Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro Turystyki Aktywnej
Temat: Nadwyżka budżetowa Czy myśli Pan o zmianie wyglądu strony UM? Jaką przyjmie Pan strategię marketingową na ten rok i jakie metody i środki Pan zastosuje? Jakim budżetem dysponuje wydział promocji i nad czym obecnie ( poza dniami Nowego Dworu) pracuje? Witam Oczywiście że tak, strona została oddana do użytku w 2005r. 2 lata w dziedzinie Informatyki i Internetu to dużo, szczególnie jeśli chodzi o technologię budowy stron www. Nie wykluczam ogłoszenia konkursu na wykonanie nie tyle nowej strony co jej re-designu oraz weryfikacji i ulepszenia narzędzi administratora. Cóż, tak jak wspomniałem wcześniej miasto jeszcze nie ma strategii promocji. W tym roku zamierzamy skupić się na promocji zewnętrznej miasta, szczególnie Twierdzy Modlin oraz zmiany wizerunku miasta zarówno w rozumieniu jego wyglądu jak i postrzegania go przez mieszkańców i gości. Do tego celu zamierzamy wykorzystać tzw. reklamę zewnętrzną tzw. outdoor (tania i względnie skuteczna), oraz event marketing. Dzień Dziecka, Dni Miasta, Spotkania z historią i szereg innych imprez. Oczywiście nie wyobrażam sobie aby, te większe imprezy obeszły się bez echa medialnego z TV włącznie. Planuję również, aby wygląd miasta w okresie świąt bożonarodzeniowych miał swój klimat. No i oczywiście pomoc wszelkim aktywnie działającym w naszym mieście organizacjom jak TPTM, TPNDM, Muzeum KW i TM itp. w zakresie przedsięwzięć przez nich organizowanych (tzw. Patronat Miasta nad tymi przedsięwzięciami). Zamierzam również nawiązać współpracę z organizacjami Mazowsza, w szczególności W-wy zajmujących się promocją turystyki. (Dokąd w mieście nie będzie bazy noclegowej dotąd musimy nasze działania promocyjne w zakresie turystyki kierować głównie do mieszkańców Warszawy i sugerować im odwiedzenie nas podczas wypoczynku tzw. Weekendowego) Tego typu działaniami chciałbym stworzyć poczucie „konieczności” odwiedzenia miasta zarówno przez turystów jak i potencjalnych inwestorów. Marzy mi się również w przyszłości stworzenie spójnej polityki identyfikacji wizualnej miasta. Budżet Wydziału (Biuro Promocji i Informacji) Promocja + zagadnienia turystyki = 267794 zł. Z czego na promocję: 1. Różnego rodzaju publikacje i projekty promujące miasto – 52000zł., 2. Wykonanie ekspertyz, analiz, opinii lub innych opracowań związanych m. in. z przedsięwzięciami rozwojowymi Miasta – 32000zł 3. Reszta wydatków to wydatki związane m.in. z: - wykonaniem materiałów promocyjnych (plakatów, ulotek itp.) związanych z Dniami Miasta, (10 tys.), - Wykonanie ścianki wystawienniczo-promocyjnej wykorzystywanej w trakcie targów i imprez organizowanych przez Miasto (12 tys.), - te środki planuję za zgodą Burmistrza przeznaczyć również na reklamę zewnętrzną. -Oznaczenia i tablice informacyjne ułatwiające zwiedzanie zabytków Twierdzy Modlin (Turystyka) – 32tys, - Promocja walorów turystycznych Miasta 10tys., - Opłaty wynikające z umów już zawartych – 38 tys. - Reszta to wydatki związane z zakupem materiałów i wyposażenia i drobniejsze pozycje takie jak np. Koszty związane z BIP, wykonanie kalendarzy promocyjnych miasta, wymiana zagraniczna itp. Byłoby pięknie gdybyśmy dysponowali 300000zł jak sugerujesz Piotrze tylko na promocję i co ważne pewną dowolność ich wydatkowania na cele promocyjne. Projekt nad którym obecnie pracuję to Gmina Fair-Play, do którego przystąpiło miasto. Przez ewentualne uzyskanie certyfikatu, znacznie sądzę, wzrośnie postrzeganie miasta jako potencjalnej lokalizacji inwestycji oraz byłby to duży krok w kreowaniu pozytywnego wizerunku miasta. Poza Dniami Nowego Dworu Maz. przygotowujemy VII Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych 02.06, Dzień Dziecka 02.06, Spływ Kajakowy „Młynareczka 2007” 18-20.05. Generalnie maj-czerwiec oraz później sierpień-wrzesień to miesiące event marketingu. We wrześniu w ramach Spotkań z Historią będziemy gościć w mieście redaktorów większości gazet polonijnych z całego świata. To również dość poważny projekt. Pozdrawiam Temat: Maratony pływackie mam szczegóły zawodów 12 lipca w chojnicach: I OTWARTE MISTRZOSTWA CHOJNIC W PŁYWANIU DŁUGODYSTANSOWYM – CHARZYKOWY 2008 1. CEL IMPREZY Ř Popularyzacja pływania Ř Upowszechnianie aktywnych form rekreacji ruchowej 2. ORGANIZATORZY Ř Zakłady Mięsne „Skiba” Ř West Pol Ř Fabryka Materaców „Relaks” Ř Chojnicki Klub Żeglarski Ř Chojnickie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe 3. TERMIN I MIEJSCE Ř 12 lipca 2008 r., Charzykowy k/Chojnic, Plaża Główna. 4. IMPREZY TOWARZYSZĄCE Ř Regaty łodzi turystycznych kabinowych Ř Beach Soccer – eliminacje Pucharu Polski Ř Piłka siatkowa plażowa Ř Zawody kajakowe Ř Zabawy dla dzieci Ř Kabaret „Koń Polski” Ř Wieczorna impreza 5. TRASA Ř Ok. 1500 m – 2 pętle po ok. 750 m 6. PROGRAM ZAWODÓW 12.30 otwarcie biura zawodów 12.30 – 13.00 potwierdzenie uczestnictwa w biurze zawodów 13.00 – 13.20 rozgrzewka 13.30 start 14.30 zakończenie 18.00 – podsumowanie zawodów w Amfiteatrze 7. UCZESTNICTWO Ř Osoby powyżej 18 roku życia po uprzednim podpisaniu oświadczenia o zdolności do uczestnictwa w zawodach pływackich, Ř Osoby powyżej 15 roku życia oprócz oświadczenia o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w zawodach pływackich, zgoda rodziców (opiekunów). 8. ZGŁOSZENIA Ř Do dnia 10 lipca 2008 roku na adres: prezesmichal@wp.pl (imię i nazwisko, data urodzenia, miasto, sponsor/klub) Ř W dzień zawodów w biurze zawodów (organizator zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia zgłoszenia zawodnika ze względu na brak miejsc) 9. WPISOWE Ř Osoby zgłoszone do dnia 10 lipca – 10 PLN – płatne w biurze zawodów Ř W dzień zawodów – 20 PLN – płatne w biurze zawodów 10. WYŻYWIENIE I NOCLEGI www.chojnice.pl www.chojnice24.pl www.charzykowy.pl 11. KLASYFIKACJE Ř Otwarta – kobiety i mężczyźni 12. NAGRODY Ř Każdy uczestnik otrzyma pamiątkową koszulkę oraz dyplom ukończenia I Chojnickiego Maratonu Pływackiego Ř I miejsce w kat. open kobiet – dyplom + nagroda rzeczowa (pulsometr ok. 200 pln) Ř II miejsce w kat. open kobiet – dyplom + nagroda rzeczowa (okulary pływackie ok. 120 pln) Ř III miejsce w kat. open kobiet – dyplom + nagroda rzeczowa (materac - podgłówek ok. 100 pln) Ř I miejsce w kat. open mężczyzn – dyplom + nagroda rzeczowa (pulsometr ok. 200 pln) Ř II miejsce w kat. open mężczyzn – dyplom + nagroda rzeczowa (okulary pływackie ok. 120 pln) Ř III miejsce w kat. open mężczyzn – dyplom + nagroda rzeczowa (materac - podgłówek ok. 100 pln) Ř Wśród wszystkich uczestników, którzy ukończą zawody, wylosowana zostanie nagroda niespodzianka o wartości ok. 150 pln. zapraszam wszystkich miłosnikow plywania! atrakcji bedzie co niemiara! mysle ze moze byc to dobry sprawdzian przed MP w triathlonie w Chodziezy - do chodzieży z chojnic jest ok 100 km!!! pozdrawiam i czekam na zgłoszenia Temat: Konferencja polowkowa (obecnej wladzy Warszawy) Witam, no i jak Wam sie to czyta? <Gazeta Konferencja prasowa Lecha Kaczyńskiego, na której prezydent podsumował dwa Iwona Szpala 08-11-2004 , ostatnia aktualizacja 08-11-2004 23:39 Walka - to najczęstsze określenie, z którego korzystał Lech Kaczyński, Lech Kaczyński wprowadził się na pl. Bankowy 18 listopada 2002 r. Półmetek Głównym hasłem lidera PiS w czasie kampanii prezydenckiej przed dwoma laty Przed konferencją dziennikarze dostali broszurę pt. "Taka jest Warszawa 2004 Potem Lech Kaczyński zasiadł na miejscu urzędnika, który udziela ślubów. Według jego słów władza jest przejrzysta. Dowodzą tego m.in. internetowe Miastu służą uczciwi urzędnicy. - Nie przyszliśmy tu zmieniać swojego Według jego słów urzędnicy są też gospodarni, np. na zamówieniach Rośnie liczba planowanych inwestycji. A jeśli niektóre się opóźniają, to Modelowo układa się współpraca z policją. Strażnicy miejscy są według słów Czy miał pan jakąś porażkę przez te dwa lata - zapytał prezydenta jeden z </Gazeta Temat: ZIEMIA OBIECANA Śródmiejski narożnik jak nowy Aleksandra Hac 2008-06-30, ostatnia aktualizacja 2008-07-01 09:50 Lokatorom mieszkań komunalnych przy rogu ul. Sienkiewicza i Nawrot można pozazdrościć. Zamieszkają w odrestaurowanej ze starannością wiekowej kamienicy. W zabytku powstał hostel na 25 miejsc. Nowy budynek stanął na samym narożniku skrzyżowania. Ma pięć pięter. Na parterze są cztery lokale użytkowe. - Można w nich otworzyć sklepy albo przeznaczyć je na biura, ale ich wykorzystanie musi mieć związek z turystyką. Jeszcze w tym tygodniu ogłosimy konkursy na wynajem tych lokali - zapowiada Ilona Podwysocka, pełnomocnik prezydenta ds. rewitalizacji. Na wyższych kondygnacjach gmina wybudowała 25 mieszkań komunalnych. Te na ostatnim piętrze mają niewielkie tarasy, z których można oglądać panoramę Łodzi. Na wynajem mieszkań gmina zorganizowała konkursy. Przyszli lokatorzy już mogą odbierać klucze i zacząć się urządzać. Obok nowej kamienicy stoi zabytkowa, która dzięki remontowi odzyskała efektowną fasadę. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu straszyła zniszczoną elewacją i brakującymi wykuszami, które z powodu złego stanu trzeba było skuć. Dzisiaj powróciły na nią wszystkie detale architektoniczne. - Odtworzyliśmy też sztukaterie w lokalach na parterze, bieg klatki schodowej, spoczniki z oryginalnymi lastrykami, dwa kaflowe piece i kutą bramę - wylicza dyrektor Podwysocka. W zabytkowej kamienicy są nie tylko mieszkania, ale powstanie również Centrum Informacji o Mieście i Regionie na parterze, hostel na ostatnim piętrze oraz pub w piwnicy budynku. CIoMiR będzie prowadziła Regionalna Organizacja Turystyczna. - Chcemy je otworzyć w ciągu najbliższych kilku tygodni, tak aby już na przełomie lipca i sierpnia mogli z niego korzystać łodzianie i turyści. Każdy znajdzie tu informacje na temat Łodzi i regionu. Chcemy też sprzedawać w centrum bilety, nie tylko lotnicze i kolejowe, ale również na imprezy kulturalne - mówi Sylwester Pawłowski, prezes ROT. Z kolei przy wejściu do centrum od strony ul. Sienkiewicza stanął infomat. - Jest już aktywny. Można dzięki niemu znaleźć aktualne informacje o atrakcjach i szlakach turystycznych, bazie noclegowej i gastronomicznej oraz o najważniejszych wydarzeniach - mówi Pawłowski. W hostelu powstanie 25 miejsc noclegowych. Jego recepcja znajduje się na parterze budynku. Całość będzie monitorowana całą dobę. Operator hostelu zostanie wybrany w drodze konkursu, który gmina zamierza ogłosić w ciągu dwóch tygodni. Remont zabytkowej kamienicy i budowa nowej kosztowały 9 mln 200 tys. zł. Projekt został dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa. Koszt wynajmu mieszkań wynosi 4,75 zł za mkw. w odrestaurowanej kamienicy i 5,84 zł za mkw. w nowym budynku plus opłaty za media. Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź ***** Kolejny saturator dziś Dwa tygodnie po uruchomieniu pierwszego saturatora, wczoraj na ulicy Piotrkowskiej stanął drugi. Kubek gazowanej wody z sokiem lub bez również można kupić przy skrzyżowaniu z ul. Tuwima. W przyszłym tygodniu kolejny saturator pojawi się przy ul. Piotrkowskiej 54. (mal) - Express Ilustrowany Temat: Zagłębie walczące śląskie, czy Śląsk?? Choć w artykule nie pojawia sie żadna miejscowość poza Śląśkiem, to jednak nie pokoi mnie to że redaktor wymiennie używa nazwy województwa do regionu śląskiego. Od nazwy Śląsk aż kipi w tym artykule. Śląskie będzie hitem tegorocznych wakacji Magdalena Warchala 2009-07-03, ostatnia aktualizacja 2009-07-03 13:36 W tym sezonie najpopularniejszym kierunkiem w ofercie naszego biura podróży jest Śląskie. Szukasz przygód? Pięknych widoków? Jesteś pasjonatem techniki? Historii? Romantykiem? Śląsk Ci się spodoba! Nasze biuro podroży oferuje ci do wyboru kilkanaście tras tematycznych: * Szlak industrialnej magii, wyznaczony przez poprzemysłowe obiekty o niesamowitej architekturze, to punkt obowiązkowy każdej wycieczki. Zachwyca elektrociepłownią Szombierki czy galerią Szyb Wilson. * Szlak wież ciśnień z budowlami praktycznie niespotykanymi w innych częściach Polski. Marzycielom mogą się one skojarzyć z więzieniami księżniczek albo chatkami Muminków. * Szlak osiedli i kolonii robotniczych prowadzi nie tylko do kultowego Nikiszowca, także na mniej znane osiedla, jak gliwickie Wilcze Gardło, rzekomo wybudowane na planie swastyki (dzisiaj już tego nie dostrzeżemy). * Szlak martwych torów, biegnący wzdłuż nieużywanych linii kolejowych (tych na Śląsku są dziesiątki kilometrów), po nasypach i wiaduktach. Między szynami są utwardzone ścieżki dla jednośladów. Polecamy też szlaki: moderny, socrealizmu, kultury żydowskiej, bunkrów z okresu II wojny światowej, geologiczny ze sztolniami i kamieniołomami, szlak zalewisk i stawów oraz szlak rzek i dolin. Po zwiedzaniu zachęcamy do aktywnego wypoczynku: udziału w terenowych grach miejskich, ulicznych Turniejach Wielkiej Piłki, rozgrywanych olbrzymią, miękką, kolorową kulą, rozgrywkach miejskiego urbangolfa i turbogolfa, uprawianego w halach fabrycznych i na hałdach. Nie wyobrażasz sobie wakacji bez relaksu na plaży? Już Edward Gierek zauważył, że z każdego miejsca na Śląsku w kwadrans można dotrzeć do najbliższego jeziora. Ale czy nie lepsza będzie plaża... 320 metrów pod ziemią, w zabrzańskiej kopalni Guido? Jest piasek, muszelki, szum fal, a barman w hawajskiej koszuli serwuje drinki. Gdy plaża znika, pod ziemią odbywają się zawody sportowe, wystawy albo koncerty. Science fiction? Nie! Śląska teraźniejszość i niedaleka przyszłość. - Atutem Silesii jest jej niezwykła różnorodność, dzięki której każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Trzeba wykorzystać ten potencjał - przekonywał Marcin Nowak, śląski dziennikarz i geograf, podczas konferencji Silesia Play, zorganizowanej w środę w katowickiej Wyższej Szkole Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka. Wspólnie z innymi uczestnikami: społecznikami, artystami, naukowcami i specjalistami od promocji, debatował, w jaki sposób przyciągnąć turystów na Śląsk. To właśnie on przedstawił pomysł wytyczenia tras tematycznych, wzorowanych na istniejącym już Szlaku Zabytków Techniki. Obiecał, że opisze je w przewodniku, który od dawna chodzi mu po głowie. Z kolei Szymon Richter, Paweł Siarkowski i Artur Kępa z kolektywu Partyzantz przekonywali, że nie ma sensu wydawać dużych pieniędzy na kampanie promocyjne regionu. - Istnieje zjawisko zwane ślepotą bannerową. Ludzie bombardowani reklamami z billboardów, słupów ogłoszeniowych, witryn sklepowych, przestają zwracać na nie uwagę. Skuteczniejszy okazuje się off marketing, czyli akcje tanie, ale spektakularne, aktywizujące ludzi i ożywiające przestrzeń - wyjaśniał Siarkowski. Takie właśnie są organizowane przez kolektyw gry miejskie, Turnieje Wielkiej Piłki oraz rozgrywki golfowe. Zdaniem "Partyzantów", wciąż jednak odbywają się zbyt rzadko, by Śląsk mógł z nich słynąć. Żeby ożywić region, potrzeba wielu off menedżerów. Dariusz Walerjański z Międzynarodowego Centrum Dokumentacji i Badań nad Dziedzictwem Przemysłu dla Turystyki w Zabrzu przyznawał, że turystów trzeba zaskakiwać. Uważał, że akcje - takie jak ta z podziemną plażą, którą z okazji majowej Nocy Muzeów przygotowała Kopalnia Guido, nie powinny być jednorazowe. Dlatego z radością zapraszał na podziemną wystawę rzeźb studentów ASP i spektakle teatrów alternatywnych, które Guido organizuje już dziś oraz do udziału w podziemnym biegu na tysiąc metrów w pobliskim skansenie Królowa Luiza. Marek Locher, fotograf , dokumentujący zagładę poprzemysłowego krajobrazu, apelował natomiast, by ratować to, co jeszcze nam ze śląskich widoków pozostało. - Pierwszy krok to przekonać do Śląska samych Ślązaków. Zachęcić, by zwiedzali swój region i opowiadali o nim znajomym z innych stron Polski - twierdził Tomasz Stemplewski z Wydziału Promocji i Współpracy Urzędu Wojewódzkiego. Organizatorem konferencji była katowicka agencja eventowa Szafagra! http://miasta.gazeta.pl/k...ch_wakacji.html Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice Temat: [Wałbrzych] Wabienie turystów Rozmowa z Tomaszem Alberskim z firmy Profit Communications, która pomaga gminie Wałbrzych w promocji - Jak Pan ocenia potencjał promocyjny Wałbrzycha? Wałbrzych się zmienia. Ma najlepsza strefę ekonomiczną w Polsce i Zamek Książ, który jest zabytkiem na miarę europejską. Z drugiej strony jak wynika z naszych badań Wałbrzych kojarzony jest przez dużą część Polaków jako jedno z miast górnośląskich, z trudną górniczą przeszłością oraz biedaszybami. Niestety te drugie skojarzenia wciąż dominują. - Jak to zmienić? Negatywne stereotypy budowane są długimi latami. Zmiana wizerunku miasta również wymaga czasu, ale przede wszystkim konsekwentnej i profesjonalnej pracy. Wałbrzych zrobił już pierwszy ważny krok. Ma przyjętą nowoczesną, marketingową strategię promocji miasta do roku 2013. - Jeden z radnych lewicy stwierdził ostatnio na konferencji, że Wałbrzycha nie stać na profesjonalną promocję. Jest całkowicie odwrotnie. Wałbrzycha nie stać na amatorską i tanią kampanię. Ponieważ tym sposobem miasto będzie zmieniało swoje oblicza przez długie dziesięciolecia. Nikt tu nie będzie chciał przez ten czas przyjeżdżać, a miasto nie będzie zarabiało pieniędzy chociażby na turystyce. Wałbrzych zasłużył na skuteczną i dobrą promocję. Ponadto Pan radny Szpur uczestniczył w konsultacjach nad strategią promocji i nie zgłaszał swoich wątpliwości. Zrobił to dopiero po roku czasu. to dziwne. - Ma Pan jakieś uwagi do konferencji, którą zorganizowali radni lewicowi w zakresie promocji? Nie, tylko szkoda, że radni podali podczas konferencji nie precyzyjne informacje. Nie miałyby wtedy miejsca wypowiedzi niezgodne z prawdą. Tak jak to miało miejsce w przypadku chociażby tworzenia logotypu i systemu identyfikacji miasta na czym mieliśmy zarobić 15 tyś. zł. A to nieprawda ponieważ zakres naszych prac był inny. Po pierwsze w ramach tej umowy mieliśmy wskazać kierunki koncepcyjne, w jakich Wałbrzych miałby podążać w zakresie oznakowania informacyjnego miasta czyli w tzw. SIM-ie. Ponadto mieliśmy nawiązać kontakty z zagranicznymi producentami telewizyjnymi, a także wykonać jeszcze dwa inne duże zadania. Pan Szpur nie wspomniał. - Podobno według radnych lewicy na współpracy promocyjnej z Gminą zarobiliście jako firma niebotyczne pieniądze? W okresie pracy nad działaniami promocyjnymi dla Gminy Wałbrzych ponieśliśmy koszty wynoszące ponad 85.000 zł. Na przykład na same badania socjologiczne i konsultacje naukowe wydaliśmy ponad 35 tyś. zł. Można przyjąć, że średnio w okresie współpracy zarabialiśmy miesięcznie mniej więcej równowartość średniej krajowej. Czy to jest niebotyczna suma jak na firmę i kilkuosobowy zespół? Zostawiam to Państwu do oceny. - Co udało się już zrobić Waszej firmie w zakresie promocji w Wałbrzychu? Razem z Biurem Promocji stworzyliśmy koncepcję akcji promocyjnej skierowanej do mieszkańców "Wałbrzych moje miasto". W czasie akcji sami mieszkańcy promowali miasto na billboardach oraz brali udział w konkursach: "Wałbrzyszanie i ich pasje" oraz "Moja młodość w Wałbrzychu". Biuro Promocji rozstrzygnęło w ramach akcji również konkurs na maskotkę miasta, którą wygrał "Moofie". Akcja "Wałbrzych moje miasto" kontynuowana również będzie w 2009 roku. Powstał już kalendarz, na którym możemy zobaczyć Wałbrzyszan w ciekawych miejscach miasta. Niemniej najważniejszym dla nas wyzwaniem było stworzenie Strategii Promocji Wałbrzycha do roku 2013. - A jakie konkretnie działania promocyjne zalecacie miastu na 2009 rok? Jesteśmy za intensywniejszymi działaniami skierowanymi do potencjalnych turystów. Dlatego w pierwszej kolejności należy postawić na takie działania jak m.in. dobre oznakowanie informacyjne i promocyjne miasta, a także profesjonalną obsługę osób zwiedzających miasto. Dlatego proponujemy stworzyć np. pierwsze w Polsce Aktywne Centrum Obsługi Turystów, które zapewniało by atrakcyjne pobyty weekendowe w mieście. Lecz najważniejszym w nadchodzącym roku produktem promocyjnym ma być projekt telewizyjny "Wałbrzych - pasja odkrywania tajemnic". Tutaj nie mogę jednak zdradzić szczegółów oprócz tego, że Wałbrzych miałby być promowany przez bardzo znaną osobę. Obawiam się tylko, czy ostatnia krytyka promocji przez radnych lewicy nie zniweczy tych planów. Aldona Ziółkowska - Bielewicz; http://www.nww.pl Temat: III Rypiński Bieg Po Zdrowie Doliną Rypienicy 06.09.2008 A oto regulamin naszego biegu Laughing Jest też na maratonach polskich Rolling Eyes REGULAMIN III RYPIŃSKIEGO BIEGU „PO ZDROWIE DOLINĄ RYPIENICY” 06.09.2008 godz. 1100 1. CEL ZAWODÓW - popularyzacja biegania jako najprostszej formy ruchu i rekreacji fizycznej, - popularyzacja biegów masowych, - zachęta do aktywnego spędzania wolnego czasu, 2. ORGANIZATORZY - Urząd Miasta w Rypinie - Rada Miasta - Starostwo Powiatowe w Rypinie - Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Rypinie - Klub Sportowy Lech Rypin 3. TERMIN I MIEJSCE - Zawody odbędą się 6 września 2008 r. na 10 kilometrowej trasie: Rypin (MOSiR) - ul. Lipnowska - Osiedle Sportowe – Kowalki – Sikory- (Dolina Rypienicy) - Rypin(MOSiR) 4. PROGRAM SZCZEGÓŁOWY 8.30 – otwarcie biura zawodów 10.30 – zamknięcie listy startowej 10.50 – start honorowy z przed głównej trybuny (radni miejscy, powiatowi, 11.00 – start ostry do biegu głównego 13.00 – wręczanie nagród 14.00 – zamknięcie biura zawodów 5. UCZESTNICTWO W biegu startować mogą wszyscy chętni, którzy: - dokonają zgłoszenia do dnia 6 września 2008 roku. Opłata startowa wynosi 20 złotych. Klub Sportowy Lech Rypin (Klub Biegacza) ul. Sportowa 41, 87–500 Rypin, tel / fax (54) 280 28 94 http:/www.maratonypolskie.pl nr konta: - podadzą dokładne dane personalne i przynależność klubową , - ukończyli 16 rok życia, - uiszczą wpisowe, - okażą przy pobieraniu numeru dokument tożsamości ze zdjęciem. 6. KATEGORIE WIEKOWE Aby kategoria była uwzględniona, winno w niej wystartować minimum 5 osób. Kobiety: Mężczyźni: K - 1 16 – 19 lat M - 1 16 – 19 lat K - 2 20 – 29 lat M - 2 20 – 29 lat K - 3 30 – 39 lat M – 3 30 – 39 lat K - 4 40 - 49 lat M – 4 40 – 49 lat K – 5 50 – 59 lat M – 5 50 – 59 lat K – 6 60 i więcej lat M – 6 60 i więcej lat. kat. niepełnosprawnych (udokumentowana), kat. biegających małżeństw, nagroda dla najstarszego i najmłodszego uczestnika biegu, kategoria drużynowa. Liczy się czas 5-ciu najlepszych. najszybszy rypinianin i najszybsza rypinianka, 7. NAGRODY Wszyscy uczestnicy, którzy ukończą bieg otrzymają: medale, okolicznościowe koszulki, upominki (w czasie wręczania nagród wszyscy proszeni są o założenie koszulek – prezentów do celów marketingowych, oraz zrobienia zdjęcia pamiątkowego w plenerze). Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach od I do III miejsca otrzymają puchary, lub ufundowane przez sponsorów nagrody rzeczowe. W przypadku zajęcia miejsca honorowanego nagrodą w kategorii open i zajęcia miejsca w kategorii wiekowej zawodnik otrzymuje wszystkie nagrody. Przewidziany jest puchar dla najlepszej drużyny, najstarszego i najmłodszego uczestnika. 8. SPRAWY FINANSOWE - koszty organizacyjne pokrywają organizatorzy i sponsorzy, - od zgłaszających się do biegu pobierana będzie opłata startowa w wysokości 20,-zł (nikt nie jest zwolniony z opłaty startowej). 9. NOCLEGI Organizator zabezpiecza noclegi na sali gimnastycznej w Gimnazjum im. J. Wybickiego bezpłatnie w warunkach turystycznych na materacach. Trzeba mieć tylko ze sobą swój śpiwór. Telefony kontaktowe: Berebecki Roman 505 69 32 64 Jankowski Cezary 600 78 55 33 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE Organizatorzy po biegu zapewniają uczestnikom napoje oraz gorący posiłek. Organizatorzy zapewniają opiekę medyczną od rozpoczęcia do zakończenia zawodów. Wszyscy uczestnicy biegu są ubezpieczeni. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do decydowania we wszelkich kwestiach spornych nie objętych niniejszym regulaminem. Nasze hasło: Masz w niedzielę na półmaraton w Pile ochotę, to biegaj w Rypinie „dziesiątkę” - w sobotę. Temat: X Mistrzostwa Polski - Kraków - 12/13.05.2007 Kamienna Jazz Club, Kraków, ul. Kamienna 17 12.05.07 - Sobota godz. 10:30 - 12:00 - zapisy do turnieju o Indywidualne Mistrzostwo Polski w Cricketa (wpisowe 15zł) godz. 12:30 - początek turnieju mężczyzn godz. 14:30 - początek turnieju kobiet 12.05.07 - Sobota ok. godz. 18:00 - początek turnieju o Mistrzostwo Polski w Deblach 501 d.o. (wpisowe 20zł od pary) 13.05.07 - Niedziela godz. 9:30 - 10:30 - potwierdzenie zapisów do turnieju o Indywidualne Mistrzostwo Polski w 501 d.o. (wpisowe 25zł) godz. 11:00 - początek turnieju mężczyzn godz. 12:30 - początek turnieju kobiet W turniejach obowiązują wrzuty jak na turniejach PDC - przegrany w legu kredytuje automat Hotele w Krakowie: www.krakow.pl/turystyka/hotele/ www.tanienoclegi.pl/ Regulamin kwalifikacji zawodników do turnieju 501 d.o. (M i K) w ramach X Mistrzostw Polski 2007: 1. W Mistrzostwach Polski w konkurencji 501 d.o. bierze udział 128 mężczyzn i 32 kobiety. 2. W MP mogą startować wyłącznie zawodnicy z aktualną licencją PFD. 3. Mistrzowie Polski w konkurencji 501 d.o. automatycznie kwalifikują się do Kadry Polski na ME EDU 2007. 4. Kwalifikacja do MP - Mężczyźni (Kobiety) * obrońcy tytułów mistrzowskich i wicemistrzowskich z ubiegłego roku: K. Kciuk i J. Krupka (K. Bożek i K. Bagińska) * 64 M (12 K) z pierwszych pozycji RADAR wg stanu na 20 kwietnia 2007 * pozostałe miejsca przyznane zostały m.in. wg kryteriów ilości aktywnych zawodników w okręgach: 1 śląski 20m 3k 2 opolski 8m 2k 3 wielkopolski 6m 2k 4 małopolski 6m 3k 5 warszawski 6m 2k 6 łódzki 4m 2k 7 słupski 2m 1k 8* częstochowski 2m 0k 9* warmińsko-mazurski 2m 2k 10* dzika karta 6m 1k razem: 62m 18k * miejsca rozdysponuje Zarząd PFD 5. Każdy okręg 1-7 rozdysponuje przeznaczone miejsca w drodze eliminacji okręgowych 6. Przedstawiciele okręgów zobowiązani są do przekazania do biura PFD (drogą elektroniczną bądź faxem) listy osób zakwalifikowanych do MP do dnia 07.05.2007. 7. Turnieje sobotnie - cricket i deble 501 d.o. są dostępne dla wszystkich zawodników z licencją PFD. Kto się wybiera? Z Łodzi zakwalifikowali się: Z RADARA: 5. Maciej Jędrzejczyk 19. Zdzisław Nowak 41. Paweł Paduch 11. Emilia Szczepaniak Dzika karta: Michał Szczepaniak Mamy zatem jeszcze 4 miejsca dla panów i 2 dla pań. W tej chwili w MWŁ najwyższe miejsca mają: 3. Grzegorz Podgórski 4. Adam Jeziorski 5. Rafał Uniszewski 6. Krzysztof Kanarek 8. Michał Kwieciński 1. Agnieszka Polus 3. Emilia Michalska 4. Katarzyna Sipak Damy radę obsadzić wszystkie miejsca? Pytanie głównie do Grześka, Adama, Uziego, Kwiatków. A jak w innych okręgach? Kto jedzie na MP? Temat: Rabunkowa gospodarka leśna? INFORMACJA PRASOWA Białystok, 28.08.2008 Nasza Puszcza. Wiele jej zawdzięczamy. Czy zasługuje na taki los? Pod takim hasłem ekolodzy z Podlaskiego oddziału Stowarzyszenia Pracownia na rzecz Wszystkich Istot rozpoczynają akcję, która ma na celu uświadomienie mieszkańcom okolic Białowieskiego Parku Narodowego korzyści płynących z sąsiedztwa obiektu i szans, które niesie jego powiększenie. Reklama to dalszy ciąg szeroko zakrojonych działań mających na celu zachowanie wielokulturowego dziedzictwa Puszczy Białowieskiej. Kolejne etapy to druk słownika architektonicznego związanego z ginącą kulturą materialną okolic puszczy, słownik starych przedmiotów z tego terenu. Kolejne atrakcje czekają na wielbicieli komiksów jako, że wkrótce ukaże się komiks nawiązujący do sytuacji Puszczy Białowieskiej. Ekspozycja wielkoformatowych nośników reklamy na ulicach Narewki, Hajnówki i Białowieży ma pomóc w zwróceniu uwagi społeczności lokalnej na dramatyczną sytuację, w jakiej znajduje się jej największy skarb. Na ponad 70% obszaru Puszczy nadal ma miejsce rabunkowa gospodarka leśna. Leśnicy nie oszczędzają nawet rezerwatów położonych poza Parkiem Narodowym. Puszcza Białowieska traci przez to swoją rangę i powoli upodabnia się do zwykłego lasu gospodarczego. Ze względu na wycinkę ostatnich starodrzewi w puszczańskich lasach zawieszony został dyplom Rady Europy, którym dotychczas szczycił się Białowieski Park Narodowy. Dwa lata temu zakończyły się prace zespołu prezydenckiego uwieńczone przygotowaniem projektu pakietu ustaw ochrony dziedzictwa przyrodniczego i kulturowego Puszczy. Niestety, powiększenie Parku Narodowego ugrzęzło w konsultacjach międzyresortowych. Jedną z głównych przeszkód jest sprzeciw i nieufność samorządów oraz społeczności lokalnych. Ekolodzy swoją inicjatywą chcą przekonać mieszkańców, że sędziwy, stary, a nawet obumierający i odradzający się w naturalny sposób las, przyniesie lokalnej społeczności o wiele więcej korzyści niż jednorazowy zysk z jego wycięcia na cele gospodarcze lub pod pretekstem ochrony przed szkodnikami. - Turyści odwiedzający Puszczę Białowieską nie są zainteresowani rosnącymi w rzędach uprawami leśnymi spotykanymi w całym kraju. Przyjeżdżają żeby zobaczyć stary las o charakterze naturalnym – podkreśla Michał Fabiszewski z Pracowni. Również młodzi hajnowianie nie godzą się z zaściankowością Hajnówki i krytykują marazm samorządu. - Młodzi ludzie wyjeżdżają. Lokalne władze nie starają się aktywnie wspierać rozwoju z myślą o nich, chociażby poprzez wykorzystanie szans, jakie niesie ze sobą powiększenie Parku Narodowego – mówi Basia Gryniewicka, licealistka z Hajnówki. Tymczasem sąsiadująca z Parkiem Narodowym, Białowieża przeżywa gwałtowny rozwój. W ostatnich latach stanęły tu cztery hotele, z których tylko jeden daje pracę ok. 100 osobom. Każdego dnia kilkadziesiąt osób z Hajnówki dojeżdża do pracy w Białowieży. Niemal każde gospodarstwo oferuje pokoje do wynajęcia. Z informacji zawartych na stronach internetowych Gminy Białowieża wynika, że ponad 60% gospodarstw rolnych w gminie nie utrzymuje się już z produkcji rolnej – domeną ich działalności stała się turystyka. - Dochody pozyskane z turystyki stanowią podstawową część domowego budżetu większości mieszkańców Białowieży – mówi Tomasz Lippoman, właściciel biura turystycznego organizujący wycieczki w Puszczy Białowieskiej. Białowieża jest najlepszym i namacalnym dowodem na to, ze sąsiedztwo parku narodowego gwarantuje rozwój. Dlatego zdaniem jego zwolenników powiększenie parku stanowi szansę, także dla Hajnówki. - W Parkach Narodowych na świecie sąsiedztwo cennych obszarów stanowi podstawę rozwoju danej miejscowości. Nie ma wątpliwości, że powiększenie parku narodowego będzie stanowiło bodziec do rozwoju Hajnówki, stanie się ona „bramą do puszczy” – mówi Rafał Dziemiński z Pracowni. Więcej informacji: Rafał Dziemiński, PnrWI Oddział Podlaski tel. 504-104275 e-mail: podlasie@pracownia.org.pl ŹRÓDŁO: http://www.pracownia.org....=479&m=8&r=2008 Inicjatywa ciekawa i szczytna. I właśnie dlatego,że jest poważna i zrywa ze stereotypem "ekoterrorysty"...komentarze powyżej są jakie są...No cóz pewnych ograniczeń myslowych i rozumowania "zawodowego" nie da się skorygowac dialogiem, pozostaje walczyć...jak widać ABC robi to lepiej niz niejeden ekolog Temat: newsy 2007 Finał walki o Expo Andrzej Krakowiak, Katarzyna Zuchowicz 26-11-2007, ostatnia aktualizacja 26-11-2007 03:13 Dziesiątki tysięcy miejsc pracy, miliard złotych dla budżetu. To niejedyne korzyści z organizacji wystawy światowej we Wrocławiu. Dziś dowiemy się, kto wygra EXPO 2012 stolicą Dolnego Śląska rywalizują marokański Tanger i koreańskie Josu. – Do niedawna byliśmy przekonani, że nasza oferta zwycięży, ponieważ jest najlepsza. Ale w ostatnich miesiącach znacząco zmieniły się reguły wyboru organizatora – przyznaje Rafał Guzowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki Urzędu Miasta Wrocławia. Chodzi o przyjęcie w szeregi Międzynarodowego Biura Wystaw (BIE), które zdecyduje o wyborze, kilkudziesięciu nowych państw “zwerbowanych” przede wszystkim przez Koreę Południową. Mogą one przeważyć szalę na korzyść głównego konkurenta Wrocławia. – To budzi nasz niepokój. Pamiętajmy jednak, że przed wyborem organizatora Euro 2012 również prawie nikt nie stawiał na Polskę i Ukrainę – przypomina Guzowski. Polska, jak i Korea Południowa do ostatniej chwili lobbowały za swoimi miastami. Akcję promującą Wrocław zorganizował nawet ambasador RP w Nigerii. Broszury promujące Expo 2012 we Wrocławiu były też rozdawane m.in. podczas przyjęcia z okazji Święta Niepodległości w Ambasadzie RP w Izraelu. Do Paryża wyruszył z kolei w piątek premier Korei Południowej. Cel – wsparcie kandydatury miasta Josu. Nie wiadomo, czy przekonał Francuzów. W październiku, gdy Paryż odwiedził Lech Kaczyński, Francja nie popierała ani Wrocławia, ani Josu, tylko marokański Tanger. Największe szanse na wygranie dzisiejszego wyścigu o Expo 2012 ma cieszący się żelaznym poparciem państw arabskich, Tanger. Maroko wesprze też zapewne większość państw latynoamerykańskich, a to za sprawą lobbingu władz w Madrycie. Dyplomatom marokańskim udało się bowiem przekonać Hiszpanów, że zorganizowanie wystawy w rejonie Cieśniny Gibraltarskiej zapewni dodatkowe zyski hiszpańskim przewoźnikom oraz tamtejszym biurom turystycznym. Swoje pełne poparcie dla sprawy wyraził też król Maroka, aktywnie promując miasto na arenie międzynarodowej. Trudno się dziwić tej ofensywie. – Expo jest wystawą o zasięgu światowym. Jeśli decyzja będzie dla nas korzystna, Wrocław stanie się wizytówką całej Europy, a Polska będzie mogła się zaprezentować jako przykład nowoczesnej, rozwijającej się gospodarki. Nie sposób przecenić takiej okazji do promocji kraju – uważa Tomasz Kalinowski, ekspert IBnGR.Wystawa byłaby doskonałą okazją do zaprezentowania oferty turystycznej Polski. Zgodnie z ostrożnymi szacunkami w ciągu trzech miesięcy odwiedziłoby ją ok. 5 mln gości, w tym ok. 1,5 mln z zagranicy. Obecnie do Wrocławia przyjeżdża ok. 1,5 mln turystów rocznie. Na przyjęcie tak ogromnej liczby gości miasto przygotowuje się już dziś. – W ciągu najbliższych kilku lat w mieście powstanie kilkanaście hoteli od pięciogwiazdkowych po klasę turystyczną. Da to łącznie kilka tysięcy nowych miejsc noclegowych – mówi koordynator projektu Expo 2012 we wrocławskim ratuszu Jan Wais. Są już chętni na zakup gruntów pod takiego typu inwestycje. Pierwsze przetargi mają być rozstrzygnięte jeszcze w tym roku. Hotele, restauracje, sklepy, firmy usługowe i budowlane – to tylko nieliczne przykłady przedsiębiorstw, które będą potrzebowały nowych pracowników. Sztab projektu wstępnie szacuje, że w związku z przygotowaniami do imprezy i jej przeprowadzeniem mogłoby powstać ok. 40 tys. nowych miejsc pracy, z czego nawet połowa mogłaby zostać utrzymana po zakończeniu wystawy. Przygotowania do dwóch wielkich, międzynarodowych imprez – Wrocław w 2012 r. będzie gościł także uczestników piłkarskich mistrzostw Europy – oznaczają dla miasta infrastrukturalny skok. Wieloletni program inwestycyjny przyjęty w tym roku przez władze lokalne ma wartość 1 mld euro. Obejmuje m.in. przebudowę połączenia z lotniskiem, które za kilka lat chce przyjmować 6 mln pasażerów rocznie (obecnie jest to 1 mln osób), czy budowę szybkiej linii tramwajowej. Zgodnie z prognozami wrocławskiej firmy doradczej DCG Dominas Consulting Group, przygotowanymi w ubiegłym roku na zlecenie organizatorów, przeprowadzenie w Polsce wystawy światowej mogłoby przynieść dodatkowe wpływy do budżetu państwa w wysokości ok. 300 mln euro. Kilkanaście dodatkowych milionów euro (z podatku PIT i CIT) znalazłoby się w kasie Wrocławia. Zgodnie z ostrożnymi szacunkami przygotowania do Expo pozwoliłyby utworzyć ok. 40 tys. miejsc pracy. Dodatkowe wpływy do budżetu państwa szacuje się na ok. 300 mln euro. k.z., jjw. Źródło : Rzeczpospolita http://www.rp.pl/galeria/71913.html Temat: III Bieg Opolski - 2 lipca 2005 r. Jeżeli ktoś słyszał, że w tym roku biegu opolskiego nie będzie to niech czytając Regulamin Biegu zweryfikuje swoje wiadomości. REGULAMIN III Biegu Opolskiego Organizatorzy: • Urząd Miasta Opola • Miejski Zarząd Obiektów Rekreacyjnych w Opolu • www.biegajznami.pl - oddział opolski • Towarzystwo Miłośników Turystyki i Rekreacji – Klub Biegacza „Żółwik” – Opole • Związek Harcerstwa Rzeczpospolitej Cele: • popularyzacja i upowszechnianie biegania jako najprostszej formy aktywności ruchowej • propagowanie zdrowego i aktywnego stylu życia • promocja miasta Opola • pobieganie w miłym towarzystwie i dobra zabawa Termin i miejsce: • 2 lipca 2005 roku start godz. 11.00 • Opole - Wyspa Bolko Trasa i dystans: • trasa prowadzić będzie alejkami parkowymi dookoła wyspy Bolko, wzdłuż wałów przeciwpowodziowych • dystans: bardzo, bardzo zbliżony do 10 km • start i meta usytuowane będą przy zejściu z mostu przez Odrę, pomiędzy śluzą a przystanią kajakową Uczestnictwo: • w biegu mogą uczestniczyć zawodnicy, którzy do dnia 1 lipca 2005 roku ukończyli 16 lat i którzy potwierdzą na piśmie, iż są zdrowi i nie mają przeciwwskazań do uprawiania biegów długodystansowych. Zawodnicy, którzy do dnia 1 lipca 2005 roku nie ukończyli 18 lat obowiązani są przedłożyć organizatorom zgodę rodziców lub prawnych opiekunów. • wszyscy zawodnicy biorą udział w zawodach na własną odpowiedzialność. • podczas biegu wszyscy zawodnicy muszą posiadać numery startowe otrzymane od organizatora i przymocowane do koszulek na piersiach Klasyfikacja i nagrody: • prowadzona będzie jedynie klasyfikacja generalna kobiet i mężczyzn • za zajęcie pierwszych trzech miejsc w poszczególnych kategoriach przewidziane są atrakcyjne nagrody rzeczowe • dla pierwszych 100 osób przewidziany jest medal pamiątkowy za uczestnictwo • dla wszystkich startujących nie zabraknie wody mineralnej i posiłku regeneracyjnego • nagrody rzeczowe zostaną rozlosowane wśród wszystkich, którzy ukończą bieg • wyniki biegu zostaną opublikowane na www.mzor.opole.pl i www.maratonypolskie.pl Zgłoszenia i wpisowe: • w dniu imprezy w godzinach 8.00 – 10.45 w biurze zawodów, które mieści się przy zejściu z mostu przez Odrę, pomiędzy śluzą a przystanią kajakową – w miejscu usytuowania startu i mety • opłata startowa wynosi 5,oo zł • informacje można uzyskać pod adresami i pisząc na e-maila o www.opole.pl o www.biegajznami.pl o www.maratonypolskie.pl o bieg@pabrze.net Postanowienia końcowe: • bieg odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne • rzeczy do przechowywania będą przyjmowane we własnych workach (torbach, plecakach) odpowiednio zabezpieczone i opisane numerem startowym. Organizatorzy zabezpieczają pisaki do opisania depozytu. Worki (torby, plecaki) będą wydawane na podstawie posiadanego numeru startowego. • przyjęcie numeru startowego jest równoznaczne z akceptacja regulaminu biegu i zgodą na przetwarzanie danych osobowych i wykorzystanie wizerunku uczestnika imprezy dla potrzeb Biegu i Organizatora • organizatorzy zapewnia opiekę sanitarną na trasie i medyczną na mecie biegu • możliwości noclegowe o Dom Wycieczkowy „Toropol” w cenie 30 zł / 1 os. tel. 0-77 453-78-83 o Pokoje Noclegowe w cenie 30 zł / 1 os. tel. 0-77 474-24-37 • organizatorzy zastrzegają sobie prawo interpretacji niniejszego regulaminu oraz wprowadzania zmian, które zostaną podane do wiadomości najpóźniej w dniu zawodów Serdecznie zapraszamy do udziału w biegu !!!!!!!!!!!!! Temat: 1 Słówko do Danieli, pełna zgoda pracujmy tak jak nam nasze siły i możliwości pozwalają. Więcej o wysiłku może coś napiszę w "Filozofiach ogrodowych". Oczywiście będę do niego i do ruchu w ogóle namawiał Herbi, kolejny raz się zgadzamy. Otóż przekonałam się, że przebywanie w innym miejscu niż zwykle wywołuje często większą chęć do innych (niż zwyczajne) zachowań. Mam tu na myśli aktywność ruchową. W domu czy pracy wykonujemy ciągle podobne czynności, które stają się pewnego rodzaju rutyną. Odmienność zachowań ruchowych jest szczególnie ważna w czasie wolnym, gdy możemy wykorzystać pracę w ogrodzie jako czynnik kompensacyjny w stosunku do wykonywanej przez nas pracy. Ja mam pracę wybitnie siedzącą, pracuję w biurze, przy komputerze, który jest moim podstawowym narzędziem pracy. Praca wymaga skupienia i wytężania wzroku, obciąża kręgosłup szyjny, z tego powodu po latach mam rozmaite problemy. Często w domu wypoczywam w sposób bierny. Gdy jednak wyjeżdżam na działkę, to po pierwsze pewnie z powodu dość spartańskich warunków, braku wygodnego szezlongu czy kanapy, czy chcę, czy nie - poruszam się. A to zobaczę jakiś nowy chwaścik, a to trzeba coś przyciąć, a to zebrać przekwitnięte kwiaty, podlać itd. Oczywiście wykonuje się różne prace zaplanowane, ale w ogrodzie praca jest zawsze. A jak już czasem nie ma co robić, to jest ładna pogoda, bierze się aparat i robi się portrety roślin. Też trzeba się powyginać. Zauważyłam, że przebywając na działce rzadziej mam chęć do bezczynności. I choć czasem wracam do domu pozornie przemęczona fizycznie, to bardzo wypoczęta psychicznie. Czasem poddawałam w wątpliwość przydatność wielkiej aktywności Tadeusza na działce. On jako spuerpracuś praktycznie ani chwili nie odpoczywa, no może jak zrobię mu kawę czy posiłek. Rozmawiałam z nim o tym. On z zawodu jest mechanikiem samochodowym i na brak ruchu w tygodniu nie narzeka, schyla sie, klęka, podnosi cięższe przedmioty, dużo chodzi itd. Mówił mi jednak, że bardzo odpręża się w ogrodzie, gdyż dla niego to są całkiem inne prace, wykonywane w innym, samemu sobie dyktowanym tempie, w całkowicie innym otoczeniu. Wykonuje je z pasją i zaangażowaniem, a efekty bardzo go radują. Bardzo chętnie podłapuje moje pomysły, a ich realizacja daje mu później wiele satysfakcji, wręcz napawa dumą. Oczywiście on także podkreśla głównie walor relaksu psychicznego, jako najważniejszy dla niego. Sama ostatnio także zaobserwowałam, czy może lepiej będzie powiedzieć podsumowałam aspekt zdrowotny działki. Jestem alergikiem i w dodatku cierpię na astmę, która w dużym stopniu od lat naraża mnie na częste infekcje górnych dróg oddechowych. Gdy ostatnio zrobiłam "rachunek sumienia" z ostatnich dwóch lat, okazało się że moja podatność na infekcje jest mniejsza. Nawet jeśli coś mnie złapało, to tylko katar albo przeziębienie, ale nie zapalenie oskrzeli czy angina (które zawsze wymagały brania antybiotyków). Ja myślę, że przebywanie na powietrzu większą część doby sprzyja hartowaniu. Także te noclegi w nieogrzewanym domku, gdy pozornie robiłam za zmarźlaka i narzekałam na zimno, ale też teraz ubieram się lżej niż inni. Od kwietnia chodzę w klapkach z bosymi stopami, co innych wprowadza w stan kosternacji, bo podobno nie jest tak ciepło. A już w piękne majowe dni na boso po swoim trawniczku refleksologię źdźbłami traw uprawiałam. Piekne otoczenie, które niejednokrotnie sami tworzymy, zachęca nas do bycia aktywnym. A tak poza wszystkim to jakby nie było - choć się tym nie zajmuję zawodowo - jestem specjalistą od turystyki i rekreacji, więc kto jak kto, ale ja powinnam się na tym znać. I oczywiście czekam na odrobinę filozofii ze strony Herbiego i innych. Temat: XVI MIĘDZYNARODOWY PÓŁMARATON ULICZNY CUD NAD WISŁĄ Nigdzie nie ma w kalendarzu więc czas tą impreze rozleklamować XVI MIĘDZYNARODOWY PÓŁMARATON ULICZNY „CUD NAD WISŁĄ” Radzymin, 15.08.2007 CEL ZAWODÓW: uczczenie 87 rocznicy zwycięskiej Bitwy Warszawskiej w 1920r., popularyzacja biegów masowych w kraju i za granicą, zachęcenie do aktywnego wypoczynku rodzinnego. ORGANIZATORZY: Starosta Powiatu Wołomińskiego Burmistrz Wołomina Burmistrz Radzymina Radzymiński Ośrodek Kultury i Sportu Ośrodek Sportu i Rekreacji „HURAGAN” w Wołominie TERMIN I MIEJSCE: Zawody odbędą się 15 sierpnia 2007r. na trasie: Radzymin, (ul. P.O.W, ul. Wołomińska) – Ciemne – Czarna – Wołomin, (ul. Geodetów, przejazd kolejowy, ul. Niepodległości) – Stare Lipiny – Majdan – Leśniakowizna – Ossów Trasa posiada atest PZLA. START- Plac Tadeusza Kościuszki w Radzyminie o godz. - 9.45 Biuro biegu w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej czynne od godziny 7.30 UCZESTNICTWO: W biegu mogą startować wszyscy chętni, którzy: - dokonają terminowego zgłoszenia do dnia 1 sierpnia 2007 roku na adres: Radzymiński Ośrodek Kultury i Sportu Al. Jana Pawła II nr 20 05-250 Radzymin tel/fax (0-22) 786-52-99 tel. 786-57-01 e-mail: rokis @ unet. pl UWAGA !!! Uczestnicy, którzy zgłoszą się po terminie mogą nie otrzymać okolicznościowych pamiątek - ukończyli 16 rok życia, - przedstawią zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań, - uiszczą wpisowe, - okażą przy pobieraniu numeru startowego dowód tożsamości ze zdjęciem oraz dowód wpłaty wpisowego. KATEGORIE WIEKOWE: I kategoria – do 29 lat II kategoria – 30-39 lat III kategoria – 40-49 lat IV kategoria – 50-59 lat V kategoria – 60-69 lat VI kategoria – 70 lat i starsi KOBIETY – bez podziału na kategorie Niepełnosprawni: wózki inwalidzkie, niewidomi, po amputacji kończyn górnych, po amputacji kończyn dolnych NAGRODY: I MIEJSCE W KLASYFIKACJI OGÓLNEJ - 3.000, II MIEJSCE - 2.000, III MIEJSCE - 1.500,- KOBIETY: I M-CE 1200,- II M-CE 800,- III M-CE 500,- Wszyscy uczestnicy, którzy ukończą bieg otrzymają okolicznościowe koszulki, medale i dyplomy uczestnictwa. Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach do III miejsca otrzymają puchary, medale oraz ufundowane przez sponsorów nagrody rzeczowe. Specjalna nagroda dla I zawodnika ważącego ponad 100 kg (ważenie po biegu na mecie). SPRAWY FINANSOWE: koszty organizacyjne pokrywają organizatorzy i sponsorzy, koszty osobowe pokrywają jednostki delegujące lub sami uczestnicy, uczestników biegu obowiązuje wpisowe 20,- zł od osoby (zwolnieni są inwalidzi, weterani wojenni, emeryci i renciści oraz zawodnicy miejscowi). Po terminie oraz w dniu zawodów opłata wynosi 40,-zł wpłaty wpisowego można dokonać na konto: Radzymiński Ośrodek Kultury i Sportu BPH PBK S.A. Oddział w Radzyminie Nr 06 1060 0076 0000 4042 7004 8748 NOCLEGI: Organizator zabezpiecza noclegi w hali sportowej Radzymińskiego Ośrodka Kultury i Sportu bezpłatnie w warunkach turystycznych na materacach gimnastycznych. Trzeba mieć tylko ze sobą swój śpiwór. Zgłoszenia do dnia 1 sierpnia 2007r. POSTANOWIENIA KOŃCOWE: Bieg zostanie rozegrany według obowiązujących przepisów PZLA, bez względu na warunki atmosferyczne. Limit czasowy 2,5 godziny. Organizatorzy po biegu zapewniają uczestnikom napoje oraz ciepły posiłek. Organizatorzy zapewniają opiekę medyczną od rozpoczęcia do zakończenia zawodów. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do decydowania we wszelkich kwestiach spornych nie objętych niniejszym regulaminem. Uwaga !!! Odjazd „autokarów-szatni” z Radzymina: 1 autokar przed startem, drugi zamyka bieg. Z Ossowa do Radzymina po biegu: pierwszy autokar odjeżdża o godzinie 13.30 , drugi o godzinie 14.30. Temat: XIV PÓŁMARATON "CUD NAD WISŁĄ" Radzymin-Ossów REGULAMIN XIV MIĘDZYNARODOWEGO PÓŁMARATONU ULICZNEGO 'CUD NAD WISŁĄ' CEL ZAWODÓW - uczczenie 85 rocznicy zwycięskiej Bitwy Warszawskiej w 1920r. - popularyzacja biegów masowych w kraju i za granicą - zachęcenie do aktywnego wypoczynku rodzinnego ORGANIZATORZY - Starosta Powiatu Wołomińskiego - Burmistrz Wołomina - Burmistrz Radzymina - Radzymiński Ośrodek Kultury i Sportu - Ośrodek Sportu i Rekreacji „HURAGAN” w Wołominie TERMIN I MIEJSCE - Zawody odbędą się 15 sierpnia 2005r. na trasie: Radzymin, (ul. POW, ul. Wołomińska) – Ciemne – Czarna – Wołomin, (ul. Geodetów, przejazd kolejowy, ul. Niepodległości) – Stare Lipiny – Majdan – Leśniakowizna – Ossów Trasa posiada atest PZLA. START Plac Tadeusza Kościuszki w Radzyminie o godz. - 9.30 Biuro biegu w budynku Ochotniczej Straży Pożarnej czynne od godziny 7.00 UCZESTNICTWO W biegu mogą startować wszyscy chętni, którzy: - dokonają terminowego zgłoszenia do dnia 5 sierpnia 2005 roku na adres: Radzymiński Ośrodek Kultury i Sportu Al. Jana Pawła II nr 20 05-250 Radzymin tel/fax (0-22) 786-52-99 tel. 786-57-01 e-mail: rokis@unet.pl UWAGA !!! Uczestnicy, którzy zgłoszą się po terminie mogą nie otrzymać okolicznościowych pamiątek - ukończyli 16 rok życia, - przedstawią zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań, - uiszczą wpisowe - okażą przy pobieraniu numeru startowego dowód tożsamości ze zdjęciem oraz dowód wpłaty wpisowego KATEGORIE WIEKOWE MĘŻCZYŹNI I kategoria – do 29 lat II kategoria – 30-39 lat III kategoria – 40-49 lat IV kategoria – 50-59 lat V kategoria – 60-69 lat VI kategoria – 70 lat i starsi KOBIETY – bez podziału na kategorie NAGRODY I MIEJSCE W KLASYFIKACJI OGÓLNEJ – 3.000,- II M-CE 2.000,- III 1.500,- KOBIETY: I M-CE 1200,- II M-CE 800,- III M-CE 500,- Wszyscy uczestnicy, którzy ukończą bieg otrzymają okolicznościowe koszulki, medale i dyplomy uczestnictwa. Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach do III miejsca otrzymają puchary, medale oraz ufundowane przez sponsorów nagrody rzeczowe. Specjalna nagroda dla I zawodnika ważącego ponad 90 kg (ważenie po biegu na mecie). SPRAWY FINANSOWE - koszty organizacyjne pokrywają organizatorzy i sponsorzy, - koszty osobowe pokrywają jednostki delegujące lub sami uczestnicy, - uczestników biegu obowiązuje wpisowe 20,- zł od osoby (zwolnieni są inwalidzi, weterani wojenni, emeryci i renciści oraz zawodnicy miejscowi). Po terminie oraz w dniu zawodów opłata wynosi 30,-zł - wpłaty wpisowego można dokonać na konto: Radzymiński Ośrodek Kultury i Sportu BPH PBK S.A. Oddział w Radzyminie Nr 06 1060 0076 0000 4042 7004 8748 NOCLEGI Organizator zabezpiecza noclegi w hali sportowej Radzymińskiego Ośrodka Kultury i Sportu bezpłatnie w warunkach turystycznych na materacach gimnastycznych. Trzeba mieć tylko ze sobą swój śpiwór. POSTANOWIENIA KOŃCOWE Bieg zostanie rozegrany według obowiązujących przepisów PZLA, bez względu na warunki atmosferyczne. Organizatorzy po biegu zapewniają uczestnikom napoje oraz ciepły posiłek. Organizatorzy zapewniają opiekę medyczną od rozpoczęcia do zakończenia zawodów. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do decydowania we wszelkich kwestiach spornych nie objętych niniejszym regulaminem. Uwaga !!! Odjazd 'autokarów-szatni' z Radzymina: 1 autokar przed startem, drugi zamyka bieg. Z Ossowa do Radzymina po biegu: pierwszy autokar odjeżdża o godzinie 12.30 , drugi o godzinie 13.30 Temat: Bieg na kopcu Piłsudskiego w Krakowie w ta sobotę ? bardzo proszę http://www.szs.cp.win.pl/materialy/2006_07/dokumenty/imprezy/XII_marsz_reg.pdf I. CEL IMPREZY Uczczenie pamięci wielopokoleniowej drogi narodu polskiego ku niepodległości Ojczyzny poprzez marszobieg jako aktywną formę obchodów Święta Niepodległości. Oprócz uroczystości rocznicowych organizowane są zawody biegowe na malowniczej trasie turystycznej z kopca im. Józefa Piłsudskiego na kopiec im. Tadeusza Kościuszki. W imprezie, tradycyjnie organizowanej w listopadzie, uczestniczy młodzież szkolna, zawodnicy klubów sportowych oraz mieszkańcy Krakowa. II. ORGANIZATORZY 1. WYDZIAŁ SPRAW SPOŁECZNYCH Urzędu Miasta Krakowa – tel. (012) 616-9678. 2. STUDIO 2 Biuro Promocji - realizator bezpośredni – tel. (012) 414-37-53. III. TERMIN, MIEJSCE, PROGRAM Marszobieg przeprowadzony zostanie w dniu 4 listopada 2006 r. (sobota) na trasie pomiędzy kopcem im. Józefa Piłsudskiego a kopcem im. Tadeusza Kościuszki wg programu: * 930 – 1100 odbiór kart startowych na kopcu im. J. Piłsudskiego, * 1100 – 1130 uroczystości rocznicowe na kopcu im. J. Piłsudskiego, złożenie kwiatów pod krzyżem, montaż poetycki, * 1130 start do marszobiegu spod kopca im. J. Piłsudskiego, * 1300 ogłoszenie wyników marszobiegu i wręczenie nagród – na kopcu im. T. Kościuszki, * 1130 - 1400 program artystyczny na kopcu im. T. Kościuszki (występy estradowe, konkursy). UWAGA: godzina zakończenia marszobiegu i ogłoszenia wyników podana jest w przybliżeniu i może ulec zmianie w zależności od przebiegu imprezy. IV. UCZESTNICTWO · W marszobiegu mogą brać udział wszyscy, bez względu na miejsce zamieszkania i wiek, którzy na godzinę przed startem zgłoszą swój udział u bezpośredniego realizatora imprezy. · Małoletni do 18 roku życia biorą udział w marszobiegu za zgodą rodziców (opiekuna). Pozostali uczestnicy biorą udział w marszobiegu na własną odpowiedzialność. · Organizator zaleca posiadanie przez uczestników marszobiegu aktualnych badań lekarskich. · Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uczestników, jak również za posiadane mienie majątkowe. MIASTO KRAKÓW · Organizator nie bierze odpowiedzialności za ubezpieczenie uczestników biegu od nieszczęśliwych wypadków. V. NAGRODY · Za 1. miejsce w kategorii open kobiet – puchar + nagroda rzeczowa. · Za 1. miejsce w kategorii open mężczyzn – puchar + nagroda rzeczowa. · Za 2 – 3. miejsce w kategorii open kobiet – puchar + nagroda rzeczowa. · Za 2 – 3. miejsce w kategorii open mężczyzn – puchar + nagroda rzeczowa. · W kategorii open - koszulka dla uczestnika Marszobiegu: - za miejsca od 1 do 450 (kobiety) i za miejsca od 1 do 450 (mężczyźni), · Kategorie wiekowe – nagrody rzeczowe (osobno dla kobiet i mężczyzn): - do 10 lat za 1 – 3. miejsce - 11 – 12 lat za 1 – 3. miejsce - 13 – 15 lat za 1 – 3. miejsce - 16 – 20 lat za 1 – 3. miejsce - 21 – 30 lat za 1 – 3. miejsce - 31 – 40 lat za 1 – 3. miejsce - 41 – 50 lat za 1 – 3. miejsce - 51 – 60 lat za 1 – 3. miejsce - powyżej 61 lat za 1 – 3. miejsce · Nagroda dla najmłodszego i dla najstarszego startującego uczestnika biegu. · Kategoria rodzinna – drużyny minimum 3 – osobowe (dzieci i rodzice, w tym co najmniej jeden z rodziców) – decyduje suma punktów uzyskanych przez trzech najszybszych na mecie członków rodziny startujących w biegu wg klucza: 1. miejsce - 1 pkt., 2. miejsce - 2 pkt., ............... 500. miejsce - 500 pkt., itd. Za miejsca 1-3 w tej kategorii przyznawane będą nagrody rzeczowe. · Kategoria klubowa (osobno dla kobiet i mężczyzn): drużyny 5 – osobowe, zgłoszenia przyjmowane tylko na podstawie listy uczestniczących w biegu zawodników klubu (imię, nazwisko, rok urodzenia) potwierdzonej pieczęcią klubu, podpisem osoby statutowo uprawnionej do reprezentowania klubu oraz podpisem opiekuna ekipy. O kolejności decyduje suma punktów uzyskanych przez pięciu zgłoszonych do biegu zawodników klubu, startujących w biegu wg klucza: 1. miejsce – 1 pkt., 2. miejsce - 2 pkt., .......... 500. miejsce - 500 pkt., itd. Za miejsca 1-3 w tej kategorii przyznawane będą puchary i drużynowe nagrody rzeczowe. · Losowanie innych nagród przygotowanych przez realizatora bezpośredniego. [/b] Temat: Bieg na kopcu Piłsudskiego w Krakowie w ta sobotę ? bardzo proszę http://www.szs.cp.win.pl/materialy/2006_07/dokumenty/imprezy/XII_marsz_reg.pdf I. CEL IMPREZY Uczczenie pamięci wielopokoleniowej drogi narodu polskiego ku niepodległości Ojczyzny poprzez marszobieg jako aktywną formę obchodów Święta Niepodległości. Oprócz uroczystości rocznicowych organizowane są zawody biegowe na malowniczej trasie turystycznej z kopca im. Józefa Piłsudskiego na kopiec im. Tadeusza Kościuszki. W imprezie, tradycyjnie organizowanej w listopadzie, uczestniczy młodzież szkolna, zawodnicy klubów sportowych oraz mieszkańcy Krakowa. II. ORGANIZATORZY 1. WYDZIAŁ SPRAW SPOŁECZNYCH Urzędu Miasta Krakowa – tel. (012) 616-9678. 2. STUDIO 2 Biuro Promocji - realizator bezpośredni – tel. (012) 414-37-53. III. TERMIN, MIEJSCE, PROGRAM Marszobieg przeprowadzony zostanie w dniu 4 listopada 2006 r. (sobota) na trasie pomiędzy kopcem im. Józefa Piłsudskiego a kopcem im. Tadeusza Kościuszki wg programu: * 930 – 1100 odbiór kart startowych na kopcu im. J. Piłsudskiego, * 1100 – 1130 uroczystości rocznicowe na kopcu im. J. Piłsudskiego, złożenie kwiatów pod krzyżem, montaż poetycki, * 1130 start do marszobiegu spod kopca im. J. Piłsudskiego, * 1300 ogłoszenie wyników marszobiegu i wręczenie nagród – na kopcu im. T. Kościuszki, * 1130 - 1400 program artystyczny na kopcu im. T. Kościuszki (występy estradowe, konkursy). UWAGA: godzina zakończenia marszobiegu i ogłoszenia wyników podana jest w przybliżeniu i może ulec zmianie w zależności od przebiegu imprezy. IV. UCZESTNICTWO · W marszobiegu mogą brać udział wszyscy, bez względu na miejsce zamieszkania i wiek, którzy na godzinę przed startem zgłoszą swój udział u bezpośredniego realizatora imprezy. · Małoletni do 18 roku życia biorą udział w marszobiegu za zgodą rodziców (opiekuna). Pozostali uczestnicy biorą udział w marszobiegu na własną odpowiedzialność. · Organizator zaleca posiadanie przez uczestników marszobiegu aktualnych badań lekarskich. · Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uczestników, jak również za posiadane mienie majątkowe. MIASTO KRAKÓW · Organizator nie bierze odpowiedzialności za ubezpieczenie uczestników biegu od nieszczęśliwych wypadków. V. NAGRODY · Za 1. miejsce w kategorii open kobiet – puchar + nagroda rzeczowa. · Za 1. miejsce w kategorii open mężczyzn – puchar + nagroda rzeczowa. · Za 2 – 3. miejsce w kategorii open kobiet – puchar + nagroda rzeczowa. · Za 2 – 3. miejsce w kategorii open mężczyzn – puchar + nagroda rzeczowa. · W kategorii open - koszulka dla uczestnika Marszobiegu: - za miejsca od 1 do 450 (kobiety) i za miejsca od 1 do 450 (mężczyźni), · Kategorie wiekowe – nagrody rzeczowe (osobno dla kobiet i mężczyzn): - do 10 lat za 1 – 3. miejsce - 11 – 12 lat za 1 – 3. miejsce - 13 – 15 lat za 1 – 3. miejsce - 16 – 20 lat za 1 – 3. miejsce - 21 – 30 lat za 1 – 3. miejsce - 31 – 40 lat za 1 – 3. miejsce - 41 – 50 lat za 1 – 3. miejsce - 51 – 60 lat za 1 – 3. miejsce - powyżej 61 lat za 1 – 3. miejsce · Nagroda dla najmłodszego i dla najstarszego startującego uczestnika biegu. · Kategoria rodzinna – drużyny minimum 3 – osobowe (dzieci i rodzice, w tym co najmniej jeden z rodziców) – decyduje suma punktów uzyskanych przez trzech najszybszych na mecie członków rodziny startujących w biegu wg klucza: 1. miejsce - 1 pkt., 2. miejsce - 2 pkt., ............... 500. miejsce - 500 pkt., itd. Za miejsca 1-3 w tej kategorii przyznawane będą nagrody rzeczowe. · Kategoria klubowa (osobno dla kobiet i mężczyzn): drużyny 5 – osobowe, zgłoszenia przyjmowane tylko na podstawie listy uczestniczących w biegu zawodników klubu (imię, nazwisko, rok urodzenia) potwierdzonej pieczęcią klubu, podpisem osoby statutowo uprawnionej do reprezentowania klubu oraz podpisem opiekuna ekipy. O kolejności decyduje suma punktów uzyskanych przez pięciu zgłoszonych do biegu zawodników klubu, startujących w biegu wg klucza: 1. miejsce – 1 pkt., 2. miejsce - 2 pkt., .......... 500. miejsce - 500 pkt., itd. Za miejsca 1-3 w tej kategorii przyznawane będą puchary i drużynowe nagrody rzeczowe. · Losowanie innych nagród przygotowanych przez realizatora bezpośredniego. [/b] Wielkie Dzięki Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 59 rezultatów • 1, 2 |