Biuro numerów abonentów Orange

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro numerów abonentów Orange




Temat: abonenci orange-gdzie???


czy mozna gdzies w necie znalezc spis abonentow  z sieci orange????


Spis? Jeśli chcesz poznać czyjś numer telefonu, to skorzystaj z Biura
Numerów TP 118913 lub Biura Numerów Orange pod numerem... kiedyś *123 (?).







Temat: abonenci orange-gdzie???


| czy mozna gdzies w necie znalezc spis abonentow  z sieci orange????

tak ale tylko tych ktorzy sa tajnymi wspolpracownikami sluzb bezpieczenstwa ;-)
moze przy okazji chcesz spis klientow jakiegos banku? moze nry kart kredytowych
by sie przydaly?


Nie wiem jak Ty, ale na swojej karcie SIM mam firmowo wgrany numer Biura
Numerów Idei: 501 200 123.
O tajnych współpracownikach SB nic nie pisze.







Temat: biuro numerow
witam! zgadzam sie ...ale chba nie doczytaliscie uwaznie ...... ja teoretycznie znam imie nazwisko osoby i adres to po pierwsze.
po drugie chodzilo mi o numer telefonu tej osoby a nie jej adres (przeciez go znam)
po trzecie nawet w prepaidach istnieje cos takiego jak rejestracja numeru a pytanie brzmialo czy operatorzy oferuja info o tych prepaidowych zarejestrowanych numerach.
i po ktores tam... telefon mozna namierzyc za pomoca stacji bazowej jezeli ktos ma oczywiscie dostep do takich danych :D:D:D

[ Dodano: Wto Lut 28, 2006 2:26 am ]
no to juz sam sie dowiedzialem co i jak.
dla zainteresowanych :
- w erze biuro numerow jest dostepne przez wap:
maja numerki abonentow i prepaidow* tez
*(zarejestrowanych i niezastrzezonych)
trzeba znac dokladne dane szukanej osoby tzn imie nazwisko miejscowosc ulica.
usluga platna 0.62 gr
-w orange dostep telefoniczny (tylko abonenci) platne tez 1.50 zl za polaczenie z sieci
-w plusie
na stronce plusa jest link do ksiazki telefonicznej
tez trzeba znac dane osoby szukanej tyle ze wystarczy podac nazwe----> nazwisko lub nawet tylko imie oraz miejscowosc tyle.
jeszcze nie ustalilem czy podawaja numery prepaidow*

ogolnie rzecz biorac te biura numerow sa troche lipne bo slabo aktualne.
nie wiem co jaki czas operatorzy aktualizuja te bazy ale chyba niezbyt czesto.



Temat: PROMOCJA W PROGRAMIE PROPOZYCJA!!!!
To przyznam sie szczerze ze cos cienko jak na klienta z linii "Premier". Bo jak informuje Orange to z tego tytulu powinienes miec:

#
bezpłatny złoty numer lub numer na życzenie,
#
bezpłatne połączenie z Orange Biurem Obsługi Klienta pod numerem *100,
#
obsługę dedykowanych konsultantów, którzy zawsze gotowi są udzielić Ci wszelkich informacji i niezbędnej pomocy,
#
bezpłatną Orange Pocztę Głosową Gold w standardzie,
#
bezpłatny rachunek szczegółowy wysyłany do Ciebie co miesiąc,

...najbardziej wlasnie mnie ciekawi jak to jest z tymi konsultantami Ale widze ze troche Orange nie dotrzymuje slowa chyba Pozatym podobno tacy ludzie sa pod stala opieka konsultantow Orange a wiec powinni do Ciebie dzwonic i zadac Ci glupie pytanie "Czy jest Pan zadowolony z uslug Naszej sieci?" ...szkoda ze tego nie zrobili. To tylko pogorsza moje mysli o tej calej Orange.
Natomiast walcz, walcz o dobra oferte utrzymaniowa a jak nie to zapraszam z tym samym numerkiem do sieci Era i do taryfy NowyKomfortVIP ktora rowniez wydaje sie byc bardzo atrakcyjna Jak cos to pisz na bierzaca Bede odpowiadal ...

P.S
W jednej Idei kwota deklarowana sie nie nazywala "PROFIT". Profit to program lojalnosciowy dla abonentow Orange. Tylko wlasnie wypadlo mi cholerka jaka nazwe mialo to w IDEI :/ ...



Temat: Orange - oddała bazę numerów abonentów do TPsa


Tak więc, abonenci Orange - kierujcie się do BOK i zastrzegajcie swoje
numery. Inaczej, jak ktoś zadzwoni do biura numerów TPsa, to otrzyma
informację na temat waszych numerów komórkowych.


A to zle ?
Jak dla mnie, to mozesz moj numer firmowy nawet na bilbordach powiesic o
ile nie kazesz mi za to placic :)
Nie musze sie przed nikim ukrywac :)

pozdrawiam, leszek





Temat: Taniej w Mixie
Abonenci oferty Twój Mix mogą skorzystać z promocji Lekkie Połączenia w ramach, której klient otrzymuje możliwość wykonywania tańszych połączeń z jednym wybranym numerem w Orange. W celu skorzystania z promocji należy złożyć zlecenie jej włączenia poprzez:
wysłanie SMSa o treści WYBRANY NUMER xxxxxxxxx (numer w sieci Orange wybrany w ramach usługi) pod numer 140 (oplata jak za SMS standardowy)
kontakt z Orange Biurem Obsługi Klienta pod numerem *100 ( opłata 1 zł z VAT za połączenie)
wybór odpowiednie opcji Orange Automatycznym Biurze Obsługi Klienta pod numerem *600 (połączenie bezpłatne)
wybór odpowiedniej opcji na Orange On-line pod adresem link

Z usługi promocyjnej można korzystać przez jeden miesiąc kalendarzowy od jej włączenia.

Opłata za minutę połączenie z numerem wybranym w ramach promocji wynosi 5 gr. z VAT.
Oplata aktywacyjna wynosi 5 zł z VAT. Promocja obowiązuje do odwołania



Temat: Jak rozróżnić ?

W jaki sposób abonent będzie informowany o tym, że wybrany numer nie jest już w puli dotychczasowego operatora?

Elżbieta Sadowska, Polkomtel: Możemy odpowiedzieć na to pytanie dopiero po 10. października ze względu na wagę marketingową tej informacji.

Tomasz Domański, PTC: Będzie miał trzy możliwości uzyskania takiej informacji. Będzie mógł poprosić o informację w biurze numerów, albo sprawdzić samodzielnie w naszej witrynie WWW, bądź za pomocą odpowiedniego komunikatu SMS.

Jacek Kalinowski, Centertel: W okresie pilotażowym zaproponujemy abonentom 3 sposoby uzyskania informacji, czy dany numer znajduje się w sieci Orange:
• przed dokonaniem połączenia: strona www.orange.pl,
• infolinia Orange - serwis automatyczny,
• poprzez wyslanie sms pod wskazany numer. Pracujemy też nad rozwiązaniami, które umożliwią informowanie o przynależności numeru do Orange podczas wykonywania połączenia na dany numer.

I po raz kolejny kłaniają się artykuły na Telepolis



Temat: Orange dla Firm 40 bez telefonu.
Par. 2 pkt 7 regulaminu promocji Tanie Rozmowy dla Firm:
Dla każdego numeru abonenckiego aktywowanego w ramach niniejszej Promocji [...], zostanie automatycznie włączona usługa Tanie Rozmowy na warunkach określonych w regulaminie promocyjnej usługi Tanie Rozmowy.

A więc Tanie rozmowy masz włączone "z urzędu:. Pytanie więc, czy można je wyłączyć?

Odpowiedź: można
pkt 14 i n. Regulaminu promocyjnej usługi „Tanie Rozmowy”
14. Dyspozycje deaktywacji można złożyć w dowolnym momencie okresu rozliczeniowego poprzez:
a) kontakt w konsultantem Orange Biura Obsługi Klienta pod numerem *600 (połączenie zgodnie z
obowiązującym Abonenta Cennikiem usług) albo
b) wybór odpowiedniej opcji po zalogowaniu na stronie www.orange.pl/online
c) osobisty kontakt w punkcie sprzedaży Orange.
15. Deaktywacja Usługi następuje nie później niż następnego dnia roboczego następującego po dniu złożenia dyspozycji deaktywacji.
16. Po deaktywacji Usługi, opłaty za połączenia do sieci Orange oraz sieci stacjonarnych będą zgodne z
obowiązującym Abonenta Cennikiem usług.

Moim zdaniem wyłączenie usługi nie narusza Par. 3 pkt 4 regulaminu promocji Tanie Rozmowy dla Firm.:
W czasie o którym mowa w pkt 1 lit. a) niniejszego paragrafu, Abonent zobowiązuje sie nie dokonywać zmiany planu taryfowego wybranego w momencie aktywacji na plan taryfowy o niższej opłacie abonamentowej.

Darmowy numer możesz aktywować. Wszystko jest opisane tu.



Temat: Ostatnia liczona w POPie


Orange zaprezentowało nową promocję, dzięki której użytkownicy POP zapłacą tylko 80 groszy za ostatnią minutę.

Od 9 listopada klienci oferty POP mogą korzystać z promocji Ostatnia Liczona, dzięki której rozmawiając się ze znajomymi w Orange zapłacą jedynie za ostatnią minutę połączenia, czyli tylko 80 groszy.

Dotyczy to tylko rozmów trwających do 10 minut. Po ich przekroczeniu kolejne minuty są naliczane według standardowej stawki. Promocja obowiązuje do 31 grudnia 2006 roku. Za rozmowy trwające krócej niż 60 sekund abonent płaci jak za całą minutę.

Aby skorzystać z promocji wystarczy wysłać SMS-a o treści OSTANIA pod numer 177 (opłata 5 gr z VAT), lub kontakt z konsultantem Orange Biura Obsługi Klienta pod numerem *100 (opłata 1 zł z VAT za połączenie). Koszt aktywacji to 15 zł i umożliwia korzystanie z usługi przez 1 miesiąc. Aby wyłączyć usługę trzeba wysłać SMS-a o treści REZ pod numer 188.

Trzeba pamiętać, że promocja dotyczy rozmów tylko z siecią Orange i nie łączy się z innymi promocjami takimi jak: Lepsze numery, Masz Gadane, Darmowe weekendy w POPie i Mixie.




Temat: Brak identyfikacji w gsm Aster

Witam . Na wstępie powiem , że ułomność dotyczy Asterowego początku
numeracji 407 xx xx . Otóż mój numer na telefonii stacjonarnej w Sferii i
Netii identyfikuje się normalnie . Jak dzwonię na komórkę to po pierwsze nie
ma identyfikacji . Komóra wyświetla info numer prywatny . Po drugie dodam
tylko o bardzo długim czasie zestawiania połączenia i o tym , że za czym
komórka zadzwoni to w słuchawce juz było słychać trzy lub cztery sygnały
wołania . Można się zniechęcić i rozłączyć aby np na pocztę się nie nadziać
a właścicielowi komórki dopiero co zaczyna dzwonić telefon .
Ktoś wie co to może być ??

No nie wiem. Mam w Asterce numer 408 xxxx i tylko raz mi wyświetliło, że
jest zastrzeżony (do Orange). Łączy w obie strony bezproblemowo -
właśnie sprawdziłem w tej chwili: komórka zaczyna dzwonić wraz z
pierwszym sygnałem w słuchawce. Raz było tak, że jak miałem zajęty
numer, Orange powiedział, że abonent jest niedostępny. Zgłosiłbym Twój
problem do biura obsługi klienta Asterki.

Pozdrawiam,

Piotr



Temat: Pakiet Rozmowy 30 w Twoim Mixie
W ofercie Orange Twój Mix dostępna jest nowa usługa Pakiet Rozmowy 30. Daje ona klientowi 30 minut do wykorzystania na połączenia telefoniczne w sieci Orange, za które zapłaci tylko 20 groszy za minutę.
Aby skorzystać z usługi wystarczy zamówić pakiet wysyłając SMS-a o treści AKT ROZM pod numer 132 (koszt SMS-a - 20 groszy). Pakiet można także zamówić dzwoniąc do Automatycznego Biura Obsługi pod bezpłatny numer *500 lub logując się na stronie www.orange.pl/on-line. Usługa kosztuje 6 zł, płatne z dodatkowych doładowań oraz jest ważna przez 30 dni.

Dodatkowo każdy nowy abonent Twojego Mixa może skorzystać z promocji dwa razy więcej do wszystkich sieci można otrzymać w prezencie do 3375 bezpłatnych SMS-ów lub 900 minut na połączenia. Wartość bonusu jest proporcjonalna do kwoty miesięcznego zobowiązania wybranego przez klienta.



Temat: PLAY rusza 16 marca!
Z informacji przekazanych nam przez operatorów komórkowych wynika, że wszyscy gracze porozumieli się z siecią Play w sprawie realizacji wniosków abonentów w sprawie przeniesienia numerów telefonicznych.

Wnioski będę przyjmowane we wszystkich punktach sprzedaży sieci Play. Przeniesienie odbywać się będzie na takich samych zasadach jak obecnie- klient płaci jednorazowo Plusowi i Erze 50 złotych oraz 61 zł Orange za możliwość zachowania swojego numeru przy zmianie sieci.

- P4 parafowało porozumienie międzyoperatorskie MNP, a to oznacza, że operator podjął zobowiązanie respektowania wszystkich ustalonych dotąd (trójstronnie) zasad realizacji procesu MNP (przeniesienia numeru do innej sieci)- usłyszeliśmy w biurze prasowym sieci Plus.

Obecnie w przypadku oferty bez abonamentu proces przeniesienia trwa 7 dni, tj. od chwili złożenia wniosku u nowego operatora do aktywacji u nowego operatora. Bardziej skomplikowany jest ten proces ofertach abonamentowych, gdyż obowiązuje 30 dniowy okres wypowiedzenia. Muszą być także uregulowane wszystkie rachunki.

Marcin Gruszka z biura prasowego Play zastrzega, że sieć jest gotowa na przyjmowanie wniosków, ale szybkość ich realizacji zależeć będzie przede wszystkim od innych operatorów.

Źródło : http://telefon.gsm.pl/



Temat: Problemy z Orange
Witam!
Czesto dzwoniac na numer komorkowy orange z telefonu z orange mam komunikat ze "abonent ma wylaczony telefon,sprobuj pozniej" .
Dzwonie ponownie , raz , drugi i normalnie sie dodzwaniam.

Tez zauwazylicie cos takiego? zglosilem do biura obslugi i maja sprawdzac . Znajomi tez mowili o podobych problemach - moze wartało by wykonać troche telefonow ze zgloszeniami - moze wtedy cos zrobia .
Jakby co to dzwoncie na 510100100 na biuro obslugi.



Temat: Pakiet połączeń wewnątrzsieciowych w Twoim Mixie


Na początku przyszłego tygodnia Orange wprowadzi nową usługę dla abonentów Twojego Mixa - Pakiet Rozmowy 30.

Jest to pakiet 30 minut za 6 zł, czyli minuta kosztuje 20 groszy. Pakiet będzie można zamawiać wysyłając SMS-a pod numer 132 o treści AKT ROZM (koszt SMS-a to 20 groszy) bądź przez telefoniczne lub internetowe biuro obsługi klienta.

Źródło: Telepolis



Temat: Twoj internet za 60 PLN - prosba o rade i opinie

Moja opinia na temat EDGE przy licencji GPRS wzięła się z tej strony: http://www.be.orange.pl/?id=faq
Poza tym to samo mówią w biurze obsługi abonenta. Nie sprawdzałem tego i jeśli podałem złą informację to przepraszam.


Nie przepraszaj, nie rób wiecej - ktoś złosliwy mógłby odpisać, ale ja nie jestem złośliwy, więc odpiszę inaczej.

Otóż.
Po pierwsze "primo": Idea/Orange ma mozliwości techniczne ciąć pasmo tak, że będzie tylko GPRS nawet jeśli będzie się uzywało modemu EDGE.
Po drugie "secundo": Juz to robią, po przekrpoczeniu limitów, więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby - choćby jutro - wprowadzili takie cięcia na stałe dla numerów, które mają wykupioną usługę GPRS
Po trzecie wreszcie: Oczywiscie że na *100 mówią że na licencji GPRS w żadnym razie nie pójdzie EDGE. Mówią. Tylko mówią - na razie, ja jednak nie ryzykuję, że podpiszę umowę na 2 lata a za miesiąc nagle mi transer obetną.
Można oczywiście uważać inaczej i dać się namówić "fachowcom", którym jednak EDGE chodzi na licencji GRPS, ale oni Ci potem nie zwrócą abonamentu za "źle" działająca usługę, ani Ci nie zwrócą ew. kary jaką zapłacisz jak zechcesz taką umowę zerwać.

Tadeusz



Temat: Nowości TP


Cześć!

Garść nieoficjalnych informacji, których wiarygodność oceniam na 70%::

- WRZESIEŃ 2004 przyniesie nam nową markę w telefonii komórkowej: ORANGE
PL
:-)

- Neostrada znów przyspiesza bez zmian cen: 640 stanie się 1024, 320 to
będzie 640 (z limitem 5GB), 128 przyspieszy do 320 (z limitem 5GB) i -
UWAGA - kolejna NOWA Neostrada 128 w cenie... 24zł z limitem 2GB i
możliwością dokupienia kolejnych gigabajtów przez zadzwonienie na numer
premium (0-300).

Tyle wiem, na ile to się sprawdzi - ZOBACZYMY :-)

Szczególnie interesująco wygląda Neo128 za 24zł (nie wiem, czy nie netto
-
ale dla indywidualnych to wsio ryba): chyba KAŻDY będzie mógł sobie
pozwolić
na szerokopasmowy dostęp do sieci. To byłby hit :)

A przekształcenie Idei w ORANGE może przynieść zmianę cennika, czego
wszystkim abonentom życzę.


Jeśli chodzi o neostrade nie wiem jak jest ale DSL przyspieszyli  z 512 na
1024 i z 1024 na 2048 i ma powstać jeszcze jeden DSL także ceny polpaków
poszły w dół chłopaki z biura (lokalnej sieci w moim mieście) powyszą
związku z tym transfer życze każdemu!
Pozdrawiam Niger!





Temat: TP: Informacje o numerach stacjonarnych i komórkowych razem
Informacje o numerach telefonów klientów Telekomunikacji Polskiej oraz sieci komórkowej Orange można od 29 września 2005 r. uzyskać zarówno w Biurze Numerów TP pod numerem 118 913 jak i w Orange Biurze Numerów pod numerami *123 lub 501200123, dostępnymi z telefonów sieci Orange. Dzięki temu Klienci uzyskają informacje o numerach stacjonarnych i komórkowych podczas jednego połączenia.

Zasady udzielania informacji pod 118913 oraz *123, 501200123 pozostają takie jak dotychczas. Aby uzyskać informacje o szukanym numerze trzeba podać doradcy imię i nazwisko abonenta lub nazwę firmy, miejscowość i adres. Trzeba także zaznaczyć czy chodzi o numer telefonu stacjonarnego czy komórkowego.

Współpraca TP oraz PTK Centertel w udzielaniu informacji o numerach opiera się na przepisach Prawa telekomunikacyjnego. Artykuł 67, ust.1 daje podstawę do udostępnienia, za wiedzą i zgodą abonenta, innemu przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu danych niezbędnych do świadczenia usługi udzielania informacji o numerach telefonów. Zarówno Klienci TP jak PTK Centertel zostali o tym poinformowani w komunikacie umieszczonym na wysyłanych w maju i w czerwcu rachunkach. Do klientów PTK Centertel, którzy nie otrzymują faktur (oferty typu MIX) został skierowany stosowny SMS informacyjny.

Firmy nie będą sobie udostępniać informacji o numerach zastrzeżonych oraz numerach tych klientów, którzy po 2 września 2004 nie wyrazili zgody na umieszczenie swoich danych w spisie abonentów.

Abonenci innych sieci niż Orange mogą obecnie uzyskać informacje o numerach w sieci Orange wyłącznie pod numerem 118 913.

Połączenie z telefonu stacjonarnego TP z numerem 118 913 kosztuje 1,16 zł (1,42 zł z VAT) niezależnie od czasu jego trwania, zaś cena połączenia z numerem *123, 501200123 dostępnymi z telefonów sieci Orange, zależy od planu taryfowego, z którego korzysta osoba dzwoniąca.



Temat: Ksiiązki telefoniczne w internecie

Dodano: 2006-08-14, 16:52
[quote="nstn"]*72913 Biuro Numerów TPSA i Orange (1,42 brutto)[/quote]
No tak, tylko za to się płaci. Wynika z tego, że pod tym względem Plus przewyższa konkurencję, bo numer abonenta można uzyskać za darmo.



Temat: Orange - oddała bazę numerów abonentów do TPsa
Witam.
Być może było już to opisywane na grupie, ale tutaj codziennie przybywa
tyle postów, że trudno się dopatrzyć :)
Dzwoniłem ostatnio do BOK orange i w zapowiedzi usłyszałem, że teraz
można sobie zadzwonić pod *123 i uzyskać informację o numerze telefonu
abonenta Orange i TPsa.
W rozmowie z konsultantką (debilką do entej potęgi zresztą) dowiedziałem
  się, że podają tam numery na prawo i lewo byleby tylko znać nazwisko i
ulicę. Za pytałem na jakiej podstawie Orange przekazało te dane do TPsa.
Otrzymałem informację, że na podstawie oświadczenia, które jest na dole
umowy, a dotyczące administrowania danymi osobowymi. Czyli, podpisałeś,
to teraz musisz zastrzegać numer telefonu, bo inaczej dzwoniąc na
informację Tpsa 118913 otrzymasz informację o numerach telefonów
komórkowych osób, o które się starasz.
Ja natomiast sprawdziłem swoją umowę i nie znalazłem tam nic innego jak
tylko oświadczenie o Wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
dla celów statystycznych i marketingowych.
Dodatkowo oświadczenie to jest pozyskane przy okazji zawierania umowy,
co jest sprzeczne ze stanowiskiem Generalnego Inspektora Ochrony Danych
Osobowych i Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Ale niestety, tam gdzie TPsa ma możliwości to wykorzystuje je na maxa. W
tej chwili otrzymałem od następnej konsultantki (równie tępej jak ta
pierwsza), że Orange przesyłała taką informację razem z fakturami do
swoich abonentów. Była tam ponoć informacja tak, że orange coś takiego
wprowadza i jeżeli abonenci nie chcą aby ich numery były przekazane do
TPsa to muszą sobie zadzownić do BOK orange i zastrzec swoje numery.
Ciekawostką jest to że ustawa mówi o tym, że podmiot zbierający, lub
przekazujący dane osobowe musi uzyskać zgodę, a nie jak powiedziała mi
tępa konsultantka wystarczy że orange zamieściła informację i ma z głowy.
Tak więc, abonenci Orange - kierujcie się do BOK i zastrzegajcie swoje
numery. Inaczej, jak ktoś zadzwoni do biura numerów TPsa, to otrzyma
informację na temat waszych numerów komórkowych.
Nie ma to jak TPsa :)

dydek





Temat: Orange
qrwica czlowieka bierze jak widzi takie promocje. abonamentowcy nie maja

Użytkownicy, którzy chcą skorzystać z promocji "Ostatnia Liczona" w POP-ie, zapłacą teraz za aktywację 10 zł, czyli 5 zł mniej niż dotychczas. Usługa pozwala na rozmowy z abonentami/użytkownikami Orange, płacąc tylko za ostatnią minutę połączenia. Miesięczna opłata zwraca się po pierwszym 14-minutowym połączeniu. Ponadto przedłużono czas trwania promocji i Ostatnią Liczoną będzie można włączać do końca marca 2007 r.

Atrakcyjniejsza jest też usługa Przyjaciele w Orange Go. Operator skrócił z 12 do 3 miesięcy wymagany staż w Orange po przekroczeniu, którego minuta z wybranymi numerami kosztuje tylko 5 gr z VAT. Dodatkowo w prezencie świątecznym klient otrzymuje darmowe połączenia w weekendy ze wszystkimi w Orange.

Ostatnia liczona w POP polega na tym, że użytkownik płaci tylko za ostatnia minutę połączenia ze znajomymi w sieci Orange, czyli tylko 80 groszy. Promocja dotyczy rozmów, które trwają maksymalnie do 10 minut. Po ich przekroczeniu kolejne minuty są naliczane według standardowej stawki. Jeśli rozmowa trwa krócej niż 60 sekund abonent płaci jak za całą minutę. Aby skorzystać z promocji wystarczy wysłać SMS-a o treści OSTANIA pod numer 177 (opłata 5 gr z VAT), lub kontakt z konsultantem Orange Biura Obsługi Klienta pod numerem *100 (opłata 1 zł z VAT za połączenie). Koszt aktywacji to 10 zł i umożliwia korzystanie z usługi przez 1 miesiąc. Aby wyłączyć usługę trzeba wysłać SMS-a o treści REZ pod numer 188.

Usługa Przyjaciele w Orange Go polega na tym, że użytkownik może z 1,2 lub 3 wybranymi znajomymi lub przyjaciółmi w Orange rozmawiać płacąc tylko 5 lub 12 groszy za minutę. To, którą stawkę zapłaci zależy od tego, jak długo korzysta z usług Orange:

* 12 gr z VAT za minutę, jeśli staż wynosi do 3 miesięcy
* 5 gr z VAT za minutę, jeśli staż wynosi powyżej 3 miesięcy.

Opłata za usługę wynosi 5 zł z VAT za każdy włączony lub zmieniony numer. Aby skorzystać z promocji wystarczy wysłać SMS-a zawierającego wybrany w ramach usługi numer w sieci Orange pod numer 115 (opłata jak za SMS wychodzący w Orange w obowiązującym użytkownika cenniku usług) lub kontakt z konsultantem Orange Biura Obsługi Klienta pod numerem *100 (opłata 1 zł z VAT za połączenie).



Temat: Nowe pakiety multimedialne w Orange
Od 26 kwietnia Orange oferuje wszystkim swoim użytkownikom nowe pakiety multimedialne w promocyjnych cenach. Tańsze będzie teraz korzystanie z telewizji na żywo, usług wideo czy przesyłanie danych z portalu Orange World. W ramach promocyjnych pakietów będzie można także pobrać pliki muzyczne, tapetę i dzwonek.

Orange oferuje wszystkim swoim użytkownikom trzy nowe pakiety multimedialne – Twój Gadżet, Twoja Muzyka i Pakiet TV. Atrakcyjne ceny promocyjnych pakietów usług pozwolą obniżyć koszty korzystania z multimedialnej oferty sieci, m.in. nowych usług 3G/UMTS - telewizji na żywo czy wideo na żądanie.

W ramach pakietu Twój Gadżet użytkownicy Orange mogą pobrać na swój telefon komórkowy dowolną tapetę i dowolny dzwonek z oferty Orange World. Dodatkowo abonenci korzystający z ofert Twój Plan, Orange Premium oraz Jedna Idea otrzymują od sieci 2 MB do wykorzystania na przesyłanie danych z portalu Orange World. Koszt pakietu Twój Gadżet wynosi 9 zł z VAT.

W pakiecie Twoja Muzyka abonenci i użytkownicy Orange mogą pobrać 1 dowolny dzwonek oraz 2 dowolne utwory muzyczne w pełnej wersji. Dodatkowo w pakiecie tym abonenci taryf Twój Plan, Orange Premium oraz Jedna Idea mogą wykorzystać 5 MB na transmisję danych z portalu Orange World. Od momentu aktywacji obu pakietu, użytkownicy Orange mają 30 dni na skorzystanie z dostępnych usług. Cena pakietu to 19 zł z VAT.

Dostępny w ofertach Twój Plan i Jedna Idea, Pakiet TV to przede wszystkim dostęp do najnowszych usług trzeciej generacji w Orange. W ramach miesięcznej opłaty 14 zł z VAT, użytkownicy pakietu mogą przez 25 minut oglądać telewizję lub wideo we własnym telefonie. Pakiet może być aktywowany na stronie www.orange.pl, wysyłając SMS (komenda AKT TV na numer 1234), za pośrednictwem Orange Automatycznego Biura Obsługi Klienta lub poprzez kontakt z konsultantem Orange Biura Obsługi Klienta.

Obecnie Orange oferuje 11 kanałów telewizyjnych na żywo m.in. TVN 24, TVN Style, BBC oraz Tele 5. W Orange World dzięki usłudze wideo na żądanie dostępne są również najnowsze odcinki serialu „Na Wspólnej” i specjalnie przygotowane odcinki „Kasi i Tomka” oraz „Kamera Cafe”. Nowe multimedialne pakiety Orange oferowane są klientom korzystającym z ofert: Twój Plan i Twój Mix, Orange Premium, Jedna Idea, Orange dla Firm, Nowa Idea dla Firm, Idea dla Firm, Hurtowy Pakiet Minut, Abonament Limitowany, Meritum, POP oraz Orange Go.

Pakiety można uruchomić za pośrednictwem serwisu WAP Orange World oraz na stronie www.orange.pl.



Temat: Do Wszystkich w Abonamencie nowa Promocja w Orange
„Do Wszystkich w Abonamencie” to usługa promocyjna dostępna dla Abonentów PTK Centertel korzystających z oferty Plan Na Rozmowy.

Usługa obowiązuje od 1 sierpnia 2007 r. do odwołania.

Zlecenie włączenia Usługi można złożyć poprzez jeden z poniżej podanych sposobów:

podczas podpisywania umowy o świadczenie usług w ofercie Plan Na Rozmowy;
wysłanie SMS-a pod numer 1111 o treści DOWSZYSTKICH (koszt 0,20 zł z VAT);
wybór odpowiedniej opcji po zalogowaniu do Orange On-line na stronie www.orange.pl/online;
wybór odpowiedniej opcji w Orange Automatycznym Biurze Obsługi Klienta pod bezpłatnym numerem *500;
kontakt z Orange Biurem Obsługi Klienta pod numerem *100 (opłata za całość połączenia to równowartość 2,5 minuty lub 1 zł po wykorzystaniu minut z abonamentu).
Usługa będzie aktywna w każdym następnym okresie rozliczeniowym. Potwierdzenie przyjęcia zlecenia oraz włączenia Usługi zostanie wysłane SMS-em.

W ramach Usługi połączenia głosowe do wszystkich sieci komórkowych i MVNO wliczane będą do liczby bezpłatnych minut dostępnych w ramach opłaty abonamentowej zgodnie z poniższą tabelą:



Tabela prezentuje maksymalną ilość minut dostępnych w ramach Usługi, przy założeniu, że połączenia są wykonywane tylko do danego operatora.

Abonent może wykorzystywać minuty wymiennie do wszystkich operatorów.

Abonent może sprawdzić ilości minut dostępnych w ramach Usługi poprzez wysłanie SMS-a o treści ILE pod numer 1111 lub dzwoniąc do Orange Automatycznego Biura Obsługi Klienta pod bezpłatny numer *500 lub *200 lub po zalogowaniu na stronie www.orange.pl/on-line.

Abonent może wyłączyć Usługę np. za pomocą SMS-a pod numer 1111 o treści REZDOWSZYSTKICH (koszt 0,20 zł z VAT).

Włączenie i wyłączenie Usługi jest bezpłatne.

Korzystanie z usługi jest bezpłatne.



Temat: Katastrofa budowlana w Katowicach
Byłem przekonany, że operatorzy sieci telefonii komórkowej zarabiają na charytatywnym wysłaniem SMS. Nic bardziej błędnego.
Otóż jak donosi Życie Warszawy to nasze nowe, "opiekuńcze" państwo, IV Rzeczpospolita (a może już piąta) wyciąga swe łapy po wdowi grosz.
Brawo Kaczyński, brawo Gilowska


Sieci Orange, Era i Plus uruchomiły specjalne numery, na które można wysyłać SMS-y. Dochód z tych połączeń jest przeznaczony dla ofiar katastrofy w Katowicach.

Odzew jest gigantyczny. Posiadacze komórek wysłali już prawie półtora milionów SMS-ów i uzbierali trzy miliony zł. Jednocześnie państwo, pobierając od połączeń podatek VAT, zgarnęło 660 tys. zł.
Wysłanie SMS-a kosztuje dwa złote plus VAT, razem: 2,44 zł. Nasi Czytelnicy są oburzeni, że resort finansów nawet tu wyciąga rękę po podatki. Prawo mówi, że minister finansów mógłby zaniechać poboru VAT od połączeń na cel charytatywny. Ale wtedy operatorzy i tak musieliby pobrać opłatę z wliczonym podatkiem.

Natomiast nie musieliby już odprowadzić go do budżetu. ­ W takiej sytuacji przekazalibyśmy na rzecz ofiar całą kwotę, razem z podatkiem. Ani nasza firma, ani, jak wierzę, żaden operator nie zatrzymałby dla siebie tych pieniędzy. Na akcjach charytatywnych się nie zarabia ­ mówi Zbigniew Lazar, szef biura prasowego Ery. ­ Jeśli już VAT jest pobierany, to państwo powinno przeznaczyć wpływy z niego na jakiś specjalny cel ­ mówi Elżbieta Sadowska z Plusa. ­ W końcu sprzęt dla strażaków i ratowników z czegoś państwo musi kupić, może właśnie z tego VAT-u ­ mówi Marcin Gruszka z Orange.

Spytaliśmy Ministerstwo Finansów, czy zrezygnuje z opodatkowania tej formy pomocy. Nie dostaliśmy odpowiedzi. Tymczasem abonenci Ery wysłali już ponad 400 tys. SMS-ów (dane z wczoraj, z godz. 13). Elżbieta Sadowska z Plusa podaje, że posiadacze telefonów w tej sieci wysłali wczorajszego ranka ponad 500 tys. Marcin Gruszka z sieci Orange podaje dane z wczoraj z godziny 17 – 626 tys. SMS-ów.

Wysyłanie SMS-ów to coraz popularniejsza forma udziału w kweście. W ub.r. dla ofiar tsunami abonenci Orange zebrali tak dwa miliony zł. Zaś w dniu tegorocznego finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, puścili 100 tys. SMS-ów po pięć złotych. Plus VAT.

2006-02-01

MARCIN PRZEWOŹNIAK




Temat: 4.287 klientów sieci Orange zablokowało numery IMEI w 2006 r
W ciągu 18 miesięcy już blisko 16,5 tys. klientów sieci Orange skorzystało z nieodpłatnej usługi blokowania skradzionych im telefonów.

Od 1.01.2005 r. Polska Telefonia Komórkowa Centertel udostępnia usługę nieodpłatnego blokowania numerów IMEI skradzionych telefonów komórkowych na życzenie ich użytkowników. W 2005 r. z możliwości darmowego zablokowania numerów IMEI w skradzionych telefonach skorzystało 12.228 klientów sieci Orange. Natomiast w pierwszym półroczu 2006 r. z darmowej blokady numerów IMEI w Orange skorzystało 4.287 osób, z tego:

w styczniu – wykonano 804 darmowe blokady numerów IMEI
w lutym - wykonano 750 darmowych blokad numerów IMEI
w marcu - wykonano 736 darmowych blokad numerów IMEI
w kwietniu - wykonano 622 darmowe blokady numerów IMEI
w maju - wykonano 702 darmowe blokady numerów IMEI
w czerwcu - wykonano 673 darmowe blokady numerów IMEI

Jednocześnie w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2006 r. odblokowano 311 telefonów, które wróciły do prawowitych właścicieli.

Średnio w 2006 r. z darmowej usługi blokady IMEI korzysta w sieci Orange korzysta kilkadziesiat osób dziennie. Klienci sieci Orange są informowani o możliwości skorzystania z tej usługi zarówno w punktach sprzedaży, Biurze Obsługi Klientów Orange (w momencie np. zakładania blokady na utraconej karcie SIM) oraz w miesięcznikach dla abonentów sieci Orange. Zlecenie zablokowania/odblokowania numeru IMEI abonent/użytkownik musi złożyć osobiście (lub osoba przez niego upoważniona) w każdym punkcie sprzedaży sieci Orange (autoryzowany przedstawiciel - dealer, salon firmowy i franchisingowy, Telepunkt). Klient musi udać się do punktu Orange i tam podpisać formularz zgłoszenia zablokowania / odblokowania urządzenia końcowego. Zlecenie blokady w sieci Orange skutkuje blokadą we wszystkich trzech sieciach komórkowych działających na terenie Polski. W przypadku, jeżeli Klient zgłasza kradzież karty SIM jest on dodatkowo informowany przez konsultantów BOK i BOP o możliwości blokowania numeru IMEI.

(ź)Orange



Temat: Dwa razy więcej za doładowanie w ofertach prepaid sieci Oran
Teraz, za każdym razem gdy konto użytkownika zostanie uzupełnione dzięki usłudze Doładowanie konta z telefonu z rachunkiem, otrzyma On dodatkowo 100% kwoty doładowania do wykorzystania na rozmowy i SMS-y w Orange.

„Doładowanie Konta z Telefonu z Rachunkiem” to usługa promocyjna dostępna dla Abonentów korzystających z ofert Twój Plan, Plan Domowy, Jedna Idea z rachunkiem, Nowa Idea Optima, StartOptima, Mega, Plan Codzienny, Premium, Idea Optima, Idea 50/150 oraz planów taryfowych Firma, Nowa Idea dla Firm, Idea Dla Firm, Meritum, Hurtowy Pakiet Minut lub Taryfa Malejąca. Abonent, który włączy Usługę będzie miał możliwość doładowania konta dowolnemu Użytkownikowi oferty Orange Go, POP, Idea POP, Jedna Idea na kartę, Dla Każdego lub Abonentowi, korzystającemu z oferty Twój Mix, Jedna Idea mix, Idea MIX, Idea MIX TP, Abonament Limitowany lub Nowy Mix dla Firm, Twój MIX, Firma MIX.

Dodatkowo Abonent lub Użytkownik, któremu w dniach od 19 października do 4 grudnia 2006 r. zostanie doładowane konto otrzyma dodatkową kwotę do wykorzystania na połączenia głosowe i SMSy w Orange w wysokości 100 % kosztu doładowania.

Mając włączoną Usługę Abonent może zasilić konto Użytkownika lub Abonenta, o których mowa powyżej wysyłając SMSa pod bezpłatny numer 8088 albo poprzez wybór odpowiedniej opcji w Orange Automatycznym Biurze Obsługi Klienta pod numerem *500 (połączenie bezpłatne), według zasad:

KOSZT DOŁADOWANIA wartość doładowania
treść SMS-a:
przykład doładowania Użytkownika o numerze 501100100:

5 ZŁ
(5 ZŁ + 5 ZŁ BONUS)
komenda „DOLADUJ” – spacja – „5” – spacja – dziewięciocyfrowy nr tel.
DOLADUJ 5 501100100

25 ZŁ
( 25 ZŁ + 25 ZŁ BONUS)
komenda „DOLADUJ” – spacja – „25” – spacja – dziewięciocyfrowy nr tel.
DOLADUJ 25 501100100

50 zł
(50 zł + 50 zł Bonus)
komenda „DOLADUJ” – spacja – „50” – spacja – dziewięciocyfrowy nr tel
DOLADUJ 50 501100100

100 zł
(110 zł + 100 zł Bonus)
komenda „DOLADUJ” – spacja – „100” – spacja – dziewięciocyfrowy nr tel.
DOLADUJ 100 501100100



Temat: Przepłacamy za SMS-y
Jedna z łódzkich firm domaga się już od Orange weryfikacji wszystkich zdublowanych SMS-ów od początku umowy z siecią. Sprawa wydała się, gdy jeden z pracowników dokładniej przyjrzał się billingom. Ze zdziwieniem zauważył, że SMS z życzeniami świątecznymi wysłany pod jeden numer został policzony aż pięciokrotnie.

W billingu były też inne niespodzianki liczone po dwa, trzy, cztery razy. W sumie nadprogramowo tylko za jeden miesiąc zapłacił ponad 50 zł. Firma poprosiła o wyjaśnienia operatora. Odpowiedź z Orange jest zdumiewająca: "duplikowanie się SMS-ów może być spowodowane dwoma problemami: 1. Klient wysłał SMS-a zawierającego polskie znaki, 2. problem z wersją softu w Nokii E50, telefon kilkukrotnie wysyła tę samą wiadomość - problem jest już znany, sugerujemy wymianę softu w serwisie", pisze POLSKA Dziennik Łódzki.

Okazuje się, że podobne problemy mają także zwykli abonenci.

Maria Piskier z biura prasowego Telekomunikacji Polskiej SA, właściciela Orange, umywa ręce. - Sprzedajemy tylko usługę, a telefon to dodatek, za którego produkcję Orange nie odpowiada - tłumaczy.

Problem nie dotyczy tylko Orange. Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Orange była pierwszą siecią, która zaczęła informować klientów o dodatkowych opłatach za SMS-y z polskimi znakami. Stało się to jednak dopiero w październiku 2006 r., za Orange poszli inni operatorzy. Ilu użytkowników zapłaciło więcej bez wiedzy o tym, że "ą" i "ę" są droższe, tego nie wie nikt.

Jednak, jako że operatorów w końcu ruszyło sumienie, ciężkie działa UOKiK wytacza tylko w kierunku producentów komórek. Maciej Chmielowski z UOKiK twierdzi, że sprawa dotyczy kilku głównych producentów telefonów, jednak ze względu na to, że postępowanie prowadzone jest "w sprawie", a nie przeciwko, nie może zdradzić nazw firm.

- Za naszych ustaleń wynika, że niektórzy producenci w instrukcjach obsługi aparatów informują o ewentualności zwiększenia opłat za SMS pisany cyrylicą i znakami chińskimi, nie ma jednak informacji o typowo polskich znakach - mówi Chmielowski. - Chcemy doprowadzić do tego, by producenci dobrowolnie informowali o tym użytkowników.

Paweł Szymanek, product manager w Nokii Poland, wyjaśnia, że firma dotąd nie miała sygnałów o problemach z modelem E50. Tłumaczy, że każdy SMS to 160 znaków. Jeśli jednak użyjemy w wersji diakrytycznej, czyli zawierającej polskie "ą" lub "ć", włącza się system Unicode, który w jednej informacji pozwala zmieścić tylko 71 znaków. Dlatego system GSM bez względu na operatora sieci dłuższe informacje dzieli na kilka.

ź/telix.pl



Temat: problem z orange tez tak macie?

 Witam.


od jakiegos czasu zauwazylem ze cos sie dzieje z siecia orange (albo z
moim telefonem)??

2. czasem powiadomienie dostaje po kilku/kilkunastu minutach- mimo, ze sms
juz byl dostarczony daaawno
3. czesto ostatnimi czasu ma od znajomych dostaje informacje, ze mialem
zajety numer, albo slysza powiadomienie, ze abonent jest nieosiagalny-
mimo, ze telefon jest nie uzywany i non stop wlaczony! oraz ma pelny
zasieg- na co wskazuje skala na wyswietlaczu oraz to ze zasieg
rzeczywiscie jest( nie ma problemow z polaczeniami)

czy tez zaobserwowaliscie takie rzeczy?
czy to jest wina telefonu? Nokia 6610- nie mailem nigdy z nia problemow
czy raczejwina operatora?

Pozdrawiam
Q.

PS. skrobne podobnego maila z pytaniem do orange ciekaw jestem co tamci
odpisza


Oto odpowiedz, ktora otrzymalem z BOK, teraz zostalo mi jak nic tylko
testować krzyzowo:) na szczescie juz przeszedlem przez ten etap-sam wpadlem
na ten pomysl dzialo sie podobnie, tylko za cholere nie pamietam w jakim to
bylo miejscu... Warszawa napewno ale nie zawsze centrum, ale nie pamietam
czy w rodzinnej Lodzi tez sie taki problem pojawial...;/

napiszcie czy macie podobne problemy ew. podajcie miejsca, to hurtem do nich
wysle odpowiedz:)

Pozdrawiam
Q.

Witam,

w odpowiedzi na zgłoszenie informuje, iż opisywany problem świadczy o
wahaniach zasięgu. Należy sprawdzić czy problem dotyczy sieci czy tez jest
to problem z aparatem. Sugeruje dokonanie testu krzyżowego, czyli przełożyć
kartę sim do innego aparatu i używając go przez kilka dni zaobserwować czy
opisywane problemy nadal występują.

Jeśli okaże się ze problem występuje tylko w jednym aparacie, wówczas należy
udać się do serwisu Nokii celem weryfikacji kondycji technicznej aparatu.

W sytuacji, gdy utrudnienia nadal występują, proszę o przesłanie dodatkowych
danych- proszę podać dokładny adres, gdzie problem występuje. Zgłosimy
problem do działu technicznego z prośba o weryfikację sytuacji na danym
terenie.

Proszę o przesłanie tych danych z zachowaniem poprzedniej korespondencji.

.
Pozdrawiam,
**************
Młodszy Konsultant w Biurze Obsługi Klienta Indywidualnego PTK Centertel Sp.
z o. o.
tel.: *100, 510 100 100





Temat: Niższe koszty połączeń międzynarodowych w sieci Orange
Orange w Polsce uruchomił od 26 września promocyjną usługę Wybrane Kraje umożliwiającą abonentom obniżenie kosztów połączeń międzynarodowych z numerami poprzedzonymi jednakowym międzynarodowym numerem kierunkowym w 53 krajach świata.

Usługa Wybrane Kraje jest dostępna dla abonentów Orange korzystających z taryf: Jedna Idea z rachunkiem, Nowa Idea Optima, Idea Optima, Pakiet Domowy, Plan codzienny, Mega, Idea dla Firm, Nowa Idea dla Firm, Idea Meritum, Meritum BIS, Hurtowy Pakiet Minut, Taryfa Malejąca,Twój Plan, Orange dla Firm.

Usługa Wybrane Kraje jest dostępna dla abonentów Orange na połączenia międzynarodowe do krajów:

Unii Europejskiej: Austria, Belgia, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Portugalia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

pozostałych państw: Andora, Argentyna, Australia, Bułgaria, Chile, Chiny, Chorwacja, Egipt, Hong Kong, Islandia, Izrael, Japonia, Kanada, Monako, Norwegia, Nowa Zelandia, Peru, Rosja, RPA, Rumunia, San Marino, Singapur, Szwajcaria, Tajwan, Tajlandia, Turcja, Ukraina, USA.
Abonent Orange ma możliwość uruchomienia usługi w momencie zawierania umowy z PTK Centertel lub poprzez wysłanie SMSa lub poprzez kontakt telefoniczny z Biurem Obsługi Klientów Orange. W ramach usługi Wybrane Kraje abonent Orange ma może wybrać z z listy krajów (w załączeniu) do trzech międzynarodowych numerów kierunkowych z którymi połączenia taryfikowane będą po preferencyjnych, niższych stawkach.

Komendy usługi Wybrane Kraje w Orange:

Aktywacja: SMS na numer 181 – komenda AKT (numer porządkowy aktywowanego numeru kierunkowego (1,2,3) - spacja – numer kierunkowy pisany bez zera) np. AKT1 49 (Niemcy)

Sprawdzenie statusu: SMS na numer 181 – komenda POK (sprawdzenie jakienumery kierunkowe zostały wybrane w usłudze Wybrane Kraje)

Modyfikacja: SMS na numer 181 – komenda MOD (numer porządkowy aktywowanego numeru kierunkowego (1,2,3) - spacja – numer kierunkowy pisany bez zera) np. MOD1 44 (zmiana pierwszego numeru WK na Wielką Brytanię)

Deaktywacja: SMS na numer 181 – komenda REZ KRAJ (numer porządkowy aktywowanego numeru kierunkowego (1,2,3) np. REZ KRAJ1 (rezygnacja z pierwszego numeru w usłudze Wybrane Kraje)

Opłaty jak za wysłanie standardowej wiadomości SMS zgodnie z obowiązującym abonenta cennikiem usług. Aktywacja, modyfikacja lub dezaktywacja usługi Wybrane Kraje skutkuje od następnego dnia po złożeniu zlecenia.

Opłaty za korzystanie z usługi Wybrane Kraje w sieci Orange:

Aktywacja – 2,46 zł bez VAT (3 zł z VAT)

Abonament miesięczny (za każdy numer w usłudze WK) – 4,10 bez VAT (5 zł z VAT)

Każdorazowa modyfikacja - 4,10 bez VAT (5 zł z VAT)

Każdorazowa informacja o statusie – bezpłatnie

Dezaktywacja – 4,10 bez VAT (5 zł z VAT)

Opłata za minutę połączenia międzynarodowego z numerami WK – 0,98 zł bez VAT (1,20 zł z VAT)

Promocyjna stawka za minutę połączenia w usłudze Wybrane Kraje, w przypadku abonentów Jednej Idei z rachunkiem rozliczana jest w ramach usługi Kwota Deklarowana, natomiast połączenia nie podlega usłudze Naliczanie Sekundowe, Sekunda oraz Sekunda Pro. Usługa Wybrane Kraje nie jest dostępna dla połączeń wychodzących w roamingu oraz dla połączeń odbieranych, za które opłaty zostały naliczone przez operatora zagranicznego.



Temat: Darmowe Rozmowy w Orange Go
Orange Go przygotował usługę promocyjną dla użytkowników na święta: Darmowe Rozmowy z wybraną osobą. obowiązuje od 15 listopada 2005 r. do 31 grudnia 2005 r.

Włączenie Usługi można zlecić poprzez:

a) wysłanie SMSa o treści 5xxxxxxxx (ciąg cyfr bez rozdzielających je spacji) pod numer 115, gdzie 5xxxxxxxx oznacza numer abonencki w sieci Orange (opłata 0,15 zł z VAT, jak za SMS wychodzący w Orange),
b) kontakt z Orange Biuro Obsługi Klienta pod numerem *100 (koszt połączenia to 1 zł z VAT za zdarzenie).
Usługa działa przez 30 dni od momentu włączenia, po tym czasie usługa jest wyłączana.

Usługę można włączyć ponownie, pod warunkiem, że nastąpi to w czasie trwania promocji.

W ramach Usługi można wykonywać nielimitowane połączenia głosowe z jednym wybranym numerem w sieci Orange, z wyłączeniem numerów skróconych i specjalnych określonych w Cenniku usług w ofercie Orange Go.

Sprawdzenie numeru wybranego w Usłudze i ilości dni do końca działania Usługi jest możliwe poprzez:

a) wysłanie SMSa o treści ILE pod numer 115 (opłata 0,15 zł z VAT, jak za SMS wychodzący w Orange),
b) kontakt z Orange Biuro Obsługi Klienta pod numerem *100 (koszt połączenia to 1 zł z VAT za zdarzenie).
W czasie trwania promocji Istnieje możliwość zmiany numeru wybranego w ramach Usługi poprzez:

a) ponowne wysłanie SMSa o treści 5xxxxxxxx (ciąg cyfr bez rozdzielających je spacji), czyli nowy numer wybrany w Usłudze pod numer 115 (opłata 0,15 zł z VAT, jak za SMS wychodzący w Orange),
b) kontakt z Orange Biuro Obsługi Klienta pod numerem *100 (koszt połączenia to 1 zł z VAT za zdarzenie).
Od momentu zmiany numeru w Usłudze można z niej korzystać przez 30 dni.

Usługi nie można włączyć, ani z niej korzystać 24, 25, 26, 31 grudnia 2005 r. oraz 1 stycznia 2006 r. W tych dniach opłaty za połączenia głosowe z numerem wybranym w Usłudze są zgodne z Cennikiem usług Orange Go.

W ramach usługi można wykonywać nielimitowane połączenia głosowe z jednym wybranym numerem w sieci Orange pod warunkiem, że pod tym numerem połączenie będzie bezpośrednio odbierał odbiorca komunikatu (osoba, z którą abonent korzystający z Usługi prowadzi rozmowę za pomocą połączenia głosowego), a nie zaś abonent będzie łączył się z wybranym numerem, a połączenie poprzez ten numer będzie przekierowane dalej, czy to za pomocą innego połączenia głosowego, czy też metodą przesyłania głosu w formie transmisji danych (Voice Over Internet Protocol).

Ponadto użytkownik korzystający z Usługi zobowiązuje się nie udostępniać odpłatnie możliwości korzystania z Usługi innym osobom - takie działanie będzie traktowane jako działania na szkodę Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

Opłata za włączenie Usługi lub zmianę numeru w Usłudze wynosi 15 zł z VAT.

Po wyłączeniu Usługi opłaty za połączenia głosowe z numerem wybranym w Usłudze będą rozliczane zgodnie z cennikiem usług w ofercie Orange Go.

Z przyczyn technicznych w ramach Usługi nie można wybrać numeru abonenckiego przeniesionego do sieci Orange od innego operatora komórkowego oraz numerów przeniesionych z sieci Orange do sieci innego operatora.

W pozostałym zakresie do Usługi stosuje się obowiązujące abonenta Cennik usług w ofercie Orange Go.



Temat: Pakiet 600 minut z 1 numerem w Orange
„Pakiet 600 minut z 1 numerem” to usługa promocyjna dostępna dla Abonentów PTK Centertel korzystających z oferty Plan Na Rozmowy w czasie trwania Promocji. W ramach Usługi przyznawany jest pakiet minut do wykorzystania na połączenia głosowe z jednym numerem.

Usługa dodatkowa „Pakiet 600 minut z 1 numerem” obowiązuje od 1 sierpnia 2007 r. do odwołania.

Opłata miesięczna za Usługę wynosi 20 zł z VAT.

Zlecenie włączenia Pakietu można złożyć poprzez jeden z poniżej podanych sposobów:

wysłanie SMS-a pod numer 1111 o treści MINUTY XXXXXXXXX, gdzie XXXXXXXXX oznacza numer, na który będą wykonywane połączenia w ramach usługi (koszt wysłania SMS-a to 0,20 zł z VAT);
wybór odpowiedniej opcji po zalogowaniu do Orange On-line na stronie www.orange.pl/online;
wybór odpowiedniej opcji w Orange Automatycznym Biurze Obsługi Klienta pod bezpłatnym numerem *500;
kontakt z Orange Biurem Obsługi Klienta pod numerem *100 (opłata za całość połączenia to równowartość 2,5 minuty lub 1 zł po wykorzystaniu minut z abonamentu).
Pakiet będzie dostępny od godziny 00:00 następnego dnia po zleceniu aktywacji Pakietu (ilość minut w ramach Usługi, która zostanie włączona w trakcie trwania okresu rozliczeniowego, zostanie przyznana w ilości proporcjonalnej do czasu aktywności usługi) i będzie aktywny w każdym następnym okresie rozliczeniowym, a opłata miesięczna będzie pobierana do momentu zlecenia jego wyłączenia przez Abonenta (opłata abonamentowa za Usługę, która zostanie włączona w trakcie trwania okresu rozliczeniowego będzie naliczona w wysokości proporcjonalnej do czasu aktywności Usługi). Potwierdzenie przyjęcia zlecenia oraz włączenia Usługi zostanie wysłane SMSem.

W ramach Usługi przyznawany jest w każdym okresie rozliczeniowym Pakiet 600 minut do wykorzystania na połączenia głosowe z jednym wybranym numerem:

a) Abonenta PTK Centertel (nie dotyczy Abonentów w sieci NMT 450i) albo
b) Użytkownika PTK Centertel albo
c) stacjonarnym.

Pakiet minut w Usłudze może być wykorzystany na połączenia głosowe z zastrzeżeniem, że minuty mogą być wykorzystane wyłącznie na połączenia głosowe z numerem wybranym w momencie zlecania włączenia usługi.

Pakiet dostępny w ramach Usługi nie może być wykorzystywany na połączenia z numerami skróconymi i specjalnymi określonymi w Cenniku usług dodatkowych w ofertach Nowy Twój Plan, Nowy Twój Mix oraz Plan Na Rozmowy na połączenia wykonywane w roamingu oraz w dniach 24, 25, 26, 31 grudnia, 1 stycznia oraz w Wielką Sobotę, Niedzielę i Poniedziałek Wielkanocny.

Minuty niewykorzystane w ramach Pakietu przechodzą na kolejny okres rozliczeniowy.

W pierwszej kolejności wykorzystywane są minuty z Pakietu a następnie bezpłatne minuty dostępne w ramach opłaty abonamentowej.

Abonent może sprawdzić ilości minut dostępnych w ramach Usługi poprzez wysłanie SMS-a o treści ILE PAKIET pod numer 1111 lub dzwoniąc do Orange Automatycznego Biura Obsługi Klienta pod bezpłatny numer *500 lub *200 lub po zalogowaniu na stronie www.orange.pl/on-line.

Abonent może zmienić numer wybrany w Usłudze. W przypadku zmiany numeru zgłaszanej SMS-em pod numer 1111 w treści SMS-a należy wpisać MOD MINUTY XXXXXXXXX, gdzie XXXXXXXXX oznacza nowy numer w ramach Usługi. Zmiana numeru zostanie zrealizowana od najbliższego pełnego okresu rozliczeniowego. Potwierdzenie przyjęcia zlecenia oraz zmiany numeru w ramach Usługi zostaną wysłane SMS-em.

Abonent może wyłączyć Usługę. W przypadku zlecenia wysłanego SMSem pod numer 1111 treść SMS-a to REZ MINUTY.

Zlecenie wyłączenia Usługi skutkuje z końcem okresu rozliczeniowego, w którym złożono zlecenie wyłączenia. W przypadku zleceń wysyłanych SMS-em potwierdzenie przyjęcia zlecenia oraz wyłączenia Usługi zostanie wysłane SMS-em. Z ostatnim dniem okresu rozliczeniowego, w którym Usługa zostanie wyłączona niewykorzystane minuty z wyłączanego Pakietu przestają być dostępne, a ich wartość nie podlega zwrotowi.

Włączenie i wyłączenie Usługi jest bezpłatne.

Ź/telix.pl



Temat: Promocja Pakiet Roaming w Orange
Od 1 lipca 2006 Orange wprowadził nową ofertę obniżającą ceny roamingu. Pakiety roamingowe to propozycja wychodząca naprzeciw inicjatywie redukcji cen połączeń w obrębie Unii Europejskiej przygotowana przez wszystkich operatorów Orange w Europie.

Oferta polega na możliwości wykupienia pakietu, w ramach którego rozliczone będą opłaty za połączenia wykonane i odebrane w obrębie Unii Europejskiej rozszerzonej o Szwajcarię i Rumunię (w tym do Polski). Dzięki wykorzystaniu pakietu ceny rozmów roamingowych będą obniżone co najmniej o 25%. Istnieje możliwość wyboru pakietu minut najlepiej dopasowanego do potrzeb, co pozwoli na całkowitą swobodę użytkowania telefonu podczas pobytu za granicą.

Pakiet Roaming Unia Europejska 15/0 – to jednorazowy pakiet 15 minut na połączenia wychodzące w roamingu na terenie Unii Europejskiej oraz Szwajcarii i Rumunii w cenie 54 zł z VAT
Pakiet Roaming Unia Europejska 0/15 – to jednorazowy pakiet 15 minut na połączenia odebrane w roamingu na terenie Unii Europejskiej oraz Szwajcarii i Rumunii w cenie 25 zł z VAT
Pakiet Roaming Unia Europejska 15/15 – to jednorazowy pakiet po 15 minut na połączenia wykonane i odebrane w roamingu na terenie Unii Europejskiej oraz Szwajcarii i Rumunii w cenie 70 zł z VAT
Pakiet Roaming Unia Europejska 60/60 – to jednorazowy pakiet po 60 minut na połączenia wykonane i odebrane w roamingu na terenie Unii Europejskiej oraz Szwajcarii i Rumunii w cenie 244 zł z VAT
Pakiety roamingowe dostępne są dla klientów korzystających z ofert abonamentowych z wyjątkiem taryf Mix. W przypadku abonentów korzystających dotychczas ze stawek roamingowych opartych o stawki operatorów zagranicznych, włączenie pakietu pociąga za sobą zmianę stawek roamingowych na nowy cennik roamingowy obowiązujący w sieci Orange od 19 września 2005. Po wykorzystaniu pakietu oraz w przypadku połączeń i usług nie objętych pakietem opłaty za korzystanie z usługi roamingu międzynarodowego będą naliczane zgodnie ze stawkami nowej oferty roamingowej. Istnieje możliwość powrotu do stawek rozliczeniowych roamingu opartych na stawkach operatorów zagranicznych od nowego okresu rozliczeniowego.

strefa pakietu
Austria, Belgia, Cypr, Czechy, Niemcy, Grecja, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Węgry, Irlandia, Włochy, Luxemburg, Holandia, Portugalia, Słowacja, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania, Litwa, Łotwa, Malta, Słowenia, Szwajcaria, Rumunia

Usługę można, włączyć w dowolnym momencie:
* wysyłając SMS’a na nr 190 – (opłata jak za SMS standardowy, odpowiednio w kraju lub w roamingu) i podając następujące komendy:

Nazwa Pakietu
Komenda
Numer

Pakiet Roaming Unia Europejska 15/0
AKT UE 0 15
190

Pakiet Roaming Unia Europejska 0/15
AKT UE 0 15
190

Pakiet Roaming Unia Europejska 15/15
AKT UE 15 15
190

Pakiet Roaming Unia Europejska 60/60
AKT UE 60 60
190

* składając zlecenie za pośrednictwem Orange On-Line www.orange.pl/on-line
* kontakt z konsultantem Orange Biuro Obsługi Klienta *100 albo Orange Biuro Obsługi Klienta Biznesowego pod numerem *600

nazwa pakietu
Opłata PLN netto
Opłata PLN brutto

Pakiet Roaming Unia Europejska 15/0
44,26
54,00

Pakiet Roaming Unia Europejska 0/15
20,49
25,00

Pakiet Roaming Unia Europejska 15/15
57,38
70,00

Pakiet Roaming Unia Europejska 60/60
200,00
244,00

Promocja „Pakiet Roaming” obowiązuje od 1 lipca 2006 do odwołania.

Uwagi dodatkowe:

Aby skorzystać z promocji trzeba mieć włączoną usługę roamingu zagranicznego.
Aktywacja Pakietu Roamingowego jest bezpłatna,
Usługa jest dostępna następnego dnia od momentu zgłoszenia, pakiet można wykorzystać w ciągu 30 dni, po tym czasie zostanie on wyłączony i niewykorzystane minuty z pakietu nie będą dostępne. W przypadku, gdy minuty zostaną wykorzystane wcześniej pakiet pozostaje włączony - zachowuje swój 30-dniowy termin ważności.
Mając włączony jeden pakiet abonent nie ma możliwości włączenia innego pakietu. Więcej informacji nt. oferty roamingowej Orange w Internecie: www.orange.pl



Temat: Ważne numery telefonów do operatorów
ORANGE

Biuro Obsługi Klienta Indywidualnego:

*100 z telefonu Orange - opłata za połączenie 1 zł lub zgodnie z planem taryfowym

w Polsce:

510 100 100 z telefonu komórkowego innego operatora

0 510 100 100 z telefonu stacjonarnego
(opłata za połączenie zgodnie z cennikiem operatora)

z zagranicy:

+48 510 100 100 z telefonu komórkowego
+48 510 100 100 z telefonu stacjonarnego
(opłata za połączenie zgodnie z cennikiem)

Faks:

(0-22) 588 78 83

Biuro Obsługi Klienta Biznesowego:

*600 z telefonu Orange - połączenie bezpłatne w biznesowych planach taryfowych

+48 510 600 600 z telefonu Orange - połączenie bezpłatne w kraju, w biznesowych planach taryfowych;
z telefonu: stacjonarnego, innego operatora lub zza granicy - połączenie płatne zgodnie z cennikiem operatora


Faks:


(0-22) 588 78 83

Automatyczne Biuro Obsługi Klienta:

*500 z telefonu Orange - połączenie bezpłatne - automatyczna informacja o ofercie, płatnościach i usługach
*200 z telefonu Orange - połączenie bezpłatne - automatyczna informacja o ilości pozostałych minut do wykorzystania w ramach abonamentu

Pomoc techniczna:

*800 dla Klientów Orange (całkowity koszt połączenia 1,50 zł z VAT)
+48 (0) 510 800 800 dla osób dzwoniących z innych sieci komórkowych i stacjonarnych oraz spoza Polski
(opłata zgodna z cennikiem operatora, z którego wykonywane jest połączenie)

Internetowe Biuro Obsługi Klienta:

http://www.orange.pl/on-line
e-mail: bok@orange.pl

________________________________________________________________________

PLUS GSM

Biuro Obsługi Klienta:

w Polsce:


2601 połączenie z numerem Działu Obsługi Klienta z telefonu sieci Plus GSM.
Automatyczny System Informacji Głosowej - bezpłatne. Jednorazowa opłata za połączenie z konsultantem - 0,78zł (0,95zł z VAT)
601102601 z telefonu komórkowego sieci innej niż Plus GSM (numer płatny - zgodnie z taryfą operatora)
0-prefix-601102601 z dowolnego telefonu stacjonarnego (numer płatny - zgodnie z taryfą operatora)

z zagranicy:

+48 601102601 z telefonu komórkowego (numer płatny - zgodnie z taryfą roamingową operatora)
0048 601102601 z telefonu stacjonarnego (numer płatny - sposób wybierania numeru kierunkowego do Polski zależy od konkretnego kraju)

Dział Pomocy Technicznej oferty iPlus:

0 601 101 101 połączenie z telefonów sieci Plus - bezpłatne, z telefonów innych sieci - wg stawek operatora za połączenia do Plus.

Informacje o usłudze iPlus:

0 801 400 601 połączenia z telefonów sieci Plus - 0,20 zł (0,24 zł z VAT), z telefonów innych sieci - zgodnie z cennikiem operatora.

Kontakt przez Internet:
www.bok.plusgsm.pl
e-mail: iplus@iplus.pl
e-mail: BOK@plusgsm.pl

________________________________________________________________________

ERA

Blueconnect:

600 600 600 informacja o ofercie Blueconnect
www.blueconnect.pl

Biuro Obsługi Abonenta:

[color=blue](0-22) 413 69 96 z telefonu stacjonarnego
Połączenie z konsultantem w BOA - 1 zł z VAt za połączenie
602 900 połączenie bezpłatne z telefonu w sieci Era

Informacja Automatyczna:

602 900 TeleEra - Automatyczny system obsługi Abonenta i informacji
602 963 Automatyczna informacja o kosztach rozmów przeprowadzonych od dnia wystawienia ostatniego rachunku- 0,29 zł z VAT za połączenie

Infolinia:

0 801 202 602 Infolinia dla naszych Abonentów, przyszłych klientów i wszystkich zainteresowanych ofertą indywidualną
0 801 202 602 Biznes Informacja dla naszych, przyszłych klientów i wszystkich zainteresowanych oferta biznesową

FAX:

Dział Reklamacji:

(0-22) 413 69 49

Dział Windykacji:

(0-22) 413 62 98

Departament Należności:

(0-22) 413 62 85

Kontakt przez Internet:

I-BOA internetowy system informacji i obsługi Abonenta
e-mail: boa@era.pl Klienci indywidualni
e-mail: biznes@era.pl Klienci biznesowi

________________________________________________________________________

PLAY


Biuro Obsługi klienta:
+ 48 790 500 500
lub
*500

Biuro Obsługi Klienta Biznesowego:
+48 790 600 600
lub
*600

e-mail: ok@pomocplay.pl

Dla klientów Play:
skrytka pocztowa 4,
62-056 Komorniki P204
Faks:
+ 48 22 319 44 11

Telefonicznie:
+ 48 790 500 500 - Obsługa Klienta

Dla innych podmiotów:

P4 Sp. z o.o.
ul. Pileckiego 63
02-781 Warszawa

Info ze strony: programosy.pl



Temat: Orange Plan Domowy
Orange i Telekomunikacja Polska stworzyły wspólnie ofertę przeznaczoną dla osób, u których nie ma możliwości założenia stacjonarnej linii telefonicznej. Nowa usługa, nazwana Orange Plan Domowy, wchodzi od 20. stycznia.

Usługa dedykowana jest dla osób, które złożą zamówienie na podłączenie łącza stacjonarnego w sieci TP i otrzymają negatywny wywiad techniczny. Ponadto przewiduje się skierowanie oferty także do tych niedoszłych klientów TP, którzy do chwili wprowadzenia oferty złożyli wnioski o przyłączenie do sieci TP, ale zrealizowany wywiad techniczny w ewentualnym miejscu przyłączenia był negatywny (w tym klientom, którzy podpisali umowy 18-miesięczne na przyłączenie do sieci).

Po zakupie Orange Plan Domowy klient korzystać będzie z usług sieci Orange na specjalnych warunkach. Będzie on własnoręcznie aktywował specjalną Twoją strefę, określoną w miejscu, gdzie klient chciał podłączyć linię stacjonarną - np.: dom, mieszkanie, biuro i okolica. Zasięg Twojej strefy to teren w promieniu od kilkudziesięciu metrów do kilkudziesięciu kilometrów od miejsca jej aktywacji w zależności od gęstości stacji bazowych sieci Orange, z której realizowane połączenia wychodzące będą bilingowane wg stawek zbliżonych do planu tp 60 minut za darmo.

Klient będzie miał możliwość poruszania się z zakupionym produktem po całym kraju, jednak połączenia wychodzące realizowane spoza wyznaczonej przez klienta Twojej strefy bilingowane będą wg innych stawek. Klient będzie poinformowany sygnałem dźwiękowym w trakcie nawiązania połączenia, czy w danej chwili znajduje się w Twojej strefie. Ponieważ usługa jest ofertą sieci Orange, klient posiadać będzie numer z numeracji komórkowej i wszystkie połączenia przychodzące bilingowane będą wg stawek połączeń do sieci Orange.

Abonament za Orange Plan Domowy wynosi 50 zł. Kwotę w całości można przeznaczyć na połączenia.

Cennik połączeń wykonywanych w ramach Twojej strefy

8-22
22-8
Opłata za inicjację połączenia

Połączenia lokalne
0,12 zł
0,06 zł
0,20 zł

Połączenia międzymiastowe
0,49 zł
0,12 zł
0,20 zł

Połączenia na komórki
0,75 zł
0,75 zł
-

Ceny brutto, taktowanie sekundowe. Poza strefą minuta każdego połączenia kosztuje 0,75 zł, a opłata inicjacyjna nie jest pobierana.

Cennik usług dodatkowych

Usługa
Cena

SMS
0,20 zł

MMS
0,40 zł

CLIP, CLIR
0 zł

Poczta głosowa
0 zł

Przekierowanie połączeń
0 zł

Połączenia międzynarodowe
wg cennika Orange

Aktywacja Orange Plan Domowy
50 zł

Zmiana obszaru Twojej strefy
50 zł

Zmiana prefiksu dla rozmów lokalnych
50 zł

Ceny brutto.

Wraz z aktywacją sprzedawany będzie telefon Jablotron GDP-02 w cenie 149 zł.

Przy zakupie oferty w salonie sprzedaży tp, klient ponosi opłatę tylko za aparat telefoniczny. Opłatę aktywacyjną i opłatę za abonament należy uiścić wraz z pierwszą fakturą.

Modyfikacja obszaru Twojej strefy może być dokonywana nie częściej niż jeden raz w okresie rozliczeniowym. Za modyfikację będzie pobierana opłata. Instrukcję dotyczącą modyfikacji klient otrzyma w salonie sprzedaży tp.

Dezaktywacja oferty będzie mogła nastąpić np.: w przypadku zmiany warunków technicznych, możliwości instalacji linii stacjonarnej TP. W przypadku, gdy zlecenie dezaktywacji oferty nastąpi po okresie obowiązywania umowy na czas określony (24 miesiące od daty aktywacji), umowa zostanie rozwiązana z 30 dniowym okresem wypowiedzenia. Klientowi zostanie standardowo złożona oferta utrzymaniowa (migracja na wybrany plan taryfowy Orange, migracja na ofertę prepaid itp).

W przypadku, gdy zlecenie dezaktywacji oferty następuje w trakcie obowiązywania umowy na czas określony (24 miesiące od daty aktywacji), a klient nie życzyłby sobie ponoszenia kosztów opłaty za zerwanie umowy, ma on obowiązek przedstawić w salonie sprzedaży tp podpisaną umowę na świadczenie usług stacjonarnych z TP (szczegóły w regulaminie). Dezaktywacja przed zakończeniem umowy na czas określony z innych przyczyn niż opisane w regulaminie nie jest możliwa i traktowana jest jak rozwiązanie umowy z przyczyn leżących po stronie abonenta.



Temat: IVR - denerwujące, przydatne, niepotrzebne...


Przykłady irytujące:

Przykład 1 (niekontretny): zgłasza się IVR, a następnie wrzuca zajęty.
Płacisz za połączenie, którego nie ma.


Elegancko byłoby gdyby zgłaszał się jako sygnał wołania (jak najbardziej
możliwe).
Mógłby poinformować o przyczynach "niepołączenia" podac informację np z
innym numerem itp.
Mógłby nawet przyjąć DTMF ale tu mogą wystąpić problemy z przesyłem audio od
abonenta do IVR gdy ten zgłasza się jako sygnał (często zza granicy, w
pewnych modelach aparatów GSM w konkretnych sieciach itp).


Przykład 2 (UPC): trzeba *dwukrotnie* wprowadzić numer klienta
(pięciocyfrowy w moim przypadku), swoje odczekać i usłyszeć od
konsultantki: jaki jest pana numer klienta?


W Microsofcie jest Janina Żółw nagrana (wybranie na niej DTMF powoduje
koniecznosć wysłuchania żółwiego komunału od poczatku).
W Orange wszystko jest (standard korporacyjny) utrudnione/schowane itp.
Menu jest zagmatwane i wiele razy myślałem już, że tam nie ma konsultantów.
BTW: Po co w dzisiejszych czasach NAGRANE INFORMACJE O PROMOCJACH ITP
PIERDOŁY ?
Albo ktoś ma Internet (tu też widac inwencję np na stronie operatora sieci
ERA czyli PTC, nie sposób znaleźć mapy zasięgu, pomaga tylko google i tam od
razu jest odnosnik do podstrony W ICH SERWISIE).
Zdaje się, że wszystko z zasadą "nie szukaj bo nie znajdziesz, tylko zadzwoń
na płatny najlepiej numer, to ci może powiemy".
W Orange (mam ich Freedom w biurze) nie sposób znaleźć numeru stacjonarnego
do nich.
Ja mam na linaich restrykcję na komórki (btw : Era też lubi gdy się do nich
dzwoni na komórkowe).
Numer już znam ale najlepiej jak kliencie zadzwonisz Z NASZEJ komórki na
numer w postaci *123 a jak nie jesteś klientem TO IDZ DO CHOLERY DO SALONU
to tam cię omotają i wcisną umowę a nie szperasz po necie.
Jak już szperasz to wszędzie są opcje KUP NATYCHMIAST ale cennik z
zestawieniem opcji abonamentowych to już sobie szukaj sam .... (Multimo).
Ogólnie idzie to na totalne zgłupienie społeczeństw.
Potem nie dziwne że w zakładzie ślusarskim wśró szlifierek i obrabiarek wisi
przykurzony NT do ISDN ("bo pan z Telekomunikacji mówił że musi byc takie
coś no i ja podpisałem umowę....").
ISDN wcisną temu co nie potrzebuje...
Widziałem też Liveboxa u kobiety samotnie wychowujacej dziecko.
"Powiedzieli że inaczej nie bedzie internetu".
I kobieta, która do dziś spłaca raty za peceta (stacjonarnego - Livebox jest
podłączony oczywiscie kablem), płaci też za dzierżawę czegoś czego nie
potrzebowała.
Cwaniak na cwaniaku cwaniakiem  tym kraju pogania.
I żeby jeszcze takie wałki były na zachodzie.... (tam bodatsi ludzie).
Nie. Tam ich pilnują Juden.....ekhm Jugendamty i inne amty od wszystkiego
(coś jak UOKiK) ale u nas się udaje że się pilnuje a tam się pilnuje.
Poza tym prawdziwa konkurencja i ROZWINIĘTY wolny rynek powodują że tam
firma się dwa razy zastanowi czy warto aby o niej mówili "zdzierca i
oszust".
U nas te same miedzynarodowe koncerny mają politykę Macro Cash and Carry
(Wielka Forsa i w Nogi).
Niektóre mają wręcz doświadczenie bo ich macierzysty kraj posiadał kolonie i
tam przez wieki nauczyli się jak łupić i doić.
vari





Temat: przykład "świetnej" obsługi w orange bok on-line
jednak w jednym trzeba przyznać rację :

Obsługa BOK orange przez e-mail to jakaś FARSA...
oto moja korespondencja:


Witam serdecznie.

Dziękuję za nadesłaną korespondencję

Uprzejmie informuję, iż Pakiet 3G to usługa promocyjna, która jest
włączana na 6 miesięcy do każdego nowego kontraktu sprzedawanego z
telefonem 3G oraz kartą USIM. Dodatkowo informujemy, że pakiet dostępny
jest również dla dotychczasowych Klientów pod warunkiem posiadania telefonu
obsługującego UMTS i przedłużenia dotychczasowej umowy o 2 miesiące.

Mam nadzieję, że udzielone informacje okażą się pomocne.

Pozdrawiam,
Monika Wieczorek

----- Oryginalna wiadomość -----

xxx@poczta.pl
02-09-2008 22:05:50
 PROSTE PYTANIE !!!!!!!!

:

Czy w nowych abonamentach indywidualnych jest promocja "pakiet 3G" ?

Odpowiedź jest prosta i składa się z TRZECH liter !!!

proszę o odpowiedź

bok@orange.pl napisał(a):
> Witam serdecznie.
>
>
> Dziękuję za przesłaną korespondencję.
>
> Uprzejmie informuję, że w nowych ofertach sprzedaży, dzięki
podstawowemu
> pakietowi złotówek (bez promocj) może Pan korzystać z pakietu 3G,
ponieważ
> środki te w całości można wykorzystać na wszystkie usługi komórkowe
> (połączenia głosowe do krajowych operatorów stacjonarnych i
komórkowych,
> SMS i MMS standardowy do krajowych operatorów komórkowych, przesyłanie
> danych (pakietowe lub CSD), wideorozmowa, SMS-y międzynarodowe, MMS-y
> międzynarodowe, SMS-y do sieci stacjonarnej, Połączenia w roamingu,
> Połączenia z numerami specjalnymi ( również jednorazowe,
nieabonamentowe
> serwisy Premium Rate),
> SMS-y i MMS-y specjalne (również jednorazowe, nieabonamentowe serwisy
> Premium Rate), Połączenia międzynarodowe,  Połączenia konferencyjne.
>
>
>
> Mam nadzieję, że udzielone informacje okażą się pomocne.

> Zachęcam równocześnie do samodzielnej aktywacji i modyfikacji usług pod

> bezpłatnym numerem *500 oraz na naszej stronie internetowej
> www.orange.pl/on-line, gdzie można również samodzielnie i bezpłatnie
> pobrać
> fakturę i rachunek szczegółowy.

> Pozdrawiam,
> Iwona Kwiatosz
> Konsultant w Departamencie Obsługi Klienta Indywidualnego
> PTK Centertel Sp. z o.o.
> tel.: *100

> ----- Oryginalna wiadomość -----
>
> xxx@poczta.pl
> 26-08-2008 00:10:49

> Czy w nowych planach dla klientów indywidualnych obowiązują warunki
> promocyjne pakiet 3G ?
>
> W regulaminie ( http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/1812/1856195.pdf
)
> niestety nie ma o tym słowa.
>
> Proszę o odpowiedź
>
> Pozdrawiam
>
> Abonent
>
> ---------------------------------------------------------------



po około 3 TYGODNIACH jakiś inny konsultant jeszcze raz odpowiedział. Tym razem trochę bardziej konkretną:
Witam

Uprzejmie informujemy, że pakiet 3g i promocję obowiązujace w tym że
pakiecie sa dostepne we wszystkich planach taryfowych.

Pozdrawiam

Piotr Domański
Biuro Obsługi Klienta Biznesowego
PTK Centertel Sp z.o.o.


[code][code][/code][/code]



Temat: Do 3 tys. umów rozwiązują codziennie klienci Plusa

Plus: Nie ma masowych odejść klientów

Od kilku tygodni abonenci komórkowej sieci Plus mają możliwość rozwiązania umów z operatorem z powodu zmiany regulaminu. Konkurenci namawiają klientów do zmiany operatora. Plus liczy na lojalność swoich abonentów i zapewnia, że skala odejść nie jest duża.

Od kilku dni branżowe media telekomunikacyjne snują różne spekulacje dotyczące ewentualnych odejść klientów sieci Plus . Jedni twierdzą, ze fala odejść może wynieść 100 tys. klientów, inni podają, że większość abonentów składających rezygnacje ostatecznie decyduje się zostać w Plusie przyjmując nową ofertę utrzymaniową. Niektórzy klienci specjalnie składają rezygnację, by sprawdzić czy nowa propozycja przedstawiona przez operatora będzie atrakcyjniejsza od obecnie posiadanej.

Sam operator jest spokojny o swoją przyszłość. - To nie będzie pierwsza zmiana regulaminów. Nie grożą nam masowe odejścia. Od dłuższego czasu konsekwentnie budujemy spójną ofertę i wizerunek - mówi w czerwcowym numerze miesięcznika Press Jowita Michalska, szefowa departamentu komunikacji marketingowej w spółce Polkomtel.

Jaka będzie prawdziwa skala odejść przekonamy się po publikacji wyników finansowych operatora. Na razie (po wynikach za pierwszy kwartał 2009 roku) Plus od dawna otrzymuje pozycje lidera pod względem liczby abonentów - 6,691 mln wyprzedzając swoich największych konkurentów: Era - 6,363; Orange - 6,310 mln (Play nie ujawnia swoich danych).

Przedstawiciele Plusa w medialnych wypowiedziach uspakajają, że liczba odejść nie jest duża, a cały czas podpisywane są nowe umowy. - Postąpiliśmy fair w stosunku do klientów i zyskamy na tym - mówi Dziennikowi Adam Suchenek z biura prasowego sieci Plus. Warto dodać, że podobnej odwagi nie mieli inni - dwa lata temu zmiany w regulaminie wprowadziła Era, ale nie pozwoliła klientom na bezkarne rozwiązywanie umów twierdząc, ze zmiany są korzystne. Operator został ukarany przez UKE karą 2 mln zł, którą zapłacił kilka tygodni temu. teraz klienci Ery mogą walczyć od odszkodowanie.

Era, Orange i Play nie zdecydowali się także na współpracę z UOKiK, więc zostali zaskarżeni do sądu za stosowanie niedozwolonych klauzul w umowach. Na razie nie planują zmian w swoich regulaminach, jednak i oni będą musi tego dokonać, gdy przegrają sprawę w sądzie. Niestety dla użytkowników za chwilę wchodzi w życie nowelizacja prawa telekomunikacyjnego, która uniemożliwia bezkarne rozwiązanie umowy w przypadku zmian w regulaminie. Klient będzie mógł rozwiązać umowę płacąc jedynie za rabat (za okres do końca umowy) jaki został mu przydzielony.

Przypomnijmy, że z dniem 1 lipca 2009 roku w życie wchodzi nowy regulamin komórkowej sieci Plus. Operator chwali się, że ma najbardziej prokonsumenci regulamin, bo zmiany zostały wprowadzone dzięki współpracy Plusa z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zwiększono wymiar odszkodowania za nienależyte wykonanie usługi, zniesiono naliczanie opłat za blokadę połączeń wychodzących oraz zawieszenie usług telekomunikacyjnych z tytułu przekroczonego terminu płatności za rachunek telefoniczny. Przy okazji operator wprowadził m.in. opłatę za szczegółowy billing w wersji papierowej (darmowa pozostaje wersja elektroniczna billingu).

O zminimalizowanie liczby odejść zatroszczą się zapewne sami pracownicy punktów sprzedaży Plusa. Operator przygotował specjalny program wynagrodzeń za jak najmniejszą liczbę przyjętych rezygnacji. Dla klientów składających rezygnację Plus przygotował oferty utrzymaniowe kusząc m.in. dodatkowymi pakietami minut do wszystkich sieci. Z kolei w punktach sprzedaży Plus trwa akcja Wielkie Korzyściobranie w ramach której wszyscy abonenci operatora mogą za darmo otrzymać pakiet 30 minut z kolei od 15 do 21 czerwca 2009 roku w salonach dostępne będą także zasilenia kont pre-paid (Simplus , mixPlus , 36.6 ) z bonusem w postaci 30 proc. wartości doładowania.

Źródło: http://media2.pl/telekomunikacja/52085-plus:-nie-ma-masowych-odejsc-klientow.html



Temat: Kalendarium wydarzeń w sieci Orange w 2006 roku
Kalendarium najważniejszych wydarzeń w firmie PTK Centertel operatora sieci Orange w 2006 roku.

2006-12-27 Kolejny rekord – klienci Orange wysłali 231 milionów SMSów i ponad milion MMSów w tegoroczne Święta Bożego Narodzenia.

2006-12-17 Reprezentacja Piłkarska Dziennikarzy zremisowała z zespołem Orange i Przyjaciele w meczu charytatywny, którego beneficjentami, jak co roku, są podopieczni Ośrodka Wsparcia Dziecka i Rodziny „Koło” z Warszawy.

2006-12-10 Telewizja Trace w telefonach Orange. Jest to już 16 program telewizyjny udostępniony użytkownikom Orange World.

2006-12-01 Orange, lider na rynku szybkiego bezprzewodowego Internetu w Polsce, wprowadził do swojej oferty innowacyjną technologię HSDPA.

2006-11-23 Orange i Caritas Polska zaapelowały o wsparcie poszkodowanych w katastrofie w kopalni Halemba uruchamiając akcję zbiórki charytatywnych smsów.

206-11-11 Orange wprowadził Nowy Twój Plan, który lepiej dostosowuje ofertę do potrzeb klientów. Teraz abonenci mają 7 usług, z których sami tworzą idealny dla siebie plan.

2006-10-03 Orange rozszerzył swoją ofertę mobilnych programów telewizyjnych o jeden z najpopularniejszych dziecięcych kanałów – Cartoon Network.

2006-10-18 W Sali Kongresowej w Warszawie, na jedynym koncercie w Polsce, w ramach urodzin Orange wystąpił Seal wraz z towarzyszącym zespołem.

2006-09-19 W urodzinowej ofercie Orange klienci otrzymali możliwość rozmowy nawet przez 58 minut za darmo w każdej rozpoczętej godzinie.

2006-09-18 Pierwsze urodziny OrangeOrange po raz pierwszy liderem rynku komórkowego w Polsce.

2006-07-31 W Sopocie odbyła kolejna edycja jednego z najważniejszych turniejów tenisowych w Polsce „Orange Prokom Open 2006”. PTK Centertel również i tym razem był sponsorem tytularnym tego prestiżowego wydarzenia sportowego, po raz pierwszy jako Orange.

2006-07-26 Kibice Legii Warszawa zostali głównymi laureatami trzeciej edycji akcji Orange Fair Play.

2006-07-21 Festival Orange World Music zgromadził na bałtyckim wybrzeżu tysiące fanów słuchających gwiazdy muzyki etnicznej i znanych DJ-ów z czterech stron świata.

2006-07-24 Telekomunikacja Polska i PTK Centertel uruchomiły zintegrowany portal internetowy, prezentujący ofertę TP i Orange.

2006-07-05 Wszyscy użytkownicy Orange Go mogą korzystać z nowej usługi Przyjaciele, w której minuta połączenia kosztuje tylko 5 groszy.

2006-06-30 Od początku lipca 2006 klienci telefonów komórkowych w sieci Orange bez żadnych zobowiązań mogą wypróbować usługi przed ich zakupem. Dzięki ofercie „Spróbuj i Wybierz” można testować m.in. pakiety SMS i MMS, mobilną telewizję oraz pakiet muzyczny.

2006-06-27 W rankingu reputacji marek PremiumBrand 2006 Orange zajmuje najwyższą pozycję wśród operatorów telefonii mobilnej działających w Polsce.

2006-06-01 Orange udostępnia także użytkownikom telefonów na kartę możliwość korzystania z usługi przenoszenia numerów (MNP - Mobile Number Portability).

2006-05-25 Orange i Urząd Miasta w Gdańsku uruchomiły specjalny numer SMS na rzecz odbudowy kościoła Świętej Katarzyny w Gdańsku.

2006-05-16 W ramach usługi Mobilne Wideo widzowie „Magdy M.” mogą oglądać premierowe odcinki swojego ulubionego serialu w telefonie komórkowym Orange.

06-05-14 W Warszawie, po ostatnim spotkaniu w sezonie 2005/2006 Orange Ekstraklasy, wręczono trofeum i medale dla piłkarzy dwóch czołowych drużyn. Dekoracja piłkarzy odbyła się z udziałem sponsora rozgrywek - PTK Centertel, operatora sieci Orange.

2006-05-02 Rozpoczeło działalność Biuro Prasowe Grupy TP. Powstało ono w celu realizowania jednolitej i efektywnej komunikacji Grupy TP z mediami - w ramach budowy w Polsce operatora zintegrowanego. Rezcnikiem Grupy TP został Jacek Kalinowski.

2006-04-25 Orange nagrodzona Złotym Godłem European Trusted Brands – Marki Godne Zaufania .

2006-04-18 Zmodernizowano największe w Polsce Centrum Orange mieszczące się w Warszawie przy Placu Konstytucji.

2006-04-04 PTK Centertel, operator Orange, rozpoczął współpracę z Programem II Telewizji Polskiej S.A. Orange został mecenasem jednego z najpopularniejszych telewizyjnych programów filmowych – Kocham Kino.

206-04-03 Wideo Rozmowy, Mobilna Telewizja, Mobilne Wideo i Mobilna Muzyka już dostępne dla klientów Orange. Orange udostępnia dla wszystkich klientów najnowocześniejsze usługi trzeciej generacji (3G/UMTS).

2006-02-28 2100 studentów i absolwentów reprezentujących uczelnie z całego kraju wybrało Polską Telefonię Komórkową Centertel, operatora sieci Orange - Najlepszym Pracodawca Roku 2005 - oferującym pracę, praktyki i staże wchodzącym na rynek pracy młodym ludziom.

2006-02-27 Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała, że liczba klientów Orange przekroczyła już 10 milionów.

2006-02-13 W Warszawie odbyła konferencja „From Advertising to Messaging” zorganizowana przez Orange. Jej głównym punktem był jedyny w Polsce wykład Rishada Tobaccowali – jednego z najbardziej znanych na świecie innowatorów marketingu.

2006-02-03 Polska Telefonia Komórkowa Centertel, operator sieci Orange był sponsorem jedynego w Polsce koncertu Grace Jones, który odbył się w Warszawie w Sali Kongresowej (PKiN).

2006-01-29 W ciągu miesiąca w sieci Orange przesłano blisko 1 mln SMSów na rzecz pomocy ofiarom tragedii budowlanej w Katowicach.

2006-01-16 Orange rozpoczął świadczenie usługi przeniesienia przydzielonego numeru pomiędzy ruchomymi publicznymi sieciami telefonicznymi.

2006-01-08 Polska Telefonia Komórkowa Centertel, operator sieci Orange podobnie jak w poprzednich latach wsparł cele tegorocznego XIV Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

2006-01-02 Klienci Orange wysłali ponad 57 milionów SMSów żegnając stary 2005 i witając nowy rok 2006;

(ź)Orange



Temat: [Plus] Zmiana regulaminu.
Witam,

dziś byłem wypowiedzieć umowę w Plusie razem z przeniesieniem numeru do innego operatora. Sprawa wygląda tak:
- nie trzeba pisać wypowiedzenia ponieważ sami takowe drukują w trzech egzemplarzach,
- jako powód wypowiedzenia w systemie zaznaczają opcję (podaję swój przypadek): "Nowy RŚUT - brak akceptacji - z przeniesieniem numeru - ORANGE".

Umowę będę miał rozwiązaną 01 lipca.

A jeszcze wcześniej napisałem też do UKE coś takiego:
Dzień dobry,

od 1 lipca 2009 roku firma Polkomtel S.A. operator sieci Plus zmienia Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w przypadku gdy nie zgadzam się z nową wersją Regulaminu mogę rozwiązać umowę z Operatorem z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia bez ponoszenia konsekwencji finansowych w postaci kary umownej.

Mam pytanie odnośnie możliwość przenoszenia w tym wypadku numeru do innego operatora tzn. czy jeżeli rozwiążę Umowę o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych ze względu na brak akceptacji zmian w Regulaminie, to czy będę mógł zachować swój dotychczasowy numer telefonu z przeniesieniem go do innego operatora (Orange, Era, Play). A może w takiej sytuacji Polkomtel S.A. operator sieci Plus ma prawo odmówić udzielenia zgody na przeniesienie numeru do innej sieci?

Proszę o udzielenie odpowiedzi ponieważ z pisma jakie Plus przesyła do swoich abonentów nie wynika czy istnieje możliwość rozwiązania umowy z jednoczesnym przeniesieniem numeru do innej sieci bez płacenia kary umownej. Poza tym dwukrotnie dzwoniłem do Biura Obsługi Klienta sieci Plus i od każdego z Konsultantów usłyszałem inną odpowiedź: raz, że w przypadku zmiany Regulaminu nie ma możliwości zachowania numeru i przeniesienia go do innej sieci a za drugim razem usłyszałem, że taka możliwości istnieje.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam

a dziś dostałem też odpowiedź:
Szanowny Panie,
W nawiązaniu do przesłanej korespondencji uprzejmie informuję, iż uprawnienie z art. 59 ust 2 Prawa telekomunikacyjnego do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w przypadku braku akceptacji zmian w regulaminie jest jednym ze sposobów rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Natomiast uprawnienie do przeniesienia numeru przy zmianie operatora wynika z art. 71 Prawa telekomunikacyjnego. Szczegółowe warunki korzystania z tego uprawnienia zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 1 marca 2006 roku w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (Dz. U. Nr 42, poz. 289 i 290).

W tym miejscu należy zauważyć, iż na gruncie obowiązujących przepisów oba uprawnienia przysługują abonetom - nie wykluczają się wzajemnie.

Przepisy ww. rozporządzenia określają czynności, jakie podejmuje Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci telefonicznej w celu realizacji uprawnienia tj. dokonania przeniesienia przydzielonego mu numeru do sieci innego dostawcy usług, a nie nowy dostawca usług, do którego Abonent chce przenieść numer. Zgodnie z przepisami to Abonent występuje z wnioskiem w formie pisemnej do nowego dostawcy usług o potwierdzenie możliwości technicznych zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem numeru. Wniosek Abonenta podlega rozpatrzeniu przez nowego dostawcę w terminie 7 dni od dnia jego złożenia, a Abonent zostaje poinformowany w formie pisemnej o możliwości zawarcia umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Kolejno Abonent po otrzymaniu zawiadomienia o istnieniu możliwości przeniesienia numeru do sieci nowego dostawcy usług, składa wniosek, w formie pisemnej do dotychczasowego dostawcy usług o rozwiązanie umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Do tego wniosku załącza kopię zawiadomienia przekazanego przez nowego dostawcę. W terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku Abonent zostaje zawiadomiony w formie pisemnej o terminie i warunkach rozwiązania umowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych z przeniesieniem przydzielonego numeru. Termin i warunki rozwiązania umowy w tym przypadku winny być określone zgodnie z warunkami umowy o świadczenie usług zawartej z abonentem, a sama data przeniesienia nie może przypadać wcześniej niż przewidywany termin rozpoczęcia świadczenia usług przez nowego dostawcę.

Rozporządzenie nie uzależnia prawa do skorzystania z przeniesienia numeru od sposobu rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Zatem nie ma przeszkód do przeniesienia numeru do innego operatora w przypadku gdy powodem rozwiązania umowy z dotychczasowym jest brak akceptacji dokonanej zmiany regulaminu. Przy przenoszeniu numeru proszę jednak pamiętać, że w pierwszej kolejności należy niezwłocznie po otrzymaniu informacji o zmianie regulaminu zgłosić się do nowego operatora i ustalić dzień przeniesienia numeru, następnie złożyć rozwiązanie umowy z dotychczasowym przy zachowaniu odpowiednich terminów na wypowiedzenie.

Mam nadzieję, iż przekazane wyjaśnienia będą dla Pana pomocne. W przypadku dalszych pytań bądź wątpliwości zapraszam Pana do kontaktu z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE - tel. 0 801 900 853 (koszt połączenia wg taryfy operatora lokalnego) od poniedziałku do piątku w godzinach 07:15 - 16:15 lub mailem: uke@uke.gov.pl.
(informacja przygotowana przez Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego)

Pozdrawiam serdecznie
Małgorzata xxxxxxxxxx
Gabinet Prezesa
Urząd Komunikacji Elektronicznej
ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa
tel. 022 53 49 344

Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl



  • Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 45 rezultatów • 1, 2
    Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex