Biuro rachunkowe Wrocław

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro rachunkowe Wrocław




Temat: Poszukuję wspólnika do biura rachunkowego (WROCŁAW)
Witam serdecznie

Poszukuję wspólnika z uprawnieniami MF do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych jako wspólnika do biura rachunkowego we Wrocławiu. Jestem prawnikiem i prowadzę działalność gospodarczą w zakresie obsługi prawnej, dodatkowo prowadzimy działalność w zakresie doradztwa ekonomicznego. Zamierzamy rozszerzyć działalność na usługi księgowe - klienci początkowi zapewnieni. Od wspólnika oczekujemy dobrej znajomości księgowości jak również kadr.
Wszystkich zainteresowanych uprzejmie proszę o kontakt pod adresem:ap.biuropc@wp.pl
Dziękuję i pozdrawiam
Arek





Temat: Prosze poradic dobra ksiegowa we Wroclawiu lub biuro rachunkowe
Witam. Oczywiscie intersuje mnie niedroga ksiegowa i potrafiaca cos poradzic
w sprawach handlowych  a nie tylko policzyc faktury i zaniesc do US...






Temat: podobno w Proline


Hej!

| Ale z tym hurraoptymizmem nie przesadzałbym. Byłeś w sklepie,
| a nie w raju... ;-)
| Jesli mi nie wierzysz-to trudno.U mnie w N.Sączu nie ma takich firm
| komputerowych jak we Wrocławiu (nie licząc Optimusa),we Wrocławiu
| jestem kilka dni w miesiacu z racji odbywania studium
| podyplomowego. Odwiedziłem wiele sklepów komputerowych we Wrocku,
| ale oferta firmy Proline najbardziej mi odpowiadała i to tam
| zakupiłem kompy na naprawdę korzystnych

A w jakich sklepach byłeś? Czego szukałeś? Co kupiłeś?
Poza tym - skan z faktury to chyba nie tak wielki wysiłek?
Może i jesteś zadowolonym klientem Proline, ale coś zadziwia mnie
ten Twój optymizm - na rękach Cie nosili, czy jak? ;-)


Na rękach to nie :-)
A skan faktury?.Będę musiał wyciągnąć od księgowej z biura
rachunkowego.Sklepy ,które odwiedzałem ?.No to raczej tylko te rejonie
Śródmieścia.Znam Wrocław,jeszcze z czasów studiów (lata 70),więc nie oczekuj
że będe wiedział gdzie kupić najtaniej komputer,ale jestem pewien że biorąc
pod uwagę ceny sklepów komputerowych w Śródmieściu-Proline ma najtaniej.A
jeszcze lepiej biorąc pod uwagę ceny komputerów we Wrocławiu i Nowym Sączu
to jest "drobna" różnica.
Przykład: Monitor 17` we Wrocku dobrej marki kosztuje ok 500 (!) zł taniej
niż u nas-więc nie dziw się że wolałem kupić kompy daleko od domu :-))

P.S Nie zmieniam podpisu w ustawieniach mojego programu pocztowego,bo nie
chcę mieszać swemu synowi ;-))
Pozdrawiam!
Jan Serwin
Nowy Sącz





Temat: Poszukuje dobrego biura nieruchomosci


Chciałbym wynajÂąć lokal na biuro rachunkowe i poszukuję we Wrocławiu
dobrego i rzetelnego biura nieruchomoÂści.
Czyli maja miłÂą obsługę i jakieÂś oferty a nie szukajÂą po innych
biurach. JeÂśli takie znacie to proszę o info.


Ja polecam Ambit na Szczytnickiej (nie pamiętam telefonu - ale to
chyba nie problem sobie znaleźć). Fachowa i miła obsługa i doradztwo a
ich specjalizacja to właśnie lokale. Mają kontakt z wieloma biurami we
Wrocławiu i wymieniają się ofertami.





Temat: Poszukuje dobrego biura nieruchomosci


Chciałbym wynająć lokal na biuro rachunkowe i poszukuję we Wrocławiu
dobrego
i rzetelnego biura nieruchomości.
Czyli maja miłą obsługę i jakieś oferty a nie szukają po innych biurach.
Jeśli takie znacie to proszę o info.


 Polecam WGN na ul. Ruskiej. Mają chyba największą liczbę dostępnych ofert.





Temat: Poszukuje dobrego biura nieruchomosci
witam,

2003.08.21 /Thu/, 22:06:53 CEST, Romek wysyła list...


 Chciałbym wynająć lokal na biuro rachunkowe i poszukuję we Wrocławiu dobrego
 i rzetelnego biura nieruchomości.


Lokum - Nieruchomości, ul. Kuźnicza. tel. 606716803 (pani Grażyna), lub
3437065, 3437066 (centrala - prosić Lokum). Obsłużono nas solidnie, fachowo
i czasami do bólu upierdliwie ;-) lecz wszystko dopięte na ostatni rzep. ;-D





Temat: Poprowadzę księgowość
Pewnego dnia, a byl to 23 dzien 09 miesiaca, roku Panskiego 2003, ktos na
grupie pl.regionalne.wroclaw podszywajacy sie pod Joanna Czarnecka:


Wrocławskie Biuro Rachunkowe poprowadzi księgowość w zakresie: podatkowej
książki przychodów i rozchodów, pełna księgowość, Karta Podatkowa, Ryczałt.
Rozliczenia z ZUS (Płatnik przekaz elektroniczny), Doradztwo podatkowe, Kadry
i płace. Kontakt 7:30 - 15:30 tel. 071/341-80-68



Aha, zaznacz ze juz kilka razy wysylalas posty na pl.regionalne.wroclaw i
stamtad masz info, ze kogos takiego potrzebuja (wtedy wiecej dostaniesz).





Temat: kadrowy roku
sa podane- 1.ZTE- Radom Sp. z o.o. 2. CHUP "PIK" Sp. z o.o. Olszyna, 3. Barcin, PP-U"Wodbar" Sp. z o.o, 4. WORD Warszawa, 5. PKP SA. Kraków, 6. Biuro Rachunkowe "BETAX" Bolesławiec, 7. Poznań PEPCO Poland Sp. z o.o. 8. Dol.Biuro God.iTR Wrocław, 9. Świdnica Tesco Sp. z o.o. 10. Gdańsk- Sp.Kasa Oszcz.-Kred.Służb Mundurowych.Prosze bardzo



Temat: Ile za ułożenie płyt GK z ociepleniem?
To jest własnie czyste naciągactwo. Jeszcze troche i firmy budowlane za
samo
powiedzenie ile biorą będą chciały kasę. Ja płaciłem za ocieplenie, stelaż

i płyty GK z wykończeniem po ok. 17zł/m2. Gruntowanie i malowanie ścian na

biało + futryny (stalowe 17 szt.) po 3 zł/m2 (trochę przepłaciłem - max
2,5zł/m2). Okolice Wrocławia.
Ludzie sami psują rynek. Dla czego tyl im płacicie. Oni uważają Was za
frajerów. Sorry, ale ludzie sami psujecie rynek. 30 zł to chorendalna
suma.
Jakby z 2 tyg. nie mieli roboty to rochę by spuścili z tonu. Nie myślę tu
o
kwocie 17zł/m2, ale max. 20-22 zł/m2.

Aż chce sie krzyczeć i przeklinać, że sami psujecie rynek. Jest recesja.
Myśle, że zgodzą się po po 22zł/m2.
U mnie też protestowali. Czuli się pokrzywdzeni, a zrobili za 17zł/m2.
Co za czasy???

Rem

Szanowny Panie Rem!

Proponuję Panu aby sam Pan spróbował kłaść płyty k/g ze stelażem,
dociepleniem i malowaniem po 17 zł za m2 i utrzymać z tego rodzinę,
opłacić ZUS ( ok.600 zł miesiecznie), podatki , biuro rachunkowe(ok.250 zł
miesiecznie) etc. O kosztach amortyzacji sprzetu nie wspomnę.

Życzę powodzenia.

Rafał





Temat: Poszedłem do szkoły
Tak dokładnie - postanowiłem wrócić w szkolne mury, czując, że "już czas zajrzeć znów w książki". Wybór padł na "Rachunkowość i kontrolę finansową" na naszej Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zajęcia mam wprawdzie zupełnie gdzie indziej - na Kazimierza Wielkiego, w hotelu Europeum w centrum miasta. Ma to ten plus, że mogę wjechać furą do podziemnego garażu i windą wjechać na zajęcia, spokojny o samochód.

Same studia - no cóż - szukałem jakichś finansów, ale mocno osadzonych komputerowo, informatycznie, ale po konsultacjach z różnymi osobami - w tym z naszym (ciągle potencjalnym) doktorem ekonomii stwierdziłem, że kicha, bo wszędzie generalnie króluje teoretyzowanie przy tablicach, foliach lub - co najwyżej slajdach multimedialnych.
No więc poszedłem na rachunkowość. Ukończenie studiów umożliwia uzyskanie licencji na prowadzenie biura rachunkowego, co jest ich dodatkowycm atutem. Jest jeszcze co najmniej jeden - płacę tylko 23% dość wysokich opłat. Resztę pokrywa firma:)

Pierwsze zajęcia miałem głównie ze znanym i lubianym dr. Fałowskim. Pamiętacie? Na pewno pamiętacie, może wykłady niespecjalnie, ale egzamin to już na pewno. Ostatni weekend to było 7 godzin ostrej walki z szubieniczkami, te zapewne też wspominacie z rozrzewnieniem. Czacha mi dymiła po tym weekendzie, ale muszę Wam powiedzieć, że jakoś to znacznie mniej strasznie wygląda teraz

O dalszych swoich wrażeniach i postępach zamierzam Wam opowiadać w tym wątku - może kogoś zainteresuje
Pozdrawiam




Temat: KPIR na komputerze
Ja pracowałam na dwóch programach. Pierwszy który bardzo dobrze poznałam i polecam to program windosowski NAVO z Wrocławia ale jest drogi. Drugi na którym obecnie pracuję też jest dobry to program dosowski WF-KAPER firmy WAPRO, niestety nie znam ceny, ale z tego co wiem większość ludzi go ceni. Wiem że wiele biur rachunkowych na nim pracuje i chwali.



Temat: newsy 2007
Następna spółka z Wrocławia - Blue Tax Group wybiera się na NewConnect.

14.09.2007 16:54

CEE Capital, spółka zależna Wrocławskiego Domu Maklerskiego, podpisała z Blue Tax Group umowę o świadczenie usług autoryzowanego doradcy i wprowadzenie spółki do obrotu na NewConnect.

Działający od 1992 roku Blue Tax Group rozpoczął w tym roku budowę pierwszej w Polsce sieci franczyzowej centrów obsługujących przedsiębiorców. Centra te obejmują biura rachunkowe, obsługi finansowej i prawnej, kancelarie podatkowe. Wielkość prywatnej oferty akcji Blue Tax Group szacowana jest na 5 mln zł. Oczekiwany termin wprowadzenia akcji spółki do obrotu na NewConnect, to grudzień 2007 r.

MD

http://www.bankier.pl/wiadomosc/WDMSA-Z ... 39325.html



Temat: Kilka pytań na dobry początek...
Witam. Mam na imię Dawid. Mam 23 lata i w tym roku (jeśli wszystko pójdzie dobrze) skończę studia na kierunku Stosunki międzynarodowe (UMK). Od dłuższego czasu myślę o uzupełnieniu wykształcenia. Mój wstępny wybór padł na rachunkowość. W związku z tym mam kilka pytań i wątpliwości:

1) Jaką ścieżkę edukacyjną powinienem obrać:
- studia licencjackie na Wyższej Szkole Bankowej (kierunek Finanse i rachunkowość; specjalizacja: rachunkowość i finanse przedsiębiorstw i/lub finanse i doradztwo podatkowe),
- studia podyplomowe "Rachunkowość" organizowane przez SKwP wspólnie z Akademią Ekonomiczną we Wrocławiu,
- kursy organizowane przez SKwP (mam na myśli: "Podstawy rachunkowości", "Samodzielny księgowy" i w dalekiej przyszłości "Główny księgowy",
- inną?

2) Jak wygląda ścieżka zawodowa osoby zajmującej się rachunkowością czy księgowością tzn. jakie po kolei uprawnienia może taka osoba zdobywać i jakie musi spełnić wymagania; czy do zdobycia jakiegokolwiek uprawnienia (np. biegły rewident) wymagane jest wykształcenie wyższe EKONOMICZNE?

3) Jakie wymagania musiałbym w przyszłości spełnić abym mógł otworzyć biuro rachunkowe świadczące pełny zakres usług? Czy możliwość świadczenia usług z zakresu doradztwa finansowego (podatkowego) wiąże się ze spełnienem dodatkowych wymagań (jeśli tak, to jakich)?

4) Jakie predyspozycje powinna mieć osoba chcąca zajmować się zawodowo rachunkowością? Czy jest to zawód przynoszący satysfakcję (także finansową)?

To chyba wszystko... Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.



Temat: zazdrość???
a ja wypowiem się z punktu widzenia kogoś kto śmiga zgrabną almerką n16 a nie takim masywem...

mnie tam nawary nie ruszają... auto jak auto a jak jest czarne i czyste i z dużą ilością chromowanych dodatków jest przepiękne i aż miło na nie patrzeć więc mam nadzieje że wykręci wszystkich tych którzy robią waszym furkom krzywde

a sprawa zawistnych spojżeń... wyobraźcie sobie taką sytuacje... Wrocław, uliczki w centrum miasta wąskie zapchana i wszędzie pozastawiane i na takiej ulicy toczy się jakś mało inteligentna pani w ogromnej nawarze i próbuje zaparkować robiąc to na dwadzieścia razy i skutecznie blokując cały ruch na 10 minut... bo ona ma firme np. biuro rachunkowe ale navara jesj potrzebna bo vat można odliczyć... to jest wtedy naprawde denerwujące i aż się prosi o zawistne spojżenie lub bluzga...

i nie to że nie jestem wyrozumiały tylko po jaką cholere kupować navare skoro umiejętności ma się takie że z trudem seicento się ogarnia za kókiem... tacy ludzie są żałośni i produkują złą opinie reszcie navarowiczów jako ledwo jeżdżących właścicieli średnich firm którzy za wszelką cene chcieli przyciąć na vacie nie licząc się przy tym z faktem iż nie potrafią jeździć takim kolosem...

i wiem na pewno się łatwo tym nie jeździ ale w takim razie pytam się PO CO (???!!!) kupować takiego kolosa skoro się nie potrafi jeździć...

i oczywiście nie najeżdżam tu na nikogo tylko staram się naświetlić może skąd takie zawistne spojżenia

pozdrawiam



Temat: SAMODZIELNA KSIĘGOWA / SAMODZIELNY KSIĘGOWY
Manpower Polska dla jednego ze swoich Klientów, biura rachunowego należącego do międzynarodowej grupy świadczącej usługi finansowe, poszukuje Kandydatów na stanowisko: SAMODZIELNA KSIĘGOWA / SAMODZIELNY KSIĘGOWY

Miejsce pracy: Wrocław

Do obowiązków zatrudnionej osoby będzie należało:

• samodzielne prowadzenie ksiąg rachunkowych
• sporządzanie rejestrów i rozliczeń VAT-u
• profesjonalna obsługa księgowa klientów niemieckojęzycznych
• intensywny kontakt telefoniczny i mailowy z klientami

Wymagania:

• wykształcenie wyższe ekonomiczne (finanse, rachunkowość)
• min. 2-letnie doświadczenie w pracy w biurze rachunkowym lub dziale księgowości
• min. roczne doświadczenie w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych
• znajomość przepisów z zakresu rachunkowości
• bardzo dobra znajomość języka niemieckiego
• szeroka wiedza z zakresu rachunkowości i podatków
• znajomość programu Symfonia
• wysoka kultura osobista
• samodzielność
• bardzo dobra organizacja czasu pracy
• znajomość języka angielskiego będzie mile widziana

Oferta:

• stabilne warunki zatrudnienia
• możliwość zdobycia cennego doświadczenia w międzynarodowej firmie
• przyjazna atmosfera pracy w młodym zespole

Manpower Polska
ul. Jagiełły 3/9
50-201 Wrocław

Tel.: +48 71 32 36 326
Kom. +48 698 623 371
E-mail: monika.lokietko@manpower.waw.pl



Temat: Wieżowce Sosnowca
Deweloperzy rzucili się do budowania biurowców, bo obecnie to one, a nie mieszkania, są największym hitem inwestycyjnym na rynku nieruchomości - donosi "Gazeta Wyborcza" w dzisiejszym wydaniu.
Obecnie w stolicy wolnych powierzchni praktycznie nie ma. I to mimo stawek czynszów sięgających równowartości 30-35 euro za metr kwadratowy. A jeszcze trzy lata temu czynsz za metr kwadratowy biura wynosił maksymalnie 21 euro.Nic więc dziwnego, że deweloperzy palą się do budowy kolejnych biurowców. Niektóre firmy, zwłaszcza hiszpańskie, które weszły do Polski dwa, trzy lata temu modyfikują swoje plany i rezygnują z budowy luksusowych apartamentów stawiając na tworzenie nowych przestrzeni biurowych.
Jednak prawdziwy boom biurowy czeka nas m.in. we Wrocławiu i w Krakowie. Tam powierzchnia biurowa wkrótce się podwoi.

Więcej o nowych celach deweloperów w "Gazecie Wyborczej".

W Sosnowcu też mamy wiele wolnych terenów w centum aby przeznaczyc je pod inwstycje biurowe. Developerzy czekają miasto musi tylko przygotować działki. Ściągnijmy do naszego miasta firmy IT czy centra rachunkowe wielkich koncernów. Nie mozna się ciągle koncentrować na halach produkcyjnych. Sosnowiec będzie w pełni uniwersyteckim miastem jeśli absolwenci naszych wydziałow (np. Informatyki czy Zarządzania będa mieli perspektywy pracy tutaj a nie w Krakowie czy Katowicach)



Temat: Poszukuje dobrego biura nieruchomosci
Chciałbym wynająć lokal na biuro rachunkowe i poszukuję we Wrocławiu dobrego
i rzetelnego biura nieruchomości.
Czyli maja miłą obsługę i jakieś oferty a nie szukają po innych biurach.
Jeśli takie znacie to proszę o info.

Romek

694/419-821





Temat: Wiadomosci z dolnoslaskich spolek gieldowych
Błękitne akcje

Pomysł na ten biznes nie jest skomplikowany Jego ideą jest pomoc w starciu ze skarbówką
Od stycznia na New Connect będą notowane akcje wrocławskiej spółki Blue Tax Group. Z reguły podczas debiutów na tym rynku ceny akcji gwałtownie rosną.

Szefowie Blue Tax Group tworzą sieć franczyzową centrów obsługi przedsiębiorców, która obejmuje biura rachunkowe, kancelarie podatkowe, biura obsługi finansowej i biura obsługi prawnej.
Obiecują, że dzięki temu przedsiębiorcy będą lepiej obsługiwani, dostaną kompleksową obsługę prowadzonych biznesów i nie staną się łatwym łupem dla urzędników skarbowych.
- Ta spółka powinna być atrakcyjna dla inwestujących długoterminowo - uważa Adrian Dzielnicki, wiceprezes Wrocławskiego Domu Maklerskiego. - Ich pomysł na biznes jest ciekawy, po raz pierwszy realizuje się go w Polsce. Takie grupy podatkowe, jaką tworzy Blue Tax Group, funkcjonują z powodzeniem w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej.
Adrian Dzielnicki zwraca uwagę na to, że rynek usług finansowo-księgowych jest w Polsce bardzo rozdrobniony. Funkcjonuje bardzo wiele małych firm, które nie mogą zapewnić szerokiego zakresu usług, których coraz bardziej potrzebują rozwijające się firmy.
Nasz rozmówca dodaje, że rozwój sieci franczyzowej BTG nie wymaga ze strony tej spółki dużych nakładów inwestycyjnych. Dzięki temu ryzyko działalności BTG nie jest wcale duże.
- Najpierw utworzymy oddziały w Krakowie, Katowicach i Łodzi - mówi Mirosław Stanisławski, prezes Blue Tax Group.
Zasada tworzenia sieci franczyzowej jest prosta. Jedna silna firma rozwija działalność, współpracując z mniejszymi.
Pierwszy typ takiej współpracy to Blue Tax Partner adresowany do istniejących biur rachunkowych. Drugim jest Blue Tax Express - zaprojektowany dla małych firm, świadczących proste usługi rachunkowo-księgowe. Wszyscy mają wspólne logo, otrzymują od grupy technologie, szkolenia, pomoc przy finansowaniu inwestycji.
Mirosław Stanisławski i Dariusz Wesołowski chcą, by ich firma Blue Tax Group miała za kilka lat partnerów w każdym polskim mieście powyżej 10 tys. mieszkańców.

Ryszard Żabiński - POLSKA Gazeta Wrocławska

http://wroclaw.naszemiasto.pl/gospodarka/796690.html



Temat: Newsy 2008
[WROCŁAW]

Bankowiec roku

Ryszard Żabiński
2008-06-23, aktualizacja: 2008-06-23 20:52:04

Łukasz Chojnacki, prezes zarządu Euro Banku we Wrocławiu, został Bankowym Menedżerem Roku 2007.
Finansista zwyciężył w corocznym plebiscycie ogłoszonym przez "Gazetę Bankową".

- Byłem naprawdę zaskoczony, kiedy dowiedziałem się, że znalazłem się w gronie nominowanych do tej nagrody - powiedział nam Łukasz Chojnacki. - Odbierając wyróżnienie, przypomniałem postać nieżyjącego już Mariusza Łukasiewicza, twórcy Euro Banku. Podziękowałem też całemu zespołowi. Dzięki niemu bank jest tak dynamiczny i widoczny na rynku.
- To jest znaczące wyróżnienie - tłumaczy Alina Stahl, dyrektor biura Public Relations i Komunikacji w Euro Banku. - W końcu menedżera roku wybiera samo środowisko finansowe, wybitni przedstawiciele tej branży.

Nagroda została przyznana za kontynuację dzieła twórcy Euro Banku, Mariusza Łukasiewicza, i za imponujące efekty działalności banku.
Kontrkandydatami Łukasza Chojnackiego byli wybitni zasłużeni finansiści, m.in. Rafał Juszczak, prezes największego polskiego banku, PKO BP.
Euro Bank powstał zaledwie pięć lat temu, a już jest w pierwszej dziesiątce banków w Polsce. Zatrudnia ponad 2800 osób i ma 400 oddziałów. Jego podstawowym produktem jest szybki kredyt gotówkowy, który można otrzymać w kwadrans, podczas jednej wizyty w placówce.

Euro Bank założył nieżyjący już Mariusz Łukasiewicz - legendarna postać polskiego biznesu. Był on też twórcą Lukasa i Lukas Banku. Na początku roku 2002 sprzedał swoje akcje w LUKAS SA francuskiemu bankowi CrĂŠdit Agricole.
Finansiści uznali, że obecny prezes Euro Banku dobrze realizuje plany Mariusza Łukasiewicza.
Łukasz Chojnacki ma 32 lata i jest absolwentem Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Jego błyskawiczna kariera rozpoczęła się w 1997 roku od stanowiska samodzielnego księgowego. Potem był m.in. współwłaścicielem kancelarii rachunkowej, konsultantem w Artur Andersen. W 2002 roku zaangażował się w projekt Łukasiewicza. Głównym udziałowcem Euro Banku jest francuska grupa SociĂŠtĂŠ GĂŠnĂŠrale.

http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/ ... ,id,t.html



Temat: Płatności przez internet w śląskich urzędach
Oj nie za dobrze z waszymi urzędami... Dzisiaj wyczytałam w necie i wam wklejam kochani... Co wy na to?

Kartą płatniczą lub kredytową można zapłacić w sklepie, u fryzjera, a nawet w taksówce. Z postępem na rynku usług finansowych kłopot mają, niestety, urzędy. Na Śląsku w większości z nich kart można użyć co najwyżej do... podrapania się po nosie. Tak jest nawet w urzędzie wojewódzkim oraz urzędach miast w Katowicach i Bielsku-Białej. Jedynie Częstochowa postawiła już na nowoczesność.

Zmusić urzędników do zainstalowania terminali płatniczych nie można. To ich dobra wola. W eService SA, jednej z firm zajmujących się obsługą kart płatniczych, samorządowych klientów jest zaledwie dziesięciu. Wśród nich Kraków, Poznań, Warszawa, Gdańsk i Wrocław. Ze Śląska - ani jednego.

- To nowa usługa, która przebija się z trudem. Za to urzędy, które już zainstalowały terminale w kasach dla mieszkańców są bardzo zadowolone - podkreśla Renata Gawkowska, rzeczniczka eService SA.

Potwierdza to Małgorzata Sieńko z biura prasowego urzędu w Krakowie: - Bywa, że kartami w kasach płaci nawet sto osób dziennie. Z tego powodu mieszkańcy nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów. Możliwość płatności kartami mają też przedsiębiorcy.

Do 1 stycznia 2009 roku wpłacać kartą można było w urzędach np. wadia na przetargi i opłaty za dokumenty, zezwolenia. W tym roku wprowadzono także ustawową możliwość płatności elektronicznych podatków od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz od środków transportowych. To skłoniło wreszcie urzędy do większego zainteresowania się terminalami. Nad ich uruchomieniem pracuje się już w Katowicach, Zabrzu i Jaworznie. - Kartą będzie można u nas zapłacić jeszcze w tym roku - twierdzi Danuta Lange, szefowa wydziału księgowo-rachunkowego w katowickim Urzędzie Miejskim.

Nie brakuje jednak nadal miast, które nie są zainteresowane tą formą ułatwienia życia petentom. Tak jest m.in. w Siemianowicach Śląskich i Bielsku-Białej. Szkoda, bo elektroniczne płatności świetnie sprawdzają się od lat w Częstochowie. Tam miasto usługi kasowe już kilka lat temu zleciło, po przetargu, bankowi. - Nowoczesność poszła u nas w parze z oszczędnością, bo koszty prowadzenia obsługi bankowej spadły o połowę - z 788 tysięcy do 351 tysięcy złotych - chwali się Ireneusz Leśnikowski, rzecznik prezydenta Częstochowy.



Temat: newsy 2007
Zarobić na wirtualnej buchalterii

System księgowy, który stworzyli wrocławscy biznesmeni, był pierwszy w Polsce. Teraz wchodzą na Giełdę Papierów Wartościowych. Wojciech Narczyński i Andrzej Parszuto mają milion klientów do dobycia. Tyle jest bowiem małych firm, które mogłyby korzystać z ich usług. Będą zadowoleni, gdy pozyskają choć kilka procent z nich. Nie stoją jednak pod żadną presją. Inaczej było w 2000 roku, gdy zaczynali swój biznes. Pomysł był, jak na owe czasy, bardzo śmiały. W biznesie ideałem jest wymyślenie czegoś zupełnie nowego. Wpadli na pomysł, aby rozwinąć księgowość internetową.

Genialnie prosto

– Każda firma musi się rozliczać z ZUS-em, urzędem skarbowym – mówi Andrzej Parszuto. – Przedsiębiorca może to robić sam, korzystać z usług biura rachunkowego lub zainstalować odpowiednie programy. Myśmy zaproponowali czwartą możliwość – księgowość internetową.
Pomysł był bardzo prosty – trzeba stworzyć taki program komputerowy, który będzie automatycznie obsługiwał każdą firmę. Przedsiębiorca nie musi znać tajników prawa i podatków, żeby przygotowywać deklaracje dla urzędów skarbowych i ZUS-u.
Nie trzeba też instalować w komputerze dodatkowych aplikacji. Wystarczy założyć konto na stronie internetowej firmy. Prowadzący firmę wystawia faktury, wpisuje odpowiednie dane do internetu, wprowadza informacje o kosztach, a po zakończeniu miesiąca, drukuje gotowe księgi, ewidencje i deklaracje dla urzędów skarbowych i ZUS-u. Jeżeli coś jest niejasne, zawsze można skontaktować się z ekspertami Power Media m.in. za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Internetowa bańka

W 2000 roku było to nowatorskie rozwiązanie. Jednak Wojciech Narczyński i Andrzej Parszuto znaleźli fundusz, który zdecydował się zainwestować w ich pomysł. Były to czasy tzw. internetowej hossy. Na giełdzie wszyscy kupowali akcje internetowych spółek w przekonaniu, że zarobią krocie. Potem jednak hossa się skończyła i kursy akcji internetowych spółek zaczęły lecieć w dół, na łeb, na szyję. W takim klimacie przedstawiciele funduszu zdecydowali o wstrzymaniu projektu.
Nie oznaczało to jednak końca wówczas iFirmy. Wojciech Narczyński i Andrzej Parszuto rozwinęli inne dziedziny, a także jak tworzenie systemów informatycznych dla firm. Jednak nie chcieli zrezygnować z internetowej księgowości. W końcu system, który stworzyli, był i jest nadal pierwszy w Polsce. Są ciągle w komfortowej sytuacji, bo właściwie nie mają konkurencji.
Szybki rozwój tej księgowości nastąpił w Polsce wraz z rozwojem internetu, wprowadzeniem szybkich łączy.
– Mamy teraz około 1700 klientów – mówi z zadowoleniem Andrzej Parszuto. – Dziewięćdziesiąt procent z nich to małe firmy, zatrudniające do dziesięciu osób. W większości są to firmy informatyczne, które na co dzień mają do czynienia z internetem. Za wirtualną księgowość trzeba zapłacić 45 złotych miesięcznie. Pomnożywszy to przez 1700 klientów otrzymujemy niebagatelną kwotę 76 500 złotych miesięcznie. Takie pieniądze jednak nie pozwalają na realizację nowych pomysłów w dziedzinie wirtualnej księgowości.

Miliony z giełdy

– Planujemy wejście na Giełdę Papierów Wartościowych, na rynek podstawowy już w październiku – mówi Andrzej Parszuto. – Chcemy z tego rynku pozyskać kilkanaście milionów złotych na realizację nowych przedsięwzięć. Gdy zapadła decyzja o wejściu na parkiet, nie było jeszcze rynku New Connect. Zresztą mamy na tyle duży potencjał, że możemy startować na rynku podstawowym. Na co zostaną wydane pieniądze z giełdy, to oczywiście tajemnica. Można się jednak domyślać, że na rozpropagowanie idei internetowej księgowości i pozyskanie nowych klientów. Kilka procent z okoła miliona firm, które mogłyby być klientami Power Media, byłoby sporym sukcesem.
– To jest coś takiego jak internetowa bankowość – tłumaczy Andrzej Parszuto. – Tyle tylko, że banki miały większe możliwości, aby ją upowszechnić. Teraz kolej na nas. •

Jak działa wirtualny księgowy

Nie musimy znać tajników prawa i podatków, żeby przygotowywać deklaracje dla urzędów skarbowych i ZUS. Jeśli chcemy skorzystać z usług wirtualnej księgowości, wystarczy się zalogować na stronie internetowej firmy. Do komputera wpisujemy dane z faktur, wprowadzamy informacje o kosztach firmy. Po zakończeniu miesiąca drukujemu gotowe księgi, ewidencje i deklaracje dla urzędów skarbowych i ZUS.

Ryszard Żabiński - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska

http://wroclaw.naszemiasto.pl/gospodarka/770340.html



Temat: Kto pracuje w Centrali PKP PR
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przedstawiam na Forum zebrane przeze mnie informacje na temat Centrali PKP PR. Dziś opiszę tylko strukturę organizacyjną Centrali, natomiast w kolejnych odcinkach poruszę sprawy związane z kadrami Centrali...

Struktura Centrali PKP PR

Tuż przed wyborami do Parlamentu w roku 2001, to co nie zostało przez ówcześnie panujących rozkradzione w PKP, podzielono na kilka spółek. Był to ostatni dla władzy skok na kasę przed upadkiem skompromitowanego AWS. Wówczas to obsadzania stanowisk kierowniczych oraz rad nadzorczych nowopowstałych spółek PKP przez aktywistów kolejarskiej "S" nie było końca!

Z ówczesnej Dyrekcji Przewozów Pasażerskich utworzono 4 Centrale spółek (PR, IC, SKM i WKD). Najbardziej rozmnożyła się deficytowa spółka - PKP Przewozy Regionalne. Struktura organizacyjna spółki rosła coraz bardziej, z miesiąca na miesiąc, co kwartał przybywały stanowiska naczelników oraz dyrektorów - najczęściej ds. projektu. Obecnie tzw. Biur Centrali jest ok. 19, każde z dyrektorem i naczelnikami. Biura te dzielą się na ponad 50 wydziałów, a wydziały na zespoły - najczęściej jedno lub dwuosobowe, którymi zarządzają kierownicy zespołów.

Wystarczą 2 osoby aby było stanowisko głównego specjalisty kierującego zespołem, oczywiście z dodatkiem funkcyjnym. Wystarczy 5 osób aby było stanowisko naczelnika wydziału... Skąd na to wszystko są pieniądze w tak zadłużonej spółce "dojącej" samorządy?

Władzę w Biurach sprawują dyrektorzy za pensję kilku tys. zł netto + premia, która nie jest uzależniona od wyników pracy, a tym bardziej od sytuacji finansowej spółki. Naczelnicy zarabiają niewiele mniej, dochodzą do tego delegacje zagraniczne, przeważnie zupełnie nie uzasadnione.

W 2003 r. Rada Nadzorcza spółki zaakceptowała pomysł ówczesnego prezesa - utworzenie stanowisk zastępców dyrektorów Biur. Tworzone były one powoli i w wielkiej skrytości - zaczynało się od wręczenia niewiele znaczącego pełnomocnictwa...

Centrala PKP PR jest rozrzucona po całym kraju. Jest to pozostałość po działalności w myśl zasady TKM (Teraz kurw* My). AWS obejmując władzę tworzyła dla swoich ludzi stanowiska dyrektorskie w terenie. Wydziały i Biura Central spółek również porozrzucane są po całym kraju. Pomimo buńczucznych zapowiedzi prezesa PKP S.A. struktura organizacyjna spółek Grupy PKP nie uległa pozytywnej zmianie, a wręcz przeciwnie.

W spółce PKP Przewozy Regionalne oprócz Warszawy, synekury umiejscowione są w Olsztynie, Gnieźnie, a w Poznaniu znajduje się Biuro Spraw Pracowniczych, Biuro Kontroli Terenowej oraz Biuro Finansowo-Rachunkowe, część Biura Utrzymania Taboru. Zarząd nie realizował zaleceń Urzędu Kontroli Skarbowej odnośnie umiejscowienia komórki finansowej w prawnej siedzibie spółki czyli w Warszawie.

Ilość pracowników po ostatnich "redukcjach zatrudnienia" wzrosła w administracji PKP PR o ok. 10%, mimo że ogólnie w spółce ilość pracowników zmniejszyła się, bo były zwolnienia grupowe z odprawami. Absolwenci szkół kolejowych co roku żebrzą o pracę. Doskonale wiedzą o tym kolejarze z Centrali PKP S.A. na ul. Szczęśliwickiej 62 w Warszawie, codziennie spoglądając na stojący obok budynek technikum kolejowego z którego zrobiono siedzibę Centrali PKP S.A.

Spółka PKP PR choć w każdej chwili może ogłosić upadłość pozwala sobie na utrzymywanie na etatach dyrektorów "bez teki", modnie nazywanych ds. projektu, nowością są pełnomocnicy ds. różnych. Regulamin organizacyjny spółki PKP PR został tak skonstruowany, aby umożliwić tworzenie nowych i zbędnych wysokoopłacanych stanowisk biurokratycznych.

Biurokracja i bałagan organizacyjny to codzienność w każdej spółce z Grupy PKP. Wiadomą rzeczą jest, że 80% osób pracujących w centralach spółek PKP w Warszawie to osoby dojeżdżające codziennie do pracy ponad 60 km, dokładne dane są objęte tajemnicą strzeżoną przez władze PKP.

Oprócz super płatnych niepotrzebnych wyjazdów zagranicznych (delegacje) wszyscy na stołkach kierowniczych w PKP PR mają telefon komórkowy na koszt firmy. Otrzymują również zwrot za bilet sieciowy dla pracowników PKP, łaszcząc się nawet na 1% jego wartości (ok. 11 zł miesięcznie). Ale więcej o kadrach w Centrali PKP Przewozy Regionalne, czyli o powiązaniach, układach i klikach napiszę za tydzień w kolejnej odsłonie...

Wyciąg z Regulaminu organizacyjnego spółki PKP Przewozy Regionalne:

Rozdział V

STRUKTURA ORGANIZACYJNA SPÓŁKI

§ 10.

W skład Spółki „ PKP Przewozy Regionalne „ spółka z o.o. wchodzą:
- Centrala Spółki
- jednostki wykonawcze.

§ 11.

1. W skład struktury organizacyjnej Centrali Spółki wchodzą:
- Biuro Zarządu,
- Biuro Spraw Pracowniczych,
- Biuro Administracyjno-Gospodarcze,
- Biuro Kontroli Terenowej,
- Biuro Rachunkowości i Finansów,
- Biuro Audytu Wewnętrznego,
- Biuro Rozliczeń i Kontroli Dochodów,
- Biuro Windykacji Należności Przewozowych,
- Biuro Ekonomiki i Analiz,
- Biuro Zarządzania Gotówką,
- Biuro Logistyki i Zaopatrzenia,
- Biuro Eksploatacji i Organizacji Przewozów,
- Dyspozytura,
- Biuro Techniki i Rozwoju,
- Biuro Utrzymania Taboru,
- Biuro Marketingu,
- Biuro Sprzedaży,
- Biuro Zarządzania Drużynami Pociągowymi,
- Biuro Informatyki,
- Samodzielne Stanowisko - Administratora Bezpieczeństwa Informacji,
- Samodzielne Stanowisko ds. Niejawnych,
- Samodzielne Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
- Samodzielne Stanowisko ds. Obronnych,
- Samodzielne Stanowisko ds. Struktury Organizacyjnej.
W Spółce mogą być tworzone zamiejscowe komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1.

§ 39

Spółce podlegają następujące jednostki wykonawcze:
- Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych w Białymstoku,
- Kujawsko-Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy,
- Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni,
- Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach,
- Świętokrzyski Zakład Przewozów Regionalnych w Kielcach,
- Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie,
- Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych w Lublinie,
- Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych w Łodzi,
- Warmińsko-Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie,
- Opolski Zakład Przewozów Regionalnych w Opolu,
- Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Poznaniu,
- Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych w Rzeszowie,
- Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Szczecinie,
- Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu,
- Lubuski Zakład Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze,
- Oddział Mazowiecki w Warszawie

Osoby zainteresowane pełnym tekstem Regulaminu organizacyjnego spółki PKP PR mogą zgłaszać się do mnie na PW.



Temat: [Wrocław] Inwestycje drogowe
Złe prawo szkodzi nowym drogom

Magda Nogaj 2008-02-16, ostatnia aktualizacja 2008-02-16 20:48

Jeżeli nie zmienią się przepisy, możemy mieć kłopot z budową dróg na Euro 2012. Już teraz podczas przetargów wykonawcy prześcigają się w wynajdywaniu u konkurencji nawet drobniejszych uchybień. Z tego powodu drogi powstają dłużej i za większe pieniądze

Aby utrudnić korupcję, polskie prawo przetargowe jest bardzo szczegółowe. Niektórzy wykonawcy wykorzystują to do wyeliminowania tańszej konkurencji. Rekord padł ostatnio we Wrocławiu. Za most, który ma być częścią autostradowej obwodnicy miasta, trzeba będzie zapłacić o 124 mln zł więcej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad musiała odrzucić najbardziej korzystną ofertę w przetargu, bo wykonawca popełnił w niej błąd. Pomylił się o 47 zł. Miał podać, ile będzie kosztował montaż 388 kloszy do lamp, które zawisną na moście, a zrobił kosztorys w oparciu o liczbę 380 kloszy.

Przetarg na wrocławski most do dziś nie jest rozstrzygnięty, choć trwa już od kwietnia zeszłego roku. Cztery firmy, które walczyły o kontrakt, prześcigały się w wyszukiwaniu błędów w ofertach konkurentów. Pozwala im na to prawo zamówień publicznych.

Składane przez wykonawców oferty liczą nieraz po kilkadziesiąt tomów, ale każdą z nich można uznać za nieważną z powodu nawet najmniejszej pomyłki, choćby wynikała z oczywistego błędu w mnożeniu lub dodawaniu. Urząd Zamówień Publicznych, do którego odwołują się firmy, uznaje wtedy, że oferta jest niezgodna ze specyfikacją, czyli z warunkami stawianymi wykonawcom przez inwestora.

- Oferty ważą nieraz po 100 kg. Trzeba je przewozić wózkami - mówi Artur Mrugasiewicz z biura prasowego GDDKiA.

Opowiada, że zaraz po ich otwarciu zjawiają się przedstawiciele firm, którzy nieraz przez cały dzień fotografują konkurencyjne oferty. Potem szukają choćby źle postawionego przecinka.

Firmy budowlane zgodnie z prawem mogą w nieskończoność przeciągać przetargi. Nieraz grają na zwłokę, bo muszą np. skończyć inny kontrakt. Typową zagrywką jest wtedy słanie zapytań do inwestora o uściślenie specyfikacji przetargowej. Jeśli chodzi o most we Wrocławiu GDDKiA musiała ponad 200 razy odpowiadać na tego typu korespondencję. Odpisywała nawet na absurdalne pytania.

- Jedna z niemieckich firm pytała, czy we Wrocławiu prowadzone były działania wojenne, ile niewypałów może być na terenie budowy i jakiego typu - wylicza Jerzy Żurawski, kierownik projektu z GDDKiA. - Nieraz cisną mi się na usta różne złośliwości, gdy czytam takie pytania. Niestety, wszystkie musimy traktować poważnie.

We Wrocławiu ulicę Lotniczą - główny wylot z miasta w kierunku Zielonej Góry - modernizuje firma, która złożyła najdroższą ofertę. Wykonawcy najpierw przez prawie rok oprotestowywali nawzajem swoje oferty. Gdy wreszcie doszło do rozstrzygnięcia, dwie najtańsze firmy wycofały się z kontraktu. Ceny materiałów budowlanych i robocizny tak w tym czasie poszły w górę, że nie opłacało im się już realizować tej inwestycji. Dopiero trzeci z kolei oferent zgodził się wykonać prace. Miasto straciło na tym 15 mln zł.

We Wrocławiu w przetargu na modernizację ulicy Krakowskiej miasto musiało odrzucić sześć z siedmiu zgłoszonych ofert, bo według prawa były nieważne. Wystarczył błąd, który polegał na zaokrągleniu przez wykonawców cyfr po przecinku. Np. zamiast 293,897, jak było w specyfikacji, jedna z firm robiła kosztorys w oparciu o liczbę 293,90. Ostatecznie więc umowa została podpisana nie z najtańszą firmą, lecz tą, która w ofercie nie miała tych drobnych błędów.

Podobne problemy mogą pojawić się przy każdej inwestycji drogowej, również przy tych najważniejszych planowanych na Euro. A do 2012 r. musimy wybudować m.in. kolejne odcinki autostradowej obwodnicy Wrocławia, drogi szybkiego ruchu do z Wrocławia do Warszawy i Poznania oraz z Lubawki do Szczecina.

- W innych krajach Unii Europejskiej rozsądek ma przewagę nad niezbyt dobrym prawem - mówi Wojciech Malusi. - W Niemczech by się uśmiali, gdyby się dowiedzieli, że u nas z powodu 47 zł odrzucono ofertę o 124 mln zł tańszą. Tam byłoby to nie do pomyślenia. Nigdzie przetargi nie ciągną się tak długo jak w Polsce. Jeśli to się nie zmieni, nie zdążymy z budową dróg na Euro. W Portugalii w przypadku inwestycji ważnych z punktu widzenia państwa stosuje się rygor natychmiastowej wykonalności. Przetarg jest rozstrzygany i firma zwycięska zaczyna prace. Pozostałe mogą domagać się ewentualnych odszkodowań na drodze sądowej. Nie ma problemu z opóźnianiem inwestycji przez niekończące się protesty wykonawców.

- Ramy prawne dotyczące zamówień publicznych w większość krajów są podobne, bo regulują to wytyczne z Unii Europejskiej - mówi Peter Daszkowski z kancelarii prawnej Beiten Burkhard, która specjalizuje się w przetargach. - W Niemczech także mówi się często, że te przepisy są zbyt skomplikowane. Protestów nie ma jednak aż tyle co w Polsce. Powód jest prosty. Jeżeli firma chce zgłosić jakieś uwagi, musi to zrobić niezwłocznie po otwarciu ofert, czyli w ciągu dwóch, czterech dni. Przez tak krótki termin większość wykonawców traci możliwość składania odwołań.

- W Polsce większość problemów wynika z tego, że firmy mogą nawzajem oglądać swoje oferty, fotografować je, a potem wyszukiwać błędy - mówi Dariusz Koba z Centrum Zamówień Publicznych. - W Hiszpanii ofert nie można kopiować, też są jawne, ale tylko przez pół godziny. To wystarczy, żeby mniej więcej je sprawdzić, ale nie żeby wyszukać, że na stronie 357 w wersie ósmym jest napisane 388 kloszy, a powinno być 380.

W czwartek Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało, że znowelizuje prawo zamówień publicznych, tak by było bardziej racjonalne. - Jeśli chcemy na czas wybudować drogi na Euro 2012, musimy uprościć procedury zmierzające do wyłonienia wykonawców - mówi Andrzej Panasiuk, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Obiecuje, że nowe przepisy będą bardziej elastyczne: - Z powodu drobnych błędów czy zwykłych omyłek rachunkowych nie będą odrzucane najbardziej korzystne oferty, tak jak się to stało z mostem we Wrocławiu.

Po nowelizacji zamawiający będzie mógł te drobne błędy poprawić. - Z drugiej strony zaostrzymy kary dla niesolidnych wykonawców - mówi wiceminister Panasiuk. - Jeżeli firma podpisze umowę, a potem okaże się, że nierzetelnie prowadzi prace, straci wadium i na trzy lata zostanie wykluczona z rynku zamówień publicznych.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl
  • Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex