Biuro Rachunkowe KONTO

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro Rachunkowe KONTO




Temat: Biuro Rachunkowe
BIURO RACHUNKOWE MATYS - WIESŁAWA MATYSIAK POSZUKUJE FIRM DO OBSŁUGI
FINANSOWO-KSIĘGOWEJ (Księgi Rachunkowe, Książka Przychodów i Rozchodów)

Biuro prowadzi obsługę w zakresie:

- Opracowania zakładowego planu kont
- Ewidencjonowania dokumentów księgowych
- Prowadzenia ewidencji majątku trwałego
- Sporządzanie listy płac i deklaracji do ZUS
- Sporządzanie deklaracji podatkowych (PIT4, PIT5, CIT2, VAT7)
- Sporządzania rocznego sprawozdania finansowego
- Doradztwa księgowo-finansowego; bieżącego informowania o obowiązujących
przepisach podatkowych

Dokumenty do księgowania mogą być odbierane z siedziby firmy zlecającej
usługę.
Biuro gwarantuje rzetelne i prawidłowe prowadzenie ksiąg.

Telefon kontaktowy: 0-501-23-94-22







Temat: do prowadzących biura rachunkowe
W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest przejęcie prowadzenia ksiegowości od nowego roku. Biuro rachunkowe niech zakończy 2004r. (sporzadzi sprawozdanie finansowe, złoży CIT-8 i wypełni PIT-11/8B dla pracowników). Ty możesz mieć problemy z zamknięciem roku. Aby rozpocząc ksiegowanie od nowego roku praktycznie wystarczy otrzymać od biura rachunkowego: a)zasady prowadzenia rachunkowości, który powinien zawierać plan kont, b) wykaz środków trwałych z aktualną na 31.12.2004r. tabelą ich amortyzacji, c) ewidencję wynagrodzeń pracowników, przynajmniej za ostatnie 6 miesięcy aby mieć dane do naliczania wynagrodzenia chorobowego lub za urlop, d) deklarację VAT-7 za grudzień aby mieć dane czy VAT był zapłacony czy do przeniesienia. Po sporządzeniu bilansu przez poprzednią firmę, powinnaś otrzymać obrotówkę i bilans w celu wprowadzenia bilansu otwarcia. Największym problemem jest przejęcie rozrachunków z dostawcami i odbiorcami. Jeżeli nie otrzymasz analityki od poprzedniego biura, to wprowadzisz tylko kwoty z bilansu otwarcia, przez parę miesięcy kwoty się rozliczą i pozostaną tylko niejasności do uzgodnienia z tymi klientami. Nie zapomnij złożyć w U.S.:1.Aktualizację NIP-2 lub NIP-1 (w zależności od firmy) z podaniem siebie jako biuro rachunkowe prowadzące ksiegi rachunkowe. 2. Zgłoszenie w zakresie wyznaczenia osób do obliczania, pobierania i wpłat podatków, zgodnie z art 31 Ordynacji podatkowej. Na koniec zwrócę uwagę, że usługowo ksiegi możesz prowadzić, jeżeli posiadasz certyfikat, jeżeli go nie posiadasz, możesz prowadzić ksiegowość tylko na podstawie umowy o pracę.





Temat: Problemy z biurem rachunkowym
Mam pytanie do prawnika od mojej znajomej:
"Organizacja pozarządowa, w której pracuję z dniem 1 - go stycznia 2007 roku zmieniła dotychczasowe biuro rachunkowe na nowe. Poprzednie biuro błędnie sporządziło nam bilans za 2006 roku - pojawiły sie w nim dwie róznice:
1. w sumie salda na koniec okr. w szczegółowym zakresie do analityki pierwszego poziomu zestawienia obrotów i sald za okres od 1 - go stycznia do 31 grudnia 2006
2. różnicą miedzy zestawieniem suma na zestawieniu do analityki pierwszego poziomu a zestawieniem konta księgi głównej.
Poprzednie biuro rachunkowe kategorycznie odmawia naniesienia poprawek, obecne biuro natomiast się ich domaga. Jakie mamy możliwości wygzekwowania poprawek? Gdzie możemy wnieść skargę na praktyki poprzedniego biura rachunkowego?
Będę wdzięczna za poradę.
Pozdrawiam"



Temat: Biuro Rachunkowe
A co to za miasto ?


BIURO RACHUNKOWE MATYS - WIESŁAWA MATYSIAK POSZUKUJE FIRM DO OBSŁUGI
FINANSOWO-KSIĘGOWEJ (Księgi Rachunkowe, Książka Przychodów i Rozchodów)

Biuro prowadzi obsługę w zakresie:

- Opracowania zakładowego planu kont
- Ewidencjonowania dokumentów księgowych
- Prowadzenia ewidencji majątku trwałego
- Sporządzanie listy płac i deklaracji do ZUS
- Sporządzanie deklaracji podatkowych (PIT4, PIT5, CIT2, VAT7)
- Sporządzania rocznego sprawozdania finansowego
- Doradztwa księgowo-finansowego; bieżącego informowania o obowiązujących
przepisach podatkowych

Dokumenty do księgowania mogą być odbierane z siedziby firmy zlecającej
usługę.
Biuro gwarantuje rzetelne i prawidłowe prowadzenie ksiąg.

Telefon kontaktowy: 0-501-23-94-22






Temat: Linux jeszcze długo nie?



| Może. Może wysłać dokumenty z zawartością kont klientów w świat.
| jakich kont jakich klientów ?
Chcesz zobaczyć jaki ładny bilans firmy X dostałem AFAIR z biura
rachunkowego?


to trzeba korzystać z profesjonalnych biur rachunkowych :)

pozdr,
fEnIo





Temat: Proszę o pilną pomoc. Nie wiem co robić! :(((


I kolejny przykład .Niezła historyjka.Jak mozma przez kilka lat nie
orietowac
sie w poczynaniach biura rachunkowego?
ZUS   przysłał wezwania za kilka lat nie oplaconych składek?
Przez te lata własciciel sklepiku nie wiedzial o nie oplacaniu skladek?
nikt w
tym czasie nie korzystal z "dobrodziejstw" ZUS ?
Oczywiscie wszystko jest kwestia umowy z biurem rach.Nie bardzo wierze w
to ze
przez tyle lat biuro nie placilo,a wlasciciel sklepiku nic nie
wiedzial.ZUS w
przypadku nie oplacenia skladki dziala natychmiast.


Tak jakieś przykłady? Ojciec nie płacił pare lat i nic z ZUS nie doszło,
przychodziły listy z Funduszu Emerytalnego, że konto nie ma przychodów.
Głupim trafem - jeszcze głupszy - sejm RP wprowadził restrukturyzację i jest
na czysto!!!


Przytoczenie nazwy biura,nazwiska i adresu jest delikatnie mowiac
nieporozumieniem.Na miejscu wlasciciela biura dotarł bym do Twojej osoby
,a
powinienes wiedziec ze net tak do konca nie jest anonimowy.


No nazwę biura i adres to jeszcze, ale z nazwiskami to go poniosło!!!
A wszystko w ramach informacji.


Jakie ty masz dowody na zla ich prace? Znasz wersje jednej strony, z
opowiesci
znajomego.
Przemysl to prosze .

pozdr

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl






Temat: Wspólnota Mieszkaniowa - bilans i rachunek zysków i strat
Jesteśmy małą wspólnotą (4 lokale) sami sobą zarządzamy.

Ponieważ za 2004 rok po raz pierwszy rozliczaliśmy sie z Urzędem Skarbowym poprosilismy biuro rachunkowe o wypełnienie CIT-8.

Teraz muszę do końca czerwca złożyć bilans i rachunek zysków i strat.
I tak patrzę się w Cit jak sroka w gnat i zwątpiłam, bo:
w przychody wliczone są:
+ wpłaty na konto na rachunki (wpłaty nie zaliczkowo a konkretnie na FA z rozliczenia)
+ fundusz remontowy - który nie jest wydzielony z rachunku, jest umowny
+ odsetki za konto bankowe
- i tu od tej sumy odjęte są odsetki za opóżnienia płacenia faktur ???
Odsetki są ujęte w fakturach - więc chyba powinny zaliczać się do kosztów.

I teraz koszty:
w cit jako koszty ujęte są jedynie zapłacone faktury w okresie od 01.01.04 do 31.12.04

Wydaje mi się, że powinny być ujęte wszystkie faktury z okresu 01.01.04-31.12.04 i nie ma tu znaczenia czy są zapłacone.Faktury z grudnia zostały opłacone w styczniu, a wpłaty a konto w grudniu.

BILANS:
w jaką pozycję wpisać:
- wpływy na konto, czy osobno gdzieś fundusz, jeżeli nie ma wydzielonego konta
- koszty czyli faktury za wodę, prąd, gaz, śmieci - FA są na wspólnotę

czy te faktury to koszty usług obcych?

Głowa mi peka ...

Proszę o pomoc

pozdrawiam Dorota




Temat: kilka pytań dla prowadzących własną działalność !!

...Przymierzam sie do zaozenia DG (masaze domowe) - czy oprocz ZUSu (250 zl miesiecznie) czekaja mnie jeszcze jakies comiesieczne oplaty?

Witam!

Musisz mieć konto firmowe i podać je w US. W Nordea Bank masz np. konto eFirma za 9 pln (przelewy za 1 pln), dużo taniej jest w mBanku.

Jeśli nie chcesz sam bawić się w księgowość musisz mieć biuro rachunkowe - powiedzmy od 100 pln w górę (zależy od miejsca i co chcesz by biuro robiło w Twoim imieniu).

Do tego dochodzi ewentualny podatek dochodowy.

O takiej rzeczy jak OC zawodowe nie wspominam bo to podstawa moim zdaniem (ale to opłata raz na rok).

Pozdrawim! jerry



Temat: Zamykanie konta firmowego - INTELIGO - przestroga - dług ie


| :) a tak naprawdę lenistwa i niecheci do księgowania odsetek na plus -
| postanowiłem pozbyć się konta Inteligo.
Ksiegujesz odsetki w Ksiegowosci od kont bankowych ??
Banku juz odprowadza od tego podatek ..


Uprosciłem trochę. Biuro rachunkowe coś z tym robi.
Ale z tego co wiem na kontach firmowych nie pobierają automatycznie
odsetek więc jest to normalny przychód - ergo należy odprowadzić od niego
podatek...




Temat: tax terurn form
ja poszedłem do pro100 o ile się nie mylę to to samo co biuro rachunkowe MR. W... i tam taka Pani poklikała coś w kompie programem takim co go sam na necie znalazłem oznajmiła, iż mam zwrot taki i taki ja czy możecie się tym zająć ona tak naturalnie 10% od kwoty biorą oni oki niema spr i czekam już od maja i nic a w miedzy czasie dostałem notkę urzędową , iż konto które podałem jest błędne i nie mogą przelać kasy hihi udałem się do księgowego pogg mi, ze podali konto agencji ,a teraz podadzą moje i może mi przeleją i dalej nic poczekam jeszcze chwile i udam się tam ponownie, a jeśli do mc czasu niedostane żadnej wieści albo lub udam się do nich ponownie nocą z pochodnia w reku hihi



Temat: pomocy


ALE NIE OTO MI CHODZI


ALE O CO CHODZI?

To może spróbuj zrobić tak... Do załozenia grupy (takiej
najprostszej) musisz posiadać:

A) wpis do ewidencji w Urzędzie Gminy -- ok.140zł (ustala Rada Gminy)
czas trwania: ok. 14 dni.

B) REGON -- za darmo. Czas trwania około 7-14 dni.

C) Urząd Skarbowy. Opłata (podatek) za wkład w firmę oraz za
rejestrację VAT (nie pamiętam stawki)

Dodam tylko, że na początku pieczątka, potem konto w banku. Do tego
rób kopie WSZYSTKICH dokumentów, które otrzymujesz, najlepiej tak po
3 sztuki. Załatw sobie tanie biuro rachunkowe, chyba że sam chcesz
się bawić w druczki ZUSu, i inne pierdoły. Jeśli chcesz wynajmować
lokal, to po wpis do ewid. musisz iść z podpisaną umową najmu
(dzierżawy) itp. Jeśli masz zamiar prowadzić grupę w domu, a
mieszkasz u rodziców, to będzie potrzebna umowa użyczenia (?) części
mieszkania dla grupy, ale nie polecam tej formy (upierdliwe
obliczanie kosztów). Przybywaj zawsze PRZED terminem do
swojeg biura rach. podpisać papierki (dekl. VAT + ZUS).
Co jeszcze... jedz, śpij, ...., ..., a wszystko to z myślą o
zarobieniu przynajmniej na koszty. Fakt, ta branża jest dość
dochodowa.
Powodzenia...





Temat: Przesyłka a Fakt

Witam.
Pewien allegrowicz zakupił u mnie przedmiot. Mam wystawic mu Fakt Vat na
towar ale chce abym dołączył tez koszty przesyłki czyli + 8 zł .
Czy koszty przesyłki tez sie wlicza na Fakt Vat??
Pozdrawiam.


Ale rozlicza cię jakieś biuro rachunkowe?
Bo jak nie to lepiej żeby zaczęło.
Kupujący ma dostać papierek dokładnie na taką kwotę jaka wpłynie na konto.
Porąbane w tym kraju jest to, że biedny kupujący musi prosić o to CO MU SIĘ
NALEŻY JAK PSU MICHA.
Wpłacam na konto np. 100 zł za towar + 10 zł koszta wysyłki i po prostu
oczekuje faktury na 110 zł, bo to jes koszt który poniosłem.
A tu sie jeszcze prosić trzeba, bo 90% sprzedawców jakos zapomni
zafakturowac tych 10 zł, ale fakturę kosztową z poczty to juz z wielką
chęcią weźmie.
Darek




Temat: Warszawa programista mikroprocesorow

Nie wiesz co mowisz chyba. Firme zakladasz w godzine kosztem
kilkudziesieciu
zlotych. Ksiegowosc robi ci biuro rachunkowe za 150zl / miesiac i masz
swiety spokoj z czymkolwiek.


No niby tak, ale zawsze to 150PLN mniej.....;)


Ci co tak sadza jak ty to pewnie malo umieja,
bo dobrego programiste stac na konto e-mailowe u providera, a reszta ma je
na "friko" - podobnych :-)


A po co miec u providera, jak na friko-podobnych sa darmowe, a na ich
funkcjonowanie nie narzekam? Zreszta mam jeszcze konto na serwerze CHIPa i to
bez oragniczen pamieciowych. Ktory provider mi to da? Uwazam, ze placenie
miesieczne providerowi, jak sie ma inne lepsze mozliwosci, to wyrzucanie
pieniedzy w bloto albo szpanerstwo, a kadzym razie nie jest to rozsadne.
A co do umiejetnosci to nie twierdze ze duzo umiem, ale rozniez nie powiem,
ze umiem malo. A duzo pieniedzy z racji swojej pozycji (uczen klasy
maturalnej) za wiele nie mam, wiec po co wydawac na skrzynki?

A co do zakladania i prowadzenia wlasnej firmy to ma to "pewne" wady;

i nie martwisz sie ze twoj pomysl, choc swietnie zrealizowany okaze sie
fiaskiem. Wprawdzie mozesz robic na zamowienia, ale jak nie ma zamowien.....
Po drugie w firmie zwykle pracuje sie w wiekszych zespolach, a to mi akurat
odpowiada (nie lubie byc "wolnym strzelcem", choc czasami....;)).
Po trzecie jak masz wlasna firme, to musisz poszukac pracownikow, bo jak sam
bedziesz robil to moze zrobisz program ..... za 3 lata....;).





Temat: ban na nieaktywnym??
skoro jestem takim notorycznym przestępcą to skasujcie moje konto, podobno gra ma sprawiać przyjemnośc i tak do tego podchodzę mam wystarczająco dużo pisania w realu, żeby jeszcze prowadzić administrację w grze. ale oczywiście w porządku jest, że przez trzy dni pod rząd atakuje mnie gość który ma 5x więcej pkt i jednostki o niebo lepsze bo to jest zgodne z zasadami. przestała mi się podobać gra przy której zamiast odpoczywać i bawić się mam prowadzić notatki. Rządam skasowania konta. pozdrawiam wszystkich cezaryk i pilnujcie się, prowadźcie notatki a jak się trochę rozwiniecie to może biuro rachunkowe i prawne zatrudnicie i ze dwie sekretarki do pilnowania dokumentacji.



Temat: międzynarodowe





Jeszcze dwa słowa,
do naszych cech narodowych należy jednak zawiść i chamstwo i tak mogę
potraktować Wasze wypowiedzi.
Myślę, że powinniście być dalej okradani przez znaną firmę bo na to
zasługujecie a ja mam nauczkę by nie publikować swojego nazwiska.


1) Odpowidamy POD przyciętym cytatem,
2) Nie ciągniemy na grupie tematu zaczętego na privie, gdzyż szerokie quorum nie wie,
o co chodzi.
3) Jeśli jesteś "ubogim nauczycielem", to musze Ci powiedzieć, iż Twój pierwotny post
nasuwał na myśl jedno - SPAM.
Zero autoprezentacji firmy/autora, żadnych szczegółów i wypływająca jak oliwa na
wierzch nieznajomość zasad Usenetu.
4) Komercyjne konto nie jest tak kosztowne, jak się Tobie wydaje.
5) Fakt znikomego kapitału na starcie nie może powodować kompromitacji, że ktoś, kto
oferuje połączenia MN ma darmowe konto.
Czy gdyby ktoś podał taki kontakt do biura rachunkowego czy kancelarii prawniczej,
skorzystał byś z ich usług?

Rico.





Temat: Pad serwera
Dowiedziałem się od pana Michała, że na starym koncie internetowym było zrobione stałe zlecenie, czy też polecenie zapłaty za internet. W każdym razie z braku środków (konto zostało zamknięte) nie została zapłacona faktura i pro-futuro przysłało upomnienie.
Aha - faktura z pro-futuro przyszła ponoć do starego biura rachunkowego (nie wiem czemu tam akurat - może tam był adres korespondencyjny). Dowiem się tego mam nadzieję, ale jeśli prawdą jest, że powstało takie zaniedbanie, to bardzo niedobrze świadczy o nowym zarządzie. Konto można zlikwidować, ale wszelkie stałe zlecenia należy przenieść na nowe.

Czy nie dałoby się założyć jakiegoś stowarzyszenia, czy innej formy działalności, dzięki której dałoby się naszą sieć uniezależnić od wszelkich politycznych bójek związanych z zarządem? W ogóle to myślę o przeniesieniu gdzieś serwera (tylko gdzie???), bo niepodobieństwem jest, żeby do każdej pierdoły teraz wzywać stary zarząd, nowy zarząd i jeszcze policję (bo plomba).



Temat: film o regionie
Pozwolę sobie dodać kilka informacji organizacyjnych – tzn. kto konkretnie byłby potrzebny.. A więc:
· Organizacje pozarządowe typu non-profit,
· Stowarzyszenia i osoby prawne działające w zakresie rozwoju regionalnego
· Inne organizacje typu non-profit (lokalne stowarzyszenia i fundacje, organizacje gospodarcze, organizacje turystyczne....),
Dodatkowo taka organizacja musiałaby posiadać małe zaplecze...., jakieś biuro (biurko J), konto, księgową bądź biuro rachunkowe i oczywiście mnóstwo chęci
Myślę, że Szwagier jako Artysta nie musi zajmować się szarą rzeczywistością – papierami, kontami itd. itp. A są osoby, którym czasem nawet sprawia to przyjemność - a ja ze swoje strony, tak jak wcześniej wspominałam – zobowiązuje się do pomocy w walce o unijne euraki.
Pozdrowienia i...
SPOŁECZNICY DO DZIEŁA



Temat: Sprawa rozliczen w polskim Urzedem SKarbowym
no mnie ju? rozliczyli
biura rachunkowe bior? 50zl za rozliczenie, wystarczy przes?a? im dane dotycz?ce naszych zarobków w UK i oni si? ju? odezw? jak czego? b?dzie brakowa?o.

a 50z? w porównaniu do tego co trzeba zap?aci? do kasy Urz?du Skarbowego to bardzo ma?y wydatek (przynajmniej w moim wypadku)

kto? mo?e wie co grozi jak si? nie rozlicz? w tym roku? w przysz?ym ju? nie trzeba, to je?li wróc? do PL dajmy na to za 5 lat to co wtedy? bede musial zaplacic z odsetkami, czy jakie? przedawnienie? czy co?

ps. rozliczasz si? w PL i nie przekaza?e? 1% na konto fundacji? pomó? mojej siostrzenicy i przeka? 1% podatku na jej konto! odezwij si? do mnie po szczegó?y.



Temat: koledzy PROGRAMISCI, doradzcie mi - Dzialalnosc gospodarcza - jak to dziala?????


Koszta stałe to ZUS (ok. 600 zł) i utrzymania konta (ok. 30 zł). Zyski -
no
limits. Powodzenia.


Z tym, że ok. 500pln z ZUSu stanowi dla Ciebie koszt, a o 100pln pomiejszasz
sobie podatek. A konto firmowe można otworzyć bez miesięcznych opłat np. w
mBanku.


Usługi księgowego = ok. 300 zł/miesiąc


No można dużo taniej. W Łodzi dobre biuro rachunkowe kosztuje 130pln. :-D


| Czy ktos orientuje sie, jaka jest stawka podatku od uslugi programisty,
gdybym rozliczal sie w formie ryczaltu?

Obawiam się, że chyba programistom nie wolno być ryczałtowcem...


No nie wolno, ale jeśli pracodawca się zgodzi, to możesz mu np. wystawiać
faktury za czyszczenie komputerów ;-) i wtedy już ryczałtowcem być można
(tak mi się wydaje). No ale to zależy od Twojego zaufania do pracodawcy.





Temat: programy ksiegowe ?


| co jest wyroznikiem ich "powagi"? Cena? Jak tak, to moge Ci baaardzo
| powazny sprzedac zaraz...
Źle się wyraziłem. Przez 'poważne' rozumiem - program dla biura
rachunkowego który obsługuje wiele firm, o różnym rodzaju
działalnosci. nie tylko zakup i sprzedaz.


Przepraszam a co ma sprzedaż i zakup do księgowości. Czy widziałeś w
prg. księgowym blokadę kont. Zresztą plan kont to indywidualna sprawa
księgowego. Koszty na tem przykład możesz sobie robić gdzie chcesz :-)))




Temat: Rejestracja działalności gospodarczej
-Urzad miasta zajmuje 1 h 20 min

-GUS zajmuje 15 min +dojazd (ew. faxem :) )

-Otwarcie konta w mBanku, tez chwila.
Jezeli masz juz tam konto osobiste to firmowe prawie ze od reki otwieraja.

-ZUS a tu sie nie spiesz ;)
 Dopiero jak zaczniesz dzialac (o ile dobrze pamietam to 14 dni od
wystawienia 1 FV;
ale lepiej sprawdz). Niech biuro rachunkowe za Ciebie to zrobi koszt okolo
40-50zl.

Pzd Travis





Temat: Kazdy chce pomagac ??????
masz w zupelnosci racje, ja sama dwa lata temu pomagalam znajomym wyjasnic sprawe w belastingdienst. Pani, ktora ich rozliczala podala swoje konto na rozliczeniach. Na szczescie sie udalo w pore wszystko zrobic i pieniadze kilku osob trafily na wlasciwie konta.
Nie radze oszczedzac i isc tam gdzie mniej sie placi... Nie zawiezajcie swoich ciezko zapracowanych pieniedzy osobom postronnym. Najlepeij isc do biura rachunkowego - boekhandel i tam poprosic o rozliczenie.



Temat: Jak opłacić ZUS?


Witam. 1 czerwca 2006r. rozpocząłem DG, wczoraj (tj. 06 czerwca) zgłosiłem
ten fakt z ZUSie. Kiedy powinienem opłacić pierwszą składkę - do 10
czerwca,
czy do 10 lipca? I druga sprawa, w jaki sposób to zrobić? Czy wystarczy
przelać pieniądze na podany numer konta 8310101023000026... itd? Coś
specjalnego mam wpisać w tytule żeby wiedzieli, że to ode mnie a nie od
kogo
innego? Jeżeli to istotne to dodam, że w związku z tym, że to moja 1
działalność, korzystam z ulgi w składkach (250zł zamiast 790zł).


Masz jakieś biuro rachunkowe ??? Ja tez będe zakładał i biura szukam.
ZUS to Pikuś w US zginiesz.





Temat: podatek od odsetek - sposób???


Zastanawiam sie, dlaczego biuro rachunkowe nic nie wspominalo, ze
musze brac
pod uwage konto firmowe..., a przeciez, jezeli podpisalem z nimi
umowe, to
oni sa odpowiedzialni za wszystkie niedociagniecia, prawda?


Nieźle. Odpowiedź już dostałeś wcześniej.
Podpisz taką umowę na obsługę i doradzanie.
Ale to kilkanaście razy 50 zł.
Wtedy jak przyniesiesz dokumenty, to oni podpowiedzą Ci jak to zrobić
lub zaksięgować "inaczej", żeby zapłacić mniejszy podatek.
I będą pytać dlaczego nie uwzględniasz takich kosztów czy przychodów.
Jako biuro ze standardową umową mają obowiązek tylko
 przetwarzać to co Ty im dostarczysz.
Jeśli nie dostarczysz np dowodu zapłaty składek zus, to nawet nie będą
pytać
czy płacisz czy nie: nie odliczają i już. Podobnie z przychodami.
Za błędy odpowiadasz Ty.

CEZ





Temat: euronip, eksport i cala reszta.
diplodoc to teraz taka mała scenka sytuacyjna.
Mamy dzień 15 maja i wystawiasz fakturę dla klienta w euro. Złotówka do euro (zresztą jak do wszystkich innych walut) nie ma sztywnego kursu. Ponieważ chcesz wypisać na fakturze kwotę w obu walutach musisz policzyć po kursie z dzisiaj. OK.
Teraz klient dostaje fakturę ma dwa tygodnie na jej opłacenie. W tym czasie dolar przeżywa kryzys i spada o 20 gr na "sztuce". Przychodzi przelew. I teraz mamy małe rozgałęzienie.
a) masz rachunek walutowy (pół biedy)
b) masz rachunek złotówkowy i bank dokonuje przewalutowania.

A teraz pytanie. Jak możesz rozliczyc się z Urzędem skarbowym z kwoty, której fizycznie nie zarobiłeś? Czy to będzie nadpłata czy niedopłata... Wiesz - kwota kótrą wpisałeś fizycznie na fakturze jest różna od tej z przelewu. ;-)

Ja realizuję to tak, że na fakturze jest kwota w walucie w której odbywac będzie się płatność. Ponieważ konto z ktorego korzystam nie jest walutowe ( celowo :-) ), bank pzrewalutowuje mi na złotówki i kurs po jakim to robi traktuję jako obowiązujący. Nad całością panuje biuro rachunkowe, a US nie miał zastrzeżeń do tego modelu rozliczeń...

plan jest prosty - każdego dnia robić krok w przód ... do zobaczenia na szczycie !
---
Chcesz zmienić pracę ? Zapraszam na priv...



Temat: Księgowanie podatku w sp. z o.o.
Przejełam własnie dokumenty sp. z o.o z biura rachunkowego i mam mały problem Czy prawidłowe jest księgowanie podatku dotyczącego dochodu za 2004 a zapłaconego w 2005 r.w konto 870 - podatek dochodowy i inne obowiązkowe obciązenia wyniku finansowego.W konsekwencji w RZIS wyglądo to jakby podatek z 2004 r.wpływał na zysk netto tego roku.



Temat: Skąd takie kwiatki (nieprawidłowe sumowanie wartości)
Witam,
co jakiś czas natykam się na nieprawidłowo podsumowane wartości w Vatowcu.
Np. dziś dostałem info z biura rachunkowego, że coś się nie zgadza w rachunkach dla innego konta, które też prowadzimy.
I rzeczywiście rachunek z 2008.02 podsumowuje się z dodatkowymi 50 zł.
ma wartości 1x100 + 6x250 zl brutto, co powinno razem dać 1600 zł. Tak jest, tyle, że w podsumowaniu faktury wyświetla się 1650 zł.
Podobnie na papierowym wydruku rachunku jest 1650 zł.

W zasadzie pamiętam, żeby wszystkie wyliczane dane sprawdzać, bo czasami coś się nie odświeża, czy coś, ale jak widać można się wyprowadzić w pole..
Tu suma szczęśliwie niewielka, gorzej jak gdzieś z tyłu dopisze się zero albo dwa.
Są jakieś tajemnicze sposoby, żeby takich sytuacji unikać..?



Temat: PIT 36 - co na PITB ?
Proszę o pomoc, bo nie wiem co zrobić a pozostało już tak mało czasu!
Mój problem:
Czy rozliczyć się wspólnie z mężem?.W 2003 roku mój przychód z umowy zlecenia wynosił 3600 zł. 31 grudnia 2003 to data rozpoczęcia działalności gospodarczej - w dokumentach zgłoszeniowych UM,US,ZUS,GUS.Faktycznie jednak remanent na ten dzień wynosi "0".Nie miałam żadnych przychodów ( nie kupiłam jeszcze wtedy żadnego towaru ani nie wykonałam żadnej usługi). Czy mam wogóle koszty ,które mogłabym zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów za 2003 z dział.gosp.?( np. opłata za konto bankowe,czynsz za lokal -1/12? za grudzień?).Jeśli wypełniam PIT 36 to co wpisuję w PIT B - gdybym nie ujmowała tych wydatków jako koszt to czy wpisuję wówczas zera i czy to prawidłowo?
Bardzo proszę o radę i pomoc w rozliczeniu jeśli ktoś wie co mam z tym zrobić ,żeby było dobrze.Nie oddawałam do biura rachunkowego , bo na razie oszczędzam każdy grosz i póki co nie mam w 2004 skomplikowanych rzeczy do rejestracji w kpir. Proszę pomóżcie!



Temat: E-BiuroRachunkowe


W taki internetowym biurze byłaby możliwość podglądu wszystkich informacji o zyskach,stratach, generalnie o kondycji fimry i zatanawia mnie czy to jest bezpieczne? Są osoby, kótre potrafią włamać się do systemów bankowych, więc i do takich informacji są w stanie dotrzeć (tak myślę),


rozumię, że nie korzystasz z kont bankowych przez Internet?

A powracając do wątku.
Uważam, że to dobry pomysł. Oczywiście system księgowy musi tak pracować aby Klient mógł podglądać wszystkie swoje dokumenty on-line przez internet, lub tez nawet powinien być tak zintegrowany z jego systemem sprzedaży aby automatycznie faktury przechodziły do programy ksiegowego i biuro rachunkowe nie musiało faktur sprzedaży wklepywać.

Sami myśleliśmy nad takim systemem. Mamy w tym duże doświadczenie. M.in. jesteśmy autorami dużego systemu zarządzania pracą firmy windykacyjnej (łącznie z obsługą sprzedaży i rozliczeniem kosztów). Cały system jest zainstalowany na dużym serwerze. A praca odbywa się przez przeglądarki www. Oczywiście wszystko jest zabezpieczone SSL, certyfikatami i hasłami.

Takie rozwiązanie daje dużą mobliność, dostęp do danych przez Internet i niezależność od platformy (Windows, Linux).

Brakuje nam jednak na to czasu i kasy. W razie czego służę doświadczeniem.




Temat: Uproszczona księgowość

Zastanawiam się jeszcze czy istotnie obowiązek prowadzenia pełnej księgowości jest aż tak uciążliwy dla organizacji (mówię o tych małych, "prawdziwie obywatelskich"). Jeśli mówimy o jakimś osiedlowym klubie modelarzy, który posiada wyłącznie dochody ze składek i wydaje je na jakieś kleje i farby, to wydaje mi się, że każde lokalne biuro rachunkowe takiemu klubowi raz do roku jest w stanie zrobić bilans całkowicie gratis bądź za symboliczną złotówkę.

Tego bym nie był pewien, ale tych kilka papierków może sobie samemu powpisywać i zliczyć. Problem się zaczyna, kiedy pojawiają się pracownicy, dotacje na różne dziwne konta, usługi, sprzedaż, produkcja.
Pytanie czy ma sens, żeby dla 20-tu papierków prowadzić amerykankę? Chyba, że wystarczy kilka kolumn w arkuszu kalkulacyjnym:)



Temat: faktura, ksiegowanie, cala ta bzdura kompletna :(((
złodziej podatków, zaczynam się poddawać i zastanawiam czy nie oddać tych wszystkich papierków do biura rachunkowego, ale nie po to przeszłam przez pewne szkoły ( dotyczące miedzy innymi rachunkowości , jednak łeb nabity teorią to zupełnie co innego jak praktyka )żeby teraz iść i oddać to co w sumie powinnam robić sama. A ręce rozkładam dlatego,że PANIE w US są tak " mądre " w tym temacie jak JA, czyli wcale, każda mówi co innego. Jednak przestudiowałam dokładnie obszerne wyjaśnienia dotyczące metod ksiegowania i kosztów i rozjaśniło się w głowie o jakieś 80 % :-) Jednak dalej mam wątpliwości co do dat z jakimi powinnam księgować te faktury, czy tak jak dotychczas to robiłam czyli dokładnie w DNIU zapłaty pomijając towary handlowe za które płaciłam od razu, czy w momencie kiedy zaistnieje koszt, czyli data wystawienia faktury. I czy te raty księgować z tytułu faktury październikowej ?? a co w momencie kiedy płacę faktury przelewem przez internet ?? co jest moim dowodem na to,że ją zapłaciłam?? comiesięczny wyciąg z konta ??



Temat: Jak rozliczać dochód z AdSense bez posiadania działalności?
Ale Adsense wcale nie musi wydawać. Wystarczy zwykła polska zawiść. I donos. Bo ktoś dowiedział się za dużo :/ A US będzie mógł wejść na konta jak się uprze.
Zapytanie do US jest świetnym pomysłem, potem poszedłbym z tym do biura rachunkowego - albo może kolejność odwrotna nawet.
A zaoszczędzony czas poświęciłbym na rozwój serwisów i zwiększenie dochodu
Ale to może moje uprzedzenie do tej instytucji (US) Znam już co najmniej 2 osoby które zostały zniszczone przez US - ale to inna historia.

Pozdraiwam



Temat: Kilka pytań przy zakładaniu firmy pracując już na pełny etat
Biura rachunkowe w moim mieście są bardzo drogie nie wiem czemu ale chcą od 250zł do 500zł miesięcznie a po co mam płacić tyle kasy za rozliczanie papierków jak sobie moge założyć konto na http://www.ifirma.pl i wszystko tam załatwić bez wychodzenia z domu za 45zł miesięcznie.A jeśli chodzi o doradztwo to wole już się samemu uczyć bo tak jest najlepiej niż płacić i słuchać doradcy jak mnie naciąga na kase.



Temat: Przestań tracić, Zacznij zarabiać!
Czy ty się z choinki urwałeś?

Jakaż to niby wiedza tajemna ma niby być , że "na priv" a nie publicznie?

Zwracasz się z zapytaniem do ZUS, o ustalenie wysokości składek i przy ewentualnych brakach o ich dopisanie do konta, a jeśli pracoodawca nie przelał, to wskazujesz owego pracodawcę, lub ewentualnie zgłaszasz roszczenie do pracodawcy.

Napisałeś elaborat jak to ty bardzo chcesz "pomóc", ba nawet pomóc w zdobyciu "nowego zawodu", zamiast uzywając połowy tego co napisałeś, opisać pokrótce całą procedurę.
Na "przeszkoleniach chcesz zarabiać? - To miała być ta "pomoc".

Mogłes napisać, że chętnie odwalisz czarną robotę z tymi pismami, jak się komuś nie chce, a nie mydlić oczy o "nowym zawodzie" itp...

Już raz zdaje się oferowałeś dwie jedyne (i w dodatku obie najtańsze) karty kredytowe.

Sorry, ale irytuje mnie taka "chęć niesienia pomocy", która przejawia się wykorzystywaniem naiwnych.

PS.
A jak ktoś prowadzi biuro rachunkowe czy podatkowe i nie posiada owej "wiedzy tajemnej", to jest skończony głąb.



Temat: mam 18lat i chcę mieć własną firmę
A ja sądzę, że powinieneś już teraz próbować. Wiadomo, że osobom bez doświadczenia jest trudno, ale czemu masz gdzieś ileś lat pracować? Lepiej się na swoim uczyć. Zwłaszcza, że podstawy prowadzenia firmy chyba na praktykach już zaobserwowałeś.
Dotację z UE można dostać! Ja dostałam, jednocześnie dostała też kobieta na biuro rachunkowe, więc budka z kebabem czy czymś ma takie same szanse. W zależności gdzie mieszkasz musisz poszukać na stronach agencji rozwoju regionalnego, AIP (nie wiem czy Ci pomogą, bo są głównie dla studentów, ale czasem mają projekty skierowane także do innych osób, warto sprawdzić), i wiele innych instytucji, które zajmują się funduszami unijnymi. Fakt jest taki, że musisz się postarać i trochę popracować, za darmo nikt Ci nie da kasy. Biznesplan też musisz napisać.
Nie wiem ile potrzebujesz kasy. Budkę możesz wynajać, jakieś maszyny wziąć w leasing, jeśli uznasz że przeżyjesz kilka miesięcy z 10tysiącami zł to załóż konto firmowe w mBanku (dostaniesz debet na start - do zwrotu oczywiście) i lecisz. Założenie firmy jest tak samo trudne w młodym jak i w starym wieku. powodzenia.



Temat: Księgarnia internetowa - jak fakturować?
Witam.

Dosłownie kilknaście dni temu wystartowaliśmy z księgarnią internetowa i przyszedl czas na pierwsze zamowienie. Dopiero zdałem sobie sprawę że nie potrafie wystawić faktury (kasy fiskalnej nie mam, prowadze DG w oparciu ryczalt od przychodow ewidencjonowanych, jestem VATowcem).
Sytuacja wyglada tak, ksiażka kosztuje 50zł. Klient wplacil na konto 50 zł + 6 zł koszty pakowania i wysylki (5 zł znaczki + 1 zł koperta). Teraz zastanawiam sie jak to ujac na fakturze. Zdalem sobie sprawe ze jestem zuplnie nieprzygotowany (jeszcze nigdy nie wystawilem FV).

Czy powinienem koszt pakowania i wysylki dodac do ceny ksiazki i w FV wpisac to pod jedna pozycja (56zł) czy raczej powinienem to rozbic na 2 (3?) pozycje? oddzielnie ksiazka, oddzielnie znaczki (a koperta?)
Przepraszam za lamerstwo, zapewne bede musial sie z tym udac do biura rachunkowego zeby mi to wszystko wyjasnili, ale póki co to liczę na doraźną pomoc grupowiczow.

pozdrawiam
Sławek
P.S. Pewnie kolejnym problemem bedzie rozpisanie tego w ewidencje przychodow itd



Temat: Harcerze a ratownictwo

Popatrzmy jak: "Mateusz" dnia: 2 marca 2007 (20:18:35)
pisze na grupę:

MBW tej sprawie mam spotkanie z patrolem w przyszłym patrolu.

Podpowiedź: znajdź sobie duże biuro rachunkowe które będzie
podpowiadać twoje konto podatnikom. 80% wpłat z zeszłego roku w ten
sposób miałem. Do tego plakaty i ulotki (na zwykłym papierze,
wydrukowane na zwykłej drukarce i ksero)

MBJak byś chciał fajne i tanie apteczki to mogę załatwić bo mam dostęp:)

Na razie mamy dwie AP-20 i to nam chwilowo wystarcza, oprócz tego
każdy członek zespołu dostał na własny użytek AOM. A że chcemy już
utrzymać standard to te apteczki będziemy w razie czego kupować
ludziom, a coś powazniejszego to toczę już rozmowy o PSP-R0 :D





Temat: k.p.i.r.
Pięknego dnia, a był to 20 kwiecień (środa) 2005, osobnik ukrywający się


Od niedawna mam swoja dzialanosc gosp. Nie korzystam z biur
rachunkowych, chce poznać księgowanie od środka. Mam problem z osobami
ktore przelewaja mi kwoty za uslugi na konto, ale nie chca faktur. Jak
to zaksiegowac?


Skieruj sie na pl.soc.prawo.podatki





Temat: k.p.i.r.


Od niedawna mam swoja dzialanosc gosp. Nie korzystam z biur
rachunkowych, chce poznać księgowanie od środka. Mam problem z osobami
ktore przelewaja mi kwoty za uslugi na konto, ale nie chca faktur. Jak
to zaksiegowac?


wydrukowac fakture z dopiskiem "kopia", wpiac do segregatora.

J.





Temat: Wiele domen - jak zaoszczędzić?


Jak najbardziej rozwiązań jest wiele, możesz skorzystać z innych lub wejdź
do serwisu:
http://katalog.teczka.net/www_teczka_net.php i wybierz ponizej banner, nic
to nie kosztuje, a skorzystasz z najlepszej oferty.


Człowieku, to nie stadion X lecia, a nawet jeśli, to przypominam, że
ormiańskich i wietnamskich handlarzy już stamtąd wyrzucono, a tak się
właśnie zachowujesz z tą swoją nachalną i nieudolną reklamą.

Wytłumacz co da kliknięcie w ten Twój banner, oprócz punktów programu
partnerskiego na Twoje konto? Bo jakbyś przeczytał ze zrozumieniem
pierwszego posta to byś wiedział, że padło pytanie o utrzymanie
trzydziestu juz istniejących domen. W NetArt kosztuje to 90 netto i nie
ma żadnych zniżek. Więc jak nie masz do powiedzenia nic rzeczowego to
nie mów (vide: nie pisz) wcale.

A jak ktoś będzie chciał kupić coś w Twoim sklepie albo skorzystać z
usług biura rachunkowego to wystarczy, że zostawisz na grupie swój adres

pozdrawiam





Temat: Ochrona danych osobowych ?


Witam

założyłem jakiś czas temu działalność i strasznie mnie zdenerwował fakt,
że jeszcze do zus'u nie zdążyłem pójść a już dostałem oferte do domu, z
banku ktory jest u nas w mieście aby założyć u nich konto.
Jakiś czas później dostałem ofertę z biura rachunkowego z miasta obok.
Teraz dostałem inną ofertę z innej firmy.

nigdzie swojej DG nie reklamowałem i poza klientami i 3ema urzedami
gdzie trzeba zgłosić zakładanie DG danych moich nie ma.

chciałbym się dowiedzieć, czy jest to legalne, ze moje dane skąś
wypływają a jeśli nie, to czy można to gdzieś zgłosić.

firmę mam zarejestrowaną na adres domowy, także nie ma możliwości zeby
jeszcze ktoś inny poza domem o niej wiedział ;)

z góry dzięki za pomoc

pozdr.

Robert


A co Ci tak w reklamach przeszkadza? Wiesz przynajmniej jaki jest bank w pobliżu
i jaką ma ofertę, nie kumam dlaczego Cię denerwuje. Mi się to podoba też mam
firmę i uważam, że takie info powinny przychodzić do nas, jest łatwiej sprawniej
i szybciej!! nie pierdzielisz się z szukaniem czegoś godzinami
czasami.........POZDRAWIAM





Temat: Ochrona danych osobowych ?
Witam

założyłem jakiś czas temu działalność i strasznie mnie zdenerwował fakt,
że jeszcze do zus'u nie zdążyłem pójść a już dostałem oferte do domu, z
banku ktory jest u nas w mieście aby założyć u nich konto.
Jakiś czas później dostałem ofertę z biura rachunkowego z miasta obok.
Teraz dostałem inną ofertę z innej firmy.

nigdzie swojej DG nie reklamowałem i poza klientami i 3ema urzedami
gdzie trzeba zgłosić zakładanie DG danych moich nie ma.

chciałbym się dowiedzieć, czy jest to legalne, ze moje dane skąś
wypływają a jeśli nie, to czy można to gdzieś zgłosić.

firmę mam zarejestrowaną na adres domowy, także nie ma możliwości zeby
jeszcze ktoś inny poza domem o niej wiedział ;)

z góry dzięki za pomoc

pozdr.

Robert





Temat: Ochrona danych osobowych ?
Rejestr przedsiębiorców jest jawny. W dowolnym urzędzie gminy możesz
poprosić o wyciąg z EDG dowolnego podmiotu i mają psi obowiązek go wydać.
Niektóre urzędy nie chcą podawać tylko domowego adresu przedsiębiorcy, ale
skoro jest to równocześnie adres prowadzenia działalności, to nie ma
przeszkód by to zrobić.
D.


Witam

założyłem jakiś czas temu działalność i strasznie mnie zdenerwował fakt,
że jeszcze do zus'u nie zdążyłem pójść a już dostałem oferte do domu, z
banku ktory jest u nas w mieście aby założyć u nich konto.
Jakiś czas później dostałem ofertę z biura rachunkowego z miasta obok.
Teraz dostałem inną ofertę z innej firmy.

nigdzie swojej DG nie reklamowałem i poza klientami i 3ema urzedami
gdzie trzeba zgłosić zakładanie DG danych moich nie ma.

chciałbym się dowiedzieć, czy jest to legalne, ze moje dane skąś
wypływają a jeśli nie, to czy można to gdzieś zgłosić.

firmę mam zarejestrowaną na adres domowy, także nie ma możliwości zeby
jeszcze ktoś inny poza domem o niej wiedział ;)

z góry dzięki za pomoc

pozdr.

Robert






Temat: k.p.i.r.


Od niedawna mam swoja dzialanosc gosp. Nie korzystam z biur
rachunkowych, chce poznać księgowanie od środka. Mam problem z osobami
ktore przelewaja mi kwoty za uslugi na konto, ale nie chca faktur. Jak
to zaksiegowac?



Obrot pomiedzy przedsiebiorcami powinien byc
dokumentowany za pomoca faktur.
Konsument nie musi brac faktury.
Od maja ub roku faktury nei musza byc podpisywane..

Jesli nie masz kasy rejestrujacej obrot (fiskalnej),
to obrot z konsumentami (nie udokumentowany fakturami)
mozesz wpisywac na koniec dnia w jednej pozycji.
I nie wazne kiedy kupujacy zaplaci, wazne kiedy kupi.

prowadzac KPiR nie musisz sobie zawracac glowe tym jak
i kiedy kupujacy placi.

A poza tym... jak mowila mila Pani z US ...

kazdy odpowiada za siebie..
wiec stosujesz sie dopowyzszego na wlasna odpowiedzialnosc.

Boguslaw





Temat: Koniec problemow z ZUS !
Masz dość kolejek w ZUS-ie?   Nie masz na to czasu?

              Możemy Ci pomóc!

      Możesz zlecić nam obsługę swojego ZUS-u, a także twoich pracowników,
bez  konieczności prowadzenia pełnej księgowości.

     To bardzo proste: po podpisaniu umowy będziesz wpłacać sumę składek na
nasze konto, a my zajmiemy się resztą. Wypełnimy i złożymy wszelkie
deklaracje, będziemy pilnować terminów wpłat składek ZUS, będziemy też
reprezentować Cię przed ZUS-em.

     Koszt tej usługi jest niewielki, zaledwie 80-100 zł.

                                        Zapraszamy!

     Biuro rachunkowe         REM

     Warszawa - Ursynów               Doradca podatkowy nr 05738
      ul. Gutta 2/18
      tel./fax 641-57-26





Temat: Warszawa programista mikroprocesorow


Nie wiesz co mowisz chyba. Firme zakladasz w godzine kosztem kilkudziesieciu
zlotych. Ksiegowosc robi ci biuro rachunkowe za 150zl / miesiac i masz
swiety spokoj z czymkolwiek. Ci co tak sadza jak ty to pewnie malo umieja,
bo dobrego programiste stac na konto e-mailowe u providera, a reszta ma je
na "friko" - podobnych :-)


:O

Gdzie jest taka tania ksiegowosc, mozna prosic o jakis adresik,
krypto-reklamke? Zawsze sie troche zaoszczedzi! :)





Temat: darowizna?
Ciach!


Pytanie: jak opodatkowane sa tego typu przychody? jak je wpisywac w pit?
czy
ten kto wplaca musi zaznaczyc w jakis sposob ze to darowizna, czy wystarczy
zeby wplacil kase? Czy ja musze znac jego namiary? czy jesli ten co wplaca
to mafioso i kasa jest brudna to ja ide do wiezienia?;-)
Bardzo prosze o odpowiedzi i porady.
pozdrawiam
------------------------------------------------------
Pawel Przewlocki vel Pafcio


Upewniłem się u źródeł (Urząd Skarbowy i dodatkowo zaprzyjaźnione biuro
rachunkowe). Otóż wraz z chwilą udokumentowanego otrzymania pieniądzy
(obojętnie do ręki czy na konto) powstaje obowiązek zapłaty podatku
dochodowego. Firma, która przekaże Ci pieniądze bądzie zainteresowana
zaliczeniem wydatku do kosztów uzyskania przychodu, przez co ich wydatek
będzie u Ciebie przychodem. Firma nie zaliczy do kosztów, ani też nie
odliczy rzekomej darowizny od podatku, ponieważ to NIE JEST DAROWIZNA. Co
jest darowizną określa szczegółowo Ustawa o podatku dochodowym od osób
fizycznych oraz ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych. Polecam
również wykładnie i wyroki Naczelnego Sądu Administracyjnego (temat darowizn
przewija się często). Czyli pozostaje Ci stać się przedsiępiorcą (w
rozumieniu obowiązującego od 01.01.2001 znowelizowanego Kodeksu Hadnlowego),
zaprowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów (innej formy
opodatkowania z racji przedmiotu wykonywanej działalności nie możesz
wybrać), opłacać podatek dochodowy wg obowiązującej skali. Odrębną sprawą
jest podatek VAT, ale to temat na dłuższy artykił ...





Temat: darowizna?


Upewniłem się u Ä˝ródeł (Urz?d Skarbowy i dodatkowo zaprzyjaÄ˝nione biuro
rachunkowe). Otóż wraz z chwil? udokumentowanego otrzymania pieni?dzy
(obojętnie do ręki czy na konto) powstaje obowi?zek zapłaty podatku
dochodowego. Firma, która przekaże Ci pieni?dze b?dzie zainteresowana
zaliczeniem wydatku do kosztów uzyskania przychodu, przez co ich wydatek
będzie u Ciebie przychodem. Firma nie zaliczy do kosztów, ani też nie
odliczy rzekomej darowizny od podatku, ponieważ to NIE JEST DAROWIZNA. Co
jest darowizn? okre?la szczegółowo Ustawa o podatku dochodowym od osób
fizycznych oraz ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych. Polecam
również wykładnie i wyroki Naczelnego S?du Administracyjnego (temat
darowizn
przewija się często). Czyli pozostaje Ci stać się przedsiępiorc? (w


Wielkie dzieki za informacje.
Niestety to mnie dobija, bo wysilek do tego jest podobny do tego jaki
musialbym wykonac zeby uszerłerowic swoje programy, czyli duzy.
btw. piszesz o wplatach przez firmy - a gdyby wplacaly zwykle osoby
fizyczne, to czy by to cos zmienilo?
A ja przeciez moglbym placic nawet 50% podatku bylebym tylko nie musial sie
rejestrowac, prowadzic ksiegi przychodow i rozchodow, placic zusu. Czasem
wydaje mi sie ze to jednak lekka paranoja.
pozdrawia
przygnebiony
pafcio.





Temat: Warszawa programista mikroprocesorow


| zawracali glowy etatem w jakiejs podejrzanej firmie za 1200zl :-)
Wcale nie. Nie kazdemu chce sie zakladac firme, bawic wksiegowosc i
ryzykowac
kapital. Czasami programosta chce byc po prostu programista, a nie
programista-dyrektorem-menadzerem. Kazdy robi to co lubi....


Nie wiesz co mowisz chyba. Firme zakladasz w godzine kosztem kilkudziesieciu
zlotych. Ksiegowosc robi ci biuro rachunkowe za 150zl / miesiac i masz
swiety spokoj z czymkolwiek. Ci co tak sadza jak ty to pewnie malo umieja,
bo dobrego programiste stac na konto e-mailowe u providera, a reszta ma je
na "friko" - podobnych :-)

Juliusz





Temat: Pierwsza koparko-ładowarka na rozruch firmy
Ja pare miesięcy temu zakładałem własną działalność ogólnie problemów nie było wpis do ewidencji dostałem po 3 dniach od złożenia w urzędzie statystycznym od ręki mi nadali regon w urzędzie skarbowym też problemów nie było na nip i vat-r czekałem z tydzień znajdz sobie jeszcze jakieś biuro rachunkowe co bedzie ci ktoś prowadził księgowość no i konto firmowe pozdro



Temat: konczy sie waznosc simdata - co robic?


witam,
konczy mi sie waznosc simdaty, w tym roku juz nie potrzebuje
doladowywac, na koncie jest kilkadziesiat zl, mysle sobie ze najlepiej
bedzie wydac to w postaci sms-ów premium ale co i gdzie mozna kupic
oprocz gier, dzwonków i tapet?


Wydaje mi sie ze najlepszym wyjsciem dla ciebie jest przelanie pieniedzy na inne
konto simplusa (znajomy rodzina moze ktos ma simplusa). Mozesz takze sprzedac te
pieniadze na allegro :)) w formie doladowania oczywiscie nie za 100% wartosci
przelewu tylko mniej.

Pozdrawiam

------------------------
www.partner.e-miastko.pl
biuro rachunkowe





Temat: podatek od odsetek - sposób???


Odsetki od środków na rachunku firmowym to twój
firmowy przychód, który wpisujesz do kpir w
pozycji inne przychody. jezeli po zsumowaniu
innych przychodów i odjęciu kosztów wyjdzie ci
dochód to od niego płacisz podatek


Pociagne dalej temat, jesli jeszcze nie straciles cierpliwosci... ;)
Przychod jest tylko od odsetek i nie jest w tym nic zdroznego, ze przesylam
sobie kase z RORu na firmowe i na odwrot?
Jezeli mimo odsetek i tak koszty mam wieksze to nie place nic?
Zastanawiam sie, dlaczego biuro rachunkowe nic nie wspominalo, ze musze brac
pod uwage konto firmowe..., a przeciez, jezeli podpisalem z nimi umowe, to
oni sa odpowiedzialni za wszystkie niedociagniecia, prawda?


| ... jestem totalnie
| nieuswiadomiony... ;(

Prawde mówisz :-))


No, to co do jednego to jestesmy zgodni... ;)

damian





Temat: Jeszcze raz o UK i PayPal


Wiem, ze kuzynka by mogla mnie dopisac do jakiegos rachunku za gaz/prad
ale
cos mi pisala ze sie nie da bo ona tylko wynajmuje mieszkanie/pokoj i
wlasciciel sie nie zgodzi. Wiec pytam dalej, jak zrobic zeby bylo dobrze.


Czyli nie ma zadnego rachunku... to zaczynaja sie schody:(


Przypuscmy, ze:
zaloze konto bankowe w UK na adres z polski + dostane jakas Visa Electron
i
zaloze konto w PayPal.co.uk i dodam tam to konto (czy raczej ta karte
Visa)
to co sis stanie ?


Watpie bys zalozyl na adres Polski mieszkajac w Polsce... ale moze?:)))
Zapytaj kuzynki czy ma telefon stacjonarny, jesli nie ma to niech zalozy na
ciebie. Wlascicele raczej nie protestuja bo telefon jest na osobe a nie na
mieszkanie wiec nie ma ryzyka.
Jesli i to nie za dziala, to pozostaje ostatnia deska ratunku:) Znajdz w
necie polskie biura prawne lub rachunkowe w Londynie - oni za drobna oplata
[ok 50 funtow do 100] zaloza ci konto.... Ale pamietaj, ze 2-3 dni to za
malo, musisz miec minimum dwa tygodnie. Chyba, ze cala reszte spraw [odbior
poczty z banku z kartami, pinami, e-bankingiem ect] odbierac bedzie
kuzynka...
pozdr.





Temat: plan kont
To jeszcze raz ja :) Jak już kiedyś pisałam księgi rachunkowe prowadzi nam biuro, ale od nowego roku będą prowadzone w firmie w zupełnie innym programie. Czy to jest wystarczający powód aby nieco zmienić plan kont, żeby nikt się nie doczepił, że zmieniamy politykę rachunkowości bez uzasanienia?



Temat: Nazwa dla biura rachunkowego
Witam, jestem własnie w trakcie otwierania własnego biura rachunkowego i szukam dla niego jakiejś nazwy w języku łacińskim np. rachunkowość, księgi rachunkowe, konto, rachunki, pomoc rachunkowa, księgowa. Bardzo proszę o pomoc w tłumaczeniu.
Serdecznie pozdrawiam



Temat: k.p.i.r.
Od niedawna mam swoja dzialanosc gosp. Nie korzystam z biur
rachunkowych, chce poznać księgowanie od środka. Mam problem z osobami
ktore przelewaja mi kwoty za uslugi na konto, ale nie chca faktur. Jak
to zaksiegowac?




Temat: podatek od odsetek - sposób???

Pociagne dalej temat, jesli jeszcze nie


straciles cierpliwosci... ;)

Przychod jest tylko od odsetek i nie jest w tym


nic zdroznego, ze przesylam


sobie kase z RORu na firmowe i na odwrot?


Było o tym niedawno na pbb a także na mbankowym
forum (jak sie link złamie to go złóż)
http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=1
9602&t=19367
http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=1
9552&t=19367


Jezeli mimo odsetek i tak koszty mam wieksze to


nie place nic?

No to chyba normalne że nic, odsetki to przychód
taki jak inne a jak rachunek zysków i kosztów
wykazuje że nie ma dochodu to nie masz od czego
płacic podatku ...... a jeżeli sytuacja sie
przeciąga to bankrutujesz :-))))


Zastanawiam sie, dlaczego biuro rachunkowe nic


nie wspominalo, ze musze brac

pod uwage konto firmowe..., a przeciez, jezeli


podpisalem z nimi umowe, to

oni sa odpowiedzialni za wszystkie


niedociagniecia, prawda?

rozumiem tez tego tekstu "dlaczego biuro
rachunkowe nic nie wspominalo, ze musze brac pod
uwage konto firmowe" tzn odsetki z konta firmowego
?
Z tego co wiem to ty  przynosisz do biura wszelkie
rachunki a oni je tylko przetwarzają,
przygotowujadelaracje pit, vat, zus dla ciebie. Za
błedy w wystawianych rachunkach też odpowiadasz
ty.
A z ciekawości zapytam na ile cie kasują i co za
to dają (rozumiem że jesteś firmą jednoosobową na
kpir)





Temat: Jak założyć firmę
Zakładam że otwierasz działalność jako osoba fizyczna:

1.Najpierw udajesz się do Urzędu Miasta po wpis do ewidencji. To kosztuje Cię około 100zł (w zależności od miasta). Tam Potrzebujesz Dowód Osobisty plus określenie wg. PKD rodzaju wykonywanej działalności. Lepiej tam wpisać więcej rzeczy pokrewnych bo za każdą zmianę czy dopisanie jest dopłata (ok. 50zł). Ustalasz też siedzibę działalności (np miejsce zamieszkania) oraz określasz od kiedy startujesz. Najlepiej od 1 danego miesiąca. Na całość musisz mieć minimum trzy tygodnie, da się krócej ale trzeba gonić urzędników. Na wpis czekasz około tydzień.

2. Udajesz się do GUS po numer REGON. Zanosisz ksero WPISU DO EWIDENCJI, nic nie płacisz, ustalasz główny rodzaj działalności i też czekasz około tygodnia.

3. Jeśli byłeś kiedykolwiek zatrudniony i posiadasz NIP(na firmę będzie ten sam co na Ciebie) robisz ksero tego zaświadczenia, ksero REGONU, WPISU i możesz udać się założyć konto w banku. Jeśli wybierasz konto internetowe polecam http://www.biznesforum.pl/finanse/konto-dla-firmy.php.

4. Z kserokopią umowy z bankiem, REGONEM, WPISEM idziesz do US i wypełniasz wniosek NIP-A (aktualizacja NIP). Tak samo nic za to nie płacisz. W okienu "Podatek dochodowy" wybierasz rodzaj podatku (karta podatkowa (wg. PKG US ustala mięsięczny podatek jaki płacisz, niezależnie od dochodu) ryczałt, zasady ogólne (możesz wybrać podatek liniowy 19% ale na początku nie jest to opłacalne). W VAT wchodzisz po przekroczeniu 20 000 EURO za dany rok. Pamiętaj że jak starujesz np. w czerwcu jest to już tylko 10 000 EURO. Podatki zaczynasz płacić jak wyjdzie Ci dochód (przychód - koszty_uzyskania x 19% - składka zdrowotna = DOCHÓD). Ustalasz też czy księgowość prowadzi biuro rachunkowe (jak tak musisz mieć ksero + oryginał umowy) oraz pokazujesz jakiś papier na lokal (jak masz swój lub mieszkasz np. u rodziców robisz umowę - użyczenie za 0zł).

5. Na koniec zostaje ZUS. Masz czas do 14 dni od dnia rozpoczęcia działalności. Wypełniasz dwa formularze ZFA i ZUA. Wypełnienie polega na przepisaniu danych typu NIP, REGON, WPIS, NUMER KONTA. Aha, od tej pory ZUS może Cię ścigać za błędy w comiesięcznych deklaracjach, za zwłokę w płaceniu. Mają na sprawdzenie dokumentów 10 lat i z tego co wiem nie spieszą się.

To tyle w telegraficznym skrócie.



Temat: tax terurn form

:what: ja poszedłem do pro100 o ile się nie mylę to to samo co biuro rachunkowe MR. W... i tam taka Pani poklikała coś w kompie programem takim co go sam na necie znalazłem oznajmiła, iż mam zwrot taki i taki ja czy możecie się tym zająć ona tak naturalnie 10% od kwoty biorą oni oki niema spr i czekam już od maja i nic a w miedzy czasie dostałem notkę urzędową , iż konto które podałem jest błędne i nie mogą przelać kasy hihi udałem się do księgowego pogg mi, ze podali konto agencji ,a teraz podadzą moje i może mi przeleją i dalej nic poczekam jeszcze chwile i udam się tam ponownie, a jeśli do mc czasu niedostane żadnej wieści albo lub udam się do nich ponownie nocą z pochodnia w reku hihi

Nawiązując do wypowiedzi kolegi, myślę z "pochodnia w ręku" do tego biura nie trzeba przychodzić. Wystarczy tylko rozmowa, z kim kolwiek z biura lub właścicielem Robertem Wroblem. Tam można wyjaśnić każdą niejasność. Niestety w Urzędach w Wielkiej Brytanii panuje bardzo duża biurokracja. Z powodu błędów oraz niekompetencji urzędników wiele Tax Repayment czeka miesiącami na rozliczenie. Nawet, jeżeli jest juz końcowe rozliczenie Tax Calculation, to pojawia sie problem wypłat Bywa ze rozliczenie może przyjść w ciągu 3 tygodni (zdarza sie to rzadko). Normalnie to ok 3-6 miesięcy. Proszę uwierzcie, bo wiem, co mówię. Oni zmagają się z odzyskiwaniem podatków już ok. 3 lata i mają spore doświadczenie w tym.
Co do opłat. Dla mnie sprawą oczywista jest fakt, ze, jako firma, która posiada swoje koszty ( lokal, pracownicy, telefony i inne) to bierze za usługi pieniądze. Tak naprawdę większość z nas to ludzie pracujący. Przeważnie niemający czasu chodzić po Urzędach lub niemówiący dobrze po angielsku. Jeżeli miała bym wybrać pomiędzy specjalnie wziętym wolnym dniem od pracy plus zajmowaniem się listowną korespondencją z Urzędem Skarbowym, to wolę zlecić to profesjonalnej firmie i mieć święty spokój. Niestety nie każdy nadaje się do spraw papierkowych i trzeba się z tym pogodzić. Ufam tej firmie, a bardziej osobom, które ja tworzą. Znam ich, jakość pracy. A to ze działają także w innych miastach w Anglii to oczyms świadczy.



Temat: Spolka ZOO
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wymaga wniesienia kapitałów w wysokości co najmniej 50 tys.m PLN. Nie musi to być gotówka, bo możliwy jest aport czyli wniesienie majątku np. samochody, maszyny, urządzenia, nieruchomości.
Przy rejestracji spółki zaczynamy od notarialnego sporządzenia umowy spółki, a następnie rejestracji w sądzie gospodarczym (wpis do KRS).
W przypadku wpisu do ewidencji zapewne prowadzicie księgowość na książce przychodów i rozchodów, natomiast spółka z o.o. musi prowadzić pełne księgi rachunkowe, co zwykle wiąże się z koniecznością zatrudnienia księgowego lub zlecenia prowadzenia księgowości przez biuro rachunkowe, a to oznacza wydatek miesięczny rzędu co najmniej 1500 PLN.
W przypadku wpisu do ewidencji działalności gospodarczej pieniądze można dowolnie wyjmować z firmy, natomiast w przypadku spółki nie można tego robić w sposób dowolny, a podział zysku i wypłata dywidendy może być dokonywana raz w roku.
Wspólnicy nie muszą być zatrudnieni w spółce i tu można dowolnie postąpić - brać dywidendę, albo być zatrudnionym i dodatkowo pobierać dywidendę.
Konto firmowe spółka musi posiadać i ta sprawa nie różni się od przypadku wpisu do ewidencji, natomiast przelewy są podstawową formą płatności.
Sprawa wygląda w ten sposób, że szara strefa unika z reguły spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, albo funkcjonuje w ten sposób, że jest spółka i wpis do ewidencji.
Koszty prowadzenia spółki są trochę wyższe niż w przypadku wpisu do ewidencji, ale zaletą spółki jest to, że wspólnicy odpowiadają za zobowiązania spółki tylko do wysokości kapitałów spółki. Nie dotyczy to jednak zobowiązań skarbowych, za które wspólnicy odpowiadają własnym majątkiem osobistym.
Poza tym spółka jest zazwyczaj lepiej postrzegana niż wpis do ewidencji, bo spółka to wyższy stopień organizacji kapitału.
Sprawę ubezpieczeń pomijam, bo to nie moja branża.
Sprawozdanie finansowe musi być badane w przypadku spółki z o.o. przez biegłego rewidenta raz na trzy lata i to też wiąże się z kosztami rzędu ok. 10 tys. PLN, ale to zależy od stopnia rozbudowania sprawozdania finansowego.



Temat: Rozrachunki / Księgowość i Finanse Premium
Problem/y mam następujące: --rozrachunki w zł: saldo ma BZ 2007 z kartoteki stanowi składową różnych należności zobowiązań nie rozliczonych w trakcie roku 2007; rozliczając w tym roku rok 2007 nie wszystkie dały się rozliczyć, więc zrobiłam przez kompensaty, aby wyjść na zgodność z saldem.. i okazało się że faktura wielopozycjowa 3217,51zł jest widoczna z poziomu rozrachunków w kwocie 6,153,1zł ???? , aby to ustalić musiałam "lizać wszystkie pozycje a jest tego ok 800.
--rozrachunki w WALUCIE ; tutaj to dopiero mam "Sajgon". Faktury i zapłaty księgowane w Walucie, różnice kursowe wyksięgowano w części ręcznie w zł, w niektórych pozycjach rozliczonych rozrachunków program wyliczył różnice automatem, Saldo na kartotece 204 z 2007 jest np 170 EURO tj 629 zł i tak weszło do bilansu a w 2008 r. BO na KARTOTECE to w-n w EURO dwie kwoty przy czym jedna (30.245) to kwota zapłaty z banku równa przelewowi (ale w rozrachunkach widoczna jako rozliczona częściowo), druga kwota w EURO , której nie mogę zidentyfikować; nie ma takiej w rozrachunkach, nie mogę jej też poskładać z różnych nie rozliczonych pozycji na rozrachunkach. Saldo MA to: jedna kwota w EURO, której "rodowodu" tez nie mogę ustalić, druga natomiast jest w ZŁ. 119.225,15, która do niczego nie pasuje ( jest po MA księgowanie naliczonych ręcznie różnic kursowych na 4250,2) poza tym nie ma żadnych innych księgowań w zł.
RATUNKU !! to jest stan tylko na jednym z kont a mam ich ok setki. Czy ktoś się z takim problemem zetknął; czy ktoś mi poradzi gdzie można zasięgnąć fachowej porady kogoś z Symfonii. Jeszcze jedno, może to ma jakiś wpływ na miszung j/w; w 2007 r. ewidencja by była prowadzona na wersji 2006 przez biuro rachunkowe. ja pracuję od maja br na wersji 2008 i i sama (nie zupełnie bo przy pomocy telefonicznej kogoś z Symfonii, wtedy jeszcze był gwarancyjny serwis, ale nie miałam czasu na analizy sald bo miałam tyły) instalowałam archiwum z danymi przeniesionym z BIURA. proszę o pomóc na forum ewentualnie na mail: mtr42@interia.pl. Maria



Temat: Rejestracja spółek Firmy w Wielkiej Brytanii - UK
Rejestracja spółek Firmy w Wielkiej Brytanii - UK

Wszystko o zakładaniu spółki w trzech punktach.
Zarejestrowanie spółki Firmy w UK może być świetnym rozwianiem w naszym planie osiągnięcia maksymalnych oszczędności podatkowych.
Aby założyć Spółkę potrzebujemy dokładnie określić:
profil działalności spółki Firmy
unikalnej nazwy spółki Firmy, np. Y Box Ltd
ilości dyrektorów i podziału udziałów w spółce.
adresu spółki Firmy

Firma Financial Republic udziela adresu rejestracyjnego i funkcji sekretarza spółki Firmy - Gratis

. Rejestracji Spółki można dokonać telefonicznie , emaliowo lub co polecamy - przychodząc osobiście do naszego biura. Wszystkie dokumenty spółki, przygotujemy w 24 godziny. Oferujemy tez bezpłatną pomoc w otwarciu konta bankowego dla spółki.

Zapewniamy pełne doradztwo w sprawach prowadzenia spółki, pełną pomoc w opracowaniu planowania podatkowego. Pilnujemy dat rozliczenia spółki tak ze przeoczenie rozliczenia i opóźnienia staja się z nami niemożliwe. Bierzemy odpowiedzialność za twoje rozliczenie.

W razie kontroli Twojej Spolki Ltd Firmy - prowadzimy ją w Twoim imieniu od początku do końca

Prowadzenie spółki Firmy
Prowadzenie spółki może być bardzo proste lub koszmarnie skomplikowane jak większość rzeczy w życiu.

Najistotniejsze jest dokładne przemyślenie i rozplanowanie działalności spółki Firmy na rok z góry.

Firma Financial Republic jako pierwsza polska firma zaczęła rozliczać spółki na rynku brytyjskim.

Lata doświadczenia pozwoliły nam na opracowanie optymalnych metod rozliczeniowych i polanowania podatkowego.

Przygotowanie klientów do dzialanosci w spolce jest naszym priorytetem.

Staramy się wytłumaczyć skomplikowana strukturę złożoność a zarazem ogromne możliwości jakie daje swoim udziałowca dobrze prowadzona spółka. Przy dobrym planie na własną Spolke nie można stracić.

Pamiętajmy o

Przedyskutowaniu ze swoim księgowym terminów i procedur przyszłych rozliczeń.
Wyliczeniu przewidywalnego podatku spółki i rozplanowaniu kosztów prowadzenia spółki Firmy
Zarejestrowaniu dyrektorów spółki Firmy jako jej pracowników , zarejestrowaniu kontraktorow i opracowaniu rozliczeń miesięcznych.
Zarejestrowaniu spółki Firmy jako Vatowca (jeśli jest to opłacalne).

POLSKIE CENTRUM FINANSOWE w LONDYNIE
Lider usług finansowych w Londynie

Financial Republic
Biuro rachunkowe
40 Tooting High Str.
Tooting Broadway
SW17 ORG
financialrepublic.org.uk
rozliczenia-online.com
rejestracjaspolek-online.com
benefity.net



Temat: Zakładanie działalności gospodarczej...
Witam wszystkich.

Nie myślałem, że na forum Thiefa mój pierwszy post będzie dotyczył złodziejskiej skarbówki i ZUS
Ale akurat jestem "w temacie".
Bukary, czy to ma byc Twoje jedyne źródło dochodu? Jeżeli pracujesz gdzieś na umowę o pracę, to niech pracodawca płaci ZUSy i te inne duperele. Najkorzystniej jest wtedy brać od zleceniodawcy na tłumaczenie umowę o dzieło z przeniesieniem praw autorskich. Zleceniodawca musi wtedy zapłacić podatek w wysokości 19% od sumy umowy pomniejszonej o koszty uzyskania przychodu, które w tym wypadku wynosiłyby 50% kwoty. Do ręki dostajesz wtedy 1000 - 500*0,19 = 905 pln
Oczywiście roczny PIT wypełniasz uwzględniając również te dochody, bo inaczej biorą do Cragscleft Prison

Jeżeli chcesz się bawić w działalność to musisz zarejestrować ją w Urzędzie Gminy (przynajmniej ja tak robiłem), wypełnić druk z danymi, nazwą firmy, przedmiotem działalności (wg klasyfikacji PKD ) i zapłacić 100 pln za kawałek papieru pod nazwą wpis do ewidencji działalności gosp.
Później zgłaszasz firmę do GUS (może być pocztą), oni odsyłają Ci potwierdzenie z nadanym numerem REGON.
Pozostaje Ci zgłoszenie do ZUS (jeżeli to pierwsza Twoja firma to będziesz płacił składki ze zniżką - ok. 260 pln na miesiąc) i do skarbówki, przy czym musisz przedtem jeszcze założyć firmowe konto w banku (to nie może być osobiste konto). Trzeba jeszcze wyrobić pieczątkę z danymi firmowymi.

Najważniejsze w tym wszystkim jest zgłoszenie do skarbówki, bo musisz wtedy wybrać formę opodatkowania - książka przychodów czy ryczałt (albo inne formy), czy będziesz płatnikiem VAT... Ale to już polecam doczytać w necie, np. www.twoja-firma.pl

No i bedziesz musiał się co miesiąc rozliczać z fiskusem i płacić ZUS. Ja papierologię zleciłem pani księgowej z biura rachunkowego. Robię tylko przelewy i podpisuję się pod deklaracjami.



Temat: Warszawa programista mikroprocesorow
Szczerze mowiac, to przyznaje Juliuszowi troche racji. Co do
ksiegowo ci, to jak masz malo dokumentow w miesiacu, a firmy uslugowe
raczej duzo ich nie mnoza, to nie kasuja za wiele. Dokladnych cen nie
znam - ja sobie sam prowadze. Kwestia dobrego programu i klopot z
glowy.
Co do kont u providerow, to mozna tez zaszalec i postawic swoj serwer
wirtualnynp.  www.firma.pl, albo lepiej www.firma.com (wychodzi
taniej!) i tam sobie za 600 zl netto rocznie prowadzic poczte. Jak sie
dogadasz, to Ci nawet quoty na poczte nie zrobia!
Do Pana ktory twierdzi, ze programista MUSI byc z Warszawy. Twierdzi
Pan, ze dojazdy do pracy sa tworcze? A moze jak w Warszawie bede stal
w korkach 1.5 godziny, to wpadnie mi super mysl i hyc - program
gotowy? Poza tym sa ludzie, ktorzy wola pracowal w nocy (tak jak ja) -
i co bedzie Pan placil wieksze stawki, za nocna prace? Internet jest
czyms takim, co pozwala m.in korespondowac z ludzmi na calym swiecie w
jednym momencie. Oczywiscie zagdzam, sie z pogladem, ze kontakt
fizyczny (nie mylic ze zblizeniem milosnym ;-) )jest potrzebny.
Niektore rzeczy trzeba pokazac i omowic w szerszym gronie (zawsze
mozna tez wrzucic cos w stylu NetMeeting'a).
Czy ja jako osoba ze Szczecina, moge liczyc na to, ze stworzy mi Pan
warunki do pracy w Warszawie (przy zalozeniu, ze jestem tym kogo Pan
szuka)?

I na koniec. Panowie! Jak Wy sie zachowujecie? Jak dzieci! Pan
Szaniawski probuje karcic stalych bywalcow grupy, nie wiedzac nawet
czym soba reprezentuja. Troche sie pohamowac na przyszlosc. A i
Juliuszowi tez by sie przydalo.

Pozdrawiam
Michal Tarasiejski




| Nie wiesz co mowisz chyba. Firme zakladasz w godzine kosztem kilkudziesieciu
| zlotych. Ksiegowosc robi ci biuro rachunkowe za 150zl / miesiac i masz
| swiety spokoj z czymkolwiek. Ci co tak sadza jak ty to pewnie malo umieja,
| bo dobrego programiste stac na konto e-mailowe u providera, a reszta ma je
| na "friko" - podobnych :-)






Temat: umowa o działo + działalność gospod arcza


+ | + Z tego co wiem to firma B też ma takie wpisy. Nie jestem pewny co do A ale
+ sądzę
+ | + ze się ubezpieczyli zeby nie musiec potem zmieniać :-(
+  To akurat nie problem, moim zdaniem :) - bo liczy się co TY
+ robisz, a nie co kontrahent :)
+
+ Czyli jak to jest, dwie firmy współpracujęce ze sobą nie mogą robić tego samego.
+ Bez sensu!


 Nie wiem co ty wyczytałeś w moim poście (tego że potrafię zaszyfrować
to co chcę przekazać jestem świadom :)) - miałem na myśli że ważne jest
co TY robisz "osobiście" wobec tego co TY robisz "w ramach DG".
 Reszta relacji (a w szczególności relacje między A i B) nie mają
dla TWOICH umów żadnego znaczenia.

[...]


+ | + jest za miesiąc. Narazie mam wpis do ewidencji i REGON. Czy mogę teraz
+ | + zmienić dane dotyczące firmy?
+ IMHO - w każdej chwili.
+  Zmiana wpisu j.w., REGON bezpłatnie, dla US informacja bezpłatnie.
[...]
+ hmm, REGON dostałem 3 dni temu, nie mam jeszcze konta w banku więc
+ do US jeszcze nie oddałem NIP1.


 A to ci konto potrzebne (do NIP-1) czy nie chce ci się dwa razy
tego NIP-1 wypełniać ? :)
 Polecam formularze IPS (freeware jeśli stosowane bez "bazy"), program
pamięta "starą" treść :)


+ Zmieniając teraz zakres działalności
+ będę musiał tylko zrobić to w urzędzie gminy i w statystycznym?


 Tak. Zdziwią się ;), ale co tam. 50 zł w kasie gminy zostanie ;)

[...]


+ pt. Kodeks Pracy określający jednoznacznie że zapłata za
+ pracę się należy *w formie zapłaty za pracę* i tyle :)
+
+ Czyli nie muszę obawiać się problemów, jeżeli będę pracował na umowę o pracę
+ i będę miał DG w takiej kompinacji jak teraz?


 MOIM ZDANIEM - nie (acz jestem tylko prowadzącym DG a nie prawnikiem).
 Przejrzyj groups.googlem .prawo i .podatki pod tym kątem.

często się przypomina: "każdy odpowiada za siebie" ! Nawet jak
ci się biuro rachunkowe pomyli - to siedzieć pójdziesz TY :]

pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)





Temat: Wypłaty i td
Witam, napisałem w kilku tematach jakie są problemy z kolporterem z mojej strony ale w jednym chciałbym wszystko zebrać i może ktoś ma takie same przygody.

Czy ktoś spotkał się z tym że w systemie pojawia się towar? Wiemy wszyscy że na inwentaryzacjach nagle są braki które nawet nam do głowy nie przychodzą. Np przed inwentaryzacją liczyłem wyrywkowo towar i miałem odliczony w pudłach a nagle i tak go brakowało. JAk? a no tak że Mój znajomy natrafił na 2 paczki fajek więcej po wgraniu bazy towarowej, zadzwonił na Info i tam go tylko przeprosili, coś pościemniali i usunęli "błąd"

Wpłaty utargów to śmieszny wymysł i porażka. Musimy co wieczór przelewać z konta po 6 i więcej tysięcy ? Oczywiście nie robimy tego ale po 2-3 dniach nie wpłacania w banku kasy dostajemy kary.

A czy jesteście zadowoleni z prowizji z Lotto? Ja nie!! ale dlaczego nikt nie chce zorganizować ogólnego buntu? Przecież te grosze jakie dostajemy za całodniową pracę przy tym złomie to tak jakby firma z łaską te 150 zł i powiedziała " no masz żebyś nie płakał że nie dostajesz NIC"

A jak wasze wypłaty bo czytałem gdzieniegdzie że ludziom pracującym po 14 godzin zostaje po 1000 zł...trochę nie mało?

Wiem że jest źle ale no chyba nie aż tak.

Policzmy 2000 zł podstawy, 200 zł lotto i 500 zł marża to netto ok 2700 zł plus ze 200 zł co miesiąc można z vatu sobie odbić fakturami.

No i dalej.

2900 minus 830 ZUS ( Brawo dla naszego Państwa) 200 zł Podatek ( Brawo znowu dla naszego Państwa) Ja pracuję na zmiany z pracownikiem tj 800 zł no i powiedzmy paliwo 200 zł i telefon 100 zł z takich kosztów nieodzownych do funkcjonowania w salonie. minus jeszcze 100 zł za biuro rachunkowe. i mi wychodzi miesięcznie ok 700 zł plus pewne rzeczy które da się pozałatwiać ale o których nie należy pisać i zostaje ok 1000 zł ale pracując po 6 godzin dziennie ( i mając już opłacony telefon i paliwo w aucie). To tragedia kasa ale jak czytam ze ktoś siedzi po 14 godzin to to jest dopiero tragedia jeśli ma taką kase.

No i swoją drogą mam pytanie, czy ktoś ma pomysły jak mając salonik można robić koszty aby z vatu odzyskać jak najwięcej i nie płacić podatku dochodowego??

Damian



Temat: Skladki klubowe i stowarzyszenie (+ankieta)
Witajcie. W NOwym Roku powstał nowy pomysł i chciałbym Wam go przedstawić.

1. Potrzebne jest 25 osób, które w razie konieczności będą mogły się zgłosić w Warszawie by podpisać dokumenty zakładające stowarzyszenie. Chcę by były to osoby z różnych grup kraju, aby nie było, że "któraś" z grup założyła sobie stowarzyszenie

2. Pierwsza grupa zaklada stowarzyszenie, wybiera zarząd i zajmuje się pozyskiwaniem sponsorów na Zlot Ogólnopolski.

3. Pozyskiwanie klubowiczów. Chetni do brania udziału w Stowarzyszeniu beda placic skladki, aby Stowarzyszenie istniało. Pozostali beda płacić powiedzmy 10 zł rocznie za dostep do forum

4. Gadżety klubowe nadal będą na obecnej zasadzie z tym, że pieniadze beda przelewane na konto Stowarzyszenia i ONO będzie je produkować.

5. Stowarzyszenie bedzie podmiotem gospodarzczym prowadzącym wlasna działalność i docelowo będzie dążyło do ograniczenia składek do minimum

6. Organizacja zlotu ogólnopolskiego będzie na zasadzie karnetów (jak na imprezy inne) z tym, że przy przedpłacie będą tańsze.

7. Składki będą opłatą, którą będą opłacali wyłącznie klubowicze ze Stowarzyszenia, którym ponad korzyści materialne będzie bardziej chodziło o to, by poczuć, że zrobiło się coś dobrego i czuć się z tego dumnym.

8. Koszty stałe:
- założenie Stowarzyszenia ok. 3000 zł
- biuro rachunkowe ok. 200 zł miesięcznie
- wynajem lokalu ok. 100 zł miesięcznie
- pozostałe w zależności od budżetu Stowarzyszenia

9. Przychody:
- składki klubowe
- marża z gadżetów klubowych
- wpłaty od sponsorów
- karnety na zlot ogólnopolski

To jest wersja druga, którą umieszcze również w pierwszym poście i przy okazji zmienie ankietę.

[ Dodano: Czw 03 Sty, 2008 11:29 ]



Temat: koledzy PROGRAMISCI, doradzcie mi - Dzialalnosc gospodarcza - jak to dziala?????


| 1. przy aktualnym stanie naszego prawa podatkowego zapomnij o
samodzielnym
| prowadzeniu księgowości. Będziesz musiał prowadzić książkę przychodów i
| rozchodów.
| w przypadku usług niematerialnych karta podatkowa nie wchodzi w grę.

| A dlaczego? Ja też jestem programistą, mam jednoosobową działalność i
jakoś
| sobie radzę z księgowością. Mam paru kumpli którzy też tak działają i na
| początku ich pytałem o to i owo - to na pewno duże ułatwienie, ale od
czego
| grupy dyskusyjne :-)

Kiedy ostatni raz sprawdzałeś zmiany w przepisach i kiedy ostatni raz
miałeś kontrolę z US ? Pytam się, ponieważ wiem z doświadczenia,
że kilka stówek łaconych comiesiąc w biurze rachunkowym zwróciło
mi się już kilkukrotnie. Właśnie dlatego, że pzrepisy są delikatnie mówiąc
niestabilne.

I bynajmniej nie miałem na celu straszyć kolegi pe3no.
Po prostu takie jest moje kilkunastoletnie doświadczenie.


Wiesz, ja dużych zakupów nie robię, w sumie nic co mógłbym sobie odliczyć.
Ustawę to czytałem chyba w lutym ostatnio. Możliwe że tracę na tym, że nie
odliczam sobie czegoś co bym mógł, ale nie jest tak że nie płacę czegoś co
im się należy. Chociać też się namęczyłem z tą księgowością na początku i
fakt, że czasem żałowałem że pożałowałem na biuro rachunkowe :-)

Właśnie przy okazji mam pytanie. Jak dotąd zawsze jak tylko coś wpłynęło mi
na konto firmowe to zaraz sobie przelewałem na prywatne, bo słyszałem że
odsetki na tym firmowym też się liczą jako przychód. Nie wiesz jak to jest?

Pozdrawiam
staff





Temat: Dzialalnosc gospodarcza


Jestem "w zamiarach" zarejestrowania dzialalnosci gospodarczej
(jednoosobowej, rzecz jasna) w zakresie tlumaczen (rzecz jasna). W zwiazku
z
tym, ze pytanie grupy o wszystkie szczegoly i procedury mija sie z celem,
zapytam tylko, gdzie mozna sie o to wszystko dowiedziec, tzn. czy jest
jakas
broszura czy inny informator, gdzie byloby opisane co i jak zrobic, zeby
taka dzialanosc zarejestrowac i jak wyglada prowadzenie takiej


dzialanosci.
Takiego samouczka nie widzialem. Zacznij wedrowke od odpowiedniego wydzialu
(np. uslug lub uslug i handlu) twojego urzedu gminy - zarejestruj
dzialalnosc (i tydzien-dwa tygodnie przerwy, bo od reki sie tego nie
zalatwia). Potem to juz "z gorki": zgloszenie dzialalnosci w US (nie
zapomnij powiedziec, ze nie chcesz byc VATowcem, bo inaczej moga cie w to
ubrac), nie wiem jak jest teraz z NIPem na taka dzialalnosc - ja swoj
dostalem, jak jeszcze nie bylo powszechnego obowiazku zaNIPowania. Potem WUS
(przy Zwirki i Wigury, na 1. Sierpnia - miedzy Novotelem a Carserwisem - tam
dostaniesz REGON, ale wez kanapki, bo ostatnio kolejki do zlozenia wniosku
byly jak pod koniec lat 70tych po mieso), wyrabiasz pieczatke zgodna z
trescia REGONu, zakladasz konto na potrzeby dzialalnosci i dzialasz. To tak
w zarysie, szczegolow dowiesz sie wypelniajac kolejne formularze (wez
zapasowy dlugopis ;-) ).
Do tego czasu - jakies 3-8 tygodni ;-) (eee, nie przejmuj sie, nie wiem tak
dokladnie, bo ja to przerabialem dobrych kilka lat temu) wyslij jakis post -
pogadamy :-).


Pytanie drugie:
Ile kosztuje miesiecznie prowadzenie ksiegowosci dla takiej jednoosobowej
dzialanosci w zakresie tlumaczen przez biuro rachunkowe, w Warszawie?


Ksiazka telefoniczna w lapke i dzwon - tu nie ma reguly: od wysokosci
obrotow, od ilosci ksiegowan.


 Jak up****dliwe jest prowadzenie takiej ksiegowosci samemu?


Wszystko jest dla ludzi. Nie jest to jakis koszmar, ale wszystko zalezy od
tego, ile masz cierpliwosci i jak bardzo lubisz sledzic na biezaco tworczosc
(przez duze tfu) naszych ustawodawcow.





Temat: Wybory 2007
Chętnie podyskutuję z wami o podatku liniowym jestem jednym z nielicznych uczciwych płatników podatku - żadnego wynagrodzenia pod stołem i dosyć szybko płace podatek 40% - tak w polsce uczciwie pracując można dobrze zarabiać i to na umowę o pracę.

Jeśli chodzi o CIT to nie każda firma jest w stanie zdecydować się na umowę firma -firma ze swoimi pracownikami ponieważ zatrudnienie o prace daje większe bezpieczeństwo i dla firmy i pracownika.

Do jednych przemawia to że wprowadzenie liniowego ale bez żadnych ulg prowadzi do uproszczenia systemu i praktycznego braku powodu do nadużyć - w ten sposób powinno się walczyć z korupcją, i tysiące pań z US i z biur rachunkowych zapewne znajdą pracę w sklepach bo tam są braki.

Do innych przemawia to że progresywny jest poprostu niesprawiedliwy - nie mylić sprawiedliwości ze sprawiedliwością społeczną bo to jak powiedział JKM jak krzesło i krzesło elektryczne

Ale idąc dalej liniowy podatek również nie jest sprawiedliwy - sprawiedliwe byłoby wyłącznie pogłowie - każdy płaci tyle samo kwotowo.
ale to już nie do przepchania

Po wprowadzeniu podatku liniowego wg propozycji PO biedni zyskują ok 700 zł najbogatsi ok 700 tyś to teraz EST mi odpowiedz o co tobie chodzi
czy o to żeby biedni mieli więcej czy żeby bogaci mieli mniej?

Bo tu się chyba różnimy ja chcę żeby bogaci mieli więcej - bo przy tym i ja trochę dostanę - choć tak na prawdę państwo w majestacie prawa mniej mi ukradnie, ja dobrowolnie chcę płacić podatki na policję, wojsko, sądy i władzę ustawodawczą i us - za wszystko inne uważam że powinienem płacić indywidualnie. dla mnie reszta jest kradzieżą moich pieniedzy. I to czy wydadzą pieniądze na tworzenie miejsc pracy czy na coś innego mnie nie interesuje - bo to ich pieniądze i nic mi do tego.

Cała reszte sprywatyzowac a pieniądze z prywatyzacji przekazać na fundusz emerytalny osób które nie mają indywidualnych kont.

W imię nawet "sprawiedliwości społecznej" moge oddac 1-2% dchodów na wyrównywanie różnic cywilizacyjnych - np są ludzie chorzy którzy nigdy nie wypracują wystarczających środków żeby się leczyć więc zapewne chętnie oddałbym nawet obowiązkowo na jakąs fundację, chciałbym miec jednak pewność że do potrzebujących trafi 100% tej kwoty a nie 10%.



Temat: skradziono obiektywy, NAGRODA!

Czy nie prawda jest, ze polskie ceny na wiele sprzetow foto sa po prostu bandyckie? No przeciez ktos to sprowadza i na tym zarabia, tak? I to jest wlasnie ta "moralnosc sprzedawcy" ktora mi się nie podoba i o ktorej pisalem.

Przede wszystkim, rynek nie znosi pustki - gdyby nagle sie okazalo, ze ktorys ze sprzedawcow trzyma wysoko zawyzona cene - to natychmiast pojawilby sie nowy sprzedawca, by miec tylko polowe jego zyskow.

Problem lezy natomiast w systemie odziedziczonym po lewicy, gdzie:
- sprzet importowany poza Unia obarczony jest clem - jak przylatuje do Polski to masz 22% cla i potem musisz dodac jako importer 22% VAT - wiec na dzien dobry masz 44% zakupowej ceny oddawanej dla budzetu;
- jako sprzedawca tez chcesz cos z tego miec - wiec dodasz sobie np. 10-20% zysku.

To oznacza, ze jesli jako sprzedawca sprowadzisz towar i zaplacisz za granica za niego 1000 zl tylko, to od Ciebie w sprzedazy bedzie mial on cene brutto minimum 1500 zl. Ale jesli nazwiesz siebie centralnym dystrybutorem, to musisz zbudowac siec sprzedazy - i dostarczasz do hurtowni - a ta tez chce zarobic - wiec to juz nie 1500 zl a np. 1600 zl - a sklep - tez zechce ze 100 zl - wiec nagle widac, jak z zagranicznej ceny zakupu 1000 zl zrobi sie dla Ciebie 1700 -2000 zl

Zauwaz, ze w tym systemie nasz dziurawy budzet ma z tytulu tej jednej sprzedazy ma ponad... 50% zysku z wartosci pierwotnej towaru.

To kto w tym jest bardziej niemoralny - my, sprzedawcy, czy politycy ustalajacy taki system redystrybucji towaru?
Stad nagle widac, dlaczego kadyszka w Polsce kosztuje ponad 4000 zl, a gdzies na swiecie tylko 2500 zl

Jezeli powiesz, ze sprzedawca ktory chce zarobic tylko 100 zl jest niemoralny - to zauwaz, ze ten sam system żeruje i na tym sprzedawcy. Oddac z naszego zysku musimy nieraz 22% VATu, potem 19% zaliczki na podatek dochodowy. Na ZUS oddaj co miesiac ok. 900 zl, na biuro rachunkowe, za utrzymanie konta w banku, czynsz za lokal .... tu nie ma zmiluj. Jak sa przeziebione ceny za sama chec do zycia i desperackie prowadzenie w tym kraju firmy - to trudno by ceny za towar byly nizsze niz w USA czy nawet w UE.

Tak wiec, w nastepnych wyborach nigdy wiecej nie glosuj na lewice, tylko na UPR



Temat: Skladki klubowe i stowarzyszenie (+ankieta)
EDIT BY BOMBEL.

LISTA CHĘTNYCH DO ZAŁOŻENIA I UCZESTNICTWIE W STOWARZYSZENIU:

1. Bombel
2. Szymeq
3. Jawert
4. Aganoreg
5. Bioder
6. mimier
7. aniaa
8. mi
9. johnny_fellow
10. Fer
11. binladen
12. dylson
13. dragomir
14. azorek
15. Andrzej
16. Ajac
17. don_martinez
18. hochoł
19. pers
20. Andrzej330

Ogólne postanowienia dotyczące stowarzyszenia:

OPCJA PIERWSZA
1. 3 wersje skladek:
- 30 zł za samo forum
- 60 zł za forum i zlot lub gadzety
- 100 zł wersja pełna
2. Forum zamkniete oprócz działów samochodowych
3. Przychody:
- składki klubowe
- wpłaty od sponsorów
- karnety na zlot ogólnopolski (od osób które nie zapłaciły za niego)

OPCJA DRUGA:

1. Potrzebne jest 25 osób, które w razie konieczności będą mogły się zgłosić w Warszawie by podpisać dokumenty zakładające stowarzyszenie. Chcę by były to osoby z różnych grup kraju, aby nie było, że "któraś" z grup założyła sobie stowarzyszenie

2. Pierwsza grupa zaklada stowarzyszenie, wybiera zarząd i zajmuje się pozyskiwaniem sponsorów na Zlot Ogólnopolski.

3. Pozyskiwanie klubowiczów. Chetni do brania udziału w Stowarzyszeniu beda placic skladki, aby Stowarzyszenie istniało. Pozostali beda płacić powiedzmy 10 zł rocznie za dostep do forum

4. Gadżety klubowe nadal będą na obecnej zasadzie z tym, że pieniadze beda przelewane na konto Stowarzyszenia i ONO będzie je produkować.

5. Stowarzyszenie bedzie podmiotem gospodarzczym prowadzącym wlasna działalność i docelowo będzie dążyło do ograniczenia składek do minimum

6. Organizacja zlotu ogólnopolskiego będzie na zasadzie karnetów (jak na imprezy inne) z tym, że przy przedpłacie będą tańsze.

7. Składki będą opłatą, którą będą opłacali wyłącznie klubowicze ze Stowarzyszenia, którym ponad korzyści materialne będzie bardziej chodziło o to, by poczuć, że zrobiło się coś dobrego i czuć się z tego dumnym.

8. Koszty stałe:
- założenie Stowarzyszenia ok. 3000 zł
- biuro rachunkowe ok. 200 zł miesięcznie
- wynajem lokalu ok. 100 zł miesięcznie
- pozostałe w zależności od budżetu Stowarzyszenia

9. Przychody:
- składki klubowe
- marża z gadżetów klubowych
- wpłaty od sponsorów
- karnety na zlot ogólnopolski

Ostatnia wersja statutu:

http://rapidshare.de/file...awiony.zip.html

hasło: nkp



Temat: Biuro rachunkowe
Zadałem to pytanie dotyczace biura rachunkowego na forum, bo dużo ludzi mówi o odpowiednim wykształceniu o kierunku rachunkowym, a w
§ 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2002r. jest napisane (dziekuje kuzynka za linka, i za wyrozumialosc, ale wczesniej czytalem te ustawy, chcialem tylko spytac co Wy o tym sadzicie. Jak widze wsrod ludzi, ktorzy sie zajmuja ksiegowością jest wiele kwestii BB pisze: "koniecznie musi taka osoba posiadać wykształcenie wyższe ekonomiczne o specjalności rachunkowość"- takiej koniecznosci nie ma w pzytoczonej poniżej ustawie, ):

certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych mogą uzyskać osoby, które spełnią co najmniej jeden z poniższych warunków:
- udokumentowały trzyletnią praktykę w księgowości oraz posiadają wykształcenie wyższe magisterskie uzyskane na jednym z kierunków ekonomicznych o specjalności rachunkowość, w jednostkach organizacyjnych szkół wyższych, uprawnionych zgodnie z odrębnymi przepisami do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych,
- udokumentowały trzyletnią praktykę w księgowości, posiadają wykształcenie wyższe magisterskie oraz ukończone studia podyplomowe z zakresu rachunkowości w jednostkach organizacyjnych szkół wyższych, uprawnionych zgodnie z odrębnymi przepisami do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych,
- udokumentowały dwuletnią praktykę w księgowości, posiadają wykształcenie co najmniej średnie oraz złożyły z wynikiem pozytywnym egzamin sprawdzający kwalifikacje osób ubiegających się o certyfikat księgowy.

A księgi rachunkowe obejmują zbiory zapisów księgowych, obrotów (sum zapisów) i sald, które tworzą:
• dziennik,
• księgę główną,
• księgi pomocnicze,
• zestawienia: obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont ksiąg pomocniczych,
• wykaz składników aktywów i pasywów (inwentarz).

A do prowadzenie samej KPiR nie potrzebny certyfikat.

No i warunkiem jest spełnienie conajmniej jednego warunku. I np. trzeci warunek mnie interesuje.. Mam wykształcenie wyższe i np. dwuletni staz w księgowości, zdam z wynikiem pozytywnym egzamin sprawdzający kwalifikacje i wszystko ok. (tak mi sie wydaje)
Wiem, ze prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów nie wymaga posiadania odpowiedniego certyfikatu, (pewnie tez nie wymaga biura rachunkowego). Otwarcie biura rachunkowego wiąże sie z posiadaniem tego certyfikatu, a jesli juz jest biuro to może prowadzić pełną księgowość.
"Księgowa", ja jestem zainteresowany prowadzeniem pełnej księgowości, a nie tylko KPiR i ewidencji przychodów.
Pytałem sie, czy przez okres 2 lat praktyki moge prowadzić KPiR i to bedzie uznane jako właściwa praktyka, teraz juz wiem ze tak nie bedzie, no trzeba jednak pracować w księgowości i zajmować sie tym co napisałas w wypowiedzi.

Do "kuznki", znającej przepisy:
....działalność usługową w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych mogą wykonywać:
1. .....
2. .....
3. osoby prawne oraz inne, niż wymienione w pkt 2, jednostki niemające osobowości prawnej, jeżeli powierzają wykonywanie czynności związanych z tą działalnością pracownikom uprawnionym do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

No i mogę sobie zatrudnić osobę mogąca prowadzić usługowo księgi rachunkowe.

I moje pytanie do "Ksiegowej" i innych, czy jesli ja bedac włascicielem biura rachunkowego zatrudniajacego osobe z certyfikatem, ktora bedzie prowadziła usługowo księgu rachunkowe, mogę po 2 latach udokumentowac swoją praktyke, ze zajmowałem sie kwalifikacja dowodów księgowych, czy kontrolą poprawności zapisów księgowych lub sprawozdań finansowych w swoim własnym biurze, gdzie wszystko teoretycznie prowadziła księgowa z certyfikatem, a ja bez certyfikatu odbywalem takowa praktyke.
Czy takie cos przejdzie, bo przeciez moge pracować jako osoba kwalifikująca dowody ksiegowe po to by wszystko wykonywala zatrudniona ksiegowa z certyfikatem.

Wybaczcie za skomplikowane pytanie, ale jak widzicie sami macie różne zdania. a kuzynki wypowiedz bardzo mnie zabolala, ze nie umiem szukac.

PS. Podkreslam, urzywajac pojecia księgi rachunkowe mam na mysli nie tylko KPiR, ale i te rzeczy o ktorych wyzej pisalem
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl



  • Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 85 rezultatów • 1, 2
    Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex