biura sprzedaży LOT

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: biura sprzedaży LOT




Temat: Bilety lotnicze w Gdańsku?
hej


    Podobno Campus sprzedaje taniej niż Lot, a ktoś jeszcze? We Wrzeszczu
na rogu Grunwaldzkiej i Dmowskiego jest jakieś biuro sprzedaży biletów -
warto tam pytać?


Chyba najbardziej bedzie Ci pasowala promocja Austrian Airlines SAS-u i
Lufthansy za 189$ + oplaty lotniskowe. Wyloty z Gdanska. Warunek: pobyt do
pierwszej niedzieli. Te oferte znajdziesz np. na
http://www.getztravel.pl/promocje/htm/star_02.html
(swoja droga troche wyzej calkiem fajna strona o chyba wszystkich aktualnych
promocjach biletow lotniczych)
Spokojnie kupisz taki bilet w tym wspomnianym przez Ciebie biurze oraz w innych
sprzedajacych bilety lotnicze np. takim niedaleko kosciola sw. Katarzyny i
English Unlimited.
Co do Campusa to nie wiem bo jestem za "stary" ;-(

Jesli chcesz kombinowac to z Niemiec (np. z Hamburga) mozna za kilka (!) -
kilkadziesiat funtow + oczywiscie oplaty lotniskowe. Jak chcesz mozesz zajrzec
na: http://www.buzzaway.com/  lub  http://www.ryanair.com/

Powodzenia

Rafal







Temat: Bilety lotnicze w Gdańsku?


    Podobno Campus sprzedaje taniej niż Lot, a ktoś jeszcze? We Wrzeszczu
na rogu Grunwaldzkiej i Dmowskiego jest jakieś biuro sprzedaży biletów -
warto tam pytać?


ja kupowalem pare razy w Campusie
na ul. Grunwaldzkiej
polecam,
(bardzo sympatyczne Panie :)

sprawdz tez http://www.campus.pl

hth
p.Adam







Temat: Bilety lotnicze w Gdańsku?
Helou,

    Jako że nigdy w samolocie świadomie nie siedziałem, to nie mam pojęcia
jak i gdzie w Gdańsku kupic bilet na tą piekielną maszynę :P.

    Podobno Campus sprzedaje taniej niż Lot, a ktoś jeszcze? We Wrzeszczu
na rogu Grunwaldzkiej i Dmowskiego jest jakieś biuro sprzedaży biletów -
warto tam pytać?

    Cel Londyn Heathrow, 22-ego czerwca, powrót dwa dni później
najchętniej, jeśli to jakieś znaczenie ma...





Temat: Szukamy noclegu
Proszę o kontakt z Lokalną Organizacją Turystyczną ,,Ustka", prowadzimy również informację turystyczną. Kontakt: (059) 8147 170, mail biuro@lot.ustka.pl, postaramy się pomóc. Forum raczej nie jest miejscem do sprzedaży miejsc noclegowych i reklamowania swoich obiektów. Ale it jak najbardziej. Bezpłatnie turyści mogą skorzystać z naszej pomocy w wynajęciu kwatery.



Temat: Zmiany w ustawie o broni i amunicji
Zgodnie z rozporządzeniem Ministrów Transportu i Gospodarki Morskiej oraz Srpaw wewnętrznych i administracji z 10.04.2000r. w sprawie przewożenia borni i amunicji środkami transportu publicznego (Dz.U. r 31, poz. 390) - broń i amunicję w pasażerskich statkach powietrznych przewozi się w lukach bagażowych lub w miejscu wkszanym przez przewoźnika, jako bagaż rejestrowy, do którego pasażerowie nie mają dostępu.

Ze strony PLL LOT http://www.lot.com/Portal/PL/aspx/Content__FAQ_List.aspx wynika, że:
Ze względów bezpieczeństwa niżej wymienione artykuły nie mogą być przewożone w bagażu podręcznym: broń lub części do broni; materiały wybuchowe, np. amunicja ….

Zakazu przewożenia borni samolotem jak widać nie ma, ale przed poróżą należy skontaktować się z przewoźnikiem i ustalić sposób opakowania i przewiezienia broni, a na pewno przyjść znacznie wcześniej przed odlotem, by spokojnie przebrnąć przez odprawę.

Bliższych informacji można zasięgnąć w Biurach Polskich Linii Lotniczych LOT:Warszawa
Centrum Rezerwacji i Sprzedaży Biletów 24h
Telefon: 0801 703 703* lub (22) 9572 (dla abonentów sieci komórkowej)
Biuro miejskie
Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697
Czynne: 09:00 -19:00 Pn-Pt, 09:00 -15:00 So
Sofitel Victoria Warsaw
Czynne: 08:00 -15:30 Pn-Pt
Lotnisko: Port Lotniczy im. F. Chopina (Okęcie -10 km)

Jeżeli zamierzamy podróżować z innym przewoźnikiem należy u niego również zasięgnąć informacji.



Temat: rozliczanie tranzakcji zagranicznych w Citibank Visa
Witam,

Kupilem przez biuro podrozy w USA 2 bilety lotnicze za kwote 1160$. Na
mojej KK Citibank LOT zablokowala sie kwota 2566zl. Kupilem bilety dnia
14.08. Tranzakcja zostala rozliczona dnia 19.08 i sciagnieto mi z KK
2754zl, czyli o prawie 200zl wiecej!
Dzwonilem do Citi, ale tam pracuja niekompetentni ludzie i kazdy z
trzech konsultantow twierdzil co innego.

W Multibanku kwota blokowana jest po kursie sprzedazy z danego dnia, a
sciagana z karty po kursie sprzedazy z dnia rozliczenia. W Citi nie mam
pojecia jak to jest. Kurs bankowy miedzy tymi dniami zmienil sie o 4
grosze, a oni sciagneli tak jakby zmienil sie o 17 groszy.
Jedna z konsultantek twierdzila, ze Citi rozlicza po kursie sprzedazy
Visy, a nie banku.

Zlozylem reklamacje, moze ktos zorientowany wyjasni mi skad taka duza
roznica. Prowizje tamto biuro pobralo w oddzielnej tranzakcji.

A moze ktos z was wie skad taka roznica?





Temat: futerał wiolonczelowy
Ze strony LOT:
"PLL LOT umożliwiają przewóz przedmiotów nietypowych (sprzęt sportowy, instrumenty muzyczne, przedmioty łatwo tłukące się, itd.). Informacji o warunkach przewozu i opłatach udzielają biura rezerwacji i sprzedaży PLL LOT, jak również agenci."

No właśnie, bo przecież skrzypiec chyba się nie da wziąć jako bagażu podręcznego po wprowadzeniu takich rygorystycznych kontroli i zakazów?



Temat: Połączenia lotnicze
Z Łodzi loty do Bułgarii i Grecji

wiol
2008-10-13, ostatnia aktualizacja 2008-10-14 09:20

Z łódzkiego lotniska można będzie polecieć do Grecji i Bułgarii. Oficjalne ogłoszenie kierunków i kampania nowych produktów turystycznych rozpocznie się w listopadzie.
Od czerwca z łódzkiego lotniska można będzie polecieć do Salonik i Burgas. Ofertę wypoczynku i przelotu przygotowuje biuro podróży Rainbow Tours, które ma centralę w Łodzi. - Na 90 proc. czartery będą latały - mówi Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours.

Ryzyko finansowe wynajęcia samolotów bierze na siebie biuro podróży. Grecja to zawsze pewniak. A Bułgaria? - Specjalnie tego kierunku się nie boimy. Tylko bardzo mierna sprzedaż może spowodować, że samoloty nie będą latać. Ale zakładamy, że będzie dobrze - mówi prezes Baszczyński. Zaznacza, że w minione wakacje jego biuro sprzedawało oferty do Bułgarii z Gdańska, Poznania, Krakowa i Warszawy. Tygodniowo latało tam siedem wyczarterowanych samolotów. Od 2009 r. zamierzają dołączyć dwa nowe porty lotnicze obsługujące Bułgarię: Łódź i Wrocław.

Kampania reklamowa tego kierunku rozpocznie się pod koniec listopada, kiedy ludzie zaczynają myśleć o wakacyjnym wypoczynku.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź



Temat: Trójmiasto -> Helsinki
Dzięki linkom grupowiczów udało mi sie dotrzeć do firmy POLTRAVEL, od której
dostałem taki informacje (może ktoś będzie kiedyś szukał):

Dzien dobry z Helsinek !
W odpowiedzi na Pana zapytanie moge poinformowac o nastepujacych
mozliwosciach przyjazdu do Finlandii:
1. tanie bilety lotnicze Gdansk-Waw-Helsinki  lub Waw-Helsinki i v v.
Bilety oferuje zarowno LOT jak i Finnair (biuro w Warszawie)
oraz SAS  (przelot z Gdanska przez Kopenhage).
2. Prom pasazerski Gdansk - Nynäshamn w Szwecji + Sztokholm-Helsinki
W tym przypadku prosze sie skontaktowac z Polferries w Gdansku
(Tel: 058-3431887)
3. Autobusem z Warszawy do Tallinna firmy Star-Turist z Olsztyna (tel:
089-5354112 /   www.star-turist.com.pl )
+ prom pasazerski Tallinn-Helsinki.  Autobus wyjezdza z Wwy w piatki g.
18.00
i przyjezdza do Tallinna (przystanek w porcie)o 11.15.  Z Tallinna prom do
Helsinek (promy wyplywaja latem prawie co godzine).
 Koszt: autobus w dwie strony 74,- e + statek ok. 40-50,- e  w ta i

W tej kwestii proponuje skontaktowac sie z firma Polagent w Gdyni (tel:
058-6213549). My niestety nie posredniczymy juz w sprzedazy tej linii.
Informacje odnosnie kosztow i mozliwosci rezerwacji tej trasy otrzyma Pan w
biurze Polagenta.
Mam nadzieje, ze powyzsze informacje pomoga Panu w planowaniu wycieczki do
Finlandii.
Pozdrawiam serdecznie,
POLTRAVEL OY          www.poltravel.fi





Temat: 1
Dzisiaj dotarła do mnie informacja:

Biuro Lokalnej Organizacji Turystycznej ,,Roztocze''
w Tomaszowie Lubelskim oferuje do sprzedaży ,,Gryfiny''
- dukaty lokalne z Roztocza:
5 gryfinów - miedzioniklowy żeton = 5,- zł
50 gryfinów - srebrny żeton = 220,- zł
500 gryfinów - złoty żeton = 2,100,- zł

W przypadku zainteresowania, prosimy przysłać zamówienie.
Formularz znajduje się na naszej stronie www.lot.roztocze.com
tel. 84/665 85 05
Łaczę pozdrowienia
Zofia Wywrocka



Temat: Orbis i LOT - kompetencje
Chcialabym sie podzielic moja przygoda z Orbisem i Lotem. Zakupilam bilet na samolot w Orbisie w supermarkecie Real, w trakcie zakupu zepsula sie drukarka no i pani nie mogla sobie poradzic ze sprzedaza czekalam jakies 2 godziny po czym po uporczywej walce z ta wredna drukarka otrzymalam bilet ufff... z przyczyn osobistych musialam przebukowac bilet o 2 miesace pozniej i ... w momencie gdy poszlam do agencji Orbis przebukowac bilet znowu zepsula sie drukarka tym razem czekalam 1 dzien na przebukowanie biletu...Ok 16 lutego zadowolona z biletem w reku udalam sie na warszawskie Okecie...samolot mialam o godzinie 11:35 na lotnisku bylam juz o 8:00 ok czekalam na open gate i ... klapa Pani pracujaca w odprawie wziela bilet i zniknela z nim na 20 minut po czym wrocila i mi powiedziala ze bilet jest nie wazny! Myslalam ze padne po krotkiej wymianie zdan kazala udac mi sie do innego okienka, udalam sie tam okazalo sie ze nie mam naklejki do odlotu samolotu zostalo 10 minut... pani zadzwonila gdzies tam po czym otrzymalam ta nieszczesna naklejke (na prawde nie wiem co to bylo) no i udalam sie z powrotem na odprawe gdzie okazalo sie ze gate jest zamkniety i w tym momencie nie wytrzymalam zrobilam awanture na lotnisku i w koncu zostalam jako "pasazerka warunkowa" wprowadzona na poklad samolotu...hmm
Tak sie u nas tzn w Polsce pracuje Wydaje mi sie ze pani pracujaca w tym biurze podrozy nie ma zadnego pojecia o sprzedazy biletow Nie tylko ja mialam problem z biletem zakupionym w Orbis inni pasazerowie tez mieli cos nie tak w koncu samolot odlecial z opoznieniem 40 minut...
gdybym wiedziala ze bede miala taka przygode wybralabym jakies tanie linie moze mniej komfortowo ale bez takich problemow



Temat: Koszty okupacji Iraku - szacunki.


| "Z wyceny kosztów operacji pokojowych NATO w Bośni, dokonanej przez
| Brookings Institution wynika, że utrzymanie jednego żołnierza kosztuje
| ok. 200 tys. dol. rocznie. Według Biura Budżetowego Kongresu, jest to
| nawet 250 tys. dol."

| wszystkie te koszty jak zapowiadaja amerykanie maja byc pokryte z
| dochodow
| ze sprzedazy  irackiej ropy- usa nie straci zadnych pieniedzy  na tej
| wojnie.......

No, to przy nastepnej wycenie wyjdzie 300 tys dolarow rocznie...
A moze dac tym zolnierzom podwyzke?
Czemu nie...
Hmmm. A moze w ramach okupacji ups... "utrzymania pokoju" zuzyja sie
czolgi, i samoloty, wlasciwie juz sie zuzyly, to oczywiscie trzeba kupic
nowe... Zaraz! nawet te siedem setek tomahawkow ktore zostaly wystrzelone,
to przeciez tez koszt wyzwalania narodu irackiego, oczywiste jest ze za
produkcje nowych to z irackiej ropy zaplacimy...


zapomniałeś o tym, że przez tyle lat ochraniali niebo na Pn. i Pd.
Jakieś 1mln $ rocznie na same loty. A naziemne?

Ale i tak opłaci się to Irakijczykom i będą bogatsi szybciej niż Polska. W
kilka lat będą jak Japonia, a my jak wejdziemy do UE, jak Białoruś.





Temat: Spotkanie związkowców PKP IC z zarządem (30.06)
A czy człowiek musi mieć prawo do kupna biletu w kasie? Jakoś tanie linie lotnicze opierają się na sprzedaży przez internet (choć w biurach podróży za opłatą też można kupić) i pobierają opłaty za płatność kartą i nie udostępniają innej formy płatności.

Nawet PLL LOT pobiera dodatkową opłatę za kupno biletu w biurze podróży zamiast przez internet, a właściwie to opłata manipulacyjna za obsługę jest różna w zależności od trasy i miejsca zakupu biletu.



Temat: Gdzie w Krk kupie bilety linii Ryanair?
Tzw. tanie linie lotnicze (w krk sky, easy i ryan chyba, bo central to własciwie lot) są tanie m.in. ponieważ nie prowadzą sprzedaży biletów inaczej niż przez Internet. Co więcej, nie posiadają w ogóle czegoś takiego jak druczki na bilety, więc nawet jeżeli zobaczysz gdzieś biuro (a jest takie chyba w okolicach bramy floriańskiej, koło teatru słowackiego) oferujące bilety tanich linii, to wiedz, że Cię po prostu robią w balona; Ty przychodzisz, pytasz ich o bilety, a oni wchodzą na stronę przewoźnika i normalnie szukają miejsc...po czym kasują prowizję



Temat: Gryfin
W dniu 16 kwietnia uruchomione zostały procedury zamawiania dukatu
lokalnego "Gryfin", który razem z Mennicą Polską wyemituje Lokalna
Organizacja Turystyczna Roztocze z siedzibą w Tomaszowie Lubelskim.
Formularz zamówienia oraz zasady sprzedaży znajdują się na stronie
http://www.lot.roztocze.com

Zasady sprzedaży:
Wprowadzony zostaje limit przy zakupie:
osoba fizyczna: 1 szt. złota, 2 szt. srebrna, 100 szt. miedzio-niklowych
przedsiębiorstwa (faktura): 1 szt. złota, 2 szt. srebrna, 200 szt.
miedzio-niklowych

Sprzedaż monet złotych i srebrnych odbywa się na zasadzie zamówień
złożonych na formularzu LOT ,,Roztocze'' i przesłanego drogą
elektroniczną. Zamawiający otrzymuje potwierdzenie z biura LOT
,,Roztocze'' i dokonuje wpłaty na konto LOT ,,Roztocze''

cena:
Gryfin złoty : zamówiony, zapłata do końca kwietnia: 1.995,- zł zapłata
po 1 maja: 2.100,- zł
Gryfin srebrny: zamówiony, zapłata do końca kwietnia: 198,- zł Zapłata
po 1 maja: 220,- zł
Gryfin miedzio -- niklowy: cena stała = 5,- zł wysyłka będzie
realizowana II połowie maja b.r.

Odbiór indywidualny w biurze LOT ,,Roztocze'': Tomaszów Lubelski, ul.
Królewska 1 od 05.maja br.
Rozpoczęcie sprzedaży: 1 maja, inauguracja wprowadzenia dukata lokalnego
w Narolu 3 maja, inauguracja wprowadzenia dukata lokalnego w Tomaszowie
Lubelskim. Żetony złote nie będą wprowadzane na rynek w czasie imprez
plenerowych

Kontakt:

Lokalna Organizacja Turystyczna "Roztocze"
ul. Królewska 1
22-600 Tomaszów Lub.
tel. 84-665-85-05
http://www.lot.roztocze.com
e-mail : biuro@lot.roztocze.com
daszek@ntd.pl



Temat: [Newsy] Wiadomości o nowych połączeniach

LOT rozpoczął sprzedaż biletów z Rzeszowa do Nowego Jorku. - Zainteresowanie jest ogromne - słyszymy w biurach przewoźnika.
Pierwszy samolot boeing 767 wyleci z podrzeszowskiego lotniska w niedzielę, 3 czerwca, o godz. 16.55. Na nowojorskim lotnisku Johna F. Kennedy'ego wyląduje o godz. 20.55. Bilety można już rezerwować także na 7 czerwca (czwartek). Wylot z Jasionki zaplanowano na godz. 17.10, a przylot na podnowojorskie lotnisko Newark o godz. 20.55.

Już wiadomo, że samoloty na trasie Rzeszów - Nowy Jork będą latały dwa razy w tygodniu: w czwartek i niedzielę. Najtańszy bilet kosztuje 2623 zł i ta cena będzie obowiązywała przynajmniej do 22 czerwca i dotyczy rejsów na lotnisko Newark. Na lotnisko Johna F. Keneddy'ego cena biletu wynosi 2954 zł. - Bilety weekendowe z reguły są droższe. Po 22 czerwca bilety zdrożeją, ale niewykluczone, że wprowadzimy dodatkowe promocje - usłyszeliśmy w biurze LOT w Rzeszowie.

Zainteresowanie bezpośrednimi lotami z Rzeszowa do Nowego Jorku jest ogromne. Boeingi 767, które będą kursować na tej trasie na pokład mogą zabrać 236 pasażerów. - Ludzie od dłuższego czasu przygotowywali się na bezpośrednie połączenia transatlantyckie. Mamy już sporo rezerwacji, ale połowa miejsc w samolotach nie została jeszcze obłożona. To dopiero początek, ale sądzę, że z wypełnieniem miejsc nie będzie żadnych problemów - powiedziała nam pracownica biura LOT.

Władze Portu Lotniczego w Jasionce wciąż negocjują z tanimi przewoźnikami kolejne połączenia. Od 24 stycznia Ryanair uruchamia loty do Dublina. W tym roku być może ruszą jeszcze połączenia z Rzymem, Barceloną, Liverpoolem lub Paryżem.

gazeta.pl


hm 2954 ... i jeszcze zdrozeja czyli bedzie z 3300 leko , jeszcze jak jakas babcia se kupci bilet drukowany ( a nie elektroniczny ) to bedzie około 3500 :X duzo ...

ja leciałem rok temu rze-waw-ny w obie strony okolo 2500 a moja babcia dała 3300 :/ tyko ze ja kupiłem 2 tygodnie prze wylotem.

ale cena hmm mysle ze max 3000-3300 powinna byc , bo w sezonie za 2500 mozna poleciec ba czy klm , Lufthansa . oczywiscie z przesiadka
tu mamy jedynie ten luxus ze bez
no nic tyko sie cieszyc ze to juz pewne ...

dozobaczenia 3ciego czerwca na Lotnisku szydera bedzie ~~



Temat: CTL szuka mechaników
Witam



| A teraz LOT kupuje używane ATR'y 42-500. Czy to znaczy, że jest
niebezpieczną
| linią?

Nie spłycaj problemu.


Bardzo fajny argument. Taki mało demagogiczny ;-)

A teraz cytat odnośnie tamich linii z innego wątku:

"Czynników jest mnóstwo - wypiszę część, które teraz pamiętam ale to
pewnie
nie wszystko:

1. Linie te z reguły lataja na 1 max 2 typach samolotów - niższe koszty
szkolenia i serwisu.
2. Linie te nie daja posiłków na pokładzie.
3. Linie te podają cene w jedna stronę podczas gdy "tradycyjne linie" -
z
reguły w dwie - więć różnica nie jest tak duża jak sie wydaje na
początku.
4. Linie te sprzedają bilety na lot a nie połączenie - więć jesli lecisz
z
przesiadką to może wyjąć ponad 2 razy więcej.
5. Linie te nie mają biur sprzedaży, przedstawicielstw, nie płacą
prowizji
agentom, biurom podróży - niższe koszty. Sprzedaz 80% biletów idzie
przez
internet.
6. Linie te obsługuja tylko połaczenia na których mają zapewniony
komplet w
samolocie. Nie ryzykuja tras gdzie obłożenie miejsc wynosi 50%.
7. Żeby zatrudnic się tam musisz zadzwonic na cos a'la 0-700. Dodatkowe
dochody.
8. Zatrudnia się mniej peronelu i niżej wykfalifikowany personel. Nie
dotyczy to generalnie pilotów ale tzw support staffu. Obsługa naziemna
ograniczona do minimum.
9. Siedziby tych lini mieszczą się głównie w krajach o bardzo niskich
podatkach albo conajmniej konkurencyjnych w stosunku do innych krajów do

których latają.
10. Linie te lataja przeważnie na lotniska 2giej lub 3ciej rangi o
nizszych
opłatach lotniskowych np:
nie "Heathrow - Charles De Gaulle" ale "Luton - Le Bourget"
11. Linie te nie tworza generalnie frequent flyerów - koszty obsługi
tych
programów są ogromne."

Pozdrawiam, Marcin





Temat: [Jasionka]Międzynarodowy Port Lotniczy Rzeszów- Jasionka

LOT olał Jasionkę!

JASIONKA. O zimowym lataniu z Podkarpacia do Stanów Zjednoczonych czas już chyba zapomnieć.

PLL LOT zawiesił właśnie sprzedaż biletów na loty zimowe z Rzeszowa do Nowego Jorku, a letniego połączenia transatlantyckiego z Podkarpacia do Stanów Zjednoczonych w ogóle nie reklamuje. Prezes PLL LOT, Dariusz Nowak, który w ubiegłym tygodniu był w Rzeszowie, nawet nie pofatygował się na lotnisko do Jasionki, a o nowych międzynarodowych połączeniach z Rzeszowa raczej nie mamy co marzyć.

- Mnie LOT nawet nie poinformował o zawieszeniu sprzedaży. Dowiedziałem się od osób trzecich - mówi Wiesław Mardosz, dyrektor portu lotniczego Rzeszów-Jasionka.

To oznacza, że tak jak w ubiegłym roku LOT z Rzeszowa do Nowego Jorku latał od czerwca do września, tak samo będzie w tym roku. Wbrew wcześniejszym obietnicom, że w 2008 r. sprzedaż biletów na cały rok rozpocznie się dużo wcześniej, co zagwarantuje pasażerów także na loty zimowe. I rzeczywiście, przez kilka tygodni 2008 r. można było kupować bilety na loty z Rzeszowa do Nowego Jorku także w zimie, ale od ponad 2 tygodni oferta zniknęła z Internetu i biur podróży.

Do Nowego Jorku bez zimowych biletów, bez promocji

Lada moment może się okazać, że LOT rozczarowany jest także liczbą pasażerów na letnie latanie z Rzeszowa do Nowego Jorku. Przyczyna będzie prozaiczna. W 2007 r. już od kwietnia połączeniu z Podkarpacia do USA towarzyszyła duża kampania reklamowa. W 2008 r. kończy się maj, w czerwcu pierwszy wylot z Rzeszowa do Nowego Jorku, a reklamy połączenia właściwie nie ma.

Prezes w Rzeszowie i nic z tego nie wynika?

Nieco ponad tydzień temu Dariusz Nowak, prezes PLL LOT, odwiedził Podkarpacie i... można było odnieść wrażenie, że sam nie do końca wiedział, po co przyjechał do Rzeszowa. Nie złożył żadnej konkretnej propozycji, nie padły też żadne wytłumaczenia związane z lotami transatlantyckim z Podkarpacia.

Nieoficjalnie wiadomo, że wycofanie się ze sprzedaży biletów na zimowe połączenia Rzeszów - Nowy Jork jest związane z planami LOT, który latające na transatlantyckiej trasie boeingi 767 zamierza wyczarterować dla pewnego klienta. Nieoficjalnie też wiadomo, że wizyta prezesa Nowaka w Rzeszowie mogła mieć związek z propozycją PLL LOT dla wojewody i marszałka województwa, aby ci dopłacali do obecności LOT-u na lotnisku w Jasionce. ANETA GIEROŃ

http://www.pressmedia.com...=1952&Itemid=40




Temat: PODRÓŻ W SAMOLOCIE
Przed wyjazdem najlepiej upewnić się u przewoźnika jakie warunki należy spełnić aby móc przewieźć psa.

PODRÓŻOWANIE Z PSEM W POLSKICH LINIACH LOTNICZYCH (informacje ze strony LOTu: www.lot.com )

PLL LOT umożliwiają przewóz zwierząt (pies i kot) jako bagaż pasażerski w kabinie lub bagażniku samolotu. Jest to możliwe po spełnieniu następujących warunków:

Przewożone zwierzęta muszą posiadać książeczki szczepień oraz aktualne zaświadczenia od weterynarza uwzględniające przepisy kraju wylotu, docelowego oraz portów tranzytowych;

UWAGA! Zapoznaj się z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi podróżowania ze zwierzętami

Zwierzęta muszą być przewożone w pojemnikach odpowiednich do ich wagi i rozmiarów*;

* waga zwierzęcia wraz z pojemnikiem, przewożonego w kabinie pasażerskiej, nie może przekroczyć 8 kilogramów;

Akceptowane wymiary pojemników:
Miejsce przewozu Kabina pasażerska
Samoloty B767 Maksymalnie 55x40x20*
Samoloty B737 Maksymalnie 55x40x20*
Samoloty ATR Maksymalnie 45x30x20*
Samoloty ERJ Maksymalnie 45x30x20*

*długość/wysokość/szerokość w centymetrach

Informacja o dopuszczalnych wymiarach klatek przy przewozie zwierząt jako bagaż w lukach bagażowych dostępna jest w biurach rezerwacji i sprzedaży PLL LOT lub w biurach agentów

Pojemnik musi być na tyle obszerny, aby zwierzę mogło swobodnie stać, obrócić się i położyć w naturalnej pozycji.

Przewóz zwierzęcia należy zgłosić z wyprzedzeniem, w trakcie dokonywania rezerwacji pasażerskiej. Usługa jest płatna, opłaty dokonuje się w biurach rezerwacji i sprzedaży PLL LOT, jak również u agentów.

Liczba zwierząt przewożonych jednocześnie jednym samolotem jest ograniczona.

PLL LOT umożliwiają również transport innych zwierząt w luku bagażowym samolotu jako ładunek cargo.

UWAGA! Dla psa przewodnika osoby niewidomej nie stosuje się ograniczenia wagowego, jak również nie wymaga się pojemnika. Pies powinien być w uprzęży i w kagańcu.

Szczegółowych informacji o warunkach przewozu i opłatach udzielają biura rezerwacji i sprzedaży PLL LOT, jak również agenci.

UWAGA! Pasażerom przewożącym żywe zwierzę jako bagaż nierejestrowany (PETC) nie przydziela się miejsc w pierwszych rzędach klasy serwisowej.




Temat: pies w samolocie
Przewóz zwierząt (pies, kot) możliwy jest między krajami Unii Europejskiej. Przewożone zwierzę musi posiadać paszport zgodny ze standardami UE (Decision 2003/803/EC), posiadać ważne szczepienie przeciwko wściekliźnie oraz musi być identyfikowalne: powinno mieć wszczepiony mikrochip lub czytelny tatuaż. Dodatkowo wyjeżdżając z psem lub kotem do Szwecji, Wielkiej Brytanii, Malty i Irlandii zwierzę musi mieć zrobione testy na poziom przeciwciał (regulacja EC 998/2003).Zwierzę powinno być wolne od kleszczy i tasiemców a informacje o leczeniu i szczepieniach w tym zakresie muszą być wpisane do paszportu.

Zwierzęta mogą podróżować samolotami również do innych krajów niż europejskie. Przepisy w większości wypadków są mniej restrykcyjne. Trzeba pamiętać, że przewożenie samolotem zwierzęcia wymaga dokonania wcześniejszej rezerwacji. W kabinie pasażerskiej mogą przebywać jedynie małe psy i koty.

Podróż ze zwierzęciem

PLL LOT umożliwiają przewóz zwierząt (pies i kot) jako bagaż pasażerski w kabinie lub bagażniku samolotu. Jest to możliwe po spełnieniu następujących warunków:

- przewożone zwierzęta muszą posiadać książeczki szczepień oraz aktualne zaświadczenia od weterynarza uwzględniające przepisy kraju wylotu, docelowego oraz portów tranzytowych;

- zwierzęta muszą być przewożone w pojemnikach odpowiednich do ich wagi i rozmiarów*;

* waga zwierzęcia wraz z pojemnikiem, przewożonego w kabinie pasażerskiej, nie może przekroczyć 8 kilogramów;

Informacja o dopuszczalnych wymiarach klatek przy przewozie zwierząt jako bagaż w lukach bagażowych dostępna jest w biurach rezerwacji i sprzedaży PLL LOT lub w biurach agentów

- pojemnik musi być na tyle obszerny, aby zwierzę mogło swobodnie stać, obrócić się i położyć w naturalnej pozycji.

- przewóz zwierzęcia należy zgłosić z wyprzedzeniem, w trakcie dokonywania rezerwacji pasażerskiej. Usługa jest płatna, opłaty dokonuje się w biurach rezerwacji i sprzedaży PLL LOT, jak również u agentów.

- liczba zwierząt przewożonych jednocześnie jednym samolotem jest ograniczona.

- PLL LOT umożliwiają również transport innych zwierząt w luku bagażowym samolotu jako ładunek cargo.

UWAGA! Dla psa przewodnika osoby niewidomej nie stosuje się ograniczenia wagowego, jak również nie wymaga się pojemnika. Pies powinien być w uprzęży i w kagańcu. Szczegółowych informacji o warunkach przewozu i opłatach udzielają biura rezerwacji i sprzedaży PLL LOT, jak również agenci.

UWAGA! Pasażerom przewożącym żywe zwierzę jako bagaż nie rejestrowany (PETC) nie przydziela się miejsc w pierwszych rzędach klasy serwisowej.



Temat: FOTY Z EGIPTU REDSEAZONE
patron napisał: oni nie organizują ale dużo biur podróży - owszem

napisz do cocotours, ostatnio mają nieziemskie lastminute

to nie tak do końca:

organizujemy i to dla dużych grup również
ale klient indywidualny ma czas wtedy kiedy ma,
a samoloty latają kilka razy w tygodniu,
więc prościej jest kupić przelot z hotelem w biurze podróży

poza tym biura podróży nie organizują tylko sprzedają ofertę
przygotowoaną przez touroperatorów -
- takich mega firm turystycznych co to
wyczarterowują samoloty od lini lotniczych
i rezerwują całe hotele na wiele miesięcy

tak, że możesz np.:
pojechać na wyjazd na kite do RedSeaZone
organizowany przez Board&Sail
kupiony w biurze Cocotours,
które jest agentem touroperatora Alfastar

i na różnych kwitakch masz różne logo

i na pytanie z jakim biurem jedziesz?
co odpowiesz?

i to nie jest tak, że każdy coś dokłada
kalkulacje w turystyce nie są proste
czasami nawet dokładają trochę żebś tylko pojechał
bo jak nie pojedziesz to stracą dużo O

już o tym pisałem gdzieś w kto?gdzie?kiedy?

aha i ważne: system rezerwacji i sprzedaży jest zintegrowany
TA SAMA CENA JEST WSZĘDZIE
(to jest narzucone prawnie )
zależy tylko, kto ją potrafi znaleźć szybciej w systemie

i na last minute nie ma czasu na zasatanawianie się

bo to miejsce za np 900 czy 1000 pln za lot+4*allinc w EG
może kupić każdy (kto dostęp do sysytemu rezerwacji)
w każdej chwili, wszędzie

na przykład miejsce, na które się czaisz może 30 sek przed tobą
kupić emerytka w Ustrzykach Górnych

i poszło > ktoś wcisnął ENTER i już nie ma miejsca

a ilość miejsc jest limitowana przez jedną prostą rzecz:

ilością foteli w samolocie

jest jeszcze sposób planowania wyjazdów na kilka miesięcy do przodu
wtedy nawet dostaniesz rabat "first minute"

dlatego np. jeżeli ogłosimy (a ogłosimy niebawem)
super event z zawodami
to kupić przelot i hotel trzeba na 2-3 miesiący przed

ni mówiąc już o MAJÓWCE 2008,
gdzie miejsca skończą się około stycznia 2008

a czasami są wolne do dnia wylotu

salam

camel
/mgr turystyki/

PS> dzwoń na polski kontakt RSZ czyli chwilowo do mnie 508 161 508



Temat: Lotniskowa prasówka

Startują nowe połączenia

Od tego tygodnia łódzkie lotnisko wzbogaci się o dwa nowe połączenia na Wyspy Brytyjskie. A w wakacje czartery z Łodzi będą latać do tych krajów, w których najbardziej lubimy wypoczywać.

Po roku nieobecności powróciły loty do Shannon. Wczoraj rano pierwszym samolotem odleciało 160 pasażerów. Samoloty do Irlandii będą latać w poniedziałki i czwartki o godz. 10.25.

Natomiast w sobotę rozpoczynają się regularne połączenia z Edynburgiem. Loty do stolicy Szkocji odbywać się będą we wtorki i w soboty. Oba połączenia na wyspy brytyjskie obsługiwać będzie Ryanair.

Dobre wiadomości są także dla tych, którzy samolotem nie latają do pracy, lecz na wakacje. Oprócz znanych połączeń do Izraela, Egiptu (Hurgada), Turcji oraz oprócz ogłoszonych już połączeń do Bułgarii i Grecji (Saloniki), latem 2009 r. pojawiają się nowe kierunki.

Dwa poznańskie biura Ecco Holiday i Grecos Holiday przygotowały ofertę na Kretę z wylotem z Łodzi. Obok Grecji kontynentalnej będziemy więc mogli polecieć na jedną z greckich wysp. Nieoficjalnie wiadomo, że jest jeszcze nadzieja na "drugi" Egipt, czyli połączenia czarterowe do Szarm el-Szejk. Pełna oferta wylotów z Łodzi na lato powinna być znana w najbliższych dniach, bo w listopadzie i grudniu biura podróży drukują katalogi z ofertą wakacyjną. Potem już wszystko będzie zależało od mieszkańców naszego regionu, czy będą kupować wycieczki. Jeśli touroperatorzy odczują, że imprezy z wylotem z Łodzi dobrze się sprzedają, to połączenia nie będą zagrożone. Jeśli sprzedaż będzie słaba, biuro podróży może "przestawić" samolot z Łodzi na inne lotnisko. - Apelujemy do łodzian: latajcie z naszego lotniska, nie z innych. Oferta jest już bardzo bogata. Będziemy latać do Turcji, Izraela, Egiptu, Bułgarii, Tunezji i Grecji - mówi Miłosz Wika, rzecznik lotniska.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź




Temat: ZIEMIA OBIECANA
Startują nowe połączenia

Od tego tygodnia łódzkie lotnisko wzbogaci się o dwa nowe połączenia na Wyspy Brytyjskie. A w wakacje czartery z Łodzi będą latać do tych krajów, w których najbardziej lubimy wypoczywać.
Startują nowe połączenia

Od tego tygodnia łódzkie lotnisko wzbogaci się o dwa nowe połączenia na Wyspy Brytyjskie. A w wakacje czartery z Łodzi będą latać do tych krajów, w których najbardziej lubimy wypoczywać.

Po roku nieobecności powróciły loty do Shannon. Wczoraj rano pierwszym samolotem odleciało 160 pasażerów. Samoloty do Irlandii będą latać w poniedziałki i czwartki o godz. 10.25.

Natomiast w sobotę rozpoczynają się regularne połączenia z Edynburgiem. Loty do stolicy Szkocji odbywać się będą we wtorki i w soboty. Oba połączenia na wyspy brytyjskie obsługiwać będzie Ryanair.

Dobre wiadomości są także dla tych, którzy samolotem nie latają do pracy, lecz na wakacje. Oprócz znanych połączeń do Izraela, Egiptu (Hurgada), Turcji oraz oprócz ogłoszonych już połączeń do Bułgarii i Grecji (Saloniki), latem 2009 r. pojawiają się nowe kierunki.

Dwa poznańskie biura Ecco Holiday i Grecos Holiday przygotowały ofertę na Kretę z wylotem z Łodzi. Obok Grecji kontynentalnej będziemy więc mogli polecieć na jedną z greckich wysp. Nieoficjalnie wiadomo, że jest jeszcze nadzieja na "drugi" Egipt, czyli połączenia czarterowe do Szarm el-Szejk. Pełna oferta wylotów z Łodzi na lato powinna być znana w najbliższych dniach, bo w listopadzie i grudniu biura podróży drukują katalogi z ofertą wakacyjną. Potem już wszystko będzie zależało od mieszkańców naszego regionu, czy będą kupować wycieczki. Jeśli touroperatorzy odczują, że imprezy z wylotem z Łodzi dobrze się sprzedają, to połączenia nie będą zagrożone. Jeśli sprzedaż będzie słaba, biuro podróży może "przestawić" samolot z Łodzi na inne lotnisko. - Apelujemy do łodzian: latajcie z naszego lotniska, nie z innych. Oferta jest już bardzo bogata. Będziemy latać do Turcji, Izraela, Egiptu, Bułgarii, Tunezji i Grecji - mówi Miłosz Wika, rzecznik lotniska.



Temat: Bilety lotnicze na święta - tak drogo jeszcze nie było
Wielkimi krokami zbliża się okres świąteczny, dlatego ceny biletów lotniczych z Wysp Brytyjskich do Polski zaczynają szybować i już osiągnęły cenowy pułap, który dla wielu emigrantów oznacza konieczność podróży transportem naziemnym - pisze Goniec.com.
Jak pisze "Dziennik Łódzki", tak drogich biletów na święta Bożego Narodzenia jeszcze nie było. Ceny oferowane przez tanich przewoźników wahają się od 1 tys. do 2,5 tys. zł i nie różnią się specjalnie od tych, które oferują LOT albo British Airways. Przykładowo za przelot Ryanairem z Londynu do Łodzi 23 grudnia i powrót 2 stycznia trzeba zapłacić już 1,2 tys. zł. W LOT taki rejs jest tylko o 200 zł droższy.

- W okresie świątecznym ceny naszych biletów są bardzo zbliżone do cen biletów tanich linii lotniczych. W wielu wypadkach są nawet niższe. Trzeba się jednak spieszyć. Im wcześniej klienci zarezerwują bilety, tym większą mają szansę na dogodny termin i niską cenę – tłumaczy "Dziennikowi Łódzkiemu" Andrzej Kozłowski z linii lotniczych LOT. - Ruch w sprzedaży zaczął się tuż po wakacjach. Bilety w najatrakcyjniejszych świątecznych terminach już w większości zostały zarezerwowane i wykupione - dodaje.

Ci, którzy nie wykupili biletów odpowiednio wcześniej zastanawiają się teraz, czy nie odłożyć planów przyjazdu na styczeń, kiedy bilety będą na pewno tańsze. - Kiedy zobaczyłam, ile musiałabym zapłacić za przelot z Londynu do Łodzi na święta, przeraziłam się - mówi dziennikowi Kamila Walczak z Bełchatowa. - Teraz, kiedy funt kosztuje niewiele ponad cztery złote, muszę się liczyć z każdym groszem. Dlatego będą to moje pierwsze święta z dala od domu. Rodzice obiecali mi wysłać pocztą wigilijne smakołyki. Do Bełchatowa przyjadę na początku stycznia. Już zarezerwowałam bilet. Kosztował cztery razy taniej niż na Boże Narodzenie, bo tylko 200 zł.

Z drogich biletów lotniczych cieszą się tylko przewoźnicy naziemni, którzy spodziewają się ogromnego zainteresowania ich ofertami ze strony emigrantów. - Jesteśmy pewni, że wszystkie podstawione przez nas autokary zostaną wypełnione. Obawiamy się tylko, że zainteresowanie przekroczy nasze możliwości i nie dla wszystkich klientów wystarczy miejsc - mówi Sławomir Dobosz z biura Interbus w Łodzi.

Plusem podróży autokarem jest stosunkowo niska cena. Podróż w obie strony kosztuje bowiem ok. 600 złotych. Minusem - konieczność spędzenia 20 godzin w autobusie. Przewoźnicy walczą o klientów oferując m.in. 30-procentowe zniżki dla studentów oraz 50-procentowe dla dzieci, emerytów i rencistów.



Temat: SKYEUROPE [SKY]
pragnę dołożyć swoją małą cegiełkę do tego wątku więc:

Tania linia lotnicza SkyEurope podwyższa opłaty dodatkowe o 70% w Krakowie i 115% w Warszawie. Podróżny lecący z Krakowa zapłaci 83,25 zł, zamiast dotychczasowych 48,90 zł, zaś wylatujący ze stolicy zapłaci 64,35 zł, zamiast dotychczasowych 30 zł.

Przed siedmioma miesiącami SkyEurope Airlines zniosły dopłatę paliwową i wszystkie dodatkowe opłaty pasażerskie i rezerwacyjne. Wszystkie opłaty wliczone zostały w najniższą taryfę.

Z (...) wprowadzonymi nowymi stawkami i opłatami, SkyEurope po raz kolejny pokazuje przejrzystość swojej polityki i najniższe ceny - mówił w marcu Christian Mandl, dyrektor generalny SkyEurope Airlines.

Obecnie w pozycji "Podatki/Opłaty" pojawiła się dodatkowa pozycja "Other Fees" (z ang. "inne opłaty") w wysokości 34,35 zł.

Paweł Cybulak

SkyEurope sprzedaje bilety przez globalne systemy rezerwacyjne, w tym m. in.: Amadeus, Galileo, Worldspan oraz Sabre. Linia podpisała umowę o współpracy z niemiecką firmą Hahn Air.

Dokument umożliwia SkyEurope podjęcie współpracy z ponad 80 000 biur podróży na całym świecie. (Hahn Air działa w ponad 70 krajach.)

Loty SkyEurope będą się teraz wyświetlały pod kodem Hahn Air. - Umowa code share daje SkyEurope możliwość natychmiastowego uruchomienia sprzedaży bez konieczności ponoszenia kosztów związanych z dystrybucją poprzez GDS, rozliczaniem transakcji w BSP, obsługą kart kredytowych, itp. - czytamy w informacji prasowej.

W pierwszym etapie poprzez globalne systemy rezerwacji dostępnych będzie 16 tras, w tym z Polski: Kraków - Amsterdam, Mediolan/Bergamo, Paryż/Orly, Turyn oraz Warszawa- Paryż /Orly. Loty obejmują podróże między 1 grudnia 2006 a 24 marca 2007.

Dorota Kalinowska
Tanie linie lotnicze Sky Europe podały wstępny wynik za rok finansowy 2006.

Przewoźnik zamknął go stratą w wysokości 57,3 mln EUR netto. W ubiegłym roku strata była niższa, wynosiła 28,6 mln EUR netto. Przychody do września 2006 liczone rok do roku wyniosły 158,6 mln EUR co dało wzrost o 41 proc.

Sky Europe przewiozły w zakończonym okresie rozliczeniowym o 48 proc. więcej pasażerów jak rok temu.

Krystian Urban

Warto jeszcze poczytać opinie ludzi którzy latali czy latają tymi liniami są zdecydowani i rozczarowani przeciwnicy jak i zagorzali i zadowoleni zwolennicy ze znaczną przewagą tych drugich.
Co wcale nie znaczy że zainwestuję w ten papier



Temat: Civ4:BtS wywiad z Alexem Mantzaris
Nowy wywiad z kierownikiem produkcji dodatku http://play.tm/story/10816 a w nim takie wieści:
- drugi dodatek będzie niezależny od pierwszego - Warlords. Będzie jednak zawierał w sobie podstawowe funkcjonalności pierwszego dodatku, tylko nie będzie miał scenariuszy z niego. Wynika z tego że będą generałowie, nowe jednostki, civki, przywórcy, cechy itp z Warlordsów - to bardzo dobrze
- nie będzie nowych zasobów w Civ4:Bts, ale dzięki korporacjom bardzo ważne staje się aby kontrolować jak najwięcej zasobów tego samego rodzaju, więc walka o zasoby będzie się działa nawet w późniejszym okresie gry
- zostanie ulepszony ekran doradcy zagranicznego
- nowe budynki - Biuro Bezpieczeństwa i Agencja Wywiadu. To pierwsze utrudnia działanie obcych wywiadów u nas, to drugie wspomaga nasz wywiad. Domyślam się że skoro teraz jest nowy suwak którym możemy przeznaczyć część dochodu na wywiad, to Agencja Wywiadu będzie dodawała powiedzmy 25% do tego, tak jak biblioteka dodaje naukę.
- nowe budynki: Transport Publiczny (pamiętam to z poprzednich części civki ), Park Przemysłowy, Wał Przeciwpowodziowy
- nowe technologie: Laser, Nadprzewodnik, Ukrywanie (Stealth)
- nowe jednostki: mobilne plot (Mobile SAM), mobilna artyleria (Mobile Artillery), taktyczna atomówka (Tactical Nuke), myśliwska łódź podwodna (Attack Submarine), krążownik rakietowy (Missile Cruiser), Niewidzialny Niszczyciel (Stealth Destroyer)
- wiemy jak będzie działał cud Chrystus Zbawiciel z Rio (Cristo Redentor): będzie pozwalał na zmianę ustrojów bez anarchii
- poprawiono algorytmy graczy komputerowych i chyba zmniejszyli bonusy, jakie dostaje na wyższych poziomach trudności (nie napisali tego wprost)
- lot kosmiczny - zwycięstwo jest ważne po wylądowaniu statku, wywiad może nam pomóc pokazując jaki rodzaj statku buduje przeciwnik i kiedy on powinien wylądować, może też sabotować jego konstrukcję.
- w pracy nad Civ4:BtS bierze udział wiele graczy, którzy pomagają testować. Prace takie trwają już ponad rok.
- nowa opcja rozgrywki: możliwość sprzedaży technologii innym tylko gdy sami ją odkryliśmy (a nie kupiliśmy od innych)
- nowa opcja - gdy odkrywasz technologię, to możesz wybrać religię, która zostanie założona. To dość dziwne, chyba będzie można najpierw założyć Islam a potem Chrześcijaństwo a potem Judaizm?
- poprawiono grafikę, ale używany jest ten sam silnik graficzny, więc nie będzie potrzeby posiadania wsparcia dla Direct X 10
- poprawki dla gry sieciowej: to co pisałem już - gry zespołowe z turami symultacnicznymi dla całej drużyny a nie pojedynczych graczy i w trybie "gorące krzesełko" gra powtarza wszystkie ruchy innych graczy od ostatniej twojej tury przed twoją kolejną turą



Temat: Pantografy połówkowe


| Nie wiem jak w Polsce, ale we wszystkich pozostalych krajach z tej listy
| br189 bedzie mogla jezdzic.

A na Polske piąty pantograf?


Nie wiem. Byc moze nie. Ale nie znam odpowiedzi, bo ten lok nigdy nie byl
testowany pod katem PKP. Chociaz jezeli ma zastapic BR180 to jednak jeden z tych
czterech bedzie odpowiedni.


Tu mi bardziej chodzilo o to,
ile z tych krajow ma wspolny system sieci (nie zasilania),
i moze korzystac z tych samych pantografow.


Z pewnoscia Wegry (25kV), Austria (15kV), Niemcy (15kV), Czechy (3+25kV),
Slowacja (3+25kV) to te same systemy. Dowod:
350-tka jezdzi od Budapsztu do Pragi na tych samych pantografach, wiec mamy
kraje: Wegry+Slowacja+Czechy
1014 jedzila miedzy Wiedniem i Budapesztem na tych samych pantografach, wiec
mamy juz Wegry+Slowacja+Czechy+Austria (pozniej jezdzily Taurusy OeBB, teraz
Taurusy MAV)
Niemcy+Austria to oczywiste, tu wszystkie systemy sa identyczne wiec juz jest:
Wegry+Slowacja+Czechy+Austria+Niemcy

Z pewnoscia Szwajcaria ma inny system zasilania. Wiecej nie wiem.


| EC Sobieski?

| PKP-IC i tak nie bedzie stac na placenie za tego loka OeBB, chyba ze Oebb
| sama uruchomi ten pociag, tylko ze w Polsce nie maja ani jednej kasy...

AirPolonia tez nie ma.


I wlasnie zawiesila loty do Gdanska, a ostatnia krajowa trasa (Warszawa -
Wroclaw) leci 27.03.2004.


O sprzedazy biletow w pociagu i przez Internet,
biura podrozy czy tym podobne przybytki nie slyszales?


Slyszalem.


Tak swoja droga, co (poza betonem, zwiazkami zawodowymi itp.)
stoi na przeszkodzie by, nie posiadajac wlasnych lokomotyw,
PKP IC (czy inny przewoznik posiadajacy koncesje) oglosil
przetarg na obsluge trakcyjna taborem wg specyfikacji?

I moze od PKP Cargo tansze bylyby ZSSK, Dispolok czy CD ?


ZSSK nie ma wolnych lokomotyw, CD rowniez. Dispolok jest znacznie drozszy.





Temat: [Newsy] Wiadomości o nowych połączeniach
ciesze sie z tego polaczenie bo to jednak prestiz dla miasta i regionu
ostatnio czytalem ze unia chce doprowadzic do tego aby do usa mogli latac takze europejscy tani przewoznicy co spowodowalo by ze narodowi przewoznicy nieco by spuscili z tonu ceny bo jednak 3 tys za bilet to lekka przesada i na takim sprzecie a ze o tymczasowych warunkach odprawy nie wspomne :gaah:
bo jak pisza nowiny ze do terminala beda mogli wejsc tylko odlatujacy a rodzina i caly korowod pozegnalny poczeka pod terminalem


Do Nowego Jorku bez przesiadki
Spełniają się nasze marzenia! Rzeszów jest trzecim polskim miastem, po Warszawie i Krakowie, z bezpośrednim połączeniem lotniczym z USA.

- To wspaniała informacja. Wreszcie koniec z przesiadkami w Warszawie - mówi Genowefa Kołodziej z Rzeszowa, która za kilka dni leci odwiedzić córkę w Nowym

LOT już sprzedaje bilety. Przelot w obie strony kosztuje 2740 zł. Wczoraj bilety na lot bezpośrednio do Nowego Jorku można już było rezerwować na stronie internetowej LOT-u. Zapytaliśmy o to Wiesława Mardosza, dyrektora lotniska w Jasionce. Nie krył zdziwienia. Po kilku minutach wszystko było jasne.

- Latamy do Nowego Jorku. Staliśmy się jednym z najważniejszych portów lotniczych w Polsce - mówi Mardosz.

Pasażerów nie zabraknie

LOT zdecydował się uruchomić od czerwca dwa rejsy z Jasionki do USA.

- Wiemy od dawna, że Podkarpacie to głównie pasażerowie lotów transatlantyckich - twierdzi Jerzy Winiarski, szef sprzedaży LOT w Polsce wschodniej. - Loty powinny być obłożone w stu procentach.
Potwierdzają to pracownicy biura sprzedaży w Rzeszowie.

Po co przesiadka w Warszawie

Genowefa Kołodziej z Rzeszowa wkrótce wylatuje do Nowego Jorku. Z USA wróci już samolotem lecącym bezpośrednio do Jasionki zamiast przez Warszawę.

- Zadzwoniła do mnie pracownica Lot-u i zaproponowała taką zamianę. Od razu się zdecydowałam. To spore udogodnienie. Po co przesiadać się w Warszawie - mówi p. Genowefa.

Musimy być przygotowani

Uruchomienie bezpośrednich połączeń z USA to wyzwanie dla rzeszowskiego lotniska.

- Musimy przygotować pełne zaplecze związane z odprawą i obsługą samolotów, uzupełnić braki w sprzęcie - wylicza Wiesław Mardosz. - Do czerwca wszystko musi być zapięte na ostatni guzik.

Przed rozpoczęciem lotów do USA pracownicy rzeszowskiego lotniska przejdą specjalistyczne szkolenia. Powinien też pojawić się urzędnik Urzędu Emigracyjnego USA Ze względów bezpieczeństwa, przed odlotem do Stanów, do budynku terminala będą wpuszczani tylko pasażerowie z biletami.

- Te utrudnienia znikną, kiedy otworzymy nowy terminal - obiecuje Mardosz.

http://www.gcnowiny.pl/ap...ZESZOW/70115052




Temat: tanie loty
Kijów oraz Lwów z Łodzi
GW; Piotr Anuszczyk, Joanna Blewąska 22-02-2006

Port lotniczy zapowiedział niedawno nowe połączenia z Berlinem i Ukrainą. Tymczasem firma Sky Express, która ma je realizować, ma nieaktualną stronę internetową i dopiero przygotowuje się do wprowadzenia systemu rezerwacji.

Na Ukrainę ma nas wozić Sky Express. Firma znana jest z transportu towarów (cargo), ludzi na razie na pokład nie zabierała. Teraz ma się to zmienić i Sky Express chce się rozwijać właśnie na Lublinku.

Łódzkich przedsiębiorców bardzo ucieszyła informacja o lotach na Wschód. Jak na razie poleciał tylko czarter do Lwowa (a na jego pokładzie m.in. prezydent Jerzy Kropiwnicki). To było miesiąc temu. Od tej pory innych lotów nie było.

Sky Express ma niezmienioną stronę internetową (ciągle przedstawia się jako przewoźnik towarowy) i nie można na niej rezerwować biletów. - Nie wiemy, gdzie je kupić - narzekają czytelnicy "Gazety".

- Na stronie Sky Express nie ma żadnych informacji, ponieważ loty pasażerskie będą pod zupełnie nową marką. Nazwę nowych linii i informacje na temat połączeń z Łodzi zdradzimy podczas konferencji prasowych. Wtedy, gdy rozkład lotów zostanie ostatecznie ustalony - mówi Sebastian Stępak z agencji PR Tomorrow, która obsługuje Sky Express.

Leszek Krawczyk, prezes lotniska, uspokaja: - W najbliższy weekend przyleci czarter z Kijowa. A w nim przedstawiciele 17 biur podróży oraz dziesięcioro dziennikarzy. Obejrzą Łódź, a potem będą ją promować na Wschodzie.

Lot sponsoruje Centrum Handlowe Ptak.

Start połączenia ze Wschodem trzeba dobrze przygotować. Za loty czarterów płacą pasażerowie - cena od osoby jest tym niższa, im jest więcej chętnych. Bilety będą sprzedawane od 1 marca na lotnisku i w CH Ptak, a wkrótce w biurach podróży. - Mamy sygnały z lotniska we Lwowie, że także tam zainteresowanie lotami jest coraz większe. Myślę, że niebawem loty będą opłacalne i nie tak bardzo drogie dla pasażerów.

Sukcesem ma być też połączenie z Berlinem. - Sprzedaży biletów planujemy na połowę marca. Najpierw będzie można je kupić na stronie internetowej. Potem rozpoczniemy sprzedaż na lotniskach i w biurach podróży - mówi Stępak.

W Sky Express liczą, że już w kwietniu samoloty do Berlina będą pełne.

Pełen obaw jest za to Marcin Kryska, twórca portalu www.mojeprzeloty.pl. - Większość linii lotniczych korzysta z gotowych systemów rezerwacji. Ale nawet taki trzeba przetestować i przeszkolić pracowników. To trwa miesiącami - uważa.

... i na Wschód
Łódź ma być na razie jedynym lotniskiem, które będzie miało regularne połączenia z Lwowem i Kijowem. Bo w regularne rejsy mają być przekształcone marcowe czartery. Pod warunkiem, że wypalą i latać będzie nimi wielu pasażerów.

taa...która to już zapowiedź!??!?!?!...
widać jakie podejście do tego ma Sky Express...nawet strony www nie potrafi przygotować...a i tak to nie będzie "tani przewoźnik"...

P.S. regularne loty do Kijowa i Lwowa są z Warszawy...



Temat: [Newsy] Wiadomości o nowych połączeniach
Loty z Wrocławia do Lwowa przez Rzeszów [?]


Rzeszów jest coraz bliżej uruchomienia połączeń lotniczych ze Lwowem. Dyrekcja rzeszowskiego lotniska chce, aby śródlądowanie w Jasionce miały samoloty lecące z Wrocławia na Ukrainę
Krok do uruchomienia połączenia Rzeszów - Lwów został zrobiony przez przedstawicieli polskiego i ukraińskiego rządu, którzy spotkali się w Arłamowie. - Choć może nie jest to krok milowy, to jednak obie strony zgodziły się, że takie połączenie jest potrzebne - mówi Krzysztof Rokosz, rzecznik wojewody podkarpackiego. Ukraińskie "tak" jest bardzo ważne, bo jeszcze w maju Ukraina niechętnie wypowiadała się na temat liberalizacji umowy o komunikacji lotniczej.

- Obowiązująca od 1994 r. umowa jest bardzo restrykcyjna - twierdzi Katarzyna Krasnodębska z Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Każdy przewoźnik, który chce latać na Ukrainę, musi dogadać się i podpisać umowę z przewoźnikami ukraińskimi. Dla przewoźników latających z Polski bardzo wysokie są też opłaty lotniskowe. - ULC chce tę umowę zmienić, by przewoźnicy bez przeszkód mogli latać z Polski na Ukrainę i z powrotem - mówi Krasnodębska.

Teoretycznie już teraz możliwe są stałe połączenia z Kijowem, Lwowem i Odessą z trzech polskich lotnisk. Dlaczego więc linie lotnicze z tego nie korzystają? - Bo opłaty na ukraińskich i polskich lotniskach w ramach obowiązującej umowy są zbyt wysokie, a to odstrasza - uważa Krasnodębska. Przełomowe rozmowy nad "otwarciem nieba" dla Polski i Ukrainy mają się odbyć w październiku. Być może wtedy między oboma krajami zostanie podpisana nowa umowa - tzw. bilateralna. - Wtedy nie będzie ograniczeń typu skąd, dokąd i jak często mają latać samoloty - dodaje rzeczniczka ULC.

O uruchomieniu połączenia Rzeszów - Lwów myśli państwowy przewoźnik LOT. - Robimy analizy, czy takie połączenie będzie opłacalne - potwierdza Jakub Mielniczuk z LOT-u.

O tym, że nie będzie z tym problemów, jest przekonana dyrekcja Portu Lotniczego w Jasionce. Ale ta sugeruje inne rozwiązanie. - Lepiej, żeby LOT uruchomił takie połączenie z Wrocławia do Lwowa i z powrotem. Samolot mógłby mieć międzylądowanie w Rzeszowie. We Wrocławiu mieszka sporo ludzi z ukraińskimi korzeniami i chętnie lataliby do Lwowa i na odwrót. Wtedy przewoźnik nie martwiłby się tak bardzo, że w samolocie nie zapełnią się miejsca - uważa Wiesław Mardosz, szef podrzeszowskiego lotniska.

Ten pomysł podchwyciła także dyrekcja Międzynarodowego Portu Lotniczego we Wrocławiu. - Odcinek Rzeszów - Lwów jest zbyt krótki. Warto go przedłużyć. Jeżeli zmienią się regulacje prawne między Polską a Ukrainą i jakiś przewoźnik złoży nam ofertę, to na pewno przyjmiemy ją z otwartymi ramionami. Na razie jednak połączenie ze Lwowem jest w powijakach - przyznaje Jarosław Sztucki, wiceprezes wrocławskiego portu.

Ale połączenie Rzeszów - Lwów nie daje też gwarancji na sukces. Już w kwietniu ub. roku chciał je uruchomić Direct Fly. Bilet miał kosztować ok. 60 euro, lot nie trwałby dłużej niż pół godziny. Żadne z rzeszowskich biur podróży nie zdecydowało się wtedy na sprzedaż biletów na tej trasie.

Tym razem władze województwa tryskają optymizmem. - Mamy połączenia z Nowym Jorkiem. Właśnie tym chcemy ściągnąć do siebie Ukraińców, którzy mogliby latać z Rzeszowa za ocean. Prowadzone są także rozmowy z LOT-em, by uruchomił połączenia z Kanadą - mówi rzecznik Krzysztof Rokosz.

Sceptycy twierdzą jednak, że bez nowego terminalu w Jasionce o kolejnych połączeniach można zapomnieć. Już teraz ścisk w terminalu jest duży, a sytuacja pogorszy się w listopadzie, gdy irlandzki Ryanair zacznie latać dwa razy w tygodniu do angielskiego Bristolu.

Źródło: Gazeta Wyborcza Rzeszów




Temat: [Newsy] Wiadomości o nowych połączeniach

Horyzonty coraz szersze

Norweska tania linia lotnicza przymierza się do uruchomienia połączeń Rzeszowa z Oslo. W grę wchodzą też inne kraje europejskie
We wtorek do Jasionki przyjechali pracownicy norweskiego przewoźnika "Norwegian". W spotkaniu wzięło udział około 20 przedstawicieli podkarpackich biur podróży. To ich "Norwegian" zachęcał do współpracy. Obecnie norweski przewoźnik w Polsce lata z Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Krakowa do m.in. Sztokholmu, Mediolanu, Barcelony oraz Dublina. - Jesteśmy bardzo zainteresowani rynkiem polskim, dlatego rozważamy wejście z połączeniami także do Rzeszowa - mówi Barbara Klary, szefowa działu sprzedaży w "Norwegian" w Polsce.

"Norwegian" plasuje się na piątym miejscu wśród tanich przewoźników lotniczych. W tym roku przewiezie 5,5 mln pasażerów. Z Rzeszowa w pierwszej kolejności zostałyby uruchomione loty do Oslo. Kiedy? Data nie jest jeszcze znana. Mało realne że w pierwszym półroczu 2007 r., bo "Norwegian" ma już ustaloną letnią siatkę połączeń i nie ma w niej stolicy Podkarpacia. - Ale nie jest wykluczone, że będą zmiany w rozkładzie - zastrzega Marek Sławotyniec z firmy "Aviareps", która reprezentuje 65 linii lotniczych na całym świecie, m.in. "Norwegian". - Wiemy, że sporo firm w Norwegii zatrudnia mieszkańców Podkarpacia, dlatego ten rynek jest bardzo atrakcyjny.

Przedstawiciele norweskiego przewoźnika mówili, że nie tylko połączenia Rzeszowa z Oslo wchodzą w grę. Port Lotniczy w Jasionce ostatnio przeprowadził ankietę wśród mieszkańców Podkarpacia, z jakimi krajami powinno się uruchomić połączenia. Najwięcej osób wskazało Madryt, potem Paryż, Rzym, Dublin i Frankfurt. - Być może właśnie z którymś z tych krajów uruchomimy połączenia - dodawała Barbara Klary. Przedstawiciele biur podróży są przekonani, że połączenia Rzeszowa z Norwegią byłyby strzałem w dziesiątkę.

- Jest coraz większe zainteresowanie tym krajem. Do tej pory przeważał Londyn i Dublin, ale do Norwegii zaczyna jeździć bardzo dużo mieszkańców Podkarpacia - mówi Halina Orlewska z biura podróży "Columbus". Ceny biletów "Norwegiana" zaczynają się od 47 zł bez opłat lotniskowych i podatków. - Wyślijcie nam dane statystyczne, do jakich krajów najczęściej wyjeżdżają mieszkańcy naszego regionu. Będzie nam łatwiej i szybciej negocjować z przewoźnikiem - zachęcała przedstawicieli biur Anna Kubik-Nieckarz z Portu Lotniczego w Jasionce.

Władze podrzeszowskiego lotniska już zacierają ręce. - Jeśli w czerwcu przyszłego roku uda nam się z Rzeszowa uruchomić połączenia z Nowym Jorkiem, a wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że się uda, to zainteresowanie kolejnych przewoźników naszym lotniskiem będzie jeszcze większe. Liczymy na rynek wschodni, który nie jest rozrobiony - twierdzi Wiesław Mardosz, dyrektor portu.

=============================
frankfurt ?? przeciez juz byl i niestety :gaah: ... no chyba ze o innej cywilizowanej
porze
ale to juz kolejny raz kiedy przebakuje sie o uruchomieniu nowych polaczen ...
i narazie nic z tego nie wychodzi. skoro wiekszosc lini ma juz ustalona siatke
na lato ;/ to niehc chociaz na przyszla zime jakies polaczenie np CO z rzymem i
paryzem, FR z glasgow ....etc
skandynawia tez dobry kierunek



Temat: JAKĄ PRZYSZŁOŚĆ MA KRAJ
Podejrzani sponsorzy Kwaśniewskiego

Kim są biznesmeni, którzy według Marka Dochnala sponsorowali Aleksandra Kwaśniewskiego? Jeden z nich kupił niedawno hotel Mariott w Warszawie. Drugi to popularny w kręgach lewicy przedsiębiorca, o którego fortunie krążą legendy - pisze DZIENNIK.

Aaron Frenkel i Aleksander Schneider - wielu ich zna, ale nikt nie chce mówić o nich oficjalnie. Wczoraj DZIENNIK ujawnił sensacyjne zeznania Marka Dochnala. Lobbysta, który siedzi w areszcie, powiedział prokuratorom, że Frenkel i Schneider byli bezpośrednio związani "z pokrywaniem różnorodnych wydatków ówczesnej głowy państwa - pana Kwaśniewskiego". Kwaśniewski kategorycznie zaprzeczył. Mówi, że Frenkla nie zna. Przyznaje jednak, że Schneider jest od lat jego znajomym, a nawet płacił kilka razy za wspólne kolacje.

Znany warszawski prawnik pamięta Aarona Frenkla jeszcze z początku lat 90. "Wtedy w Warszawie nie było miejsc, które byłyby bezpieczne dla zamożnych zagranicznych biznesmenów. Dlatego wszyscy siedzieli w knajpie na 38. piętrze w hotelu Mariott. Frenkel był tam stałym elementem wystroju" - opowiada. Potem Frenkel wyjechał do Rosji. Ma tam do dziś biuro firmy Lloyd’s Investments, przy jednej z centralnych ulic Moskwy. Spółka mająca też oddziały w Polsce, Izraelu, USA i Uzbekistanie zajmuje się przemysłem lotniczym.

W Polsce Frenkel zrobił ostatnio duży interes. "Dziennik" ustalił, że spółka Lilium, którą kontroluje, kupiła od państwowej spółki LOT hotel Mariott w centrum Warszawy. Umowa opiewa na 430 mln zł. Transakcja jest dziwna, bo choć ogłoszono przetarg, to w rezultacie hotel sprzedano z wolnej ręki. Tajemniczy są udziałowcy spółki Lilium. Dwóch z nich to firmy zarejestrowane w Luksemburgu, pod tym samym adresem. Za jedną z nich stoi zarejestrowany na karaibskiej wyspie Tortola Loyd’s należący do Frenkla. LOT przez kilka tygodni unikał pytań o to, kto kupił Mariott.

Po naszych pytaniach w sprawie sprzedaży hotelu Ministerstwo Skarbu poprosiło LOT o wyjaśnienia. Sprawą chce się też zająć Aleksander Grad, szef sejmowej komisji skarbu.

" Dziwią mnie zeznania Dochnala" - mówi DZIENNIKOWI Marek Antończyk, wiceprezes warszawskiego Loyd’s Investment. "To Dochnal zabiegał o kontakty z prezesem Frenklem. Doszło do dwóch, może trzech spotkań, ale w pewnym momencie szef poprosił, aby nie łączyć rozmów, bo Dochnal to jakiś szmondak" - wspomina. Frenkla nie jest łatwo odnaleźć. Antończyk opowiada, że jego szef ma mieszkania: w Warszawie, Irlandii, Tel-Awiwie, Zagrzebiu, Moskwie i Monachium.

Podobnie jest z Aleksandrem Schneiderem, emigrantem z Polski, który według naszych rozmówców ma nieruchomości w Londynie, Monako i Szwajcarii.
"Olek? Bywalec rautów, znajomy polityków i biznesmenów" - mówi DZIENNIKOWI były SLD-owski minister.

"Pamiętam go jeszcze z dawnych czasów, kiedy był bywalcem Hybryd na Mokotowskiej. Chadzał tam często i był zawsze przy pieniądzach. Potem wyjechał z Polski i wrócił w latach 90. jako wielki biznesmen" - opowiada inny rozmówca DZIENNIKA.

Schneider działał w branży telekomunikacyjnej. Warszawski prawnik wspomina, że biznesmen mieszkał w Bristolu i był bywalcem modnych restauracji, takich jak La Boheme.

"Miał specyficzny styl bycia, widział kogoś dwa razy w życiu i już był z nim po imieniu. O Kwaśniewskim mówił per Olek. Do mnie też mówił po imieniu, choć znaliśmy się przelotnie" - opowiada znajomy byłego prezydenta. Doradca dużej firmy konsultingowej mówi, że o majątku Schneidera krążyły legendy: "Znany był z rozdawania drogich prezentów: zegarków szwajcarskich i markowego wina. W domu w Szwajcarii podobno gościł wielu polityków" - mówi nasz informator.

Sam Kwaśniewski i politycy lewicy mówią, że zeznania Dochnala to niedorzeczność. Prokuratura jednak weryfikuje informacje, zupełnie jak w łacińskim powiedzeniu Credo quia impossibile (Wierzę, ponieważ to niedorzeczność). To maksyma firmy Lloyd’s należącej do Aarona Frenkla.
dziennik.pl



Temat: CentralWings żegna się z Łodzią.

Centrala firmy lotniczej już została przeniesiona do Warszawy. Niestety, bardzo możliwe, że Centralwings całkiem zlikwiduje swój łódzki oddział. Wczoraj zwolniono kluczowych pracowników. Nie wiadomo też czy zostaną utrzymane połączenia do Rzymu i Paryża.
Centralwings to specjalizująca się w tanich przewozach spółka-córka LOT. Wczoraj otworzyła w Łodzi nową siedzibę przy ul. Gdańskiej. Impreza jednak przypominała stypę - Gratuluję firmie nowej siedziby, ale nie ukrywam żalu, że centrala została przeniesiona do Warszawy - mówił Jerzy Kropiwnicki. Pracownicy łódzkiego oddziału o swojej sytuacji wypowiadają się wyłącznie anonimowo: - Wczoraj dowiedzieliśmy się, że zarząd Centralwings zwrócił się do LOTu z prośbą o wynajęcie 300 metrów w firmowym biurowcu w Warszawie przy ul. 17 Stycznia. Jasno dano nam też do zrozumienia, że wyprowadzka z Łodzi jest niemal pewna - tłumaczy pracownik łódzkiego biura.

W Łodzi dla Centralwings pracuje 50 fachowców. - Tutaj są siedziby działów sprzedaży, informatycznego, finansów czy marketingu - wylicza Maciej Mianowski, z biura prasowego Centralwings.

- Dla mnie nowa siedziba w Łodzi to symbol rozwoju firmy - zapewnia Cezary Ciarciński, wiceprezes Centralwings. -Natomiast o dalszych losach łódzkiego oddziału podejmiemy decyzję na podstawie biznesowych analiz. Na razie firma nie ma jeszcze wypracowanego stanowiska w sprawie łódzkiego oddziału - dodaje Ciarciński. Decyzja o ewentualnej przeprowadzce do stolicy może zapaść już w piątek podczas posiedzenia rady nadzorczej spółki.

Zagrożona jest jednak nie tylko przyszłość łódzkiego oddziału, ale nawet istniejące połączenia lotnicze. Na razie biało - czerwone samoloty latają z Łodzi do Rzymu i Paryża. - Centralwings przechodzi intensywne przemiany i przyznaję, że nie mamy pewności jak będzie wyglądała ich obecność w Łodzi - mówi Wojciech Łaszkiewicz, wiceprezes łódzkiego lotniska im. Władysława Reymonta. - Co gorsza w martwym punkcie utknęły rozmowy dotyczące dwóch nowych połączeń na Wyspy Brytyjskie. Szkoda, bo negocjacje były już niemal dopięte na ostatni guzik - dodaje Łaszkiewicz.

Co na to władze linii lotniczej? - Negocjacje trwają. To skomplikowana sprawa. Potrzebujemy czasu na poznanie rynku i naszych własnych możliwości operacyjnych - mówi Ciarciński. Tyle tylko, że linia jest obecna w Łodzi od lat - zauważamy. - To prawda, ale wszystko musimy sprawdzić raz jeszcze. Zapewniam jednak, że wszystkie strategiczne decyzje podejmiemy kierując się przesłankami ekonomii - podkreśla Ciarcińki.

Tuż przed zamknięciem wydania "Gazeta" ustaliła, że wczoraj zwolnieni zostali pracujący w Łodzi: szef działu sprzedaży oraz dyrektor ds. nowych połączeń. Dzień wcześniej wypowiedzenie otrzymała szefowa działu ds. rekrutacji i zasobów ludzkich.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź


no i co??!! miałą być baza a jest gucio!!!!




Temat: zlote numery w PRL?


Ojej, a co teraz sie znajduje pod tym adresem?


Raczej po tym numerem.  ;-)
Nie wiem, co tam sie znajduje, ale mozesz zadzwonic i zapytac.  ;-)


A nie 8 24 24?


Nie. Raz jeszcze teraz sprawdzilem - tylko te dwa numerki.


Ta sama centrala laczyla tez ZSMP przy Smolnej, budynek na Rozbrat
i chyba szkole partyjna na tylach URM-u w Ujazdowskich...


Rada Panstwa i Sejm na Wiejskiej miala 8-70-01,
URM w Alejach 8-90-01,
Prezydium RN m. st. Warszawy na Placu Dzierzynskiego mialo numer na
centrale(!) 6-40-81, zas infomacje pod 6-04-57
Prezydia DRN to:
Stare Miasto - Podwale 23 tel. 6-64-61
Sródmiescie - Poznanska 30/32 tel. 21-32-11
Mokotów - Willowa 8/10 tel. 4-10-41
Ochota - Filtrowa 54/58 tel. 22-07-83
Praga-Sródmiescie - Jagiellonska 1 tel. 9-35-18
Praga-Poludnie - Mycielskiego 21 tel. 10-20-21
Praga-Pólnoc - Wysockiego 6 tel. 11-01-32
Wawer-Falenica - Warynskiego 9 tel.9-33-84
Wilanów - Stepinska 9 tel. 4-00-91
Wola - Bema 70 tel. 32-20-75
Zoliborz - Niegolewskiego 14/16 tel. 33-16-81

Prezydium WRN - Filtrowa 57 tel.8-40-11

Zwrócie prosze uwage, iz DRN dla Ochoty miescila sie zaraz obok, pod
numerem 54/58 a jakze inny numer miala.
WRN 8-40-11, zas DRN 22-07-83.

Dobra, numerów do ambasad, konsulatów, sadow, prokuratur, KDMO i innych
podawac nie bede, bo od groma tego.


A na deser dwa cytaty z warszawskiej ksiazki telefonicznej z 1962
roku:
"Nie wiesz gdzie zaopatrzyc sie w paliwo do samochodu -
zadzwon pod Nr 2-10-01"


He, to ja mam reklamy m.in PLL LOT, który zaprasza do korzystania ze
swych nowoczesnych samolotów Conwair 240* oraz IL-14*.
Szybko i wygodnie mozna bylo docierac codziennie z Warszawy do Gdanska,
Krakowa, Koszalina, Lodzi(!), Poznania, Rzeszowa, Szczecina i
Wroclawia.**
Oczywiscie byly tez polaczenia ze swiatem, np. z Berlinem, który jeszcze
byl wówczas podzielony na sektory i nie bylo muru.
LOT zapraszal na Plac Konstytucji 3, tel. 8-75-80 oraz do swych placówek
w miastach wojewódzkich i Biurach Podrózy za granica.

* Dla ciekawskich: zdjecie Convaira tutaj:
http://www.nasm.edu/nasm/aero/aircraft/images/convair_240.JPG, tutaj
jego opis: http://www.nasm.edu/nasm/aero/aircraft/convair_240.htm, zas
na poczciwego staruszka Iliuszyna popatrzec mozna sobie o tu:
http://avia.russian.ee/air/russia/il-14.html

** Czasy na porywanie maszyn na rejsach krajowych do West-Berlina czy
Wiednia nadeszly dopiero pózniej.


"Wybierajac sie na wycieczke nie zapomnij zadzwonic pod Nr 31-91
aby sprawdzic jaka bedzie pogoda"


A jesli wycieczka, to oczywiscie z ORBISem! Ma tez i jego reklame:
Polskie Biuro Podrózy "ORBIS" zalatwia wszelkie uslugi wchodzace w
zakres podrózy i turystyki.
Dyrekcja - Warszawa Bracka 16, tel. 602-71
Sprzedaz biletów kolejowych, kasy loteryjne
Plac Konstytucji tel 836-16*
Targowa 56 tel. 919-11
Targowa 70 tel. 930-17
Pulawska 31 tel. 429-91
Plac Inwalidów 10 tel. 33-16-61
Grójecka 56 tel. 462-42

Wycieczki krajowe - Pl. Konstytucji 4 tel. 817-24*
Sprzedaz biletów kolejowych i autobusowych Al. Jerozolimskie 45 tel.
889-84
-"- kol/sypialnych/LOTowskich i morskich zagranicznych, Swietokrzyska 20
tel. 684-46
Turystyka wyjazdowa - Hotel Europejski, Krakowskie Przedmiescie 13 tel.
617-05
[Sam htl mial numer 632-41, zatem inny Strou]

*To ciekawe, gdyz jak sie okazuje, to Plac Konstytucji mial trzy rózne
numeracje.

Pozdrawiam,

Rico.





Temat: Centralwings
Centralwings odlatuje do Warszawy
06.09.2007
Decyzja zapadła: Centralwings, polski tani przewoźnik, likwiduje swoje biuro w Łodzi. Od października firma ma już funkcjonować w stolicy, a 45 łódzkich pracowników ma do wyboru: przenieść się do Warszawy lub szukać innej pracy. Najlepsi mają dostać podwyżki i "atrakcyjne pakiety socjalne".

- Zdecydowały względy ekonomiczne. Koszty utrzymania w Łodzi i Warszawie są podobne, ale po przenosinach odpadną wydatki na dojazdy - tłumaczył Waldemar Królikowski, prezes Centralwings. - Poza tym mając wszystkich na miejscu łatwiej będzie sprawować nadzór nad spółką. Dotychczas bywały z tym kłopoty.

Prezes upierał się, że nie "likwiduje" tylko "przenosi", ale nie zmienia to faktu, że po trzech latach spółka przestaje w Łodzi istnieć. Kilka osób straci pracę, bo już wiadomo, że nie ze wszystkimi zarząd chce podpisywać nowe umowy. Chodzi m.in. o trzy osoby, które od dłuższego czasu są na zwolnieniach lekarskich. Przez co, jak twierdzi Królikowski, sparaliżowały funkcjonowanie spółki.

- Nie chcę jednak przesądzać, jak wyzdrowieją, dostaną szansę - zapewnia prezes.

W łódzkim biurze zostało 45 pracowników. Wcześniej odeszło siedem osób, a dwie zostały zwolnione. Wstępnie do Warszawy chce się przenieść dziesięć. Pozostałym Centralwings ma pomóc w znalezieniu innych posad w Łodzi. Przedłużono też okresy wypowiedzenia: z dwóch tygodni do miesiąca. To wynegocjowały związki zawodowe.

- Chcieliśmy więcej, ale dobrze, że chociaż tyle - mówi Agnieszka Kudła, rzecznik związkowców. - Przenosiny były przesądzone już w lipcu. Nie było sensu się upierać. Cieszę się, że ludzie z dnia na dzień nie zostaną bez środków do życia.

Większość zatrudnionych w Centralwings jest na kontraktach, stąd tak ważne było wydłużenie czasu wypowiedzenia. A co dostaną ci, którzy wyjadą do stolicy? "Atrakcyjne pakiety" zarządu obejmują pomoc przez trzy miesiące: oprócz pensji mają dostać około 2 tys. zł na urządzenie się w Warszawie. Później mogą negocjować nowe warunki umów o pracę.

Prezes Królikowski zapewnił, że Centralwings nadal będzie latał z Łodzi do Paryża i Rzymu. Przypomniał, że trwają negocjacje w sprawie dwóch kolejnych rejsów na Wyspy Brytyjskie. Jakie są szanse, że one ruszą?

- Złożyliśmy ofertę, decyzja należy do szefów łódzkiego lotniska - mówił Królikowski.

Afera wokół Centralwings zaczęła się w lipcu. W tym samym dniu, kiedy z wielką pompą otwierano nową siedzibę, zwolniono z pracy pełnomocnika zarządu ds. negocjacji z portami lotniczymi i szefa sprzedaży. Pozostałych, zajmujących się marketingiem i PR, odsunięto od pracy, są na zaległych urlopach. Zanim w firmie rozpoczął się audyt, zarząd poinformował, że zwolnieni pracownicy wynoszą tajne dokumenty. Do siedziby spółki weszła policja, ale niczego niepokojącego nie znalazła. Pracownicy zarejestrowali związki zawodowe, by się bronić, bo wiedzieli, że ich los jest przesądzony.

Centralwings w liczbach
Samoloty Centralwings, spółki PLL LOT, latają z lotnisk regionalnych i stołecznego Okęcia, a oprócz rejsów m.in.: do Paryża, Rzymu, Dublina, Salonik, Centralwings wyspecjalizował się w letnich czarterach. W ostatnim roku spółka przewiozła 1,5 mln pasażerów. Wartość firmy wycenia się na ok. 600 mln zł. Centralwings zatrudnia 386 osób, z czego 261 to personel pokładowy. Spółka od początku przynosi straty, miniony rok zamknęła wynikiem ujemnym - 68,7 mln zł, według prognoz w tym miała zmniejszyć zadłużenie do 30,8 mln zł. Od początku firma istniała w Łodzi i Warszawie.

Monika Pawlak - Dziennik Łódzki



Temat: Pomysł na Biznes Roku 2006
Ruszył III Konkurs na Biznesplany w AIP pod patronatem Premiera RP o tytuł „Pomysł na Biznes Roku 2006”

Jaki jest cel konkursu?
• zachęcenie jak największej liczby młodych ludzi do zakładania własnych firm
• powstanie w Inkubatorach około 100 nowych firm, założonych przez młodych ludzi

Kto może wziąć udział w konkursie?
• osoby do 30 roku życia, które chcą prowadzić własną firmę

Jak wziąć udział w konkursie?
• należy spisać swój pomysł na biznes na max 3 stronach A4 i wraz z wypełnionym szablonem dostępnym na stronie www.biznesplany.pl przesłać na adres konkurs@biznesplany.pl do 15 grudnia 2006r.

Jakie są nagrody w konkursie?
Nagroda Główna:
• Tytuł „Pomysł na Biznes Roku 2006” oraz statuetka
• Mobilne biuro BRE Banku (notebook, telefon, Internet bezprzewodowy),
• indywidualne konsultacje Zbigniewa Niemczyckiego - prezesa Curtis + wspólny lot śmigłowcem
• biznesowe studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania UW
• Możliwość założenia i prowadzenia firmy w AIP
• Nagrody rzeczowe i stypendia finansowe na otworzenie własnej firmy ufundowane przez Pocztę Polską, Pocztex, BRE Bank, Kerten, Ernst&Young i BCC
• Konsultacje ekspertów Ernst&Young i udział w szkoleniach
• Promocja laureatów w mediach i wiele innych nagród

Jakie są efekty poprzednich edycji konkursu?
• w I konkursie udział wzięło 140 osób, w II - ponad 600
• w ramach konkursu ponad 200 osób założyło własny biznes w AIP
• laureaci konkursu i nie tylko z powodzeniem prowadzą własne biznesy w AIP, osiągają wysokie dochody, zatrudniają dodatkowe osoby - są to m.in. Moka Design z Gdańska (projektowanie wnętrz i dekoracji, porcelany), Vivento Infobrokers z Warszawy (wyszukiwanie informacji gospodarczej), Mebel Projekt (projektowanie i sprzedaż nowoczesnych łóżek)

Czym są Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości?
• W ramach fundacji AIP działa 18 Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości na uczelniach całej Polski. W AIP funkcjonuje obecnie ponad 140 firm, prowadzonych przez młodych ludzi.
• Młoda osoba w AIP może w najprostszy, najtańszy oraz najmniej ryzykowny w Polsce sposób zacząć prowadzić własną firmę. Dzięki działaniu w pierwszym okresie jako pion AIP młody przedsiębiorca maksymalnie ogranicza koszty, ryzyko oraz czas. W ten sposób nie zakłada od razu własnej działalności gospodarczej, nie przechodzi więc zawiłych procedur, nie ponosi kosztów rejestracyjnych, składek ZUS, itp. W AIP firma można działać maksymalnie 2 lata. Więcej informacji o AIP: www.inkubatory.pl

Więcej informacji o konkursie: www.biznesplany.pl pytania:konkurs@biznesplany.pl



Temat: Lotnisko w Pyrzowicach
Pyrzowice - Lotnisko w kryzysie

Kryzys zapukał do drzwi Międzynarodowego Portu Lotniczego w Pyrzowicach. Z lotniska swoje przedstawicielstwo wycofuje Lufthansa, w tym roku nie ma co liczyć na przyciągnięcie nowych przewoźników, opóźnią się też wielkie inwestycje. Nie bez znaczenia jest tu decyzja o wykluczeniu Chorzowa z rozgrywek Euro 2012 .

Mimo tego władze lotniska jak na razie zapewniają, że radzą sobie znacznie lepiej niż pozostałe porty lotnicze w kraju.

- Mamy spadek liczby pasażerów. Za ostatnie cztery miesiące o około 4,5 proc. To mniej niż w całym kraju, gdzie odnotowuje się aż 12-procentowe spadki - podkreśla Artur Tomasik, prezes Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego. W GTL zapowiadają, że o międzynarodowy status Pyrzowic będą walczyć. Jednak strach i tu zagląda w oczy. Dlatego wczoraj na konferencji prasowej z okazji 5. urodzin Wizz Aira do prezesa tej firmy uśmiechali się szeroko członkowie zarządu GTL, marszałek województwa śląskiego Bogusław Śmigielski (województwo ma 40 proc. udziałów w spółce) i prezydent Katowic, Piotr Uszok.

Uśmiechy i dobre słowo z okazji jubileuszu są uzasadnione o tyle, że bez Wizz Aira lotnisko w Pyrzowicach na powrót stałoby się zaledwie portem regionalnym. Obecnie katowicki port obsługuje pięciu przewoźników: Wizz Air, Ryanair, Germanwings, Lufthansa i LOT. Od kwietnia przybył jednak szósty. To FlyOnAir, który oferuje połączenia do włoskiej Pescary, ale tylko w sezonie turystycznym. Węgierski Wizz Air niskimi cenami biletów i połączeniami z najpopularniejszymi portami w Europie na dobre zdominował loty z Pyrzowic. Obsługuje tu 80 proc. ruchu pasażerskiego, a przez ostatnie pięć lat dowiózł lub zabrał z lotniska około 4,5 mln pasażerów. Dlatego goście nie szczędzili solenizantowi uprzejmości.

- Status lotniska to efekt współpracy dwóch podmiotów, GTL i Wizz Aira. Mamy podobną wizję rozwoju portu - mówił Bogusław Śmigielski. Wtórował mu Piotr Uszok.

- Dobre decyzje przewoźnika wpłynęły na rozwój lotniska - mówił. Marszałek województwa sugerował nawet szerszą współpracę.

- Ilość pasażerów można zwiększyć, ale to wymaga inwestycji w nasz port - przekonywał. Przyznał, że jedną z najbardziej potrzebnych inwestycji jest budowa połączenia kolejowego między Katowicami i lotniskiem, które miałoby usprawnić nie najlepszą komunikację z portem lotniczym i przysporzyć klienteli zarówno Pyrzowicom, jak i przewoźnikom. - Zapraszamy kapitał Wizz Aira do partnerstwa w tym przedsięwzięciu - zachęcał marszałek. Jozsef Varadi, prezes węgierskich linii, propozycji oficjalnie nie komentował, za to przyznał, że i w jego firmie jest krucho z kasą. - Ograniczamy ciężar bagażu podstawowego do 15 kg (dotąd było 20 kg - przyp. red.). Mniejszy ciężar samolotu to mniej zużytego paliwa. Dzięki temu nie musimy podwyższać cen biletów - tłumaczył Varadi.

Dodatkowe opłaty za nadbagaż nie przypadną do gustu pasażerom, których w Py-rzowicach jest coraz mniej. W ubiegłym roku przez port przewinęło się prawie 2,5 mln pasażerów. Prognozy na 2009 są znacznie gorsze - lotnisko notuje spadek ruchu pasażerskiego o 2,4 proc. W styczniu i lutym tego roku wyniósł ok. 140 tys. osób, w marcu i kwietniu ok. 160 tys.

Mieszkańcy województwa latają mniej i tej frekwencji na pewno nie poprawi szybka kolej na trasie Katowice- Pyrzowice, bo jak na razie to bardzo odległa przyszłość. W najbardziej optymistycznych prognozach władze regionu obiecywały uruchomienie połączenia do 2012 roku. Teraz, nieoficjalnie z powodu braku pieniędzy, mówi się już o roku 2015.

- To oznaki kryzysu. Będzie ciężko, ale radzimy sobie i prestiżu nie tracimy - zapewnia Tomasik. Symptomem ciężkich czasów w ruchu lotniczym ma być zamknięcie w Pyrzowicach przedstawicielstwa Lufthansy.

- Ich samoloty nadal będą latały z naszego lotniska. Nie będzie biura sprzedaży biletów, ale na miejscu zostanie dwóch przedstawicieli, którzy zajmą się między innymi reklamacjami - uspokaja Tomasik. - Lufthansa idzie w internet, tak, jak linie niskokosztowe. Dla nas to żadna strata - deklarował Cezary Orzech, rzecznik GTL.

W Towarzystwie przyznają, że w tym roku rozwój portu stracił na impasie. Do Pyrzowic nie zawitają na przykład nowi przewoźnicy. Jednak w zamian będzie więcej połączeń. Sprawdza się wprowadzony na początku tego roku kurs do Kijowa. Lada dzień ruszy także połączenie z Dubajem w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Inwestycje w Pyrzowicach jeszcze nie w tym roku

Kryzys nieco przyhamował rozwój Międzynarodowego Portu Lotniczego.

Rozbudowa lotniska ruszy dopiero w przyszłym roku. Na pierwszy ogień pójdzie płyta postojowa, która po gruntownym liftingu i wydłużeniu zyska szesnaście nowych miejsc parkingowych dla samolotów.

- Zakładany koszt inwestycji to ok. 70 mln zł. Mniej więcej 30 proc. chcemy pozyskać z unijnych dotacji, reszta to pieniądze GTL. Prace mogłyby ruszyć najwcześniej w 2010 roku, planujemy je zakończyć rok później - wyjaśnia Leszek Budka, wiceprezes zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego.

Znacznie bardziej kosztowna będzie budowa drugiego pasa startowego. Zarząd portu szacuje inwestycję na około 200 mln zł i na jej wykonanie daje sobie spory zapas czasu.

- Planujemy ją przeprowadzić dopiero na przełomie 2012 i 2013 roku - prognozuje Budka.

Justyna Przybytek - POLSKA Dziennik Zachodni



Temat: Wszystko o dopłatach do wycieczek, Dominikana
Proszę dopłacić 50, 70, 100 złotych, czyli wszystko o dopłatach do wycieczek
Ostatnio, wielu turystów, którzy wcześniej kupili wycieczkę otrzymało od biur podróży pismo "Proszę dopłacić 50, 70, 100 złotych". Dopłaty dotyczyły wycieczek do krajów, do których trzeba było dolecieć samolotem. Biura podróży tłumaczyły, iż podwyżkę wprowadzili przewoźnicy, ze względu na wzrost ceny ropy naftowej na świecie - czytamy w Rzeczpospolitej.

Touroperatorzy a dopłaty
- Podpisywaliśmy umowy z liniami lotniczymi na wynajęcie ich samolotów w zeszłym roku - powiedział Piotr Łabędowicz z działu marketingu Exim Tours Rzeczpospolitej. - W tych umowach linie lotnicze zastrzegły sobie prawo podniesienia cen w razie zmian kosztów paliwa. Miały więc prawo tak zrobić- dodał.
Informacje o konieczności dopłacenia do paliwa touroperatorzy dostawali od początku kwietnia. - To dziwne, bo ceny ropy rosły wcześniej, a w kwietniu nieco spadły - zwrócił uwagę dyrektor sprzedaży Itaki Piotr Henicz. - Na kilka tygodni przed sezonem nie możemy zrezygnować z przewoźnika, bo innego już nie znajdziemy na rynku. Byliśmy postawieni pod ścianą - tłumaczy.
Część z biura turystycznych, które organizują wyjazdy nie przystało od razu na tak wysokie dopłaty paliwowe. Touroperatorzy Ci negocjowali wysokość dopłaty. Tak zrobiła np. Itaka. - Niemniej stanęło na dopłatach w wysokości od kilku do kilkunastu dolarów za pasażera - mówi Henicz
Polscy organizatorzy wypoczynku współpracują głownie z dwoma przewoźnikami czarterowymi liniami Centralwings i Fischer Air. Pozostałe loty obsługują przewoźnicy z państw docelowych np. z Turcji, Cypru, Bułgarii, Egiptu, Hiszpanii.
Dopłaty paliwowe wprowadziły ostatnio polscy przewoźnicy - Centralwings i Fischer Air.

Agenci a dopłaty
Klienci dopłacają do wycieczek różne kwoty. Na przykład w Exim Tours lecący do Egiptu - 100 zł od osoby, do Tunezji - 60 zł. W Triadzie dopłaty wynoszą od 60 do 100 zł. Najwięcej dopłaca się za wyjazd do Egiptu, Portugalii i Maroka. W Orbis Travel za wyjazd do Bułgarii z Katowic - 40 zł, 80 zł za Costa del Sol, Hurghada, Szarm el-Szejk, Portugalia z Warszawy. W Rainbow Tours turyści dopłacają od 70 zł (Saloniki, Bułgaria, Tunezja) do 100 zł (Maroko), i 110 zł (Egipt). W Itace natomiast od 50 zł (Bodrum w Turcji i Kreta) do 120 zł (Portugalia). Neckermann narzuca opłatę w wysokości 25 zł (grecka wyspa Kos) do 80 zł (Costa del Sol).
Dopłaty, które opłacają klienci kryją w sobie opłatę paliwową, VAT i marżę agentów. Organizatorzy wyjazdów, z którymi rozmawiała Rzeczpospolita zapewnili, że nie skorzystali z okazji, by więcej zarobić na klientach i doliczyć sobie jeszcze jakąś marżę przy zbieraniu dopłat. Przyznają jednak, iż uśrednili dopłaty (bo różni przewoźnicy kursują na tych samych trasach) i zaokrąglili kwotę, bo jest ona przeliczana z dolarów.

Niektórzy organizatorzy nie przerzucili podwyżek na klientów
Kiedy do biur turystycznych przyszły zawiadomienia od przewoźników o podwyżkach, większość organizatorów przerzuciła koszty na klientów. Niektórzy jednak, policzyli, że stać ich na ochronienie przynajmniej części swych turystów i wzięli na siebie podwyżkę, przynajmniej w stosunku do tych turystów którzy już zapłacili za wyjazd. - Jak ognia unikamy rozdrażnienia klientów - mówi Małgorzata Kozakowska z Alfa Star. - Dlatego podnieśliśmy ceny (opłaty paliwowe, jak wszystkie inne, wliczamy do jednej, ogólnej ceny wyjazdu) tylko osobom, które jeszcze nie kupiły wycieczki. Ci, którzy wcześniej je rezerwowali, nie musieli dopłacać - dodaje.
Podobnie postąpiło biuro Rainbow Tours. - Nie chcemy psuć sobie opinii - tłumaczyła decyzję Aleksandra Kosmala. - Dlatego nie obciążaliśmy dodatkowymi kosztami klientów, którzy już mieli rezerwacje.
Itaka również zdecydowała się nie zadzierać z klientami, na których najbardziej jej zależy, czyli z turystami, którzy kupili wyjazdy w ofercie first minute. Ludziom, którzy przyszli do naszego biura w styczniu, lutym i marcu i już wtedy wykupili wakacje w lipcu i sierpniu, nie mogliśmy kazać dopłacać - mówi Henicz. Organizator postąpił tak dlatego, iż chce, by klienci mieli o biurze jak najlepszą opinię i wrócili do Itaki za rok. Firma objęła dopłatami dopiero turystów kupujących wyjazdy od kwietnia.

A jak na dopłaty reagują klienci?
Biura turystyczne, z którymi rozmawiała Rzeczpospolita twierdzą, iż klienci "generalnie nie protestowali przeciwko dopłatom". Ale zdarzali się również tacy, którzy żądali pisemnego uzasadnienie podwyżki kosztów wyjazdu. - Takie sytuacje już się w zdarzały, nasi klienci są więc przyzwyczajeni, nie dziwią się - tłumaczyła podejście klientów Magda Plutecka-Dydoń, rzeczniczka Neckermanna.
Część klientów po prostu wie, iż umowy z biurami podróży przewidują takie podwyżki. Gdyby turysta chciał się wycofać, straciłby dużą część wpłaconej wcześniej za wycieczkę sumy.
Ciekawostką jest natomiast fakt, iż organizatorzy nie podnosili raczej cen wyjazdów autokarowych, chociaż w tych podróżach cena paliwa też odgrywa ważną rolę. Decyzję tłumaczyli faktem, iż pokrywają koszty wzrostu cen paliwa, zmniejszając swój zarobek. (2006-06-30)

źródło:www.tur-info.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl



  • Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 41 rezultatów • 1, 2
    Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex