Biuro Turystyczne TURYSTA Lublin

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro Turystyczne TURYSTA Lublin




Temat: Wycieczki do strefy
Ok. panowie i panie troszkę was uświadomię. Wycieczka własnym pojazdem, bez przewodnika, nawet, jeśli dostaniecie pozwolenie to coś na co ja się na to nie pisze.
Rosyjski…. jest tam bardzo przydatny ale…. Na Ukrainie mówią troszkę inaczej niż was w szkołach uczyli, i nie znając DOBRZE tego języka dogadać się jest naprawdę cholernie trudno.
Angielski…jest przydatny głównie po to aby dogadać się z przewodnikiem.
Ukraina sama z siebie do najbezpieczniejszych krajów europy nie należy. Tak wiem, że w Polsce też można dostać po paszczy, ale tam jest to dużo prostsze zwłaszcza, jeśli jest się turystą i nie zna języka. Natomiast ostatnia wycieczka z muzeum etnograficznego Lublinie jechała do Strefy w obstawie 2 radiowozów i funkcjonariuszy z kałasznikowami, nie dla tego żeby nic nie wynieśli, ale dla tego, że tam Policja po domach nie chodzi, co czyni z tego rejonu raj dla wszystkich, których policja widziała by chętnie za kratkami.
Promieniowanie…. Głównym zagrożeniem w strefie jest nie tyle promieniowanie jako takie, ale pył/piach, który niestety nie leży w miejscu i chętnie dostaje się do płuc.

Tak chętnie bym tam pojechał, ale
1. jak będę miał pieniądze
2. wybadam sytuację
3. będę miał pełny kosztorys.
4. będę miał konkretną grupę i ustalony termin z lokalnym biurem turystycznym

Staram się zdobyć jakieś informacje o bazie hotelowej i aktualnej sytuacji na miejscu, oraz kosztach ITD. jak będę miał KONKRETNE informacje to je ty zamieszczę.





Temat: Czy Polska może zostać potęgą turystyczną?

Oj, dawno chyba z agroturystyki nie korzystał
A jak myślicie - czy do promocji Polski i regionów nadają się ścieżki edukacyjne Lasów?

Ano korzystal, i to niedawno, rok temu, tuz po cyklonie, ktory w siepniu spustoszyl lasy m.in. n-ctw. Przedborz i Sobibor. Aby zrobic material do Ech, musialem zamowic kwatere. Byl to pokoj po siostrze, ktora sie przeprowadzila do Lublina, kuchnia wspolna ze wszstkimi, lazienka wspolna z dziecmi gospodarzy.
Zgoda, agroturystyka sluzy dorobieniu, a nie zarabianiu, ale aby dorobic, tez trzeba zainwestowac. Moze ktos poleci na takie warunki, w jakich ja bylem, ale wiekszosc turystow niekoniecznie.
A sciezki edukacyjne - jak najbardziej! To wspaniala promocja i atrakcja turystyczna. Ale pokazcie mi strone internetowa ktorejs RDLP, gdzie takowe sa reklamowane. Nie przecze, ze jest ich troche, ale na pewno nie podane tak, jak byc powinny. No i poza tym czy o tych sciezkach wie ktos w biurach informacji turystycznej? Smiem watpic.





Temat: Lublin - najciekawsze, magiczne miejsca

Turystyczny tor przeszkód
O atrakcje Lublina przyjezdny musi pytać w... informacji kolejowej

Wizytę w Lublinie turyści często rozpoczynają na dworcu. Ale wypatrywanie informacji turystycznej nic nie da. Dopiero obok przystanku trolejbusowego stoi drogowskaz kierujący przyjezdnych do informacji odległej o 2 kilometry.
- Według naszej orientacji, nie ma potrzeby utworzenia drugiego punktu informacyjnego dla turystów przy dworcu - przekonuje Stanisław Turski, dyrektor Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej (LOIT) na Starym Mieście. - Zresztą już wkrótce stanie tam podświetlony plan miasta. I na nim zaznaczonych będzie 70 największych atrakcji.
• Ale nie będzie tam np. informacji o cenach biletów do muzeów, czy też godzinach ich otwarcia, albo o repertuarze kin lub teatrów?
- W ograniczonym zakresie niektóre dane udostępnia informacja kolejowa. Przekazaliśmy tam trochę folderów i turystycznych planów miasta.
• Jednak nie ma tam oznaczenia, że jest to informacja turystyczna. Dlaczego?
- Nie zgadza się na to kolej. Jej pracownicy nie mają odpowiedniej wiedzy. Przekazują tylko nasze materiały. A jeśli wiedzą o Lublinie coś więcej, to tylko od siebie. Nie chcemy, by ktoś był rozgoryczony faktem, że w okienku oznaczonym jako informacja turystyczna, nie uzyskał wyczerpującej odpowiedzi na pytania - mówi Turski.
Koszty uruchomienia na dworcu informacji z prawdziwego zdarzenia LOIT szacuje na 40 tys. zł rocznie. Dla porównania na najnowszą dostawę materiałów promocyjnych takich jak smycze na komórki, kubki i wizytowniki Ratusz wyda prawie 89 tys. zł.
Ale na drugi punkt informacyjny miasto pieniędzy nie wyłoży. - Nie mamy takich planów, bo nie ma takiej potrzeby - stwierdza Mirosław Kalinowski z biura prasowego Ratusza. Tymczasem w wielu innych miastach Polski wszelkie niezbędne informacje turyści mogą uzyskać tuż obok dworca.


dziennikwschodni.pl



Temat: Targi turystyczny "Na styku kultur"
2009-02-25

Targi ciekawych miejsc

Jubileuszowe XV Międzynarodowe Targi Regiony Turystyczne NA STYKU KULTUR rozpoczną się już 27 lutego i potrwają do 1 marca.

W tegorocznej imprezie udział weźmie 160 przedstawicieli branży turystycznej. Są wśród nich wystawcy zagraniczni z: Białorusi, Chin, Czech, Gruzji, Hiszpanii, Litwy, Niemiec, Portugalii, Rosji, Serbii, Sri Lanki, Ukrainy, Węgier oraz Wielkiej Brytanii. Ich prezentacje uzupełnią zaproszenia do innych zakątków świata, przygotowane przez biura podróży.

Krajową ofertę turystyczną przedstawią instytucje samorządowe i lokalne z 12 województw, hotele, ośrodki rekreacyjne i gospodarstwa agroturystyczne.

Aby ułatwić zwiedzanie, organizatorzy przygotowali specjalne oznakowanie dla stoisk, prezentujących ofertę z tzw. ekspozycji wiodącej. Stoiska z „brązowym zamkiem” będą zachęcać do „wypoczynku z duchami” i prezentować atrakcje miejsc posiadających ciekawe legendy oraz… sympatyczne zjawy. „Różowa muszelka z perłą” zaprosi do zapoznania się z ofertą: turystycznych uzdrowisk, centrów SPA oraz wellness. Natomiast niebieski znaczek przypominający akropol będzie inspirować do odwiedzenia miejsc turystyki kulturowej oraz miast pretendujących do miana Europejskiej Stolicy Kultury 2016, czyli: Torunia, Lublina, Poznania i oczywiście Łodzi.

Regionem partnerskim tegorocznych targów jest województwo lubuskie, które zaanonsuje się w Łodzi pod hasłem „Lubuskie – Natura - Historia -Legenda”. Na stoisku przez pierwsze dwa targowe dni odbywać się będzie konkurs wiedzy o regionie. Główną nagrodą będzie weekend dla dwóch osób w czterogwiazdkowym hotelu Bukowy Dworek w Gronowie k/Łagowa Lubuskiego. Losowanie odbędzie się w niedzielę o godz. 12.

Targom towarzyszy Łódzki Jarmark Turystyczny. Chętni będą mieć także okazję, by pospacerować „Aleją twórców ludowych”, obejrzeć wystawę pt. „Pejzaż malowany ziemi łódzkiej”, pograć w golfa albo na przykład odwiedzić osadę bractwa rycerskiego. (M.Ka.)

Godziny zwiedzania:

27 lutego: 10 - 17 dla profesjonalistów
28 lutego: 10 - 17 dla profesjonalistów i publiczności
1 marca: 10- 16 dla profesjonalistów i publiczności
Ceny biletów:

Bilet normalny: 7 zł
Bilet ulgowy: 5 zł
Bilet rodzinny (2+1, 2+2): 15 zł
Karta dla profesjonalisty: 30 zł (upoważnia do wstępu przez wszystkie trzy dni targowe)

ŹRÓDŁO: www.uml.lodz.pl



Temat: Polscy urbaniści z wizytą w Rzeszowie.

Polscy urbaniści z wizytą w Rzeszowie

Od środy, 23 maja, Rzeszów gościł uczestników XIII Zjazdu Konferencji Gminnych Służb Planowania i Zagospodarowania Przestrzennego. Konferencja skupia wszystkie jednostki samorządowe, zajmujące się planowaniem przestrzennym na obszarze 16 polskich miast: Bełchatowa, Białegostoku, Bielska-Białej, Bydgoszczy, Gdańska, Kielc, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Przemyśla, Skierniewic, Szczecina, Torunia, Wrocławia oraz – oczywiście – Rzeszowa.
Przed kilku laty, z inicjatywy przedstawicieli tych miast zawiązana została KGSPiZP. Jej celem była wymiana doświadczeń i rozwiązywanie wspólnych problemów całego środowiska polskich urbanistów. Ich zjazdy odbywają się dwa razy w roku w miastach tworzących Konferencję, i tym razem przyszła kolej na Rzeszów. W czasie spotkania architekci dyskutowali o problemach zachowania ładu przestrzennego wobec dwoistości prawa w zakresie zagospodarowania przestrzennego (czyli relacjach: plany – studia – decyzje o warunkach zabudowy) oraz randze Biur Rozwoju w budowaniu ładu przestrzennego.
Ale architekci z całej Polski nie tylko obradowali, ale też i zwiedzali Rzeszów. Już w środę po południu goście przeszli Podziemną Trasą Turystyczną (na fot.). – Trasa jest super, to nie są zwykłe piwnice, jak w kilku innych miastach, ale bardzo ciekawe podziemia o wielu poziomach i bogatej historii. To kapitalna oferta dla turystów odwiedzających wasze miasto – chwalili. Podobnie oceniali też Rzeszów w czasie przejażdżki po mieście (gości woził autobus rzeszowskiego MPK napędzany gazem ziemnym CNG). Swymi opiniami na temat miasta urbaniści podzielili się z prezydentem Tadeuszem Ferencem na spotkaniu w Ratuszu (na fot.).
– Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem Rzeszowa, tempa powiększania jego obszaru czystości i porządku, ogromnej ilości zieleni, dobrej jakości ulic którymi można wygodnie jeździć. Jak pan to robi? – pytali prezydenta. – To ogromna praca wszystkich mieszkańców, a do tego ciągła walka o zdobywanie funduszy z zagranicy – odpowiadał Tadeusz Ferenc. – A, żartując oczywiście, jeśli chcecie aby u was było podobnie to... weźcie mnie do siebie – dodał z uśmiechem prezydent.
Urbaniści obejrzeli też, eksponowaną w Liceum Sztuk Plastycznych, wystawę wybranych prac planistycznych Biura Rozwoju Miasta Rzeszowa i prac dyplomowych młodych pracowników BRMR.

www.rzeszow.pl




Temat: Niepowtarzalny klimat z brzydkim PKS-em w tle

"Generalnie to dziura" - mówili przed wizytą w Lublinie turyści, których w celach badawczych zaproszono do miasta. "Niesamowite wrażenia, po prostu feeling" - mówili po powrocie z Lublina. "Ale ten dworzec PKS, sugeruje, że to biedne miasto" - nie ukrywali. I dzieje się u nas za mało.
Gdy firma ARC Rynek i Opinie pokazała wybranym przez siebie respondentom billboardy, którymi w zeszłym roku Lublin reklamował się w Warszawie, co czwarta osoba stwierdziła, że w ten sposób zapewne reklamuje się... Kraków. 19 proc. stwierdziło, że plakaty przygotowano w Częstochowie (co ciekawe, 3 proc. zapytanych o plakaty odpowiedziało, że namawiają do odwiedzenia... Lichenia). - Usunęliśmy z plakatów informacje, że chodzi o Lublin - mówi Andrzej Gołoś z ARC. W efekcie tylko 11 proc. respondentów odgadło, że plakaty przygotowało nasze miasto

O plakaty zapytano drogą internetową ponad 900 osób. Grubo ponad połowa odpowiedziała, że billboardy zachęcają do wizyty w mieście.

ARC na zlecenie miasta wybrało również pięć par, które przysłano na weekend do Lublina, by zebrali swoje wrażenia jako zwykli turyści. Agencja dobrała ludzi mieszkających w Warszawie, w wieku od 25 do 45 lat, bezdzietnych, z ponadprzeciętnymi zarobkami.

Zanim turyści zjawili się w Lublinie zapytano ich, co myślą o mieście. "Generalnie to dziura", "W drodze z Warszawy najpierw jest Kazimierz, później pustynia i dopiero później Zamość" - wyznały osoby zaproszone do Lublina.

- Największy problem to ogólna niewiedza Polaków na temat Lublina. Zmiana zakorzenionych negatywnych stereotypów zajmuje wiele lat - wskazuje Gołoś. Z badań ARC wynika, że wiele zmienić może turystyczna wyprawa do Lublina.

"Po prostu feeling. Wszystkie zakamarki, bramy, knajpki pochowane w piwnicach sprawiają, że Lublin ma niesamowity, urzekający klimat" - stwierdzili ci sami turyści, którzy przed weekendem w Lublinie mówili "dziura".

Jednak wyniki badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia to nie jest pochwalny pean na cześć Lublina i jego rewelacyjnego przygotowania na przybycie turystów. - Z naszej strony powracało pytanie o to, co się nie podobało - podkreśla Gołoś.

Mimo że dla turystów Stare Miasto jest niezwykle urokliwe, to z badań wynika, że poza starymi kamienicami nie znaleźli wielu innych atrakcji. Zwiedzali Majdanek, stary kirkut i oprócz obiadów w staromiejskich pubach na tym zwiedzanie się kończyło.

- Brakowało imprez, koncertów - tłumaczy Gołoś. Turystom nie pomogło to, że w soboty Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej jest czynny tylko do godz. 15, a w niedziele jest na głucho zamknięty.

Poza tym 37 proc. negatywnych spostrzeżeń po wizycie w Lublinie to impresje ze spacerów po brudnych i zaniedbanych ulicach.

- Trzeba poprawić estetykę miasta, bo takie okolice jak dworzec PKS sprawiają wrażenie, że Lublin jest miastem biednym - mówi Adam Czarnecki, wiceprezes ARC.

Miejscy urzędnicy odpowiadają, że badania pokazują kierunek, w jakim pójdą kolejne działania marketingowe miasta. Część zastrzeżeń da się poprawić niemal od zaraz. - Od tego sezonu turystycznego w lubelskich hotelach wystawimy regały z bezpłatnymi informatorami, a miejskie gadżety będą do kupienia w LOIT - zapowiada Michał Krawczyk, kierujący biurem marketingu miasta.

Wyniki badań komentuje również prezydent Adam Wasilewski: - Nie mogę się zgodzić z tym, że Lublin jest miastem brudnym. Być może od lipca dworzec PKS przejmie na własność marszałek województwa, a wtedy bardziej prawdopodobne będzie rozwiązanie problemu tego terenu. Natomiast LOIT będzie dłużej otwarty w weekendy - zapewnia prezydent.


Źródło: Gazeta Wyborcza Lublin



Temat: PARYŻ 26-30.06.2008 atrakcyjna cena 599 zł
www.mastertur.pl

Studenckie Biuro Turystyki „MASTER TUR” przy współpracy z licencjonowaną firmą turystyczną i transportową oraz z Samorządami Studenckimi Uczelni w Lublinie, Krakowie, Warszawie i Rzeszowie zaprasza na wyjazd do Paryża

Program wyjazdu

Dzień I WYJAZD (26. 06, czwartek)
Zbiórka uczestników i wyjazd; Lublin 6.00 (ul. Radziszewskiego, pod Chatką Żaka), Stalowa Wola 8.00 (przed dworcem PKS), Rzeszów 9.30 (przed dworcem PKP), Kraków 12.00 (plac Matejki), Katowice 13.30 (dworzec PKP, ul. św. Andrzeja), Gliwice (Miasteczko PŚ). Postoje na trasie na posiłek (indywidualnie). Przejazd przez Niemcy (Gera, Frankfurt) w kierunku Francji (trasa Lublin - Paryż 1800 km)

Dzień II PARYŻ (27.06, piątek)
Przyjazd do hotelu i zakwaterowanie w godzinach przedpołudniowych. Hotel Ambiance lub Etap około 20 km pod Paryżem w miejscowości La Queue en Brie. Czas na posiłek i odpoczynek (około 1,5 godziny). Wyjazd na zwiedzanie miasta: Zwiedzanie muzeum Luwru (wstęp i zwiedzanie indywidualne, około 2 godziny. Koszt od 8-10 €). Czas wolny w ogrodach Tuileris. Spacer wzdłuż Pól Elizejskich, - Plac Charles de Gaulle, Łuk Triumfalny. Godzinny rejs statkiem po Sekwanie z przewodnikiem multimedialnym w języku polskim (koszt indywidualny 10 €). Powrót do hotelu w późnych godzinach nocnych.

Dzień III PARYŻ (28.06, sobota)
Wyjazd do hipermarketu na zakupy, następnie około godziny 1030 wyjazd na zwiedzanie Paryża; Galeria La Fayette, Opera, zwiedzanie muzeum perfum firmy Fragonard. Możliwość zakupu oryginalnych francuskich perfum. Zwiedzanie objazdowe z licencjonowanym przewodnikiem: Plac Concorde, Luwr, Katedra Notre - Dame, Paryska Sorbona, Panteon, Ogrody Luksemburskie, Pałac i Kościół Inwalidów, Pola Marsowe, Wieża Eiffla. Przejazd na Bulwar Clichi; wejście na Monmartre, zwiedzanie Bazyliki, Sacre – Coeur, Plac Pigalle, Moulin Rouge. Czas wolny na posiłek. Powrót do hotelu ok. północy.

Dzień IV PARYŻ (29.06, niedziela)
Pobudka. Spakowanie się i wyjazd autokarem do Paryża około 11.00. Zwiedzanie indywidualne: Katedra Notre – Dame. Czas wolny na posiłek w dzielnicy łacińskiej i zakup pamiątek. Odpoczynek w Ogrodach Luksemburskich (przy sprzyjającej pogodzie). Na życzenie grupy możliwy będzie wjazd na Wieżę Eiffla, (koszt 12 € - indywidualna opłata uczestników). Czas wolny na wieży, panorama miasta. Wyjazd z Paryża około północy. Wieczorna toaleta (prysznic płatny 1-2 € ) na autogrillu pod Paryżem.

Dzień V POWRÓT (30.06, poniedziałek)
Nocny przejazd przez Francję, Niemcy. Przekroczenie granicy w godzinach południowych. Postój na posiłek na terenie Polski. Przejazd przez terytorium Polski; (Katowice, Kraków, Rzeszów – godziny wieczorne). Powrót do Lublina w godzinach nocnych. Zakończenie wyjazdu.

Cena (wyjazd z Krakowa i Katowic): 599 zł
(wyjazd z Warszawy, Lublina i Rzeszowa - 680 zł)

Cena zawiera: przejazd autokarem marki zachodniej klasy lux (video/DVD, barek, toaleta, klimatyzacja), ubezpieczenie NNW i KL, 2 noclegi w hotelu Ambiance pokoje 2 i 3 – osobowe z łazienką i TV, opieka pilota, zwiedzanie Paryża z licencjonowanym przewodnikiem, wycieczka objazdowa po Paryżu, bilety na przejazd środkami transportu miejskiego; metro w Paryżu, oraz opłaty drogowe i parkingowe, podatek Vat.

Cena nie zawiera: wyżywienia, biletów wstępu (Wieża Eiffla 12 €, Luwr 8-10 €, rejsu statkiem po Sekwanie 10 €. Ponadto w programie uwzględniono również wyjazd na zakupy wyżywienia w hipermarketach na terenie Francji.

Informacje o wyjeździe:
+48 693 425 910 lub +48 692 318 386
e-mail: wyjazdy.studenckie@gmail.com
www.mastertur.pl

ZAPISY NA WYJAZD POPRZEZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY NA NASZEJ STRONIE www.mastertur.pl




Temat: PARYŻ 26.06-30.06.2008
www.mastertur.pl

Studenckie Biuro Turystyki „MASTER TUR” przy współpracy z licencjonowaną firmą turystyczną i transportową oraz z Samorządami Studenckimi Uczelni w Lublinie, Krakowie, Warszawie i Rzeszowie zaprasza na wyjazd do Paryża

Program wyjazdu

Dzień I WYJAZD (26. 06, czwartek)
Zbiórka uczestników i wyjazd; Lublin 6.00 (ul. Radziszewskiego, pod Chatką Żaka), Stalowa Wola 8.00 (przed dworcem PKS), Rzeszów 9.30 (przed dworcem PKP), Kraków 12.00 (plac Matejki), Katowice 13.30 (dworzec PKP, ul. św. Andrzeja), Gliwice (Miasteczko PŚ). Postoje na trasie na posiłek (indywidualnie). Przejazd przez Niemcy (Gera, Frankfurt) w kierunku Francji (trasa Lublin - Paryż 1800 km)

Dzień II PARYŻ (27.06, piątek)
Przyjazd do hotelu i zakwaterowanie w godzinach przedpołudniowych. Hotel Ambiance lub Etap około 20 km pod Paryżem w miejscowości La Queue en Brie. Czas na posiłek i odpoczynek (około 1,5 godziny). Wyjazd na zwiedzanie miasta: Zwiedzanie muzeum Luwru (wstęp i zwiedzanie indywidualne, około 2 godziny. Koszt od 8-10 €). Czas wolny w ogrodach Tuileris. Spacer wzdłuż Pól Elizejskich, - Plac Charles de Gaulle, Łuk Triumfalny. Godzinny rejs statkiem po Sekwanie z przewodnikiem multimedialnym w języku polskim (koszt indywidualny 10 €). Powrót do hotelu w późnych godzinach nocnych.

Dzień III PARYŻ (28.06, sobota)
Wyjazd do hipermarketu na zakupy, następnie około godziny 1030 wyjazd na zwiedzanie Paryża; Galeria La Fayette, Opera, zwiedzanie muzeum perfum firmy Fragonard. Możliwość zakupu oryginalnych francuskich perfum. Zwiedzanie objazdowe z licencjonowanym przewodnikiem: Plac Concorde, Luwr, Katedra Notre - Dame, Paryska Sorbona, Panteon, Ogrody Luksemburskie, Pałac i Kościół Inwalidów, Pola Marsowe, Wieża Eiffla. Przejazd na Bulwar Clichi; wejście na Monmartre, zwiedzanie Bazyliki, Sacre – Coeur, Plac Pigalle, Moulin Rouge. Czas wolny na posiłek. Powrót do hotelu ok. północy.

Dzień IV PARYŻ (29.06, niedziela)
Pobudka. Spakowanie się i wyjazd autokarem do Paryża około 11.00. Zwiedzanie indywidualne: Katedra Notre – Dame. Czas wolny na posiłek w dzielnicy łacińskiej i zakup pamiątek. Odpoczynek w Ogrodach Luksemburskich (przy sprzyjającej pogodzie). Na życzenie grupy możliwy będzie wjazd na Wieżę Eiffla, (koszt 12 € - indywidualna opłata uczestników). Czas wolny na wieży, panorama miasta. Wyjazd z Paryża około północy. Wieczorna toaleta (prysznic płatny 1-2 € ) na autogrillu pod Paryżem.

Dzień V POWRÓT (30.06, poniedziałek)
Nocny przejazd przez Francję, Niemcy. Przekroczenie granicy w godzinach południowych. Postój na posiłek na terenie Polski. Przejazd przez terytorium Polski; (Katowice, Kraków, Rzeszów – godziny wieczorne). Powrót do Lublina w godzinach nocnych. Zakończenie wyjazdu.

Cena (wyjazd z Krakowa i Katowic): 599 zł
(wyjazd z Warszawy, Lublina i Rzeszowa - 680 zł)

Cena zawiera: przejazd autokarem marki zachodniej klasy lux (video/DVD, barek, toaleta, klimatyzacja), ubezpieczenie NNW i KL, 2 noclegi w hotelu Ambiance pokoje 2 i 3 – osobowe z łazienką i TV, opieka pilota, zwiedzanie Paryża z licencjonowanym przewodnikiem, wycieczka objazdowa po Paryżu, bilety na przejazd środkami transportu miejskiego; metro w Paryżu, oraz opłaty drogowe i parkingowe, podatek Vat.

Cena nie zawiera: wyżywienia, biletów wstępu (Wieża Eiffla 12 €, Luwr 8-10 €, rejsu statkiem po Sekwanie 10 €. Ponadto w programie uwzględniono również wyjazd na zakupy wyżywienia w hipermarketach na terenie Francji.

Informacje o wyjeździe:
+48 693 425 910 lub +48 692 318 386
e-mail: wyjazdy.studenckie@gmail.com
www.mastertur.pl

ZAPISY NA WYJAZD POPRZEZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY NA NASZEJ STRONIE www.mastertur.pl



Temat: Bratysława Wiedeń Budapeszt 5-9.07.2007
Biuro Turystyki Studenckiej "Master-Tur" przy współpracy z Samorządem Studenckim UMCS w Lublinie zaprasza na wyjazd do trzech europejskich stolic.

BRATYSŁAWA WIEDEŃ BUDAPESZT
5-9 LIPIEC 2007 ROK

Dzień I (5 lipiec, czwartek)
Zbiórka uczestników i wyjazd; Lublin 18.00 (ul. Radziszewskiego, pod „Chatką Żaka”), Stalowa Wola 19.30 (przed dworcem PKS), Rzeszów 21.00 (przed dworcem PKP), Kraków 0.30 (plac Matejki). Przejazd przez Myślenice, Chyżne. Postoje na trasie. Możliwość zakupu posiłków (indywidualnie). Przekroczenie granicy Chyżne / Trstena. Dalsza podróż przez terytorium Słowacji w kierunku Bratysławy przez Żylinę, Trnawę.

Dzień II (6 lipiec, piątek) BRATYSŁAWA
Przyjazd do hotelu w godzinach porannych i zakwaterowanie(hotel około 25 km od centrum Bratysławy). Czas wolny na odpoczynek. Następnie przejazd na zwiedzanie stolicy Słowacji z licencjonowanym przewodnikiem: Zamek Bratysławski, Katedra św. Marcina, starówka miasta, neoklasyczny Pałac Prymasowski, Parlament słowacki. Czas wolny na zakup pamiątek, indywidualne zwiedzanie. Zakupy w hipermarkecie. Powrót do hotelu. Nocleg.

Dzień III (7 lipiec, sobota) WIEDEŃ
Wyjazd do Wiednia około godz. 9.00. Zwiedzanie stolicy Austrii
z licencjonowanym przewodnikiem: Wzgórze Kahlenberg, gdzie zobaczyć można m.in. panoramę Wiednia i miejsce poświęcone królowi Janowi III Sobieskiemu z czasów odsieczy wiedeńskiej. Belweder, Katedra św. Szczepana, Stare miasto, Holfburg, Schonbrunn (letnia rezydencja Habsburgów), Parlament, Opera Wiedeńska, oraz kompleksy pałacowo - zamkowe Habsburgów, Park Ludowy. Przejazd do dzielnicy z ciekawą architektonicznie zabudową Hundertwassera. Czas wolny na zakup pamiątek i posiłek (indywidualnie). Powrót do Bratysławy na nocleg około 22-ej.

Dzień IV (8 lipiec, niedziela) BUDAPESZT
Około godziny 900 wyjazd do Budapesztu. Po drodze do stolicy Węgier zwiedzanie zespołu zamkowego z Katedrą św. Stefana na wzgórzu Esztergom (największy kościół na Węgrzech, piąty co do wielkości na świecie). Przyjazd do Budapesztu i zwiedzanie z licencjonowanym przewodnikiem: Bazylika św. Stefana, Wzgórze Gellerta (panorama miasta), Parlament, Dzielnica Zamkowa, stare miasto. Czas wolny. Wieczorem (dla chętnych) rejs statkiem turystycznym po Dunaju z lampką szampana przy melodii walca, podziwiając tym samym piękny widok Budapesztu po obu stronach rzeki (koszt indywidualny 40 zł).
Panorama Budapesztu nocą z tarasu widokowego na zamku. Około godziny 23-ej wyjazd do Polski. Możliwość zakupów w hipermarkecie w okolicach Budapesztu.

Dzień V (9 lipiec, poniedziałek)
Przejazd przez terytorium Węgier, Słowacji. Przekroczenie granicy w godzinach porannych. Postój na trasie na posiłek (indywidualnie). Powrót do Lublina w godzinach południowych. Zakończenie wyjazdu.

Koszt wyjazdu 490 zł

ŚWIADCZENIA: przejazd autokarem lub busem klasy lux marki zachodniej (Mercedes lub Scania) z pełnym wyposażeniem; barek, toaleta, DVD/Video, klimatyzacja, 2 noclegi w okolicach Bratysławy, pokoje 2,3 i 4-osobowe z TV, łazienkami, zwiedzanie miast i obiektów (Kahlenberg, Esztergom, Bazyliki), ubezpieczenie KL, NNW, opieka pilota na trasie, zwiedzanie miast z licencjonowanymi przewodnikami (Bratysława, Wiedeń, Budapeszt), opłaty komunikacyjne (parkingi, autostrady).

Informacje i zapisy:

Piotr Toczek, tel.: 693-425-910,

Maciej Kocik, tel.: 692-318-386,

e-mail: www.samorzad.umcs.lublin.pl



Temat: [pr] Czy pociąg papieski będzie jeździł także do nas?
http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,3868860.html

Czy pociąg papieski będzie jeździł także do nas?
Tomasz Haładyj
2007-01-22, ostatnia aktualizacja 2007-01-22 23:20
- To zależy od zainteresowania grup zorganizowanych - mówi Ryszard Rębilas,
kierownik projektu "Pociąg papieski". 22 stycznia opływowy w kształcie i
"watykański" w barwach pojazd stał trzy godziny na dworcu PKP, budząc
ciekawość częstochowian.
http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/51,35271,3868860.html?i=0

Dochodziła za kwadrans dwunasta, gdy na tor przy peronie 1.a wjechał
"Giewont" z Krakowa - wczoraj wyjątkowo jako żółto-biały skład z napisem
"Totus Tuus" na burcie i herbem Jana Pawła II na przodzie. To wyprodukowany
w jedynym jak dotąd egzemplarzu komfortowy pociąg papieski. Od siedmiu
miesięcy kursuje na trasie Kraków - Łagiewniki - Kalwaria Zebrzydowska -
Wadowice, przewiózł w tym czasie 85 tys. turystów.

Pociąg jest darem kolejarzy, którzy chcieli uczcić pontyfikat Jana Pawła II.
Przy okazji okazał się sukcesem rynkowym: w sezonie na wiele jego kursów
brakowało biletów. Od jesieni ma mniej pracy, więc jeździ po Polsce,
reklamując swoje usługi. Był już w Zakopanem, Kielcach, wczoraj w
Częstochowie, a w planach ma wizytę w Łodzi, Rzeszowie i Lublinie.

- Do Częstochowy może częściej przyjeżdżać, jeśli zamówią go grupy
zorganizowane, chociażby młodzież szkolna. Proponujemy np. powiązanie
zwiedzania Krakowa i Wadowic oraz Jasnej Góry. Liczymy na biura turystyczne.
Jeśli zainteresowanie będzie odpowiednio duże, PKP Przewozy Regionalne
dokupią drugi pociąg - powiedział "Gazecie" Rębilas.

Żółty skład to - aż trudno uwierzyć - zwykła jednostka elektryczna, tyle że
gruntownie zmodernizowana. Z pierwotnej konstrukcji zostały podwozie i układ
napędowy, resztę zbudowano od nowa. Karoserii nadano opływowe kształty,
wnętrze pozbawiono ścianek działowych, a wyposażono w klimatyzację... Jazdę
umilają wyświetlane na 17 monitorach filmy z wizyt Jana Pawła II w
ojczyźnie. Obcokrajowcy otrzymują słuchawki, przez które słuchają
tłumaczenia w wybranym języku.

Pociąg papieski zwiedziło wczoraj kilkuset częstochowian (o atrakcji tej
informowała "Gazeta", a na dworcu rozwieszone były ogłoszenia). - Piękny, aż
chciało się nim przejechać - powiedziała Elżbieta Tkaczyk, która z
córeczkami Alą i Kamilą przyjechała specjalnie z Lisińca. - Wydawało mi się,
że będzie bardziej dostojny, bogaty, ale jest taki jak nasz Papież:
skromny - dodała Wanda Pasek.

Kolorystyka wnętrza nawiązuje do barw papieskich, np. siedzenia mają
ciemnożółtą tapicerkę. Natomiast półki na bagaż i obudowy monitorów wykonano
z czerwonego drewna. Zdumienie zwiedzających budziła bordowo-brązowa toaleta
z namalowanym na ścianie białym drzewkiem.

Pociąg papieski został uznany za "Produkt Roku 2006" - w ostatni czwartek,
podczas gali w Galerii Porczyńskich w Warszawie prezes nowosądeckiej firmy
Newag, która zbudowała skład, otrzymał statuetkę Polskiego Klubu Biznesu.

Na dworzec przyjechał wczoraj abp Stanisław Nowak. - Chociaż to wóz, czyli
rzecz, to będąc w wagonie, myślimy o człowieku, który był opatrznością
Bożą - powiedział częstochowski metropolita, po czym pomodlił się o szybką
beatyfikację Karola Wojtyły.

O godz. 15.32 pociąg - jako zwykły rejsowy "Giewont" - odjechał do Krakowa.

Kiedy na zwykłych szlakach

75 wysłużonych pociągów elektrycznych PKP przebudowują dzięki dotacji
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Zakres modernizacji jest duży:
wnętrze, tak jak w pociągu papieskim, jednoprzestrzenne, indywidualne
siedzenia, nowe toalety. A na zewnątrz - atrakcyjna ściana czołowa. Pierwsze
takie zestawy od jesieni ubiegłego roku jeżdżą po województwie śląskim,
głównie na trasie Katowice - Bielsko-Biała - Zwardoń. Od lutego mają się też
pojawiać na szlaku Częstochowa - Gliwice, obsługując kursy przyspieszone.

Natomiast w przyszłym roku województwo śląskie otrzyma pierwsze z czterech
zamówionych pociągów regionalnych "Flirt" szwajcarskiej firmy Stadler.
Początkowo mówiło się, że będą kursowały między Częstochową a Bielskiem,
lecz ostatnio Urząd Marszałkowski (finansuje zakup) skłania się do ich
użycia na projektowanej za pieniądze unijne linii kolei miejskiej Katowice -
Tychy.





Temat: Ruszyla sprzedaz biletow na ebilety.pl

nie rozumiem, z tego wynika, że są one droższe niż na zamku:/
pozdr


no cooooz, nie chcieli byc sponsorem
tak bywa ;)))

male PS

stacjonarne punkty sprzedazy eBilet :

Sieć Salonów EMPIK

Warszawa, Arkadia Megastore
Warszawa, Dom Handlowy JUNIOR
Warszawa, Galeria Mokotów
Warszawa, Megastore Nowy Świat 15/17
Warszawa, Sadyba, ul. Powsińska 31 (CH-R Sadyba Best Mall)
Warszawa, Targówek, ul. Głębocka 15
Warszawa, Złote Tarasy, ul. Złota 59
Wrocław, Megastore, Rynek 50
Poznań, Megastore, ul. Ratajczaka 44
Kraków, ul. Podgórska 34 (Galeria Kazimierz)
Sopot, ul. Bohaterów Monte Cassino 57/59
Gdańsk, Megastore, ul. Podwale Grodzkie 8
Katowice, Megastore, ul. Piotra Skargi 6
...wkrótce następne...

Sieć Salonów Multimedialnych KOLPORTER

Warszawa, CH Reduta, Al. Jerozolimskie 148
Gniezno, Galeria Gniezno, ul. Pałucka 2
Gdańsk, CH Manhattan, ul. Grunwaldzka 82
Szczecin, CH Turzyn, ul. Bohaterów Warszawy 42
Ostrowiec Świętokrzyski, Galeria Ostrowiec, ul. Mickiewicza 32
Łódź, Pasaż Łódzki, Al. Jana Pawła II 30
Kielce, Pasaż Świętokrzyski, ul. Massalskiego 3
...wkrótce następne...

WARSZAWA:

Biuro Podróży eBilet.pl - Poznańska 2/4, czynne: pn.-pt. w godz. 10:00-18:00
Travel Bank - ul. Żelazna 32, czynny: pn.-pt. w godz. 9:00-18:00, sb. 10:00-14:00
Teatr Sabat - ul.Foksal 16, czynne: pn.-pt. w godz. 10:30-20:30, sb. 12:30-20:30
EuroReisen - Krucza 46, czynne: pn.-pt. w godz. 9:00-19:00,sobota 11:00-15:00
Pejzaż Polski - ul. Akademicka 3
Biuro Podróży SELECTOURS - ul. Emilii Plater 36 czynny: pn.-pt. w godz. 10:00-18:00
Biuro Podróży SELECTOURS - Metro Centrum pawilon 2000 b czynny: pn.-pt. w godz. 10:00-18:00
Biuro Podróży SELECTOURS - Ul.Puławska 73/75 czynny: pn.-pt. w godz. 10:00-18:00
Stołeczna Estrada - ul. Marszałkowska 77/79, czynne pn.-pt. w godz. 8:00-16:00
Portos Hotel - ul. Mangalia 3a, czynny pn.-pt. w godz. 7:00-15:00
Szuflada - ul. Kawęczyńska 4,czynne: pn.-pt. w godz. 10:00-18:00, sb. 10:00-14:00
Przyjaciel- Puławska 54/56 (wejście od Odolańskiej)

PIASECZNO:

Biuro Podróży SELECTOURS - KAUFLAND czynny: pn.-pt. w godz. 10:00-20:00
Biuro Podróży ARIADNA - Młynarska 4e

KONSTANCIN JEZIORNA:

Centrum Podróży Świat Wakacji - Al. Wojska Polskiego 3

KRAKÓW:

Lufthansa Travel Club - Sienna 9

SZCZECIN:

Centrum Komunikacji Międzynarodowej EURO STER - Dworzec PKS przy stanowisku 1

SOPOT:

PTTK - al. Niepodleglosci 771 (róg ul. Podjazd), pn-pt 10-17 sob 10-15

NOWY SĄCZ:

Anos-Travel - Jagielońska 19

LUBLIN:

HUBERTUS - Narutowicza 69

JASTRZĘBIE ZDRÓJ

Biuro Promocji i Turystyki ASTUR - 1 Maja 51

KALISZ

Biuro Informacji Turystycznej - Garbarska 2

KATOWICE

S.P. "Euro Rejs" - Mariacka 5



Temat: Łódź walczy o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury
Walczymy ze stolicą o tytuł stolicy Kultury

Krzysztof Kowalewicz
2008-02-11, ostatnia aktualizacja 2008-02-12 10:10

Łódź Art Center będzie prowadzić starania miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Porozumienie w tej sprawie zostanie podpisane w najbliższych dniach - dowiedziała się "Gazeta". A do konkurencji przystąpiła Warszawa.
Przypomnijmy. Pomysłodawcą ubiegania się przez Łódź o ten prestiżowy tytuł było ŁAC i jej szef Krzysztof Candrowicz. Przed Łodzią wystartował tylko Toruń. 22 stycznia został podpisany list intencyjny w sprawie kampanii Łodzi pomiędzy ŁAC, Urzędem Marszałkowskim i Urzędem Miasta Łodzi. Później wybrano projekt graficzny kampanii. Latem odwiedzili Łódź przedstawiciele miast, które będą takimi stolicami i podzielili się z łodzianami doświadczeniami. W październiku ogłoszono komitet honorowy projektu. Miesiąc później miał premierę film reklamowy "Łódź miasto kultury" nagrodzony na targach turystycznych. Teraz trwają prace nad opracowaniem strategii działań, które mają ruszyć w połowie roku. Do wczoraj wciąż nie było wiadomo, kto formalnie ma nadzorować projekt. Początkowo magistrat zapowiadał ogłoszenie konkursu. Ale decyzja już jest: strategię przygotuje i wdroży Łódź Art Center. Trzeba zacząć jak najszybciej, bo rośnie lista konkurentów. Dzisiaj walczymy już nie tylko ze Szczecinem, Poznaniem, Toruniem, Gdańskiem i Lublinem, ale i Warszawą. Kilka dni temu ogłoszono, że pełnomocnikiem w walce o ten tytuł została tam Ewa Czeszejko-Sochacka. Będą ją wspomagać dyrektorzy Biura Kultury i Biura Promocji Warszawy oraz m.in. twórca Fabryki Trzciny - Wojciech Trzciński i autorka Programu Rozwoju Kultury w Warszawie na lata 2009-2020 - Dorota Ilczuk.

Ewa Czeszejko-Sochacka była wiceprezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Miłośników Muzyki Polskiej im. Ignacego Paderewskiego. Jej pomysł to Dzień Paderewskiego organizowany w Warszawie 29 czerwca. Jest założycielką i prezesem zarządu Fundacji Promocja Talentu, która przyznaje stypendia uzdolnionej artystycznie młodzieży. Dostał je m.in. młody pianista Stanisław Drzewiecki. Ewa Czeszejko-Sochacka organizowała koncerty Andrei Bocellego, Nigela Kennedy'ego, José Cury, Krzysztofa Pendereckiego i Roda Stewarta.

Przed kilkoma dniami poznaliśmy pierwsze szczegóły planu strategicznego stolicy. Ważnymi elementami przygotowań ma być wzbogacenie programów międzynarodowych cyklicznych festiwali artystycznych i obchodów rocznic. Tych zapowiada się kilka, np. Europejski Rok Dialogu Międzykulturowego 2008 czy Europejski Rok Kreatywności i Innowacji 2009 oraz obchody Roku Chopina 2010. Elementem strategii jest też wspieranie inicjatyw związanych z kulturą oraz przyciągnięcie turystów polskich i zagranicznych do Warszawy.

- Wbrew pozorom stolica nie jest dla nas najsilniejszą konkurencją - ocenia Krzysztof Candrowicz, szef ŁAC. - W Warszawie z pewnością włodarze naciskali na rozwinięcie tej inicjatywy. Obawiam się bardziej Torunia i Szczecina, jak zaczną mocno działać. Cały czas prowadzimy monitoring mediów i pilnujemy działań innych miast. Nie poddamy się bez ostrej walki.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź



Temat: Czyzby nowe logo UM Puławy?
Nowe logo miasta Puławy zostało oficjalnie zaprezentowane w siedzibie Urzędu Miasta. Puławy otrzymały także Księgę Identyfikacji Wizualnej, zawierającą nowe graficzne wzory miejskich pism, druków oraz materiałów informacyjnych. Projekty opracowała agencja reklamowa Cumulus z Lublina.
- Posiadanie profesjonalnej księgi identyfikacji wizualnej oraz logo to dziś konieczność dla dynamicznych miast – mówi Janusz Grobel, prezydent miasta Puławy. – Bez fachowo przygotowanych materiałów informacyjnych i promocyjnych trudno dziś zabiegać o inwestorów, czy nawiązywać współpracę z zagranicznymi partnerami. Dlatego wzorem innych miast wprowadzamy graficzny porządek i u nas – dodaje prezydent miasta.

Nowe logo oficjalnie zostało wprowadzone na podstawie Zarządzenia nr A/76/07 Prezydenta Miasta Puławy z dnia 16 kwietnia 2007 r. Urzędnicy mają dwa tygodnie na zapoznanie się z nowymi wzorami wizytówek, papieru firmowego, faksu, itp. - Od połowy czerwca cały system identyfikacji wizualnej będzie już sprawnie działać – mówi Agata Majcher, kierownik Biura Promocji i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Puławy.

Jeszcze kilka lat temu Puławy nie posiadały jasno określonej miejskiej kolorystyki czy czcionki. Od dziś to się zmienia. Teraz wszystkie wizytówki, druki, reklamy, a nawet promocyjne gadżety będą miały jednolity wygląd. Dzięki temu miejskie materiały będą spójne, klarowne i będzie można je łatwiej wyróżnić spośród materiałów innych miast czy organizacji.

System identyfikacji wizualnej miasta, którego głównym elementem jest logo, to bardzo ważny czynnik promocyjny.

- Logo to jedno z najsilniejszych narzędzi marketingowych – podkreśla Rafał Kowalczyk z agencji Cumulus, autor projektu. - Dobrze skonstruowane logo może wiele powiedzieć o mieście już na pierwszy rzut oka, a logo złe może skłamać i wprowadzić w błąd turystów, inwestorów i opinię publiczną.

- Logo firmy czy miasta nie może być jedynie plastycznym ozdobnikiem. W całej Europie odchodzi się od „kwiatuszków” i „misiów”. Infantylne wzory wyglądają niepoważnie, bo przecież od takiej instytucji jak miasto oczekujemy wiarygodności – mówi Jan Matysik, szef agencji Cumulus. – W pracach nad nowym logo oparliśmy się przede wszystkim na przyjętej Strategii Rozwoju Miasta Puławy na lata 2004-2014. Wyłania się z niej obraz Puław jako ośrodka dynamicznego gospodarczo, otwartego dla inwestorów i turystów, harmonijnie łączącego przemysł, naukę, nowe technologie i środowisko naturalne. Puławy w Strategii to miasto przyjazne dla mieszkańców, dbające o infrastrukturę, czyste powietrze i jakość życia. Puławy ze Strategii to także miasto wykorzystujące atut położenia geograficznego – nad Wisłą oraz na szlaku wschód – zachód. Dlatego naszym zadaniem było znalezienie takich graficznych symboli, które opisywałyby wszystkie te cechy nowych Puław – dodaje Matysik.

Nowe logo Puław składa się z trzech głównych elementów: wizualizacji mostu, wizualizacji zielonego liścia oraz napisu „Wybieram Puławy”. Nowe logo Puław symbolizuje więc to, czego tak naprawdę oczekują mieszkańcy i inwestorzy od władz miasta, tj. stworzenia przyjaznego i ekologicznego klimatu oraz zapewnienia sprawnej infrastruktury miejskiej, w tym wygód komunikacyjnych.

Most to symbol planów strategicznych Puław, które budują obwodnicę i nowy most na Wiśle. Most odzwierciedla też położenie miasta oraz jego funkcję ważnego węzła komunikacyjnego pomiędzy Polską wschodnią i centralną, Europą wschodu i zachodu. Most to płaszczyzna transferu towarów i wiedzy, co także wpisuje się w plany Puław, gdyż miasto zamierza wspierać innowacyjność mieszkańców oraz zachęcać zewnętrznych inwestorów do aktywności w Puławach. Most symbolizuje tu także wszelkie puławskie połączenia: tradycji z nowoczesnością, starych pokoleń z nowymi, przemysłu z ekologią, rozwiniętej nauki z biznesową praktyką.

Zielony liść symbolizuje, równie ważny jak rozwój przemysłu, kulturalno-turystyczny aspekt życia miasta. Puławy chcą usatysfakcjonować mieszkańców oraz zwabić turystów promocją parku i zagospodarowaniem nabrzeża Wisły. Jest to także symbol nowoczesnej myśli ekologicznej. Jego żywa zielona barwa obrazuje witalny potencjał rozwijającego się ośrodka przyjaznego mieszkańcom i odwiedzającym. Zielony liść to także symbol czystego powietrza w centrum Puław, które znacznie polepszy się dzięki skierowaniu ruchu tranzytowego na nowy most.

Księga Identyfikacji Wizualnej to zbiór reguł określających system wizualny miasta, zapisanych graficznie w postaci wydrukowanej książki. Obecnie Księgi opracowuje się także w formie cyfrowej i dostarcza w postaci płyt CD. W Księdze znajdują się szczegółowe informacje, dotyczące znaków identyfikujących miasto takich jak: herb, chorągiew, sztandar, flaga i logo (ich kolorystyki i wielkości poszczególnych elementów) oraz typografii (na przykład wskazówki dla formatowania tekstu czy określenie podstawowej czcionki dla druków urzędowych - dla Puław to Gill Sans MT). Księga jednoznacznie określa, jak będzie wyglądał miejski papier firmowy, okolicznościowy i faksowy, kartki do zapisków, segregatory, teczki na dokumenty, koperty, wizytówki, naklejki na płyty, papeteria do poczty e-mail itd.

Przy projekcie tworzenia logo oraz systemu identyfikacji wizualnej dla Puław pracował sześcioosobowy zespół grafików oraz specjalistów od reklamy i public relations. Prace nad logo i systemem trwały cztery miesiące. Księga Identyfikacji Wizualnej zawiera 60 projektów graficznych i schematów kolorystycznych.

Cumulus (zał. w Lublinie w 1997 r.) jest jedną z największych agencji reklamowych w środkowo-wschodniej Polsce. Firma zajmuje się profesjonalnym projektowaniem systemów identyfikacji wizualnej, projektowaniem graficznym i prowadzeniem działań z zakresu public relations. Posiada bogate doświadczenie w pracy marketingowej na rzecz samorządów oraz jednostek publicznych. Wśród prac Cumulusa z 2007 roku można wymienić m.in. opracowanie logo miasta Świdnik (nagrodzonego w konkursie Miasta Świdnik i Dziennika Wschodniego), stworzenie nowego logo dla ogólnopolskiego radia Złote Przeboje oraz stworzenie 10 nowych opakowań dla firm z przemysłu spożywczego i motoryzacyjnego.

Źródło: UM Puławy



Temat: Artykuł na mokmarki.pl
Jako, że zasoby na necie mają czasami tendencję do "dematerializacji" pozwoliłem sobie artykuł ze wzmiankowanego źródła umieścić na forum.

"Jadwiga Siedlecka-Siwuda u rodziła się w 1955 roku w Łodzi. Studiowała filologię germańską na Uniwersytecie Łódzkim, uzyskując dyplom w 1979 r. Tuż po studiach podjęła pracę w Biurze Handlu Zagranicznego "Textilimpex-Tricot" w Łodzi. W styczniu 1980 r. przeniosła się do Stargardu Szczecińskiego do działu eksportu Zakładów Przemysłu Dziewiarskiego "Luxpol". Od sierpnia 1980 r. aktywnie uczestniczyła w tworzeniu tam NSZZ "Solidarność", pracowała w Komisji Zakładowej. Była współzałożycielem czasopisma "Niezależność" i została jego redaktorem naczelnym. Od 1982 r. pracowała jako nauczycielka języka niemieckiego w Stargardzie Szczecińskim, Szczecinie, Dębem, Serocku i Jachrance k. Warszawy, w Ozorkowie k. Łodzi jako polonistka i kierownik zajęć pozalekcyjnych.
W 1989 r. wyszła za mąż za Tadeusza Siedleckiego, urodziła córkę Kingę.
W 1991 r. zaczęła prowadzić w Warszawie własne biuro tłumaczeń, a uprawnienia tłumacza przysięgłego języka niemieckiego uzyskała w 1995 r.
Tadeusz Siedlecki był właścicielem wydawnictwa AgArt, które wydawało książki z serii "Poznajemy Litwę" autorstwa Jadwigi Siedleckiej. Owocem ich licznych podroży na Litwę było czynne zaangażowanie się w popularyzację życia i twórczości Mikołaja Konstantego Čiurlionisa, genialnego litewskiego malarza i cenionego kompozytora oraz kultury Litwy. Założone przez nich w 1997 roku Towarzystwo Kulturalno-Naukowe im MK Čiurlionisa zorganizowało wiele koncertów, wystaw, rajdów i wycieczek szlakiem M.K. Čiurlionisa w Polsce (m. im. Marki, Arkadia, Zwierzyniec) i na Litwie (m. in. do Wilna, Kowna i Druskiennik).

Tadeusz Siedlecki (1951-2002) był liderem turystyki społecznej. W 1980 r. utworzył Klub Turystyczny "Datajana", działający przy Oddziale Mokotowskim PTTK w Warszawie, organizatorem obozów szkoleniowych dla młodzieży - przyszłej kadry turystycznej PTTK, w tym dla osób niepełnosprawnych. W latach 1983-1987 prowadził w Białowieży razem z członkami klubu Młodzieżową Akademię Turystyczną we współpracy z kadrą naukową Białowieskiego Parku Narodowego. Związany od 1983 do 1991 r. z Centrum Kształcenia Inwalidów w Konstancinie-Jeziornej wypracował zasady uprawiania turystyki przez osoby z dysfuncją narządów ruchu, pozyskując wielu sojuszników. Organizator rajdów turystyki pieszej oraz ośmiu Ogólnopolskich Giełd Piosenki Turystycznej "Datajana", które umożliwiały osobom niepełnosprawnym prezentację autorskich piosenek poddawanych pod ocenę jury złozonego z profesjonalnych muzyków. Autor wielu piosenek turystycznych, zebranych w "Śpiewniku Giełda Piosenki Turystycznej Datajana" (Wyd. AgArt 1997). Współzałożyciel w 1990 r. Stowarzyszenia Turystyczno-Kulturalnego "Carpe Diem" i inicjator wydawania pisma o tematyce turystycznej i kulturalnej dla osób niepełnosprawnych. Wspólnie z żoną stanowili trzon redakcji kwartalnika turystyczno-kulturalnego "Mandragora" (1998-2003). Bezkompromisowy w walce o godność i prawa dla osób niepełnosprawnych i wychowanków Domów Dziecka.

Po śmierci Tadeusza Siedleckiego od 2002 do 2005 r. była wiceprzewodniczącą Rady ds. Turystyki Osób Niepełnosprawnych Zarządu Głównego PTTK.
W 2003 r. wyszła za mąż za Aleksandra Siwudę z Białorusi. Mieszkają w Warszawie. Poznali się przy realizacji imprezy "Tacy sami" (Wigry, Druskienniki, Wilno)- cyklu imprez kulturalnych realizowanych przez Stowarzyszenie "Carpe Diem" w 2003 r. (wystawy malarstwa członków stowarzyszenia, malujących ustami - Jerzego Omelczuka i Doroty Szachewicz, wieczory poezji Doroty Szachewicz, koncerty piosenek Grażyny Łapińskiej).

Aleksander Siwuda jest cenionym masażystą i rehabilitantem. W 2006 r. oboje zorganizowali na terenie Polski białorusko-polską Ekspedycję Rowerową Starym Traktem Królewskim Kraków-Lublin-Brześć-Wilno-Grodno i pomogli w jej realizacji na terenie Białorusi i Litwy. Jadwiga Siedlecka-Siwuda jest członkiem założycielem Organizacji Turystycznej "Szlak Jagielloński", która powstała w Lublinie jesienią 2008 r. www.szlakjagiellonski.pl

Autorka kilku przewodników turystycznych po Litwie (Druskienniki, 1994, Druskieniki nad Niemnem, 1995 i 1997, Troki i okolice, 1997, Połąga i okolice, 1998), biografii Mikołaja Konstantego Čiurlionisa Preludium Warszawskie, 1996, wydanych przez AgArt w Warszawie, wielu artykułów i opracowań na temat walorów turystycznych Polski, Litwy i Białorusi oraz turystyki osób niepełnosprawnych. Redaktor naczelna dwutygodnika "Niezależność" NSZZ "Solidarność" w Stargardzie Szczecińskim (luty 1981-13.12.1981) oraz "Mandragora" kwartalnika turystyczno-kulturalnego Stowarzyszenia "CARPE DIEM" (1998-2003), od 1995 współpracownik "Lithuanii", kwartalnika poświęconego sprawom Europy Środkowo-Wschodniej, wydawanego przez Ogólnopolski Klub Miłośników Litwy, "Poznaj swój kraj", "Gościńca PTTK" wydawanego przez Zarząd Główny PTTK.
Współzałożycielka stowarzyszeń: "Miłośników Dobrego Wojaka Szwejka" (1989 r. Dębe), Stowarzyszenia Turystyczno-Kulturalnego "Carpe Diem" (1990 r. Warszawa), Towarzystwa Kulturalno-Naukowego im. M.K. Čiurlionisa (1997 r. Warszawa), Fundacji Europy Środkowo-Wschodniej "Lithuania" (2003 r. Warszawa). Od 1996 r. sekretarz Ogólnopolskiego Klubu Miłośników Litwy, Kawaler Orderu Wielkiego Księcia Giedymina (2001)."
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl
  • Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex