-868 GRANDEE GAMMING 400W BLACK 1  178.00
      Napędy optyczne Pioneer DVD+/-RW DVR-112D bulk black 1  99.00
      Klawiatura Zestaw bezprzewodowy A4Tech RK-770D Power Saver 1 90.00
      Głośniki Creative SoundWorks SBS-580 5.1 BOX 1  159.00
      Procesor Intel Core2 Duo E4500 2,2GHz (S775) BOX 1  408.00
      Płyta główna Asus P5K Intel P35 1 386.00
      Karta graficzna Radeon X1950 Pro PowerColor 512MB TVHD / 2xDVI
ArcticCooling 1  499.00
      Razem brutto:
      2234.00 zł

Odejmując od przykładowych zestawów koszt posiadanych podzespołów możesz
powiększyć dysk i obniżyć cenę.
Biorąc pod uwagę, że są to ceny z Komput.....a - to od tego należy odliczyć
ok. 150 pln kupując w innym sklepie.
Na to Linux np. CDLinux i maszyna do mmediów (i nie tylko) gotowa.





Temat: 2 in 1


Och, pokazałem Ci tylko co takiego można ze (swojego) palca wyssać.


Ma Pan w tym dużą konkurencję. Na pcoa aż roi się takich, co podobne
umiejętności z mlekiem matki wyssali.

[...Chiński zalążek rewolucji w pecetach...]


| A to przepraszam bardzo, skąd wiadomo? Kiedy będziemy mogli zweryfikować
| Pańskie proroctwa? Za pół roku? To wszystko też wyssał Pan sobie z palca,
| Panie Marcinie.

To logiczne drogi Watsonie. Jeśli firma ma zamiar na tym zarobić to
raczej nie będzie sprzedawać w ilości: sztuk dwa.


Pozwoli Pan, że (z różnych względów) nie będę teraz pisał, jak mają się
zamiary (a także zainwestowane miliony) do ilości sprzedanych sztuk.

[...bezrobocie wśród komputerów biurowych...]


| Prawie dokładnie to chcę powiedzieć. Mierzalne, owszem, ale różnica
| między zajętością w 4% i 5% nie jest tym, czym mógłbym sie przejąć.

A to już zależy od użytkownika. Ja generuję znacząco większe obciążenie.


I zgodzi się Pan na odstąpienie połowy swojego komputera koledze
z sąsiedniego biurka?


| Jak to z reguły bywa pod Windows większość rzeczy jest tak prosto
| zrobiona, że wystarczy chwila zabawy w GUI.

| Pod Windows? Przecież tu mamy do czynienia z kawałkiem hardware,
| którego przeznaczeniem jest hakowanie tego zabawnego systemu.
| Dołączony program też chyba nie robi wszystkiego tak jak pan Gates
| przykazał. Zapomina Pan też chyba, że Chińczycy oferują coś, co
| dopiero ma posłużyć do zmajstrowania komputera, który będzie mogł
| się rozdwoić.

Ależ mowa o software. O tymże software dołączanym do hardware.
Sądziłem, że wynika to z mojego postu.


Co ma wynikać z Pańskiego postu?!? Sądziłem, że dalej rozmawiamy o
_konkretnym_, _istniejącym_ chińskim wynalazku, a tymczasem dowiaduję
się teraz, że pości Pan tak, że aż musi co chwilę paluszki posysać.


| [...o tym, że jak się chce, to można...]
| Jeśli będziesz się upierał, że nie to się przemogę i przeczytam te
| tony dokumentacji opisującej jak tą akurat rzecz robi się w Linuksie
| aby sprawdzić.

| Będę się upierał. I to z przyjemnością, skoro ma to dać takie efekty.

No dobra, sprawdziłem podane na pcoa linki. Wyszło całkiem ciekawie:


[...tutaj wybór cytatów...]

Czy Pan, Panie Marcinie, naprawdę sądzi, że garść spostrzeżeń jakichś
gości, którym akurat był potrzebny schizoidalny pecet, to jest
dokumentacja do X11 i innych takich? Podeszli z marszu, pokombinowali,

dowodzi, że różne machlojki z Linuksem można robić psim swędem, i że
każdy może.

Niech no ja się jeszcze co do jednej rzeczy upewnię, bo sedno sprawy może
nam w szczegółach utonąć. Uważa Pan, że Windows, ten w którego żyłach
płynie jeszcze szlachetna krew DOSa, nadaje się z marszu do podziału
sprzętu między równocześnie pracujących userów? Czy dowodem na to ma
być chęć zarobienia kasy przez kilku Chińczyków?

To Pan się zna na systemach Microsoftu, nie ja. Niech mi Pan powie,
czy system jest tak świetnie zaprojektowany i udokumentowany, że
mała firemka może sobie zrobić w nim coś, co wywraca do góry nogami
założenia systemu, i to w ten sposób, że mamy gwarancje, że to się
z czymś nie zgryzie. Jeśli Pan to potwierdzi to ja sam rozważę, czy
nie kupić sobie tego wynalazku, najlepiej w komplecie z Microsoft
Office OEM.

No i jeszcze niech Pan powie, czy rzeczywiście uważa Pan, że uniksy wraz
z X11, od początku projektowane między innymi pod kątem umożliwienia
równoległej pracy, zupełnie nie nadają się do tych zadań? Czy to, że
mamy już tak tani sprzęt, że dzisiaj każdy dla swoich potrzeb ma taki
komputwr, o jakim nie marzono gdy projektowano X11, jest dla Pana
wystarczającym powodem by o wszystkim zapomnieć i pleść androny
o porównaniu możliwości wieloużytkownikowej pracy Unix i Windows?

Jarek

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 105 rezultatów • 1, 2
    Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex