Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biura projektowe Łódź
Temat: asystent projektanta instalacje sanitarne -pytanie Witam w lipcu 2007 roku miałem miesięczną praktykę jako inżynier budowy w firmie budowlano-developerskiej, za miesiąc "pracy" 6 godzin dziennie 5 dni w tygodniu i jako praktykant dostałem 2000 zł netto, potem przez 1,5 roku pracowałem w biurze projektów w Łodzi za 1500 netto tylko, że tutaj miałem umowę zlecenie w w Warszawie umowę o pracę. Ludzie z którymi pracowałem w Łodzi zarabiali średnio 2000 zł bez uprawnień ale z 2 letnim doświadczeniem tylko mieli dwie umowy jedna o pracę na minimalną krajową a druga dodatkowa teraz kończę studia i szukam pracy w branży w Warszawie i sądzę że na początek 2500 netto to minimum ps. w czasie kiedy pracowałem w biurze w Łodzi odszedł znajomy który dostał w Warszawie 6000 i projektuje tylko wentylację Temat: Filmówka z Centrum Nowych Mediów ŚWIETNE, tylko wizkę trzeba dobre zrobić. Moze o to chodzi że biuro projektów nie jest z Łodzi? Jad łódzkich architektów i zamkniętego środowiska bije po oczach. Gdyby taki sam budynek zaprojektowało biuro z Łodzi wszyscy byli by zachwyceni. A studenci z 1 roku powinni zobaczyć co się buduje na świecie i dopiero potem pisać brednie ze brzydkie bo wizualizacja im się nie podoba. Temat: Daniel Libeskind zaprojektuje dla Łodzi! Daniel Libeskind zaprojektuje dla Łodzi! Zastanawi mnie myslenie włodarzy miasta? Skąd na to wszystko pieniądze? Skąd u nich taki optymizm? Czy ordery juz wstepnie zostały rozdane? Ale nie ten temat chciałem poruszyć - pojawia się zawsze przy takich wydarzeniach. Wić nie ma się co powtarzać. Pytam. Dlaczego Libeskind ma projektować dworzec? Czy w Polsce, czy w Łodzi nie ma biur projektowych z doświadczeniem w podobnych tematach? Jestem przekonany, że znaleźliby się chętni, zdolni i kompetentni. Libeskind jest dobry, ale czy nasz Polski-Łódzki budżet to udźwignie? Mnie odpowiedzi same sie nasuwają. Czy tylko mnie. A Wam? Temat: Uważajcie na Hexeline... Uważajcie na Hexeline... Witam. Pewnie wielu z was (tym bardziej jeżeli jest kobietą) słyszało o tej firmie wymienianej jako jednej z lepszych i pręznie sie rozwijających firm konfekcyjnych na polskim rynku. Jest to firma odzieżowa posiadająca sieć butików z własną, ekskluzywną (i drogą) odzieżą. Siedzibe, biuro, magazyn i biuro projektów ma w Łodzi i o tym miejscu chciałbym napisać. Pensje na początek nie dają złej (ok. 1200 złotych na rękę) ale z obietnic podwyżeszenia jej po okresie próbnym sie nie wywiązują. W firmie generalnie panuje bałagan. Brakuje tam kogos kto by im zorganizował pracę. Włascicielami jest małżeństwo z których ona zajmuje sie projektowaniem ciuchów a on zarządzaniem. Z tym że nie za bardzo sprawdza sie ten model. Przydałby sie tam jakis obrotny manager a tak to...szkoda gadać. Zapomnijcie o tym że pracując tam bedziecie wychodzic punktualnie o 16.... Siedzi sie po godzinach i to 'ku chwale ojczyzny' bo ani nie jest to zwracane ani dodatkowo płacone. Teraz najgorsze oskarżenie ale niektórzy pracownicy uprawiają wobec innych mobbing. Krzyczą, obrażaja i to przy klientach!!! Podsumowując. Niby renomowana firma (przynajmniej w swojej branży) ale.... złe traktowanie pracowników, łamanie prawa pracy (nadgodziny!!) i mobbing. Wybór nalezy do Was. Temat: O WSHE raz jeszcze... O WSHE raz jeszcze... Mianowicie o Biurze Projektów WSHE. Są projekty działania 2.5 ZPORR "szansa rozwoju mieszkańców Łodzi". Wydłużają terminy, zmieniają zasady składania dokumentów, zmniejszają finanse. Uważam, że ludzie tam pracujący nie mają kompetencji, gdyż wielu ubiegających się lepiej znało sprawę i wymogi UE niż sami pracujący w tym biurze. Koordynator p. Kuba sam nie wiedział co mówi i tak naprawdę może z 50% się spełniło. Natomiast nawiązuję do artykułu GW sprzed tygodnia o sposobie realizacji dotacji i subwencji. Istna masakra. Oczywiście miernota biura WSHE jest taka jak wielu podobnych biur projektowych. Temat: Piping systems/PDS/PDMS a inżynieria środowiska czesc W Lodzi jest biuro projektowe, gdzie robia duzo projektow w pdsie. Jak chcesz jakies szczegoly to pisz na priwa. pzdr r Temat: Hotel Polonia - będzie remont? Widziałem gdzieś projekt remontu hotelu Grand, który uwzględniał odtworzenie tego dachu. Nie wiem tylko cy był to zwycięski projekt. I nie pytajcie gdzie, bo nie pamiętam dokładnie. To była stronka jakiegoś biura projektowego z Łodzi. Temat: Jak to się robi w innych miastach? Jak to się robi w innych miastach? vol.1 Wieżowce na wyspie Spółka Sencoinwest wybuduje w Słupsku centrum biznesowe o wartości 100 mln euro. Kompleks City Towers powstać ma na Wyspie Młyńskiej przy Parku Kultury i Wypoczynku. Na jego terenie znajdą się dwa połączone wieżowce, 20- i 24-kondygnacyjny, a w nich biura, apartamenty, restauracje oraz lokale rozrywkowe. Obok biurowców powstanie czterogwiazdkowy hotel na 200 pokoi. Budowa ma się rozpocząć w tym roku, a zakończyć za trzy lata. Inwestor jest w trakcie finalizowania umowy zakupu gruntu na wyspie od prywatnego właściciela. (Źródło: „Głos Pomorza”) vol.2 Spółka budowlana Skanska podpisała umowę na budowę Centrum Rekreacyjno-Sportowego w Zielonej Górze. Wartość kontraktu, podpisanego z Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji, wynosi 141,4 mln zł. Oddanie do użytku obiektu składającego się z kompleksu basenowego i hali sportowo-widowiskowej zaplanowano na jesień 2009 roku. Obecnie trwają prace koncepcyjne, które realizuje Biuro Projektowe Arcus Consult. (źródło: "eurobuild.pl") vol.3 Filmowy hotel w filmowej Łodzi POLSKA Czterogwiazdkowy hotel, który wybuduje telewizja Toya powstanie przy al. Mickiewicza w Łodzi. Obiekt powstanie obok dawnej Wytwórni Filmów Fabularnych, która znajduje się przy ul. Łąkowej. Film Hotel będzie miał 10-12 pięter, 250 pokoi, restauracje, spa, prawdopodobnie basen oraz podziemny garaż na 160 samochodów. Inwestor posiada warunki zabudowy dla inwestycji, która rozpocznie się jeszcze w tym roku. (Źródło: „Gazeta Wyborcza”, Łódź) Temat: Remonty torowisk 2009 www.zdit.uml.lodz.pl/index.php?str=65 "Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę układu drogowo- torowego w ul. Łagiewnickiej, na odc. od ul. Inflanckiej do ul. Dolnej wraz z torami tramwajowymi w ul. Dolnej, w Łodzi" Przetarg wygrało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego Sp. z o.o. 90-002 Łódź ul. Tuwima 22/26. Umowy chyba jeszcze nie podpisali :> Temat: PILNIE potrzebny dekorator,aranżator wnętrz!!! Witam serdecznie, Prowadzimy 2 osobowe studio architektury wnętrz, bardzo chętnie spotkamy się z Panią w celu opracowania projektu aranżacji wnętrza lub konsultacji. Projekt może mieć formę konsultacji (opłata za godzinę konsultacji), projektu użytkowego (rzut ścian działowych, podłóg, sufitów, instalacji), projektu koncepcyjnego (dobór kolorów i materiałów)oraz projektów jak wyżej z nadzórem autorskim na pracami remontowymi (wspópracujemy z kilkoma ekipami). Jeżeli jest Pani zainteresowana prosimy o kontakt: info@corazon.pl lub kontakt telefoniczny: 508 021 128 Joanna i Daria Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi, Wydział Architektury Wnętrz (www.wssip.edu.pl). Projektowaniem wnętrz zajmujemy się od kilku lat. Każdy projekt jest dla nas swoistą przygodą, realizacją pasji. Zawsze staramy się by tworzyć wnętrze dla ludzi a nie tylko dla pięknej formy. Zrealizowane projekty: biuro podróży Azul Holiday, apartament na Natolinie, biura sprzedaży - Warszawa W trakcie realizacji: apartament na Wyścigach, mieszkanie na Bemowie Dodatkowe zajęcia: scenografia i choreografia: taniec orientalny i samba (www.asya.pl), warsztat z tkaniny i biżuterii (www.wssip.edu.pl) STUDIO ARANŻACJI WNĘTRZ CORAZON www.corazon.pl (strona w budowie) info@corazon.pl tel: 508 021 128 Temat: Nareszcie przestanie bujać na Narutowicza przetarg na dokumentację rozstrzygnięty Wybrano Biuro projektowe które "Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę torowiska tramwajowego w ul. Narutowicza na odc. od ul. Sterlinga do ul. Wierzbowej, w Łodzi" www.zdit.uml.lodz.pl/index.php?str=65&y=2005&m=8 Temat: Poszukuję pilnie architekta lub biura projekt. !! Poszukuję pilnie architekta lub biura projekt. !! Witajcie, proszę Was o pomoc. Chciałbym rozpoczać budowę w następnym roku. Przyjąłem ząłożenie ze musze zamówić projekt indywidualny. W związku z tym poszukuję dobrego architekta lub biura projektowego z okolic (lub z tych miast) BIAŁEGOSTOKU i ŁODZI. Czy macie może jakieś propozycje? Chciałbym się spotkać co najmniej z pięcioma by mieć możliwość wyczucia kto najlepiej mnie rozumie. Dajcie, proszę, znać, jeśli możecie kogoś polecić. Z góry wielkie dzieki Temat: Filharmonia wybuduje się na ulicy naucz sie czytac Architekt Andrzej Kozielski jest szefem Biura Projektów Wielobranżowych "Robiprojekt" z Gliwic. Ma na koncie kilkadziesiąt zrealizowanych projektów i wiele nagród. Był współautorem projektu remontu i modernizacji zespołu zabytkowych budynków Zespołu Pieśni i Tańca "Śląsk" w Koszęcinie, obecnie projektuje gmach filharmonii w Zabrzu. W trakcie realizacji jest Centrum Kształcenia Międzynarodowego przy Politechnice Łódzkiej. Temat: Zmieniają odpowiedzialnych za drogi Zmieniają odpowiedzialnych za drogi Trudno się dziwić, że brakuje chętnych do obsadzenia odpowiedzialnych stanowisk w Zarządzie Dróg, skoro z chwilą podjęcia pracy dni każdego z nich są policzone. Nikt przy zdrowych zmysłach nie zgodzi się na niepewny los pod stałym ostrzałem działaczy politycznych wszelkiej maści, wszędobylskiej prasy i rozdrażnionych bałaganem komunikacyjnym mieszkańców miasta - molocha. Gdyby jeszcze te luksusy były odpowiednio opłacane. Żaden fachowiec nie podejmie się pracy w opisanych wyżej frontowych warunkach. O niebo lepsze zajęcie znajdzie w wykonawstwie lub biurze projektów. Mniej stresujące i znacznie lepiej płatne. Dopóki prezydent nie zada sobie trudu stworzenia prawidłowej struktury organizacyjnej jednostki zarządzającej olbrzymim organizmem łódzkiej komunikacji, sytuacja nie ulegnie poprawie, a komunikacja miejska, stan dróg, koordynacja remontów i organizacja ruchu w Łodzi nadal będą głównymi tematami dowcipów w Unii Europejskiej. Temat: ARCHITEKT WNĘTRZ poszukuje pracy lub zleceń ARCHITEKT WNĘTRZ poszukuje pracy lub zleceń Ukończyłam liceum plastyczne i uzyskałam tytuł plastyka o specjalności dekorator wnętrz. Obecnie kończę w Łodzi architekturę wnętrz (tryb niestacjonarny) i poszukuję stałej pracy lub zleceń (także możliwość nawiązania współpracy z biurami projektów lub salonami sprzedaży art.ceramicznych). Posiadam półtoraroczne doświadczenie w projektowaniu wnętrz domów jednorodzinnych i mieszkań, a także roczne doświadczenie w pracy w biurze projektowym nad projektami wnętrz użyteczności publicznej. Posiadam znajomość następujących programów: ArchiCad+Artlantis, Photoshop, Gimp, CadKuchnie i CadDecor. Bardzo chętnie i szybko uczę się obsługi nowych programów. Temat: Zwolnią ludzi na Wyspach, a zatrudnią w Łodzi A w ogóle to wszyscy umrzemy. Nic tylko narzekać Nie wiem, co zrobi włoski Indesit za 5-10 lat. Wiem, że na razie zatrudnia 2500 osób w Łodzi. To dużo. Na pewno płaci im najmniej jak może, bo dlaczego miałby płacić więcej. Jak mu się zaczną zwalniać do Boscha, to podniesie pensje. W Boschu podnieśli. W Boschu zaczynali od prostego montażu, teraz mają pełną linię produkcyjną (owszem, bez huty ;-) ), mają też BIURO PROJEKTOWE. Powoli wynoszą z Niemiec. Być może za 10 lat Białoruś stanie się normalnym krajem, członkiem UE (w co nie wierzę). Ważne, że do tego czasu praca jest tu. Należy też zadbać, by za owe mityczne 10 lat niespecjalnie się opłacało wynosić produkcję na Białoruś. Można też usiąść i narzekać. Że nie ma pracy, Że owszem, praca jest, ale kiepska. Ze nie ma inwestycji. Że są inwestycje, ale wolelibyśmy inne. Że... Temat: Pospolite ruszenie na nowy most Analizy już zostały zrobione. I nie robił ich Zaleski tylko biuro projektowe przy pomocy ludzi z odpowiednimi kwalifikacjami i uprawnieniami. Przypomnę odpowiedź, którą uzyskał pan poseł Antek niemal 2 lata temu. _______ W odpowiedzi na kolejne pytania informuję, iż na zlecenie władz miasta Torunia ˝Biuro Projektowo-Konsultingowe Transprojekt Gdański˝ opracowało Studium Wykonalności dla przebiegu drogi krajowej nr 15 w granicach miasta Torunia. Studium zawiera analizę trzech wariantów przebiegu DK nr 15. Po roboczych konsultacjach zainteresowanych stron, tj. Prezydenta Miasta Torunia, Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad oraz Ministerstwa Infrastruktury, przychylono się do drugiego wariantu przebiegu DK nr 15 (tj. od węzła Kluczyki do ul. Łódzkiej oraz poprzez ul. Lipnowską do ul. Wschodniej - z lokalizacją mostu na wysokości ul. Wschodniej - Żółkiewskiego). Wspomniany wariant został uznany za najbardziej optymalny, zaakceptowała go również Rada Miasta Torunia Rezolucją Nr 1/05 z dnia 17 lutego 2005 r. _______ Więc skoro minister transportu pod wpływem jednego posła ma problem z podjęciem decyzji to jak powiedziała (wstyd przyznać) Sobecka być może nie powinien być ministerem. Osobiście uważam, że obie drogi krajowe (1 i 15) powinny być skierowane na nowy most. Natomiast idealnie byłoby, gdyby ruch samochodów ciężarowych na starym został ograniczony do 3,5 t lub chociażby 12 t. Wtedy też nie potrzebny byłby remont płyty nośnej (albo przynajmniej można byłoby to opóźnić). Temat: Otwarcie Della coraz bliżej > Informatyk dostał propozycje w Dellu - przez pierwszy rok pracy najniższa krajowa Dell otwiera w Łodzi MONTOWNIĘ komputerów, nie biuro projektowe. Wykształcony informatyk powinien raczej szukać pracy w innym miejscu. Montownia jest dla tych co umieją posługiwać się śrubokrętem. I ewentualnie odróżniać opisy techniczne. To co otwiera Dell niczym nie różni się od montowni telewizorów czy innych pralek. Temat: Nowy biurowiec Ericpola Sorry, tym razem przeczytalem caly artykul - nie tylko jego wstep. Ten biurowiec to oczywiscie bardzo dobra wiadomosc. Ciesze sie, ze sa w Lodzi firmy, ktore inwestuja w swoje otoczenie i wizerunek. Slowo "fabryka" zwyczajnie uklulo mnie w oczy - kojarzy mi sie ono raczej z linia montazowa, a nie z biurem projektowym. Temat: Architekt wnętrz Architekt wnętrz Ukończyłam liceum plastyczne i uzyskałam tytuł plastyka o specjalności dekorator wnętrz. Obecnie kończę w Łodzi architekturę wnętrz (tryb niestacjonarny) i poszukuję stałej pracy lub chociaż zleceń. Posiadam półtoraroczne doświadczenie w projektowaniu wnętrz domów jednorodzinnych i mieszkań, a także roczne doświadczenie w pracy w biurze projektowym nad projektami wnętrz użyteczności publicznej. Posiadam znajomość następujących programów: ArchiCad+Artlantis, Photoshop, Gimp, CadKuchnie i CadDecor. Bardzo chętnie i szybko uczę się obsługi nowych programów. Temat: W kwestii warszawskości - bądź nie - KDT Jacy mieszkańcy, takie miasto :) W centrum miasta absolutnie nei może być takiego twora jak blaszak handlowy. To miejsce reprezentacyjne, przeznaczone na budowle, które będa wizytówką miasta. a taki blaszak nim nie jest. Or kupców nic nie da, postanowienei sądu każdy obywatel musi respektować. Kupcy z hali mieli 2 lata na wyniesienie z blaszaka. Także nie mają co biadolić. Miasto zaproponowalo im inną lokalizacje, ale dla nich byla niedobra, wolą siedzieć w centrum miasta :) Lokalizacja starej fabryki, którą można świetnei przygotować na taki handel, jak Mnufaktura w Łodzi, to jest super pomysł i z potencjałem. Takich fabryk jest kilka w Warszawie. Tylko obie strony muszą dojśc do porozumeinia, a nei stawiać siebie i miasta pod taką presja. 2 lata na przystosowanie fabryki to badzo długo, wiec można było coś z tym zorbić. Jak warszawiacy lubią bazary, to jest taki bazar Różyckiego na Pradze. Można go było odnowić, przygotowac np w stylu satrej przedwojennej Warszawy. Napewno biura projektowe by coś ładnego wymyśliły. Tylko trzeba pomyśleć, a nei czekać na gotowe. Jest bardzo dużo możliwości w Warszawie, nei tylko jest jedyne miejsce w centrum miasta pod PKiN. Wszystko mozę mieć swój klimat, i przyciągnąć klientów Temat: Dyskryminacja!! co za idiotyzm... a tutaj zobaczcie jak firma uczciwie stawia sprawę, wcale nie ukrywa jak traktować będzie pracowników, których szuka ;-): "Biuro projektowe oszukuje- operatorów AutoCAD z doświadczeniem w rysowaniu konstrukcji żelbetowych.- inżynierów z doświadczeniem w projektowaniu konstrukcji budowlanychMile widziana znajomość angielskiego. Praca na terenie Łodzi. Oferty prosimy kierować na adres:personel.warsaw@burohappold.com" Temat: Praca w oświetleniu Praca w oświetleniu Witam. Skończyłem w czerwcu Politechnikę Łódzką, wydział Elektryczny o specjalizacji Elektroenergetyka-Oświetlenie elektryczne. W Łodzi jest ciężką z pracą związaną z tym kierunkiem. Jeśli ktoś zna jakieś biura projektowe, firmy, itp. związane z oświetleniem w Warszawie to byłbym wdzięczny o namiary. Z góry dziękuje. Pozdrawiam. Temat: nowy hotel wiadomość posiadam od pracownika biura projektów, gdzie powstał projekt(właśnie jest w trakcie ostatnich uzgodnień - projekt, oczywiście...)A dlaczego grymas niezadowolenia? Już Manufaktura miała problem ze znalezieniem chetnych na hotel... Sądzę, że jak na takie miasto jak Łódź starczy hoteli... Temat: Axx - nie płacz ;))) Bylem w kilku parkach w USA. Dokladnie zapoznalem sie z ich budowa,organizacja i historia. Wszystkie sa w Internecie. Piszac o technologiach mialem na mysli to ze technologie militarne,biotechnologie nie pojawia sie szybko w Polsce a w Lodzi w szczegolnosci. Szczegolnie te w ramach offsetu. Prosze zobaczyc strony U.Lodzki i U. san Antonio.(inkubatory) Natomiast parki maja proste sprawdzone technologie. Projekty uwzgledniaja przeciazenia. Konstrukcje sa mozliwe do wykonania w Polsce bez zadnych problemow. W ogole nie ma tam nic co by nie mozna bylo zrobic. Nie sa to drogie budowy. Sa wyspecializowane biura projektow i firmy co to robia. Wszystkie udzielaja kredytow. Temat: Zły WIST, czyli pistolety nie jadą do Iraku Prexer to taka firma z Łodzi, która powstała na bazie biura projektowego i zakładów doświadczalnych,produkowali kołowrotki i kserokopiarki (strasznie dawno), na początku lat 90. u.w., pracownicy tego przedsiębiorstwa wykupili od państwa to firmę. Zaczeli sie bardzo szybko rozwijać i przejeli łódzką Wifamę, która produkowała za czsów PRL, maszyny włókiennicze, na bazie przejętej Wifamy, rozpoczeli produkcjię uzbrojenia, potem rozpoczeli produkcję amunicji, min. mają licencję na produkcję amunicji do Leopardów 2. Kilka miesięcy temu zarząd spółki aresztowała łódzka prokuratura za jakieś grube przekręty (sorry więcej nie pamiętam na ten temat)! Temat: Zobacz zewnętrzne baseny na Fali Zobacz zewnętrzne baseny na Fali Łódź potrzebuje obiektu zupełnie innego formatu. Przy odrobiie umiejętności można było stworzyć masowe kąpielisko z klimatem. Polska wzoruje się na siłę na zachodnich Aquanach które tak na prawdę zupełnie się nie sprawdziły pod kątem zysków. Są to obiekty deficytowe (dotowane przez budżeta miast) - a może właśnie w tym interesie o to chodziło. Przed wielu wielu laty pracowałem w Biurze Projektów które tworzyło ten obiekt od podstaw. Pamiętam ile emocji ta inwestycja wzbudzała i ile trudności technicznych było do rozwiązania, ale powstał wtedy drugi po Wifamie basen (na ówczesne czasy) zaspakajający potrzeby Łodzian. Bilety były na każdą kieszeń i tłumy odwiedzały kąpielisko. Dziś w pogoni za formą zatraca się funkcje użytkowe i misyjne tworzonych obiektów. Współczesna Fala to przysłowiowy kwiatek do kożucha. Temat: Domena Konstantynów - Premier Polska ja uzyskałam w biurze wszystkie informacje :) deweloper jest naprawde potężny wystarczy sobie wejść na ich strone i przekierowac do francuskiej firmy która jest ich właścicielem robili projekty w całej Europie, jestem w trakcie rozmów z bankiem myślę że domena to jeden z niewielu projektów w Łodzi godnych zainteresowania Temat: Elektroenergetyka szeroko rozumiana Niestety okolice Lodzi sa ciezki do znalezienia prace w lektroenergetyce, wiec polecam po pierwsze migracje z tego "graj-dolka" , poszukanie pracy w jakims biurze projektowym(zawsze daje to mozliwosc zdobycia uprawnien) i dosztalcania sie w zakresie nowoczesnych metod zarzadzania projektami. Jak dobrze pojdzie to za 3lata bedzie wysoko cenionym inzynierem ktory bedzie stawial warunki :) Temat: Metro w Łodzi-czy ktoś coś wie na ten temat? W czasach projektowania metra w Łodzi obowiązywały dwa etapy projektowania budowlanego: założenia techniczno-ekonomiczne oraz projekt techniczny. Dla metra w Łodzi opracowano tylko założenia które też nazywają się projektem a nie planem. Projekt ten znajduje się prawdopodobnie w archiwum dawnego Biura Rozwoju Łodzi które mieściło się na ul. Sienkiewicza przy ul. Tuwima. Prawdopodobnie w tej chwili projekt ten znajduje się w UW lub w UMŁ. Projektantami metra w Łodzi byli ci sami inżynierowie z Warszawy, którzy projektowali metro warszawskie, więc jeden egzemplarz projektu znajduje się prawdopodobnie w siedzibie "Metro-projektu" w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej. Dokumentacje geologiczno-inżynierskie łódzkiego metra znajdują się w archiwum geologicznym Wydziału Ochrony Środowiska UW w Łodzi. Pozdrawiam - maxxman. Temat: Nieatrakcyjna Łódź dziennikarze pulsu biznesu są nie doinformaowani:):) gtc-80 tys.. echo investments-30 tys meramainds-35 tys faktoria-11 tys.. synergia-11 tys.. już mamy 150 tys:):) w łodzi..... a ja mogę wymienić jeszcze z 20 projektów biurowych:):) choćby fabrykę biznesu-60 tys st pauli ofice park-200 tys m 2!!! Centrum Biurowe Varitex -10 tys Centrum Biurowe ZENIT - 4670,00 Centrum Targowa 35 -15tys Centrum Finansowe ul. Kopcińskiego -10 tys.. Biurowiec Ericpol Telecom Biurowiec Monnari Textorial Park -11 tys gdańska 47-10 tys biurowiec agrafu biurowiec comarchu + biurowiec ole (remont do klasy b) biurowiec na szterlibga(remont do klasy B) biurowiec na żeligowskiego-10 tys (remont do klasy A) w przygotowaniu: sgi comfort na piłsudskiego biurowiec obok orange plaza na piotrkowskiej (podobno punktowiec w pieżeji) oraz wiele ..wiele innych.. czyli grubo ponad 500 tys m 2!!!:):)....a to dopiero początek!!:)..bo...np: miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,4443900.html kolejne biura??:):).. a przecież opal development chiałby wybudować także w centrum schaiblera i gochmana Koszt: 500 mln dolarów 12 tys. miejsc pracy Centrum konferencyjne Hotel 5***** Park naukowy Mieszkania Biura Sklepy Mała architektura z tych 12 tys miejsc pracy 8-9 tys przypadło by na biura..więc jakieś 150 tys m2-200 tys m 2..!!:):).. Temat: Projektowanie wnętrz - Łódź, Rzeszów, Wrocław Projektowanie wnętrz - Łódź, Rzeszów, Wrocław Kompleksowe i profesjonalne projektowanie wnętrz . Oferujemy: * projekt i aranżacje wnętrz mieszkalnych ; * projekt i aranżacje pomieszczeń użyteczności publicznej ; * projekt pojedynczych pomieszczeń mieszkalnych ( kuchnie, łazienki, pokoje ) * projekt mebli ( meble kuchenne, meble wolno stojące . . .) * usługi projektowe przez internet . Cena za m2 wynosi 50 zł W przypadku powierzchni przekraczających 100 m2 szczegółowy projekt łazienki gratis . Zapraszamy Studio architektury wnętrz machta Tel. 667 064 260 Tel 667 694 003 biuro@machta.pl www.machta.pl Łódź, Wrocław, Rzeszów Temat: Fujitsu wchodzi do Łodzi "Idealni są kandydaci, którzy znają cztery języki obce: angielski, niemiecki, francuski i hiszpański. Oczywiście, że o takich ludzi nie będzie łatwo. Na pracę mogą liczyć absolwenci, którzy znają dwa języki." LOL, gdzie oni takich znajdą? w dzisiejszych czsach informatycy mają jedynie czas zeby podszkolić się w jednym języku, reszta to czas na programowanie i robienie projektów. A ci co faktycznie znają ponad dwa języki na pewno już znaleźli lepszą pracę :) "Klienci firmy dzwonić będą do łódzkiego oddziału, gdy pojawi się jakiś problem z oprogramowaniem dostarczonym przez Fujitsu." A nie mówiłem, co prawda nie jest to składanie komputerów (Dell), czy liczenie podatków (Philips), ale toż to czysty helpdesk (czyt. najniższy poziom pracy na jaki można trafić po informatyce). Więc nadal podtrzymuje swoje zdanie na temat że z samej Łodzi to oni nie znajdą kandydatów do pracy (mowa o informatykach). Jeśli będą chcieli zatrudnić ludzi spoza, to musieliby im zapłacić dobrą kasę, ale tego nie zrobią bo ma BYĆ TANIO, biura helpdesku muszą być tanie (przykładem jest chociażby HDS z łodzi, gdzie proponują 1500 netto LOL, ale ten helpdesk wymaga jedynie dobrego języka polskiego, bo jest świadczony dla pracowników TP, ORange). Więc najprawdopodobniej F-S prędzej czy później zwinie sie z Łodzi, jak zobaczy że nie może znaleźć ludzi do pracy. Hehehe Temat: Projekt "BiT City" w interesie Łodzi? Projekt "BiT City" w interesie Łodzi? Projekt szybkiej kolejki łączącej Bydgoszcz z Toruniem Rozpoczyna się projektowanie BiT City - szybkiej kolejki łączącej Bydgoszcz z Toruniem. W poniedziałek zarząd województwa powierzył to zadanie poznańskiej firmie projektowej Cejrowski i Krych. Początek inwestycji zaplanowano na rok 2008. BiT City ma zapewnić przejazd z centrum Bydgoszczy do centrum Torunia w ciągu pół godziny. W ciągu trzech miesięcy Biuro Inżynierii Transportu Cejrowski i Klich przygotuje wstępny projekt BiT City, który określi przebieg trasy i koszty budowy. Całość ma kosztować ok. 400 mln zł. Władze regionu zamierzają finansować inwestycję pieniędzmi z funduszy unijnych. Źródło: www.rynek-kolejowy.pl PS Zastanawiam się, czy istniałaby możliwość, by przez linię "BiT City" jeździły pociągi Łódź - Gdynia? Jeśli tak, to po wyremontowaniu odcinka Łódź - Kutno mielibyśmy znaczne skrócenie czasu przejazdu do 3miasta. Pozdrawiam, maxxman Temat: Jeszcze w sprawei tunelu Niedasizm wiecznie żywy. Jasne, najlepiej nic nie robić i cieszyć się z dworców w Zduńskiej Woli i Koluszkach oraz z tego, że na Centralny mamy tylko półtorej godziny tramwajem WKD. > Każdy, kto naprawdę śledzi dzieje łódzkiej planistyki > urbanistycznej > wie, że w pierwszej połowie lat 70-tych XX w. powstało Biuro > Planowania i Prognozowania Rozwoju Łodzi. > Miało to Biuro specjalny zespół projektowania metra. Oczywiście można im zarzucić, że nie przewidzieli: - upadku socjalizmu w Polsce - końca gierkowskiej kredytowej prosperity - generalnego odejścia od metra (i separacji ruchu) w urbanistyce Nie przewidzieli tego też mądrzejsi od łódzkich planistów. > Podobnie, jak przysłowia ludowe: > Mądry obiecuje, głupi się raduje. Można też poczytać Mrożka: "-może byśmy tak coś zasiali? - eee, a po co? - a może byśmy tak zaorali? - eee, a po co?". Można oczywiście tkwić w zaścianku, na komunikacyjnej prowincji Polski. I narzekać, że młodzi uciekają z miasta, jedynymi miejscami pracy są montownie, a w wakacje pozostaje upić się przed spożywczym, bo szans na atrakcyjne spędzenie czasu w tym grajdołku jak na lekarstwo. Temat: z pytaniem? z pytaniem? Czy chcecie, abym wklejał informacje, które otrzymuję niemalże codziennie z eurobuild.pl? Przykład poniżej: Niemcy projektują na Śląsku POLSKA Niemieckie biuro architektoniczne gmp wykona dokumentację projektową Stadionu Śląskiego (m.in. jego zadaszenia). Przygotowanie projektu potrwa siedem miesięcy zaś jego opracowanie i późniejsze doradztwo kosztować będzie 13 mln zł. Sama inwestycja pochłonie kolejne 250 mln zł. Roboty budowlane rozpoczęły się w marcu tego roku. Przebudowa stadionu zostanie dofinansowana z budżetu państwa. (Źródło: PAP) Majowa fabryka POLSKA Firma Immo Industry Group wybuduje dla spółki Lenovo pierwszą europejską montażownie komputerów. Obiekt, którego budowa rozpocznie się w maju tego roku, powstanie w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Zakład o powierzchni 31 tys. mkw. zostanie oddany do użytku w październiku 2008 roku. Na terenie obiektu znajdzie się również centrum testów oraz magazyn. Kolejny hotel w łódzkiej fabryce POLSKA W łódzkiej fabryce położonej przy ul. Wierzbowej powstanie nowy hotel. Nieruchomość kupiła spółka World Press Saloniki Prasowe. W przędzalni bawełny i niciarni powstanie 100 pokoi gościnnych, restauracja, kawiarnia, sklepy, fitness, SPA, trzy sale konferencyjne i 110 miejsc parkingowych. Projekt przebudowy hotelu przygotuje architekt Zbigniew Bińczyk z pracowni Fronton. Wiadomo już, że budynek zostanie podwyższony o jedną kondygnację. Budowa potrwa dwa lata. (Źródło: „Gazeta Wyborcza” Łódź) Temat: projekty wnętrz warszawa łódź i warszawa oraz okolice Poszukujesz projektanta wnętrz?. Masz problem z urządzeniem mieszkania, biura lub innego lokalu? Oferuję kompleksową usługę projektową z nadzorem lub konsultacje w zakresie aranżacji przestrzeni. Zapraszam do współpracy w Łodzi, Warszawie i okolicach. www.eftetstudio.republika.pl eftetstudio@architekci.pl Temat: projekt modernizacji opery... LOEGLER Romuald (ur. 1940) architekt, absolwent Politechniki Krakowskiej; początkowo pracował na uczelni, potem w biurach projektów, praktyki w atelier K. Schwanzera w Wiedniu i w biurze Pekki Salmina; od 1978 prowadzi w Krakowie własne biuro; twórca Międzynarodowego Biennale Architektury w Krakowie, współzał. i wydawca miesięcznika "Architektura i Biznes"; od 1991 czł. Gł. Komisji Architektoniczno- Urbanistycznej w Warszawie. Liczne projekty, m.in. w Krakowie: osiedle mieszkaniowe Na Skarpie w Nowej Hucie, budynki mieszkalne jedno- i wielorodzinne, kośc. bł. Jadwigi, rozbudowa Muzeum Narodowego i Biblioteki Jagiellońskiej, Wyższa Szkoła Teatralna, kilka banków; gmach filharmonii w Łodzi, budynek mieszkalny w Berlinie. Laureat wielu konkursów arch. w Polsce i za granicą; 1994 laureat nagrody Fritza Schumachera. ____________________________________________________ i wszystko jasne... gdzie mozna dostać "Architekturę i Biznes" - ktoś kupuje? Temat: architekt lodz Prowadzę pracownię architektoniczną w Łodzi.Jestem bardzo zainteresowany opracowaniem projektu domu modernistycznego. Niestety to rzadkość znaleźć na rynku klienta pragnącego prawdziwie modernistyczy dom. Chętnie złożę swoją ofertę projektową, opracuję szczegółową koncepcję z wizualizacjami i modelem 3D i po akceptacji opracuję kompletny projekt. Zapraszam biuro@m-i-a.pl www.m-i-a.pl Temat: Kiedy LIDL w Siedlcach ??? Tymczasem w ... Suwałkach PAP - 23-10-2009 18:19 50 mln euro ma kosztować Centrum Handlowo-Rekreacyjne Plaza w Suwał- kach (Podlaskie), które powstanie w pierwszej połowie 2010 roku,poin- formował w piątek Tomasz Podolak z biura prasowego Plaza Centers. Zatrudnienie znajdzie w nim około 2 tys. osób. Powierzchnia Centrum Plaza, którego budowa ruszyła na początku tego roku, wyniesie 20 tys. m kw. Inwestycja powstanie w centrum Suwałk, na terenie po byłym areszcie. Zabytkowy budynek aresztu zostanie wkomponowany w nowy obiekt. Wokół centrum powstanie parking na 500 samochodów. Obok galerii i sklepów znajdzie się centrum zabawy i rozrywki Fantasy Park oraz multipleks. Suwałki Plaza jest jednym z 12 projektów Plaza Centers w Polsce. Spółka zbudowała już 7 centrów handlowo-rozrywkowych w takich miastach jak Warszawa, Kraków, Poznań, Ruda Śląska, Lublin, Rybnik i Sosnowiec. "Ta część Polski to biała plama. Liczymy także na gości z zagranicy - np. z Litwy, gdzie nie mamy swoich centrów" - powiedział Podolak. Oprócz Suwałk, w trakcie budowy jest kompleks w Zgorzelcu. W przygotowaniu są: Plaza Łódź, Toruń i Kielce. Od 2000 roku Plaza Centers zainwestowała w Polsce 200 mln euro. Temat: Zły WIST, czyli pistolety nie jadą do Iraku Gość portalu: Kredek napisał(a): > Prexer to taka firma z Łodzi, która powstała na bazie biura > projektowego i zakładów doświadczalnych,produkowali kołowrotki i > kserokopiarki (strasznie dawno), na początku lat 90. u.w., > pracownicy tego przedsiębiorstwa wykupili od państwa to firmę. > Zaczeli sie bardzo szybko rozwijać i przejeli łódzką Wifamę, > która produkowała za czsów PRL, maszyny włókiennicze, na bazie > przejętej Wifamy, rozpoczeli produkcjię uzbrojenia, potem > rozpoczeli produkcję amunicji, min. mają licencję na produkcję > amunicji do Leopardów 2. Kilka miesięcy temu zarząd spółki > aresztowała łódzka prokuratura za jakieś grube przekręty (sorry > więcej nie pamiętam na ten temat)! No fajnie ! Tylko, ze sa dwa Prexer-y; Wifama i Prexer bez dodatkowej nazwy, i to wlasnie ten jest producentem Wist-a, o czym moglby napisac wyraznie i rzetelnie specjalista Wronski ! Temat: 21.05.2007 - start remontu linii 11 (tzw. ŁTR). Podstacje nie wyleciały z planu. Moje biuro projektowe ma zrobić projekty 10 podstacji w 6 tygodni! Ale będę miał zapieprz w robocie. Chyba się tego nie da zrobić... No, ale dla Łodzi wszystko. Temat: Coś czuję, że Łódź ten boom może ominąć... Jedna z tych wielkich inwestycji ma szansę trafić do Łodzi. Tyle tylko, że to w przemysł. Ale myślę że za falą inwestycji w produkcję przyjdzie również czas na biura. Zwłaszcza że jak pisała GŁ w biurach projektowych pracy nie brakuje. Temat: Płockie konkursy Płockie konkursy Składając gratulacje Panu Prezydentowi Milewskiemu i Jego Wierzbickiej z okazji konkursu na Tumską nie można pominąć: Pana Przewodniczącego Sądu konkursowego z Łodzi, Pana Nowakowskiego z UM Płocka,członka Komisji Konkursowej, - za - przyznanie 1-szej nagrody - Panu Nowakowskiemu z Łodzi. poniżej pozwalam sobie przywołać ważną wypowiedz z forum n/t Jagiellonki: Autor: Gość: obserwator z ramienia urzędu IP: *.plock.cvx.ppp.tpnet.pl Data: 13-06-2003 22:53 Ciekaw jestem, kto wygra ten nowy konkurs na Jagiellonkę. Czy tak jak konkurs na ul. Tumską Biuro projektowe z Łodzi, o czym ja obserwator wiedziałem pół roku przed ogłoszeniem konkursu, bo ślady spotkań (tzw. korekt projektowych) z prawie gotowymi już planszami przez przypadek można było znależć w pracowni Urzędu nad pokojem 316 (pokój architekta miasta)- podobno.Czy może biuro z Płocka, które miało wygrać pierwszy konkurs na Jagiellonkę, bo choć śladów już nie widziałem, to jednak w mieście się o tym mówi, że prace już trwają - podobno. Czy Prawo i Sprawiedliwość rzeczywiście gości w tym Urzędzie. Może Pan prezydent chce być sprawiedliwy i prawy, ale czy jego doradcy są? Wszyscy wiedzą, że tak nie jest. Wszyscy głośno o tym mówią, zgrzytają zębami i chyba są bezsilni. Józek pewnie nie dałeś Pani W. i dlatego tego projektu nie robicie. Skończyły Ci się układy w mieście i nie pomyślałeś o tym jak inaczej można sobie załatwić temat. Wiadomo, że w tym mieście kto daje Pani W. ten projektuje. Ty chyba nie dałeś. Co za głupota. Myślałeś, żę jesteś taki silny , a załatwiła cię kobieta ( ... kobieta mnie bije...)- będzie ci się śniło po nocach i to chyba nie będzie miły sen. Przećwiczyła to chyba kazda pracowania w mieście ( i ona przećwiczyła to z pracowniami). Z tym, że pracowni jest mało, w związku z tym, teraz weszła Łódź (Tumska), trochę wcześniej Gdańsk (piękny wieżowiec przy Jachowicza, z pięknymi kolorami - o takie kolory nawet Mazusia bym nie posądzał) Amfiteatr- tu jest piękna kasa. Gdzie są płoccy projektanci? Czy za mało dają. Czy pani W. jest już mądrzejsza i nie bierze od płocczaków. Proponuję płockim firmom projektowym - zrezygnujcie z tego konkursu, bo i tak wygra go ten , kto ma go wygrać. " Kto smaruje, ten jedzie " Temat: Ratusz unieważnił projekt rozbudowy Jagiellonki Gość portalu: obserwator z ramienia urzędu napisał(a): > Ciekaw jestem, kto wygra ten nowy konkurs na Jagiellonkę. Czy > tak jak konkurs na ul. Tumską Biuro projektowe z Łodzi, o czym > ja obserwator wiedziałem pół roku przed ogłoszeniem konkursu, bo > ślady spotkań (tzw. korekt projektowych) z prawie gotowymi już > planszami przez przypadek można było znależć w pracowni Urzędu > nad pokojem 316 (pokój architekta miasta)- podobno.Czy może > biuro z Płocka, które miało wygrać pierwszy konkurs na > Jagiellonkę, bo choć śladów już nie widziałem, to jednak w > mieście się o tym mówi, że prace już trwają - podobno. Czy Prawo > i Sprawiedliwość rzeczywiście gości w tym Urzędzie. Może Pan > prezydent chce być sprawiedliwy i prawy, ale czy jego doradcy > są? Wszyscy wiedzą, że tak nie jest. Wszyscy głośno o tym mówią, > zgrzytają zębami i chyba są bezsilni. Józek pewnie nie dałeś > Pani W. i dlatego tego projektu nie robicie. Skończyły Ci się > układy w mieście i nie pomyślałeś o tym jak inaczej można sobie > załatwić temat. Wiadomo, że w tym mieście kto daje Pani W. ten > projektuje. Ty chyba nie dałeś. Co za głupota. Myślałeś, żę > jesteś taki silny , a załatwiła cię kobieta ( ... kobieta mnie > bije...)- będzie ci się śniło po nocach i to chyba nie będzie > miły sen. Przećwiczyła to chyba kazda pracowania w mieście ( i > ona przećwiczyła to z pracowniami). Z tym, że pracowni jest > mało, w związku z tym, teraz weszła Łódź (Tumska), trochę > wcześniej Gdańsk (piękny wieżowiec przy Jachowicza, z pięknymi > kolorami - o takie kolory nawet Mazusia bym nie posądzał) > Amfiteatr- tu jest piękna kasa. Gdzie są płoccy projektanci? Czy > za mało dają. Czy pani W. jest już mądrzejsza i nie bierze od > płocczaków. Proponuję płockim firmom projektowym - zrezygnujcie > z tego konkursu, bo i tak wygra go ten , kto ma go wygrać. " Kto > smaruje, ten jedzie " Jako były i obecnie niezależny pracownik potwierdzam powyższe. Materiały wyjściowe do konkursu na projekt modernizacji ul. Tumskiej, w których nawiasem mówiąc przygotowywanie miałem osobisty wkład zostały przekazane do Łódzkiej pracowni 4 miesiące przed ogłoszeniem konkursu. P.S. Jeśli chodzi o replay konkursu to obstawiam projekt Panów Lemańskiego, Głosa przy cichym udziale Pana Wierzbickiego. Ciekawe tylko kto to zafirmuje, Pan Lemański jako pracownik Urzędu nie bardzo może, Pan Wierzbicki taż nie bardzo jako pracownik Petroprojektu bo podpisał lojalkę że nie będzie projektował poza swoją firmą, zostaje Pan Głos który niedawno zakończył pracę w Urzędzie. Temat: Ratusz unieważnił projekt rozbudowy Jagiellonki Ciekaw jestem, kto wygra ten nowy konkurs na Jagiellonkę. Czy tak jak konkurs na ul. Tumską Biuro projektowe z Łodzi, o czym ja obserwator wiedziałem pół roku przed ogłoszeniem konkursu, bo ślady spotkań (tzw. korekt projektowych) z prawie gotowymi już planszami przez przypadek można było znależć w pracowni Urzędu nad pokojem 316 (pokój architekta miasta)- podobno.Czy może biuro z Płocka, które miało wygrać pierwszy konkurs na Jagiellonkę, bo choć śladów już nie widziałem, to jednak w mieście się o tym mówi, że prace już trwają - podobno. Czy Prawo i Sprawiedliwość rzeczywiście gości w tym Urzędzie. Może Pan prezydent chce być sprawiedliwy i prawy, ale czy jego doradcy są? Wszyscy wiedzą, że tak nie jest. Wszyscy głośno o tym mówią, zgrzytają zębami i chyba są bezsilni. Józek pewnie nie dałeś Pani W. i dlatego tego projektu nie robicie. Skończyły Ci się układy w mieście i nie pomyślałeś o tym jak inaczej można sobie załatwić temat. Wiadomo, że w tym mieście kto daje Pani W. ten projektuje. Ty chyba nie dałeś. Co za głupota. Myślałeś, żę jesteś taki silny , a załatwiła cię kobieta ( ... kobieta mnie bije...)- będzie ci się śniło po nocach i to chyba nie będzie miły sen. Przećwiczyła to chyba kazda pracowania w mieście ( i ona przećwiczyła to z pracowniami). Z tym, że pracowni jest mało, w związku z tym, teraz weszła Łódź (Tumska), trochę wcześniej Gdańsk (piękny wieżowiec przy Jachowicza, z pięknymi kolorami - o takie kolory nawet Mazusia bym nie posądzał) Amfiteatr- tu jest piękna kasa. Gdzie są płoccy projektanci? Czy za mało dają. Czy pani W. jest już mądrzejsza i nie bierze od płocczaków. Proponuję płockim firmom projektowym - zrezygnujcie z tego konkursu, bo i tak wygra go ten , kto ma go wygrać. " Kto smaruje, ten jedzie " Temat: stacja pkp W 2015 r. w 133 minuty z Warszawy do Gdyni 6 mln 190 tys. euro ma kosztować projekt budowlany dotyczący modernizacji części odcinka magistrali kolejowej E65 Warszawa-Gdańsk. PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) i pełnomocnik konsorcjum Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu sp.z o.o. podpisały w czwartek umowę w tej sprawie. Kontrakt dotyczy odcinka Iłowo-Rybno Pomorskie, o długości 53,7 km. Ma on być dofinansowany w 85 % ze środków Unii Europejskiej. Obejmuje m.in. opracowanie projektu budowlanego oraz dokumentacji przetargowej na wykonanie robót. Jak powiedział Przemysław Schaefer, dyrektor Biura Przygotowania Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA, "celem podpisanej w czwartek umowy jest opracowanie dokumentacji projektowej i przetargowej na roboty budowlane związane z modernizacją odcinka linii E65 na obszarze lokalnego centrum sterowania w Działdowie". Schaefer wyjaśnił, że kontrakt związany jest z modernizacją całej magistrali kolejowej Warszawa-Gdańsk. Odcinek z Warszawy do Gdyni liczy 344 km, a inwestycja podzielona jest na osiem etapów. Dodał, że "ze środków UE, przeznaczonych na lata 2004-2006 (chodzi o kwotę 470 mln euro) mają być realizowane trzy odcinki: Nasielsk, Działdowo, Tczew oraz pierwszy etap modernizacji stacji Gdynia. Modernizacja pozostałych odcinków: Ciechanów, Iława, Malbork, Gdańsk będzie realizowana ze środków UE przeznaczonych na lata 2007-2013. Zakończenie całej inwestycji powinno nastąpić do 2015 r."Schaefer powiedział, że modernizacja przyczyni się do skrócenia czasu jazdy pociągów. Na odcinku Warszawa-Nasielsk czas jazdy skróci się np. do 30 minut, a trasę Warszawa Gdynia można będzie pokonać w 133 minut (obecnie 4 godziny). Wykonawcą dokumentacji projektowej i przetargowej będzie konsorcjum firm: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu sp.z o.o. - pełnomocnik konsorcjum, Jacobs GIBB sp.z o.o. w Warszawie, Centralne Biuro Projektowo-Badawcze Budownictwa Kolejowego "Kolprojekt" sp.z o.o. w Warszawie oraz Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych sp.z o.o. w Łodzi. (ebi.pkp.pl) Temat: Camerimage Łódź Center - będzie kompromis? "skąd wziąłeś odtwarzanie fasady starego dworca" Na ten temat wypowiadał sie Kropa - powiedzial że po jego trupie będzie zlikwidowany stary Fabryczny. Nie wierzę żeby PKP buliło na widzimi się Prezydenta - więc trzeba będzie placic z budżetu miasta. Nowe obiekty to nowe "miejsca pracy i przy budowie i w eksploatacji. Miejsca pracy to podatki, podatk i to dochody" Na razie dochody mają :niemieckie biuro projektów , Gehry, poznanskie biuro projektów- myślisz że, podatki od nich zostaną w Łodzi? Rówież wykonawcy wcale nie musza byc z Polski skoro częścć pieniędzy jest z UE. Jak myślisz dlaczego taki np. Strabag wygrywa przetargi organizowane na projekty UE. "Zysk nieco bardziej pośredni jest taki, ze te budynki przyciągną turystów " Ilu turystów przyjedzie specjalnie do Łodzi po to by zobaczyć te budynki? Czy są jakieś badania ? Skad Twoja pewność że, zyski z takiej turystyki pokryją koszty użytkowania. To zwykle "chciejstwo" "skąd masz zamiar wziąć na to pieniądze? Myślisz, że na Piotrkowskiej 104 urzęduje dobra wróżka, która je przynosi?" Tą dobrą wrózką jesteśmy my - Łodzianie i my powinniśmy decydować na co mają być przeznaczone pieniądze. "Naprawdę nie widzisz różnicy między szpitalem, a obiektami w NCŁ?" Widzę podobieństwo. Pomysł CKD powstał za późnego Gierka - mial to byc największy szpital kliniczny w Europie. Nikt nie robił biznesplanu, nikt nie liczył kosztów funkcjonowania. Miał być największy i to było najważniejsze. Nie wiem czy też miał w zalożeniach przyciągac turystow do Łodzi ale bardzo możliwe ze takie pomysły chodziły po głowie ówczesnym decydentom. Reasumując : zamierzamy w ciagu kilku lat wydawać więcej pieniędzy niż nas na to stać. Ustalamy priorytety które są bardzo problematyczne i pisane palcem po wodzie. Pan Ż. może pewnego dnia powiedziec że, mu się znudziło w Łodzi i zabiera Pana Davida i Camerimage np. do Lublina - zostaniemy zpałacem przystosowanym do konkretnej funkcji bez tej funkcji ( tak już zrobił w Toruniu) Temat: Łódź - biedne eldorado Znana firma teleinformatyczna przenosi biuro do Ło serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,2393414.html czytajmy i cieszmy się!:) "Łódź nowych technologii" staje się faktem. Szwedzka firma teleinformatyczna Teleca przenosi swoje biuro z Warszawy do Łodzi. Pracę może znaleźć nawet 150 osób! Teleca pracuje dla takich gigantów jak Ericsson, Nokia, Panasonic czy Siemens. Dzięki niej łodzianie będą tworzyć już wkrótce oprogramowanie dla telefonów komórkowych najnowszej generacji. - Decyzja o przeniesieniu biura do Łodzi, była łatwiejsza niż myśleliśmy - zdradza Tomasz Krawczyński, dyrektor warszawskiego biura Teleca. Szwedzi zaczęli myśleć o nowej lokalizacji, bo chcieli obciąć koszty działalności. Łódź musiała walczyć o inwestycję z innymi miastami nie tylko w kraju, ale nawet w Indiach. Indie są jednak za daleko, podróż jest długa, a współpraca z biurem umiejscowionym w tym kraju jest trudna ze względu na różnicę czasu. W Polsce inwestor brał pod uwagę oprócz Łodzi także Bydgoszcz i Kraków. To właśnie z tych miast pochodzą pracownicy warszawskiego biura firmy. - Wygrała Łódź, bo jest najbliżej stolicy, ma świetnie wykształconych absolwentów i niskie koszty prowadzenia interesów - zdradza Krawczyński. W podjęciu decyzji przedstawicielom Teleca pomogło otwarcie się Łodzi na świat dzięki rozwojowi Lublinka. - Uruchomienie lotów do Kopenhagi, to dla nas rewelacja! - cieszy się dyrektor. Szwedom bardzo zależało na łatwych podróżach do nowego biura w Polsce. Teraz będą mogli wylecieć rano ze Sztokholmu i trafić do Łodzi (poprzez Kopenhagę) na godz. 10 rano. Później będą mieli kilka godzin na załatwienie sprawy, po południu wrócą tą samą trasą i wieczorem pójdą spać we własnych łóżkach. Nowe łódzkie biuro Teleca będzie mieścić się w pomieszczeniach Centrum Biznesu "Faktoria", zbudowanego w zabytkowej fabryce motorów przy ul. Dowborczyków. Szansę na pracę w nim mają łodzianie z wykształceniem informatycznym. - Liczymy zarówno na osoby z doświadczeniem, jak i świeżo upieczonych absolwentów - mówi Krawczyński. Biuro będzie rozwijać się etapami. Najpierw w Łodzi będzie ok. 30 miejsc pracy, po kilku miesiącach załoga będzie liczyć 50 pracowników. Po przejęciu kolejnych projektów zatrudnienie może sięgnąć nawet 150 osób. Dyrektor jest przekonany, że nowoczesne usługi to szansa na przyszłość Łodzi: - Żadne inne miasto nie ma tylu atutów: świetnie wykształcone kadry, niskie koszty działalności i bliskość Warszawy. Informatycy, którzy chcieliby pracować w łódzkim biurze Teleca mogą wysyłać swoje zgłoszenia na adres: rekrutacja.lodz@teleca.pl Temat: 5 tys mieszkań..200tys m 2 biur... 5 tys mieszkań..200tys m 2 biur... [Łódź]St. Paul’s Developments (5 tys mieszkań, 200tys m2 biur, 150 tys m2 logistyki) Brytyjczycy inwestują w Łodzi Prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki podpisał dziś list intencyjny w sprawie realizacji w Łodzi nowych inwestycji brytyjskiego dewelopera. Porozumienie między obiema stronami to zapowiedź współpracy władz miasta a firmą St. Paul’s Developments. Ma ona zamiar wybudować w naszym mieście ok. 200 tys. m kw. powierzchni biurowej, 150 tys. m2 powierzchni magazynowo-logistycznej oraz 5 tys. mieszkań. Do końca 2008 roku St. Paul’s Developments chce oddać do użytku powierzchnie biurowe przy ulicy Fabrycznej. Projekt realizacji tego przedsięwzięcia tzw. Textorial Park ma mieć powierzchnię 11 tys. m2 o najwyższych światowych standardach. Nowe biurowce mają zwiększyć atrakcyjność i dynamiczny rozwój Łodzi. St. Paul’s Developments to firma brytyjska, która funkcjonuje na tamtejszym roku od ponad 17 lat. Przede wszystkim znana jest z realizacji dużych i trudnych projektów m. in. budowy obiektów biurowych oraz renowacji powierzchni poprzemysłowych. W Łodzi do tej pory firma przeprowadziła rewitalizację zabytkowej remizy strażackiej przy ulicy Tymienieckiego. - Podpisanie dzisiaj listu intencyjnego to wydarzenie szczególne. Stanowi ono kolejny etap naszej wieloletniej działalności. Inwestycje w Łodzi są dla nas bardzo znaczące, dlatego też, mam nadzieję, że będziemy tutaj realizować także wiele innych projektów – powiedział w czasie konferencji prasowej prezes St. Paul’s Developments Polska Radosław Kozubski. W prezencie od prezesa Kozubskiego prezydent Jerzy Kropiwnicki otrzymał miniaturę bentley’a z zapowiedzią, iż usługi świadczone przez brytyjskiego inwestora będą na równie wysokim poziomie. (AnO) www.uml.lodz.pl/index.php?men...&poz=1&id=6755 p.s. o inwestycjach wiedziałem już 4 miechy temu..ale 5 tys mieszkań to bonusik Temat: Papier blokuje budowy Papier blokuje budowy Urząd Miasta Łodzi jest zakorkowany wnioskami o ustalenie warunków zabudowy. Bez takiej decyzji nie można rozpocząć budowy. Opóźnienie waha się od trzech do sześciu miesięcy i stale rośnie, bo spraw napływa więcej, niż jest wydawanych decyzji. Na początku tego roku straciły ważność stare miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, uchwalone na podstawie przepisów z 1984 roku. Jeśli nie ma nowych planów, decyzje o warunkach zabudowy wydaje się na podstawie przepisów ogólnych. Wymaga to drobiazgowej analizy ze strony architekta zatrudnionego przez urzędy miasta lub starostwa oraz wielu zaświadczeń, co znacznie wydłuża proces wydawania decyzji. - Większość spraw, które teraz rozpatrujemy, pochodzi z lutego lub marca, ale mamy też sprawy z ubiegłego roku - mówi dr arch. Marek Lisiak, dyrektor Wydziału Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Łodzi. Ta sytuacja utrudnia życie inwestorom i projektantom. - Gdyby nie to, że mamy sporo zezwoleń ubiegłorocznych, działalność naszego biura zostałaby sparaliżowana - ocenia architekt Włodzimierz Krakowski, właściciel biura projektów. Urząd Miasta Łodzi przygotowuje obecnie zaledwie kilka miejscowych planów zabudowy, które pokryją kilkanaście procent obszaru Łodzi. Najbardziej zaawansowane są te dotyczące lasu łagiewnickiego oraz części Śródmieścia. Wkrótce mają zostać przedstawione pod głosowanie w Radzie Miejskiej. W przygotowaniu są plany dla kilku obszarów, na których władze Łodzi spodziewają się dużych inwestycji: okolice ulic Ustronnej i Granicznej, przyszłego węzła autostradowego przy ul. Rokicińskiej, teren między ul. Kusocińskiego i Konstantynowską oraz w pobliżu Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Jeśli ktoś chce budować z dala od tych obszarów, będzie musiał miesiącami czekać w kolejce. Ratunkiem byłoby zatrudnienie większej liczby architektów z uprawnieniami, członków Izby. Wydział Architektury i Urbanistyki Urzędu Miasta Łodzi uzyskał obietnicę prezydenta Łodzi, że będzie mógł zatrudnić 10 dodatkowych specjalistów. - Okazuje się jednak, że architekci wcale się nie garną do pracy w urzędzie - mówi dr Lisiak. (pas) - Dziennik Łódzki lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/382672.html Temat: Nie zdążyli z mostem Warszawskim, bo padało To kto ten most buduje ?? Kto projektowal, kto zarzadza, kto wiaze druty i leje beton ? Liderzy to firmy o niezbyt polskich nazwach !! Co dowodzi wprost, ze jak Polakom nie zaprojektuja i nie zmusza do budowy, to cos w pelni Made in Poland jest malo mozliwe. A ta firma "Invest - Complex" to chyba tlumacze z angielskiego i niemieckiego na polski i odwrotnie ?? Co widac pod spodem ( dane sciagniete ze strony : www.pulawymost.pl/main.php?txt=glowna&det=0&progr=0&rdib=0&rdia=0&rdii=0&most=0 NADZÓR I ZARZĄDZANIE: Konsorcjum Firm: Scott Wilson Ltd – lider konsorcjum Menedżer Budownictwa inż. Józef Kołosowski Inwestycje, Budownictwo, Handel „Invest – Complex” Sp. z o.o. MBI – Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o. Pracownia Projektowa „Promost Consulting” WYKONAWCA: Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „MOSTY ŁÓDŹ” S.A. – lider konsorcjum Hermann Kirchner Bauunternehmung GmbH Vistal Sp. z o.o. PROJEKTANT: DHV Polska Sp. z o.o. - Biuro konsultingowo-projektowe Projektowanie i Wykonawstwo Obiektów Mostowych - POMOST Strona aktywowana 29.03.2006 Data ostatniej aktualizacji: 30.04.2008 Przygotowanie strony: Inżynier Kontraktu - Scott Wilson Ltd Sp. z o. o Okres realizacji zadania: - rozpoczęcie robót – I kwartał 2006 r., - zakończenie robót – II kwartał 2008 r. (umowny okres realizacji wynosi 25 miesięcy). Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty – Łódź” S.A. (lider konsorcjum), Hermann Kirchner Bauunternehmung GmbH i Vistal Sp. z o.o. Biuro Budowy znajduje się w Puławach przy ul. Dęblińskiej 20. Nadzór nad realizacją zadania sprawuje konsorcjum firm: Scott Wilson & Co. Ltd Sp. z o.o. Oddział w Polsce (lider konsorcjum), Menedżer Budownictwa inż. Józef Kołosowski, Inwestycje Budownictwo, Handel „Invest-Complex” Sp. z o.o., MBI – Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o., Pracownia Projektowa „Promost Consulting”. Biuro Inżyniera Kontraktu znajduje się w Puławach przy ulicy Dęblińskiej 20. Temat: Przebudowa ulic w rejonie Dworca Łódź-Widzew Przebudowa ulic w rejonie Dworca Łódź-Widzew www.zdit.uml.lodz.pl/_plik.php?plik=przetargi/SIWZ_54.pdf <<<<<<<<<<<<<< [...] A. Układ projektowany Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę: 1) Ul. Służbowej i ul. Maszynowej na odcinku od ul. Puszkina do ul. Augustów; 2) Ul. Augustów od ul. Służbowej do ul. Rokicińskiej; B. Wytyczne do projektowania w zakresie rozwiązań: 1. Drogi: Drogi klasy „Z”. - W związku ze złym stanem nawierzchni jezdni ulicy Maszynowej, Służbowej i Augustów należy przebudować je (wraz z krawężnikami i opaskami) dostosowując konstrukcję do przewidywanego uruchomienia po tym ciągu linii autobusowych komunikacji miejskiej. - Uwzględnić budowę nowej zatoki autobusowej po południowej stronie ul. Służbowej w rejonie dworca kolejowego - Uwzględnić lokalizację nowych przystanków w ul. Augustów w rejonie ul. Rokicińskiej (w miarę możliwości w zatokach). - Uwzględnić rekultywację zieleni wzdłuż modernizowanej jezdni - Należy zminimalizować zakres przebudowy ulic poprzecznych, wjazdów i chodników oraz uzbrojenia. - W przypadku projektowania wjazdów do nieruchomości, ich lokalizację uzgodnić z właścicielem tej nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest do bezwzględnego skoordynowania realizowanej dokumentacji z rozwiązaniami projektu budowlano – wykonawczego na wykonanie modernizacji obiektów i przystosowanie stacji Łódź Widzew do obsługi ruchu pasażerskiego w okresie zamknięcia stacji Łódź Fabryczna, realizowanego na zlecenie PKP S.A. przez Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych. Sp. z o.o. Łódź.[...] />>>>>>>>>> Temat: nowy hotel saralee napisała: > wiadomość posiadam od pracownika biura projektów, gdzie powstał projekt (właśnie > > jest w trakcie ostatnich uzgodnień - projekt, oczywiście...) Interesujące :) Wiesz może dla jakiej sieci hotelowej powstał projekt? >A dlaczego grymas > niezadowolenia? Już Manufaktura miała problem ze znalezieniem chetnych na > hotel... Sądzę, że jak na takie miasto jak Łódź starczy hoteli... A co to znaczy, "na takie miasto jak Łódź"? Miasto stagnacji, nie przyciągające przybyszów? Ale właśnie chodzi o to by zmienić taki obraz miasta! Kolejne inwestycje zagraniczne, targi, festiwale, imprezy sportowe, wykorzystanie potencjału turystycznego - to wszystko wymaga odpowiednio rozwiniętej bazy hotelowej. Jasne - teraz czynników przyciągających ludzi z zewnątrz do Łodzi jest zbyt mało. Jednak nie można zakładać, że zawsze tak będzie. I kiedy ilość czynników przyciągających wzrośnie, miasto musi być przygotowane na przyjęcie gości. Zresztą sieci hotelowe bez wątpienia nie inwestują w ciemno. Na pewno powstają analizy dotyczące zasadności inwestycji. Skoro inwestycje są podejmowane, znaczy, że analizy wypadają korzystnie. Dokończenie budowy hotelu na rogu Piotrkowskiej i Radwańskiej, hotel w Manufakturze, inwestycja o której Ty napisałaś. Hotelarscy inwestorzy przypomnieli sobie o Łodzi (w ślad za tym jak przypomnieli sobie o istnieniu Łodzi inwestorzy innych branż). A to porównanie ilości miejsc hotelowych na 10000 mieszkańców w kilku polskich miastach (2002 r.). Białystok 33 Bydgoszcz 35 Toruń 42 Gdańsk 44 Gorzów 40 Zielona Góra 53 Katowice 50 Kielce 25 Kraków 72 Lublin 31 Łódź 30 Opole 36 Poznań 68 Rzeszów 44 Szczecin 57 Warszawa 91 Wrocław 67 Jak widać w Łodzi wskaźnik ten przedstawia się żenująco. Najwyższy czas by to zmienić! pozdrawiam Temat: Śródmiejska Dzielnica Biznesu pomysł poroniony z co najmniej kilku powodów 1. mieszkałeś kiedyś na łódzkim manhatanie? nie, a ja mieszkałem, i to w dwóch blokach (przy katedrze i "mediamarkt"). Są to zajebiście położone mieszkania w centrum miasta, z luksusowym parkingiem poziomowym , całkiem sporymi zieleńcami pomiędzy itp. Teren w całości nalezy do spółdzielni, co pozwala zywić nadzieję, że jakiś kreatywny deweloper nie dobuduje pomiędzy blokami nowych tzw. apartamentowców. Konstrukcyjnie, bloki łódzkiego manhattanu są oparte o szkieetowy system (tzw. ramki H) bardzo bezpieczny i pewny, w razie np. wybuchu gazu (o co trudno, bo w wysokich wieżowcach jest gaz na prąd, czyli kuchnia bez ognia) budynek nie złoży się jak retkińskie bloki. Trochę może brak współpracy mieszkańców, bo blok "mediamarkt" ma bardzo ładne tarasy praktycznie nie zagospodarowane, które aż proszą się o kafejki na nich, a cały dach parkingu poziomowego jest zatrawiony i w zamyśle miał służyć opalaniu się ludzi nań, ale to jeszcze tak nie funkcjonuje. Pewnie kiedyś zacznie. 2. budowanie tzw. centrów biurowych w centrum miasta jest nie do końca udanym pomysłem, bo jak niektórzy zauważyli wyludnia miasto, generuje spory ruch w godzinach szczytu itp. Bardzo wiele firm np. we Francji ma siedziby tuż pod miastem, są całe kwartały tzw. parki technologiczne, i tam się mieszczą różne administracje biznesowe, biura projektów itp, przeważnie tak to wygląda że jest 2-3 kondygnacyjny budynek o nowoczesnej architekturze, i spory placyk na parkingi . A w centrum tylko prawnicy , lekarze i biura nieruchomości, czyli ci co najbardziej kroją kilentów na kasę i mogą sobie pozwolic na horrendalne czynsze. 3. Aktualnie w Łodzi jest nadmiar powierzchni biurowych, co powoduje że wynajem biur się mniej może opłacać niż mieszkania, koszty wynajmu biur są niewielkie. Podobno brakuje w Łodzi tzw. powierzchni klasy A czy B, ale jakbyś cały manhatan zamienił na biura klasy A, gwarantuję że najemców byś ruski rok szukał. 4. manhatan zżył się z Łodzią, jest częścią miasta i jego tradycji i nie można ot tak wy...bać go razem z mieszkańcami. Temat: No i napodniecaliśmy się planami inwestycji... Wiceminister z Łodzi w Min. Infrastruktury info.onet.pl/1036789,10,item.html " Premier Marek Belka powołał w środę Marka Chałasa na stanowisko wiceministra infrastruktury - podało Centrum Informacyjne Rządu w komunikacie. Marek Chałas urodził się w 1949 roku. Ukończył dwa fakultety na Uniwersytecie Łódzkim: matematykę (w 1972) i socjologię (1978). Pracę zawodową rozpoczynał w drugiej połowie lat 70. W latach 1975-79 był programistą komputerów w Biurze Projektów Chemitex. W latach 1979-81 był specjalistą do spraw zarządzania i informatyki w Przedsiębiorstwie Przemysłu Chłodniczego. W latach 1981-94 Chałas był pracownikiem Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. W kolejnych latach pracował dla towarzystw ubezpieczeniowych. W latach 1994- 2000 był pracownikiem TU Commercial Union (w latach 1995-2000 był dyrektorem Oddziału I w Łodzi). W latach 2000-01 był dyrektorem departamentu szkoleń w TU Compensa Życie SA, a w latach 2001-02 - dyrektorem departamentu sprzedaży kanałami zewnętrznymi w TU Gerling Polska. W latach 2003-2004 był sekretarzem rady nadzorczej Textilimpeksu. Ostatnio prowadził własną działalność gospodarczą. W ramach współpracy z przedstawicielstwem Komisji Europejskiej opracował materiały szkoleniowe o Unii Europejskiej. Brał także udział w projektowaniu i realizacji programów Phare. Ponadto prowadził szkolenia z wiedzy o funduszach strukturalnych i Funduszu Spójności Unii Europejskiej. Chałas jest członkiem Klubu 500 w Łodzi (od 1996 r.) i Łódzkiego Klubu Biznesu (od 2002 r.). W latach 1997-2002 był członkiem Business Center Club. Marek Chałas jest żonaty. Ma dwójkę dzieci." Może i Łodzi nie pomoże, ale może przeszkodzi ewentualnym próbom Łodzi szkodzenia. W każdym razie chyba pozytywna informacja. Temat: Łódź bez Camerimage? Żydowicz: "Umowa rozwiązana" Gehromania - skok na kase Gdyby nie konkurs architektoniczny nigdy nie powstalaby Opera w Sydnej - to jakosc konkretnego projektu powinien stanowic podstawe wyboru a nie nazwisko autora. O nazwisko staraja sie spoleczenstwa zakompleksione i prowincjonalne. Mozna by bylo rozpisac miedzynarodowy konkurs i dostac 30-40 projektow - wybrac najlepszy, najbardziej inspirujacy najbardziej lodzki i najbardziej dostosowany do naszych potrzeb. Zapraszanie gwiazdy to machanie ogona psem. Gwiazda z "gwiazda"ma zatkac gebe motlochowi, ktory ma jedynie DAC KASE i calowac stopy. To niezdrowe, to upakarzajace to niedemokratyczne itd. Nie zdziwie sie jezeli dofinansowanie z UE BEDZIE NIEMOZLIWE bo wybrano firme na drodze poza konkursowej i poza przetargowej. Będzie ładniej, mądrzej i skromniej. Kryzys ogranicza megalomanię sławnych architektów i gigantomanię inwestorów. W jednym z odcinków animowanych „Simpsonów” nastoletnia bohaterka Lisa pisze w desperacji list do Franka Gehry’ego, by zaprojektował operę w jej rodzinnym miasteczku. Wierzy, że tylko budynek jego autorstwa może powstrzymać degradację miasta i jego ludności oraz przyciągnąć tłumy turystów. Cierpiący na brak weny słynny architekt gniecie list i apatycznie wyrzuca go na ulicę. Wtedy przychodzi olśnienie. Kształt zmiętego papieru inspiruje go do stworzenia dzieła. Gehry stawia na placu budowy wielki stalowy kontener, a następnie dźwigiem obija jego wszystkie boki. Gdy pudło przypomina już tylko kawał powyginanej blachy, dzieło jest ukończone. Mieszkańcy dumni są z nowego obiektu, choć w sumie mało komu on się podoba. Nie mówiąc o tym, że nikt z nich do opery się nie wybiera. Nowy Jork odsunął Franka Gehry’ego od pracy nad projektem Atlantic Yards – rewitalizacji części Brooklynu za 4 mld dolarów – zatrudniając tańszą firmę. Podobnie postąpiły władze Los Angeles – nie chciały płacić Gehry’emu fortuny za nowy deptak, który miał stać się kalifornijskimi Polami Elizejskimi. Niższa jakość Na domiar złego Gehry’emu podziękowało też Miami, gdy mistrz nie zadowolił się niższym honorarium (10 mln dolarów) za park rzeźb. Jeśli dodać do tego studentów Art Centre College of Design w Pasadenie, protestujących przeciw płaceniu z czesnego części jego wynagrodzenia za przyszłą rozbudowę uczelni (50 mln dolarów), i fakt, że Gehry cienko przędzie (zwolnił połowę pracowników swego biura), okaże się, że może wcale nie było trzeba tak do niego pielgrzymować i namawiać na projektowanie w Łodzi. Budowa łódzkiego centrum leży w jego żywotnym interesie. Temat: Nadchodzą Koleje Dużych Prędkości Budowanie czegoś od zera to nie to samo co budowa większej inwestycji w centrum miasta. Takie np. metro w Warszawie też może rosło jak na drożdżach? Tam też na samym początku było potrzebne studium wykonalności. Zrobili jedną nitkę metra i teraz zabierają się za druga nitkę - tzn. powstaje właśnie studium wykonalności. Kiedy opracują studium wykonalności na wykonanie tunelu pod Łodzią, opracują jego projekt, później załatwią decyzje lokalizacyjną dla inwestycji bo oczywiście brakuje planu zagospodarowania przestrzennego, następnie załatwią szereg innych pozwoleń/zezwoleń urzędowych itp. Wiadomo, że to wszystko musi trwać. Trzeba wyłonić w drodze przetargu biuro projektowe, które opracuje projekt. Firmę wykonawczą, która wykona całą inwestycje. Zapewne po przetargu przegrane firmy zgłoszą protest, bo poczują się oszukane. Niektórych spraw nie da się ominąć. Co byś chciał, żeby napisali, że ni stąd ni zowąd za miesiąc wkroczą na plac budowy? Na jakim świecie żyjesz człowieku? Nie dobrze mi się już robi od wiecznego narzekania co niektórych. Nic nie robią to źle. Ktoś chce coś dobrego zrobić też źle? To co ma się stać żeby było dobrze? Wyjaśnij mi proszę? Oczekujesz na, że jakaś wróżka jednym machnięciem różdżki sprawi, że Łódź stanie się piękna? Nie kumam.. Ja się ucieszyłem na tą wiadomość. Nie dość, że przy Łodzi będą się krzyżowały dwie autostrady przecinające Polskę wzdłuż i wszerz (do 2012 r.) to na dodatek Łódź będzie w środku systemu Kolei Dużych Prędkości. Na pewno Trochę potrwa nim ta kolej powstanie, ale plany są i tą bardzo ambitne. Źle, że widać konkretne działania w celu ich realizacji? Będzie infrastruktura, będzie się miasto rozwijało. Temat: Kolejarze remontują, pociągi się wloką Kolejarze remontują, pociągi się wloką "Drugi z prezentowanych dziennikarzom wiaduktów, nad Kanałem Żerańskim, prywatna firma zdjęła w trzy godziny. Na Żeraniu trwa układanie torów." Zdjęla w 3 godziny, ale szlak jest nieorzejezdny od 2 lat, a przecież remontowano w jednym czasie wiadukt tylko dla jednego toru - drugi byl przejezdny. Dlaczego pociagow nie puszczano tym drugim tylko pasazerom na 2 lata zafundowano turystyczną trase po stacji towarowej i terminalu kontenerowym po torach z ograniczeniami do 30 i 20 km/h? "Tuż za wiaduktem kończy się remont przystanku kolejowego. Drogi granit już pokryły bazgroły, kamer monitoringu nie przewidziano." Jak na wszystkich modernizowanych liniach, Niedawno GW pisala jak wygladaja przystanki na linii do Siedlec modernizowanej kilka lat temu. Moim zdaniem Unia powinna cofnac dofinansowanie, bo nie jest zachowywana trwalosc projektow. "Wcześniej kolejarze zapowiadali ich budowę w tym roku. Teraz winą za opóźnienia obarczają wybrane w przetargu - czyli najtańsze - kolejowe biuro projektowe Kolprojekt." Nie tyle najtansze co wlasciwie jedyne. Może niech kolejarze obarcza wina siebie, ze wpisuja w specyfikacje przetragowe warunki o koniecznosci dysponowania tak duzym sztabem specjalistow z doswiadczeniem ktore maja tylko posPKPowskie spoleczki. To samo zreszta jest z wykonawstwem. Trzeba miec kupe sprzetu, ktory zreszta nie zawsze jest potrzebny. "Czy z powodu uciążliwych prac kolej nie powinna obniżyć cen biletów? - Chcemy to zrobić, a nawet bardzo. Ale szczegółów nie zdradzę aż do połowy października - odpowiada tajemniczo Paweł Ney, rzecznik spółki PKP InterCity." Jak byl remont linii do Lodzi to zniżki były. Ale wtedy pociagi nalezaly do Przewozow Regionalnych. Pospieszne przeszkly do Intercity w grudniu. I od tego czasu zarzad firmy nie raczyl zastanowic sie nad obnizkami. ma natomaist czas na utyskiwanie w prasie, na sopadek pasazerow i konkurencje ze strony PR. Czy rzad nie widzi, ze zarzady wiekszosci firm kolejowych kompletnie sobie nie radza? Z prezesem Celinskim z Intercity na czele. Temat: Słoweńcy chcą postawić aquapark Słoweńcy chcą postawić aquapark Słoweńska firma Makro 5 jest zainteresowana budową aquaparku w Toruniu. W poniedziałek jej przedstawiciel przyjedzie na rozmowy. Do Torunia wybiera się Marjan Habjan, szef Makro 5 i prezes łódzkiego Aquaparku. Chce zobaczyć teren przy skrzyżowaniu Szosy Lubickiej i ulicy Przy Skarpie, gdzie planowany jest toruński kompleks wody. Potem spotka się z władzami miasta. – Naszym atutem jest ożywienie gospodarcze miasta i pojawienie się Sharpa w Ostaszewie. Teraz Toruń jest o wiele bardziej interesujący dla potencjalnego inwestora niż jeszcze pół roku temu. Myślę, że to powinno zachęcić Słoweńców – mówi Wojciech Maksymowicz z IPH Inwest. Tylko na papierze Pomysł budowy aquaparku pojawił się w 2002 roku. Władze Torunia, spółka IPH Inwest zrzeszająca kilkunastu toruńskich przedsiębiorców i niemieckie biuro projektowe Deyle utworzyło spółkę Park Wodny Toruń. Jej zadaniem było opracowanie dokumentacji potrzebnej do budowy kompleksu, w którym znajdowałby się park wodny, hotel i hala widowiskowa. Po roku Deyle, który miał być inwestorem strategicznym, wycofał się, a jego udziały wykupiło IPH Inwest. Co najmniej 10 milionów Przygotowano m.in. studium wykonalności inwestycji i biznesplan, wykonano badania rynku i opracowano koncepcję parku. Plan zakłada powstanie kompleksu sportowo-rekreacyjnego składającego się z zespołu kąpielisk, hotelu i terenów rekreacyjnych Odstąpiono od zamiaru budowy hali widowiskowo-sportowej. Zdobycie inwestora było trudne ze względu na to, że miasto wstrzymywało się z decyzją o przekazaniu gruntów aportem. Mimo deklaracji prezydenta Michała Zaleskiego w tej sprawie, ze strony miejskich urzędników pojawiły się obawy czy nie zostanie to uznane za pomoc publiczną. To byłoby niezgodne z prawem. W czerwcu ubiegłego roku prezydent zwrócił się o interpretację w tej sprawie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Odpowiedź korzystna dla IPH Inwest przyszła dopiero w listopadzie. Wtedy miasto postawiło warunek, że spółka musi znaleźć inwestora strategicznego, który wyłoży co najmniej 10 mln złotych, bo na tyle wyceniono grunty pod park. Buduje już w Łodzi Spółka Makro 5 zajmuje się projektowaniem i budową aquaparków. Do tej pory spółka inwestowała w Słowenii i Chorwacji. W ubiegłym roku pojawiła się w Polsce. Obecnie rozpoczyna w Łodzi budowę kompleksu, w którego skład wejdzie park wodny, hala sportowa i pięciogwiazdkowy hotel. Inwestycja realizowana jest wspólnie z miastem, które wniosło do spółki grunty. Źr. "Nowości" Temat: SILA NOTARIUSZA W POMROCZNEJ Gość portalu: Zbigniew napisał(a): > Siła notariusza w Pomrocznej bierze się też stąd , że jest on zobowiązany do > odprowadzania na rzecz Skarbu Państwa podatków pobranych od klientów. > Np. opłaty od podwyższenia kapitału spółki oraz wielu opłat skarbowych.Gdyby > finansowo stał marnie mógłby teoretycznie te niemałe przecież pieniądze > zdefraudować.Opłaty prawnicze w Polsce są jednymi z najwyższych w świecie > porównując z wartością przedmiotu sprawy.Według założenia miało to zapobiec > rozkwitowi "pieniactwa" , a tak naprawdę uderza w biednych ludzi blokując im > dostęp do sądu.Na potrzeby panów prawników wprowadzono przepis , że prawnik > może żądać nawet 4-krotności standardowego honorarium ( ok. 20% wartości > sporu ) gdy sprawa jest "skomplikowana". Oznacza to , że honorarium prawnika > wzrasta nawet do 80% wartości przedmiotu sporu ! > Co do architektów , to ustalili oni sobie i przepchnęli to przez sejm , że w > przypadku nawet bardzo starych projektów każda zmiana wymaga zgody architekta. > Mój wujek pracował lata w Biurze Projektów i otrzymywał za to wynagrodzenie. > W latach 60. zaprojektował jeden budynek w Łodzi.Tak ze dwa lata temu > właściciel zwrócił się do niego , czy może wprowadzić zmiany wewnątrz budynku. > Projektant wyraził zgodę , ale kosztowało to kilka tysięcy złotych za które > wujek pojechał na urlop na Kubę ( all inclusive ).Tak więc "czesanie frajerów z kasy" może trwać jeszcze przez kilkadziesiąt lat mimo , że już raz zapłacili. Tak wyglada typowy system europejski,gdzie "fachowcy" tworza ustroj spol-gosp. W Ameryce ten ustroj tworzymy"We,the People". > Nie pisaliście tutaj jeszcze o innej grupie pijawek jaką są rzeczoznawcy > majątkowi. Wyceniają oni nieruchomości np. dla potrzeb banków.Ostatnio znajomy > chciał wziąć kredyt i zapłacił za kilkustronicową wycenę 8 000 złotych.Kredytu > w końcu nie dostał a kasa przepadła.Jeżeli wejdzie tzw. podatek katastralny > będzie to ogromne żerowisko dla następnej kliki kolesi.Za wszystko zapłaci i > tak biedny złupiony już do cna obywatel. W Stanach ci rzeczoznawcy sa zatrudniani przez bank. No wiec nic nie placisz up front jak nie dostaniesz kredytu. Wyceny te sa bardzo proste i dokomuje sie ich na podstawie cen domow podobnych sprzedanych w tej samej dzielnicy. Taka wycene jak chcesz zrobic dla swojej satysfakcji,to zaplacisz 50-100 doll. Opisujesz typowa biurokracje polsko-EUropejska i dlatego ten system pada. Temat: rozpoczynam budowę domu Okiem fachowca... Witam, jestem człowiekiem z tzw. branży, to wygląda mniej więcej tak: 1. Budowanie ściśle wg projektu często jest bez sensu, bo wiele projektów robionych jest na chybcika, jakiś niedouczony technik powpisuje bzdurne warstwy na przekrojach i potem ludzie tak budują, 2. W domach typowych , przeważnie mniej jest takich kwiatktów; to zależy z jakiej pracowni sie kupuje projekt, z kolei większość typowych projektów to gnioty; 3. Nie ma szansy , żeby wszystkiego upilnować, i wszystko zrobić w 100% perfekcyjnie, jak by się nie starać, ja sam miałem kilka takich porażek, np. nijak nie mogłem cieślom wytłumaczyć, żeby budowali wg detali co je dwa dni rozrysowałem, tak że patrz pkt 4 4. Trzeba brać takich ludzi, co się o nich wie, że budowali gdzie indziej, znaczy się z polecenia. Dobrze jest na pierwszą rozmowę wziąć fachowca, który od razu sprawdzi kompetencje szefa , o ile taki występuje w ekipie budującej. 5. Potwierdzam zdanie pana Janusza, że trzeba pilnować formalności. W budownictwie NIC NA GĘBĘ , wszystkie ustalenia co do terminów, przełożeń ich , płatności, zapłaconych pieniędzy itp. muszą być na piśmie, ponadto wydatek na inspektorze nadzoru, który dokona odbioru robót (dopiero odbiór jest podstawą do zapłaty) na pewno się opłaci. 6. Ogólnie, ponieważ technika budowlana należy do najprymitywniejszych, warto poznać ją trochę, poszerzając swoją wiedzę, niezły jest murator chociaż wymądrzają się strasznie i w 10% mylą się diametralnie, gazeta to jak zwykle głupoty wypisuje. 7. Budowa domu to jedna z najwspanialszych rzeczy w życiu człowieka/dwojga ludzi i dobrze jest włożyć w nią więcej uczucia, a na pewno bedzie miało to pozytywne efekty. Nie myśleć o domu jako o ścianach, dachu i głębokości fundamentu (nb- głębokość posadowienia to nie taka oczywista rzecz, jak się niektórym wydaje), ale trochę jak o tej magii, którą się tworzy, buduje się przecież dla tych ulotnych chwil szczęścia, które będziemy tam przeżywali. Rozmarzyłem się, a jestem przecież zwykłym inżynierem, pzdr, jakby kto chciał może coś się zapytać, to może do mnie zadzwonić, biuro mam w łodzi, tel. wyślę na priva, mój meil spc@poczta.fm , albo gg 3931055 Temat: SILA NOTARIUSZA W POMROCZNEJ Siła notariusza w Pomrocznej bierze się też stąd , że jest on zobowiązany do odprowadzania na rzecz Skarbu Państwa podatków pobranych od klientów. Np. opłaty od podwyższenia kapitału spółki oraz wielu opłat skarbowych.Gdyby finansowo stał marnie mógłby teoretycznie te niemałe przecież pieniądze zdefraudować.Opłaty prawnicze w Polsce są jednymi z najwyższych w świecie porównując z wartością przedmiotu sprawy.Według założenia miało to zapobiec rozkwitowi "pieniactwa" , a tak naprawdę uderza w biednych ludzi blokując im dostęp do sądu.Na potrzeby panów prawników wprowadzono przepis , że prawnik może żądać nawet 4-krotności standardowego honorarium ( ok. 20% wartości sporu ) gdy sprawa jest "skomplikowana". Oznacza to , że honorarium prawnika wzrasta nawet do 80% wartości przedmiotu sporu ! Co do architektów , to ustalili oni sobie i przepchnęli to przez sejm , że w przypadku nawet bardzo starych projektów każda zmiana wymaga zgody architekta. Mój wujek pracował lata w Biurze Projektów i otrzymywał za to wynagrodzenie. W latach 60. zaprojektował jeden budynek w Łodzi.Tak ze dwa lata temu właściciel zwrócił się do niego , czy może wprowadzić zmiany wewnątrz budynku. Projektant wyraził zgodę , ale kosztowało to kilka tysięcy złotych za które wujek pojechał na urlop na Kubę ( all inclusive ).Tak więc "czesanie frajerów z kasy" może trwać jeszcze przez kilkadziesiąt lat mimo , że już raz zapłacili. Nie pisaliście tutaj jeszcze o innej grupie pijawek jaką są rzeczoznawcy majątkowi. Wyceniają oni nieruchomości np. dla potrzeb banków.Ostatnio znajomy chciał wziąć kredyt i zapłacił za kilkustronicową wycenę 8 000 złotych.Kredytu w końcu nie dostał a kasa przepadła.Jeżeli wejdzie tzw. podatek katastralny będzie to ogromne żerowisko dla następnej kliki kolesi.Za wszystko zapłaci i tak biedny złupiony już do cna obywatel. Temat: Wiecie moze jaki to styl? > Z tego, co mi wyjaśniali nie raz już sami projektanci (czyli ludzie > z tego fachu) to akurat oni są na samym dole łańcucha decyzyjnego. Z > punktu widzenia prawa natomiast na samej górze są urzędnicy > zajmujący się planowaniem przestrzennym, nieco niżej (wiele zależy > od warunków ekonomicznych miasta) sam inwestor. > I tutaj jesteś w totalnym błędzie. Najczęściej odbywa się to tak: przykład spółka projektowa NOW, która dokonała i dokonuje największego spustoszenia w naszym śródmieściu - na początku szuka terenu, potem poszukuje inwestora (oczywiście bogatego), następnie projektują w sposób drętwy , nieudolny i bez polotu bo są to ludzie rodem z peerelowskiego biura projektów pt."Miastoprojekt"(w przypadku Nowakowskiego i Wilkockiego) i "Inwestprojekt"(w przypadku Owczarka)w którym realizowali tylko nudne blokowiska i inaczej po prostu nie potrafią. Ci panowie potrafią świetnie manipulować i nawiązywać właściwe kontakty po to, aby zarabiać. Dobro naszego śródmiejskiego pejzażu jest im obce. Projektują i wstawiają dobrze nam znane kloce jak "Ibis" czy "Galeria". Teraz niestety zaprojektowali największy kompleks biurowy w Łodzi pomiędzy Kościszki, a Wólczańską, patrz www.mojalodz.fora.pl/biurowce-centra-handlowe,254/university-business-park-kosciuszki-103,1547.html Najsmutniejsze jest to, że w tych miejscach tak ważnych dla nas Łodzian powinny powstawać obiekty wyłonione w drodze konkursu, najlepsze, najśmielsze, wprowadzające nową jakość, a nie rympoły będące wynikiem niemocy żądnego pieniędzy architekta. W rezultacie o naszym otoczeniu decyduje tylko: nieświadomy inwestor (który oczywiscie chce jak najtaniej wybudować) i nieudolny, ale operatywny zachłanny architekt. Z całą świadomością patrząc na realizacje tych panów, muszę tak napisać. Natomiast urzędnik niestety musi te knoty zatwierdzać. Temat: Nowe centrum Pabianic? [art.] Nowe centrum Pabianic? [art.] Łódzka Anilana podpisała z syndykiem Pamotexu umowę na dzierżawę blisko 30 hektarów terenów należących do pabianickiego zakładu (do przetargu stanęła jako jedyna). Spółka planuje, by na terenach Pamoteksu powstało centrum administracyjne i handlowe z hotelami oraz restauracjami. –Mamy koncepcję utworzenia nowego centrum miasta – wyjaśnia Wojciech Jałocha, prezes Anilany. – Została przygotowana przez biuro projektowe, które sporządziło plan zagospodarowania przestrzennego Pabianic i jest z nim powiązana. Nowe centrum miałoby objąć tereny byłego Pamoteksu, budynki przy ul. Zamkowej między Dobrzynką a ul. Kilińskiego, sąsiadujące z zakładem zabytki – kościół św. Mateusza i zamek, pobliski park oraz bulwary wzdłuż Dobrzynki i Pabianki. Anilana chce też zaproponować miastu przeniesienie do dawnej fabryki miejskich urzędów i sprzedaż budynków, w których teraz się znajdują. Tereny naprzeciwko budowanego hipermarketu przy ul. Grobelnej miałyby być przeznaczone dla pabianickich kupców. Zdaniem prezesa Anilany, taka lokalizacja może przyciągnąć handlowców z innych miast. Dzięki umowie z Anilaną (zawartej na czas nieokreślony) Marek Andrzejewski, syndyk Pamoteksu, co miesiąc będzie otrzymywał czynsz, który zmniejszy koszty postępowania upadłościowego. Nie chce zdradzić ile, tłumacząc się tajemnicą handlową. – Będę miał też udział w czynszu wypracowanym przez spółkę utworzoną przez Anilanę do zarządzania nieruchomościami – mówi. Anilana ma przejąć tereny do końca lutego i będzie je dzierżawić innym firmom. Prawdopodobnie nie znajdzie się wśród nich warszawskie Hako, które do niedawna zamierzało kupić od Fabryki Przędzy, spółki–córki Pamoteksu, park maszynowy i wznowić produkcję. A to oznacza, że w Pabianicach nie przybędzie planowanych dwustu miejsc pracy. Dzisiaj (poniedziałek) Krzysztof Błajda, syndyk Fabryki Przędzy, ma rozpatrzyć oferty firm zainteresowanych kupnem maszyn. (pat) - Express Ilustrowany lodz.naszemiasto.pl/gospodarka/328489.html Temat: W Gdańsku stawiają na tramwaje tekst Tramwaj pojedzie na Morenę Michał Tusk2006-12-04, ostatnia aktualizacja 2006-12-05 09:56 Firmy z Niemiec i Francji chcą zaprojektować nowe trasy tramwajowe w Gdańsku. Choć na razie całe miasto jest rozkopane - z powodu remontów dróg oraz układania torów - urzędnicy myślą już o kolejnych inwestycjach. 21 grudnia okaże się, kto opracuje tzw. studium wykonalności nowych linii tramwajowych. O warunki uczestnictwa w przetargu pytały m.in. biura projektowe z Francji i Niemiec. - Studium to bardzo istotny dokument - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor wydziału gospodarki komunalnej. - Będzie przygotowane specjalnie pod kątem wykorzystania środków unijnych. Pomoże nam też wybrać te warianty tras, które będą najsensowniejsze i najbardziej opłacalne. Bez pieniędzy z UE na pewno się nie obejdzie. Realizowany właśnie drugi etap Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej o wartości 180 milionów złotych (w jego ramach powstaje linia na Chełm) nie miałby szans na ukończenie bez europejskich funduszy - stanowią prawie połowę tej sumy. A trzecia edycja GPKM- u ma być jeszcze droższa i kosztować ponad 300 milionów zł! Te ogromne pieniądze oznaczają gigantyczne tramwajowe inwestycje, niespotykane dotychczas w skali całego kraju. Wstępne założenia mówią o remoncie 33 kilometrów torowisk i budowie dwóch linii. Pierwsza ma prowadzić z Siedlec na Morenę - z pętlą na końcu ul. Bulońskiej. Druga z pętli na ulicy Ptasiej (to ostatni przystanek linii na Chełm) w kierunku południowo-zachodnim. Dokąd dotrze ta linia, jeszcze nie wiadomo. W grę wchodzą pętle przy skrzyżowaniach ul. Jabłoniowej i trasy W-Z, ul. Świętokrzyskiej i Łódzkiej oraz na Oruni Górnej. Zwycięzca przetargu wytyczy także trasę kolejową bądź tramwajową na lotnisko (nie będzie ona jednak budowana w ramach GPKM III). Remonty obejmą praktycznie wszystkie jeszcze niezmodernizowane torowiska w mieście. Gmina zamierza również zlikwidować pętlę w Oliwie (zastąpi ją zwykły przystanek), przebudować zajezdnię we Wrzeszczu oraz kupić kilkadziesiąt używanych tramwajów z zachodniej Europy. - Studium wykonalności będzie gotowe w lipcu. Potem rozpocznie się walka o unijne pieniądze - mówi Szczyt. - Jeśli się uda, prace rozpoczniemy w 2008 roku i w ciągu trzech-czterech lat wszystkie elementy GPKM III powinny być zrealizowane. Temat: Nowe tramwaje dla Gdańska Plany nowych linii Tramwaj pojedzie na Morenę Michał Tusk2006-12-04, ostatnia aktualizacja 2006-12-05 09:56 Firmy z Niemiec i Francji chcą zaprojektować nowe trasy tramwajowe w Gdańsku. Choć na razie całe miasto jest rozkopane - z powodu remontów dróg oraz układania torów - urzędnicy myślą już o kolejnych inwestycjach. 21 grudnia okaże się, kto opracuje tzw. studium wykonalności nowych linii tramwajowych. O warunki uczestnictwa w przetargu pytały m.in. biura projektowe z Francji i Niemiec. - Studium to bardzo istotny dokument - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor wydziału gospodarki komunalnej. - Będzie przygotowane specjalnie pod kątem wykorzystania środków unijnych. Pomoże nam też wybrać te warianty tras, które będą najsensowniejsze i najbardziej opłacalne. Bez pieniędzy z UE na pewno się nie obejdzie. Realizowany właśnie drugi etap Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej o wartości 180 milionów złotych (w jego ramach powstaje linia na Chełm) nie miałby szans na ukończenie bez europejskich funduszy - stanowią prawie połowę tej sumy. A trzecia edycja GPKM- u ma być jeszcze droższa i kosztować ponad 300 milionów zł! Te ogromne pieniądze oznaczają gigantyczne tramwajowe inwestycje, niespotykane dotychczas w skali całego kraju. Wstępne założenia mówią o remoncie 33 kilometrów torowisk i budowie dwóch linii. Pierwsza ma prowadzić z Siedlec na Morenę - z pętlą na końcu ul. Bulońskiej. Druga z pętli na ulicy Ptasiej (to ostatni przystanek linii na Chełm) w kierunku południowo-zachodnim. Dokąd dotrze ta linia, jeszcze nie wiadomo. W grę wchodzą pętle przy skrzyżowaniach ul. Jabłoniowej i trasy W-Z, ul. Świętokrzyskiej i Łódzkiej oraz na Oruni Górnej. Zwycięzca przetargu wytyczy także trasę kolejową bądź tramwajową na lotnisko (nie będzie ona jednak budowana w ramach GPKM III). Remonty obejmą praktycznie wszystkie jeszcze niezmodernizowane torowiska w mieście. Gmina zamierza również zlikwidować pętlę w Oliwie (zastąpi ją zwykły przystanek), przebudować zajezdnię we Wrzeszczu oraz kupić kilkadziesiąt używanych tramwajów z zachodniej Europy. - Studium wykonalności będzie gotowe w lipcu. Potem rozpocznie się walka o unijne pieniądze - mówi Szczyt. - Jeśli się uda, prace rozpoczniemy w 2008 roku i w ciągu trzech-czterech lat wszystkie elementy GPKM III powinny być zrealizowane. Strona 1 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 123 rezultatów • 1, 2, 3 |