Biura podróży Nysa

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biura podróży Nysa




Temat: Wycieczki..wczasy
Podzamcze to najlepsze biuro podróży w Nysie!!

Obsługa bardzo miła i fachowa, zawsze doradzi, pomoże.

[ Dodano: 2008-07-05, 11:19 ]





Temat: Slogan dla Nysy
To właśnie tłumaczono podczas konferencji i będzie to kontynuowane. Serduszka, Feel, szlak św. Jakuba, Dolina Słodyczy, imprezy itp. to elementy promocji. Turystyka zaś to działanie kompleksowe. Faktem, do organizacji turystyki potrzeba ludzi z misj~ą to nie mog~ą być ludzie z przypadku. Organizację turystyki trzeba czuć i kochać. Jest to też ciężka praca. Podmioty branży turystycznej świadcz~ące usługi musz~ą też zrozumieć, że by osi~ągać większy zysk trzeba się w to wł~ączyć i działać wspólnie. Oferta musi być spójna i się uzupełniać. W Nysie brak też biura podróży oferuj~ącego turystykę przyjazdow~ą. Takie jest w Głuchołazach "Opawy" - właśnie to biuro organizuje pełne spektrum usług turystycznych w Głuchołazach, posiada kontakty z przewodnikami, pracownicy biura organizauj~ą wycieczki, maj~ą kontakty z wszystkimi podmiotami od pszczelarzy po hotelarzy. Być może w Nysie też uda się zorganizować kompleksow~ą obsługę turystów.





Temat: Sprzedam ciekawe książki
Mam do sprzedania ksera kilku ciekawych książek:

Zachowania konsumenckie – teoria i praktyka – Jerzy Woś – 5zł
Zarządzanie turystyką i jej podmiotami w miejscowości i regionie – A. S. Kornak, A. Rapacz – 8zł
Marketing w gastronomii – Józef Sala – 6zł
Współpraca i integracja w turystyce w euroregionie Nysa w perspektywie członkostwa w Unii Europejskiej – A. Rapacz – (bindowana) – 7zł
Biura podróży na rynku turystycznym – Anna Konieczna-Domańska – (bindowana) – 5zł
Marketing w turystyce – Susan Briggs – (bindowana) – 6zł
Strategia kształtowania produktu turystycznego regionu sudeckiego – A. Rapacz – (bindowana) – 6zł
Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej – A. Rapacz – (bindowana) – 6zł
Przedsiębiorstwo turystyczne Podstawy i zasady działania – A. Rapacz – (bindowana) – 6zł
Kompendium wiedzy o turystyce – Grzegorz Gołembski – (bindowana) – 8zł

Przy zakupie kilku sztuk naraz przewiduje rabaty.
Książki przydają się do zająć na specjalności ZGTiH oraz przy pisaniu prac magisterskich.
Kontakt poprzez e-mail i nr GG z mojego profilu.



Temat: fotozgadywanki

to moze rynek, tma gdzie jest na dole sklep sportowy a obok biuro podrozy boadjze podzamcze

Tez stawiam na Rynek. Budynek gdzies w okolicy bocznej ul. Sw. Piotra bodajrze (na tej scianie, gdzie jest restauracja "Nie Pamietam Nazwy", dalej jakis sklep spozywczy, salon "Idea", duzo wczesniej bar "Mleczny" z przepysznymi pierogami. Nie wiem czy dobrze opisalem, bo dawno w Nysie nie bylem.



Temat: BIURO MATRYMONIALNE SERENADA oferty dla samotnych

SPOTKANIA Z PARTNERAMI Z NIEMIEC NA MAJORCE: koszty podróży, hotelu i pobytu pokrywa Biuro!

A nie macie przypadkiem siedziby ( albo filii ) w Nysie na zbiegu ulic Jagielońskiej z Jagiełły



Temat: Wycieczki..wczasy
Heja
Czy ktos sie orientuje gdzie najlepiej wybrać wczasy w Nysie,duzo sie słyszy o biurze podróży Podzamcze, prosze o opinie osob ktore korzystały z usług tego biura
Pozdro



Temat: Jak dojechać do Zakopanego ???

Basia Z. napisał(a): Tak BTW - czy jest jakiś ogólnopolski serwis w którym znaleźć można wszelkie informacje o utrudnieniach na drogach, w całej Polsce ?
Jako pilotowi bardzo by mi się przydał.


Chyba nie, ale wszystkie Zarządy dróg krajowych i wojewódzkich takich informacji są zobowiązane udzielić. Spróbuję nawiązać kontakt z dawnymi kolegami jeszcze w nich zatrudnionymi i uściślić informację.

Wiesz to jest tak:

Załóżmy że mam dojechać z Siemianowic Śląskich do Złotego Stoku (przykład z życia, ostatnio prowadziłam taką trasę).
Mam zamówioną wizytę w kopalni na 12.30 sprawdzam o której ruszyć spod szkoły aby spokojnie dojechać. (niestety nie bardzo mogę liczyć na biuro podróży, oni zawsze, ale to zawsze patrzą na czas przejazdu zbyt optymistycznie).

Wychodzi mi trasa i wg google - załóżmy 3 godz. 25 min. Dodaję 30 min. na postój na tarasie na siusiu oraz 20 min. na korki, ale jeszcze muszę sprawdzić czy na tej wybranej drodze nie ma żadnych utrudnień. Bo ostatnio właśnie sie nacięłam i był remont jezdni pomiędzy Niemodlinem a Nysą w trzech miejscach oraz światła.
No i spóźniliśmy się 15 min. do kopalni, dobrze że nas wpuścili (bo spóźnili się również "następni w kolejce" po nas).

Chodzi mi o taki serwis, gdzie szybko można byłoby znaleźć gdzie na wybranej trasie są remonty, objazdy itd.
Przecież GPS-y skądś to biorą ?

Pozdrowienia

Basia

P.S.
Mój maż właśnie wrócił z wycieczki, którą prowadził jako pilot: Gilowice (koło Żywca) - Poznań - Kórnik - Biskupin - Strzelno i jeszcze parę ciekawych obiektów.
Strzelna to mu niesamowicie zazdroszczę.

Niestety właśnie przez złe oszacowanie trasy oraz czasu przejazdu przez biuro miał na zwiedzania Poznania z grupą 45 min, a arboretum w Kórniku całkiem wypadło im z planu. Wielka szkoda.



Temat: Moje boje czyli testowanie pisma antyharaczowego

Przed kilkoma miesiacami odkrylem w Krakowie wspanialy wynalazek dla
MK.Biuro Podrozy "Fregata travel", posiadajaca koncesje na sprzedaz biletow
PKP "BEZ DODATKOWYCH  OPŁAT", czyli bez 60% extra :). Kilka razy testowalem,
nie zawiodlem sie, kasjerki sa juz jako tako wytresowane, tzn. bez jakichs
sprzeciwow typu "tak sie nie da", "to do okola pan jedzie" itp. Mimo tego,
dzisiaj przy realizowaniu zakupu biletu na trase : Kraków - Kędzierzyn
Koźle - Nysa - Legnica - Opole - Katowice - Sędziszów - Skarżysko - Stalowa
wola - Przeworsk, posadzili jakas mloda kasjerke, ktorej sie nie chcialo
wystawiac takich dziwacznych biletow, bo to dookola, i musze zadzwonic zeby
sie spytac o kod do "drogi okreznej" zeby mnie pozniej skasowali 60% ekstra
Babsku sie nie przetlumaczylo po dobroci, wiec kolejne proby walki z
niekompetencja i glupota kasjerek, (wcale te z ajencji nie sa madrzejsze od
ich kolezanek po fachu z kas pkp ;)) byly bezskuteczne, ostrzegla kolezanki
z kasy w przejsciu podziemnym i mnie tam poslala. Pani kasjerka z łatwoscia
wystawila mi bilet, bez 60%, tylko ze troche niewlasciwa trasa, co bylo na
moja korzysc ze wzgledow finansowych.  Ale co jest w tym najciekawsze-
trasa powtarza sie przez 246 km !!!!

Niestety trudne jest zycie MK w dzisiejszych czasach, wlasciwy bilet trzeba
sobie "wywalczyc" pokonujac zastepy tepych kasjerek, chamskich i czasami
upierdliwych kanarow, rzesze sokistow, traktujacych potencjalnego MK z
aparatem w reku jako wroga narodu, jak i najwyzszy szczebel wladzy w tej
upadajacej firmie rzuca nam klody pod nogi, wprowadzajac coraz to nowsze i
bardziej absurdalne praktyki monopolistyczne (m.in. ten haracz + 60% za
droge okrezna), nie wspominajac juz o likwidowaniu coraz to nowszych linii.

Pozdrawiam Serdecznie !

Bartosz Pawlik,
bartek_ic#go2.pl    *Kraków*





Temat: [Jelenia Góra] IX Targi Turystyczne TOURTEC
Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszam do udziału w IX Targach Turystycznych TOURTEC, które odbędą się w Jeleniej Górze na Placu Ratuszowym w dniach od 11 do 12 maja 2007r.

To już czwarta edycja targów w nowej formule, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem i jest dużym wydarzeniem w naszym regionie.

Zapraszam przedstawicieli biur podróży, organizatorów aktywnej turystyki, właścicieli ośrodków wypoczynkowych, producentów sprzętu turystycznego i sportowego, wytwórców pamiątek, ubezpieczycieli, przedstawicieli firm przewozowych.

Starosta Jeleniogórski

Jacek Włodyga

Do udziału w targach zgłosili się - stan na 9 maja 2007

1.

Aeroklub Jeleniogórski
2.

Agroturystyczne Stowarzyszenie Ziemi Nyskiej i Borów Niemodlińskich - Nysa
3.

Bagińscy SPA - Pobierowo
4.

Beck-Bräu OHG - Browar Bamberg - Niemcy
5.

Biuro Usług Turystycznych „Budowlani-Tour” - Wrocław
6.

Biuro Turystyczne TRAVEL ART - Opole
7.

Camper Lubań s.c.
8.

Centrum Podróży Maiusz Gromek w Jeleniej Górze
9.

DOMINO Nowa Sól
10.

Dolnośląska Organizacja Turystyczna - Wrocław
11.

„Elin” Firma Handlowo-Usługowa - Wrocław
12.

Elżbieta Biuro Pielgrzymkowo – turystyczne E. Kot - Legnica
13.

Euro 90 Travel Marek Ciechanowski - Jelenia Góra
14.

FÖrderverein Nationalpark Eifel e.V., Niemcy
15.

OST "GROMADA" Jelenia Góra
16.

Gmina Mysłakowice
17.

Gmina Podgórzyn
18.

Koło Gospodyń Wiejskich Mysłakowice
19.

Gospodarstwo Agroturystyczne "Pod Śnieżką" - Mysłakowice
20.

Gospodarstwo Agroturystyczne "U Luizy" - Mysłakowice
21.

Gospodarstwo Agroturystyczne "Monika" - Mysłakowice
22.

Hotel HERMES Szklarska Poręba
23.

Hotel Karpacz,
24.

Gościniec Nad Potokiem - Karpacz
25.

Hotel VIVALDI - Karpacz
26.

Krkonoąe – svazek měst a obci - Vrchlabi
27.

Landratsamt Bamberg Buro d Landrates Wurtschaftsforderung
28.

Logostour Biuro Turystyki ZNP - Wrocław
29.

Łużyckie Centrum Rozwoju w Lubaniu
30.

Magazyn Świat Podróże Kultura - Warszawa
31.

Mesto Jablonec n. N. Informacni Centrum
32.

Mirosław Czerniak Wyroby Ceramiczne - Nowogrodziec
33.

Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe Redakcja Miesięcznika „SUDETY” - Wrocław
34.

Otwarte Centrum Kredytowe DOBRY KREDYT GE Money Bank Jelenia Góra
35.

Pamiątki - Jacek Szymański
36.

Powiat - Aachen - Niemcy
37.

Powiat Jaworski
38.

Powiatowy Zespół Szkolnych Schronisk Młodzieżowych - Jelenia Góra
39.

PH JARKO - Wojcieszyce
40.

PPHU CC Irena Maciuszonek - Czorycka - Siedlęcin
41.

Pszczelarstwo - Bogdan Heliński Mała Kamienica
42.

Przedsiębiorstwo Turystyczne "Karkonosze" Jelenia Góra
43.

"Remedium" Biuro Turystyki i Usług - Wrocław
44.

Restauracja "Cztery Pory Roku" Jelenia Góra
45.

Stajnia Sportowa w Łomnicy
46.

Starostwo Powiatowe w Białymstoku
47.

Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie
48.

Starostwo Powiatowe w Gryficach
49.

Starostwo Powiatowe we Lwówku Śląskim
50.

Gmina Gryfów Śląski
51.

Gmina Lubomierz
52.

Gmina Mirsk
53.

Gmina i Miasto Lwówek Śląski
54.

Urząd Gminy Wleń
55.

Starostwo Powiatowe w Kamieniu Pomorskim
56.

Gmina Kamień Pomorski
57.

Gmina Dziwnów
58.

Tourismus Gebietsgemeineschaft "Neisseland e.V." - Niemcy
59.

Waldeisenbahn Muskau GmbH - Niemcy
60.

Furst Puckler - Niemcy
61.

Turystyka Wspólna Sprawa - MIGUT Media S.A.
62.

Urząd Miasta Karpacz
63.

Urząd Gminy Stara Kamienica
64.

Urząd Miasta w Piechowicach
65.

Urząd Miasta Zielona Góra
66.

Warmińsko-Mazurska Organizacja Turystyczna - Olsztyn
67.

W&K Wioletta Buczarska - Nowa Sól
68.

Warsztaty Terapii Zajęciowej PSOUU Jelenia Góra
69.

Witraże - Elżbieta Rudnicka - Jelenia Góra
70.

Wydawnictwo Ad Rem w Jeleniej Górze
71.

Zamek CZOCHA w Leśnej
72.

Zakłady Lniarskie "Orzeł" w Mysłakowicach
73.

Związek Gmin Karkonoskich



Temat: Czy hit.gemius.pl jest problemem polskiego internetu?


Myślę, że nie ma sensu tu tłumaczyć, że blokując u siebie owo
"dziadostwo" w przypadku komercyjnych stron obniżasz (nieprawdziwie) ich
raportowaną oglądalność i możesz wpłynąć na ich zyski, czy nawet
utrzymanie się przy życiu. Jest pewna szansa, że nie mając wpływów z
reklam będą coraz więcej ze swych treści udostępniać tylko za pieniądze.
Ale to ciebie, "prostego klikacza polskiego internetu", zapewne niewiele
obchodzi.


Co to za kompletna bzdura?
To juzer istnieje dla strony, czy strona dla usera?
A jak zbankrutuje moralnie pojecie "ogladalnosc" i "reklama" i inecie, to
sie tylko uciesze. Bo diabli mnie biora, jak yntelygentne marketoidy i
yntelygentni webmasterzy FALSZUJA CELOWO indexowany content swoich stron,
wszystko po to, zeby miec "ogladalnosc" przyklady? setki. pierwszy z brzegu:
jest sobie servis www.korkonet.pl teoretycznie - o korkach w Warszawie. a co
znajdujemy w keywordach? przytaczam tylko fragmenty   -  kazdy moze zobaczyc
sam.

<META name="keywords" lang="pl" content="big brother, bigbrother, sms,
praca, dwa swiaty, idea, plus, era, gsm, Sport, Motoryzacja, Komunikacja,
Gry online, Divix, Programy/Soft, Fax, Sms-Logo-Dzwonki, Wirusy, Finase,
Aukcje, VoIP, Domeny, Tajemnicze-nieznane, Wyprawy, Pogoda, Biura podróży,
Praca, Edukacja,
Ogłoszenia, Erotyka, Telefonia, Ubezpieczenia, eRandki, Dla dzieci, Kartki,
Radio-Internet, Emerytury, TV, Ł?cza Internetowe, największe miasta Polski,
mapa Polski, polski expres, CV, team, hokej, narty, UMTS, SDI, nokia, sony,
piłka ręczna, koszykówka, siatkówka, tenis, video, prawo, podatki, ulgi
podatkowe, kasa, pieni?dze, monety, gotówka, sss, 3s, flash, bajki, Gdynia,
Sopot, Gdańsk, Puck, Władysławowo, Szczecin, Gryfice, Elbl?g, Ustka,
Darłowo, Kołobrzeg, Łeba, Słupsk, Koszlain, |winouj?cie, Szczecinek, Police,
Kostrzyn, Kwiydzyń, Słubice, Zielona Góra, Jelenia Góra, Gorzow
Wielkopolski, Poznań, Leszno, Łęczyca, Krosno, Brodnica, Wronki, Wrze?nia,
Konin, Koło, Turek, Włocławek, Toruń, Bydgoszcz, Rypin, Sierpc, Kutno,
Łęczyca, |rem, Leszno, Ciechocinek, Lipno, Płock,  Inowrocław, Wrocław,
Gniezno, Piła, Legnica, Żagań, Częstochowa, Złotoryja, Zgorzelec, Bogatynia,
Kluczbork, Bełchatów, Trzebnica, Wieluń, Polkowice, Sieradz, Piotrków
Trybunalski, Bielsko Biała, Katowice, Bytom, Żywiec, Wisła, Odra, Cieszyn,
Pszczyna, Raciburz, Gliwice, Zabrze, Tychy, Rybnik, Chorzów, Zawiercie,
Sosnowiec, Opole, Nysa, |nieżka, Nowy S?cz, Krynica, Zakopane, Nowy Targ,
Rabka, Bochnia, Kraków, Tarnów, Kielce, Radom, Rzeszów, Krosno, Sanok,
Przemy?l, Dębica, Tarnobrzeg, Zamo?ć, Chełm, Szczebrzeszyn, Lublin, Puławy,
ŁódÄ˝,  Łowicz, Łęczyca, Sandommierz, Siedlce, Pruszków, Biała Poldaska,
Płońsk, Sochaczew, Piaseczno, Garwolin, Grójec, Ostróda, Ostrołęka, Łomża,
Białystok, Pisz, Mazury, Grudzi?dz, Suwałki, Ełk, Giżycko, Sejny, Olsztyn,
Mor?g, Kętrzyn, Węgorzewo, Gołdap, Mr?gowo, Beskidy, Sudety, Olecko, Tatry,
Rysy"

O ofektach takich dzialan chyba nie musze mowic.

Jak  rowniez o tym, ze tzw "portali" nie da sie uzywac. Ja jakos nie trawie
wyskakujacych okienek, reklam i innego g*. Bodejbyscie z glodu zdechli.
Uzywam WebWashera, a hity, addservery i cale to barachlo tne juz na proxym.





Temat: Nysa-Brzeg miesiac po


A wiec co nastepuje:
wczoraj (piatek) odbylem wycieczke ta trasa kursem z Brzegu o 14.34. Sklad
SU
46 017+1Bh, odjazd +7 z racji skomunikowania z Wroclawiem (przesiadly sie 3
osoby), na pokladzie odjezdzaja 34 osoby. Niestety wsrod pasazerow nie
stwierdzilem przedstawicieli mlodziezy szkolnej (a dokladnie byl jeden
chlopak, ktory wysiadl w Olszance), klienteli, na ktora jak mniemam,
glownie
liczono uruchamiajac ta linie wg obecnego rozkladu jazdy...Pasazerow
stanowia
glownie osoby jadace okazjonalnie, niektorzy po raz pierwszy od dawna,
milosnicy kolei w liczbie 3 oraz 1 pijak:-) Wymiana po drodze niewiela,
raptem
wsiadlo 8 osob, z tego 7 w Grodkowie i 1 w Pakoslawicach. Razem daje to 42
osoby, ktore skorzystaly z kursu. W Grodkowie wyszlo tez najwiecej osob, bo
az
11, do Nysy dojechalo 15 osob. Konduktor spisuje bilety. Predkosc
nienajlepsza, dodatkowo na przejazdach 20-tki, ale mimo to 7 minutowe
spoznienie do Nysy udalo sie calkowicie zredukowac. Wrazenie poteznej robi
stacja w Grodkowie, mnostwo torow, wszystkie zasypane sniegiem...W
Chroscinie
baza paliw, korzystajaca z uslug kolei. Czy przed wznowieniem przewozow w
ruchu towarowym byly uzywane tylko odcinki Brzeg-Grodkow i Nysa-Chroscina?
W Nysie natomiast pociagiem do Brzegu o 15.57 w skladzie SP42+1Bh odjezdza
az
36 osob! I to mimo braku jakiegokolwiek pociagu rano do Nysy, choc
rzeczywiscie sporo ludzi z wiekszymi bagazami.
Podsumowujac, najwyrazniej konkurencyjna polityka PKS-u Brzeg (znaczna
obnizka
cen miesiecznych do poziomu kolejowych) niestety obecnie odnosi sukces.
Zapelnienie na poziomie 30 kilku osob (nawet na szynobus) nie wydaje sie
rokowac dobrze, nadto martwi brak stalej klienteli w postaci ludzi jadacych
na
miesiecznych. Sadze, ze bez zwiekszenia ilosci kursow (a co za tym idzie
zmiany regulaminu PLK-i, zeby dopuscic znajdowanie sie 2 pociagow na
szlaku,
ew. otwarcia stacji w Grodkowie), linia ta nie utrzyma sie. Szkoda.

Druga sprawa: rozklady na linii KK-Nysa. Ja rozumiem, ze oszczednosci, takt
i
w ogole, ale przeciez rozklad powinien byc dla pasazera! Bezsensem jest
ulozenie rozkladu na 2 obiegi, z zalozonymi 10-15 minutowymi czasami na
zmiane
czola na stacjach koncowych i ew. kompensacje spoznienia. Pociag z KK
przyjezdza opozniony do Nysy (zreszta na tor przy peronie II, nastepnie
przestawiany jest na na peron I), i na starcie spozniony odjezdza z Nysy i
tak
w kolko.


Ok. jak sobie to wyobrażasz by dać więcej obiegów skoro PKP Cargo cały czas
dogaduje o braku lokomotyw z ogrzewaniem i chcą ograniczać ich liczbę.
Opóźnienia są spowodowane brakiem operatywności PKP Cargo i PLK.
Drugi obieg zamienimy na autobus szynowy jak się pojawi zapowiadany w czerwcu
autobus z Pesy.

Druga sprawa: dlugosc skladu. Jeden wagon w pt to zdecydowanie za


malo!!!! 85 na starcie w Nysie, plus osoby dochodzace po drodze, sprawiaja,
ze
komfort podrozy spada do poziomu autobusu miejskiego. Na dodatek kurs z
16.33,
ktory rozkladowo obslugiwany jest skladem wagonowym (SU42+1Bh w ten pt),
jest
krotszy niz "szynobus", ktory pojechal w skladzie SU46+2Bh...Niestety,
kolejny
minus dla Opola.


I tu moźna zrobić wszystkie składy na 2 lub 3 wagony ale powiedz które
pociągi w zamian skasować (zwiększenie kosztów). A to że czasami jest więcej
osób w pociągu to tylko dobrze a pociągi na tej trasie wkońcu są pełne.

Marek Szpirko CZT-Biuro Koordynacji Kolejowej w Opolu





Temat: Dla kogo ten pociąg.
www.nto.com.pl

BRZEG, NAMYSŁÓW::
Dla kogo ten pociąg

        Kamil Waśko codziennie odprowadza Jolę Górak na pociąg jadący z Brzegu do
Nysy. Takich pasażerów jest jednak niewielu, a rozkład jazdy nie zachęca do
podróży koleją. (Fot. Roman Baran)  

Brzeg, Nysa. 11 grudnia przybędzie pociągów jeżdżących między Brzegiem a
Nysą. - Ten rozkład jazdy wzięli chyba z sufitu - denerwują się jednak
pasażerowie.

        Do marca bez zmian      
        Piotr Rymaszewski, naczelnik działu marketingu opolskiego Zakładu
Przewozów Regionalnych

- Pasażerowie z Nysy i Brzegu boją się, że linia zostanie zamknięta.
- Obawy mnie nie dziwią. Ale na razie wprowadzamy trzecią parę pociągów, a
jak trasa zostanie podremontowana, to może pojawi się kolejna.

- Nowy pociąg z Nysy będzie jechał przed 12.00. Kto ma nim jeździć?
Robiliście ankiety?
- Ankiet nie było. Kilka lat temu kolej została sprowadzona do roli
taksówkarza, którego klientem jest urząd wojewódzki.

- To znaczy, że urząd tak powiedział, a wy wprowadziliście pociąg do nowego
rozkładu?
- Można zaryzykować takie twierdzenie.

- Średnio 30 pasażerów w pociągu to bardzo mało. Może by ich skusić
promocyjnymi cenami biletów?
- Nie możemy prowadzić samodzielnej polityki finansowej. 50 km w całej
Polsce musi kosztować tyle samo.

- To linia zostanie zamknięta z powodu małej rentowności.
- Tego nie komentuję. Do końca marca nie będzie żadnych zmian.      

Dwa nowe pociągi mają uzupełnić przedpołudniową lukę w rozkładzie jazdy.
Pierwszy wyjedzie z Brzegu o godz. 7.32 (w Nysie będzie o 8.54), drugi z
Nysy o godz. 11.56 (w Brzegu o 13.18).
- Nowy pociąg do południa? Naprawdę by się przydał - ucieszyła się Jolanta
Górak, która z koleżanką z Chróściny Nyskiej dojedża codziennie do szkoły w
Brzegu. - Jeździmy pociągiem, bo bilet miesięczny jest znacznie tańszy niż
w PKS-ie, a w dodatku nie musimy się przesiadać w Grodkowie.

Dziewczęta należą jednak do wyjątków. Większość pasażerów korzysta z
jednorazowych biletów i rzadko jeździ tą trasą. W_efekcie do jednego
pociągu między Brzegiem a Nysą wsiada średnio 30 osób. A jeszcze pięć lat
temu korzystało z niego nawet 150 pasażerów.
- To bardzo mizerne wyniki - mówi Marek Szpirko z Biura Koordynacji
Komunikacji Kolejowej. Ta instytucja pracuje dla Urzędu Marszałkowskiego i
m.in. opiniuje nowe rozkłady jazdy. A właśnie do tych rozkładów najwięcej
pasażerów ma zastrzeżenia, co widać choćby po naszym forum internetowym
(patrz: ramka obok).
- Po otwarciu linii w lutym liczyliśmy, że wróci do nas młodzież -
przyznaje Jolanta Kościukiewicz, naczelnik sekcji przewozów pasażerskich w
Nysie. - Mieliśmy mnóstwo telefonów, czy można kupić bilet miesięczny do

się jak wyminąć. Uczniom podróż pociągiem w jedną stronę i powrót autobusem
się nie opłaca.
Nyscy studenci z wrocławskich uczelni, którzy kiedyś w Brzegu łapali
połączenie do Wrocławia, dziś o takim rozwiązaniu nawet nie myślą.
- Wolę zapłacić 11 złotych za bus, w półtorej godziny jestem na miejscu bez
przesiadek - wyjaśnia Jakub Koper. - Poza tym ostatni pociąg wyjeżdża już o
16.00, zdecydowanie za wcześnie.
- Razem z dwoma kolegami dojeżdżamy z Nysy do pracy w Brzegu jednym
samochodem, bo tak jest taniej - mówi Waldemar Czepil, jeden z
potencjalnych pasażerów, który jednak z kolei na tej trasie raczej nie
będzie korzystał. - Rano połączenie jeszcze nawet pasuje, ale już po
południu musiałbym się zwalniać z pracy albo czekać na pociąg prawie dwie
godziny.
Kolejarze zaobserwowali, że większą popularnością cieszył się szynobus -
nowoczesny, estetyczny, przestronny. Po otwarciu nowej linii do Kluczborka
został zabrany, a na tory wróciła stara lokomotywa z wagonami. A to słaba
reklama borykającej się z problemami linii. - W dodatku autobus na szynach
jest dużo bardziej ekonomiczny, zwłaszcza że lokomotywę musimy wynajmować z
Wrocławia - mówi naczelnik Kościukiewicz.

Wczoraj o 14.34 z Brzegu do Nysy odjechało tylko 17 pasażerów. - Ten pociąg
powinien odjeżdżać po 15.00, tak żeby mogło na niego zdążyć więcej
młodzieży ze szkół i ludzie z zakładów pracy - mówił obserwujący prawie
pusty pociąg Waldemar Matkowski.
- Z rozkładem sobie nie poszarżujemy - tłumaczy jednak Szpirko. - Po
pierwsze, przyjazdy i odjazdy trzeba skomunikować z pociągami na linii
Brzeg-Wrocław, po drugie, na tej linii zwykłe składy mają ograniczenie
prędkości do 50 km/h, a do tego trzeba dołożyć czas na obrócenie
lokomotywy.
Najważniejszy problem to jednak brak możliwości minięcia się pociągów, więc
jednocześnie na trasie może być tylko jeden pociąg.

- Brak "mijanki? kładzie cały rozkład - przyznaje Szpirko. - Ponowne
uruchomienie nastawni w Grodkowie i zatrudnienie obsługi to koszt 800 tys.
zł rocznie. W przyszłości może będzie to możliwe, ale wtedy musiałoby się
znaleźć jeszcze odpowiednio dużo lokomotyw. Spółka PKP Cargo nie ma ich
zbyt wiele, a problem jest szczególnie zimą, bo tylko niektóre są
przystosowane do ogrzewania wagonów.
PKP wprowadza nowe połączenia, a jednocześnie nie ukrywa, że w przyszłym
roku będzie chciało zlikwidować nierentowne linie, jeśli urząd
marszałkowski nie zwiększy dotacji z 15 do 35 milionów złotych. Połączenie
Brzeg-Nysa na liście do zamknięcia wymieniane jest w pierwszej kolejności.
- Znowu mówią o likwidacji? Te pociągi naprawdę są bardzo potrzebne -
zaniepokoiła się Kaja Baranowska, która wczoraj jechała z Brzegu do Nysy,
gdzie studiuje. - Są trochę wolne i jest ich za mało - przydałby się np.
wieczorny z Nysy. Ale dobrze, że w ogóle jeżdżą.

pozdr
Tomek





Temat: Jedzie pociąg z daleka - koordynacja rozkł
REGION: ZNIKNIE "OPOLANIN", DO WARSZAWY BĘDZIEMY JEŹDZIĆ Z PRZESIADKĄ W
CZĘSTOCHOWIE

Jedzie pociąg z daleka

Opolszczyzna ma najlepiej w kraju zorganizowany system komunikacji
publicznej. Ale jego dobrodziejstwo mieszkańcy regionu zaczną odczuwać od
połowy grudnia br. Na razie jednak kłopoty z dojazdami mają uczniowie.

Samorząd wojewódzki Opolszczyzny, jako jedyny w kraju, zlecił instytucji
zewnętrznej koordynację przewozów pasażerskich, autobusowych i kolejowych.
Od roku zajmuje się tym specjalne biuro przy Instytucie Rozwoju i Promocji
Kolei w Warszawie. W sierpniu br. IRiPK po raz drugi wygrał przetarg.
- Model opolski pochwaliła w swoim raporcie Najwyższa Izba Kontroli -
powiedział "NTO" Stanisław Biega z biura koordynacji autobusowej i
kolejowej w województwie opolskim. - Oceniono, że w organizacji przewozów
pożądany model został wprowadzony tylko w województwie opolskim, bo tylko
tu w jednym ręku jest skupiona koordynacja autobusowych rozkładów jazdy i
działania wspierające organizację przewozów kolejowych. Dla każdego
pasażera nie jest ważne, jak ma się dostać do celu podróży - autobusem czy
pociągiem - ale żeby się dostać: szybko i często, czyli żeby przewozów
było jak najwięcej i oczywiście żeby ta podróż nie była zbyt kosztowna. Do
zaspokojenia tych potrzeb zmierza działalność naszego biura.

Wczoraj w urzędzie marszałkowskim odbyło się kolejne, a pierwsze po
wakacjach, spotkanie przedstawicieli opolskich przewoźników publicznych -
PKS-ów i PKP - z koordynatorem. Podsumowano dotychczasową współpracę i
rozmawiano o planach.
W ciągu ostatniego roku biuro skoordynowało już rozkłady jazdy
kilkudziesięciu autobusów i pociągów. Stanisław Biega przyznaje, że
jeszcze nie dla wszystkich efekty mogą być widoczne.
- Na razie mamy najlepszą w kraju strukturę, pożądany model
organizacyjny - mówi koordynator. - Na to, żeby mieszkańcy zobaczyli
poprawę, potrzeba trochę czasu.

Lepiej, zwłaszcza na głównych trasach kolejowych, ma być już po 15
grudnia, kiedy w życie wejdzie nowy rozkład jazdy PKP. Jednym z celów
strategicznych biura koordynacji jest, by pociągi jeździły w ruchu
cyklicznym. Chodzi o to, żeby podróżny wiedział, że np. pociąg z
Kędzierzyna-Koźla do Opola odjeżdża zawsze o pełnej godzinie, a z Opola do
Wrocławia zawsze kwadrans po pełnej godzinie. Stałe końcówki minutowe mają
ułatwić życie podróżnym.
Do końca roku kolej utrzyma wszystkie dotychczasowe połączenia lokalne,
ale co będzie dalej - nie wiadomo.
- Problem dotyczy np. linii Jelcz-Laskowice-Opole, z której rano korzysta
100-150 osób dojeżdżających na 7-7.30 do pracy do Opola - powiedział
Stanisław Biega. - PKP chciało ją zlikwidować, ale dzięki działaniom
zarządu województwa do końca roku te połączenia będą utrzymane. Nasze
biuro dąży do tego, by pociągi jeździły tam, gdzie jest najwięcej
podróżnych. Z drugiej strony staramy się przekonać PKS do prowadzenia
przewozów tam, gdzie pasażerów jest za mało na pociąg. Np. na odcinku
Kluczbork-Fosowskie jeżdżą pociągi, które mają 420 miejsc, a korzysta z
nich jednorazowo 20 osób. To frekwencja na autobus.

Część problemów powinien rozwiązać autobus szynowy. Opolszczyzna, jako
pierwsze województwo, będzie miała taki pojazd. Tylko nam na razie udało
się zgodnie z procedurą przeprowadzić przetarg. Dotyczył on czterech
szynobusów, ale na początek będą prawdopodobnie dwa-trzy. Wszystko zależy
od możliwości finansowych.
Pierwszy autobus szynowy powinniśmy mieć w czerwcu 2003 roku. Koordynator
proponuje, by jeździł on na trasie Kędzierzyn-Koźle-Nysa-Kamieniec
Ząbkowicki, bo tam PKP ponosi największe straty. Dzięki szynobusowi
łatwiej będzie się dostać do Otmuchowa, Prudnika i Paczkowa, a więc
miejscowości atrakcyjnych turystycznie. Kolejne szynobusy zdaniem
koordynatora powinny się znaleźć na linii Nysa-Opole-Kluczbork.
- Pojawił się też pomysł wznowienia ruchu kolejowego na linii
Kluczbork-Opole - powiedział "NTO" Adrian Czubak, dyrektor Departamentu
Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego w Opolu. - Ta linia
została przez PKP zawieszona, ale jest ona w dobrym stanie technicznym i
są przygotowywane propozycje przekazania jej samorządom. Miałby nią władać
prywatny operator, który podpisałby umowę z samorządami.
Inny pomysł przewiduje takie rozwiązanie, by z każdego miasta powiatowego
można było dostać się do stolicy województwa najpóźniej w ciągu godziny.
Zgodnie z planowanymi zmianami Opole ma też zyskać bardzo dobre połączenia
z Warszawą. Co prawda popularny "Opolanin" zniknie po 15 grudnia, ale
gotowe są już inne rozwiązania. Zamożniejsi pasażerowie będą mogli
korzystać z pociągu InterCity "Górnik".

- Mniej zamożni będą mogli pojechać osobowym do Częstochowy, a tam będzie

zapewnia Stanisław Biega. - Z Opola będzie można wyjechać o godz. 6.15 i

przesiadce będzie można dojechać do Opola na 20.20. Standard pociągu
osobowego do i z Częstochowy będzie lepszy niż normalnie.
Dodatkowo zostaną wprowadzone trzy nowe poranne kursy autobusowe z Opola
do Warszawy oraz autobus i pospieszny pociąg popołudniowy. Dzięki
połączeniom kolejowym będzie też można szybko dotrzeć do Łodzi, z
przesiadką w Koluszkach.

(ciach o PKS-ach)

Iwona Kłopocka
Nowa Trybuna Opolska

Co to jest Instytut Promocji i rozwoju kolei - jakiś twór państwowy, kto
go powołał i po co? Coś sensownego już ten instytut zrobił?
Takt godzinny Op-Wroc i Op-KK - miło by było, ale powinny jeździć
pojedyncze kibelki, a i tak pewnie nie starczy ludzi do wożenia, chyba, że
co godzinę/dwie w szczycie/poza szczytem.
Szkoda mi linii Jelcz-Opole bo mimo 2 par pociągów dziennie i marnej
prędkości jeszcze nią ludzie jeźdżą (twardzi są :) Jakiś mały autobusik
szynowy mógłby uratować ruch pasażerski na niej.
Na KLuczbork-Fosowskie rzeczywiście frekwencja mizerna, za to zdziwiłem
się ze prędkość b dobra - spodziewałem sie wleczenia jak Wroc-Jelcz, a tu
kibelek podskakiwał radośnie prawie całą drogę.
Opolszczyzna będzie miała pierwszy szynobus? To chyba bzdura. Zastanawiam
się, czy ten pierwszy szynobus nie powinien trafić właśnie na
Nysa-Op-Kluczbork żeby ratować nieczynną linię przed złodziejami.

Pozdrawiam
Tomasz Ozon

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl
  • Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex