Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biura podruży Bytom
Temat: PKP Więcbork
Czyżby światełko w tunelu dla nieczynnych linii kolejowych? Wprawdzie nie dotyczy to naszego wątku, ale warto przeczytać jak jest u innych....
Kilka samorządów przejęło na własność tory i pracują nad ponownym uruchomieniem połączeń na wielu nieczynnych dziś liniach.
W całym kraju odłogiem leży łącznie aż 4 tys. km tras, których już nie wykorzystują Polskie Koleje Państwowe (PKP). Władze samorządowe w wielu regionach dostrzegły korzyści i możliwości reaktywowania kolejowych połączeń na wielu nieczynnych dziś liniach - to może być atrakcyjne dla turystów, ale przede wszystkim z punktu widzenia budowy sieci transportu lokalnego.
Postulat o zmianę prawa
Samorządowcy chcą zmiany przepisów, tak aby prawo umożliwiało tworzenie tzw. lekkiej kolei - systemu kolejowo-tramwajowego, którego uruchomienie byłoby prostsze i tańsze niż tradycyjnej kolei.
Piotr Kazimierowski ze Związku Pracodawców Forum Transportu Szynowego podkreśla, że w tradycyjnym systemie przewozów regularnych linie lokalne nie zarobią na siebie. Przy wykorzystaniu lekkiej kolei koszty dla samorządu mogą być o 30 - 50 proc. niższe niż na liniach tradycyjnych.
- To zachęci samorządy, można by reaktywować co najmniej 5-6 proc. nieczynnych tras. Kombinowana kolej może jeździć nawet do 160 km/godzinę - mówi Piotr Kazimierowski.
- Projekt wymaga zmiany w ustawie o transporcie kolejowym. Przedstawimy nasze propozycje ministrowi infrastruktury. W Niemczech w takim systemie działa około 200 operatorów, w małej Szwajcarii około 60, a w sąsiednich Czechach 40 - dodaje Stanisław Rytlewski, dyrektor biura Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Samorządów na Rzecz Kolei Lokalnych.
Reaktywacja po pół wieku
Na razie tylko nieliczne samorządy zdecydowały się na przejęcie od PKP zamkniętych linii. Najgłośniejsza sprawa dotyczy odcinka Szklarska Poręba Górna - Jakuszyce (do granicy państwa, a dalej do czeskiego Harrachova), o reaktywacji którego mówi się od lat. Zaledwie kilka tygodni temu prawa do 14 km linii nieużytkowanej od lat 60. otrzymały władze Dolnego Śląska. Teraz na tej i kilku innych trasach przejętych od PKP (m.in. wokół Wrocławia, Lubina, Wałbrzycha i Legnicy) marszałek zamierza wznowić ruch. Ma się tym zająć już za kilkanaście miesięcy nowa samorządowa spółka Koleje Dolnośląskie.
Przejętą linię między Hajnówką a Białowieżą w Puszczy Białowieskiej chce znów zapełnić pociągami tamtejszy powiat. Samorządowcy myślą też o wznowieniu połączeń Tarnów - Szczucin, Elbląg - Tolkmicko - Frombork - Braniewo. W Borach Tucholskich linię z Tucholi do Kronowa stara się pozyskać powiat tucholski.
- Przejęcia dotyczą głównie tych linii, których PKP nie zamierza modernizować, a samorząd chce na nich wznowić ruch, na przykład aby zachęcić pasażerów do dojazdów do pracy w pobliskiej aglomeracji koleją zamiast samochodami. Koszty utrzymania są wysokie dlatego, jeśli PKP bierze je na siebie, samorząd opłaca koszty przewozów, ale nie bierze na siebie odpowiedzialności za infrastrukturę - wyjaśnia Jakub Majewski, prezes Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei.
Pionierem wskrzeszania zawieszonych połączeń jest spółka Koleje Mazowieckie, należąca do samorządu województwa, która przejęła w regionie cały ruch pasażerski od PKP i uruchomiła aż sześć połączeń na nieużywanych liniach. Stawia na ich skomunikowanie z głównymi szlakami kolejowymi prowadzącymi do Warszawy.
- Uruchamiamy połączenie, oferujemy promocyjne ceny biletów i obserwujemy reakcje pasażerów. Później analizujemy opłacalność, dopracowujemy ofertę. Jeszcze się nie zdarzyło, że zrezygnowaliśmy z którejś wznowionej trasy - mówi Donata Nowakowska z Kolei Mazowieckich.
Od niedawna pociągi kursują znów między Krakowem a Wieliczką, a zaledwie od początku lutego na Śląsku na trasie Bytom - Gliwice.
Zostaw auto, złap pociąg
Polskie Koleje Państwowe także starają się inwestować w zmianę infrastruktury i wizerunku kolei, co ma zadziałać jak magnez na kierowców dojeżdżających do pracy do dużych miast. Ma temu służyć - poza wielomiliardowymi inwestycjami w modernizację torów, co za kilka lat pozwoli skrócić czas podróży na wszystkich głównych szlakach - przede wszystkim budowa sieci parkingów (Park and Ride) przy stacjach leżących na szlakach aglomeracyjnych i modernizacja dworców. W tym roku, obok 300 już istniejących parkingów, przy dworcach powstaną kolejne 42. W sumie do dyspozycji kierowców będzie 7,5 tys. miejsc.
ZE STRONY PRAWA
Linie kolejowe o znaczeniu lokalnym mogą zostać nieodpłatnie przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na cele związane z inwestycjami infrastrukturalnymi służącymi wykonywaniu zadań własnych tych jednostek lub sprzedawane przedsiębiorcom w trybie określonym w przepisach o komercjalizacji i prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych za zgodą ministra właściwego do spraw transportu.
(Ustawa o komercjalizacji i prywatyzacji PKP, art. 18 ust. 6, art. 39 ust. 3)
Cytat za kpinfo.pl
Temat: Rusza sezon na GKW (dlugie)
http://www.wyborcza.pl/Iso/Regiony/Katowice/Aktualnosci/020kak.html
Rusza sezon na wąskotorówce
Po raz dziewiąty Górnośląskie Koleje Wąskotorowe zainaugurują w sobotę sezon
przewozów turystycznych na trasie między Bytomiem a Miasteczkiem Śląskim. To
najprawdopodobniej ostatnia okazja do przejażdżki najstarszą czynną jeszcze
wąskotorówką w Europie, której grozi likwidacja.
Niepewność o dalszy los wąskotorówki towarzyszy już i tak nielicznym jej
pracownikom od ponad pół roku. Wtedy pracowało ich tu ponad stu. Od 1 maja
jest ich tylko 67, z tego 31 ma już wypowiedzenia. Pod koniec ubiegłego roku
ci ludzie toczyli boje o przetrwanie z własną dyrekcją. Gdy wydawało się, że
udało się przynajmniej na kilkanaście miesięcy uratować kolejkę, przyszedł
cios z najmniej spodziewanej strony.
Z usług kolejki od 7 maja rezygnuje jej ostatni klient, Elektrociepłownia
Chorzów Elcho. Węgiel do elektrociepłowni docierać będzie wkrótce normalnym
torem z kopalń Nadwiślańskiej Spółki Węglowej, a nie jak dotychczas z
bytomskich kopalń Rozbark i Centrum.
Los kolejki został więc niejako przesądzony. Warszawska Dyrekcja Kolei
Dojazdowych zgodziła się, by po raz ostatni zainaugurować jeszcze sezon
przewozów turystycznych. Potem wąskotorówkę może uratować już tylko cud,
czyli... władze śląskich miast.
Wcześniej niż zwykle
Tegoroczny sezon turystyczny wąskotorówka zainauguruje o kilka tygodni
wcześniej niż przed rokiem. - W maju ubiegłego roku była piękna pogoda.
Ponieważ kolejka wtedy nie kursowała, był to dla nas czas stracony. Dlatego
w tym roku ruszamy już 5 maja - tłumaczy Alojzy Rode, naczelnik sekcji z
Zamiejscowego Wydziału Kolei Dojazdowych w Bytomiu.
Jak niecodzienna będzie to inauguracja niech świadczy fakt, że kilka tygodni
wcześniej kolejarze rozebrali jeden z dwóch torów między stacjami Chorzów
Maciejkowice i Pole Północne. Gdyby tego nie zrobili, uczyniliby to z
pewnością złodzieje, którzy stali się plagą wąskich torów. - Rozebraliśmy
tory, by mieć możliwość uzupełniania braków na szlaku pociągu turystycznego.
Do niego złodzieje też się już dobierają - mówi ze smutkiem w głosie Rode.
Od jutra do 25 czerwca pociągi z Bytomia do Miasteczka Śląskiego kursować
będą w soboty, niedziele i święta o godz. 8.30, 11.30 i 14.30. Powrót z
Miasteczka o 10, 13 i 16.50. Od 25 czerwca do końca sierpnia kolejka jeździć
będzie codziennie, dojdą nowe kursy. Od 1 do 9 września znów jeździć będzie
w soboty i niedziele.
Za przejazd z Bytomia do Miasteczka Śląskiego wciąż będziemy płacić 4 zł za
normalny bilet i 2 zł za ulgowy. Podróż na wydłużonej trasie do Miasteczka z
Siemianowic Śląskich (od 23 czerwca do 26 sierpnia w soboty, niedziele i
święta) kosztować będzie odpowiednio 5 i 2,5 zł.
Czy padnie rekord?
Za te niewielkie pieniądze można w 77 minut podróży nacieszyć i serce, i
oczy. Gdy dziewięć lat temu kolejarze z wąskotorówki wpadli na pomysł, by
zacząć wozić ludzi, chyba sami nie przypuszczali, że podróż małymi wagonami
będzie cieszyć się aż takim powodzeniem. Do tej pory najwięcej osób kolejka
przewiozła w 1999 roku - 39 tys.
Czy w tym roku padnie nowy rekord? - Jeśli dopisze pogoda, to kto wie -
mówią kolejarze. I proszę, by życzyć im słońca, słońca i jeszcze raz słońca.
Bo gdy dopisuje pogoda chętnych jest tylu, że nie mieszczą się w wagonach. -
Mamy tylko 18 wagonów do takich przewozów. Podzieliliśmy je tak, że do
jednej lokomotywy doczepiamy ich dziesięć, a do drugiej osiem - mówi Rode. W
jednym wagonie mieszczą się 22 osoby.
Dzięki przewozom turystycznym wąskotorówka odsłoniła przed podróżującymi
zupełnie nowe oblicze regionu. Z okien wagoników przemysłowy krajobraz
Śląska nie razi i nie zniechęca, a wręcz przyciąga. Kolejka dociera tam,
gdzie na co dzień dotrzeć się nie da. Przykładem jest chorzowski rezerwat
ptactwa wodnego Żabie Doły, gdzie zadomowiły się bączki, najmniejsze czaple
na świecie.
Trasa kolejki przebiega również przez piękne tereny Dąbrowy Miejskiej, obok
rezerwatu bukowego Segiet, zabytkowej kopalni w Reptach, skansenu maszyn
parowych w Tarnowskich Górach, prowadzi nad oblegany latem zalew Chechło.
Telefony na biurku sekretarki naczelnika ZWKD urywają się już od kilkunastu
dni. - Czy to prawda, że już w sobotę zaczynacie sezon turystyczny? -
upewniają się ludzie z całej Polski. Biura podróży zamawiają specjalne
pozarozkładowe pociągi dla swych klientów. Koszt uruchomienia lokomotywy z
jednym wagonem i obsługą to ok. 490 zł.
Dodatkową atrakcją jest możliwość zamówienia i doczepienia do składu
salonki. Czegoś podobnego nie ma żadna inna wąskotorówka w Polsce. W
zabytkowym wagonie z 1912 roku, wyposażonym w kuchnię i toaletę z umywalką,
można poczuć się jak... król i wyprawić okolicznościowe przyjęcie. Cena
wynajęcia salonki za każdym razem do uzgodnienia.
Ocalić od likwidacji
Duże zainteresowanie początkiem sezonu sprawia, że naczelnik Rode pytany o
nasz ostatni sezon. Przecież zainteresowanie ludzi świadczy o tym, że
jesteśmy potrzebni.
Ocalić kolejkę mogą tylko władze miast, przez które przebiega jej trasa. Do
tej pory kolejka otrzymywała od miast symboliczne dotacje. Z Bytomia kolejka
otrzymała w tym roku 10 tys. zł, z Miasteczka Śląskiego - 2,7 tys. zł, z
Tarnowskich Gór... tysiąc złotych. Ani grosza nie dały Siemianowice. Władze
Chorzowa wykupiły dla dzieci ze swoich szkół przejazdy za 15 tys. zł. Ale o
przejęciu kolejki nikt nie chciał do tej pory słyszeć.
Zdaniem pracowników kolejki jej losem powinny się też zainteresować władze
miast, przez które tory nie przebiegają: Rudy Śląskiej, Piekar, Zabrza.
Mogłyby, jak władze Chorzowa, wykupywać dla uczniów przejazdy kolejką. Jej
historia jest przecież historią całego regionu.
- Co roku kolejka zabiegała w powiatach o mizerną dotację 10 czy 20 tys. zł.
Tyle, ile bogatsze miasto przeznacza na roczną nagrodę dla prezydenta, lecz
nie warto jej było przyznać kolejce przewożącej w sezonie dziesiątki tysięcy
turystów. To wstyd i hańba dla Górnego Śląska u progu XXI wieku - bronił
kolejki na łamach "Gazety" Jakub Halor z zarządu Fundacji Wiek Pary.
Na 10 maja dyrekcja KD zaprosiła do Bytomia władze miast, które mogłyby
przejąć od PKP kolejkę. Czy w ogóle przyjadą, by przejąć się jej losem? -
Mamy już potwierdzenie obecności z kilku miast. Ale co z tego wyjdzie, okaże
się 10 maja - mówi z nadzieją w głosie Ryszard Reichel, były naczelnik
bytomskiego ZWKD, a dziś dyrektor ds. przekształceń KD w Warszawie.
Piotr Purzyński
03-05-2001 21:14
Temat: Dlaczego nie ma latających talerzy?
| Z prostego powodu - jestem UFO-sceptykiem i chce
| sprowokowac do dyskusji kazdego zwolennika teorii o wizytach obcych
| cywilizacji na Ziemi.
Wiec najlepiej, jakbys wybral sie na UFO Maraton - na co goraco zapraszam.
Jak bys nie wiedzial, to wyjdziesz zupelnie przekonany. Pokaza Ci UFO w
calej okazalosci. I bron Boze nie beda to fotografie kregow na trawie,
zdjecia nie_wiadomo_czego i pol tony spekulacji.
Sam bym sie wybral, ale przez Wroclaw jezdzilem do wojska i nie cierpie
tych rejonow :)
Okreslal to kiedys wzor Drake'a. Poza tym, jakie jest prawdopodobienstwo
zaistnienia naszej ziemskiej cywilizacji?
| Osobiscie uwazam ze jest ono dosyc
| duze.
No... skoro my istniejemy, to tak.
Wot i probliema. Jakie jest prawdopodobienstwo istnienia czlowieka ?
Ja stawiam na jedynke.
| Co wiec sprawia, ze
| cywilizacje te nie sa w stanie odbywac podrozy miedzygwiezdnych? Odpowiedz
| jest banalnie prosta : Odleglosc.
Powiedzmy, ze DLA nas decydujace znaczenie, wg NASZEGO ziemskiego punktu
widzenia - odleglosc.
Czy uwazasz ze istnieje gdzies INNA fizyka ?
| Jak wiemy, nic nie jest w stanie poruszac
| sie z predkoscia wieksza od swiatla, wiec podroz na odleglosc np. 100 lat
| swietlnych, nawet z maksymalna predkoscia trwalaby dosyc dlugo. Pomijam tu
| oczywiscie inne efekty podrozy z predkoscia bliska lub rowna c, take jak
| zmniejszenie rozmiarow i drastyczny wzrost masy poroszajacego sie ciala.
Ktoz kaze poruszac sie z predkoscia swiatla?
Pewnie, lec z predkoscia o polowe mniejsza i tak dolecisz na czas.
Musisz tylko wziac ksiazke, zzeby ci sie podroz nie dluzyla...
| Tu zapewne pojawia sie glosy typu : skad wiesz, ze za X lat cala teoria
| wzglednosci Einsteina nie zostanie obalona, przeciez w przeszlosci ludzie
| tez byli swiecie przekonani, ze ziemia jest plaska!
Nie zostanie obalona. Zostanie uzupelniona. Tak samo jak teoria Newtona o
grawitacji.
Tu Ci musze przyznac racje.
100 lat temu tez tak uwazano. Skoro uwazasz, ze fizyka jest skonczona, to moze
powiesz, co bylo przed Big Bangiem?
Skoro powstal wtedy i czas, bez sensu jest mowic, co bylo wczesniej, bo
takie pojecie nie ma zastosowania. Mozna mowic tylko, co bylo PO.
| - poznano prawie wszystkie czastki
| elementarne, znane sa wszystkie oddzialywania i naprawde trudno jest
| wymyslic cos nowego.
Nie trzeba wymyslac - wystarczy wytlumaczyc. Skad sie biora neutrina i dlaczego
jest ich tak wiele?
Rozpad beta (minus i plus)
| No dobra. Zalozmy jednak, ze w jakis niewiadomy sposob podroze
| miedzygwiezdne sa mozliwe przy odpowiednim poziomie rozwoju i ze jakas
| cywilizacja wpadla na pomysl, ze przyleci sobie na Ziemie.
Mozna zalozyc, ze jest to potrzeba kazdej cywilizacji kosmicznej.
Oczywiscie, kazdy kosmita marzy tylko o tym, zeby poleciec na Ziemie ;)
Jednak sa i doniesienia o obserwacjach nad obszarami gesto zaludnionymi. Chociaz
jest ich o wiele wiele mniej.
W granicach bledu eksperymentu ?
| 2) NAWIAZANIE OTWARTEGO KONTAKTU. Kontrargument : Otwarty kontakt nie
| nastapil.
Po prostu nie chca nawiazac kontaktu totalnego.
Szkoda, ponetne kosmitki....
Nie ujawni sie to - zobacz, jak dziala ta cala machina. Kazdy, kto smie tylko
wysunac taka hipoteze to oszolom, duren, chory psychicznie. A wiec...
Pokaz mi Uffffo i Uffffoludka, a wszystko publicznie odszczekam. Obiecuje.
| Trudno
| jest sobie także wyobrazic werbunek nowych ludzi do wtajemniczenia w cala
| sprawe - skad wiadomo, że szeregowiec zwerbowany do pracy w tajnej bazie
| dochowa tajemnicy?
Bylo kilku takich - uwaza sie ich dzis za jednych z wiekszych idiotow.
A jesli faktycznie dostali fiola ?
| 4) ZBADANIE ZIEMSKICH FORM ZYCIA, WARUNKOW PANUJACYCH NA PLANECIE. Teoria
| chyba najbardziej popularna, wsrod UFO-zwolennikow,
Nie jest to najbardziej popularna teoria wsrod ufologow - ktos Cie usilowal
przekonac do nieprawdy.
A nie mogli by po prostu wziac sobie paru ludzi do ichniego ZOO ? Jedna
wyprawa kosztuje energetycznie taniej, niz setki UDOKUMENTOWANYCH.
Inaczej - mozna to tlumaczyc w ten sposob, ze oni probuja stopniowo nawiazac
kontakt totalny - poprzez oddzialywanie oddolne, a nie odgorne. I co ciekawe,
postepuja dosc inteligentnie - biora sobie do kontaktow ludzi, ktorzy zdajac
pozniej relacje wychodza na kompletnych idiotow. I oczywiscie sie im nie wierzy,
po opowiadal to jakis rolnik spod Koziej Wolki, ktory oczywiscie na niczym sie
nie zna i widzial Wenus.
O ile wie, gdzie tej Wenus szukac ? Penetracja oddolna, mowisz ?...Hm...
Ciekawe
| . Polski ufolog
| Zbigniew Blania-Bolnar lansuje ta teorie twierdzac, ze doskonale tlumaczy
| ona dziwaczne zachowanie przybyszy, tzw. "festiwal absurdu" Przytacza
| zeznania ludzi, ktorzy widzieli obcych biegajacych radosnie po lesie,
| fikajacych koziolki, zbierajacych kamyczki, muszelki, ogladajacych z
| zaciekawieniem przedmioty codziennego uzytku, robiacych "kawaly" ludziom itp
| itd. Moze i przypomina to zachowanie wycieczkowiczow, ale nie tlumaczy to
| ich chęci do pozostania w konspiracji! Jeśli ciekawi są ziemskiej kultury,
| to czemu nie otworzą tu sobie biura turystycznego?
O to by trzeba ich zapytac...
Oto jest opinia zawodowego ufologa. Tak naprawde pan Blania-Bolnar jest z
zawodu socjologiem i za bardzo uczlowiecza obcych. A
dlaczego to robi ? Otoz pan BB, jak sam sie kiedys zdradzil w jednym z
wywiadow, przezucil sie na ufologie, bo z socjologii nie mogl wyzyc.
Jestem pewien, ze jego obecne zajecie (produkcja makulatury
vide "Zdarzenie w Emielcinie")zabezpieczy byt jego rodzinie na dlugie
lata. Jeszcze gwoli wyjasnienia : jako ze zna sie jedynie na socjologii
(chyba) i aby pisac cos oryginalnego opisuje ufokow fikajacych koziolki.
Musze przyznac, ze lansuje tak kretynska teorie, ze az oryginalna.
ICQ 19261540
Temat: Dlaczego nie ma latających talerzy?
Witam,
| Z prostego powodu - jestem UFO-sceptykiem i chce
Ja tez ;)))
| sprowokowac do dyskusji kazdego zwolennika teorii o wizytach obcych
| cywilizacji na Ziemi.
| Wiec najlepiej, jakbys wybral sie na UFO Maraton - na co goraco zapraszam.
Jak bys nie wiedzial, to wyjdziesz zupelnie przekonany. Pokaza Ci UFO w
Nie ma w programie piorunow kulistych i innych tworow naturalnych.
Ani dyskusji o psychologi, teorii poznania.
O tych piorunach w ogole malo sie mowi. Macie jakies dane ?
calej okazalosci. I bron Boze nie beda to fotografie kregow na trawie,
zdjecia nie_wiadomo_czego i pol tony spekulacji.
Ja nie bardzo rozumiem poszczegolne zagadnienia. Jak zwykle jestem
niedouczony.
| Osobiscie uwazam ze jest ono dosyc
| duze.
| No... skoro my istniejemy, to tak.
Wot i probliema. Jakie jest prawdopodobienstwo istnienia czlowieka ?
Ja stawiam na jedynke.
Wzor Drake'a mowi o czyms innym. Ale to spekulacje.
| Co wiec sprawia, ze
| cywilizacje te nie sa w stanie odbywac podrozy miedzygwiezdnych? Odpowiedz
| jest banalnie prosta : Odleglosc.
| Powiedzmy, ze DLA nas decydujace znaczenie, wg NASZEGO ziemskiego punktu
| widzenia - odleglosc.
Czy uwazasz ze istnieje gdzies INNA fizyka ?
Postulat jednorodnosci czasoprzestrzeni przestrzeni jest dosc podstawowy.
Pomijam punkty signularnosci.
| zmniejszenie rozmiarow i drastyczny wzrost masy poroszajacego sie ciala.
| Ktoz kaze poruszac sie z predkoscia swiatla?
Pewnie, lec z predkoscia o polowe mniejsza i tak dolecisz na czas.
W klasycznym statku tyle nie osiagnisz - glowne niebezpieczenstwo kolizji
z jakim odlamkiem i paliwo.
Jakie maja byc silniki ?
Musisz tylko wziac ksiazke, zzeby ci sie podroz nie dluzyla...
Ale projekt "Orion" (F. Dysona) byl faktem. Ja bym polecial.
| tez byli swiecie przekonani, ze ziemia jest plaska!
| Nie zostanie obalona. Zostanie uzupelniona. Tak samo jak teoria Newtona o
| grawitacji.
Tu Ci musze przyznac racje.
Ja tez.
| 100 lat temu tez tak uwazano. Skoro uwazasz, ze fizyka jest
| skonczona, to moze powiesz, co bylo przed Big Bangiem?
Skoro powstal wtedy i czas, bez sensu jest mowic, co bylo wczesniej, bo
takie pojecie nie ma zastosowania.
Mozna pytanie przeformuowac - co bylo ekstremalnie blisko chwili zero.
Mozna mowic tylko, co bylo PO.
Jest model kwantowy ktory odpowiada na to pytanie (czy bylo cos _przed_).
Rozwinac ?
| Po prostu nie chca nawiazac kontaktu totalnego.
Szkoda, ponetne kosmitki....
No wiesz - statystycznie rzecz biorac na filmach nie jest tak dobrze
... Taki alien na przyklad albo te 'roslinne straki' co ludzi
kopiowaly (nie pamietam tytulu ale bylo to dosc paskudne
socjologicznie). Ze o 'Krostowatym' nie wspomne (ale to horror
bardziej) ...
No i "druga Jesien' Zwirkiewicza - ta inwazja byla swietna.
A Piesn krwi" Grega Beera czytaliscie ?
A jesli faktycznie dostali fiola ?
Czemu zaraz fiola - lyknij LSD albo czegos podobnego.
| Inaczej - mozna to tlumaczyc w ten sposob, ze oni probuja stopniowo
| nawiazac kontakt totalny - poprzez oddzialywanie oddolne, a nie
| odgorne.
Ciekawe ...
| to jakis rolnik spod Koziej Wolki, ktory oczywiscie na niczym sie
| nie zna i widzial Wenus.
O ile wie, gdzie tej Wenus szukac ? Penetracja oddolna, mowisz ?...Hm...
Ciekawe
No wlasnie. Mnie sie najbardziej to oddolna podoba - takie troche z
przeszlosci politycznej ...
| to czemu nie otworz? tu sobie biura turystycznego?
| O to by trzeba ich zapytac...
Przekazem kanalowym ?
Oto jest opinia zawodowego ufologa.
McKey jest zawodowy ? Oj, nie wiedzialem !!!
Tak naprawde pan Blania-Bolnar jest z
Moze tez zostaniemy zawodowymi UFO-bajkopisami?
Jakia specjalizacje trzeba skonczyc?
Tylko sie martwie co bedzie jak kazdy bedzie zawodowy ?
zawodu socjologiem i za bardzo uczlowiecza obcych. A dlaczego to
robi ? Otoz pan BB, jak sam sie kiedys zdradzil w jednym z wywiadow,
przezucil sie na ufologie, bo z socjologii nie mogl wyzyc.
Caraz bardziej mnie to ciekawi. Co prawda zyje ale co to za
zycie. (poprawna riposta "nie lubie gdy moi poddani narzekaja").Ktos
tam pisal o wyprawie do Egiptu (ja mam inne potrzeby ale _srodek
sluzacy celowi_ jest ten sam). Rafal - nad tym trzeba popracowac!
Jestem pewien, ze jego obecne zajecie (produkcja makulatury
vide "Zdarzenie w Emielcinie") zabezpieczy byt jego rodzinie na dlugie
lata.
Co wlasciwie bylo w tym Emelcinie - ladowanie UFO ?
Jeszcze gwoli wyjasnienia : jako ze zna sie jedynie na socjologii
(chyba) i aby pisac cos oryginalnego opisuje ufokow fikajacych koziolki.
U mnie bedzie 'Oz ogromny i strasliwy'.
Musze przyznac, ze lansuje tak kretynska teorie, ze az oryginalna.
Jak skoncze ten kurs Nowela 5 za tydzien (nie mam za bardzo czasu
teraz - chyba widzisz ze pisze z domu) to pisze pierwsza czesc mojego
horroru. Zreszta jest jakies wolne niedlugo - doszlifuje ;)))
ICQ 19261540
....
Przez otwarte drzwi balkonu wlewala sie fala Nocnych Pozeraczy.
Ich oczka lsnily czerwono a kleszcze byly ostre jak brzytwy.
Wewnatrz domu kolejno gasly swiatla.
Pierwsze krzyki rozlegly sie juz w ciemnosci...
I po tym optymistycznym akcencie gasze swiatlo i ide spac.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plosy.pev.pl
Strona
2 z
2 • Wyszukiwarka znalazła 47 rezultatów •
1,
2