Biuro Usług Turystycznych

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro Usług Turystycznych




Temat: <b>Biuro podrozy TUI...pytanie
czytelnik22 napisał:

> Jeżeli chodzi Egipt na polskim rynku to faktycznie przy
> Alfastar i Eximie obydwa i Tui i Neckermann to karzełki z
> nędzną ofertą za kilkadziesiąt procent wyższe ceny.
> Porównaj tylko wybór hoteli i ilość czarterów. Nie
> rozumiem jak za cenę porządnych 5 * w Alfie lub Eximie
> ktoś może wybrać jakieś nędzne 3 * z jednego z wyżej
> wymienionych tudzież Scan Holiday. O programach
> objazdowych z tych niemieckich biur w ogóle nie ma o czym
> gadac bo ich praktycznie nie organizują.
>
> PZDR
W dalszym ciągu upieram się przy swojej opinii . Wielokrotnie korzystałem z
usług TUI i mam o nim jak najlepsze zdanie (trochę gorzej z Neckermannem -
szczególnie polskim oddziałem). Jakość na najwyższym poziomie i do tego pewna .
Za to po prostu się płaci . Chyba dlatego TUI zostało największym turoperatorem
na rynku europejskim , a takowych tam nie brakuje(i to znacznie rzetelniejszych
niz wiele polskich). Oferta do Egiptu może być uboższa , ale za to starannie
wyselekcjonowana . Pamiętaj , że oferty turystyczne TUI dotyczą większości
miejsc na świecie .

Pozdrawiam Cię serdecznie
Leszek






Temat: Biuro turystyczne COLUMBUS
Biuro turystyczne COLUMBUS
Witam serdecznie

Czy ktoś mógłby cokolwieg mi powiedzieć na temat biura turystycznego COLUMBUS
z Rzeszowa. Czy ktoś korzystał z ich usług i czy jest zadowolony?
dzięki





Temat: Biuro Turystyczne Meteor
Biuro Turystyczne Meteor
Czy ktoś korzystał z usług tego biura? Mają siedzibę w Bielsku-Białej, i
bardzo atrakcyjną cenowo ofertę zimowych wyjazdów. Chciałabym się dowiedzieć,
czy są godni zaufania.



Temat: Active Biuro Turystyki Aktywnej...
Active Biuro Turystyki Aktywnej...
... z Poznania. czy ktos korzystal z uslug tego biura? Jesli tak to jakie
macie spostrzezenia? Zastanawiam sie nad rejsem po Chorwacji organizowanym
przez nich.



Temat: WITOURS-BIURO PODROZY B-B PROSZE JAKIEKOLWIEK INFO
WITOURS został skreślony z Beskidzkiej Izby Turystyki, jest biurem słabym,
niewypłacalnym i niesolidnym. Odradzam z korzystania z usług tego biura !!!



Temat: Biuro turystyczne OLIMP, co o nim wiecie?
Biuro turystyczne OLIMP, co o nim wiecie?
Czy mozecie mi cos powiedziec o biurze OLIMP? Chcialbym wybrac sie z nimi do Hiszpani, ale nic nie wiem o tym biurze. Czy ktos korzystal kiedys z ich usług?



Temat: Travelplanet.pl - proszę o opinie
Travelplanet.pl - proszę o opinie
Jestem bardzo ciekawy czy Ktoś korzystał z tego biura turystycznego i jaka
jest ocena usług tego biura? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.



Temat: BP STABAMAR Tychy-padło
Oj... teraz to się posypie. Podatek na usługi turystyczne wzrasta z 7 na 22%.
Tak przynajmniej piszą na Interii -> turystyka.interia.pl/news?inf=456547
Ciekawe, które biuro następne...



Temat: Centrum Turystyki OSKAR
Centrum Turystyki OSKAR
Czy ktośz Was korzystał z usług tego biura? Znalazłam ofertę wyjazdu do
Chorwacji do miejscowości Makarska, 16 dni, pensjonat***, bez wyżywienia i
jakoś tanio - 1159zł. Proszę o Wasze opinie.
Dzięki



Temat: norwegia
norwegia
Kto pomoże mi znależć biuro turystyczne , które zapewni komplet usługi
7 dniowych wędkarskich wczasów



Temat: Objazdówka Francja-Hiszpania z Orbisem
witam!
Jedynie co moge pomoc to stwierdzic ze jest to sprawdzone biuro turystyczne i
sama juz 4- krotnie korzystalam z ich uslug ale nie w formie wycieczki
objazdowej lecz jako transport do Francji. Bezpieczne i sprawdzone :)
Pozdrawiam



Temat: Zwrot nadłpaconych 7% VAT'u
Bo z dniem 1 maja zmieniła się ustawa i przestał istnieć 7 % VAT na usługi
turystyczne. Natomiast cena katalogowa wycieczek podawana przez biura w
katalogach na 2004 zawierała tenże VAT.



Temat: Travele.pl Turystyka.info.pl Kto słyszał ?
Travele.pl Turystyka.info.pl Kto słyszał ?
Jest strona Turystyka.info.pl, biuro Travele.pl z Wrocławia. Czy ktoś coś o
nich słyszał lub korzystał z ich usług ?



Temat: Poznańskie biuro podróży SDS Holidays Polska og...
Poznańskie biuro podróży SDS Holidays Polska z koncesj
Do zadań Wojewody lub innego urzędu państwowego powinno należeć
sprawdzanie firm turystycznych i zamykanie ich, gdy nie
spełniają warunków, czyli nie są na tyle zabezpieczeni aby
zawsze wykonać oferowną usługę. Nie tak dawno słyszałem w radio,
że to ja powinienem sprawdzić sobie firmę z którą chcę podpisać
umowę. W dodatku muszę czytać wszystko co jest napisane w
umowie. Czy ja muszę się znać na wszystkich obowiązujących
przepisach? Uważam, że nie muszę. Po to wybrałem władze i po to
płacę na nich podatki aby mnie zastępowały w wielu sprawach
między innymi i w takich. Umowa powinna być zatwierdzona przez
odpowiedni urząd państwa co powinno być dla mnie znakiem, że
mogę ją bez obawy podpisać. Uważam, że wybrani przez nas ludzie,
którzy mają prawo nami kierować mają obowiązek tak działać
abyśmy czuli się bezpiecznie. To nie jest państwo opiekuńcze
lecz podstawowe zadania władzy.
Oprócz firmy turystycznej SDS .., ktoś, kto jest odpowiedzialny
za wydawanie zezwoleń na działalność w zakresie usług
turystycznych powinien zostać oskarżony o nie należyte wykonanie
swej pracy. To jest urzędnik państwowy nasz reprezentant, nie
byle kto. Proszę o podanie nazwiska i kary jaką otrzymał. Jeśli
ktoś uzna to za błachostkę to niech porozmawia z tymi którzy
zamiast wypoczywać czyją się jak mysz w potrzasku. Nie wiadomo
kiedy wyjadą, czy ktoś da im coś do jedzenia, itd. Dla tych
turystów To nie jest błachostka, to nie jest ich wymażona
przygoda. Oni mieli i mają prawo do wypoczynku za który
zapłacili tyle ile biuro turystyczne SDS Holidays Polska chciało.



Temat: Hurghada i biura turystyczne itp.
Hurghada i biura turystyczne itp.
Czesc:)
Wrocilem niedawno z Egiptu i oto kilka moich wrazen z pobytu:
1. bylem z Exim'em - bez negatywnych odczuc, aczkolwiek nie obylo sie bez
problemow (gdy po przyjezdzie na lotnisku okazalo sie, iz dla paru osob nie
ma miejsca w wybranym przez nich hotelu - skonczylo sie tak, iz przeniesli
ich do innego hotelu; jakiego - nie wiem, ale goscie zamiast 2 tyg. wrocili
po tyg.);
2. uwaga na taksiarzy i busiarzy i nie tylko - kanciarze!!!
3. widzialem tzw. hotele 3* - pobyt w takim hotelu na wlasne ryzyko (moim
zdaniem koszmar!);
4. ktos na tym forum polecal miejscowe biuro African Tours - ja odradzam;
goscie, ktorzy prowadza ten interes b.inteligentni, ale jakosc uslug daleka
od poziomu zadowalajacego. Powiem tylko, ze wycieczka po Luxorze przypominala
amerykanski western o tzw. cowboy'ach (=Egipscy przewodnicy), ktorzy biora
udzial w spedzie bydla (=zagraniczna turysta). Wiecej bym sie chyba
dowiedzial zwiedzajac na wlasna reke.
Tak na marginesie to zaplacilem extra za polskojez. przewodnika, ktorego na
miejscu oczywiscie nie bylo, wiec musialem sie zadowolic francusko-ang.
jezycznym egipcjaninem, ktory zdecydowanie lepiej znal francuski niz
angielski (ja niestety francuskiego ni w zab);
5. Hurghada wyglada jak Sarajewo podczas wojny (dzieciaki bawiace sie wsrod
gruzow - niesamowity widok). Generalnie brzydkie miasto jak ch...
6. Morze jest tam piekne. Podwodny krajobraz super!
7. Polacy - no coz. Na lotnisku przy odprawie bagazowej poczulem sie jak w
domu. Tylko Polak umie sie tak wdziecznie wciskac do kolejki i tak
pieknie "podziekowac" za ustapienie pierszenstwa. No i te opary alkoholu...

Pozdrawiam,
afar



Temat: Titan Garden****(Konakli)
Byliśmy w tym hotelu całą rodziną, tzn. ja, moja żona i 7-letni syn. Hotel jest
idealny na odpoczynek z dziećmi. Obsługa hotelu bardzo dobra, animatorze
fantastyczni, jedyny mały minus to praktycznie ciągłe nagabywanie Pani
fryzjerki i Pan od łaźni tureckiej ;) Ale trzeba nauczyć się ich ignorować :)
Codziennie w hotelu są animacje oraz gry i zabawy. Hotel ma 3 baseny. Jeden w
kształcie cyfry 8 o głębokości od 1,4m do 1,8m, drugi basen jest o głębokości
1,6m i trzeci o głębokości od 0,95m do 1,1m przy którym są zjeżdżalnie.
W hotelu przeważają turyści z Niemiec, można także spotkać gości z Rosji.
Polaków w tym hotelu jest coraz więcej :)
Istnieje możliwości dokupienia w hotelu opcji Ultra All Inclusive za cenę
bodajże 25 Euro/2 tygodnie. Opcja ta pozwala na wydłużenie czasu korzystania
z "dobrodziejstw" barów i restauracji do godz. 02:00 oraz korzystania z
ręczników i materaców na leżaki zarówno na basenie jak i na plaży. Z tego co
zauważaliśmy mało kto z tej opcji korzystał :) Do plaży jest około 250m-300m,
ogólnie bardzo blisko hotelu, wystarczy przejść przez wewnętrzną dróżkę
pomiędzy hotelami i już jesteśmy na plaży. Sama plaża nie może się równać do
naszych polskich plaż ponieważ jest żwirowo-piaszczysta i trochę brudzi.
Do centrum Konakli jest około 700m (kierunek w lewo od bramy hotelu), w samym
centrum jest bardzo dużo sklepów i kilka biur turystycznych w których można
naprawdę tanio wykupić wycieczki fakultatywne i inne imprezy. Przykładowo biuro
Bamboni (rozmawiają w nim po polsku :) ) sprzedało nam łaźnię turecką po 12
Euro od osoby, a w hotelu chcieli 29 Euro od osoby! Zakres usługi w hotelu był
mniejszy niż ten z biura turystycznego!

Polecamy ten hotel ;)
Autor: rem77, wakacje.pl



Temat: Miasto sprzedaje trzy działki na Wyspie Piaskowej
Miasto sprzedaje trzy działki na Wyspie Piaskowej
Miasto szuka kupca na działki na Wyspie Piaskowej

Maciej Miskiewicz 07-10-2003, ostatnia aktualizacja 07-10-2003 20:08

Miasto szykuje do sprzedaży kolejne atrakcyjne tereny w samym sercu Wrocławia

- Będziemy szukać inwestorów na trzy działki na Wyspie Piaskowej - zapowiada
Regina Danek, dyrektor Wydziału Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości Urzędu
Miejskiego.

Największa z nich ma ok. 2 tys. mkw. powierzchni i jest położona z tyłu
cerkwi św. Cyryla i Metodego. Dwie pozostałe mają ok. 900 mkw. To grunty przy
ul. św. Jadwigi, naprzeciwko wejścia na bulwar Włostowica i wzdłuż Odry z
tyłu budynku dawnych zakładów zbożowych przy ul. Staromłyńskiej.

- W tej chwili przygotowujemy te tereny do sprzedaży. Musimy jeszcze
uregulować kwestie własnościowe - mówi Regina Danek. Przetargi powinny być
ogłoszone w I kwartale 2004 roku.

Co może tam powstać? Obiekty usług turystycznych i kulturalnych. A na działce
przy ul. Staromłyńskiej budynek łączący usługi turystyczne z apartamentami.
Ile mogą być warte takie tereny? - Jeżeli będą mogły powstać tam obiekty
komercyjne, to nawet ponad 1000 zł za mkw. - mówi Jacek Wróblewski z biura
obrotu nieruchomościami Jot-Be.

Potencjalny inwestor musi stosować się do zapisów planu zagospodarowania
przestrzennego. - One są bardzo precyzyjne. Nowe budynki muszą m.in. mieć
podobną wielkość jak te, obok których staną - zastrzega Katarzyna Hawrylak-
Brzezowska, miejski konserwator zabytków. Zabudowa działki przy ul. św.
Jadwigi ma odtworzyć dawną linię zabudowy.

Działki na Wyspie Piaskowej to nie jedyne tereny w pobliżu Ostrowa Tumskiego,
które miasto będzie chciało sprzedać. 7 tys. mkw. przy ul. Hlonda ma być
przeznaczone pod hotel. By tak się stało, miasto musi jeszcze odkupić część
nieruchomości od Kurii.




Temat: ECCO HOLIDAY ŁAMIE PRAWO
ECCO HOLIDAY ŁAMIE PRAWO
Odpowiedzi zostały udzielone przez radcę prawnego UOKIK

poniższe odpowiedzi mają związek z odpowiedzią biura zamieszczooną tu: forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=193&w=16266900&a=16267264
na reklamację którą w skrócie przedkładam tu: forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=193&w=16266900&s=0
jakrównież z praktykami stosowanymi przez biuro.

ecco holiday daje 48h na zlozenie reklamacji a w przypadku wycieczki fakultatywnej należy złożyć reklamację przed jej końcem.

Urząd (UOKIK) w swojej dotychczasowej praktyce uznaje, że termin 48 godzin jest zdecydowanie za krótki i winien wynościć minimum 30 dni
który to czas pozwala konsumentowi na sformułowanie swych żądań już pio powrocie z imprezy turystycznej, po skonfrontowaniu
warunków świadczonej usługio z postanowieniami umowy, ewentualnie po omówieniu sprawy z prawnikiem.

Odnośnie karaluchów:

Organizator turystyki ponosi odpowiedzialność za jakość świadczonych usług, odpowiada również za działanie osób którym zleca
wykonywanie poszczególnych czynności jak np. hotele. Tym samym jeśli organizator turystyki informował konsumenta o nalezytej
jakość usług hotelowych odpowiada za ich nie zachowanie za co należy bez wątpienia uznać obecność insektów. Jeżeli organizator nie
uzna reklamacji mozna wystąpić na drogę sądowa jak również można zgłosić taki przypadek Wojewodzie który prowadzi Rejestr
organizatorów turystyki

czy jesli biuro podrozy pisze w odpowiedzi na reklamacje iz karaluchy sa zjawiskiem powszechnym w cieplym klimacie (grecja) oznacza to iz nie mam prawa dochodzic zwrotu czesci kosztow w zwiazku z obnizeniem standartu (na zasadzie komarow na mazurach)??

Obowiązkiem organizatora turystyki jest powiadomienie konsumentów o warunkach świadczonych usług. Informacja o karaluchach nie budzi wątpliwości jeżeli pojawia się przed zawarciem umowy, a konsument wyraża na to zgodę. W późniejszym terminie organizator nie może tłumaczyć się w ten sposób gdyż uchybia to standartom świadczenia usług turystycznych i świadczy to nie zachowaniu przez hotel podstawowych zasad higieny.




Temat: biura podróży których lepiej unikać
Gość portalu: lusi napisał(a):

> ciekawe w którym dziale :)))) możesz mi powiedziec?? a tak na marginesie ja z
> reguły jestem optymistką ale STRASZNIE MNIE DENRWUJE jak jestem oszukiwana za
> własne pieniądze. Pozdrawiam Pana OPTYMISTĘ zadowolonego z każdego koloru
> ścian.
To mój ostatni post w tym wątku. Oczywiście masz rację, iż kiedy biuro
turystyczne nie wywiązuje się z umowy jest to oszustwem z ich strony. Ale te
umowy niestety podpisujemy my - nikt inny. Popatrz, piszesz iż pojechałaś na
wycieczkę z biurem X nie wiedząc nawet gdzie. Nie wiedziałaś gdzie jedziesz i
co podpisujesz? Nie rozumiem..... Oczywiście że forum jest po to aby wyrazić
swoje opinie i doświadczenia. Nie wyrażajmy ich jednak w formie "nigdy więcej z
biurem X, kolega mówił mi a w jakimś radiu też słyszałem że biuro Y zaraz
padnie". Tylko o to mi chodziło. Jeżeli płacimy za usługę określoną kwotę -
powtarzam określoną kwotę, to wymagajmy aby standard usługi się z nią pokrywał.
Nie wymagajmy za grosze 20-to gwiazdkowych hoteli. Ja osobiście wróciłem
zadowolony z tym roku z Rodos z 3* hotelu za który zapłaciłem 2.800 PLN/os.
Biuro podrózy Big Blue (z góry już uprzedzam iż nie jestem tajnym agentem 007
BB). Wszystko było jak w katalogu. Ale kilku współturnusowiczów miało uwag od
groma. Ale każdemu wolno. Nie wiem czy przepłaciłem ale jestem zadowolony. Nie
przeszkadzała mi wanna w łazience zamiast prysznica, brak TV w pokoju, tylko
jedno gniazdko elektryczne, tylko co drugi dzień zmieniane ręczniki, niezbyt
uśmiechnięta pani w recepcji, brak materacy na leżakach wokół basenu etc. (to
oczywiście były zastrzeżenia innych osób). Poprostu wypocząłem. Czy drogo czy
tanio? Mój wybór. Wyrażam tylko swoją subiektywną opinię. O BB również.
Przepraszam za moje wcześniejsze może zbyt "kąśliwe" uwagi. Pozdrawiam. greek



Temat: dlaczego nalezy unikac biura Neckermann
dlaczego nalezy unikac biura Neckermann
Neckermann Polska - Epoka kamienia lupanego

Zrobilem rezerwacje w Neckermann Polska na wyjazd do Grecji (duzy blad).
Mieszkam na stale w Nowym Jorku i nie bede w Polsce do sierpnia. Od paru dnie
staram sie zaplacic za wycieczke karta kredytowa.(kwota okolo 7000 zl).
Proste? Proste, niestety nie w Polsce. Nie moge dokonac przelewu w
zlotowkach, poniewaz nie posiadam konta zlotowkowego.Pracownicy Neckermann
nie byli mi w stanie powiedziec jako kwote w dolarach mam przeslac na konto
Neckermanna. ( "Tu jest Polska i u nas placi sie zlotowkami") Niestety wiem,
ze jest to Polska, coraz bardziej przypominajaca Bialorus. (przynajmniej pod
wzgledem poziomu umyslwego zatrudnionych tam osob).
Rozmawialem z kazdym szczeblem w firmie Neckermann i im wyzej dochodzilem tym
wiekszy spotykalem opor.
W koncu pani "manager" (22-536-98-71) tak sie zdenerwowala, z powodu tego ze
chcialem jej zaplacic przy pomocy karty kredytowej, ze zaczela krzyczec.
Najpierw powiedziala, ze nie wie z kim rozmawia, (wczesniej podalem jej moj
numer rezerwacji, czyli miala moje imie i nazwisko na ekranie komputera),
potem przyznala sie do tego, ze wie jak sie nazywam. Kiedy poprosilem o
numer telefonu do lokalnego agenta w (tam gdzie byla robiona rezerwacja)
powiedziala, ze nie ma do niego dostepu. Po moim kolejnym zadaniu,
wykrzyczala numer agenta . Jest mi bardzo przykro, ze przeszkodzilem biurwie
w piciu kawy. Najmocniej przepraszam. Przyrzekam , ze nigdy sie to nie
powtorzy bo nie bede korzystal z uslug tej "miedzynarodowej" firmy. Jesli
Neckerman stwarza juz takie problemy przed wyjazdem, czegoz mozna sie
spodziewac na miejscu po przyjezdzie
W Niemczech z obsluga klienta nie jest tez najlepiej. Pol biura bylo w szoku,
i nigdy nie slyszalo o mozliwosci platnosci przy pomocy kart kredytowych.
Straszne. mam nadzieje, ze po wejsciu Polski do UE takie wypierdki jak
Neckermann upadna a ich miejsce zajma firmy, ktorym zalezy na zarabianiu
pieniedzy i wychodzeniu na przeciw zapotrzebowaniom klientow. Jedno jest
pewne. Moich pieniedzy Neckermann Polska nie chce.

Moja opinia o firmie nie jest odosobniona
Odpowiedz od kolegi mieszkajacego w Polsce

Neckermann nie ma dobrej opinii. To moloch, ktory znany jest z nienajlepszej
obslugi, szczegolnie w Polsce. Wiedzac o tym nie nalezy korzystac z ich
uslug. Maja taki przerob ze moga sobie pozwolic na olewanie klientow i
niekompetencje pracownikow. Nigdy (oprocz jednego razu) nie korzystalem z
zadnych biur turystycznych. Do Aten zaczely latac tanie linie Airpolonia:
bilety po 650 albo 850 zl. Latwiej kombinowac na wlasna reke niz uzerac sie z
durniami.
pozdrawiam
Jarek



Temat: klopoty z powrotem z Egiptu!!!!!
klopoty z powrotem z Egiptu!!!!!
Onet.pl:
Kilkudziesięcioosobowa grupa turystów, klientów biura turystycznego Alfa
Star, jest zmuszona wydłużyć pobyt w Egipcie o kilka dni, nie mają bowiem
czym wrócić do kraju. Prawdopodobnie przewoźnik Air Polonia wymówił usługi
radomskiej firmie Alfa Star.

Turyści, którzy na wycieczkę: tygodniowy rejs po Nilu i tygodniowy pobyt w
Hurghadzie w Egipcie, wylecieli z Wrocławia 29 maja, mieli powrócić w nocy z
soboty na niedzielę. Rezydent poinformował ich jednak, że zostaną w Egipcie
prawdopodobnie do czwartku. Wśród turystów są mieszkańcy Wrocławia, Poznania
i Warszawy.

"W Egipcie są moi rodzice, którzy nie są zadowoleni z tych przymusowych
wakacji. Obydwoje są lekarzami mieli poumawiane wizyty i zaplanowane
konsultacje. Wszystko musiałam odwołać" - powiedziała Magdalena Koterbska z
Wrocławia.

Dodała, że rodziców zapewniono, iż nie poniosą dodatkowych kosztów za hotel.
Zapewniono im też wyżywienie. "Czy to prawda okaże się jednak w niedzielę. Na
razie jesteśmy bardzo zaniepokojeni. Biuro podróży szuka obecnie nowego
samolotu. Będzie to prawdopodobnie samolot Egipskich Linii Lotniczych. Co
dziwne, nie była to tania wycieczka, typu last minute. Rodzice zapłacili po
kilka tys. zł. Sprawdziliśmy też biuro, a tu taka przykra niespodzianka" -
mówiła Koterbska.

Na stronach internetowych biura Alfa Star zamieszczono komunikat, że "w
wyniku zmiany rejsów przez Air Polonię, jesteśmy zmuszeni wydłużyć Państwa
pobyt w Egipcie o kilkanaście godzin (bez dodatkowych kosztów). Jednak z
uwagi na ciągłość zakwaterowania w hotelach w Hurghadzie i oraz konieczność
wykwaterowania po 7 dobach, w niektórych przypadkach nie będziemy w stanie
zapewnić Państwu ostatniej (dodatkowej) doby w hotelu który Państwo zamówili.
W takiej sytuacji nastąpi przekwaterowanie do innego, zastępczego hotelu.
Zaznaczamy, że jest to sytuacja niezależna od naszego biura i zmiany rozkładu
lotów postawiły nas przed faktem dokonanym".

PAP nie udało się skontaktować z przedstawicielami Air Polonii.

Koterbska dodała, że rodzice specjalnie wybrali termin wycieczki by wrócić i
zagłosować w wyborach do Parlamentu Europejskiego. "Teraz nie będą mieli
takiej możliwości. Zostają w Egipcie i to niestety nie z własnej woli" -
zakończyła wrocławianka.




Temat: JAK POLAK POLAKA ROBI W CAPA
Nowa historyjka
Oszukani turyści wracają do Polski

(PAP) (20-07-02 17:06)

Turyści, którzy za pośrednictwem Centrum Ofert Turystycznych "Świat Marzeń" w
Krakowie skorzystali z usług firmy AS wrócą do Polski w sobotę późnym
wieczorem - poinformowały rodziny turystów

"Dojeżdżają teraz do Salonik, gdzie wsiądą do samolotu. Po skontaktowaniu się z
LOT-em załatwionych zostało 25 miejsc w samolocie. Dzisiaj będą w Warszawie.
Miejmy nadzieję że przyjadą do domu i zapomną o wszystkim. Jednak koszty
powrotu turyści będą musieli pokryć z własnej kieszeni" - powiedział PAP mąż
jednej z turystek.

Według niego, pozostali turyści skorzystają z pomocy polskiego konsulatu w
Grecji i będą wracać autokarami.

Właścicielka krakowskiego centrum "Świat marzeń" zarezerwowała przelot
samolotem z Salonik do Warszawy, nie tylko klientom swojego biura, ale także
kilku innym turystom.

Centrum Ofert Turystycznych "Świat Marzeń" w Krakowie jedynie pośredniczyło w
sprzedaży wyjazdów organizowanych przez biuro AS z Piaseczna.

Turyści z Krakowa wyjechali 6 lipca na dwa tygodnie. W sobotę mieli wracać do
kraju, ale w sobotę rano do "Świata Marzeń" zgłosili się ludzie z informacją,
że ich znajomi i bliscy utknęli w Grecji i nie mają jak wrócić.

"W piątek ludzi wyrzucono z apartamentów i od tej pory koczowali na chodniku.
Nie opłacono im powrotu. Pierwszy podejrzany numer polegał na tym, że najpierw
zawieziono ich do w inne miejsce niż przewidywał plan wycieczki, a dopiero po
sześciu dniach, po mojej interwencji do apartamentów w Paralii" - mówi
mężczyzna, którego żona, siostra i znajomi z dziećmi - w sumie 11 osób -
wyjechało z Krakowa do Grecji.

"Nikt się nimi nie interesuje, nie ma żadnego przedstawiciela firmy, a inne
agencje twierdzą, że AS już nie istnieje" - dodał.

Ponad 100 polskich turystów wypoczywających w Grecji, którzy skorzystali z
usług biura podróży As zostało wyrzuconych z hotelu i koczuje na plaży Olimpic
Beach koło Paralii - poinformowały w sobotę rodziny osób wyrzuconych z hotelu.

Z organizatorem wyjazdu - firmą AS, mającą siedzibę w Piasecznie, w godzinach
popołudniowych w sobotę nie można było się skontaktować.(PAP)

Trzeba nareszcie zaczac publikowac nazwiska ze zdjeciami i adresami wszelkich
duzych i malych oszustkow. Niech nie zaznaja spokoju !!



Temat: Poznańskie biuro podróży SDS Holidays Polska og...
Zgadzam sie z Zyziem.
Osobiscie korzystalem kilkanascie razy z ich serwisu.
Zawsze spotkala mnie mila i fachowa obsluga.
www.opolanin.com.pl - oddzial w POznaniu, bo tam zawsze
zalatwiam swoje sprawy zwiazane z podrozami.
To ze Turek robi w balona ludzi z Polski nie znaczy ze nalezy
wszystkich polskich bior sie wystrzegac. Tutaj powinien sie
prokurator znalezc z nakazem ekstradycji drania. Niech odorobi
w ramach prac spolecznych to co ukradl.
Pozdrawiam serdecznie.

Gość portalu: Zyziu napisał(a):

> Nie masz racji koles. Nawolujesz ludzi do napychania kieszeni
> biurom w innych krajach. Czy nie lepiej, zeby jakas kasa
> pozostala w kraju? Polecam biuro turystyczne "Opolanin",
ktore
> swiadczy uslugi na wysokim poziomie, autobusy ma takie same
jak w
> Niemczech i w tym roku obchodzi 20-sto lecie istnienia.
> www.opolanin.pl
>
> Gość portalu: Sebar napisał(a):
>
> > Korzystajcie z zagranicznych biur podrozy, np.: niemieckich
czy
> > brytyjskich. Polskie biura podrozy ta sa garaze oferujace
uslugi
> > na zenujacym poziomie. W najlepszym razie sa posrednikami
> > niemieckich- dowalajac niezla marze.
> > Rezultat jest taki ze co roku ginie w tych zapocaonych,
> > rozklekotanych autokarach mnostwo ludzi. Nie mowie juz o
obrazie
> > Polaka za granica, ktory jezdzi najgorszymi autokarami,
mieszka
> > w najgorszych hotelach i pensjonatach. Ja bezblednie
rozpoznaje
> > polskie wycieczki, czasami myle je tylko z rosyjskimi...
> > To nie wina naszych dochodow, ale tych aferzystow ktorzy
> > oszukuja ludzi biorac od nich dosc wysokie sumy, a
organizujac
> > jak najtanszy przejazd i pobyt. Czasami nawet tego nie
oferuja
> > tylko znikaja z pieniedzmi...
> > Powinno sie im ucinac jaja..., albo chociaz dane personalne
> > podac do publicznej wiadomosci....
> >
> > Sebar
> > sebar_rysiu@yahoo.co.uk




Temat: Hany Alibaba - SKANDAL !!!!!
Nie przeczytaliście chyba dokładnie postu parasola. Nie chodzi wcale o to, jaki
poziom usług gwarantują lokalne, egipskie biura turystyczne, lecz o to, że ich
deklaracje w zamierzony sposób rozmijają się z rzeczywistością. Deklarowana
przez nich jakość oferty w diametralny sposób odbiega od rzeczywistości i nie
jest to dziełem przypadku czy pechowej wpadki organizatora na skutek losowych,
nieprzewidzianych okoliczności (awaria autobusu czy klimatyzacji). Po prostu
lokalni touroperatorzy z góry, z premedytacją zakładają, że nie wywiążą się ze
swoich zobowiązań w części dotyczącej komfortu podróżowania oraz sprawności
organizacji i przebiegu wycieczki. Mają w nosie niezadowolonych i nabitych w
butelkę ludzi, bo wydaje im się (pewnie częściowo słusznie), że i tak nikt im
nic nie zrobi, wszystko ujdzie im na sucho, a kolejni frajerzy i tak się
znajdą.
Jak napisał parasol - turystów przed wycieczką zapewniano, że będzie klima w
autobusie, a klimy nie było. I nie ma tu znaczenia, czy wycieczka kosztowała
30, 50, 200 USD. Skoro organizator gwarantował klimatyzację w autobusie, to
powinien stanąć na głowie i się z tego obowiązku wywiązać. W takim klimacie nie
ma nawet co dyskutować, klima po prostu musi być. A jeśli zepsuła się, to
organizator ma psi obowiązek podstawić nowy autobus.
A tak mamy tu do czynienia ze zwyczajnym szwindlem, oszustwem. I nie dobrze
jest, iż to oszustwo firmują sobą Polacy, rezydenci czy inne osoby zatrudnione
przez te biura. Fatalna organizacja, pozostawienia samopas bez opieki ludzi na
ulicy w obcym mieście, w kraju arabskim, to po prostu skandal. I niska cena
wycieczki nie ma nic do rzeczy i niczego nie usprawiedliwia.
Ja zamierzałem również skorzystać z usług Haniego Alibaby (lecę we wrześniu),
ale dzięki temu postowi na pewno zrezygnuję z przyjemności podróżowania z tym
biurem i odradzę to też wszystkim znajomym. Na mnie na pewno oni nie zarobią,
nie nabija mnie w butelkę i mogą to zawdzięczać parasolowi.




Temat: Herbaciarnia, kawiarnia i nie tylko :)
Herbaciarnia, kawiarnia i nie tylko :)
Na czterech poziomach lokalu zasięgniesz porady w zakresie turystyki
od wykwalifikowanego konsultanta, zakupisz wymarzona wycieczkę, wypijesz
aromatyczną kawę lub herbatę, skosztujesz słodkości kuchni międzynarodowej.

Możesz też po prostu przyjść i spędzić z nami wieczór przy muzyce…
Sprawdzić jak smakuje Fajka Wodna w kąciku „szisza”
Odbyć spotkanie biznesowe…,albo wyprawić urodziny…swoje lub przyjaciela !
Przyjdź i sprawdź!
Dla tych wszystkich z Państwa, którzy mają dość nieprofesjonalnej obsługi :
• wprowadziliśmy nową jakoś w sprzedaży usług turystycznych, nieosiągalnej
dotąd na rynku polskim;
•innowacyjny pomysł podnoszący standard i komfort podejmowania decyzji,
dotyczących wyboru miejsca wakacyjnego, polegający na uatrakcyjnieniu
tradycyjnych form sprzedaży, wykorzystując niekonwencjonalne połączenie biura
podróży oraz kawiarni.

Oryginalny charakter biuro-kawiarni, pozwoli na nawiązanie mniej oficjalnych,
bardziej luźnych kontaktów na linii klient-konsultant. Dzięki temu każda
osoba przychodząca do biura poczuje się potraktowana wyjątkowo a przygotowana
dla niej oferta oparta będzie na faktycznych i indywidualnych jej
preferencjach.

Etniczno-orientalny, ciepły wystrój oraz oświetlenie, brak widocznych
komputerów i typowego charakteru biurowego, jak również subtelna muzyka…
dźwięki natury, wytwarzają niepowtarzalny klimat tego miejsca.

Przyjdź do Nas… napij się herbaty z najdzikszych zakątków świata…. Poczuj
aromat egzotycznych kaw… wybierz wysokiej klasy wino… posmakuj słodkości …
ciesz się smakiem i opowiedz nam o swoich wymarzonych wakacjach…

My spełnimy każde marzenie, nawet te najbardziej wykwintne….

ZAPRASZAMY !!!
Zespół Coffee Travel

info@coffeetravel.pl
www.coffeetravel.pl



Temat: Kawa, herbata, wycieczka - Coffee Travel
Kawa, herbata, wycieczka - Coffee Travel
Na czterech poziomach lokalu zasięgniesz porady w zakresie turystyki
od wykwalifikowanego konsultanta, zakupisz wymarzona wycieczkę, wypijesz
aromatyczną kawę lub herbatę, skosztujesz słodkości kuchni międzynarodowej.

Możesz też po prostu przyjść i spędzić z nami wieczór przy muzyce…
Sprawdzić jak smakuje Fajka Wodna w kąciku „szisza”
Odbyć spotkanie biznesowe…,albo wyprawić urodziny…swoje lub przyjaciela !
Przyjdź i sprawdź!
Dla tych wszystkich z Państwa, którzy mają dość nieprofesjonalnej obsługi :
• wprowadziliśmy nową jakoś w sprzedaży usług turystycznych, nieosiągalnej
dotąd na rynku polskim;
•innowacyjny pomysł podnoszący standard i komfort podejmowania decyzji,
dotyczących wyboru miejsca wakacyjnego, polegający na uatrakcyjnieniu
tradycyjnych form sprzedaży, wykorzystując niekonwencjonalne połączenie biura
podróży oraz kawiarni.

Oryginalny charakter biuro-kawiarni, pozwoli na nawiązanie mniej oficjalnych,
bardziej luźnych kontaktów na linii klient-konsultant. Dzięki temu każda
osoba przychodząca do biura poczuje się potraktowana wyjątkowo a przygotowana
dla niej oferta oparta będzie na faktycznych i indywidualnych jej
preferencjach.

Etniczno-orientalny, ciepły wystrój oraz oświetlenie, brak widocznych
komputerów i typowego charakteru biurowego, jak również subtelna muzyka…
dźwięki natury, wytwarzają niepowtarzalny klimat tego miejsca.

Przyjdź do Nas… napij się herbaty z najdzikszych zakątków świata…. Poczuj
aromat egzotycznych kaw… wybierz wysokiej klasy wino… posmakuj słodkości …
ciesz się smakiem i opowiedz nam o swoich wymarzonych wakacjach…

My spełnimy każde marzenie, nawet te najbardziej wykwintne….

ZAPRASZAMY !!!
Zespół Coffee Travel

ZANIM ZAPYTASZ ILE TWÓJ URLOP KOSZTUJE – SPRAWDŹ JAK SMAKUJE
Zapraszamy 7 dni w tygodniu: Pon–Sob od 10.00-20.00 oraz Ndz 12.00-20.00
COFFEE TRAVEL SP.Z O.O. UL. FLORIAŃSKA 6 /wejście od Jagiellońskiej/, 03-707
WARSZAWA
info@coffeetravel.pl , www.coffeetravel.pl




Temat: Neckermann Polska - Epoka kamienia lupanego
Neckermann Polska - Epoka kamienia lupanego
Neckermann Polska - Epoka kamienia lupanego

Zrobilem rezerwacje w Neckermann Polska na wyjazd do Grecji (duzy blad).
Mieszkam na stale w Nowym Jorku i nie bede w Polsce do sierpnia. Od paru dnie
staram sie zaplacic za wycieczke karta kredytowa.(kwota okolo 7000 zl).
Proste? Proste, niestety nie w Polsce. Nie moge dokonac przelewu w
zlotowkach, poniewaz nie posiadam konta zlotowkowego.Pracownicy Neckermann
nie byli mi w stanie powiedziec jako kwote w dolarach mam przeslac na konto
Neckermanna. ( "Tu jest Polska i u nas placi sie zlotowkami") Niestety wiem,
ze jest to Polska, coraz bardziej przypominajaca Bialorus. (przynajmniej pod
wzgledem poziomu umyslwego zatrudnionych tam osob).
Rozmawialem z kazdym szczeblem w firmie Neckermann i im wyzej dochodzilem tym
wiekszy spotykalem opor.
W koncu pani "manager" (22-536-98-71) tak sie zdenerwowala, z powodu tego ze
chcialem jej zaplacic przy pomocy karty kredytowej, ze zaczela krzyczec.
Najpierw powiedziala, ze nie wie z kim rozmawia, (wczesniej podalem jej moj
numer rezerwacji, czyli miala moje imie i nazwisko na ekranie komputera),
potem przyznala sie do tego, ze wie jak sie nazywam. Kiedy poprosilem o
numer telefonu do lokalnego agenta w (tam gdzie byla robiona rezerwacja)
powiedziala, ze nie ma do niego dostepu. Po moim kolejnym zadaniu,
wykrzyczala numer agenta . Jest mi bardzo przykro, ze przeszkodzilem biurwie
w piciu kawy. Najmocniej przepraszam. Przyrzekam , ze nigdy sie to nie
powtorzy bo nie bede korzystal z uslug tej "miedzynarodowej" firmy. Jesli
Neckerman stwarza juz takie problemy przed wyjazdem, czegoz mozna sie
spodziewac na miejscu po przyjezdzie
W Niemczech z obsluga klienta nie jest tez najlepiej. Pol biura bylo w szoku,
i nigdy nie slyszalo o mozliwosci platnosci przy pomocy kart kredytowych.
Straszne. mam nadzieje, ze po wejsciu Polski do UE takie wypierdki jak
Neckermann upadna a ich miejsce zajma firmy, ktorym zalezy na zarabianiu
pieniedzy i wychodzeniu na przeciw zapotrzebowaniom klientow. Jedno jest
pewne. Moich pieniedzy Neckermann Polska nie chce.

Moja opinia o firmie nie jest odosobniona
Odpowiedz od kolegi mieszkajacego w Polsce

Neckermann nie ma dobrej opinii. To moloch, ktory znany jest z nienajlepszej
obslugi, szczegolnie w Polsce. Wiedzac o tym nie nalezy korzystac z ich
uslug. Maja taki przerob ze moga sobie pozwolic na olewanie klientow i
niekompetencje pracownikow. Nigdy (oprocz jednego razu) nie korzystalem z
zadnych biur turystycznych. Do Aten zaczely latac tanie linie Airpolonia:
bilety po 650 albo 850 zl. Latwiej kombinowac na wlasna reke niz uzerac sie z
durniami.
pozdrawiam
Jarek



Temat: OPEN TRAVEL - potrzebuję waszych opinii
WITAM

Nie dziwię się „Zadowolonemu”, że jego wakacje były udane. Po wszystkich
reklamacjach jakie otrzymało Open Travel od uczestników, zwłaszcza czerwcowych
turnusów musiało się coś poprawić. Gdyby „Zadowolony” musiał spać na
zapadniętym łóżku uważając aby odpadająca farba nie wpadła do oka, w basenie
mógłby pochodzić bo nie było wody, nie miał co jeść bo dla uniknięcia kolejki
poszedł póżniej na posiłek, mył się pod prysznicem w zimnej wodzie a wieczorami
słuchałby odgłosów prac budowlanych chyba nie byłby „Zadowolony”

Skoro tak wielu klientów uskarża się na usługi biura Open Travel nie jest to
spowodowane jakąś indywidualną fanaberią, lecz jest dowodem na nierzetelność i
oszustwo tej firmy. Z powodu dużej ilości reklamacji OT samo już się gubi,
niektórzy w uzasadnieniach odrzucenia swoich skarg ze zdziwieniem czytają
tłumaczenia biura warunków w hotelach, w których nie byli. Są przypadki gdy
odpowiadając (odmownie) na reklamację co do warunków w Alen Mak biuro
uzasadnia swoją odmowę powołując się na „hotel” Bona Vita.
Wszystkim, którzy mimo odrzucenia reklamacji nadal chć walczyć podaję przydatne
adresy:

- Rzecznik Praw Konsumenta 31-549Kraków Al.Powstania Warszawskiego 10,
- Krakowska Izba Turystyki 31-005 Kraków ul.Bracka 15
- Wojewoda Małopolski Małopolski Urząd Wojewódzki,Wydział Rozwoju Regionalnego
31-156 Kraków ul.Basztowa 22.

Pisać tam skargi i załączyć ksero odpowiedzi na reklamację.
Zawsze można się zwrócić do najbliższego oddziału Federacji Konsumentów oni
pomogą.

W przypadku Open Trawel dobrze jest zwrócić uwagę na termin odpowiedzi na
reklamację. Oni piszą, że jest to 45 dni. Zgodnie z ustawą o turystyce jest to
bezprawne Art.19 i Art.20 ustawy.

POZDRAWIAM
KWASIX




Temat: Dlaczego Neckermann jest do d......
Dlaczego Neckermann jest do d......
Neckermann Polska - Epoka kamienia lupanego

Zrobilem rezerwacje w Neckermann Polska na wyjazd do Grecji (duzy blad).
Mieszkam na stale w Nowym Jorku i nie bede w Polsce do sierpnia. Od paru dnie
staram sie zaplacic za wycieczke karta kredytowa.(kwota okolo 7000 zl).
Proste? Proste, niestety nie w Polsce. Nie moge dokonac przelewu w
zlotowkach, poniewaz nie posiadam konta zlotowkowego.Pracownicy Neckermann
nie byli mi w stanie powiedziec jako kwote w dolarach mam przeslac na konto
Neckermanna. ( "Tu jest Polska i u nas placi sie zlotowkami") Niestety wiem,
ze jest to Polska, coraz bardziej przypominajaca Bialorus. (przynajmniej pod
wzgledem poziomu umyslwego zatrudnionych tam osob).
Rozmawialem z kazdym szczeblem w firmie Neckermann i im wyzej dochodzilem tym
wiekszy spotykalem opor.
W koncu pani "manager" (22-536-98-71) tak sie zdenerwowala, z powodu tego ze
chcialem jej zaplacic przy pomocy karty kredytowej, ze zaczela krzyczec.
Najpierw powiedziala, ze nie wie z kim rozmawia, (wczesniej podalem jej moj
numer rezerwacji, czyli miala moje imie i nazwisko na ekranie komputera),
potem przyznala sie do tego, ze wie jak sie nazywam. Kiedy poprosilem o
numer telefonu do lokalnego agenta w (tam gdzie byla robiona rezerwacja)
powiedziala, ze nie ma do niego dostepu. Po moim kolejnym zadaniu,
wykrzyczala numer agenta . Jest mi bardzo przykro, ze przeszkodzilem biurwie
w piciu kawy. Najmocniej przepraszam. Przyrzekam , ze nigdy sie to nie
powtorzy bo nie bede korzystal z uslug tej "miedzynarodowej" firmy. Jesli
Neckerman stwarza juz takie problemy przed wyjazdem, czegoz mozna sie
spodziewac na miejscu po przyjezdzie
W Niemczech z obsluga klienta nie jest tez najlepiej. Pol biura bylo w szoku,
i nigdy nie slyszalo o mozliwosci platnosci przy pomocy kart kredytowych.
Straszne. mam nadzieje, ze po wejsciu Polski do UE takie wypierdki jak
Neckermann upadna a ich miejsce zajma firmy, ktorym zalezy na zarabianiu
pieniedzy i wychodzeniu na przeciw zapotrzebowaniom klientow. Jedno jest
pewne. Moich pieniedzy Neckermann Polska nie chce.

Moja opinia o firmie nie jest odosobniona
Odpowiedz od kolegi mieszkajacego w Polsce

Neckermann nie ma dobrej opinii. To moloch, ktory znany jest z nienajlepszej
obslugi, szczegolnie w Polsce. Wiedzac o tym nie nalezy korzystac z ich
uslug. Maja taki przerob ze moga sobie pozwolic na olewanie klientow i
niekompetencje pracownikow. Nigdy (oprocz jednego razu) nie korzystalem z
zadnych biur turystycznych. Do Aten zaczely latac tanie linie Airpolonia:
bilety po 650 albo 850 zl. Latwiej kombinowac na wlasna reke niz uzerac sie z
durniami.
pozdrawiam
Jarek



Temat: szukam niepełnosprawnych turystów!
Odpowiadam

>Czy niepełnosprawni turyści mają utrudniony dostep do
> usług turystycznych w naszym kraju?

TAK

>Czy biura podróży są w stanie zaoferować
> takim osobom pełen zakres usług, czy posiadaja informację na temat np.
> dostępności bazy noclegowej, transportu itp.

Na moje oko to nie mają choć zawsze mnie korciło zrobić taki mały wywiad. Wiem
że na specjalne życzenie mogą pomóc znaleźć ośrodek ale gotowej oferty jak dla
reszty osób nie mają muszą ją przygotowywać spcjalnie i wielu się poprostu nie
chce.

>No i czy osoba niepełnosprawna
> musi dużo pieniędzy wydać decydując się na spędzenie wakacji poza domem

To zależy. Można podróżować do ośrodków wysokiej klasy w 100% dostępnych (np
taki ośrodek jest w Wągrowcu gdzie "Hotel" ma ***)

Można tez ze znajomymi wyjeżdżąć na kawter które są na parterze czy szukać
takich schronisk młodzieżowych. (Ja np w przeciągu ostatnich 2 lat byłem tak w
Gdańsku, Toruniu i Kazimierzu nad wisłą.)

>w ogóle chciałabym znac najczęstsze problemy takich osób związnych z
> podróżowaniem...

Przedwszystkim środki transportu PKP ma zniżki ale do przedziałów trzeba wnosić
bez wózka (chyba że przedział dla rowerów czy przy wagonie bagażowym)
ewentualnie na korytarzu można stać jesli to krótka podróż.

PKS generalnie wogóle nie dostosoawne.

Linie lotnicze mają w obowiązku pomagać i rzeczywiście tak jest ale słyszałem
też o jakimś incydencie że od niepełnosprawnego wymagano oświadczenia o
zdrowiu że może latać samolotem. Więc są czasem absurdy.

No i jesli chodzi o zabytki to bariery mało jest np muzeów z windą itp.

To tyle

Jak chcez wiedzieć więcej to pytaj.




Temat: Pensjonaty w Bułgari. Jaki standard?
Oj Zbyszku , masz informacje nt.Bułgarii sprzed 20-30 lat... Pewnie , że w tym
kraju jest jeszcze wiele do zrobienia , ale gdzie tego nie ma . W myśl
powiedzenia : "nigdy i nigdzie nie ma tak dobrze , żeby nie mogło być lepiej".
Dzisiejsza Bułgaria to zupełnie inny kraj . Wreszcie zrozumiano , że największy
atut i bogactwo tego kraju , to turystyka ! ! ! Zależy czym pojedziesz do
Bułgarii , jeśli własnym samochodem , to będziesz narzekał . Drogi są fatalne ,
korupcja na granicy kwitnie : co celnik , to inaczej Cię "skasuje" na granicy.
Oficjalnie płacisz ok. 10 euro / za wjazd samochodem , dezynfekcję i przejazd
przez most na Dunaju - jeśli jedziesz przez Rumunię / , ale nieoficjalnie
możesz zapłacić i 40-50 euro ; to zależy od celnika . Jadąc samochodem musisz
też uważać na policjantów ; bardzo lubią "wlepiać" mandaty za byle co ! Ale za
to jakie piękne widoki będziesz miał po drodze (!).Morzem , słońcem i plażą
będziesz zauroczony. Poszukaj na forum innych moich wypowiedzi na temat
Bułgarii i wyjazdów w tamtą strone . Promuję tam pewnego Bułgara , pana
Stefana , może za bardzo Go chwalę i reklamuję ; ale Mu się to należy ! To
bardzo porządny facet i dobrze mówi po polsku. Kiedyś bardzo mi pomógł ,
chociaż wcale nie musiał tego robić (!)Ten facet ma biuro turystyczne , oferuje
noclegi już od 5 euro , w zależności od miejscowości i sezonu . Możesz
skorzystać z jego usług , we wrześniu będzie taniej - dobry termin wybrałeś .
Morze jest wtedy jeszcze bardzo ciepłe , można się kąpać i opalać aż do
października !. Kolejna "dobra strona" wrześniwego wyjazdu to bardzo tanie
owoce : brzoskwinie , morele , arbuzy ... no i tańsze niż w lipcu/sierpniu
noclegi ! Podaję jeszcze raz "namiary" do p. Stefana :e-mail :pistour@abv.bg -
Jutro wyjeżdżam , własnie do Bułgarii , ale jeśli coś Cię jeszcze interesuje ,
to pytaj . Zdążę odpowiedzieć przed wyjazdem . "Świeże" informacje będę miał po
powrocie ! Pozdrawiam - "arni"



Temat: miejsce na Wielkanoc lub długi weekend majowy
Pani Żorżetta pisze:
Teraz pytania do rozpiski:
..... w jaką mapę, przewodnik warto się zaopatrzyć? Teraz trochę poczytałam w
necie ale w podróży chętnie poczytam jeszcze słowo drukowane na temat
miejsc,które będę oglądać. Zresztą taki przewodnik jednocześnie jest pamiątką po
podróżach.......

......Gdzie po drodze warto zanocować?W Zwierzyńcu czy już gdzieś dalej?......
Rozumiem, że chodzi Pani o nocleg po wyjeździe. W jakim kierunku ma być ten
wyjazd? Wtedy będę mógł doradzić.

....Nad rowerem zastanawiam się, bagażnik mam bardzo pojemny....
Jesli tak, to lepiej mieć swój sprzęt. A gdyby coś trzeba podregulować to
w zwierzyńcu jest świetny mechanik.

.....Jeśli chodzi o wypad do Lwowa- czy załatwiać wycieczkę online czy na
miejscu?.....
Odpowiedź mamy na stronie Biura Turystycznego "Quand".
www.quand.com.pl/
Wyjazdy wycieczek (różnych) są z Lublina, Zamościa, chyba tez ze Zwierzyńca. Na
portalu Quandu wszystko możemy załatwić w tym Zamówienia usługi (wycieczki mozna
dokonać droga internetowa. Filia Biura jest tez w Zamościu ni przewodniki .a
Rynku Wielkim, w narożnej Kamienicy Ormiańskiej, naprzeciw Zamojskiego Centrum
Informacji Turystycznej, która mieści sie na parterze Ratusza i ma świetne
zaopatrzenie w mapy

.......Gdzie warto się stołować?.....
Jeśli nie masz specjalnych wymagań a chcesz tani , to jest stołowka
w Zwierzynieckim Domu Kultury.
.......dla mnie to bardzo ważne pytanie, bo jeden posiłek nie
całkiem świeży i mam wycieczkę z głowy....... To nie będzie miało
miejsce , bo stołówka karmi tez małe dzieci.
Można dobrze zywić sie westauracji i hoteliku



Temat: HTC - kto to jest ??? o co chodzi ???
Znalazlem pare informacji o time share
Generalnie - jest to pewien szczegolny sposob sprzedazy, w tym wypadku uslug
turystycznych.
Cala idea w tym, aby naklonic klienta do bezposredniego spotkania.
Tak wiec, jedziesz do ich biura i wstepnym warunkiem otrzymania nagrody jest
wysluchanie 90 minutowej prezentacji sprzedawcy, ktory stara sie Ci cos
wepchnac.
Moze to byc np czlonkowstwo w klubie time share, czyli mozliwosc spedzania
urlopu przez 10 lat w jednym z osrodkow firmy, zawsze w tym samym tygodniu roku.
I tutaj otrzymac mozna obnizke ceny - ow wygrany kupon na 6 tys zl.

Przekret polaga na tym, ze obojetnie, co bys nie kupil, rzeczywista cena wynosi
30-50% tej, ktora masz zaplacic.
Jednym z czescie stosowanych trickow jest porownanie cen hotelu z cena time
share przez okres 10 lat, jednakze jest to oszustwo, gdyz nie sa zamieszczone
tam pewne oplaty.
A propo oplat, to przy wykupieniu np wycieczki, warunkem jest wlasny dolot i
oplata hotelowa na miejscu. Ludzie ciesza sie, ze byli na wakacjach, ale nie
zwracaja uwagi, ze wlasciwie zaplacili tyle, co w kazdym innym biurze.
Czytalem dosc smieszne opowiadanie faceta, ktory chwalil sie, ze zaoszczedzil
prawie 300 $ na handlu z tego typu firma - kupil pare wycieczek ze znizka,
wynajem samochody za niewieka oplata, itd itp, no i w koncu dumnie oswiadczyl:
zaoszczedzilem 300$.
No, ale kupil uslugi za 800$, a w innej firmie by kupil to samo za 400$.

Oczywiscie jezeli nic nie kupisz, to zapomnij o jakichkolwiek nagrodach.
Zapewnienia o ewntualnej mozliwosci sprzedazy/wymiany czlonkowstwa to kolejna
bzdura.
Tak ze chcecie jechac do tej firmy, zaden problem, ale nic absolutnie nie
podpisujcie, bo wtedy nie mozna sie wycofac, a szczegolnie przy polskim
prawodawstwie nie ma szans na uratowanie pieniedzy.
Zwracam uwage na owa prezentacje - jest to zasadniczy element psychologiczny,
ktory ma za zadanie "ulozyc" klienta aby tenze latwiej dal sobie otworzyc
portfel i byl bardziej sklonny do podpisania umowy.
Wspomniane sa nawet takie elementy, jak muzyka stymulujaca nastroje ludzi i
aranzowane sytuacje przez pracownikow firmy.




Temat: czy w Kissamos tez mówią o bankructwie Big Blue?
beata,

cieszę się, że mieszkałaś w dużo lepszym hotelu niż ja, nie rozumiem jednak,
jaki ma to związek z wycieczkami w stronę wyglądu mojego mieszkania. co jak
co, ale akurat ono powinno najmniej cię interesować - nie to forum, nie ta
tematyka. chcesz je zobaczyć - zapraszam, skrzynkę kontaktową znasz. twoje
przytyki specjalnie mnie nie obchodzą, twój stosunek do mojej osoby i moich
opinii również nie.

jak słusznie zauważyłaś, nie można porównać standardu hotelu
pięciogwiazdkowego z tym, w którym my spędziliśmy urlop. z pewnością jednak
nie można porównywać również cen dwutygodniowego pobytu w obu hotelach.
dlatego też uważam, że za tą cenę, którą nam przyszło płacić, i za objęty
przez ną pakiet all inclusive nie ma co narzekać - dwutygodniowy pobyt np. nad
polskim morzem byłby z pewnością porównywalny cenowo, z czystością i
pozostałymi wymienionymi przez mnie mankamentami mogłoby być tak samo albo i
gorzej, natomiast pogody nikt by mi nie zagwarantował. nie wiem, czy
zauważyłaś, ale ja nawet słowem nie powiedziałem, że pobytem w tym hotelu
jestem zawiedziony - po prostu skomentowałem to, co otrzymałem za nieduże w
gruncie rzeczy pieniądze. nikt nie jest w stanie za takie pieniądze
zagwarantować takich samych standardów zakwaterowania i wyżywienia jak w
hotelach pięciogwiazdkowych, nawet w dobie obecnej recesji na rynku usług
turystycznych. i to miało służyć obaleniu głoszonych przez poszczególnych
mędrców katastrofalnych wizji upadku bb, problemów czekających na
przebywających obecnie za granicą turystów obsługiwanych przez to biuro itp.
nie odczytałaś przesłania mojego postu - trudno, nie mój to problem. do twojej
wiadomości - w zeszłym roku byliśmy w tym samym czteroosobowym składzie w
chorwacji na imprezie organizowanej przez wychwalane w postach znacznej liczby
forumowiczów biuro tui, z tym, że dojechać mieliśmy własnym autem. i co się
okazało na miejscu? wspaniały turoperator skasował od nas niezłe
pieniążki, "zapomniał" niestety przesłać do hotelu naszej rezerwacji. i
jedynie dobrej woli szefa ośrodka, wspartej małym "bonusem" z naszej strony,
zawdzięczamy, że jednak udało nam się spędzić tam fajny urlop.

no to byłoby tyle w drodze odpowiedzi na twój komentarz, bo nie chce mi się
więcej na ten temat dyskutować. jeżeli jednak uznasz za stosowne coś dopisać,
z dziką rozkoszą mogę przekazać dalsze moje wrażenia.

bartek.



Temat: PRACA JAKO PILOT WYCZIECZEK
Mam piecioletni staż jako pilot wycieczek i nie jest to takie proste,jak sie
wydaje-egzamin i odpowiednie predyspozycje do takiej pracy
(zdecydowanie,umiejetnosc pracy z grupa,cierpliwosc i uprzejmosc - to tylko
niektóre!!!) nie wystarczą.Z kwitkiem odsyłają szczególnie w tym roku, bo jak
wszędzie,w turystyce nie jest kolorowo. Poza tym nie wyobrażajcie sobie, że
będąc pilotem mnóstwo zwiedzacie i to jest takie super!!Musisz najpierw
popełnić parę kompromitujących błędów, żeby nabrać wprawy i pojeździć w jednym
kierunku kilkanaście razy (aż do znudzenia), żeby mieć jakąś specjalizację. ?
Krok po kroczku, a najlepiej zacząć tam gdzie są znajomości, bo "z ulicy" nie
przyjmują - za bardzo odpowiedzialna praca. Pięć lat temu jak zaczynałam, było
prościej,więcej ludzi korzystało z usług biur - teraz jeżdżą na własną rękę (o
ile w ogóle gdzieś się ruszają).A kurs dla samego siebie - proszę bardzo,z tym
że bez praktyki nie będziesz pilotem!Ogólnie - wyjazdy są bardzo miłe - póki
wszystko toczy sie wg. planu.Ogólnie ja sobie chwalę taką pracę - wiele sie
nauczyłam - nie tylko w dziedzinie turystyki,ale praca z grupą ludzi,gdzie
każdy ma swoje wymagania,a ty musisz sprostać wszystkiemu...
W tym roku przerwa na rodzinę, którą zakładam. I tu kolejna przestroga nawet
dla najbardziej ambitnych-życie "na walizkach" rozbraja życie rodzinne i
trzeba ogromnego zrozumienia drugiej strony, żeby się wszystko nie
rozleciało.A kobieta, która marzy o dziecku - nie ma szans na regularną pracę
jako pilot.Zresztą to jest zajęcie które wymaga dyspozycyjności przez cały
rok, a zarabia sie tylko w sezonie.Pozdrawiam wszystkich pilotów!!! (czy mam
rację?)



Temat: Grecja ze Skarpą
O jej Grape chyba uparł się toczyć wojnę ze skarpą i do wszytskich wątków
wkleja te same swoje wypowiedzi. Czemu na boga nikt nie napisał skargi jakiegoś
zażalenia itp. Mielibyscie odszkodowanie albo wyjaśnienie że nie macie racji.
Ale skoro nie było podstaw do skargi a jest sie nie zadowolonym to sie szuka
winnych. Jako że studiowałem psychologię pozwolę sobie coś wyjaśnic. Gdy
sprzedawca towaru lub usługi zawiedzie, to są od tego sądy, ba nawet izby
turystyczne czy wojewoda. to na prawde minimum formalnosci. Zalatwic skarge na
biuro to dwa pisma i dwa tygodnie. Zwlaszcza ze prawo i urzedy dzialaja na
korzysc klienta. Wiec chyba uchybienia nie było ze strony biura. No bo przecież
ktoś kto z taką pasją potrafi kilka razy pisac posty na temat nie rzetelnosci
biura duzo mniejszym nakladem czasu mógłby napisac list do izby turystycznej
czy wojewody. Gdyby rzeczywiście miał rację. a skoro nie ma top może napisac na
forum, albo na płocie tak z żalu. Ale z żalu który powinien kierować do siebie.
Bo w tym sławetnym roku w ofercie w nei pori skarpa miała i apartamenty maria i
dias 2. droższe ale wieksze ładniejsze bardziej przestronne. Dlaczego państwo
ich nie wybrali? Myślę że tu jest ten żal do samych siebie że chciało się jak
najtaniej i jak najlepiej zarazem. Niestety tak sie nie da samolot jest drozszy
od autokary hotel od apartamentu a aprtament lux od zwyklego i tyle. I dlaczego
ja jako szef biura w nei pori nic nie słyszałem o kornikach nawet od państwa?
To tylko puste słowa w tym momencie. Kupujecie pańswo malucha a potem macie
pretensje ze nie ma 240 KM. Byli ludzie co z niektórych biur pojechali na
wakacje za 299 zł do grecji i tez mieli pretensje ż enie błyo rezydenta że
byłainna miejscowośc itp, własnie dlatego ze to bły wczasy za 299 zł.



Temat: NIEMIECKA LOKOMOTYWA --2
Chłopcy zapominacie,że Francja ma upiornie rozbudowaną sferę usług
niematerialnych - sprzedaż piekielnie drogiej excentrycznej mody(haute
couture),kosmetyków,butów i pachnideł od Tokio po San Francisco(dochody
sektora luxusu 60MLD EURO rocznie -kraj i za granica,
-największy eksporter usług consulting(?)engineering/budownictwo(przede
wszystkim na terenie Trzeciego Świata i wschodzących gospodarek)- rocznie
przychody 87 MLD EURO
-eksport engineeringu finansowego i ubezpieczeniowego o najbardziej
upiorniewyrafinowanych parametrach intelektualnych(dochody finansowe z gry na
giełdach światowych i transakcji spot-features - 60 MLD EURO).M,inn
działalność francuskich biur maklerskich na giełdach w Tokio,Szanghaju i
Hongkongu oraz Singapurze(Societe Generale zarobiło tylko na jednej transakcji
finansowej na rosnącej giełdzie tokijskiej 1,1 MLD EURO -tzw engineering
finansowo-ubezpieczeniow)
-działalność AXY i innych ubezpieczeniodawców na rynkach światowych )przychód
netto 36 MLD EURO,
eksport i handel międzynardodowy dzieł sztuki(hegemon na światowym rynku mebli
starych i artystycznych,rzeżby,gobelinu,obrazów,ksiązek starych i biżuterii
starej,starych i nowych plakatów reklamowych,design ,u,itp,),
-wpływy i avoiry z royalities z utworó muzycznych i literackich na cały świat
W chwili obecnej to jeden z najbardziej zliberalizowanych i zglobalizowanych
krajów robiący bokami przed USA, wykopując je(te ostatnie) z międzynarodowego
rynku wyrafinowanych szeroko pojętych usług(przyszłość globalizacji),m.inn
internetowych, software' owych,turystycznych,wnętrzarskich,a nawet filmowych-
kręcenie reklamowych spotów reklamowych)
Na zakończenie -same wpływy żabojadów z turystyki igastronomii międzynarodowej
w skali światowej(mają 1900 hoteli na całym świecie będących ich włąsnością)
- 90 MLD EURO
F - to kraj nieuchwytnych, niewidzialnych dla zwykłego śmiertelnika dochodów,
rafinacja do dwunastej potęgi,nie to co widać ale to czego w ogóle na ulicy
nie widać,n.p zaparkowanego przed domem amerykańskiego osiłka - Mercedesa
Łaczny eksport usług materialnych i niematerialnych F w sali światowej w 2002
roku 190 MLD EURO,eksport towarowy molocha francuskiego 315 MLD EURO,razem
daje to 505 MLD EURO co zbliża się do wartości motora światowego eksportu
czyli gospodarki tłustych, zakutych ale nie tak lekkich, z"esprit" jak
Francja,zjednoczonych Niemiec.Rafinacji muszą się niestety Niemcy jesczcze
długo uczyć u superinteligentnych i bogatych Francuzów.Jednym słowem zgodnie z
polskim powiedzeniem-elegancja - Francja...........................



Temat: tanie linie lotnicze od stycznia do rumunii
avroml napisał:

> zachodni turysci: angielska stonka, o ktorej piszesz, to turysci kategorii nr.
> 4, nazwijmy to po prstu patologia. to nie sa bogaci turysci. ci goscie maja nap
> rawde niewiele kasy, nie wiecej niz studenci z polski przyjezdzajacy do rumunii
> z plecakami. tylko wydaja ja szybciej i glosniej.

Bogaci turyści nie latają "tanimi liniami" tylko kupują wakacje a już biuro
podróży czarteruje samoloty.
Bogaci turyści nie mają na swoich mapach Rumunii ;)
A 'Poland' myli im się z 'Holland' :)) więc raczej nie liczyłbym na ich
pieniądze w kontekście Rumunii.

> a co do zakonserwowana tradycyjnej obyczajowosci i calej reszty: obawiam sie, z
> e nie bierzesz pod uwage dazenia rumunow, gospodarzy tego kraju, do tego, by z
> yc w nowoczesnym kraju, a nie w muzeum...

Ale dlaczego uważasz, że nie biorę?

> oczywiscie zachodzi tu pewna sprzeczn
> osc, bo szansa na rozwoj i modernizacje rumunii jest turystyka, a turystow, tyc
> h normalnych turystow, pociaga tu wlasnie tradycja i natura, ktore wraz z moder
> nizacja kraju doznaja uszczerbku. ale miejmy nadzieje, ze rumuni jakos to pogod
> za.

Rumunia nie ma szans na "masowego, bogatego" turystę.
Polska jest tu doskonałym przykładem - ruch rośnie ale przełomu nie ma, bo niby
w czym wygrywamy np. z Chorwacją czy Turcją??

Jak już to będzie to turystyka "weekendowa" z całą tego konsekwencją.
Ja widzę, że Rumunia w wiekszości nie jest przygotowana, od strony logistyki i
infrastruktury, do przyjmowania dużego ruchu turystycznego ale rozłożonego
nierównomiernie (czasowo i terytorialnie). Choćby prozaiczny brak WC i koszy na
śmieci w newralgicznych miejscach etc etc.

> a co do twoich slow: > To może bywam w innej Rumunii :))
> odparuje, rozniez zartem, ze ty w rumunii bywasz, a ja tu zyje :)
>
> uwazam, ze chciwi cwaniaczkowie juz dominuja, zwlaszcza na wybrzezu i w delcie.
> w tym roku duzo traca, bo coraz mniej ludzi tam jezdzi, nawet rumunscy wcasowi
> cze wybieraja tansza bulgarie, gdzie jakosc uslug jest wyzsza. mam nadzieje, ze
> glosowanie nogami i wplynie na poprawe jakosci uslug w rumunii. o to mi chodzi
> lo.

Ano sam widzisz...

pzdr., PB



Temat: Dlaczego turyści omijają Kielce?
Podczas wakacji nasze miasto ma niewiele do zaoferowania. Po festiwalu
harcerskim życie kulturalne prawie zamiera

Teatr i filharmonia zamknięte są na głucho. W KCK trwa przerwa wakacyjna,
Muzeum Narodowe czynne jest do godz. 16 (po naszej interwencji ma być otwarte
do 17).

Rozwój turystyki zapisano w strategii rozwoju miasta: "Powszechnie odczuwany
jest niedosyt usług rozrywkowo-gastronomicznych zabezpieczających potrzeby
mieszkańców oraz gości". Choć dokument powstał trzy lata temu "niedosyt"
odczuwany jest nadal. - Kielce nie przyciągają turystów - przyznaje Wojciech
Lubawski, prezydent miasta.

liczba osób odwiedzających Kielce spadła z 74 do 66 tysięcy (dane na podstawie
liczby noclegów w hotelach).

Przyczyny tego stanu są różne. Najważniejsza - zdaniem przedstawicieli biur
podróży - że Kielce nie kojarzą się z turystyką. Urzędnicy marszałka widzą
wyjście. - Dobrze przemyślana impreza wakacyjna może przynieść miastu sławę -
uważa Jacek Kowalczyk, członek Zarządu Województwa, odpowiedzialny za kulturę i
turystykę.

Jednak brakuje pomysłów na wakacyjne imprezy. - Pracujemy nad kompleksowym
projektem zmian w tym zakresie - zapewnia Lubawski.

Wszystko wskazuje na to, że ten sezon jest już stracony.
______________________________________________________________________________

Nie sposob pominac tresc tengo jakze waznego artykulu.

1.Brak pracy nad programem rozwoju tyrystyki regionu.
2. Totalna jego bieda - drobna inicjatywa skrepowana planem ekonomicznym
Balcerowicza.
3.Brak agencji i konkurencji zaimujacych sie turystyka (PTTK to instytucja w
ktorej nie trzeba myslec, oparta na starych zasadach ).
4.Horendalne ceny hoteli i brak sieci gastronomicznych.
5 Brak dobrej reklamy starym historycznym obiektom znajdujacym sie w malych
miasteczkach ;Heciny, Morawica, Sielpia, Swiety Krzyz, Jedrzejow,(budowle
cysterskie) Kazimierz, Sandomierz, Bodzentyn (ruiny warownego zamku)i wiele
innych o ktorych mieszkancy Kieleckiego na wlasne oczy nie widzieli a coz
dopiero mowic o mieszkancach Polski czy bardziej odleglych regionow swiata.




Temat: BIG BLUE (TRAVEL) SP. Z O.O. - HISTORIA
BIG BLUE (TRAVEL) SP. Z O.O. - HISTORIA
Biuro działało od 21.12.1999r. (zezwolenie nr 53/Z/1999) pod nazwą Big Blue
Sp. z o.o. (siedziba w Jeleniej Górze ul. Solna 6).
Historyczną chwilą w dziejach biura była data 17.01.2003r., kiedy to Wojewoda
Dolnośląski cofnął BB zezwolenie na prowadzenie działalności turystycznej i w
tym samym dniu decyzją nr 3/Z/2003 reaktywował je pod nazwą Big Blue Travel
Sp. z o.o. (siedziba w Jeleniej Górze, ale już na ulicy Konopnickiej 21).
Mam nadzieję, że Pan Wojewoda poda publicznie przesłanki, którymi sie wtedy
kierował.
Spółka funkcjonowała na rynku turystycznym pod tą samą firmą, miała to samo
logo, odwoływała się do tradycji poprzedniczki i jestem przekonany, że wielu
klientów nie miało pojęcia, że BB to nie BB.
W działalności BB więcej było zastanawiających posunięć, a chociażby np. to,
że firma wydała katalog z ofertą na lato 2003, gdzie była np. Turcja, a za
miesiąc już był nowy katalog na lato 2003, gdzie Turcji nie było. Ponadto
firma dość często zmieniała oferowane hotele, co w dziedzinie turystyki
zawsze wzbudza niepokój, a w sierpniu br. zupełnie znienacka wycofali
Portugalię.
Nie bez znaczenia są opinie ludzi, którzy korzystali z usług tej firmy, ale
jak się znalazł głos niezadowolenia, to od razu byli zadowoleni, którzy
wyzywali niezadowolonych od agentów biur niemieckich i kółko się kręciło - aż
do czasu.
Reasumując: stało się to, o czym mówiono od dawna, ale mimo licznych sygnałów
(np. jak powyższe) znalazły się jelenie, które będą teraz czekać na kasę od
Warty albo wracać przedwcześnie z urlopu, ale za to z przygodami, których nie
było w ofercie b.BB.




Temat: Kto 16.12 Triada ( 7+7rejs) 5*
Pozdrawiam,
Ryzoko które podjąłem decydując się na wyjazd z BP Triada zaczyna być coraz
realne .Następna zmiana, już 3 (trzecia)w ciągu dwóch dni, terminu
wylotu "tylko" o 12 godzin z dodatkowymi "atrakcjami" zwiedzania lotnisk
krajowych stanowi próbę upchania uczestników wyjazdu do jakiegokolwiek samolotu
lecącego do Egiptu .
Jestem już przygotowany do następnej zmiany terminu a nawet do otrzymania
informacji ,że impreza się nie odbędzie gdyż brak jest miejsc w samolotach dla
tych co lecą z Triadą.
Amatorszczyzna i totalna improwizacja ze strony BP , które szczyci się tym że
jeżdzi z nimi 15,46 % Polaków.
Jako jedyne BP Triada z tych większych na swojej stronie internetowej nie
podaje terminów lotów na organizowane przez siebie wyjazdy . Śmiem twierdzić że
turyści BP Triada stanowią swoistą zapchajdziurę w wylotach na wycieczki innych
BP.
Tym sposobem traktowania zrażają do siebie potencjalnych klientów , którzy
oczekują profesjonalizmu od organizatora , określonego ściśle programu ,
przestrzegania terminów rozpoczynania i kończenia imprez turystycznych .
Decydując się na wyjazd uczestnik dostosowuje swoje osobiste plany do
tych "narzucanych" przez BP terminów a ich zmiana może powodować niemożliwość
uczestnictwa w wyjwździe.
Ja już na pewno nie będę polecał tego biura jest to pierwsza i ostatnia próba
wyjazdu z tym BP . Ostrzeżenia co do jakości wykonywanych usług przez to BP
zamieszcone na tym forum okazują się prawdziwe .
Skierowałem parę dni temu e-mail do Centrali BP Triada z prośbą o odpowiedź na
pytania , teraz dopiero zrozumiałem dlaczego BP nie odpowiedziało mi na niego ,
a jedyną reakcją było przekazanie informacji telefonicznie przez sprzedającego
mi tę imprezę przedstawiciela BP. NIC NA PIŚMIE z deklaracji słownych można się
wycofać i stwierdzić że ich nie było.
Na dzień dzisiejszy wyjazd w dniu 16.12.2005 r godz. 11.30 z międzylądowaniem w
Katowicach przewoźnik Centralwings .

Nawet tak złe biuro jakim jest BP Triada nie jest w stanie zepsuć mi radości
wyjazdu do Egiptu .
amar




Temat: Uwaga na Bratniaka
Uwaga na Bratniaka
Z powodu niespłaconych długów w łącznej kwocie kilkunastu tysięcy złotych
przestrzegamy przed ryzykowną współpracą z BRATNIAKIEM, bez względu na to czy
jest to BRATNIAK SPÓŁKA Z O.O. czy BRATNIAK Centrum Kultury Studentów
Wybrzeża, czy WORK4YOU lub BRATNIAK Centrum Turystyki, działające pod
aktualnym adresem ul.Batorego 4, 81-366 Gdynia (poprzednio na ul.Siedlickiej
4, Gdańsk). Za tymi firmami stoją konkretne - te same osoby.

Mimo wielokrotnych zapewnień Panów : Szymona Muszyńskiego, Rogera Kostarczyka
oraz Leszka Golonki okazuje się że obietnice uregulowania faktur to obietnice
bez pokrycia i od 13 miesięcy nie jesteśmy w stanie wyegzekwować należnej
zapłaty, pomimo tego że pomogliśmy im kiedy tego potrzebowali. W tym samym
czasie BRATNIAK otworzył i wyposażył nowe biura, reklamuje się w prasie;
prawdopodobnie płacąc za to pieniędzmi które do nich nie należą.

Zobowiązania wobec nas wynoszą ok 11 000 PLN, zobowiązania wobec firmy
AMERLINK z Poznania są wycenione na podobną kwotę (kontakt 061-
6616630).
W podobnej sytuacji jest także kilkunastu klientów którzy nie mogą odzyskac
wpłat. W tej chwili egzekucją długów zajmują się firmy windykacyjne. Jeśli są
inne poszkodowane firmy lub osoby fizyczne prosimy o poinformowanie nas o
tym.

Długi BRATNIAKA wystawione są na sprzedaż - można je obejrzeć tutaj:
www.e-wierzytelnosci.pl/index.php wpisując BRATNIAK do wyszukiwarki.

Aby wyeliminować z rynku firmy, które są nierzetelne i nieuczciwe będziemy do
skutku informować potencjalnych klientów BRATNIAKA, kontrahentów - polskich
i zagranicznych oraz stosowne władze polskie o zaistniałej sytuacji, włącznie
z powiadomieniem prokuratury oraz skargą do Polskiej Izby Turystyki, jak
również wpisem na listę dłużników niewypłacalnych. W porozumieniu z innymi
firmami poszkodowanymi zostaną także zamieszczone płatne ogłoszenia w prasie
z ostrzeżeniem przed korzystaniem z ich usług.

Mamy nadzieję że informacja ta pozwoli Państwu uniknąć problemów natury
finansowej wynikających ze współpracy z BRATNIAKIEM oraz wymienionymi
osobami. Przestrzegamy zwłaszcza firmy zajmujące się programami Work and
Travel.

Jednocześnie przepraszamy jeśli nie życzyli sobie Państwo tej informacji.

Zarząd SIS FOSTER



Temat: Właśnie wróciłem z Ovacik-Oludeniz, pytajcie
witam,
na publicznej plaży w Oludeniz wypożyczenie parasola kosztuje 4,5 YTL a leżaka 4
YTL, w prawo od tej plaży jest Park Narodowy BŁĘKITNA LAGUNA (to co często jest
pokazywane na różnych folderach)- wstęp tam kosztuje 2,25 YTL a ile wypożyczenie
sprzętów plażowych tego już nie wiem.
napoje, hm różnie np. na plaży zimna woda 0,5 l 1-1,5 YTL, puszka coca-coli od 3
YTL, soki tak samo, zimne piwko EFEZ od 5 YTL, jednym słowem bardzo drogo,
dodam, że 02 lipca za 1 euro dostawało się 1,5 YTl a za 1 dolara 1,2 YTL. Od
końca czerwca zaczął się tam sezon turystyczny i wszystko poszło do góry np.
jazda dolmuszem do Fethiye przed sezonem kosztowała 2 YTL a po jego rozpoczęciu
już 2,5 YTL.
Polak potrafi zaoszczędzić, więc radzę na plażę przychodzić z wcześniej
kupionymi napojami w pobliskich sklepach, wychodzi o wiele taniej już piwko
kosztuje 2-2,5 YTL, duża 1,5 l woda 1 YTL.
wypożyczenie samochodu zaczyna się od 20 euro, nie wiem jakie Cię interesują a
skuterek można już mieć za 15 euro.
Atrakcji turystycznych jest mnóstwo, jest dużo wycieczek ceny najróżniejsze np.
rejs 12 wyst ok.12 euro, jeep safari ok. 24 euro, latanie na paralotni ok. 90
euro, wycieczka do Pamukkale ok. 25 euro, itd. niestety przejeżdżek wielbłądami
nie uświadczysz (na plaży jest jeden taki wyliniały zwierzak, którym możesz się
przejechać).
Podpowiem, że najlepiej wypożyczać auta, robić zakupy lub zamawiać wycieczki w
dzielnicy Oludeniz - Hisaronu. Jest tam dużo sklepów, biur podróży ale
najważniejsze TRZEBA O WSZYSTKO TWARDO SIĘ TARGOWAĆ !!!
Jeśli chcesz dopytać dokładniej to służę, mogę nawet polecić biuro podróży z
którego usług sam korzystałem.
Miłego wypoczynku

pepe



Temat: Wakacje za granicą tańsze niż w kraju
Wakacje za granicą tańsze niż w kraju
Mocna złotówka i wysokie ceny usług hotelarsko-gastronomicznych w kraju
sprawiły, że Polacy porzucają wypoczynek nad morzem i na Mazurach i wybierają
się na urlop za granicę - pisze dziennik "Polska". Podczas gdy polscy
właściciele kwater już liczą straty, organizatorzy egzotycznych wycieczek
mówią o boomie.

Właściciele pensjonatów nad morzem i na Mazurach cytowani przez gazetę
przyznają, że turystów jest nawet o 30 proc. mniej niż przed rokiem.

Jak pisze "Polska" mocny złoty sprawił, że wakacje za granicą stały się dla
Polaków znacznie bardziej przystępne i atrakcyjne cenowo. Dwutygodniowy
wypoczynek w trzygwiazdkowym ośrodku w Egipcie w pakiecie z pełnym wyżywieniem
można wykupić już za ok. 2,8 tys. zł od osoby, a w ofercie last minute nawet
za 2,2 tys. zł. Tymczasem w Polsce za pobyt w trzygwiazdkowym hotelu w
Kołobrzegu trzeba zapłacić od 3,1 tys. zł, a w hotelu Warszawa w Augustowie
nawet 4,3 tys. zł. Drogie są w Polsce zwłaszcza ceny hoteli i kwater.

Według raportu portalu turystycznego TravelOne za tygodniowy pobyt w Ustce w
pokoju w prywatnym mieszkaniu trzeba zapłacić ok. 300 zł za osobę. Natomiast
ok. 200 zł kosztuje tygodniowy pobyt w trzygwiazdkowym hotelu w Złotych
Piaskach w Bułgarii.

Drogie są nawet kempingi. Pobyt na polu kempingowym w okolicach Giżycka czy
Mikołajek to koszt ok. 25 zł od osoby. Czteroosobowa rodzina musi więc
zapłacić 100 zł. W Chorwacji jest nawet o połowę taniej.

Nic dziwnego, że biura podróży oferujące wycieczki zagraniczne zacierają ręce
i mówią nawet o 20-30-procentowym wzroście sprzedaży.

Według dziennika "Polska" bojąc się strat, wiele ośrodków wczasowych w Polsce
już zaczyna obniżać ceny.



Temat: Biznes w skansenie
Biznes w skansenie
Biznes w skansenie

Czwartek, 9 września 2004r.

W Trójwsi (Istebna, Jaworzynka, Koniaków) powstanie Centrum Kultury Górali Beskidu Śląskiego, które zintegruje mieszkańców, pomoże rozwijać się i zarabiać twórcom ludowym oraz uratuje popadające w ruinę drewniane chałupy. Potrzeba na nie jednak co najmniej 4 mln zł.

Na pomysł budowy centrum wpadli członkowie Stowarzyszenia Agroturystycznego „Natura”. Wymyślili, że gdzieś w Trójwsi, być może koło Muzeum Regionalnego „Na Grapie” w Jaworzynce powstanie skansen, do którego przenoszone będą stare drewniane chaty. Skansen będzie pełnił rolę centrum, w którym spotykają się górale, rzemieślnicy i twórcy ludowi oferując swoje prace i usługi. Ponadto w centrum działały będą karczma, hotel, biura, sklepy, sale wystawowe, warsztaty rękodzieła, informacja turystyczna. Powstanie też duży parking na samochody osobowe i autokary.

— Z czasem takich miejsc byłoby więcej. Mogłyby powstawać również w Wiśle, Ustroniu, Brennej i być zarządzane przez jedną organizację, która opracuje wspólny system działań marketingowych i promocyjnych — wyjaśnia Magdalena Goryczka, naczelniczka wydziału rozwoju i funduszy europejskich cieszyńskiego starostwa. — W ten sposób zintegrujemy środowisko artystów, podtrzymamy tradycje, a także zwiększymy zatrudnienie i polepszymy sytuację w sektorze turystyki.

Na razie jeszcze dokładnie nie wiadomo, gdzie Centrum Kultury Górali Beskidu Śląskiego mogłoby powstać. Wstępnie mówi się, że jego budowa pochłonie co najmniej 4 mln zł i może być współfinansowana przez fundusze europejskie. — Na razie chcemy zarezerwować w przyszłorocznym budżecie 50 tys. zł na koncepcję, która pomoże nam wskazać najlepsze miejsce dla centrum i koszty jego tworzenia — przekonuje Magdalena Goryczka.

Witold Dzierżawski, starosta cieszyński:

Może być atrakcja!

Centrum Kultury Górali Beskidu Śląskiego może być niezłą atrakcją turystyczną. Strasznie mi szkoda tego, co się przez ostatnie dziesiątki lat działo z tradycyjną beskidzką zabudową. Gont zamieniano na płyty eternitowe, drewniane ściany pokrywano saidingiem. W skansenie mogłyby stanąć piękne stare chałupy, które dzisiaj niszczeją albo są przebudowywane. Trzeba je ocalić i pokazać, jak kiedyś w Istebnej wyglądało tradycyjne budownictwo.

Wojciech Trzcionka - Dziennik Zachodni




Temat: ! ! ! ! ! D o B e d u i n k i (Tunezja) ! ! ! !
salkowski napisał:

> W maju wylatuję do Tunezji. Chciałbym się zapytać Ciebie o następujące
> kwestie:
>
> 1/ czy w praktyce można się jakoś dostać do Libii (przez Tunezję oczywiście)
> bez wizy? Ewentualnie - czy jest jakiś magiczny sposób na dostanie wizy do
> Libii omijający wsztystkie formalne wymogi(planuję, że w Libii byłbym góra 2
> dni)
bez wizy się na 100% do Libii nie dostaaniesz. musiałbyś ją uzyskać już w
Polsce (wymagane zaproszenie, trzeba przetłumaczyć paszport na arabski). Libia
warta jest zobaczenia, ale jako, że jest to orgromny kraj (ok. 7x większy od
Polski) w dwa dni byś raczej nie zdążył zobaczyć nic więcej niż Trypolis i może
po drodze Sabratę

> 2/ od znajomych wiem, że jadąc do Tunezji nie sposób ominąć 2-3 dniową
> wycieczkę po pustyni. Jak znam życie, to wykupując taką wycieczkę
> fakultatywną sporo przepłacę. Z kolei wynajęcie samochodu na 2-3 dni jest
> raczej sporym wydatkiem. Co więc zrobić? Skorzystać z usług miejscowego biura
> podróży?
ja bym radziła korzystać z miejscowego transportu. Z Tunisu (Sousse, Sfaksu i
innych miast) możesz tam dojechać pociągiem, autobusem, taksówką wielosobową.
Polecam pociągi - są tanie, wygodne, lecz niestety trochę wolne. Dalej na
miejscu poruszaj się aotubusami lub busikiami lub taxi-wieloosob. Można też
wypróbować autostop - nie ma z tym z żadnego problemu. Nas cały czas zapraszano
wtedy do domów, na posiłki, noclegi.

> 3/ ile mniej więcej zapłacę za dobę w hotelu średniej klasy w miejscowościach
> turystycznych w Tunezji? (pokój 2- osobowy)
ja zazwyczaj decyduję się na hotele najniższej klasy - i wtedy płacę 5-15 DT

>
> Z góry dziękuję za odpowiedź, nasza ekspertko. Pozdrawiam! Tomek

nie ma za co... pzdrw



Temat: ALFA STAR - oświadczenie zarządu
ALFA STAR - oświadczenie zarządu
Szanowni Państwo

W dniu 05.02.2004 roku, otrzymaliśmy od działu charterów Air Polonii, rozkład
rejsów, który miał obowiązywać do końca października tego roku. Na podstawie
tego rozkładu opracowaliśmy letni program wyjazdów do Egiptu, wydaliśmy
katalog i opracowaliśmy cennik.

W poniedziałek 07.06.2004, zarząd Air Polonii zaprosił wszystkich
touroperatorów korzystających z ich usług na spotkanie podczas którego prezes
Pan Tomasz Sudoł poinformował o zmianach w profilu działalności Air Polonii.
W wyniku tych zmian, zamiast zaplanowanych dla nas sześciu rejsów tygodniowo
do Egiptu, będą realizowane tylko dwa.

W tym czasie w Egipcie przebywało około tysiąca naszych turystów. W związku z
anulacją dwóch rejsów powstał problem z powrotem dwustu turystów do kraju.

Ze wzglądu na bardzo krótki okres czasu, jaki Air Polonia pozostawiła nam na
podjęcie działań, wybraliśmy najlepsze dostępne linie charterowe w tej części
świata oraz podpisaliśmy z nimi umowę na dalszą realizację programu letniego.

Niestety z powodu rozpoczętego sezonu letniego nie mogliśmy dostosować rejsów
realizowanych przez nowego przewoźnika, do terminów wcześniej zaplanowanych z
Air Polonią.

W celu usprawnienia i koordynacji działań, przebywająca w Egipcie
współwłaścicielka biura Izabela Strzylak wraz z rezydentami, ustaliła listę
osób, które ze względu na swoje zobowiązania zawodowe lub inne musiały wracać
do kraju planowo. Niestety ilość miejsc, którymi dysponowaliśmy była
ograniczona. Pozostałym osobom zapewniliśmy na nasz koszt: przedłużenie
pobytu na warunkach zawartych w umowach, oraz powrót do wybranych miast w
Polsce we wtorek, środę i czwartek.

O zaistniałej sytuacji została poinformowana ambasada RP w Kairze, Prezes
Polskiej Izby Turystyki oraz media.

Pomimo trudnej sytuacji, w jakiej postawił nas nasz przewoźnik, dzięki naszej
pozycji na rynku turystycznym, doświadczeniu oraz licznym kontaktom, jesteśmy
w stanie zapewnić Państwu realizację programu letniego na dotychczasowym
wysokim poziomie.

Bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikłe z powodu opisanych
zmian.



Temat: Travel Exchange & Education (TEE)-opinie
Przepraszam Cię Karolina,że wcześniej się nie odezwałam,ale męczyłam się z
ostatnim examinem (wreszcie WAKACJE!!:))i nie miałam czasu na kompa.Ta
dziewczyna nie powiedziała mi w sumie nic, na co nie można samemu wpaść,tylko
po prostu podsumowała to wszystko.A brzmi to mniej więcej tak:Anglia od zawsze
bardzo utrudnia wjazd na swe terytorium.Zmiana przepisów spowodowała,że tłum
ludzi bez wykształcenia związanego w jakikolwiek sposób z turystyką czy
hotelarstwem(m.in.ja;))miała możliwość wjazdu.No i potem władze pewnie sobie
uświadomiły skutki swej decyzji i zmieniły zdanie.Dlatego właśnie ta dziewczyna
stwierdziła,że nie należy raczej liczyć,że za chwilę wszystko się cudownie
zmieni.I że z tą firmą były przez cały czas spore problemy-kompletnie nie
informowała pośredników i klientów o całej sytuacji.No bo przecież te wszystkie
zmiany nie nastąpiły 20 czerwca (wtedy został napisany ten wspaniały list do
nas od TEE).I że to biuro, w którym pracuje ta dziewczyna nie zamierza już
więcej oferować ich usług.No i tyo mniej więcej tyle.
A wakacje??Też mam pustkę w głowie.Na razie jeszcze do mnie ta cała wolność nie
dotarła-jeszcze wczoraj się zmagałam z notatkami,zeszytami ,książkami i innymi
rekwizytami, na widok których dostaję już drgawek;)Ale cienko to wszystko
ogólnie widzę.Na początku czerwca poinformowałam wszystkich moich znajomych o
mych fantastycznych planach wakacyjnych,więc większość z nich ma już swą własną
koncepcję spędzenia tego czasu.Pewnie jakiś wypad w górki,może nad
jezioro...Myślałam też nad zapisaniem się na jakiś intensywny kurs angielskiego
(w grudniu planowałam zdawać Advanced i ten wyjazd miał mi w tym bardzo pomóc;(
A jaką Ty masz koncepcję na ten czas??Udało Ci się coś może wymyślić??
Pozdrawiam wakacyjnie;)))



Temat: PALMYRA RESORT - SHARM AL SHEIKH 4*
PALMYRA RESORT - SHARM AL SHEIKH 4*
moja opinia , pobyt 7 dni do 17.05.05

plusy:

1. hotel jest ok, choc napewno nie sa to **** europejskie.
2. trzy baseny ok. ogolny z muzyka, barkiem, natretnymi nie dajacymi spokoju
animatorami, dla dzieci i ostatni na uboczu - bez zarzutu.
3. pokoje ok, codziennie sprzatane, codziennie czyste reczniki, co drugi -
trzeci dzien mozna zostawic 1 usd lub 5 funtow na lozku ,
4. duzo jedzenia, choc ostatniego dnia mialam juz go dosyc i zaladek zaczal sie
buntowac. dla mnie jedzene bylo za ciezkie.
5. obsluga bez zarzutu, uprzejma, usmiechnieta, reagujaca natychmiast na prosby
gosci hotelowych.

minusy
1. hotel
- polozony na srodku pustni otoczony placami budowy kilku nastepnych hoteli, z
pobudowanymi czesciowo chodnikami, zadnych atrakcji w poblizu.
- centrum turystyczne - bardzo daleko (mozna jechac busem po wczesniejszym
zapisaniu sie na liste w recepcji) a w hotelu oprocz organizowanych przez
natretnych animatorow dyskotek nic sie nie dzieje. kacik shisha palenia fajek
nie cieszyl sie powodzeniem.

2. plaza
- bardzo mala, mozna chodzic piechota lub busem, zwirowa, obok tez budowa.

3. morze
- wchodzic nalezy tylko w butach, chodzenie na boso w wodzie moze sie skonczyc
obtarciami nog
- bardzo plytka woda kilka metrow w glab morza (max za kolana) nastepne
przychodzi w ogromne urwisko (z pieknymi rafami) Nie ma takich glebokosci np. 1
do 1,5 m wody dla nie umiejacych wogole plywac i bojacych sie glebokosci.

na co uwazac:
1. przy kazdorazowym zamawianiu dodatkowych platnych uslug (platnych na okniec
pobytu przy zdawaniu pokoju) prosic o kopie podpisanego rachunku i dokladnie
sie pytac o cene. zdazylo sie ze pewna rodzina pieniaczy z Wwy , obciach
totalny, nie wysluchujac rezydenta ze piastry sa srodkiem platniczym ale za nie
nic sie nie kupi (nasze grosze), zamowila sobie wode gazowana (drozsza) i byla
pewna ze kelner podal cene w piastrach a nie funtach. potem byla awantura na
pol hotelu, fruwaly podarte pieniadze. tragedia i obciach.

innej osobie po zakonczonej rozmowie tel. i po podpisaniu rachunku dopisano
dodatkowe polaczenie (podobno blad operatora przy polaczeniu, ale kto to wie)za
3 usd. ostatecznie odliczona ta kwote, ale po welkich trudach. NIe chcieli
wogole dyskutowac.

generalnie jest fajnie, slonce rekompensuje wszystko, biuro podruy sun & fun
bez zarzutu, opieka rezydenta ok.

Milego pobytu w hotelu Palmira resort




Temat: Milion firm do odstrzału?
Dramat polskich biur podróży
Dramat polskich biur podróży
22.12.2003 13:58 (aktualizacja 23.12.2003 08:49)

Po 1 maja 2004 roku większości polskich biur podróży grozi bankructwo -
alarmują przedstawiciele branży turystycznej. Według nich takie mogą być skutki
wprowadzenia w życie nowej ustawy o podatku od towarów i usług.

Zgodnie z 6 dyrektywą Unii Europejskiej, VAT od usług turystycznych w Polsce ma
wzrosnąć z dotychczasowych 7 do 22 procent. Ale na tym nie koniec kłopotów:
według przedstawicieli Forum Turystyki Przyjazdowej, złamana zostanie też
zasada uczciwej konkurencji, bo biura z UE będą płaciły niższy podatek.

Prezes Dolnośląskiej Izby Turystyki, a zarazem właściciel firmy turystycznej
mówi, że np. niemieckie biuro podróży, zamawiając hotel w Polsce, zapłaci
niższy VAT niż polskie, które zorganizowałoby dla niego całą imprezę.

Kupując te same usługi hotelowe, zapłacą VAT 7%, który nie jest odliczalny,
natomiast kupując u nas będziemy musieli wystawić im fakturę na te same usługi
hotelowe, tylko z 22-procentowym VAT-em. Nikt takiej oferty nie będzie chciał
kupić - twierdzi Andrzej Jaworski.

O ile za sprzedaż wyjazdu osobie prywatnej polskie biuro zapłaci 7-procentwy
VAT od marży, o tyle sprzedanie tego samego np. zakładowi pracy będzie obłożone
22-procentową stawką i to od całej ceny wczasów. Trzy kraje UE mają zerową
stawkę VAT-u, kilka innych 22% od marży, natomiast 22-procentowym VAT-em od
całej ceny będą obłożone biura u wszystkich nowych członków UE.

Jaworski dodaje, że już teraz wiele polskich biur planuje przeniesienie swoich
firm za granicę. Wiemy, że w Görlitz są w miarę tanie pomieszczenia do
wynajęcia i będziemy odprowadzać podatek dla budżetu niemieckiego.
Przedstawiciele branży turystycznej rozesłali listy z prośbą o pomoc do
marszałka Sejmu i posłów. Proszą tylko o jedno: by wprowadzić 22-procentowy VAT
od marży, bez względu na to, kto kupuje ich usługi.

Zmiana uderzy szczególnie w tych, którzy zajmują się tak zwaną ?turystyką
przyjazdową?, czyli organizują pobyt turystów zagranicznych w Polsce. Do tej
pory zajmujące się tym firmy nie płaciły VAT-u, bo były traktowane jako
eksporterzy. I jeszcze jedna ważna informacja: usługi turystyczne stanowiły do
tej pory prawie jedną czwartą polskiego eksportu.




Temat: Byłem w Parlii z Oskarem TRAGEDJA
Byłem w Parlii z Oskarem TRAGEDJA
Wruciłem kilka dni temu z Palarii. Byłem tam wraz z rodziną.Nieopatrznie
wybrałem biuro Oskar.Kochani tragedia. Nie chcę komentować samego pobytu w
tej miejscowości, każdy wybiera to na co ma ochotę.Natomiast chciałbym
skomentować jakość usług biura turystycznego Oskar.Zacznijmy od tego że
jeden dzień wcześniej zadzwonił ktoś z Oskara i poinformował nas że wyjazd z
polski jest przełożony o dwie godziny wcześniej niż zaplanowano.Nie wiem co
prawda jak udało się zawiadomić wszystkich,no ale cóż zdarza się. - Następny
numer. W ofercie Oskar proponuje przejazdy autokarem z z postojem w
Budapeszcie gdzie przez osiem godzin zwiedza się miasto.Jadąc z powrotem
proponuje się analogicznie zwiedzanie Belgradu.Fajnie może nawet wygląda to
w ofercie.A jaka jest praktyka ? Kierowcy specjalnie gonią autobus jak
najszybciej do Budapesztu praktycznie bez żadnych odpoczynków i w praktyce
jesteśmy na miejscu w Budzie o godz 24. zamiast o 7 rano.Następnie pilot
proponuje zwiedzanie /nie żartuję/zwiedzanie miasta o godzinie 24 do godziny
4 nad ranem.Oczywiście został przez wszystkich wyśmiany.A więc następna
propozycja nie zwiedzamy Budzpesztu wcale.Po małej rozrubie w końcu zgodził
się na to że prześpimy się wszyscy do godz.7 rano i na piechotę /około 1
godziny marszu/ dojdziemy do Dunaju i tam przez cztery godziny możemy
zwiedzać to za co między innymi zapłaciliśmy.Wyobrażcie sobie że był to
najmniejszy numer z ich strony.Po przyjeżdzie do Paralii okazało się że
wielu uczestników zostało zakwaterowanych w nie tych pensjonatach niż
widniało to na umowach.I tak np. jedna z grup ludzi która jechała razem
licząc nz to że zostanie zakwaterowana razem została rozdzielona.Ja
osobiście zostałem umieszczony z rodziną w innym pensjonacie.I muszę wam
powiedzieć że to też nie było jeszcze najgorsze. Następnym gagiem jakim
poczęstował nas Oskar był brak pilota w drodze powrotnej.No może nie do
końca ponierważ jeden z kierowców ogłosił że to on będzie pełnił tę
funkcję/założę się że nie miał licencji/O co chodziło? Bez żadnego
uprzedzenia po prostu przejechał Belgrad i dopiero za miastem na pytanie ze
strony uczestników oświadczył że na pewno większości ludzi i tak tego miasta
nie chce się zwiedzać no bo i po co skoro tam i tak nie ma na co patrzeć.Tu
zaczęły się trochę schody. Na jakiekolwiek uwagi reagował wręcz
niegrzecznie. Pierwszy raz w życiu widziałem tak niegrzecznego kierowcę nie
wspominając już pilota/a zdażało się mi podróżować turystycznie w czasach
komunistycznych/.Z tego co zorientowałem się na miejscu w grecii tego typu
praktyki są stosowane wobec prawie każdej grupy.W efekcie przyjechaliśmy do
katowic o godzinie 21 zamiast o 12następnego dnia.Mam pytanie do Oskara co
miałem zrobić z dzieckiem skoro do Kielc miałem jeszcze 160 km a znajomy
który zgodził się nas podwiężć miał dojechać dopiero w następnym dniu?Inni
uczestnicy mieli ten sam problem.Jak sądzicie czy biura w polsce są tak nie
zorganizowane czy po prostu trafiłem na OSKARA
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl



  • Strona 2 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 173 rezultatów • 1, 2, 3
    Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex