Biura podróży Jelenia Góra

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biura podróży Jelenia Góra




Temat: [Jelenia Góra] Promocja misata i regionu
Będą chwalić się w Brukseli

RED 2008-10-12 17:38:14, aktualizacja: 2008-10-12 17:38:14

W poniedziałek w stolicy Belgii podczas specjalnej prezentacji Jelenia Góra przedstawi swoją ofertę turystyczną.

Będzie m.in. chwalić się trasami rowerowymi, pałacami, których jest więcej niż w słynnej dolinie Loary, oraz bogatym życiem kulturalnym. Wraz z Jelenią Górą w Brukseli swoje atrakcje zaprezentuje Wrocław. Oferta obu miast skierowana jest do belgijskich biur turystycznych. Organizatorzy wyjazdu liczą na nawiązanie współpracy między tamtejszymi biurami podróży a Dolnym Śląskiem.

http://polskatimes.pl/gazetawroclawska/ ... ,id,t.html





Temat: Konferencja w Krakowie
Osoby jadące do Krakowa proszone są o wykonanie drobnej pracy dla PKS-u Jelenia Góra w zamian za darmowy przejazd na konferencje. Praca ta ma polegać na znalezieniu kilku organizatorów turystycznych ( nie biur podróży) z obszaru dolnegośląska i przesłanie zebranych przez siebie informacji na adres koła, najpóźniej do wtorku.





Temat: Propzycja współpracy, oferty z biur niemieckich!!!
Biuro Podróży Amigos B.B Sp z o.o zaprasza wszystkie Biura Podróży do współpracy w zakresie sprzedaży oferty niemieckich touroperatorów

Prezentacja i sprzedaż oferty odbywa się za pośrednictwem prostych i komunikatywnych systemów zapewniających szybkie i sprawne wyszukiwanie ofert zarówno z dojazdem własnym jak i samolotowych. Zapewniamy sprawdzone oferty różnych organizatorów , wybranie najkorzystniejszych cenowo ofert , wyloty z wybranych lotnisk , gwarantujemy catering na pokładzie samolotu w systemie prezentujemy opisy i zdjęcia hoteli ich położenie geograficzne oraz tabele klimatyczne. Ponadto istnieje możliwość rezerwacji miejsc hotelowych, przelotów oraz samochodów a także możliwość skorzystania z wielu innych funkcji , które ułatwiają , sprawne obsłużenie nawet najbardziej wymagających klientów.

Zapewniamy ,iż nasze systemy rezerwacyjne są dużo prostsze niż się to na początku wydaje, po podpisaniu umowy gwarantujemy pełne przeszkolenie osób użytkujących sprzedających oferty przy użyciu systemu.

Posiadamy wszystkie wymagane przepisami prawa dokumenty uprawniające do sprzedaży oferty niemieckiej na terenie Polski Zapewniamy prowizję (8%) oraz konsultacje z naszymi profesjonalnie przygotowanymi do Państwa obsługi konsultantami.

Jeśli zdecydują się Państwo podpisać z nami umową , udostępniamy na stronę internetową niemiecką wyszukiwarkę ofert turystycznych

Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji pod wskazanymi numerami telefonów , pomagamy wyjaśnić wątpliwości oraz rozwiązać trudne kwestie.

Jeżeli nasza propozycja zainteresuje Państwa zapraszamy na naszą stronę www.slonecznewakacje.com.pl ( zakładka oferta niemiecka) , znajdują się tam oferty do , których mamy dostęp.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godz. 9-18 oraz w soboty 10-14 , a w sprawach awaryjnych dostępni jesteśmy pod numerem telefonu komórkowego.

Z poważaniem-

Zarząd Biura Podróży Amigos B.B

Jadwiga Błaszczyk –prezes zarządu

Michał Błaszczyk – V-ce prezes

Biuro Podrózy Amigos
Plac Ratuszowy 56
Jelenia Góra 58500
tel 075 75 32 601
fax 075 75 32 609
gg:3395165
skype :BiuroPodrozy Amigos



Temat: Letnia pustka na torach
Letnia pustka na torach

Uboga oferta wakacyjna Polskich Kolei Państwowych. Przyspieszenie do Wrocławia – w perspektywie.

Żadnych nowych pociągów nie podstawi przewoźnik dla podróżnych, którzy chcieliby koleją wybrać się na wakacje. Nie oznacza to, oczywiście, całkowitej pustki w rozkładach.

– Uruchomiono pociągi ze Szklarskiej Poręby do Szczecina (Wiking), Gdyni oraz Przemyśla przez Katowice i Kraków – mówi Edmund Pomieczyński, naczelnik sekcji przewozów pasażerskich PKP w Jeleniej Górze. Jest też dodatkowe połączenie do Warszawy (dzienny pociąg Sudety) oraz przedłużenie trasy nocnego składu Karkonosze ze stolicy Polski do Szklarskiej Poręby.
Letni rozkład jazdy będzie obowiązywał do pierwszych dni września.

Oferta jest skromna nie tylko – jak argumentują PKP – z braku zainteresowania letnimi przewozami. Kolejarze nie ukrywają, że nie dysponują wystarczającą ilością taboru, aby uruchomić więcej połączeń z i do atrakcyjnie turystycznie regionu jeleniogórskiego.

Kolejarze przegrywają też z komunikacją autobusową, nie tylko większych przewoźników. – Coraz częściej wakacyjne wyjazdy organizowane przez biura podróży i firmy, zawierają przewóz autokarem pod sam ośrodek. Nic dziwnego, że ludzie nie chcą jeździć niezbyt czystym i powolnym pociągiem – zaznacza Marzena Domaszyńska, która właśnie autokarem wybiera się do nadmorskiego Międzywodzia.

Jak poprawić atrakcyjność kolejowych połączeń? Przez modernizację i przyspieszenie na linii Wrocław – Jelenia Góra. Według najnowszych planów Urzędu Marszałkowskiego, możliwość skrócenia czasu przejazdu powstanie, kiedy pociągi do stolicy Dolnego Śląska zostaną skierowane przez Legnicę (przez Lwówek i Złotoryję).

Trasę trzeba będzie wcześniej zmodernizować. Według planów pociągi mają pokonać odległość do Wrocławia w ciągu dwóch godzin. Urząd Marszałkowski chciałby, aby dokonało się to za cztery lata.
To alternatywa dla uciążliwego połączenia przez Wałbrzych.

www.jelonka.com



Temat: /Poland/Przedstawiciel Medyczny
W związku z dynamicznym rozwojem na polskim rynku – międzynarodowa firma farmaceutyczna  TABUK POLAND poszukuje kandydatów na stanowisko:
PRZEDSTAWICIEL MEDYCZNY

w  następujących miastach:
Bielsku - Białej, Bydgoszczy, Białymstoku, Częstochowie, Gorzowie, Jeleniej Górze, Koninie, Kaliszu, Koszalinie, Kielcach, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Rzeszowie, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Radomiu, Szczecinie, Siedlcach, Trójmieście, Tarnowie, Wrocławiu, Warszawie, Zielonej Górze.
             
Zakres obowiązków:

    lpromocja preparatów RX wśród lekarzy specjalistów llodpowiedzialność za dystrybucję apteczną llodpowiedzialność za realizowane plany sprzedaży lldbałość o dobry wizerunek firmy llbudowa i utrzymywanie dobrych relacji z klientami l


Wymagania:
    lwykształcenie wyższe (medyczne, farmaceutyczne lub pokrewne będzie atutem), llminimum rok doświadczenia w pracy na podobnym stanowisku w firmie farmaceutycznej llznajomość środowiska medycznego oraz farmaceutycznego llsilna motywacja do rozwoju zawodowego i chęć uczestnictwa w rozwoju Firmy na polskim rynku llotwartość i łatwość w nawiązywaniu kontaktów llwysoka  kultura osobista llsamodzielność w pracy, kreatywność i zaangażowanie llgotowość do częstych podróży służbowych  llprawo jazdy kat. B.l

Wybranym osobom firma oferuje atrakcyjne wynagrodzenie, odpowiednie do prezentowanego doświadczenia i umiejętności, oraz niezbędne narzędzia związane z wykonywaną pracą ( samochód służbowy, komputer, telefon). Dodatkowo interesujący pakiet korzyści socjalnych oraz premię uznaniową związanąÂ z powierzoną funkcją. Kandydatom gwarantujemy pełną dyskrecję.
 
Osoby zainteresowane prosimy o nadesłanie CV i listu motywacyjnego na adres: biuro@tabuk.pl
 
 
Do aplikacji proszę dopisać klauzulę: Wyrażam zgodę do przetwarzania moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy, niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji ( zgodnie z ustawą z dn. 29.08.07 o ochronie danych osobowych Dz. U. Nr 133 poz. 833).”

ogłoszenie aktualne do: 31/07/2009 00:00:00

kontakt mailowy: aplikacje@hays.pl



Temat: Na kolei pośpieszny nie znaczy szybszy
Strzeż się pociągu pospiesznego

Czytelnicy "Gazety" podają kolejne przykłady pociągów osobowych, które mkną po torach szybciej niż pospieszne.

Kursujący ze Szczecina do Gdyni pociąg "Bryza" zatrzymuje się na trasie 14 razy. Tyle samo co pociąg "Albatros". "Bryza" jest jednak zakwalifikowana w rozkładzie jako pospieszna (i droższa), a "Albatros" jako osobowy. Dlaczego?

Absurdalną historię obu pociągów opisaliśmy w poniedziałkowej "Gazecie". Ci, którzy wybiorą się w podróż pospieszną "Bryzą", zapłacą za bilet 47 zł i spędzą w pociągu 4 godz. i 52 min. Kto pojedzie osobowym "Albatrosem", dotrze do celu 18 min szybciej, a za bilet zapłaci prawie dwa razy mniej.

Kolej tłumaczy to tak: trasa prowadzi szlakiem jednotorowym. I w zależności od pory dnia i ruchu na trasie, poszczególne składy spędzają na stacjach mijankach więcej lub mniej czasu. I akurat "Bryza" musi w sumie czekać na wolną drogę dłużej.

Wczoraj ustaliliśmy jednak także, że oba składy zatrzymują się na trasie Szczecin-Gdynia na identycznej ilości stacji. Wprawdzie "Albatros" ma w rozkładzie 14 postojów, a "Bryza" 12, ale...

- "Bryza" ma dodatkowo dwa tzw. postoje techniczne - mówi Michał Lipiński z biura prasowego PKP Przewozy Regionalne.

Te postoje to po prostu mijanki na małych stacjach Potęgowo i Godętowo, gdzie skład czeka na wolny tor.

Rozwikłanie tego przypadku jest jak na razie nierealne. PKP PR tłumaczy, że to "dość zawiłe". Z naszych ustaleń wynika, że chodzi o sposób finansowania pociągów. Do kursowania osobowego do Gdyni dopłacają Urzędy Marszałkowskie (Zachodniopomorski i Pomorski). Urzędom zależy, by pociąg obsłużył jak najwięcej miejscowości i był tani. I odpowiednio za to dopłacają. "Bryza", która mija Gdynię i mknie dalej na Mazury, dofinansowywana jest natomiast z budżetu państwa. To źródło gotówki jest już mniej hojne i PKP, nie chcąc dokładać, sprzedaje droższe bilety. To oznacza nazwanie pociągu "pospiesznym" i zastosowania dzięki temu dwa razy wyższej taryfy.

Po naszej publikacji z redakcją skontaktowali się pasażerowie PKP z innych zakątków Polski.

- Ostrzegam wybierających się na narty do Zakopanego - donosi jeden z czytelników.

Jadąc z Krakowa osobowym za 19,50 zł, do celu dotrzemy w 3 godz. i 44 min. Jeśli kogoś skusi pospieszny, nie dość, że zapłaci 33 zł, to jeszcze spędzi w pociągu 40 min więcej.

Podobnie jest na linii Wrocław-Jelenia Góra. Wszystkie pospieszne na tej trasie jeżdżą wolniej od osobowych. Różnica to nawet 14 min. W cenie też całkiem spora. Pospieszny kosztuje 31 zł, osobowy 18,50 zł.

Źródło: Gazeta Wyborcza



Temat: [Jelenia Góra] IX Targi Turystyczne TOURTEC
Szanowni Państwo,

Serdecznie zapraszam do udziału w IX Targach Turystycznych TOURTEC, które odbędą się w Jeleniej Górze na Placu Ratuszowym w dniach od 11 do 12 maja 2007r.

To już czwarta edycja targów w nowej formule, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem i jest dużym wydarzeniem w naszym regionie.

Zapraszam przedstawicieli biur podróży, organizatorów aktywnej turystyki, właścicieli ośrodków wypoczynkowych, producentów sprzętu turystycznego i sportowego, wytwórców pamiątek, ubezpieczycieli, przedstawicieli firm przewozowych.

Starosta Jeleniogórski

Jacek Włodyga

Do udziału w targach zgłosili się - stan na 9 maja 2007

1.

Aeroklub Jeleniogórski
2.

Agroturystyczne Stowarzyszenie Ziemi Nyskiej i Borów Niemodlińskich - Nysa
3.

Bagińscy SPA - Pobierowo
4.

Beck-Bräu OHG - Browar Bamberg - Niemcy
5.

Biuro Usług Turystycznych „Budowlani-Tour” - Wrocław
6.

Biuro Turystyczne TRAVEL ART - Opole
7.

Camper Lubań s.c.
8.

Centrum Podróży Maiusz Gromek w Jeleniej Górze
9.

DOMINO Nowa Sól
10.

Dolnośląska Organizacja Turystyczna - Wrocław
11.

„Elin” Firma Handlowo-Usługowa - Wrocław
12.

Elżbieta Biuro Pielgrzymkowo – turystyczne E. Kot - Legnica
13.

Euro 90 Travel Marek Ciechanowski - Jelenia Góra
14.

FÖrderverein Nationalpark Eifel e.V., Niemcy
15.

OST "GROMADA" Jelenia Góra
16.

Gmina Mysłakowice
17.

Gmina Podgórzyn
18.

Koło Gospodyń Wiejskich Mysłakowice
19.

Gospodarstwo Agroturystyczne "Pod Śnieżką" - Mysłakowice
20.

Gospodarstwo Agroturystyczne "U Luizy" - Mysłakowice
21.

Gospodarstwo Agroturystyczne "Monika" - Mysłakowice
22.

Hotel HERMES Szklarska Poręba
23.

Hotel Karpacz,
24.

Gościniec Nad Potokiem - Karpacz
25.

Hotel VIVALDI - Karpacz
26.

Krkonoąe – svazek měst a obci - Vrchlabi
27.

Landratsamt Bamberg Buro d Landrates Wurtschaftsforderung
28.

Logostour Biuro Turystyki ZNP - Wrocław
29.

Łużyckie Centrum Rozwoju w Lubaniu
30.

Magazyn Świat Podróże Kultura - Warszawa
31.

Mesto Jablonec n. N. Informacni Centrum
32.

Mirosław Czerniak Wyroby Ceramiczne - Nowogrodziec
33.

Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe Redakcja Miesięcznika „SUDETY” - Wrocław
34.

Otwarte Centrum Kredytowe DOBRY KREDYT GE Money Bank Jelenia Góra
35.

Pamiątki - Jacek Szymański
36.

Powiat - Aachen - Niemcy
37.

Powiat Jaworski
38.

Powiatowy Zespół Szkolnych Schronisk Młodzieżowych - Jelenia Góra
39.

PH JARKO - Wojcieszyce
40.

PPHU CC Irena Maciuszonek - Czorycka - Siedlęcin
41.

Pszczelarstwo - Bogdan Heliński Mała Kamienica
42.

Przedsiębiorstwo Turystyczne "Karkonosze" Jelenia Góra
43.

"Remedium" Biuro Turystyki i Usług - Wrocław
44.

Restauracja "Cztery Pory Roku" Jelenia Góra
45.

Stajnia Sportowa w Łomnicy
46.

Starostwo Powiatowe w Białymstoku
47.

Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie
48.

Starostwo Powiatowe w Gryficach
49.

Starostwo Powiatowe we Lwówku Śląskim
50.

Gmina Gryfów Śląski
51.

Gmina Lubomierz
52.

Gmina Mirsk
53.

Gmina i Miasto Lwówek Śląski
54.

Urząd Gminy Wleń
55.

Starostwo Powiatowe w Kamieniu Pomorskim
56.

Gmina Kamień Pomorski
57.

Gmina Dziwnów
58.

Tourismus Gebietsgemeineschaft "Neisseland e.V." - Niemcy
59.

Waldeisenbahn Muskau GmbH - Niemcy
60.

Furst Puckler - Niemcy
61.

Turystyka Wspólna Sprawa - MIGUT Media S.A.
62.

Urząd Miasta Karpacz
63.

Urząd Gminy Stara Kamienica
64.

Urząd Miasta w Piechowicach
65.

Urząd Miasta Zielona Góra
66.

Warmińsko-Mazurska Organizacja Turystyczna - Olsztyn
67.

W&K Wioletta Buczarska - Nowa Sól
68.

Warsztaty Terapii Zajęciowej PSOUU Jelenia Góra
69.

Witraże - Elżbieta Rudnicka - Jelenia Góra
70.

Wydawnictwo Ad Rem w Jeleniej Górze
71.

Zamek CZOCHA w Leśnej
72.

Zakłady Lniarskie "Orzeł" w Mysłakowicach
73.

Związek Gmin Karkonoskich



Temat: Czy hit.gemius.pl jest problemem polskiego internetu?


Myślę, że nie ma sensu tu tłumaczyć, że blokując u siebie owo
"dziadostwo" w przypadku komercyjnych stron obniżasz (nieprawdziwie) ich
raportowaną oglądalność i możesz wpłynąć na ich zyski, czy nawet
utrzymanie się przy życiu. Jest pewna szansa, że nie mając wpływów z
reklam będą coraz więcej ze swych treści udostępniać tylko za pieniądze.
Ale to ciebie, "prostego klikacza polskiego internetu", zapewne niewiele
obchodzi.


Co to za kompletna bzdura?
To juzer istnieje dla strony, czy strona dla usera?
A jak zbankrutuje moralnie pojecie "ogladalnosc" i "reklama" i inecie, to
sie tylko uciesze. Bo diabli mnie biora, jak yntelygentne marketoidy i
yntelygentni webmasterzy FALSZUJA CELOWO indexowany content swoich stron,
wszystko po to, zeby miec "ogladalnosc" przyklady? setki. pierwszy z brzegu:
jest sobie servis www.korkonet.pl teoretycznie - o korkach w Warszawie. a co
znajdujemy w keywordach? przytaczam tylko fragmenty   -  kazdy moze zobaczyc
sam.

<META name="keywords" lang="pl" content="big brother, bigbrother, sms,
praca, dwa swiaty, idea, plus, era, gsm, Sport, Motoryzacja, Komunikacja,
Gry online, Divix, Programy/Soft, Fax, Sms-Logo-Dzwonki, Wirusy, Finase,
Aukcje, VoIP, Domeny, Tajemnicze-nieznane, Wyprawy, Pogoda, Biura podróży,
Praca, Edukacja,
Ogłoszenia, Erotyka, Telefonia, Ubezpieczenia, eRandki, Dla dzieci, Kartki,
Radio-Internet, Emerytury, TV, Ł?cza Internetowe, największe miasta Polski,
mapa Polski, polski expres, CV, team, hokej, narty, UMTS, SDI, nokia, sony,
piłka ręczna, koszykówka, siatkówka, tenis, video, prawo, podatki, ulgi
podatkowe, kasa, pieni?dze, monety, gotówka, sss, 3s, flash, bajki, Gdynia,
Sopot, Gdańsk, Puck, Władysławowo, Szczecin, Gryfice, Elbl?g, Ustka,
Darłowo, Kołobrzeg, Łeba, Słupsk, Koszlain, |winouj?cie, Szczecinek, Police,
Kostrzyn, Kwiydzyń, Słubice, Zielona Góra, Jelenia Góra, Gorzow
Wielkopolski, Poznań, Leszno, Łęczyca, Krosno, Brodnica, Wronki, Wrze?nia,
Konin, Koło, Turek, Włocławek, Toruń, Bydgoszcz, Rypin, Sierpc, Kutno,
Łęczyca, |rem, Leszno, Ciechocinek, Lipno, Płock,  Inowrocław, Wrocław,
Gniezno, Piła, Legnica, Żagań, Częstochowa, Złotoryja, Zgorzelec, Bogatynia,
Kluczbork, Bełchatów, Trzebnica, Wieluń, Polkowice, Sieradz, Piotrków
Trybunalski, Bielsko Biała, Katowice, Bytom, Żywiec, Wisła, Odra, Cieszyn,
Pszczyna, Raciburz, Gliwice, Zabrze, Tychy, Rybnik, Chorzów, Zawiercie,
Sosnowiec, Opole, Nysa, |nieżka, Nowy S?cz, Krynica, Zakopane, Nowy Targ,
Rabka, Bochnia, Kraków, Tarnów, Kielce, Radom, Rzeszów, Krosno, Sanok,
Przemy?l, Dębica, Tarnobrzeg, Zamo?ć, Chełm, Szczebrzeszyn, Lublin, Puławy,
ŁódÄ˝,  Łowicz, Łęczyca, Sandommierz, Siedlce, Pruszków, Biała Poldaska,
Płońsk, Sochaczew, Piaseczno, Garwolin, Grójec, Ostróda, Ostrołęka, Łomża,
Białystok, Pisz, Mazury, Grudzi?dz, Suwałki, Ełk, Giżycko, Sejny, Olsztyn,
Mor?g, Kętrzyn, Węgorzewo, Gołdap, Mr?gowo, Beskidy, Sudety, Olecko, Tatry,
Rysy"

O ofektach takich dzialan chyba nie musze mowic.

Jak  rowniez o tym, ze tzw "portali" nie da sie uzywac. Ja jakos nie trawie
wyskakujacych okienek, reklam i innego g*. Bodejbyscie z glodu zdechli.
Uzywam WebWashera, a hity, addservery i cale to barachlo tne juz na proxym.





Temat: Newsy
Dolnośląskie miasta na Euro nie mają szans. UEFA postawiła chętnym ostre wymagania

W dolnośląskich gminach trwa wielka walka o udział w Euro 2012 i budowę centrów treningowych dla zagranicznych piłkarzy.

Ale może okazać się, że samorządowcy walczą na próżno. Powód? UEFA ogłosiła właśnie precyzyjną listę warunków, jakie muszą spełnić miejscowości chcące gościć u siebie piłkarską elitę Europy. Już dzisiaj wiadomo, że Jelenia Góra, Nowa Ruda, Wałbrzych czy Oława i Wołów nie sprostają podstawowym wymogom. Nie ma szans, żeby do którejkolwiek z tych miejscowości piłkarze dojechali autobusem z wrocławskiego lotniska w godzinę. A tego domaga się UEFA.
Artur Wylandowski, kierownik biura promocji miasta w Wałbrzychu, przyznaje, że podróż z jego miasta do stolicy Dolnego Śląska zajmuje teraz aż 2,5 godziny. Twierdzi jednak, że już w 2012 ten czas zdecydowanie się skróci.
Ma być rzekomo szybciej, bo w 2011 r. zakończy się - przynajmniej według planów - kilka inwestycji drogowych. Ma powstać m.in. droga szybkiego ruchu z Wrocławia do Świdnicy z nitką do Wałbrzycha. Dodatkowo powinna zacząć działać szybka kolej między stolicą województwa a miastami regionu. Czas dojazdu do Wrocławia wówczas się skróci. Ale dojazd do lotniska w godzinę pewnie i tak będzie graniczył z cudem.
Jelenia Góra chce ten problem rozwiązać inaczej i zamiast wysyłać piłkarzy do Wrocławia rozbudować swój port lotniczy przy ul. Łomnickiej i przystosować go do ruchu maleńkich samolotów pasażerskich, do 50 pasażerów. To i tak sprawy nie rozwiąże, bo UEFA wymaga, by lotnisko było międzynarodowe.
Dojazd do lotniska to nie wszystko. Federacja chce też, by miasta aspirujące do organizowania centrów treningowych miały profesjonalne boiska z pełną infrastrukturą i dobre hotele. Ma w nich być przynajmniej 50 klimatyzowanych, dwuosobowych pokoi z minibarem, 5 apartamentów, konieczne są sale konferencyjne i miejsca do odpoczynku. Na dodatek dojazd z hotelu na boisko nie może zająć piłkarzom więcej niż 20 minut. To kolejna przeszkoda, której pokonanie dla wielu miast będzie niemożliwe.
Jelenia Góra jeszcze nawet nie zaczęła żadnej inwestycji związanej z Euro. Złożyła tylko wniosek o pieniądze i czeka na decyzję z Ministerstwa Sportu. Urzędnicy nie wiedzą, czy projekt ma jakąś szansę . W podobnej sytuacji są Ząbkowice Śląskie. Same nie pociągną inwestycji. Nawet gdyby udało im się zbudować stadion i hotel, zdyskwalifikuje je odległość od lotniska.
Co na to Polski Związek Piłki Nożnej? Adam Olkowicz, szef zespołu PZPN do spraw Euro 2012: - Będziemy wszystko weryfikować i sprawdzać. To samo zrobi UEFA, która przekaże drużynom listę obiektów spełniających wymagania.
Olkowicz wyjaśnia, że ostateczną decyzję o tym, gdzie piłkarze będą trenowali, podejmą same drużyny. Stanie się to po losowaniu poszczególnych spotkań, czyli dopiero w 2010 r. Wtedy okaże się, która drużyna zagra we Wrocławiu, Poznaniu czy Gdańsku.
Do Austriaków i Szwajcarów, którzy Euro organizują w czerwcu tego roku, jeszcze nam daleko. Tam nie było żadnego problemu ze zorganizowaniem miejsc dla piłkarzy. Drużyny potrzebowały 36 centrów treningowych. Wszystkie warunki UEFA spełniało dwa razy więcej miejscowości.

Jelenia Góra jeszcze nie zaczęła inwestycji. Nie ma tu nowego pasa startowego dla lotniska, a także kompleksu sportowego z całą potrzebną dla piłkarzy infrastrukturą.

Nowa Ruda nie ma boisk, hali sportowej, hotelu. Ma fatalne połączenia komunikacyjne z Wrocławiem. Dojazd przez Kłodzko to ponad 120 km, a droga przez góry jest w bardzo złym stanie. Aby ją pokonać, trzeba minimum trzech godzin.

Głogów nie ma jeszcze hotelu i boisk. Oddalony jest od Wrocławia o 100 km, a od Poznania o 110. UEFA liczy jednak odległość od lotniska. Miasto chce skorzystać z tego koło Zielonej Góry.
Lubin nie ma dwóch wymaganych przez federację boisk. Nie ma też gotowego stadionu. Buduje go wprawdzie Zagłębie Lubin, ale ostatnio ma problemy z kontynuacją inwestycji.

Wałbrzych nie ma jeszcze bazy treningowej. Brak tu zmodernizowanego według wytycznych UEFA stadionu, boisk i odpowiednich dróg dojazdowych. Nie ma też hotelu. Gmina utworzyła spółkę, która ma zająć się inwestycjami. Co z tego, skoro za daleko stąd do lotniska.

Legnica nie ma jeszcze odpowiednich boisk.
Brakuje też dobrego dojazdu do kompleksu sportowego. Boiska, nowe hotele i szybki dojazd do lotniska - to warunki UEFA

Magdalena Kozioł - POLSKA Gazeta Wrocławska

http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/812225.html



Temat: 1/2 OT (Pr) Dolnośląskie Miasta a Euro...
http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/812225.html

W dolnośląskich gminach trwa wielka walka o udział w Euro 2012 i budowę
centrów treningowych dla zagranicznych piłkarzy.
Ale może okazać się, że samorządowcy walczą na próżno. Powód? UEFA
ogłosiła właśnie precyzyjną listę warunków, jakie muszą spełnić
miejscowości chcące gościć u siebie piłkarską elitę Europy. Już dzisiaj
wiadomo, że Jelenia Góra, Nowa Ruda, Wałbrzych czy Oława i Wołów nie
sprostają podstawowym wymogom. Nie ma szans, żeby do którejkolwiek z
tych miejscowości piłkarze dojechali autobusem z wrocławskiego lotniska
w godzinę. A tego domaga się UEFA.
Artur Wylandowski, kierownik biura promocji miasta w Wałbrzychu,
przyznaje, że podróż z jego miasta do stolicy Dolnego Śląska zajmuje
teraz aż 2,5 godziny. Twierdzi jednak, że już w 2012 ten czas
zdecydowanie się skróci.
Ma być rzekomo szybciej, bo w 2011 r. zakończy się - przynajmniej według
planów - kilka inwestycji drogowych. Ma powstać m.in. droga szybkiego
ruchu z Wrocławia do Świdnicy z nitką do Wałbrzycha. Dodatkowo powinna
zacząć działać szybka kolej między stolicą województwa a miastami
regionu. Czas dojazdu do Wrocławia wówczas się skróci. Ale dojazd do
lotniska w godzinę pewnie i tak będzie graniczył z cudem.
Jelenia Góra chce ten problem rozwiązać inaczej i zamiast wysyłać
piłkarzy do Wrocławia rozbudować swój port lotniczy przy ul. Łomnickiej
i przystosować go do ruchu maleńkich samolotów pasażerskich, do 50
pasażerów. To i tak sprawy nie rozwiąże, bo UEFA wymaga, by lotnisko
było międzynarodowe.
Dojazd do lotniska to nie wszystko. Federacja chce też, by miasta
aspirujące do organizowania centrów treningowych miały profesjonalne
boiska z pełną infrastrukturą i dobre hotele. Ma w nich być przynajmniej
50 klimatyzowanych, dwuosobowych pokoi z minibarem, 5 apartamentów,
konieczne są sale konferencyjne i miejsca do odpoczynku. Na dodatek
dojazd z hotelu na boisko nie może zająć piłkarzom więcej niż 20 minut.
To kolejna przeszkoda, której pokonanie dla wielu miast będzie niemożliwe.
Jelenia Góra jeszcze nawet nie zaczęła żadnej inwestycji związanej z
Euro. Złożyła tylko wniosek o pieniądze i czeka na decyzję z
Ministerstwa Sportu. Urzędnicy nie wiedzą, czy projekt ma jakąś szansę .
W podobnej sytuacji są Ząbkowice Śląskie. Same nie pociągną inwestycji.
Nawet gdyby udało im się zbudować stadion i hotel, zdyskwalifikuje je
odległość od lotniska.
Co na to Polski Związek Piłki Nożnej? Adam Olkowicz, szef zespołu PZPN
do spraw Euro 2012: - Będziemy wszystko weryfikować i sprawdzać. To samo
zrobi UEFA, która przekaże drużynom listę obiektów spełniających wymagania.
Olkowicz wyjaśnia, że ostateczną decyzję o tym, gdzie piłkarze będą
trenowali, podejmą same drużyny. Stanie się to po losowaniu
poszczególnych spotkań, czyli dopiero w 2010 r. Wtedy okaże się, która
drużyna zagra we Wrocławiu, Poznaniu czy Gdańsku.
Do Austriaków i Szwajcarów, którzy Euro organizują w czerwcu tego roku,
jeszcze nam daleko. Tam nie było żadnego problemu ze zorganizowaniem
miejsc dla piłkarzy. Drużyny potrzebowały 36 centrów treningowych.
Wszystkie warunki UEFA spełniało dwa razy więcej miejscowości.

Jelenia Góra jeszcze nie zaczęła inwestycji. Nie ma tu nowego pasa
startowego dla lotniska, a także kompleksu sportowego z całą potrzebną
dla piłkarzy infrastrukturą.

Nowa Ruda nie ma boisk, hali sportowej, hotelu. Ma fatalne połączenia
komunikacyjne z Wrocławiem. Dojazd przez Kłodzko to ponad 120 km, a
droga przez góry jest w bardzo złym stanie. Aby ją pokonać, trzeba
minimum trzech godzin.

Głogów nie ma jeszcze hotelu i boisk. Oddalony jest od Wrocławia o 100
km, a od Poznania o 110. UEFA liczy jednak odległość od lotniska. Miasto
chce skorzystać z tego koło Zielonej Góry.
Lubin nie ma dwóch wymaganych przez federację boisk. Nie ma też gotowego
stadionu. Buduje go wprawdzie Zagłębie Lubin, ale ostatnio ma problemy z
kontynuacją inwestycji.

Wałbrzych nie ma jeszcze bazy treningowej. Brak tu zmodernizowanego
według wytycznych UEFA stadionu, boisk i odpowiednich dróg dojazdowych.
Nie ma też hotelu. Gmina utworzyła spółkę, która ma zająć się
inwestycjami. Co z tego, skoro za daleko stąd do lotniska.

Legnica nie ma jeszcze odpowiednich boisk.
Brakuje też dobrego dojazdu do kompleksu sportowego. Boiska, nowe hotele
i szybki dojazd do lotniska - to warunki UEFA

PS Podsumujmy:
Przez każde z tych miast przebiega linia kolejowa, Wystarczyłoby
wyremontować...
A tak zapomnijmy.





Temat: Projekt odnowienia linii kolejowej Wrocław-Jelenia Góra
Szybciej do pracy

Urząd marszałkowski i PKP przygotowują wspólny projekt odnowienia linii kolejowej Wrocław-Jelenia Góra, biegnącej przez Wałbrzych.

Trasa liczy 128 kilometrów. Przez fatalny stan torów maszyniści muszą zwalniać na tym odcinku aż sto trzydzieści razy! Czasami nawet do 20 km/h. – Na dojazdy do pracy musiałabym stracić cztery godziny dziennie – denerwuje się Marta Bednarska z Wałbrzycha.

Z Wałbrzycha do Wrocławia pociąg musi przejechać około 70 km. Zajmuje mu to blisko dwie godziny. Podróż z Jeleniej Góry do stolicy Dolnego Śląska trwa prawie cztery godziny. Tę samą trasę autobusy PKS i prywatne busy pokonują dwa razy szybciej.

Połowa dnia w przedziale

Do Wrocławia codziennie dojeżdża kilkanaście tysięcy mieszkańców innych dolnośląskich miast. Będzie ich jeszcze więcej, bo pod metropolią lokalizują się kolejne firmy, w których znaleźli zatrudnienie m.in. wałbrzyszanie i jeleniogórzanie. Studentów jest jeszcze raz tyle. Codzienną drogę do pracy i na uczelnię najczęściej pokonują koleją, bo jest najtaniej. Doskwiera im jednak ślimacze tempo pociągu, który jeździ na tej trasie.
– To jest najwolniejsza linia kolejowa, na jakiej kiedykolwiek jechałem. Do Opola z Wrocławia jedzie się tylko 57 minut, przy podobnej odległości do Wałbrzycha podróżujemy prawie dwie godziny – irytuje się Daniel Stańczyk, student z Wałbrzycha, którego spotkaliśmy na dworcu w Wałbrzychu.
– Marnotrawimy w ten sposób połowę czasu na dojazdy – mówi Marta Bednarska, która pracuje we wrocławskim markecie.
Jest duża szansa, że to się zmieni, bo w rozwiązanie problemu zaangażowali się politycy i władze PKP. Projekt naprawy właśnie tej linii kolejowej znalazł się w uchwale sejmiku wojewódzkiego dotyczącej kluczowych inwestycji Dolnego Śląska, które województwo zamierza zrealizować z pieniędzy unijnych. Najpierw mają być naprawione tory do Wałbrzycha, a później rozpocząłby się remont trasy do Jeleniej Góry.

Proszą w Sejmie

– Zwolennikiem odnowienia trasy jest też Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia, który zamierza pomóc – mówi Jerzy Tutaj, radny sejmiku wojewódzkiego z Wałbrzycha. Posłanka ziemi jeleniogórskiej Marzena Machałek z PiS już złożyła w tej sprawie interpelację do ministra transportu Jerzego Polaczka.
Inwestycja miałaby pochłonąć ponad sto mln zł. Nieoficjalnie wiadomo, że m.in. firma LG chce pociągiem dowozić mieszkańców regionu do pracy.
– Polskie Linie Kolejowe pracują z nami nad tym projektem. Będziemy składać wspólnie wniosek na dofinansowanie tej inwestycji z pieniędzy unijnych – mówi Katarzyna Zacharewicz z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Wystarczy godzina

Aby zdobyć unijne pieniądze na ten cel, pomysłodawcy muszą mieć pieniądze na pokrycie 25 proc. kosztów inwestycji, czyli tzw. wkład własny. Część pieniędzy zamierzają wyłożyć władze województwa. Pomoc deklarują też samorządy, m.in. Wałbrzycha oraz firmy inwestujące pod Wrocławiem. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się 26 marca. Jeśli uda się zdobyć gotówkę z UE, to trasa Wrocław – Wałbrzych będzie odnowiona do 2010. Pociąg pokona ją w godzinę.

W latach 30. XX wieku było szybciej

W 1931 pociąg pokonujący trasę z Wrocławia do Jeleniej Góry na odcinku do Jaworzyny Śląskiej pędził ponad 120 km/h. Pod koniec lat 30. na najbardziej płaskich częściach trasy osiągał nawet 140 km/h.

Janusz Krzeszowski - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska

http://jeleniagora.naszemiasto.pl/wydar ... 10780.html



Temat: Dbałość o klienta czy włazidupstwo?

Turyści z Niemiec wracają z sentymentu i dla zdrowia

Podgórskie miasta kuszą turystów zza Odry. Restauracje mają menu tylko po niemiecku. Najbardziej nastawieni na gości z Niemiec są hotelarze i restauratorzy ze Świeradowa-Zdroju. Większość restauracji w mieście ma menu tylko w języku niemieckim. Jedynie ceny podane są w złotówkach, ale kelner bez problemu przeliczy je na euro. Nowo powstałe biuro podróży nazywa się Thomas Reisen, a fryzjerzy zachwalają swe gabinety jako Frisieursalons. Także po niemiecku są ogłoszenia o wolnych miejscach w pensjonatach.

- Cała miejscowa branża turystyczna nastawiona jest głównie na turystę niemieckiego - przyznaje Monika Hajny z referatu promocji gminy Świeradów-Zdrój. - Pensjonaty chcą ułatwić im życie. Również na świeradowskich chodnikach króluje język niemiecki. Kuracjusze zza zachodniej granicy doceniają szczególne właściwości zdrowotne miejscowych wód mineralnych i podgórskiego klimatu.

- Kilku kolegów napisało sobie nawet z boku na taksówce Bad Flinsberg - mówi Roman Korneć, który wozi Niemców taksówką po okolicy. Bad Flinsberg to przedwojenna, niemiecka nazwa Świeradowa. Jak mówią busiarze, wożą głównie niemieckich turystów, więc uważają, że napis jest jak najbardziej na miejscu.

O turystów zza Odry dba się w wyjątkowy sposób również w Jeleniej Górze. - Wszystkie materiały promocyjne wydajemy również w języku niemieckim. Najnowsza jest mapa zabytków w mieście, a teraz pracujemy nad folderem "Spacery po Jeleniej Górze" - wyjaśnia Barbara Różycka-Jaskólska, kierowniczka Informacji Turystycznej. Każda niemiecka wycieczka w Karkonosze ma w planie zwiedzenie Jeleniej Góry, której nie dosięgły wojenne zniszczenia i wygląda prawie tak samo jak 100 lat temu. To dla Niemców bardzo sentymentalna podróż w czasie, bowiem wielu z nich kiedyś tu mieszkało.

- Właśnie wysłałam jednej turystce z Niemiec komplet materiałów o mieście, bo chce ufundować swoim rodzicom w prezencie z okazji 50. rocznicy wycieczkę właśnie do Jeleniej Góry - opowiada Barbara Różycka-Jaskólska. Rocznie miasto odwiedza ok. 27 tysięcy turystów zagranicznych, z których każdy spędza tu średnio trzy dni. Zdecydowana większość to właśnie Niemcy.

Również Karpacz zauważył potencjał, jaki tkwi w turystach z Niemiec. - Chcemy ustawić w mieście 26 kamieni, które poinformują ich w ojczystym języku o atrakcjach miasta - mówi wiceburmistrz Ryszard Rzepczyński. Obok kamieni ma stanąć tablica z opisem obiektu. Ale Karpacz chce też zadbać o turystów z innych krajów, dlatego napisy będą w czterech językach (polskim, niemieckim, czeskim i angielskim). Zamontowane zostaną też elektroniczne fotopanele, z których turysta dowie się o bieżących wydarzeniach.

Im jednak dalej na wschód Dolnego Śląska, tym turystów z Niemiec jest coraz mniej. W Zespole Uzdrowisk Kłodzkich Niemcy są uważani za ważnych gości, jednak karty dań w Polanicy, Dusznikach i Kudowie drukowane są po polsku i ewentualnie uzupełniane tłumaczeniami na niemiecki. Turystów zza zachodniej granicy przyjeżdża tu mniej niż kiedyś. Polscy kuracjusze zostawiają tu znacznie więcej pieniędzy.

[Mariusz Junik - POLSKA Gazeta Wrocławska]


Menu po niemiecku to jeszcze rozumiem, skoro w knajpie pojawia się tylko niemiecki klient, ale ten "Bad Flinsberg" na samochodach to już przesada. Czy ktoś widział np. we Lwowie miejscowe busy albo taxi z napisem "Lwów"? Oczywiste, że o klienta należy dbać, ale szanujmy się trochę.



Temat: Linia Wrocław - Jelenia Góra
Urząd Marszałkowski i PKP przygotowują wspólny projekt odnowienia linii kolejowej Wrocław-Jelenia Góra, biegnącej przez Wałbrzych. Trasa liczy 128 kilometrów. Przez fatalny stan torów maszyniści muszą zwalniać na tym odcinku aż sto trzydzieści razy! Czasami nawet do 20 km/h. – Na dojazdy do pracy musiałabym stracić cztery godziny dziennie – denerwuje się Marta Bednarska z Wałbrzycha.

Z Wałbrzycha do Wrocławia pociąg musi przejechać około 70 km. Zajmuje mu to blisko dwie godziny. Podróż z Jeleniej Góry do stolicy Dolnego Śląska trwa prawie cztery godziny. Tę samą trasę autobusy PKS i prywatne busy pokonują dwa razy szybciej.

Połowa dnia w przedziale
Do Wrocławia codziennie dojeżdża kilkanaście tysięcy mieszkańców innych dolnośląskich miast. Będzie ich jeszcze więcej, bo pod metropolią lokalizują się kolejne firmy, w których znaleźli zatrudnienie m.in. wałbrzyszanie i jeleniogórzanie. Studentów jest jeszcze raz tyle. Codzienną drogę do pracy i na uczelnię najczęściej pokonują koleją, bo jest najtaniej. Doskwiera im jednak ślimacze tempo pociągu, który jeździ na tej trasie.
– To jest najwolniejsza linia kolejowa, na jakiej kiedykolwiek jechałem. Do Opola z Wrocławia jedzie się tylko 57 minut, przy podobnej odległości do Wałbrzycha podróżujemy prawie dwie godziny – irytuje się Daniel Stańczyk, student z Wałbrzycha, którego spotkaliśmy na dworcu w Wałbrzychu.
– Marnotrawimy w ten sposób połowę czasu na dojazdy – mówi Marta Bednarska, która pracuje we wrocławskim markecie.
Jest duża szansa, że to się zmieni, bo w rozwiązanie problemu zaangażowali się politycy i władze PKP. Projekt naprawy właśnie tej linii kolejowej znalazł się w uchwale sejmiku wojewódzkiego dotyczącej kluczowych inwestycji Dolnego Śląska, które województwo zamierza zrealizować z pieniędzy unijnych. Najpierw mają być naprawione tory do Wałbrzycha, a później rozpocząłby się remont trasy do Jeleniej Góry.

Proszą w Sejmie
– Zwolennikiem odnowienia trasy jest też Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia, który zamierza pomóc – mówi Jerzy Tutaj, radny sejmiku wojewódzkiego z Wałbrzycha. Posłanka ziemi jeleniogórskiej Marzena Machałek z PiS już złożyła w tej sprawie interpelację do ministra transportu Jerzego Polaczka.
Inwestycja miałaby pochłonąć ponad sto mln zł. Nieoficjalnie wiadomo, że m.in. firma LG chce pociągiem dowozić mieszkańców regionu do pracy.
– Polskie Linie Kolejowe pracują z nami nad tym projektem. Będziemy składać wspólnie wniosek na dofinansowanie tej inwestycji z pieniędzy unijnych – mówi Katarzyna Zacharewicz z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.

Wystarczy godzina
Aby zdobyć unijne pieniądze na ten cel, pomysłodawcy muszą mieć pieniądze na pokrycie 25 proc. kosztów inwestycji, czyli tzw. wkład własny. Część pieniędzy zamierzają wyłożyć władze województwa. Pomoc deklarują też samorządy, m.in. Wałbrzycha oraz firmy inwestujące pod Wrocławiem. Spotkanie w tej sprawie odbędzie się 26 marca. Jeśli uda się zdobyć gotówkę z UE, to trasa Wrocław – Wałbrzych będzie odnowiona do 2010. Pociąg pokona ją w godzinę. •

W latach 30. XX wieku było szybciej
W 1931 pociąg pokonujący trasę z Wrocławia do Jeleniej Góry na odcinku do Jaworzyny Śląskiej pędził ponad 120 km/h. Pod koniec lat 30. na najbardziej płaskich częściach trasy osiągał nawet 140 km/h.

[Słowo Polskie Gazeta Wrocławska]



Temat: Jak się nie zrujnować na podróżach na szanty?
Szantymaniacy to nomadowie. Rzuca ich z jednego krańca Polski w drugi. Festiwale, koncerty, dojechać jakoś trzeba, a to kosztuje. Do 1 grudnia 2008 r. istniała bardzo przydatna instytucja jak bilet turystyczny, który kosztował 60 zł i obowiązywał we wszystkich pociągach osobowych i pospiesznych od godz. 18.00 w piątek do 6.00 rano w poniedziałek. Niestety po przejęciu przewozów regionalnych przez PKP Intercity bilet turystyczny znikł... ale mam dobrą wiadomość - nie bezpowrotnie! Co prawda powrócił na nieco gorszych warunkach, ale jest.
Nazywa się to "Bilet podróżnika" i obowiązuje w pociągach kategorii "economic", czyli TLK oraz pospiesznych. Bilety te są imiennym biletami obowiązującym w klasie 1 i w klasie 2 w wagonach z miejscami do siedzenia. "Bilet Podróżnika" obowiązuje od godz. 19.00 dnia roboczego, poprzedzającego dzień wolny od pracy, do godz. 6.00 pierwszego dnia roboczego następującego po dniach wolnych od pracy. W przypadku przejazdu pociągiem TLK należy przed każdym przejazdem wykupić miejscówkę. Cena biletu jest zryczałtowana (czyli niezależna od odległości) i wynosi w klasie 2 - 65 zł brutto, w klasie 1 - 95 zł brutto. Oferta nie ma zastosowania przy przejazdach w pociągach uruchamianych w komunikacji międzynarodowej, objętych rezerwacją miejsc (np. "Chopin").

Druga, trochę droższa opcja, to bilet weekendowy. W klasie 2 kosztuje on 119 zł, a w klasie 1 – 199 zł. Bilet weekendowy uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów w pociągach pospiesznych bez rezerwacji miejsc oraz objętych rezerwacją miejsc InterCity (IC), ekspresowych (Ex) i Tanie Linie Kolejowe (TLK).
Imienny bilet weekendowy obowiązuje od godz. 19.00 dnia roboczego, poprzedzającego dzień wolny do godz. 24.00 ostatniego dnia wolnego (tzn. przejazd na podstawie tego biletu musi zakończyć się najpóźniej o godz. 24.00 ostatniego dnia wolnego np. jedziesz w piątek po 19 i wracasz w niedziele przed 24). Dodatkowo, w przypadku pociągów IC, Ex i TLK należy wykupić miejscówkę za 50 % jej wartości, a w przypadku przejazdu w pociągu pospiesznym w wagonie z miejscami do leżenia bez pościeli i obsługi konduktora (TANIA KUSZETKA) – należy wykupić bilet dodatkowy na miejsce do leżenia za pełną jego wartość.

Trzecia opcja, niestety nie na wszystkich trasach, to "Super Przejazd". Łączy on Warszawę z Wrocławiem, z Gdynią, Jelenią Górą, Katowicami, Poznaniem i Kołobrzegiem. Promocja obowiązuje do końca 2009 roku w klasie 2 następujących pociągów:

InterCity 1607/6106 "Odra" – w relacji Warszawa Wsch. - Wrocław Gł. - Warszawa Wsch.,
InterCity 1501/5100 "Neptun" - w relacji Warszawa Zach. - Gdynia Gł. - Warszawa Zach.,
Ex 16411/61411 "Pogórze" – w relacji Warszawa Wsch. - Jelenia Góra - Warszawa Wsch.,
Ex 61414 "Pogórze" - w relacji Wrocław Gł. - Warszawa Wsch.,
Ex 1405/4104 "St. Wysocki" – w relacji Warszawa Wsch. - Katowice - Warszawa Wsch.,
Ex 1713/7112 "Przemysław" - w relacji Warszawa Wsch. - Poznań Gł. - Warszawa Wsch.,
Ex 8114 "Słupia" – w relacji Kołobrzeg - Warszawa Zach.,
Ex 15415/51414 "Artus" – w relacji Warszawa Zach. - Gdynia Gł. - Warszawa Zach.

Chcąc skorzystać z Super Przejazdu wystarczy zakupić bilet ze zryczałtowaną ceną na przejazd "tam" (zawiera ona opłatę za przejazd oraz rezerwację miejsca) w wybranej przez podróżnego relacji pociągu oraz na przejazd "z powrotem", czyli tylko dopłata za przejazd w jednym, dowolnym pociągu Ex lub InterCity. Należy pamiętać o tym, ze liczba miejsc przewidzianych ofertą jest ograniczona i że podczas kontroli w pociągu trzeba posiadać bilet na przejazd "tam" o dopłacie na przejazd "z powrotem" w danym pociągu Ex, IC. Cena biletu na przejazd w ofercie specjalnej "Super Przejazd" wynosi 100 zł brutto.

Moda na first minute (mam nadzieję, że biuro podróży TUI mnie za to "first minute" nie zamorduje ) wdarła się również do naszych drogich (hyhy) kolei. Jest bowiem taka promocja pod nazwą "Wcześniej i taniej" - kupujemy bilet na pociąg PKP Intercity przez Internet, wykonując 7 podstawowych kroków. Rejestrujemy się w systemie internetowej sprzedaży biletów e-IC (https://bilet.intercity.pl/irez/). Po zalogowaniu się wybieramy relację pociągu i najlepszego miejsca w przedziale, po czym rezerwujemy je. Później pozostaje opłata i wydrukowanie biletu.
Oferta "Wcześniej i taniej" obowiązuje na przejazdach w jedną stronę, na odległości powyżej 50 km bezpośrednim pociągiem ekspresowym lub InterCity w klasie 1 i 2 od dnia 5 stycznia do 19 czerwca 2009 r.
Liczba miejsc przewidzianych do sprzedaży wg oferty "Wcześniej i taniej" jest ograniczona. Bilety w tej ofercie sprzedawane są wg następujących zasad: na przejazd w kl. 2 – w pierwszej kolejności miejsca najtańsze w cenie 59 zł, następnie po wyczerpaniu tych miejsc – w cenie 69 zł, a jako ostatnie miejsca – w cenie 79 zł. W klasie 1 obowiązuje pula miejsc w cenie 99 zł.



Temat: [pr] Strzeż się pociągu pospiesznego
http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,4922553.html

Strzeż się pociągu pospiesznego
Andrzej Kraśnicki jr
2008-02-12, ostatnia aktualizacja 2008-02-12 19:22
Czytelnicy "Gazety" podają kolejne przykłady pociągów osobowych, które mkną
po torach szybciej niż pospieszne
Kursujący ze Szczecina do Gdyni pociąg "Bryza" zatrzymuje się na trasie 14
razy. Tyle samo co pociąg "Albatros". "Bryza" jest jednak zakwalifikowana w
rozkładzie jako pospieszna (i droższa), a "Albatros" jako osobowy. Dlaczego?

Absurdalną historię obu pociągów opisaliśmy w poniedziałkowej "Gazecie". Ci,
którzy wybiorą się w podróż pospieszną "Bryzą", zapłacą za bilet 47 zł i
spędzą w pociągu 4 godz. i 52 min. Kto pojedzie osobowym "Albatrosem",
dotrze do celu 18 min szybciej, a za bilet zapłaci prawie dwa razy mniej.

Kolej tłumaczy to tak: trasa prowadzi szlakiem jednotorowym. I w zależności
od pory dnia i ruchu na trasie, poszczególne składy spędzają na stacjach
mijankach więcej lub mniej czasu. I akurat "Bryza" musi w sumie czekać na
wolną drogę dłużej.

Wczoraj ustaliliśmy jednak także, że oba składy zatrzymują się na trasie
Szczecin-Gdynia na identycznej ilości stacji. Wprawdzie "Albatros" ma w
rozkładzie 14 postojów, a "Bryza" 12, ale...

- "Bryza" ma dodatkowo dwa tzw. postoje techniczne - mówi Michał Lipiński z
biura prasowego PKP Przewozy Regionalne.

Te postoje to po prostu mijanki na małych stacjach Potęgowo i Godętowo,
gdzie skład czeka na wolny tor.

Rozwikłanie tego przypadku jest jak na razie nierealne. PKP PR tłumaczy, że
to "dość zawiłe". Z naszych ustaleń wynika, że chodzi o sposób finansowania
pociągów. Do kursowania osobowego do Gdyni dopłacają Urzędy Marszałkowskie
(Zachodniopomorski i Pomorski). Urzędom zależy, by pociąg obsłużył jak
najwięcej miejscowości i był tani. I odpowiednio za to dopłacają. "Bryza",
która mija Gdynię i mknie dalej na Mazury, dofinansowywana jest natomiast z
budżetu państwa. To źródło gotówki jest już mniej hojne i PKP, nie chcąc
dokładać, sprzedaje droższe bilety. To oznacza nazwanie pociągu
"pospiesznym" i zastosowania dzięki temu dwa razy wyższej taryfy.

Po naszej publikacji z redakcją skontaktowali się pasażerowie PKP z innych
zakątków Polski.

- Ostrzegam wybierających się na narty do Zakopanego - donosi jeden z
czytelników.

Jadąc z Krakowa osobowym za 19,50 zł, do celu dotrzemy w 3 godz. i 44 min.
Jeśli kogoś skusi pospieszny, nie dość, że zapłaci 33 zł, to jeszcze spędzi
w pociągu 40 min więcej.

Podobnie jest na linii Wrocław-Jelenia Góra. Wszystkie pospieszne na tej
trasie jeżdżą wolniej od osobowych. Różnica to nawet 14 min. W cenie też
całkiem spora. Pospieszny kosztuje 31 zł, osobowy 18,50 zł.

Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin





Temat: Antikon 2006
Antikon 2006
VII Polsko - Niemiecka Konferencja
"Architektura ryglowa - wspólne dziedzictwo Antikon 2006"

W dniach 21-22 września 2006 r po polskiej i niemieckiej stronie Pomorza odbędzie się VII edycja Polsko-Niemieckiej Konferencji ANTIKON Architektura ryglowa - wspólne dziedzictwo.

Program
VII Polsko - Niemieckiej Konferencji
"Architektura ryglowa - wspólne dziedzictwo
ANTIKON 2006"
21-22 września 2006 r.

21 września 2006 r. (czwartek)

8.00 zbiórka uczestników polskich i niemieckich pod Teatrem Lalek PLECIUGA ul.
Kaszubska 9, Szczecin
8.15 wyjazd uczestników w podróż studyjną. Omówienie zabytków na trasie przejazdu -
Biuro Dokumentacji Zabytków w Szczecinie, Regionalny Ośrodek Badań
i Dokumentacji Zabytków w Szczecinie

Przejazd do Mieszkowic, na trasie: ciągi zabytkowych piwnic między Radziszewem
i Gryfinem (Radziszewo, Daleszewo, Nowe Brynki, Czepino), linia kolejowa Szczecin-Wrocław z zabytkowymi dworcami i infrastrukturą kolejową, murowano - ryglowe stodoły
w Widuchowej, Lisie Pole - historyczna zabudowa, dawna stolarka

10.30 Mieszkowice
powitanie przez Piotra Szymkiewicza - Burmistrza Mieszkowic w Miejsko - Gminnym Ośrodku Kultury, poranna kawa, zwiedzanie rynku staromiejskiego, kościoła, zabytkowej zabudowy
11.30 wyjazd do Morynia
11.45 Moryń
powitanie przez Jana Marandę - Burmistrza Morynia na rynku staromiejskim, zwiedzanie kościoła, zabudowy małomiasteczkowej z detalem drewnianym, Domu Kultury, kawa
12.45 wyjazd do Chojny
13.00 Chojna
powitanie przez Wojciecha Konarskiego - Burmistrza Chojny w Ratuszu (projekcja filmu
o historii miasta), zwiedzanie ratusza staromiejskiego, Kościoła Mariackiego i murów obronnych
14.00 obiad w Restauracji Rycerskiej
15.00 wyjazd do Trzcińska Zdroju
15.15 Trzcińsko Zdrój
powitanie przez Zbigniewa Łodziewskiego - Burmistrza Trzcińska Zdroju przy ratuszu staromiejskim, zwiedzanie historycznej zabudowy miasta i miejskich murów obronnych
16.15 wyjazd do Rothenklempenow
18.45 Rothenklempenow
18.45 - 19.30 zakwaterowanie Schloß Rothenklempenow; Schloßstraße 2; 17321 Rothenklempenow
19.45 uroczyste powitanie przez Burmistrza Rothenklempenow
20.00 przedstawienie operowe "La serva padrona" (Służąca panią) Giovanniego Battisty
Pergolesiego. Prezentacja projektu "Opera w Pałacach" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego: Edukacja kulturalna i upowszechnianie kultury. Projekt 1. Edukacja kulturalna i kształcenie kadr kultury Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego przez Operę na Zamku w Szczecinie
21.00 kolacja

22 września 2006 r. (piątek)
7.20 - 8.20 śniadanie
8.30 uroczyste otwarcie konferencji
Volker Böhning- Landrat Uecker-Randow
Siegfried Wack - Prezes Towarzystwa Niemiecko-Polskiego w Meklemburgii -
Pomorzu Przednim
8.50 - 9.10 prof. dr arch. inż. Jan Juliusz Tajchman - Uniwersytet im. Mikołaja
Kopernika w Toruniu
mgr Ewa Bożejewicz
Systematyka konstrukcji drzwi zabytkowych występujących na terenie Polski
9.10 - 9.30 Bettina Gnekow - Landesamt für Denkmalpflege Mecklenburg-Vorpommern
Renesansowe freski przy Mühlenstraße 17 w Güstrow
9.30 przerwa na kawę
10.20 - 10.40 mgr inż. arch. Dominik Mączyński - Kierownik Działu Ekspertyz i Analiz
Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków
Maciej Warchoł
Dział Ekspertyz i Analiz Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków
w Warszawie
Kościoły Warszawy - stan rozpoznania i dokumentacji (konstrukcje dachowe)
10.40 - 11.00 Sabine Bock - Szkoła Wyższa Inżynierii Coburg, Freischaffend
Nieznana XVII-wieczna stolarka okienna na Pomorzu Przednim
11.00 - 11.20 Grzegorz Cofta - Zakład Ochrony i Konserwacji Drewna Instytutu
Chemicznej Technologii Drewna Akademii Rolniczej w Poznaniu
Stan zachowania drewnianych elementów wystroju elewacji wybranych budynków
w Poznaniu
11.20 - 12.20 zwiedzanie Rothenklempenow
12.30 obiad
13.30 - 13.50 Angelika Schwebs - Landratsamt Uecker-Randow
Zabytkowa stolarka w powiecie Uecker-Randow
13.50 - 14.10 Aleksandra Hamberg-Federowicz, Kamila Wójcik - Biuro Dokumentacji
Zabytków Szczecin
Zabytkowa stolarka okienna i drzwiowa małych miasteczek i wsi Pomorza
Zachodniego
14.10 - 14.30 Wojciech Kapałczyński - Kierownik Delegatury w Jeleniej Górze
Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków we Wrocławiu
Kraina Zabudowy Przysłupowej
14.30 przerwa na kawę
15.00 - 15.20 Helmut Venzmer - Fachhochschule Wismar
Między Wismarem a Wenecją - przykłady badań tomograficznych historycznych
budowli zawilgoconych i zasolonych
15.20 - 15.40 prof. dr arch. inż. Jan Juliusz Tajchman - Uniwersytet im. Mikołaja
Kopernika w Toruniu
Jak chronić zabytkową stolarkę okienną?
15.40 - 16.00 Hauke Jöns - Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
Znaleziska archeologiczne w Rothenklempenow
16.00 dyskusja
16.30 zakończenie konferencji
17.00 wyjazd do Szczecina (w podróży suchy prowiant)
18.00 planowany przyjazd do Szczecina



Temat: 14 -18 Lipca 2004 Gdańsk - festiwal FETA
VIII Międzynarodowy Festiwal Teatrów Plenerowych i Ulicznych FETA
Gdańsk - Stare i Główne M

PROGRAM:

14 LIPIEC 2004 (środa)

Na wystawy zapraszamy od godz. 17.00
Wystawa fotograficzna „FOTO-FETA 2004” (Galeria „Nowa Oficyna”, Piwna 27)
Wystawa fotograficzna Władysława Żuchowskiego jr. „Portrety z Fety 2003” (Galeria „Cyklop”, Piwna 55)
Wystawa grafiki Krzysztofa Cybulskiego, autora plakatu VIII Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Plenerowych i Ulicznych „Feta” (Galeria ART, Piwna 66/67)
Wystawa prac Dariusza Miliński (Grupa Plastyczna Pławna 9) (Galeria „Triada”, Piwna 11/12)
Wystawa masek teatralnych teatru Mr. Pezo’s Wandering Dolls (Galeria Alternatywa, Mariacka 9/10)
20.00 Rozstrzygnięcie konkursu Foto Feta (Galeria „Nowa Oficyna”, Piwna 27)
21.00 Otwarcie festiwalu, prezentacja organizatorów (Długi Targ)
21.30 Voskriesinnia “Gloria” (Ukraina) (Długi Targ)
22.30 Jeleniogórski Teatr Animacji “Hofmamania” (Jelenia Góra) (Targ Węglowy)

15 LIPIEC 2004 (czwartek)

14.00 The Old Town Theatre of Vilnius “The Music Box” (Litwa) (Długa)
15.00 The Lunatics “Wandermen” (Holandia) (Targ Rybny, Świętojańska, Szeroka, Św. Ducha)
16.00 The Old Town Theatre of Vilnius “Good will action” (Litwa) (Galeria Handlowa “Madison”)
16.00 Cia La Tal “El Gran Carillon” (Hiszpania) (Długi Targ, Zielona Brama)
18.00 The Old Town Theatre of Vilnius “A Woman and A Man” (Litwa) (Długi Targ)
19.00 Teatro Due Mondi “Fiesta” (Włochy) (Długa, Długi Targ)
20.00 The Lunatics “Wandermen” (Holandia) (Św. Ducha, Szeroka, Świętojańska, Targ Rybny)
21.00 Uniwersytet Sabanci “Teatr Rysowania Tańca” (Turcja) (Świętojańska przy kościele św. Jana)
21.30 Mr. Pezo’s Wandering Dolls “Biała Procesja” (Rosja) (Długa, Długi Targ)
22.30 Grupa Plastyczna Pławna 9 “Trzy życia Salvadore Dali” (Pławna) (Targ Węglowy)

16 LIPIEC 2004 (piątek)

14.00 The Lunatics “Wandermen” (Holandia) (Targ Rybny, Galeria Handlowa “Madison”)
15.00 The Old Town Theatre of Vilnius “Good will action” (Litwa) (okolice budynku LOT)
16.00 Cia La Tal “El Gran Carillon” (Hiszpania) (Długi Targ, Zielona Brama)
18.00 The Old Town Theatre of Vilnius “The Music Box” (Litwa) (Długa)
18.30 Feta – Teatr na Specjalne Okoliczności “Anioły mają ciężko” (Gdańsk) (Szeroka przy Muzeum Morskim)
20.00 Teatr Szłętochy “Agamołumana” (Starogard Gdański) (Szeroka przed Muzeum Morskim)
20.00 The Old Town Theatre of Vilnius “A Woman and A Man” (Litwa) (Długa, Długi Targ)
20.00 The Lunatics “Wandermen” (Holandia) (Galeria Handlowa “Madison”, Targ Rybny)
21.00 Uniwersytet Sabanci “Teatr Rysowania Tańca” (Turcja) (Świętojańska przy kościele św. Jana)
22.00 Mr. Pezo’s Wandering Dolls “Biała Procesja” (Rosja) (Długi Targ, Długa)
23.00 Alarm! Theater “Foreign” (Niemcy) (Targ Weglowy)

17 LIPIEC 2004 (sobota)

13.00 Irrwisch “Wegenstreit's guests” (Austria) (okolice kina “Krewetka“, Rajska, park koło Wielkiego Młyna)
14.00 Les Sages Fous “Parade Issimo” (Kanada) (Długi Targ)
15.00 Teatret HMF Br&aelig;ndende K&aelig;rlighed “Kaliber ad lib” (Dania) (Targ Rybny)
16.00 Mr. Pezo’s Wandering Dolls “Magota” (Rosja) (Św. Ducha)
17.00 Irrwisch “Wegenstreit's guests” (Austria) (Długa, Długi Targ)
18.00 Teatret HMF Br&aelig;ndende K&aelig;rlighed “Kaliber ad lib” (Dania) (Targ Rybny)
19.00 Baj Pomorski “Kandyd, czyli optymizm” (Toruń) (Targ Węglowy)
20.00 Les Sages Fous “Parade Issimo” (Kanada) (Długi Targ)
21.00 Ghostica “Rusalkin Poniedzialek” (Białoruś) (Targ Węglowy)
22.00 Stella Polaris “Statek Głupców” (Norwegia) (Targ Rybny)
23.00 Teatr Usta Usta “Cadillac” (Poznań) (Targ Weglowy)

18 LIPIEC 2004 (niedziela)

14.00 Mr. Pezo’s Wandering Dolls “Magota” (Rosja) (Szeroka przy Muzeum Morskim)
15.00 Irrwisch “The Mudjumping” (Austria) (Długi Targ)
16.00 Feta – Teatr na Specjalne Okoliczności “Anioły mają ciężko” (Gdańsk) (Szeroka przy Muzeum Morskim)
17.00 Plastiyque dod „Konstrukcja symboliczna” (Gdańsk) (Świętojańska przy kościele św. Jana)
18.00 Irrwisch “The Mudjumping” (Austria) (Długi Targ)
19.00 Teatr Psychodelii Absolutnej – Off Teatr “Zabawa podmiejska... czyli jak zabawa, to tylko w warszawie (w stylu retro)” (Kraków) (Targ Węglowy)
20.00 Les Sages Fous “Parade Issimo” (Kanada) (Długi Targ)
21.00 Ghostica “Rusalkin Poniedzialek” (Białoruś) (Targ Węglowy)
21.00 Stella Polaris “Statek Głupców” (Norwegia) (Targ Rybny)
22.00 Biuro Podróży “Świniopolis” (Poznań) (Targ Węglowy)
23.00 Theatre en Vol “In the sign of Guernica” (Włochy) (Długi Targ)

Dodatkowe informacje:
www.plama.art.pl
www.trojmiasto.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl
  • Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex