Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro podróży ranbow TOUR
Temat: samolotem z niemowlęciem - gdzie???? samolotem z niemowlęciem - gdzie???? Witam, proszę o pomoc i rady. Planuję w połowie sierpnia wyjazd do Chorwacji z moją 9 m-czną córeczką. Nie wyobrazam sobie jechac w ciemno z tak małym dzieckiem, wiec stwierdziłam, ze tym razem wybiorę się z jakimś biurem podróży. Z tego co wiem do Chorwacji można lecieć z Adriatykiem albo RainbowTours. Szukam spokojnego miejsca, a fajną plaza. W katalogach wszystko wygląda fajnie, ale poczytałam kilka opinii na temat np. hotelu Bon Repos na Korculi, który ma w ofercie Rainbow Tours i sa raczej negatywne. Proszę o podzielenie się doświadczeniem i sprawdzonymi ofertami tych, którzy już korzystali z tego typu wyjazdów. Podróż samochodem z Polski do Chorwacji nie wchodziw grę, wiec naprawde zostaje mi tylko samolot.Aha, no i jest jeszcze kwestia ceny. Niestety nie stac mnie na zapłacenie 3 tys za tygodniowy (ani nawet 2 tyg) pobyt dla jednej osoby. Pozdrawiam i baardzo prosze o pomoc. Temat: Kenia- czy odwołac wyjazd?? Właśnie wrócilam z Keni-Powitanie z Afryka z Rainbow Tours i bylo cudnie. Aktualnie nie ma tam zadnych zamieszek wszystko skonczylo sie jakies dwa tyg temu. Osoby, które byly w Kenii podczas zamieszek wogole tego nie odczuly. Kenijczycy bardzo szanuja turystów bo dla nich to szansa na godne zycie. Przez pokazywanie wkolko w telewizji sensacyjnych reportazy o Kenii mnostwo tych ludzi straci prace. A MSZ zawsze wydaje taki sam komunikat o kazdym kraju, w którym cos sie dzieje, bo takie maja procedury. Biura podróży mają przeciez na miejscu rezydentow wiec posiadaja informacje o sytuacji w kraju i gdyby rzeczywiscie bylo niebezpiecznie na pewno nie wysylaliby tam turystow. Ci co zrezygnowali z wyjazdow niech zaluja, bo Kenia jest piekna. Wrazenia na safari są niesamowite i zaden inny kierunek nie zagwarantuje takiego kontaktu z przyrodą jak wlasnie Kenia. Pozdrawiam wszystkich, którzy nie dali sie zwariowac:) Temat: Włochy klasyczne z rainbowtours Byłam z rainbow tours we Włoszech w sierpniu. (wróciłam 22.08). Na początku trochę się obawiałam wycieczki z tym biurem podróży. Niepotrzebnie. Jestem bardzo zadowolona. Nasza pilotka Malwina była bardzo kompetentna. Dzięki niej mogliśmy poznać bliżej ten wspaniały kraj.Przewodnicy też spisali się na medal. Hotele w których nocowaliśmy były czyste i schludne. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Naprawdę warto jechać. Temat: a co byś powiedziała na wspaniałe wakacje... Też to czytałam, smutne: coraz mniej uczciwych biur podróży. W zeszłym roku podpadł mi Neckermann a teraz czytam coś takiego... Miałam jechać z Rainbow Tours do Chorwacji, ale złamałam rękę i musiałam odłożyć wyjazd na później. Chyba faktycznie lepiej jechać samemu. Temat: Sycylia *** HB 2 tyg. koniec sierpnia do 2500 zł ? No cóż, dzięki. Na razie Santa Lucia *** HB w Cefalu jest tak za 2700 (Ecco, Orka Travel), a President Splendid w Neckermannie ** BB w Taorminie tez ok. 2700. Itaka ma Santa Lucię za prawie 3500, ale w Itace lasty bywają własnie takie że z 3500 robi się 1990. W gre wchodzi jeszcze Rainbow Tours i Otium Travel. I jeszcze jedna możliwość by taniej. Na razie udało mi sie kupić bon Travelplanet (posrednik majacy z 60 biur podróży) o nominale 3000 oczywiscie taniej, moze na allegro znow ktos bedzie mial np. nominal 2000 za np. 1300. Poza tym może jednak last z Drezna sie trafi - z Wrocławia 260 km. Czy nawet Berlin. Temat: klasyczne Włochy samolotem??? klasyczne Włochy samolotem??? Witam. Chcialam sie dowiedziec czy jakies biuro podrozy organizuje wycieczki typu 7+7 ( uwzgledniajac zwiedzanie klasycznych puntow programu jak Rzym, Florencja czy tez Wenecja ), a oczywiscie potem odpoczynek w jakiejs sympatycznej miejscowosci, juz bez znaczenia w jakiej czesci Wloch. Przejrzalam oferte zarowno Itaki jak i Rainbow tours, ale problem polega na tym , ze oni takie wyjazdy organizuja tylko z dojazdem z Polski autokarem a nie samolotem. Bardzo bylabym wdzieczna jesli ktos moze mi pomoc i udzielic informacji.Pozdrawiam Temat: !!!UWAGA! Niekompetentna pilotka - p. Aneta!!! !!!UWAGA! Niekompetentna pilotka - p. Aneta!!! Właśnie wróciliśmy z wycieczki objazdowo-pobytowej "Klasyczna Hellada" organizowanej przez Rainbow Tours. Ogólnie było OK. Jedno z głównych zastrzeżeń dotyczy pani pilot Anety Kmieciak, która wykazała się wyjątkową ignorancją, niekompetencją i brakiem przygotowania merytorycznego. Jeśli ktoś nie miał ze sobą dobrego przewodnika książkowego, to nie mógł niestety liczyć na wiarygodne informacje ze strony tej pani. Określenie "pilot" jest w tym przypadku bardzo na wyrost. Jako turysci czuliśmy się zagubieni, często zdezorientowani brakiem podstawowych informacji. Wiadomość ta ma na celu ostrzeżenie potencjalnych klientów przed "opieką" tego pilota. Jeśli ktos ma podobne doświadczenia, prosimy o wpisy. Z tego co wiemy p. Aneta pracuje dla różnych biur podróży i obsługuje różne imprezy turystyczne. Temat: Koral blue linie lotnicze Placisz mniej za wczasy, lecisz gorszymi liniami - proste. Sa biura podrozy ktore nie korzystaja z Korala - np. Triada, Exim, Rainbow Tours, Neckermann, Sun&Fun itd. Fakt - ktos powie ze korzystaja z badziewnego Primacharter, ale za to w przypadku awarii samolotu i opoznienia, klienci sa odpowiednio wczesniej informowani i przyjezdzaja na lotnisko na faktyczna godzine odlotu, badz sa kwaterowani w hotelach. Temat: Peru, Boliwia z Logos Travel czy Opal Travel Nie rozumiem po co kanion Colca w wyparawach polskich biur podróży do Peru. Ani on najgłębszy, ani ciekawszy niż rozpadliny gdzie indziej, a ci emigranci którzy przez przypadek trafili w te strony to dziś naturalizowani amerykanie z Nowego Jorku, którzy związek z Polską darowali sobie. To strata dnia, który można lepiej wykorzystać! Czy za tym idiotyzmem też stoi pani Danuta?(ma tam krewnych czy powinowatych? Dlaczego ani Opal, ani Rainbow Tours, a Logos czy Śliwka Logos nie pójdą po zdrowy rozsądek zmieniając ten punkt programu? pozdrawiam Temat: Watykan Hej ja tez nie moglam pojechac 08.04 i jade za miesiac, 19 maja. Mnie niestety troche ograniczal termin, ten akurat byl jedynym z mozliwych, wiec i tak sie ciesz ze w maire tani lot udalo mi sie dorwac. Ale normalnie to najpierw szukalabym tanich przelotow albo centralwings, albo wizzair ( nie wiem skad jestes). I masz racje trudno znalezc cos organizowanego rpzez biura podrozy, bo tam raczje Rzym traktowany jest przejazdem, ja jade na wlasna reke, na caly tydzien i tak pewnie nie wystarczy nam czasu na wszystko:-) Nocleg bardzo duzo osob poleca tutaj oba domy pielgrzyma, moze sprobuj zadzwonic zarezerwowac, jesli cenowo i lokalizacyjnie Ci odpowiada. Mi sie niestety nie udalo, poprzednim razem nocowalam w tym na Via Cassia, dosc daleko jest, ja mialam wrazenie ze jestem w ogole poza Rzymem:-) Generalnie wszystko mozna zorganziozwac sobie na wlasna reke. wiem ze owszem Rainbow Tour ma tzw weekendy w Rzymie, ale wylot jest w piatek, zazwyczja po poludniu a powrot w niedziele... taaa bardzo duzo tego czasu w Rzymie, faktycznie. A przyjemnosc kosztuje 900 zl:-) Acha jeszcze co do szukania noclegow to polecam wyszukiwarki, ja zawsze tak robie, tym razem tez znalazlam po 35 euro od osoby ze sniadaniem, w maire blisko centrum. Zobaczymy jak sie sprawdzi:-) W kazdym razie adresow jest cale mnostwo, ceny tez rozne zalezy gdzie chcecie nocowac, na pewno cos znajdziesz tylko trzeba troche cierpliwosci i wytrwalosci. pozdrawiam Maraska Temat: Traveligo.pl Traveligo to pośrednik, który ma w swojej ofercie raczej dobrych i sprawdzonych touroperatorów. Gdybyś użył wyszukiwarki to z pewnością znalazłbyś tą informację od razu, zamiast czekać aż ktoś odpowie. Dobre biura podróży mające w ofercie wycieczki do Francji to m.in. Rainbow Tours, Lekier i Evatrans. Pozdrawiam, svamp Temat: Air Polonia + Biura Air Polonia + Biura W zakresie organizacji lotów czarterowych Air Polonia współpracuje z wieloma biurami podróży, w tym: Adriatyk, Almatur, Alfa Star, Atana, Atur, Axel Tours, Best Reisen, Ecco Holiday, Eurotour At, Eurotur Air Travel, Firo Polska, Happy Holiday Travel, Nestor Travel, Nowa Itaka, Oasis Tours, PBP Orbis, Rainbow Tours, Rego Bis, Selectours & Telemac, Sigma Travel, Scan Holiday Travel, Skarpa, Sopol, Tramp Travel, Triada, Tui, Zawadzkie. Oj chyba sporo ludzi będzie miało kłopoty ;( Temat: Indie i Nepal z Rainbow Tours Byłem i nie polecam. Zaczęło sie od błędnie wystawionych wiz juz na lotnisku przed wylotem. Potem kolejno mnóstwo wpadek. Niektóre hotele kiepskiej jakości niesklasyfikowane wg lokalnej kategorii, a ten który był sklasyfikowany miał zaledwie **. Częśc programu nie została zrealizowana ze względu na brak czasu, gdyż organizator źle oszacował czas przejazdów pomiedzy poszczególnymi miejscami. Biuro przed wyjazdem nie poinformowało jak bedzie wyglądała podróż pociągiem. Na miejscu okazało się ze są potrzebne łacuchy do zabezpieczenia bagazu w pociągu, dodatkowo grupa była rozrzucona w kilku wagonach, nawet w tym stopniu, ze pojedyncze osoby musiały dzielić przedział z Hindusami. Dla osoby, która oczekiwała bezpiecznej podrózy - wyprawa pociągiem była lekkim szokiem. Wszyscy uczestnicy mieli wrazenie ze pilot ewidentnie nie potrafił poradzic sobie z Tour Operatorem indyjskim. Jedynym plusem był pobyt w Nepalu, gdzie nawiązalismy przyjazny kontakt z przewodnikami nepalskimi, którzy jako jedyni na całej wycieczce porządnie przyłozyli sie do swojej roboty. Nie zrealizowalismy tam co prawda dwóch punktów programu, ale był to wynik braku czasu. Pierwsza grupa, której byłem uczestnikiem była "eksperymentalna" jak to okresliła pilotka wycieczki, więc mam nadzieję, ze program zostanie dopracowany i kolejne wyjazdy będą wyglądały znacznie lepiej. Mimo uroków Indii i Nepalu to, swój wyjazd uwazam niestety za nieudany ze względu na kiepską organizację. Rainbow otrzyma niebawem ode mnie reklamację (zresztą z tego co się orientuję nie tylko ode mnie). Temat: Almatur - objazdówka 22.08.'09 Melduję się jako uczestnik wycieczki :) I mogę potwierdzić, że impreza (Adriatyk Tour) była naprawdę udana. Chociaż też ciekawi mnie jak wypadłaby na tle konkurencji (może ktoś może porównać np. z ofertą Rainbow Tours). Zresztą każdy taki wyjazd i jego powodzenie tak naprawdę zależą od wielu czynników - obsługi biura, pilota, ludzi i ogólnej atmosfery w grupie. A przede wszystkim swojego nastawienia. Takie jest przynajmniej moje zdanie. W tym przypadku trudno mi cokolwiek zarzucić. A jeśli już :) to wspomnianą właśnie sprawę z postojami w czasie podróży (tak dokładniej to jednym). Fakt, że biura mają swoje sprawdzone miejsca, najwygodniejsze z różnych przyczyn do zatrzymania się. My nie mamy na to w zasadzie wpływu. Jedyne co możemy zrobić, to ocena ich po fakcie i zgłoszenie, a czy zmieni to cokolwiek w przyszłości to już inna sprawa... Temat: Czy warto wykupywac wakacje w podróże tv??? Przyznam szczerze, że zaciekawił mnie ten wątek, no i rzeczywiście podróże tv są agentem, więc jeśli coś jest nie tak, to nie ich wina,tylko BP. Pani na czacie napisała mi, że współpracują m.in. z Triadą, Alfa Star, Rainbow Tours, istnieją od 4 lat, a wycieczki można nawet kupić w formie ratalnej. Mało tego, napisałam maila do ww. biur z pytaniem czy rzeczywiście współpracują z podróże tv i wszystkie potwierdziły. Wydaje mi się, że tak jak napisał poprzednik, jeśli coś się dzieje, to nie ich wina,ale nie wiem może po prostu jestem naiwna... Temat: Triada - dopłaty paliwowe Chcę jeszcze dodac, że od 1995 roku wjeżdzam co rok 2 albo 3 razy w roku z różnymi biurami podróży - miedzy innymi z nieistniejącym już czeskim Fiszerem z wylotami z Pragi, z Ostrawy,GTI,Exim Tours,Rainbow, Alfa Star,Scan Holiday,TUI,Neckerman i wszystkie te wyjazdy wspominam bardzo miło, jak również kontakty z przedstawicielami tych biur.Triada wpieniła mnie tymi dopłatami- czuję się "nabrana" na iluzoryczną promocję.W tej chwili żałuję, że sprawdziłam ofertę w TUI - byłabym przekonana, że kupiłam tanio dobry hotel- a tak tylko mam niesmak,że dałam się podpuścic na promocję. Temat: Dlaczego ludzie korzystają z usług Triady? Gość portalu: Gość napisał(a): > Wydaje mi się, że biur podróży z którymi można "porządnie" zwiedzać jest bardzo > mało. No, może tylko Logos Tour, ale za jakie pieniądze ... Ze zwiedzania z Rainbow (Rumunia) byłam całkiem zadowolona. A co do pieniędzy to mnie brakuje sensownych wycieczek objazdowych w umiarkowanej cenie. Jeśli człowiek zaliczył już Rzym, Paryż, Ateny itp. a ma budżet powiedzmy 1000 - 1500 zł na wycieczkę, to wcale nie jest łatwo coś fajnego znaleźć. Temat: Biuro Podróży objazdówka z Rainbow Tours? na objazdówki jeżdżę tylko z biurem podróży. Do Meksyku na 90% zdecydowałam się na Rainbow Tours - był ktos może z nimi? Temat: Wigilię nieoczekiwanie spędzą w Meksyku Te orzeczenie sadu w Luksemburgu odnosi się do tego pasażu, wypowiedzi rzecznika prasowego biura podroży. - Umowę z firmą Air Italy podpisaliśmy w październiku. Zapewniano nas, że lot powrotny odbędzie się 23 grudnia. Jednak 12 grudnia, gdy już nasi klienci byli w Meksyku, dowiedzieliśmy się, że Air Italy nie jest w stanie podstawić samolotu i powrót opóźni się o jeden dzień - zapewnia nas Kamil Kozłowski, przedstawiciel firmy Egzo Group, która odpowiada za Public Relations firmy Rainbow Tours Polska. Jeszcze raz cytuje wyrok europejskiego sadu w Luksemburgu, niedawno padły inne tez wyroki na korzyść pasażerów z którymi warto się zaznajomić. Cytat: Die EU-Richter haben ein klares Urteil gefällt: Nur wenn eine Fluggesellschaft nachweisen kann, dass der Flug wegen außergewöhnlicher Umstände annulliert werden musste, muss sie nicht zahlen. Dazu gehören zum Beispiel Fabrikationsfehler oder Sabotage. Poszukaj o tym info w polskich mediach, znajdziesz? NIE, ale o głupotach i nieprawdzie potrafią informować. Ot, to są tylko polskie media. Temat: opera wiedeńska Proszę pytać w biurach podróży, czy mają takie oferty. Poniżej kilka biur, które mają w swojej ofercie Wiedeń. Bilety na przedstawienia w operze od 40 € do mniej więcej 300 €. SIGMA TRAVEL www.sigma-travel.com.pl INVITATIO www.invitatio.com.pl GRYF w Katowicach www.gryftravel.pl Rainbow Tours (centrala w Łodzi) www.rainbowtours.pl SOLTUR w Krakowie www.soltur.pl SOPOL w Krakowie www.sopol.pl Poza tym, bilety można zakupić bezpośrednio na stronie opery www.wiener-staatsoper.at/Content.Node2/home/kartenverkauf/kv_vorverkauf_stop.php oraz poprzez poniższe agencje: Franz Jirsa GesmbH A-1080 WIEN, Lerchenfelderstr.12 fon: +43 1 400 600 fax: +43 1 400 60 109 e-mail: office@viennaticket.at www.viennaticket.at ViennaTicketOffice.Com Kärntner Straße 51 A-1010 Wien Hotline (Mo-So): 0043 -1- 513 11 11 Fax: (0043 1) 513 11 11 33 e-mail info@viennaticketoffice.com www.viennaticketoffice.com Pozdrawiamy serdecznie Austria.info www.austria.info Temat: jakie są Państwa opinie o Rainbow Tours? Klauzule biura podróży Rainbow Tours S.A. (Łódź) w rejestrze klauzul niedozwolonych maj 20, 2009 · Brak komentarzy Do rejestru klauzul niedozwolonych prowadzonego w oparciu o wyroki Sądu Ochrony Konkurencji i konsumentów wpisane zostały dwa następujące postanowienia: 1) Numer wpisu: 1584 Data wpisu: 2009-03-30 Data wydania wyroku: 2008-01-29 Sygnatura akt: Sygn. akt XVII AmC 171/07 Nazwa i siedziba sądu: Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Oznaczenie powoda: Stowarzyszenie Towarzystwa Lexus w Zielonej Górze Oznaczenie pozwanego: Rainbow Tours S.A. z siedzibą w Łodzi Postanowienie uznane za niedozwolone: “Biuro wyłącza odpowiedzialność odszkodowawczą od następstw nieszczęśliwych wypadków, utraty zdrowia i życia w zakresie przekraczającym kwoty gwarantowane polisą generalną Signal Iduna lub innego towarzystwa ubezpieczeniowego, z którym Biuro zawarło umowy ubezpieczenia, chyba że szkoda powstała z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa biura lub osób trzecich, uczestniczących w wykonaniu usług przewidzianych w umowie.” 2) Numer wpisu: 1585 Data wpisu: 2009-03-30 Data wydania wyroku: 2007-12-06 Sygnatura akt: Sygn. akt XVII AmC 178/07 Nazwa i siedziba sądu: Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Oznaczenie powoda: Stowarzyszenie Towarzystwa Lexus w Zielonej Górze Oznaczenie pozwanego: Rainbow Tours S.A. z siedzibą w Łodzi Postanowienie uznane za niedozwolone: “Uczestnik ma prawo do odstąpienia od umowy (bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów), jeżeli cena imprezy wzrośnie o więcej niż 7%.” Temat: Rainbow Tours x.y.z.x napisał: > Nie polecam biura podróży o nazwie Rainbow Tours. Niepowaznie > traktują klientów. Dopóki nie napiszesz co się takiego wydarzyło pomiędzy Tobą a biurem RainbowTours to też będziemy Ciebie traktować niepoważnie. Temat: Rainbow Tours-prosze o opinię Rainbow Tours-prosze o opinię Czy polecacie to biuro podróży? Szczerze mówiąc nie mam na jego temat wiedzy,nie słyszałem ani dobrych ani złych opinii, proszę o info. Temat: RAINBOW TOURS poszukuje pilotów i rezydentów RAINBOW TOURS poszukuje pilotów i rezydentów Link: www.rainbowtours.pl/Files/ogloszenie_rekrutacyjne.pdf Ogłoszenie: Biuro Podróży RAINBOW TOURS, jeden z największych touroperatorów na polskim rynku, w związku z dynamicznym rozwojem poszukuje ludzi ambitnych i ciekawych świata, którzy dołączyliby do naszego zespołu. Obecnie prowadzimy rekrutację na stanowisko: pilot wycieczek rezydent rezydent stażysta Wymagania: legitymacja pilota wycieczek z wpisanym min. 1 językiem obcym ważny identyfikator pilota wycieczek dyspozycyjność pasja i zaangażowanie w wykonywanej pracy Osoby aplikujące na stanowisko rezydenta dodatkowo muszą posiadać prawo jazdy kat. B i być gotowym do wyjazdu na jedną z naszych destynacji na okres maj/czerwiec – wrzesień/październik. Oferujemy: legitymacja pilota wycieczek z wpisanym min. 1 językiem obcym ważny identyfikator pilota wycieczek dyspozycyjność pasja i zaangażowanie w wykonywanej pracy Osoby spełniające WSZYSTKIE wymagania prosimy o przesłanie dokumentów aplikacyjnych (CV, skan legitymacji i identyfikatora) na adres: pilotaz@rainbowtours.pl w tytule wpisując: PILOT_imię i nazwisko, REZYDENT_imię i nazwisko, REZYDENT STAŻYSTA_imię i nazwisko, w zależności od stanowiska, na które Państwo aplikujecie. Rozpatrywane będą jedynie kompletne zgłoszenia, zgodne z informacjami przedstawionymi powyżej. Skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami. Prosimy o dopisanie następującej klauzuli: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dn. 29.08.97 roku o Ochronie Danych Osobowych Dz. Ust Nr 133 poz. 883). Temat: prawie emerytka Można zostawić samochód na pargingu - biura mają tańszy parking.My jednak za dodatkowa zapłatą jedziemy transportem z biura podróży.Taką ofertę ma w Reinbow Tours na Stradomiu Temat: poszukuje taniego hotelu 3* w Chorwacji Radzę przejrzeć parę katalogow biur podróży - mają na razie rozmaite korzystne zniżki np. w TUI hotel Arkada na wyspie Hvar, hotel Dalmacija w Makarskiej, z Rainbow Tours hotel Mediteran w Podgorze. W/w Podgorka (do której i ja się wybieram) jest właściwe dwugwiazdkowa. Temat: Hotel Kotva hm moze to zalezy od biura podrózy ja lecialam z rainbow tours i rezydentka sie pytala na spotkaniu czy ktos chce pokoj z klimą hm nie pamietam dokladnie ale chyba 6 czy 7 euro na dobe Temat: Hotel Edelweiss - Open Travel Group - OPINIE Wybieram się do Edeleeiss-u od 06 wrzesnia z tym ze z Reinbow Tours.Mam nadzieję ze bedziemy zadowoleni z wczasów - wnioskując z Twojego postu.Tylko te schody... a jedziemy z małymi dziecmi.Fajnie że mogłam przed wyjazdem poznac opinie kogoś kto był, a nie biura podróży. Temat: Nie polecam!!!Nie polecam!!!Nie polecam!!! Nie polecam!!!Nie polecam!!!Nie polecam!!! Nie polecam biura podróży o nazwie Rainbow Tours. Niepoważnie traktują klientów. Temat: kuba.indie lub chiny.objazdówka luty 2010 przepraszm,że dopiero teraz odp.planuję raczej dalekie podróże i koniecznie z biurem.mam b.dobre doświadczenia z rainbow tours.szukam koleżanki bo mąż inaczej mnie nie puści.mam 43 lata i jestem uzależniona od ferii i wakacji.te ferie może jeszcze uda się zaplanować Temat: Wycieczki samochodowe po Europie. Moje pierwsze spotkanie z Grecją kontynentalną. Bliskie spotkania z greckimi wyspami miałam już wcześniej, spędzając tydzień na Santorini i tydzień na Krecie. Teraz jednak udało mi się spełnić marzenie i liznąć nieco Grecji kontynentalnej. Dzięki pomocy znajomych wynajęliśmy wcześniej samochód w Haniotis Cars ( ze zniżką przedsezonową na 10 dni po 32 euro za dobę + dodatkowe 4 dni gratisowe ), a przez Biuro Podróży Rainbow Tours udało nam się zarezerwować lot czarterowy do Salonik za jedyne 340 zł od osoby w obie strony. W ten sposób 26 kwietnia o 11:10 czasu wschodnioeuropejskiego wylądowaliśmy w stolicy Macedonii. Na lotnisku czekał już na nas zamówiony wcześniej samochód, ale małym problemem okazało się zapakowanie do niego bagaży, bowiem Fiat Punto nie grzeszy zbyt obszernym bagażnikiem. Można co prawda byłoby położyć walizki na tylnym siedzeniu, ale Dimitrios, z którym podpisywaliśmy umowę wynajmu samochodu, przestrzegł nas przed zostawianiem rzeczy w widocznym miejscu, jeśli mielibyśmy zostawić samochód i udać się na zwiedzanie. Za jego poradą wypakowaliśmy więc wszystko bezpośrednio do bagażnika, a nasz nowy znajomy zobowiązał się oddać nam walizki przy zdawaniu samochodu. Kierunek zwiedzania obrany został na Półwysep Chalcydycki. Na pierwszy rzut zwiedziliśmy Jaskinię Petralona z cudną szatą naciekową. I tu muszę powiedzieć, że pośród innych jaskiń, które zwiedzałam, ta wywarła na mnie duże wrażenie. Następnie wynajęliśmy nocleg w Nea Moudania i popołudnie spędziliśmy na spacerze po miasteczku. c.d.n. Fotoreportaż z podróży do obejrzenia na: fotoforum.gazeta.pl/72,2,882,95556632,95556632,0,2.html?v=2 Temat: Nierzetelne Rainbow Tours Nierzetelne Rainbow Tours Klub Podróżnika Dla wszystkich, którzy marzą o zwiedzaniu świata Rainbow Tours przygotował specjalną ofertę, jaką jest zostanie członkiem Klubu Podróżnika Rainbow Tours. Jest to ekskluzywny klub stworzony z myślą o prawdziwych miłośnikach podróżowania. Członkowstwo w nim czyni z każdego obywatela całego świata i pozwala na odkrywanie tajemnic najodleglejszych zakątków na Ziemi. Szanowni Podróżnicy - wytrawni, odważnie zdobywcy szczytów skalistych gór, odkrywcy piaszczystych stepów, amatorzy egzotycznych wrażeń, badacze dzikiej puszczy i obserwatorzy dalekich kultur. Wszyscy jesteśmy amatorami przygody, aktywnego wypoczynku, dobrej zabawy i przede wszystkim poznawania świata. Łączy nas nie tylko pociąg do przygody, ale także chęć zobaczenia, usłyszenia, powąchania, dotykania i smakowania tego co niezwykłe, nowe i dalekie. Wykorzystując wszystkie pięć zmysłów, odkrywamy szósty - zmysł podróżowania. 1. Każdy może zostać członkiem Klubu Podróżnika. To nic nie kosztuje! 2. Wyślij na adres klubpodroznika@rainbowtours.pl własny reportaż lub recenzję z wakacji z Rainbow Tours! Tekst (min 1 strona A4) i dodatkowo 4 zdjęcia w formacie JPG (min 1 Mb). My zamieścimy Twój tekst na stronie klubowej wraz ze zdjęciami! 3. Nie byłeś jeszcze na wakacjach z Rainbow Tours? Możesz napisać swój własny program wycieczki - najciekawsze dodamy do katalogu! 4. Dwa razy w roku zorganizujemy spotkania dla klubowiczów, w których uczestniczyć będzie Beata Pawlikowska - ambasador podróży Rainbow Tours! 5. Raz w roku, dla autorów najlepszych reportaży/programów, zorganizujemy egzotyczny wyjazd a pilotem wycieczki będzie nasz ambasador - Beata Pawlikowska! Program ruszył w pażdzierniku 2007r. relację ze swojego wyjazdu zamieściłem po emailu z biura RT, na ich prośbę i wielkie obietnice kogoś z biura. W 2007 roku wpłynęły 3 relacje – program dopiero ruszał. W 2008 relacji było 11 a razem z rokiem 2007 – było ich 14. Na moją informację w październiku 2008 wysłaną do Rainbow Tours, że upłyną rok i nie realizują punktów programu – Klub Podróżnika, odpowiedziano że proszą o cierpliość, że za mało jeszcze jest relacji (14) i że jeszcze czekajmy. W roku 2009, do pażdziernika wpłynęło 9 kolejnych opisów wyjazdów i jest ich 23, a Rainbow mimo że program ma dwa lata, nadal kpi z tych którzy im zaufali i wysłali relacje ze swych podróży, robiąc firmie rzetelną i darmową reklamę. Mimo że z wyjazdów z biurem jestem zadowolony, to powyższe postępowanie uznaję za jawne oszustwo. Temat: Prosze o pomoc... smieszka88 napisała: " Czy mozna zaplacic za nie w inny sposob niz np karta? Chodzi mi tu o takie rozwiazania jak przelew lub gotowka bezposrednio na lotnisku. " Hola Smieszko88, polskie strony internetowe TravelOVO.pl i Aero.pl przyjmuja przelewy gotowkowe. W przypadku TravelOvo mozna placic gotowka po zrobieniu rezerwacji w jednym z ich biur Rainbow Tours w wiekszych miastach w Polsce. Strona linii lotniczych LOT ma mozliwosc przekierowania kupujacego bilet na strony wybranych bankow i po dokonaniu elektronicznego przelewu z konta potwierdza natychmiast kupno biletu. Warunkiem, oczywiscie, jest posiadanie konta w jednym z bankow majacych umowe z liniami LOT. Pomijajac jakies pilne okolicznosci biletow na lotnisku sie nie kupuje. Dobrze jest zaczynac podroz juz z biletem lotniczym :). Proponuje podejsc do kupna bilety do Meksyku troche inaczej. Zorientuj sie na wszystkich wymienionych stronach ile kosztuja bilety do Meksyku. Wybierz najtansza oferte. Znajac linie lotnicza mozesz wejsc na jej strone internetowa (wszystkie linie maja) i porownac raz jeszcze ceny. Bilety po rezerwacji mozesz kupic albo bezposrednio w biurze linii lotniczych albo w jakimkolwiek biurze podrozy (po oplaceniu prowizji). Opcja z kupnem biletu w biurze podrozy bedzie dla Ciebie chyba najdogodniejsza. Mozesz tez powiedziec w biurze jaka cena za bilet najlepiej by Tobie odpowiadala i wowczas zaprzyjazniona osoba z biura zadzwoni do Ciebie z informacja. Mozesz tez sama wyszukac odpowiadajacy Tobie bilet i kupic w kazdym biurze podrozy. Zacznij juz teraz interesowac sie cenami. Im szybciej zdecydujesz sie co do terminu lotu tym wieksza szanse masz na kupienie tanszego biletu. Suerte! m. Temat: Rainbow Tours - Reklamacja Rainbow Tours - Reklamacja Byłem uczestnikiem imprezy organizowanej przez Rainbow Tours do Czarnogóry – miejscowość Ulcinj, hotel „Mediteran” w terminie 24.06. – 08.07.2008. Za wyżej wymienioną imprezę uiściłem opłatę w wysokości 2.885,- PLN. Podana kwota miała zawierać m.in. przelot w 2 strony, czyli na trasie Warszawa – Dubrovnik – Warszawa oraz transfer w 2 strony, czyli na trasie Dubrovnik – Ulcinj – Dubrovnik. Niestety z tych usług nie mogłem skorzystać w pełni, ponieważ rezydent odpowiedzialny za klientów w hotelu „Mediteran” w Ulicinju – p. Filip (nazwiska nie pamiętam) - nie był uprzejmy zabrać mnie z powrotem i w dniu 08.07.2008. o godz. 01.30 wyruszył transferem do Dubrovnika beze mnie!!! Nie zainteresował się, że zostawia jednego z klientów i nawet nie policzył czy ma wszystkich uczestników podróży w autokarze. Kiedy poinformowałem go telefonicznie o zaistniałej sytuacji kazał mi czekać na swój powrót do Ulcinja. Dzwoniłem do niego potem jeszcze wiele razy, ale nie był uprzejmy odbierać moich telefonów. W tej trudnej dla mnie sytuacji starała mi się pomóc p. Maria (nazwiska nie pamiętam), rezydentka biura „BUKSA Travel”. Po wielkich trudach udało się zdobyć numer telefonu do głównego rezydenta biura Rainbow Tours, odpowiedzialnego za gości w Chorwacji i Czarnogórze. Udało mi się dowiedzieć, ze jakiś autokar biura Rainbow Tours jedzie do Polski i ma wolne miejsce, ale wyjazd jest z miejscowości Neum w Bośni i Hercegowinie. Na własny koszt udałem się autobusem liniowym do miejscowości Neum. Kiedy tam dotarłem, ok. godz. 1:30 w nocy, skierowałem się do wskazanego przez głównego rezydenta hotelu „Sunce”, jednak okazało się, że główny rezydent błędnie mnie poinformował, ponieważ żadna grupa biura Rainbow Tours nie wyruszała spod hotelu „Sunce”, lecz spod hotelu „Neum”, dokąd musiałem się z ciężkim bagażem udać pieszo, pod górę. W hotelu „Neum” dowiedziałem się, że grupa, która wraca autokarem do Polski ma jeszcze po drodze nocleg na terenie Chorwacji, co wydłuża całą podróż praktycznie o całą dobę. Dowiedziałem się również, że mogę wracać do Polski autokarem, który ma przejazd non-stop, ale na ten autokar niestety musiałem czekać kilka godzin. Po wielkich trudach, komplikacjach, nerwach i stresach dotarłem do Polski dnia 10.07.2008. w godzinach popołudniowo- wieczornych. W związku z powyższym wnoszę o zwrot następujących kosztów: 1. koszt niewykorzystanego transferu na trasie Ulcinj – Dubrovnik; 2. koszt niewykorzystanego biletu lotniczego na trasie Dubrovnik – Warszawa; 3. koszt biletu autobusowego na trasie Ulcinj – Neum (13,- EUR); 4. koszt taksówek w Ulcinju (15,- EUR); 5. koszt rozmów telefonicznych z rezydentami (ok. 500,- PLN); 6. koszt dodatkowego utrzymania się przez 2 dni (ok. 150,- PLN). Zaznaczam, że moja podróż z winy rezydenta biura Rainbow Tours przedłużyła się o 3 dni, przez co w miejscu pracy stawiłem się dnia 14.07.2008., zamiast 09.07.2008., co spowodowało również komplikacje i nieprzyjemności, przez co obciążono mnie 3 dniami niepłatnego urlopu, co dla mnie wiąże się ze stratą kwoty: ok. 900,- PLN. Czekam na Państwa odpowiedź jaką rekompensatę mogą mi Państwo zaoferować, poza zwrotem poniesionych przez mnie rzeczywistych kosztów powrotu do kraju. Temat: fisher Ja też leciałam do Hiszpanii i niestety to wcale tak różowo nie wyglądało. W Warszawie ludzie czekali od 05.30 (niektórych informowano o spóźnieniu telefonicznie w środku nocy, więc mogli pospać, inni stawili się punktualnie na lotnisku). Sam wylot odbył się po godz. 21.00. Jak wpuszczono turystów "za bramkę" odprawiając ich bagaż o 12.00 to ... przestano się nim zajmować. Zgodnie z obietnicą był catering, czyli 1 trójkącik kanapkowy i sok (dokładnie o tej godz. o której miał być wylot, co świadczy tylko o tym, iż już wówczas wiadomo było, że czasowo się nie wyrobią). Potem czekaliśmy na informację przy którym wyjściu się stawić, aż do momentu kiedy ... zniknęliśmy z rozkładu jazdy. Było ok. 16.00 więc zaczęliśmy się żywotnie interesować naszym losem szukając kontaktu z biurami podróży (a były to Rainbow Tours, Open Travel, Itaka i Neckermann), przedstawicielami tych biur, operatorem linii lotniczych, obsługą naziemną itp. Uzyskiwaliśmy wciąż ten sam pakiet odpowiedzi: nie wiem, to nie my, nie orientuję się itp. Około 18.00, po dosyć głośnych już i niespokojnych ruchach zabrano nas do osobnej sali, aby tylko z daleka od innych oczekujących i chciano wysłać do hotelu, nadal bez informacji kiedy, dlaczego, czy w ogóle. Ludzie się wzburzyli bo pewności nie było, że następnego dnia będzie wylot :-) Tak więc po kłótniach nagle pojawili się wszyscy: przedstawiciele biur podróży i linii lotniczych. Była kolacja i zapewnienie, że wylot nastąpi. I nastąpił. Cała ta sytuacja rozegrała się w Warszawie, a jak było w Krakowie, gdzie na nas czekano ... trzeba zapytać Krakowian. Ale mnie zastanawia jedno - dlaczego NIKT nie informował nas na bieżąco? Dlaczego postanowiono zignorować ok. 100 - osobową grupę i nie zagwarantować jej jakiejkolwiek wiarygodnej informacji? Temat: PrimaCharter - cos drgnelo ? Biura podróży położyły krzyżyk na Primie Charter PULS BIZNESU 2008-01-11 Małgorzata Grzegorczyk Biura podróży położyły krzyżyk na Primie Charter Triada, Exim i Rainbow Tours, które ponad rok temu próbowały ratować czarterową linię, teraz prawie nie korzystają z jej usług. Los Prima Charter (PCh) wydaje się przesądzony: jak „PB” informował pod koniec ubiegłego roku, do spółki wszedł nadzorca sądowy. Od czarterowego przewoźnika, który powstał na bazie Fischer Air Polska, odwrócili się już touroperatorzy, którzy pod koniec 2006 r. zaangażowali się w ratowanie spółki, obejmując 34 proc. jej udziałów. Biura Exim Tours, Triada i Rainbow Tours, które wówczas twierdziły, że w Polsce jest za mało przewoźników czarterowych i wróżyły firmie sukces, dziś prawie z nią nie latają. Zresztą PCh ma tylko jeden samolot, więc i ofertę skromną. Latem, by wywiązać się z umów, wynajmowała jeszcze jedną maszynę, słono za nią płacąc. Mała strata — Jeśli spółka nie da sobie rady, nie spodziewamy się poważnych konsekwencji dla klientów, najwyżej zmiany godzin lotów. W bardzo niewielkim zakresie korzystamy z usług Prima Charter — wyjaśnia Piotr Zawistowski, prezes Triady. — Nie będzie problemu. Jeśli Prima Charter przestanie latać, mam plan awaryjny. W sezonie zimowym ten przewoźnik wykonuje mniej niż połowę naszych lotów, a w sezonie letnim 2008 w ogóle — mówi Mohammed Ellili, szef Exim Tours. — Korzystamy z usług Prima Charter przy wylotach na Wyspy Zielonego Przylądka (razem z Triadą i Exim Tours) oraz do Egiptu (z Katowic). W sezonie letnim 2008 nie zamierzamy współpracować — zapowiada Remigiusz Talarek, wiceprezes Rainbow Tours. Co ciekawe, firmy mają z PCh nie tylko coraz luźniejsze związki biznesowe, lecz także kapitałowe. Wyszli na zero — Sprzedaliśmy już nasze udziały — transakcja zakończyła się na początku tego roku — mówi prezes Triady. — Rainbow Tours już na przełomie wiosny i lata 2007 uzyskało zgodę zgromadzenia wspólników Prima Charter na sprzedaż udziałów, a w trzecim kwartale 2007 r. transakcja sprzedaży doszła do skutku — mówi Remigiusz Talarek. Oba biura twierdzą, że nie straciły na tej inwestycji. Akcje obejmowały głównie w zamian za wierzytelności. — Wyszliśmy na zero, ale na więcej nie liczyliśmy — stwierdza Remigiusz Talarek. Exim Tours nadal jest akcjonariuszem PCh. Temat: 96,4 %. biur podróży łamie prawo 96,4 %. biur podróży łamie prawo Sprawdź komu warto zaufać 96,4 proc. biur podróży łamie prawo MAG 18.06.2008 12:05 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) skontrolował 137 z około 3 tys. działających w Polsce biur podróży. U 133 znalazł nieprawidłowości. Tylko cztery firmy nie zastosowały w umowach niedozwolonych klauzul: ED EKO z Tucholi, UTC Pryszcz z Krakowa, Active Trade z Nowej Dęby i Gala Travel z Lublina. Część spółek - w tym giełdowy Rainbow Tours - po przeprowadzeniu przez UOKiK postępowania wyjaśniającego przedstawiła nowy wzorzec umowy. Touroperatorzy nadużywają swojej pozycji zwłaszcza przy sprzedaży ofert specjalnych. Twierdzą, że w przypadku oferty last minute mogą zmienić hotel, a to nielegalne. Firmy powinny też zawsze czekać na potwierdzenie od klienta w przypadku zmian warunków umowy. Bez jego akceptacji umowa może ulec rozwiązaniu bez dodatkowych kosztów. Ceny nie wolno zmieniać już 20 dni przed podróżą, a biura często skracają ten czas. Przedsiębiorcy utrudniają też klientom składanie reklamacji: wyznaczają bardzo krótki termin lub żądają zaświadczeń od swoich pracowników znajdujących się na miejscu, itd. UOKiK prowadzi 101 postępowań o naruszenie praw klienta. Jeśli okaże się, że do tego doszło, urząd zakaże stosowania odpowiednich zapisów oraz nałoży na przedsiębiorców kary pieniężne. - Od ubiegłego roku mamy taką możliwość. Kary mogą sięgnąć 10 proc. obrotów firmy w roku poprzedzającym nałożenie kary – mówi Małgorzata Krasnodębska- Tomkiel, prezes UOKiK. W przypadku 73 biur urząd wystosował wezwanie do zaniechanie działań i złożył 6 pozwów do sądu. artykuł z www.pb.pl /puls biznesu/ Temat: TUI vs Rainbow Tours - singiel prosi o rade TUI vs Rainbow Tours - singiel prosi o rade Witam Generalnie jestem zdecydowany na rejs po Nilu z Kairem. Chce go polaczyc z wypoczynkiem, z tymze idealnie byloby, gdyby tego wypoczynku byly maks 4 dni, a reszta to rejs/objazd. Biura maja bardzo podobne oferty. Zadowolony bylem zawsze z RT i na to biuro jestem nastawiony. Poniewaz moj partner podrozy odpadl ze wzgledow finansowych, to zmuszony jestem jechac samemu. Za taki wypoczynek jestem w stanie zaplacic do 5500 PLN (nie liczac oczywiscie biletow wstepu, wizy i wydatkow wlasnych. Od paru lat takze mam wielka ochote sprawdzic TUI, czy rzeczywiscie jest wart swojej ceny. Jezeli chodzi o rejs po Nilu RT ma o wiele lepsza oferte od TUI, zarowno pod wzgledem programu, jak i ceny, no i jest sprawdzone przez forumowiczow. Jezeli chodzi o hotel wybralem Steigenberger Al Dau Beach Resort. Hotel w zalozeniu ma byc dobry, czysty, byc przy plazy, miec niezla rafe i byc w zasiegu pieszej wycieczki od centrum czy jakiegos centrum handlowego oraz ma spowodowac zebym nie nudzil sie w nim samemu (czyli przydalby sie jakis golf, sauna, cos na ksztalt aua parku). Steigenberger mysle, ze spelnia te warunki. Teraz opcje jaki mam do wyboru: - Rainbow Tours - rejs po nilu dla wygodnych + steibenberger (full AI)+ pokoj jednoosobowy + AI na statku - ok 4700 PLN - TUI - rejs po nilu (program Sfinks) + hotel LTI Beach Spa Aqua Park (AI Top)+ pokoj jednoosobowy - ok 5700 PLN - TUI - rejs po nilu (program Sfinks) + hotel Arabia Azur Resort (AI)+ pokoj jednoosobowy - ok 5500 PLN Co ciekawe w RT rejs + Steigenberger to 4700 PLN, a w TUI, bo tez maja ten hotel to az 6200 PLN. Generalnie najlepsza ocene na holidaycheck czy forach ma Steigenberger, i niby wybor RT jest oczywisty, chociazby ze wzgledu na pewny i sprawdzony rejs. Jednakze TUI kusi mnie juz od paru lat. Co takiego oferuje te biuro ze jego oferta przy teoretycznie gorszych hotelach jest az o 1000 PLN drozsza ? Warto doplacac do TUI, czy brac sprawdzona oferte w RT ? Ponadto prosze o odpowiedz czym rozni sie rejs po nilu od rejsu po nilu dla wygodnych. W tym roku obydwa maja te same programy, tyle ze odwrocone (Wygodni robia to samo ale w krotszym czasie)i w obydwu sa przedzialy sypialne w pociagu. Rozgryzl ktos juz moze to ? A moze radzicie inne biuro ? Prosz o pomoc i rady. Dzieki za odpowiedzi. Temat: Rainbow Tours S.A odradzam !!!!!!!!! Byłam chyba "turnus" wcześniej niż Ty w tym samym miejscu. Autokarami czasem podróżuję, więc na niewygody jestem przygotowana. Jednak firma RT, jej pilotki (zwłaszcza opryskliwa i źle przygotowana do PRACY pani Agata) oraz kierowcy i ich auta zafundowali nam 4 dni horroru. Podróż trwała prawie dobę dłużej niż opisywał katalog i niż jechały autokary innych firm. O prawdziwym czasie podróży poinformował ktoś z biura telefonicznie tuż przed wyjazdem. Bałagan na listach pasażerów, kolejne "pilotki" nie wiedzące dokąd kogo wiozą, były np. zdziwione że ktoś jedzie do Słonecznego Brzegu ("jedziemy do Kraniewa, ale może gdzieś się przesiądziecie, ja nic nie wiem"). W powrotnej drodze pilotka w ogóle nie miała listy pasażerów ("biuro mi nie dało, siadajcie gdzie chcecie, nie mój problem"). Były postoje z powodu awarii, było pchanie autokaru, był smród nie opróżnianej toalety, niesprawna klimatyzacja ("pasażerowie zepsuli"), było błądzenie po Serbii, postoje w zatłoczonych przez kilka polskich autokarów zajazdach, było zbieranie przez pilotkę pieniędzy od pasażerów, aby wyrównać jej "nakłady finansowe" na granicach. Pilotki a także Janusz-rezydent ("godzinę dziennie będę dla was, bez weekendu, ale i tak mnie nie będzie od wtorku bo zatrudnili mnie też Włosi. Trafiliście fatalnie - to okropny kraj, ja za nic nie odpowiadam, bo dopiero przyjechałem ze Sri Lanki"), sprawiali wrażenie zajętych wyłącznie swoimi sprawami. Sama Bułgaria okazała się nie taka zła, jak to namalował nam pan Janusz: nikogo nie zabiły jeżowce (sic!), morze nie cuchnęło siarkowodorem, nikomu słońce nie wypaliło dziur w skórze, fale nie miały 6 metrów, bułgarzy nikogo nie okradli, byli całkiem mili, znali języki tzw. obce. Zaś rezydent nadawał po rosyjsku i sprawiał wrażenie jakby się urwał z choinki. O warunkach w hotelu mogę powiedzieć tyle, że katalog firmy to raczej reklamówka niż informacja. Ale nie był to główny problem. W końcu nie siedzi się w hotelu. Generalnie: biuro podróży to ludzie. Od ich kompetencji czy stosunku do pracy zależy czy wypoczynek tych, którzy za to zapłacili, jest udany. Niestety Rainbow Tours sprzedaje typowego kota w worku a jakość ich usług w stosunku do ceny jest niska. Temat: Sycylia *** HB 2 tyg. koniec sierpnia do 2500 zł ? Ja myślę, że jakiegoś lasta w końcu znajdę. Co do zwolenników "na własną rękę" - sami zauważacie, że opłaca się w co najmniej 4 osoby, że z wyprzedzeniem, że z Interhome itp. Ale nie staracie się zrozumieć, że ktoś może wiedzieć np. na miesiąc przed wylotem, kiedy będzie miał urlop itp., że nie chce jechać grupą, tylko we 2 osoby itd. Nie wiem, czy z biur podróży jest aż tak źle. Jeśli znajdę lasta (a jest jakie takie prawdopodobienstwo) za 2.300 na 2 tyg. (kompletna cena za przelot, 2 tyg., hotel skromny 2-3 gwiazdki ale z 2 posilkami) to nie jest to tak zle. I doliczcie sobie, że płacone bonem kupionym za np. 80 proc. wartosci. Wychodzi 1.850. Na ok. 10 biur podrozy oferujacych cos sensownego, a wiec w granicach 2.700 - 3.200 zł last do ok. 2.300 zł się znajdzie (Orka Travel, Neckermann polski, Neckermann niemiecki, Ecco Hol., Itaka, Rainbow Tours, Otium, cos jeszcze moze). Ktos slusznie zauwazyl, ze pytam w kolko i w sumie groch o sciane. Juz bym wolal odpowiedz : "Czlowieku, w Polsce nikt nie jest oryginalny. Wszyscy patrza na to - o znajomi byli w Sharm el Szejk, my tez musimy tam." Wybuchnie cos w Sharm, tez niewazne, wazne dla Polaka zawsze bylo to, że fiat 126 p był tani. Niewazne czy bezpieczny. Dlaczego jestem tak sfrustrowany ? Moze i z przykrych doswiadczen. Np. kilka lat temu chcialem jechac na Sycylie, biuro studenckie organizowalo za 1100 zł 2 tyg. we wrzesniu. Bylem jedynym chetnym, podczas gdy na Costa Brava i Riwiere Olimpijska za podobna cene wycieczki schodzily na pniu. Ot, polski schematyzm. Moja frustracja bierze sie tez z tego, ze jak nie trzeba, to na forach turyst. roi sie od takich, co to maja swoj wlasny interes i cos zaproponuja, co nie zawsze jest czyms zlym. Tu nawet nikt nie czyta... Temat: Rainbow Tours zmienia linie na Lotus Air Cudem uniknięto katastrofy lotniczej Cudem uniknięto kolejnej katastrofy lotniczej z udziałem francuskich turystów, lecących do Egiptu - twierdzi "Le Parisien". Według gazety, samolot z poważnymi usterkami technicznymi nie odleciał z lotniska Roissy pod Paryżem dzięki interwencji żandarmerii i prefektury. Z samolotu Airbus A320 egipskich linii czarterowych Lotus Air zaczął się po wylądowaniu na lotniku Roissy wydobywać dym z silnika pomocniczego w ogonie maszyny. Pilot nie wiedział o tym, ponieważ urządzenia pokładowe - według niego - nie pokazywały niczego niepokojącego. Na pasie startowym znaleziono dwie części z przewodami elektrycznymi a w tyle kadłuba odkryto dziurę długości 40 centymetrów. Pilot mimo tego nalegał, by jak najszybciej odlecieć do Kairu. Uniemożliwili mu to żandarmi i prefektura. Francuskie biuro podróży wynajmujące egipskiego przewoźnika powiedziało, że pasażerowie zaledwie z kilkunastogodzinnym opóźnieniem odlecieli do Egiptu innymi liniami. Samolot Airbus A320 jest stosunkowo nowy - ma 3 lata a przewoźnik Lotus Air uważany jest za dobrą firmę, mimo że na stronach internetowych zajmujących się bezpieczeństwem lotów można znaleźć również niepochlebne opinie na temat stanu jego maszyn. Trwa badanie wymontowanych z samolotu czarnych skrzynek.Wiec jezeli uwazacie ze Lotus jest OK i ma super samoloty , to napewno inni klamia w gazecie francuskiej .Co to za linnia jezeli w 4 letnich samolotach maja dziury .Chyba wiekrzosc osob ktore chwala ta linnie to pracownicy Rainbow Tours i Eximu , bo oni lataja do egiptu LOTUSEM i dlatego tak bronia tej linni . Napewno jest to SYF linnia , tak jak to napisala wlascicielka tego watku . Zastanowcie sie i nie latajcie taka linnia . Bo zycie jest jedno . Nadmieniam ze artykol na temat linni LOTUS znalazlam na forum www.wakacje.pl Temat: EG Wzdłuż Nilu 31.08-14.09 - rewelacja! EG Wzdłuż Nilu 31.08-14.09 - rewelacja! Wróciłam z programu Egipt wzdłuż Nilu z Rainbow 31.08-14.09 i polecam ten program i to biuro. Jak na razie już się wybieram na kolejny urlop również z Tęczowym. Najpierw tło: jestem najogólniej mówiąc trudnym klientem dla biur podróży, bo trochę po świecie objeżdżona, wiem czego oczekuję, w Egipcie nie po raz pierwszy i ze sporą wiedzą (tak skromnie ;)). I z tej perspektywy Rainbow Tours polecam z całą odpowiedzialnością! Organizacyjnie było świetnie, obie pilotki naszych grup tj. Marta i Beata bardzo profesjonalne, sympatyczne i pomocne. Po prostu rewelacja - a myślałam że po poprzednim moim pobycie w EG z innym renomowanym biurem już mnie niewiele pozytywnie zaskoczy. Skrótowo o proponowanych fakultetach: z Luksoru odbyły się lot balonem nad Zachodnim Brzegiem (fajnie :)) oraz wyjazd do Abydos i Dendery (YES!!!), ponadto zwiedzanie Zachodniego Brzegu tj. Medinet Habu, Deir el-Medina i Doliny Królowych. Z Asuanu oczywiście Abu Simbel oraz wioska nubijska (tu camele). Z Kairu zorganizowane zostały wyjazdy do Aleksandrii oraz na Kanał Sueski. W Hrg proponowane były wypady na Giftun na nurkowanie głębinowe i powierzchniowe oraz wyjazdy do wioski beduińskiej jeepami i quadami. Ważna informacja: nam się udało załatwić wyjazd do Abydos i Dendery dzięki szerokiej akcji propagandowej żeby zachęcić kolejne 8 osób, ale przede wszystkim dzięki dobrym chęciom i staraniom obu naszych pilotek i wreszcie zebraniu 10 zapaleńców z 2 grup (łącznie prawie 80 osób). A dowiedzieliśmy się tuż przed powrotem do PL, że wkrótce ten fakultet ma być w stałej ofercie Rainbow. W tym miejscu także wielkie podziękowania dla Samiego, który był naszym przewodnikiem w Abydos i Denderze. Sami przerósł wówczas swą własną legendę - po prostu chapeau bas!!! Nie mam zamiaru opisywać poszczególnych dni pobytu, oczywiście cały program został zrealizowany jak należy. My akurat ustawiliśmy sobie zwiedzanie na max, i muszę powiedzieć że organizacyjnie i logistycznie było wszystko zorganizowane bardzo dobrze. Np. wracając z lotu balonem o poranku, bus zabierający nas do Abydos zgarnął nas po drodze, o czym nawet nie wiedzieliśmy na początku, a opiekujący się nami Egipcjanie dokładnie wiedzieli kogo i gdzie odstawić. cdn. Temat: Tunezja taniej... Tunezja taniej... Mam do sprzedania bony rabatowe Travelplanet o wartości 100 PLN. Mogę za 50 zł sprzedać 1. Kupon ma wartość 100 PLN. 2. Kupon jest ważny do 31.03.2007. Po tym terminie nie będzie można wykorzystać kuponu. 3. Kupon może być realizwany na wszystkie imprezy turystycze na serwisie Travelplanet.pl S.A. z wyłączeniem: biletów lotniczych, noclegów hotelowych, ofert biur podróży: TUI, Neckermann, ScanHoliday Travel, Triada, Ecco Holiday. Promocja dotyczy imprez zarezerwowanych i opłaconych w całości zgodnie z Warunkami Uczestnictwa określonych touroperatorów oraz Zasadami Rezerwacji Traveplanet.pl S.A. w okreśie ważności kuponu. 4. Przy jednej rezerwacji może zostać wykorzystany tylko jeden kupon. Kuponów nie można łączyć ze sobą oraz z innymi kuponami Travelplanet.pl S.A. 5. Wykorzystując kupon można go łączyć ze wszystkimi promocjami Tour Operatorów. 6. Kupon nie podlega wymiany na gotówkę. 7. Przy rezygnacji Klienta z wyjadu, zmiany rezerwacji lub nie dokonaniu pełnej wpłaty w określonym przez Warunki Uczestnictwa dla danej imprezy turystycznej terminie, wartość kuponu Travelplanet ni jest wliczana w koszy rezygnacji lub zmiany rezerwacji. Zapraszam chetnych na maila : mediterraneo1978@gazeta.pl lub lukaszm1000@interia.pl Jestem z Wrocławia. Proponuje dokonac transakcji w biurze Travelplanet - bedziecie miec 100-proc. gwarancje ze sprzedalem cos, co faktycznie daje rabat. Jesli myslisz o Tunezji, Egipcie, Kanarach czy juz o nartach, to rabat zawsze sie przyda. Aha, Travelplanet ma do wyboru ok. 50 biur - np. Orbis, Oasis, Sun and Fun, Viva Tours, Exim, Rainbow Tours, Itaka. Temat: Turcja (hotel swet+triada=dno) ja tez niedano 28.06 wrocilam z turcji bylam ta m z biurem triada/zgroza/jyz na poczatku po wplaceniu w styczniu 40% zalicki pwinnam sie zorientowc ze to jedno wielkie oszustwo ale wplacilam pieniadz po pani z biura trave@net ul.marszalkowska140 w warszawie zapewnila mnie ze jest jeszcze wczesnie i oterminie lotu ilnii lotniczych jakimi polecimy zawiadomia mnie telefonicznie wpolowie maj.nie zawiadomili telefonowalam ,odwiedzalam biuroniktnic nie widzial .wyjezdzalismy 13.06 nie wiadomo kidy do 10.06 nikt mnie nie powiadomi wreszcie osobiscie poszlam 10.06 rano do triad terz juz wiem dlaczego nic nie mowia wczesnij bo lot byl owszem 13.06 ale o godz.23.55 na miejscu w hotelu kivil cim bylismy o godz.7.00 ale 14.06 przywitala nas rezydentka p .malgosia/mow gosia bo turcy inaczej nie rozumieja/dajac nam do zrozumienia ze jestesmy lekko uposledzeni i nie warto nam mowic za duzo bo itak nie zrozumiemy.jedzenie obrzydliwe nie jestesmy zbyt wymagajacy duzo podrozujemy zgadzamy sie na rozne niedogodnosci ale to co nam zaoferowala triada to jakis horror nie sprzatany pokoj ,nie wymieniane reczniki ,na basenie rządy przjeli anbglicy/4osoby/ktorzy nie byli goscmi hotelu/od rana rozkladali reczniki na 4 lezakacch unimozliwiajac innym z ich korzystania isami tez na nich nie lezeli.ale co tam nawieksza atrakcja dla nas to slonce nie zawodlo nas w 100%wyciecki najlepiej korrzystac z tureckich biur podrozy my bylismy w miescie Marmaris jezdzilsmy z biura HACO TOUR u Suzy raz pojechalismy na wycieczke proponowana przez triad 2 razy drozej i po co przeplacac .wylt na bilecie 28.06 godz.4.50a juz 27.06.kazano nam opuscic pokoje zglosilismy rezydentce/iza szklarska /ze nie opuscimy pokoi do czasu transferu na lotnisko ale ona bezradnie rozlozyla rece ona tez miala klpoty z tiad nie wyplacili jej pieniedzy za przepracowany miesiac bo chciala z nimi rozwiazac umowe i pracowa w innej firmie .oczywiscie polacy juz tacy sa pokornie zaplacili po 15 euro zeby pozostac w pokojach my nie mimo krzykow recepcjonisty ktory nagle nie rozumial nawet po angielsku ludzie bali sie ze wlasciciel hotelu wezwie policje jesli nie zaplca amy nie czekalismy na rozwoj wyda rze n rodzina w polsce zawiadomila tride co sie dzieje zostalismy w pokoju ale nie oto chodzi pojechalismy tam w innym celu anie krecic horror.zegnaj triado juz w zeszlym roku byly wiesci ze pdniesz i to chyba prawd POLECAM RAINBOW TOURS bylismy z nimi w ubieglym roku na rodo za takie same pieniadze bylo fantastycnie Temat: witamy Fischera "Puls Biznesu" 23/11 Turystyka ratuje Grupa touroperatorów pomoże spółce powstać z kolan. Exim, Triada i Rainbow obejmą blisko 34 proc. udziałów. Najbliższe miesiące zdecydują, czy reanimacja Fischer Air Polska (FAP) się powiedzie. W akcję ratunkową zaangażowało się aż 16 podmiotów, w tym cztery biura podróży: Exim Tours wraz z zależną spółką internetową lastminute.oferty (obejmą 23,7 proc. udziałów), Triada i Rainbow (razem 10 proc). Udziały dotychczasowego inwestora Cash Flow spadną z 71 do 27 proc. Pozostałe walory będą należeć do konsorcjum Krzysztofa Moski. W jego skład wchodzi Lentex (producent wykładzin), w którym giełdowy inwestor ma udziały. Czarterowe szanse To pierwszy tego typu przypadek w Polsce, gdzie biura podróży wykazują takie zaangażowanie. Ich przedstawiciele zgodnie twierdzą, że na naszym rynku jest za mało samolotów wykonujących czartery. Pobudki naszej decyzji o pomocy dla Fischera są oczywiste. Jako największy touroperator w Polsce musimy dbać o to, by na rynku nie było luki w przewozach czarterowych. Na świecie tacy przewoźnicy radzą sobie całkiem nieźle. Jest szansa, że u nas będzie tak samo. Rynek turystyczny się rozwija i zapotrzebowanie na transport lotniczy rośnie wraz z nim. Powodzenie zależy od racjonalnych decyzji zarządu twierdzi Marek Markiewicz, wiceprezes Triady. Podobnego zdania jest Muhamed Ellili, prezes Exim Tours. Przygotowaliśmy bogaty program na następne sezony, zaś większość naszej oferty chcemy realizować z Fischerem. Zaangażowanie kilku touroperatorów może zdecydować o powodzeniu przedsięwzięcia. To po prostu gwarancja realizacji usługi mówi Muhamed Ellili. Brazylijska inauguracja Ostatecznie Fischer wystartuje z kapitałem podwyższonym z 12 do 34,4 mln zł. Najpierw musimy odzyskać koncesję, licencję i samolot. Rozpoczynamy też przygotowania do uzyskania kolejnych pieniędzy. Prawdopodobnie będą to dopłaty obecnych inwestorów. Jeszcze w grudniu chcemy podwyższyć kapitał do minimum 40 mln zł przyznaje Krzysztof Szymański, dyrektor finansowy Fischera. O przyszłości firmy zdecydowała informacja australijskiej firmy AWAS o leasingu samolotu, który w pierwszy lot po reanimacji firmy ma wystartować już 18 grudnia do Brazylii. Kolejne maszyny mają się pojawić w kwietniu i czerwcu, choć przedstawiciele operatora już myślą o kolejnych. Przypomnijmy, że dwa samoloty z których korzystał Fischer, zatrzymało PP Porty Lotnicze (PPL) jako zabezpieczenie zobowiązań sięgających 2,8 mln zł. Do akcji wkroczył AWAS, który postanowił sam uregulować należności względem PPL i odzyskać maszyny. Temat: Bon Travelplanet 100 zł za 50 zł sprzedam Bon Travelplanet 100 zł za 50 zł sprzedam Mam do sprzedania bony rabatowe Travelplanet. Kupon Travelplanet.pl o wartości 100 PLN 1. Kupon ma wartość 100 PLN. 2. Kupon jest ważny do 31.03.2007. Po tym terminie nie będzie można wykorzystać kuponu. 3. Kupon może być realizwany na wszystkie imprezy turystycze na serwisie Travelplanet.pl S.A. z wyłączeniem: biletów lotniczych, noclegów hotelowych, ofert biur podróży: TUI, Neckermann, ScanHoliday Travel, Triada, Ecco Holiday. Promocja dotyczy imprez zarezerwowanych i opłaconych w całości zgodnie z Warunkami Uczestnictwa określonych touroperatorów oraz Zasadami Rezerwacji Traveplanet.pl S.A. w okreśie ważności kuponu. 4. Przy jednej rezerwacji może zostać wykorzystany tylko jeden kupon. Kuponów nie można łączyć ze sobą oraz z innymi kuponami Travelplanet.pl S.A. 5. Wykorzystując kupon można go łączyć ze wszystkimi promocjami Tour Operatorów. 6. Kupon nie podlega wymiany na gotówkę. 7. Przy rezygnacji Klienta z wyjadu, zmiany rezerwacji lub nie dokonaniu pełnej wpłaty w określonym przez Warunki Uczestnictwa dla danej imprezy turystycznej terminie, wartość kuponu Travelplanet ni jest wliczana w koszy rezygnacji lub zmiany rezerwacji. Zapraszam chetnych na maila : mediterraneo1978@gazeta.pl Jestem z Wrocławia. Proponuje dokonac transakcji w biurze Travelplanet - bedziecie miec 100-proc. gwarancje ze sprzedalem cos, co faktycznie daje rabat. Jesli myslisz o Egipcie, Kanarach czy juz o nartach, to rabat zawsze sie przyda. Aha, Travelplanet ma do wyboru ok. 50 biur - np. Orbis, Exim, Rainbow Tours, Itaka. Temat: Egipt taniej... Egipt taniej... Mam do sprzedania bony rabatowe Travelplanet. Kupon Travelplanet.pl o wartości 100 PLN sprzedam za 50 zł. 1. Kupon ma wartość 100 PLN. 2. Kupon jest ważny do 31.03.2007. Po tym terminie nie będzie można wykorzystać kuponu. 3. Kupon może być realizwany na wszystkie imprezy turystycze na serwisie Travelplanet.pl S.A. z wyłączeniem: biletów lotniczych, noclegów hotelowych, ofert biur podróży: TUI, Neckermann, ScanHoliday Travel, Triada, Ecco Holiday. Promocja dotyczy imprez zarezerwowanych i opłaconych w całości zgodnie z Warunkami Uczestnictwa określonych touroperatorów oraz Zasadami Rezerwacji Traveplanet.pl S.A. w okreśie ważności kuponu. 4. Przy jednej rezerwacji może zostać wykorzystany tylko jeden kupon. Kuponów nie można łączyć ze sobą oraz z innymi kuponami Travelplanet.pl S.A. 5. Wykorzystując kupon można go łączyć ze wszystkimi promocjami Tour Operatorów. 6. Kupon nie podlega wymiany na gotówkę. 7. Przy rezygnacji Klienta z wyjadu, zmiany rezerwacji lub nie dokonaniu pełnej wpłaty w określonym przez Warunki Uczestnictwa dla danej imprezy turystycznej terminie, wartość kuponu Travelplanet ni jest wliczana w koszy rezygnacji lub zmiany rezerwacji. Zapraszam chetnych na maila : mediterraneo1978@gazeta.pl lub lukaszm1000@interia.pl Jestem z Wrocławia. Proponuje dokonac transakcji w biurze Travelplanet - bedziecie miec 100-proc. gwarancje ze sprzedalem cos, co faktycznie daje rabat. Jesli myslisz o Egipcie, Kanarach czy juz o nartach, to rabat zawsze sie przyda. Aha, Travelplanet ma do wyboru ok. 50 biur - np. Orbis, Exim, Rainbow Tours, Alfa Star,Itaka. Temat: Egipt - Wzdluz Nilu - z Rainbow Tours Tydzień temu wróciliśmy z Rejsu. To pierwsza wyprawa z Rainbow Tours i po różnych doświadczeniach z innymi biurami tu byłam pozytywnie zaskoczona. Wszystko elegancko dograne organizacyjnie. Co do statku miał być 4 gwiazdkowy a dostaliśmy 5-cio... Bardzo przyjemna podróż, all inclusive się przydało niewątpliwie... przy kolacjach szczególnie..;). Pociąg z Asuanu do Kairu wygodny choć brudno nieco było, WC dla odważnych ;). Fotele lotnicze bardzo wygodne, 12 godzin przespane, minęło szybko. Nasza grupa była w dwóch wagonach, bagaże wszystkie mieliśmy przy sobie. Wiem, że była opcja dla wygodnych i różniła się od tej dokładnie tym powiedziała Pani w biurze. Szczerze powiem, że nie wiem co lepsze. To objazdówka, my korzystaliśmy ze wszystkiego co się dało i było dość intensywnie. Niektórzy na to narzekali (nie wiem czemu)Wczesne wstawanie o 4-5, ale warto było...ostatnie 3 dni w Hurgadzie mimo wypraw na nurkowania nieco nas nudziły... byliśmy w Empire - 3* ale bardzo mocne, czysto, dobre jedzenie, 2 baseny, ładna plaża. Generalnie to wyprawa dla tych, którzy wolą zwiedzać niż leżeć na leżaku i pić piwko. Wersja dla wygodnych może nieco mniej intensywna ale bardzo podobna Co do hoteli, to w Hurgadzie Empire, w Kairze Mayorca (3* ale standard jednak niższy nieco niż Empire), statek Orchestra - 5* - bardzo pozytywne... czysto, super bar, imprezy wieczorkiem, basenik, jedzenie bardzo dobre. Co do "zemsty faraona" to rzeczywiście przypadków było dużo ale lekarz był cały czas z nami i można go było odwiedzić bez płacenia gotówką - ubezpieczyciel się z nim rozlicza bezpośrednio (duży plus dla biura). Nam się upiekło jako nielicznym..:) no ale po każdym posiłku wypijaliśmy 50 czystej wódeczki :)... poza tym jeszcze w Polsce kupiłam Nifuroksazyd i zaraz na miejscu Antinal - tu potwierdzam, że polski lek to to samo co Antinal tylko o połowę słabszy...potwierdził mi to lekarz jak również skład wypisany na ulotkach... więc oprócz wódeczki po kilku dniach zapobiegawczo braliśmy co drugi dzień ten słabszy lek a jak czuliśmy, że żołądek coś tam szaleje lekko to Antinal... no i się udało...:) Generalnie wyprawa była bardzo udana, Egipt mnie pozytywnie zaskoczył , więc polecam tę wyprawę wszystkim, którzy lubią podróże...:) Temat: Polacy pokochali egzotykę. Polacy pokochali egzotykę. Polacy pokochali egzotykę Autor: Joanna Cabaj 09-05-2008 Biura podroży liczą na rekord sprzedaży. I planują inwestycje. Triada idzie na giełdę po pieniądze na ekspansję zagraniczną, a Itaka zamierza uruchomić własną firmę czarterową – W tym roku sprzedamy wycieczki za ponad 500 mln zł – zapowiada Piotr Zawistowski, prezes Triady. Wzrost o ok. 70 proc. rocznie jest możliwy. Dotychczas w 2008 r. sprzedaż spółki zwiększyła się o 300 proc. – Myśleliśmy, że ubiegły rok był rekordowy, ale wszystko wskazuje na to, że wzrost sprzedaży w tym roku będzie jeszcze większy – potwierdza Piotr Henicz, członek zarządu Itaki. W ciągu czterech pierwszych miesięcy tego roku firma miała obroty średnio o 100 proc. wyższe niż rok wcześniej. Podobną dynamikę odnotowało w I kwartale Rainbow Tours. – Przez cały ubiegły rok wysłaliśmy na wakacje 101 tys. osób, do końca kwietna było ich już ponad 91,3 tys. – mówi Małgorzata Kozakowska z biura Alfa Star. Na przyszły rok firma planuje m.in. uruchomienie wycieczek w nowych kierunkach oraz kolejnych salonów sprzedaży. – Na egzotyczne wycieczki czarterowe jeździ tylko ok. 3 proc. Polaków, podczas gdy średnia dla Europy Zachodniej to 25 proc. Mocny złoty oraz znaczące podwyżki płac dają duży impuls do podróżowania – wyjaśnia Piotr Zawistowski. Triada przygotowuje się do debiutu giełdowego. Wybrała już doradcę – Capital Partners. Debiut ma się odbyć pod koniec roku. Spółka nie zdradza, ile środków chce pozyskać. Wiadomo, że głównym celem będzie ekspansja na kraje Europy Środkowo-Wschodniej. – W grę wchodzą przejęcia lub założenie własnej spółki. Nie będziemy natomiast przejmować żadnego biura w kraju. Przy obecnej koniunkturze raczej nie znajdzie się nikt, kogo można byłoby kupić po interesującej nas cenie – wyjaśnia Zawistowski. Ambitne plany ma też Itaka, która chce się uniezależnić od Centralwings. – Rozmawiamy z firmą, która zajmuje się czarterami na całym świecie. Chcemy w ciągu kilku miesięcy wspólnie założyć spółkę, która będzie to robić w Polsce – zapowiada Piotr Henicz. Nie chce na razie podawać kosztów przedsięwzięcia, ale w grę wchodzi wzięcie w leasing kilku samolotów. Źródło : Rzeczpospolita Temat: B.P. Triada - kpina z klientów Ja tez bylem w hotelu La Perla w srodku lipca, no i wiem, ze jest mozliwosc zalatwienia sobie pokoju na ostatni dzien(kosztuje to 70 funtow, a nie 80 dol). Z pokoju wykwaterowalismy sie o godzinie 2.30 w nocy, pol godz przed zbiorka do odlotu. Trzeba to jednak zalatwic samemu, chociaz i rezydentka z tego co wiem takze pomagala innym. Z naszego turnusu WSZYSCY, ktorzy chcieli dostac pokoj, dostali go. Niektorzy jednak wola ponarzekac, jakby nie wiedzieli o ktorej godzinie jest przylot i wylot. Tak to juz Triada zorganizowala w tym sezonie, no i mozna sie z tym pogodzic i wykupic u nich wycieczke, lub mozna sobie pojsc do konkurencji i wykupic inna impreze. Poza tym leciala z nami takze grupa Rainbow Tours, wiec nie tylko jest to kwestia Triady. Wnioskuje, ze zalatwienie czegokolwiek samemu przekracza mozliwosci niektorych ludzi. Swoja droga, to po prostu trzeba wiedziec z kim i jak rozmawiac. Wszystko trzeba miec na papierze, oplacone jak najwczesniej to mozliwe. No i najwazniejsze - niczego nie zalatwiac z burakiem z recepcji o imieniu SAYED, z ktorym sam mialem wiele niemilych sytuacji, problemow. Trzeba gadac z Moamenem - bardzo sympatyczny czlowiek, otwarty, choc niewiele moze, a najlepiej z managerem - taki lysawy wysoki, ma 27 lat. b. sympatyczny(chyba George). A pani tersyn46 to polecam, zeby napisala jeszcze pisemna skarge do PKP, ze pociag byl brudny i zatloczony. Transport na i z lotniska z reguly zalatwia sie na wlasna reke. Jak kto sobie zaltwi, tak ma! NIE nalezy zapominac, ze biura podrozy lataja lotami czarterowymi, ktorych godziny lotow moga sie zmieniac, najczesciej nie z winy samego biura, lecz przewoznika. Tym bardziej, ze chyba nie musze nikomu przypominac co zrobila Air Polonia jakies 2 miesiace temu. Podsumowujac ten watek i pare innych nt. wiz za 18 $ nasuwa mi sie jedna refleksja - niektorzy po prostu uwielbiaja sie uzerac, z wszystkimi o wszysto, o 3 dolary, o rozliczenia. Mimo ze wszystko to jest w wymienione w katalogu, to niektorzy i tak beda sie uzerac, dla zasady. Skapstwo, brak kultury i tyle. Jak ktos placi ponizej 2 tysiecy za 2 tygodnie w Egipcie i ma pretensje o wszystko, wylot, pokoj, jedzenie, ze biuro chcialo na nim nieuczciwie(!!)zarobic 3 dolary to mi sie nogi uginaja. To na czym ma zarobic??? Ponadto takie osoby jeszcze podburzaja inne, tworza sie jakies bunty, komitety strajkowe czy cos w podobie. A to sa wakacje na ktore czlowiek jedzie odpoczac od afer, wszechobecnych krzykow i klotni. Niestety w naszym narodzie chyba sie zagniezdzil lepperyzm na dobre. Co wy na to? Temat: Zjednoczone Emiraty Arabskie Niestety jak to Triada,lokują w najtańszych "4-gwiazdkowcach"(i innych standardach hoteli) na zadupiu wykupując najtańsze pokoje w każdym z hoteli,stąd taka niska cena,coś za coś.. Niestety trudno się spodziewać czegoś innego po Triadzie:( a na dodatek czasami bezczelnie dodają większą ilość gwiazdek niż hotel rzeczywiście ma.. Ja liczyłem tylko na to,żeby mieć łóżko,stolik i łazienkę w pokoju niby hotelu "5-gwiazdkowego"u Triady,czyli u niemieckiego TUI miałby może z 2, maksymalnie 3 gwiazdki tak jak to ma miejsce np.z Hilton Ras al Khaimah. Żaden z hoteli na trasie nie znajduję się w centrum tylko leży na obrzeżach a o noclegu w Dubaju czy Abu Dhabi można zapomnieć. Żeby tylko hotele były głównym problemem na tej wycieczce... Większość którzy byli na tym objeździe napewno wie o czym mówię. Jednak tym co piszę wcale nie mam zamiaru zniechęcać innych do odwiedzenia ZEA i Omanu! miejsca są piękne i niezwykłe. Wyjazd ten nauczył mnie jednej rzeczy: czasem warto dopłacić trochę kasy, nie łasić się na każdą zaoszczędzoną złotówkę i wyszukiwać najtańszego biura z najgorszą jakością usług,hoteli itp. W końcu przeciętny człowiek na urlop wyjeżdża raz w roku i dlaczego ma się wtedy wkurzać,musieć się wykłócać o wszystko,nawet o należące się miejsce w hotelu (!!!) i czasem przebywać w spartańskich warunkach?? W następnym roku jadę albo z jakimś w miarę dobrym polskim biurem podróży jak Itaka,Rainbow Tours,Orbis lub niemieckim TUI lub Neckermannem. Zapłacę więcej ale przynajmniej przyjemnie i bezstresowo spędzę swoj długo oczekiwany urlop mając pewność,że dostanę to za co zapłaciłem. PS. Poza tym Triada mogła powiedzieć,żeby na ostatni dzień zabrać ze sobą jakiś śpiwór,poduszkę itp.na koczowanie na lotnisku a wcześniej na ulicach od 11-12 w południe do 22 w nocy! Temat: Houda Beach & Golf Club Houda Beach & Golf Club autor: Krystian, wakacje.pl Nieco ponad tydzień temu wróciłem z hotelu HOUDA BEACH & GOLF CLUB i chciałbym Państwu nieco przybliżyć tą baze :) ## Podstawowe informacje ## 1.) Czas pobytu - 16 - 24 Maja 2006r. 2.) Hotel - HOUDA BEACH & GOLF CLUB 3.) Biuro podróży - RANIBOW TOURS 4.) Wylot - Katowice/Pyrzowice 5.) Przewoźnik - TUNISAIR ## 1 - Wylot i odprawa na lotnisku ## Polskie lotnisko w Pyrzowicach. Całość dobrze przygotowana przez biuro podróży Rainbow Tours. Rezydentka po kolei wyjaśniła gdzie przechodzić z bagażami. Cały proceder wykonywany bardzo skrupulatnie, bez pośpiechu. Czas pozwolił na "zwiedzenie" sklepu wolnocłowego. Samolot został opóźniony o 1 godzinę, o wszystkie zmiany można zapytać w informacji. Przewoźnik - TUNISAIR. "Przeżycia" związane z podróżą samolotem zależą w głównej mierze od pilota. Przy starcie i osiąganiu wysokości mogą wystąpić lekkie zawroty głowy. Lądowanie bardzo profrsjonalne, prawie niewyczuwalne przez pasażerów. Cała podróż trwa 2h 25 minut :) ## 2 - Odprawa RAINBOW TOURS na lotnisku w Tunisie ## Po wylądowaniu udajemy się na odprawe na lotnisku w Tunisie. Mały zamęt z bagażami, ale po krótkiej chwili pojawia się rezydentka i kieruje do biurowego busa, który zawozi klientów do ich hoteli. Podróż trwa 2h 30 minut. :) ## 3 - Procedury hotelowe ## W hotelu dostajemy do wypełnienia specialną ulotkę "urlopowicza". Wpisujemy swoje dane, a następnie oddajemy kartę do recepcji. Bagażowy wnosi torby i kieruje do pokoju. Dobrym gestem z naszej strony powinno być zostawienie 1 DINARA (~ 2,30 zł) napiwku. Pokoje z TV, łazienką, balkonem. Za dopłatą pokój z widokiem na morze. Klimatyzacja działa TYLKO i WYŁĄCZNIE w sezonie. Tłumaczenie personelowi nic nie da :) ## 4 - Oferta ALL INCLUSIVE i inne udogodnienia ## W ofercie ALL INCLUSIVE mamy wyżywienie w formie bufetu. Stos potraw do wyboru. Ogólnie nie da się być głodnym i spragnionym :) Animatorzy ciągle zapraszają do wspólnej zabawy - AquaAerobic, Darty, piłka wodna, siatkówka, Dance Club, piłka nożna, ping-pong oraz wiele wiele innych. Wieczorem ShowTime w dyskotece. Drinki nie tylko niskoprocentowe ;) ## 5 - Wylot z Tunisu ## Na lotnisko wyjazd spod hotelu busem biura podróży. Na miejscu nieco pośpiechu. Jak się później okazuje bezpodstawnego. Procedura identyczna jak w Katowicach. _____________________ Prawdy i mity o Tunezji : - nie potrzeba brać całej apteczki leków. Lekarz w hotelu jest 24h/dobę. - biegunka i gorączka to naturalny obiaw zmiany klimatu (chociaż nie doznałem żadnej z tych przypadłości :) ) - Arabowie są baardzo uprzejmi. Na każdym kroku uśmiechają się i pytają "jak siem masz kochane" (w przypadku kobiet) - w mieście nie należy się zagłębiać w rejony bazaru (niektórzy Arabowie są nachalni, jednak nie przesadnie i będą starać się namawiać do kupna ich towaru uznając nas za bogaczy) - komplementy najlepiej kwitować uśmiechem :) - "akwizytorzy" chodzący po hotelowej plaży są otwarci na wszelkie propozycje obniżki ceny :] Jeżeli chcemy coś kupić najlepiej "wyczekać" aż handlowiec zejdzie do zadowalającej nas ceny :) - do porozumiewania się wystarczający jest podstawowy angieski, francuski, niemiecki, rosyjski lub arabski ;) - panie sprzątaczki nie pogniewają się gdy zostawimy kilkakrotnie 1 DINARA napiwku :) _____________________ W razie chęci zobaczenia zdjęć, lub dodatkowych informacji proszę o kontakt pod numerem gg 2321454 :) Ogólnie oferte oceniam na 5/6 :) Pozdrawiam - Krystian 15 lat z Sosnowca :) Temat: Artykuł o reklamacjach w Pulsie Biznesu cz.1 Artykuł o reklamacjach w Pulsie Biznesu cz.1 Plemnik w basenie Jacek Konikowski 31.10.2008 08:22 Czytaj komentarze(3) Zobacz na forum ({PostCount}) Nie wiadomo, śmiać się czy płakać. Wiele reklamacji klientów biur podróży to niewyczerpalne źródło humoru. Lato minęło. Biura podróży podliczają zyski lub straty. I rozpatrują otrzymane od klientów skargi oraz reklamacje. Stanowią one nieodzowny element ich działalności. Co roku wpływa ich mnóstwo, zapewniając także nam, dziennikarzom, wiele roboty. Tym razem nie będziemy okładać touroperatorów po brzuchu. Choć ten i tak zaboli, ale ze śmiechu. Przyjrzymy się najbardziej nietypowym, zaskakującym i najśmieszniejszym skargom, jakie wpłynęły od niezadowolonych klientów. Bo ze szczęśliwym klientem jest jak ze słońcem na Islandii. Bywa. Babki z piasku Niektóre skargi od lat krążą po branży niczym nieśmiertelne legendy. Niewątpliwym numerem jeden jest skarga klientki, która po powrocie z wycieczki do Turcji domagała się od pewnego biura z Warszawy rekompensaty za to, że jej córka "zaszła w ciążę z powodu żywych plemników pływających w basenie hotelowym". Specjaliści są jednak zdania, że klientce bardziej mogło zaszkodzić przebywanie poza nim. Zwłaszcza w Turcji. Salwy śmiechu, ale też niedowierzania, wzbudza skarga i żądanie odszkodowania pewnej klientki, która obwiniała biuro podróży za to, że przeziębiła się w trakcie lotu do Maroka, i przez to cały pobyt musiała chorować. Powód? Jej zdaniem w samolocie był przeciąg, gdyż "ktoś złośliwie otwierał okna". Przy takich kwiatkach wytarte guziki w pilocie od TV, brak kotleta schabowego w hotelowej restauracji w Syrii czy obecność wodorostów w morzu są jak ukłucie komara. Ale są. Wakacyjną labę w Tunezji kilku klientów portalu Wakacje.pl przyćmiła: "bardzo mała liczba gości hotelowych (obłożenie w granicy 20 proc.), przerywana kilkudniowymi pobytami mieszkańców krajów arabskich". Gdy jednym doskwierała samotność, innym brakowało czego innego. Kilku panów skarżyło się pracownikowi portalu, że: "problemem, jak to w całej Tunezji, jest dla Polaka brak porządnego piwa i mocnych trunków. Należy zabierać z bezcłówki zapas!". No, a gdzie w tym czasie był kelner z żywcem? Zresztą wydaje się, że panowie i tak łatwiej i z większą godnością niż panie znoszą urlopowe trudy. Jedna z klientek krakowskiego biura podróży skarżyła się, że piasek na plaży Kleopatry w Turcji "kompletnie nie nadawał się do robienia babek". Co tam piasek! Dwie klientki portalu Wakacje.pl reklamowały urlop w Turcji tymi słowami: "nie dostałyśmy drugiego dania, bo nie zjadłyśmy ze swoich talerzy wszystkich nałożonych wcześniej potraw". Dwóm innym turystkom doskwierała obecność os przy hotelowym basenie dla dzieci. Żadna jednak nie miała dzieci. Co też delikatnie podkreśliło biuro w odpowiedzi na powyższą reklamację: "Przepraszamy, jeśli obecność os była dla Pań niedogodna mimo braku własnego potomstwa; prosimy jednak o wyrozumiałość w tej kwestii, gdyż była to okoliczność niezależna od naszego biura". Tym, czym osy były dla obu pań, tym brak czepka kąpielowego dla pewnego pana. — Klient po powrocie z wycieczki do Turcji złożył skargę na brak czepków kąpielowych w wyposażeniu łazienki. Problem w tym, że pan był kompletnie łysy — wspomina Paulina Pińkowska z Rainbow Tours. Biuro sprawę załatwiło jak się patrzy, i klientowi odpowiedziało w te słowa: "Prosimy przyjąć nasze przeprosiny, jeśli brak czepków kąpielowych na wyposażeniu łazienki był dla Pana przykrym zaskoczeniem; niestety, nie możemy przyznać Panu z tego tytułu żadnej rekompensaty, gdyż w katalogowym opisie wyposażenia pokoju (i łazienki) w owym hotelu nie gwarantujemy, że będą w nich czepki kąpielowe. Zwrócimy się jednak do kierownictwa tego hotelu z prośbą o rozważenie możliwości wprowadzenia czepków kąpielowych do wyposażenia hotelowych pokoi". źródło: www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=49b8faa1-011a-4ab6- a40f-9caa910d8d6d Temat: Rainboiw Tours Francja- Paryż, Zamki Nad Loarą i M Rainboiw Tours Francja- Paryż, Zamki Nad Loarą i M Rainboiw Tours Francja- Paryż, Zamki Nad Loarą i Mt. St. Michel Francja jest piękna, warta zobaczenia, ale nie z biurem rainbow tours. Sam program wycieczki jest ciekawy, transfer do autokaru z rożnych miejscowości został sprawnie przeprowadzony, standard hoteli w których się nocowało tez był przyzwoity. Jednak biuro powinno rozsądniej dobierać pilotów. Pilotka wycieczki Paryż miasto Marzen nie znała w ogóle języka francuskiego! A pilot wycieczki Francja- Paryż, Zamki Nad Loarą i Mt. St. Michel ,pan Grzegorz jest niepoważną osobą. Ale po kolei. Dojazd od granicy polski do Orleanu trwał o 3 godz. dłużej niż planowano, były korki na drodze to oczywiste, ale to ze autokar zabłądził i ponad dwie godziny jeździliśmy po jakiś wioskach, nie słysząc od pilota ani słowa wyjaśnienia jest chyba niepoważne. Dojechaliśmy do hotelu około godziny 16 i pilot poinformował nas tylko, ze w pierwszym dniu nie będzie realizowany program, zostanie on przerzucony na dzien następny ( kosztem zamków). Rozumiem ze kierowcy musieli odpocząć, ale jest komunikacja miejsca a cala wycieczka wołała jechać do miasta niż przez cale popołudnie i wieczór siedzieć w pokoju wielkości 5 m2 w którym znajdowały się 3 łóżka, a włączenie równocześnie tv i ładowarki do komórki owocowało wyłączeniem prądu!. No ale do pilota nic nie docierało, on był zmęczony, i dlatego wszyscy musieliśmy siedzieć w hotelu. Pilot podał tylko swój numer komórki,nie podając nr do ambasady, lub centrali biura podróży, wiele osób nie miała roamingu, a w żadnym hotelu nie podał nikomu nr swojego pokoju w razie nagłego wypadku. Kolejna nieciekawa sytuacja zdażyła się gdy 20 km do Wersalu jechaliśmy 3.5 godzin, a wracaliśmy niecałe pół godziny, chociaż pilot był tam już 20 razy (usłyszeliśmy to od niego na samym początku). Od pilota nie usłyszeliśmy ani słowa przepraszam, ani wyjaśnienia czemu dojazd trwał tak długo. Pytany zbywał nas słowami „ma pan/pani rację”. Pod bramom wersalu po prostu nas zostawił dając 3 godz czasu. Panował tam wielki chaos, kupa turystów, wiele możliwych dróg zwiedzania, próbowaliśmy to jakoś ogarnąć sami tracąc czas zwiedzania bo pilota to nie interesowało co się z grupą dzieje. Pilot wykonywał minimum swojej pracy, po prostu wiózł na miejsce, dawał bilety i informował o godzinie powrotu. Nie opowiadał o Paryżu, tylko raz pokusił się by nam opowiedzieć co widzimy gdy jechaliśmy jedną z ulic. Sytuacji w których widać było jego niekompetencje było wiele. Jadąc metrem nie przewidział ze musi mieć drobne dla 46 osób a kasy o 8 godz są zamknięte i półtorej godziny czekaliśmy żeby je otworzyli czekając na dworcu na metro, zorganizował wycieczkę nocny Paryż nie dajcie się na to nabrać!!!! Pobrał po 10euro, sam poszedł na kabaret moulin rouge, nie informując ze on się na to zwiedzanie nie wybiera a osoby w autobusie będą jeździły z kierowcami, którzy nie znali miasta ( 10 razy objeżdzali w koło plac concorde), nie znali również francuskiego, a na nocne zwiedzanie pojechały osoby niepełnoletnie. Dano czas wolny pol godziny na placu Concorde, a później po prostu ruszyli nie licząc osób w autobusie, trzeba się było samemu pilnować. Zwiedzanie nocnego paryża miało trwać 2 godziny tymczasem już po 1.5 godziny kierowcy stanęli pod kabaretem informując ze to koniec objazdu i możemy siedzieć i czekać na pilota i osoby które poszły na kabaret. Nie dajcie się nabrać na ta wycieczkę! Dwie osoby spóźniły się 5 minut na zbiórkę, pilot planował je zostawić pod katedrą za to że się spóźnily, grupa kazała mu czekać! On uważał ze osoby które się spóźniają same mają sobie dojechać do hotelu- a on ani razu nie podał nam nawet jakim numerem metra można się dostać pod hotel, jaka to jest stacja, ani dzielnica paryża. Wejście do muzeum figur kosztuje 20euro od osoby! Nie warto! Lepiej przez ta godzine pospacerować sobie ulicami Paryża, pochodzić po sklepach lub coś zjeść. Jeden raz proponują kolację za 15 euro. Lepiej zjeść gdzieś w pobliskich knajpach. Ślimaki za 11 euro w połowie były puste, cos takiego nie powinno się zdarzać! Mogłabym jeszcze wiele wymieniać. Podejrzewam że po prostu źle trafiliśmy, ale osoby z równoczesnej wycieczki Paryż miasto marzeń także były bardzo niezadowolone ze swojej pilotki, która była 1 na 76 osób, nie znała francuskiego, i była bardzo nieprzyjemna. Temat: Cała prawda o czarterach Cała prawda o czarterach Dlaczego biura podróży nie są zainteresowane czarterami z Łodzi wczoraj - Jechałam z córką do Hiszpanii. Wybrałam odlot z Warszawy, bo wydawało mi się najbliżej i najwygodniej - opowiada łodzianka Beata Misiak. - Do Warszawy odwiózł nas mąż, samochodem. Koszmarem był natomiast powrót do Łodzi. Wylądowałyśmy wcześnie rano, a potem tłukłyśmy się autobusem na dworzec kolejowy i pociągiem do Łodzi. Z dzieckiem, walizkami. Nigdy więcej! Z Krakowa do Turcji leciał z kolei Marcin Wilczyński. Policzył, że dojazd na lotnisko w Balicach, a później powrót do Łodzi zajął mu... dziesięć godzin. A jechał w obie strony samochodem. - Nie mogę zrozumieć, mamy lotnisko na miejscu, a musimy się tułać po całej Polsce - irytuje się Marcin Wilczyński. - Dzwoniłem nawet do portu, nie wiem, z kim rozmawiałem, ale usłyszałem od miłej pani, żeby... monitować w biurach podróży. To jakaś bzdura, a od czego są pracujący tam ludzie?! Rzeczywiście letnie czartery to nie jest "mocna strona" łódzkiego lotniska. W tym roku udało się uruchomić zaledwie trzy: do Egiptu, Tunezji i Salonik. Obsługują je dwa biura: Triada i Alfa Star. Dlaczego tylko dwa? - Zachęcamy wszelkimi sposobami, ale biura twierdzą, że nie ma rynku. Tłumaczą, że nie są w stanie zapełnić samolotu, a bez kompletu pasażerów wycieczki nie będzie, bo organizatorowi się nie opłaca - twierdzi Wojciech Łaszkiewicz, wiceprezes łódzkiego lotniska. Na czym polegają te zachęty? Rozsyłane są informacje o porcie, warunkach lądowania. Materiały promocyjne były rozdawane na targach turystycznych, m.in. w Berlinie, Tel-Awiwie, Mediolanie, Paryżu. Łódzki port reklamuje się w ogólnopolskich magazynach lotniczych, turystycznych i tygodnikach. Efekt tych starań jest jednak mizerny. - Obniżyliśmy opłaty lotniskowe dla przewoźników obsługujących wakacyjne czartery - dodaje Łaszkiewicz. - Ale przydałaby się też pomoc pasażerów. Jeśli zaczną monitować u szefów biur podróży, to może wreszcie uda się ich przekonać, że nie mają racji. Co robią inni, by ściągnąć do siebie biura podróży? Przykładem do naśladowania są choćby Katowice. Liczbę czarterów odlatujących w czasie wakacji liczy się tam w setkach, w minionym sezonie szacowano ją na około 600. Jak zapewniają szefowie portu, jest to efekt sześcioletnich starań i zabiegów. Jakich? Turysta, który przyjechał na lotnisko autem, ma rabat na opłaty parkingowe. Za dwa tygodnie postoju zapłaci około 50 zł. Za odlot z Katowic dostaje się jeszcze zniżki: za korzystanie z pokoi gościnnych na lotnisku, wypożyczalni samochodów, taksówek, restauracji, zakupy w sklepach w strefie wolnocłowej. Oddzielne bonusy lotnisko ma dla organizatorów wycieczek. Wyróżnienie oznacza premię w wysokości 10 - 40 tys. zł. Nagrodzeni mogą wydać te pieniądze na kampanię reklamową, w której muszą wspomnieć o zaletach katowickiego lotniska. Tymczasem w Łodzi przewoźnicy i biura za darmo mogą jedynie ogłaszać się na planszach reklamowych lotniska i stronie internetowej. Biura podróży Triada i Alfa Star zapewniają, że gdyby pierwszy sezon czarterów z lotniska im. Reymonta nie był udany, nie zaryzykowałyby drugiego. Choć Robert Cholewa z Alfa Star przyznaje, że ryzykowali. Lotnisko było mało znane , istniała obawa, że o pasażerów będzie trudno. Udało się i teraz biuro zdecydowało się na kolejne ryzyko - zimowe czartery. Od 27 grudnia będzie wozić pasażerów do Egiptu. Raz w tygodniu z międzylądowaniem w Szczecinie. Dlaczego inni nie chcą pójść tym śladem? Boją się porażki, tak przynajmniej nieobecność Rainbow Tours w sezonie tłumaczyła Aleksandra Kosmala. Artur Matjaszczyk, szef Konsorcjum Polskich Biur Podróży, tłumaczy, że ryzyko jest duże, bo nawet jak się zapełni pierwszy i drugi samolot, to nie ma gwarancji, że zapełni się trzeci. Mimo to jest przekonany, że coś zrobić trzeba. I dlatego chce organizować wycieczki do Izraela. - Łodzianie i mieszkańcy regionu zasługują na czartery z własnego lotniska, trzeba port wreszcie "rozruszać"- mówi Matja-szczyk. - Wiem, że pieniądze łatwo tylko stracić, znacznie trudniej zarobić, dlatego już obmyślam strategię, jak wypełnić samoloty. Ale Izrael to atrakcyjny kierunek, dlatego myślę, że się uda. Loty do Izraela mają ruszyć w lutym. Monika Pawlak - Dziennik Łódzki lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/783768.html Ps.Jakie Saloniki?!,kolejna dziennikarzyna się nie popisała. Temat: Ktoś słyszał o liniach Prima Czarters?? I znowu sie zaczelo miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3815564.html Około dwustu pasażerów koczowało przez kilkanaście godzin na Ławicy w oczekiwaniu na wylot do Egiptu. Przyjechali do Poznania z różnych części Polski. Połączył ich cel podróży - kurort Sharm El Sheikh w Egipcie i perspektywa niezapomnianej zabawy sylwestrowej za granicą. Niektórzy w wymarzoną podróż wystartowali jednak z prawie dobowym opóźnieniem. Samolot linii Fischer Air wyczarterowany przez kilka biur podróży miał przylecieć z Egiptu do Wrocławia w nocy z wtorku na środę i nad ranem wystartować w drogę powrotną z międzylądowaniem w Poznaniu. Z powodu kiepskiej pogody we Wrocławiu Boeing 757 poleciał jednak do Poznania, dokąd dowieziono autokarami pasażerów ze stolicy Dolnego Śląska. Wśród nich byli także turyści z Katowic, którzy już wcześniej spędzili kilka godzin w autobusie w drodze do Wrocławia. - Kiedy wreszcie przesiądę się do samolotu? - wściekał się jeden z nich. Ale w Poznaniu znów trzeba było czekać, bo w samolocie wykryto usterkę. - Jeden z czterech wskaźników poziomu płynu hydraulicznego był niesprawny. Nie paliła się lampka. To drobna usterka, ale nasze wewnętrzne przepisy nie pozwalają w takim przypadku na start - tłumaczył Krzysztof Olszewski z linii Fischer Air. - Technicy z Ławicy z pewnością by sobie poradzili z naprawą, ale nie mieli do tego uprawnień, więc ściągnęliśmy samolotem z Warszawy naszych techników - dodał. Tymczasem niedoszli pasażerowie tracili cierpliwość. Narzekali zwłaszcza na swoje biura podróży, od których nie mogli uzyskać żadnych informacji. - Czekamy tu już kilkanaście godzin i nikt nic nie wie, operatorzy wycieczki milczą - denerwowali się. - To miał być mój pierwszy sylwester za granicą, a na razie nie wiem, czy w ogóle wystartujemy - martwiła się Krystyna Armatyńska, która przyjechała do Poznania z Gdyni. Ostatecznie samolot do Egiptu po usunięciu usterki wystartował ok. godz. 13.30. Pasażerowie, którzy koczowali w Poznaniu, byli klientami kilku biur podróży, m.in. Exim Tours, Triada, Rainbow Tour. Okazało się, że część z nich od początku operatorzy wycieczek informowali o niewłaściwej porze odlotów, przez co wczasowicze spędzili na lotniskach we Wrocławiu i Poznaniu o kilka godzin więcej, niż było trzeba. - Ja miałem wystartować z Wrocławia o godz. 9 rano we wtorek - mówił jeden z pasażerów. Tymczasem według linii lotniczej wylot był zaplanowany na 4 rano następnego dnia. Zdaniem Krzysztofa Olszewskiego z Fischer Air taka dezinformacja to niestety częsta praktyka niektórych biur podróży. - Przesuwa się odlot, a w efekcie zaoszczędza się potem jedną dobę hotelową - tłumaczył. Jego teorię zdawali się potwierdzać także pasażerowie pechowego lotu do Egiptu. - Usłyszałam od swojego biura, że za straconą dobę otrzymam 70 zł. Ale co to za rekompensata, skoro za całą wycieczkę płacę 3 tys. zł? - oburzała się jedna z pasażerek. Strona 2 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 188 rezultatów • 1, 2, 3 |