Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: biznes plan firmy GOTOWIEC
Temat: potrzebny Biznes Plan potrzebuję biznes plan dla firm y sprowadzającej i handlującej cześciami do aut .Proszę o pomoc A tak konkretnie, to potrzebujesz biznes plan, czy "gotowca"? Temat: LOGO! Marcusos, teraz to mi juz rece i nogi opadly, wybor logo chcesz przeprowadzic jesienia??????? Czy glosowanie nad wnioskiem do UE o dofinansowanie też przeprowadzimy jesienia? W takim tempie, zanim łazik powstanie to na Marsie bedzie juz liga hokejowa. Panowie, rozumiem, ze wiekszosc z Was to inzynirowie, ale na pewno mieliscie doswiadczenia w zarzadzaniu projektami, wiec dobrze wiecie, ze czas sie liczy przede wszystkim. Pisze caly czas nasz biznes plan oraz przygotowuje harmonogram dziala organizacyjnych i wydaje mi sie, ze jak mamy ruszyc do przodu, to: zatwierdzenia logo do 10 lutego, propozycje gadzetow promocyjnych do 20 lutego(jezeli do 10 zatwierdzicie logo), do 28 lutego decyzja w sprawie wniosku o dofinansowanie. do 15 marca produkcja gadzetow i rozpoczecie sprzedazy(za posrednictwem strony, znajomi, firmy itd.) oraz przygotowanie organizacyjne projektu. Wiecej nie bede sie rozpisywal, jak wszystko bedzie gotowe, wkleje na forum. Uwazam, ze konkurs trzeba przeprowadzic teraz, a jezeli kogos nie ma jego strata, nieobecni nie maja racji. Co do damego logo, panowie przeszukajcie siec, literature, nie bede przepisywal ksiazek...nie trzeba, wystarczy poszukac. Jutro mnie nie ma bo wyjezdzam do Berlina, wiec zdecydujcie co z tym logiem dlaej odezwe sie wieczorem. Temat: Mistrzostwa Europy 2012 w Polsce i Ukrainie. Po jakimś czsie żech ochłonoł i tak na spokojnie kilka wniosków: 1) Słuchalismy polityków, a łoni zowżdy godajom kożdemu co kozdy chce usłyszeć! Mondrze ina padała wcale nie za mondro ta baba z pisu: 4 miasta już 2 lata temu podpisały umowa, bez ważnej przyczyny nikt nie zdecyduje sie jej złomać! 2) Szczególnie interesującym aspektem jest tzw. biznes plan obiektów w Danzig i Breslau. Może łoni już podpisali tajne porozumienie z PZPN na mecze kadry (np. w kożdym po 1-2 rocznie) na najblizsze 20 lot. Mecze Śląska i Lechii nie utrzymiom tych obiektów i ło tym wie zwłaszcza kożdy kibic Ruchu, kery mo wiecej kibiców niz wczesniej wymienione i korzysto obecnie z wielkiego obiektu. 3) Tak sie zastanawiom, czy Platini nie zagroł celowo tak: a)Ukraina mo kłopoty i do listopada z nich nie wylezie, nie łazi o stadiony ino ło hotele, drogi, dworce, itp. Gwarancja problemów - pewno b)Polska mo 3 obiekty gotowe w 1/2 i 3 obiekty w lesie. Zgłaszomy te 3 obiekty w lesie, jakikolwiek problem z harmonogramem, przetarg, bankructwo firmy wykonawczej, zawalenie filara, cokolwiek i projekt leży. Gwarancja problemów - prawie pewno! I wtedy Platini rzecze: Ludzie, UEFA bardzo chciała promowac futboł na wschodzie i w dzikich krajach, ale widzicie, nie udało sie. Awaryjnie te mistrzostwa trzeba rozegrac gdzie indziej, a przez najbliższe 100 lat rozpatrywane bedom ina takie kandydatury jak: Niemcy, Włochy, Anglia, Hiszpania no ewentualnie jakoś Holandia, Szwecja czy Szkocja. Na wynalazki typu Rosja, Turcja, Grecja, Węgry itp. jak widzicie UEFA nie moze sobie pozwolic bo to za duże ryzyko, juz roz sie nie udało! Temat: Anglia | Zmęczony pracą? Załóż swój biznes (Leeds i okolice) Chcesz rozpocząć swój biznes na Wyspach Brytyjskich, ale brakuje Ci pienędzy? Zgłoś się do nas i przekonaj, że to nie takie trudne. Nasza firma działa na terenie Anglii od jedenastu miesięcy. Średni miesięczny obrót to 23,000 funtów i stale rośnie. Plan na najbliższy rok: 3 mln funtów brytyjskich. Zapewniamy rzetelne wprowadzenie do biznesu dla osób, które pragną zarządzać swoim życiem samodzielnie, które są zmeczone praca dla kogoś innego. Pokaż, że potrafisz wyjść poza szereg i rozpocząć własną przygodę z biznesem. Zapraszamy tylko osoby zmotywowane i gotowe do poważnej współpracy: aga_pol@wp.eu Temat: 100tys+45tys pod biznes plan,pomysly?kontakty? mam do wykorzystania 45 tys pod biznes plan oraz w gotowce 100 tys. ale jesli bedzie plan 100% to mam 150tys . czekam na propozycje lub współprace z ludzi mającymi plan (a nie fantazje), lub teren do zagospodarowania itp. SZCZECIN!!!!! okolice, czekam na pomysly. dodatkowy atut to finanse chodz to nie wymagane... Tematy od A-Z... Moze wejdz z nami Nasza nowo utworzona spolka oferuje nowy program oparty na franczyzie. naszym produktemm sa LED, od diod do ekranow. Szukamy zarowno investorow regionalnych jak i malych agentow ktorzy beda nie tylko sprzedawac ale i instalowac okreslone produkty. Ten rewlacyjney model doskonale sie sprawdza w przypadku LED. Gama produktow jest ogromna i moliwosci rozwoju astronomiczne. Podobnie jak w USA mozna wejsc w duza korporcje kupujac maly bizness , tak i tutaj my oferujemy cos niezwykle atrakcyjnego dla kazdego. 12 Volt jest bezpieczne dla kazdego i dla instlaujacego i dla wlascicela produktu. LED daje mozliwosci robienia niesamowitych rekalm,pokazow , wzbogaca archtektualnie i daje mozliowsc zaoszczedzenia pradu nawet 90%. Oczywsicie niektore produkty sa jeszce drogie jednak gama produktow ktore my oferujemy po cenach fabrycznych plus maly narzut. oczywiscie nie mamy zadnych kontraktow z zadnymi fabrykami dzieki temu mamy najlepsze ceny i najnowsze produkty, po najlpeszych cenach. Wjekszosc wilekich koncernow operuje na zasadzie ODM< OEM i my modelujemy tych co sa najlepsi, aby dac naszym udzialowcom i agentom najbardziej konkurencyjan cene. W zcercu w Warszawie bedzie moj partner wiec bedzie szansa poznac sie i porozmawiac. Jesli masz ochote zainwestowac i chesz teraz pozanc nasz zapraszamy do Honk Kongu. Nasza firme wprowadza rowniez produkty zwiazane z Solarem i inen energooszczedne Peter Calkapeter@gmail.co Temat: 1 powiem wam ze ich wogole nie interesowało ze mam juz gotowy biznes plan (bo biznes plany to oni beda analizowa juz pozniej wraz z wnioskami) nie intere ich jakie sa wyniki wyliczen, jaka konkrencja zapytali co chce pani kupic ale szczegółowe wyliczenia dotyczace zakupów ich nie interesowały (czytaj wystaczyło powiedziec urzadzenia i meble a nie kanapę, odkurzac hahaha) rozmowa miala ocenia predyspozycje osobiste, doświadczenie i stan przygotowań do realizacji (czyli wszystko to co sie wypisuje w biznes planie hahahah) ale moi drodzy najwazniejsze - CO KRAJ TO OBYCZAJ wszystko zalezy od firm realizujacych te projekty tzw benefocjentów i ich regulaminów które sobie stworzą :)) musicie w pierwszej kolejności dowiadywac sie u nich i moja rada nie pytajcie o szczegóły co bedzie po otrzymaniu pieniedzy nie interesujcie sie co jest wydatkiem kwalifikowalnym a co nie bo to wam nie pomoze dostac sie na szkolenia - a bez tego wniosku o dotacje nie zlożycie - co mi teraz po tym ze wiem co jest kosztem kwalifikowalnym (vat i koszty transportu nie) co mi po tym ze zainwestowąła i wynajełam lokal kupiłam juz czesc rzeczy bo wiedziałam ze nie beda kosztami kwalifikowalnymi i co mi kochani po tym że jestm gotowa nawet jutro zrobić zakupy bo liste i zamowienia mam gotowe a pojutrze zacząć pracować we wlasnej firmie jak to niepomogło dostac sie na szkolenia... ryzyko było moje ale mysle ze za duzow iedzialam i za madra byłam - widac doszli do wniosku ze dotacja mi nie jest potrzebna albo że inni sa lepisi ... klient wzorcowy jak ja bezrobotna kobieta miszkajaca na wsi to tez za mało musicie mieć szczeście to wszystko zalezy od zatrdnionych u beneficjenta ludzi którzy beda oceniali wasze aplikacje czy ewentualne wyniki rozmów kwalifikacyjnych :)) a o szczegóły ktore pytacie tu jak grupa docelowa powinniscie pytac u beneficjentów bo kazdy znich tworzy wlasne regulaminy i wytyczne w których to wyznacza :)) powodzonka aha w wiekszości miejsc w polsce dotacja z pup i z 6,2 sie wykluczają aby zminimalizować ryzyko tzw podwójnego finansowania :)) Temat: Newsy 2008 Wrocławski sposób na biznes Inkubator przedsiębiorczości wychował 18-letniego biznesmena. Teraz inwestuje w niego duża firma Adrian Drózd miał 17 lat, gdy przyszedł do Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy wrocławskiej Wyższej Szkole Bankowej. Rok temu AIP organizował drzwi otwarte, ale nie zjawił się na nich, by zobaczyć, co mają do zaoferowania jego pracownicy. Przyjechał z dolnośląskich Dobroszyc, by przedstawić swój plan i zostać najmłodszym przedsiębiorcą w kraju. - Nie byle jaki plan. Najprawdziwszy biznesplan - mówi Jakub Gajdamowicz, dyrektor inkubatora przy WSB. - Ogromnie nas zaskoczył profesjonalizmem i postanowiliśmy się nim zaopiekować - dodaje. Ponieważ Adrian nie był jeszcze pełnoletni, pracownicy AIP założyli za niego firmę. Śmieją się, że w dokumentach formalizujących ich współpracę do dziś widnieje podpis jego mamy. Ale Adrian maminsynkiem nie jest. Najlepiej wiedzą o tym jego pracownicy z portalu http://www.HardTruckSite.pl. Gdy z szeregowego członka załogi stał się jego szefem, postanowił przeprowadzić reformę. Potrzeba było do tego nie lada charakteru. Musiał zdobyć pieniądze na inwestycje i przekonać załogę do swoich reformatorskich pomysłów. Fundusze zgromadził, grając w zakładach bukmacherskich. - Zmiany opracowywałem tylko z jednym kolegą w tajemnicy przed resztą załogi - opowiada Adrian. - Nie chcieliśmy ich niepokoić. Dopiero gdy były gotowe, przedstawiłem je wszystkim. Na początku konieczna była intensywna praca u podstaw. Ale teraz mają do mnie zaufanie - dodaje. Portal ma zarejestrowanych 4600 użytkowników, pracuje nad nim 10 osób. Strona zarabia sama na siebie, a w wakacje zacznie przynosić zyski. Skąd ta prognoza? Adrian kończy negocjacje z dużą firmą telekomunikacyjną, która lada dzień zainwestuje w jego biznes niemałe pieniądze. - Na razie tajemnicą jest, ile i które to przedsiębiorstwo - uśmiecha się młody biznesmen, który już w wieku 16 lat pracował na budowie w Niemczech. Dr Wiesław Łagodziński, statystyk i socjolog z Głównego Urzędu Statystycznego, uważa, że Adrian jest znakomitym przykładem pokolenia wyżu demograficznego, które konkurencja zmusza do aktywności i przedsiębiorczości. - Dolny Śląsk pod względem tempa rozwoju to najciekawszy region kraju. W jego mieszkańcach płynie krew migrantów, bo niemal wszyscy są tam przyjezdni. A wiadomo, że migrują najaktywniejsi. Do tego dochodzi promocja regionu dzięki Euro 2012 i przez starania o Expo. To napędza koniunkturę i inicjatywę młodych ludzi. W Polskę i Europę idzie wieść o takim miejscu i przyciąga inwestorów - wyjaśnia ekspert. Ale nie zawsze się udaje. Jedną z pierwszych osób, które zgłosiły się do wrocławskiego inkubatora, był Krzysztof Strembicki. Miał 24 lata, gdy razem z kolegami założył firmę produkująca pamiątki z Dolnego Śląska. Niestety, kłopoty z kapitałem spowodowały, że upadła. - Ale przynajmniej dużo nie straciliśmy - opowiada 27-letni dziś Krzysztof. - Wiele obciążeń finansowych inkubatory biorą na siebie i to jest ich wielka zaleta - chwali. Jak na razie polska sieć inkubatorów - 21 z około 450 firmami - jest największa w Europie. Mogą się do nich zgłaszać wszyscy, którzy nie ukończyli 30 lat, a mają pomysł na biznes. W inkubatorze przy Wyższej Szkole Bankowej m.in. tworzy się strony internetowe, projektuje wnętrza i sprzedaje nowatorskie rozwiązania w łączeniu ze sobą różnego rodzaju urządzeń elektronicznych. Maciej Czujko - POLSKA Gazeta Wrocławska http://wroclaw.naszemiasto.pl/gospodarka/827532.html Temat: a to się narobiło;))) podaje za TV BIZNES Tyrowo: Mimo protestów rusza budowa fabryki Mimo protestów dotychczasowych inwestorów i ekologów uruchomiono procedury budowy fabryki płyt wiórowych niemieckiego koncernu Kronospan w Tyrowie koło Ostródy (Warmińsko- Mazurskie). Radni gminy Ostróda zagłosowali w piątek za zmianą planu zagospodarowania przestrzennego, która umożliwia tę kontrowersyjną inwestycję. Tadeusz Czyczel z komitetu społecznego Zielona Ostróda poinformował PAP, że za przyjęciem uchwały o zmianach w planie zagłosowało 10 radnych, trzech było przeciw, jeden wstrzymał się od głosu, a jeden był nieobecny. Plany budowy fabryki płyt wiórowych w zachodniej części Mazur wzburzyły dotychczasowych inwestorów, m.in. firmę kosmetyczną Dr Irena Eris, która buduje koło Ostródy hotelowy kompleks odnowy biologicznej, właściciela Zakładów Mięsnych Morliny firmę Animex, a także środowiska żeglarzy, mieszkańców stowarzyszonych w Społeczny Komitet Zielona Ostróda oraz Izbę Gospodarczą powiatu ostródzkiego. Uważają oni, że Kronospan, który ma swoje fabryki w Mielcu, Żarach i Szczecinku, zatruwa środowisko wypuszczając chemikalia i trujące wyziewy. Zdaniem przeciwników budowy fabryki, może ona bezpowrotnie zniszczyć mazurskie środowisko: jezioro Drwęckie i rzekę Drwęcę, która jest rezerwatem. Dyrektor Kronospanu Jerzy Wakuła powiedział, że za wcześnie jest mówić o planach inwestycji i raporcie ekologicznym. Obiecał jednocześnie, że zatrudnienie przy budowie fabryki przez rok znajdzie 1,5 tys. ludzi, a w samej fabryce pracę będzie miało do 600 osób. Roczny przerób drewna nowego zakładu ma wynosić 1,5 mln metrów sześciennych. Zarząd Animexu, właściciela Morlin, zagroził, że jeśli radni zdecydują o budowie fabryki, przeniesie produkcję oraz wykorzysta wszelkie sposoby, by publicznie protestować przeciw inwestycji Kronospanu. Przewodniczący rady nadzorczej firmy Dr Irena Eris, Jerzy Orfinger, powiedział, że gdy jego firma zaczynała 2,5 roku temu budowę kompleksu hotelowego w pobliżu Góry Dylewskiej koło Ostródy, radni gminy zapewniali, że region ten pozostanie ekologiczny. Orfinger podkreślił, że teraz, gdy jego inwestycja jest w połowie zrealizowana, radni postawili go w trudnej sytuacji. Jego zdaniem, fabryka Kronospanu przyniesie więcej strat dla mazurskiego regionu niż zysków. Burmistrz Ostródy Jan Nosewicz uważa, że z powodu ciężarówek, które będą przewozić drewno i wyroby gotowe, powstanie duży problem komunikacyjny w mieście. Przeciw budowie fabryki płyt wiórowych protestują także mieszkańcy stowarzyszeni w Komitecie Zielona Ostróda. Tadeusz Czyczel z komitetu powiedział PAP, że "piątkowa decyzja radnych jeszcze bardziej zmobilizuje ludzi, którym na sercu leży dobro ekologicznego regionu". Wśród zwolenników budowy fabryki są natomiast bezrobotni, których w powiecie ostródzkim jest 33 proc. Przeciwnicy inwestycji chcą, by uchwałę radnych gminy Ostróda unieważnił warmińsko-mazurski wojewoda. TV Biznes - Odbiór Kontakt Programy Ludzie Ramówka Partnerzy Reklama Informacje dla prasy TV Biznes - O nas TV Biznes - Online Temat: Newsy Euro 2012 wisi na włosku (PAP, pb/16.02.2008, godz. 09:14) Z najnowszego raportu firmy PMR, do którego dotarła "Polska" wynika jednoznacznie: jeśli do końca tego roku nie zaczniemy pełną parą budowy stadionów, autostrad, dróg i dworców, Euro 2012 w Polsce się nie odbędą. PMR policzyła pierwsza, że organizacja piłkarskich mistrzostw będzie kosztować 91 mld zł. To suma wszystkich wydatków zarówno z budżetu, jak i z nakładów prywatnych inwestorów. Jednak to nie ta zawrotna kwota stanowi problem, ale bardzo krótki czas, jaki mamy na przeprowadzenie inwestycji. - Rząd natychmiast musi rozpocząć wykup gruntów pod autostrady i drogi ekspresowe oraz wybrać wykonawców stadionów i dworców. Jeśli nie rozpoczniemy procedur uzyskiwania pozwoleń na budowę, to czeka nas klęska - mówi Bartłomiej Sosna, analityk PMR. Wtórują mu inni eksperci. Każde, nawet drobne opóźnienie może spowodować, że wiele inwestycji nie zostanie zakończonych. - Nie ma miejsca nawet na drobne poślizgi - podkreśla Adrian Furgalski, ekspert firmy doradczej TOR. Do połowy tego roku rząd musi zmienić m.in. prawo zamówień publicznych oraz przyjąć ustawę o koncesjach na roboty budowlane i usługi. Obecnie uzyskanie niezbędnych pozwoleń ciągnie się miesiącami, a nawet latami. Np. przygotowanie raportu oddziaływania inwestycji na środowisko trwa w Warszawie dwa lata. Terminy realizacji przedłużają również obowiązujące procedury przetargowe. Firmy wykonawcze w nieskończoność mogą odwoływać się od decyzji komisji, opóźniając tym samym rozpoczęcie prac. Najmniej czasu mamy na budowę stadionów. Zgodnie z wymogami UEFA, obiekty muszą być gotowe na rok przed rozpoczęciem mistrzostw, by można było je przetestować. - Od podstaw trzeba zbudować stadiony w Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu. W Warszawie zagrożeniem mogą być protesty byłych właścicieli gruntów. W Poznaniu, gdzie gruntowna modernizacja stadionu kosztować będzie 440 mln zł, samorząd musi znaleźć brakujące 118 mln zł. Podobne problemy mają Gdańsk i Wrocław. Najbardziej zagrożona jest realizacja na czas dróg. Na włosku wisi rządowy plan budowy dróg i autostrad. Jeśli o kilka tygodni przekroczone zostaną terminy w harmonogramach prac, to przynajmniej z częścią szybkich tras możemy się pożegnać. - Ryzyko, że nie zdążymy, jest poważne - przyznaje Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury. Według planu rządu, do połowy 2012 r. powinno powstać 900 km autostrad i 2101 km dróg ekspresowych. To kilka razy więcej, niż powstało do tej pory. W budowie jest zaledwie 200 km autostrad. Najbardziej zagrożone są autostrady A1 oraz A4 na 200-kilometrowym odcinku z Szarowa do granicy z Ukrainą. Nie została nawet wydana opinia resortu środowiska, na podstawie której ma zapaść decyzja o lokalizacji autostrady. Na odcinku od Rzeszowa do granicy nie wykupiono nawet metra kwadratowego gruntu. Choć A1 ma 600 km długości, roboty trwają tylko na 30-kilometrowym odcinku z Gliwic do czeskiej granicy. Jest niemal pewne, że PKP nie poradzą sobie z modernizacją dworców kolejowych na Euro 2012. Chyba że rząd zrealizuje swój plan i odbierze kolei nadzór nad tymi inwestycjami, i przekaże go samorządom. http://biznes.onet.pl/0,1693638,wiadomosci.html Temat: Lotnisko Kielce onet.pl Lotniska mogą wejść na giełdę w 2009 roku Nowy terminal na Okęciu zostanie oddany do użytku najpóźniej w marcu. Jeszcze pod koniec tego roku PPL chce rozpocząć wyłanianie wykonawcy do rozbudowy terminalu Etiuda. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL) jest gotowe do przekształcenia w spółkę kapitałową. Zarząd przygotował nawet projekt ustawy, która pozwoli skomercjalizować firmę. Najszybciej jak to będzie możliwe, sprawa trafi do Ministerstwa transportu. - Najkrótszy czas, jaki jest potrzebny na przekształcenie, to rok, do półtora. W tym czasie będziemy się już przygotowywać do następnego posunięcia - zapowiada Paweł Łatacz, naczelny dyrektor PPL. Lotniska na giełdzie Zaraz po przekształceniu w spółkę PPL chce zadebiutować na warszawskiej giełdzie. - Na giełdę mogłoby trafić około 30 proc. akcji spółki. Jeszcze w czasie przekształcenia pracownikom przypadnie do 20 proc. akcji. Pakiet kontrolny pozostawałby w rękach Skarbu Państwa - mówi Paweł Łatacz. PPL chce na giełdzie szukać kapitału na rozwój lotnisk, których jest współwłaścicielem lub którymi zarządza. Najpóźniej w marcu 2008 r. musi zostać uruchomiony nowy terminal odlotów na Okęciu (dwa tygodnie temu PPL wypowiedział kontrakt konsorcjum budowlanemu). To ostateczny termin, w którym Polska musi się dostosować do procedur układu z Schengen. Wtedy również PPL rozpocznie rozbudowę sąsiedniego terminalu Etiuda (dla linii niskokosztowych). Remontować i budować Polska już potrzebuje większego lotniska, a rozwój Okęcia jest mocno ograniczony. Rozbudowa portu jest uzależniona między innymi od ostatecznej decyzji, czy, a jeśli tak, to gdzie i kiedy może powstać nowe centralne lotnisko dla Polski. - Uwzględniając koncepcję budowy na Okęciu drugiej drogi startowej moglibyśmy obsłużyć do 25 mln pasażerów, czyli wystarczy nam mocy przerobowych mniej więcej do 2025 roku. Jak najszybciej musi powstać plan, jakie rozwiązania do tego czasu należy przygotować - nowe lotnisko, duoport Okęcie - Modlin, inne porty regionalne? Trzeba też wiedzieć, jakie role zostaną przypisane każdemu z nich. Na świecie przygotowania do otwarcia nowego portu zaczyna się 20-30 lat wcześniej - podkreśla Paweł Łatacz. Firma będzie się angażować w tworzenie nowych portów lotniczych. Zdaniem szefa PPL w porównaniu z Niemcami czy Francją polska mapa lotnisk to biała plama, którą trzeba zagospodarować. - PPL zmieni charakter swojego zaangażowania. Nie musimy być udziałowcem w porcie, żeby być jego operatorem. Będziemy stopniowo rozdzielać funkcje właścicielskie od zarządczych. PPL sprawdzi się również jako doradca, inwestor zastępczy, a czasem tylko jako partner, który w zamian za udziały wnosi kapitał. Mamy ludzi, doświadczenie, wiedzę. To nasza największa wartość, którą możemy sprzedawać na nowo powstających lotniskach - mówi dyrektor Łatacz. Obice też mają szansę PPL już bierze udział w przygotowaniach do budowy lotniska w Świdniku pod Lublinem. Doradza pomysłodawcom uruchomienia portu w Zegrzu Pomorskim pod Koszalinem, w Babich Dołach koło Gdyni i Kamieniu Śląskim koło Opola. - W naszej opinii szansę ma także lotnisko w Obicach pod Kielcami, ale według innej strategii niż to do tej pory planował marszałek. Powinno powstać w ramach rozwiązań systemowych na południu Polski. Lotnisko pod Kielcami może być swojego rodzaju satelitą dla portu w Krakowie, co zwiększyłoby zasięg Krakowa niemal na Mazowsze, zwiększając konkurencyjność Krakowa. Kielce mogą być portem lokalnym i sądzę, że taki projekt zgodziłaby się dofinansować także Unia - mówi Paweł Łatacz. Uważa, że samorządy zainteresowane uruchamianiem lotnisk nie muszą angażować w swoje projekty zagranicznych inwestorów. - Chętnych do przejmowania całych spółek lotniskowych jest wielu, ale łatwo w ten sposób stracić biznes, który dziś ma niską wartość, za to świetne trendy wzrostowe i duże perspektywy. Warto sięgnąć do źródeł, które chętnie wspierają takie projekty: Unia, pożyczki z EBORU, ewentualnie inwestorzy finansowi - podkreśla szef PPL. KATARZYNA KOZIŃSKA-MOKRZYCKA http://biznes.onet.pl/5,1447171,prasa.html Temat: Biznes Plan - Gotowiec ( Ściąga ) No robie porządek na dysku i znalazłem Biznes Plan - który robiłem do Ekonomika, może komuś się przyda. ( Grafikę widać jeśli ściągnie się załącznik w formacie .doc ) Biznes Plan Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowe „Speed Lan” Wykonanie: Xxxx Xxxx Xxxx Wpisz swoje dane 1) Streszczenie Biznes Plan Przedsiębiorstwa Usługowo – Handlowego „Speed Lan” składa się z następujących części: • Analiza Rynku – opisuje zakres rynku, na jakim działać będzie przedsiębiorstwo. • Opis firmy i jej działalność – szczegółowy opis firmy i jej działalność. • Projekt oferty i sposób realizacji – przedstawia ofertę przedsiębiorstwa, oraz sposób jej realizacji. • Profil organizowania firmy – zawiera schemat administracyjny przedsiębiorstwa, oraz informacje dotyczące pracowników. • Profil techniczny – opisuje, jaką technologie wykorzystuje przedsiębiorstwo. • Plan finansowania – zawiera bilans, oraz planowany rachunek kosztów i przychodów. • Załączniki 2) Analiza Rynku Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowe „Speed Lan” działać będzie na rynku województwa kujawsko-pomorskiego. W tym województwie istnieją już cztery podobne przedsiębiorstwa, lecz zakres ich działania jest bardzo wąski. Województwo kujawsko-pomorskie jest jednym z najszybciej rozwijających się okręgów w Polsce. Kształci się tu bardzo dużo młodzieży, która potrzebuje łączy internetowych do rozwijania swoich zainteresowań i szukania materiałów edukacyjnych. Firmy na tutejszym rynku wdrażają nowe technologie do prowadzonej działalności. Wysoko wykwalifikowane społeczeństwo może pozwolić sobie na spore wydatki. 79 procent absolwentów szkół średnich udaje się na studia. Siedziba naszej firmy znajduje się w centrum największego miasta województwa. 3) Opis firmy i jej działalność Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe „Speed Lan” będzie firmą działającą w Bydgoszczy. Naszą specjalizacją będzie montowanie sprzętów elektronicznych, sprzedaż części komputerowych, projektowanie i zakładanie sieci bezprzewodowych. Naszym celem jest zagarnięcie w branży elektro-technicznej całego województwa kujawsko-pomorskiego. Z czasem siedziby naszej firmy chcemy utworzyć w największych miastach województwa. W przyszłości mamy zamiar połączyć wszystkie miasta wojewódzkie w jedną wielką sieć WLAN. Będzie to wieki atut w kierunku oferowanych usług. 4) Projekt oferty i sposób realizacji Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowe „Speed Lan” działać będzie w branży elektro-technicznej. Gwarantować będziemy wysokiej jakości sprzęt elektroniczny taki jak: - Noteboki - Komputery PC - Podzespoły zamienne (Dyski twarde, Kable i przełączniki, Karty sieciowe, dźwiękowe i graficzne, Napędy i odtwarzacze) - Aparaty i kamery - Drukarki i skanery Nasza działalność usługowa polegać będzie na podłączaniu użytkowników do internetu, a zarazem do wewnętrznej sieci LAN. Ogromna sieć LAN jest wielkim atutem, łącza 100 mb/s wewnątrz sieci pozwalają na szybką wymianę plików pomiędzy użytkownikami. Obsługiwać będziemy nie tylko osoby prywatne, lecz także firmy. Zajmować będziemy się, także konserwacją sprzętu elektronicznego, oraz tworzeniem szerokopasmowych wewnątrz-firmowych sieci bezprzewodowych. Zaletą są konkurencyjne ceny szerokopasmowych łącz internetowych nawet do 10 mb/s. Firma ma na celu połączenie bezprzewodowo ponad 4 milionów mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego używając technologii WLAN. W naszej działalności przewidywane są różnego rodzaju promocje : • 50 % abonamentu przez 3 miesiące od dnia zawarcia umowy • darmowe podłączenie się do sieci • upusty cenowe przy zakupie większej ilości sprzętu elektronicznego 5) Profil organizowania Firmy Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowe „Speed Lan” znajduje się na ulicy Grunwaldzkiej 16 w Bydgoszczy. Prezesem naszej firmy jest Michał Kozak – absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Mamy zamiar zatrudnić 25 pracowników wysoko wykwalifikowanych, młodych komunikatywnych i umiejących pracować w grupie. 6) Profil techniczny: Nasze przedsiębiorstwo będzie jedyne w kujawsko – pomorskim, o tak wąskiej specjalizacji elektro – technicznej. Zakres oferowanych przez nas usług działa już na rynkach wysoko rozwiniętych. Opierając się na doświadczeniu innych firm zagranicznych. Jesteśmy pewni, że przedsiębiorstwo w przyszłości zwiększy zakres oferowanych usług, oraz rozwrzeszczani się na kolejne rynki ogólno-polskie. Naszym patentem jest stworzenie sieci bezprzewodowej na nieosiągalnych dotąd w Polsce odległości wykorzystując najnowszą technologię WLAN. Podzespoły sieciowe sprowadzane będą z Niemiec. Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowe „Speed Lan” będzie na bieżąco nie tylko w nowinkach usługowych ( WLAN ), a także w handlu. Najnowsze podzespoły i części w cenach konkurencyjnych będą przyciągały klientów. Będziemy także prowadzić sprzedaż wysyłkową poprzez sklep ON – LINE. 7) Plan finansowania: Posiadamy własny lokal o wartości 140 000 zł, a także 16 zestawów komputerowych, oraz umeblowanie sklepu i biur o łącznej wartości 60 000 zł. Kapitał własny naszej firmy wynosi 80 000 zł. W szybkim zaistnieniu firmy na rynku pomoże otrzymany kredyt w wysokości 100 000 zł otrzymany z Urzędu Pracy w Bydgoszczy. Mamy także zakupioną część towarów potrzebnych do rozpoczęcia naszej działalności ich wartość wynosi 20 000 zł. Bilans: Aktywa Pasywa - Rzeczowe Aktywa Trwałe Środki trwałe 200 000 zł - Kapitał Własny - Zobowiązania Długotermin. 120 000 zł 100 000 zł - Aktywa Obrotowe Towary 20 000 zł Razem: 220 000 zł Razem: 220 000 zł Planowany rachunek kosztów i przychodów ma się następująco: Przychody Koszty Prowadzone Usługi: - informatyczne - abonamenty WLAN 14 000zł 29 600zł Prowadzenie działalności: - wynagrodzenia - opłaty 18 000zł 12 000zł Sprzedaż Sprzętu Elektronicznego 30 000zł Opłata Światłowodowa 10 000zł Razem: 73600 Razem: 40000 Załączniki: 1) Schemat Działania Sieci WLAN 2) Schemat Działania Sieci WLAN z wykorzystaniem sieci LAN 3) Schemat Działania Specjalnych Rozwiązań dla Firm Załącznik 1: Schemat Działania Sieci WLAN Załącznik 2: Schemat Działania Sieci WLAN z wykorzystaniem sieci LAN Załącznik 3: Schemat Działania Specjalnych Rozwiązań dla Firm Temat: Głupota polskich przepisów... Samochody na wszystko Wysokie ceny ropy spowodowały wzrost zainteresowania paliwami, których produkcja pozwoli albo zastąpić ten surowiec, albo przynajmniej ograniczyć jego zużycie. W Polsce rozważane są inwestycje o wartości kilku miliardów złotych Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach w Polsce szczególnie popularna stanie się produkcja estrów z rzepaku, dodawanych do oleju napędowego. Do listy firm planujących budowę odpowiednich instalacji dołączyła wczoraj oficjalnie grupa J&S, znana przede wszystkim jako główny dostawca ropy dla największych rafinerii w Płocku i Gdańsku. Pół miliarda na estry J&S w styczniu będzie mieć gotowy biznesplan budowy dwóch fabryk (200-300 tys. t estrów rocznie) w okolicach Brzegu i Szczecina, gdzie grupa ma gotową infrastrukturę i bazy zbiorników paliwa. - Zarząd podjął już decyzję w tej sprawie, kilka miesięcy potrzeba na zdobycie niezbędnych pozwoleń i przygotowanie projektów. Potem ruszy budowa, która potrwa 10 miesięcy - powiedział "Rz" anonimowo jeden z szefów J&S. Nie chciał ujawnić wartości przedsięwzięcia, chodzi najpewniej o 200 - 300 mln zł. J&S nie zamierza ograniczać inwestycji w biodiesel tylko do Polski, rozważa również budowę instalacji w rejonie Amsterdamu, gdzie też ma własne zbiorniki. Plan budowy instalacji, która dostarczałaby ok. 50 tys. t estrów rocznie, ma spółka Estry Metylowe w Sycowicach. Posiada gotowe plany, grunty pod budowę, poszukuje inwestora, który sfinansuje przedsięwzięcie. Koszt szacuje na ok. 80 mln zł. Wcześniej zainteresowanie wytwarzaniem w Polsce estrów z rzepaku deklarowały amerykański koncern spożywczy Bunge, Solvent Dwory oraz należący do Aleksandra Gudzowatego wrocławski Polmos. Ta ostatnia firma - według prasowych zapowiedzi - chce dostarczać 150 tys. t estrów rocznie, a przedsięwzięcie ma kosztować ok. 100 mln zł. Jeśli wszystkie firmy zrealizują zapowiedzi, to ich inwestycje będą warte ponad pół miliarda złotych. Rozporządzenie prawie gotowe Jako pierwsza w kraju, instalację estrów za 120 mln zł wybudowała Rafineria Trzebinia. Uruchomiła w sierpniu stację, gdzie można zatankować biodiesel. Także J&S już teraz sprzedaje (tylko w hurcie) olej napędowy z dużą, bo 20-procentową - domieszką estrów metylowych i innych komponentów. Odbiorcami są duże firmy transportowe, w tym przedsiębiorstwa PKS. - To paliwo jest o ok. 10 proc. tańsze niż tradycyjny olej napędowy. Paliwo z biokomponentami obciążone jest niższą stawką podatku akcyzowego - mówi przedstawiciel J&S. Nie wiadomo, kiedy specjalne dystrybutory, sprzedające olej z dodatkiem estrów (20 proc.), pojawią się na zwykłych stacjach benzynowych. Właśnie kończą się uzgodnienia międzyresortowe przygotowanego przez Ministerstwo Gospodarki rozporządzenia w tej sprawie. Rozporządzenie dopuszcza na rynek czysty ester jako paliwo dla samochodów do tego celu przystosowanych. - Liczymy, że dzięki wprowadzeniu biodiesla na rynek zwiększy się udział biododatków w paliwach z 0,5 proc. w tym roku do 1,5 proc. w przyszłym - zapowiada Zbigniew Kamieński z Ministerstwa Gospodarki. Pomysł na węgiel Na fali wysokich cen ropy odżył w Polsce rozważany w latach 50. XX w. pomysł produkcji benzyny syntetycznej z węgla. Kompania Węglowa zleciła opracowanie studium opłacalności inwestycji, która kosztowałaby ok. 2 mld EUR, czyli prawie 8mld zł. Instalacja miałaby produkować rocznie 1 - 1,5 mln t komponentów benzyny, oleju opałowego, oleju silnikowego i siarczanu amonu. - Naszym pomysłem zainteresowany jest Shell, jego przedstawiciele chcą się z nami spotkać - powiedział "Rz" rzecznik Kompanii Zbigniew Madej. Kompania szacuje, że litr benzyny z instalacji będzie kosztował 64 eurocenty (2,47 zł), czyli 60-80 groszy więcej niż kosztuje benzyna produkowana z ropy. Popierająca pomysł Polska Izba Paliw Płynnych chce lobbować, by benzyna z węgla była obłożona niższymi podatkami. W rezultacie takie paliwo na stacjach kosztowałoby tyle samo, co produkowane z ropy. Świat szuka alternatyw Inicjatywa polskich firm wpisuje się w ogólnoświatowy trend. Koncerny i rządy szukają sposobów na chociażby częściowe zastąpienie drogiej ropy naftowej innymi paliwami. Miesiąc temu dwóch nowozelandzkich inżynierów ogłosiło, że ropę może zastąpić olej z orzechów kokosowych. Na specjalnym pokazie inżynierowie zademonstrowali, że silnik Diesla może pracować na samym oleju. Co ciekawe, olej kokosowy nie wymaga według naukowców żadnej rafinacji, więc może być produkowany metodami chałupniczymi. Ponieważ palmy kokosowe występują w regionie Azji i Pacyfiku obficie, olej mógłby zasilać łodzie motorowe rybaków i generatory prądotwórcze. W Wielkiej Brytanii wykorzystuje się już jako paliwo olej roślinny użyty do smażenia frytek. Dla firmy Green Fuels, która sprzedaje zestawy do domowej rafinacji, nastały złote czasy. Jeszcze pół roku temu sprzedawała osiem urządzeń miesięcznie, teraz siedem razy więcej. Szef firmy James Hygate żartuje, że w przypadku nowego kryzysu paliwowego zabraknie nie ropy, jak w latach 70., ale oleju. Największym na świecie producentem etanolu, alternatywnego paliwa wytwarzanego m.in. z trzciny cukrowej, od lat pozostaje Brazylia. W 2005 r. kraj ten wyprodukuje 16,5 mld litrów, w 2010 r. już 26 mld litrów. Na dużą skalę biopaliwa wykorzystywane były w Brazylii już w latach 70., po kryzysie paliwowym. Obecnie po brazylijskich drogach jeździ ok. 18 mln pojazdów napędzanych etanolem, z czego 2,4 mln wyłącznie tym paliwem. Energia z odpadków Amerykańska firma Panda Energy wyda 120 mln USD na budowę w Kansas wytwórni etanolu produkowanego z kukurydzy. Energia wykorzystywana przy jego rafinacji ma pochodzić z krowich odchodów. Panda ominęła w ten sposób wskazywany przez przeciwników biopaliw problem, że do ich produkcji potrzeba dużej ilości konwencjonalnej energii. Rafineria w Kansas to trzecia inwestycja Pandy w tym roku - wcześniej rozpoczęła budowę podobnych instalacji w Teksasie i Kolorado. W USA benzyna z etanolem jest sprzedawana na stacjach o ok. 10 proc. taniej niż tradycyjna. Amerykańska Koalicja na rzecz Etanolu zachwala, że 10-procentowa domieszka etanolu redukuje emisję tlenku węgla o 25 proc., a gazów cieplarnianych o 35 - 46 proc. Amerykańska firma Changing World Technologies wybudowała małą rafinerię przerabiającą na ropę odpady z uboju z pobliskiej indyczej farmy. Firma twierdzi, że opracowała technologię cieplnej konwersji, która polega na poddaniu organicznych odpadów ogromnemu ciśnieniu i wysokiej temperaturze. W podobnych warunkach przez miliony lat martwe mikroorganizmy i rośliny zmieniały się w ropę naftową. MACIN CZEKAŃSKI, ANDRZEJ KRAKOWIAK, AGNIESZKA ŁAKOMA www.rp.pl Temat: Czy już czas na sieci 802.11n? Wiele osób zastanawia się czy najnowsza wersja sieci bezprzewodowych z rodziny 802.11 jest naprawdę gotowa. Czy urządzenia zgodne z Draft 2 nadają się do użycia w sieciach korporacyjnych? Na ile są stabilne? Opinie są podzielone. Wyniki różnych testów wykazują, że najnowsze produkty mają istotne zalety, lecz nie są idealne. Dlatego część osób uważa, że przedsiębiorstwa podejdą sceptycznie do nowego rozwiązania i poczekają, aż rynek zweryfikuje dojrzałość 802.11n Draft 2. Punkt widzenia Cisco... Debata czy rozwiązanie 802.11n jest gotowe, czy należy go używać w korporacyjnych sieciach to tak naprawdę nic nowego. Czy ktoś pamięta czasy, gdy Ethernet był postrzegany jako nieprzewidywalny a IP VPN uważano za mało bezpieczny? Prawda jest taka, że szybkość z jaką nowa technologia zdobywa zwolenników jest współmierna do korzyści jakie ze sobą niesie. Na pewno 802.11n oferuje większą wydajność i szybkość w porównaniu z obecnie używanymi rozwiązaniami. Nadal jednak jest to niewystarczający argument. Należy także wziąć pod uwagę perspektywy danego standardu. Innymi słowy, nie wiele osób zdecyduje się na inwestowanie w produktu, które wkrótce okażą się przestarzałe, bez względu na to jak świetne są one obecnie. 802.11n oferuje większą przepływność i nie zniknie szybko z rynku. Organizacja Wi-Fi Alliance certyfikowała już ponad 180 produktów jako zgodne z Draftem 2. Może to świadczyć o zaufaniu jakim obdarzyli to rozwiązanie producenci sprzętu. Wiele osób widzi problem w tym, iż nadal nie jest to w pełni zatwierdzony standard. Z definicji "standard" zapewnia spójność i kompatybilność. Z drugiej strony gwarantuje to bardziej certyfikat Wi-Fi niż samo zalecenie IEEE. Proszę sobie przypomnieć jak wyglądała sytuacja oryginalnego 802.11b i Wi-Fi, 802.11i i WPA2 czy 802.11e i WMM. Użytkownik biznesowy nie jest zainteresowany samą specyfikacją IEEE. Jego interesuje standard zapewniający bezkonfliktową i efektywną pracę urządzeń. To także widać w przypadku 11n. Dotychczas niezatwierdzony draft stał się de facto standardem dzięki certyfikacji Wi-Fi. Klienci Cisco już używają nowej technologii. Jedna z firm odzieżowych poprawiła jakość połączeń głosowych dzięki wdrożeniu 802.11n. Okazało się, że MIMO wpłynęło na jakość transmisji, poprawiając jej niezawodność i zasięg. Podobnie stało się w przypadku szpitala rozwijającego swoją sieć. Wcześniejsze rozwiązania nie zdawały egzaminu, gdyż nie radziły sobie tak dobrze z interferencjami i propagacją wielościeżkową. Uniwersyteckie sieci także muszą używać 802.11n, aby efektywnie obsługiwać najróżniejsze urządzenia wykorzystywane przez studentów. Technologia zmienia się stopniowo. Pełna zmiana może trwać lata. Wi-Fi Alliance w dużej mierze gwarantuje długowieczność rozwiązania i dzięki temu nasza inwestycja jest bezpieczna. Należy oczywiście pamiętać, iż każda zmiana powinna być podyktowana tylko i wyłącznie naszymi potrzebami. Nortel inaczej widzi przyszłość 802.11n Interesujące, że inny dostawca rodem z Ameryki udziela odwrotnej rady i sugeruje, aby zaczekać z budowaniem sieci wykorzystującej 802.11n Draft 2. Zdaniem specjalistów Nortela nie można bagatelizować istnienia produktów pre-n i ich wpływu na rynek. Istniejące obecnie urządzenia cechuje możliwość uzyskania znacząco większych przepływności. W przyszłości mogą one stanowić podstawę "firmy bez kabli". Czy rok 2008 to odpowiedni czas na nowość w naszej infrastrukturze? Według Nortela tak nie jest. Lepiej poczekać. Wystarczy zastanowić się nad następującymi faktami: - Zatwierdzenie pełnego standardu 802.11n jest spodziewane w połowie przyszłego roku. Nie trzeba się spieszyć. Nortel w 2007 roku przeprowadził ankietę, z której wyniało, że jedynie 16% respondentów jest zainteresowana rozbudową sieci o urządzenia bazujące na drafcie. 15% spośród chętnych chciało jedynie sprawdzić nową technologię w kontrolowanych instalacjach pilotażowych. - Pierwsze produkty dostępne na rynku w tym roku zaoferują przepustowość od 150 Mbit/s do 300 M bit/s. Rozwiązania w pełni zgodne z 802.11n i wykorzystujące więcej niż dwie przestrzenne wiązki nie pojawią się wcześniej niż w 2009 lub 2010 roku. Wielce prawdopodobne, że każdy kto zdecyduje się dziś użyć urządzeń pre-n będzie zmuszony do aktualizacji i to być może nie tylko oprogramowania. - Cena dostępnych urządzeń jest znacząco wyższa od 802.11 a/b/g. Oczywiście kwota jaką należy zapłacić za punkt dostępowy "n" spadnie wraz z upowszechnieniem się rozwiązania i większą podażą. Zapłacą najwięcej ci, którzy się będą spieszyć i jako pierwsi pójdą do sklepów. - Wiele urządzeń jest wyposażonych w zintegrowane karty zgodne z wcześniejszymi standardami. Uzupełnienie ich o obsługę nowej technologii to dodatkowe koszty. - Maksymalna pojemność i zasięg jest możliwa do uzyskania przy wykorzystaniu kanału w paśmie 5GHz. Większość oferowanych dziś stacji klienckich zgodnych z draft-n pracuje w paśmie 2.4GHz. Oczywiście, powyżej wymieniono tylko część argumentów przemawiających za wstrzymaniem się od inwestycji. Dodatkowo należy jeszcze pamiętać o istniejącej infrastrukturze sieciowej i ograniczeniach z nią związanych. Jeśli chcemy wykorzystać maksymalne prędkości transmisji dostępne dzięki 802.11n to nasza sieć lokalna musi być w stanie obsłużyć większy ruch. Punkty dostępowe generujące ruch rzędu 100 Mbit/s wymagają infrastruktury GigaEthernet. Inaczej drzemiące w nich możliwości będą ograniczone. Urządzenia z MIMO są także bardziej "prądożerne" i 802.3af PoE (Power over Ethernet) może nie wystarczyć. Sytuacja poprawi się wraz z upowszechnieniem standardu 802.3at (IEEE PoE Plus). Podsumowując, 802.11n to kuszące i obiecujące rozwiązanie. Musi jednak zostać wdrożone w odpowiednim momencie. Wiele możliwych ulepszeń jest już w zasięgu ręki. Przedsiębiorstwa muszą wziąć pod uwagę wpływ dostępu bezprzewodowego na biznes. Następnie należy zidentyfikować aplikacje, które wymagają szybkiej sieci WLAN, opracować kompletny plan uwzględniający problemy infrastruktury itp. W większości przypadków firmom opłaci się poczekać, aż standard będzie ostatecznie zatwierdzony i dopiero wówczas zastanowić się nad inwestycją w "n". Marcin Suszkiewicz - NetWorld |