Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro Rachunkowe KONTO
Temat: Biuro Rachunkowe BIURO RACHUNKOWE MATYS - WIESŁAWA MATYSIAK POSZUKUJE FIRM DO OBSŁUGI FINANSOWO-KSIĘGOWEJ (Księgi Rachunkowe, Książka Przychodów i Rozchodów) Biuro prowadzi obsługę w zakresie: - Opracowania zakładowego planu kont Dokumenty do księgowania mogą być odbierane z siedziby firmy zlecającej Telefon kontaktowy: 0-501-23-94-22 Temat: do prowadzących biura rachunkowe W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest przejęcie prowadzenia ksiegowości od nowego roku. Biuro rachunkowe niech zakończy 2004r. (sporzadzi sprawozdanie finansowe, złoży CIT-8 i wypełni PIT-11/8B dla pracowników). Ty możesz mieć problemy z zamknięciem roku. Aby rozpocząc ksiegowanie od nowego roku praktycznie wystarczy otrzymać od biura rachunkowego: a)zasady prowadzenia rachunkowości, który powinien zawierać plan kont, b) wykaz środków trwałych z aktualną na 31.12.2004r. tabelą ich amortyzacji, c) ewidencję wynagrodzeń pracowników, przynajmniej za ostatnie 6 miesięcy aby mieć dane do naliczania wynagrodzenia chorobowego lub za urlop, d) deklarację VAT-7 za grudzień aby mieć dane czy VAT był zapłacony czy do przeniesienia. Po sporządzeniu bilansu przez poprzednią firmę, powinnaś otrzymać obrotówkę i bilans w celu wprowadzenia bilansu otwarcia. Największym problemem jest przejęcie rozrachunków z dostawcami i odbiorcami. Jeżeli nie otrzymasz analityki od poprzedniego biura, to wprowadzisz tylko kwoty z bilansu otwarcia, przez parę miesięcy kwoty się rozliczą i pozostaną tylko niejasności do uzgodnienia z tymi klientami. Nie zapomnij złożyć w U.S.:1.Aktualizację NIP-2 lub NIP-1 (w zależności od firmy) z podaniem siebie jako biuro rachunkowe prowadzące ksiegi rachunkowe. 2. Zgłoszenie w zakresie wyznaczenia osób do obliczania, pobierania i wpłat podatków, zgodnie z art 31 Ordynacji podatkowej. Na koniec zwrócę uwagę, że usługowo ksiegi możesz prowadzić, jeżeli posiadasz certyfikat, jeżeli go nie posiadasz, możesz prowadzić ksiegowość tylko na podstawie umowy o pracę. Temat: Problemy z biurem rachunkowym Mam pytanie do prawnika od mojej znajomej: "Organizacja pozarządowa, w której pracuję z dniem 1 - go stycznia 2007 roku zmieniła dotychczasowe biuro rachunkowe na nowe. Poprzednie biuro błędnie sporządziło nam bilans za 2006 roku - pojawiły sie w nim dwie róznice: 1. w sumie salda na koniec okr. w szczegółowym zakresie do analityki pierwszego poziomu zestawienia obrotów i sald za okres od 1 - go stycznia do 31 grudnia 2006 2. różnicą miedzy zestawieniem suma na zestawieniu do analityki pierwszego poziomu a zestawieniem konta księgi głównej. Poprzednie biuro rachunkowe kategorycznie odmawia naniesienia poprawek, obecne biuro natomiast się ich domaga. Jakie mamy możliwości wygzekwowania poprawek? Gdzie możemy wnieść skargę na praktyki poprzedniego biura rachunkowego? Będę wdzięczna za poradę. Pozdrawiam" Temat: Biuro Rachunkowe A co to za miasto ? BIURO RACHUNKOWE MATYS - WIESŁAWA MATYSIAK POSZUKUJE FIRM DO OBSŁUGI FINANSOWO-KSIĘGOWEJ (Księgi Rachunkowe, Książka Przychodów i Rozchodów) Biuro prowadzi obsługę w zakresie: - Opracowania zakładowego planu kont Dokumenty do księgowania mogą być odbierane z siedziby firmy zlecającej Telefon kontaktowy: 0-501-23-94-22 Temat: Linux jeszcze długo nie? | Może. Może wysłać dokumenty z zawartością kont klientów w świat. | jakich kont jakich klientów ? Chcesz zobaczyć jaki ładny bilans firmy X dostałem AFAIR z biura rachunkowego? to trzeba korzystać z profesjonalnych biur rachunkowych :) pozdr, Temat: Proszę o pilną pomoc. Nie wiem co robić! :(((
pozdr -- Temat: Wspólnota Mieszkaniowa - bilans i rachunek zysków i strat Jesteśmy małą wspólnotą (4 lokale) sami sobą zarządzamy. Ponieważ za 2004 rok po raz pierwszy rozliczaliśmy sie z Urzędem Skarbowym poprosilismy biuro rachunkowe o wypełnienie CIT-8. Teraz muszę do końca czerwca złożyć bilans i rachunek zysków i strat. I tak patrzę się w Cit jak sroka w gnat i zwątpiłam, bo: w przychody wliczone są: + wpłaty na konto na rachunki (wpłaty nie zaliczkowo a konkretnie na FA z rozliczenia) + fundusz remontowy - który nie jest wydzielony z rachunku, jest umowny + odsetki za konto bankowe - i tu od tej sumy odjęte są odsetki za opóżnienia płacenia faktur ??? Odsetki są ujęte w fakturach - więc chyba powinny zaliczać się do kosztów. I teraz koszty: w cit jako koszty ujęte są jedynie zapłacone faktury w okresie od 01.01.04 do 31.12.04 Wydaje mi się, że powinny być ujęte wszystkie faktury z okresu 01.01.04-31.12.04 i nie ma tu znaczenia czy są zapłacone.Faktury z grudnia zostały opłacone w styczniu, a wpłaty a konto w grudniu. BILANS: w jaką pozycję wpisać: - wpływy na konto, czy osobno gdzieś fundusz, jeżeli nie ma wydzielonego konta - koszty czyli faktury za wodę, prąd, gaz, śmieci - FA są na wspólnotę czy te faktury to koszty usług obcych? Głowa mi peka ... Proszę o pomoc pozdrawiam Dorota Temat: kilka pytań dla prowadzących własną działalność !! ...Przymierzam sie do zaozenia DG (masaze domowe) - czy oprocz ZUSu (250 zl miesiecznie) czekaja mnie jeszcze jakies comiesieczne oplaty? Witam! Musisz mieć konto firmowe i podać je w US. W Nordea Bank masz np. konto eFirma za 9 pln (przelewy za 1 pln), dużo taniej jest w mBanku. Jeśli nie chcesz sam bawić się w księgowość musisz mieć biuro rachunkowe - powiedzmy od 100 pln w górę (zależy od miejsca i co chcesz by biuro robiło w Twoim imieniu). Do tego dochodzi ewentualny podatek dochodowy. O takiej rzeczy jak OC zawodowe nie wspominam bo to podstawa moim zdaniem (ale to opłata raz na rok). Pozdrawim! jerry Temat: Zamykanie konta firmowego - INTELIGO - przestroga - dług ie | :) a tak naprawdę lenistwa i niecheci do księgowania odsetek na plus - | postanowiłem pozbyć się konta Inteligo. Ksiegujesz odsetki w Ksiegowosci od kont bankowych ?? Banku juz odprowadza od tego podatek .. Uprosciłem trochę. Biuro rachunkowe coś z tym robi. Ale z tego co wiem na kontach firmowych nie pobierają automatycznie odsetek więc jest to normalny przychód - ergo należy odprowadzić od niego podatek... Temat: tax terurn form ja poszedłem do pro100 o ile się nie mylę to to samo co biuro rachunkowe MR. W... i tam taka Pani poklikała coś w kompie programem takim co go sam na necie znalazłem oznajmiła, iż mam zwrot taki i taki ja czy możecie się tym zająć ona tak naturalnie 10% od kwoty biorą oni oki niema spr i czekam już od maja i nic a w miedzy czasie dostałem notkę urzędową , iż konto które podałem jest błędne i nie mogą przelać kasy hihi udałem się do księgowego pogg mi, ze podali konto agencji ,a teraz podadzą moje i może mi przeleją i dalej nic poczekam jeszcze chwile i udam się tam ponownie, a jeśli do mc czasu niedostane żadnej wieści albo lub udam się do nich ponownie nocą z pochodnia w reku hihi Temat: pomocy
To może spróbuj zrobić tak... Do załozenia grupy (takiej A) wpis do ewidencji w Urzędzie Gminy -- ok.140zł (ustala Rada Gminy) B) REGON -- za darmo. Czas trwania około 7-14 dni. C) Urząd Skarbowy. Opłata (podatek) za wkład w firmę oraz za Dodam tylko, że na początku pieczątka, potem konto w banku. Do tego Temat: Przesyłka a Fakt Witam. Pewien allegrowicz zakupił u mnie przedmiot. Mam wystawic mu Fakt Vat na towar ale chce abym dołączył tez koszty przesyłki czyli + 8 zł . Czy koszty przesyłki tez sie wlicza na Fakt Vat?? Pozdrawiam. Ale rozlicza cię jakieś biuro rachunkowe? Bo jak nie to lepiej żeby zaczęło. Kupujący ma dostać papierek dokładnie na taką kwotę jaka wpłynie na konto. Porąbane w tym kraju jest to, że biedny kupujący musi prosić o to CO MU SIĘ NALEŻY JAK PSU MICHA. Wpłacam na konto np. 100 zł za towar + 10 zł koszta wysyłki i po prostu oczekuje faktury na 110 zł, bo to jes koszt który poniosłem. A tu sie jeszcze prosić trzeba, bo 90% sprzedawców jakos zapomni zafakturowac tych 10 zł, ale fakturę kosztową z poczty to juz z wielką chęcią weźmie. Darek Temat: Warszawa programista mikroprocesorow Nie wiesz co mowisz chyba. Firme zakladasz w godzine kosztem kilkudziesieciu zlotych. Ksiegowosc robi ci biuro rachunkowe za 150zl / miesiac i masz swiety spokoj z czymkolwiek. No niby tak, ale zawsze to 150PLN mniej.....;)
A co do zakladania i prowadzenia wlasnej firmy to ma to "pewne" wady; Temat: ban na nieaktywnym?? skoro jestem takim notorycznym przestępcą to skasujcie moje konto, podobno gra ma sprawiać przyjemnośc i tak do tego podchodzę mam wystarczająco dużo pisania w realu, żeby jeszcze prowadzić administrację w grze. ale oczywiście w porządku jest, że przez trzy dni pod rząd atakuje mnie gość który ma 5x więcej pkt i jednostki o niebo lepsze bo to jest zgodne z zasadami. przestała mi się podobać gra przy której zamiast odpoczywać i bawić się mam prowadzić notatki. Rządam skasowania konta. pozdrawiam wszystkich cezaryk i pilnujcie się, prowadźcie notatki a jak się trochę rozwiniecie to może biuro rachunkowe i prawne zatrudnicie i ze dwie sekretarki do pilnowania dokumentacji. Temat: międzynarodowe
Rico. Temat: Pad serwera Dowiedziałem się od pana Michała, że na starym koncie internetowym było zrobione stałe zlecenie, czy też polecenie zapłaty za internet. W każdym razie z braku środków (konto zostało zamknięte) nie została zapłacona faktura i pro-futuro przysłało upomnienie. Aha - faktura z pro-futuro przyszła ponoć do starego biura rachunkowego (nie wiem czemu tam akurat - może tam był adres korespondencyjny). Dowiem się tego mam nadzieję, ale jeśli prawdą jest, że powstało takie zaniedbanie, to bardzo niedobrze świadczy o nowym zarządzie. Konto można zlikwidować, ale wszelkie stałe zlecenia należy przenieść na nowe. Czy nie dałoby się założyć jakiegoś stowarzyszenia, czy innej formy działalności, dzięki której dałoby się naszą sieć uniezależnić od wszelkich politycznych bójek związanych z zarządem? W ogóle to myślę o przeniesieniu gdzieś serwera (tylko gdzie???), bo niepodobieństwem jest, żeby do każdej pierdoły teraz wzywać stary zarząd, nowy zarząd i jeszcze policję (bo plomba). Temat: film o regionie Pozwolę sobie dodać kilka informacji organizacyjnych – tzn. kto konkretnie byłby potrzebny.. A więc: · Organizacje pozarządowe typu non-profit, · Stowarzyszenia i osoby prawne działające w zakresie rozwoju regionalnego · Inne organizacje typu non-profit (lokalne stowarzyszenia i fundacje, organizacje gospodarcze, organizacje turystyczne....), Dodatkowo taka organizacja musiałaby posiadać małe zaplecze...., jakieś biuro (biurko J), konto, księgową bądź biuro rachunkowe i oczywiście mnóstwo chęci Myślę, że Szwagier jako Artysta nie musi zajmować się szarą rzeczywistością – papierami, kontami itd. itp. A są osoby, którym czasem nawet sprawia to przyjemność - a ja ze swoje strony, tak jak wcześniej wspominałam – zobowiązuje się do pomocy w walce o unijne euraki. Pozdrowienia i... SPOŁECZNICY DO DZIEŁA Temat: Sprawa rozliczen w polskim Urzedem SKarbowym no mnie ju? rozliczyli biura rachunkowe bior? 50zl za rozliczenie, wystarczy przes?a? im dane dotycz?ce naszych zarobków w UK i oni si? ju? odezw? jak czego? b?dzie brakowa?o. a 50z? w porównaniu do tego co trzeba zap?aci? do kasy Urz?du Skarbowego to bardzo ma?y wydatek (przynajmniej w moim wypadku) kto? mo?e wie co grozi jak si? nie rozlicz? w tym roku? w przysz?ym ju? nie trzeba, to je?li wróc? do PL dajmy na to za 5 lat to co wtedy? bede musial zaplacic z odsetkami, czy jakie? przedawnienie? czy co? ps. rozliczasz si? w PL i nie przekaza?e? 1% na konto fundacji? pomó? mojej siostrzenicy i przeka? 1% podatku na jej konto! odezwij si? do mnie po szczegó?y. Temat: koledzy PROGRAMISCI, doradzcie mi - Dzialalnosc gospodarcza - jak to dziala?????
Obawiam się, że chyba programistom nie wolno być ryczałtowcem... Temat: programy ksiegowe ? | co jest wyroznikiem ich "powagi"? Cena? Jak tak, to moge Ci baaardzo | powazny sprzedac zaraz... Źle się wyraziłem. Przez 'poważne' rozumiem - program dla biura rachunkowego który obsługuje wiele firm, o różnym rodzaju działalnosci. nie tylko zakup i sprzedaz. Przepraszam a co ma sprzedaż i zakup do księgowości. Czy widziałeś w prg. księgowym blokadę kont. Zresztą plan kont to indywidualna sprawa księgowego. Koszty na tem przykład możesz sobie robić gdzie chcesz :-))) Temat: Rejestracja działalności gospodarczej -Urzad miasta zajmuje 1 h 20 min -GUS zajmuje 15 min +dojazd (ew. faxem :) ) -Otwarcie konta w mBanku, tez chwila. -ZUS a tu sie nie spiesz ;) Pzd Travis Temat: Kazdy chce pomagac ?????? masz w zupelnosci racje, ja sama dwa lata temu pomagalam znajomym wyjasnic sprawe w belastingdienst. Pani, ktora ich rozliczala podala swoje konto na rozliczeniach. Na szczescie sie udalo w pore wszystko zrobic i pieniadze kilku osob trafily na wlasciwie konta. Nie radze oszczedzac i isc tam gdzie mniej sie placi... Nie zawiezajcie swoich ciezko zapracowanych pieniedzy osobom postronnym. Najlepeij isc do biura rachunkowego - boekhandel i tam poprosic o rozliczenie. Temat: Jak opłacić ZUS?
Temat: podatek od odsetek - sposób???
CEZ Temat: euronip, eksport i cala reszta. diplodoc to teraz taka mała scenka sytuacyjna. Mamy dzień 15 maja i wystawiasz fakturę dla klienta w euro. Złotówka do euro (zresztą jak do wszystkich innych walut) nie ma sztywnego kursu. Ponieważ chcesz wypisać na fakturze kwotę w obu walutach musisz policzyć po kursie z dzisiaj. OK. Teraz klient dostaje fakturę ma dwa tygodnie na jej opłacenie. W tym czasie dolar przeżywa kryzys i spada o 20 gr na "sztuce". Przychodzi przelew. I teraz mamy małe rozgałęzienie. a) masz rachunek walutowy (pół biedy) b) masz rachunek złotówkowy i bank dokonuje przewalutowania. A teraz pytanie. Jak możesz rozliczyc się z Urzędem skarbowym z kwoty, której fizycznie nie zarobiłeś? Czy to będzie nadpłata czy niedopłata... Wiesz - kwota kótrą wpisałeś fizycznie na fakturze jest różna od tej z przelewu. ;-) Ja realizuję to tak, że na fakturze jest kwota w walucie w której odbywac będzie się płatność. Ponieważ konto z ktorego korzystam nie jest walutowe ( celowo :-) ), bank pzrewalutowuje mi na złotówki i kurs po jakim to robi traktuję jako obowiązujący. Nad całością panuje biuro rachunkowe, a US nie miał zastrzeżeń do tego modelu rozliczeń... plan jest prosty - każdego dnia robić krok w przód ... do zobaczenia na szczycie ! --- Chcesz zmienić pracę ? Zapraszam na priv... Temat: Księgowanie podatku w sp. z o.o. Przejełam własnie dokumenty sp. z o.o z biura rachunkowego i mam mały problem Czy prawidłowe jest księgowanie podatku dotyczącego dochodu za 2004 a zapłaconego w 2005 r.w konto 870 - podatek dochodowy i inne obowiązkowe obciązenia wyniku finansowego.W konsekwencji w RZIS wyglądo to jakby podatek z 2004 r.wpływał na zysk netto tego roku. Temat: Skąd takie kwiatki (nieprawidłowe sumowanie wartości) Witam, co jakiś czas natykam się na nieprawidłowo podsumowane wartości w Vatowcu. Np. dziś dostałem info z biura rachunkowego, że coś się nie zgadza w rachunkach dla innego konta, które też prowadzimy. I rzeczywiście rachunek z 2008.02 podsumowuje się z dodatkowymi 50 zł. ma wartości 1x100 + 6x250 zl brutto, co powinno razem dać 1600 zł. Tak jest, tyle, że w podsumowaniu faktury wyświetla się 1650 zł. Podobnie na papierowym wydruku rachunku jest 1650 zł. W zasadzie pamiętam, żeby wszystkie wyliczane dane sprawdzać, bo czasami coś się nie odświeża, czy coś, ale jak widać można się wyprowadzić w pole.. Tu suma szczęśliwie niewielka, gorzej jak gdzieś z tyłu dopisze się zero albo dwa. Są jakieś tajemnicze sposoby, żeby takich sytuacji unikać..? Temat: PIT 36 - co na PITB ? Proszę o pomoc, bo nie wiem co zrobić a pozostało już tak mało czasu! Mój problem: Czy rozliczyć się wspólnie z mężem?.W 2003 roku mój przychód z umowy zlecenia wynosił 3600 zł. 31 grudnia 2003 to data rozpoczęcia działalności gospodarczej - w dokumentach zgłoszeniowych UM,US,ZUS,GUS.Faktycznie jednak remanent na ten dzień wynosi "0".Nie miałam żadnych przychodów ( nie kupiłam jeszcze wtedy żadnego towaru ani nie wykonałam żadnej usługi). Czy mam wogóle koszty ,które mogłabym zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów za 2003 z dział.gosp.?( np. opłata za konto bankowe,czynsz za lokal -1/12? za grudzień?).Jeśli wypełniam PIT 36 to co wpisuję w PIT B - gdybym nie ujmowała tych wydatków jako koszt to czy wpisuję wówczas zera i czy to prawidłowo? Bardzo proszę o radę i pomoc w rozliczeniu jeśli ktoś wie co mam z tym zrobić ,żeby było dobrze.Nie oddawałam do biura rachunkowego , bo na razie oszczędzam każdy grosz i póki co nie mam w 2004 skomplikowanych rzeczy do rejestracji w kpir. Proszę pomóżcie! Temat: E-BiuroRachunkowe W taki internetowym biurze byłaby możliwość podglądu wszystkich informacji o zyskach,stratach, generalnie o kondycji fimry i zatanawia mnie czy to jest bezpieczne? Są osoby, kótre potrafią włamać się do systemów bankowych, więc i do takich informacji są w stanie dotrzeć (tak myślę), rozumię, że nie korzystasz z kont bankowych przez Internet? A powracając do wątku. Uważam, że to dobry pomysł. Oczywiście system księgowy musi tak pracować aby Klient mógł podglądać wszystkie swoje dokumenty on-line przez internet, lub tez nawet powinien być tak zintegrowany z jego systemem sprzedaży aby automatycznie faktury przechodziły do programy ksiegowego i biuro rachunkowe nie musiało faktur sprzedaży wklepywać. Sami myśleliśmy nad takim systemem. Mamy w tym duże doświadczenie. M.in. jesteśmy autorami dużego systemu zarządzania pracą firmy windykacyjnej (łącznie z obsługą sprzedaży i rozliczeniem kosztów). Cały system jest zainstalowany na dużym serwerze. A praca odbywa się przez przeglądarki www. Oczywiście wszystko jest zabezpieczone SSL, certyfikatami i hasłami. Takie rozwiązanie daje dużą mobliność, dostęp do danych przez Internet i niezależność od platformy (Windows, Linux). Brakuje nam jednak na to czasu i kasy. W razie czego służę doświadczeniem. Temat: Uproszczona księgowość Zastanawiam się jeszcze czy istotnie obowiązek prowadzenia pełnej księgowości jest aż tak uciążliwy dla organizacji (mówię o tych małych, "prawdziwie obywatelskich"). Jeśli mówimy o jakimś osiedlowym klubie modelarzy, który posiada wyłącznie dochody ze składek i wydaje je na jakieś kleje i farby, to wydaje mi się, że każde lokalne biuro rachunkowe takiemu klubowi raz do roku jest w stanie zrobić bilans całkowicie gratis bądź za symboliczną złotówkę. Tego bym nie był pewien, ale tych kilka papierków może sobie samemu powpisywać i zliczyć. Problem się zaczyna, kiedy pojawiają się pracownicy, dotacje na różne dziwne konta, usługi, sprzedaż, produkcja. Pytanie czy ma sens, żeby dla 20-tu papierków prowadzić amerykankę? Chyba, że wystarczy kilka kolumn w arkuszu kalkulacyjnym:) Temat: faktura, ksiegowanie, cala ta bzdura kompletna :((( złodziej podatków, zaczynam się poddawać i zastanawiam czy nie oddać tych wszystkich papierków do biura rachunkowego, ale nie po to przeszłam przez pewne szkoły ( dotyczące miedzy innymi rachunkowości , jednak łeb nabity teorią to zupełnie co innego jak praktyka )żeby teraz iść i oddać to co w sumie powinnam robić sama. A ręce rozkładam dlatego,że PANIE w US są tak " mądre " w tym temacie jak JA, czyli wcale, każda mówi co innego. Jednak przestudiowałam dokładnie obszerne wyjaśnienia dotyczące metod ksiegowania i kosztów i rozjaśniło się w głowie o jakieś 80 % :-) Jednak dalej mam wątpliwości co do dat z jakimi powinnam księgować te faktury, czy tak jak dotychczas to robiłam czyli dokładnie w DNIU zapłaty pomijając towary handlowe za które płaciłam od razu, czy w momencie kiedy zaistnieje koszt, czyli data wystawienia faktury. I czy te raty księgować z tytułu faktury październikowej ?? a co w momencie kiedy płacę faktury przelewem przez internet ?? co jest moim dowodem na to,że ją zapłaciłam?? comiesięczny wyciąg z konta ?? Temat: Jak rozliczać dochód z AdSense bez posiadania działalności? Ale Adsense wcale nie musi wydawać. Wystarczy zwykła polska zawiść. I donos. Bo ktoś dowiedział się za dużo :/ A US będzie mógł wejść na konta jak się uprze. Zapytanie do US jest świetnym pomysłem, potem poszedłbym z tym do biura rachunkowego - albo może kolejność odwrotna nawet. A zaoszczędzony czas poświęciłbym na rozwój serwisów i zwiększenie dochodu Ale to może moje uprzedzenie do tej instytucji (US) Znam już co najmniej 2 osoby które zostały zniszczone przez US - ale to inna historia. Pozdraiwam Temat: Kilka pytań przy zakładaniu firmy pracując już na pełny etat Biura rachunkowe w moim mieście są bardzo drogie nie wiem czemu ale chcą od 250zł do 500zł miesięcznie a po co mam płacić tyle kasy za rozliczanie papierków jak sobie moge założyć konto na http://www.ifirma.pl i wszystko tam załatwić bez wychodzenia z domu za 45zł miesięcznie.A jeśli chodzi o doradztwo to wole już się samemu uczyć bo tak jest najlepiej niż płacić i słuchać doradcy jak mnie naciąga na kase. Temat: Przestań tracić, Zacznij zarabiać! Czy ty się z choinki urwałeś? Jakaż to niby wiedza tajemna ma niby być , że "na priv" a nie publicznie? Zwracasz się z zapytaniem do ZUS, o ustalenie wysokości składek i przy ewentualnych brakach o ich dopisanie do konta, a jeśli pracoodawca nie przelał, to wskazujesz owego pracodawcę, lub ewentualnie zgłaszasz roszczenie do pracodawcy. Napisałeś elaborat jak to ty bardzo chcesz "pomóc", ba nawet pomóc w zdobyciu "nowego zawodu", zamiast uzywając połowy tego co napisałeś, opisać pokrótce całą procedurę. Na "przeszkoleniach chcesz zarabiać? - To miała być ta "pomoc". Mogłes napisać, że chętnie odwalisz czarną robotę z tymi pismami, jak się komuś nie chce, a nie mydlić oczy o "nowym zawodzie" itp... Już raz zdaje się oferowałeś dwie jedyne (i w dodatku obie najtańsze) karty kredytowe. Sorry, ale irytuje mnie taka "chęć niesienia pomocy", która przejawia się wykorzystywaniem naiwnych. PS. A jak ktoś prowadzi biuro rachunkowe czy podatkowe i nie posiada owej "wiedzy tajemnej", to jest skończony głąb. Temat: mam 18lat i chcę mieć własną firmę A ja sądzę, że powinieneś już teraz próbować. Wiadomo, że osobom bez doświadczenia jest trudno, ale czemu masz gdzieś ileś lat pracować? Lepiej się na swoim uczyć. Zwłaszcza, że podstawy prowadzenia firmy chyba na praktykach już zaobserwowałeś. Dotację z UE można dostać! Ja dostałam, jednocześnie dostała też kobieta na biuro rachunkowe, więc budka z kebabem czy czymś ma takie same szanse. W zależności gdzie mieszkasz musisz poszukać na stronach agencji rozwoju regionalnego, AIP (nie wiem czy Ci pomogą, bo są głównie dla studentów, ale czasem mają projekty skierowane także do innych osób, warto sprawdzić), i wiele innych instytucji, które zajmują się funduszami unijnymi. Fakt jest taki, że musisz się postarać i trochę popracować, za darmo nikt Ci nie da kasy. Biznesplan też musisz napisać. Nie wiem ile potrzebujesz kasy. Budkę możesz wynajać, jakieś maszyny wziąć w leasing, jeśli uznasz że przeżyjesz kilka miesięcy z 10tysiącami zł to załóż konto firmowe w mBanku (dostaniesz debet na start - do zwrotu oczywiście) i lecisz. Założenie firmy jest tak samo trudne w młodym jak i w starym wieku. powodzenia. Temat: Księgarnia internetowa - jak fakturować? Witam. Dosłownie kilknaście dni temu wystartowaliśmy z księgarnią internetowa i przyszedl czas na pierwsze zamowienie. Dopiero zdałem sobie sprawę że nie potrafie wystawić faktury (kasy fiskalnej nie mam, prowadze DG w oparciu ryczalt od przychodow ewidencjonowanych, jestem VATowcem). Sytuacja wyglada tak, ksiażka kosztuje 50zł. Klient wplacil na konto 50 zł + 6 zł koszty pakowania i wysylki (5 zł znaczki + 1 zł koperta). Teraz zastanawiam sie jak to ujac na fakturze. Zdalem sobie sprawe ze jestem zuplnie nieprzygotowany (jeszcze nigdy nie wystawilem FV). Czy powinienem koszt pakowania i wysylki dodac do ceny ksiazki i w FV wpisac to pod jedna pozycja (56zł) czy raczej powinienem to rozbic na 2 (3?) pozycje? oddzielnie ksiazka, oddzielnie znaczki (a koperta?) Przepraszam za lamerstwo, zapewne bede musial sie z tym udac do biura rachunkowego zeby mi to wszystko wyjasnili, ale póki co to liczę na doraźną pomoc grupowiczow. pozdrawiam Sławek P.S. Pewnie kolejnym problemem bedzie rozpisanie tego w ewidencje przychodow itd Temat: Harcerze a ratownictwo Popatrzmy jak: "Mateusz" dnia: 2 marca 2007 (20:18:35) MBW tej sprawie mam spotkanie z patrolem w przyszłym patrolu. Podpowiedź: znajdź sobie duże biuro rachunkowe które będzie MBJak byś chciał fajne i tanie apteczki to mogę załatwić bo mam dostęp:) Na razie mamy dwie AP-20 i to nam chwilowo wystarcza, oprócz tego Temat: k.p.i.r. Pięknego dnia, a był to 20 kwiecień (środa) 2005, osobnik ukrywający się
Temat: k.p.i.r. Od niedawna mam swoja dzialanosc gosp. Nie korzystam z biur rachunkowych, chce poznać księgowanie od środka. Mam problem z osobami ktore przelewaja mi kwoty za uslugi na konto, ale nie chca faktur. Jak to zaksiegowac? wydrukowac fakture z dopiskiem "kopia", wpiac do segregatora. J. Temat: Wiele domen - jak zaoszczędzić? Jak najbardziej rozwiązań jest wiele, możesz skorzystać z innych lub wejdź do serwisu: http://katalog.teczka.net/www_teczka_net.php i wybierz ponizej banner, nic to nie kosztuje, a skorzystasz z najlepszej oferty. Człowieku, to nie stadion X lecia, a nawet jeśli, to przypominam, że ormiańskich i wietnamskich handlarzy już stamtąd wyrzucono, a tak się właśnie zachowujesz z tą swoją nachalną i nieudolną reklamą. Wytłumacz co da kliknięcie w ten Twój banner, oprócz punktów programu A jak ktoś będzie chciał kupić coś w Twoim sklepie albo skorzystać z pozdrawiam Temat: Ochrona danych osobowych ?
założyłem jakiś czas temu działalność i strasznie mnie zdenerwował fakt, nigdzie swojej DG nie reklamowałem i poza klientami i 3ema urzedami chciałbym się dowiedzieć, czy jest to legalne, ze moje dane skąś firmę mam zarejestrowaną na adres domowy, także nie ma możliwości zeby z góry dzięki za pomoc pozdr. Robert Temat: Ochrona danych osobowych ? Witam założyłem jakiś czas temu działalność i strasznie mnie zdenerwował fakt, nigdzie swojej DG nie reklamowałem i poza klientami i 3ema urzedami chciałbym się dowiedzieć, czy jest to legalne, ze moje dane skąś firmę mam zarejestrowaną na adres domowy, także nie ma możliwości zeby z góry dzięki za pomoc pozdr. Robert Temat: Ochrona danych osobowych ? Rejestr przedsiębiorców jest jawny. W dowolnym urzędzie gminy możesz poprosić o wyciąg z EDG dowolnego podmiotu i mają psi obowiązek go wydać. Niektóre urzędy nie chcą podawać tylko domowego adresu przedsiębiorcy, ale skoro jest to równocześnie adres prowadzenia działalności, to nie ma przeszkód by to zrobić. D. założyłem jakiś czas temu działalność i strasznie mnie zdenerwował fakt, nigdzie swojej DG nie reklamowałem i poza klientami i 3ema urzedami chciałbym się dowiedzieć, czy jest to legalne, ze moje dane skąś firmę mam zarejestrowaną na adres domowy, także nie ma możliwości zeby z góry dzięki za pomoc pozdr. Robert Temat: k.p.i.r.
Obrot pomiedzy przedsiebiorcami powinien byc Jesli nie masz kasy rejestrujacej obrot (fiskalnej), prowadzac KPiR nie musisz sobie zawracac glowe tym jak A poza tym... jak mowila mila Pani z US ... kazdy odpowiada za siebie.. Boguslaw Temat: Koniec problemow z ZUS ! Masz dość kolejek w ZUS-ie? Nie masz na to czasu? Możemy Ci pomóc! Możesz zlecić nam obsługę swojego ZUS-u, a także twoich pracowników, To bardzo proste: po podpisaniu umowy będziesz wpłacać sumę składek na Koszt tej usługi jest niewielki, zaledwie 80-100 zł. Zapraszamy! Biuro rachunkowe REM Warszawa - Ursynów Doradca podatkowy nr 05738 Temat: Warszawa programista mikroprocesorow Nie wiesz co mowisz chyba. Firme zakladasz w godzine kosztem kilkudziesieciu zlotych. Ksiegowosc robi ci biuro rachunkowe za 150zl / miesiac i masz swiety spokoj z czymkolwiek. Ci co tak sadza jak ty to pewnie malo umieja, bo dobrego programiste stac na konto e-mailowe u providera, a reszta ma je na "friko" - podobnych :-) :O Gdzie jest taka tania ksiegowosc, mozna prosic o jakis adresik, Temat: darowizna? Ciach!
Temat: darowizna?
Temat: Warszawa programista mikroprocesorow | zawracali glowy etatem w jakiejs podejrzanej firmie za 1200zl :-) Wcale nie. Nie kazdemu chce sie zakladac firme, bawic wksiegowosc i ryzykowac kapital. Czasami programosta chce byc po prostu programista, a nie programista-dyrektorem-menadzerem. Kazdy robi to co lubi.... Nie wiesz co mowisz chyba. Firme zakladasz w godzine kosztem kilkudziesieciu zlotych. Ksiegowosc robi ci biuro rachunkowe za 150zl / miesiac i masz swiety spokoj z czymkolwiek. Ci co tak sadza jak ty to pewnie malo umieja, bo dobrego programiste stac na konto e-mailowe u providera, a reszta ma je na "friko" - podobnych :-) Juliusz Temat: Pierwsza koparko-ładowarka na rozruch firmy Ja pare miesięcy temu zakładałem własną działalność ogólnie problemów nie było wpis do ewidencji dostałem po 3 dniach od złożenia w urzędzie statystycznym od ręki mi nadali regon w urzędzie skarbowym też problemów nie było na nip i vat-r czekałem z tydzień znajdz sobie jeszcze jakieś biuro rachunkowe co bedzie ci ktoś prowadził księgowość no i konto firmowe pozdro Temat: konczy sie waznosc simdata - co robic?
Pozdrawiam ------------------------ Temat: podatek od odsetek - sposób???
Prawde mówisz :-)) damian Temat: Jeszcze raz o UK i PayPal
Temat: plan kont To jeszcze raz ja :) Jak już kiedyś pisałam księgi rachunkowe prowadzi nam biuro, ale od nowego roku będą prowadzone w firmie w zupełnie innym programie. Czy to jest wystarczający powód aby nieco zmienić plan kont, żeby nikt się nie doczepił, że zmieniamy politykę rachunkowości bez uzasanienia? Temat: Nazwa dla biura rachunkowego Witam, jestem własnie w trakcie otwierania własnego biura rachunkowego i szukam dla niego jakiejś nazwy w języku łacińskim np. rachunkowość, księgi rachunkowe, konto, rachunki, pomoc rachunkowa, księgowa. Bardzo proszę o pomoc w tłumaczeniu. Serdecznie pozdrawiam Temat: k.p.i.r. Od niedawna mam swoja dzialanosc gosp. Nie korzystam z biur rachunkowych, chce poznać księgowanie od środka. Mam problem z osobami ktore przelewaja mi kwoty za uslugi na konto, ale nie chca faktur. Jak to zaksiegowac? Temat: podatek od odsetek - sposób??? Pociagne dalej temat, jesli jeszcze nie straciles cierpliwosci... ;) Przychod jest tylko od odsetek i nie jest w tym nic zdroznego, ze przesylam
No to chyba normalne że nic, odsetki to przychód
Temat: Jak założyć firmę Zakładam że otwierasz działalność jako osoba fizyczna: 1.Najpierw udajesz się do Urzędu Miasta po wpis do ewidencji. To kosztuje Cię około 100zł (w zależności od miasta). Tam Potrzebujesz Dowód Osobisty plus określenie wg. PKD rodzaju wykonywanej działalności. Lepiej tam wpisać więcej rzeczy pokrewnych bo za każdą zmianę czy dopisanie jest dopłata (ok. 50zł). Ustalasz też siedzibę działalności (np miejsce zamieszkania) oraz określasz od kiedy startujesz. Najlepiej od 1 danego miesiąca. Na całość musisz mieć minimum trzy tygodnie, da się krócej ale trzeba gonić urzędników. Na wpis czekasz około tydzień. 2. Udajesz się do GUS po numer REGON. Zanosisz ksero WPISU DO EWIDENCJI, nic nie płacisz, ustalasz główny rodzaj działalności i też czekasz około tygodnia. 3. Jeśli byłeś kiedykolwiek zatrudniony i posiadasz NIP(na firmę będzie ten sam co na Ciebie) robisz ksero tego zaświadczenia, ksero REGONU, WPISU i możesz udać się założyć konto w banku. Jeśli wybierasz konto internetowe polecam http://www.biznesforum.pl/finanse/konto-dla-firmy.php. 4. Z kserokopią umowy z bankiem, REGONEM, WPISEM idziesz do US i wypełniasz wniosek NIP-A (aktualizacja NIP). Tak samo nic za to nie płacisz. W okienu "Podatek dochodowy" wybierasz rodzaj podatku (karta podatkowa (wg. PKG US ustala mięsięczny podatek jaki płacisz, niezależnie od dochodu) ryczałt, zasady ogólne (możesz wybrać podatek liniowy 19% ale na początku nie jest to opłacalne). W VAT wchodzisz po przekroczeniu 20 000 EURO za dany rok. Pamiętaj że jak starujesz np. w czerwcu jest to już tylko 10 000 EURO. Podatki zaczynasz płacić jak wyjdzie Ci dochód (przychód - koszty_uzyskania x 19% - składka zdrowotna = DOCHÓD). Ustalasz też czy księgowość prowadzi biuro rachunkowe (jak tak musisz mieć ksero + oryginał umowy) oraz pokazujesz jakiś papier na lokal (jak masz swój lub mieszkasz np. u rodziców robisz umowę - użyczenie za 0zł). 5. Na koniec zostaje ZUS. Masz czas do 14 dni od dnia rozpoczęcia działalności. Wypełniasz dwa formularze ZFA i ZUA. Wypełnienie polega na przepisaniu danych typu NIP, REGON, WPIS, NUMER KONTA. Aha, od tej pory ZUS może Cię ścigać za błędy w comiesięcznych deklaracjach, za zwłokę w płaceniu. Mają na sprawdzenie dokumentów 10 lat i z tego co wiem nie spieszą się. To tyle w telegraficznym skrócie. Temat: tax terurn form :what: ja poszedłem do pro100 o ile się nie mylę to to samo co biuro rachunkowe MR. W... i tam taka Pani poklikała coś w kompie programem takim co go sam na necie znalazłem oznajmiła, iż mam zwrot taki i taki ja czy możecie się tym zająć ona tak naturalnie 10% od kwoty biorą oni oki niema spr i czekam już od maja i nic a w miedzy czasie dostałem notkę urzędową , iż konto które podałem jest błędne i nie mogą przelać kasy hihi udałem się do księgowego pogg mi, ze podali konto agencji ,a teraz podadzą moje i może mi przeleją i dalej nic poczekam jeszcze chwile i udam się tam ponownie, a jeśli do mc czasu niedostane żadnej wieści albo lub udam się do nich ponownie nocą z pochodnia w reku hihi Nawiązując do wypowiedzi kolegi, myślę z "pochodnia w ręku" do tego biura nie trzeba przychodzić. Wystarczy tylko rozmowa, z kim kolwiek z biura lub właścicielem Robertem Wroblem. Tam można wyjaśnić każdą niejasność. Niestety w Urzędach w Wielkiej Brytanii panuje bardzo duża biurokracja. Z powodu błędów oraz niekompetencji urzędników wiele Tax Repayment czeka miesiącami na rozliczenie. Nawet, jeżeli jest juz końcowe rozliczenie Tax Calculation, to pojawia sie problem wypłat Bywa ze rozliczenie może przyjść w ciągu 3 tygodni (zdarza sie to rzadko). Normalnie to ok 3-6 miesięcy. Proszę uwierzcie, bo wiem, co mówię. Oni zmagają się z odzyskiwaniem podatków już ok. 3 lata i mają spore doświadczenie w tym. Co do opłat. Dla mnie sprawą oczywista jest fakt, ze, jako firma, która posiada swoje koszty ( lokal, pracownicy, telefony i inne) to bierze za usługi pieniądze. Tak naprawdę większość z nas to ludzie pracujący. Przeważnie niemający czasu chodzić po Urzędach lub niemówiący dobrze po angielsku. Jeżeli miała bym wybrać pomiędzy specjalnie wziętym wolnym dniem od pracy plus zajmowaniem się listowną korespondencją z Urzędem Skarbowym, to wolę zlecić to profesjonalnej firmie i mieć święty spokój. Niestety nie każdy nadaje się do spraw papierkowych i trzeba się z tym pogodzić. Ufam tej firmie, a bardziej osobom, które ja tworzą. Znam ich, jakość pracy. A to ze działają także w innych miastach w Anglii to oczyms świadczy. Temat: Spolka ZOO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wymaga wniesienia kapitałów w wysokości co najmniej 50 tys.m PLN. Nie musi to być gotówka, bo możliwy jest aport czyli wniesienie majątku np. samochody, maszyny, urządzenia, nieruchomości. Przy rejestracji spółki zaczynamy od notarialnego sporządzenia umowy spółki, a następnie rejestracji w sądzie gospodarczym (wpis do KRS). W przypadku wpisu do ewidencji zapewne prowadzicie księgowość na książce przychodów i rozchodów, natomiast spółka z o.o. musi prowadzić pełne księgi rachunkowe, co zwykle wiąże się z koniecznością zatrudnienia księgowego lub zlecenia prowadzenia księgowości przez biuro rachunkowe, a to oznacza wydatek miesięczny rzędu co najmniej 1500 PLN. W przypadku wpisu do ewidencji działalności gospodarczej pieniądze można dowolnie wyjmować z firmy, natomiast w przypadku spółki nie można tego robić w sposób dowolny, a podział zysku i wypłata dywidendy może być dokonywana raz w roku. Wspólnicy nie muszą być zatrudnieni w spółce i tu można dowolnie postąpić - brać dywidendę, albo być zatrudnionym i dodatkowo pobierać dywidendę. Konto firmowe spółka musi posiadać i ta sprawa nie różni się od przypadku wpisu do ewidencji, natomiast przelewy są podstawową formą płatności. Sprawa wygląda w ten sposób, że szara strefa unika z reguły spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, albo funkcjonuje w ten sposób, że jest spółka i wpis do ewidencji. Koszty prowadzenia spółki są trochę wyższe niż w przypadku wpisu do ewidencji, ale zaletą spółki jest to, że wspólnicy odpowiadają za zobowiązania spółki tylko do wysokości kapitałów spółki. Nie dotyczy to jednak zobowiązań skarbowych, za które wspólnicy odpowiadają własnym majątkiem osobistym. Poza tym spółka jest zazwyczaj lepiej postrzegana niż wpis do ewidencji, bo spółka to wyższy stopień organizacji kapitału. Sprawę ubezpieczeń pomijam, bo to nie moja branża. Sprawozdanie finansowe musi być badane w przypadku spółki z o.o. przez biegłego rewidenta raz na trzy lata i to też wiąże się z kosztami rzędu ok. 10 tys. PLN, ale to zależy od stopnia rozbudowania sprawozdania finansowego. Temat: Rozrachunki / Księgowość i Finanse Premium Problem/y mam następujące: --rozrachunki w zł: saldo ma BZ 2007 z kartoteki stanowi składową różnych należności zobowiązań nie rozliczonych w trakcie roku 2007; rozliczając w tym roku rok 2007 nie wszystkie dały się rozliczyć, więc zrobiłam przez kompensaty, aby wyjść na zgodność z saldem.. i okazało się że faktura wielopozycjowa 3217,51zł jest widoczna z poziomu rozrachunków w kwocie 6,153,1zł ???? , aby to ustalić musiałam "lizać wszystkie pozycje a jest tego ok 800. --rozrachunki w WALUCIE ; tutaj to dopiero mam "Sajgon". Faktury i zapłaty księgowane w Walucie, różnice kursowe wyksięgowano w części ręcznie w zł, w niektórych pozycjach rozliczonych rozrachunków program wyliczył różnice automatem, Saldo na kartotece 204 z 2007 jest np 170 EURO tj 629 zł i tak weszło do bilansu a w 2008 r. BO na KARTOTECE to w-n w EURO dwie kwoty przy czym jedna (30.245) to kwota zapłaty z banku równa przelewowi (ale w rozrachunkach widoczna jako rozliczona częściowo), druga kwota w EURO , której nie mogę zidentyfikować; nie ma takiej w rozrachunkach, nie mogę jej też poskładać z różnych nie rozliczonych pozycji na rozrachunkach. Saldo MA to: jedna kwota w EURO, której "rodowodu" tez nie mogę ustalić, druga natomiast jest w ZŁ. 119.225,15, która do niczego nie pasuje ( jest po MA księgowanie naliczonych ręcznie różnic kursowych na 4250,2) poza tym nie ma żadnych innych księgowań w zł. RATUNKU !! to jest stan tylko na jednym z kont a mam ich ok setki. Czy ktoś się z takim problemem zetknął; czy ktoś mi poradzi gdzie można zasięgnąć fachowej porady kogoś z Symfonii. Jeszcze jedno, może to ma jakiś wpływ na miszung j/w; w 2007 r. ewidencja by była prowadzona na wersji 2006 przez biuro rachunkowe. ja pracuję od maja br na wersji 2008 i i sama (nie zupełnie bo przy pomocy telefonicznej kogoś z Symfonii, wtedy jeszcze był gwarancyjny serwis, ale nie miałam czasu na analizy sald bo miałam tyły) instalowałam archiwum z danymi przeniesionym z BIURA. proszę o pomóc na forum ewentualnie na mail: mtr42@interia.pl. Maria Temat: Rejestracja spółek Firmy w Wielkiej Brytanii - UK Rejestracja spółek Firmy w Wielkiej Brytanii - UK Wszystko o zakładaniu spółki w trzech punktach. Zarejestrowanie spółki Firmy w UK może być świetnym rozwianiem w naszym planie osiągnięcia maksymalnych oszczędności podatkowych. Aby założyć Spółkę potrzebujemy dokładnie określić: profil działalności spółki Firmy unikalnej nazwy spółki Firmy, np. Y Box Ltd ilości dyrektorów i podziału udziałów w spółce. adresu spółki Firmy Firma Financial Republic udziela adresu rejestracyjnego i funkcji sekretarza spółki Firmy - Gratis . Rejestracji Spółki można dokonać telefonicznie , emaliowo lub co polecamy - przychodząc osobiście do naszego biura. Wszystkie dokumenty spółki, przygotujemy w 24 godziny. Oferujemy tez bezpłatną pomoc w otwarciu konta bankowego dla spółki. Zapewniamy pełne doradztwo w sprawach prowadzenia spółki, pełną pomoc w opracowaniu planowania podatkowego. Pilnujemy dat rozliczenia spółki tak ze przeoczenie rozliczenia i opóźnienia staja się z nami niemożliwe. Bierzemy odpowiedzialność za twoje rozliczenie. W razie kontroli Twojej Spolki Ltd Firmy - prowadzimy ją w Twoim imieniu od początku do końca Prowadzenie spółki Firmy Prowadzenie spółki może być bardzo proste lub koszmarnie skomplikowane jak większość rzeczy w życiu. Najistotniejsze jest dokładne przemyślenie i rozplanowanie działalności spółki Firmy na rok z góry. Firma Financial Republic jako pierwsza polska firma zaczęła rozliczać spółki na rynku brytyjskim. Lata doświadczenia pozwoliły nam na opracowanie optymalnych metod rozliczeniowych i polanowania podatkowego. Przygotowanie klientów do dzialanosci w spolce jest naszym priorytetem. Staramy się wytłumaczyć skomplikowana strukturę złożoność a zarazem ogromne możliwości jakie daje swoim udziałowca dobrze prowadzona spółka. Przy dobrym planie na własną Spolke nie można stracić. Pamiętajmy o Przedyskutowaniu ze swoim księgowym terminów i procedur przyszłych rozliczeń. Wyliczeniu przewidywalnego podatku spółki i rozplanowaniu kosztów prowadzenia spółki Firmy Zarejestrowaniu dyrektorów spółki Firmy jako jej pracowników , zarejestrowaniu kontraktorow i opracowaniu rozliczeń miesięcznych. Zarejestrowaniu spółki Firmy jako Vatowca (jeśli jest to opłacalne). POLSKIE CENTRUM FINANSOWE w LONDYNIE Lider usług finansowych w Londynie Financial Republic Biuro rachunkowe 40 Tooting High Str. Tooting Broadway SW17 ORG financialrepublic.org.uk rozliczenia-online.com rejestracjaspolek-online.com benefity.net Temat: Zakładanie działalności gospodarczej... Witam wszystkich. Nie myślałem, że na forum Thiefa mój pierwszy post będzie dotyczył złodziejskiej skarbówki i ZUS Ale akurat jestem "w temacie". Bukary, czy to ma byc Twoje jedyne źródło dochodu? Jeżeli pracujesz gdzieś na umowę o pracę, to niech pracodawca płaci ZUSy i te inne duperele. Najkorzystniej jest wtedy brać od zleceniodawcy na tłumaczenie umowę o dzieło z przeniesieniem praw autorskich. Zleceniodawca musi wtedy zapłacić podatek w wysokości 19% od sumy umowy pomniejszonej o koszty uzyskania przychodu, które w tym wypadku wynosiłyby 50% kwoty. Do ręki dostajesz wtedy 1000 - 500*0,19 = 905 pln Oczywiście roczny PIT wypełniasz uwzględniając również te dochody, bo inaczej biorą do Cragscleft Prison Jeżeli chcesz się bawić w działalność to musisz zarejestrować ją w Urzędzie Gminy (przynajmniej ja tak robiłem), wypełnić druk z danymi, nazwą firmy, przedmiotem działalności (wg klasyfikacji PKD ) i zapłacić 100 pln za kawałek papieru pod nazwą wpis do ewidencji działalności gosp. Później zgłaszasz firmę do GUS (może być pocztą), oni odsyłają Ci potwierdzenie z nadanym numerem REGON. Pozostaje Ci zgłoszenie do ZUS (jeżeli to pierwsza Twoja firma to będziesz płacił składki ze zniżką - ok. 260 pln na miesiąc) i do skarbówki, przy czym musisz przedtem jeszcze założyć firmowe konto w banku (to nie może być osobiste konto). Trzeba jeszcze wyrobić pieczątkę z danymi firmowymi. Najważniejsze w tym wszystkim jest zgłoszenie do skarbówki, bo musisz wtedy wybrać formę opodatkowania - książka przychodów czy ryczałt (albo inne formy), czy będziesz płatnikiem VAT... Ale to już polecam doczytać w necie, np. www.twoja-firma.pl No i bedziesz musiał się co miesiąc rozliczać z fiskusem i płacić ZUS. Ja papierologię zleciłem pani księgowej z biura rachunkowego. Robię tylko przelewy i podpisuję się pod deklaracjami. Temat: Warszawa programista mikroprocesorow Szczerze mowiac, to przyznaje Juliuszowi troche racji. Co do ksiegowo ci, to jak masz malo dokumentow w miesiacu, a firmy uslugowe raczej duzo ich nie mnoza, to nie kasuja za wiele. Dokladnych cen nie znam - ja sobie sam prowadze. Kwestia dobrego programu i klopot z glowy. Co do kont u providerow, to mozna tez zaszalec i postawic swoj serwer wirtualnynp. www.firma.pl, albo lepiej www.firma.com (wychodzi taniej!) i tam sobie za 600 zl netto rocznie prowadzic poczte. Jak sie dogadasz, to Ci nawet quoty na poczte nie zrobia! Do Pana ktory twierdzi, ze programista MUSI byc z Warszawy. Twierdzi Pan, ze dojazdy do pracy sa tworcze? A moze jak w Warszawie bede stal w korkach 1.5 godziny, to wpadnie mi super mysl i hyc - program gotowy? Poza tym sa ludzie, ktorzy wola pracowal w nocy (tak jak ja) - i co bedzie Pan placil wieksze stawki, za nocna prace? Internet jest czyms takim, co pozwala m.in korespondowac z ludzmi na calym swiecie w jednym momencie. Oczywiscie zagdzam, sie z pogladem, ze kontakt fizyczny (nie mylic ze zblizeniem milosnym ;-) )jest potrzebny. Niektore rzeczy trzeba pokazac i omowic w szerszym gronie (zawsze mozna tez wrzucic cos w stylu NetMeeting'a). Czy ja jako osoba ze Szczecina, moge liczyc na to, ze stworzy mi Pan warunki do pracy w Warszawie (przy zalozeniu, ze jestem tym kogo Pan szuka)? I na koniec. Panowie! Jak Wy sie zachowujecie? Jak dzieci! Pan Pozdrawiam Temat: umowa o działo + działalność gospod arcza + | + Z tego co wiem to firma B też ma takie wpisy. Nie jestem pewny co do A ale + sądzę + | + ze się ubezpieczyli zeby nie musiec potem zmieniać :-( + To akurat nie problem, moim zdaniem :) - bo liczy się co TY + robisz, a nie co kontrahent :) + + Czyli jak to jest, dwie firmy współpracujęce ze sobą nie mogą robić tego samego. + Bez sensu! Nie wiem co ty wyczytałeś w moim poście (tego że potrafię zaszyfrować to co chcę przekazać jestem świadom :)) - miałem na myśli że ważne jest co TY robisz "osobiście" wobec tego co TY robisz "w ramach DG". Reszta relacji (a w szczególności relacje między A i B) nie mają dla TWOICH umów żadnego znaczenia. [...]
[...]
pozdrowienia, Gotfryd Temat: Wypłaty i td Witam, napisałem w kilku tematach jakie są problemy z kolporterem z mojej strony ale w jednym chciałbym wszystko zebrać i może ktoś ma takie same przygody. Czy ktoś spotkał się z tym że w systemie pojawia się towar? Wiemy wszyscy że na inwentaryzacjach nagle są braki które nawet nam do głowy nie przychodzą. Np przed inwentaryzacją liczyłem wyrywkowo towar i miałem odliczony w pudłach a nagle i tak go brakowało. JAk? a no tak że Mój znajomy natrafił na 2 paczki fajek więcej po wgraniu bazy towarowej, zadzwonił na Info i tam go tylko przeprosili, coś pościemniali i usunęli "błąd" Wpłaty utargów to śmieszny wymysł i porażka. Musimy co wieczór przelewać z konta po 6 i więcej tysięcy ? Oczywiście nie robimy tego ale po 2-3 dniach nie wpłacania w banku kasy dostajemy kary. A czy jesteście zadowoleni z prowizji z Lotto? Ja nie!! ale dlaczego nikt nie chce zorganizować ogólnego buntu? Przecież te grosze jakie dostajemy za całodniową pracę przy tym złomie to tak jakby firma z łaską te 150 zł i powiedziała " no masz żebyś nie płakał że nie dostajesz NIC" A jak wasze wypłaty bo czytałem gdzieniegdzie że ludziom pracującym po 14 godzin zostaje po 1000 zł...trochę nie mało? Wiem że jest źle ale no chyba nie aż tak. Policzmy 2000 zł podstawy, 200 zł lotto i 500 zł marża to netto ok 2700 zł plus ze 200 zł co miesiąc można z vatu sobie odbić fakturami. No i dalej. 2900 minus 830 ZUS ( Brawo dla naszego Państwa) 200 zł Podatek ( Brawo znowu dla naszego Państwa) Ja pracuję na zmiany z pracownikiem tj 800 zł no i powiedzmy paliwo 200 zł i telefon 100 zł z takich kosztów nieodzownych do funkcjonowania w salonie. minus jeszcze 100 zł za biuro rachunkowe. i mi wychodzi miesięcznie ok 700 zł plus pewne rzeczy które da się pozałatwiać ale o których nie należy pisać i zostaje ok 1000 zł ale pracując po 6 godzin dziennie ( i mając już opłacony telefon i paliwo w aucie). To tragedia kasa ale jak czytam ze ktoś siedzi po 14 godzin to to jest dopiero tragedia jeśli ma taką kase. No i swoją drogą mam pytanie, czy ktoś ma pomysły jak mając salonik można robić koszty aby z vatu odzyskać jak najwięcej i nie płacić podatku dochodowego?? Damian Temat: Skladki klubowe i stowarzyszenie (+ankieta) Witajcie. W NOwym Roku powstał nowy pomysł i chciałbym Wam go przedstawić. 1. Potrzebne jest 25 osób, które w razie konieczności będą mogły się zgłosić w Warszawie by podpisać dokumenty zakładające stowarzyszenie. Chcę by były to osoby z różnych grup kraju, aby nie było, że "któraś" z grup założyła sobie stowarzyszenie 2. Pierwsza grupa zaklada stowarzyszenie, wybiera zarząd i zajmuje się pozyskiwaniem sponsorów na Zlot Ogólnopolski. 3. Pozyskiwanie klubowiczów. Chetni do brania udziału w Stowarzyszeniu beda placic skladki, aby Stowarzyszenie istniało. Pozostali beda płacić powiedzmy 10 zł rocznie za dostep do forum 4. Gadżety klubowe nadal będą na obecnej zasadzie z tym, że pieniadze beda przelewane na konto Stowarzyszenia i ONO będzie je produkować. 5. Stowarzyszenie bedzie podmiotem gospodarzczym prowadzącym wlasna działalność i docelowo będzie dążyło do ograniczenia składek do minimum 6. Organizacja zlotu ogólnopolskiego będzie na zasadzie karnetów (jak na imprezy inne) z tym, że przy przedpłacie będą tańsze. 7. Składki będą opłatą, którą będą opłacali wyłącznie klubowicze ze Stowarzyszenia, którym ponad korzyści materialne będzie bardziej chodziło o to, by poczuć, że zrobiło się coś dobrego i czuć się z tego dumnym. 8. Koszty stałe: - założenie Stowarzyszenia ok. 3000 zł - biuro rachunkowe ok. 200 zł miesięcznie - wynajem lokalu ok. 100 zł miesięcznie - pozostałe w zależności od budżetu Stowarzyszenia 9. Przychody: - składki klubowe - marża z gadżetów klubowych - wpłaty od sponsorów - karnety na zlot ogólnopolski To jest wersja druga, którą umieszcze również w pierwszym poście i przy okazji zmienie ankietę. [ Dodano: Czw 03 Sty, 2008 11:29 ] Temat: koledzy PROGRAMISCI, doradzcie mi - Dzialalnosc gospodarcza - jak to dziala?????
| A dlaczego? Ja też jestem programistą, mam jednoosobową działalność i Kiedy ostatni raz sprawdzałeś zmiany w przepisach i kiedy ostatni raz I bynajmniej nie miałem na celu straszyć kolegi pe3no. Właśnie przy okazji mam pytanie. Jak dotąd zawsze jak tylko coś wpłynęło mi Pozdrawiam Temat: Dzialalnosc gospodarcza Jestem "w zamiarach" zarejestrowania dzialalnosci gospodarczej (jednoosobowej, rzecz jasna) w zakresie tlumaczen (rzecz jasna). W zwiazku z tym, ze pytanie grupy o wszystkie szczegoly i procedury mija sie z celem, zapytam tylko, gdzie mozna sie o to wszystko dowiedziec, tzn. czy jest jakas broszura czy inny informator, gdzie byloby opisane co i jak zrobic, zeby taka dzialanosc zarejestrowac i jak wyglada prowadzenie takiej dzialanosci. Takiego samouczka nie widzialem. Zacznij wedrowke od odpowiedniego wydzialu (np. uslug lub uslug i handlu) twojego urzedu gminy - zarejestruj dzialalnosc (i tydzien-dwa tygodnie przerwy, bo od reki sie tego nie zalatwia). Potem to juz "z gorki": zgloszenie dzialalnosci w US (nie zapomnij powiedziec, ze nie chcesz byc VATowcem, bo inaczej moga cie w to ubrac), nie wiem jak jest teraz z NIPem na taka dzialalnosc - ja swoj dostalem, jak jeszcze nie bylo powszechnego obowiazku zaNIPowania. Potem WUS (przy Zwirki i Wigury, na 1. Sierpnia - miedzy Novotelem a Carserwisem - tam dostaniesz REGON, ale wez kanapki, bo ostatnio kolejki do zlozenia wniosku byly jak pod koniec lat 70tych po mieso), wyrabiasz pieczatke zgodna z trescia REGONu, zakladasz konto na potrzeby dzialalnosci i dzialasz. To tak w zarysie, szczegolow dowiesz sie wypelniajac kolejne formularze (wez zapasowy dlugopis ;-) ). Do tego czasu - jakies 3-8 tygodni ;-) (eee, nie przejmuj sie, nie wiem tak dokladnie, bo ja to przerabialem dobrych kilka lat temu) wyslij jakis post - pogadamy :-). Pytanie drugie: Jak up****dliwe jest prowadzenie takiej ksiegowosci samemu? Temat: Wybory 2007 Chętnie podyskutuję z wami o podatku liniowym jestem jednym z nielicznych uczciwych płatników podatku - żadnego wynagrodzenia pod stołem i dosyć szybko płace podatek 40% - tak w polsce uczciwie pracując można dobrze zarabiać i to na umowę o pracę. Jeśli chodzi o CIT to nie każda firma jest w stanie zdecydować się na umowę firma -firma ze swoimi pracownikami ponieważ zatrudnienie o prace daje większe bezpieczeństwo i dla firmy i pracownika. Do jednych przemawia to że wprowadzenie liniowego ale bez żadnych ulg prowadzi do uproszczenia systemu i praktycznego braku powodu do nadużyć - w ten sposób powinno się walczyć z korupcją, i tysiące pań z US i z biur rachunkowych zapewne znajdą pracę w sklepach bo tam są braki. Do innych przemawia to że progresywny jest poprostu niesprawiedliwy - nie mylić sprawiedliwości ze sprawiedliwością społeczną bo to jak powiedział JKM jak krzesło i krzesło elektryczne Ale idąc dalej liniowy podatek również nie jest sprawiedliwy - sprawiedliwe byłoby wyłącznie pogłowie - każdy płaci tyle samo kwotowo. ale to już nie do przepchania Po wprowadzeniu podatku liniowego wg propozycji PO biedni zyskują ok 700 zł najbogatsi ok 700 tyś to teraz EST mi odpowiedz o co tobie chodzi czy o to żeby biedni mieli więcej czy żeby bogaci mieli mniej? Bo tu się chyba różnimy ja chcę żeby bogaci mieli więcej - bo przy tym i ja trochę dostanę - choć tak na prawdę państwo w majestacie prawa mniej mi ukradnie, ja dobrowolnie chcę płacić podatki na policję, wojsko, sądy i władzę ustawodawczą i us - za wszystko inne uważam że powinienem płacić indywidualnie. dla mnie reszta jest kradzieżą moich pieniedzy. I to czy wydadzą pieniądze na tworzenie miejsc pracy czy na coś innego mnie nie interesuje - bo to ich pieniądze i nic mi do tego. Cała reszte sprywatyzowac a pieniądze z prywatyzacji przekazać na fundusz emerytalny osób które nie mają indywidualnych kont. W imię nawet "sprawiedliwości społecznej" moge oddac 1-2% dchodów na wyrównywanie różnic cywilizacyjnych - np są ludzie chorzy którzy nigdy nie wypracują wystarczających środków żeby się leczyć więc zapewne chętnie oddałbym nawet obowiązkowo na jakąs fundację, chciałbym miec jednak pewność że do potrzebujących trafi 100% tej kwoty a nie 10%. Temat: skradziono obiektywy, NAGRODA! Czy nie prawda jest, ze polskie ceny na wiele sprzetow foto sa po prostu bandyckie? No przeciez ktos to sprowadza i na tym zarabia, tak? I to jest wlasnie ta "moralnosc sprzedawcy" ktora mi się nie podoba i o ktorej pisalem. Przede wszystkim, rynek nie znosi pustki - gdyby nagle sie okazalo, ze ktorys ze sprzedawcow trzyma wysoko zawyzona cene - to natychmiast pojawilby sie nowy sprzedawca, by miec tylko polowe jego zyskow. Problem lezy natomiast w systemie odziedziczonym po lewicy, gdzie: - sprzet importowany poza Unia obarczony jest clem - jak przylatuje do Polski to masz 22% cla i potem musisz dodac jako importer 22% VAT - wiec na dzien dobry masz 44% zakupowej ceny oddawanej dla budzetu; - jako sprzedawca tez chcesz cos z tego miec - wiec dodasz sobie np. 10-20% zysku. To oznacza, ze jesli jako sprzedawca sprowadzisz towar i zaplacisz za granica za niego 1000 zl tylko, to od Ciebie w sprzedazy bedzie mial on cene brutto minimum 1500 zl. Ale jesli nazwiesz siebie centralnym dystrybutorem, to musisz zbudowac siec sprzedazy - i dostarczasz do hurtowni - a ta tez chce zarobic - wiec to juz nie 1500 zl a np. 1600 zl - a sklep - tez zechce ze 100 zl - wiec nagle widac, jak z zagranicznej ceny zakupu 1000 zl zrobi sie dla Ciebie 1700 -2000 zl Zauwaz, ze w tym systemie nasz dziurawy budzet ma z tytulu tej jednej sprzedazy ma ponad... 50% zysku z wartosci pierwotnej towaru. To kto w tym jest bardziej niemoralny - my, sprzedawcy, czy politycy ustalajacy taki system redystrybucji towaru? Stad nagle widac, dlaczego kadyszka w Polsce kosztuje ponad 4000 zl, a gdzies na swiecie tylko 2500 zl Jezeli powiesz, ze sprzedawca ktory chce zarobic tylko 100 zl jest niemoralny - to zauwaz, ze ten sam system żeruje i na tym sprzedawcy. Oddac z naszego zysku musimy nieraz 22% VATu, potem 19% zaliczki na podatek dochodowy. Na ZUS oddaj co miesiac ok. 900 zl, na biuro rachunkowe, za utrzymanie konta w banku, czynsz za lokal .... tu nie ma zmiluj. Jak sa przeziebione ceny za sama chec do zycia i desperackie prowadzenie w tym kraju firmy - to trudno by ceny za towar byly nizsze niz w USA czy nawet w UE. Tak wiec, w nastepnych wyborach nigdy wiecej nie glosuj na lewice, tylko na UPR Temat: Skladki klubowe i stowarzyszenie (+ankieta) EDIT BY BOMBEL. LISTA CHĘTNYCH DO ZAŁOŻENIA I UCZESTNICTWIE W STOWARZYSZENIU: 1. Bombel 2. Szymeq 3. Jawert 4. Aganoreg 5. Bioder 6. mimier 7. aniaa 8. mi 9. johnny_fellow 10. Fer 11. binladen 12. dylson 13. dragomir 14. azorek 15. Andrzej 16. Ajac 17. don_martinez 18. hochoł 19. pers 20. Andrzej330 Ogólne postanowienia dotyczące stowarzyszenia: OPCJA PIERWSZA 1. 3 wersje skladek: - 30 zł za samo forum - 60 zł za forum i zlot lub gadzety - 100 zł wersja pełna 2. Forum zamkniete oprócz działów samochodowych 3. Przychody: - składki klubowe - wpłaty od sponsorów - karnety na zlot ogólnopolski (od osób które nie zapłaciły za niego) OPCJA DRUGA: 1. Potrzebne jest 25 osób, które w razie konieczności będą mogły się zgłosić w Warszawie by podpisać dokumenty zakładające stowarzyszenie. Chcę by były to osoby z różnych grup kraju, aby nie było, że "któraś" z grup założyła sobie stowarzyszenie 2. Pierwsza grupa zaklada stowarzyszenie, wybiera zarząd i zajmuje się pozyskiwaniem sponsorów na Zlot Ogólnopolski. 3. Pozyskiwanie klubowiczów. Chetni do brania udziału w Stowarzyszeniu beda placic skladki, aby Stowarzyszenie istniało. Pozostali beda płacić powiedzmy 10 zł rocznie za dostep do forum 4. Gadżety klubowe nadal będą na obecnej zasadzie z tym, że pieniadze beda przelewane na konto Stowarzyszenia i ONO będzie je produkować. 5. Stowarzyszenie bedzie podmiotem gospodarzczym prowadzącym wlasna działalność i docelowo będzie dążyło do ograniczenia składek do minimum 6. Organizacja zlotu ogólnopolskiego będzie na zasadzie karnetów (jak na imprezy inne) z tym, że przy przedpłacie będą tańsze. 7. Składki będą opłatą, którą będą opłacali wyłącznie klubowicze ze Stowarzyszenia, którym ponad korzyści materialne będzie bardziej chodziło o to, by poczuć, że zrobiło się coś dobrego i czuć się z tego dumnym. 8. Koszty stałe: - założenie Stowarzyszenia ok. 3000 zł - biuro rachunkowe ok. 200 zł miesięcznie - wynajem lokalu ok. 100 zł miesięcznie - pozostałe w zależności od budżetu Stowarzyszenia 9. Przychody: - składki klubowe - marża z gadżetów klubowych - wpłaty od sponsorów - karnety na zlot ogólnopolski Ostatnia wersja statutu: http://rapidshare.de/file...awiony.zip.html hasło: nkp Temat: Biuro rachunkowe Zadałem to pytanie dotyczace biura rachunkowego na forum, bo dużo ludzi mówi o odpowiednim wykształceniu o kierunku rachunkowym, a w § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2002r. jest napisane (dziekuje kuzynka za linka, i za wyrozumialosc, ale wczesniej czytalem te ustawy, chcialem tylko spytac co Wy o tym sadzicie. Jak widze wsrod ludzi, ktorzy sie zajmuja ksiegowością jest wiele kwestii BB pisze: "koniecznie musi taka osoba posiadać wykształcenie wyższe ekonomiczne o specjalności rachunkowość"- takiej koniecznosci nie ma w pzytoczonej poniżej ustawie, ): certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych mogą uzyskać osoby, które spełnią co najmniej jeden z poniższych warunków: - udokumentowały trzyletnią praktykę w księgowości oraz posiadają wykształcenie wyższe magisterskie uzyskane na jednym z kierunków ekonomicznych o specjalności rachunkowość, w jednostkach organizacyjnych szkół wyższych, uprawnionych zgodnie z odrębnymi przepisami do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych, - udokumentowały trzyletnią praktykę w księgowości, posiadają wykształcenie wyższe magisterskie oraz ukończone studia podyplomowe z zakresu rachunkowości w jednostkach organizacyjnych szkół wyższych, uprawnionych zgodnie z odrębnymi przepisami do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych, - udokumentowały dwuletnią praktykę w księgowości, posiadają wykształcenie co najmniej średnie oraz złożyły z wynikiem pozytywnym egzamin sprawdzający kwalifikacje osób ubiegających się o certyfikat księgowy. A księgi rachunkowe obejmują zbiory zapisów księgowych, obrotów (sum zapisów) i sald, które tworzą: • dziennik, • księgę główną, • księgi pomocnicze, • zestawienia: obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont ksiąg pomocniczych, • wykaz składników aktywów i pasywów (inwentarz). A do prowadzenie samej KPiR nie potrzebny certyfikat. No i warunkiem jest spełnienie conajmniej jednego warunku. I np. trzeci warunek mnie interesuje.. Mam wykształcenie wyższe i np. dwuletni staz w księgowości, zdam z wynikiem pozytywnym egzamin sprawdzający kwalifikacje i wszystko ok. (tak mi sie wydaje) Wiem, ze prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów nie wymaga posiadania odpowiedniego certyfikatu, (pewnie tez nie wymaga biura rachunkowego). Otwarcie biura rachunkowego wiąże sie z posiadaniem tego certyfikatu, a jesli juz jest biuro to może prowadzić pełną księgowość. "Księgowa", ja jestem zainteresowany prowadzeniem pełnej księgowości, a nie tylko KPiR i ewidencji przychodów. Pytałem sie, czy przez okres 2 lat praktyki moge prowadzić KPiR i to bedzie uznane jako właściwa praktyka, teraz juz wiem ze tak nie bedzie, no trzeba jednak pracować w księgowości i zajmować sie tym co napisałas w wypowiedzi. Do "kuznki", znającej przepisy: ....działalność usługową w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych mogą wykonywać: 1. ..... 2. ..... 3. osoby prawne oraz inne, niż wymienione w pkt 2, jednostki niemające osobowości prawnej, jeżeli powierzają wykonywanie czynności związanych z tą działalnością pracownikom uprawnionym do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. No i mogę sobie zatrudnić osobę mogąca prowadzić usługowo księgi rachunkowe. I moje pytanie do "Ksiegowej" i innych, czy jesli ja bedac włascicielem biura rachunkowego zatrudniajacego osobe z certyfikatem, ktora bedzie prowadziła usługowo księgu rachunkowe, mogę po 2 latach udokumentowac swoją praktyke, ze zajmowałem sie kwalifikacja dowodów księgowych, czy kontrolą poprawności zapisów księgowych lub sprawozdań finansowych w swoim własnym biurze, gdzie wszystko teoretycznie prowadziła księgowa z certyfikatem, a ja bez certyfikatu odbywalem takowa praktyke. Czy takie cos przejdzie, bo przeciez moge pracować jako osoba kwalifikująca dowody ksiegowe po to by wszystko wykonywala zatrudniona ksiegowa z certyfikatem. Wybaczcie za skomplikowane pytanie, ale jak widzicie sami macie różne zdania. a kuzynki wypowiedz bardzo mnie zabolala, ze nie umiem szukac. PS. Podkreslam, urzywajac pojecia księgi rachunkowe mam na mysli nie tylko KPiR, ale i te rzeczy o ktorych wyzej pisalem Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 85 rezultatów • 1, 2 |