Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro podruzy Lublin
Temat: Lotnisko Kielce Grzesiek: Co do analizy: wg. normalnych europejskich standardów, analiza za którą płaci jedna strona nie jest "niezależną". Koniec kropka. Idę o zakład, że swoją analizę przeprowadzi Unia i bardzo jestem ciekawy jej wyników. Nie jestem zameldowany w Kielcach, więc nawet gdybym chciał, to nie mogę głosować. Co do decyzji UE, to trudno mi uwierzyć w datę 11 września. Tam będzie pogłębiona analiza problemu. Prezydent, tak jak każdy polityk dzisiaj, "ujawnia" wiele różnych rzeczy. Dla mnie "zainteresowanie budową" oznacza, że ktoś chce łyknać kontrakt budowlany Proszę was, odsiewajcie informacje prasowe od rzeczywistości: spotkanie z biznesmenem, który mówi "no to co się u was dzieje", "a budujemy lotnisko", "o to fajnie, chcielibyśmy wziąć w tym ewentualnie udział" w słowach polityka będzie brzmiało "bardzo poważny inwestor jest bardzo poważnie zainteresowany bardzo poważnym wsparciem naszej bardzo poważnej inwestycji". Gdyby na tym miał być godziwy zarobek, to już Echo i Kolpolter walczyliby z tematem, a o tym ani widu ani słychu. Bo niby dlaczego kanadyjczycy mają lepiej znać kielecki rynek niż te dwie kieleckie firmy? msz1: wiedziałem, że padnie temat Rzeszowa. Porównujemy jabłko z gruszką. Po pierwsze, od Rzeszowa jest dużo dalej do Balic niż z Kielc tamże lub na Okęcie. Po drugie podkarpackie słynie z emigracji zarobkowej - robiliśmy tam badania marketingowe, i praktycznie nie znaleźliśmy rodziny, z której ktoś nie byłby za oceanem. W statystykach podkarpackie wygląda tragicznie, ale w rzeczywistości, dzięki transferom z zagranicy jest do bardzo bogaty rejon (w Rzeszowie sa dwa salony Mercedesa, Volvo i bodaj BMW). Świętokrzyskie to ubogi krewny. Z lotniska w Rzeszowie korzysta też Lublin. Z Rzeszowa do Wawki jest prawie 300 km, do Krakowa 180 km [dane za zumi.pl]. Z Kielc do Krakowa jest 120km... Reasumując: Rzeszów to dużo większy rynek niż Kielce, a konsumenci mają bardziej niż w Kielcach utrudnione korzystanie z alternatywnych lotnisk.. W Kielcach budujemy lotnisko w odległości circa 150-180 km od dwóch bardzo dużych, międzynarodowych lotnisk i jest to ewenement na skalę europejską. Ja też "wolałbym" być odprawiony w Kielcach.. problem polega na tym, że dość łatwo sprawdzić ile osób z Kielc korzysta z samolotu.. wystarczy poprosić o informację kilka największych biur podróży w Kielcach i kilka linii lotniczych. Powinni pomóc.. Zakładam się, że nikt takich badań nie robił. Moje i Twoje "wolenie" nie ma znaczenia, najważniejszy jest rachunek ekonomiczny. Lotnictwem interesuję się od prawie 20 lat, trochę o tym wiem, i strzelam, że będzie problem z bezpośrednimi połączeniami. Kielce staną się typowym lotniskiem feederowym, który będzie ładował pasażerów do hubu na Okęciu. Do tej funkcji w zupełności wystarczyłaby modernizacja Masłowa!!!! Nie kierujmy się gigantomanią. Bo kiedyś jakiś polityk wymyśli tamę Hoovera na Silnicy.. AR: nie podważam niekompetencji tej firmy. Podważam używanie wyrażenie "niezależna". Została napisana analiza na zlecenie określonego zleceniodawcy, który za nią zapłacił. W tej analizie nie mogło znaleźć się zdanie, że Obice są bezsensu Firma konsultingowa to firma konsultingowa, musi zarabiać na życie. Prawdziwie niezależna będzie analiza unijna, bo taka z pewnością powstanie, szczególnie, że projekt zrobił się "polityczny". Jeśli prezydent-polityk, w wyborach-wydarzeniu jak najbardziej politycznym, deklaruje że jego glównym celem jest budowa lotniska, to lotnisko z definicji staje się tematem politycznym. Temat: Czy hit.gemius.pl jest problemem polskiego internetu? Myślę, że nie ma sensu tu tłumaczyć, że blokując u siebie owo <META name="keywords" lang="pl" content="big brother, bigbrother, sms, O ofektach takich dzialan chyba nie musze mowic. Jak rowniez o tym, ze tzw "portali" nie da sie uzywac. Ja jakos nie trawie Temat: [DlnŚl] Ma pociąg do dróg
a) linia Walbrzych Mezimesti, najkrotsze polaczenie do Czech, mozna b) linia Marciszow Lubawka. Chyba 8 lat temu jechalem tam szynobusem. c) linia Klodzko Kudowa. PKp chce ja zamknac, na ostre protesty Przykladow jest znacznie wiecej... Ja to moglbym Zarzadowi zyczyc jeszcze wiekszej odwagi - wzorem jest Zaraz wywolam tutaj burzliwa dyskusje, ni bede w niej bral udzialu. pozdrawiam Temat: historia hotelarstwa Ja tez potrzebuję historie hotelarstwa polskiego ,bo piszę pracę ale taką zaliczeniową na semestr.W internecie nic nie ma poza jakąs wzmianką tutaj.Ksiązek nie zamierzam kupować ,bo są drugie i td i na jeden raz to mi nie potrzebne.Moze ktos cos ma???albo w necie znalazł?? wałkowałam ten temat na organizacji pracy w hot. to mam nadzieje, ze sie przyda troche tego jest, przy okazji powtórze to sobie;): W 1187r. zbudowano hospicjum przy klasztorze zakonu rycerskiego Joannitów w Poznaniu zwany "komandorium" . Powstały też karczmy przydrożne: "Błękitna", "Wysoka", "Popas", "Hulanka" prowadzone przez szlachtę, zakonników, Żydów. W średniowieczu karczmy nazywano tabernami w XVII w. powstało wiele domów zajezdnych Pierwszy budynek hotelowy to "Marywil" zbudowany w latach 1686-1695 z inicjatywy królowej Marii Kazimiery Sobieskiej w Warszawie. Pod koniec XIX w. powstały w Polsce: a) dyliżansy pocztowe b) zajazdy c) zajazdy wiejskie, tzw. austeria np. w 1776r. we wsi Dobra pod Strykowem. W 1824r. w Królestwie Polskim powstał zbiór wzrorów na budowę " domów zajezdnych". Pierwsze luksusowe hotele w Polsce to : 1787r. hotel "Pod Białym Orłem" oraz "Hotel Pruski" przemianowany w 1803r. na "Hotel Angielski", miały siedzibę w W-wie. Najstarszy waszawski hotel czynnuy do dziś, to "Orbis europejski". W 1901 wybudowano w W-wie hotel "Brystol" , a w 1913 hotel "Polonia". W Poznaniu w 1842 wybudowano hotel "Bazar". Na przełomie XVIII/XIX w. wybudowano hotele: "Saski", "Wiedeński", "Francuski", do dziś czynne są hotele: "Rzymski", "Continental" i "Britania". W Krakowie powstała oberża "Pod Węgierskim Królem", hotel "Pod Złotą Kotwicą", hotel czynny do dziś "Pod Różą", "Grand Hotel" i hotel "Francuski". Oprócz tego powstały hotele: "Pod Orłem" w Bydgoszczy, hotele " Grand " i "Savoy" w Łodzi, hotele "Europa" i "Wiktoria" w Lublinie, hotel "Grand" w Sopocie, hotel "Bast" w Inowrocławiu. W okresie międzywojennym hotelarstwo słabo rozwijało się. W 1928r. powstał hotel "Polonia" w Poznaniu, w Krynicy wybudowano luksusowy pensjonat "Patria". W czasie wojny zniszczonych zostało wiele hoteli. Niektóre odbudowano po II-ej wojnie: w 1949r. wybudowano hotel "Monopol" w Gdańsku. W 1955r. hotel "MDM" w W-wi w 1957r. hotel "Grand" w W-wie. Był to pierwszy hotel z węzłami higieniczno - sanitarnymi (whs) w każdym pokoju! Rozwój hoteli, pensjonatów i domów wypoczynkowych nastąpił po 1961r. 1961r. "Dom Chłopa" w W-wie 1964r. "Orbis Merkury" w Poznaniu 1965r. "Orbis Cracovia" w Krakowie 1967r. "Scanpol"w Kołoobrzegu 1969r. "Orbis Kosmos" w Toruniu 1969r. "Orbis Polan" w Zielonej Górze 1970r. :Orbis Arkona" w Szczecinie W latach 70-tych wprowadzono do Polski hotele w ramach międzynarodowych systemów hotelowych: amerykańskiego: INTERCONTINENTAL HOTELS CORPORATION , w latach 90-tych powstał amerykański: MARRIOT CORPORATION, austriacki: RANGER INTERNATIONAL HOTELS, angielski: TRUSTHOUSE FORTE i francuski: NOVOTEL. W 1974r. w ramach IHC wybudowano hotel " Orbis Forum" w W-wie. "Novotele" wybudowano w: Gdańsku, Olsztynie, Poznaniu, Sosnowcu, W-wie, Wrocławiu. Hotel "Solny" wybudowano w Kołobrzegu i "Reda" w Szczecinie. 1974r. "Polonez" w Poznaniu 1976r. "Victoria" ***** w W-wie 1976r. "Orbis Holiday Inn" w Krakowie 1974r. "Orbis Kasprowy" w Zakopanem (wybudowany przez Jugosławian) 1981r. "Orbis Mronowia" w Mragowie (wybud. przez Szwedów) Powstały też instytucje spółdzielcze. Spółdzielcze biuro podróży "Turysta" wybudowało hotel "Pod Dębami" w Dębach pod Warszawą, motel "Turysta" w Częstochowie", pensjonat "Monika" w Kołobrzegu". Ogólnokrajowa spółdzielnia turyst. (OST) "Gromada" wybudowała hotel "Gazda" w Zakopanem. W 1981r. hotel "Leśny" w Białymstoku i "Świętokrzyski" w Cedzynie koło Kielc. W 1987r. OST "Gromada" wybudowała hotel **** "Rodło" w Pile do przyjmowania gości niepełnosprawnych. Powstała też spółdzielczość wiejska. Centrala Rolnicza Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" wybudowała motel "Polonia" w Podstolicach, hotel "Polichno" w Polichnie, zajazdy "Stary Koń" koło Konina, "Hajduczek" w CHełmie koło Pniew , hotel "Zajazd Piastowski" w Kazimierzu Dolnym. W latach 80-tych powstały prywatne pensjonaty i hotele. Hotele " Zajazd Napoleański ****" w W-wie, "Maria ***" w W-wie , "George" hotel w Nadarzynie , oraz pensjonat "Biała Dalia" w Konstancinie. W latach 90-tych napłynął kapitał zagraniczny i powstały hotele: "Marriot", Jan III SObieski", "Altea". W 1991r. hotel "Park" nad jeziorem Malta w Poznaniu, oraz hotel "Amber Baltic" w Międzyzdrojach. W 1992r. "City - Hotel Bydgoszcz" w Bydgoszczy. Najeży on do systemu Viena International Hotel. Temat: Koniec busów do Wawy za 5 lat ? http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=7911 Z Warszawy do Lublina w 100 minut w... 2013 - Nie zamierzamy rezygnować z inwestycji - mówi Dariusz Torczyk, kierownik Obecny stan techniczny linii nie pozwala na jazdę pociągów z prędkością PKP PLK przewidują, że modernizacja zwiększy komfort podróży, skróci czas - Gdyby udało się pozyskać pieniądze unijne, moglibyśmy ruszyć z budową w (źródło: Kurier Lubelski, 22 lutego 2008) Ile będzie jechał bus przy założeniu, że będzie tam do 2012 roku droga No i pytanie drugie - już retoryczne - na ile jest to realne a na ile jest Jagular Temat: PKP likwiduje lubelskie ekspresy PKP likwiduje lubelskie ekspresy Jacek Brzuszkiewicz 25-11-2002, ostatnia aktualizacja 25-11-2002 00:01 PKP likwiduje wszystkie lubelskie pociągi ekspresowe. Będziemy jeździć 15 grudnia Polskie Koleje Państwowe wprowadzają nowy rozkład jazdy. Na liście tzw. pociągów kwalifikowanych nie ma ani jednego lubelskiego - Likwidujemy lubelskie ekspresy, bo z powodu niskiej frekwencji musimy - W miejsce zlikwidowanych pociągów, w miarę możliwości, wprowadzimy Co oznacza ta zmiana? Kupując bilet na pociąg ekspresowy musimy nabyć za Ale miejsce w pociągu to nie wszystko. Kto nawet rzadko jeździ koleją, Na niższym standardzie nie koniec. Pociąg pospieszny między Lublinem a Na koniec jedyna dobra wiadomość. Lublin w nowym rozkładzie jazdy co Zrodlo: http://www1.gazeta.pl/kraj/1,34309,1168862.html Temat: absurd! - podróż na trasie Lublin - Ustka odpowiedz na moje zgłoszenie reklamacyjne: Warszawa, dnia 13.05.2005r. BWS1-780/49 /05 Dzień dobry! Koszt przejazdu w relacji Słupsk – Ustka ( pociąg osobowy PKP PR) Koszt bilety za przejazd dla 1 osoby według taryfy normalnej w relacji Dyrektor Biura (...) Temat: Czy pojadą busy na trasie Kutno-Łódź? Jednak udało się komuś złamać monopol i busy pojadą z Kutna do Łodzi od września. We wrześniu na kutnowskim rynku komunikacyjnym zacznie kursować prywatny bus z Kutna do Łodzi. Kutnianie liczą, że będą mogli trasę tą pokonać szybciej niż zwykłym PKS- em. Prywatny przewoźnik zapewnia, że w przyszłości chciałby wozić mieszkańców naszego miasta również do Płocka i Warszawy. Prawdopodobnie od 12 września na trasie Kutno - Łódź zacznie jeździć prywatny bus. Kutnianie cieszą się, że wkrótce będą mogli szybko i sprawnie dotrzeć do miasta wojewódzkiego. Tym bardziej, że podróż pks-em trwa, aż półtorej godziny. - Do Łodzi jest około 50 kilometrów– mówi Gosia Michalak, studentka. - Niekiedy ich pokonanie zajmuje wieczność. Okazuje sie, że pociąg osobowy, pośpieszny i autobus jadą ponad półtorej godziny. Najlepiej jest więc jeździć własnym autem. Uważam, że dzięki prywatnym przewoźnikom nastąpi ożywienie tego rynku. Nie mogę się już doczekać - dodaje. Właściciel prywatnej firmy przewozowej z Lublina zapewnia, że dzięki jego usługom czas podróży z Kutna do Łodzi skróci się. Podróż ma trwać 1.15 h. Cena normalnego biletu to 10 złoty, a ulgowy to od 7 do 8 złotych. - W przyszłości chciałbym jeździć także z Kutna do Warszawy oraz Płocka – mówi Marek Ślebocki, właściciel firmy. - Mam nadzieje, że będzie tam łatwiej otrzymać przystanki oraz koncesje. Muszę przyznać, że urząd miasta utrudniał mi rozpoczęcie działalności przewozowej w Kutnie. Po raz pierwszy spotkałem się z taką postawą samorządów. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku, zainteresowanych naszym rynkiem komunikacyjnym było trzech przewoźników. Jedynie firmie Marka Ślebockiego udało się, dwaj inni przewoźnicy się wycofali. Zgody na korzystanie z kutnowskich przystanków nie wyraziły wówczas władze miasta. Swoją decyzję tłumacząc względami technicznymi oraz bezpieczeństwa. - Urząd miasta nie wydał zgody na tego typu przewozy głównie z powodu zagrożenia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego – mówi Joanna Brylska z biura prasowego UM . - W okolicy przystanków na których, chcieliby się zatrzymywać przewoźnicy występuje duży ruch, nie ma tam również zatok, na które można byłoby wjechać. Poza tym przewoźnicy chcieliby tam się zatrzymywać w określonych godzinach. Tymczasem analiza ich rozkładu z rozkładem MZK czy PKS pokazała, że jest to nie możliwe. Przewoźnicy poczuli się pokrzywdzeni taką postawą władz lokalnych .O rozstrzygnięcie tego sporu zwrócili się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta w Warszawie. W konsekwencji kutnowskie władze samorządowe zostały ukarane karą pieniężną. - Poprzez takie postępowanie władze samorządowe nadużyły swoją pozycję – mówi Aneta Styrnikz biura prasowego UOKiK w Warszawie. - Popierając tylko wybranych przewoźników, czyli MZK i PKS, naruszyli również swobodę prowadzenia działalności gospodarczej Duży ruch w Kutnie - niezwykle śmieszny argument. Swoją drogą to ciekawe, że firmy z Lublina zaczęły interesować się transportem w Polsce środkowej. Natomiast jeśli chodzi o trasę Kutno-Warszawa, nie wydaje mi się, żeby tam busy stanowiły jakąkolwiek konkurencję dla pociągów pospiesznych poza cenową. Temat: Bratysława Wiedeń Budapeszt 5-9.07.2007 Biuro Turystyki Studenckiej "Master-Tur" przy współpracy z Samorządem Studenckim UMCS w Lublinie zaprasza na wyjazd do trzech europejskich stolic. BRATYSŁAWA WIEDEŃ BUDAPESZT 5-9 LIPIEC 2007 ROK Dzień I (5 lipiec, czwartek) Zbiórka uczestników i wyjazd; Lublin 18.00 (ul. Radziszewskiego, pod „Chatką Żaka”), Stalowa Wola 19.30 (przed dworcem PKS), Rzeszów 21.00 (przed dworcem PKP), Kraków 0.30 (plac Matejki). Przejazd przez Myślenice, Chyżne. Postoje na trasie. Możliwość zakupu posiłków (indywidualnie). Przekroczenie granicy Chyżne / Trstena. Dalsza podróż przez terytorium Słowacji w kierunku Bratysławy przez Żylinę, Trnawę. Dzień II (6 lipiec, piątek) BRATYSŁAWA Przyjazd do hotelu w godzinach porannych i zakwaterowanie(hotel około 25 km od centrum Bratysławy). Czas wolny na odpoczynek. Następnie przejazd na zwiedzanie stolicy Słowacji z licencjonowanym przewodnikiem: Zamek Bratysławski, Katedra św. Marcina, starówka miasta, neoklasyczny Pałac Prymasowski, Parlament słowacki. Czas wolny na zakup pamiątek, indywidualne zwiedzanie. Zakupy w hipermarkecie. Powrót do hotelu. Nocleg. Dzień III (7 lipiec, sobota) WIEDEŃ Wyjazd do Wiednia około godz. 9.00. Zwiedzanie stolicy Austrii z licencjonowanym przewodnikiem: Wzgórze Kahlenberg, gdzie zobaczyć można m.in. panoramę Wiednia i miejsce poświęcone królowi Janowi III Sobieskiemu z czasów odsieczy wiedeńskiej. Belweder, Katedra św. Szczepana, Stare miasto, Holfburg, Schonbrunn (letnia rezydencja Habsburgów), Parlament, Opera Wiedeńska, oraz kompleksy pałacowo - zamkowe Habsburgów, Park Ludowy. Przejazd do dzielnicy z ciekawą architektonicznie zabudową Hundertwassera. Czas wolny na zakup pamiątek i posiłek (indywidualnie). Powrót do Bratysławy na nocleg około 22-ej. Dzień IV (8 lipiec, niedziela) BUDAPESZT Około godziny 900 wyjazd do Budapesztu. Po drodze do stolicy Węgier zwiedzanie zespołu zamkowego z Katedrą św. Stefana na wzgórzu Esztergom (największy kościół na Węgrzech, piąty co do wielkości na świecie). Przyjazd do Budapesztu i zwiedzanie z licencjonowanym przewodnikiem: Bazylika św. Stefana, Wzgórze Gellerta (panorama miasta), Parlament, Dzielnica Zamkowa, stare miasto. Czas wolny. Wieczorem (dla chętnych) rejs statkiem turystycznym po Dunaju z lampką szampana przy melodii walca, podziwiając tym samym piękny widok Budapesztu po obu stronach rzeki (koszt indywidualny 40 zł). Panorama Budapesztu nocą z tarasu widokowego na zamku. Około godziny 23-ej wyjazd do Polski. Możliwość zakupów w hipermarkecie w okolicach Budapesztu. Dzień V (9 lipiec, poniedziałek) Przejazd przez terytorium Węgier, Słowacji. Przekroczenie granicy w godzinach porannych. Postój na trasie na posiłek (indywidualnie). Powrót do Lublina w godzinach południowych. Zakończenie wyjazdu. Koszt wyjazdu 490 zł ŚWIADCZENIA: przejazd autokarem lub busem klasy lux marki zachodniej (Mercedes lub Scania) z pełnym wyposażeniem; barek, toaleta, DVD/Video, klimatyzacja, 2 noclegi w okolicach Bratysławy, pokoje 2,3 i 4-osobowe z TV, łazienkami, zwiedzanie miast i obiektów (Kahlenberg, Esztergom, Bazyliki), ubezpieczenie KL, NNW, opieka pilota na trasie, zwiedzanie miast z licencjonowanymi przewodnikami (Bratysława, Wiedeń, Budapeszt), opłaty komunikacyjne (parkingi, autostrady). Informacje i zapisy: Piotr Toczek, tel.: 693-425-910, Maciej Kocik, tel.: 692-318-386, e-mail: www.samorzad.umcs.lublin.pl Temat: Szybka kolej Lublin-Warszawa Rząd sięga do Unii Europejskiej po pieniądze na dokumenty niezbędne do przebudowy linii kolejowej z Lublina do Warszawy. Po przeprowadzeniu inwestycji podróż do stolicy może skrócić się o godzinę. To, czy pieniądze dostanie, okaże się w sierpniu. O wysłaniu bardzo ważnego dla Lubelszczyzny listu poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Urzędnicy proszą o dofinansowanie siedmiu przedsięwzięć. W tym - na wniosek kolejarzy - o pieniądze na studium wykonalności linii kolejowej nr 7, która wiedzie z Dorohuska (przejście graniczne z Ukrainą) przez Chełm i Lublin do Warszawy. - Wniosek dotyczy przygotowania niezbędnej dokumentacji przedprojektowej - tłumaczy Teresa Jakutowicz, zastępca dyrektora Biura Informacji i Promocji. Na napisanie dokumentacji trzeba 1,6 mln euro, z czego połowę może dać Unia Europejska z Funduszu TEN-T. Choć pieniądze nie byłyby jeszcze przeznaczone ani na roboty, ani nawet na plany, z którymi budowlańcy mogliby ruszyć w teren, to i tak przybliżyłyby Lubelszczyznę do przebudowy linii kolejowej. - Studium wykonalności jest niezbędne dla dalszego przygotowania inwestycji - przyznaje Krzysztof Łańcucki, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która odpowiada za tory. Dla naszego regionu "siódemka” to najważniejsza linia. Jest jedyną alternatywą dla podróżnych, którzy chcą się dostać z Lubelszczyzny do stolicy, a nie chcą, lub nie mogą, skorzystać z samochodu. Podróż pociągiem jest bezpieczna, nie traci się czasu i nerwów, stojąc w korkach. Teraz jazda z Lublina do Warszawy trwa 2,5 godziny, po remoncie może zająć 90 minut a nawet... niecałą godzinę. Wszystko zależy od tego, który wariant przebudowy wybierze PKP PLK. Autorzy studium wykonalności mają przygotować kilka wersji. Pierwsza zakłada tylko zabezpieczenie linii przed dalszą degradacją, choć kolej zapowiada, że po tak minimalistyczny wariant nie sięgnie. Drugi przewiduje doprowadzenie torów do dawnej świetności. Realizacja trzeciej wersji umożliwiłaby pociągom pasażerskim jazdę z prędkością 160 km/h. Czwarty, najbardziej śmiały, zakłada umożliwienie przejazdu z prędkością do 200 km/h pociągom z wychylnym pudłem. Listę projektów, które dostaną pieniądze z TEN-T, unijni eksperci zatwierdzą w sierpniu. Na generalny remont torów potrzeba 700-800 mln euro. Pieniędzy można szukać w kasie państwa, ale o wiele pewniejszym rozwiązaniem jest zapisanie inwestycji w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Kolejowa inwestycja znalazła się już w tym programie, ale na liście rezerwowej (potem została z niej usunięta). Jeśli to się nie uda, szybszym pociągiem pojedziemy do Warszawy w najlepszym przypadku w 2015-2016 r. Jeśli się uda.... A uda się? Jak myślicie? Temat: Dziennikarski "popis" w "Kurierze Lubelskim"
Dla przykładu weźmy połączenia z Wrocławia do Wawy: Pozdrawiam, Temat: Lotnisko Kielce BIZNES | TRANSPORT | Nowe porty lotnicze na mapie Polski Lotniska: najbardziej zaawansowana inwestycja w Lublinie, Kielce wciąż walczą o pieniądze Co najmniej cztery nowe porty lotnicze mają zostać otwarte do 2012 roku. Wiele wskazuje, że pierwszy powstanie pod Lublinem, a pod Kielcami w ogóle może go nie być. KATARZYNA KOZIŃSKA-MOKBZYCKA katarzyna.kozinska@infor.pl Za kilka dni Komisja Europejska ma wydać werdykt w sprawie dofinansowania budowy lotniska w podkieleckich Obicach. Władze regionu liczą, że UE przekona się do projektu, którego orędownikiem był Przemysław Gosiewski. - Lotnisko ma być kołem zamachowym dla regionu. Świętokrzyskie nie jest uwzględnione w planach budowy autostrad. Port lotniczy mógłby obsługiwać i pasażerów, i przewozy towarowe - mówi Iwona Potaczała, rzecznik urzędu marszałkowskiego. KE nie przyjmowała argumentów samorządu twierdząc, że 39 mln euro dotacji zostanie zmarnowane, bo lotnisko na siebie nie zarobi. Teraz ocenę wyda niezależny ekspert powołany przez Brukselę. Kieleckie Obice są jednym z co najmniej czterech portów, które mają uzupełnić białe plamy na lotniczej mapie Polski. Łącznie na ich uruchomienie zostanie wydane co najmniej 800 mln zł. Do tego należy doliczyć nawet kilkaset milionów na budowę lub rozbudowę infrastruktury okołolotniskowęj: drogi, kolej dojazdową itp. Zdaniem resortu transportu co najmniej dwa nowe lotniska są niezbędne na wschodniej ścianie, gdzie dziś funkcjonuje tylko jedno-w Rzeszowie. Mają powstać dwa: w podlubelskim Świdniku i w Białymstoku. - Na początku listopada wystąpimy do Urzędu Lotnictwa Cywilnego o promesę zezwolenia na założenie lotniska. Mamy już zapewnione 49 mln euro z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego - mówi Grzegorz Muszyński, szef portu Lublin - Świdnik. Liczy, że w II połowie 2008 roku uda się ogłosić przetargi na budowę terminala i pasów. Białystok chce wybudować lotnisko w Krywlanach. Pod koniec października ostateczną decyzję w sprawie lokalizacji ma podjąć sejmik, bo budowie sprzeciwiają się mieszkańcy. - Bardzo się staramy, aby lotnisko zaczęło działać najdalej za trzy lata - podkreśla Lech Wasilewski z podlaskiego urzędu marszałkowskiego. W najtrudniejszej sytuacji są promotorzy reaktywacji lotniska w Zegrzu Pomorskim koło Koszalina. Rozwiązanie Sejmu LOTNISKA W POLSCE 8,58 mln pasażerów podróżowało samolotami w I półroczu 2007 r., w tym 4,4 mln osób odprawiły regionalne porty lotnicze Udział portów w rynku podróży pasażerów w I półroczu 2007 r. (w proc.) Okęcie Kraków Balice Katowice-Pyrzowice 9,25 Gdańsk-Rębiechowo 9,01 Wrodaw-Starachowice 6,91 Poznań-Ławica 4,15 tódź-Lublinek 1,75 Rzeszów 1,49 Szczecin-Goleniów 1,17 Bydgoszcz 0,94 Zielona Góra 0,05 Źródło ULC 48,88 16,4 przekreśliło okazję na szybkie uchwalenie przepisów ułatwiających przekazywanie nieruchomości pod lotniska z Agencji Mienia Wojskowego do samorządów. Na razie Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego (SGiPPŚ), które zajmuje się przygotowaniem inwestycji, dzierżawi 200 ha terenu lotniska od AMW. UE może dofinansować rozbudowę 12 mln euro. Projektem interesują się też prywatni inwestorzy, ale czekają na rozwiązanie kwestii własności terenu lotniska. - Zgłasza się do nas bardzo wielu inwestorów, przede wszystkim zagranicznych, którzy chcą się zaangażować w ten projekt. Liczymy, że lotnisko zacznie funkcjonować w 2011 roku - mówi Czesław Zdrojewski, dyrektor biura Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego, które dzierżawi od AMW teren pod przyszłe lotnisko.* GAZETA PRAWNA 2007-10-15 Temat: Pociąg z Kielc do Kołobrzegu jechał 21 godzin Pociąg z Kielc do Kołobrzegu jechał 21 godzin Kolejny niechlubny rekord pobity. Pasażerowie pociągu z Kielc do - To chyba jakaś kpina. Mamy XXI wiek, a PKP nie ma wystarczającej W ostatni piątek pociąg wyjechał z Kielc zgodnie z planem o godz. 20.13. Problemy zaczęły się już w Skarżysku Kamiennej. Nawałnica, która w tym Nikt nie udzielał informacji - Córki nie wiedziały, co robić. Nikt nie udzielał żadnych informacji. Okazuje się, że jadący z Kielc pociąg miał się połączyć w Dęblinie z - Nie wiedzieliśmy, jak długo potrwa naprawa uszkodzonej przez wichurę Maszynista skończył pracę i wrócił do domu Maszynista i obsługa pociągu jadącego z Kielc, dowieźli więc podróżnych - Nie było kadry ani dodatkowej lokomotywy. Musieliśmy czekać, aż Jak to możliwe, że kolei nie była przygotowana na awaryjną sytuację? - Marek Starościak komentuje to krótko: - Zdecydowałem się wysłać dzieci Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce Temat: Grudzień Alkomat w każdym aucie? Podpisz petycję! Chciałbyś, aby Twój samochód był wyposażony w alkomat? Jeśli tak - podpisz petycję skierowaną do Komisji Europejskiej na stronie www.alkocasco.pl lub w jednymz 8 miast w Polsce. Jest to apel do Komisji Europejskiej, by zachęcała producentów do seryjnego wyposażania samochodów w alkomat. Zbiórka podpisów pod petycją została zorganizowana w ramach akcji społecznej AlkoCasco – Alkomat w każdym aucie, zainicjowanej przez producenta wódki Soplica. Na świecie producenci samochodów podejmowali i podejmują inicjatywy mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa podróży, w tym ograniczenie liczby kierowców jadących po alkoholu. To dlatego opracowywane są rozwiązania polegające na wyposażaniu samochodów w urządzenia sprawdzające stężenie alkoholu w organizmie kierowcy, które były lub będą wdrażane w niedalekiej przyszłości. W ramach „AlkoCasco – alkomat w każdym aucie” Soplica – organizator akcji - chce zwrócić się do Komisji Europejskiej z petycją o wydanie dyrektywy zachęcającej wszystkich producentów do dodawania alkomatów do podstawowego wyposażenia samochodów. Dzięki temu każdy kierowca, który ma wątpliwości, czy w jego organizmie znajduje się jeszcze alkohol, mógłby je rozwiać i podjąć odpowiedzialną decyzję. Badania przeprowadzone w ramach akcji AlkoCasco przez instytut Pentor we wrześniu br. potwierdzają zapotrzebowanie na tego typu inicjatywy. Blisko 60% respondentów (w niektórych grupach było to nawet ponad 70%) korzystałoby z alkomatu, gdyby był on częścią wyposażenia seryjnego auta. Wszyscy, którzy chcą zwiększać bezpieczeństwo na drogach i podpisać się pod wnioskiem do Komisji Europejskiej zachęcającym do dołączenia alkomatów do wyposażenia aut mogą to zrobić elektronicznie na stronie www.alkocasco.pl lub w jednym z centrów handlowych w 8 miastach w Polsce. Akcja odbędzie się w godzinach 10-18 w następujących miejscach: 13 grudnia 2008 (sobota) - Warszawa - CH Blue City, Al. Jerozolimskie 179 - Poznań - CH Poznań Franowo, ul. Szwedzka 6 - Kraków - CH Carrefour Witosa, ul. Witosa 7. Tu w godzinach 13-16 obecny będzie również aktor Tomasz Schimscheiner, wspierający akcję AlkoCasco - Lublin - CH Galeria Lubelska Carrefour, Al. Witosa 6 20 grudnia 2008 (sobota) - Szczecin - CH Galeria Gryf, Carrefour, ul. Wiosenna 32 - Łódź - CH Carrefour, ul. Przybyszewskiego 176/178 - Bydgoszcz - Galeria Glinki, ul. Al. Jana Pawła II 115 - Białystok - CH Galeria Zielone Wzgórze, Carrefour, ul. Wrocławska 20 AlkoCasco w liczbach Zainicjowana przez markę Soplica akcja „AlkoCasco – Alkomat w każdym aucie” ma na celu ograniczenie liczby tzw. nieświadomie pijanych kierowców i poprawę bezpieczeństwa na drogach poprzez popularyzację alkomatów. Akcja ma zachęcać kierowców do sprawdzania poziomu alkoholu w organizmie za każdym razem, gdy w ciągu ostatnich 24 godzin pili alkohol i zamierzają prowadzić samochód, bądź do powstrzymania się od jazdy w razie jakichkolwiek wątpliwości. Dotychczas Soplica podjęła szereg działań zwiększających świadomość kierowców na temat zagrożenia, jakie niesie ze sobą nawet niewielkie przekroczenie dopuszczalnego stężenia alkoholu w organizmie: - 15 000 alkomatów i ulotek edukacyjnych trafiło do Kierowców Autostrady Wielkopolskiej w dniach 29 września – 1 października - Ponad 2000 alkomatów i ulotek edukacyjnych trafiło do pracowników grupy CEDC, producenta wódki Soplica - 100 000 ulotek edukacyjnych zostało rozdystrybuowanych kierowcom z całej Polski podczas rutynowych kontroli Policji. Akcja ta prowadzona jest od 27 października we współpracy marki Soplica z Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji - 1 000 000 alkomatów zostało dołączonych do butelek wódki Soplica. Więcej: www.alkocasco.pl Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 62 rezultatów • 1, 2 |