Biuro Obsługi Radiowej

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro Obsługi Radiowej




Temat: Nietypowe nazwiska
Kiedyś - nawijam przez telefon dobre 10 minut z laską z Biura Obsługi Klienta Orange. Kończę rozkminę i dostaję smsa:

Biuro Obsługi Orange - konsultant Olga Dzida dziękuje za rozmowę.

A Wincenty Pipka był w Programie 1. Polskiego Radia. Joł






Temat: iPlus zaczął ciąć?
Kwestia jest nie "czy Plus zacznie ciąć", tylko "kiedy".
Na dzień dzisiejszy NA PEWNO Plus nie przycina, gdyż nie ma takiej potrzeby. W najbliższym czasie też nie zamierza, jednak to nie uchronne i jest tylko kwestią czasu. Jeżeli zacznie się "reglamentacja" ruchu to też nie wszędzie, tylko na początku "rażąco przeginającym" oraz tam, gdzie jest to niezbędne (tor radiowy nie wyrabia). Jedyną przyczyną przycięcia prędkości będzie wypełnienie kanałów logicznych. Dopóki sieć nie jest "obłożona" można spać spokojnie.
Informacja pochodzi z Polkomtela ale nie z Biura Obsługi i nie wiem co oni na to.

Na razie przeciążenia zdażają się tylko lokalnie (no chyba, że jest akurat ogólny "pad") a "skaczący" transfer to choroba wrodzona pakietowego internetu radiowego i wynika z jego konstrukcji i "kapryśności"
To już moje zdanie.





Temat: Nowy
Pozdrawiam, od 3 tygodni mam Multiplę. Śledzę forum i czytam wszystkie tematy, mogę podzielić się z uczestnikami Naszego forum moim pierwszym pozytywnym doświadczeniem. Samochód sprowadziłem z Francji i niestety wyposażony był tylko w kluczyk do stacyjki i nakładkę do odkręcania kół. Instrukcji jak i innych dokumentów nie miałem, pytałem w serwisie Auto El w Elblągu o instrukcję i mogli mi zamówić ale nie po polsku, jednak sprzedawca poradził mi abym napisał do Bielsko Białej do Fiat Auto Poland SA. Znalazłem stronę i wysłałem maila, rano żona odebrała telefon z biura obsługi klienta w Bielsko Białej, przyjemny Pan zapytał o dokładny adres. Po tygodniu przysłano mi bezpłatnie Instrukcję Obsługi do Multipli i do radia w Multipli. Dodam, że na aukcji'' Świstak" instrukcję wystawiono do licytacji za 180 zł.



Temat: Vectra czy Dialog?


Pytanie do użytowników internetu DSL od tych operatorów. Co lepiej
wybrać?
Koszt jest podobny (za 1Mb/s ok 150PLN brutto). A może radiowe łącze
lepiej?


Moje wrażenia:
1. Poziom obsługi klienta w Vectrze jest fatalny - nie mam internetu
od nich, ale TV i jeśli trafi się awaria - bywa, że kilka razy w
miesiącu (!) to serwis czasem pojawia się na drugi dzień, a biuro
obsługi czynne tylko do 16tej. Nigdy nie zamierzam korzystać z ułsug
tej firmy w zakresie internetu, bo im po prostu nie ufam. W przypadku
kablówki zastanawiam się nad przejściem na Cyfrę+, ale to już zupełnie
inny temat...
2. Dialog - mam od 3 lat ISDN i ani razu (!) nie było żadnej awarii,
połączenie zawsze za pierwszym razem, transfer na stałym poziomie.
3. Przechodzę na DSL 1, ponieważ jest promocja - i płacisz 83zł+VAT,
instalacja 4zł, zatem de facto wyjdzie mi to taniej niż dotychczasowy
ISDN!  O ile się orientuję, promocja dotyczy tylko wybranych
abonentów, ale podejrzewam, że jeśli chwilę pogadasz z kimś
kompetentnym i kumatym, dopniesz swego.
Moja sugestia: Dialog, nigdy Vectra.

Pozdrawiam
Witek





Temat: Ograniczenia w działaniu usług

popatrzcie na to....

sulej: jaja robisz sobie z tą reklamą, chcesz zmienić operatora droga wolna, idź szybko podpisz umowę na 24 miechy, albo jeszcze lepiej 36 i weź se radiowy net ... i potem płacz przez ten okres ze zrezygnowałeś z łącza po kablu ... droga wolna.

To jest oficjalne forum 3play, także jakiekolwiek reklamy innych firm będą kasowane


Ja w tym nie widzie nic złego ... na oficjalnych forach reklama innych firm jest za broniona chyba, że za to zapłacisz .... następnym razem po prostu dam Bana i nie jest to straszenie was ..... jeżeli ktoś klnie to dostaje upomnienie i na tym koniec, wszelkie reklamy innych konkurencyjnych firm są zabronione ...

Arro potem znów będziesz mi na maila płakał, ze już będziesz grzeczny jak ostatnio...

Poza tym jak bym wiedział jak wam pomóc żeby to szybciej działało zrobiłbym to! Możecie tutaj spamować co wam sie nie podoba po to jest to forum ale w granicach rozsądku i kultury. Z kim możecie sie kontaktować cóż jest biuro obsługi klienta.



Temat: k700i czy MPx200 ?
za słuchanie radia nie ma żadnych opłat Jak kupujesz telefon to płacisz za aparat i aktywacje (50/60 zł). Tylko, że za tą aktywację płaci się w salonie. Moim zdaniem pomyłka, najlepiej zadzwoń do BOK ( Biuro obsługi klienta ) i zapytaj, musisz mieć kod abonamencki, to jest podajże 6 ostatnich cyfr.




Temat: SDI DLA ZNAWCÓW



| [--]
| jak to w Netii sprzedali facetowi ISDN po radiolinii i obiecywali, że nie
| zobaczy różnicy między
| Internetem po miedzi ISDN w TPSA. Zauważ, że Netia nie oferuje 3-ciego
| [--]

A jak to ten ISDN po radiolinii sprzedali? Bo ja właśnie chciałbym taki rodzaj
dostępu od nich sobie załatwić, nawet jeśli jest gorszy niż po miedzi - do mnie
kable jeszcze nie dochodzą :(
Będę wdzięczny za wszelkie informacje (technologia, możliwości itp.) -
dzwoniłem już do biura obsługi klienta, ale nie bardzo byli w stanie udzielić
jednoznacznej odpowiedzi...


A nie prościej kupić karty radiowe? Zasięg 2,5 km, anteny kierunkowe, mała moc i
nie trzeba mieć żadnej zgody od PARu (oczywiście homologacja niestety wymagana :(((
), nie masz nikogo w tym zasięgu kto ma juz podłączenie?

Seth





Temat: NOWY TAŃSZY SZYBSZY INTERNET CHETNI ??
Dzięki LUKAS, nareszcie napisałeś to co ja też chciałem napisać.
Rozprawiacie o jakimś cudzie w postaci tańszego i szybszego netu. Czekam kiedy padną jakieś konkrety: jaka cena i przede wszystkim jaka prędkość, w jaki sposób: drogą kablową, radiową. Jakoś czekam i nic na razie więcej nie wiem.
Skoro to takie dobre to napiszcie coś więcej o tym. Korzystam z Chopina, wcześniej miałem UPC. Raczej nie narzekam, dla moich potrzeb wystarcza. Fakt cena jest raczej wysoka, ale za moment słyszałem, że maja podnieść prędkość. Większych awarii raczej nie było. Z Biurem Obsługi Klienta tez rozmawia się sympatycznie. Może ja jakiś jestem .... ale nie mam z nimi problemu. Na 1 MB u mnie działa wszystko jak trzeba: komunikatory i wszelkie inne aplikacje wymagające stałego komunikowania się z siecią.
Poproszę o więcej konkretów na temat owego lepszego dostraczyciela netu.
Pozdrawiam



Temat: Odbiorniki Cyfrowego Polsatu - pytania, problemy, komentarze
tak tez myslalem , i tu mam problem bo nie potrafie idealnie ustawic satki dopiero za tydzien bede mial miernik do sily sygnalu i wtedy ustawie tak jak powinno byc. jak narazie walcze co dzien z zanikiem sygnalu i aktualnie w pakiecie familyjnym po skanowaniu mam 15 kanalow tv i 0 radiowych
macie pomysly na wzmocnienie sygnalu? moze jakis konkretny konwerter ,zez., zmiana ustawien dekodera?ja nie mam pojecia
dzwonilem do biura obslugi i zmienilismy TR na 72/100 i powiedzieli ze musi byc 3/4 sygnalu a ja mialem lipe!! zero
ustawilem satke w miare mozliwosci potem dalem ustawienia fabryczne i chodzi ale tylko pare kanalow.w dodatku co dzien gubi sygnal .a pogoda bez wiatru!



Temat: ELPOINFORMATYKA
Informacja na temat postępu prac modernizacyjnych sieci w Staszowie.

Węzeł PN (Pipała Nowa) - zakończony, trwa przełączanie użytkowników do nowej struktury
Węzeł PS (Pipała Stara) - zakończony, ponadto będzie rozbudowany w tym tygodniu o dodatkowy moduł radiowy, który dodatkowo znacznie usprawni działanie sieci w bloku Kilińskiego 6 oraz w okolicy domków na ul. Hanki Sawickiej. Przełączanie użytkowników pod koniec przyszłego tygodnia.
Węzeł LG (Langiewicza) - zakończony
Węzeł OP (Opatowska) - w trakcie realizacji
Węzeł XXV (XXV-Lecia) - rozpoczęcie prac 16 Sierpnia

Za wynikłe opóźnienie z niezależnych przyczyn od Elpoinformatyki przepraszamy.

Ponadto od dnia 16 Sierpnia czynne będzie oficjalne Biuro Obsługi Klienta w Staszowie na ul. Kolejowej 27 (dawna siedziba PZU)

Przed nami jeszcze trudny i długotrwały proces integracji węzłów oraz przepinania użytkowników do nowych podsieci. Dołożymy wszelkich starań, aby ten proces odbył się sprawnie i szybko, niestety nie obejdzie się bez chwilowych przerw w dostawie sygnału. Prace te będą prowadzone w godzinach bardzo wczesno rannych tak, aby zdecydowana większość użytkowników nie odczuła utrudnień.

... w dedicate zawsze ktoś siedział gdzie można było złaszać awarie a teraz niby od godziny x do godziny x jest otwarte a kiedy pójde toooo zamknięteee



Temat: ** siec netii i tpsa


|  mam w domu siec tel. netii
|  ale nie chce robic zamieszania z ta internetia
|  czy czym tam, a ze modemu uzywam bardzo rzadko,
|  wiec chce sie laczyc z tpsa 0202122.
|  tylko mam pytanie jak wtedy wyglada sprawa odplatnosci
|  za te laczenia?
|  sa liczone jak rozmowy lokalne w netii?
|  czy moze jakos inaczej?

|  bartol

Szczerze mowiac to ja bym nawet nie myslal o TEPSIE.
Internetia jest szybsza od telekomuny, poza tym ma wlasne lacza miedzynarodowe
Jkabys gral w Diablo 2 na serwerze Europe i przesiadl sie z tepsy na netie,
pomyslalbys ze nastal cud.Poza tym laczac sie z tepsa na 53333 nie oznacza ze
bedziesz mial taki transfer rzeczywisty, od swieta mozna dojsc do 50 kbps,w
Internetii jest o wiele korzystniej z transferem rzeczywistym. Rzecz
najwazniejsza - bedac abonentem Netii mozesz wykupic usluge Internet Plus - a
co za tym idzie masz 100 godzin miesiecznie w necie za 70 zl !!! Nawet jezeli
sie przeprowadzisz i na nowym lokalu bedzie linia Netii to sie nic nie
stanie,
po prostu bedziesz dzwonil z innego numeru, zmienisz tylko dane teleadresowe
w
biurze obslugi klienta. Jezeli nawet w nowym lokalu bedzie linia TPSA to
zawsze
mozesz uzywac InterNetii na polaczeniu zwrotnym co i tak taniej wyjdzie, bo
Internetia tez ma dluzsze impulsy po 18.00 w dni powszednie, jak i cala dobe
w
weekendy i swieta.

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Zapomnialem dodac, ze w wypadku Netii biore pod uwage linie kablowa, a nie
radiowa.To wazne !!





Temat: Darmowy Internet w Lublinie!
Uwaga, uwaga, dobra wiadomość dla mieszkańców miasta Lublin'a

Mieszkańcy miasta mogą już korzystać z darmowego, radiowego dostępu do Internetu. W mieście zaczęła działać sieć hotspotów.

na razie hotspoty umieszczone są w kilku miejscach Lublina - np. w budynkach politechniki czy w pobliżu niektórych salonów telefonów komórkowych. Jednak nowa sieć hotspotów obejmie centrum: Rynek, ratusz, hotel Europa i budynek Urzędu Miasta przy placu Litewskim 1 oraz Biura Obsługi Mieszkańców. Zasięgiem objęty będzie cały deptak i teren ok. 200 metrów wokół budynków, na których będzie zamontowany sprzęt.

W najbliższych dniach na stronie Urzędu Miasta pojawi się mapa zasięgu punktów darmowego dostępu do sieci, które uruchomiło miasto.

Zapraszam do korzystania!

P.S

Z tego co mi się udało dowiedzieć to administatorem sieci HotSpot'ów będzie m. in LubMAN UMCS ...co gwarantuje wysoką jakość działania sieci



Temat: [Orange] Problemy z połączeniem
Co chodzi o Orange to mają słabą zasięg i do tego bardzo obciążone są nadajniki.
Ja w Orange czekam na wysłanie SMS-a do 40 sek. (Standard).

Jeśli nie numer zajęty tylko sieć zajęta to albo jest problem z Operatrem (Pamięta ktoś darmową godzinę w Simplusie ? Między 19-20 ciężko było gdziekolwiek się dodzwonić).

Jeśli to numer stacjonarny ale nie prywatny (czyli wykorzystywany do rozmów np: numer do radia czy numer do biura obsługi jakiejś firmy) to to może być normalne ,że tak się dzieje.



Temat: Radio w UPC TV
Byłem wczoraj w biurze obsługi klienta w krakowie, i pani wyglądająca zupełnie jak Cher powiedziała mi, że przestali nadawać analogowy sygnał radiowy, jest to fakt ponieważ od tygodnia jest tylko szum w miejscu gdzie było RTL Radio (nie da się go złapać na zwykłej antenie FM, choćby nie wiem jaka długa była więc niestety sprawdziło się…).



Temat: Airbites.net - worth any money? :|
Ja należałem przez pare lat do sieci która udostępniała internet drogą radiową, (czasem było lepiej czasem gorzej), potem została ona wykupiona właśnie przez airbites, i od tego momentu już było tylko coraz gorzej. Pierwsza wada po zmianie właściciela to zmiana biura obsługi (teraz nawet w BOK nie wiedzieli czemu internet nie działa).

Po roku przełączyłem sie właśnie do chello, i od tej pory nie nażekam.
Taniej nie zawsze oznacza lepiej, przynajmniej u mnie tak było.
Pozdrawiam



Temat: Canal+ Cyfrowy zmienia siedzibę
W połowie maja 2008 roku Canal+ Cyfrowy zamieni dotychczasową siedzibę na pięciopiętrowy biurowiec z nowoczesnym centrum nadawczym i studiem telewizyjnym umożliwiającym produkcję m.in. w standardzie HDTV.



Nowa siedziba Canal+ Cyfrowego mieści się na warszawskich Stegnach, przy al. gen. Wł. Sikorskiego 9. Całkowita powierzchnia budynku to ponad 14 tys. metrów kwadratowych, na której znajdują się biura, studia telewizyjne, zaawansowane centrum nadawcze (uplink) platformy cyfrowej, a także punkt obsługi abonentów.

Dach budynku wieńczy czteropoziomowy park antenowy złożony z kilkudziesięciu anten o różnej średnicy (od 1,8m do 6,3m). Dzięki nim nadawany jest sygnał w kierunku satelity, jednocześnie zaś odbieranych jest ponad 100 różnych stacji telewizyjnych i radiowych na potrzeby Cyfry+ .



Nowa siedziba Canal+ Cyfrowy (fot. Canal+)

W nowym biurowcu Canal+ Cyfrowy dysponuje rozległym systemem multipleksu cyfrowego, który umożliwia dystrybucję kanałów praktycznie w każdym dostępnym standardzie transmisji (DVB-S, DVB-S2, DVB-H, DVB-IP etc). Oficjalne otwarcie budynku nastąpi w czerwcu.

Biurowiec zaprojektowany dla Canal+ Cyfrowy przez biuro architektoniczne Kazimierski i Ryba ma nowoczesną i prostą bryłę o lekkiej konstrukcji, z dominacją szkła i stali jako elementów wykończeniowych elewacji.


media2.pl



Temat: AirNET - dostęp radiowy do internetu w Prudniku
Bardzo konkurencyjny jest koszt instalacji tutaj duży + dla już posiadających sprzęt.

Na to można zwrócić uwagę i skorzystać porównując że IS koszty instalacji podnosi do góry.
AirNET może zyskać nowo przyłączanych użytkowników, tych już pozyskanych przez IS raczej nie, znając mentalność ludzi.

Jako łącze radiowe to może jest jakaś konkurencja dla IS ale jeśli ktoś ma możliwość przyłączenia się do IS łączem "kablowym" to wtedy raczej AirNET nie jest żadną konkurencją.
Niewiadomo też czy AirNET zostanie na naszym rynku jeśli będzie mało zgłoszeń do przyłączenia.

Dla mnie IS na dzień dzisiejszy jest szczególnie po moim powrocie do sieci i dogadaniem się z nowym pracownikiem tej firmy na temat czego bym oczekiwał od internetu.
Od 3 miesięcy naprawdę nie mogę powiedzieć złego słowa na IS no poza wyjątkiem słabej obsługi klienta w biurze IS.

[ Dodano: 26-03-2005, 15:12 ]




Temat: KURS PIERWSZEJ POMOCY
Hajduk na gronku podał ogłoszenie (wkleję u nas może ktoś będzie chetny):

Kurs pierwszej pomocy BLS AED Polskiej Rady Resuscytacji
Wstęp: Wolny
Grupa Ratownictwa FRAKTAL zaprasza wszystkich na
Kurs BLS /Basic Life Support/ i AED /Automated External Defibrillation/
Jest to certyfikowany kurs European Resuscitation Council /ERC/ i Polskiej Rady Resuscytacji.

Termin kursu: 31.03.-01.04.2007

Miejsce: Kielce
Zespól Państwowych Szkół Plastycznych przy ul. Radiowej 3

Bliższe informacje oraz zapisy:

Biuro Stowarzyszenia FRAKTAL
ul. Kościuszki 11 pokój 225
poniedziałek 13.00-16.00
środa 15.00-18.00
piątek 13.00-16.00

mail: pierwsza.pomoc@2com.pl

GG: 2518295

Oficjalna strona Polskiej Rady Resuscytacji:
www.prc.krakow.pl

UWAGA!
Zapisy na kurs tylko do 24-go marca

Cele kursu
· szkolenie ratowników przed-medycznych w zakresie udzielania podstawowych zabiegów resuscytacyjnych oraz obsługi automatycznych defibrylatorów zewnętrznych

Adresaci kursu
· kurs kierowany jest do osób bez przeszkolenia medycznego



Temat: Wniosek o założenie firmy
Nazwa firmy: Zakup
Opis działalności: Sklep oferujący komputery, telewizory, radia, komórki itd. po niskich cenach.
Władze: zjom
Układ forum:

Zakup
- Biuro obsługi klienta
- Pracownicy
- Lista przedmitów do kupienia

Konto bankowe: Zakup



Temat: Opinie o internecie w Sferii
Witam wszystkich serdecznie,
chciałbym opisać krótko swoje perypetie ze Sferią.

Przez ostatnich bodajże 8 miesięcy - do końca stycznia - byłem /nie/szczęsliwym użytkownikiem internetu radiowego ze Sferii. Przez praktycznie cały czas korzystania z usług Sferii miałem problemy opisane wcześniej w wątku - zrywanie połączenia, niskie transfery (zarówno upload jaki download), a w godzinach szczytu (na moim osiedlu to godziny 17.00-20.00 bo wtedy ludzie wracają z pracy do domu) transferu praktycznie nie było.

Oczywiście próbowałem wielu ustawień anteny/modemu w domu, zgłaszałem problemy w BOA, intensywna komunikacja z Działem Technicznym również miała miejsce. Wreszcie Sferia wysłała do mnie technika, który wystawił antenę na balkon, co pomogło dosłownie na kilka godzin, później prędkości wróciły do normy (tutaj przyznaję że pomyslałem o jakimś spisku, może Sferia na chwilę zwiekszyła przepustowość z mojego nadajnika, żeby technik mógł w protokole napisać że transfer jest OK? Nie znam się zbytnio na konstrukcji takiej sieci, więc podkreślam że to tylko moja teoria spiskowa).

W styczniu doszedłem do wniosku że nie będę się dalej męczył i wypowiedziałem umowę (co się wiąże z dodatkowymi kosztami bo umowa miała jeszcze trwać chyba rok). Przeszedłem na kabel z Aster i jestem szczęśliwy

Generalnie - tak jak napisano tu już wcześniej - jeśli ktoś nie ma wyboru (dostępu do kabla) mozna się zastanowić czy wybrać Sferię, ale koniecznie trzeba przetestować działanie modemu tam, gdzie najczęściej będzie się z niego korzystać. Jesli bedzie słabo (a pewnie będzie słabo ) - jest 10 dni na wypowiedzenie umowy podpisanej poza biurem obsługi.

Ja tak nie zrobiłem i jestem w plecy pare stówek + koszty telefonów + nerwy.

Pozdrawiam



Temat: Sferia nowa oferta internetu
Niestety - muszę się zgodzić z przedmówcami - internet w Sferii to kompletna porażka. Pierwsze 2 - 3 miesiące po podpisaniu umowy (początek kwietnia 2007) działał jeszcze na poziomie SDI z roku 2002, potem było już tylko gorzej. Jeśli chodzi o szybkość (chociaż słowo to zupełnie nie pasuje do tej usługi, lepsza byłaby chyba nazwa "powolność") - zazwyczaj oscyluje ona w granicach 200 - 300 kilobitów/s, co byłoby może niezłym wynikiem jakichś 5 - 6 lat temu ale dzisiaj jest już dosyć żałosne.
Żeby nie było niedomówień - mieszkam niemal w centrum Warszawy, dwie przecznice od "salonu" Sferii na ulicy Sandomierskiej, tak więc czysto teoretycznie transfer powinien osiągać chociaż połowę z szumnie reklamowanych 2,4 Mb/s.
Zainteresowanym mogę przysłać liczne screenshoty z testów przepustowości robionych na oficjalnych stronach - najwyższe, co udało się tam namierzyć, od kiedy zacząłem mierzyć to :
"przepustowość w warstwie aplikacji: 102,85 kilobitów/s"
"szacowana przepustowość w warstwie transmisji IP: 120,34 kilobitów/s"
"szacowana przepustowość łącza radiowego EVDO: 307,20 kilobitów/s"

Pan w biurze obsługi, pytany, czemu tak tragicznie i czy tak ma być oznajmił, ze taki transfer "mieści się w normie".
Ciekawe, czy zmieści się tez w normie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, do którego zamierzam zwrócić się w tej sprawie ?

Nie wiem, czemu w reklamach, ulotkach i tym podobnych śmieciach podawane są prędkości 2,4 czy wręcz 3,2 Mb/s a nie na przykład 64 Mb/s skoro wszystkie te liczby realne są chyba jedynie w marzeniach BOK firmy Sferia, dokąd nie chce mi się już nawet dzwonić, bo to dodatkowe marnowanie pieniędzy na telefon.
Ogólnie cieszę się tylko z faktu, że umowę podpisałem tylko na rok i wygasa już 2 kwietnia, tak więc już wkrótce będę mógł odesłać nieco już sfatygowane (ach te nerwy) niebieskie pudełeczko i zainstalować sobie coś... działającego.

Ogólnie - współczuję nieszczęśnikom, którzy podpisali umowę na 3 lata i odradzam potencjalnym zainteresowanym. Drogie, wolne i beznadziejnej jakości. Aha - ostatnio wysiadło też P2P, nie żebym kiedykolwiek próbował ściągać filmy, od początku było jasne, że takiej sztuki zrobić sie nie da, ale jeszcze w czerwcu zeszłego roku było możliwe ściągnięcie choć paru plików muzycznych. Teraz nawet to zablokowali.



Temat: Z TPSA do Netii?

Niedawno pytalam sie, kto co by wybral ... Odpowiedzi bylo malo i raczej
srednio tresciwych ... Glowilam sie sporo, ale po wielu telefonach do biur
obslugi i wywiadach wsrod znajomych zdecydowalam sie na TPSA.  Netia ma
mala
pule numerow. Co z tego, ze podpisze sie umowe nawet dzisiaj, skoro
telefon
dostanie sie za jakies 3 miesiace ???


Telefon dostajesz od razu. Jeżeli nie dadzą Ci telefonu powiedz, że
rezygnujesz z umowy. Ja telefon dostałem podczas instalacji. Na instalację
czekałem jakieś 2-3 tyg. Dostałem Siemensa Gigaset 2010. Fajny mały i ma
bardzo duży zasięg. Mogę wyjść kilkaset metrów przed dom i działa.
Poprzednio miałem Panasonica ale ten był radiowy a nie cyfrowy i jakość była
dużo gorsza.

 A z ostatnich "prawdziwych zartow" na temat Netii ... Wyobrazcie sobie,
ze

Netia od prawie roku czasu nie przysyla faktur jednemu ze swoich klientow
(moze nie jedynemu, ale tego akurat znam). Rachunkow nie mozna przez to
placic, a panie z BOKu mowia, ze juz niedlugo dostanie komplet faktur, no
i
takie rzeczy sie zdarzaja ... Wszystko byloby OK, ale zaplacic okolo 10
faktur na raz i to od reki, to chyba lekkie przegiecie ... ;-)


Ja też nie dostawałem faktur za kilka miesięcy więc zadzwoniłem do BOK-u i
spytałem co z fakturami informując jednocześnie, że spłaty za te miesiące
rozłoże na raty. Po paru dniach przysłali mi faktury a ja je spłacałem a
ratach przez siebie ustalonych bez dodatkowych odsetek.

Teraz rachunki przychodzą terminowo, problem jest tylko z pierwszą
płatnością. W Netii jest też róznica w cenie impulsów lokalny jest o 1 grosz
tańszy, zamniejscowe III strefy chyba o 6 gr. a na komórkę chyba o 9gr
netto.





Temat: Czy ktoś wie co sie dzieje z internetem od Crowley ?
Jako ciekawostka: oficjalny mail do Crowleya w tej sprawie:



Szanowni Państwo,

W związku z ograniczoną dostępnością usług świadczonych przez
Crowley Data Poland w dniach 19 -20 stycznia b.r., pragniemy serdecznie
przeprosić za utrudnienia i wyjaśnić zaistniałą sytuację.

W poniedziałek, 19 stycznia b.r., po godz. 18 nastąpiła przerwa w
działaniu sieci Crowley Data Poland, nad której usunięciem, do godz.15
dnia następnego, pracowały ekipy techniczne firmy.

Przyczyną zaistniałych zakłóceń była awaria połączeń 10
GigabitEthernet pomiędzy przełącznikami ethernetowymi a głównym
ruterem szkieletowym. Usterka ta została usunięta w ciągu 50 minut od
jej wystąpienia, co niestety nie doprowadziło do definitywnego
rozwiązania problemu. W efekcie pojawienia się dużych strat na łączach
pomiędzy ruterami, doszło do znacznego obniżenia jakości usług IP lub
ich całkowitej niedostępności. Przyczyną strat była bardzo duża
liczba pakietów wysyłanych poprzez jeden z przełączników szkieletowych
do ruterów koncentrujących usługi IP. W godzinach nocnych wykonano
szereg prac rekonfiguracyjnych, które pozwoliły na przywrócenie
akceptowalnego poziomu jakości usług dla większości regionów w kraju
ok. godz.: 1:00 w nocy (20.01.2009).

W wyniku obserwacji dalszych anomalii w funkcjonowaniu sieci podjęto
natychmiastową decyzję o wymianie jednego z przełączników
szkieletowych celem wykluczenia potencjalnych przyczyn zakłóceń.
Działanie to w pełni ustabilizowało pracę sieci.

W związku z zaistniałymi wydarzeniami podjęliśmy decyzję o
przyspieszeniu działań modernizacyjnych sieci szkieletowej. Proces ten
rozpocznie się instalacją przełączników ethernet wraz z ruterami firmy
Juniper na początku lutego 2009 r.

Ponad to, Crowley Data Poland wdraża obecnie duży projekt inwestycyjny
obejmujący rozbudowę stacji bazowych w oparciu o nową technologię
dostępu radiowego LMDS 26 GHz o szerokości kanału 28 MHz firmy Hughes.

Jesteśmy przekonani, że nasze działania doprowadzą do zapobieżenia
podobnym sytuacjom w przyszłości i istotnie wpłyną na wzrost
niezawodności oraz jakości świadczonych przez Crowley Data Poland
usług.

O wynikach realizowanych prac będziemy Państwa informować na bieżąco.

Jeszcze raz przepraszamy za powstałe niedogodności.

Z wyrazami szacunku,

Zespół Crowley Data Poland

W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Biurem Obsługi
Abonenta: telefon 22/505 2000, 0-801 108 801, e-mail: bok@crowley.pl




Temat: Infolinia neostrady - jeszcze je den "sposób" na klienta - długie
Witam wszystkich!
Jestem szczęśliwym użytkownikiem SDI. Pewnego dnia, a było to 12
września '03,
zachciało mi się podpisać umowę o świadczenie usługi NEOSTRADA. W
TELEPUNKCIE (nomen omen tym samym co Ed, czyli przy ul. Górczewskiej) miła
Pani poinformowała mnie, że pewnego dnia SDI (którego aktualnie używam)
przestanie działać i właśnie wtedy przełączę się na NEOSTRADĘ. Podpisałem
więc umowę, dostałem sprzęt i wróciłem szczęśliwy do domu.
Wszystko miało ruszyc w ciągu 3 dni. Poczekałem więc cierpliwie 5 dni i jak
pewnie się domyślacie bezowocnie. NEOSTRADA nie była aktywna. Zadzwoniłem
więc na infolinię, i nie myślcie, że się od razu dodzwoniłem,...nie...trwało
to jakieś 3 dni. W końcu jednak się udało. Podczas rozmowy z konsultantem,
dowiedziałem się,(O ZGROZO!)że będę musiał zostać przy SDI, bo nie ma dla
mnie wolnego portu na centrali... Zapytałem więc, dlaczego podpisano ze mną
umowę skoro stwierdza się brak możliwości technicznych na mojej centrali
abonenckiej? Niestety ani szanowny Pan Konsultant, ani Pani w TELEPUNKCIE,
ani przemiłe Panie w Biurze Obsługi Abonenta z mojego rejonu
telekomunikacyjnego, nie potrafiły mi na to pytanie odpowiedzieć!
Później jeszcze wielokrotnie próbowałem się kontaktować z INFOLINIĄ
NEOSTRADY, ale każdy mój kontakt skutkował tym samym, czyli niczym...
Być może powinno się bardziej nagłośnić tą sprawę. Wiem napewno, że nie
jestem sam z mym problemem, bo ilekroć odwiedzałem TELEPUNKTY, a nie był to
jeden i ten sam, pojawiali się tam ludzie z tym samym, bądź podobnym
problemem. Teraz cały czas używam SDI, a na NEOSTRADĘ mogę sobie jedynie
popatrzeć. Całe szczęście, że TEPSA zakończyła już emisję reklam
telewizyjnych, w których "Pan mógł sobie pozwolić na NEOSTRADĘ i ta Pani
również, tylko pies nie mógł i był zganiany z fotela" A być może MY jesteśmy
takimi psami z tej reklamy?
Chyba tą sprawą powinien się zainteresować Pan Janusz Weiss z Radia Zet,
który jest już wprawiony w bojach z TELEKOMUNĄ.
Napiszcie co o tym myślicie.
Pozdrawiam, Igor.




Temat: 40tys NA ROZPOCZĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Poszukujemy osoby planujące rozpocząć działalność gospodarczą w poniższych obszarach:

- turystyka (zawody: pracownicy biur podróży, telefoniści i pokrewni, informatorzy turystyczni, organizatorzy turystyki, przewodnicy turystyczni, piloci wycieczek, tłumacze języka migowego, tłumacze języków obcych.);
- hotelarstwo (zawody: recepcjoniści, sprzątaczki hotelowe i inna pomoc, portierzy, woźni);
- agroturystyka (zakładanie i prowadzenie działalności agroturystycznej);
- gastronomia (zawody: bufetowy (barman), kelnerzy i pokrewni, kucharze);
- obsługa ludności (zawody: fotograf, fryzjer, kosmetyczka, usługi cateringowe);
- obsługa komunikacji publicznej (zawody związane z obsługą na lotniskach, dworcach kolejowych i autobusowych, taksówkarze, kierowcy autobusów i motorniczowie tramwajów);
- obsługa imprez masowych (zawody: hostessa, bileterzy, pracownicy usług ochrony, w tym ochrony osób i mienia, ochrony imprez masowych);
- budownictwo (zawody związane z wykonywaniem prac budowlanych);
- rzemiosło, pamiątkarstwo, rękodzielnictwo (zawody: bukieciarz, hafciarka, kowal wyrobów zdobniczych, koszykarz-plecionkarz, koronkarka, pamiątkarz, florysta, jubilerzy, złotnicy i pokrewni);
- handel i produkcja artykułów spożywczych (zawody: cukiernik, piekarz, handlowiec);
- produkcja materiałów i produktów reklamowych ("gadżetów" regionalnych);
- dziennikarstwo (tworzenie, korekta biuletynów, ulotek, materiałów reklamowych);
- poligrafia (druk biuletynów, ulotek, materiałów reklamowych, programów imprez);
- usługi w zakresie PR, promocji, reklamy;
- obsługa techniczna przedsięwzięć medialnych (prasowych, telewizyjnych, radiowych) i imprez masowych (specjaliści od obsługi urządzeń przekazu dźwięku, obrazu, oświetleniowcy, dźwiękowcy).
i inne związane z przygotowaniem regionu do organizacji EURO 2012.

projekt zakłada:
- wsparcie szkoleniowo - doradcze z zakresu przedsiębiorczości i umiejętności miękkich,
- środki finansowe na rozwój przedsiębiorczości (dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej),
- podstawowe wsparcie pomostowe w postaci:
- intensywne szkolenie językowe - angielski

obecnie tworzymy listę chętnych z obszarów miejsko-wiejskich i wiejskich.
szczegółowe informacje mailowo: projekty@soho.edu.pl lub alicja.kusnierek@soho.edu.pl

zapraszam, bo naprawdę warto skorzystać

Alicja



Temat: szukam pracy na terenie : Warszawy, Włocławka lub Torunia
Szukam pracy zwiazanej z moimi umiejetnosciami ale nie tylko , szukam pracy
w biurze

WYKSZTAŁCENIE:  licencjat  Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i


 Zarządzania im. Leona Koźmińskiego
 w Warszawie
 kierunek: administracja
 tytuł: licencjat administracji       08 lipca  2002r

 dyplom Prywatnego Policealnego Studium
 Zawodowego Hotelarstwa i Obsługi Turystycznej
 w Warszawie Filia we Włocławku
 Bulwary Piłsudskiego 4
 tytuł: pracownik administracyjno - biurowy z
przygotowaniem do obsługi celnej    24 czerwiec 1994r

 świadectwo Dojrzałości  Liceum Ogólnokształcącego
  im. Romualda Traugutta w Lipnie - w klasie o profilu
   podstawowym z rozszerzonym programem języka
 francuskiego                                           2 czerwca 1993r

PRZEBIEG PRACY:

Telekomunikacja Polska S.A.
"TP EmiTel" Sp. z o.o.
Obszar Techniczny w Warszawie
Stanowisko: inspektor w Sekcji Spraw
Pracowniczych  od 01.09.2000r       do chwili obecnej

Telekomunikacja Polska S.A
Centrum Radiokomunikacji i Telekomunikacji
 ul. Św. Barbary 2
  stanowisko: referent w Wydziale Stacji Radiowych i
Telewizyjnych  od 15.09.1994r
30 wrzesień 2000r

KURSY:


 obsługa komputera -ukończone kursu komputerowe:
 MS Windows 95- kurs podstawowy
MS  Word 7.0
szkolenie z zakresu modułu KPX "Korespondencja,   raporty, sprawozdawczość"
szkolenie z modułów KPX "Kursy i szkolenia"
kurs przygotowujący do pracy w administracji celnej, agencjach i składach
celnych

UMIEJĘTNOŚCI:             nawiązywania kontaktów, otwartość, peratywność,
                                             komunikatywność, umiejętność
pracy w zespole.

PLANY
NA PRZYSZŁOŚĆ:          doskonalenie  wiedzy zawodowej i podnoszenie
                                             swoich kwalifikacji

Kontakt:

 Agnieszka
TELEFON:                  (0 54) 287-94-21  kom. 0 - 606 72 86 09





Temat: Zawody motorowodne
Najwyraźniej lubisz zmieniać nicki... Tylko po co? Żeby błysnąć? Ale przed kim? Chyba przed własnym wnukiem Wiele z tych małych dzieci, które jeżdżą w JT-250, a których nazywasz "trampkarzami" coś takiego wyśmiewają...
Lista zawodników O-500... Wiesz, wystarczy zajrzeć choćby na moją prywatną stronę, ewentualnie przez linki wejść na inne i spisać kilka nazwisk - dla mnie to żadna wiedza... Co do ME O-500 w Tallinie, gdzie startowało 3 zawodników. Naprawdę myślisz, że Czarnecki pisał prawdę, iż przyjechało ich mnóstwo, ale ponad 10 nie dopuszczono do startu z uwagi na nieregulaminowy sprzęt??? Człowieku, Estończycy pozwoliliby ludziom pływać na nocnikach, żeby tylko zawody były atrakcyjniejsze. Znam organizatorów z Tallina, to niezwykle ambitni ludzie, którym wstyd było za to, co się wtedy stało, chociaż nie ponoszą żadnej winy, że Włosi, Rosjanie, Niemcy, Czesi i Brytyjczycy ich ME zwyczajnie olali.
Próbowałeś chłopcze kiedyś promować taki sport, jakim jest właśnie sport motorowodny? Mam za sobą, podobnie jak wielu innych organizatorów, mnóstwo rozmów ze sponsorami, dziennikarzami radia i tv... Nikt nie był na poważnie zainteresowany choćby relacją live z jednego dnia zawodów. Poza tym nie widzę żadnego powodu, żebym miał się tłumaczyć przed kimkolwiek z tego, co robię dla zawodów motorowodnych w Żninie, ale napiszę tylko tyle cwaniaczku, że to dzięki mnie program - informator drukowany na zawody i rozdawany wśród publiczności z roku na rok zawiera coraz to nowsze i AKTUALNE informacje o różnych klasach, zawodnikach, co nieco z historii itp. Niestety, nawet ja nie jestem w stanie zmieścić wszystkiego na niecałych 40 stronach A5. Jeśli naprawdę jeździsz na inne imprezy, to z pewnością wiesz, że organizatorzy tamtejszych zawodów wydają nie program mistrzostw, ale folder reklamowy sponsorów, które w Żninie ograniczają się do kolorowej wkładki, ewentualnie kilka logo wchodzi jeszcze na okładkę.
Ja również nie mam ochoty na dłuższą dyskusję, bo sądząc po wypowiedziach nie jesteś dla mnie godnym partnerem do jej prowadzenia. Sam biadolisz, ale zwalasz to na nas - Organizatorów, którzy tygodnie przed mistrzostwami spędzają niemalże bez normalnego snu, lecz na ciężkiej pracy związanej z zaproszeniami dla zawodników, organizowaniem obsługi prasowej (Biuro Prasowe w Żninie to zdaniem Komisarzy UIM ekstraklasa światowa, porównywane jest do F-1). Szkoda, że o uczciwej, ciężkiej pracy, z której bardzo często my Organizatorzy nie mamy żadnych dochodów nie masz najmniejszego pojęcia... Więc zamiast krytykować, może byś wreszcie ruszył się z dupskiem i pomógł?
Tak jak pisałem wcześniej - odpowiedzią nie jestem zainteresowany.




Temat: BenQ-Siemens SL91
Już na pierwszy rzut oka widać, że telefon komórkowy BenQ-Siemens SL91 to urządzenie zaprojektowane w wyjątkowy sposób. Pod jego nieskazitelnie czarną obudową kryje się nowatorska klawiatura dotykowa,. Dzięki innowacyjnym czujnikom dotykowym ten zgrabny, rozsuwany telefon reaguje nawet na bardzo delikatny nacisk. Jego gładka, błyszcząca powierzchnia posiada fakturę przypominającą szkło. Po umieszczeniu w stacji dokującej, dostarczanej wraz z telefonem, BenQ-Siemens SL91 staje się interesującym dodatkiem stylistycznym w każdym domu lub biurze. Futurystyczne efekty świetlne towarzyszące informacjom o nieodebranych połączeniach lub otrzymaniu SMS-a z pewnością wzbudzą zaciekawienie.

Oprócz wyjątkowego wyglądu BenQ-Siemens SL91 oferuje również najnowocześniejsze funkcje obsługi multimediów. Dzięki wbudowanemu aparatowi fotograficznemu o rozdzielczości 3,2 megapiksela z funkcją automatycznego ustawiania ostrości można z łatwością robić nastrojowe zdjęcia i nagrywać filmy o każdej porze dnia i nocy. Drugi aparat VGA, który można skierować w stronę użytkownika podczas prowadzenia rozmów wideotelefonicznych jest chroniony przez rozsuwany mechanizm. W czasie rozmów wideofonicznych można oglądać swojego rozmówcę na 2-calowym wyświetlaczu QVGA, który obsługuje 16,7 miliona kolorów — to prawie tak, jakby prowadzić rozmowę twarzą w twarz. Stereofoniczny zestaw słuchawkowy dołączony do SL91 harmonizuje z niezwykłym wyglądem telefonu i daje komfort słuchania muzyki z wbudowanego odtwarzacza MP3 i radia stereo RDS FM. Przegrywanie muzyki na telefon z komputera nie stanowi problemu — można to zrobić za pośrednictwem technologii Bluetooth lub za pomocą kabla USB. Pojemność wewnętrznej pamięci BenQ-Siemens SL91 można powiększyć za pomocą kart pamięci Micro-SD. Dostarczana z telefonem stacja dokująca nie jest tylko przykuwającym uwagę gadżetem. Dzięki niej telefon SL91 zamienia się w przenośny zestaw muzyczny, który może także służyć jako system głośnomówiący podczas rozmów telefonicznych lub wideokonferencji.

Za pomocą technologii Bluetooth do telefonu BenQ-Siemens SL91 można podłączyć szeroki wybór oryginalnych akcesoriów — na przykład samochodowy zestaw głośnomówiący lub słuchawkowy.

BenQ-Siemens SL91 — telefon o tajemniczym wyglądzie — to produkt najwyższej klasy, który łączy w sobie nowatorskie wzornictwo i najnowocześniejszą technologię multimedialną, zmieniając komunikację komórkową w doświadczenie zmysłowe. Telefon będzie dostępny na terenie Europy w czwartym kwartale 2006 r.



Temat: ResMAN, czyli darmowy rzeszowski internet...
Bo wiecie ten net jest nie po to żeby z niego sciagac z DC czy cos, tylko po to , żeby człowiek, ktory ma lapa i np potrzebuje coś pilnie zrobić to siada odpala wifi i ma neta do wyslania maila czy przeczytania czegoś na forum. a w tym momencie u nas w blokach to powinno odbierac wręcz idealnie. Aha i co do tego czy ma sygnal czy nie, ten net nie jest raczej na zasadzie DNETU, że musisz widziec antene tlyko raczej na zasadzie takiej jak net z telefonii komorkowej, że masz zasieg bo przeciez nei bedziesz lecial z lapem na balkon tylko masz w pomieszczeniu na tym polega ta technologia, cos takiego juz nie raz na wsizie było odpalane działało super na terenie budynku.

EDIT:
Regulamin

1. Właścicielem bezprzewodowych punktów dostępu do internetu jest Gmina Miasto Rzeszów. Dostęp do Internetu jest realizowany z wykorzystaniem infrastruktury Regionalnej Sieci Szerokopasmowej Aglomeracji Rzeszowskiej ResMAN. Sieć zarządzana jest przez Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej Urzędu Miasta Rzeszowa - tel. 017 875 44 91, fax 017 875 44 93, e-mail hotspot@resman.pl.

2. Dostęp do Internetu nie ma charakteru komercyjnego.

3. Ze względów bezpieczeństwa nie jest gwarantowana dostępność do wszystkich usług sieciowych.

4. Do podłączenia urządzenia przenośnego do sieci bezprzewodowej wymagane jest posiadanie urządzeń radiowych Wi-Fi, zgodnych ze wszystkimi rodzajami standardów, to jest 802.11a/b/g.

5. Biuro Obsługi Informatycznej Urzędu Miasta Rzeszowa nie prowadzi bezpośredniego wsparcia dla użytkowników sieci w zakresie zakupu i konfiguracji kart radiowych, jak również nie ponosi odpowiedzialności za kompatybilność urządzeń użytkownika z infrastrukturą hot-spotów.

6. Ruch w sieci internetowej jest na bieżąco monitorowany i archiwizowany.

7. Użytkownik hot-spotów ResMAN zobowiązuje się do
- nie wykorzystywania hot-spotów do działań niezgodnych z prawem
- nie przesyłania i nie udostępniania treści, które są niezgodne z prawem lub są przedmiotem ochrony własności intelektualnej nie należącym do użytkownika,
- nie przesyłania i nie udostępniania treści mogących naruszyć czyjekolwiek dobra osobiste
- nie wykorzystywania dostępu w celu masowego rozsyłania nie zamówionych przez odbiorców treści o charakterze reklamowym,
- nie rozpowszechniania wirusów komputerowych i innych programów mogących uszkodzić komputery innych użytkowników Internetu

8. Użytkownik może zostać czasowo lub na stałe odłączony od dostępu do Internetu za działania niezgodne z prawem, dobrymi obyczajami, zagrażające bezpieczeństwu sieci itp. W szczególności zabronione jest:
a) usiłowanie uzyskania dostępu do wszelkich zasobów sieciowych, do których użytkownik nie jest uprawniony
b) próby ominięcia zabezpieczeń stosowanych przy dostępie bezprzewodowym (tj. zmiana adresu IP nadanego przez serwer DHCP, stosowanie tuneli itp.)
c) udostępnianie oraz pobieranie z sieci materiałów chronionych prawami autorskimi (oprogramowanie, filmy, muzyka itp.) i pornograficznych
d) korzystanie z aplikacji P2P
e) dalsze udostępnianie sygnału poprzez stosowanie repeaterów, routerów itp.
f) uruchamianie serwerów usług na urządzeniach podłączonych do punktów hot-spot
g) wszelkie inne działanie użytkownika, które może zostać uznane za potencjalnie niebezpieczne dla funkcjonowania sieci.
Decyzję o odłączeniu użytkownika podejmuje dyżurny administrator sieci ResMAN, po analizie jego działania w sieci.

9. Użytkownik jest zobowiązany do właściwego zabezpieczenia swojego komputera przed niepowołanym dostępem z zewnątrz oraz do posiadania oprogramowania antywirusowego.

10. Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony bez uprzedzenia.

11. Nieznajomość Regulaminu przez użytkownika nie zwalnia go z odpowiedzialności.




Temat: Akcje Netii


Do biura obslugi klienta Netii kazdy moze zadzwonic na bezplatny numer *88,
i zalatwic wszystko od wyjasnienia faktury, przez sprawdzenie platnosci,
warunki na podlaczenie nowej linii, informacje o uslugach i tak dalej.
Oczywiscie zaraz znajdzie sie ktos niezadowolony z obslugi i znajacy ja
bardziej niz ja z autopsji - ale ja pisze w tym momencie o samej idei a nie
o konkretnej realizacji. Mozna sie spierac czy jest to dobra strategia dla
operatora przewodowego, ale nikt nie ma watpliwosci ze to dziala w
przypadku GSMow.


brrrrr, co za bzdury.
Koledzy podpisali umowy z Netia kilka miesiecy temu i nadal nie maja
zalozonych linii, a firmy instalacyjne odwiedzaly ich  kilka razy,
kazda pomstowala na poprzednikow, ze niszcza dachy, rynny, przy
wierceniu stropow do lacza radiowego, ale nadal im nie zalozyli, nawet
nie zrobily projektu instalacji, zgodnie z prawem budowlanym.

I gdzie tam dla nich bezplatna linia *88

Gdy sa juz klientami Netii, podpisali umowy, a linii nie maja
(maja nawet telefony Gigaset 2010, na ktore dzwonia z linii tepsy).


Oprocz tego w obszarach koncesyjnych dzialaja klasyczne BOKi. Nie ma jednak
sensu podawanie telefonow bezposrednio do nich, skoro centralna infolinia
zostala wlasnie po to otwarta aby BOKi z takiej pracy odciazyc.


Bzdury Kolego, bzdury bzdury,
Najlepsze odciazenie to podanie centralnej linii 0700
lub podobnej na Bermudy.

Po to sa Boki aby obslugiwaly klientow.
A jak sa przeciazone to jedynie swiadczy, ze nie sa zainteresowane
obsluga klientow i Netia nie chca zxatrudniac pracownikow do obslugi
klientow.
Uczcie sie od Tepsy, ktora jednak zatrudnia pracownikow do obslugi
klientow i sa dostepni pod lokalnymi telefonami,
tak z domu jak i z budki telefonicznej.

Ale jedynie potwierdziles, ze Netia nie chce nowych klientow
indywidualnych, a jedynie chce sklepy, firmy
i dlatego nie udostepnia tanich lokalnych numerow firmowych.


Bardzo podobnie sprawa ma sie z niektorymi bankami - sprobuj sie na
przyklad dodzwonic do lokalnego oddzialu Millenium. Dowiesz sie zapewne, ze
numer jest zastrzezony. Czemu? A czy wsciekalo cie kiedys, ze panienka w
okienku co minute przerywa rozmowe zeby odebrac telefon, a potem musicie
zaczynac sprawe od poczatku? No wiec Millenium, podobnie jak Netia, ma
centralna infolinie do rozmow przez telefon, i lokalne BOKi do kontaktow
osobistych.


Nie porownuj sieci Millenium, to jest siec prywatnych oddzialow
na obsade ktorych byl przetarg czy konkurs.
Brak telefonow wynika z faktu, ze pracownbicy nie znaja sie na wszystkim
i trzeba uniknac kompromitacji przez telefon .

Ladny sobie znalazles przyklad.
Toalety tez nie maja jawnych telefonow, abys sie nie dowiedzial czy
wolna czy zajeta, ani nie przyjmuja telefonicznych rezerwacji.

Za to agencje towarzyskie reklamuja sie na kazdym slupie.


| Bo radiolinie opanowaly GSM.

Nieprawda. Netia podlacza klientow po radioliniach.


Wlasnie prawda.


| Czy komus wiadomo o kopaniu studzienek przez Netie ?

Oczywiscie. Nie znam liczb, ale na pewno znaczna wiekszosc klientow Netii
jest podlaczona fizycznym kablem.


Nie wiem czy znaczna, ale znam rejon ze jest akurat odwrotnie.


| Bo mkoze to byc strategia przeczekania i kupienia pakietu od tepsy
| aby przejac ich studzienki i odlaczyc czesc tepsy jako spolke
| Netia + Tepsa.

Hehe... to juz szczyt przenikliwosci analityka gieldowego. TPSA sprzeda
czesc spolki swojemu konkurentowi? ROTFL...


Rozumiem zatem ze przyjacielowi sprzeda skarb panstwa pakiet tepsy
D.





Temat: Nokia i E-mail
Komórkowa poczta e-mail dla każdego
Wiele organizacji z powodzeniem wdrożyło komórkową pocztę e-mail wśród wyższej kadry kierowniczej i pracowników wyższego szczebla, którzy przebywają częściej poza biurem niż w biurze – dotyczy to np. sprzedawców. Zwykle osoby te mają zapewnione wysokie stawki godzinowe, więc zwiększenie ich wydajności za sprawą komórkowej poczty e-mail skutkuje natychmiastowym zwrotem z inwestycji.

Jednak co z większością pracowników, którzy wykorzystują aplikacje komórkowe raczej okazjonalnie? Komórkowa poczta e-mail może z pewnością poprawić ich wydajność, na przykład umożliwiając sprawdzanie poczty podczas zazwyczaj „bezużytecznego” czasu dojazdu do pracy i sprawiając, że ich tryb pracy stanie się bardziej elastyczny. Może ona także wpłynąć na poprawę równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, dzięki czemu praca zdalna i wykonywana w domu stanie się bardziej opłacalna.

Czy jednak organizacje zaobserwują zadowalający zwrot z inwestycji w określonym czasie, który mógłby uzasadnić wydatek związany z wdrożeniem projektu w całym przedsiębiorstwie, z uwzględnieniem kosztów oprogramowania pocztowego, miesięcznych umów związanych z przesyłaniem danych i pomocy technicznej? Niektóre organizacje zdecydowały, że nie mogą jeszcze uwzględnić komórkowej poczty e-mail w skali całej organizacji.

Ta decyzja powinna ulec zmianie po zaprezentowaniu przez firmę Nokia na ostatnich targach 3GSM w Barcelonie oprogramowania Nokia Intellisync Mobile Suite 8.0. Firma Nokia całkowicie zmieniła parametry komórkowej poczty e-mail dzięki systemowi, który oferuje zdecydowanie niższy całkowity koszt posiadania, a równocześnie poziom kontroli i bezpieczeństwa urządzenia podobny do stosowanego przez organizacje w ramach komórkowej poczty elektronicznej dla kadry kierowniczej.

Na obniżenie całkowitego kosztu posiadania wpływają trzy czynniki: podstawowy klient oprogramowania Nokia Intellisync Mobile Suite 8.0 jest darmowy, system jest łatwy do wdrożenia, łatwo go można kontrolować i zapewnić pomoc techniczną, a poza tym współpracuje z istniejącymi standardami poczty e-mail.

Oprogramowanie Nokia Intellisync Mobile Suite 8.0 współpracuje z najpopularniejszymi systemami operacyjnymi urządzeń podręcznych, takimi jak Symbian, RIM BlackBerry, Windows Mobile, Palm i J2ME, a także najczęściej stosowanymi firmowymi serwerami e-mail, takimi jak Microsoft Exchange, IBM Lotus Domino, Novel GroupWise, IMAP, POP3 i XML.

Całkowity koszt posiadania jest również obniżony dzięki ograniczeniu możliwości obsługi załączników, co sprawia, że miesięczne opłaty za przesyłanie danych są niskie. O ile takie posunięcie byłoby niedopuszczalne w przypadku kadry kierowniczej lub pracowników całkowicie mobilnych, to mogłoby stanowić odpowiednie rozwiązane w przypadku pracowników, którzy wymagają mobilnego dostępu do poczty e-mail jedynie sporadycznie.

Duża część całkowitego kosztu posiadania komórkowej poczty e-mail związana jest z pomocą techniczną, dzięki której klient poczty e-mail może być dostarczony i zarządzany drogą radiową, jednakże ta funkcja prawdopodobnie nie będzie dostępna we wszystkich urządzeniach. Klient poczty e-mail w oprogramowaniu Nokia Intellisync Mobile Suite 8.0 jest również łatwy w użyciu, ponieważ w dużym stopniu przypomina komputerową pocztę e-mail. Dzięki temu wymagania dotyczące szkoleń związanych w wdrażaniem nowego systemu w organizacji są minimalne.

Niższy całkowity koszt posiadania nie powinien oznaczać ograniczenia bezpieczeństwa. Rozwiązanie Nokia Intellisync umożliwia przesyłanie danych za firmową zaporą i pod kontrolą działu IT organizacji, a nie poprzez zewnętrzne centrum operacyjne sieci (Network Operations Centre, NOC).

Dane powinny być szyfrowane w urządzeniu przenośnym, tak jak w przypadku urządzeń Nokia Eseries, chociaż prawdopodobnie także ta funkcja nie będzie dostępna we wszystkich urządzeniach przenośnych.

Podstawowy klient poczty e-mail oprogramowania Nokia Intellisync Mobile Suite 8.0 zawiera również funkcję zdalnego wymazywania zawartości w przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia przenośnego. W konwencjonalnych aplikacjach pocztowych funkcja zdalnego wymazywania jest obsługiwana przez dział IT, jednak wymaga to powiadomienia tego działu przez użytkownika niezwłocznie po utracie urządzenia, co może stanowić problem, gdy numer awaryjny pomocy technicznej jest przechowywany w tymże urządzeniu. Oprogramowanie Nokia Intellisync Mobile Suite 8.0 udostępnia użytkownikowi stronę internetową, za pomocą której samodzielnie można wymazać dane.

Poza tym pracownicy mogą w łatwy sposób uzyskać aktualizację do klienta poczty e-mail Nokia Intellisync Mobile Suite 8.0 Professional, który zawiera wszystkie funkcje, także związane z obsługą załączników.

Oprogramowanie Nokia Intellisync Mobile Suite 8.0, które spełnia warunki niższego całkowitego kosztu posiadania a jednocześnie zapewnia pełną kontrolę, oznacza dla firm możliwość skorzystania z zalet komórkowej poczty e-mail wdrożonej w ramach szerszej grupy personelu.




Temat: ERA co ona wyrabia ? Pomocy
Przede wszystkim witam Was koledzy i koleżanki na forum. To mój pierwszy post i szkoda, że od razu taki tragiczny.

Nie wiem czy piszę mój problem w dobrym wątku, więc proszę o wyrozumiałość

Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem jaki mnie dotknął, a mianowicie ...

Mam trzy numery TAK-TAKa już od prawie 3 lat. Jeden mój, drugi żony i trzeci 10letniej córy.

Ponad tydzień temu byłem akurat z córą w szpitalu ładnych paredziesiąt km od Krakowa i nagle ni stąd ni zowąd przestały działać trzy numery tak-taka !!! Na wszystkie trzy numery od tej samej godzinie i minucie przyszedł sms od Ery treści mniej więcej: "Od Era do Era: Podejrzenie o niedozwolone uzycie kart SIM, prosba o kontakt z BOU tel. 602960200, koszt zgodny z cennikiem".
Po powrocie popołudniu podjechałem do salonu ery, nad tematem myślało dwóch pożal się Boże konsultantów, popatrzyli w swój systemkomputerowy i W OGÓLE nie było tam ŻADNYCH infomacji o moich numerach. Facet się pytał czy taktaki były zarejestrowane bo on tam nie ma żadnej informacji o rejestracji. Wydaje mi się, że tak coś tam wypełniała żona i chyba odesłała... naprawdę nie pamiętam. Ale nawet gdyby nie były zarejestrowane to czegoś takiego jak "zniknięcie numer" nie powinno mieć miejsca. Napisałem reklamację z opisem sytuacji, podbili w erze i posłali faksem już swoimi kanałami.
Najgorsze to że łącznie na wszystkich karta miałem prawie 600 zł doładowań. Mija tydzień a dalej nie działają karty.
Jak się na nie zadzwoni to cały czas od awarii jest komunikat "nie ma takiego numeru". Numery były zawsze regularnie doładowywane i normalnie korzystane.

W tamtym tygodniu dzwoniłem do Biura Obsługi Abonenta i miła pani po dłuższym oczekiwaniu stwierdziła że ona nie może nic zrobić, trzeba się udać do salonu (tak jak byłem zresztą) i ona się musi skontaktować z jakimś działem Monitoringu Sieci bo najprawdopodobniej operator wyłączył te numery ze względu na jakieś nadużycia ????? Jakie nadużycia ????????? Córa czasem ze szkoły zadzwoniła, ja z delegacji , żona też mam taką pracę że się musi poruszać. Średnie miesięczne zużycie kasy na moim numerze nie przekraczało 30zł zużycia, żona może koło 40zł wygadanych a córa 10 zł.

Jak sprawy nie uregulują to się zastanawiam na Rzecznikiem Konsumenta i Policją.
NIe odpuszcze DZIADOM 500 zł. Jakby to było 20zł to bym olał.

Co te dziady mogli porobić ? Może jakiś "haker" ktoś drogą radiową kartę zdublował ?
A może ma jaka organizacja przestępcza wtykę w erze i wiedzą kto ma dużo kasy na kontach i kopiują kartę czy co a później wydzwaniają twoją kasę na jakie własne ** Zabronione ** linie na bahamach ?

Panie łoperatorze od siedmiu boleści u nas nie Matula Rossija, żeby takie rzeczy robić.

Pomocy? Może wiecie co się dzieje w sieci ERA? Moze ktoś też miał już coś takiego ?



Temat: Lotnisko Kielce
Tysiące podpisów za Obicami

Tysiące podpisów pod petycją o dofinansowanie budowy portu lotniczego w Obicach. - To się może opłacić - mówi o spółce akcyjnej Port Lotniczy Kielce SA ekspert.

Do środy można składać podpisy pod petycją w sprawie dofinansowania przez Unię budowy Regionalnego Portu Lotniczego Kielce w Obicach. Akcję przedłużamy do środy.

W sobotę w godz. 14-19 księgi będą wyłożone w Realu, Galerii Echo i Pasażu Świętokrzyskim. Do księgi będzie można się wpisać na Placu Artystów (w godz. 10-14) oraz na targach psów na terenie Targów Kielce (g.11-14). Zainteresowanie jest tak duże, że akcję zbierania podpisów przedłużamy do środy. Księga będzie wyłożona w naszej redakcji przy Rynku w godz. 9-17, w pobliskim Ratuszu (biuro obsługi interesanta), redakcjach Echa Dnia, TVP Kielce i Radia Kielce, a także w Pasażu Świętokrzyskim na Ślichowicach i Galerii Echo.

Do tej pory zebralismy już kilka tysięcy podpisów. Wielu, dopisując swoje komentarze i przemyślenia.

- Podpisałam, bo w Kielcach lotnisko jest potrzebne. Jestem z Mielca, ale mam zamiar tu się przeprowadzić. Nie wyobrażam sobie miasta wojewódzkiego bez lotniska - mówiła Elżbieta Jędrzejowska, studentka ekonomii w Akademii Świętokrzyskiej, która podpisała się na liście wystawionej pod Kinopleksem.

- Żebyśmy w końcu z zaścianka wyszli! - dodał pan Ireneusz, kielczanin od urodzenia, który podpisywał się razem z żoną.

- I napiszcie, żeby się zwrócić do Polonii Amerykańskiej. Pan Olbiński niech pomoże. No i poseł Miodowicz, teraz ma władzę. Ja jestem emerytem, to nie skorzystam z lotniska, ale młodzi tak. Dziecko mi do Gdańska uciekło, bo tu nie ma życia. Co oni chcą z Kielc skansen jakiś zrobić? - mówił zdenerwowany pan Tadeusz.

Władze województwa domagają się włączenia budowy portu lotniczego w Obicach do unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 i dofinansowania tej inwestycji kwotą 39 mln euro. Całość ma kosztować 70 mln euro.

Budowę lotniska popierają też władze klubu piłkarskiego Kolporter. Podczas najbliższego meczu Pucharu Ekstraklasy z Cracovią Kraków - w niedzielę o godz. 15 - każdy kibic będzie mógł wpisać się do specjalnie przygotowanej księgi umieszczonej w loży nr 6.

W czwartek prezydent Kielc Wojciech Lubawski poinformował, że miasto powoła spółkę akcyjną Port Lotniczy Kielce i będzie sprzedawać jej akcje wszystkim chętnym. Na początek chce zebrać 2 mln zł kapitału, docelowo spółka ma przejąć nieruchomości lotniska i pozyskać inwestora strategicznego.

Dla Gazety

Michał Marczak, dyrektor Domu Inwestycyjnego BRE

- Idea spółki [Port Lotniczy Kielce - przyp. red.] jest ciekawa i trochę przypomina to jak finansowano wiele przedsięwzięć publicznych przed wojną. Interesująca oferta. Pozostaje pytanie, przy jakiej wycenie takie akcje byłyby sprzedawane. Biznes związany z portami lotniczymi jest interesujący pod warunkiem odpowiedniej ich lokalizacji. Inwestowanie w takiej branży nie jest czymś niezwykłym. Jakiś czas temu hiszpańska grupa inwestycyjna Farrovial kupowała porty lotnicze w Wielkiej Brytanii [w 2006 r. Ferrovial objął 83 proc. akcji BAA. BAA to jeden z największych operatorów lotniskowych na świecie, ma siedem portów lotniczych w Wielkiej Brytanii, m.in. Heathrow - przyp. red.].

RAMKA

Co wpisywali kielczanie

"Lotnisko szansą dla regionu"

"Świętokrzyskie ma być Europą, a nie zaściankiem. Dajcie nam szansę na rozwój"

"Popieram wszelkie starania zmierzające do rozwoju regionu świętokrzyskiego. Takie szczególnie możliwości daje port lotniczy i połączenia z innymi zakątkami świata"

"Panie prezydencie Lubawski, jestem całym sercem za lotniskiem i popieram Pańskie starania"

"Popieram budowę lotniska całym sercem"

"Port lotniczy ma być!!!"

"Lotnisko Kielce świętokrzyską racją stanu!"

"Nie wyobrażam sobie dalszego rozwoju naszego regionu bez lotniska"

Źródło: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,47262,4681434.html
Ziemowit Nowak, pio
2007-11-16




Temat: TPSA - olewanie klienta
 Może kogoś z mediów zainteresuje taki temat.
A może mi ktoś doradzi jak tę sprawę załatwić.
Sprawa dotyczy przeniesienia telefonu na inny adres.

Chęć dokonania przeniesienia zgłosiłem jeszcze w miesiącu styczniu i
dokonany został wywiad techniczny. Dowiedziałem się, że nie ma warunków
technicznych, aby przeniesienia dokonać. Możliwe jest jedynie podłączenie
drogą radiową. Nieoficjalnie dowiedziałem się, że potrzeba postawić słup lub
skorzystać ze słupa Zakładu Energetycznego, a to dla Telekomunikacji jest
rzeczą zbyt drogą.

Jest to dla mnie sprawa niezrozumiała, bo na tym adresie już wcześniej
miałem telefon i go tylko czasowo przeniosłem. Podczas mojej nieobecności
pracownicy Telekomunikacji obcięli kabel z mojego domu, pozostał jedynie
jego fragment. Akurat przejeżdżałem obok mojej posesji i zauważyłem, że
kabel jest zwijany przez pracowników Telekomunikacji. Na moje zdziwienie i
słowa, że "przecież kiedyś będę znowu potrzebował tego kabla" panowie
poinformowali mnie, że wtedy "się znowu zawiesi". I teaz okazuje się, że nie
jest to taka prosta sprawa.

Niby można założyć nowy numer, ale też pewnie tylko dostęp będzie radiowy.
Może chodzi o podpisanie umowy na 18 miesięcy.

Działalność gospodarczą prowadzę od 10 lat. Stałe łącze do internetu jest mi
niezbędne. Obecnie korzystam z usługi SDI a z czasem będę potrzebował DSL'a.
Ważną sprawą dla mnie jest również zachowanie obecnego numeru telefonu,
który jest już od lat znany moim klientom.

W głowie mi się nie mieści, że w XXI wieku może być taki problem z
telefonem.

Czy rachunki w granicach trzystu złotych są naprawdę nieopłacalne dla
Telekomunikacji Polskiej ?

Posesja jest moją własnością i teraz oprócz prowadzenia działalności
gospodarczej będę tam również mieszkał z rodziną co wpłynie na podwyższenie
rachunków.

W tej sprawie od stycznia wykonałem już kilkanaście telefonów na Błękitną
Linię i do biur TPSA w Lublinie, Białej Podlasce i Lubartowie i w Rzeszowie.
Za każdym razem rozmawia ze mną inna osoba, każdy z pracowników TPSA nie
poczuwa się do opowiedzialności, aby moją sprawę załatwić, przełancza mnie
do kogoś innego i ciągnie się to w nieskończoność.

Dodam jeszcze, że w grudniu zgłaszałem chęć włączenia prezentacji numeru
osoby dzwoniącej i zniesienie bilingu i dopiero w zeszłym tygodniu
doczekałem się finalizacji, po ok. 10 telefonach z interwencją na Błękitną
Linię.

Zauważam również, że dawniej, gdy biuro Telekomunikacji znajdowało się w
moim mieście, to takie sprawy były załatwiane w ciągu jednego dnia a teraz
po "reformach" jakość obsługi mocno się pogorszyła, delikatnie mówiąc.





Temat: A slowo stalo sie cialem.. czyli o polaczeniu Digitexu i Micronetu
PRODUCENCI  CENTRAL ŁĄCZĄ SIĘ
Polscy producenci abonenckich central telefonicznych - DIGITEX z Sopotu  i
MICRONET z Gdańska podpisali w ostatnich dniach października list
intencyjny, który zapoczątkował  proces łączenia przedsiębiorstw. Intencją
Zarządów obu firm jest dokonanie formalnej fuzji na przełomie 2001 i 2002 r.
Oferta nowej, połączonej firmy będzie szeroka, obejmując pełen zakres
central, zarówno pod względem pojemności, jak i stosowanych technologii.
Znajdą się w niej centrale od 5 portów, przeznaczone dla użytkowników
indywidualnych i małych firm, do rozbudowanych systemów (do 478 portów)
przeznaczonych do obsługi ruchu telefonicznego w dużych przedsiębiorstwach i
instytucjach. Do tej pory żaden z polskich producentów nie dysponował tak
szeroką gamą central.
Zarządy DIGITEXU i MICRONETU uważają, że połączone zasoby firm powinny
zapewnić rozwój nowych konstrukcji i technologii zgodnych z potrzebami
rynku. Atutem przy opracowywaniu nowych rozwiązań ma być także wspólne biuro
badawczo-rozwojowe, w którym znajdą zatrudnienie programiści i konstruktorzy
obu firm.
Z fuzji powinni być zadowoleni dealerzy central abonenckich. Współpraca z
jednym producentem o znacznej sile kapitałowej pozwoli im na zwiększenie
obrotów i uzyskanie dogodniejszych warunków zakupu.
Zarządy firm DIGITEX i MICRONET podkreślają, że głównym celem nowego
przedsiębiorstwa będzie pełniejsze zaspokajanie potrzeb klientów oraz
silniejsza oferta konkurencyjna na rynku jednoczącej się Europy.

INFORMACJE O FIRMACH UCZESTNICZĄCYCH W FUZJI
DIGITEX
Powstała w 1985 roku firma DIGITEX od początku specjalizowała się w
projektowaniu i produkcji urządzeń mikroprocesorowych oraz terminali
semigraficznych dla urządzeń automatyki przemysłowej. Produkcję central
abonenckich DIGITEX rozpoczął na początku lat 90. Najlepszą rekomendacją dla
firmy z Sopotu jest liczba użytkowników jej central. Na dzień dzisiejszy
korzysta z nich blisko milion Polaków. DIGITEX posiada szczególnie mocną
pozycję na rynku małych systemów. Według raportu IRE  w 2000 r. udział firmy
w sprzedaży central do 10 portów wynosił 20%. Tym co wyróżnia centrale
DIGITEX  oprócz zaawansowanej technologii, jest efektowna linia wzornicza.
Odrębnym profilem działalności firmy jest produkcja zintegrowanych systemów
alarmowania, sygnalizacji i łączności radiowej dla Straży Pożarnych,
Policji, Pogotowia Ratunkowego i innych służb ratowniczych.

MICRONET
Firma powstała również w 1985 roku. W początkowej fazie działalności
MICRONET produkował terminale  alfanumeryczne dla systemów komputerowych.
Następnie przez kilka lat firma dostarczała systemy billingowe dla TP S.A.
Efektem długoletniej współpracy jest około 5000  specjalistycznych urządzeń
do taryfikacji i billingu  zainstalowanych w  centralach narodowego
operatora.
MICRONET  wszedł na rynek central abonenckich dopiero w 1998 roku
(konkurenci na początku lat 90.). Co nie przeszkodziło firmie do końca 2000
roku zdobyć 5% rynku.
Atutem MICRONETU są centrale o średniej pojemności oraz wprowadzony niedawno
na rynek system DELTA, który może obsługiwać do 480 portów. Wyznacznikiem
jakości produkowanych przez MICRONET central  jest certyfikat ISO 9001
potwierdzający wdrożenie normy jakości w zakresie projektowania, produkcji,
instalowania i serwisu urządzeń elektronicznych.





Temat: Zobacz, gdzie łapie drogówka

Szykuje się polowanie na kierowców

Idą ciężkie czasy dla kierowców. Unia Europejska aż 180 mln zł przeznaczy na budowę u nas ultranowoczesnego systemu fotoradarowego. Do tego Polska dorzuci rewolucyjne zmiany w prawie. W efekcie kary za przekraczanie prędkości staną się zmorą posiadaczy aut - pisze DZIENNIK.

Jak się dowiedział DZIENNIK, fundusze na projektowany system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym mają zostać uruchomione na przełomie lat 2007-2008.

Czy to znaczy, że już za rok, jadąc z Krakowa do Warszawy, kierowca będzie natykał się na fotoradar niemal co kilometr? Nie do końca. Projektowany system co prawda uderzy w posiadaczy samochodów nowymi urządzeniami - dziś jest ich 127, a będzie 200 oraz ponad tysiąc masztów, na których będą montowane - ale tym, co naprawdę zaboli, będzie tempo, w jakim zadziała system. Za pieniądze Unii powstanie Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - fotoradary będą samodzielnie łączyć się z nim drogą radiową i przesyłać cyfrowe zdjęcia sfotografowanych samochodów. W centrum na podstawie numerów rejestracyjnych komputery zidentyfikują auto i jego właściciela, a potem wydrukują mandat i wyślą, tak jak wysyłane są np. bankowe wyciągi z kont. Od sfotografowania do znalezienia przez kierowcę mandatu w skrzynce pocztowej upłynie tylko kilka dni.

W moc fotoradarów nie wierzy profesor prawa Marian Filar. "Będziemy krajem, w którym na najgorszych drogach Europy, staną najlepsze radary. To tak, jakby osobie bez nogi sprawić złote zęby. Poziom bezpieczeństwa nie zależy od fotoradaru, ale od wielu okoliczności, stanu dróg, kultury jazdy. Fotoradary powinny być ustawione na prędkość 0, bo większa w naszych warunkach jest niebezpieczna" - twierdzi prof. Filar.

Za przekroczenie prędkości karany będzie właściciel auta - ale żeby do tego doszło, trzeba będzie poważnie zmienić prawo. Karę będzie zawsze otrzymywał właściciel auta - chyba że wykaże, że nie on, lecz ktoś inny siedział za kierownicą. Wtedy zapłaci winowajca. "Chcemy zmniejszyć liczbę ofiar na drogach. Rocznie ginie ponad 5 tys. osób" - tłumaczy DZIENNIKOWI nadkom. Marcin Flieger, zastępca dyrektora biura prewencji i ruchu drogowego Komendy Głównej Policji.

Takie automatyczne systemy mandatowe działają już w wielu krajach Europy, np. we Francji system taki jest w stanie wystawić nawet 30 tys. kar dziennie, a do jego obsługi zatrudniono zaledwie 100 osób. Tyle że na Zachodzie oprócz fotoradarów, inaczej niż u nas, są też dobre drogi. "Dlatego właśnie mam mieszane uczucia. Z jednej strony wypada się cieszyć, bo wielu idiotów zacznie jeździć bezpieczniej. Ale z drugiej strony naszpikowanie dróg fotoradarami utrudni życie wszystkim kierowcom" - mówi Tomasz Kuchar, kierowca rajdowy, trzykrotny mistrz Polski.

Biskup Tadeusz Pieronek, kierowca, jest podobnego zdania. "Nie mam wątpliwości, że aby poprawić bezpieczeństwo, trzeba drogi budować, ulepszać, a stawiać nie radary" - mówi DZIENNIKOWI. Marcin Flieger z KGP ripostuje: "Drogi powstają powoli, czy to oznacza, że aby udobruchać kierowców, policjanci mają w ogóle zniknąć z ulic? Nie można lekką ręką szafować ludzkim życiem".

Źródło: dziennik.pl


Co myślicie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl
  • Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex