Biuro Klm Warszawa

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro Klm Warszawa




Temat: DZIENNIKARZ: Polskie banki

[cut]
S.D.:


| WWW a mojej tesciowej nikt nie uprzedzil kiedy wylatywala z NYC ze na
lot z
| Okecia do Wroclawia bedze czekac 10 godzin.........

Nie co wiecej powiedzialno jej w LOTie w NYC ze bedzie czekac godzine.
Godzina a 10 to zadna roznica zwlaszcza po 10 godzinnym locie.


A moze jednak samolot z NYC byl spozniony ??? Ja jakos milo wspominam
podroze LOTem w porownaniu z KLM lub Lufthansa.


| Marmurowe fasady biur, komputery i witryny na WWW nie czynia z zadnej
firmy
| nowoczesnej instytucji.

| Wiesz Slawku, tak narzekasz na LOT, sproboj innych linii. W styczniu
ub.roku
| lecialem na kontrakt do Goebbelsowa, a Zona z corka leciala do Polski.
| Wybralismy KLM, bo moglismy wspolnie doleciec do Amsterdamu, a potem sie
| rozdzielic. Efekt taki, ze moje dziewczyny dotarly z 16 (slownie:
szesnasto)
| godzinnym opoznieniem. Ja mialem 'tylko' 6 godzin. Ja wiem, powiesz, ze
KLM
| to tez marna firma. Pewnie lepiej latac amerykanskimi. Na przyklad ..TWA.
Tomek pewnie juz sie sam wstydzisz za ten niby dowcip:(((
Chopdzi o fakt ze technologia to tylko fasada. Co dzieli wiele firm
polskich od cywilizacji to strona ktora sa odwrocone do klienta. No ale jak
sie jest monopolista (na loty bezposrednie do Polski na przyklad ) to jej
moga inni naskoczyc. A klient moze sobie "pojsc do prasy" i ponarzekac na
LOT TPSA CPN itp
A co.


Eeee. 2 czy 3 lata temu Air Trans At mial bezposrednie loty z Toronto do
Warszawy. Wytrwali jeden sezon. LOT nie jest drogi, samoloty sa komfortowe
(Air Canada upycha 8 foteli w B767 w rzedzie, LOT tylko 7), jest w miare
punktualny, ja tam nie narzekam. A w ogole, to Okecie jest pod amerykanskim
zarzadem. Moze dlatego te problemy, ktore miala Twoja tesciowa ???. :)

A stosunek do klienta ??? Przelec sie do goebbelsow, to okaze sie, ze co
polskie to nie jest wcale najgorsze. U Mahlzeito'w o 6 zamykaja sklepy.
Kiedys, na pasazu w Dortmundzie ogladalismy buty dla corki, na stojaku,
przed sklepem. W pewnym momencie wychodzi ze sklepu panienka i zabiera
stojak. I nic, ani przepraszam, ani pocaluj mnie w d.... . Godzina 6. W
Niemczech klient jest niepotrzebnym natretem. ( no, moze nie w calych, na
Bawarii ludzie byly milsi niz na Westfalii). Tutaj natomiast kiedys chcialem
kupic kurczaczka do swieconki na Wielkanoc. Kobieta otworzyla
sklep(nadeszlismy w momencie, gdy zamykala), zeby sprzedac mi tego
kurczaczka za $1.99.

3Vsie.
----------------------------------------------------------------
I Krytyka jest najbardziej bolesna, jesli pochodzi od rodziny, I
I przyjaciol, zajomych, nieznajomych lub wrogow. (zaslyszane)  I
----------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------







Temat: Port Lotniczy im. Władysława Stanisława Reymonta
Za trzy lata lotnisko zacznie na siebie zarabiać

3.11.2008

Osiem regularnych rejsów międzynarodowych (za tydzień rusza Edynburg) i jedno krajowe - do Bydgoszczy. Do tego czartery - dwa całoroczne i cztery letnie. To bilans Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Reymonta po trzech latach funkcjonowania. Czy mogło być lepiej?

- Zawsze może być lepiej, więcej połączeń to więcej pasażerów, co z kolei przekłada się na wymierne zyski - podsumowuje Wojciech Łaszkiewicz, wiceprezes łódzkiego lotniska. - Choć przed trzema laty ocenialiśmy własne możliwości bardzo ostrożnie. Dlatego uważam, że nie były to zmarnowane lata ani pieniądze, które w port zainwestowano.

Łódzkie lotnisko już po roku funkcjonowania zasłużyło sobie na miano najszybciej rozwijającego się portu regionalnego w Polsce. To zasługa pasażerów, którzy zdecydowali się z Łodzi latać i irlandzkiego Ryanaira, który nie bał się zaryzykować i uruchomił rejsy do Londynu. Teraz przewoźnik ma sześć regularnych połączeń, ostatnio uruchomił pierwsze z Łodzi poza Wyspy Brytyjskie - do Sztokholmu. Premiera była udana, ze Szwecji przyleciał komplet pasażerów, odleciało ponad stu.

- Ryanair ma u nas prawie monopol, ale to dlatego, że jest dużym konkurentem dla innych tanich linii - tłumaczy wiceprezes Łaszkiewicz. - Centralwings próbował stanąć z nim do walki, ale swoje loty do Dublina szybko zlikwidował. Miał za drogie bilety i fatalne godziny lotów. Inni tani przewoźnicy też się tego boją, więc nie ryzykują.

Zdaniem Łaszkiewicza Łódź była ostatnim portem w kraju, który załapał się na lotniczy boom. Stąd też szybko rosnąca liczba pasażerów i nowe połączenia. Teraz przyrost nie będzie tak okazały, branżę dotknął kryzys, a kłopoty ma nawet taki potentat jak stołeczne Okęcie. Ostatnio zlikwidował m.in. loty do Brukseli. Łódź także traciła w ciągu tych trzech lat. Chodzi o połączenia do Mediolanu (Volare), Rzymu i Paryża (Centralwings), Berlina (Jet Air) i Warszawy (LOT). Trzy pierwsze zlikwidowali przewoźnicy, Berlin - lotnisko, bo samoloty latały puste. Brak lotów do Warszawy to duży minus, ale z LOT-em trudno negocjować.

- Narodowy przewoźnik chyba boi się konkurencji, nie możemy go przekonać, by latał z Łodzi - mówi Łaszkiewicz.

Nie udało się sprowadzić flagowego przewoźnika: KLM, Air France. Ale jest połączenie z portem przesiadkowym - Wiedniem. Latają tam małe samoloty, ale Jet Air zapowiada, że jeśli chętnych będzie więcej, to i maszyny będą większe.

Powoli rozwija się rynek letnich czarterów. To była nasza pięta achillesowa, ale biura podróży już przekonały się do Łodzi, na rok przyszły rozszerzą ofertę o Grecję i Bułgarię. Hitem okazały się rejsy do Izraela, inne lotniska patrzą na Łódź z zazdrością i chętnie by mu podebrały te czartery. I co bardzo istotne - lotnisko w Łodzi zagra w Euro 2012. Zapadła decyzja, że w czasie mistrzostw to Łódź będzie przyjmować czartery z kibicami, przylatującymi na mecze do Poznania i stolicy.

Ten rok port Reymonta zamknie plusem, jeśli chodzi o liczbę obsłużonych pasażerów: 400 tys. To dużo i wciąż mało, dlatego gmina Łódź, właściciel portu, musi do niego dokładać. Rocznie utrzymanie lotniska kosztuje 22 mln zł, z budżetu miasta idzie 9 mln zl. Pozostałą kwotę port zarabia: na obsłudze pasażerów, parkingach, reklamach w terminalu, wynajmie sklepów i kawiarni. Nie brakuje jednak głosów, że miasta nie stać na takie wydatki, ale czy na pewno?

- Łodzi nie stać, by nie mieć lotniska. Dostępność komunikacyjna miasta to jeden z warunków, jakie stawiają inwestorzy - mówi Łaszkiewicz. - Najlepszym przykładem jest Dell - szef firmy nie wstydzi się latać tanią linią, dla niego ważne, że ląduje w Łodzi.

Zdaniem Marka Michalika, wiceprezydenta Łodzi, każda złotówka wydana na port zwraca się podwójnie. Goście odwiedzający Łódź napędzają koniunkturę w hotelach, sklepach i restauracjach. A miasto nie będzie dopłacać do lotniska wiecznie. Jeśli koniunktura nagle się nie załamie, to za trzy lata lotnisko Reymonta zacznie samo na siebie zarabiać.

Monika Pawlak - POLSKA Dziennik Łódzki





Temat: kolej omija Łódź, a...
Witam


Chyba nie myślisz poważnie, ze Lublinek przejmie cała tę klientele, musiałby
miec oferte porównywalną do warszawskiej. Z informacji prasowych wynika, ze
na razie samolot do Niemiec wylatuje prawie pusty i gdyby nie Wrocław, gdzie
wsiada sporo osób, linia zostałaby zlikwidowana. Taka jest rzeczywistość.
Dodatkowo wzmacnia pozycję Warszawy a osłabia Łodzi centralizacyjna polityka
państwa. Obym się mylił, ale realnie patrząc widzę to czarno. Lotnisko
wygląda dobrze na łamach prasy w roli kiełbasy wyborczej, ale gorzej, gdy
trzeba wyjąć portfel i pokryć straty.


Z Wrocłąwia lata wcale nie więcej osób niż z Łodzi. Poza tym czego oczekujesz od
linii, która nie lata jeszcze 3 tygodni??? Po 20 kwietnia rezerwacji jest już
dużo więcej. Poza tym Kolonia to niestety nie jest super destynacja. A linia
zlikwidowana nie będzie przez rok - tyle na rozkręcenie założył sobie
przewoźnik.

Poza tym jeśli chodzi o kierunki rejsw no to na jesini ma być poza Kolonią
jeszcze Kopenhaga, Wiedeń, być może Londyn i Amsterdam jako połączenie wspólne
EAE i KLM oraz BA, poza tym Raynair i Germania zastanawiają się poważnie nad
lokalizacją polskiej bazy w Łodzi. Dodam, że LOT przebąkuje o rejsach z Łodzi do
Monachium. Być może też dojdzie Sztokholm.

Myślę więc, że jest to niezła oferta i pojawi się tu część osób spoza Łodzi.
Dodajmy do tego czartery. Zobacz ile czarterów puszcza z Okęcia Rainbow Tours, a
jest to biuro łódzkie tu ma siedzibę i klientelę.


BTW1, czy Leszek Krawczyk, (były?) prezes Portu Lotniczego Wrocław to ta
sama osoba o której mowa w artykule? Ten wrocławski to wybitny specjalista
od wizji, ale realizacja wychodziła mu gorzej.


Tak tan sam. A co masz na myśli? To jest spec od budowania lotnisk i we
Wrocłąwiu praktycznie zniczego zrobił normalne lotnisko z olbrzymią bazą cargo.
A że teraz nie ma zbyt wielu rejsów. No cóż Wrocłąw ma znacznie mniejszy
potencjał gospodarczy i ludnościowy niż Łódź.


BTW2. Jesli chodzi o dostęp do samolotu, to na miejscu Łodzian raczej
stawiałbym na szybką kolej do stolicy niż rozbudowę Lublinka. Wizja, że
forsiaści byznesmeni przylecą samolotem, stworzą miejsca pracy na miejscu,
bo łatwo im będzie wracać na łikend do domu, przynajmniej we Wrocławiu
okazała sie mrzonką.


Na szybką kolej to Łódź stawia od 30 lat i na razie jest figa z makiem. A
odnośnie biznesu. No cóż Philips i Gillette nie wybrałyby Łodzi gdyby nie
lotnisko - potwierdzili to oficjalnie. Pamiętaj też, że Łódź ma znacznie lepsze
położenie niż miły, acz peryferyjny Wrocław.

Pozdrawiam, Marcin

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl
  • Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex