Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biura projektowe Warszawa
Temat: Spadają szanse na kolejne nowe tramwaje :( Spadają szanse na kolejne nowe tramwaje :( Przez wahania kursu euro unijnych pieniędzy może nie wystarczyć dla Wrocławia Metro wygrywa Piątek 21 kwietnia 2005 Spadają szanse Wrocławia w walce o dotacje na nowoczesne tramwaje. Pieniądze dostanie najprawdopodobniej nasz konkurent - Warszawa O sprawie pisaliśmy w lutym, gdy władze obu miast składały wnioski. Chodzi o pieniądze na rozwój transportu publicznego w miastach powyżej 500 tysięcy mieszkańców. Wrocław chce kupić 9 kolejnych, nowoczesnych tramwajów i wyremontować pl Powstańców Wielkopolskich. Pula coraz mniejsza W lutym do podziału było 123 mln euro i można było liczyć, że nawet, jeśli Warszawa dostanie pieniądze, to nam też uda się wywalczyć 10 mln euro na tramwaje. Niestety, okazało się, ze jest mniej pieniędzy do podziału. - Kwota 123 mln euro do podziału zakładała znacznie wyższy kurs tej waluty w stosunku do złotego. Od tego czasu spadł o prawie 70 groszy. Trzeba wiec było wyrównać różnicę kursów, odliczając ją od puli pierwotnej. Takze po przeliczeniu wahań kursu euro do podziału jest 115 mln euro - wyjaśnia Paweł Ejmocki z ministerstwa gospodarki. - Miasta ubiegają się o dotację w złotówkach, ale my do podziału stosujemy pulę w euro. Ona pozostała ta sama, ale złotówek do podziału jest mniej - precyzuje. Warszawa chce wszystko Stolica złożyła pięć projektów i ma ochotę zgarnąć ponad 11 mln euro - z czego 73 mln euro chce przeznaczyć na budowę zaledwie 4 km metra. Jeżeli Warszawa dostałaby dotację, nasz wniosek najprawdopodobniej przepadnie. Zwłaszcza, ze wniosek an metro jest jak na razie dobrze oceniany. - Uwagi mieliśmy do wszystkich projektów. Najczęściej dotyczyły one ochrony środowiska i dokumentacji technicznej. W przypadku metra wątpliwosci technicznych nie było, a we wrocławskim wniosku były - mówi Jarosław Orlińśki z departamentu wdrażania programów rozwoju regionalnego w ministerstwie gospodarki, który przyznaje unijne pieniądze. W Warszawie nie ukrywają, że są już prawie pewni dotacji. - Najpoważniejsze wątpliwości, jakie miało ministerstwo, to jak zagospodarujemy ziemię z wykopu i czy mamy zgodęn na wycinkę drzew - mówi Piotr Galas z biura strategii rozwoju miasta i integracji europejskiej warszawskiego urzędu miasta. Tymczasem do wrocławskiego projektu ministerstwo ma wątpliwości. Niejasna jest m.in sprawa własnosci gruntów, bo gmina nie jest jeszcze właścicielem wszystkich. Temat: Rewitalizacja, spotkanie Rewitalizacja, spotkanie um.warszawa.pl/v_syrenka/new/index.php?dzial=aktualnosci&ak_id=5036&kat=1 Lokalny Program Rewitalizacji Urząd Dzielnicy Praga Południe m. st. Warszawy oraz Zakład Gospodarowania Nieruchomościami zapraszają do udziału w konsultacjach społecznych w sprawie rozszerzenia Lokalnego Programu Rewitalizacji. Program przewiduje przebudowę, odbudowę i modernizację obiektów użyteczności publicznej i budynków mieszkalnych z wykorzystaniem dotacji Unii Europejskiej. Sesja konsultacyjna odbędzie się 9 grudnia 2005 r., w godz. 14-17 w Warszawie, przy ul. Grochowskiej 274, w sali 305. Przedstawione zostaną cele rewitalizacji obszarów miejskich oraz proces tworzenia lokalnego programu rewitalizacji. Uczestnicy sesji zostaną następnie poproszeni o konsultację problemów oraz czynników związanych z rozwojem gospodarczym, społecznym oraz infrastrukturalnym dzielnicy, ocenę merytoryczną zgłoszonych do programu projektów oraz wybór priorytetowych typów działań z zakresu rewitalizacji. Szczegółowe informacje można uzyskać: Adres: ul. Walewska 4, 04-022 Warszawa Tel. 810-04-74 wew. 114, fax. 810-84-45 Strona internetowa: www.zgnpragapld.com.pl E-mail: organizacja@zgn.internetdsl.pl Czym jest rewitalizacja? Rewitalizacja jest kompleksowym procesem obejmującym przemiany społeczne, przestrzenne i gospodarcze, podejmowanym na zdegradowanych terenach miejskich, bądź terenach po-przemysłowych, czy też po-wojskowych, nakierowanym na poprawę jakości życia. W praktyce rewitalizacja powinna prowadzić do uruchomienia nowych miejsc pracy, rozpowszechnienia aktywnych zachowań społecznych, przedsiębiorczych postaw wśród mieszkańców, zmniejszenia zagrożenia przestępczością, zachowania dziedzictwa kulturowego, remontów i konserwacji - szczególnie zabytkowych nieruchomości, kompleksowego zagospodarowania nieruchomości i ich otoczenia, a także likwidacji zagrożeń dla środowiska naturalnego. Działania służące procesom rewitalizacji, mogą uzyskać wsparcie z funduszy strukturalnych UE (maksymalnie do 65% refundacji kosztów kwalifikowanych) oraz dotacji celowej Ministerstwa Gospodarki i Pracy (do 10% refundacji kosztów kwalifikowanych). Szczegółowe zasady i tryb aplikowania o środki z funduszy strukturalnych na ten cel, zostały opisane w Zintegrowanym Programie Operacyjnym Rozwoju Regionalnego (ZPORR), podrozdziale 3.3.1 - Rewitalizacja obszarów miejskich, jak również w Uzupełnieniu ZPORR. Programy te dostępne są w internecie: www.funduszestrukturalne.gov.pl, www.mgpips.gov.pl 2005-10-27, Biuro Promocji Miasta Temat: Krzemowa Dolina na Siekierkach Krzemowa Dolina na Siekierkach (c.d.) Ratusz topi miliony na Siekierkach? Dominika Dziobkowska 07-04-2006 , ostatnia aktualizacja 07-04-2006 00:49 W czwartek Rada Warszawy przekazała 45 hektarów Łuku Siekierkowskiego spółce, która ma się zająć budową warszawskiej Doliny Krzemowej Władze stolicy chcą założyć Warszawski Park Technologiczny, który stanie się miejscem badań nad innowacyjnymi technikami, głównie z biotechnologii czy informatyki. Wizja powstania Doliny Krzemowej na Siekierkach przekonała wczoraj radnych. Hojnie obdarowali należącą dla miasta spółkę, która ma ją przygotować. Ratusz przekazał jej ponad 11 mln zł dotacji oraz grunt pod inwestycję wart ponad 112 mln zł. - To niewiele w porównaniu z tym, co może Warszawa zyskać dzięki centrum - przekonywał radny Wiesław Drzewiecki (PiS) z komisji gospodarki i infrastruktury. Warszawski Park Technologiczny ma powstać na 45 hektarach Łuku Siekierkowskiego. Na ponad 30 hektarach wyrosną laboratoria, biura, centra informatyczne. W przyszłości ma tu znaleźć pracę przynajmniej kilkanaście tysięcy młodych naukowców. Pozostałe 15 hektarów to Fort Augustówka, który ma odzyskać dawny blask. Dotąd w kraju powstało 14 parków technologicznych, m.in. w Poznaniu i w Płocku. Zachwytu nad projektem miasta nie podzielała opozycja. - Park Technologiczny to dobry pomysł. Ale czy trzeba go budować na tak atrakcyjnym terenie, tuż przy Wiśle. Lepiej umieścić go na peryferiach miasta, a ziemie na Siekierkach sprzedać z zyskiem - zastanawiał się radny Paweł Czekalski (PO). W warszawskiej Dolinie Krzemowej jako pierwszy ma powstać tzw. inkubator technologiczny. To budynek, w którym będą się mieścić laboratoria i biura. Zadaniem jego pracowników będzie wyszukiwanie na uczelniach najciekawszych projektów młodych naukowców, a potem pomaganie w ich dokończeniu. Na inkubator władze spółki chcą przeznaczyć tylko część przyznanych wczoraj dotacji. Jednak na jego budowę potrzeba co najmniej 22 mln zł. Skąd spółka weźmie pieniądze na tę inwestycję? - Liczymy na wsparcie od Ministerstwa Edukacji. Będziemy się też starać o fundusze strukturalne - zapewniał Maksymilian Bylicki, pełnomocnik miasta ds. Warszawskiego Parku Technologicznego. A jeśli się nie uda i nie będzie pieniędzy na zakończenie rozpoczętej inwestycji? - Wszystko będzie dobrze, coś wymyślimy - uspokajał Bylicki. - Wtedy spółka może zbankrutować, a miasto straci kontrolę nad kolejnym atrakcyjnym gruntem - ostrzegał radny Czekalski. miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3266336.html Temat: :( :( Grzecznie i do kolejki Środa, 28 kwietnia 2004r. Trzy obwodnice i trzy długie odcinki dolnośląskich dróg mogłyby zostać przebudowane znacznie szybciej niż zakładano i to za unijne pieniądze. Ale centrala Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych w Warszawie nie chce dać pieniędzy na projektowanie. Łącznie na przyspieszenie powstania dróg i obwodnic średnio o dwa lata potrzeba 14 milionów złotych. Z jednej strony to dużo, bo na poważniejsze remonty dróg Dolny Śląsk dostał w tym roku 23 miliony złotych. Z drugiej strony sama obwodnica Lubina będzie kosztować ponad 370 mln zł, a zdaniem urzędników znaczną część z tych pieniędzy da sie zaoszczędzić sięgając do unijnej kieszeni. – Zadeklarowaliśmy już darmowe przekazanie gruntów pod te inwestycje, jeśli tylko uda się wybudować choćby najpilniejsze fragmenty obwodnicy szybciej – mówi Artur Urbański, burmistrz Jawora. - Gdyby były projekty budowlane związki gmin mogłyby występować o unijne pieniądze i będą miały duże szanse na ich uzyskanie - mówi Lubomir Gliniecki, dyrektor wrocławskiego oddziału generalnej dyrekcji dróg. Pod naciskiem samorządowców Gliniecki starał się o dodatkowe fundusze w centrali w Warszawie. Jedyną odpowiedzią było lakoniczne pismo, że budowa tych dróg nie jest przewidziana przed 2006 rokiem, dlatego nie ma na nie środków finansowych. – Mamy ograniczoną ilość pieniędzy i musimy je podzielić na cały kraj. Wrocław nie jest jedynym miastem w Polsce. Pieniądze będą przyznawane zgodnie ze strategią rozwoju infrastruktury drogowej – wyjaśnia Aleksander Profimowicz, z biura prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych w Warszawie. (BK) - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska Temat: Bye, bye Łódzki Tramwaj Regionalny Warszawski projekt idzie dalej dodano: 27-10-2004 Warszawski projekt budowy linii tramwajowej Bemowo-Młociny znalazł się wśród czterech pozytywnie zaopiniowanych przez Ministerstwo Gospodarki i Pracy projektów inwestycji infrastrukturalnych zgłoszonych przez samorządy, które starają się o dofinansowanie z Unii Europejskiej - poinformowało w poniedziałek PAP biuro prasowe resortu gospodarki. Samorządy starają się o dofinansowanie projektów z zakresu transportu publicznego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (czyli działanie 1.6). Całkowita wartość warszawskiego projektu wynosi ok. 9 mln euro, kwota dofinansowania ma sięgnąć prawie 4 mln euro. Warszawa będzie w najbliższym czasie starać się o dofinansowanie innych planowanych inwestycji. Za pieniądze z UE chce m.in. dokończyć I linię metra, wybudować węzeł komunikacyjny Młociny oraz przejście podziemne między stacją metra Dworzec Gdański a dworcem PKP. W sumie wszystkie stołeczne projekty opiewają na ok. 100 mln euro. O pieniądze na rozwój transportu regionalnego, oprócz stolicy, starają się, m.in. Gdynia, Gdańsk, Łódź, Kraków, Wrocław. W poniedziałek pozytywnej rekomendacji resortu gospodarki nie uzyskały projekty: Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego dotyczący modernizacji tamtejszej infrastruktury oraz projekt z Krakowa dotyczący budowy zintegrowanego transportu publicznego. Ten ostatni został odesłany do władz samorządowych z prośbą o poprawienie analizy ekonomiczno-finansowej. (źródło: PAP, 25 października 2004) www.rynek-kolejowy.pl/news04/0410/0410_127.htm Jak te informację zinterpretować, nie mam pojęcia. Temat: RONSON-PEGAZ Hehehe... proponuje obejrzec inne inwestycje na Mokotowie... tutaj te co pamietam z tych ktorymi sie interesowalem 1. Woronicza Park - w kwietniu cofnieto pozwolenie na budowe zarowno dla prawie skonczonego bud. A jak i B (zieloni rulez), pozatym cudowne tory PKP (radom- wawa) w odleglosci 100m, samoloty slyszalne moze nawet bardziej niz w okolicy pegaza; bud. A spozniony o ponad rok 2. Czerska - niby blisko do lazienek ale obudowany budynkami z lat 50, na jednej scianie fabryka pomp wtryskowych - rewelacja; calkiem nieciekawa okolica 3. Bukowinska (JWC) - od dluzszego czasu brak widocznych postepow w budowie... poza tym ten wyglad i marka (JWC); brak jakiegokolwiek porownania do projektow Ronsona 4. Modra - rozpoczecie budowy spoznione o jakies 4m-ce, pozatym tutaj mozna mowic o gestej zabudowie (cos chyba jednak ta inwestycja za szybko nie ruszy - developer wykreca sie nowymi argumentami) 5. Pulawska/Walbrzyska - w odleglosci chodnika (2-3m) od Pulawskiej :) poza tym cos stanelo ostatnio i nie moze ruszyc 6. Okolice Rostafinskich, Mostostal - cena z kosmosu, wspanialy widok na cmentarz zolnierzy armii czerwonej 7. Dom Morski - przekroczenie harmonogramu o jakis rok, malo atrakcyjny wyglad ogolny i wysoka cena Jakos na tym tle Pegaz wyglada calkiem niezle (jedyne co mi sie nie podoba to ten biurowiec, mam jednak nadzieje ze powstanie wg projektu takiego jak tu: www.inart.com.pl/docs/biuro.htm, poki co wszystko na to wskazuje). Co do tej lini WN to do Pegaza jest od niej niezly kawalek, jednak mieszkancy CatalinyC moga miec powody do niezadowolenia. Na zakonczenie pragne przypomniec ze to jest Mokotow/Warszawa i nie ma co liczyc na spokoj taki jak na zadupiu (np. Tarchomin Pln.) Temat: Hiszpania: Polska ma wiele do zyskania po wstąp... Hiszpania: Polska ma wiele do zyskania po wstąp... Robi mi się niedobrze czytając te formułki kabotynów . Przestancie się ośmieszać. Czy Wy naprawdę wierzycie w głupotę całego narodu , który według Was nie jest w stanie pojąć , co się święci . A oto jeden z przykładów. Tuż przed 1 maja ( zjednoczenie z tzw. Unią ) Czołowy Bank PKO BP sa. wśród swoich około 1,4 mln.klientów rozysła list z propozycją ,,specjalną ,, ultimatum .O treśći w skrucie następującej. Szanowni klienci. Minął 5-cio , lub 10-cio letni okres systematycznego oszczędzania . za wpłaty 500 zł. , 1000 zł., 2500 zł. , 5000 zł. , Bank nasz proponuje 5 groszy , 10 groszy , 25 groszy , 50 groszy. Bank informuje że , istnieje możliwość uzupełnienia wkładu książeczki mieszkaniowej , lub likwidacji książeczki , ale bez premii gwarancyjnej z poważaniem dyrektor IX oddz. PKO BP w Warszawie. Dla tęgich ponoć mądrali z Waszej Gazety tzw. G.W. i czytelników zagadka specjalna . Nagrodą za najtrafnieszą odpowiedź , jest realizacja pod klucz budynku 150 m2 z materiałów tradycyjnych w cenie 1000 zł/m2. Pytanie : Uwaga proszę czytać uważnie. Ile formalnie w przliczeniu na Euro posiada właściciel rachunku oszczędności mieszkaniowych , PKO BP , który od 1988 r do 1993 roku zgromadził na koncie książeczki mieszkaniowej PKO BP 315 000 zł. Zakładamy że kurs Euro jest stały : 1 Euro = 4 złote : Uwaga: w 1995 roku DENOMINACJA : mój adres do korespondencji e-mail roman.laskowski@gazeta.pl Podpowiedzi szukać możesz na www.esta.any.pl ( str. otwiera się 5 min ) Odpowiedź proszę przesłać listem na adres . GIPS-MARK Hurtownia Materiałów Budowlanych 01-065 Warszawa ul. Młocińska 9 ( dla Roman Laskowski Biuro Ekspozycji i Sprzedaży Projektów Powtarzalnych ) Losowanie nagrody 30 maja w siedzibie Gips-Mark adres j/w . Miłej zabawy , ( oferta konkursowa jest jak najbardziej powaqżna i realna ) Nie udawaj że odpowiedź na zadane pytanie to zbyt trudne zadanie , złożone , że jest wiele niewiadomych itp, etc. Możesz spytać o odpowiedź w najbliższym jednym z 1270 oddziałów PKO BP w całym kraju . Powodzenia. Ppozdrawiam .Roman Laskowski Temat: Szczecin na targach w Cannes. Targi ruszyly adelmus napisał: > > Juz niedługo odbędą się w Cannes największe targi nieruchomości w Europie , > udział w nich zapowiedziały wszystkie duże miasta Polski. Nie zabraknie na > nich także Szczecina , co jest dobrą wiadomością , bo jest to doskonałe > miejsce do znalezienia odpowiedniego inwestora. > W tym roku oferta miasta będzie obejmowała następujące tereny i inwestycje : > - Grunty wokół miasta przeznaczone pod zabudowę przemysłową. > - Łasztownia. > - Wyspa Grodzka. > - Dziewoklicz. > - Hala widowiskowo-sportowa. > - Także tereny przeznaczone w tym roku do zbycia. > - Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście SA, który chce znaleźć > inwestora na centrum logistyczne i bazę kontenerową. > - Planowane jest ich spotkanie z inwestorami, którzy zainteresowani są > budową centrum finansowego na pl. Solidarności i aquaparku. > > Powodzenia! , trzymam kciuki żeby chociaż niektóre z tych projektów > zainteresowały potencjalnych inwestorów. Od wczoraj trwaja targi w Cannes. Na polskim stoisku pokażą się: Warszawa, Poznań, Wrocław, Szczecin, Gdańsk, Bydgoszcz, Małopolska oraz Agencja Mienia Wojskowego. Wystawcy z naszego kraju zaprezentują się wspólnie na polskiej uliczce, choć jeszcze do niedawna wystawiali się rozproszeni. Skąd taka zmiana? - Przedstawiciele miast nieznanych na świecie zrozumieli, że będzie można je łatwiej skojarzyć, jeśli pokażą się na polskim stoisku, niż gdy staną sami gdzieś w kącie - wyjaśnia Tomasz Zgoda z Biura Promocji Miasta Warszawy, które organizuje wyjazd polskich samorządowców do Cannes. - Poza tym wspólna ekspozycja jest tańsza, jeśli chodzi o transport materiałów i wynajęcie powierzchni. Szczecin wyda na udzial w targach ok. 60 tys. zlotych. Mam nadzieje ze bedzie przynajmniej jeden hit! Temat: Ehhh..kiedy ruszą w końcu jakieś nowe inwestycje.. Gość portalu: paco napisał(a): > gdybyś choć troche się interesował branżą budowlaną to wiedziałbyś że w zeszłym > > miesiacu ropoczeły się prace przy dwóch hotelch butique, ropoczął się remont > małej Pasty i prace przy budowie obok biurowca, ropoczęły sie prace przy > budowie biurowca który będzie siedziba DaimlerChrysler, ropoczęła sie budowa > biurowca Crown Point, rozpoczęła się budowa Złotych Tarasów, w ciagu dwoch > miesiecy rozpocznie sie budowa 25 pietrowego hotelu w Centrum Żelazna, > rozpocznie się budowa Centrum Grzybowska z blisko 100m hotelem Hilton, 80m > apartamentowcami i biurowcem, ropocznie sie odbudowa kamienicy w ktorej bedzie > biurowiec, rozpocznie sie budowa Hochtief Tower, rozpocznie sie budowa 68m > hotelu Crowne Plaza w Eurocentrum, rozpocznie sie budowa biurowca przy Kruczej, > > w okolicach lata ropocznie sie budowa Bonifraterska office 90m, rozpocznie sie > budowa Atrium South, rozpocznie się budowa 2 częsci IBC, rozpocznie sie budowa > biurowców na Prostej, to pewnie nie wszystko w centrum bo o centrum tylko pisze > > a kolejnych planów jest sporo i to bardzo ciekawe... Skad masz pewnosc ze to wszystko ruszy ? Tez jestem optymista ale np. takim Rondo ONZ bym sie nie podniecal za bardzo. Mimo ze jest na wszystkich planach Warszawy i przedstawiciele Hichtief'a mowili 2 miesiace temu ze dadza znac o inwestycji za kilka tygodni (i jakos nie dali) to jednak watpie czy ta inwestycja wogole kiedykolwiek sie zacznie. Juz ponad 2 lata czekamy na rozpoczecie budowy i nic. Paco ja znam wszystkie wymowki typu: zmiana ustroju Warszawy, brak zamnkniecia finansowego, fiasko z PZU, opoznienie z prawami do ziemi, upadek rynku na biura etc. Powiem jedno - jakby chcieli to by juz dawno zaczeli. Cos innego jest grane z ta inwestycja, szkoda ze nie wiemy co. Co do Crown Plaza to pewnie sie inwestycja rozpocznie ale za pol roku lub ewentualnie pod koniec roku. O drugiej czesci IBC jest cicho narazie wiec niewiadomo kiedy sie rozpocznie. Hilton juz ma opoznienia z rozpoczeciem budowy choc mysle ze za kilka miesiecy (moze nawet za 2-3) inwestycja sie rozpocznie. Narazie sie nic nie dzieje powaznego w 2003 oprocz Zlotych Tarasow. Reszta to dokonczenia projektow z lat wczesniejszych. Temat: Oferty pracy Praca stacjonarna - SAP MM Outsourcing IT i usługi serwisowe są najszybciej rozwijającym się biznesem naszej firmy. Tego rodzaju usługi związane z systemami SAP realizujemy od 1999 roku. Teraz jest dobra okazja, by ten biznes firmy rozwijał się jeszcze szybciej, bo w naszej nowej siedzibie dysponujemy bardzo nowoczesnym centrum outsourcingowym. W związku z powyższym poszukujemy konsultanta serwisowego SAP w specjalizacji: Gospodarka Materiałowa (MM) (nr ref. SAP_MM_serwis) Jako konsultant serwisowy SAP większość dni pracy realizować będziesz w jednym z biur BCC w Poznaniu, Warszawie lub Krakowie zapewniając klientom zdalne wsparcie serwisowe. Wymagania: przynajmniej 2-3 letnie doświadczenie z modułami SAP MM, wykształcenie wyższe o kierunku Ekonomia, Informatyka lub Logistyka, dobra znajomość języka angielskiego (niemiecki mile widziany), predyspozycje do zdalnej pracy z użytkownikami systemu. Oferujemy: pracę na miejscu bez konieczności ciągłych wyjazdów, ciekawą pracę, w której możesz wykorzystać zdobytą dotąd wiedzę i doświadczenie, możliwość szkolenia (uzyskania certyfikatu) oraz potencjalnie pracy przy wdrożeniach, komfortowe warunki pracy pomagające w realizacji wyznaczonych zadań, jasny i czytelny system wynagradzania i premiowania za efekty pracy. Oferta jest również skierowana do osób bardzo doświadczonych (5+ lat doświadczenia) pragnących zmienić pracę na bardziej stacjonarną. Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV (ze zdjęciem) oraz krótkiego opisu zrealizowanych projektów, jak również o podanie numeru referencyjnego ogłoszenia. Gwarantujemy pełną poufność. Prosimy o załączenie pisemnej zgodny na przetwarzanie przez BCC Sp. z o.o. danych osobowych w celach rekrutacji i selekcji. BCC Sp. z o.o. Dział Zarządzania Kadrami Złotniki, ul. Krzemowa 1, 62-002 Suchy Las k. Poznania e-mail: hr@bcc.com.pl Temat: SZKOLENIE - Wsparcie działań ze środków UE... SZKOLENIE - Wsparcie działań ze środków UE... Szanowni Państwo Stowarzyszenie na rzecz Ekorozwoju Agro- Group przy współpracy Stowarzyszenia Centrum Europejskiego Zrównoważonego Rozwoju zaprasza na szkolenie „Wsparcie działań partnerskich ze środków Unii Europejskiej – pierwsze doświadczenia i najbliższe perspektywy”, które odbędzie się 27 i 28 września w Poznaniu. W 2005 roku ruszyły pierwsze programy skierowane do realizacji w międzysektorowych grupach partnerskich składających się z organizacji pozarządowych, samorządów i biznesu. Także następny okres programowania na lata 2007-2013 funduszy europejskich przyniesie nowe możliwości wsparcia działań partnerskich. W tym kontekście ekologiczne i inne organizacje pozarządowe oraz zainteresowane współpracą samorządy zyskują nowe możliwości działania i perspektywy na nowe fundusze pomocowe które będą możliwe do pozyskania jedynie w aktywnych układach partnerskich. Szkolenie jest elementem projektu „Zasada ekorozwoju w wykorzystaniu funduszy europejskich w Polsce” finansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w Warszawie oraz projektu „Pierwsze doświadczenia i wnioski z wdrażania funduszy strukturalnych UE w Polsce” finansowanego ze środków Komisji Europejskiej. Informacje na temat ww. projektów znajdują się na stronach www.eko.podlasie.pl/fundusze. Szkolenie odbędzie się 27 i 28 września 2005 r. w Poznaniu. Szkolenie jest nieodpłatne dla uczestników. Liczba miejsc ograniczona. Liczy się kolejność zgłoszeń. Termin nadsyłania zgłoszeń nie później jak do 23 września. Zainteresowanych prosimy o kontakt celem otrzymania programu szkolenia oraz karty zgłoszeniowej pod adresem biuro@cezr.org.pl. Z poważaniem Piotr Hańderek Prezes Zarządu CEZR Temat: Lokalna Grupa Działania "Partnerstwo Chęciny" LGD wystąpiło z wnioskiem o dofinansowanie takich zadań jak np: dokumentacja na zagospodarowanie zbiornika w BOlminie, Lipowicy , dofinansowanie sportu , dofinansowanie KGW i wszelikich imprez kulturalnych na terenie Gminy Chęciny, organizacji biura i zarazem informacji turystycznej jak i pomocy dla udzielaenia informacji dla bizmesmenów o możliwościach współfinansowania projektów wspólnie z LGD "Partnerstwo Chęciny", wydawanie miesięcznika kulturalnego , i szereg innych pomysłów promujących naszą Gminę. Wniosek został pozytywnie zweryfikowany , aczkolwiek musmiy uzupełnić kilka drobnostek ( co już zrobiliśmy) ale najważniejsdzą rzeczą jest aby Gmina udzieliła nam poręczenia do banku ,ponieważ my jako LGD będziemy brać kredyt na poszczególne etapy (5 etapów po 150tyszł)i chcemy od gminy poręczenia na kwotę 200tys.Pieniądze te po pozytywnym rozpatrzeniu przez FAPA będą przyznane i w 100% nasze zadania które umieściliśmy we wniosku będą refinansowane.Ryzyko że Gmina będzie spłacać za nas kredyt jest czysto teoretyczne ponieważ we wniosku są zadania które bez problemu zrealizujemy i rozliczymy pod okiem firmy która wypełniła nam za darmo wniosek. Odbyła się sesja Rady Miejskiej na której radni "G-8" nie chcieli słuchać żadnych merytorycznych argumentów i odrzucili propozycję uchwały Burmistrza o poręczenie kredytu. Wystąpiliśmy jesze raz do Pana przewodniczącego o zorganizowanie sesji nadzwyczajnej , która odbędzie się dzisiaj (28.08.2006) o godz.20.00 Czas mamy do jutra i aby się wyrobić po pozytywnym rozpatrzeniu uchwały będę musiał jechać do Warszawy osobiście bo liczy się data wpływu. Działamy społecznie , wydatkowane do tej pory kwoty ida z mojej prywatynej kieszeni ale to jednak nie wystarcza aby przekonać większość do szybkiego rozwoju naszej Małej Ojczyzny. PS>napiszę jutro jak było na sesji.krzysztof Kostecki - prezes LGD Temat: Piękny wieżowiec autorstwa SOM na Dzikim Zachodzie o_k_o napisał: > Bardzo w porzadku budynek. W ostatnich latach zaczyna sie troche lepiej dziac w > warszawskiej architekturze. Nawet liderzy szmiry i bezguscia lat 90, czyli JW > Construction zamawiaja projekty w lepszych polskich pracowaniach. I zaczynaja > przychodzic do nas renomowane swiatowe pracownie, takie jak SOM. Dokładnie, na szczęście tak się dzieje. Coś wejście do Unii i w ogóle otwarcie na świat dało. W końcu nie dziwne, że w miarę duże i w dodatku jedno z najszybciej rozwijających się ekonomicznie miast Europy, w którym tragiczna dla miasta, też oczywiście "estetycznie" historia XX w. paradoksalnie daje ogromne możliwości projektowania, znacznie lepsze niż w miastach o dużych, zwartych, doskonale zachowanych centrach historycznych, porównywalne, przynajmniej w tej części kontynentu tylko z Berlinem, zaczyna przyciągać czołówkę światowych architektów. Mamy do tego kilka polskich pracowni na bardzo przyzwoiitym europejskim poziomie. Do tego dochodzi jeszcze prasa, która zmieszała z błotem największe warszawskie potwory. Choćby nie wszyscy mieszkańcy tego zsowietyzowanego i zamerykanizowanego (w najgorszym wydaniu) miasta i kraju mieli sami świadomość, jak potworne były niektóre inwestycje po 1989, kropla lepszego smaku zaczęła drążyć kamień barbarzyńskiego bezguścia:) Plus m.in. dla Bartoszewicza, który chociaż odwala czasem skrajną chałturę, tu niejeden raz walcząc z potworami a la JW. Const. wykonał niezłą robotę. Jest w Warszawie ogromny boom na biura i apartamentowce z wyższej półki cenowej, a będzie jeszcze większy. Konkurencja robi się ostra. I dlatego, odwołując się choćby do snobizmu klientów, developerzy będą kłaść coraz mocniejszy nacisk na architekturę, jeżeli klient ma do wyboru 2 położone obok siebie inwestycje: blok zjechany choćby i w GW jako "mister brzydoty":) i budynek nagrodzony w jakimś konkursie czy zaprojektowany "przez wiodącą światową pracownię" wybierze raczej ten drugi. Bo i ci klienci się zmieniają: Przecietny bogaty warszawiak, którego stać na takie mieszkania, to raczej nie gość spod Wołomina w świecących mokasynach made in Turkey , który zachachmęcił trochę kasy na przemycanym spirytusie, ale pracownik dużej zachodniej firmy, niewiele różniący się - być może na dobre i na złe:)- od swojego rówieśnika pracującego na podobnym stanowisku w dużym mieście zachodnim. To widać też na rynku sztuki - o ile na początku lat 90-tych polscy nowobogaccy zamawiali obrazy typu "mój przodek w kontuszu szlacheckim" (wiadomo, że nigdy takowego żaden przodek nie nosił:), dziś ściągają coraz częściej najbardziej znane nazwiska współczesnej sztuki Temat: CUDA wykonujemy od reki... Po raz drugi Panie ekipa wawa usiluje Pan mnie obrazic,zdyskredytowac czy co tam jeszcze Panu sie sni.Juz jakis czas temu,wyjasnialem Panu pare kwestii.Mialem wrazenie ,ze Pan cos zrozumial.Widze jednak ,ze nie.Sprobuje zatem jeszcze raz,choc jestem pewny ,ze Pana celem nie jest wyjasnianie tylko destrukcja. Pracownia Architektury Dawnej SVOLO zajmuje sie miedzy innymi projektowaniem wnetrz nietypowych. Przez nietypowe rozumiem np pastize wnetrz zabytkowych, szeroko pojeta konserwacja wnetrz zabytkowych,wnetrzami o cechach etnicznych. Przyjmujemy rowniez zlecenia koncepcji architektonicznych wraz ze wskazaniem funkcji. Moze kilka konkretnych przykladow ktore pozwola Panu zrozumiec istote i filozofie naszych realizacji.Azeby lista nie byla zbyt dluga rozpocznijmy od roku 2000-ego-Akademia Hatha-Jogi w Warszawie. Najwieksze podowczas centrum jogi w Polsce[wlasciciel twierdzil ze w europie].Wielokrotnie prezentowane na lamach prasy,rowniez TV. Miedzy innymi -nagroda Domu i Wnetrza za cytuje "odwage w przeksztalceniu kotlowni w miejsce relaksu i wypoczynku " Restauracja SADHU jedna z nagrod to" Zlota spluczka" od Gazety Wyborczej[pewno to Pana bardzo rozbawi} stalinowski bunkier przeciwatomowy przeksztalcony na XVII wieczna karczme.Zespol hotelowo-konferencyjny z pracowniami sztuki ludowej zaprojektowany w konwencji XIX wiecznego dworu mazowieckiego.[w trakcjie realizacji} To oczywiscie realizacje duzego kalibru.Mniejsze to apartamenty,mieszkania[od 20 do 300m2 ]-w wypadku starych kamienic przywracanie pierwotnego wygladu,w wypadku mieszkan wspolczesnych[1945-2005] pastiz historyczny lub nadawanie indywidualnego charakteru .Sklepy,biura itd itp. Do realizacji tego rodzaju projektow,potrzebni sa wyjatkowi wykonawcy.Czesto tacy ktorzy "robia cuda lub rzeczy niemozliwe" Wylacznie z takimi wlasnie wykonawcami PAD SVOLO wspolpracuje.I prace takich wlasnie wykonawcow-rzemieslnikow w najlepszym tego slowa znaczeniu proponuje inwestorom. Ot i cala tajemnica anonsu szanowny Panie> ekipa <.Gdyby zadal Pan sobie troche trudu[a czas sadzac po czesto nachalnej obecnosci na tym forum posiada Pan w nadmiarze] doszedlby Pan do tego sam przegladajac branzowe pisemka,w ktorych realizacje SVOLO pojawiaja sie dosc czesto.Mam nadzieje ,ze po tej informacji Panski apetyt na wiedze dot SVOLO zostal zaspokojony.A i Panskie bezsensowne ataki ustana. PS Co do cen ,sa jak zwykle funkcja pracy niezbednej do uzyskania zamierzonego efektu. Pozdrawiam Pracownia Architektury Dawnej SVOLO svolo@op.pl Temat: Obwodnica - pierwszy etap jednak rusza!! Obwodnica - pierwszy etap jednak rusza!! Jednak cos sie zaczyna dziac! Dwa dni temu podpisano w Warszawie stosowne dokumenty i przyjechali do nas przedstawiciele biura, ktorzy w najblizszych tygodniach zaczna procedury negocjacyjne z wlascicielami gruntow i wycene wykupu. Etap pierwszy zacznie sie od trasy poznanskiej zaczynajacy sie dwu- poziomowym wezlem w okolicach zjazdu na Michalkow (WEZEL FRANKLINOW) poprzez most nad torami, wiadukt nad ulica w Karskach (zaraz za lasem Piaski), most nad Olobokiem az do drugiego dwu-poziomowego wezla (WEZEL CZEKANOW) na trasie nr25 na wylocie na Kaliz. Cala trasa bedzie na poczatku prawdopodobnie droga dwu-pasmowa, ale z szerokimi poboczami, natomiast szerokosc wykupionego pasma i konstrukcja dwu-poziomowych wezlow bedzie przygotowana do trasy 4 pasmowej w standardzie drogi ekspresowej, poniewaz bedzie czescia przyszlej trasy ekspresowej S11 Poznan-Tarnowskie Gory. Pierwszy etap bedzie mial okolo 6km dlugosci. Pierwszy etap ma byc skoncozny i oddany do uzytko w 2008 roku. Tutaj link do projektow jesli kogos zainteresowalo: www.powiat-ostrowski.pl/starostwo/obwodnica/obwodnica.htm Drugi etap obwodnicy bedzie robiony w nastepnej kolejnosci (ukoncozny do roku 2013 wg. informacji na stronie GDDKiA) i bedzie ponad 2x dluzszy. Zaczynac sie bedzie tam gdzie skonczy sie pierwszy etap - od wezla Czekanow z ul Kaliska i pobiegnie lukiem przez las na Krepie do kolejnego wezla z ulica Grabowska (WEZEL WTOREK) zaraz przed Wtorkiem. Nastepnie za Wysockiem, poprzez Pradoline Baryczy i lasy antoninskie zakonczy sie prawdopodobnie w okolicach Antonina. Albo w okolicach wiaduktu nad torami, albo minie Antonin od wschodu i zakonczy sie wezlem niedaleko zjazdu na Wroclaw. Jako ciekawostke podam, ze w Kepnie trasa ekspresowa S11 skrzyzuje sie z droga S8, ktora docelowo stanie sie autostrada A8 dzieki ktorej bedzie mozna sie szybko przemiescic do Wroclawia (do autostrady A4) omijajac Olesnice dzieki (budowanej wlasnie obwodnicy) oraz caly Wroclaw dzieki obwodnicy, ktorej budowa zacznie sie w przyszlym roku. Tak wiec za pare lat w gory bedzie mozna dojechac komfortowo i szybko w 2-3 godzinki Temat: Czy w Oświęcimiu powstanie Centrum Praw Człowieka? Czy w Oświęcimiu powstanie Centrum Praw Człowieka? Rzecznik praw obywatelskich, prof. A.Zoll wnosi o utworzenie w Oświęcimiu Centrum Praw Człowieka. Wiadomość dziś: "Centrum Praw Człowieka w Oświęcimiu? PAP 13:50 O wsparcie inicjatywy utworzenia w Oświęcimiu Centrum Praw Człowieka zaapeluje w czwartek 27 stycznia, podczas uroczystości obchodów 60. rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau, rzecznik praw obywatelskich prof. Andrzej Zoll - poinformowało biuro rzecznika. W ramach Centrum planowanych jest kilka projektów, m.in. utworzenie w Oświęcimiu uczelni humanistycznej, przyznawanie Międzynarodowej Nagrody Praw Człowieka imienia Jana Pawła II oraz utworzenie "Parku Pojednania Narodów - Ogrodów Europy w Oświęcimiu". Zdaniem rzecznika, przedsięwzięcia te pozwolą postrzegać Oświęcim nie tylko "jako miejsce zagłady, lecz także jako miasto, w którym dzieją się rzeczy pozytywne o istotnym znaczeniu ogólnoludzkim". "Nie można bowiem zapominać, że Oświęcim jest dzisiaj żywym miastem, z typowymi problemami dla naszej społeczności, z radościami mieszkańców i nurtującymi ich smutkami, planami i marzeniami" - napisano w tekście posłania, które RPO wygłosi w czwartek. Prof. Zoll wyraża w nim nadzieję, że uczestnicy uroczystości rocznicowych podejmą działania, które "przyczynią się do przezwyciężenia tego, co było zawsze przekleństwem świata: nacjonalizmów, ksenofobii, nietolerancji, fanatyzmu etnicznego i religijnego". Porozumienie o współpracy w tworzeniu międzynarodowego Centrum Praw Człowieka w Oświęcimiu podpisali w Warszawie, w 59. rocznicę wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau, rzecznik praw obywatelskich prof. Andrzej Zoll i marszałek woj. małopolskiego Janusz Sepioł. (jp)" źródło: wp.pl Temat: Oferty pracy Praca stała (bez wyjazdów) - SAP PM/MM W związku z dynamicznym rozwojem usług outsourcingowych poszukujemy konsultanta serwisowego SAP w specjalizacji: Gospodarka Remontowa (PM) lub/i Gospodarka Materiałowa (MM) (nr ref. SAP_PM/MM_serwis) Jako konsultant serwisowy SAP większość dni pracy realizować będziesz w jednym z biur BCC w Poznaniu, Warszawie lub Krakowie zapewniając klientom zdalne wsparcie serwisowe. Wymagania: przynajmniej 2-3 letnie doświadczenie z modułami SAP PM lub/i SAP MM, wykształcenie wyższe o kierunku Ekonomia, Informatyka lub Logistyka, dobra znajomość języka angielskiego (niemiecki mile widziany), predyspozycje do zdalnej pracy z użytkownikami systemu. Oferujemy: pracę na miejscu bez konieczności ciągłych wyjazdów, ciekawą pracę, w której możesz wykorzystać zdobytą dotąd wiedzę i doświadczenie, możliwość szkolenia (uzyskania certyfikatu) oraz potencjalnie pracy przy wdrożeniach, komfortowe warunki pracy pomagające w realizacji wyznaczonych zadań, jasny i czytelny system wynagradzania i premiowania za efekty pracy. Oferta jest również skierowana do osób bardzo doświadczonych (5+ lat doświadczenia) pragnących zmienić pracę na bardziej stacjonarną. Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV (ze zdjęciem) oraz krótkiego opisu zrealizowanych projektów, jak również o podanie numeru referencyjnego ogłoszenia. Gwarantujemy pełną poufność. Prosimy o załączenie pisemnej zgodny na przetwarzanie przez BCC Sp. z o.o. danych osobowych w celach rekrutacji i selekcji. BCC Sp. z o.o. Dział Zarządzania Kadrami Al. Solidarności 46, 61-696 Poznań e-mail: hr@bcc.com.pl Temat: Oferty pracy Oferta dla konsultanta FI/CO (praca stała) Oferta jest również skierowana do osób bardzo doświadczonych (5+ lat doświadczenia) pragnących zmienić pracę na bardziej stacjonarną. BCC Sp. z o.o. jest jednym z głównych graczy na rynku wdrożeniowym w Polsce. Od 1999 BCC zajmuje się również usługami serwisowymi oraz outsourcigowymi. Obecnie wspieramy ponad 30 klientów począwszy od korporacji międzynarodowych a kończąc na srednich firmach które korzystają z SAP. Dział Usług Outsourcigowych BCC obecnie poszukuje konsultanta serwisowego SAP w specjalizacji: Finanse i Controlling (FI/CO) lub/i Business Warehouse (BW) nr ref. SAP_serwis Jako konsultant serwisowy SAP większość dni pracy realizować będziesz w jednym z biur BCC w Poznaniu, Warszawie lub Krakowie zapewniając klientom zdalne wsparcie serwisowe oraz realizując drobne prace rozwojowe. Wymagania: - przynajmniej 2-3 letnie doświadczenie z modułami SAP FI/CO lub/i SAP BW, - wykształcenie wyższe o kierunku Ekonomia, Informatyka lub Logistyka, - dobra znajomość języka angielskiego (niemiecki mile widziany), - predyspozycje do zdalnej pracy z użytkownikami systemu. Oferujemy: - pracę na miejscu bez konieczności ciągłych wyjazdów, - ciekawą pracę, w której możesz wykorzystać zdobytą dotąd wiedzę i doświadczenie, - możliwość szkolenia (uzyskania certyfikatu) oraz potencjalnie pracy przy wdrożeniach, - komfortowe warunki pracy pomagające w realizacji wyznaczonych zadań, - jasny i czytelny system wynagradzania i premiowania za efekty pracy. Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV oraz krótkiego opisu zrealizowanych projektów, jak również o podanie numeru referencyjnego ogłoszenia. Gwarantujemy pełną poufność. Prosimy o załączenie pisemnej zgodny na przetwarzanie przez BCC Sp. z o.o. danych osobowych w celach rekrutacji i selekcji. BCC Sp. z o.o. Dział Zarządzania Kadrami Złotniki, ul. Krzemowa 1, 62-002 Suchy Las e-mail: hr@bcc.com.pl Temat: Nowy wizerunek Rosji Nowy wizerunek Rosji www.mediarun.pl/news.php?news_id=7052 Rosyjskie Ministerstwo Kultury i Komunikacji Masowej wybrało agencję Prelite Public Relations na oficjalnego partnera projektu "Rosja - Gość Honorowy Targów Książki w Warszawie". Już za niecałe trzy tygodnie 20-23 maja br. będzie można zapoznać się „na nowo” z kulturą rosyjską również podczas warszawskiego wydarzenia. Do Polski swój przyjazd zapowiedziało 26 rosyjskich pisarzy, kilkudziesięciu największych wydawców, a także przedstawiciele rządu Federacji Rosyjskiej. Na czas realizacji programu Prelite PR uruchomi biuro prasowe. Do zadań agencji należeć też będą działania z zakresu internet PR i reklamy zewnętrznej. Przy realizacji projektu Prelite współpracuje z rosyjską spółką marketingową Grupa IMA, która opracowała ogólną koncepcję i przygotowała projekty reklamy. W produkcji reklamy pomagać będzie agencja Tequila Polska. „Rosja – odkrycie na nowo” jest elementem kampanii promującej pozytywny wizerunek Rosji za granicą. Szczegółowy program całej imprezy dostępny jest w Internecie pod adresem moscow-warsaw.com. O możliwość realizacji projektu ubiegały się czołowe polskie agencje PR. „Krytycznym momentem przetargu były zmiany w rządzie rosyjskim” przyznaje Dymitr Romanowski - koordynator działu „Wschód” agencji Prelite, uczestniczący w rozmowach ze stroną rosyjską od samego początku - Nie było wiadomo, czy program „Rosja odkrycie na nowo” będzie ponownie zaakceptowany. O wygranej Prelite zadecydowało doświadczenie w realizacji projektów na rynkach wschodnich i współpraca z rosyjskimi klientami. „Praca dla rządu rosyjskiego umocni naszą pozycję na rynkach wschodnich - uważa dr Jacek Trębecki, wiceprezes agencji Prelite”. Agencja Prelite powstała w 1994 roku. Jest to jedna z najstarszych agencji PR w Wielkopolsce. W gronie jej klientów są m.in. Metro AG, PTC (Era), PKN Orlen, Lasy Państwowe. Temat: usługi edukacyjne W przypadku działalności związanej ze szkoleniami, edukacją wskazałbym na następujące możliwości pozyskania dofinansowania: 1. Zacznę od mniej znanego aczkolwiek dającego spore możliwości zwłaszcza dla szkół, uczelni państwowych i innych placówek publicznych (zob. Ustawa o systemie oświaty art.2 i 3) programie LEONARDO DA VINCI. Pozwala on na realizacje min. projektów polegających na wymianie i stażach tj. przygotowanie do zawodu, rozwój umiejętności językowych, doskonaleniu zawodowym dla osób prowadzących szkolenia oraz kadry kierowniczej odpowiedzialnej za zarządzanie zasobami ludzkimi. Krajowe biuro tego programu mieści się w Warszawie ul. Koszykowa 79, tel. 022 625 39 37. 2. Kolejnym programem, na który zwróciłbym uwagę jest program realizowany przez PARP w ramach SPO RZL – Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki. Program ten jest kierowany do przedsiębiorców małych średnich i dużych firm i może objąć takie działania jak: • szkolenia zawodowe zarówno ogólne jak związane ze zmianami technologicznymi wprowadzanymi do firmy • szkolenia dla menedżerów – usprawnienie zarządzania • praktyczne szkolenia i staże dla pracowników w jednostkach naukowo- badawczych • studia podyplomowe • podwyższania umiejętności pracowników nisko wykwalifikowanych. Program funkcjonuje w ten sposób, iż dofinansowanie jest przekazywane organizatorowi szkolenia a on pobiera tylko część opłaty za szkolenie od uczestników. Poziom dofinansowania zależy od rodzaju szkolenia i wielkości firmy. Organizatorem szkoleń może być szkoła wyższa, organ prowadzący szkołę lub inną placówkę działająca w systemie oświaty, osoba prawna prowadząca działalność oświatową lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą w zakresie szkoleń Szczegóły dotyczące tego programu są dostępne w RIF lub PARP. 3. Kolejna możliwość pozyskania dofinansowania to programy kierowane do przedsiębiorców np. w ramach funduszy Phare 2002 - dofinansowanie inwestycji w postaci zakupu komputerów, oprogramowania, wyposażenia biurowego -rodzaj 803 podgrupy 80 grupy 8 KŚT w KFDI). Szczegóły dotyczące programów KFDI, FDI dostępne w RIF lub PARP. Z poważaniem, Mariusz Nowak Temat: daszek, a ...... sprawa polska daszek, a ...... sprawa polska Historia I: dostałem zapytanie ofertowe od tureckiego biura projektów, które w warszawie realizowało m.in Toi-Toi na Pl. Zawiszy oraz przed-przebudową Blue City w sprawie zlecenia (chodziło o wykonanie pracy dla klienta). Uśmiechnąłem się tylko i pojechałem na spotkanie. "Panie Arturze pokażemy panu pomieszczenia biurowe, które chcielibyśmy przeprowadzić do nowego biura". Minęło 30 min., wszyscy oficjalni i profesjonalnie mili, spotkanie dobiegało końca. "Kiedy możemy liczyć na ofertę Pana firmy?" I wtedy nastąpiła chwila mojego triumfu. "Nigdy, moja firma działa na rzetelnych warunkach i w sposób etyczny i nie będziemy pracować z firmą, która wybudowała te, dwa budynki w Warszawie". Uśmiech na twarzy mojego rozmówcy rozjaśnił jego oblicze. "I ma pan rację, ta firma to oszuści, nam od dwóch miesięcy nie płacą pensji i możliwe, że Panu nie zapłaciliby za pracę". Historia II: 3 lata temu sprzedałem dom, sam go remontowałem wg. własnego projektu, skromny, ale gustowny. Obecnym właścicielem jest osoba z wyższym wykształceniem, dobrze sytuowana, kulturalna i obyta w świece, odradzająca się klasa średnia. "Ten dom jest bardzo gustowny, w sam raz, taki do zamieszkania od razu - ślicznie go Państwo urządziliście". Minęły 3 lata, dwa dni temu na moim, starym domu wyrósł ohydny, przeźroczysty daszek, konstrukcja z małych prętów stalowych - po prostu koszmar. Właśnie dzisiaj byłem tam i rozmawiałem z obecną właścicielką domu. "Chyba ma Pan rację, tak jakoś wyszło, jak będę mogła to go zmienię". Ta kobieta mogłaby być mecenasem sztuki i rzemiosła. Stać ją na to, ale popełniła gniot, z zaniechania i lenistwa mentalnego. NAZYWAJ RZECZY PO IMIENIU, A ZMIENIĄ SIĘ W OKA MGNIENIU. To nie wina architektów, że krajobraz naszego kraju jest koszmarny. To nasza wina, całego społeczeństwa. Idąc to stomatologa bezwarunkowo go słuchamy i traktujemy jako fachowca i specjalistę. Zróbmy to samo z architekturą - RADŹMY SIĘ FACHOWCÓW! Ci, których na to stać powinni wymagać dużo od siebie i innych tylko tak zbudujemy państwo świadome i obywatelskie. Odradzająca się klasa średnia powinna wyznaczać standardy zachowań. Czy naprawdę, aby zaoszczędzić trochę grosza warto gwałcić naszą rzeczywistość. Prawdą jest, że są uniwersalne konony piękna, pojęcie harmonii, rytmu, symetrii. Jeżeli o tym zapomnimy czeka nas tylko rewolucja, nasza percepcja nie wchlonie gniota, który wokół siebie budujemy. Mnie stać, aby nie iść na łatwiznę i trochę wymagać od siebie. Architektura to głos pokoleń i przede wszystkim dzięki niej świat wokół istnieje. Jak spieprzymy świat to za kilka lat już wszyscy będą chcieli z naszego kraju wyjechać. MAMY DOBRYCH MUZYKÓW< PLASTYKÓW< ARCHITEKTÓW.... TYLKO JESTEŚMY MARNYM SPOŁECZEŃSTWEM. No to czad i do roboty, jutro pierwszy dzień z reszty naszego życia. ............ trochę mnie poniosło, taka wolna praca pozytywna. Temat: Zobaczcie, jak poszerzą Marynarską Tylko dzięki temu, ze miasto stara się o współfinansowanie tej inwestycji z funduszy unijnych, odbyła się wczorajsza konsultacja społeczna, na którą przybyło ponad dwudziestu mieszkańców Służewca Przemysłowego. Obecny był też przedstawiciel Rady Osiedla i Stowarzyszenia SISKOM. Drugą stronę reprezentowali przedstawiciele Biura Projektów Transprojekt Gdański oraz Inwestora –ZDM. Po zaprezentowaniu nowej koncepcji ruchu na ul. Marynarskiej wywiązał się burzliwa dyskusja. Mieszkańcy zgłosili kilka istotnych uwag do projektu. 1) W wyniku przebudowy ul. Marynarskiej uległyby likwidacji tzw „lewoskręty” z Postępu, Wynalazek, Taśmowej w ul. Marynarską. Pozostałyby tylko „prawoskręty” w Marynarską.Jedynymi drogami wyjazdowymi z osiedla, byłyby ciasna ul. Gotarda w Rzymowskiego oraz projektowane przedłużenie ul. Cybernetyki, nad torami kolejowymi do ul. 17 Stycznia i dalej w Żwirki i Wigury (która też będzie zakorkowana po oddaniu nowej części portu lotniczego). Proponowane rozwiązanie grozi całkowitym paraliżem wyjazdowym ze Służewca Przemysłowe. Na taką propozycję, mieszkańcy Służewca nie wyrażają zgody, i będą protestować przeciwko takiemu rozwiązaniu. 2) Wraz z przebudową ul. Marynarskiej węzła N_S, nastąpi planowany przez projektantów, wzrost o 1/3, ruchu tranzytowego Marynarską i Rzymowskiego. Nie zostało uwzględnione wybudowanie ekranów dźwiękochłonnych wzdłuż Rzymowskiego w szczególności w pobliżu domów stojących blisko przy Rzymowskiego. Wyjaśnienia przedstawiciela ZDM o opracowywaniu dopiero teraz, mapy hałasu w Warszawie nie przekonały mieszkańców. Ekramy powinny powstać juz teraz, gdyż według ekspertyzy poziom hałasu juz teraz jest przekroczony, a co dopiero bedzie jak znacznie zwiekszy sie ruch na Rzymowskiego. 3)Zakwestionowane zostały przez mieszkańców, wyliczenia przedstawione przez projektantów, że na nowej ul. Marynarskiej, 95% ruchu samochodowego będzie generowane przez samochody osobowe, a tylko 5% przez ciężarowe. Uwzględniając, że Marynarska i Rzymowskiego stanowić będą część obwodnicy miejskiej, proporcje między ruchem aut osobowych i ciężarowych będą zdecydowanie inne, ze wskazaniem na znaczne zwiększenie ruchu ciężarówek. 4) Według ZDM główna osią komunikacyjną na się stać w niedalekiej przyszłości ul. Cybernetyki. Nie przedstawiono projektu przebudowy tej ulicy. Według nas, mieszkańców, taki projekt powinien zostać pokazany, gdyż zostają wydawane dla nowych inwestycji pozwolenia na budowę, a dla innych warunki zabudowy. Dotyczy to działek przy Obrzeżnej-po Elektromontażu i Stalexporcie (planowana zabudowa mieszkaniowa dla kilku tysięcy mieszkańców), wzdłuż Cybernetyki (zabudowa biurowa- kilka tysięcy pracowników biur + kolejne kilka tysięcy osób odwiedzających). W związku z tym znacznie zwiększy się ruch samochodów osobowych oraz ciężarowych w tym rejonie. Pozostawienie wyjazdu wzdłuż Cybernetyki jest nie do przyjęcia. Aby poprawić ten układ komunikacyjny, mieszkańcy, zaproponowali przebudowę skrzyżowania Cybernetyki i Rzymowskiego, aby umożliwić lewoskręt z Cybernetyki w kierunku Galerii Mokotów (tak jak było do niedawna). 5) Przedstawiciel Stowarzyszenia SISKOM wskazał , przy ogólnej aprobacie wszystkich obecnych osób na konsultacji, na ewidentne błędy popełnione przez biuro projektowe, które przygotowywało projekt przebudowy węzła Galeria Mokotów. Błędy tam popełnione będą długo odczuwalne przez mieszkańców pobliskiego osiedla jak i zmotoryzowanych, jeżdżących codziennie przez to skrzyżowanie. 6) Powianiem napisać jeszcze o krótkim odcinku ścieżki rowerowej wzdłuż południowej pierzei ul Marynarskiej, której długość na wynieść około 300 metrów, i ma prowadzić od nikąd do nikąd. To tyle Tomek Temat: S7 Radom-Warszawa www.nowedrogi.pl/index.php?option=content&task=view&id=171&Itemid=111 W temacie: CZY WARSZAWA POZAZDROŚCI OBWODNICY GARWOLINOWI jest kilka zdań na temat modernizacji odcinka "S7" między Grójcem i Radomiem. Z notatki wynika że prace ruszą w czerwcu. "...Rozpoczęcia budowy kolejnej drogi ekspresowej w drugiej połowie przyszłego roku dyrektor Wojciech Dąbrowski z GDDKiA życzy sobie na odcinku między Grójcem i Jedlińskiem w ciągu szlaku S-7. Do wybudowania są odcinki o łącznej długości 40,8 km. Trasę kończą projektować w sumie trzy biura: ● 7,3 km Głuchów-Kępina w miejscu istniejącej obwodnicy Grójca – Transprojekt Warszawa, ● 17,8 km w miejscu istniejącej drogi Kępina-Falęcice – Mosty Katowice, ● 15,7 km w miejscu istniejącej drogi Sucha-Jedlińsk – DHV Polska. Przypomnijmy, że niewymieniony odcinek Falęcice-Sucha jest czynny od dwóch lat i służy jako obwodnica Białobrzegów. Dwa pierwsze projekty zostały już zatwierdzone przez zespół opiniowania projektów inwestycyjnych (ZOPI) w GDDKiA, ale poprawki jeszcze są nanoszone. Trzeci ma być poddany ocenie na początku września. Jeśli wszystkie trafią do realizacji, to Warszawa zostanie połączona dwiema jezdniami z Radomiem. Wartość przedsięwzięcia jest szacowana na 1,2 mld zł! W tej ogromnej kwocie mieści się nie tylko budowa, ale także koszt jej nadzorowania i pieniądze na wykup części gruntów. Skąd będą środki na ten cel? GDDKiA zamierza pozyskać je z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. W końcu września wnioski o dofinansowanie powinny być zatwierdzone przez Komitet Sterujący przy Ministerstwie Infrastruktury, a w październiku wraz z rekomendacją trafić do Brukseli – przewiduje szef Biura Projektów Unijnych GDDKiA Tadeusz Jastrzębski. Dyrektor jest jednak sceptyczny, jeśli idzie o możliwość rychłego wykonania wszystkich trzech odcinków arterii. – Pieniądze z ERDF do końca 2006 r. są prawie rozdysponowane – mówi. Zostało około 700 mln zł, o które konkuruje np. krakowski oddział GDDKiA planujący przebudowę południowej obwodnicy Krakowa na odcinku Balice-Opatkowice czy zakopianki na odcinku z Krakowa do Myślenic. Na co więc może liczyć oddział warszawski? Choćby na pieniądze, które uda się zaoszczędzić w zbliżającym się przetargu na budowę obwodnicy Puław, gdzie firmy konkurować będą o zlecenie wartości kilkuset milionów złotych. Mimo niejasnej sytuacji finansowej Jastrzębski potwierdza, że przetargi na wykonanie samej S-7 mogą być ogłoszone już we wrześniu – jeden nieograniczony i dwa ograniczone. Co to oznacza? – Jeśli administracji drogowej zabraknie pieniędzy, to ostatnie zostaną unieważnione – dowiedzieliśmy się z wiarygodnego źródła. Nie wiadomo jeszcze, który odcinek będzie wytypowany do przetargu nieograniczonego. Wygląda na to, że największe szanse ma najtańszy z nich, czyli obwodnica Grójca, dla której GDDKiA zabiega o 207 mln zł. Póki co żaden nie ma ani skompletowanych gruntów, ani pozwolenia na budowę. Grunty powinniśmy mieć do końca tego roku. Wprawdzie jest dużo wniosków o wywłaszczenie, ale mam nadzieję, że wojewoda szybko je rozpatrzy – mówi dyrektor Dąbrowski. Póki co z danych GDDKiA wynika, że na potrzeby przyszłej drogi ekspresowej między Grójcem i Jedlińskiem pozyskanych jest 55% działek (stan na 31 lipca). Najbardziej zaawansowany pod tym względem jest odcinek na południe od Białobrzegów, na którym administracja drogowa dysponuje już 88% terenu. Niestety, jest on też najbardziej uwikłany w konflikty. Dyrektor Saganowski z DHV wspomina opracowanie jego dokumentacji jako delikatnie mówiąc trudne: – Z zeszytu skarg, który prowadzimy zrobiła się gruba książka. Decyzja lokalizacyjna była zaskarżona, ale została utrzymana w mocy. Nie wiadomo, czy skarżący nie zechcą zakwestionować jej przed NSA – mówi. Wśród niezadowolonych są właściciele zajazdów, którymi droga jest obrośnięta. W jej sąsiedztwie znajdują się także duże gospodarstwa rolne, sady, przetwórnie. Dlatego wzdłuż 15 km trasy ekspresowej trzeba będzie wybudować aż 35 km dróg umożliwiających komunikację lokalną!..." Temat: Marina Mokotow Witam Jak juz wspomniałem: Dialog jest dostawcą usług telekomunikacyjnych i to nie w rejonie Warszawy. ( vide strona internetowa Dialogu www.dialog.com.pl ) W ofertach rynkowych Dialogu niogdzie nie ma oferty na dostawę telewizji w jakiejkolwiek postaci ( analoowo, cyfrowo itd ). Nie wiem na jakiej zasadzie wybrano dostawcę bez doświadczenia w tej dziadzinie. Równie dobrze mogłaby zrealizować to dowolna inna firma telekomunikacyjna. W Warszawie jest chyba tylko jeden dostawca kompleksowej usługi ( telewizja kablowa, internet, telefon ) Aster. Rozwiązanie oferowane przez Aster nie jest jednakj zgodne z dokumentacja stworzoną przez biuro projektów. Pragnę zauważyć, że w cenie mieszkania jest także infrastruktura teletechniczna. Jeżeli deweloper chce zmienić rozwiązanie teletechniki powinien to skonsultować z przszłymi lokatorami i przedstawić uaktualniony kosztorys a DD tego nie dokonało. Otrzymujemy enigmatyczne informacje o operatorze ale nic więcej. Jako osoba biegła w branży telekomunikacyjnej i informatycznej w działaniach DD widzę chęć zatuszowania ewidentnego błędu projektowego ( zaproponowano rozwiązania dotychczas prawie nie występujące na świecie ). Co ważniejszy gdybyśmy jako mieszkancy mieli jakiś udział w dyskusji na temat rozwiązań teletechniki to problem błedu projektowego mógłby zostać zmarginalizowany na rzecz innych rozsądnych rozwiązań, których koszt przyszłej eksploatacji nie będzie pochłaniał dużych pieniędzy. Aktualnie mimo, że DD ma podpisaną umowę z Dialogiem na dostawę teletechniki to my nic nie wiemy a przecież w tej umowie powinny być ściśle okreslone parametry i warunki ( w tym cenowe ) zaproponowanego rozwiązania. Nie da się podpisać umowy w tej branży bez projektu i warunków technicznych realizacji chyba, że oferuje się ceny z sufitu na zasadzie jakoś to będzie. To tak jakby podpisać umowę kupna samochodu, tyle że jeszcze nikt nie określił jakiego a znane jest tylko nazwisko sprzedawcy. Realizacja tego zadania może okazać się czasochłonna: 1- Dialog nie ma własnej infrastruktury w Warszawie a co za tym idzie najprawdopodobniej odpowiednich zezwoleń 2- Dialog nie ma doświadczenia w telewizji, na szczeście w Mariny widać bezpośrednio PKiN 3- Nie ma żednej propozycji dotyczącej internetu poz domniemanym rozwiązaniem wykorzystującym sieć telekomunikacyjną ( czyli ISDN- modem lub ADSL czyli coś jak Neostrada). Projekt osiedlowy gdyby był zrealizaowany stwarza szanse na stworzenie wewnetrznej sieci osiedlowej intranetu z dostępem poprzez serwer do łączy o transferach nawet ponad 100Mb/s. Jeżeli dostarczeniem internetu zajmie się firma telekomunikacyjna ( taka jak Dialog ) nie będzie ona zainteresowana takim rozwiązaniem bo istotnie ograniczy ono ich zyski. W podobnych rozwiazanich osiedlwych koszt abonamentu wynosi 20-30 zł/miesięcznie przy sieci itranet 100M/s i przyłączach ok 30Mb/s. U moich znajomych takie rozwiazanie deje średnio transfery na poziomie 2 razy większym niż neostrada 1Mb. Dlatego nadal proponuję skoncentrowanie się nasze na zdobyciu jak największej ilości informacji na w/w temat ale w postaci papierowej nie słownych informacji z DD/. pozdrawiam Temat: Wyniki sondażu komentują kandydaci na prezydent... To prawda, ja tez to widze... Jest piekniejszy i bylbym nieobiektywny gdybym zaprzeczal: - Stary Browar - Plac Wolnosci - hotele, biurowce na Roosvelta - Andersja To prawda... ale co z biznesem ?! Lodz 12000 miesjc pracy Delll Wroclaw kilkanascie miejsc pracy w kilku fabrykach !!! Krakow podobnie + turystyka Warszawa kilkadziesiat tysiecy nowych miejsc pracy W Poznaniu NIC nie powstaje, oprocz moze jednego call centere (kilkaset telefonistek), zero rozwoju technologii, zero fabryk, jedynie Antoninek ze swoim Volkswagenem jest wyjatkiem i Galaxo... Nie powstaja spektakularne piekne wiezowce tylko jakies szklane bloki z projektem z odrzutow wyszperanym i przerobionym przez lokalnych architektow zaprzyjaznionych (i to jedyna chyba ich zaleta) z wladzami miasta. Mysle tu o pracowni Sipinskich. Kiedy powstana wiezowce naprawde na miare XXI wieku jak we Wroclawiu czy Warszawie, a nie na miare lat 80-tych poprzedniego wieku? Niech to bedzie inwestycja na miare pieknego Starego Browaru !!!! Gdzie widac rozmach, wizje, smak, styl!!! Dajcie grunt za zlotowke byle nie pod stolem, byle zgodnie z prawem i na pewno nikt z Poznaniakow by sie nie sprzeciwil. Sciagnijcie kapital na montownie, fabryki, w przeciwnym razie Poznan nie ma szans zrealizowac planu minimum, zeby byc chociaz miastem akademickim. Juz teraz w Politechnike Wroclawska, warszawska, lodzka inwestuja firmy ktore buduja montownie, fabryki, do tego urzedy miast... W Poznaniu nie jestesmy wstanie wygrac z taka konkurencja. Nie, bo w budzecie fizycznie nie bedzie tyle srodkow.... Stad rozwoj "minimum" miasta Poznania jako centrum akademickiego, zyjacego jedynie z wynajmu mieszkan studentom tez nie ma szans powodzenia... Osrodki beda spadac z biegiem lat, bo nie bedzie symbiozy z przemyslem... Polaczenia lotnicze.... Dwa lata temu mnie wysmiewano jak mowilem ze Wroclaw nas wyprzedza (wystarczy znalezc w wyszukiwarce forum me wypowiedzi Sebar), dzis nikt nie moze miec watpliwosci... Poznanska Lawica spadla na odlegla pozycje za Warszawa, Katowicami, Krakowem i Wroclawiem.... .. kiedys bylismy drugim portem po Warszawie, jeszcze 15 lat temu... Stawianie na sport, rekreacje, kulture (festiwal Malta), na cokolwiek, nie ma sensu bez zaplecza finansowego jakie daja sponsorzy i wplywy z podatkow od firm czy chocby z biletow bogatszego bo pracujacego spoleczenstwa Poznania... czyli inwestycje, inwestycje, inwestycje.... Skonczmy z wymienianiem Kupca jako sukcesu bo to sukces na miare moze dzielnicy, ale nie na skale duzego miasta.... To tylko nas kompromituje jako miasto.. Targi... Targi przestaly istniec... i trzeba znalezc alternatywe w tym wzgledzie i to bardzo szybko. Obawiam sie ze przejecie inicjatywy przez Wroclaw po organziacji Expo zasilanej z budzetu centralnego i unijnego, to kwestia tylko czasu. Budzet Poznania ze swoimi skromnymi sumami nigdy nie bedzie wstanie sie temu przeciwstawic, ani przedtym obronic!!! Plany zagospodarowania przestrzennego. Jezeli budownictwo lezy a TBS-y to jedna wielka kompromitacja to postawmy na developerow ktorzy buduja taniej, szybciej, solidniej. Czynsze w TBS-ach sa zawrotne, spowodowane zadluzeniem TBS-ow, a to brakiem gospodarnosci, nepotyzmem, czesto korupcja... W efekcie miasto pozbywa sie ogromnych wplywow za tereny ktore daje za darmo spolkom TBS-owym. W zamian dostaje ich zadluzenie ktore trzeba spalcac. Mieszkancy dostaja drogie w uzytkowaniu i zlej jakosci mieszkania. Do tego plany zagospodarowania powinny powstawac z glowa!!! i szybko. Ograniczyc trzeba lapownictwo, powolac sztab kryzysowy w urzedzie miejskim (bo to jest kryzys) by maksymalnie usprawnic sciezke uchwalania planow i pomniejszania do minimum kosztow wykonywania takich planow. Obecnie kazdy urzad, kazde biuro projektowe sie slimaczy, pietrzy trudnosci i wyciaga lape po pieniadze... Musi powstac bardzo silny, profesjonalny sztab ludzi zajmujacymi sie rozmowami z ogromnymi firmami na Zachodzie... Jezdzic, pukac, rozmawiac, przekonywac, zapraszac.... Nie rozpakowywac nawet walizek tylko jechac do nastepnych... i tak w kolko az firmy zaczna inwestowac... TAKA MUSI BYC STRATEGIA wladz miasta i prezydenta. Szukanie druga dekade roli dla Poznania, w sytuacji gdzie role sa wlasnie w Polsce wsrod miast obsadzane, jest bledem. Zaniedbywanie przy tym kapitalu i inwestycji skazuje kazda obrana role i tak na niepowodzenie. albo sie wie jaka wizje powinien miec Poznan i ja konsekwentie z sukcesem realizuje, albo nie paistuje sie funkcji prazydenta Poznania a napewno nie kandyduje sie na nastepna kadencje. Sebar sebar_rysiu@yahoo.co.uk Temat: CENTRALNY PORT LOTNICZY im. BAREI Oczywiście że jest. Cała Polska zrzuci się na Lotnisko dla Warszawy i Mazowsza. "Doradca wybrał miejsce na Okęcie bis" Mszczonów albo Baranów – to dwie lokalizacje nowego centralnego lotniska dla Polski. Wytypowali je doradcy polskiego rządu z konsorcjum dwóch hiszpańskich firm: Ineco i Sener. Ostateczna wersja raportu miała być gotowa jeszcze w grudniu. Już wiadomo, że Hiszpanie spóźnią się o dwa miesiące i dopiero w lutym przyszłego roku zaproponują polskiemu rządowi dwie lokalizacje lotniska. Propozycja będzie zaskakująca, bo jedna z nich do tej pory nie pojawiała się nawet w spekulacjach. Do tej pory wymienianych było siedem lokalizacji: Mszczonów, Modlin, Babsk koło Skierniewic, Nowe Miasto n. Pilicą, Radom, Sochaczew i Wołomin. O tym, że do tej listy doszła kolejna, ósma propozycja, poinformowała GP Katarzyna Krasnodębska z biura prasowego Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Wiadomo ponadto, że nowa lokalizacja zostanie wytypowana przez Hiszpanów jako jedna z dwóch najlepiej nadających się pod przyszłą inwestycję. Baranów też może być Przedstawicielka ULC nie ujawnia nazw tych miejscowości. O zachowanie tajemnicy poprosili urzędników Hiszpanie. Z nieoficjalnych informacji jednak wynika, że Hiszpanie zaproponują polskiemu rządowi Mszczonów oraz Baranów w powiecie grodziskim. To niespodzianka, bo dotychczas obstawiano Mszczonów i Modlin. Szanse tego ostatniego spadły jednak, gdy w ubiegłym roku Ministerstwo Infrastruktury wytypowało Modlin jako port dla tanich linii lotniczych. Jeżeli w Modlinie lądować będą tanie linie, wówczas obciążenie infrastruktury uniemożliwi jego przebudowę. Do wypełnienia luki eksperci typowali więc inne lokalizacje. Wśród pretendentów znalazł się: Babsk koło Skierniewic, Nowe Miasto nad Pilicą, Radom, Sochaczew albo Wołomin, czyli miejscowości uwzględnione w raporcie sporządzonym na początku ubiegłego roku przez specjalnie w tym celu powołany rząd zespół, składający się z przedstawicieli ówczesnego Ministerstwa Infrastruktury (obecnie Ministerstwo Transportu i Budownictwa), Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, PLL LOT oraz Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Zespół istnieje zresztą do dziś, czuwając nad pracą Hiszpanów. Zweryfikuje on hiszpański raport, a następnie podejmie decyzję o ostatecznym miejscu inwestycji. Dużo nowej pracy Koszt budowy nowego lotniska szacowany jest na 1,3-2 mld euro. Pierwsze samoloty ma zacząć obsługiwać za około 10 lat (lotnisko na Okęciu zostanie wówczas zamknięte). Na kontrakcie zarobią przede wszystkim firmy budowlane i biura architektoniczne. Ale nie tylko. Ryszard Zaremba, prezes biura projektów lotniczych Polconsult, przekonuje o pozytywnym wpływie inwestycji na rozwój gospodarczy regionu. Nowe lotnisko da pracę około 5 tys. osób. Beneficjentów będzie zresztą znacznie więcej. – Liczbę nowych miejsc pracy należy pomnożyć przez trzy, a wynik jeszcze przez dziesięć. W efekcie grupa beneficjentów wyniesie 150 tys. osób – mówi Ryszard Zaremba. Cezary Pytlos Temat: Terminal we Wrocku Terminal we Wrocku Co się buduje we Wrocławiu ??? Konkurs na projekt nowego terminalu rozstrzygnięty Maciej Nowaczyk19-07-2006, ostatnia aktualizacja 20-07-2006 13:33 Dach hali przylotów i odlotów ukształtowany w formie falujących płatów, przezroczyste, szklane elewacje, a obok terminalu centrum hotelowo- konferencyjne, ogromny parking i stacja kolejki miejskiej - wrocławskie lotnisko wchodzi w XXI wiek. Biuro Projektowe JSK Nowy terminal ma szansę stać się wizytówką WrocławiaDo konkursu na projekt nowego terminalu, ogłoszonego w grudniu 2005 roku, przystąpiło ponad 100 pracowni architektonicznych. Wczoraj na specjalnej gali we wrocławskim Arsenale poznaliśmy zwycięzców. Wygrał pomysł Zbigniewa Pszczulnego i Mariusza Rutza z firmy JSK. Andrzej Zwierzchowski, architekt, przewodniczący jury: - Zwycięska praca uwiodła nas swoją prostotą, estetyką, a jednocześnie nieprawdopodobną funkcjonalnością. Nowy terminal zostanie zbudowany na zasadzie modułów, które w przyszłości z łatwością będzie można rozbudowywać. Dach hali przylotów i odlotów ma formę falujących płatów. Szklana elewacja spowoduje, że cały terminal będzie przezroczysty. - Stanie się wizytówką Wrocławia. Pozwoli na jeszcze szybszy rozwój i przyciągnięcie jeszcze więcej inwestycji na Dolny Śląsk - przekonuje Andrzej Ogrodnik, prezes wrocławskiego portu lotniczego. Zbigniew Sałek, wiceprezes ds. planowania i rozwoju Portu Lotniczego Wrocław: - Do grudnia załatwimy wszystkie pozwolenia na budowę. Na początku przyszłego roku ogłosimy przetarg na wykonanie. A pierwszych pasażerów obsłużymy w nim już na wiosnę 2008 roku. Wtedy wrocławskie lotnisko będzie w stanie obsłużyć dwa miliony pasażerów (docelowo nawet 7 mln). Szacowany koszt całej inwestycji - łącznie z wydłużeniem pasa startowego do 3000 m, powiększeniem płyty postojowej dla samolotów, wybudowaniem przy terminalu centrum konferencyjno-hotelowego i parkingu dla tysiąca samochodów - to ok. pół miliarda złotych. Skąd lotnisko weźmie pieniądze na inwestycje? - Ponad 80 proc. tej sumy pozyskamy z Unii Europejskiej i z nisko oprocentowanych kredytów. Resztę dołoży samorząd i miasto - zdradza Sałek. Poza samą rozbudową lotniska miasto zapewni lepszy doń dojazd. Wybuduje m.in. drugą jezdnię na ul. Strzegomskiej i Granicznej. W przyszłości pociągnięta zostanie linia kolejowa prowadząca z lotniska prosto do Dworca Głównego PKP. W tej chwili z Wrocławia można polecieć do: Warszawy, Gdańska, Monachium, Londynu, Kopenhagi, Dortmundu, Glasgow, Liverpoolu, Sztokholmu, Rzymu, Kolonii, Frankfurtu n. Menem, Dublina, Nottingham, Frankfurtu, Shannon i Cork. I teraz porownajmy lotnisko w Lodzi i jego inwestycje.Oczywiscie dyrektor Marzec ktory chyba kiedys dowodzil lotniskiem we Wroclawiu bedzie wmawial wszystkim ze funkcjonuje ono dluzej od lodzkiego.Ale do niedawna wyprzedzalo nas tylko i to nieznacznie iloscia polaczen,ktore w ciagu ostatnich kilku miesiecy bardzo sie rozrosly. Terminal takze nie jest zadna rewelacja,ale jak zrealizuja to co zamierzaja,to lotisko w Lodzi i Wroclawiu beda juz dzielily-lata swietlne. Wina za zmarnowane ostatnie pol roku mozna obarczyc wladze miasta,ktore nie potrafia wykorzystywac pieniedzy z UE i ktore nie maja zadnej wizi rozwoju- moze z wyjatkiem rozbudowy blaszaka o kolejne 100 metrow. Temat: Co wiemy o inwestycjach za pieniądze UE ? Warszawa bez unijnych dotacji? Jesteśmy w tyle za innymi miastami w staraniach o pieniądze z Unii Europejskiej. Niepewna jest dotacja na metro. Koło nosa mogą nam przejść miliony euro na inne inwestycje Jeszcze tylko przez dziesięć dni Ministerstwo Gospodarki czeka na wnioski o dofinansowanie z Unii inwestycji, dzięki którym poprawi się transport publiczny w dużych polskich miastach. Do podziału między siedem aglomeracji jest 168 mln euro. Jeszcze rok temu władze Warszawy zapowiadały, że stolicy przypadnie z tego 100 mln euro. Wstępnie ratusz zgłosił sześć projektów. Najpoważniejszy to dokończenie budowy metra na Bielanach z węzłem przesiadkowym do tramwajów, które pojadą na Tarchomin przez most Północny. Innym czasu nie zabrakło Tymczasem Warszawę wyprzedziły już inne miasta. W połowie lipca kompletne wnioski zamierza złożyć Kraków, Wrocław i Gdynia. Chcą dostać w sumie ok. 60 mln euro. Co ciekawe, na przygotowanie projektów miały dwa razy mniej czasu. Pod koniec zeszłego roku Komisja Europejska zaproponowała, by o dotację starały się aglomeracje powyżej 500 tys. mieszkańców. Wcześniej pieniądze zamierzano rozdzielić tylko między Warszawę a Górny Śląsk. Teraz np. Kraków liczy na 30 mln euro z Unii. Z powodu spóźnialskich urzędników warszawiacy mogą się pożegnać np. z rychłą modernizacją torów w Al. Jerozolimskich. Tramwaje miały tu jeździć częściej i szybciej. Pełna dokumentacja prac będzie gotowa dopiero na wiosnę przyszłego roku. Wczoraj prezydent Lech Kaczyński zastanawiał się w rozmowie z "Gazetą", czy ta inwestycja w ogóle jest potrzebna. W sprawie pozostałych jutro zwołuje naradę. - Terminy zgłaszania poszczególnych projektów konsultowaliśmy z Ministerstwem Gospodarki. Dlatego moim zdaniem nie można mówić o opóźnieniach. Nasze projekty były prezentowane niedawno Komisji Europejskiej i o ile wiem podobały się. Uważam, że wciąż mamy szanse na otrzymanie 100 mln euro - twierdzi Konstanty Donimirski, wicedyrektor miejskiego biura Strategii i Rozwoju. Wyklucza to nasz informator z Ministerstwa Gospodarki. Z myślą o spóźnialskich zapowiada ono wprawdzie drugą turę składania wniosków (jesienią Warszawa chce zgłosić m.in. uzupełniony projekt budowy metra oraz sieć parkingów Park & Ride), ale sporą część ze 100 mln euro przejmą wcześniej inne miasta, których władze już teraz przedstawią gotowe projekty. Na co liczy Warszawa i inne miasta Warszawa: • dokończenie budowy metra na Bielanach (planowana dotacja z Unii 63 mln euro) • węzeł przesiadkowy Młociny • przejście podziemne między stacją metra i dworcem PKP Warszawa Gdańska • modernizacja linii tramwajowej od pętli Gocławek do pętli Banacha • budowa linii tramwajowej z Bemowa na Bielany wzdłuż ul. Powstańców Śląskich • budowa parkingów Park & Ride. • Wrocław -modernizacja tramwajowej linii średnicowej • Łódź - modernizacja tras tramwajowych i zakup wagonów • Górny Śląsk - wydłużenie linii tramwajowych w Sosnowcu i Bytomiu • Kraków - budowa linii tramwajowej i zakup wagonów • Poznań - budowa dworca przesiadkowego na osiedlu Sobieskiego. Cień na całej kadencji - komentarz Nie chciałbym być na miejscu prezydenta Kaczyńskiego, jeśli Warszawa rzeczywiście nie dostanie unijnych dotacji albo jeśli będą one znacznie niższe od spodziewanych. To się może położyć cieniem na jego kadencji, która dobiega już do połowy, a inwestycjami wciąż nas nie rozpieszcza. Prezydent miał dotąd jedno usprawiedliwienie: trzeba wyczyścić miasto z przekrętów po poprzednikach. I ludzie w to wierzyli. Jak jednak wytłumaczy, że pieniądze z Brukseli trafią do Krakowa czy Wrocławia, a nie do stolicy? W tym wypadku winna będzie już tylko obecna ekipa - w sprawie inwestycji beztroska i nieudolna. hmmm co to jest tramwajow alinia srednicowa? Temat: Do zastanowienia się... Gość portalu: SW napisał(a): > Cześć, > > Gość portalu: Rafis napisał(a): > > > > > Sam sobi9e zaprzeczasz.Piszesz.Skoro kadra wyjezdza do > > Warszawy a tam sa realizowane większe projekty to > > wiadomo kto je realizuje więc ską dwniosek o > > niedoświadczeniu? > > > Kwestia definicji. Osobe wyszktałconą we Wrocławiu, która > wyjechała do Warszawy traktuję już jako nie-wrocławiaka. > Przy takiej definicji ci z Warszawy mają dużo większe > doświadczenie. Wrocławiakiem się jest przez całe życie :) Wprawdzie sa wyjątki ale mysle, że 90% naszych informatyków wyjezdza do Wawy tylko za chlebem i gdy dostaną ten chleb tu to powrócą :) > > > > Taka strefa to wogóle istnieje jeszcze tylko chyba w > > Krakowie i Łodzi.Nasza została lepiej oceniona przez > > GE od tej Krakowskiej-ciagle czekam na decyzje > > któr emiasto wybiora :) > > > Tego nie wiedziałem. Świetnie. > > > Gdyby przedsiebiorstwa patrzyły na kase to w Warszawie > > nie powstałoby nic- przecież to miasto jest drozsze od > > każdego innego o 30%! Polityka! > > > Nie jest droższe. Drogie są tylko biura i siła robocza. A > na firmę składają się jeszcze klienci. Zacytuję Ci szefa > jednej z firm informatycznych z Warszawy: "po co mam > przenosić firmę z Warszawy do Wrocławia skoro 100% moich > klientów jest z Warszawy?". Zarobi na biurach i > pracownikach, ale dwa razy straci na jeżdżeniu do > klientów i uzgadanianiu projektów na odległość - > przypominam, że dojazd do Wawy zajmuje 5 godzin. > Przekonywałem go przy piwie, żeby przeniósł firmę do > Wrocka, ale przy takiej argumentacji wymiękłem. Walczymy o osrodki dla światowych koncernów a one klientów mają na całym świecie więc klienci Warszawscy wrażenia na nich nie robią.Takie mniejsze firmy mają oczywiscie klientów w Wawie i ta argumentacje rozumiem.Jednak wielu innych inwestycji lokowanych w Wawie nie mozna tak wytłumaczyc-sa one wyłącznie przejawem centralizacji i dostepu do władzy. > > > Co do warszawskiego Oracle to zatrudnia on 30 osób :) > > > Na razie. > > > chyba nie o takie inwestycje nam chodzi. > > > Chodzi o każdą inwestycje. To co dzisiaj zatrudnia 30 > osób jutro może zatrudniać 300 a pojutrze 3000. Chodzi o > KAŻDĄ inwestycję. A Oracle oprócz 30 osób wniosłoby > prestiż i magnes marki. > > > Niskie koszty pracy(nadpodaz informatyków). > > > Dzięki ;-) > > > 1)General Electric-zastanawia się Wrocław czy Kraków > > 2) nieznany-zastanawia się nad centrum ksiegowym > > Wrocław-Praga > > > > Oby tylko Wrocek nie stał się wielkim przegranym. > > Oby. Czego Tobie, sobie i innym mieszkańcom Wrocławia życzę. > > Pozdrawiam, > SW oby, oby wypada tylko czekać i trzymac kciuki. Temat: Kiedy powstanie budynek wyższy od Pałacu Kultury? Gość portalu: 52911432 napisał(a): > To fakt, nie znam rynku. To fakt, mam kompleks zapyziałego, brudnego, > śmierdzącego grajdołu (Wy nie?). Ale przecież widzę, co się dzieje. Czy nie > jest prawdą, że w tej chwili kilka wielkich biurowców stoi pustych i desperacko > > szuka najemców? Czy nie jest prawdą, że w skali prawdziwych pieniędzy (patrząc > po PKB) Polska to kraj znacznie mniejszy od Austrii? Czy nie jest prawdą, że > nawet przy nierealistycznym tempie rozwoju rzędu 5% rocznie Polska osiągnie > skalę Austrii za 15 lat, a per capita za 50 lat? Powiedzcie, gdzie jest ten > rynek na las nowych biurowców? Owszem, rynek będzie rósł, ale powoli i > stabilnie. Jestem bardzo ciekawy, na jakich przesłankach firmy real estate > opierają swoje przewidywanie, dajcie jakieś linki. > > Te wszystkie działki poczekają jeszcze długo. Warszawa owszem, jest bardzo > przyszłościowa. I taka pozostanie, jeszcze przez dziesięciolecia. Fakt, że Typ > mianuje siebie samego rynkiem i oczekuje budynku wielkości Pekinu niestety nie > wystarczy. Musisz byc bardzo mlody bo rzucasz sie jak ryba zlapana w sieci :) PKB Polski nie ma tu duzo do powiedzienia, link jest posredni co najwyzej. No ale jezeli pytasz to odpowiem. Austria ma 10 milionow ludzi o PPP 22.000 $ na rok czyli 220 miliardow PKB liczac jako PPP, Polska ma 38.6 milionow ludzi o PKP liczac jako PPP wedlug roznych zrodel od 9000$ do 10600$. Wiec przyjmijmy 9000$ zeby byc spokojnym, to daje 360 miliardow PPP. Mam nadzieje ze to pokazuje kto ma wyzsza PKB. Nie bede wnikal juz w to dlaczego Polska nie wyprzedza Austrii np. 5 czy 6 razy, z wiadomych przyczyn chyba - zniszczenia w II wojnie swiatowej 35% dobr polskich (Francja stracila 1%, Anglia .002%) i 50 lat komunizmu. Malezja ma nizszy PKB od Austrii a ma najwyzszy budynek biurowy na swiecie i setki biurowcow, ktore sie buduje. No dobra ale pogadajmy o wiezowcach jako ze masz ten kompleks zapyzialego i brudnego i smierdzacego grajdolu (a trzeba cie z niego szybko wyleczyc). Popatrz na zdjecia W-wy sprzed 10 lat, porownaj do dzisiejszej Warszawy. Pomysl tylko jak bedzie wygladac W-wa za nastepne 10 lat. Takich transformacji nie ma nigdzie w Europie - NIGDZIE. W takich miastach (ktore obecnie maja wysokie skyline) jak Londyn, Paryz czy Frankfurt budowano juz wysoko w latach 70tych i 80tych. Warszawa nadrobila swoje "zaleglosci" 3 razy szybciej, niecale 10 lat. Dlaczego Warszwa ma wielkie mozliwosci ? Bo jest stolica duzego kraju lezacego na szlakach polnoc-poludnie i wschod-zachod, bo jest to stolica uznana za najlepsze miejsce na rozwoj filii firm przez firmy z Europy i ze Swiata, bo jest to miejsce ludzi mlodych i swietnie wyszkolonych (3cie miejsce na swiecie pod wzgeldem tych ktorzy skonczyli wyzsze szkoly w przedziale wieku 22-28). Wreszcie Warszawa jest centrum rozwoju kraju, ktory aby dogonic inne kraje musi sie szybciej rozwijac co ponosi za soba zupelnie inna polityke w roznych dziedzinach zycia. Tu jest dynamizm i tu sa prawdziwe mozliwosci. Nie mamy duzo biur i sklepow ciagle w porownianiu z innymi, bedzie ich powstawalo wiec coraz wiecej i tak sie wlasnie dzieje. Zwroty z inwestycji w Warszawie sa wysokie a miejsce stabilne i perspektywiczne. Jezeli dodamy do tego olbrzymie puste polacie miasta lezace odlogiem i wrecz czekajace na zabudowe (wysoka lub nie) to jest to wymarzone miejsce na budowe. Warszawa ma doslownie wszystko czego trzeba. Nawet slaba komunikacja (tak nienawidzona przez inwestorow) sie poprawia (metro+mosty+obwodnica+poszerzanie ulic), inna bolaczka inwestorow to wlasnosc gruntow - to tez sie poprawia. Idziemy do przodu ostro. Jak tylko bedzie lepszy wzrost gospodarczy (impuls inwestycyjny) to zdziwisz sie ile projektow zostanie odtajnionych. Temat: przetarg na Okecie ważny I co dalej??? Jest $215 mln ma Okêcie, jeszcze tylko jeden podpis... Mamy wszystkie pieni¹dze potrzebne na drugi terminal na Okêciu - og³osi³o w czwartek (8.05.03) Przedsiêbiorstwo Pañstwowe "Porty Lotnicze". Co z tego, skoro trwa pat w rozmowach z miastem? - To najwiêkszy projekt, który poch³onie najwiêksz¹ kwotê, jak¹ w tym roku uda³o siê po¿yczyæ w Polsce. PPL dosta³o kredyt w wysokoœci 215 mln dolarów. Pieni¹dze zapewnia Europejski Bank Inwestycyjny [gwarantem s¹ Bank Austria Creditanstalt i Bank Przemys³owo-Handlowy PBK - red.] - powiedzia³ wczoraj w siedzibie PPL Marcin Borek, dyrektor ds. projektów infrastrukturalnych z Ernst&Young. Ta firma doradza³a PPL, jak zdobyæ najatrakcyjniejszy kredyt na budowê drugiego terminalu. Ale pieni¹dze to nie wszystko. Inwestycja nie zacznie siê, dopóki wojewoda nie ustanowi obszaru ograniczonego u¿ytkowania wokó³ lotniska (spowoduje to np. zakaz budowy domów mieszkalnych w jego bliskim s¹siedztwie). - Spodziewam siê decyzji do koñca maja - powiedzia³ Tomasz Szaw³owski, dyrektor biura ds. obszaru ograniczonego u¿ytkowania w PPL. Najtrudniej przychodzi szefom z PPL dogadaæ siê z w³adzami Warszawy. Uwa¿aj¹ one, ¿e trzeba jak najszybciej wskazaæ, gdzie na Mazowszu bêdzie budowane nowe lotnisko. - Mamy patow¹ sytuacjê. Mówi¹ nam, ¿e ruch pasa¿erów powinniœmy utrzymaæ na Okêciu na obecnym poziomie (ok. 5 mln rocznie), a najlepiej ograniczyæ go do 3,5 mln. Ale jak? Mamy zakazaæ przylatywania do Warszawy obcym przewoŸnikom? Wtedy od razu restrykcje na œwiecie spotkaj¹ LOT - ¿ali³ siê Wiktor Ziemiñski, dyrektor pionu technicznego PPL. W rozmowie z "Gazet¹" wiceprezydent Warszawy S³awomir Skrzypek t³umaczy³, ¿e PPL powinien jak najszybciej wyprowadziæ ze stolicy cargo czy loty czarterowe. Dok¹d? Na inny, np. powojskowy obiekt. - Poprawa infrastruktury na Okêciu, nowy terminal i drogi spowoduj¹ znacz¹ce nasilenie siê lotów. Wzroœnie ska¿enie i ha³as - uwa¿a wiceprezydent. - W³adze Warszawy wci¹¿ od nas oczekuj¹, ¿e wska¿emy, które lotnisko mo¿e wspomagaæ Okêcie i gdzie bêdzie nowe miêdzykontynentalne. Ale to przecie¿ le¿y w gestii rz¹du - mówi na to dyr. Ziemiñski. Zarówno Ernst & Young, jak i Porty Lotnicze uwa¿aj¹, ¿e nie ma alternatywy dla budowy nowego terminalu na Okêciu, które ma docelowo przyjmowaæ 10 mln pasa¿erów rocznie. - Jeœli dostaniemy od wojewody pozwolenie na budowê do listopada to skoñczymy inwestycjê zgodnie z planem w 2005 r. - nie traci nadziei Zbigniew Lesiecki, dyrektor PPL. Temat: Kochani Architekci! ej marko jaki ty po prsotu niby madry a glupi jestes. za kompletnym projektem arch. domku jednorodzinnego, malego osiedla domków, stoi przynajmniej kilka osob z uprawnieniami i kazda ma jeszcze swojego asystenta gdyz czesto nie jest mozliwe pogodzic lazenia po budowach, uzgodnianie projektów z terminowym oddaniem rysunków. przykladowo: architekt + (1-2) asyst konstruktor branze wod kan/CO.gaz (zakladam ze to jedna osoba aby bylo taniej) elektryk do tego dochodzi jeszcze: geolog (wiercenia) i geodeta arch zieleni - (gdy dzialka jest zadrzewiona i wymaga inwentaryzacji zieleni) czesto w przypadku tych inwestycji zachodzi koniecznosc opiniowania projektu przez: specjalista p.poz, specjalista BHP, czasem dochodzi tez sprawdzajcy czasem jest potrzebna opinia rzeczoznawcy budowlanego, kosztorysant i inne... czesto dla realizacji jest potrzebna inwentaryzacja, projekt rozbiórek, uzgodnienie z konserwatorem i inne... dodaj do tego koszty biura kazdemu z tych wspólpracowników architekt wydaje komplet dokumentów aby mogli pracowac sobie, i wydaje zaktualizowane robocze materialy kilka razy. zalózmy ze jest domek za który arch. bierze 15 000, w opracowaniu kompletu materialów bralo udzial 6 osób arch - 7 500 - minus koszty (druk, biuro, samochód,)- koszty asystent - arch prowadzcy - konstr - 2500 - minus koszty - asystent - inz, konstr co/wod/kanalizacja - 2500 - minus koszty - asystent - inzynier co/wod/kan elektryk - 1000 - minus koszty - inzynier geodeta i geolog - 1500 dlatego czesto (Prawo budowlane dopuszcza) projekt jest niepelny i jest tylko projektem arch-konsrtukcyjnym za okolo 6-7000 pln - , odpada wiec konsultacja i koordynacja z inz. branzowymi i robienie kopii dla nich dokumentów i inne. geolog i geodeta przechodzi na strone kosztów inwestora, do tego: - nie masz obliczonych grzejników i kupujesz grzejniki zgodnie z tabel która podaje ci producent ile wychodzi ci "zeberek" na m2 ;)) - instalacje CO robi ci instalator (technik montazysta)to samo woda i kanalizacja, czesto to nawet dziala - do tego robisz przylacza wychodzi to mniej wiecej tyle samo pod koniec, moze ciut mniej (mówie tylko o projektowaniu) ale do tego dochodza przeróbki które robia montazysci bo sie okazuje ze woda nie splywa pod góre i inne takie. UWAGA!!!! (uwaga to nie sa ceny warszawskie, popraw mnie moniko jesli sie gdzies pomylilem ale w Warszawie ceny skacza od okolo 50% do 100%) Realizacja kompletnego projektu to w najlepszym razie od fazy koncepcji póltora miesiaca pracy (do 6 miesicy)na kilku wersjach domu, uwzgledniajac opcje, zmiane technologii i funkcjii i zwykle zaznajomienie klienta co tak naprawde chce mówiac co chce. podziel to liczykrupo teraz na osoby, i wyjdzie ci ze ty i tak dostajesz wiecej w tym swoim banku za sprawdzanie czy sa wszystkie pieczatki sa obok siebie i czy jest komplet dokumentów i jeszcze w sumie i tak za to nie odpowiadasz, bo jak cos nie tak to i tak klijent za to zaplaci. Dowiedz sie ignorancie z informacji o studiach na Politechnike Warszawska jacy specjalisci musza ze wzgledu na Prawo Budowlane uczestniczyc w procesie projektowania i nadzoru, czego musza sie nauczyc, I CZYM ODPOWIADAJA ZA BLAD W SZTUCE, KTO IDZIE DO WIEZIENIA JAK SIE WYDARZY NIESZCZESLIWY WYPADEK, dowiedz zaslepiony robaku sie ze jest obowiazek ubezpieczenia, oplacania skladek przynaleznosci do IZB i oczywiscie aby sie utrzymac w zawodzie nalezy sie doszkalac. Co do architektów na etacie to hehe koszty wychodza i tak podobnie, deweloper ma tylko jednak ta przewage ze moze "kazac" projektowac rozwiazania które jemu (nie mieszkancom przyszlym)najbardziej odpowiadaja. róznego rodzaju to moga byc rzeczy. Czesto to sa biura które zajmuja sie tylko ARANZACJ MIESZKAN w budynkach budowanych przez dewelopera ale zaprojektowanych przez rynkowe pracownie, bo inaczej kasztan by sie nie sprzedal. jest oczywiscie druga strona: oczywiscie ze da sie na architekturze zarobic, ale nie samym rysowaniem (to sie podzleca tanim architektom) - jestes naprawde dobry i zapierniczasz 24 na dobe i jestes w kazdym czasopismie - uzgadniajac z urzedami cos co w sumie szary czlek nie zalatwi nigdy - zlecenia publiczne (!!!!) - idac czesciowo w deweloperke - handel nieruchoosciami przy zmianie sposobu ich potencjalnego zabudowania (kupujesz pole, odralniasz i sprzedajesz jako dzialki rekreacyjne) i szereg szereg innych spraw o których nawet nie mam pojecia.. Strona 2 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 131 rezultatów • 1, 2, 3 |