Biuro Nieruchomości Zielona Góra

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro Nieruchomości Zielona Góra




Temat: Plebiscyt "Beton roku - wróg kolei" 2007
Jeszcze tylko do północy przyjmujemy nominacje do plebiscytu. Ze względu na ogrom nominowanych konieczne jest przeprowadzenie eliminacji. Głosowanie, które wyłoni 5 lub 6 finalistów zacznie się jutro i potrwa do końca listopada. W grudniu kolejne głosowanie czyli finał. Szczegóły wkrótce.

A oto lista nominowanych:

1. Andrzej Wach - prezes PKP S.A.
2. Zbigniew Labuda - z-ca dyrektora PR Gdynia
3. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu
4. Józef Dąbrowski - dyrektor Pociągu Papieskiego
5. Genowefa Ładniak - pełnomocnik zarządu PKP PR
6. Zarząd i rada nadzorcza WARS S.A.
7. Włodzimierz Janiak - dyrektor PR Łódź
8. Andrzej Osipów - prezes PKP SKM w Trójmieście
9. Krzysztof Mamiński - m.in. prezes Natura Tour
10. Grzegorz Dwojak - dyrektor PR Zielona Góra
11. Grzegorz Kuciński - wiceprezes Kolei Mazowieckich
12. Sekcja Krajowa Kolejarzy NSZZ "Solidarność"
13. Biuro Marketingu PKP Intercity
14. Oddział Regionalny PKP PLK we Wrocławiu
15. Urząd Transportu Kolejowego
16. Grzegorz Uklejewski - pełnomocnik zarządu PKP PR
17. Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu
18. Telekomunikacja Kolejowa (Hafas)
19. Zarząd PKP CARGO
20. Biuro Kontroli Terenowej PKP PR
21. Jarosław Adwent - wiceprezes PKP S.A.
22. ???





Temat: Plebiscyt "Beton roku - wróg kolei" 2007
Zainteresowanie konkursem przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Mamy już 15 nominacji:

1. Andrzej Wach - prezes PKP S.A.
2. Zbigniew Labuda - z-ca dyrektora PR Gdynia
3. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu
4. Józef Dąbrowski - dyrektor Pociągu Papieskiego
5. Genowefa Ładniak - pełnomocnik zarządu PKP PR
6. Zarząd i rada nadzorcza WARS S.A.
7. Włodzimierz Janiak - dyrektor PR Łódź
8. Andrzej Osipów - prezes PKP SKM w Trójmieście
9. Krzysztof Mamiński - m.in. prezes Natura Tour
10. Grzegorz Dwojak - dyrektor PR Zielona Góra
11. Grzegorz Kuciński - wiceprezes Kolei Mazowieckich
12. Sekcja Krajowa Kolejarzy NSZZ "Solidarność"
13. Biuro Marketingu PKP Intercity
14. Oddział Regionalny PKP PLK we Wrocławiu
15. Urząd Transportu Kolejowego

W związku z tym najpierw przeprowadzimy eliminacje, natomiast do finału przejdą 3 osoby/instytucje z największą liczbą oddanych głosów. Kto zdobędzie tytuł "Beton PKP 2007" dowiemy się w grudniu.

Nominować można jeszcze do końca tygodnia. Od poniedziałku zaczynamy głosowanie (eliminacje), które potrwa do końca listopada. W grudniu nastąpi finał, czyli drugie i ostateczne głosowanie, które wyłoni laureata plebiscytu "Beton roku - wróg kolei".

Ursus Victorius - przewodnicząca Kapituły konkursu.





Temat: Beton PKP 2007 - eliminacje
Beton PKP 2007
Plebiscyt "Beton roku - wróg kolei" (eliminacje)

Rozpoczynamy głosowanie w plebiscycie na "Betona PKP 2007". Głosować w ankiecie mogą tylko zarejestrowani użytkownicy forum!

Ze względu na sporą ilość nominowanych konieczne jest przeprowadzenie eliminacji. Głosowanie, które wyłoni ok. 6-8 finalistów potrwa do końca listopada. W grudniu kolejne głosowanie czyli finał. Laureata konkursu wyłonimy pod koniec roku.

Głosujemy na 1, 2, 3, 4, 5 lub 6 opcji spośród wszystkich nominowanych.
Oznacza to, że jedno głosowanie = max 6 głosów.

Przed głosowaniem proszę zapoznać się z uzasadnieniem nominacji, które znajdują się tutaj.

A oto lista nominowanych (wg kolejności zgłoszeń):

1. Andrzej Wach - prezes PKP S.A.
2. Zbigniew Labuda - z-ca dyrektora PR Gdynia
3. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu
4. Józef Dąbrowski - "dyrektor" Pociągu Papieskiego
5. Genowefa Ładniak - pełnomocnik zarządu PKP PR
6. Zarząd i rada nadzorcza WARS S.A.
7. Włodzimierz Janiak - dyrektor PR Łódź
8. Andrzej Osipów - prezes PKP SKM w Trójmieście
9. Krzysztof Mamiński - prezes Związku Pracodawców Kolejowych
10. Grzegorz Dwojak - dyrektor PR Zielona Góra
11. Grzegorz Kuciński - wiceprezes Kolei Mazowieckich
12. Sekcja Krajowa Kolejarzy NSZZ "Solidarność"
13. Biuro Marketingu PKP Intercity
14. Oddział Regionalny PKP PLK we Wrocławiu
15. Urząd Transportu Kolejowego
16. Grzegorz Uklejewski - pełnomocnik zarządu PKP PR
17. Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu
18. Telekomunikacja Kolejowa (Hafas)
19. Zarząd PKP CARGO
20. Biuro Kontroli Terenowej PKP PR
21. Jarosław Adwent - wiceprezes PKP S.A.
22. Czesław Warsewicz - prezes PKP Intercity



Temat: Lotnisko Kielce
BIZNES | TRANSPORT | Nowe porty lotnicze na mapie Polski
Lotniska: najbardziej zaawansowana inwestycja w Lublinie, Kielce wciąż walczą o pieniądze

Co najmniej cztery nowe porty lotnicze mają zostać otwarte do 2012 roku. Wiele wskazuje, że pierwszy powstanie pod Lublinem, a pod Kielcami w ogóle może go nie być.
KATARZYNA
KOZIŃSKA-MOKBZYCKA
katarzyna.kozinska@infor.pl

Za kilka dni Komisja Europejska ma wydać werdykt w sprawie dofinansowania budowy lotniska w podkieleckich Obicach. Władze regionu liczą,
że UE przekona się do projektu, którego orędownikiem był
Przemysław Gosiewski. - Lotnisko ma być kołem zamachowym dla regionu. Świętokrzyskie nie jest uwzględnione w planach budowy autostrad.
Port lotniczy mógłby obsługiwać i pasażerów, i przewozy towarowe - mówi Iwona Potaczała, rzecznik urzędu marszałkowskiego.
KE nie przyjmowała argumentów samorządu twierdząc, że 39 mln euro dotacji zostanie zmarnowane, bo lotnisko na siebie nie zarobi. Teraz ocenę
wyda niezależny ekspert powołany przez Brukselę.
Kieleckie Obice są jednym z co najmniej czterech portów,
które mają uzupełnić białe plamy na lotniczej mapie Polski.
Łącznie na ich uruchomienie zostanie wydane co najmniej
800 mln zł. Do tego należy doliczyć nawet kilkaset milionów
na budowę lub rozbudowę infrastruktury okołolotniskowęj:
drogi, kolej dojazdową itp. Zdaniem resortu transportu
co najmniej dwa nowe lotniska są niezbędne na wschodniej
ścianie, gdzie dziś funkcjonuje tylko jedno-w Rzeszowie. Mają
powstać dwa: w podlubelskim Świdniku i w Białymstoku.
- Na początku listopada wystąpimy do Urzędu Lotnictwa
Cywilnego o promesę zezwolenia na założenie lotniska. Mamy
już zapewnione 49 mln euro z unijnego Regionalnego
Programu Operacyjnego - mówi Grzegorz Muszyński, szef
portu Lublin - Świdnik. Liczy, że w II połowie 2008
roku uda się ogłosić przetargi na budowę terminala i pasów.
Białystok chce wybudować lotnisko w Krywlanach. Pod koniec
października ostateczną decyzję w sprawie lokalizacji
ma podjąć sejmik, bo budowie sprzeciwiają się mieszkańcy.
- Bardzo się staramy, aby lotnisko zaczęło działać najdalej za
trzy lata - podkreśla Lech Wasilewski z podlaskiego urzędu
marszałkowskiego. W najtrudniejszej sytuacji są
promotorzy reaktywacji lotniska w Zegrzu Pomorskim koło
Koszalina. Rozwiązanie Sejmu LOTNISKA W POLSCE
8,58 mln pasażerów podróżowało samolotami w I półroczu 2007 r., w tym 4,4 mln osób odprawiły regionalne porty lotnicze
Udział portów w rynku podróży pasażerów w I półroczu 2007 r.
(w proc.)
Okęcie
Kraków Balice
Katowice-Pyrzowice 9,25
Gdańsk-Rębiechowo 9,01
Wrodaw-Starachowice 6,91
Poznań-Ławica 4,15
tódź-Lublinek 1,75
Rzeszów 1,49
Szczecin-Goleniów 1,17
Bydgoszcz 0,94
Zielona Góra 0,05
Źródło ULC
48,88
16,4
przekreśliło okazję na szybkie uchwalenie przepisów ułatwiających
przekazywanie nieruchomości pod lotniska z Agencji
Mienia Wojskowego do samorządów. Na razie Stowarzyszenie
Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego (SGiPPŚ), które
zajmuje się przygotowaniem inwestycji, dzierżawi 200 ha terenu
lotniska od AMW. UE może dofinansować rozbudowę 12
mln euro. Projektem interesują się też prywatni inwestorzy, ale
czekają na rozwiązanie kwestii własności terenu lotniska.
- Zgłasza się do nas bardzo wielu inwestorów, przede
wszystkim zagranicznych, którzy chcą się zaangażować w ten
projekt. Liczymy, że lotnisko zacznie funkcjonować w 2011 roku
- mówi Czesław Zdrojewski, dyrektor biura Stowarzyszenia
Gmin i Powiatów Pomorza Środkowego, które dzierżawi
od AMW teren pod przyszłe lotnisko.*
GAZETA PRAWNA 2007-10-15



Temat: Zakupy dla przyjemności - Rzeczpospolita, 02.11.2005


NIERUCHOMOŚCI Szybciej niż u nas rozwijają się centra handlowe tylko w Rosji i we Włoszech

Zakupy dla przyjemności

W najbliższych latach czeka nas prawdziwy wysyp centrów handlowych. To oznacza setki milionów euro inwestycji nie tylko w największych, ale i w średnich miastach.

Jesteśmy w europejskiej czołówce pod względem tempa przyrostu powierzchni na wynajem w centrach handlowych. Powierzchni, bo w tej branży wzrost mierzy się nie liczbą obiektów, ale właśnie metrów kwadratowych. W szybszym tempie niż u nas rozwijają się tylko centra handlowe w Rosji i we Włoszech.

Jak ocenia firma Jones Lang LaSalle, doradca na rynku nieruchomości, w Polsce w tym roku przybędzie łącznie ponad 300 tys. mkw. powierzchni na wynajem w centrach handlowych - o połowę więcej niż w 2004 r. W następnych dwóch latach przybędzie nam jeszcze ponad 1,3 mln mkw. Nie licząc powierzchni supermarketów, które na razie są nieodłącznym elementem polskich centrów handlowych.

W kosztach nie ma reguł
W rzeczywistości nowej powierzchni na wynajem będzie w handlu jeszcze więcej, bo prognozy Jones Lang LaSalle nie uwzględniają inwestycji w centra wyprzedaży, tzw. factory outlets, ani planów Ikei, która do 2008 r. ma przeznaczyć 1,5 mld zł na rozwój tzw. tematycznych parków handlowych.

Ile wydadzą inwestorzy w tych centrach? Jak zastrzegają deweloperzy i analitycy, nie ma tu żadnych norm. Koszt zależy od rodzaju architektury, konstrukcji obiektu, użytych materiałów. - Na ten koszt wpływa bardzo wiele zmiennych, np. standard parkingu, inwestycje na rzecz gminy czy miasta, dodatkowe prace, które wymusza lokalizacja - ocenia Tomasz Daniecki, szef działu projektów w Cushman& Wakefield Healey & Baker, doradcy rynku nieruchomości.

Metr kwadratowy powierzchni w zwykłej galerii handlowej kosztuje 500 - 600 euro, w przypadku bardziej skomplikowanych projektów (a tych jest coraz więcej) może to być 3 - 4 razy więcej. Można więc uznać, że w najbliższych latach łączne inwestycje w nowe centra handlowe sięgną u nas kilku miliardów euro.

To powinno podtrzymać ożywienie w polskim budownictwie, zwiększając też przychody dostawców i producentów materiałów. Rozwój centrów handlowych będzie sprzyjał ekspansji rosnącej grupy polskich sieci odzieżowych, obuwniczych i kosmetycznych, które głównie tam otwierają swoje sklepy.

- Centra handlowe, otwarte przez 7 w dni w tygodniu od rana do wieczora, są najlepszym rozwiązaniem w bardzo konkurencyjnym masowym handlu. Zapewniają konsumentom znacznie lepszy dostęp do sklepu niż tradycyjne ulice handlowe - mówi Dariusz Pachla, wiceprezes LPP, właściciela sieci Reserved i Cropp, która w centrach handlowych ma prawie wszystkie ze swych 140 sklepów.

Niższa rentowność nie zniechęca
Jak ocenia Stephen Pragnell, prezes Polskiej Rady Centrów Handlowych i dyrektor firmy Apsys Polska, w ciągu ostatnich 10 lat rynek centrów handlowych osiągnął w Polsce taki poziom, na który w Europie Zachodniej było potrzeba 30 lat. Wciąż jest jednak daleki od nasycenia. Co prawda rentowność inwestycji w centra handlowe w Polsce spada, bo jeszcze przed 3 - 4 laty była dwucyfrowa. Dzisiaj w najlepszych obiektach jest to ok. 8 procent, czyli na poziomie europejskiej średniej. W ciągu najbliższego roku rentowność może jeszcze spaść. Deweloperów to nie zniechęca.

- Dopiero teraz, gdy aktywność inwestorów przeniosła się do mniejszych miast, w Polsce naprawdę widać rozwój centrów handlowych - uważa Agnieszka Kołat z Jones Lang LaSalle.

Jest pewne, że centrów będzie przybywać, a wiele z nich powstanie w mniejszych miastach. W obleganym teraz przez inwestorów Białymstoku, gdzie działa tylko hipermarket Auchan z małą galerią handlową, w ciągu dwóch lat przybędzie kilka centrów. Na celowniku deweloperów są też m.in. Lublin, Kielce, Rzeszów i Zielona Góra.

Przyciągają śródmieścia
- W całej Europie głównym miejscem inwestycji naszej branży są centra miast. Handel detaliczny staje się w ten sposób katalizatorem ożywiania śródmieść. To bardzo ważne w Polsce, gdzie wiele dużych miast nie ma prawdziwych centrów - twierdzi Stephen Pragnell.

Według niego w Polsce szybko pojawi się - stosowany już na Zachodzie - model łączenia centrum handlowego z instytucjami użyteczności publicznej, gdzie obok butików i kin działa miejska biblioteka, teatr, a nawet biura lokalnych urzędów.

Od kilku lat w Polsce rozwijają się już tzw. centra trzeciej generacji, gdzie obok marketu i galerii handlowej jest też część rozrywkowa: restauracje, kino, kręgle etc. Centra takie - oprócz zakupów - oferują wiele sposobów spędzenia czasu.

Zdaniem Stephena Pragnella jakość nowych centrów handlowych w Polsce jest na światowym poziomie. Warszawska Arkadia stała się punktem odniesienia w branży. Otwarta w 2004 r. kosztowała łącznie 265 mln euro, będąc jednym z najdroższych i największych centrów w Europie (110 tys. mkw. powierzchni handlowej). Nieco mniejsza Manufaktura, którą Apsys Polska otworzy wiosną przyszłego roku w Łodzi, w dawnych zakładach Izaaka Poznańskiego, będzie kosztować 200 mln euro.

Czy nowe eleganckie centra spowodują bankructwo starszych konkurentów? Zdaniem Agnieszki Kołat z Jones Lang LaSalle zamiast bankructw należy się raczej spodziewać zmiany charakteru niektórych mniej popularnych obiektów. Mogą być przekształcone np. w centra wyprzedaży.

ANITA BŁASZCZAK

--------------------------------------------------------------------------------

Co to jest centrum handlowe?
Ani w Polsce, ani w Europie Zachodniej nie uzgodniono dotychczas jednolitej definicji centrum handlowego. Niekiedy tak się określa blaszaną halę, gdzie w przejściu do hipermarketu działa pralnia i kilka sklepików. Gdyby użyć takiej definicji, liczba centrów handlowych w Polsce rośnie do ponad 200.

Firma Jones Lang LaSalle zalicza do centrów te obiekty, które mają ponad 10 tys. mkw. powierzchni, a w środku, poza supermarketem, podwójnym ciągiem galerii handlowych. Według tej definicji w Polsce jest teraz 120 centrów z ok. 3 mln mkw. powierzchni najmu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl
  • Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex