Biura projektowe Warszawa

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biura projektowe Warszawa




Temat: Spadają szanse na kolejne nowe tramwaje :(
Spadają szanse na kolejne nowe tramwaje :(
Przez wahania kursu euro unijnych pieniędzy może nie wystarczyć dla Wrocławia

Metro wygrywa

Piątek 21 kwietnia 2005

Spadają szanse Wrocławia w walce o dotacje na nowoczesne tramwaje. Pieniądze
dostanie najprawdopodobniej nasz konkurent - Warszawa

O sprawie pisaliśmy w lutym, gdy władze obu miast składały wnioski. Chodzi o
pieniądze na rozwój transportu publicznego w miastach powyżej 500 tysięcy
mieszkańców. Wrocław chce kupić 9 kolejnych, nowoczesnych tramwajów i
wyremontować pl Powstańców Wielkopolskich.

Pula coraz mniejsza

W lutym do podziału było 123 mln euro i można było liczyć, że nawet, jeśli
Warszawa dostanie pieniądze, to nam też uda się wywalczyć 10 mln euro na
tramwaje. Niestety, okazało się, ze jest mniej pieniędzy do podziału.
- Kwota 123 mln euro do podziału zakładała znacznie wyższy kurs tej waluty w
stosunku do złotego. Od tego czasu spadł o prawie 70 groszy. Trzeba wiec było
wyrównać różnicę kursów, odliczając ją od puli pierwotnej. Takze po
przeliczeniu wahań kursu euro do podziału jest 115 mln euro - wyjaśnia Paweł
Ejmocki z ministerstwa gospodarki. - Miasta ubiegają się o dotację w
złotówkach, ale my do podziału stosujemy pulę w euro. Ona pozostała ta sama,
ale złotówek do podziału jest mniej - precyzuje.

Warszawa chce wszystko

Stolica złożyła pięć projektów i ma ochotę zgarnąć ponad 11 mln euro - z
czego 73 mln euro chce przeznaczyć na budowę zaledwie 4 km metra.
Jeżeli Warszawa dostałaby dotację, nasz wniosek najprawdopodobniej
przepadnie. Zwłaszcza, ze wniosek an metro jest jak na razie dobrze
oceniany. - Uwagi mieliśmy do wszystkich projektów. Najczęściej dotyczyły one
ochrony środowiska i dokumentacji technicznej. W przypadku metra wątpliwosci
technicznych nie było, a we wrocławskim wniosku były - mówi Jarosław Orlińśki
z departamentu wdrażania programów rozwoju regionalnego w ministerstwie
gospodarki, który przyznaje unijne pieniądze. W Warszawie nie ukrywają, że są
już prawie pewni dotacji.
- Najpoważniejsze wątpliwości, jakie miało ministerstwo, to jak
zagospodarujemy ziemię z wykopu i czy mamy zgodęn na wycinkę drzew - mówi
Piotr Galas z biura strategii rozwoju miasta i integracji europejskiej
warszawskiego urzędu miasta.
Tymczasem do wrocławskiego projektu ministerstwo ma wątpliwości. Niejasna
jest m.in sprawa własnosci gruntów, bo gmina nie jest jeszcze właścicielem
wszystkich.






Temat: Rewitalizacja, spotkanie
Rewitalizacja, spotkanie

um.warszawa.pl/v_syrenka/new/index.php?dzial=aktualnosci&ak_id=5036&kat=1
Lokalny Program Rewitalizacji

Urząd Dzielnicy Praga Południe m. st. Warszawy oraz Zakład Gospodarowania
Nieruchomościami zapraszają do udziału w konsultacjach społecznych w sprawie
rozszerzenia Lokalnego Programu Rewitalizacji. Program przewiduje przebudowę,
odbudowę i modernizację obiektów użyteczności publicznej i budynków
mieszkalnych z wykorzystaniem dotacji Unii Europejskiej.

Sesja konsultacyjna odbędzie się 9 grudnia 2005 r., w godz. 14-17 w Warszawie,
przy ul. Grochowskiej 274, w sali 305. Przedstawione zostaną cele
rewitalizacji obszarów miejskich oraz proces tworzenia lokalnego programu
rewitalizacji. Uczestnicy sesji zostaną następnie poproszeni o konsultację
problemów oraz czynników związanych z rozwojem gospodarczym, społecznym oraz
infrastrukturalnym dzielnicy, ocenę merytoryczną zgłoszonych do programu
projektów oraz wybór priorytetowych typów działań z zakresu rewitalizacji.

Szczegółowe informacje można uzyskać:
Adres: ul. Walewska 4, 04-022 Warszawa
Tel. 810-04-74 wew. 114, fax. 810-84-45
Strona internetowa: www.zgnpragapld.com.pl
E-mail: organizacja@zgn.internetdsl.pl

Czym jest rewitalizacja?

Rewitalizacja jest kompleksowym procesem obejmującym przemiany społeczne,
przestrzenne i gospodarcze, podejmowanym na zdegradowanych terenach miejskich,
bądź terenach po-przemysłowych, czy też po-wojskowych, nakierowanym na poprawę
jakości życia. W praktyce rewitalizacja powinna prowadzić do uruchomienia
nowych miejsc pracy, rozpowszechnienia aktywnych zachowań społecznych,
przedsiębiorczych postaw wśród mieszkańców, zmniejszenia zagrożenia
przestępczością, zachowania dziedzictwa kulturowego, remontów i konserwacji -
szczególnie zabytkowych nieruchomości, kompleksowego zagospodarowania
nieruchomości i ich otoczenia, a także likwidacji zagrożeń dla środowiska
naturalnego. Działania służące procesom rewitalizacji, mogą uzyskać wsparcie z
funduszy strukturalnych UE (maksymalnie do 65% refundacji kosztów
kwalifikowanych) oraz dotacji celowej Ministerstwa Gospodarki i Pracy (do 10%
refundacji kosztów kwalifikowanych). Szczegółowe zasady i tryb aplikowania o
środki z funduszy strukturalnych na ten cel, zostały opisane w Zintegrowanym
Programie Operacyjnym Rozwoju Regionalnego (ZPORR), podrozdziale 3.3.1 -
Rewitalizacja obszarów miejskich, jak również w Uzupełnieniu ZPORR.
Programy te dostępne są w internecie: www.funduszestrukturalne.gov.pl,
www.mgpips.gov.pl

2005-10-27, Biuro Promocji Miasta






Temat: Krzemowa Dolina na Siekierkach
Krzemowa Dolina na Siekierkach (c.d.)
Ratusz topi miliony na Siekierkach?

Dominika Dziobkowska 07-04-2006 , ostatnia aktualizacja 07-04-2006 00:49

W czwartek Rada Warszawy przekazała 45 hektarów Łuku Siekierkowskiego spółce,
która ma się zająć budową warszawskiej Doliny Krzemowej

Władze stolicy chcą założyć Warszawski Park Technologiczny, który stanie się
miejscem badań nad innowacyjnymi technikami, głównie z biotechnologii czy
informatyki. Wizja powstania Doliny Krzemowej na Siekierkach przekonała wczoraj
radnych. Hojnie obdarowali należącą dla miasta spółkę, która ma ją przygotować.
Ratusz przekazał jej ponad 11 mln zł dotacji oraz grunt pod inwestycję wart
ponad 112 mln zł.

- To niewiele w porównaniu z tym, co może Warszawa zyskać dzięki centrum -
przekonywał radny Wiesław Drzewiecki (PiS) z komisji gospodarki i infrastruktury.

Warszawski Park Technologiczny ma powstać na 45 hektarach Łuku Siekierkowskiego.
Na ponad 30 hektarach wyrosną laboratoria, biura, centra informatyczne. W
przyszłości ma tu znaleźć pracę przynajmniej kilkanaście tysięcy młodych
naukowców. Pozostałe 15 hektarów to Fort Augustówka, który ma odzyskać dawny
blask. Dotąd w kraju powstało 14 parków technologicznych, m.in. w Poznaniu i w
Płocku.

Zachwytu nad projektem miasta nie podzielała opozycja.

- Park Technologiczny to dobry pomysł. Ale czy trzeba go budować na tak
atrakcyjnym terenie, tuż przy Wiśle. Lepiej umieścić go na peryferiach miasta, a
ziemie na Siekierkach sprzedać z zyskiem - zastanawiał się radny Paweł Czekalski
(PO).

W warszawskiej Dolinie Krzemowej jako pierwszy ma powstać tzw. inkubator
technologiczny. To budynek, w którym będą się mieścić laboratoria i biura.
Zadaniem jego pracowników będzie wyszukiwanie na uczelniach najciekawszych
projektów młodych naukowców, a potem pomaganie w ich dokończeniu.

Na inkubator władze spółki chcą przeznaczyć tylko część przyznanych wczoraj
dotacji. Jednak na jego budowę potrzeba co najmniej 22 mln zł. Skąd spółka
weźmie pieniądze na tę inwestycję? - Liczymy na wsparcie od Ministerstwa
Edukacji. Będziemy się też starać o fundusze strukturalne - zapewniał
Maksymilian Bylicki, pełnomocnik miasta ds. Warszawskiego Parku Technologicznego.

A jeśli się nie uda i nie będzie pieniędzy na zakończenie rozpoczętej
inwestycji? - Wszystko będzie dobrze, coś wymyślimy - uspokajał Bylicki.

- Wtedy spółka może zbankrutować, a miasto straci kontrolę nad kolejnym
atrakcyjnym gruntem - ostrzegał radny Czekalski.

miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3266336.html




Temat: :(
:(
Grzecznie i do kolejki

Środa, 28 kwietnia 2004r.

Trzy obwodnice i trzy długie odcinki dolnośląskich dróg mogłyby zostać
przebudowane znacznie szybciej niż zakładano i to za unijne pieniądze. Ale
centrala Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych w Warszawie nie chce dać
pieniędzy na projektowanie.

Łącznie na przyspieszenie powstania dróg i obwodnic średnio o dwa lata
potrzeba 14 milionów złotych. Z jednej strony to dużo, bo na poważniejsze
remonty dróg Dolny Śląsk dostał w tym roku 23 miliony złotych. Z drugiej
strony sama obwodnica Lubina będzie kosztować ponad 370 mln zł, a zdaniem
urzędników znaczną część z tych pieniędzy da sie zaoszczędzić sięgając do
unijnej kieszeni. – Zadeklarowaliśmy już darmowe przekazanie gruntów pod te
inwestycje, jeśli tylko uda się wybudować choćby najpilniejsze fragmenty
obwodnicy szybciej – mówi Artur Urbański, burmistrz Jawora. - Gdyby były
projekty budowlane związki gmin mogłyby występować o unijne pieniądze i będą
miały duże szanse na ich uzyskanie - mówi Lubomir Gliniecki, dyrektor
wrocławskiego oddziału generalnej dyrekcji dróg. Pod naciskiem samorządowców
Gliniecki starał się o dodatkowe fundusze w centrali w Warszawie. Jedyną
odpowiedzią było lakoniczne pismo, że budowa tych dróg nie jest przewidziana
przed 2006 rokiem, dlatego nie ma na nie środków finansowych. – Mamy
ograniczoną ilość pieniędzy i musimy je podzielić na cały kraj. Wrocław nie
jest jedynym miastem w Polsce. Pieniądze będą przyznawane zgodnie ze
strategią rozwoju infrastruktury drogowej – wyjaśnia Aleksander Profimowicz,
z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych w Warszawie.

(BK) - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska




Temat: Bye, bye Łódzki Tramwaj Regionalny
Warszawski projekt idzie dalej
dodano: 27-10-2004

Warszawski projekt budowy linii tramwajowej Bemowo-Młociny znalazł się wśród
czterech pozytywnie zaopiniowanych przez Ministerstwo Gospodarki i Pracy
projektów inwestycji infrastrukturalnych zgłoszonych przez samorządy, które
starają się o dofinansowanie z Unii Europejskiej - poinformowało w poniedziałek
PAP biuro prasowe resortu gospodarki.

Samorządy starają się o dofinansowanie projektów z zakresu transportu
publicznego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego
(czyli działanie 1.6).

Całkowita wartość warszawskiego projektu wynosi ok. 9 mln euro, kwota
dofinansowania ma sięgnąć prawie 4 mln euro. Warszawa będzie w najbliższym
czasie starać się o dofinansowanie innych planowanych inwestycji. Za pieniądze
z UE chce m.in. dokończyć I linię metra, wybudować węzeł komunikacyjny Młociny
oraz przejście podziemne między stacją metra Dworzec Gdański a dworcem PKP. W
sumie wszystkie stołeczne projekty opiewają na ok. 100 mln euro.

O pieniądze na rozwój transportu regionalnego, oprócz stolicy, starają się,
m.in. Gdynia, Gdańsk, Łódź, Kraków, Wrocław.

W poniedziałek pozytywnej rekomendacji resortu gospodarki nie uzyskały
projekty: Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego dotyczący modernizacji tamtejszej
infrastruktury oraz projekt z Krakowa dotyczący budowy zintegrowanego
transportu publicznego. Ten ostatni został odesłany do władz samorządowych z
prośbą o poprawienie analizy ekonomiczno-finansowej.

(źródło: PAP, 25 października 2004)
www.rynek-kolejowy.pl/news04/0410/0410_127.htm
Jak te informację zinterpretować, nie mam pojęcia.




Temat: RONSON-PEGAZ
Hehehe... proponuje obejrzec inne inwestycje na Mokotowie... tutaj te co
pamietam z tych ktorymi sie interesowalem
1. Woronicza Park - w kwietniu cofnieto pozwolenie na budowe zarowno dla prawie
skonczonego bud. A jak i B (zieloni rulez), pozatym cudowne tory PKP (radom-
wawa) w odleglosci 100m, samoloty slyszalne moze nawet bardziej niz w okolicy
pegaza; bud. A spozniony o ponad rok
2. Czerska - niby blisko do lazienek ale obudowany budynkami z lat 50, na
jednej scianie fabryka pomp wtryskowych - rewelacja; calkiem nieciekawa okolica
3. Bukowinska (JWC) - od dluzszego czasu brak widocznych postepow w budowie...
poza tym ten wyglad i marka (JWC); brak jakiegokolwiek porownania do projektow
Ronsona
4. Modra - rozpoczecie budowy spoznione o jakies 4m-ce, pozatym tutaj mozna
mowic o gestej zabudowie (cos chyba jednak ta inwestycja za szybko nie ruszy -
developer wykreca sie nowymi argumentami)
5. Pulawska/Walbrzyska - w odleglosci chodnika (2-3m) od Pulawskiej :) poza tym
cos stanelo ostatnio i nie moze ruszyc
6. Okolice Rostafinskich, Mostostal - cena z kosmosu, wspanialy widok na
cmentarz zolnierzy armii czerwonej
7. Dom Morski - przekroczenie harmonogramu o jakis rok, malo atrakcyjny wyglad
ogolny i wysoka cena

Jakos na tym tle Pegaz wyglada calkiem niezle (jedyne co mi sie nie podoba to
ten biurowiec, mam jednak nadzieje ze powstanie wg projektu takiego jak tu:
www.inart.com.pl/docs/biuro.htm, poki co wszystko na to wskazuje).
Co do tej lini WN to do Pegaza jest od niej niezly kawalek, jednak mieszkancy
CatalinyC moga miec powody do niezadowolenia.
Na zakonczenie pragne przypomniec ze to jest Mokotow/Warszawa i nie ma co
liczyc na spokoj taki jak na zadupiu (np. Tarchomin Pln.)



Temat: Hiszpania: Polska ma wiele do zyskania po wstąp...
Hiszpania: Polska ma wiele do zyskania po wstąp...

Robi mi się niedobrze czytając te formułki kabotynów . Przestancie się
ośmieszać. Czy Wy naprawdę wierzycie w głupotę całego narodu , który według
Was nie jest w stanie pojąć , co się święci .
A oto jeden z przykładów.
Tuż przed 1 maja ( zjednoczenie z tzw. Unią ) Czołowy Bank PKO BP sa. wśród
swoich około 1,4 mln.klientów rozysła list z propozycją ,,specjalną ,,
ultimatum .O treśći w skrucie następującej.

Szanowni klienci.
Minął 5-cio , lub 10-cio letni okres systematycznego oszczędzania . za wpłaty
500 zł. , 1000 zł., 2500 zł. , 5000 zł. , Bank nasz proponuje 5 groszy ,
10 groszy , 25 groszy , 50 groszy. Bank informuje że , istnieje możliwość
uzupełnienia wkładu książeczki mieszkaniowej , lub likwidacji książeczki ,
ale bez premii gwarancyjnej
z poważaniem dyrektor IX oddz. PKO BP w Warszawie.

Dla tęgich ponoć mądrali z Waszej Gazety tzw. G.W. i czytelników zagadka
specjalna .
Nagrodą za najtrafnieszą odpowiedź , jest realizacja pod klucz budynku 150 m2
z materiałów tradycyjnych w cenie 1000 zł/m2.

Pytanie : Uwaga proszę czytać uważnie.
Ile formalnie w przliczeniu na Euro posiada właściciel rachunku oszczędności
mieszkaniowych , PKO BP , który od 1988 r do 1993 roku zgromadził na koncie
książeczki mieszkaniowej PKO BP 315 000 zł.
Zakładamy że kurs Euro jest stały : 1 Euro = 4 złote :

Uwaga: w 1995 roku DENOMINACJA :
mój adres do korespondencji e-mail roman.laskowski@gazeta.pl

Podpowiedzi szukać możesz na www.esta.any.pl ( str. otwiera się 5 min )

Odpowiedź proszę przesłać listem na adres .
GIPS-MARK Hurtownia Materiałów Budowlanych
01-065 Warszawa ul. Młocińska 9
( dla Roman Laskowski Biuro Ekspozycji i Sprzedaży Projektów Powtarzalnych )
Losowanie nagrody 30 maja w siedzibie Gips-Mark adres j/w .
Miłej zabawy , ( oferta konkursowa jest jak najbardziej powaqżna i realna )

Nie udawaj że odpowiedź na zadane pytanie to zbyt trudne zadanie , złożone ,
że jest wiele niewiadomych itp, etc. Możesz spytać o odpowiedź w najbliższym
jednym z 1270 oddziałów PKO BP w całym kraju . Powodzenia.
Ppozdrawiam .Roman Laskowski



Temat: Szczecin na targach w Cannes.
Targi ruszyly
adelmus napisał:

>
> Juz niedługo odbędą się w Cannes największe targi nieruchomości w Europie ,
> udział w nich zapowiedziały wszystkie duże miasta Polski. Nie zabraknie na
> nich także Szczecina , co jest dobrą wiadomością , bo jest to doskonałe
> miejsce do znalezienia odpowiedniego inwestora.
> W tym roku oferta miasta będzie obejmowała następujące tereny i inwestycje :
> - Grunty wokół miasta przeznaczone pod zabudowę przemysłową.
> - Łasztownia.
> - Wyspa Grodzka.
> - Dziewoklicz.
> - Hala widowiskowo-sportowa.
> - Także tereny przeznaczone w tym roku do zbycia.
> - Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście SA, który chce znaleźć
> inwestora na centrum logistyczne i bazę kontenerową.
> - Planowane jest ich spotkanie z inwestorami, którzy zainteresowani są
> budową centrum finansowego na pl. Solidarności i aquaparku.
>
> Powodzenia! , trzymam kciuki żeby chociaż niektóre z tych projektów
> zainteresowały potencjalnych inwestorów.

Od wczoraj trwaja targi w Cannes. Na polskim stoisku pokażą się: Warszawa,
Poznań, Wrocław, Szczecin, Gdańsk, Bydgoszcz, Małopolska oraz Agencja Mienia
Wojskowego.
Wystawcy z naszego kraju zaprezentują się wspólnie na polskiej uliczce, choć
jeszcze do niedawna wystawiali się rozproszeni. Skąd taka zmiana?
- Przedstawiciele miast nieznanych na świecie zrozumieli, że będzie można je
łatwiej skojarzyć, jeśli pokażą się na polskim stoisku, niż gdy staną sami
gdzieś w kącie - wyjaśnia Tomasz Zgoda z Biura Promocji Miasta Warszawy, które
organizuje wyjazd polskich samorządowców do Cannes. - Poza tym wspólna
ekspozycja jest tańsza, jeśli chodzi o transport materiałów i wynajęcie
powierzchni.

Szczecin wyda na udzial w targach ok. 60 tys. zlotych. Mam nadzieje ze bedzie
przynajmniej jeden hit!




Temat: Ehhh..kiedy ruszą w końcu jakieś nowe inwestycje..
Gość portalu: paco napisał(a):

> gdybyś choć troche się interesował branżą budowlaną to wiedziałbyś że w
zeszłym
>
> miesiacu ropoczeły się prace przy dwóch hotelch butique, ropoczął się remont
> małej Pasty i prace przy budowie obok biurowca, ropoczęły sie prace przy
> budowie biurowca który będzie siedziba DaimlerChrysler, ropoczęła sie budowa
> biurowca Crown Point, rozpoczęła się budowa Złotych Tarasów, w ciagu dwoch
> miesiecy rozpocznie sie budowa 25 pietrowego hotelu w Centrum Żelazna,
> rozpocznie się budowa Centrum Grzybowska z blisko 100m hotelem Hilton, 80m
> apartamentowcami i biurowcem, ropocznie sie odbudowa kamienicy w ktorej
bedzie
> biurowiec, rozpocznie sie budowa Hochtief Tower, rozpocznie sie budowa 68m
> hotelu Crowne Plaza w Eurocentrum, rozpocznie sie budowa biurowca przy
Kruczej,
>
> w okolicach lata ropocznie sie budowa Bonifraterska office 90m, rozpocznie
sie
> budowa Atrium South, rozpocznie się budowa 2 częsci IBC, rozpocznie sie
budowa
> biurowców na Prostej, to pewnie nie wszystko w centrum bo o centrum tylko
pisze
>
> a kolejnych planów jest sporo i to bardzo ciekawe...

Skad masz pewnosc ze to wszystko ruszy ? Tez jestem optymista ale np. takim
Rondo ONZ bym sie nie podniecal za bardzo. Mimo ze jest na wszystkich planach
Warszawy i przedstawiciele Hichtief'a mowili 2 miesiace temu ze dadza znac o
inwestycji za kilka tygodni (i jakos nie dali) to jednak watpie czy ta
inwestycja wogole kiedykolwiek sie zacznie. Juz ponad 2 lata czekamy na
rozpoczecie budowy i nic. Paco ja znam wszystkie wymowki typu: zmiana ustroju
Warszawy, brak zamnkniecia finansowego, fiasko z PZU, opoznienie z prawami do
ziemi, upadek rynku na biura etc. Powiem jedno - jakby chcieli to by juz dawno
zaczeli. Cos innego jest grane z ta inwestycja, szkoda ze nie wiemy co.

Co do Crown Plaza to pewnie sie inwestycja rozpocznie ale za pol roku lub
ewentualnie pod koniec roku. O drugiej czesci IBC jest cicho narazie wiec
niewiadomo kiedy sie rozpocznie. Hilton juz ma opoznienia z rozpoczeciem
budowy choc mysle ze za kilka miesiecy (moze nawet za 2-3) inwestycja sie
rozpocznie.

Narazie sie nic nie dzieje powaznego w 2003 oprocz Zlotych Tarasow. Reszta to
dokonczenia projektow z lat wczesniejszych.



Temat: Oferty pracy
Praca stacjonarna - SAP MM
Outsourcing IT i usługi serwisowe są najszybciej rozwijającym się biznesem
naszej firmy. Tego rodzaju usługi związane z systemami SAP realizujemy od 1999
roku. Teraz jest dobra okazja, by ten biznes firmy rozwijał się jeszcze
szybciej, bo w naszej nowej siedzibie dysponujemy bardzo nowoczesnym centrum
outsourcingowym.
W związku z powyższym poszukujemy konsultanta serwisowego SAP w specjalizacji:
Gospodarka Materiałowa (MM) (nr ref. SAP_MM_serwis)

Jako konsultant serwisowy SAP większość dni pracy realizować będziesz w jednym
z biur BCC w Poznaniu, Warszawie lub Krakowie zapewniając klientom zdalne
wsparcie serwisowe.

Wymagania:
przynajmniej 2-3 letnie doświadczenie z modułami SAP MM,
wykształcenie wyższe o kierunku Ekonomia, Informatyka lub Logistyka,
dobra znajomość języka angielskiego (niemiecki mile widziany),
predyspozycje do zdalnej pracy z użytkownikami systemu.

Oferujemy:
pracę na miejscu bez konieczności ciągłych wyjazdów,
ciekawą pracę, w której możesz wykorzystać zdobytą dotąd wiedzę i
doświadczenie,
możliwość szkolenia (uzyskania certyfikatu) oraz potencjalnie pracy przy
wdrożeniach,
komfortowe warunki pracy pomagające w realizacji wyznaczonych zadań,
jasny i czytelny system wynagradzania i premiowania za efekty pracy.

Oferta jest również skierowana do osób bardzo doświadczonych (5+ lat
doświadczenia) pragnących zmienić pracę na bardziej stacjonarną.

Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV (ze zdjęciem) oraz krótkiego opisu
zrealizowanych projektów, jak również o podanie numeru referencyjnego
ogłoszenia.

Gwarantujemy pełną poufność. Prosimy o załączenie pisemnej zgodny na
przetwarzanie przez BCC Sp. z o.o. danych osobowych w celach rekrutacji i
selekcji.

BCC Sp. z o.o.
Dział Zarządzania Kadrami
Złotniki, ul. Krzemowa 1, 62-002 Suchy Las k. Poznania
e-mail: hr@bcc.com.pl




Temat: SZKOLENIE - Wsparcie działań ze środków UE...
SZKOLENIE - Wsparcie działań ze środków UE...
Szanowni Państwo

Stowarzyszenie na rzecz Ekorozwoju Agro- Group przy współpracy Stowarzyszenia
Centrum Europejskiego Zrównoważonego Rozwoju zaprasza na szkolenie „Wsparcie
działań partnerskich ze środków Unii Europejskiej – pierwsze doświadczenia i
najbliższe perspektywy”, które odbędzie się 27 i 28 września w Poznaniu.
W 2005 roku ruszyły pierwsze programy skierowane do realizacji w
międzysektorowych grupach partnerskich składających się z organizacji
pozarządowych, samorządów i biznesu. Także następny okres programowania na
lata 2007-2013 funduszy europejskich przyniesie nowe możliwości wsparcia
działań partnerskich. W tym kontekście ekologiczne i inne organizacje
pozarządowe oraz zainteresowane współpracą samorządy zyskują nowe możliwości
działania i perspektywy na nowe fundusze pomocowe które będą możliwe do
pozyskania jedynie w aktywnych układach partnerskich.
Szkolenie jest elementem projektu „Zasada ekorozwoju w wykorzystaniu funduszy
europejskich w Polsce” finansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony
Środowiska w Warszawie oraz projektu „Pierwsze doświadczenia i wnioski z
wdrażania funduszy strukturalnych UE w Polsce” finansowanego ze środków
Komisji Europejskiej. Informacje na temat ww. projektów znajdują się na
stronach www.eko.podlasie.pl/fundusze.

Szkolenie odbędzie się 27 i 28 września 2005 r. w Poznaniu.
Szkolenie jest nieodpłatne dla uczestników.
Liczba miejsc ograniczona. Liczy się kolejność zgłoszeń.
Termin nadsyłania zgłoszeń nie później jak do 23 września.

Zainteresowanych prosimy o kontakt celem otrzymania programu szkolenia oraz
karty zgłoszeniowej pod adresem biuro@cezr.org.pl.

Z poważaniem

Piotr Hańderek
Prezes Zarządu CEZR



Temat: Lokalna Grupa Działania "Partnerstwo Chęciny"
LGD wystąpiło z wnioskiem o dofinansowanie takich zadań jak np:
dokumentacja na zagospodarowanie zbiornika w BOlminie, Lipowicy ,
dofinansowanie sportu , dofinansowanie KGW i wszelikich imprez kulturalnych na
terenie Gminy Chęciny, organizacji biura i zarazem informacji turystycznej jak
i pomocy dla udzielaenia informacji dla bizmesmenów o możliwościach
współfinansowania projektów wspólnie z LGD "Partnerstwo Chęciny", wydawanie
miesięcznika kulturalnego , i szereg innych pomysłów promujących naszą Gminę.
Wniosek został pozytywnie zweryfikowany , aczkolwiek musmiy uzupełnić kilka
drobnostek ( co już zrobiliśmy) ale najważniejsdzą rzeczą jest aby Gmina
udzieliła nam poręczenia do banku ,ponieważ my jako LGD będziemy brać kredyt na
poszczególne etapy (5 etapów po 150tyszł)i chcemy od gminy poręczenia na kwotę
200tys.Pieniądze te po pozytywnym rozpatrzeniu przez FAPA będą przyznane i w
100% nasze zadania które umieściliśmy we wniosku będą refinansowane.Ryzyko że
Gmina będzie spłacać za nas kredyt jest czysto teoretyczne ponieważ we wniosku
są zadania które bez problemu zrealizujemy i rozliczymy pod okiem firmy która
wypełniła nam za darmo wniosek.
Odbyła się sesja Rady Miejskiej na której radni "G-8" nie chcieli słuchać
żadnych merytorycznych argumentów i odrzucili propozycję uchwały Burmistrza o
poręczenie kredytu. Wystąpiliśmy jesze raz do Pana przewodniczącego o
zorganizowanie sesji nadzwyczajnej , która odbędzie się dzisiaj (28.08.2006) o
godz.20.00
Czas mamy do jutra i aby się wyrobić po pozytywnym rozpatrzeniu uchwały będę
musiał jechać do Warszawy osobiście bo liczy się data wpływu.
Działamy społecznie , wydatkowane do tej pory kwoty ida z mojej prywatynej
kieszeni ale to jednak nie wystarcza aby przekonać większość do szybkiego
rozwoju naszej Małej Ojczyzny.
PS>napiszę jutro jak było na sesji.krzysztof Kostecki - prezes LGD




Temat: Piękny wieżowiec autorstwa SOM na Dzikim Zachodzie
o_k_o napisał:

> Bardzo w porzadku budynek. W ostatnich latach zaczyna sie troche lepiej dziac w
> warszawskiej architekturze. Nawet liderzy szmiry i bezguscia lat 90, czyli JW
> Construction zamawiaja projekty w lepszych polskich pracowaniach. I zaczynaja
> przychodzic do nas renomowane swiatowe pracownie, takie jak SOM.

Dokładnie, na szczęście tak się dzieje. Coś wejście do Unii i w ogóle otwarcie
na świat dało. W końcu nie dziwne, że w miarę duże i w dodatku jedno z
najszybciej rozwijających się ekonomicznie miast Europy, w którym tragiczna dla
miasta, też oczywiście "estetycznie" historia XX w. paradoksalnie daje ogromne
możliwości projektowania, znacznie lepsze niż w miastach o dużych, zwartych,
doskonale zachowanych centrach historycznych, porównywalne, przynajmniej w tej
części kontynentu tylko z Berlinem, zaczyna przyciągać czołówkę światowych
architektów. Mamy do tego kilka polskich pracowni na bardzo przyzwoiitym
europejskim poziomie.
Do tego dochodzi jeszcze prasa, która zmieszała z błotem największe warszawskie
potwory. Choćby nie wszyscy mieszkańcy tego zsowietyzowanego i
zamerykanizowanego (w najgorszym wydaniu) miasta i kraju mieli sami świadomość,
jak potworne były niektóre inwestycje po 1989, kropla lepszego smaku zaczęła
drążyć kamień barbarzyńskiego bezguścia:) Plus m.in. dla Bartoszewicza, który
chociaż odwala czasem skrajną chałturę, tu niejeden raz walcząc z potworami a la
JW. Const. wykonał niezłą robotę.
Jest w Warszawie ogromny boom na biura i apartamentowce z wyższej półki cenowej,
a będzie jeszcze większy. Konkurencja robi się ostra. I dlatego, odwołując się
choćby do snobizmu klientów, developerzy będą kłaść coraz mocniejszy nacisk na
architekturę, jeżeli klient ma do wyboru 2 położone obok siebie inwestycje: blok
zjechany choćby i w GW jako "mister brzydoty":) i budynek nagrodzony w jakimś
konkursie czy zaprojektowany "przez wiodącą światową pracownię" wybierze raczej
ten drugi.
Bo i ci klienci się zmieniają: Przecietny bogaty warszawiak, którego stać na
takie mieszkania, to raczej nie gość spod Wołomina w świecących mokasynach made
in Turkey , który zachachmęcił trochę kasy na przemycanym spirytusie, ale
pracownik dużej zachodniej firmy, niewiele różniący się - być może na dobre i
na złe:)- od swojego rówieśnika pracującego na podobnym stanowisku w dużym
mieście zachodnim. To widać też na rynku sztuki - o ile na początku lat 90-tych
polscy nowobogaccy zamawiali obrazy typu "mój przodek w kontuszu szlacheckim"
(wiadomo, że nigdy takowego żaden przodek nie nosił:), dziś ściągają coraz
częściej najbardziej znane nazwiska współczesnej sztuki



Temat: CUDA wykonujemy od reki...
Po raz drugi Panie ekipa wawa usiluje Pan mnie obrazic,zdyskredytowac czy co
tam jeszcze Panu sie sni.Juz jakis czas temu,wyjasnialem Panu pare
kwestii.Mialem wrazenie ,ze Pan cos zrozumial.Widze jednak ,ze nie.Sprobuje
zatem jeszcze raz,choc jestem pewny ,ze Pana celem nie jest wyjasnianie tylko
destrukcja.
Pracownia Architektury Dawnej SVOLO zajmuje sie miedzy innymi projektowaniem
wnetrz nietypowych.
Przez nietypowe rozumiem np pastize wnetrz zabytkowych, szeroko pojeta
konserwacja wnetrz zabytkowych,wnetrzami o cechach etnicznych.
Przyjmujemy rowniez zlecenia koncepcji architektonicznych wraz ze wskazaniem
funkcji.
Moze kilka konkretnych przykladow ktore pozwola Panu zrozumiec istote i
filozofie naszych realizacji.Azeby lista nie byla zbyt dluga rozpocznijmy od
roku 2000-ego-Akademia Hatha-Jogi w Warszawie. Najwieksze podowczas centrum
jogi w Polsce[wlasciciel twierdzil ze w europie].Wielokrotnie prezentowane na
lamach prasy,rowniez TV. Miedzy innymi -nagroda Domu i Wnetrza za cytuje
"odwage w przeksztalceniu kotlowni w miejsce relaksu i wypoczynku "
Restauracja SADHU jedna z nagrod to" Zlota spluczka" od Gazety Wyborczej[pewno
to Pana bardzo rozbawi} stalinowski bunkier przeciwatomowy przeksztalcony na
XVII wieczna karczme.Zespol hotelowo-konferencyjny z pracowniami sztuki ludowej
zaprojektowany w konwencji XIX wiecznego dworu mazowieckiego.[w trakcjie
realizacji} To oczywiscie realizacje duzego kalibru.Mniejsze to
apartamenty,mieszkania[od 20 do 300m2 ]-w wypadku starych kamienic przywracanie
pierwotnego wygladu,w wypadku mieszkan wspolczesnych[1945-2005] pastiz
historyczny lub nadawanie indywidualnego charakteru .Sklepy,biura itd itp. Do
realizacji tego rodzaju projektow,potrzebni sa wyjatkowi wykonawcy.Czesto tacy
ktorzy "robia cuda lub rzeczy niemozliwe" Wylacznie z takimi wlasnie wykonawcami
PAD SVOLO wspolpracuje.I prace takich wlasnie wykonawcow-rzemieslnikow w
najlepszym tego slowa znaczeniu proponuje inwestorom. Ot i cala tajemnica
anonsu szanowny Panie> ekipa <.Gdyby zadal Pan sobie troche trudu[a czas sadzac
po czesto nachalnej obecnosci na tym forum posiada Pan w nadmiarze] doszedlby
Pan do tego sam przegladajac branzowe pisemka,w ktorych realizacje SVOLO
pojawiaja sie dosc czesto.Mam nadzieje ,ze po tej informacji Panski apetyt na
wiedze dot SVOLO zostal zaspokojony.A i Panskie bezsensowne ataki ustana.
PS
Co do cen ,sa jak zwykle funkcja pracy niezbednej do uzyskania zamierzonego efektu.
Pozdrawiam
Pracownia Architektury Dawnej SVOLO
svolo@op.pl



Temat: Obwodnica - pierwszy etap jednak rusza!!
Obwodnica - pierwszy etap jednak rusza!!
Jednak cos sie zaczyna dziac! Dwa dni temu podpisano w Warszawie stosowne
dokumenty i przyjechali do nas przedstawiciele biura, ktorzy w najblizszych
tygodniach zaczna procedury negocjacyjne z wlascicielami gruntow i wycene
wykupu. Etap pierwszy zacznie sie od trasy poznanskiej zaczynajacy sie dwu-
poziomowym wezlem w okolicach zjazdu na Michalkow (WEZEL FRANKLINOW) poprzez
most nad torami, wiadukt nad ulica w Karskach (zaraz za lasem Piaski), most
nad Olobokiem az do drugiego dwu-poziomowego wezla (WEZEL CZEKANOW) na trasie
nr25 na wylocie na Kaliz. Cala trasa bedzie na poczatku prawdopodobnie droga
dwu-pasmowa, ale z szerokimi poboczami, natomiast szerokosc wykupionego pasma
i konstrukcja dwu-poziomowych wezlow bedzie przygotowana do trasy 4 pasmowej
w standardzie drogi ekspresowej, poniewaz bedzie czescia przyszlej trasy
ekspresowej S11 Poznan-Tarnowskie Gory. Pierwszy etap bedzie mial okolo 6km
dlugosci.
Pierwszy etap ma byc skoncozny i oddany do uzytko w 2008 roku.
Tutaj link do projektow jesli kogos zainteresowalo:
www.powiat-ostrowski.pl/starostwo/obwodnica/obwodnica.htm

Drugi etap obwodnicy bedzie robiony w nastepnej kolejnosci (ukoncozny do roku
2013 wg. informacji na stronie GDDKiA) i bedzie ponad 2x dluzszy. Zaczynac
sie bedzie tam gdzie skonczy sie pierwszy etap - od wezla Czekanow z ul
Kaliska i pobiegnie lukiem przez las na Krepie do kolejnego wezla z ulica
Grabowska (WEZEL WTOREK) zaraz przed Wtorkiem. Nastepnie za Wysockiem,
poprzez Pradoline Baryczy i lasy antoninskie zakonczy sie prawdopodobnie w
okolicach Antonina. Albo w okolicach wiaduktu nad torami, albo minie Antonin
od wschodu i zakonczy sie wezlem niedaleko zjazdu na Wroclaw.

Jako ciekawostke podam, ze w Kepnie trasa ekspresowa S11 skrzyzuje sie z
droga S8, ktora docelowo stanie sie autostrada A8 dzieki ktorej bedzie mozna
sie szybko przemiescic do Wroclawia (do autostrady A4) omijajac Olesnice
dzieki (budowanej wlasnie obwodnicy) oraz caly Wroclaw dzieki obwodnicy,
ktorej budowa zacznie sie w przyszlym roku. Tak wiec za pare lat w gory
bedzie mozna dojechac komfortowo i szybko w 2-3 godzinki




Temat: Czy w Oświęcimiu powstanie Centrum Praw Człowieka?
Czy w Oświęcimiu powstanie Centrum Praw Człowieka?
Rzecznik praw obywatelskich, prof. A.Zoll wnosi o utworzenie w Oświęcimiu
Centrum Praw Człowieka. Wiadomość dziś:

"Centrum Praw Człowieka w Oświęcimiu?
PAP 13:50
O wsparcie inicjatywy utworzenia w Oświęcimiu Centrum Praw Człowieka
zaapeluje w czwartek 27 stycznia, podczas uroczystości obchodów 60. rocznicy
wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau, rzecznik praw obywatelskich prof. Andrzej
Zoll - poinformowało biuro rzecznika.
W ramach Centrum planowanych jest kilka projektów, m.in. utworzenie w
Oświęcimiu uczelni humanistycznej, przyznawanie Międzynarodowej Nagrody Praw
Człowieka imienia Jana Pawła II oraz utworzenie "Parku Pojednania Narodów -
Ogrodów Europy w Oświęcimiu".
Zdaniem rzecznika, przedsięwzięcia te pozwolą postrzegać Oświęcim nie tylko
"jako miejsce zagłady, lecz także jako miasto, w którym dzieją się rzeczy
pozytywne o istotnym znaczeniu ogólnoludzkim".
"Nie można bowiem zapominać, że Oświęcim jest dzisiaj żywym miastem, z
typowymi problemami dla naszej społeczności, z radościami mieszkańców i
nurtującymi ich smutkami, planami i marzeniami" - napisano w tekście posłania,
które RPO wygłosi w czwartek.
Prof. Zoll wyraża w nim nadzieję, że uczestnicy uroczystości rocznicowych
podejmą działania, które "przyczynią się do przezwyciężenia tego, co było
zawsze przekleństwem świata: nacjonalizmów, ksenofobii, nietolerancji,
fanatyzmu etnicznego i religijnego".
Porozumienie o współpracy w tworzeniu międzynarodowego Centrum Praw Człowieka
w Oświęcimiu podpisali w Warszawie, w 59. rocznicę wyzwolenia obozu
Auschwitz-Birkenau, rzecznik praw obywatelskich prof. Andrzej Zoll i marszałek
woj. małopolskiego Janusz Sepioł. (jp)"
źródło: wp.pl




Temat: Oferty pracy
Praca stała (bez wyjazdów) - SAP PM/MM
W związku z dynamicznym rozwojem usług outsourcingowych poszukujemy konsultanta
serwisowego SAP w specjalizacji: Gospodarka Remontowa (PM) lub/i Gospodarka
Materiałowa (MM) (nr ref. SAP_PM/MM_serwis)

Jako konsultant serwisowy SAP większość dni pracy realizować będziesz w jednym
z biur BCC w Poznaniu, Warszawie lub Krakowie zapewniając klientom zdalne
wsparcie serwisowe.

Wymagania:
przynajmniej 2-3 letnie doświadczenie z modułami SAP PM lub/i SAP MM,
wykształcenie wyższe o kierunku Ekonomia, Informatyka lub Logistyka,
dobra znajomość języka angielskiego (niemiecki mile widziany),
predyspozycje do zdalnej pracy z użytkownikami systemu.

Oferujemy:
pracę na miejscu bez konieczności ciągłych wyjazdów,
ciekawą pracę, w której możesz wykorzystać zdobytą dotąd wiedzę i
doświadczenie,
możliwość szkolenia (uzyskania certyfikatu) oraz potencjalnie pracy przy
wdrożeniach,
komfortowe warunki pracy pomagające w realizacji wyznaczonych zadań,
jasny i czytelny system wynagradzania i premiowania za efekty pracy.

Oferta jest również skierowana do osób bardzo doświadczonych (5+ lat
doświadczenia) pragnących zmienić pracę na bardziej stacjonarną.

Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV (ze zdjęciem) oraz krótkiego opisu
zrealizowanych projektów, jak również o podanie numeru referencyjnego
ogłoszenia.

Gwarantujemy pełną poufność. Prosimy o załączenie pisemnej zgodny na
przetwarzanie przez BCC Sp. z o.o. danych osobowych w celach rekrutacji i
selekcji.

BCC Sp. z o.o. Dział Zarządzania Kadrami
Al. Solidarności 46, 61-696 Poznań e-mail: hr@bcc.com.pl




Temat: Oferty pracy
Oferta dla konsultanta FI/CO (praca stała)
Oferta jest również skierowana do osób bardzo doświadczonych (5+ lat
doświadczenia) pragnących zmienić pracę na bardziej stacjonarną.

BCC Sp. z o.o. jest jednym z głównych graczy na rynku wdrożeniowym w Polsce.
Od 1999 BCC zajmuje się również usługami serwisowymi oraz outsourcigowymi.
Obecnie wspieramy ponad 30 klientów począwszy od korporacji międzynarodowych a
kończąc na srednich firmach które korzystają z SAP.

Dział Usług Outsourcigowych BCC obecnie poszukuje konsultanta serwisowego SAP w
specjalizacji:

Finanse i Controlling (FI/CO) lub/i Business Warehouse (BW)
nr ref. SAP_serwis

Jako konsultant serwisowy SAP większość dni pracy realizować będziesz w jednym
z biur BCC w Poznaniu, Warszawie lub Krakowie zapewniając klientom zdalne
wsparcie serwisowe oraz realizując drobne prace rozwojowe.

Wymagania:
- przynajmniej 2-3 letnie doświadczenie z modułami SAP FI/CO lub/i SAP BW,
- wykształcenie wyższe o kierunku Ekonomia, Informatyka lub Logistyka,
- dobra znajomość języka angielskiego (niemiecki mile widziany),
- predyspozycje do zdalnej pracy z użytkownikami systemu.

Oferujemy:
- pracę na miejscu bez konieczności ciągłych wyjazdów,
- ciekawą pracę, w której możesz wykorzystać zdobytą dotąd wiedzę i
doświadczenie,
- możliwość szkolenia (uzyskania certyfikatu) oraz potencjalnie pracy przy
wdrożeniach,
- komfortowe warunki pracy pomagające w realizacji wyznaczonych zadań,
- jasny i czytelny system wynagradzania i premiowania za efekty pracy.

Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV oraz krótkiego opisu
zrealizowanych projektów, jak również o podanie numeru referencyjnego
ogłoszenia.

Gwarantujemy pełną poufność. Prosimy o załączenie pisemnej zgodny na
przetwarzanie przez BCC Sp. z o.o. danych osobowych w celach rekrutacji i
selekcji.

BCC Sp. z o.o. Dział Zarządzania Kadrami
Złotniki, ul. Krzemowa 1, 62-002 Suchy Las
e-mail: hr@bcc.com.pl




Temat: Nowy wizerunek Rosji
Nowy wizerunek Rosji
www.mediarun.pl/news.php?news_id=7052
Rosyjskie Ministerstwo Kultury i Komunikacji Masowej wybrało agencję Prelite
Public Relations na oficjalnego partnera projektu "Rosja - Gość Honorowy
Targów Książki w Warszawie".

Już za niecałe trzy tygodnie 20-23 maja br. będzie można zapoznać się „na
nowo” z kulturą rosyjską również podczas warszawskiego wydarzenia. Do Polski
swój przyjazd zapowiedziało 26 rosyjskich pisarzy, kilkudziesięciu
największych wydawców, a także przedstawiciele rządu Federacji Rosyjskiej.
Na czas realizacji programu Prelite PR uruchomi biuro prasowe. Do zadań
agencji należeć też będą działania z zakresu internet PR i reklamy
zewnętrznej. Przy realizacji projektu Prelite współpracuje z rosyjską spółką
marketingową Grupa IMA, która opracowała ogólną koncepcję i przygotowała
projekty reklamy. W produkcji reklamy pomagać będzie agencja Tequila Polska.
„Rosja – odkrycie na nowo” jest elementem kampanii promującej pozytywny
wizerunek Rosji za granicą. Szczegółowy program całej imprezy dostępny jest w
Internecie pod adresem moscow-warsaw.com.
O możliwość realizacji projektu ubiegały się czołowe polskie agencje
PR. „Krytycznym momentem przetargu były zmiany w rządzie rosyjskim” przyznaje
Dymitr Romanowski - koordynator działu „Wschód” agencji Prelite,
uczestniczący w rozmowach ze stroną rosyjską od samego początku
- Nie było wiadomo, czy program „Rosja odkrycie na nowo” będzie ponownie
zaakceptowany. O wygranej Prelite zadecydowało doświadczenie w realizacji
projektów na rynkach wschodnich i współpraca z rosyjskimi klientami. „Praca
dla rządu rosyjskiego umocni naszą pozycję na rynkach wschodnich - uważa dr
Jacek Trębecki, wiceprezes agencji Prelite”.
Agencja Prelite powstała w 1994 roku. Jest to jedna z najstarszych agencji PR
w Wielkopolsce. W gronie jej klientów są m.in. Metro AG, PTC (Era), PKN
Orlen, Lasy Państwowe.




Temat: usługi edukacyjne
W przypadku działalności związanej ze szkoleniami, edukacją wskazałbym na
następujące możliwości pozyskania dofinansowania:
1. Zacznę od mniej znanego aczkolwiek dającego spore możliwości zwłaszcza
dla szkół, uczelni państwowych i innych placówek publicznych (zob. Ustawa o
systemie oświaty art.2 i 3) programie LEONARDO DA VINCI. Pozwala on na
realizacje min. projektów polegających na wymianie i stażach tj. przygotowanie
do zawodu, rozwój umiejętności językowych, doskonaleniu zawodowym dla osób
prowadzących szkolenia oraz kadry kierowniczej odpowiedzialnej za zarządzanie
zasobami ludzkimi.
Krajowe biuro tego programu mieści się w Warszawie ul. Koszykowa 79, tel. 022
625 39 37.

2. Kolejnym programem, na który zwróciłbym uwagę jest program realizowany
przez PARP w ramach SPO RZL – Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki.
Program ten jest kierowany do przedsiębiorców małych średnich i dużych firm i
może objąć takie działania jak:
• szkolenia zawodowe zarówno ogólne jak związane ze zmianami
technologicznymi wprowadzanymi do firmy
• szkolenia dla menedżerów – usprawnienie zarządzania
• praktyczne szkolenia i staże dla pracowników w jednostkach naukowo-
badawczych
• studia podyplomowe
• podwyższania umiejętności pracowników nisko wykwalifikowanych.

Program funkcjonuje w ten sposób, iż dofinansowanie jest przekazywane
organizatorowi szkolenia a on pobiera tylko część opłaty za szkolenie od
uczestników. Poziom dofinansowania zależy od rodzaju szkolenia i wielkości
firmy.
Organizatorem szkoleń może być szkoła wyższa, organ prowadzący szkołę lub inną
placówkę działająca w systemie oświaty, osoba prawna prowadząca działalność
oświatową lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą w zakresie
szkoleń
Szczegóły dotyczące tego programu są dostępne w RIF lub PARP.

3. Kolejna możliwość pozyskania dofinansowania to programy kierowane do
przedsiębiorców np. w ramach funduszy Phare 2002 - dofinansowanie inwestycji w
postaci zakupu komputerów, oprogramowania, wyposażenia biurowego -rodzaj 803
podgrupy 80 grupy 8 KŚT w KFDI). Szczegóły dotyczące programów KFDI, FDI
dostępne w RIF lub PARP.

Z poważaniem,
Mariusz Nowak




Temat: daszek, a ...... sprawa polska
daszek, a ...... sprawa polska
Historia I: dostałem zapytanie ofertowe od tureckiego biura projektów, które
w warszawie realizowało m.in Toi-Toi na Pl. Zawiszy oraz przed-przebudową
Blue City w sprawie zlecenia (chodziło o wykonanie pracy dla klienta).
Uśmiechnąłem się tylko i pojechałem na spotkanie. "Panie Arturze pokażemy
panu pomieszczenia biurowe, które chcielibyśmy przeprowadzić do nowego
biura". Minęło 30 min., wszyscy oficjalni i profesjonalnie mili, spotkanie
dobiegało końca. "Kiedy możemy liczyć na ofertę Pana firmy?" I wtedy
nastąpiła chwila mojego triumfu. "Nigdy, moja firma działa na rzetelnych
warunkach i w sposób etyczny i nie będziemy pracować z firmą, która
wybudowała te, dwa budynki w Warszawie". Uśmiech na twarzy mojego rozmówcy
rozjaśnił jego oblicze. "I ma pan rację, ta firma to oszuści, nam od dwóch
miesięcy nie płacą pensji i możliwe, że Panu nie zapłaciliby za pracę".
Historia II: 3 lata temu sprzedałem dom, sam go remontowałem wg. własnego
projektu, skromny, ale gustowny. Obecnym właścicielem jest osoba z wyższym
wykształceniem, dobrze sytuowana, kulturalna i obyta w świece, odradzająca
się klasa średnia. "Ten dom jest bardzo gustowny, w sam raz, taki do
zamieszkania od razu - ślicznie go Państwo urządziliście". Minęły 3 lata, dwa
dni temu na moim, starym domu wyrósł ohydny, przeźroczysty daszek,
konstrukcja z małych prętów stalowych - po prostu koszmar. Właśnie dzisiaj
byłem tam i rozmawiałem z obecną właścicielką domu. "Chyba ma Pan rację, tak
jakoś wyszło, jak będę mogła to go zmienię". Ta kobieta mogłaby być mecenasem
sztuki i rzemiosła. Stać ją na to, ale popełniła gniot, z zaniechania i
lenistwa mentalnego.
NAZYWAJ RZECZY PO IMIENIU, A ZMIENIĄ SIĘ W OKA MGNIENIU. To nie wina
architektów, że krajobraz naszego kraju jest koszmarny. To nasza wina, całego
społeczeństwa. Idąc to stomatologa bezwarunkowo go słuchamy i traktujemy jako
fachowca i specjalistę. Zróbmy to samo z architekturą - RADŹMY SIĘ FACHOWCÓW!
Ci, których na to stać powinni wymagać dużo od siebie i innych tylko tak
zbudujemy państwo świadome i obywatelskie. Odradzająca się klasa średnia
powinna wyznaczać standardy zachowań. Czy naprawdę, aby zaoszczędzić trochę
grosza warto gwałcić naszą rzeczywistość. Prawdą jest, że są uniwersalne
konony piękna, pojęcie harmonii, rytmu, symetrii. Jeżeli o tym zapomnimy
czeka nas tylko rewolucja, nasza percepcja nie wchlonie gniota, który wokół
siebie budujemy. Mnie stać, aby nie iść na łatwiznę i trochę wymagać od
siebie. Architektura to głos pokoleń i przede wszystkim dzięki niej świat
wokół istnieje. Jak spieprzymy świat to za kilka lat już wszyscy będą chcieli
z naszego kraju wyjechać. MAMY DOBRYCH MUZYKÓW< PLASTYKÓW< ARCHITEKTÓW....
TYLKO JESTEŚMY MARNYM SPOŁECZEŃSTWEM. No to czad i do roboty, jutro pierwszy
dzień z reszty naszego życia. ............ trochę mnie poniosło, taka wolna
praca pozytywna.



Temat: Zobaczcie, jak poszerzą Marynarską
Tylko dzięki temu, ze miasto stara się o współfinansowanie tej inwestycji z
funduszy unijnych, odbyła się wczorajsza konsultacja społeczna, na którą
przybyło ponad dwudziestu mieszkańców Służewca Przemysłowego. Obecny był też
przedstawiciel Rady Osiedla i Stowarzyszenia SISKOM. Drugą stronę
reprezentowali przedstawiciele Biura Projektów Transprojekt Gdański oraz
Inwestora –ZDM.
Po zaprezentowaniu nowej koncepcji ruchu na ul. Marynarskiej wywiązał się
burzliwa dyskusja. Mieszkańcy zgłosili kilka istotnych uwag do projektu.

1) W wyniku przebudowy ul. Marynarskiej uległyby likwidacji tzw „lewoskręty” z
Postępu, Wynalazek, Taśmowej w ul. Marynarską. Pozostałyby tylko „prawoskręty”
w Marynarską.Jedynymi drogami wyjazdowymi z osiedla, byłyby ciasna ul. Gotarda
w Rzymowskiego oraz projektowane przedłużenie ul. Cybernetyki, nad torami
kolejowymi do ul. 17 Stycznia i dalej w Żwirki i Wigury (która też będzie
zakorkowana po oddaniu nowej części portu lotniczego). Proponowane rozwiązanie
grozi całkowitym paraliżem wyjazdowym ze Służewca Przemysłowe. Na taką
propozycję, mieszkańcy Służewca nie wyrażają zgody, i będą protestować
przeciwko takiemu rozwiązaniu.

2) Wraz z przebudową ul. Marynarskiej węzła N_S, nastąpi planowany przez
projektantów, wzrost o 1/3, ruchu tranzytowego Marynarską i Rzymowskiego. Nie
zostało uwzględnione wybudowanie ekranów dźwiękochłonnych wzdłuż Rzymowskiego w
szczególności w pobliżu domów stojących blisko przy Rzymowskiego. Wyjaśnienia
przedstawiciela ZDM o opracowywaniu dopiero teraz, mapy hałasu w Warszawie nie
przekonały mieszkańców. Ekramy powinny powstać juz teraz, gdyż według
ekspertyzy poziom hałasu juz teraz jest przekroczony, a co dopiero bedzie jak
znacznie zwiekszy sie ruch na Rzymowskiego.

3)Zakwestionowane zostały przez mieszkańców, wyliczenia przedstawione przez
projektantów, że na nowej ul. Marynarskiej, 95% ruchu samochodowego będzie
generowane przez samochody osobowe, a tylko 5% przez ciężarowe. Uwzględniając,
że Marynarska i Rzymowskiego stanowić będą część obwodnicy miejskiej, proporcje
między ruchem aut osobowych i ciężarowych będą zdecydowanie inne, ze wskazaniem
na znaczne zwiększenie ruchu ciężarówek.

4) Według ZDM główna osią komunikacyjną na się stać w niedalekiej przyszłości
ul. Cybernetyki. Nie przedstawiono projektu przebudowy tej ulicy. Według nas,
mieszkańców, taki projekt powinien zostać pokazany, gdyż zostają wydawane dla
nowych inwestycji pozwolenia na budowę, a dla innych warunki zabudowy. Dotyczy
to działek przy Obrzeżnej-po Elektromontażu i Stalexporcie (planowana zabudowa
mieszkaniowa dla kilku tysięcy mieszkańców), wzdłuż Cybernetyki (zabudowa
biurowa- kilka tysięcy pracowników biur + kolejne kilka tysięcy osób
odwiedzających). W związku z tym znacznie zwiększy się ruch samochodów
osobowych oraz ciężarowych w tym rejonie. Pozostawienie wyjazdu wzdłuż
Cybernetyki jest nie do przyjęcia. Aby poprawić ten układ komunikacyjny,
mieszkańcy, zaproponowali przebudowę skrzyżowania Cybernetyki i Rzymowskiego,
aby umożliwić lewoskręt z Cybernetyki w kierunku Galerii Mokotów (tak jak było
do niedawna).

5) Przedstawiciel Stowarzyszenia SISKOM wskazał , przy ogólnej aprobacie
wszystkich obecnych osób na konsultacji, na ewidentne błędy popełnione przez
biuro projektowe, które przygotowywało projekt przebudowy węzła Galeria
Mokotów. Błędy tam popełnione będą długo odczuwalne przez mieszkańców
pobliskiego osiedla jak i zmotoryzowanych, jeżdżących codziennie przez to
skrzyżowanie.

6) Powianiem napisać jeszcze o krótkim odcinku ścieżki rowerowej wzdłuż
południowej pierzei ul Marynarskiej, której długość na wynieść około 300
metrów, i ma prowadzić od nikąd do nikąd.

To tyle
Tomek




Temat: S7 Radom-Warszawa
www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=view&id=171&Itemid=111
W temacie: CZY WARSZAWA POZAZDROŚCI OBWODNICY GARWOLINOWI
jest kilka zdań na temat modernizacji odcinka "S7" między Grójcem i Radomiem. Z
notatki wynika że prace ruszą w czerwcu.
"...Rozpoczęcia budowy kolejnej drogi ekspresowej w drugiej połowie przyszłego
roku dyrektor Wojciech Dąbrowski z GDDKiA życzy sobie na odcinku między Grójcem
i Jedlińskiem w ciągu szlaku S-7. Do wybudowania są odcinki o łącznej długości
40,8 km. Trasę kończą projektować w sumie trzy biura: ● 7,3 km Głuchów-Kępina w
miejscu istniejącej obwodnicy Grójca – Transprojekt Warszawa, ● 17,8 km w
miejscu istniejącej drogi Kępina-Falęcice – Mosty Katowice, ● 15,7 km w miejscu
istniejącej drogi Sucha-Jedlińsk – DHV Polska. Przypomnijmy, że niewymieniony
odcinek Falęcice-Sucha jest czynny od dwóch lat i służy jako obwodnica
Białobrzegów. Dwa pierwsze projekty zostały już zatwierdzone przez zespół
opiniowania projektów inwestycyjnych (ZOPI) w GDDKiA, ale poprawki jeszcze są
nanoszone. Trzeci ma być poddany ocenie na początku września. Jeśli wszystkie
trafią do realizacji, to Warszawa zostanie połączona dwiema jezdniami z
Radomiem. Wartość przedsięwzięcia jest szacowana na 1,2 mld zł! W tej ogromnej
kwocie mieści się nie tylko budowa, ale także koszt jej nadzorowania i
pieniądze na wykup części gruntów. Skąd będą środki na ten cel? GDDKiA zamierza
pozyskać je z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
W końcu września wnioski o dofinansowanie powinny być zatwierdzone przez
Komitet Sterujący przy Ministerstwie Infrastruktury, a w październiku wraz z
rekomendacją trafić do Brukseli – przewiduje szef Biura Projektów Unijnych
GDDKiA Tadeusz Jastrzębski. Dyrektor jest jednak sceptyczny, jeśli idzie o
możliwość rychłego wykonania wszystkich trzech odcinków arterii. – Pieniądze z
ERDF do końca 2006 r. są prawie rozdysponowane – mówi. Zostało około 700 mln
zł, o które konkuruje np. krakowski oddział GDDKiA planujący przebudowę
południowej obwodnicy Krakowa na odcinku Balice-Opatkowice czy zakopianki na
odcinku z Krakowa do Myślenic. Na co więc może liczyć oddział warszawski?
Choćby na pieniądze, które uda się zaoszczędzić w zbliżającym się przetargu na
budowę obwodnicy Puław, gdzie firmy konkurować będą o zlecenie wartości
kilkuset milionów złotych. Mimo niejasnej sytuacji finansowej Jastrzębski
potwierdza, że przetargi na wykonanie samej S-7 mogą być ogłoszone już we
wrześniu – jeden nieograniczony i dwa ograniczone. Co to oznacza? – Jeśli
administracji drogowej zabraknie pieniędzy, to ostatnie zostaną unieważnione –
dowiedzieliśmy się z wiarygodnego źródła. Nie wiadomo jeszcze, który odcinek
będzie wytypowany do przetargu nieograniczonego. Wygląda na to, że największe
szanse ma najtańszy z nich, czyli obwodnica Grójca, dla której GDDKiA zabiega o
207 mln zł. Póki co żaden nie ma ani skompletowanych gruntów, ani pozwolenia na
budowę.
Grunty powinniśmy mieć do końca tego roku. Wprawdzie jest dużo wniosków o
wywłaszczenie, ale mam nadzieję, że wojewoda szybko je rozpatrzy – mówi
dyrektor Dąbrowski. Póki co z danych GDDKiA wynika, że na potrzeby przyszłej
drogi ekspresowej między Grójcem i Jedlińskiem pozyskanych jest 55% działek
(stan na 31 lipca). Najbardziej zaawansowany pod tym względem jest odcinek na
południe od Białobrzegów, na którym administracja drogowa dysponuje już 88%
terenu. Niestety, jest on też najbardziej uwikłany w konflikty. Dyrektor
Saganowski z DHV wspomina opracowanie jego dokumentacji jako delikatnie mówiąc
trudne: – Z zeszytu skarg, który prowadzimy zrobiła się gruba książka. Decyzja
lokalizacyjna była zaskarżona, ale została utrzymana w mocy. Nie wiadomo, czy
skarżący nie zechcą zakwestionować jej przed NSA – mówi. Wśród niezadowolonych
są właściciele zajazdów, którymi droga jest obrośnięta. W jej sąsiedztwie
znajdują się także duże gospodarstwa rolne, sady, przetwórnie. Dlatego wzdłuż
15 km trasy ekspresowej trzeba będzie wybudować aż 35 km dróg umożliwiających
komunikację lokalną!..."




Temat: Marina Mokotow
Witam

Jak juz wspomniałem: Dialog jest dostawcą usług telekomunikacyjnych i to nie w
rejonie Warszawy. ( vide strona internetowa Dialogu www.dialog.com.pl )
W ofertach rynkowych Dialogu niogdzie nie ma oferty na dostawę telewizji w
jakiejkolwiek postaci ( analoowo, cyfrowo itd ). Nie wiem na jakiej zasadzie
wybrano dostawcę bez doświadczenia w tej dziadzinie. Równie dobrze mogłaby
zrealizować to dowolna inna firma telekomunikacyjna. W Warszawie jest chyba
tylko jeden dostawca kompleksowej usługi ( telewizja kablowa, internet,
telefon ) Aster. Rozwiązanie oferowane przez Aster nie jest jednakj zgodne z
dokumentacja stworzoną przez biuro projektów. Pragnę zauważyć, że w cenie
mieszkania jest także infrastruktura teletechniczna. Jeżeli deweloper chce
zmienić rozwiązanie teletechniki powinien to skonsultować z przszłymi
lokatorami i przedstawić uaktualniony kosztorys a DD tego nie dokonało.
Otrzymujemy enigmatyczne informacje o operatorze ale nic więcej. Jako osoba
biegła w branży telekomunikacyjnej i informatycznej w działaniach DD widzę chęć
zatuszowania ewidentnego błędu projektowego ( zaproponowano rozwiązania
dotychczas prawie nie występujące na świecie ). Co ważniejszy gdybyśmy jako
mieszkancy mieli jakiś udział w dyskusji na temat rozwiązań teletechniki to
problem błedu projektowego mógłby zostać zmarginalizowany na rzecz innych
rozsądnych rozwiązań, których koszt przyszłej eksploatacji nie będzie
pochłaniał dużych pieniędzy. Aktualnie mimo, że DD ma podpisaną umowę z
Dialogiem na dostawę teletechniki to my nic nie wiemy a przecież w tej umowie
powinny być ściśle okreslone parametry i warunki ( w tym cenowe )
zaproponowanego rozwiązania. Nie da się podpisać umowy w tej branży bez
projektu i warunków technicznych realizacji chyba, że oferuje się ceny z sufitu
na zasadzie jakoś to będzie. To tak jakby podpisać umowę kupna samochodu, tyle
że jeszcze nikt nie określił jakiego a znane jest tylko nazwisko sprzedawcy.

Realizacja tego zadania może okazać się czasochłonna:
1- Dialog nie ma własnej infrastruktury w Warszawie a co za tym idzie
najprawdopodobniej odpowiednich zezwoleń

2- Dialog nie ma doświadczenia w telewizji, na szczeście w Mariny widać
bezpośrednio PKiN

3- Nie ma żednej propozycji dotyczącej internetu poz domniemanym rozwiązaniem
wykorzystującym sieć telekomunikacyjną ( czyli ISDN- modem lub ADSL czyli coś
jak Neostrada).

Projekt osiedlowy gdyby był zrealizaowany stwarza szanse na stworzenie
wewnetrznej sieci osiedlowej intranetu z dostępem poprzez serwer do łączy o
transferach nawet ponad 100Mb/s. Jeżeli dostarczeniem internetu zajmie się
firma telekomunikacyjna ( taka jak Dialog ) nie będzie ona zainteresowana takim
rozwiązaniem bo istotnie ograniczy ono ich zyski. W podobnych rozwiazanich
osiedlwych koszt abonamentu wynosi 20-30 zł/miesięcznie przy sieci itranet
100M/s i przyłączach ok 30Mb/s. U moich znajomych takie rozwiazanie deje
średnio transfery na poziomie 2 razy większym niż neostrada 1Mb.

Dlatego nadal proponuję skoncentrowanie się nasze na zdobyciu jak największej
ilości informacji na w/w temat ale w postaci papierowej nie słownych informacji
z DD/.

pozdrawiam



Temat: Wyniki sondażu komentują kandydaci na prezydent...
To prawda, ja tez to widze... Jest piekniejszy i bylbym nieobiektywny gdybym
zaprzeczal:

- Stary Browar
- Plac Wolnosci
- hotele, biurowce na Roosvelta
- Andersja

To prawda... ale co z biznesem ?!
Lodz 12000 miesjc pracy Delll
Wroclaw kilkanascie miejsc pracy w kilku fabrykach !!!
Krakow podobnie + turystyka
Warszawa kilkadziesiat tysiecy nowych miejsc pracy

W Poznaniu NIC nie powstaje, oprocz moze jednego call centere (kilkaset
telefonistek), zero rozwoju technologii, zero fabryk, jedynie Antoninek ze
swoim Volkswagenem jest wyjatkiem i Galaxo...

Nie powstaja spektakularne piekne wiezowce tylko jakies szklane bloki z
projektem z odrzutow wyszperanym i przerobionym przez lokalnych architektow
zaprzyjaznionych (i to jedyna chyba ich zaleta) z wladzami miasta. Mysle tu o
pracowni Sipinskich.

Kiedy powstana wiezowce naprawde na miare XXI wieku jak we Wroclawiu czy
Warszawie, a nie na miare lat 80-tych poprzedniego wieku?

Niech to bedzie inwestycja na miare pieknego Starego Browaru !!!!
Gdzie widac rozmach, wizje, smak, styl!!!

Dajcie grunt za zlotowke byle nie pod stolem, byle zgodnie z prawem i na pewno
nikt z Poznaniakow by sie nie sprzeciwil.

Sciagnijcie kapital na montownie, fabryki, w przeciwnym razie Poznan nie ma
szans zrealizowac planu minimum, zeby byc chociaz miastem akademickim.

Juz teraz w Politechnike Wroclawska, warszawska, lodzka inwestuja firmy ktore
buduja montownie, fabryki, do tego urzedy miast... W Poznaniu nie jestesmy
wstanie wygrac z taka konkurencja. Nie, bo w budzecie fizycznie nie bedzie tyle
srodkow....

Stad rozwoj "minimum" miasta Poznania jako centrum akademickiego, zyjacego
jedynie z wynajmu mieszkan studentom tez nie ma szans powodzenia... Osrodki
beda spadac z biegiem lat, bo nie bedzie symbiozy z przemyslem...

Polaczenia lotnicze....
Dwa lata temu mnie wysmiewano jak mowilem ze Wroclaw nas wyprzedza (wystarczy
znalezc w wyszukiwarce forum me wypowiedzi Sebar), dzis nikt nie moze miec
watpliwosci... Poznanska Lawica spadla na odlegla pozycje za

Warszawa, Katowicami, Krakowem i Wroclawiem....

.. kiedys bylismy drugim portem po Warszawie, jeszcze 15 lat temu...

Stawianie na sport, rekreacje, kulture (festiwal Malta), na cokolwiek, nie ma
sensu bez zaplecza finansowego jakie daja sponsorzy i wplywy z podatkow od firm
czy chocby z biletow bogatszego bo pracujacego spoleczenstwa Poznania...

czyli inwestycje, inwestycje, inwestycje....

Skonczmy z wymienianiem Kupca jako sukcesu bo to sukces na miare moze
dzielnicy, ale nie na skale duzego miasta.... To tylko nas kompromituje jako
miasto..

Targi... Targi przestaly istniec... i trzeba znalezc alternatywe w tym
wzgledzie i to bardzo szybko. Obawiam sie ze przejecie inicjatywy przez Wroclaw
po organziacji Expo zasilanej z budzetu centralnego i unijnego, to kwestia
tylko czasu. Budzet Poznania ze swoimi skromnymi sumami nigdy nie bedzie
wstanie sie temu przeciwstawic, ani przedtym obronic!!!

Plany zagospodarowania przestrzennego. Jezeli budownictwo lezy a TBS-y to jedna
wielka kompromitacja to postawmy na developerow ktorzy buduja taniej, szybciej,
solidniej. Czynsze w TBS-ach sa zawrotne, spowodowane zadluzeniem TBS-ow, a to
brakiem gospodarnosci, nepotyzmem, czesto korupcja...

W efekcie miasto pozbywa sie ogromnych wplywow za tereny ktore daje za darmo
spolkom TBS-owym. W zamian dostaje ich zadluzenie ktore trzeba spalcac.
Mieszkancy dostaja drogie w uzytkowaniu i zlej jakosci mieszkania.

Do tego plany zagospodarowania powinny powstawac z glowa!!! i szybko.
Ograniczyc trzeba lapownictwo, powolac sztab kryzysowy w urzedzie miejskim (bo
to jest kryzys) by maksymalnie usprawnic sciezke uchwalania planow i
pomniejszania do minimum kosztow wykonywania takich planow. Obecnie kazdy
urzad, kazde biuro projektowe sie slimaczy, pietrzy trudnosci i wyciaga lape po
pieniadze...

Musi powstac bardzo silny, profesjonalny sztab ludzi zajmujacymi sie rozmowami
z ogromnymi firmami na Zachodzie... Jezdzic, pukac, rozmawiac, przekonywac,
zapraszac.... Nie rozpakowywac nawet walizek tylko jechac do nastepnych... i
tak w kolko az firmy zaczna inwestowac... TAKA MUSI BYC STRATEGIA wladz miasta
i prezydenta.

Szukanie druga dekade roli dla Poznania, w sytuacji gdzie role sa wlasnie w
Polsce wsrod miast obsadzane, jest bledem. Zaniedbywanie przy tym kapitalu i
inwestycji skazuje kazda obrana role i tak na niepowodzenie.

albo sie wie jaka wizje powinien miec Poznan i ja konsekwentie z sukcesem
realizuje, albo nie paistuje sie funkcji prazydenta Poznania a napewno nie
kandyduje sie na nastepna kadencje.

Sebar
sebar_rysiu@yahoo.co.uk




Temat: CENTRALNY PORT LOTNICZY im. BAREI
Oczywiście że jest. Cała Polska zrzuci się na Lotnisko dla Warszawy i Mazowsza.

"Doradca wybrał miejsce na Okęcie bis"

Mszczonów albo Baranów – to dwie lokalizacje nowego centralnego lotniska dla
Polski. Wytypowali je doradcy polskiego rządu z konsorcjum dwóch hiszpańskich
firm: Ineco i Sener.

Ostateczna wersja raportu miała być gotowa jeszcze w grudniu. Już wiadomo, że
Hiszpanie spóźnią się o dwa miesiące i dopiero w lutym przyszłego roku
zaproponują polskiemu rządowi dwie lokalizacje lotniska. Propozycja będzie
zaskakująca, bo jedna z nich do tej pory nie pojawiała się nawet w
spekulacjach. Do tej pory wymienianych było siedem lokalizacji: Mszczonów,
Modlin, Babsk koło Skierniewic, Nowe Miasto n. Pilicą, Radom, Sochaczew i
Wołomin. O tym, że do tej listy doszła kolejna, ósma propozycja, poinformowała
GP Katarzyna Krasnodębska z biura prasowego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Wiadomo
ponadto, że nowa lokalizacja zostanie wytypowana przez Hiszpanów jako jedna z
dwóch najlepiej nadających się pod przyszłą inwestycję.

Baranów też może być

Przedstawicielka ULC nie ujawnia nazw tych miejscowości. O zachowanie tajemnicy
poprosili urzędników Hiszpanie. Z nieoficjalnych informacji jednak wynika, że
Hiszpanie zaproponują polskiemu rządowi Mszczonów oraz Baranów w powiecie
grodziskim. To niespodzianka, bo dotychczas obstawiano Mszczonów i Modlin.
Szanse tego ostatniego spadły jednak, gdy w ubiegłym roku Ministerstwo
Infrastruktury wytypowało Modlin jako port dla tanich linii lotniczych. Jeżeli
w Modlinie lądować będą tanie linie, wówczas obciążenie infrastruktury
uniemożliwi jego przebudowę.

Do wypełnienia luki eksperci typowali więc inne lokalizacje. Wśród pretendentów
znalazł się: Babsk koło Skierniewic, Nowe Miasto nad Pilicą, Radom, Sochaczew
albo Wołomin, czyli miejscowości uwzględnione w raporcie sporządzonym na
początku ubiegłego roku przez specjalnie w tym celu powołany rząd zespół,
składający się z przedstawicieli ówczesnego Ministerstwa Infrastruktury
(obecnie Ministerstwo Transportu i Budownictwa), Przedsiębiorstwa Państwowego
Porty Lotnicze, PLL LOT oraz Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Zespół istnieje
zresztą do dziś, czuwając nad pracą Hiszpanów. Zweryfikuje on hiszpański
raport, a następnie podejmie decyzję o ostatecznym miejscu inwestycji.

Dużo nowej pracy

Koszt budowy nowego lotniska szacowany jest na 1,3-2 mld euro. Pierwsze
samoloty ma zacząć obsługiwać za około 10 lat (lotnisko na Okęciu zostanie
wówczas zamknięte). Na kontrakcie zarobią przede wszystkim firmy budowlane i
biura architektoniczne. Ale nie tylko. Ryszard Zaremba, prezes biura projektów
lotniczych Polconsult, przekonuje o pozytywnym wpływie inwestycji na rozwój
gospodarczy regionu. Nowe lotnisko da pracę około 5 tys. osób. Beneficjentów
będzie zresztą znacznie więcej.

– Liczbę nowych miejsc pracy należy pomnożyć przez trzy, a wynik jeszcze przez
dziesięć. W efekcie grupa beneficjentów wyniesie 150 tys. osób – mówi Ryszard
Zaremba.

Cezary Pytlos




Temat: Terminal we Wrocku
Terminal we Wrocku

Co się buduje we Wrocławiu ???
Konkurs na projekt nowego terminalu rozstrzygnięty
Maciej Nowaczyk19-07-2006, ostatnia aktualizacja 20-07-2006 13:33

Dach hali przylotów i odlotów ukształtowany w formie falujących płatów,
przezroczyste, szklane elewacje, a obok terminalu centrum hotelowo-
konferencyjne, ogromny parking i stacja kolejki miejskiej - wrocławskie
lotnisko wchodzi w XXI wiek.

Biuro Projektowe JSK
Nowy terminal ma szansę stać się wizytówką WrocławiaDo konkursu na projekt
nowego terminalu, ogłoszonego w grudniu 2005 roku, przystąpiło ponad 100
pracowni architektonicznych. Wczoraj na specjalnej gali we wrocławskim
Arsenale poznaliśmy zwycięzców. Wygrał pomysł Zbigniewa Pszczulnego i
Mariusza Rutza z firmy JSK.

Andrzej Zwierzchowski, architekt, przewodniczący jury: - Zwycięska praca
uwiodła nas swoją prostotą, estetyką, a jednocześnie nieprawdopodobną
funkcjonalnością. Nowy terminal zostanie zbudowany na zasadzie modułów, które
w przyszłości z łatwością będzie można rozbudowywać.

Dach hali przylotów i odlotów ma formę falujących płatów. Szklana elewacja
spowoduje, że cały terminal będzie przezroczysty.

- Stanie się wizytówką Wrocławia. Pozwoli na jeszcze szybszy rozwój i
przyciągnięcie jeszcze więcej inwestycji na Dolny Śląsk - przekonuje Andrzej
Ogrodnik, prezes wrocławskiego portu lotniczego.

Zbigniew Sałek, wiceprezes ds. planowania i rozwoju Portu Lotniczego
Wrocław: - Do grudnia załatwimy wszystkie pozwolenia na budowę. Na początku
przyszłego roku ogłosimy przetarg na wykonanie. A pierwszych pasażerów
obsłużymy w nim już na wiosnę 2008 roku.

Wtedy wrocławskie lotnisko będzie w stanie obsłużyć dwa miliony pasażerów
(docelowo nawet 7 mln).

Szacowany koszt całej inwestycji - łącznie z wydłużeniem pasa startowego do
3000 m, powiększeniem płyty postojowej dla samolotów, wybudowaniem przy
terminalu centrum konferencyjno-hotelowego i parkingu dla tysiąca samochodów -
to ok. pół miliarda złotych.

Skąd lotnisko weźmie pieniądze na inwestycje? - Ponad 80 proc. tej sumy
pozyskamy z Unii Europejskiej i z nisko oprocentowanych kredytów. Resztę
dołoży samorząd i miasto - zdradza Sałek.

Poza samą rozbudową lotniska miasto zapewni lepszy doń dojazd. Wybuduje m.in.
drugą jezdnię na ul. Strzegomskiej i Granicznej. W przyszłości pociągnięta
zostanie linia kolejowa prowadząca z lotniska prosto do Dworca Głównego PKP.

W tej chwili z Wrocławia można polecieć do: Warszawy, Gdańska, Monachium,
Londynu, Kopenhagi, Dortmundu, Glasgow, Liverpoolu, Sztokholmu, Rzymu,
Kolonii, Frankfurtu n. Menem, Dublina, Nottingham, Frankfurtu, Shannon i
Cork.

I teraz porownajmy lotnisko w Lodzi i jego inwestycje.Oczywiscie dyrektor
Marzec ktory chyba kiedys dowodzil lotniskiem we Wroclawiu bedzie wmawial
wszystkim ze funkcjonuje ono dluzej od lodzkiego.Ale do niedawna wyprzedzalo
nas tylko i to nieznacznie iloscia polaczen,ktore w ciagu ostatnich kilku
miesiecy bardzo sie rozrosly.
Terminal takze nie jest zadna rewelacja,ale jak zrealizuja to co
zamierzaja,to lotisko w Lodzi i Wroclawiu beda juz dzielily-lata swietlne.
Wina za zmarnowane ostatnie pol roku mozna obarczyc wladze miasta,ktore nie
potrafia wykorzystywac pieniedzy z UE i ktore nie maja zadnej wizi rozwoju-
moze z wyjatkiem rozbudowy blaszaka o kolejne 100 metrow.



Temat: Co wiemy o inwestycjach za pieniądze UE ?
Warszawa bez unijnych dotacji?

Jesteśmy w tyle za innymi miastami w staraniach o pieniądze z Unii
Europejskiej. Niepewna jest dotacja na metro. Koło nosa mogą nam przejść
miliony euro na inne inwestycje

Jeszcze tylko przez dziesięć dni Ministerstwo Gospodarki czeka na wnioski o
dofinansowanie z Unii inwestycji, dzięki którym poprawi się transport publiczny
w dużych polskich miastach. Do podziału między siedem aglomeracji jest 168 mln
euro. Jeszcze rok temu władze Warszawy zapowiadały, że stolicy przypadnie z
tego 100 mln euro. Wstępnie ratusz zgłosił sześć projektów. Najpoważniejszy to
dokończenie budowy metra na Bielanach z węzłem przesiadkowym do tramwajów,
które pojadą na Tarchomin przez most Północny.
Innym czasu nie zabrakło

Tymczasem Warszawę wyprzedziły już inne miasta. W połowie lipca kompletne
wnioski zamierza złożyć Kraków, Wrocław i Gdynia. Chcą dostać w sumie ok. 60
mln euro. Co ciekawe, na przygotowanie projektów miały dwa razy mniej czasu.
Pod koniec zeszłego roku Komisja Europejska zaproponowała, by o dotację starały
się aglomeracje powyżej 500 tys. mieszkańców. Wcześniej pieniądze zamierzano
rozdzielić tylko między Warszawę a Górny Śląsk. Teraz np. Kraków liczy na 30
mln euro z Unii.

Z powodu spóźnialskich urzędników warszawiacy mogą się pożegnać np. z rychłą
modernizacją torów w Al. Jerozolimskich. Tramwaje miały tu jeździć częściej i
szybciej. Pełna dokumentacja prac będzie gotowa dopiero na wiosnę przyszłego
roku. Wczoraj prezydent Lech Kaczyński zastanawiał się w rozmowie z "Gazetą",
czy ta inwestycja w ogóle jest potrzebna. W sprawie pozostałych jutro zwołuje
naradę.

- Terminy zgłaszania poszczególnych projektów konsultowaliśmy z Ministerstwem
Gospodarki. Dlatego moim zdaniem nie można mówić o opóźnieniach. Nasze projekty
były prezentowane niedawno Komisji Europejskiej i o ile wiem podobały się.
Uważam, że wciąż mamy szanse na otrzymanie 100 mln euro - twierdzi Konstanty
Donimirski, wicedyrektor miejskiego biura Strategii i Rozwoju.

Wyklucza to nasz informator z Ministerstwa Gospodarki. Z myślą o spóźnialskich
zapowiada ono wprawdzie drugą turę składania wniosków (jesienią Warszawa chce
zgłosić m.in. uzupełniony projekt budowy metra oraz sieć parkingów Park &
Ride), ale sporą część ze 100 mln euro przejmą wcześniej inne miasta, których
władze już teraz przedstawią gotowe projekty.

Na co liczy Warszawa i inne miasta

Warszawa: • dokończenie budowy metra na Bielanach (planowana dotacja z Unii 63
mln euro) • węzeł przesiadkowy Młociny • przejście podziemne między stacją
metra i dworcem PKP Warszawa Gdańska • modernizacja linii tramwajowej od pętli
Gocławek do pętli Banacha • budowa linii tramwajowej z Bemowa na Bielany wzdłuż
ul. Powstańców Śląskich • budowa parkingów Park & Ride.

• Wrocław -modernizacja tramwajowej linii średnicowej • Łódź - modernizacja
tras tramwajowych i zakup wagonów • Górny Śląsk - wydłużenie linii tramwajowych
w Sosnowcu i Bytomiu • Kraków - budowa linii tramwajowej i zakup wagonów •
Poznań - budowa dworca przesiadkowego na osiedlu Sobieskiego.

Cień na całej kadencji - komentarz

Nie chciałbym być na miejscu prezydenta Kaczyńskiego, jeśli Warszawa
rzeczywiście nie dostanie unijnych dotacji albo jeśli będą one znacznie niższe
od spodziewanych. To się może położyć cieniem na jego kadencji, która dobiega
już do połowy, a inwestycjami wciąż nas nie rozpieszcza. Prezydent miał dotąd
jedno usprawiedliwienie: trzeba wyczyścić miasto z przekrętów po poprzednikach.
I ludzie w to wierzyli. Jak jednak wytłumaczy, że pieniądze z Brukseli trafią
do Krakowa czy Wrocławia, a nie do stolicy? W tym wypadku winna będzie już
tylko obecna ekipa - w sprawie inwestycji beztroska i nieudolna.

hmmm co to jest tramwajow alinia srednicowa?



Temat: Do zastanowienia się...
Gość portalu: SW napisał(a):

> Cześć,
>
> Gość portalu: Rafis napisał(a):
>
> >
> > Sam sobi9e zaprzeczasz.Piszesz.Skoro kadra wyjezdza do
> > Warszawy a tam sa realizowane większe projekty to
> > wiadomo kto je realizuje więc ską dwniosek o
> > niedoświadczeniu?
> >
> Kwestia definicji. Osobe wyszktałconą we Wrocławiu, która
> wyjechała do Warszawy traktuję już jako nie-wrocławiaka.
> Przy takiej definicji ci z Warszawy mają dużo większe
> doświadczenie.

Wrocławiakiem się jest przez całe życie :)
Wprawdzie sa wyjątki ale mysle, że 90% naszych informatyków wyjezdza do Wawy
tylko za chlebem i gdy dostaną ten chleb tu to powrócą :)

> >
> > Taka strefa to wogóle istnieje jeszcze tylko chyba w
> > Krakowie i Łodzi.Nasza została lepiej oceniona przez
> > GE od tej Krakowskiej-ciagle czekam na decyzje
> > któr emiasto wybiora :)
> >
> Tego nie wiedziałem. Świetnie.
>
> > Gdyby przedsiebiorstwa patrzyły na kase to w Warszawie
> > nie powstałoby nic- przecież to miasto jest drozsze od
> > każdego innego o 30%! Polityka!
> >
> Nie jest droższe. Drogie są tylko biura i siła robocza. A
> na firmę składają się jeszcze klienci. Zacytuję Ci szefa
> jednej z firm informatycznych z Warszawy: "po co mam
> przenosić firmę z Warszawy do Wrocławia skoro 100% moich
> klientów jest z Warszawy?". Zarobi na biurach i
> pracownikach, ale dwa razy straci na jeżdżeniu do
> klientów i uzgadanianiu projektów na odległość -
> przypominam, że dojazd do Wawy zajmuje 5 godzin.
> Przekonywałem go przy piwie, żeby przeniósł firmę do
> Wrocka, ale przy takiej argumentacji wymiękłem.

Walczymy o osrodki dla światowych koncernów a one klientów mają na całym
świecie więc klienci Warszawscy wrażenia na nich nie robią.Takie mniejsze
firmy mają oczywiscie klientów w Wawie i ta argumentacje rozumiem.Jednak wielu
innych inwestycji lokowanych w Wawie nie mozna tak wytłumaczyc-sa one
wyłącznie przejawem centralizacji i dostepu do władzy.
>
> > Co do warszawskiego Oracle to zatrudnia on 30 osób :)
> >
> Na razie.
>
> > chyba nie o takie inwestycje nam chodzi.
> >
> Chodzi o każdą inwestycje. To co dzisiaj zatrudnia 30
> osób jutro może zatrudniać 300 a pojutrze 3000. Chodzi o
> KAŻDĄ inwestycję. A Oracle oprócz 30 osób wniosłoby
> prestiż i magnes marki.
>
> > Niskie koszty pracy(nadpodaz informatyków).
> >
> Dzięki ;-)
>
> > 1)General Electric-zastanawia się Wrocław czy Kraków
> > 2) nieznany-zastanawia się nad centrum ksiegowym
> > Wrocław-Praga
> >
> > Oby tylko Wrocek nie stał się wielkim przegranym.
>
> Oby. Czego Tobie, sobie i innym mieszkańcom Wrocławia życzę.
>
> Pozdrawiam,
> SW

oby, oby wypada tylko czekać i trzymac kciuki.



Temat: Kiedy powstanie budynek wyższy od Pałacu Kultury?
Gość portalu: 52911432 napisał(a):

> To fakt, nie znam rynku. To fakt, mam kompleks zapyziałego, brudnego,
> śmierdzącego grajdołu (Wy nie?). Ale przecież widzę, co się dzieje. Czy nie
> jest prawdą, że w tej chwili kilka wielkich biurowców stoi pustych i
desperacko
>
> szuka najemców? Czy nie jest prawdą, że w skali prawdziwych pieniędzy
(patrząc
> po PKB) Polska to kraj znacznie mniejszy od Austrii? Czy nie jest prawdą, że
> nawet przy nierealistycznym tempie rozwoju rzędu 5% rocznie Polska osiągnie
> skalę Austrii za 15 lat, a per capita za 50 lat? Powiedzcie, gdzie jest ten
> rynek na las nowych biurowców? Owszem, rynek będzie rósł, ale powoli i
> stabilnie. Jestem bardzo ciekawy, na jakich przesłankach firmy real estate
> opierają swoje przewidywanie, dajcie jakieś linki.
>
> Te wszystkie działki poczekają jeszcze długo. Warszawa owszem, jest bardzo
> przyszłościowa. I taka pozostanie, jeszcze przez dziesięciolecia. Fakt, że
Typ
> mianuje siebie samego rynkiem i oczekuje budynku wielkości Pekinu niestety
nie
> wystarczy.

Musisz byc bardzo mlody bo rzucasz sie jak ryba zlapana w sieci :) PKB Polski
nie ma tu duzo do powiedzienia, link jest posredni co najwyzej. No ale jezeli
pytasz to odpowiem. Austria ma 10 milionow ludzi o PPP 22.000 $ na rok czyli
220 miliardow PKB liczac jako PPP, Polska ma 38.6 milionow ludzi o PKP liczac
jako PPP wedlug roznych zrodel od 9000$ do 10600$. Wiec przyjmijmy 9000$ zeby
byc spokojnym, to daje 360 miliardow PPP. Mam nadzieje ze to pokazuje kto ma
wyzsza PKB. Nie bede wnikal juz w to dlaczego Polska nie wyprzedza Austrii np.
5 czy 6 razy, z wiadomych przyczyn chyba - zniszczenia w II wojnie swiatowej
35% dobr polskich (Francja stracila 1%, Anglia .002%) i 50 lat komunizmu.
Malezja ma nizszy PKB od Austrii a ma najwyzszy budynek biurowy na swiecie i
setki biurowcow, ktore sie buduje.

No dobra ale pogadajmy o wiezowcach jako ze masz ten kompleks zapyzialego i
brudnego i smierdzacego grajdolu (a trzeba cie z niego szybko wyleczyc).
Popatrz na zdjecia W-wy sprzed 10 lat, porownaj do dzisiejszej Warszawy.
Pomysl tylko jak bedzie wygladac W-wa za nastepne 10 lat. Takich transformacji
nie ma nigdzie w Europie - NIGDZIE. W takich miastach (ktore obecnie maja
wysokie skyline) jak Londyn, Paryz czy Frankfurt budowano juz wysoko w latach
70tych i 80tych. Warszawa nadrobila swoje "zaleglosci" 3 razy szybciej,
niecale 10 lat.

Dlaczego Warszwa ma wielkie mozliwosci ? Bo jest stolica duzego kraju lezacego
na szlakach polnoc-poludnie i wschod-zachod, bo jest to stolica uznana za
najlepsze miejsce na rozwoj filii firm przez firmy z Europy i ze Swiata, bo
jest to miejsce ludzi mlodych i swietnie wyszkolonych (3cie miejsce na swiecie
pod wzgeldem tych ktorzy skonczyli wyzsze szkoly w przedziale wieku 22-28).
Wreszcie Warszawa jest centrum rozwoju kraju, ktory aby dogonic inne kraje
musi sie szybciej rozwijac co ponosi za soba zupelnie inna polityke w roznych
dziedzinach zycia. Tu jest dynamizm i tu sa prawdziwe mozliwosci. Nie mamy
duzo biur i sklepow ciagle w porownianiu z innymi, bedzie ich powstawalo wiec
coraz wiecej i tak sie wlasnie dzieje. Zwroty z inwestycji w Warszawie sa
wysokie a miejsce stabilne i perspektywiczne. Jezeli dodamy do tego olbrzymie
puste polacie miasta lezace odlogiem i wrecz czekajace na zabudowe (wysoka lub
nie) to jest to wymarzone miejsce na budowe.

Warszawa ma doslownie wszystko czego trzeba. Nawet slaba komunikacja (tak
nienawidzona przez inwestorow) sie poprawia (metro+mosty+obwodnica+poszerzanie
ulic), inna bolaczka inwestorow to wlasnosc gruntow - to tez sie poprawia.

Idziemy do przodu ostro. Jak tylko bedzie lepszy wzrost gospodarczy (impuls
inwestycyjny) to zdziwisz sie ile projektow zostanie odtajnionych.




Temat: przetarg na Okecie ważny
I co dalej???
Jest $215 mln ma Okêcie, jeszcze tylko jeden podpis...
Mamy wszystkie pieni¹dze potrzebne na drugi terminal na Okêciu - og³osi³o w
czwartek (8.05.03) Przedsiêbiorstwo Pañstwowe "Porty Lotnicze". Co z tego,
skoro trwa pat w rozmowach z miastem?

- To najwiêkszy projekt, który poch³onie najwiêksz¹ kwotê, jak¹ w tym roku
uda³o siê po¿yczyæ w Polsce. PPL dosta³o kredyt w wysokoœci 215 mln dolarów.
Pieni¹dze zapewnia Europejski Bank Inwestycyjny [gwarantem s¹ Bank Austria
Creditanstalt i Bank Przemys³owo-Handlowy PBK - red.] - powiedzia³ wczoraj w
siedzibie PPL Marcin Borek, dyrektor ds. projektów infrastrukturalnych z
Ernst&Young. Ta firma doradza³a PPL, jak zdobyæ najatrakcyjniejszy kredyt na
budowê drugiego terminalu.

Ale pieni¹dze to nie wszystko. Inwestycja nie zacznie siê, dopóki wojewoda nie
ustanowi obszaru ograniczonego u¿ytkowania wokó³ lotniska (spowoduje to np.
zakaz budowy domów mieszkalnych w jego bliskim s¹siedztwie). - Spodziewam siê
decyzji do koñca maja - powiedzia³ Tomasz Szaw³owski, dyrektor biura ds.
obszaru ograniczonego u¿ytkowania w PPL.

Najtrudniej przychodzi szefom z PPL dogadaæ siê z w³adzami Warszawy. Uwa¿aj¹
one, ¿e trzeba jak najszybciej wskazaæ, gdzie na Mazowszu bêdzie budowane nowe
lotnisko. - Mamy patow¹ sytuacjê. Mówi¹ nam, ¿e ruch pasa¿erów powinniœmy
utrzymaæ na Okêciu na obecnym poziomie (ok. 5 mln rocznie), a najlepiej
ograniczyæ go do 3,5 mln. Ale jak? Mamy zakazaæ przylatywania do Warszawy obcym
przewoŸnikom? Wtedy od razu restrykcje na œwiecie spotkaj¹ LOT - ¿ali³ siê
Wiktor Ziemiñski, dyrektor pionu technicznego PPL.

W rozmowie z "Gazet¹" wiceprezydent Warszawy S³awomir Skrzypek t³umaczy³, ¿e
PPL powinien jak najszybciej wyprowadziæ ze stolicy cargo czy loty czarterowe.
Dok¹d? Na inny, np. powojskowy obiekt. - Poprawa infrastruktury na Okêciu, nowy
terminal i drogi spowoduj¹ znacz¹ce nasilenie siê lotów. Wzroœnie ska¿enie i
ha³as - uwa¿a wiceprezydent.

- W³adze Warszawy wci¹¿ od nas oczekuj¹, ¿e wska¿emy, które lotnisko mo¿e
wspomagaæ Okêcie i gdzie bêdzie nowe miêdzykontynentalne. Ale to przecie¿ le¿y
w gestii rz¹du - mówi na to dyr. Ziemiñski.

Zarówno Ernst & Young, jak i Porty Lotnicze uwa¿aj¹, ¿e nie ma alternatywy dla
budowy nowego terminalu na Okêciu, które ma docelowo przyjmowaæ 10 mln
pasa¿erów rocznie. - Jeœli dostaniemy od wojewody pozwolenie na budowê do
listopada to skoñczymy inwestycjê zgodnie z planem w 2005 r. - nie traci
nadziei Zbigniew Lesiecki, dyrektor PPL.




Temat: Kochani Architekci!
ej marko
jaki ty po prsotu niby madry a glupi jestes.
za kompletnym projektem arch. domku jednorodzinnego, malego osiedla domków,
stoi przynajmniej kilka osob z uprawnieniami i kazda ma jeszcze swojego
asystenta gdyz czesto nie jest mozliwe pogodzic lazenia po budowach,
uzgodnianie projektów z terminowym oddaniem rysunków.
przykladowo:
architekt + (1-2) asyst
konstruktor
branze wod kan/CO.gaz (zakladam ze to jedna osoba aby bylo taniej)
elektryk

do tego dochodzi jeszcze:
geolog (wiercenia) i geodeta
arch zieleni - (gdy dzialka jest zadrzewiona i wymaga inwentaryzacji zieleni)
czesto w przypadku tych inwestycji zachodzi koniecznosc opiniowania projektu
przez: specjalista p.poz, specjalista BHP, czasem dochodzi tez sprawdzajcy
czasem jest potrzebna opinia rzeczoznawcy budowlanego, kosztorysant i inne...
czesto dla realizacji jest potrzebna inwentaryzacja, projekt rozbiórek,
uzgodnienie z konserwatorem i inne...

dodaj do tego koszty biura
kazdemu z tych wspólpracowników architekt wydaje komplet dokumentów aby mogli
pracowac sobie, i wydaje zaktualizowane robocze materialy kilka razy.

zalózmy ze jest domek za który arch. bierze 15 000, w opracowaniu kompletu
materialów bralo udzial 6 osób
arch - 7 500 - minus koszty (druk, biuro, samochód,)- koszty asystent - arch
prowadzcy -
konstr - 2500 - minus koszty - asystent - inz, konstr
co/wod/kanalizacja - 2500 - minus koszty - asystent - inzynier co/wod/kan
elektryk - 1000 - minus koszty - inzynier
geodeta i geolog - 1500

dlatego czesto (Prawo budowlane dopuszcza) projekt jest niepelny i jest tylko
projektem arch-konsrtukcyjnym za okolo 6-7000 pln - , odpada wiec konsultacja i
koordynacja z inz. branzowymi i robienie kopii dla nich dokumentów i inne.
geolog i geodeta przechodzi na strone kosztów inwestora,
do tego:
- nie masz obliczonych grzejników i kupujesz grzejniki zgodnie z tabel która
podaje ci producent ile wychodzi ci "zeberek" na m2 ;))
- instalacje CO robi ci instalator (technik montazysta)to samo woda i
kanalizacja, czesto to nawet dziala
- do tego robisz przylacza

wychodzi to mniej wiecej tyle samo pod koniec, moze ciut mniej (mówie tylko o
projektowaniu) ale do tego dochodza przeróbki które robia montazysci bo sie
okazuje ze woda nie splywa pod góre i inne takie.

UWAGA!!!!
(uwaga to nie sa ceny warszawskie, popraw mnie moniko jesli sie gdzies
pomylilem ale w Warszawie ceny skacza od okolo 50% do 100%)

Realizacja kompletnego projektu to w najlepszym razie od fazy koncepcji póltora
miesiaca pracy (do 6 miesicy)na kilku wersjach domu, uwzgledniajac opcje,
zmiane technologii i funkcjii i zwykle zaznajomienie klienta co tak naprawde
chce mówiac co chce.

podziel to liczykrupo teraz na osoby, i wyjdzie ci ze ty i tak dostajesz wiecej
w tym swoim banku za sprawdzanie czy sa wszystkie pieczatki sa obok siebie i
czy jest komplet dokumentów i jeszcze w sumie i tak za to nie odpowiadasz, bo
jak cos nie tak to i tak klijent za to zaplaci.

Dowiedz sie ignorancie z informacji o studiach na Politechnike Warszawska jacy
specjalisci musza ze wzgledu na Prawo Budowlane uczestniczyc w procesie
projektowania i nadzoru, czego musza sie nauczyc, I CZYM ODPOWIADAJA ZA BLAD W
SZTUCE, KTO IDZIE DO WIEZIENIA JAK SIE WYDARZY NIESZCZESLIWY WYPADEK,
dowiedz zaslepiony robaku sie ze jest obowiazek ubezpieczenia, oplacania
skladek przynaleznosci do IZB i oczywiscie aby sie utrzymac w zawodzie nalezy
sie doszkalac.

Co do architektów na etacie to hehe koszty wychodza i tak podobnie, deweloper
ma tylko jednak ta przewage ze moze "kazac" projektowac rozwiazania które jemu
(nie mieszkancom przyszlym)najbardziej odpowiadaja. róznego rodzaju to moga byc
rzeczy.
Czesto to sa biura które zajmuja sie tylko ARANZACJ MIESZKAN w budynkach
budowanych przez dewelopera ale zaprojektowanych przez rynkowe pracownie, bo
inaczej kasztan by sie nie sprzedal.

jest oczywiscie druga strona:
oczywiscie ze da sie na architekturze zarobic, ale nie samym rysowaniem (to sie
podzleca tanim architektom)
- jestes naprawde dobry i zapierniczasz 24 na dobe i jestes w kazdym czasopismie
- uzgadniajac z urzedami cos co w sumie szary czlek nie zalatwi nigdy
- zlecenia publiczne (!!!!)
- idac czesciowo w deweloperke
- handel nieruchoosciami przy zmianie sposobu ich potencjalnego zabudowania
(kupujesz pole, odralniasz i sprzedajesz jako dzialki rekreacyjne)
i szereg szereg innych spraw o których nawet nie mam pojecia..
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl



  • Strona 2 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 131 rezultatów • 1, 2, 3
    Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex