Biuro pośrednictwa samochody ciężarowe

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro pośrednictwa samochody ciężarowe




Temat: Jakich błędów nie uniknąłeś budując? - jeszcze raz proszę o wypowiedzi


Zbieram wszelkie błędy - od wyboru działku, decyzji o budowie, po
| dobór materiałów, fachowców i stosunki sąsiedzkie.
| Dziękuję.


Kupiłem działkę "uzbrojoną" w "biurze pośrednictwa".
Pracownicy biura nie widzieli ziemi na oczy. Działka
była nieuzbrojona (co stwierdziłem), ale wszystko było w drodze.
Jednak prąd , który był ze słupa podłączony do skrzynki na szopie,
kosztował 2000 zł (przeniesienie, szafka, zabezpieczenia).
U notariusza sprzedający poinformował mnie o niebywałej okazji:
w jednym z miejsc zakopał 12 ton wapna i zażądał 100 zł za tonę.
Powiedziałem, żeby wykopał i zabrał. Więcej się nie pojawił i musiałem
to sam wykopać żeby nie walało się na ławie fundamentowej.
Na działce oprócz szopy postawionej na niby chudym betonie
(10cm i kanał na samochód- do skucia i wywiezienia) odkryłem
w trawie całą przyczepkę bloków i części od samochodów ciężarowych
oraz stos prętów zbrojeniowych i 3x14m dwuteownika (kilkaset kilo).
Studnia kopana miała 0,5 m wody i muł - zasypałem jako chłonną.
Poza tym działka jest super - tylko biuro powinno mieć dokładne informacje
na jej temat. Natomiast skorzystało z zamieszania i u notariusza pośrednik
wręczył
sprzedającemu i mnie fakturę na 1000 zł.
Podpisałem co prawda umowę na poszukiwanie interesującego mnie gruntu,
ale nie zdecydowałem się na żaden proponowany, a na działkę, którą znalazłem
w ogłoszeniu biura w gazecie. Jakim prawem chcieli wziąć pieniądze od obu
stron?
Przecież to ja zareagowałem na ich nieudolną próbę sprzedaży.
To tylko część mojej budowy, choć dzięki Muratorowi i grupie dyskusyjnej
udało
mi się uniknąć większych wpadek w czasie budowy.
Pozdrowienia MK
dcn...







Temat: PKS Gliwice
Miejski Serwis Informacyjny: Powstaje nowy dworzec PKS





"Kończy się budowa nowej stacji paliw na terenie zajezdni PKS przy ul. Toszeckiej. Jest to pierwszy etap kilkuletniego przedsięwzięcia inwestycyjnego pod nazwą „Budowa międzynarodowego dworca PKS wraz z obiektami towarzyszącymi”. Opracowana przed dwoma laty koncepcja architektoniczna przyszłego kompleksu przewiduje m.in. utworzenie rozległego zaplecza usługowo-handlowo- rekreacyjnego, zaprojektowanego z myślą o pasażerach i klientach, korzystających z usług Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej.

Dworzec ma być nowoczesnąinwestycją XXI wieku – zapewniają jego twórcy z gliwickiej pracowni „PROJARCH”.Inwestorem budowy dworca jest spółka z o.o. „PKS Gliwice”. Zleciła ona opracowanie dokumentacji projektowej firmie „PROJARCH” (pracownia dała się w przeszłości poznać m.in. dzięki przygotowaniu oryginalnego projektu przebudowy zabytkowego rynku w Bielsku czy też serii projektów stacji benzynowych jednego z zachodnioeuropejskich koncernów paliwowych).

Zdecydowano, że nowoczesny międzynarodowy dworzec PKS powstanie na terenie o powierzchni ok. 2,8 ha, położonym pomiędzy torami kolejowymi, wiaduktem łączącym ul. Bohaterów Getta Warszawskiego z ul. Toszecką oraz ulicami Toszecką i św. Małgorzaty. Autobusy mają w przyszłości wjeżdżać na teren obiektu nie tylko od strony ul. Toszeckiej, lecz również od strony ul. św. Małgorzaty. Projekt zakładał przeprowadzenie w pierwszej kolejności prac przy rozbiórce obiektów kolidujących z przyszłą stacją paliw, a następnie właściwych robót przy jej budowie.

Przewidziano wzniesienie parterowego obiektu wolno stojącego (sklepu, zaplecza biurowego i socjalnego dla pracowników) oraz utworzenie parkingów, placów manewrowych, przejść dla pieszych, miejsc tankowania dla pojazdów (autobusów, samochodów ciężarowych i osobowych), a także dla posadowienia potrzebnych urządzeń – specjalnego odkurzacza i kompresora. Nawierzchnie w miejscach tankowania paliwa zaprojektowano jako szczelne posadzki betonowe. Postanowiono wyposażyć stację paliw w zadaszone stanowiska do tankowania paliw i gazu oraz przystosować cały obiekt do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zaplanowanoodprowadzanie wód opadowych do kanalizacji deszczowej, po uprzednim podczyszczeniu ich w separatorze oleju i benzyn, który ma być obsługiwany przez firmę zajmującą się utylizacją odpadów. Zaproponowane rozwiązania architektoniczne zostały zaakceptowane.

Na początku listopada zeszłego roku inwestor otrzymał pozwolenie na realizację pierwszego etapu przedsięwzięcia. Po przeprowadzeniu niezbędnych robót rozbiórkowych (zburzono m.in. niewielki budyneczek, w którym znajdowała się kawiarenka internetowa) przystąpiono do budowy stacji paliw. Wykonanie kolejnych prac zlecano różnym firmom. Nie wyłoniono generalnego wykonawcy inwestycji.

Roboty są mocno zaawansowane. Od kilku dni spółka „PKS Gliwice” poszukuje za pośrednictwem internetu chętnych do pracy w przyszłej stacji paliw. Jej uruchomienie wydaje się być kwestią kilku najbliższych tygodni. Oddanie tego obiektu do użytku będzie jednak tylko pierwszym etapem realizacji inwestycji celu publicznego. W drugiej kolejności planuje się budowę kompleksu usługowo-handlowo-rekreacyjnego wraz z elementami tzw. infrastruktury towarzyszącej. Mają się w nim znaleźć sklepy (w tym m.in. market spożywczy), placówki usługowo-rekreacyjne (fitness, siłownia, solarium, salon kosmetyczny itp.) oraz pomieszczenia socjalno-sanitarne dla pracowników PKS i pasażerów (klientów).

Dopiero w trzecim etapie powstanie – jak się zakłada – właściwy budynek międzynarodowego dworca PKS. – Będą w nim kasy biletowe, poczekalnia dla pasażerów, biuro podróży, bar, przechowalnia bagażu, sanitariaty oraz rozmaite pomieszczenia techniczno-gospodarcze – wylicza architekt Damian Kałdonek w opisowej części projektu. Dziś trudno określić, kiedy ruszą prace przy budowie pozostałych obiektów dworca. Inwestor nie załatwił dotąd wszystkich spraw formalnych, od których uzależniono wydanie pozwoleń na budowę. Wiadomo już natomiast, że spółka nie będzie się ubiegać o dofinansowanie zadania ze środków Unii Europejskiej.

Co się stanie z dotychczasowym dworcem PKS po oddaniu do użytku nowego kompleksu przy ul. Toszeckiej? – zapytaliśmy prezesa spółki „PKS Gliwice”. – Realizacja obecnego przedsięwzięciainwestycyjnego przy ul. Toszeckiej nie ma nic wspólnego z istniejącym dworcem PKS przy ul. BohaterówGetta Warszawskiego. W dalszym ciągu będzie tam obsługiwany ruch w komunikacji lokalnej oraz krajowej – wyjaśnił Andrzej Solnica."






Temat: Czerwiec
Nowe funkcje w systemie Dynafleet
Nowy Dynafleet umożliwia nabywcom usług transportowych lepszą kontrolę nad ich ładunkami. Gdzie znajduje się ładunek i jaki jest oczekiwany czas jego przybycia? Obecnie, nabywcy usług transportowych nie muszą już dzwonić do firm przewozowych za każdym razem, kiedy pojawią się takie pytania.Zamiast tego, mogą w każdej chwili, za pośrednictwem Internetu, uzyskać bardzo szczegółową informację na temat tego, co dzieje się z ich ładunkiem. To jedna z kilku nowych funkcji, jakie pojawiły się we wprowadzonej właśnie na rynek najnowszej wersji opracowanego przez Volvo Trucks systemu informacji transportowej pod nazwą Dynafleet.

Dzięki funkcji “Customer Online Tracking”, nabywca usługi transportowej może zalogować się do systemu Dynafleet Online, 24 godziny na dobę, w celu uzyskania informacji dotyczących czasu, w którym jego towar został załadowany, aktualnej lokalizacji transportującego go pojazdu z dokładnością do poziomu ulic, jak również oczekiwanego czasu dostawy. Tym samym, zmniejsza się obciążenie pracy spedytora, który nie otrzymuje już tak dużej ilości zapytań telefonicznych ze strony klientów.

“To pozwala naszym klientom na podniesienie, wraz z ułatwioną administracją, jakości obsługi, jaką świadczą swoim klientom,” mówi Johan Rundberg, menedżer ds. zaawansowanej oferty Dynafleet.

Łatwiejsza nawigacja
Teraz spedytor z jeszcze większa łatwością jest w stanie szybko przekazać kierowcy informacje dotyczące dokładnego adresu dostawy towaru. Klikając na mapę w Dynafleet Online, wysyła zlecenie, które automatycznie zawiera koordynaty adresu dostawy. Jeśli samochód ciężarowy jest wyposażony w system nawigacyjny, jedyną operacją, jaką musi wykonać kierowca, jest weryfikacja zlecenia oraz przekazanie, jednym kliknięciem, adresu docelowego na nawigację w pojeździe.

“To łatwe i bardzo efektywne. Biuro transportowe ma zawsze pełną kontrolę nad tym, gdzie w danym momencie znajduje się pojazd. Kierowca nie musi zatrzymywać się, aby ręcznie wprowadzić trasę, a ryzyko pomyłki jest zminimalizowane”, mówi Johan Rundberg.

Klienci cenią sobie mapy
Usługa dostępu do map za pośrednictwem systemu Dynafleet jest wysoko ceniona przez Klientów. “Informacje uzyskane od ponad 1300 respondentów w naszej najnowszej ankiecie dowodzą, że mapy są najważniejszym i najbardziej cenionym narzędziem w systemie Dynafleet. Wraz z nowymi funkcjami, jeszcze bardziej zwiększymy poziom łatwości obsługi systemu, który stanie się jeszcze bardziej przyjazny użytkownikowi”.

Bezpłatna aktualizacja
Klienci korzystający już z systemu Dynafleet, automatycznie zyskają dostęp do nowych funkcji, bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów.

Dynafleet w języku rosyjskim
Wraz z nowymi funkcjami do systemu została wprowadzona rosyjska wersja językowa. Obecnie Dynafleet jest dostępny w 17 wersjach językowych.

Fakty dotyczące Dynafleet
Dynafleet jest opracowanym przez Volvo systemem informacji transportowej. Jest on narzędziem ukierunkowanym na ułatwienie planowania i realizacji zadań transportowych. Dynafleet jest dostępny w trzech pakietach: Perform, Perform & Locate i Operate. Nowe funkcje zawarte są w pakietach Perform & Locate i Operate. Dla zapewnienia pełnego wglądu w szczegóły zlecenia za pośrednictwem funkcji Customer Online Tracking, system Dynafleet musi być zintegrowany z systemem zamówień firmy transportowej. Aby spedytor mógł przesłać kierowcy zlecenie transportowe, które automatycznie zawiera koordynaty adresu dostawy towaru, pojazd musi być wyposażony w system nawigacji Garmin.

Volvo było pierwszym producentem samochodów ciężarowych w Europie, który wprowadził własny system informacji transportowej - miało to miejsce w roku 1994. Od tego czasu sprzedano ponad 40 000 tych urządzeń.

Transport kawy odzyskany
Policjanci z Sulechowa zatrzymali skradzioną w Niemczech ciężarówkę z transportem kawy wartym ok. 100 tys. euro. Podejrzanym o kradzież jest 36-letni obywatel Litwy. Zatrzymanie zainicjowali policjanci z Polsko-Niemieckiego Centrum Współpracy w Świecku.
Samochód został namierzony dzięki zamontowanemu w nim systemowi GPS, który wskazał, że auto znajduje się w okolicach Sulechowa. Informację tę przekazali niemieccy funkcjonariusze policjantom z Centrum Współpracy w Świecku. Ci natychmiast poinformowali o sytuacji policjantów z Sulechowa.

Odnalezienie ciężarówki było już tylko kwestią czasu. Funkcjonariusze znaleźli ją na parkingu przy motelu w Kalsku. W kabinie kierowcy spał mężczyzna, który na widok policjantów próbował uciekać. Mężczyzną tym okazał się 36-letni obywatel Litwy i to on jest podejrzany o kradzież ciężarówki z parkingu niedaleko Berlina.

Jak ustalili policjanci, złodziej dostał się do wnętrza pojazdu prawdopodobnie przez dach kabiny. 36-latek po zniszczeniu stacyjki uruchomił pojazd i odjechał. Z samochodu nic nie zginęło, a transport kawy pozostał nienaruszony, jednak mężczyzna zniszczył jeszcze inne urządzenia elektroniczne w samochodzie, m.in. rejestrator przejazdów autostradowych.

36-latek został zatrzymany w policyjnej izbie zatrzymań. Prawdopodobnie usłyszy zarzuty kradzieży pojazdu znacznej wartości. Wartość ciężarówki wraz z towarem to ok. 300 tys. euro. Policjanci wystąpią z wnioskiem o areszt zatrzymanego Litwina.

etransport.pl



Temat: Sprowadzenie samochodu do Polski
REJESTRACJA POJAZDU SPROWADZONEGO Z ZAGRANICY

Podstawa prawna: art.72 i 74 ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 58 poz.515 z późn. zm.); §3 rozporządzenia MI z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 133 poz. 1123 z 2002 r. z późn. zm.); §1 ust.1 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu (Dz.U. z 2006 r.Nr 59, poz. 421).

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

1. "Wniosek o rejestrację - czasową rejestrację - wyrejestrowanie pojazdu" (BOI - 29) (wypełnia właściciel, właściciele)
2. Załączniki:
* dowód własności pojazdu,
* zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, ( w tym badania dodatkowego, jeśli w którymś z załączników jest zapis o śladach uszkodzeń pojazdu),
* dowód rejestracyjny lub inny dokument potwierdzający rejestrację pojazdu za granicą, wydany przez organ właściwy do rejestracji pojazdów za granicą,
* karta pojazdu, jeżeli była wydana,
" dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony
z terytorium państwa trzeciego,
* dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego,
* zaświadczenie* wydane przez właściwy organ potwierdzające:
- uiszczenie podatku od towarów i usług, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego,
- brak takiego obowiązku
* obowiązek uzyskania zaświadczenia nie obowiązuje właścicieli zgłaszających do pierwszej rejestracji przyczepy i naczepy oraz ciągnika rolniczego.
* ocena rzeczoznawcy samochodowego ustalająca rok produkcji pojazdu, jeżeli nie wynika ona jednoznacznie z innych dokumentów przedłożonych do rejestracji.
* Dowód uiszczenia opłaty na rachunek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 500 zł. Wpłat należy dokonać na rachunek NFOŚiGW w BGK III Oddział Warszawa NR 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014. Dowód wpłaty musi zawierać nr nadwozia (dotyczy samochodów osobowych, ciężarowych i specjalnych do 3,5 tony). Wnoszącym opłatę jest sprowadzający pojazd na teren RP.
Opłatę recyklingową stosuje się do pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju
w drodze importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia po 1 stycznia 2006r.
3. Do wglądu:
* dokument tożsamości właściciela
a) dowód osobisty w przypadku obywatela polskiego będącego osobą fizyczną,
b) paszport oraz dokument poświadczający zameldowanie na terytorium RP
w przypadku cudzoziemca będącego osobą fizyczną,
c) wypis z rejestru sądowego oraz nr REGON w przypadku przedsiębiorcy posiadającego osobowość prawną,
d) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki oraz odpowiednio dokumenty wymienione w pkt. a) lub b) w przypadku przedsiębiorcy nie posiadającego osobowości prawnej.
e) pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika oraz dowód osobisty właściciela jeśli pełnomocnictwo nie jest potwierdzone notarialnie.
* polisa OC (gdy pojazd posiada już czasową rejestrację w Polsce).

II. OPŁATY:

1. Opłata skarbowa:

* za ewentualne upoważnienie 17,00 zł.

Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miasta za pośrednictwem Banków bądź Poczty

2. Opłata administracyjna:

* tablice rejestracyjne:
- na samochód - 80, 00 zł. (2 tablice)
- na przyczepę - 40, 00 zł. (1 tablica)
- na motocykl - 40, 00 zł. (1 tablica)
- na motorower - 30, 00 zł. (1 tablica)
* tablice indywidualne - 1 000, 00 zł.
* Pozwolenie czasowe - 12,00 zł
* dowód rejestracyjny - 48,00 zł.
* komplet nalepek legalizacyjnych - 11,00 zł.
* Nalepka kontrolna - 16,50 zł (dla pojazdów samochod. z wyjątkiem motocykli)
* Karta pojazdu - 75,00 zł (dla pojazdów samochodowych)

3. Opłata ewidencyjna za wydanie:

* dowodu rejestracyjnego - 1 zł
* pozwolenia czasowego - 1 zł
* zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych - 1 zł
* nalepki kontrolnej - 1 zł
* karty pojazdu - 1 zł

Opłaty ewidencyjne można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy za pośrednictwem Banków bądź Poczty

4. Opłata recyklingowa - 500 zł

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od ręki, z zachowaniem procedury rejestracji czasowej z urzędu (czas oczekiwania na wyprodukowanie i dostarczenie dowodu rejestracyjnego z Warszawy - do 30 dni).

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Biuro Obsługi Interesantów (BOI).

V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie** za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii, delegaturze wydziału lub sekretariacie wydziału (biura) prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

VI. UWAGI:

1. Dopuszcza się rejestrację pojazdu bez dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu jeżeli pojazd zakupiono po przepadku na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego
2. Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego.



Temat: Sprowadzenie samochodu do Polski

REJESTRACJA POJAZDU SPROWADZONEGO Z ZAGRANICY

Podstawa prawna: art.72 i 74 ust.1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 58 poz.515 z późn. zm.); §3 rozporządzenia MI z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. Nr 133 poz. 1123 z 2002 r. z późn. zm.); §1 ust.1 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 marca 2006 r. w sprawie wysokości opłat za kartę pojazdu (Dz.U. z 2006 r.Nr 59, poz. 421).

I. WYMAGANE DOKUMENTY:

1. "Wniosek o rejestrację - czasową rejestrację - wyrejestrowanie pojazdu" (BOI - 29) (wypełnia właściciel, właściciele)
2. Załączniki:
* dowód własności pojazdu,
* zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, ( w tym badania dodatkowego, jeśli w którymś z załączników jest zapis o śladach uszkodzeń pojazdu),
* dowód rejestracyjny lub inny dokument potwierdzający rejestrację pojazdu za granicą, wydany przez organ właściwy do rejestracji pojazdów za granicą,
* karta pojazdu, jeżeli była wydana,
" dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony
z terytorium państwa trzeciego,
* dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego,
* zaświadczenie* wydane przez właściwy organ potwierdzające:
- uiszczenie podatku od towarów i usług, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego,
- brak takiego obowiązku
* obowiązek uzyskania zaświadczenia nie obowiązuje właścicieli zgłaszających do pierwszej rejestracji przyczepy i naczepy oraz ciągnika rolniczego.
* ocena rzeczoznawcy samochodowego ustalająca rok produkcji pojazdu, jeżeli nie wynika ona jednoznacznie z innych dokumentów przedłożonych do rejestracji.
* Dowód uiszczenia opłaty na rachunek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości 500 zł. Wpłat należy dokonać na rachunek NFOŚiGW w BGK III Oddział Warszawa NR 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014. Dowód wpłaty musi zawierać nr nadwozia (dotyczy samochodów osobowych, ciężarowych i specjalnych do 3,5 tony). Wnoszącym opłatę jest sprowadzający pojazd na teren RP.
Opłatę recyklingową stosuje się do pojazdów wprowadzonych na terytorium kraju
w drodze importu lub wewnątrzwspólnotowego nabycia po 1 stycznia 2006r.
3. Do wglądu:
* dokument tożsamości właściciela
a) dowód osobisty w przypadku obywatela polskiego będącego osobą fizyczną,
b) paszport oraz dokument poświadczający zameldowanie na terytorium RP
w przypadku cudzoziemca będącego osobą fizyczną,
c) wypis z rejestru sądowego oraz nr REGON w przypadku przedsiębiorcy posiadającego osobowość prawną,
d) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, umowa spółki oraz odpowiednio dokumenty wymienione w pkt. a) lub b) w przypadku przedsiębiorcy nie posiadającego osobowości prawnej.
e) pisemne pełnomocnictwo oraz odpowiedni dokument pełnomocnika w przypadku działania przez pełnomocnika oraz dowód osobisty właściciela jeśli pełnomocnictwo nie jest potwierdzone notarialnie.
* polisa OC (gdy pojazd posiada już czasową rejestrację w Polsce).

II. OPŁATY:

1. Opłata skarbowa:

* za ewentualne upoważnienie 17,00 zł.

Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Miasta za pośrednictwem Banków bądź Poczty

2. Opłata administracyjna:

* tablice rejestracyjne:
- na samochód - 80, 00 zł. (2 tablice)
- na przyczepę - 40, 00 zł. (1 tablica)
- na motocykl - 40, 00 zł. (1 tablica)
- na motorower - 30, 00 zł. (1 tablica)
* tablice indywidualne - 1 000, 00 zł.
* Pozwolenie czasowe - 12,00 zł
* dowód rejestracyjny - 48,00 zł.
* komplet nalepek legalizacyjnych - 11,00 zł.
* Nalepka kontrolna - 16,50 zł (dla pojazdów samochod. z wyjątkiem motocykli)
* Karta pojazdu - 75,00 zł (dla pojazdów samochodowych)

3. Opłata ewidencyjna za wydanie:

* dowodu rejestracyjnego - 1 zł
* pozwolenia czasowego - 1 zł
* zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych - 1 zł
* nalepki kontrolnej - 1 zł
* karty pojazdu - 1 zł

Opłaty ewidencyjne można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy za pośrednictwem Banków bądź Poczty

4. Opłata recyklingowa - 500 zł

III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od ręki, z zachowaniem procedury rejestracji czasowej z urzędu (czas oczekiwania na wyprodukowanie i dostarczenie dowodu rejestracyjnego z Warszawy - do 30 dni).

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Biuro Obsługi Interesantów (BOI).

V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie** za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w Kancelarii, delegaturze wydziału lub sekretariacie wydziału (biura) prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

VI. UWAGI:

1. Dopuszcza się rejestrację pojazdu bez dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu jeżeli pojazd zakupiono po przepadku na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego
2. Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego.


To jeszcze pare wskazowek.
Co do dowodu mozesz poprosic Dvla o wydanie dublikatu no i oczywiscie za niego zaplacic.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl
  • Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex