Biuro podróży Lublin

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro podróży Lublin




Temat: Olimp 4

Nowy Olimp szuka pracowników

Miłosz Bednarczyk

Szukasz pracy? Przejrzyj propozycje sklepów, banków i restauracji, które znajdą się w czwartej części Olimpu. Pierwsze oferty już są. A będzie ich przybywać z każdym tygodniem. Właściciel galerii podpisuje ostatnie umowy z najemcami.

Dokładnie za 6 miesięcy otwarcie nowego centrum handlowego przy al. Spółdzielczości Pracy

Rekrutację rozpoczął już m.in. market budowlany Leroy Merlin - konkurencja do działających w Lublinie sklepów Obi. Hipermarket poszukuje kandydatów m.in. na doradców handlowych, a także kasjerów i pracowników magazynu. Rekrutacja ruszyła teraz, bo przyjęci pracownicy będą musieli przejść specjalne szkolenia, m.in. w Warszawie i Rzeszowie.

Leroy Merlin zajmie cały poziom -1 galerii. Na poziomie -2, czyli piętro niżej, będzie parking na tysiąc samochodów. A na dwóch poziomach nad marketem: ponad 70 sklepów, w tym duże delikatesy Alma Market. Większość najemców już podpisała umowy z właścicielem Olimpu - firmą Transhurt.

Wszystkie formalności załatwiła już m.in. sieć sklepów komputerowych Vobis. - Otworzymy w Olimpie sklep o powierzchni 135 mkw. - zdradza Karolina Bartelak z sieci Vobis. - Na razie nie prowadzimy jednak rekrutacji. Na to trzeba jeszcze trochę poczekać.

Podobne informacje uzyskaliśmy m.in. w Empiku i CCC, które także znajdą się w nowej galerii. Większość ofert pracy ma się pojawić na początku roku.
Cała galeria ruszy w maju - dwa miesiące później niż pierwotnie planowano. Opóźnienie wynika z tego, że najemcy mają duże wymagania technologiczne i wymagają przystosowania pomieszczeń do ich potrzeb.

Po otwarciu Olimpu 4, planowana jest przebudowa pozostałych, starych części centrum handlowego. Zmieni się ich wystrój i - częściowo - oferta.

Nowy sklep zamierza tam otworzyć Media Saturn Holding Polska, który prowadzi już przy ul. Zana sklep Media Markt. Jak udało się nam dowiedzieć, w Olimpie zostanie uruchomiony Saturn. - Na razie nie ujawniamy szczegółów, bo nie podpisaliśmy jeszcze umowy z właścicielem galerii - ucina Wioletta Batóg, rzecznik koncernu.
Obok najstarszej części powstanie najprawdopodobniej również restauracja McDonald's.

A, jak pisaliśmy w wakacje, Transhurt planuje również zbudowanie w tym miejscu wieżowca - i to najwyższego w mieście. Nad istniejącym parkingiem centrum powstanie drugi, zadaszony poziom, a z niego wyrośnie 18-piętrowy gmach o wysokości 68 metrów. Będą w nim biura i apartamenty.

- Jak już budować, to coś najwyższego - tłumaczył na naszych łamach Grzegorz Dębiec, prezes firmy Transhurt, która jest właścicielem Olimpu. W tej chwili powstaje koncepcja architektoniczna budynku. Budowa ma ruszyć w 2010 roku i potrwać ok. 12 miesięcy.

Od A do Z w nowym Olimpie:
5-10-15, Adidas, Alma, Apart, apteka, Artman, Atrium, Bank Millenium, Bialcon, Big Star, biuro podróży, Bytom, Cache Cache, Cafe Singi, Camaieu, CCC, Clarcs, Cleopatra, Coccodrillo, Comp Studio, Denny Rose, Ecco, Empik, Era, Fratelli, Galeria Prezentów, Go Sport, Hac Hac, In Medio, Jensi Fashion, Kakadu, KappAhl, Kazar, Koral, Leroy Merlin, Levi's, Life Line, Madonna, Marconi, Mediator, Monnari, Moodo, Nestle, Nike, Optical Center, Pawo, Pierre Cardin, Plus GSM, Polbita, pralnia, Red Star, Reporter Young, Saturn, Sephora, Shoe Flex, Sisley, Sizeer, Smyk, Solar, Splendo, Sunset Suits, Szefler, Śliwiński, Tchibo, TP SA, Tuzzi, Wojas, Vanila, Venezia, Veneziana, Vision Express, Vito Vergelis, Vobis, Volcano, Zibi.








Temat: Lotnisko Kielce
Grzesiek:
Co do analizy: wg. normalnych europejskich standardów, analiza za którą płaci jedna strona nie jest "niezależną". Koniec kropka. Idę o zakład, że swoją analizę przeprowadzi Unia i bardzo jestem ciekawy jej wyników.

Nie jestem zameldowany w Kielcach, więc nawet gdybym chciał, to nie mogę głosować.

Co do decyzji UE, to trudno mi uwierzyć w datę 11 września. Tam będzie pogłębiona analiza problemu.

Prezydent, tak jak każdy polityk dzisiaj, "ujawnia" wiele różnych rzeczy. Dla mnie "zainteresowanie budową" oznacza, że ktoś chce łyknać kontrakt budowlany Proszę was, odsiewajcie informacje prasowe od rzeczywistości: spotkanie z biznesmenem, który mówi "no to co się u was dzieje", "a budujemy lotnisko", "o to fajnie, chcielibyśmy wziąć w tym ewentualnie udział" w słowach polityka będzie brzmiało "bardzo poważny inwestor jest bardzo poważnie zainteresowany bardzo poważnym wsparciem naszej bardzo poważnej inwestycji". Gdyby na tym miał być godziwy zarobek, to już Echo i Kolpolter walczyliby z tematem, a o tym ani widu ani słychu. Bo niby dlaczego kanadyjczycy mają lepiej znać kielecki rynek niż te dwie kieleckie firmy?

msz1:
wiedziałem, że padnie temat Rzeszowa. Porównujemy jabłko z gruszką. Po pierwsze, od Rzeszowa jest dużo dalej do Balic niż z Kielc tamże lub na Okęcie. Po drugie podkarpackie słynie z emigracji zarobkowej - robiliśmy tam badania marketingowe, i praktycznie nie znaleźliśmy rodziny, z której ktoś nie byłby za oceanem. W statystykach podkarpackie wygląda tragicznie, ale w rzeczywistości, dzięki transferom z zagranicy jest do bardzo bogaty rejon (w Rzeszowie sa dwa salony Mercedesa, Volvo i bodaj BMW). Świętokrzyskie to ubogi krewny. Z lotniska w Rzeszowie korzysta też Lublin. Z Rzeszowa do Wawki jest prawie 300 km, do Krakowa 180 km [dane za zumi.pl]. Z Kielc do Krakowa jest 120km...
Reasumując: Rzeszów to dużo większy rynek niż Kielce, a konsumenci mają bardziej niż w Kielcach utrudnione korzystanie z alternatywnych lotnisk..

W Kielcach budujemy lotnisko w odległości circa 150-180 km od dwóch bardzo dużych, międzynarodowych lotnisk i jest to ewenement na skalę europejską.
Ja też "wolałbym" być odprawiony w Kielcach.. problem polega na tym, że dość łatwo sprawdzić ile osób z Kielc korzysta z samolotu.. wystarczy poprosić o informację kilka największych biur podróży w Kielcach i kilka linii lotniczych. Powinni pomóc.. Zakładam się, że nikt takich badań nie robił. Moje i Twoje "wolenie" nie ma znaczenia, najważniejszy jest rachunek ekonomiczny. Lotnictwem interesuję się od prawie 20 lat, trochę o tym wiem, i strzelam, że będzie problem z bezpośrednimi połączeniami. Kielce staną się typowym lotniskiem feederowym, który będzie ładował pasażerów do hubu na Okęciu. Do tej funkcji w zupełności wystarczyłaby modernizacja Masłowa!!!!

Nie kierujmy się gigantomanią. Bo kiedyś jakiś polityk wymyśli tamę Hoovera na Silnicy..

AR: nie podważam niekompetencji tej firmy. Podważam używanie wyrażenie "niezależna". Została napisana analiza na zlecenie określonego zleceniodawcy, który za nią zapłacił. W tej analizie nie mogło znaleźć się zdanie, że Obice są bezsensu Firma konsultingowa to firma konsultingowa, musi zarabiać na życie. Prawdziwie niezależna będzie analiza unijna, bo taka z pewnością powstanie, szczególnie, że projekt zrobił się "polityczny". Jeśli prezydent-polityk, w wyborach-wydarzeniu jak najbardziej politycznym, deklaruje że jego glównym celem jest budowa lotniska, to lotnisko z definicji staje się tematem politycznym.





Temat: Czy hit.gemius.pl jest problemem polskiego internetu?


Myślę, że nie ma sensu tu tłumaczyć, że blokując u siebie owo
"dziadostwo" w przypadku komercyjnych stron obniżasz (nieprawdziwie) ich
raportowaną oglądalność i możesz wpłynąć na ich zyski, czy nawet
utrzymanie się przy życiu. Jest pewna szansa, że nie mając wpływów z
reklam będą coraz więcej ze swych treści udostępniać tylko za pieniądze.
Ale to ciebie, "prostego klikacza polskiego internetu", zapewne niewiele
obchodzi.


Co to za kompletna bzdura?
To juzer istnieje dla strony, czy strona dla usera?
A jak zbankrutuje moralnie pojecie "ogladalnosc" i "reklama" i inecie, to
sie tylko uciesze. Bo diabli mnie biora, jak yntelygentne marketoidy i
yntelygentni webmasterzy FALSZUJA CELOWO indexowany content swoich stron,
wszystko po to, zeby miec "ogladalnosc" przyklady? setki. pierwszy z brzegu:
jest sobie servis www.korkonet.pl teoretycznie - o korkach w Warszawie. a co
znajdujemy w keywordach? przytaczam tylko fragmenty   -  kazdy moze zobaczyc
sam.

<META name="keywords" lang="pl" content="big brother, bigbrother, sms,
praca, dwa swiaty, idea, plus, era, gsm, Sport, Motoryzacja, Komunikacja,
Gry online, Divix, Programy/Soft, Fax, Sms-Logo-Dzwonki, Wirusy, Finase,
Aukcje, VoIP, Domeny, Tajemnicze-nieznane, Wyprawy, Pogoda, Biura podróży,
Praca, Edukacja,
Ogłoszenia, Erotyka, Telefonia, Ubezpieczenia, eRandki, Dla dzieci, Kartki,
Radio-Internet, Emerytury, TV, Ł?cza Internetowe, największe miasta Polski,
mapa Polski, polski expres, CV, team, hokej, narty, UMTS, SDI, nokia, sony,
piłka ręczna, koszykówka, siatkówka, tenis, video, prawo, podatki, ulgi
podatkowe, kasa, pieni?dze, monety, gotówka, sss, 3s, flash, bajki, Gdynia,
Sopot, Gdańsk, Puck, Władysławowo, Szczecin, Gryfice, Elbl?g, Ustka,
Darłowo, Kołobrzeg, Łeba, Słupsk, Koszlain, |winouj?cie, Szczecinek, Police,
Kostrzyn, Kwiydzyń, Słubice, Zielona Góra, Jelenia Góra, Gorzow
Wielkopolski, Poznań, Leszno, Łęczyca, Krosno, Brodnica, Wronki, Wrze?nia,
Konin, Koło, Turek, Włocławek, Toruń, Bydgoszcz, Rypin, Sierpc, Kutno,
Łęczyca, |rem, Leszno, Ciechocinek, Lipno, Płock,  Inowrocław, Wrocław,
Gniezno, Piła, Legnica, Żagań, Częstochowa, Złotoryja, Zgorzelec, Bogatynia,
Kluczbork, Bełchatów, Trzebnica, Wieluń, Polkowice, Sieradz, Piotrków
Trybunalski, Bielsko Biała, Katowice, Bytom, Żywiec, Wisła, Odra, Cieszyn,
Pszczyna, Raciburz, Gliwice, Zabrze, Tychy, Rybnik, Chorzów, Zawiercie,
Sosnowiec, Opole, Nysa, |nieżka, Nowy S?cz, Krynica, Zakopane, Nowy Targ,
Rabka, Bochnia, Kraków, Tarnów, Kielce, Radom, Rzeszów, Krosno, Sanok,
Przemy?l, Dębica, Tarnobrzeg, Zamo?ć, Chełm, Szczebrzeszyn, Lublin, Puławy,
ŁódÄ˝,  Łowicz, Łęczyca, Sandommierz, Siedlce, Pruszków, Biała Poldaska,
Płońsk, Sochaczew, Piaseczno, Garwolin, Grójec, Ostróda, Ostrołęka, Łomża,
Białystok, Pisz, Mazury, Grudzi?dz, Suwałki, Ełk, Giżycko, Sejny, Olsztyn,
Mor?g, Kętrzyn, Węgorzewo, Gołdap, Mr?gowo, Beskidy, Sudety, Olecko, Tatry,
Rysy"

O ofektach takich dzialan chyba nie musze mowic.

Jak  rowniez o tym, ze tzw "portali" nie da sie uzywac. Ja jakos nie trawie
wyskakujacych okienek, reklam i innego g*. Bodejbyscie z glodu zdechli.
Uzywam WebWashera, a hity, addservery i cale to barachlo tne juz na proxym.





Temat: [DlnŚl] Ma pociąg do dróg


Wrocławski oddział Polskich Linii Kolejowych zaproponował zarządowi
województwa dolnośląskiego układ &#8211; wyasygnuje 25 procent pieniędzy na
modernizację linii kolejowej z Jeleniej Góry do Wrocławia, w zamian za
umieszczenie tego zadania w Regionalnym Programie Operacyjnym nadzorowanym przez
marszałka województwa dolnośląskiego. Program jest współfinansowany przez Unię
Europejską.
Zarząd odmówił


I bardzo dobrze. Brawa dla Zarzadu Wojewodztwa Dolnoslaskiego za
odwage.
Kolej to studnia bez dna nieprzyjazna dla podroznych
Mozna wyliczac, ogranicze sie do kilku przykladow:

a) linia Walbrzych Mezimesti, najkrotsze polaczenie do Czech, mozna
bylo przyciagac mnostwo turystow w atrakcyjne Skalne Miasta. Co robi
PKP uruchamia tylko pociag relacji Walbrzych Mezimesti zamiast
bezposredniego weekendowego i wakacyjnego z Wroclawia.
Poczatkowo przejazd jest obslugiwany przez czeski szynobus - z powodu
znacznej ceny przejazdu przez granice turysci dojezdzaja pociagiem do
Mieroszowa a dalej przesiadaja sie w PKS do granicy. Po prau latach PKP
zorientowalo sie, że trzeba wprowadzic bilety kartkowe. Jednak
wiekszosc i tak przesiadla sie na samochody lub na jednodniowe
wycieczki autokarowe z Biurem Podróży. Pociag powoli upada - czeski
szynobus jest zastepiony przez polski ciezki sklad spalinowy - czas na
przesiadke z pociagu z Wroclawia ponad jedna godzine. 10 minut po
odjezdzie pociagu do Mezimesti pojawia sie pospiech bodajze z Lublina.
Dalej PKP zamyka bufet na dworcu Walbrzych Główny.
Podbnie niszczeje bufet na stacji Kłodzko Główne. Kiedys swietnie
prosperowal jak kolejarze realizowali swoje bony obiadowe dla
podroznych byl zwyczajnei zbyt drogi. Jednak oplaca sie ludziom
zzewnatrz utruchomic dwa kioski ze slodyczami. Bufet kolej zamyka robi
tam poczekalnie a dwa lata temu to jest juz tylko smierdzacy dziki
kibel - zapach moczu. A linia walbrzych Mezimesti jako nierentowna
zostaje zamknieta.

b) linia Marciszow Lubawka. Chyba 8 lat temu jechalem tam szynobusem.
Pare lat temu PKP postanawia zamknac linie. Pojawiaja sie Czesi -
chcemy jedzic, przygotowuja cennik.
Mowia dajcie nam tory my zrobimy pociag miedzynarodowy do Kralowca. PKP
mowi nie,
jeszcze przez rok jezdza pociagi, czekaja spokojnie az czesi wycofaja
sie i zamykaja linie.
Obecnie znowu pojaiwaja sie fantastyczne plany, że za pieniadze z UE
beda pociagi
ze Zlotoryji do Lubawki i do Niemiec.

c) linia Klodzko Kudowa. PKp chce ja zamknac, na ostre protesty
postanawia utrzymac na niej ruch. Wyciagaja kase i uruchamiaja pocoag o
godzinie 3 rano z hakiem - pociag
dla kolejarzy i dla pijakow wracajacych z nocnych libacji w Klodzku do
Kudowy...
Owszem w druga strone pociag ten zaraz wyjezdza z Kudowy do Klodzko i
jest na miejscu
w Klodzku o 7:30 tylko mlodziez ktora chce jechac do szkoly na przyklad
z Polanicy
do Klodzka nie ma mozlwiosci poworotu koleja, dopiero na drugi dzien.
Zatem stad prosta droga do wykazania, ze pociag jest nierentowny i
linei trzeba zamknac.
A 4 lata temu powstawaly strategie, ze bedzie pociag Kudowa Nachod,
owszem jest
regularna czeska linia.

Przykladow jest znacznie wiecej...
I wcale sie nie dziwie, ze Zarzad Wojewodztwa Dolnoslaskiego odmowil w
sprawie Jeleniej Gory. Kazdy intelignetnie myslacy czlowiek zauwazy,
że z jednej strony kolej chce grube pieniadze na modernizacje lini do
Jeleniej a z drugiej strony zapowiada, że zamknie linie
do Szklarskiej Poreby. Chociaz tez byly strategie, programy ile to
kosztuje polaczenie Jakuszyc z Harachovem.

Ja to moglbym Zarzadowi zyczyc jeszcze wiekszej odwagi - wzorem jest
byla premier Wielkiej Brytani - zelazna dama i powiedzenie PKP NIE..
Lepiej jest pieniadze na modernizacje koleji przeznaczyc na ekologiczne
autobusy na gaz dojezdzajace do znanych miejscowosci nawet wzorem
Czechow tzw. cyklobusy.

Zaraz wywolam tutaj burzliwa dyskusje, ni bede w niej bral udzialu.
Przedstawilem tylko swoj punkt widzenia. Oczywiscie dworcow lini zal,
ale one moga zaistniec na nowo dopiero po wprowadzeniu prywatnego
przeowoznika - jesli wogole taki sie znajdzie i bedzie chcial
zainwestowac grube pieniadze w ta ruine. A niestety kiedys Polsce udalo
sie przedluzyc
magiczna date - kiedy kraj zobowiazal sie na tory wprowadzic
konkurencje.
Prawdziwych kolejarzy tez zal... a sentymenty kolejowe trzeba zostawic
na Czeska Republike.

pozdrawiam
Tomek





Temat: historia hotelarstwa

Ja tez potrzebuję historie hotelarstwa polskiego ,bo piszę pracę ale taką zaliczeniową na semestr.W internecie nic nie ma poza jakąs wzmianką tutaj.Ksiązek nie zamierzam kupować ,bo są drugie i td i na jeden raz to mi nie potrzebne.Moze ktos cos ma???albo w necie znalazł??

wałkowałam ten temat na organizacji pracy w hot. to mam nadzieje, ze sie przyda troche tego jest, przy okazji powtórze to sobie;):

W 1187r. zbudowano hospicjum przy klasztorze zakonu rycerskiego Joannitów w Poznaniu zwany
"komandorium" . Powstały też karczmy przydrożne: "Błękitna", "Wysoka", "Popas", "Hulanka" prowadzone przez szlachtę, zakonników, Żydów.
W średniowieczu karczmy nazywano tabernami
w XVII w. powstało wiele domów zajezdnych Pierwszy budynek hotelowy to "Marywil" zbudowany w latach 1686-1695 z inicjatywy królowej Marii Kazimiery Sobieskiej w Warszawie. Pod koniec XIX w. powstały w Polsce:
a) dyliżansy pocztowe
b) zajazdy
c) zajazdy wiejskie, tzw. austeria
np. w 1776r. we wsi Dobra pod Strykowem.
W 1824r. w Królestwie Polskim powstał zbiór wzrorów na budowę " domów zajezdnych".

Pierwsze luksusowe hotele w Polsce to :
1787r. hotel "Pod Białym Orłem" oraz "Hotel Pruski" przemianowany w 1803r. na "Hotel Angielski", miały siedzibę w W-wie.
Najstarszy waszawski hotel czynnuy do dziś, to "Orbis europejski". W 1901 wybudowano w W-wie hotel "Brystol" , a w 1913 hotel "Polonia". W Poznaniu w 1842 wybudowano hotel "Bazar". Na przełomie XVIII/XIX w. wybudowano hotele: "Saski", "Wiedeński", "Francuski", do dziś czynne są hotele: "Rzymski", "Continental" i "Britania".
W Krakowie powstała oberża "Pod Węgierskim Królem", hotel "Pod Złotą Kotwicą", hotel czynny do dziś "Pod Różą", "Grand Hotel" i hotel "Francuski". Oprócz tego powstały hotele: "Pod Orłem" w Bydgoszczy, hotele " Grand " i "Savoy" w Łodzi, hotele "Europa" i "Wiktoria" w Lublinie, hotel "Grand" w Sopocie, hotel "Bast" w Inowrocławiu.
W okresie międzywojennym hotelarstwo słabo rozwijało się. W 1928r. powstał hotel "Polonia" w Poznaniu, w Krynicy wybudowano luksusowy pensjonat "Patria". W czasie wojny zniszczonych zostało wiele hoteli. Niektóre odbudowano po II-ej wojnie: w 1949r. wybudowano hotel "Monopol" w Gdańsku. W 1955r. hotel "MDM" w W-wi w 1957r. hotel "Grand" w W-wie. Był to pierwszy hotel z węzłami higieniczno - sanitarnymi (whs) w każdym pokoju!
Rozwój hoteli, pensjonatów i domów wypoczynkowych nastąpił po 1961r.
1961r. "Dom Chłopa" w W-wie
1964r. "Orbis Merkury" w Poznaniu
1965r. "Orbis Cracovia" w Krakowie
1967r. "Scanpol"w Kołoobrzegu
1969r. "Orbis Kosmos" w Toruniu
1969r. "Orbis Polan" w Zielonej Górze
1970r. :Orbis Arkona" w Szczecinie

W latach 70-tych wprowadzono do Polski hotele w ramach międzynarodowych systemów hotelowych: amerykańskiego: INTERCONTINENTAL HOTELS CORPORATION , w latach 90-tych powstał amerykański: MARRIOT CORPORATION, austriacki: RANGER INTERNATIONAL HOTELS, angielski: TRUSTHOUSE FORTE i francuski: NOVOTEL.
W 1974r. w ramach IHC wybudowano hotel " Orbis Forum" w W-wie.
"Novotele" wybudowano w: Gdańsku, Olsztynie, Poznaniu, Sosnowcu, W-wie, Wrocławiu.
Hotel "Solny" wybudowano w Kołobrzegu i "Reda" w Szczecinie.
1974r. "Polonez" w Poznaniu
1976r. "Victoria" ***** w W-wie
1976r. "Orbis Holiday Inn" w Krakowie
1974r. "Orbis Kasprowy" w Zakopanem (wybudowany przez Jugosławian)
1981r. "Orbis Mronowia" w Mragowie (wybud. przez Szwedów)
Powstały też instytucje spółdzielcze. Spółdzielcze biuro podróży "Turysta" wybudowało hotel "Pod Dębami" w Dębach pod Warszawą, motel "Turysta" w Częstochowie", pensjonat "Monika" w Kołobrzegu".
Ogólnokrajowa spółdzielnia turyst. (OST) "Gromada" wybudowała hotel "Gazda" w Zakopanem. W 1981r. hotel "Leśny" w Białymstoku i "Świętokrzyski" w Cedzynie koło Kielc. W 1987r. OST "Gromada" wybudowała hotel **** "Rodło" w Pile do przyjmowania gości niepełnosprawnych. Powstała też spółdzielczość wiejska. Centrala Rolnicza Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" wybudowała motel "Polonia" w Podstolicach, hotel "Polichno" w Polichnie, zajazdy "Stary Koń" koło Konina, "Hajduczek" w CHełmie koło Pniew , hotel "Zajazd Piastowski" w Kazimierzu Dolnym. W latach 80-tych powstały prywatne pensjonaty i hotele.
Hotele " Zajazd Napoleański ****" w W-wie, "Maria ***" w W-wie , "George" hotel w Nadarzynie , oraz pensjonat "Biała Dalia" w Konstancinie. W latach 90-tych napłynął kapitał zagraniczny i powstały hotele: "Marriot", Jan III SObieski", "Altea".
W 1991r. hotel "Park" nad jeziorem Malta w Poznaniu, oraz hotel "Amber Baltic" w Międzyzdrojach.
W 1992r. "City - Hotel Bydgoszcz" w Bydgoszczy. Najeży on do systemu Viena International Hotel.



Temat: PKP likwiduje lubelskie ekspresy
PKP likwiduje lubelskie ekspresy

Jacek Brzuszkiewicz 25-11-2002, ostatnia aktualizacja 25-11-2002 00:01

PKP likwiduje wszystkie lubelskie pociągi ekspresowe. Będziemy jeździć
taniej, ale dłużej i w brudnych wagonach

15 grudnia Polskie Koleje Państwowe wprowadzają nowy rozkład jazdy.

Na liście tzw. pociągów kwalifikowanych nie ma ani jednego lubelskiego
ekspresu. Lublin straci szybkie połączenia z Krakowem (ekspres
"Jagiełło"), Wielkopolską i Lubuskiem ("Lubuszanin") i Wybrzeżem
("Czartoryski" - ekspres, jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, będzie
kursował, ale tylko w niektóre weekendy wakacji).

- Likwidujemy lubelskie ekspresy, bo z powodu niskiej frekwencji musimy
do nich za dużo dopłacać - nie kryją w biurze warszawskiej spółki Inter
City, która w PKP odpowiada za ekspresy.

- W miejsce zlikwidowanych pociągów, w miarę możliwości, wprowadzimy
pociągi pospieszne. Nowością będzie poranne połączenie z Warszawą
pociągiem pospiesznym "Lublinianin", który ma wyjeżdżać z lubelskiego
dworca ok. godz. 5.40. Z kolei podróżnych do Krakowa dowieźć ma
pospieszny "Sztygar" - informuje Mikołaj Sidoruk, zastępca dyrektora
Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Lublinie.

Co oznacza ta zmiana? Kupując bilet na pociąg ekspresowy musimy nabyć za
9 złotych miejscówkę, dzięki której mamy w wagonie konkretne miejsce.
Kolej na pociągi ekspresowe może więc sprzedać tyle biletów, ile jest
miejsc. Inaczej jest z pociągami pospiesznymi. Kasy kolejowe sprzedają
tam bilety bez ograniczeń - jego zakup wcale nie gwarantuje nam
siedzącego miejsca w pociągu. Mimo że dzień wcześniej nabyliśmy bilet,
podróż pospiesznym z Lublina do Krakowa możemy spędzić na korytarzu bądź
w toalecie.

Ale miejsce w pociągu to nie wszystko. Kto nawet rzadko jeździ koleją,
wie, czym różnią się ekspresy od pospiesznych. W wagonach ekspresowych
jest czysto i schludnie: wykrochmalone pokrowce na zagłówkach, czyste
siedzenia, umyte okna, mydło i ciepła woda w toalecie. Zupełnie inaczej
jest w pospiesznych. Za ruch tych pociągów odpowiada ledwo wiążąca
koniec z końcem Dyrekcja Przewozów Regionalny PKP w Lublinie. By
zobaczyć różnicę, wystarczy wrócić z Warszawy do Lublina pociągiem
pospiesznym "Roztocze" - smród, lepiące się od brudu dziurawe siedzenia,
pourywane stoliki.

Na niższym standardzie nie koniec. Pociąg pospieszny między Lublinem a
Warszawą zatrzymuje się na pięciu stacjach: w Nałęczowie, Puławach,
Dęblinie, Pilawie i Otwocku. Ekspres tylko w Puławach. Podróż ekspresem
do stolicy jest więc o prawie pół godziny krótsza. Mniej przystanków to
także mniej wagonowych kradzieży, bo złodzieje, grabiąc podróżnych,
wysiadają na najbliższej stacji.

Na koniec jedyna dobra wiadomość. Lublin w nowym rozkładzie jazdy co
prawda straci ekspresy, ale zachowa pociąg o najwyższym standardzie -
Inter City. Dziś "Bystrzyca" kursuje przez Warszawę do Poznania. W nowym
rozkładzie jazdy lubelski Inter City kursować ma przez Puławy, Warszawę,
Leszno i Poznań aż do Wrocławia.

Zrodlo:

http://www1.gazeta.pl/kraj/1,34309,1168862.html





Temat: Koniec busów do Wawy za 5 lat ?
http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=7911

Z Warszawy do Lublina w 100 minut w... 2013
PKP Polskie Linie Kolejowe planują przebudowę torów na trasie Warszawa -
Lublin - Dorohusk. Lubelski oddział spółki za dwa miesiące chce ogłosić
przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej. Jeżeli pomysł
zaakceptuje Ministerstwo Infrastruktury, z Lublina do Warszawy będzie można
dojechać w 100 minut. Prace budowlane mogłyby ruszyć w 2013 roku.
W sierpniu ubiegłego roku Ministerstwo Rozwoju Regionalnego osunęło
modernizacje linii kolejowej Warszawa - Lublin - Dorohusk z listy kluczowych
inwestycji. Było to wielkie rozczarowanie dla lubelskiej spółki PKP PLK. -
To połączenie było priorytetowe dla rozwoju Lubelszczyzny - tłumaczy Andrzej
Janasz, zastępca dyrektora ds. technicznych PKP PLK Oddział Regionalny w
Lublinie. - Oprócz przyspieszenia podróży do stolicy, linia mogłaby mieć
kluczowe znaczenie dla naszego regionu przy organizacji Euro 2012. Tędy
biegnie przecież najkrótsza trasa na Ukrainę. Spółka postanowiła szukać
innych rozwiązań.

- Nie zamierzamy rezygnować z inwestycji - mówi Dariusz Torczyk, kierownik
kontraktu modernizacji linii nr 7. - Dziś wysyłam do Ministerstwa
Infrastruktury odpowiednie dokumenty, które ułatwią pozyskanie środków
unijnych z programu transeuropejskich korytarzy transportowych. Chcemy za
dwa miesiące ogłosić przetarg na dokumentację przedprojektową. Myślę, że są
duże szanse na akceptację rządu dla naszego pomysłu.

Obecny stan techniczny linii nie pozwala na jazdę pociągów z prędkością
wyższą niż 120 km/h. Dotyczy to odcinków jednotorowych Otwock - Pilawa i
Wólka Okopska - Dorohusk. - Dlatego też niezbędne jest przygotowanie
dokumentacji przedprojektowej, która określi, co PKP planuje zrobić oraz jak
pozyskać na to pieniądze - dodaje Sławomir Sadowski z Biura Informacji i
Promocji Ministerstwa Infrastruktury. - Efektem modernizacji powinno być
przede wszystkim dostosowanie infrastruktury technicznej do planowanej
wielkości przewozów pasażerskich i towarowych oraz co najmniej do
minimalnych parametrów eksploatacyjnych określonych w tzw. umowach AGC i
AGTC. Dla pociągów pasażerskich jest to prędkość do 160 km/h, a w ruchu
towarowym do 120 km/h.

PKP PLK przewidują, że modernizacja zwiększy komfort podróży, skróci czas
przejazdu i poprawi konkurencyjność kolei przez większą punktualność.
Dodatkowo konieczna będzie eliminacja barier architektonicznych dla osób
niepełnosprawnych oraz innych osób o ograniczonej zdolności ruchowej.
Przebudowa linii ma kosztować 1,2 mld euro.

- Gdyby udało się pozyskać pieniądze unijne, moglibyśmy ruszyć z budową w
2013 roku - podsumowuje Dariusz Torczyk. - Inwestycja pozwoliłaby
mieszkańcom Lublina dojechać do Warszawy w 100 minut, może nawet krócej.

(źródło: Kurier Lubelski, 22 lutego 2008)

Ile będzie jechał bus przy założeniu, że będzie tam do 2012 roku droga
ekspresowa a dopuszczalna v max wynosi 100 km/h ? Oczywiście z
uwzględnieniem odcinków ulic miejskich z "dworca busowego" w  Lublinie do
centrum Wawy ?

No i pytanie drugie - już retoryczne - na ile jest to realne a na ile jest
to chciejstwo i polityczna bajka ...

Jagular





Temat: absurd! - podróż na trasie Lublin - Ustka
odpowiedz na moje zgłoszenie reklamacyjne:

                  Warszawa, dnia 13.05.2005r.

BWS1-780/49 /05

Dzień dobry!
Odpowiadając na  zapytanie  dotyczące opłaty za przejazd na trasie Lublin &#8211;
Ustka &#8222;PKP Intercity&#8221; spółka z o.o. &#8211;Biuro Sprzedaży stwierdza, iż faktycznie
 udzielono Pani informacji niezgodnej   z ofertą taryfową.
W związku z powyższym wyjaśniamy poniżej powstałe niezgodności:
Przejazd w relacji Lublin &#8211; Słupsk pociągami TLK &#8222;Gałczyński&#8221; i Ex &#8222;Szkuner&#8221;
odbywa Pani na podstawie biletu kombinowanego tzn. dwoma kategoriami pociągu
tego samego przewoźnika ( PKP IC, 1 blankiet biletu na przejazd + stosowne
dopłaty).Natomiast na ostatni odcinek podróży wykupić należy odrębny bilet (
Słupsk &#8211; Ustka, przewoźnik &#8221;PKP Przewozy Regionalne&#8221;, kategoria pociągu &#8211;
osobowy).
Koszt przejazdu (dla jednej osoby dorosłej i dziecka do lat 16) kształtuje się
następująco :
Rodzina z PKP IC &#8211; przejazd na podstawie biletu kombinowanego w relacji Lublin
&#8211; Słupsk
osoba dorosła (ulga 33%)
 50,79 zł + 13,00 zł (10,00 zł Ex +3,00 zł TLK)miejscówki = 63,79 zł
dziecko
0-4 lat przejazd bezpłatny + koszty miejscówek, jeżeli rezerwowane jest
miejsce dla dziecka,
od 4 lat &#8211; do wieku szkolnego &#8211; 37% ulgi + dokument stwierdzający wiek dziecka,
wiek szkolny &#8211; do 16 roku życia &#8211; 37% ulgi + legitymacja szkolna , w przypadku
jej braku ulga 33% + dokument stwierdzający wiek dziecka
koszt biletu dziecka przy zastosowaniu ulgi 37%
47,75 zł + 13,00 zł ( miejscówki) = 60,75 zł
Przy uldze 33% koszt biletu jak przy przejeździe osoby dorosłej.

Koszt przejazdu w relacji Słupsk &#8211; Ustka ( pociąg osobowy PKP PR)
Przejazd rodzinny (w przypadku dziecka zasad jak wyżej)
osoba dorosła &#8211; ulga 33% -  cena  3,08 zł
dziecko           - ulga 37%  -   cena 2,90 zł

Koszt bilety za przejazd  dla 1 osoby według  taryfy normalnej w relacji
Warszawa Wschodnia &#8211; Ustka :
pociąg kategorii Ex Warszawa Wsch. &#8211; Słupsk = 83,00 zł
pociąg osobowy                        Słupsk  - Ustka =   4,60 zł.
Jednocześnie pragniemy przeprosić Panią za napotkane trudności w uzyskaniu
rzetelnych informacji wyrażając nadzieję, iż udzielona odpowiedź będzie
satysfakcjonująca.                      

                         Dyrektor Biura

                        (...)  





Temat: Bratysława Wiedeń Budapeszt 5-9.07.2007
Biuro Turystyki Studenckiej "Master-Tur" przy współpracy z Samorządem Studenckim UMCS w Lublinie zaprasza na wyjazd do trzech europejskich stolic.

BRATYSŁAWA WIEDEŃ BUDAPESZT
5-9 LIPIEC 2007 ROK

Dzień I (5 lipiec, czwartek)
Zbiórka uczestników i wyjazd; Lublin 18.00 (ul. Radziszewskiego, pod „Chatką Żaka”), Stalowa Wola 19.30 (przed dworcem PKS), Rzeszów 21.00 (przed dworcem PKP), Kraków 0.30 (plac Matejki). Przejazd przez Myślenice, Chyżne. Postoje na trasie. Możliwość zakupu posiłków (indywidualnie). Przekroczenie granicy Chyżne / Trstena. Dalsza podróż przez terytorium Słowacji w kierunku Bratysławy przez Żylinę, Trnawę.

Dzień II (6 lipiec, piątek) BRATYSŁAWA
Przyjazd do hotelu w godzinach porannych i zakwaterowanie(hotel około 25 km od centrum Bratysławy). Czas wolny na odpoczynek. Następnie przejazd na zwiedzanie stolicy Słowacji z licencjonowanym przewodnikiem: Zamek Bratysławski, Katedra św. Marcina, starówka miasta, neoklasyczny Pałac Prymasowski, Parlament słowacki. Czas wolny na zakup pamiątek, indywidualne zwiedzanie. Zakupy w hipermarkecie. Powrót do hotelu. Nocleg.

Dzień III (7 lipiec, sobota) WIEDEŃ
Wyjazd do Wiednia około godz. 9.00. Zwiedzanie stolicy Austrii
z licencjonowanym przewodnikiem: Wzgórze Kahlenberg, gdzie zobaczyć można m.in. panoramę Wiednia i miejsce poświęcone królowi Janowi III Sobieskiemu z czasów odsieczy wiedeńskiej. Belweder, Katedra św. Szczepana, Stare miasto, Holfburg, Schonbrunn (letnia rezydencja Habsburgów), Parlament, Opera Wiedeńska, oraz kompleksy pałacowo - zamkowe Habsburgów, Park Ludowy. Przejazd do dzielnicy z ciekawą architektonicznie zabudową Hundertwassera. Czas wolny na zakup pamiątek i posiłek (indywidualnie). Powrót do Bratysławy na nocleg około 22-ej.

Dzień IV (8 lipiec, niedziela) BUDAPESZT
Około godziny 900 wyjazd do Budapesztu. Po drodze do stolicy Węgier zwiedzanie zespołu zamkowego z Katedrą św. Stefana na wzgórzu Esztergom (największy kościół na Węgrzech, piąty co do wielkości na świecie). Przyjazd do Budapesztu i zwiedzanie z licencjonowanym przewodnikiem: Bazylika św. Stefana, Wzgórze Gellerta (panorama miasta), Parlament, Dzielnica Zamkowa, stare miasto. Czas wolny. Wieczorem (dla chętnych) rejs statkiem turystycznym po Dunaju z lampką szampana przy melodii walca, podziwiając tym samym piękny widok Budapesztu po obu stronach rzeki (koszt indywidualny 40 zł).
Panorama Budapesztu nocą z tarasu widokowego na zamku. Około godziny 23-ej wyjazd do Polski. Możliwość zakupów w hipermarkecie w okolicach Budapesztu.

Dzień V (9 lipiec, poniedziałek)
Przejazd przez terytorium Węgier, Słowacji. Przekroczenie granicy w godzinach porannych. Postój na trasie na posiłek (indywidualnie). Powrót do Lublina w godzinach południowych. Zakończenie wyjazdu.

Koszt wyjazdu 490 zł

ŚWIADCZENIA: przejazd autokarem lub busem klasy lux marki zachodniej (Mercedes lub Scania) z pełnym wyposażeniem; barek, toaleta, DVD/Video, klimatyzacja, 2 noclegi w okolicach Bratysławy, pokoje 2,3 i 4-osobowe z TV, łazienkami, zwiedzanie miast i obiektów (Kahlenberg, Esztergom, Bazyliki), ubezpieczenie KL, NNW, opieka pilota na trasie, zwiedzanie miast z licencjonowanymi przewodnikami (Bratysława, Wiedeń, Budapeszt), opłaty komunikacyjne (parkingi, autostrady).

Informacje i zapisy:

Piotr Toczek, tel.: 693-425-910,

Maciej Kocik, tel.: 692-318-386,

e-mail: www.samorzad.umcs.lublin.pl



Temat: Szybka kolej Lublin-Warszawa
Rząd sięga do Unii Europejskiej po pieniądze na dokumenty niezbędne do przebudowy linii kolejowej z Lublina do Warszawy. Po przeprowadzeniu inwestycji podróż do stolicy może skrócić się o godzinę. To, czy pieniądze dostanie, okaże się w sierpniu.

O wysłaniu bardzo ważnego dla Lubelszczyzny listu poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Urzędnicy proszą o dofinansowanie siedmiu przedsięwzięć. W tym - na wniosek kolejarzy - o pieniądze na studium wykonalności linii kolejowej nr 7, która wiedzie z Dorohuska (przejście graniczne z Ukrainą) przez Chełm i Lublin do Warszawy.

- Wniosek dotyczy przygotowania niezbędnej dokumentacji przedprojektowej - tłumaczy Teresa Jakutowicz, zastępca dyrektora Biura Informacji i Promocji. Na napisanie dokumentacji trzeba 1,6 mln euro, z czego połowę może dać Unia Europejska z Funduszu TEN-T.

Choć pieniądze nie byłyby jeszcze przeznaczone ani na roboty, ani nawet na plany, z którymi budowlańcy
mogliby ruszyć w teren, to i tak przybliżyłyby Lubelszczyznę do przebudowy linii kolejowej. - Studium wykonalności jest niezbędne dla dalszego przygotowania inwestycji - przyznaje Krzysztof Łańcucki, rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, która odpowiada za tory.

Dla naszego regionu "siódemka” to najważniejsza linia. Jest jedyną alternatywą dla podróżnych, którzy chcą się dostać z Lubelszczyzny do stolicy, a nie chcą, lub nie mogą, skorzystać z samochodu. Podróż pociągiem jest bezpieczna, nie traci się czasu i nerwów, stojąc w korkach.

Teraz jazda z Lublina do Warszawy trwa 2,5 godziny, po remoncie może zająć 90 minut a nawet... niecałą godzinę. Wszystko zależy od tego, który wariant przebudowy wybierze PKP PLK. Autorzy studium wykonalności mają przygotować kilka wersji.

Pierwsza zakłada tylko zabezpieczenie linii przed dalszą degradacją, choć kolej zapowiada, że po tak minimalistyczny wariant nie sięgnie. Drugi przewiduje doprowadzenie torów do dawnej świetności. Realizacja trzeciej wersji umożliwiłaby pociągom pasażerskim jazdę z prędkością 160 km/h. Czwarty, najbardziej śmiały, zakłada umożliwienie przejazdu z prędkością do 200 km/h pociągom z wychylnym pudłem.

Listę projektów, które dostaną pieniądze z TEN-T, unijni eksperci zatwierdzą w sierpniu. Na generalny remont torów potrzeba 700-800 mln euro.

Pieniędzy można szukać w kasie państwa, ale o wiele pewniejszym rozwiązaniem jest zapisanie inwestycji w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013. Kolejowa inwestycja znalazła się już w tym programie, ale na liście rezerwowej (potem została z niej usunięta).

Jeśli to się nie uda, szybszym pociągiem pojedziemy do Warszawy w najlepszym przypadku w 2015-2016 r.



Jeśli się uda....
A uda się? Jak myślicie?



Temat: Czy pojadą busy na trasie Kutno-Łódź?
Jednak udało się komuś złamać monopol i busy pojadą z Kutna do Łodzi od września.

We wrześniu na kutnowskim rynku komunikacyjnym zacznie kursować prywatny bus z Kutna do Łodzi. Kutnianie liczą, że będą mogli trasę tą pokonać szybciej niż zwykłym PKS- em. Prywatny przewoźnik zapewnia, że w przyszłości chciałby wozić mieszkańców naszego miasta również do Płocka i Warszawy.
Prawdopodobnie od 12 września na trasie Kutno - Łódź zacznie jeździć prywatny bus. Kutnianie cieszą się, że wkrótce będą mogli szybko i sprawnie dotrzeć do miasta wojewódzkiego. Tym bardziej, że podróż pks-em trwa, aż półtorej godziny.
- Do Łodzi jest około 50 kilometrów– mówi Gosia Michalak, studentka. - Niekiedy ich pokonanie zajmuje wieczność. Okazuje sie, że pociąg osobowy, pośpieszny i autobus jadą ponad półtorej godziny. Najlepiej jest więc jeździć własnym autem. Uważam, że dzięki prywatnym przewoźnikom nastąpi ożywienie tego rynku. Nie mogę się już doczekać - dodaje.
Właściciel prywatnej firmy przewozowej z Lublina zapewnia, że dzięki jego usługom czas podróży z Kutna do Łodzi skróci się. Podróż ma trwać 1.15 h. Cena normalnego biletu to 10 złoty, a ulgowy to od 7 do 8 złotych.
- W przyszłości chciałbym jeździć także z Kutna do Warszawy oraz Płocka – mówi Marek Ślebocki, właściciel firmy. - Mam nadzieje, że będzie tam łatwiej otrzymać przystanki oraz koncesje. Muszę przyznać, że urząd miasta utrudniał mi rozpoczęcie działalności przewozowej w Kutnie. Po raz pierwszy spotkałem się z taką postawą samorządów.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku, zainteresowanych naszym rynkiem komunikacyjnym było trzech przewoźników. Jedynie firmie Marka Ślebockiego udało się, dwaj inni przewoźnicy się wycofali. Zgody na korzystanie z kutnowskich przystanków nie wyraziły wówczas władze miasta. Swoją decyzję tłumacząc względami technicznymi oraz bezpieczeństwa.
- Urząd miasta nie wydał zgody na tego typu przewozy głównie z powodu zagrożenia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego – mówi Joanna Brylska z biura prasowego UM . - W okolicy przystanków na których, chcieliby się zatrzymywać przewoźnicy występuje duży ruch, nie ma tam również zatok, na które można byłoby wjechać. Poza tym przewoźnicy chcieliby tam się zatrzymywać w określonych godzinach. Tymczasem analiza ich rozkładu z rozkładem MZK czy PKS pokazała, że jest to nie możliwe.
Przewoźnicy poczuli się pokrzywdzeni taką postawą władz lokalnych .O rozstrzygnięcie tego sporu zwrócili się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta w Warszawie. W konsekwencji kutnowskie władze samorządowe zostały ukarane karą pieniężną.
- Poprzez takie postępowanie władze samorządowe nadużyły swoją pozycję – mówi Aneta Styrnikz biura prasowego UOKiK w Warszawie. - Popierając tylko wybranych przewoźników, czyli MZK i PKS, naruszyli również swobodę prowadzenia działalności gospodarczej


Duży ruch w Kutnie - niezwykle śmieszny argument. Swoją drogą to ciekawe, że firmy z Lublina zaczęły interesować się transportem w Polsce środkowej.
Natomiast jeśli chodzi o trasę Kutno-Warszawa, nie wydaje mi się, żeby tam busy stanowiły jakąkolwiek konkurencję dla pociągów pospiesznych poza cenową.



Temat: Dziennikarski "popis" w "Kurierze Lubelskim"


OPINIE: Podróże kształcą


No właśnie, tytuł adewatny do treści, ale czy Redaktor czegoś się z tej
podróży nauczył?


Nim wsiedliśmy do autobusu, który miał nas dowieźć do miasta Kafki i
Hrabala, należało się dostać pociągiem do Wrocławia. I tu nastąpiło
zaskoczenie. Biuro obsługujące wyjazd dostarczyło bilety na trasę wiodącą
przez... Warszawę i Poznań. - Gdzie Rzym, a gdzie Krym?! - łapali się za
głowę znajomi, którym opowiadaliśmy o tym. A jednak w tym szaleństwie była
metoda.


Totalna nieznajomość zagadanienia. Ciekawe, czy ten sam Pan Redaktor z
Warszawy do Krakowa samochodem pojedzie przez Radom-Kielce (krótsza trasa),
czy "gierkówką" do Katowic, obwodnicą Bielską do autostrady A-4 i dalej do
Krakowa (szybciej)????


Okazało się, że ekspres Lubuszanin odjeżdża z Lublina o godz. 14.44 i do
Poznania dociera o godz. 20.01. Tam trzeba było się przesiąść na pociąg
zmierzający przez Wrocław i o 22.30 już można było się witać ze stolicą
Dolnego Śląska. Tymczasem zmierzający, zdawałoby się, prostszą trasą
pospieszny Lublin - Wrocław (m.in. przez Radom) wyrusza z naszego grodu
zaledwie osiem minut po Lubuszaninie, o 14.52, ale na miejsce dociera o
całą
godzinę później, bo o 23.37! Dla jasności dodamy, że pierwsza z tras jest
dłuższa od drugiej o całe 90 kilometrów, więc logika wskazuje, że powinno
się nią podróżować znacznie dłużej.



podobnie jak samochodem osobowym - jedziemy po torach szybszych i pociągami
kwalifikowanymi (często dłużej, ale szybciej), czy po torach wolniejszych
(krócej, ale zawsze dłużej)...


Jakie wnioski można wyciągnąć z tej małej lekcji? Pierwsza i podstawowa:
nie
wierzmy logice, w PKP ona nie obowiązuje. To co prostsze okazuje się być
dużo bardziej pokrętne. Wniosek drugi: trasy kolejowe podlegające rządom
lubelskiej i sąsiednich dyrekcji na południu kraju są znacznie gorsze od
tych zawiadywanych przez stolicę i Wielkopolan. Nasza polskość typu B i w
tym się przejawia. Inne podsumowania mogą sobie Państwo dopisać sami.
Reszta w pociągach normalna. Puszka tyskiego w Warsie - 7 zł. Kiełbasa
zbójnicka w cenie rzeczywiście zbójnickiej. Natomiast w Poznaniu prawdziwe
pocieszenie dla palących. Tam na peronach, w przeciwieństwie do wszystkich
stacji w kraju, wyznaczono miejsce dla tych, którzy poddają się temu
nałogowi.


Jakie wnioski ???? Proste:
a) najpierw należy wiedzieć o czym się pisze a dopiero pisać,
b) logika PKP w tym przypadku nie jest niewłaściwa. Weźmy choćby linię
Wawa-Gdańsk, Wawa-Katowice i jeszcze kilka magistralnych. Kwalifikowane w
pierwszej kolejności, podobnie jest z linią Wawa-Lublin.

Dla przykładu weźmy połączenia z Wrocławia do Wawy:
P i Ex przez Ostrów Wlkp., Sieradz, Łódź,
IC i Ex przez Leszno, Poznań
P i Ex przez Opole, Częstochowę

Pozdrawiam,





Temat: Lotnisko Kielce
BIZNES | TRANSPORT | Nowe porty lotnicze na mapie Polski
Lotniska: najbardziej zaawansowana inwestycja w Lublinie, Kielce wciąż walczą o pieniądze

Co najmniej cztery nowe porty lotnicze mają zostać otwarte do 2012 roku. Wiele wskazuje, że pierwszy powstanie pod Lublinem, a pod Kielcami w ogóle może go nie być.
KATARZYNA
KOZIŃSKA-MOKBZYCKA
katarzyna.kozinska@infor.pl

Za kilka dni Komisja Europejska ma wydać werdykt w sprawie dofinansowania budowy lotniska w podkieleckich Obicach. Władze regionu liczą,
że UE przekona się do projektu, którego orędownikiem był
Przemysław Gosiewski. - Lotnisko ma być kołem zamachowym dla regionu. Świętokrzyskie nie jest uwzględnione w planach budowy autostrad.
Port lotniczy mógłby obsługiwać i pasażerów, i przewozy towarowe - mówi Iwona Potaczała, rzecznik urzędu marszałkowskiego.
KE nie przyjmowała argumentów samorządu twierdząc, że 39 mln euro dotacji zostanie zmarnowane, bo lotnisko na siebie nie zarobi. Teraz ocenę
wyda niezależny ekspert powołany przez Brukselę.
Kieleckie Obice są jednym z co najmniej czterech portów,
które mają uzupełnić białe plamy na lotniczej mapie Polski.
Łącznie na ich uruchomienie zostanie wydane co najmniej
800 mln zł. Do tego należy doliczyć nawet kilkaset milionów
na budowę lub rozbudowę infrastruktury okołolotniskowęj:
drogi, kolej dojazdową itp. Zdaniem resortu transportu
co najmniej dwa nowe lotniska są niezbędne na wschodniej
ścianie, gdzie dziś funkcjonuje tylko jedno-w Rzeszowie. Mają
powstać dwa: w podlubelskim Świdniku i w Białymstoku.
- Na początku listopada wystąpimy do Urzędu Lotnictwa
Cywilnego o promesę zezwolenia na założenie lotniska. Mamy
już zapewnione 49 mln euro z unijnego Regionalnego
Programu Operacyjnego - mówi Grzegorz Muszyński, szef
portu Lublin - Świdnik. Liczy, że w II połowie 2008
roku uda się ogłosić przetargi na budowę terminala i pasów.
Białystok chce wybudować lotnisko w Krywlanach. Pod koniec
października ostateczną decyzję w sprawie lokalizacji
ma podjąć sejmik, bo budowie sprzeciwiają się mieszkańcy.
- Bardzo się staramy, aby lotnisko zaczęło działać najdalej za
trzy lata - podkreśla Lech Wasilewski z podlaskiego urzędu
marszałkowskiego. W najtrudniejszej sytuacji są
promotorzy reaktywacji lotniska w Zegrzu Pomorskim koło
Koszalina. Rozwiązanie Sejmu LOTNISKA W POLSCE
8,58 mln pasażerów podróżowało samolotami w I półroczu 2007 r., w tym 4,4 mln osób odprawiły regionalne porty lotnicze
Udział portów w rynku podróży pasażerów w I półroczu 2007 r.
(w proc.)
Okęcie
Kraków Balice
Katowice-Pyrzowice 9,25
Gdańsk-Rębiechowo 9,01
Wrodaw-Starachowice 6,91
Poznań-Ławica 4,15
tódź-Lublinek 1,75
Rzeszów 1,49
Szczecin-Goleniów 1,17
Bydgoszcz 0,94
Zielona Góra 0,05
Źródło ULC
48,88
16,4
przekreśliło okazję na szybkie uchwalenie przepisów ułatwiających
przekazywanie nieruchomości pod lotniska z Agencji
Mienia Wojskowego do samorządów. Na razie Stowarzyszenie
Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego (SGiPPŚ), które
zajmuje się przygotowaniem inwestycji, dzierżawi 200 ha terenu
lotniska od AMW. UE może dofinansować rozbudowę 12
mln euro. Projektem interesują się też prywatni inwestorzy, ale
czekają na rozwiązanie kwestii własności terenu lotniska.
- Zgłasza się do nas bardzo wielu inwestorów, przede
wszystkim zagranicznych, którzy chcą się zaangażować w ten
projekt. Liczymy, że lotnisko zacznie funkcjonować w 2011 roku
- mówi Czesław Zdrojewski, dyrektor biura Stowarzyszenia
Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego, które dzierżawi
od AMW teren pod przyszłe lotnisko.*
GAZETA PRAWNA 2007-10-15



Temat: Pociąg z Kielc do Kołobrzegu jechał 21 godzin

Pociąg z Kielc do Kołobrzegu jechał 21 godzin
Monika Rosmanowska

  Kolejny niechlubny rekord pobity. Pasażerowie pociągu z Kielc do
Kołobrzegu dotarli na miejsce po 21 godzinach, bo w połowie drogi
okazało się, że w PKP zabrakło maszynisty i lokomotywy.

- To chyba jakaś kpina. Mamy XXI wiek, a PKP nie ma wystarczającej
liczby lokomotyw? - denerwuje się Marek Starościak, którego córki tym
właśnie pociągiem jechały na kolonie nad morze.

W ostatni piątek pociąg wyjechał z Kielc zgodnie z planem o godz. 20.13.
Do celu dotarł tuż przed godz. 18 następnego dnia, a więc po 21
godzinach podróży.

Problemy zaczęły się już w Skarżysku Kamiennej. Nawałnica, która w tym
czasie przeszła przez województwo, uszkodziła sieć trakcyjną. Naprawa
trwała prawie pięć godzin. Mocno opóźniony pociąg dojechał do Warszawy
Wschodniej. Tam poinformowano zdezorientowanych podróżnych, że pociąg
zakończył bieg, kierownik i konduktorzy po prostu wyszli, lokomotywę
odłączono.

Nikt nie udzielał informacji

- Córki nie wiedziały, co robić. Nikt nie udzielał żadnych informacji.
Bały się oddalić się od pociągu, bo przecież w każdej chwili mógł
ruszyć. W pewnym momencie chciałem nawet wsiąść w samochód i do tego
Kołobrzegu je zawieźć, ale były z grupą przyjaciół i wszystkich nie
byłem w stanie zabrać - opowiada Starościak.

Okazuje się, że jadący z Kielc pociąg miał się połączyć w Dęblinie z
taborem jadącym z Lublina. Nie zrobił tego, bo PKP zdecydowało, że ten
lubelski czekać nie musi.

- Nie wiedzieliśmy, jak długo potrwa naprawa uszkodzonej przez wichurę
sieci. Dlatego po godzinie zdecydowaliśmy, że nie będziemy dodatkowo
jeszcze opóźniać pasażerów z Lublina. Wybraliśmy opcję, w której ucierpi
mniej podróżnych - tłumaczy Paweł May z biura prasowego PKP Przewozy
Regionalne.

Maszynista skończył pracę i wrócił do domu

Maszynista i obsługa pociągu jadącego z Kielc, dowieźli więc podróżnych
do Warszawy i skończyli pracę.

- Nie było kadry ani dodatkowej lokomotywy. Musieliśmy czekać, aż
współpracująca z PKP firma dostarczy nam maszynę. Przez chwilę
zastanawialiśmy się też nad transportem zastępczym, ale byłoby to bardzo
kosztowne, a podróżni niekoniecznie dojechaliby wcześniej - informuje May.

Jak to możliwe, że kolei nie była przygotowana na awaryjną sytuację? -
Nie mamy problemów, ani z ludźmi ani ze sprzętem, ale w tym konkretnym
przypadku i na konkretnym dworcu nie mieliśmy dodatkowej lokomotywy i
trzeba ją było sprowadzić z innego miejsca w kraju. Są wakacje i w
przewozach mamy szczyt. Uruchomiliśmy 130 pociągów, codziennie wyjeżdża
ich już 3,5 tysiąca - zapewnia Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy PKP
Przewozy Regionalne.

Marek Starościak komentuje to krótko: - Zdecydowałem się wysłać dzieci
koleją, bo byłem przekonany, że tak będzie szybciej i wygodniej.
Przeliczyłem się.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce





Temat: Grudzień
Alkomat w każdym aucie? Podpisz petycję!

Chciałbyś, aby Twój samochód był wyposażony w alkomat? Jeśli tak - podpisz petycję skierowaną do Komisji Europejskiej na stronie www.alkocasco.pl lub w jednymz 8 miast w Polsce. Jest to apel do Komisji Europejskiej, by zachęcała producentów do seryjnego wyposażania samochodów w alkomat. Zbiórka podpisów pod petycją została zorganizowana w ramach akcji społecznej AlkoCasco – Alkomat w każdym aucie, zainicjowanej przez producenta wódki Soplica.
Na świecie producenci samochodów podejmowali i podejmują inicjatywy mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa podróży, w tym ograniczenie liczby kierowców jadących po alkoholu. To dlatego opracowywane są rozwiązania polegające na wyposażaniu samochodów w urządzenia sprawdzające stężenie alkoholu w organizmie kierowcy, które były lub będą wdrażane w niedalekiej przyszłości.

W ramach „AlkoCasco – alkomat w każdym aucie” Soplica – organizator akcji - chce zwrócić się do Komisji Europejskiej z petycją o wydanie dyrektywy zachęcającej wszystkich producentów do dodawania alkomatów do podstawowego wyposażenia samochodów. Dzięki temu każdy kierowca, który ma wątpliwości, czy w jego organizmie znajduje się jeszcze alkohol, mógłby je rozwiać i podjąć odpowiedzialną decyzję.

Badania przeprowadzone w ramach akcji AlkoCasco przez instytut Pentor we wrześniu br. potwierdzają zapotrzebowanie na tego typu inicjatywy. Blisko 60% respondentów (w niektórych grupach było to nawet ponad 70%) korzystałoby z alkomatu, gdyby był on częścią wyposażenia seryjnego auta.

Wszyscy, którzy chcą zwiększać bezpieczeństwo na drogach i podpisać się pod wnioskiem do Komisji Europejskiej zachęcającym do dołączenia alkomatów do wyposażenia aut mogą to zrobić elektronicznie na stronie www.alkocasco.pl lub w jednym z centrów handlowych w 8 miastach w Polsce. Akcja odbędzie się w godzinach 10-18 w następujących miejscach:

13 grudnia 2008 (sobota)
- Warszawa - CH Blue City, Al. Jerozolimskie 179
- Poznań - CH Poznań Franowo, ul. Szwedzka 6
- Kraków - CH Carrefour Witosa, ul. Witosa 7.
Tu w godzinach 13-16 obecny będzie również aktor Tomasz Schimscheiner, wspierający akcję AlkoCasco
- Lublin - CH Galeria Lubelska Carrefour, Al. Witosa 6

20 grudnia 2008 (sobota)
- Szczecin - CH Galeria Gryf, Carrefour, ul. Wiosenna 32
- Łódź - CH Carrefour, ul. Przybyszewskiego 176/178
- Bydgoszcz - Galeria Glinki, ul. Al. Jana Pawła II 115
- Białystok - CH Galeria Zielone Wzgórze, Carrefour, ul. Wrocławska 20

AlkoCasco w liczbach
Zainicjowana przez markę Soplica akcja „AlkoCasco – Alkomat w każdym aucie” ma na celu ograniczenie liczby tzw. nieświadomie pijanych kierowców i poprawę bezpieczeństwa na drogach poprzez popularyzację alkomatów. Akcja ma zachęcać kierowców do sprawdzania poziomu alkoholu w organizmie za każdym razem, gdy w ciągu ostatnich 24 godzin pili alkohol i zamierzają prowadzić samochód, bądź do powstrzymania się od jazdy w razie jakichkolwiek wątpliwości. Dotychczas Soplica podjęła szereg działań zwiększających świadomość kierowców na temat zagrożenia, jakie niesie ze sobą nawet niewielkie przekroczenie dopuszczalnego stężenia alkoholu w organizmie:

- 15 000 alkomatów i ulotek edukacyjnych trafiło do Kierowców Autostrady Wielkopolskiej w dniach 29 września – 1 października
- Ponad 2000 alkomatów i ulotek edukacyjnych trafiło do pracowników grupy CEDC, producenta wódki Soplica
- 100 000 ulotek edukacyjnych zostało rozdystrybuowanych kierowcom z całej Polski podczas rutynowych kontroli Policji. Akcja ta prowadzona jest od 27 października we współpracy marki Soplica z Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji
- 1 000 000 alkomatów zostało dołączonych do butelek wódki Soplica.
Więcej: www.alkocasco.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl



  • Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 62 rezultatów • 1, 2
    Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex