Biuro Service

Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro Service




Temat: Biuro Reisen Service na Tamce Warszawa
SUKCES DLA KAZDEGO ...
Taki sobie scenariusz na sukces... Otwieramy np. biura podrozy „Reisen
Touristik” i „Reisen Touristik spzoo”. I wysylamy klientow na wakacje.
Najlepiej last minute. Dodatkowo obniżamy im ceny. Taki sobie klient siedzi
sobie wieczorem w Kenii i dowiaduje się, ze pojechal za polowe ceny, która
zaplacili inni wczasowicze. Super! Po powrocie zachodza do biura Reisen
Touristik i wychwalaja swoje wakacje. W sekrecie powiadamiaja znajomych krolika
… Liczba wczasowiczow rosnie lawinowo.
I jaki sukces finansowy biura!
Klienci w konfrontacji z zarzutami wobec Reisen Touristik reaguja oburzeniem.
Taka mila obsluga, takie fajne wakacje … no oni przeciez zaplacili za swoje
wakacje. Pozostaje maly problem. Reisen Touristik nie zapłaciło za ich wakacje.
Nikt nie chce już sprzedawac biuru wakacji. Nie ma problemu. Tworzymy biura
wirtualne np. Jaworska Travel itd. Teraz te biura rezerwuja dla naszych dobrych
klientow. A my po prostu przekazujemy im należności za imprezy. Gdyby ktos
pytal to nie my kradniemy.

Z biegiem czasu jednak coraz trudniej nam zarezerwowac jakiekolwiek imprezy. We
Wiedniu, Paryzu i Frankfurcie już znaja nasze przekrety. No i adwokaci już nas
naciskaja.

Odslona ostatnia? Tworzymy biuro Bis Service! Klientow w koncu mamy w brod. I
teraz to ich kolej. Już nic nie rezerwujemy tylko kasujemy. Nadal jesteśmy mili
i tani. W sumie to nie nasza wina, ze jestesmy tacy dobrzy! I w koncu jedziemy
po te wakacje. Do Berlina! Bardzo chcielismy ale … ci nie dobrzy bandyci!

P.S
Szkoda – sama Kenia moglaby przyniesc nam ok. 157.000 euro!

Dobry scenariusz?






Temat: TURCJA z WEZYREM właśnie wróciłem...UWAŻAJCIE
Moje przypadki z Wezyrem.
Wybrałem Wezyra głównie z polecenia osób z nim podróżujących w latach
ubiegłych. Obecnie biuro nastawia się na turystów z Rosji. W trakcie mojego
pobytu na riwierze tureckiej było jedynie 500 turystów z Polski oraz 2.500
turystów z Rosji. To tłumaczy mniejszą dbałość biura o naszych rodaków.
Mój przypadek jest prozaiczny. Na początku muszę powiedzieć, że wykupiłem
wycieczkę bez żadnych promocji, obniżek, last-minute itp.
Lot odbyliśmy wyeksploatowanym air-busem linii MNG – bez numerowanych miejsc
(sic!). To początek naszych przygód. Na miejscu okazało się, że nie mamy żadnej
rezerwacji !!! Przerzucano nas z hotelu do hotelu, gdzie koczowaliśmy w holach
hotelowych – razem z innymi osobami będącymi w podobnej sytuacji – w sumie
spotkaliśmy około 8 takich przypadków (za każdym takim przypadkiem kryją się co
najmniej 2 osoby). Rezydenci całkowicie ubezwłasnowolnieni przez właściciela
biura (tureckie biuro ODEON jest właścicielem Wezyra). Reklamacji nie miał kto
potwierdzić – rezydent odmówił, a centralne biuro w Alanyi, mimo moich licznych
monitów przez cały okres nie odzywało się. Potwierdzenie reklamacji w Turcji ma
być rzekomo podstawą do wniesienia reklamacji w Polsce (chyba ktoś nie czytał
Kodeksu Cywilnego !!!). Zakwaterowano nas w końcu w hotelu zastępczym, który
znacząco dobiegał od informacji uzyskanych zarówno w biurze przy ul. Tamka jak
i od znajomych, a który my wybraliśmy.
Co do rezydentów, to przez cały okres pobytu, chcąc sprzedać swoje wycieczki
fakultatywne (oferowane ok. 30-50% drożej aniżeli w biurach tzw. ulicznych –
polecam zwłaszcza biuro Pacho-Tours z polskojęzyczną obsługą) mamili wszystkich
wczasowiczów, brakiem jakoby odpowiedzialności ubezpieczyciela od następstw
wypadków przy korzystaniu z innych aniżeli oferowanych przez Wezyra wycieczek
fakultatywnych (sic!).
Powrót okazał się jeszcze większym przeżyciem – Douglas którym wracaliśmy do
Polski pamiętał jeszcze dobre czasy lądowania sprzymierzonych w Normadii.
Zarówno przy starcie (45 minut czekania w samolocie) jak i przy lądowaniu (30
minut oczekiwania na podjazd schodów do samolotu) nie obyło się bez kłopotów.
To tylko skrót – ale co się nawkurzałem to moje i nikt mi tego nie odbierze.
Nie mam już nawet ochoty o tym wspominać ...
W chwili obecnej moim zawołaniem stało się: „Egzotyczne wakacje w holach
hotelowych z bezpardonowym nabijaniem w butelkę – tylko WEZYR Holiday Service






Temat: Kurs pilotów wycieczek
Uprawnienia nadaje pilotom nie biuro organizujące kurs, lecz specjalna komórka
urzędu wojewódzkiego (w przypadku Warszawy - w Mazowieckim Urzędzie
Wojewódzkim). Również ten organ wydaje jednostkom szkolącym zgodę na
prowadzenie szkoleń. Istotne jest więc, aby sprawdzić czy szkoła lub firma,
proponująca szkolenie rzeczywiście jest uprawniona do jego prowadzenia i czy
szkolenie zakończy się egzaminem państwowym (takim przeprowadzonym pod egidą
urzędu wojewódzkiego), a nie jakimś wewnętrznym-biurowym nie dającym nic.
Jeżeli chcesz wiedzieć, kto na terenie Twojego województwa ma prawo szkolić
pilotów, skontaktuj się z właściwym urzędem wojewódzkim. Jeżeli chodzi o
województwo mazowieckie, to możesz dzwonić na 6201833 lub 6956736. Biurem w
Warszawie (oczywiście nie jedynym), które organizuje kursy pilockie jest Guide
Service na Nowym Świecie i - z tego co wiem - robią to naprawdę dobrze. Ja
osobiście chwalę ich sobie za kurs przewodników miejskich zorganizowany dla
pilotów wycieczek, chcących poszerzyć swoje uprawnienia - poziom i organizacja
godne polecenie. Dzwoń na 8264946. Ogólnie nie jest istotne, czy biuro, w
którym zrobisz kurs specjalizuje się w Niemczech, Włoszech czy czymkolwiek
innym - egzaminy językowe i tak zdaje się w urzędach wojewódzkich, a fakt
ukończenia kurs nie przywiązuje pilota do biura. De facto pracuje się wszędzie
tam, gdzie ktoś jest skłonny dać nam pracę - i niestety na początku - trzeba za
tym sporo pochodzić. Dopiero po wyrobieniu sobie poprzez praktykę marki i
nazwiska można spać spokojnie, wiedząc że praca sama Cię znajdzie. Generalnie
przestrzegam, przed atrakcyjnymi ofertami w stylu "po kursie gwarantujemy
pracę" albo coś w tym stylu. W praktyce często oznacza to, że zapłaciwszy za
kurs mniej niż gdzie indziej, "odpracowujesz" niższą cenę w formie praktyk
(oczywiście bezpłatnych!). W najlepszym przypadku oznacza to jeżdżenie za darmo
na liniówkach (dowozy i odbiory grup z turnusów), nierzadko jednak jest to
obsługa kserokopiarki lub bieganie na pocztę. Nie muszę dodawać, że gdy się już
swoje "odpracuje" za darmo, kontakt z biurem nagle się urywa. Generalnie rynek
pracy dla pilotów jest nasycony, recesja już dotknęła branże turystyczną dość
boleśnie i na razie nie wiadomo, kiedy będzie lepiej. Nie jest to więc łatwy
kawałek chleba, ale jednocześnie może to być życiowa przygoda, o którą warto
zawalczyć. Ja param się tym zawodem od lat dziesięciu i na pewno nie chciałabym
robić nic innego.



Temat: Nessebar Hotel Copacabana czy ktos byl?
ja mieszkałam w Copacabanie w Ravdzie.Co do biura to było to OK
Services.Jak juz wczesniej pisali,były problemy z autokarem.Spoznil
sie 5godzin a pijanego kierowce zostawili w Bielsku. To były jedyne
problemy ktore przydarzyly sie mi w czasie tego pobytu z tym biurem
podrozy. Co do reszty było naprawde swietnie. Hotel z klimatyzacja z
lodowka w pokoju tv wygodnymi lozkami basenem i balkonem.Basen
super,nie ma ograniczen czasowych co do plywania w nim,lezaki
darmowe.Sniadania smaczne,jadalnia ladna,niedaleko do morza,czajnik
w recepcji lub jadalni(przez 24h mozna bylo zalewac wrzatkiem).
Plaza piaszczysta,bez problemu mozna sie opalac(gorzej z
plywaniem,poniewaz byly glony i czasem po przyplywie meduzy).Jedynie
co mnie zaskoczylo to ceny:drogie owoce itd.Co do biura nie bylo
problemow:dobry rezydent(Leszek),pilotka na wycieczkach
fakultatywnych umiala zainetersowac turyste roznymi ciekawostkami
(Grazyna)(bylam w Istambule i Varnie).Polecam Turcje(Istambul-
naprawde warto,co do Varny to juz niekoniecznie-procz delfinarium
nie podobalo mi sie nic,bazar beznadziejny,kupcy lapia za reke i
ciagna do swoich stoisk,brud.Varna byla za 20euro+14lewa za wstep do
delfinarium Istambul 37euro+11wiza turecka+24euro wstepY(12 top
capi,12haga sofiya-mozna nie kupowac wstepow)duzo etniczncyh sklepow
na bazarze,srebra.
Z Ravdy do Nessebaru jest 5km do Slonecznego Brzegu ok 10km.Kursuja
autobusy(Nessebar-80stotinek-niecale 2zl)mozna tez smialo isc pieszo
(ok 25minut drogi)co do powrotu i autokaru bylo ok.W obydwie strony
zatrzymywalismy sie na obiad na Slowacji.
mam zdjecie hotelu wiec jakby ktos byl zainteresowany i mial jakies
konkretne pytania chetnie odpowiem,moj mail:lochin@o2.pl



Temat: Oszczędności LOT-u zgodnie z biznespalnem
Oszczędności LOT-u zgodnie z biznespalnem
PLL LOT posiada już biznesplan na lata 2004 - 2006. Na początku roku LOT
podjął decyzje, nazywaną pakietem 500 mil - od 500 milionów złotych, które
muszą spowodować ograniczenie kosztów przewoźnika do roku 2006. Zdaniem Marka
Garbarka prezesa PLL LOT ten biznesplan bardzo konserwatywnie ocenia liczbę
pasażerów, których LOT musi przewieźć. Prezes LOT-u zakłada wzrost równy lub
nieco wyższy niż tempo przyrostu rynku. Marek Garbarek ma również nadzieje,
że biznesplan będzie przyjęty przez radę nadzorczą, która ma posiedzenie we
wtorek 13 lipca. Plan udowadnia, że nie tylko firma zostanie przeprowadzona w
miarę bezpiecznie przez najtrudniejsze czasy, ale i zainwestuje poważne
środki w wymianę floty powietrznej. Ponadto Prezes Garbarek wskazuje
jednocześnie, że pasażerów LOT przewozić będzie nadal bezpiecznie, w miarę
komfortowo i znacząco taniej. PLL LOT zaczął już oszczędzać w całym biurze,
poprzez ograniczenia funduszy na wykorzystanie samochodów służbowych,
telefonów komórkowych. To były decyzje najprostsze, chociaż dla pracowników
dotkliwe-dodaje Prezes narodowego przewoźnika. Podjęto również decyzję o
obniżeniu prowizji dla agentów sprzedających bilety LOT-u, wprowadzono także
tzw. service charge opłacane przez klienta. Podjęte ostatnio działania
dotyczą również LOT Ground Services - czyli spółki obsługującej nasze
samoloty na lotnisku Okęcie oraz LOT Catering. W tym roku oszczędności
powinny nam przynieść ok. 120 mln złotych, w 2005 ok. 300 mln, a do końca
2006 łącznie ok. 500 mln złotych. LOT zapewnia, że nie zostaną zredukowane
połączenia lotnicze, ponieważ zobowiązuje do tego członkostwo w Star
Alliance. Do niektórych stolic europejskich nasz narodowy przewoźnik zacznie
latać trzy, a nie dwa razy dziennie. Z planu wynika również, że LOT zamierza
do atlantyckich połączeń długodystansowych dołożyć kolejne, na Dalekim
Wschodzie. Źródło: Rzeczpospolita



Temat: Tylko dobre imprezy i super brzmienie to jest to!
Tylko dobre imprezy i super brzmienie to jest to!
Prime Time Party – Kielce – miasto z bajki

W Kielcach trwamy już 5 lat. I co? Poznajemy setki ambitnych, pozytywnych i
zadziwiająco uprzejmych ludzi. Odwiedzamy świetne knajpy i puby. Robimy
zakupy w doskonale zaopatrzonych sklepach. Chodzimy do supernowoczesnego
kina. Czytamy prasę tryskającą optymizmem. W weekendy zajadamy się
doskonałych łososiem z grilla.
BAJKA! Tej wielkiej sztuki uczy codzienność! A jak wiadomo sztuka ma wiele
twarzy. Jedna z nich to kreowanie pozytywnej rzeczywistości.

Zostań artystą choć na jeden dzień – piątek 25 sierpnia. Co to znaczy?
Tylko pomyśl! Budzisz się z uśmiechem na twarzy. Potem śniadanie bez
pośpiechu i świeżo-wyciśnięty sok z pomarańczy. W codziennej prasie tylko
pozytywne newsy.
Bawisz się każdą chwilą a popołudniu na placu przy żółtej kamienicy z
zegarem, spotykasz całą rzeszę ludzi, którzy tak jak ty kreują pozytywną
rzeczywistość.

Będą tam artyści, menadżerowie, projektanci mody, muzycy i wszyscy Ci, którzy
choć na ten dzień postanowili stać się rezydentami Kielc – miasta z bajki.

Zapraszamy na pierwszą w Kielcach muzyczno-artystyczną imprezę – Prime Time
Party. W programie pokazy mody, wystawy, aukcje, ciekawe brzmienie. Zagrają:
DJ MANGI, ALANIX PROJECT – drum’n’bass na żywo, DJ ADAMUS.

Sponsorzy – bez nich ta impreza nie mogłaby się odbyć:

Hotel i Restauracja „Pod Złotą Różą”
Prime Language Servicesbiuro tłumaczeń
Dom Maklerski Penetrator
Centrum Muzyczne Vanax
Szkoła Muzyczna Yamaha
Unimax S.A.
North Fish
Tally Weijl
Gabinet Stomatologiczny Modent
Studio Fitness K2 Anaccy
STW System
Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris
Agencja Interaktywna Producer
Studio Mody Ślubnej Celia
Biuro Rachunkowe „Błachnio”

Patronat medialny: Radio ESKA

Dziękujemy, Szkoła Języka Angielskiego Prime Language Teaching – główny
organizator Prime Time Party
Szczegółowy program imprezy: www.plt.com.pl




Temat: 3.08 sousse - wrocek
Parę info poniżej:

1. My zdecydowaliśmy się na lokalne biuro podróży - Sahel Voyages - zdecydowanie polecamy (wiele wypowiedzi na temat tego biura znajdziesz na forum)

2. Z taksówkarzami targuj się PRZED WEJŚCIEM DO SAMOCHODU. Podaj cel podróży i swoją cenę. Jak się zgodzi, dopiero wtedy wsiadaj. Co do ceny, to trudno powiedzieć. My na naszej trasie za pierwszym razem zapłaciliśmy 4 dinary. Później jeździliśmy za 3. Zasada jest prosta: im chętniej koleś przystanie na Twoją ofertę - tym wieksze prawdopodobieństwo, że przepłaciłeś.

3. Z tego co wiem, to kurs jest ustalany urzędowo, więc chyba nie powinno być rozbieżności. Co ważne, zachowaj kwitki, które dostaniesz przy wymianie - jeżeli zostaną Ci jakieś dinary, to będziesz mógł (musiał) je wymienić dopiero na lotnisku, za okazaniem jednego z kwitków.

4. To zależy od człowieka. My byliśmy w Royal Jinene w Sousse i tam panie sprzątające były OK. Od początku się przykładały, więc dostały napiwek za dobry service w środku naszego pobytu, a nie na dzień dobry. Niestety koleś w barze (all inclusive) byłniezłym cwaniaczkiem. Ludzi, od których nie dostał napiwku, ignorował, albo udawał, że nie rozumie - niektórych potrafiło to nieźle wkurzyć, a wystarczyło dać mu raz 2-3 dinary i już zmieniał podejście. Co do samego pokoju, to na początku dostaliśmy kiepski, ale po interwencji (drzwi balkonowe się nie domykały) zmieniono nam na zdecydowanie lepszy. Proponuję zapytać się kolesia na portierni na dzień dobry, czy można sobie wybrać pokój. Jak powie, że nie to pokazać parę dinarków i zapytać, czy może jednak jest taka możliwość.

Co do wódeczki, potwierdzam. My waliliśmy po kielonku na czczo bez popitki i było OK. Niestety ich wódka - bucha, jest jak nasza oranżada, więc właściwości dezynfekujących chyba raczej nie ma. Pozostaje więc strefa.

Co do strefy, to rada dla Pańod mojej Żony. Wylatywaliśmy z Wrocka do Monastiru - porównaliśmy ceny w sklepach Duty Free - na lotnisku we Wrocq było trochę taniej.

Udanego wypoczynku!

Yanoshick



Temat: wawel servive pytanie
> Zasłużłaś sobie pisaniem głupot!!!
Zdaję sobie sprawę, że kilka poruszanych na forum kwestii może być dla
przedstawiciela inwestora „niewygodne”, ale żeby od razu „głupoty”? Proponuję
lekko się wyciszyć, zbytnie emocje nie robią dobrze rzeczowej dyskusji.

> A ja jestem G. Zagrabski współwłaściciel i
> prokurent WS, a pozwoliłem sobie się wtrącić na prośbę innch naszych klienów
> którym siejesz ferment w głowie wypisując nieprawdziwe hisorie ,
Miło poznać (choć okoliczności do sympatycznych raczej nie należą). Jeśli zaś
chodzi o „ferment” to może by tak jakieś konkrety? Chociaż jeden
przykład „nieprawdziwych historii”, jakiś argument, cokolwiek oprócz
agresywnych ogólników.

> Tak czy inaczej
> nie mam zamiaru z ,,tobą,, polemizować a jak masz odwagę to zgłoś się do
biura
> (koniecznie ze świadectwem ukończenia pierwszej klasy )a tu jak pisałaś z
> chęcią cię PODSUMUJEMY nawet bez poleconego listu !!!!!!!!!!!
Zabrzmiało jak groźba. Nie uchodzi osobie na stanowisku zniżać się do takiego
poziomu.

> Przepraszam wszystkich czytelników ale jako przedstawiciel WS i na prośbę
kilku osób byłem
> zmuszony do reakcji która to miała na celu uciąć nieprawdziwe opowieści!!! a
> nie mam zamiaru wdawać się w dskusje z anaku na co nie mam czasu ani ochoty.
A jest za co przepraszać. Zamiast polemizować (czy nawet dementować) konkretne
stwierdzenia, przedstawiciel WS przypuszcza atak personalny na moją osobę i to
bez podania konkretnych argumentów. Raczej niezbyt dobrze wpłynie to na opinię
WS, którą od jakiegoś czasu i z dobrym skutkiem budują pracownicy biura na
Jasnodworskiej.

> Anaku żczę mało ,,skomplikowanej lektury,,
To niestety będzie trudne z uwagi na liczne błędy.

>i proszę o nie wypisywanie
> nieprawdziwych opowieści. DOWIDZENIA
Prośbę spełnię z przyjemnością, jak tylko dowiem się co nieprawdziwego tu
napisałam.

PS. Ponieważ zauważyłam, że określenie „podsumowanie” wzbudziło w szanownym
adwersarzu szczególne emocje, przytaczam fragment (również
spornego) „poleconego”:
„Jednocześnie informujemy, że dodatkowy koszt związany z naniesieniem przez
architekta wprowadzonych przez Państwa zmian na dokumentację wykonawczą i
powykonawczą wyniesie 1000 zł + VAT 22%”. I mam to na piśmie z podpisem
pełnomocnika Towarzystwa Budownictwa Społecznego Wawel Service Sp. z o.o.,
które jest stroną umowy (i nawet z kopertą).



Temat: Nigdy więcej Alfa Star
Nigdy więcej Alfa Star

Wróciłam właśnie z Bułgarii- Słoneczny Brzeg, oferta z w/w biura.Pomyłka
kolosalna- Apartamenty Bravo- przez tydzień mielismy ok. 17 metrowe "studio"
dla trzech pełnopłatnych osób.Pierwsza noc - trzy osoby w jednym łożku, bo
drugie nie chciało się rozłozyć(w domyśle zepsute). Jak je panie z room-
service rozłozyły, to zostało 30 cm. wolnego paska przez środek pokoju.W
dodatku w poprzedzajacym tygodniu podmalowane i wyretuszowane z powodu grzyba
na ścianach-relacja poprzednich osób tam zakwaterowanych, ale
przeniesionych.Nie chcielismy robic afery pierwszego dnia i dogadalismy się z
administratorką bułgarską, że po tygodniu zmienimy studio.W nastepny czwartek
na nasze monity odpowiedź była odmowna, więc telefon do Polski poinformowanie
o skandalicznym traktowaniu i warunkach( wg Alfa Star budynek ma 4 słoneczka)
i niemożliwe stało się możliwe.Aczkolwiek drugie łóżko i tam tez było
zepsute, po naprawie -profilaktycznie nie składaliśmy.Drugą rzeczą była
imponujaca ilość naczyń na trzy osoby- jedna duża łyzka, dwa noże deserowe,
jeden kubek, dwie szklanki do drinków, dwie łyżeczki, dwa widelce, dwa
płaskie talerze.Czyli naczynie powinnam z domu wziąć.Trzecia sprawa- plaża po
przejściu przez ulicę- ale była to główna ulica Słonecznego Brzegu bez śladu
przejścia dla pieszych i niezbyt mnie cieszyło lawirowanie pomiędzy jadącymi
szybko samochodami.Po czwarte szkoda mi było rezydentów, którzy generalnie
byli mili( Agnieszka i Łukasz)ale zdecydowanie sa ofiarami wiedźmowatej
administratorki bułgarskiej.
Porobiłam zdjęcia i zastanawiam się, czy nie przesłać ich do Izby
Turystyki i Federacji Kosumentów jako memento dla innch bliźnich.
Moja refleksja- jeździłam dużo i daleko, ale takiego wyjazdu i tak
zakłamanej oferty jeszcze nie spotkałam. Biuro dostaje ode mnie pałę.

NIGDY WIĘCEJ ALFA STAR



Temat: Dlaczego podróże.tv kłamią?
Dlaczego podróże.tv kłamią?
Podróże.tv są agentem wielu touroperatorów, takim telewizyjnym sklepem z
wycieczkami. Same nie organizują wyjazdów (nie mają koncesji organizatora).
Jednak w swoim programie w większości przypadków przedstawiają się w
fałszywym świetle sugerując, że to one są organizatorem prezentowanych tam
wyjazdów.

Przykład? Proszę bardzo. Przez ostatnich kilka dni pojawia się tam
autoreklama z 3 odpowiedziami na pytanie "dlaczego jesteśmy tacy tani?"
(abstrahuję już od faktu, że wcale nie są tacy tani i często znaleźć można
wyjazdy w niższej cenie do tych samych lub lepszych hoteli).

Odpowiedź 1: ponieważ nie utrzymujemy setek agentów.
Komentarz: a od kiedy to agent ma agentów? Poprzez sieć agentów sprzedają
organizatorzy, a do nich podróże.tv nie należą.

Odpowiedź 2: ponieważ nie wydajemy kilogramów folderów i katalogów.
Komentarz: patrz wyżej. Katalogi wydaje organizator i zaopatruje w nie
wszystkich swoich agentów.

Odpowiedź 3: bo was lubimy.
Komentarz: a my nie lubimy być robieni w konia.

Tak, jak nie lubimy żeby wciskano nam, że obniżka ceny o 10 czy 20%
jest "zasługą" podróży.tv. To są różnego rodzaju rabaty udzielane przez
organizatorów i w takiej samej wysokości są u wszystkich agentów. No - chyba
że podróże.tv udzielają dodatkowych rabatów, a to już jest naruszeniem umów
agencyjnych. Wszyscy poważni touroperatorzy zabraniają udzielania takich
rabatów. Jasne, że jako klienci chcielibyśmy kupować jak najtaniej, ale taka
wojna cenowa to podcinanie gałęzi, na której się siedzi. Spektakularne upadki
biur, które prześcigały się w dawaniu rabatów (Sun Club Banaszek czy Reisen
Service) powinny nas nauczyć, że "tanie mięso psy jedzą".

Apeluję do podróży.tv o więcej uczciwości!



Temat: USA krytykują Europę za genetycznie modyfikowan...
Gość portalu: Yarek napisał(a):

> Brawo Europa, Tak trzymac. Niech amerykanie truja sie sami.
> ciekawe czy Mr. Bush je te gowno co sprzedaja w amerykanskich
> marketach, czy tez ma swoja farme z dobra zywnoscia.
> Cheers Yarek

Glód i bieda w USA

W trakcie gdy rzad USA wydaje miliardy dolarów na prowadzenie wojny z Irakiem,
okolo 30 milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych cierpi z powodu glodu, w tym 12
milionów to dzieci, mówi Anuradha Mittal, dyrektor Kalifornijskiego Instytutu
Polityki Rozwoju i Zywnosci. Oszacowano, ze 33 miliony mieszkanców Stanów
Zjednoczonych zyje w biedzie. Najnowsze dane Amerykanskiego Biura Spisu
Ludnosci mówia, ze dzieci, samotne matki i starsi ludzie sa w najwiekszym
niebezpieczenstwie cierpienia glodu.

Proporcja biedy w USA podskoczyla do 11.7% w roku 2003, w porównaniu z 11.3%
poprzedniego roku, wsród czarnej ludnosci i mieszkanców pochodzacych z Ameryki
Lacinskiej te liczby sa prawie dwukrotnie wyzsze i te dwie grupy etniczne
cierpia najwiecej wsród mieszkanców USA z powodu glodu i ubóstwa, biorac pod
uwage caloksztalt ludnosci amerykanskiej. Administracja Busha wyda do 400
miliardów US$ w roku 2003 na zbrojenie, a jedynie 16 miliardów US$ na opieke
spoleczna, powiedziala Mittal, która przeznaczyla wiele lat na analize
globalnych systemów rozprowadzania zywnosci.

„To nie jest wojna z samym Irakiem. To jest równiez wojna z biednymi
Amerykanami. Oni chca oplacic ta wojne zabierajac pieniadze z opieki zdrowotnej
i na wyksztalcenie dzieci”, mówi Mittal. „Stany Zjednoczone nie wywiazuja sie
ze swych obowiazków wobec Uniwersalnej Deklaracji Praw Czlowieka. Prawo do
wyzywienia, ubrania, wyksztalcenia, opieki zdrowotnej i pracy jest podstawym
prawem do zycia. Bieda, choroba i analfabetyzm podkopuja ludzka godnosc równie
efektywnie jak wojskowe dyktatury.”

zródlo: InterPress Service




Temat: Szczecin okiem Warszawiaka ...
Gość portalu: Miki napisał(a):

> Położenie Szczecina w Polsce jest peryferyjne - daleko wszędzie. Po
zniesieniu granic będzie dalej peryferyjne. Blisko macie do Berlina i chyba
tylko. Port

b. blisko jest do berlina, blisko kopehagi, malmoe i calej scanii (najbogtszy
region szwecji), nawet do pragi jest blizej niz do stolicy. no i blisko nad
morze. dzieki systemowi autostrad to szybciej mozna do hannoveru czy hamburga
dojechac niz do stolicy.
wg mnie to z poznania wszedzie jest daleko.

> podupada, roboty nie ma,

port od lat utrzymuje obroty na tym samym poziomie, ostatnio nawet lekko
wzrastaja. w minionym roku zrealizowano 4 spore inwestycje na jego obszarze

tak duże miasto opiera swoją egzystencję na jednej
> firmie (stocznia) - żadnej dywersyfikacji.

ale bzdury!
w szczecinie sa 3 stocznie a nie jedna. ale poza portem wieksze zatrudnienie od
stoczni daja tez PZM i Komfort. nonstop rosnie zatrudnienie w Sonion
Microtronic (juz ponad 1100 osob). pod szczecinem jest tez najwieksza fabryka
komputerow w polsce - Compaq/Vobis, warto tez wymienic skolwin, euroafrice,
gryf, zalom, drobimex, agryf, textil service, netto, unizeto, orad, epe (3
ostatnie to wszystko IT), firmy logistyczne itd. itp.

> Oj kiepsko widzę Wasze perpektywy
> rozwoju. Poznań, czy Wrocław grają już w innej lidze. Pozdr.

ja raczej kiepsko widze perspektywy rozwoju poznania. daleko nie zajedziecie na
montowniach skody i pawilonach wystawowych. to co sie liczy to IT, transport,
uslugi oraz biura projektowe, wlasna mysl techniczna, a tej za duzo u was nie
widac. podwykonawstwo to sie u was bedzie krecilo dopoki bedziecie mieli tak
niskie pensje jak macie. potem furki bedzie sie skrecac na ukrainie.
a formula targow w dobie internetu to juz sie dawno przezyla. widzimy to
zreszta po tragicznych wynikach finansowych TP.



Temat: praca w UE dla przedszkol/pielegniar/opiekunek
praca w UE dla przedszkol/pielegniar/opiekunek
Instytucje UE oglosily nabor dla przedszkolanek/pielegniarek/opiekunek do
swoich zlobkow/przedszkoli/swietlic- dla kandydatow z 10 nowych panstw.
Warunkiem jest dobra znajomosc ang/franc/lub niemieckiego. W zalaczeniu tresc
ogloszenia, szczegoly na stronie internetowej biura rekrutacji kadr UE
europa.eu.int/epso,w dziale contract personel (prawy dolny rog) do 28
lipca

Childcare workers /Kindergarten teachers/ Nursery nurses
The closing date for application is 28/07/2004
The European Personnel Selection Office (EPSO) is seeking to select
individuals to constitute a database of potential contract agents from which
to fill vacant posts in the after-school nurseries and nursery centres (for
children aged between 4 and 12 years) of the European Union institutions and
their offices
Requirements:
1. Citizenship of one of the following new member states: Czech
Republic, Cyprus, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Malta, Poland,
Slovenia and Slovakia
2. Perfect knowledge of one of the following languages: Czech, Estonian,
Greek, Latvian, Lithuanian, Hungarian, Maltese, Polish, Slovene, Slovak, as
well as a good knowledge of English, French or German
Qualifications required:
1. A/ post-secondary education diploma in the field
OR
B/ secondary education diploma giving access to higher education plus three
years’ appropriate professional experience
OR
C/ the secondary education diploma giving access to higher education may be
replaced by a certificate of adequate professional training of not less than
three years on condition that there was no similar professional training
giving access to higher education at the time it was issued.
Interested candidates are invited to apply online by visiting the EPSO web
site at the following address: europa.eu.int/epso before the closing
date for the call for expression of interest. No hand-written applications or
applications sent after the deadline will be considered.
The place of work will be Brussels or Luxembourg (services of the European
institutions)




Temat: PALACE SADDAMA
Gość portalu: MACIEJ napisał(a):

> Alex cos mi sie widzi,ze ty swoja porazke zyciowa chcesz zwalic na barki
> naszego prezydenta.

Porazka???? Dalsza czesc postu temu tez zaprzecza.
A co do prezydenta, to uwazam ze 280 mln stac na wybor kogos madrzejszego.
To kura, ktora duzo gdacze a jaj nie daje. Nieudolna sierota. Wywalic
milardy z budzetu to kazdy glupek potrafii....
Slyszalem ze plonie Bush w Australii. Czy to jego rodzina?

> Przy 6% bezrobociu jednak 94% chetnych znajduje prace.

Co to za rozumowanie "94% chetnych znajduje prace"
Tych 94% chetnych nie szuka pracy, bo pracuje.......

> Przyznaj szczerze,ze tobie nie chcialo sie szukac.

To juz jest slodka tajemnica miedzy mna a Unemployment Service.
Robilem tyle ile nakazuje prawo.... ale naiwny nie jestem.
Juz wiecej niz rok temu pisalem na forum, ze ta recesja bedzie
gleboka.... kto chcial to sluchal, inni niech nie narzekaja...

> Poszedles na latwizne i wakacjujesz.

Droga otwarta dla kazdego. Ja jestem zadowolony i Bush tez.
Tylko tobie cos nie pasuje....

> Ludzie ci zazdroszcza ,bo masz za co.

Z toba na czele. Gdy sie ciezko pracowalo to sie ma za co wakacjowac.
A ty co robiles w czasie tlusych lat 90-tych. Ja czasem siedzialem
w biurze 60 godzin tygodniowo. Tylko najwiekszy boom nie odlozy nic
na czas recesji.......

> Mozesz Amerykana w Polsce odgrywac i chodzic z przyjecia na przyjecie jak
> Dalai Lama.

Tak sie dzieje w Warszawce i na wschod od niej, gdzie wiesniak z
amerykanskim paszportem poniza "krajowca".
Na Slasku ponad 700 tysiecy ma rowniez paszporty niemieckie i tego
nie zauwazysz. Rozumiesz, ze nie bede ci wyjasnial czy dla Slazaka jest
wazniejszy paszport amerykanski czy niemiecki. Paszport niemiecki to
nie tylko obywatelstwo niemieckie ale takze obywatelstwo EU niezaleznie
od widzimisie Rydzyka, Gietrycha czy Leppera........

> Mozesz zatrudnic jakas malolate zeby ci sprzatala i gotowala w domu 3 dni w
> tygodniu z lodem wlacznie za jednego dolara na godzine.
> W pozostale 3 dni ,troche bardziej doswiadczona,a w niedziele ryby albo
> spotkania z daleka rodzina itd.

Tego ci brak przyjacielu....
Wlasnie otwieram wroclawski WW (Wieczor Wroclawia). Dzisiaj mamy 3 strony
z zywym towarem z agencji towarzyskich. Swieze mieso od koloru do wyboru...
Mozesz wybrac jeszcze nieopierzonego 18-letniego kurczaka, 25-letniego
ciekala do duzych harcow, 30-letnia kure domowa szukajaca przygod, czy tez
50-letni potezny kawal udzca wolowego. Zdarzaja sie tez 70-letnie sztuki,
peklowane, ale to raczej tylko dla przyjemnosci studentow cwiczacych w
prosektorium...

Guten Appetit!!!



Temat: wawel servive pytanie
Droga ANAKU , miałem zakończyć tą dziwną wymianę i nie polemizować z anonimową
osobą i tak też chcę aby pozostało . Pomijam złośliwość i niezbyt skuteczne
wybielanie , jakie zostało zaprezentowane i jednocześnie zwracam uwagę , iż
każde pisanie nieprawdy jest głupotą , a z tą rzeczową rozmową to PROSZĘ nie
przesadzaj (podobała nam się lodówka w zestawieniu z oknami dB) !!! Celem
wyjaśnienia nie był zamiar aby przepraszać Ciebie , tylko innych uczestników
tego forum za niepotrzebne wtrącenie w dyskusję, ale tak jak pisałem , było to
konieczne. Jako przedstawiciel WS jestem do tego zmuszony i w przypadkach kiedy
nasi klienci są dezinformowani i mają pretensję do WS o wybiórcze traktowanie,
tak się będzie działo , a Pan (pozdrawiam serdecznie) który odwiedził nas i
kategorycznie żądał przedstawienia kosztów związanych z aranżacją swego m2 padł
ofiarą , jak później się dowiedzieliśmy , dezinformacji która to miała miejsce
na tym forum. Na tym etapie nie jesteśmy w stanie rzetelnie skalkulować różnic
wynikających z indywidualnych aranżacji ,a należy pamiętać że przed nami :
instalacje, drzwi i inne elementy , które mogą podlegać aranżacji , jak
również być przez Państwa ograniczane. ,,Podsumowanie,, może nastąpić na koniec
inwestycji w zestawieniu typu: było-zostało zrealizowane. Jednocześnie
informuje że każdy z Państwa jest informowany o dodatkowej opłacie dla
architekta ( 1 000,00zł+vat) i nikt nie był dotychczas wzywany do uiszczenia
tej opłaty (oczywiście w przypadku kiedy skorzystał z usług architekta
mających na celu indywidualną aranżację ) .
Rozumiemy potrzebę istnienia takiego forum , a nawet popieramy!!! Informacje
jakie przekazujecie Państwo pomiędzy sobą , jak również ich weryfikacja jest
konieczna tak , aby byli Państwo w jak największym stopniu doinformowani i
ufali w rzetelność i fachowość Wawel Service. Zapewniam , że każda osoba na
każdym etapie i w każdej chwili może kontaktować się z biurem i w miarę
możliwości będzie obsłużona , myślę że opinia o WS nie jest budowana od
jakiegoś czasu , ale jest , bo była i staramy się aby pozostawała
nieskazitelna , dlatego nasza reakcja na Państwa uwagi i postulaty będzie
natychmiastowa. Pozdrawiam wszystkich przyszłych mieszkańców budynku przy
ul.Sybilli i ufam że niektóre głosy na forum jak miało to miejscy do tej pory ,
będą traktowane z przymrużeniem oka , a w razie potrzeby WS będzie w stanie
rozwiać wszelkie niejasności. G.Zagrabski




Temat: Festiwal Boogie Brain 17-18.07.2009 Szczecin
Festiwal Boogie Brain 17-18.07.2009 Szczecin
Boogie Brain
International Music Festival Szczecin
17-18.07.2009

W czasie i przestrzeni będzie podróżował dźwięk i obraz, a za nimi
nasza świadomość, uczucia, emocje...
Bądźcie gotowi na niezwykłą wyprawę.

Jest wiele sposobów pozbawiania człowieka rozumu. Czynienia z niego
istoty smutnej i odartej z piękna. Pozbawionej kontaktu z absolutem.
Jednym z nich jest permanentne epatowanie szmirą i oddziaływanie na
najprostsze ludzkie emocje, tak by pozyskać masowego odbiorcę o
utraconej zdolności rozróżniania wartościowych artystycznie
propozycji od chałtury. Dyktat kultury masowej trzeba przerwać. To
jedno z podstawowych wyzwań ludzi świadomych skali problemu.
Świadomych dramatu współczesnej cywilizacji kierowanej ku łatwości
bezrefleksyjnych, płytkich, szybkich i łatwych doznań. U podstaw
festiwalu leży pragnienie zorganizowania wydarzenia artystycznego
wracającego do pierwotnej funkcji muzyki: oddziaływania na
świadomość słuchacza w taki sposób, aby jego umysł rozpoczął
tajemniczą wędrówkę po wszechświecie. Chcemy, aby festiwal był
świętem muzyki w mieście, chcemy, aby dźwięki wydobywające się z
festiwalowych głośników niosły ze sobą dobrą wibrację i aby ta
wibracja rozlała się na otaczający nas świat.

17.07.2009 PIĄTEK - Teatr Letni (Amfiteatr)
START: 20:00
KONIEC: 04:00

sabbia (ros) & j. mazurkiewicz live
eastwest rockers
robert owens
inner city dwellers
jazzanova
scratch perverts

18.08.2009 SOBOTA - Park Kasprowicza (Pomnik Trzech Orłów)
Miejski Piknik Muzyczny
START: 13:00
KONIEC: 19:30

handy.tec: skorutec, offpop (live act)
soul service (dj burn reynolds)
kermit soundsystem (olah & agata)
falcon
bad karma
sobota & dj twister
bloco pomerania

18.08.2009 SOBOTA - Teatr Letni (Amfiteatr)
START: 20:00
KONIEC: 04:00

robert busha feat. eva navrot
tymański yass ensemble
prosumer & murat tepeli feat. elif bicer
ROY AYERS
dj storm & mc rage
coki & sgt pokes

Gdzie kupisz bilet na festwial Boogie Brain?
1. W biurze festiwalowym Boogie Brain (Szczecin, Deptak Bogusława
48)
2. W jednym z punktów sieci sprzedaży Ticketpro
3. Zamówienie online w serwisie Ticketpro
4. W kasach festiwalowych (w dniach trwania Festiwalu)

Ile kosztują bilety?
KARNET DWUDNIOWY:
50 PLN (do 16 czerwca 2009)
60 PLN (do 16 lipca 2009)
70 PLN (w dniu Festiwalu)
BILET JEDNODNIOWY:
30 PLN (do 16 czerwca 2009)
40 PLN (do 16 lipca 2009)
50 PLN (w dniu Festiwalu)

WIĘCEJ INFORMACJI NA HTTP://BOOGIEBRAINFESTIVAL.PL.,



Temat: Instytucje UE rekrutuja polskie przedszkolanki
Instytucje UE rekrutuja polskie przedszkolanki
Instytucje UE oglosily nabor dla przedszkolanek/pielegniarek/opiekunek do
swoich zlobkow/przedszkoli/swietlic- dla kandydatow z 10 nowych panstw.
Warunkiem jest dobra znajomosc ang/franc/lub niemieckiego. W zalaczeniu tresc
ogloszenia, szczegoly na stronie internetowej biura rekrutacji kadr UE
europa.eu.int/epso,w dziale contract personel (prawy dolny rog) do 28
lipca

Childcare workers /Kindergarten teachers/ Nursery nurses
The closing date for application is 28/07/2004
The European Personnel Selection Office (EPSO) is seeking to select
individuals to constitute a database of potential contract agents from which
to fill vacant posts in the after-school nurseries and nursery centres (for
children aged between 4 and 12 years) of the European Union institutions and
their offices
Requirements:
1. Citizenship of one of the following new member states: Czech
Republic, Cyprus, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Malta, Poland,
Slovenia and Slovakia
2. Perfect knowledge of one of the following languages: Czech, Estonian,
Greek, Latvian, Lithuanian, Hungarian, Maltese, Polish, Slovene, Slovak, as
well as a good knowledge of English, French or German
Qualifications required:
1. A/ post-secondary education diploma in the field
OR
B/ secondary education diploma giving access to higher education plus three
years’ appropriate professional experience
OR
C/ the secondary education diploma giving access to higher education may be
replaced by a certificate of adequate professional training of not less than
three years on condition that there was no similar professional training
giving access to higher education at the time it was issued.
Interested candidates are invited to apply online by visiting the EPSO web
site at the following address: europa.eu.int/epso before the closing
date for the call for expression of interest. No hand-written applications or
applications sent after the deadline will be considered.
The place of work will be Brussels or Luxembourg (services of the European
institutions)




Temat: Fes
Fes
Boogie Brain
International Music Festival Szczecin
17-18.07.2009

W czasie i przestrzeni będzie podróżował dźwięk i obraz, a za nimi
nasza świadomość, uczucia, emocje...
Bądźcie gotowi na niezwykłą wyprawę.

Jest wiele sposobów pozbawiania człowieka rozumu. Czynienia z niego
istoty smutnej i odartej z piękna. Pozbawionej kontaktu z absolutem.
Jednym z nich jest permanentne epatowanie szmirą i oddziaływanie na
najprostsze ludzkie emocje, tak by pozyskać masowego odbiorcę o
utraconej zdolności rozróżniania wartościowych artystycznie
propozycji od chałtury. Dyktat kultury masowej trzeba przerwać. To
jedno z podstawowych wyzwań ludzi świadomych skali problemu.
Świadomych dramatu współczesnej cywilizacji kierowanej ku łatwości
bezrefleksyjnych, płytkich, szybkich i łatwych doznań. U podstaw
festiwalu leży pragnienie zorganizowania wydarzenia artystycznego
wracającego do pierwotnej funkcji muzyki: oddziaływania na
świadomość słuchacza w taki sposób, aby jego umysł rozpoczął
tajemniczą wędrówkę po wszechświecie. Chcemy, aby festiwal był
świętem muzyki w mieście, chcemy, aby dźwięki wydobywające się z
festiwalowych głośników niosły ze sobą dobrą wibrację i aby ta
wibracja rozlała się na otaczający nas świat.

17.07.2009 PIĄTEK - Teatr Letni (Amfiteatr)
START: 20:00
KONIEC: 04:00

sabbia (ros) & j. mazurkiewicz live
eastwest rockers
robert owens
inner city dwellers]
jazzanova
scratch perverts

18.08.2009 SOBOTA - Park Kasprowicza (Pomnik Trzech Orłów)
Miejski Piknik Muzyczny
START: 13:00
KONIEC: 19:30

handy.tec: skorutec, offpop (live act)
soul service (dj burn reynolds)
kermit soundsystem (olah & agata)
falcon[
bad karma
sobota & dj twister
bloco pomerania

18.08.2009 SOBOTA - Teatr Letni (Amfiteatr)
START: 20:00
KONIEC: 04:00

robert busha feat. eva navrot
tymański yass ensemble
prosumer & murat tepeli feat. elif bicer
ROY AYERS
dj storm & mc rage
coki & sgt pokes

Gdzie kupisz bilet na festwial Boogie Brain?
1. W biurze festiwalowym Boogie Brain (Szczecin, Deptak Bogusława
48)
2. W jednym z punktów sieci sprzedaży Ticketpro
3. Zamówienie online w serwisie Ticketpro
4. W kasach festiwalowych (w dniach trwania Festiwalu)

Ile kosztują bilety?
KARNET DWUDNIOWY:
50 PLN (do 16 czerwca 2009)
60 PLN (do 16 lipca 2009)
70 PLN (w dniu Festiwalu)
BILET JEDNODNIOWY:
30 PLN (do 16 czerwca 2009)
40 PLN (do 16 lipca 2009)
50 PLN (w dniu Festiwalu)

WIĘCEJ INFORMACJI NA HTTP://BOOGIEBRAINFESTIVAL.PL.



Temat: AmRest na giełdę
AmRest na giełdę
W Pulsie Biznesu [www.pb.pl] znalazłem dzisiaj taki news o AmRest
(lokalizacja: Wrocław) :)

********POCZĄTEK CYTATU***********

Holenderski AmRest chce zadebiutować na GPW w październiku
21:27, 07 maja 2004, PB.Net

PAP: Holenderski AmRest Holdings, właściciel spółek operacyjnych, które
zarządzają Pizza Hut i KFC w Polsce i w Czechach, planuje zadebiutować na
Giełdzie Papierów Wartościowych w październiku - poinformował wiceprezes
AmRestu Tomasz Suchowierski.

"Zdecydowaliśmy, że na parkiet trafi spółka holenderska, mamy sygnały z
KPWiG, że nie będzie problemów z debiutem zagranicznej spółki na giełdzie" -
powiedział Suchowierski.

"Po konsultacjach z bankami inwestycyjnymi, jak również z przedstawicielami
giełdy i KPWiG doszliśmy do wniosku, że tak będzie najlepiej, tym bardziej że
planowaliśmy wprowadzić na giełdę zarówno spółkę czeską, jak i polską" -
dodał.

W lutym Suchowierski zapowiedział, że debiut na warszawskim parkiecie możliwy
będzie jesienią. Obecnie poinformował, że po wybraniu biura maklerskiego
giełdowe plany są już bardziej skonkretyzowane i holenderska spółka chce
zadebiutować w październiku.

"Właśnie wybraliśmy spółkę oferującą, bank inwestycyjny i firmę prawną, która
będzie nam doradzać przy tej operacji" - powiedział
Suchowierski. "Podtrzymujemy plan zadebiutowania jesienią. Chcemy, by odbyło
się to w październiku" - dodał.

AmRest chce z rynku pozyskać około 40 mln USD. Według wcześniejszych
informacji, środki ze sprzedaży akcji spółka chce przeznaczyć na
przyspieszenie rozwoju restauracji KFC i Pizza Hut.

AmRest Holdings jest właścicielem polskiej spółki AmRest Sp. z o.o. oraz
czeskiej AmRest AS. Połowa udziałów w spółce holenderskiej należy do YUM!
Brands (dawniej Tricon Restaurants International) - spółki z USA, jednego z
największych koncernów restauracyjnych na świecie. Reszta udziałów w AmRest
Holdings jest natomiast w rękach inwestorów indywidualnych.

Sprzedaż grupy AmRest w 2003 roku wzrosła do 433 mln zł z 413 mln zł w 2002
roku.

AmRest Holdings zarządza w Polsce i w Czechach 140 restauracjami. Polski
AmRest powstał z połączenia w 1999 roku dwóch firm Tricon Restaurants Poland
i American Restaurants Services Sp. z o.o. Pierwsza restauracja Pizza Hut w
Polsce powstała w 1992 roku.

Źródło:
» Polska Agencja Prasowa SA

Sebastian Karbarczyk

seb/ dan/ pwd/akl/
********KONIEC CYTATU*********



Temat: Coral Beach Resort - Hurgada (****)
Coral Beach Resort - Hurgada 13.09-27.09.07
Hotel w pełni potwierdził dobrą opinię, którą cieszy się na forum. Jest ogromny,
czysty i ładnie zagospodarowany. Ma drobne mankamenty, które jednak nie
zakłócają wypoczynku. Jeśli chodzi o szczegóły:
PLAZA: ogromna, piaszczysta, ale nie jest to drobny "bałtycki" piasek. Plaża
raczej czysta, obsługa rano sprzątała to, co wyrzuciło morze (np. reklamówki,
butelki itp.), z tym, że to, co zostało wyrzucone na ląd po porannym sprzątaniu
musiało poczekać na dzień następny. Długośc plaży miała swoje zalety (jak dla
mnie - pozwalała oddalić się od animacji , ale też i wady - np. konieczność
dłuuugiej wyprawy po kubeczek pepsi . Można by się też doczepić do standardu
plażowej toalety. Pomost jest.
POKOJE: duże i czyste. Nie mam zastrzeżeń. Nasz pokój miał numer 3206 i jego
położenie było dość korzystne.
OBSŁUGA: generalnie dość uprzejma (ale do serdeczności jej daleko). Wyjątek
stanowiła obsługa baru przy recepcji, która zamawianie drinków bez alkoholu
traktowała jak osobistą obrazę . Dawanie napiwków nie wpływało w żaden sposób
na jakość obsługi. Sprawność personelu wzbudziła nasze wątpliwości, kiedy
trzykrotnie zgłaszaliśmy zacinający się zamek w drzwiach wejściowych, a nikt się
tym nie zainteresował przez dwa tygodnie. Gwoli sprawiedliwości dodać należy, że
awaria klimatyzacji usunięta została od ręki. Mam wrażenie, że turyści włoscy
traktowani byli nieco cieplej.
KLIENTELA: Włosi, Rosjanie, śladowe ilości Czechów i Polaków. Rosjanie raczej
spokojni i kulturalni.
JEDZENIE: dużo, ładnie podane, dość urozmaicone. Daje się dostrzec syndrom
przetwarzania typu: dziś vermicelli, jutro vermicelii salad, a pojutrze
vermicelli soup . Podawane są danie włoskie bądź stylizowane na włoskie.
Pojęcie kucharza o kuchni europejskiej jest jednak nie do końca adekwatne,
przykład: podawana namiętnie gotowana marchewka z kokosem .
ANIMACJE: o dziennych nie mam pojęcia, bo unikałam ich jak ognia,a wieczorne
"show" raczej skromne.

PONADTO: do Hurghady nie warto jechać hotelową taksówką (z taxi service w holu),
bo jest to jakiś trzy razy droższe niż taksówka złapana po prostu na ulicy.
Warto IMHO korzystać ze sklepów hotelowych - ceny są tam b.przyzwoite, a obsługa
zna angielski, nie krzyczy i nie usiłuje Cię rozerwać na strzępy , tak jak ma
to miejsce w Hurghadzie .
Korzystałam z biura Scan Holiday, którego usługi z czystym sumieniem polecam.
W razie pytań podaję maila: brehia(małpa)interia.pl




Temat: Watykan 10 min euro w plecy
Watykan 10 min euro w plecy

Budżet Stolicy Apostolskiej za rok 2003 zamknął się deficytem w wysokości 9,5
miliona euro, czyli był o jedną trzecią mniejszy niż w 2002. Informuje o tym
komunikat, ogłoszony 7 lipca w Watykanie po 38. posiedzeniu Rady Kardynałów
ds. Badania Problemów Organizacyjnych i Gospodarczych Stolicy Świętej.
Obradowała ona pod przewodnictwem kardynał sekretarz stanu Angelo Sodano. W
dokumencie przypomniano, że wydatki związane są z działalnością Sekretariatu
Stanu, 9 kongregacji, 3 trybunałów, 11 papieskich rad, Kamery Apostolskiej,
Zarządu Dóbr Stolicy Apostolskiej (nieruchomości), Prefektury Spraw
Gospodarczych Stolicy Apostolskiej (inwestycje, obligacje itp.), Biura
Uroczystości Liturgicznych Ojca Świętego, służby informacyjnej Vatican
Information Service, Centralnego Urzędu Statystyki Kościoła, 5 papieskich
komisji i komitetów, 9 instytucji związanych ze Stolicą Apostolską, Synodu
Biskupów i 6 Akademii Papieskich. Z tego samego budżetu utrzymywane są także
nuncjatury apostolskie i inne placówki dyplomatyczne (w liczbie 118). W Kurii
Rzymskiej pracuje obecnie chwili 2674 osób, w tym 755 duchownych, 344 osób
zakonnych i 1575 świeckich). Jest także około tysiąca emerytów, pobierających
świadczenia kurialne. Budżet Państwa Miasta Watykańskiego za rok ubiegły
zamknął się deficytem w wysokości 8,8 mln euro (o 45% mniejszym niż w roku
2002). Komunikat wyjaśnia, że powodem tego były m.in. nadzwyczajne prace
remontowe przy budynkach na terenie Watykanu, a także wpłacenie 10,5 mln euro
na konto Radia Watykańskiego (co, jak podkreślono, pokrywa tylko w połowie
niedobory papieskiej rozgłośni). Państwo Miasta Watykańskiego zatrudnia 1534
osób. Sytuacja Radia Watykańskiego była przedmiotem dyskusji Rady Kardynałów,
nie podano jednak do wiadomości wniosków, jakie wyciągnięto. Na zakończenie
wspomniano o tzw. obolu świętego Piotra (świętopietrzu), czyli funduszu
przeznaczonym na działalność charytatywną Ojca Świętego. W ubiegłym roku
uzyskano z tego tytułu 55,8 mln dolarów, czyli o 5,7% więcej niż rok
wcześniej. [KAi]




Temat: JUŻ 500000 GODZIN EKSPLOATACJI SILNIKÓW CF6 - 80C2
JUŻ 500000 GODZIN EKSPLOATACJI SILNIKÓW CF6 - 80C2
Dnia 13 maja 2004 roku w Warszawie, Polskie Linie Lotnicze LOT wraz z GE
Aircraft Engines świętowały osiągnięcie 500 000 godzin pracy w powietrzu
silników CF6-80C2 w samolotach Boeing 767, eksploatowanych przez polskiego
flagowego przewoźnika. W 1988 LOT stał się pierwszym poważnym klientem GE w
Europie Wschodniej z chwilą zakupu przez polskiego przewoźnika pierwszego
egzemplarza samolotu amerykańskiej produkcji Boeing 767, o zwiększonym
zasięgu z zamontowanym silnikiem CF6-80C2. Wyboru silnika dokonał zespół
specjalistów z LOT-u i z Wojskowej Akademii Technicznej po wnikliwych
analizach porównawczych oferowanych na rynku silników. Wybrano silnik General
Electric typu CF6-80C2 w wersji B4 dla samolotu B767-200ER i w wersji B6 dla
samolotu B767-300ER. Pierwszy samolot B767 z silnikami CF6-80C2B4 LOT
wprowadził do eksploatacji pod koniec kwietnia 1989 roku a kolejny już w maju
tego samego roku. W 1990 roku w silniki CF6-80C2B6 został wyposażony pierwszy
dla LOTu samolot B767 serii 300. Kolejne dwa samoloty wprowadzono na siatkę
połączeń LOTu w połowie lat 90-tych i narodowy przewoźnik posiada obecnie w
swojej flocie 5 egzemplarzy samolotów dalekiego zasięgu, w tym dwa B 767 -
200 ER i trzy B767 - 300 ER, obsługujące połączenia do i z USA. Silnik CF6-
80C2 produkcji General Electric od momentu wejścia do eksploatacji w 1985 r.
w świecie, zanotował na swoim koncie 100 milionów godzin w powietrzu. Przez
ponad 30 lat rodzina silników CF6 produkcji GE znajduje się w gronie
najbardziej niezawodnych i najlepiej sprzedających się silników
przeznaczonych dla samolotów pasażerskich. Są zamontowane w ponad 10 modelach
samolotów szerokokadłubowych. Silnik ten "przebywał" w powietrzu więcej
godzin niż jakikolwiek silnik z rodziny silników turbowentylatorowych. W roku
1999 GE I LOT stworzyły przedsiębiorstwo obsługi i remontu silników na
zasadzie joint venture - Central European Engine Services z siedzibą na
lotnisku w Warszawie. Warsztaty początkowo obsługiwały silniki CFM56-3
eksploatowane przez flotę LOT-u, a produkowane przez CFM International.
Dzisiaj zakład ten obsługuje zarówno silniki CFM56-3 jak też CF34-8 i CF6-
80C2 oraz PW-124 i AE 3007. GE Aircraft Engines (GEAE, która jest częścią GE
Transportation of General Electric Company) jest jednym z wiodących na
świecie producentów silników odrzutowych dla lotnictwa cywilnego i samolotów.
Źródło: Biuro Prasowe LOT




Temat: praca w UE dla polskich przedszkolanek/opiekunek
praca w UE dla polskich przedszkolanek/opiekunek
Instytucje UE oglosily nabor dla przedszkolanek/pielegniarek/opiekunek do
swoich zlobkow/przedszkoli/swietlic- dla kandydatow z 10 nowych panstw.
Warunkiem jest dobra znajomosc ang/franc/lub niemieckiego. W zalaczeniu tresc
ogloszenia, szczegoly na stronie internetowej biura rekrutacji kadr UE
europa.eu.int/epso,w dziale contract personel (prawy dolny rog) do 28
lipca

Childcare workers /Kindergarten teachers/ Nursery nurses
The closing date for application is 28/07/2004
The European Personnel Selection Office (EPSO) is seeking to select
individuals to constitute a database of potential contract agents from which
to fill vacant posts in the after-school nurseries and nursery centres (for
children aged between 4 and 12 years) of the European Union institutions and
their offices
Requirements:
1. Citizenship of one of the following new member states: Czech
Republic, Cyprus, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Malta, Poland,
Slovenia and Slovakia
2. Perfect knowledge of one of the following languages: Czech, Estonian,
Greek, Latvian, Lithuanian, Hungarian, Maltese, Polish, Slovene, Slovak, as
well as a good knowledge of English, French or German
Qualifications required:
1. A/ post-secondary education diploma in the field
OR
B/ secondary education diploma giving access to higher education plus three
years’ appropriate professional experience
OR
C/ the secondary education diploma giving access to higher education may be
replaced by a certificate of adequate professional training of not less than
three years on condition that there was no similar professional training
giving access to higher education at the time it was issued.
Interested candidates are invited to apply online by visiting the EPSO web
site at the following address: europa.eu.int/epso before the closing
date for the call for expression of interest. No hand-written applications or
applications sent after the deadline will be considered.
The place of work will be Brussels or Luxembourg (services of the European
institutions)




Temat: ostatni gasza swiatla...
a polacy niech nadal sobie ZUS i NFZ utrzymuja....
IGA Consulting poszukuje lekarzy ze znajomością podstaw jęz. niemieckiego
zainteresowanych podjęciem pracy na terenie Niemiec. Oferta dotyczy wszystkich
specjalności ze szczególną uwagą na :
-anstezjologia
-neurologia
-chirurgia
-interna
-psychiatria (dobra znajomość jęz. niem.)
Poszukujemy lekarzy specjalistów oraz lekarzy z rozpoczętym przewodem
specjalizacji. Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz listów
motywacyjnych napisanych w jęz. niemieckim z załączoną kopią dyplomu na adres:
ul. Duńska 46a/2, 71-795 Szczecin lub e-mail: igita@uoo.univ.szczecin.pl
Informacje: tel. 0608-48 48 95

E-mail: igita@uoo.univ.szczecin.pl
Telefon: 0608-48 48 95

Do eleganckiej kliniki w Niemczech Zachodnich poszukujemy pilnie
lekarzy specjalistow z biegla znajomoscia jezyka niemieckiego
w nastepujacych kierunkach:
1. Anestezjologia i intensywna terapia
2. Interna
3. Kardiologia
4. Gastroenterologia
5. Psychiatria
Bardzo korzystne warunki zatrudnienia
Wszelka nasza pomoc gratis.
www.pro-medicus.org
E-mail: info@pro-medicus.org
Telefon: 00496053619759

Możliwości rozwoju dla lekarzy w Niemczech.

Nasze Biuro Doradztwa Personalnego, Executive Services Group, poszukuje
doświadczonych lekarzy konkretnych specjalności i lekarzy po stażu do pracy i
dalszego wykształcenia w Niemczech. W chwili obecnej reprezentujemy ponad 50
klinik na terenie Niemiec, także w pobliżu granicy polskiej. W klinikach
specjalistycznych istnieją dla Państwa duże możliwości dalszego rozwoju
zawodowego.
Jesteśmy pomocni w znalezieniu mieszkania i zezwoleń na pobyt i pracę w
Niemczech. Jeżeli wyślą Państwo do nas e-mailem krótki życiorys w języku
niemieckim, a także adres i numer telefonu, natychmiast przedstawimy Państwu
istniejęce oferty stanowisk (nie wiąże się to z żadnymi kosztami).
Warunek: znajomość języka niemieckiego.
Wynagrodzenie: uzależnione od kwalifikacji - stawki niemieckie.

Kontakt: ES Group Baden-Baden & Personalberatung
e-mail: baden-baden@esgroup.de
www: www.esgroup.de
Telefon: 0049-7841-2099-60
E-mail: baden-baden@esgroup.de
Telefon: 0049-7841-2099-60



Temat: instytucje UE rekrutuja polskie przedszkolanki
instytucje UE rekrutuja polskie przedszkolanki
Instytucje UE oglosily nabor dla przedszkolanek/pielegniarek/opiekunek do
swoich zlobkow/przedszkoli/swietlic- dla kandydatow z 10 nowych panstw.
Warunkiem jest dobra znajomosc ang/franc/lub niemieckiego. W zalaczeniu tresc
ogloszenia, szczegoly na stronie internetowej biura rekrutacji kadr UE
europa.eu.int/epso,w dziale contract personel (prawy dolny rog) do 28
lipca

Childcare workers /Kindergarten teachers/ Nursery nurses
The closing date for application is 28/07/2004
The European Personnel Selection Office (EPSO) is seeking to select
individuals to constitute a database of potential contract agents from which
to fill vacant posts in the after-school nurseries and nursery centres (for
children aged between 4 and 12 years) of the European Union institutions and
their offices
Requirements:
1. Citizenship of one of the following new member states: Czech
Republic, Cyprus, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Malta, Poland,
Slovenia and Slovakia
2. Perfect knowledge of one of the following languages: Czech, Estonian,
Greek, Latvian, Lithuanian, Hungarian, Maltese, Polish, Slovene, Slovak, as
well as a good knowledge of English, French or German
Qualifications required:
1. A/ post-secondary education diploma in the field
OR
B/ secondary education diploma giving access to higher education plus three
years’ appropriate professional experience
OR
C/ the secondary education diploma giving access to higher education may be
replaced by a certificate of adequate professional training of not less than
three years on condition that there was no similar professional training
giving access to higher education at the time it was issued.
Interested candidates are invited to apply online by visiting the EPSO web
site at the following address: europa.eu.int/epso before the closing
date for the call for expression of interest. No hand-written applications or
applications sent after the deadline will be considered.
The place of work will be Brussels or Luxembourg (services of the European
institutions)




Temat: czy warto miec karte kredytowa?
Gość portalu: mika napisał(a):

> nie za dobrze sie znam na tych wszystkich plastikach
> i troche boje sie tych procentow
> czy ktos mi moze pomoc?

Jak sie kontrolujesz i placisz kiedy przyslaja rachunek
to nie ma obaw - oplat nie bedzie ani zadnych procentow.
Po prostu korzystasz z tego jak z karty platniczej co
jest wygodniejsze i bezpieczniejsze niz noszenie gotowki
(szczegolnie przy wiekszych zakupach).

Jesli masz inne wydatki ktore przejmuja priorytet to
zawsze mozesz placic albo minimum wymagane albo dowolna
wyzsza sume w zaleznosci jak wyliczysz czy Cie na to stac
czy nie. Po prostu rzadzisz tym jak splacasz kredyt i od
tego zalezy jak duzo wiecej trzeba bedzie zaplacic.

Poza tym wielu rzeczy nie zalatwisz bez karty kredytowej.
Przykladowo nie wynajmiesz samochodu w wielu (choc nie
wszystkich) wypozyczalniach za granica. Czasem mozna
zlozyc depozyt, ale kto chce wplacac gotowke jako
zabezpieczenie wynajmu?

Dodatkowo wiele kart ma inne uslugi. Przykladowo niektore
karty wydane w USA zwracaja czesc pieniedzy (to tak jak
nizsze oprocentowanie), pokrywaja koszt ubezpieczenia
"AC" przy wynajmie samochodu (samo posiadanie karty a nie
trzeba wydawac na ubezpieczenie poza regularna oplata za
dzien wynajmu samochodu) oraz wiaza je programy
punktowane gdzie uzywajac tychze kart mozesz wypracowac
darmowy bilet na samolot na wczasy czy kilka dni w dobrym
hotelu po bardzo niskich stawkach albo prawie darmowy
koszt polaczen telefonicznych przez miesiac w roku. Jest
jeszcze cala fura promocji o ktoych tu nie sposob pisac,
ale najwieksza zaleta jest bezpieczenstwo wydawania
pieniedzy. Zawsze karte mozesz zablokowac gdzy ja
zgubisz. Gdy nie udzielono Ci w pelni uslugi lub
sprzedawca Cie oszukal zawsze mozesz otworzyc "dyspute" z
nim blokujac platnosc z karty. W ten sposob bronisz
siebie i kontrolujesz jakosc uslug. Jak zaplacisz gotowka
to zwykle ona "przepada" jesli uslugodawca okaze sie malo
solidny i bezczelny. No chyba ze w Polsce zaczely
sprawnie dzialac jakies biura publiczne w ktorych
zlozenie skargi moze przyblokowac biznes lub spowodowac
wszczecie dochodzenia publicznego bez potrzeby
finansowania go przez Ciebie (tak jest w USA i kazdy
rozsadny boi sie "Board of Public Services/Utilities oraz
Federal Trade Commission).

Pozdrawiam



Temat: We Wrocławiu powstanie 160tys.m.kw. nowych biur
We Wrocławiu powstanie 160tys.m.kw. nowych biur

Czekają na chętnych
We Wrocławiu powstanie kolejnych 160 tys. metrów kwadratowych nowych biur

Około jednej trzeciej powierzchni biurowej we Wrocławiu z braku chętnych do
wynajęcia stoi puste. Jednocześnie specjaliści twierdzą, że niebawem
rozpocznie się dobry czas na budowanie nowych obiektów.

Rozpocząć inwestycję dobrze już teraz, aby jej zakończenie zbiegło się z
przewidywanym ożywieniem gospodarczym i wzrostem popytu na nowe biura.

Biura, które dziś stoją puste, prawdopodobnie nie doczekają się najemców.

- Większość pustych powierzchni znajduje się w starych, nieatrakcyjnych
budynkach, nieadekwatnych do oczekiwań najemców. Biura w nowoczesnych
budynkach są w większości wynajęte - twierdzi Jerzy Hendrich, dyrektor
Commercial Property Services.

Popyt na nowoczesność...
Do wynajmowania biur w starych budynkach zniechęca m.in. brak miejsc
parkingowych dla pracowników i klientów, niski standard, wysokie koszty
eksploatacji, zły dojazd.

- Właściciele takich obiektów powinni się zastanowić, co dalej zrobić, bo w
wielu przypadkach niemożliwe jest stworzenie miejsc parkingowych czy
dogodniejszego dojazdu. Może należy zmienić przeznaczenie, bo nie sądzę, aby
pojawili się chętni na wynajem - dodaje Jerzy Hendrich.

Jakie więc powinny być budynki, aby firmy chętnie je wynajmowały?

- Nowoczesne obiekty powinny być energooszczędne. Koszt budynku to nie tylko
koszt jego wybudowania, ale też koszty eksploatacji. Jeśli jest drogi w
utrzymaniu, to płacą za to w czynszu najemcy - mówi architekt Kazimierz
Śródka, prezes Archicom Studio.

Pracodawcy i jednocześnie najemcy nie powinni oszczędzać na wyglądzie i
wyposażeniu wnętrz, gdyż pracownicy przebywający w dobrych warunkach mają
lepsze samopoczucie i efektywniej pracują. A efektywni pracownicy to zysk
dla firmy.

... i ładne wnętrza
Ważne jest także, aby wnętrza dały się łatwo aranżować. Wynajmującemu
oszczędzi to kosztów przy wprowadzaniu się i podczas ewentualnych zmian.

- Do Polski przyszła moda na otwarte przestrzenie. Takie rozwiązanie ma
swoje wady i dlatego na zachodzie rezygnuje się z niego na rzecz
umieszczania w jednym pomieszczeniu małych zespołów tematycznych - mówi
Kazimierz Śródka. - Kompromisem jest duże pomieszczenie podzielone
przeszklonymi przegrodami.

- Gdy firma się rozwija, reorganizuje, nie trzeba robić kosztownego remontu -
dodaje Anna Mazur-Dulemba z firmy AMD-Zarządca Nieruchomości.

Warto zapłacić za prestiż
Zdaniem Mazur-Dulemby, najemcy powinni kierować się także prestiżem. Ważne
jest, aby główny hol, portiernia miały klasę. Firma powinna mieć też
możliwość wyeksponowania swojego logo. Przy tym wszystkim, szczególnie w
obecnej sytuacji ekonomicznej, ważne są koszty. Aby jak najmniej płacić, to
w budynku powierzchnie wspólne - klatki schodowe, korytarze, toalety, nie
powinny zajmować zbyt wiele powierzchni - koszty ich ogrzewania, sprzątania
pokrywają przecież najemcy. O decyzji powinien przesądzić korzystny stosunek
jakości oferty do kosztów.

- Jeśli się racjonalnie zaprojektuje biuro, firma może się zmieścić w
pomieszczeniu o 20 procent mniejszym, a więc o tyle zmniejszyć koszty
funkcjonowania - radzi Anna Mazur-Dulemba.




Temat: Imigracja USA - Od 1 marca INS przestaje istnieć
Imigracja USA - Od 1 marca INS przestaje istnieć
Imigracja - Od 1 marca Immigration and Naturalization Service przestaje
istnieć

Stało się. Po długich debatach rząd doszedł do wniosku, że INS nie jest w
stanie pełnić swoich funkcji i trzeba ją podzielić na trzy odrębne urzędy.
Agencja, która istniała od 69 lat kończy żywot w piątek, ostatni dzień
lutego. Rząd zapewnia, że zmiany nie odbiją się niekorzystne na imigrantach i
wszystkie rozpoczęte sprawy będą załatwiane dalej.

Żegnaj INS, witaj Bureau of Citizenship and Immigration Services (Biuro ds.
Obywatelstwa i Imigracji), Bureau of Immigration and Customs Enforcement
(Biuro ds. Imigracji i Prawa Celnego) oraz Bureau of Customs and Border
Protection (Biuro Celne i Ochrony Granic). Te trzy instytucje zastąpią dawną
INS pod wspólnym zarządem Homeland Security Department (Departament
Bezpieczeństwa Wewnętrznego).

Co to oznacza?

INS podała do wiadomości, że

* nowe biura będą w tych samych siedzibach co stare
* załatwianie spraw i składanie podań nadal odbywa się w tym samym trybie
* wszystkie formularze i dokumenty wydane przez INS zachowują ważność
* dodatkowe informacje: www. immigration. gov lub pod telefonem 1-800-767-1833

Od nowa po staremu

Prawnicy imigracyjni obawiają się, że zmiany spowodują jeszcze większe
opóźnienia i natłok spraw. Margie McHugh z nowojorskiej Immigration Coalition
(Koalicja Imigrantów) uważa, że rząd ma teraz inne priorytety.

- Przede wszystkim chcą przeprowadzić rejestrację muzułmanów i Arabów,
podania od innych imigrantów zeszły na dalszy plan - powiedziała McHugh.

Prawnik z New Jersey, Mark Thorn, reprezentujący INS uspokaja.

- Dla zwykłych interesantów nic się nie zmieni. Ktoś, kto przyjdzie do nowego
biura w poniedziałek 3 marca załatwi wszystko tak samo jak w piątek 28 lutego.

Dlaczego teraz?

Krytyka INS narasta od lat. Imigracja z lat 90-tych jest najwyższa od 100
lat. Nigdy jeszcze w USA nie było tak wielu nielegalnych imigrantów jak
teraz. Ostatnia amnestia miała miejsce w 1986. Wprowadził ją Ronald Reagan.
Objęła trzy miliony osób i miała raz na zawsze rozwiązać ten problem. 15 lat
po "rozwiązaniu problemu Ňna amnestię liczy trzy lub cztery razy więcej
imigrantów. Oczekiwanie na nadanie obywatelstwa, przyznanie zielonej karty
czy załatwienie najprostszej sprawy w INS trwa w nieskończoność. Wzrasta
liczba podań, rosną kolejki, gołym okiem widać, że urząd stał się niewydolny
i nie jest w stanie ani świadczyć usług imigracyjnych ani egzekwować prawa.
Nie pomagało zatrudnianie nowych pracowników (ich liczba podwoiła się od 1992
do 2002). Słabość i niewydolność INS unaoczniła się jeszcze bardziej po ataku
terrorystów. Wielu z nich przebywało w USA z wizami studenckimi, kilku było
nielegalnie i INS nie miał żadnej możliwości ujęcia ich i przeciwdziałania
atakom. Kompromitacja z przyznaniem pośmiertnych wiz studenckich dla
terrorystów była gwoździem do trumny INS.

Choć o konieczności zmian mówiło się już od dawna, władze uznały, że czas na
ich przeprowadzenie nastał teraz.




Temat: USA Biuro Imigracyjne ostrzega przed oszustami.
USA Biuro Imigracyjne ostrzega przed oszustami.

USA Biuro Imigracyjne ostrzega przed oszustami.
==============================================

Rev. March 7, 2003

BCIS Warns of Impostor Websites

The BCIS reminds the public that only Websites ending with the ".gov" suffix
are official government Websites. The Web address of the official BCIS
Website is www.immigration.gov, www.bcis.gov.

Many other non-governmental Websites (e.g., using the suffixes ".com," ".org"
or ".net") provide legitimate and useful immigration-related information and
services. Regardless of the content of other Websites, BCIS does not endorse,
recommend or sponsor any information or material posted at any other Website
besides this one.

Furthermore, a few other Websites may try to mislead customers and members of
the public into thinking they are official BCIS Websites. These Websites may
attempt to charge you for services (such as for BCIS forms and information on
immigration procedures) that are otherwise free on the BCIS or another
government Website or for services that you do not receive. They also do not
have access to official online immigration job application information or to
official immigration job listings on USAJOBS.GOV, so be wary of sending any
personal or biographical information that might be used for identity
fraud/theft to these websites.

If you have doubts or concerns about a Website with immigration-related
information or material, please let us know immediately via Feedback.

If you wish to report unsolicited commercial e-mail (spam), or Internet
fraud, please see the Department of Justice contact page, or go to the
Internet Fraud Complaint Center, to file a complaint.

A Word About BCIS Forms Online
We are happy to offer the most up-to-date versions of all official public use
forms for free on our Website. Some of these forms are even fillable online
(you must use the freely-available Adobe Acrobat Reader 5 or better for
these). Please note that many non-BCIS Websites also offer Immigration forms.
Some will allow you to download them for free, and others charge a fee.
Regardless, as stated above, none of these Websites is in any way affiliated
with nor endorsed by the BCIS. Indeed, some of these sites may not have the
latest official versions of our forms. In some circumstances, they provide
access only to older editions of our forms. You should note that use of older
(and possibly withdrawn) editions of our forms may result in your application
or petition being denied or delayed. Please further note that some non-BCIS
immigration Websites link directly to immigration forms, without going
through the Forms Entry Page (FEP). This may seem like a convenience, but it
may lead you to miss important information on the FEP that could lead to the
return of your form or delay in your processing.

Forms Entry Pages Contain Important Information
When the BCIS benefits and their related requirements change, our forms must
be revised to reflect those changes. These revisions take time. While these
changes are underway (but not yet reflected on the form or form's
instructions) the Forms Entry Page (FEP) for that form provides up-to-date
correct information. So, to ensure that you complete your application
correctly, you should carefully read any notices, warnings, or explanations
on the FEP (especially under the section entitled "Special Instructions")
before you print (or download) the form, fill it out and send it to the BCIS.

Changes and Updates to Our Forms Are Reported on What's New
Changes made to immigration forms are always noted under What's New in Forms.
Special instructions and important clarifying information are reflected on
the Forms Entry Page (FEP) for that form.
Last Modified 04/09/2003



Temat: Amnestia imigracyjna? Nope.
Amnestia imigracyjna? Nope.
"Spotkanie imigracyjne na Greenpoincie -
O amnestii i "zielonej karcie":

Nie ma co liczyc na amnestie dla imigrantow, jedynie czesciowa i ograniczona
legalizacje, a okres wyczekiwania na "zielona karte" dla np. syna obywatela
USA wynosi ponad szesc lat ­ takie i podobne kwestie poruszano na srodowym
spotkaniu imigracyjnym na Greenpoincie.

Spotkanie, ktore odbylo sie w Brooklyn Public Library na Greenpoincie,
zorganizowala Krystyna Myssura z Biura Obywatelskiego gubernatora Patakiego.
Przybylo na nie ponad 50 osob, glownie polscy imigranci.

"W Kongresie USA sa podejmowane proby zalegalizowania niektorych imigrantow,
ale w obecnych warunkach o amnestii nie ma co marzyc" ­ powiedziala Karen
Anderson z New York Immigration Coalition, glowny gosc spotkania, ktorej
slowa byly tlumaczone na polski przez Myssure. Slowo "amnestia" wzbudzilo
wielkie zainteresowanie zebranych po tym, jak jeden z jej uczestnikow
powiedzial, ze to byloby "najlepsze" rozwiazanie wszystkich problemow
imigracyjnych w Ameryce.

Mowiac o akcji legislacyjnej w Kongresie USA Anderson miala na mysli przede
wszystkim ustawe o nazwie Dream Act. Na jej postawie dzieci nielegalnych
imigrantow moglyby starac sie o "zielona karte". Wiekszosc z nich po
skonczeniu szkoly sredniej czy college'u nie ma szans na znalezienie
legalnej pracy. Nie wiadomo jednak, kiedy zostanie ona poddana pod
glosowanie. Inne proby poprawienia losu imigrantow w Kongresie USA sa w
poczatkowej fazie i uplynie duzo czasu, zanim ujrza swiatlo dzienne.

"Okres wyczekiwania na 'zielona karte' np. dla syna obywatela USA wynosi
obecnie w Nowym Jorku ponad 6 lat" ­ tlumaczyla Myssura zebranym w
greenpoinckiej bibliotece. Polowe tego okresu spedza sie na czekaniu przez
srednio 38 miesiecy na tzw. wize imigrancka, dalsze trzy lata na "zielona
karte". Jesli doliczyc do tego okres dodatkowego (przynajmniej piec lat)
oczekiwania na obywatelstwo, jasnym sie staje, jak rozpaczliwe staje sie
zycie imigranta, nawet tego, ktory ma bliskich krewnych w kraju.

Powodem tak dlugich kolejek jest brak personelu w biurze imigracyjnym BCIS
(Bureau of Citizenship & Immigration Services), dawnej INS. Braki te sa
rezultatem przesuniecia wielu pracownikow imigracyjnych z dzialu zalatwiania
kwestionariuszy imigracyjnych do dzialu bezpieczenstwa. Zamiast wiec
rozpatrywac podania, pracownicy ci zostali zatrudnieni do niezwykle
szczegolowego sprawdzania biografii osob starajacych sie o legalizacje
statusu. Jak poinformowala Anderson, pracownicy ci musza dokonac wobec
kazdej osoby ­ po pobraniu odciskow palcow ­ dziewieciu tzw. security checks.
Oznacza to, ze podanie imigranta jest sprawdzane przez FBI i kilka innych
agencji rzadowych. Jesli na jednym z tych etapow wladze odkryja
nieprawidlowosc (areszt policyjny, drobna kradziez, itp.) proces ulega
znacznemu opoznieniu. W przypadku zatajenia czegos na podaniu imigracyjnym
osoba moze podlegac nawet deportacji ­ ostrzegala Anderson.

Po spotkaniu w greenpoinckiej bibliotece "Nowy Dziennik" dowiedzial sie o
przypadkach ludzi, ktorzy starali sie o legalizacje, ale z powodu ukrycia
danych o aresztowaniu (jedna osoba ukradla w sklepie krople do oczu, ktos
inny probowal wejsc do subwayu bez oplaty) ich podania zostaly wstrzymane i
sa ponownie rozpatrywane.

Anderson i Myssura omawiali sprawe przyjmowania obywatelstwa. Jego przyjecie
niezwykle ulatwia zycie w obecnych czasach ­ podkreslaly obie kobiety. "Jesli
osoba, ktora zdala egzamin na obywatelstwo, czeka na zawiadomienie o
zlozeniu przysiegi ponad rok, to musi ona zadzwonic lub napisac list do
senatora USA lub reprezentujacego ja kongresmana" ­ powiedziala Anderson.
Politycy ci pomagaja uzyskac dodatkowe informacje na ten temat i nadac
sprawie nowy tok, szczegolnie gdy zalatwienie sprawy uleglo spowolnieniu.
Pomocy tej udziela takze Biuro Obywatelskie, ktorego pracownikiem Krystyna
Myssura jest od marca 2001 roku. Mowiaca bardzo dobrze po polsku Amerykanka
polskiego pochodzenia pomaga w tych i innych sprawach pod numerem telefonu ­
(718) 923-3300. Ci, ktorzy maja komputer, moga pomagac sobie sami ­ za
posrednictwem strony internetowej: www.immigration.gov.

Jak wazna role spelnia biuro Patakiego i osobiscie Krystyna Myssura, mozna
sie bylo przekonac przed i po spotkaniu na Greenpoincie. Przed jego
rozpoczeciem jeden z Polakow wreczyl Myssurze kwiaty za otrzymana jakis czas
temu pomoc. Po jego zakonczeniu oblegla ja grupa polskich imigrantow z
dreczacymi ich pytaniami. "Prosze pani, a co z moim przypadkiem..." ­ dalo
sie slyszec z oddali."




Temat: Coś czuję, że Łódź ten boom może ominąć...
Coś czuję, że Łódź ten boom może ominąć...
Czy władze miasta są tego świadome? Czy robią coś w tym kierunku? Skoro
wszędzie brakuje w Polsce biur to mamy ogromną szansę by przekonać tych
inwestorów do siebie - bo i tak trzeba biura postawić. A jakie są zalety Łodzi
to wszyscy wiemy.

www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040611/ekonomia/ekonomia_a_6.html
Inwestycje zagraniczne

20 nowych dużych projektów

Potrzebne biura i działki

Inwestycjami w Polsce interesuje się 20 dużych zagranicznych inwestorów. Z
nieoficjalnych informacji "Rz" wynika, że znacząca grupa tych firm to
przedsiębiorstwa z Azji.

- Pracujemy obecnie nad około 20 projektami inwestycyjnymi dużych
zagranicznych koncernów, z których połowa powinna rozstrzygnąć się w ciągu
kilku miesięcy - poinformował dziennikarzy Andrzej Zdebski, prezes Polskiej
Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ). Większość
zagranicznych inwestorów wybrała po dwie - trzy lokalizacje, które rozważają
jako miejsce swoich inwestycji. Zdebski zaznaczył, że 5-6 projektów to
inwestycje produkcyjne o wartości od 200 do 600 mln euro i zatrudnieniu od 500
do 2 tys. pracowników. Kolejne 16 planowanych przedsięwzięć związanych jest z
usługami na potrzeby wielkich firm. Chodzi np. o centra księgowości, usługi
informatyczne, zarządzanie personelem. Zatrudnienie w nich może znaleźć 12-16
tys. osób.

Konkurencją dla Polski są państwa arabskie - Maroko, Algieria, Tunezja.
Właśnie tam coraz częściej powstają inwestycje usługowe. Z nieoficjalnych
informacji "Rz" wynika, że duża część zainteresowanych Polską firm pochodzi z
Azji. W środę japońskie firmy Sumitomo Corporation i Toshiba Plant System &
Services Corporation poinformowały, że zbadają możliwości odtworzenia mocy
wysłużonej i nierentownej Elektrowni Halemba. Elektrownia należy do
Południowego Koncernu Energetycznego (PKE). Japońskie firmy, przy współpracy
Energoprojektu Katowice i Kopeksu, wykonają tzw. studium wykonalności odbudowy
mocy elektrowni opierając się na japońskich technologiach i urządzeniach.
Przedsięwzięcie jest finansowane przez Japan Bank for International
Cooperation. Analizy zakończą się w czwartym kwartale 2004 r.

Azjatyckich przedsiębiorców nie zraził do naszego kraju fakt, że koreański
Hyundai/Kia zdecydował niedawno, że wybuduje swoją fabrykę samochodów na
Słowacji, a nie w Polsce. Działka w Kobierzycach pod Wrocławiem, którą
oferowaliśmy Koreańczykom, być może zostanie wniesiona do spółki, którą
Wrocław chciałby zawiązać z PAIiIZ. Niedawno o takim planie wspominał
wiceprezydent Wrocławia Sławomir Najnigier.

Zdaniem szefa PAIiIZ największą przeszkodą dla zagranicznych inwestorów,
którzy chcieliby świadczyć usługi w Polsce, jest brak odpowiednich powierzchni
biurowych. - Dwie firmy są gotowe na wejście do Polski, ale nie ma dla nich
oferty biurowej - powiedział prezes Zdebski. W jego ocenie brakuje także
uzbrojonych działek o powierzchni 30-120 hektarów z mediami i wyjaśnionymi
sprawami własnościowymi dla inwestorów przemysłowych.



Temat: -= Zielona Karta (USA), a malzenstwo =-
wejzd na
travel.state.gov/visa_bulletin.html
Sponsorowanie przez rezydenta USA (posiadacza zielonej karty.)

To sponsorowanie ma dwie fazy. Pierwsza faza jest zlozenie petycji I-130 w
regionalnym biurze imigracyjnym. W przypadku sponsorow zamieszkalych w Chicago
jest nim biuro INS w Nebrasce, tzw. Nebraska Service Center. Po zlozeniu biuro
imigracyjne rozpatrzy petycje i wyda tzw. approval notice, a wiec przyznanie
petycji. Na dokumencie approval notice widniec bedzie data rejestracji tzw.
priority date. Date ta jest bardzo wazna poniewaz od niej zalezy kiedy bedzie
mozna zlozyc koncowe dokumenty na interview (Adjustment of Status w przypadku
malzonkow przebywajacyh w USA lub consular processing w przypadku malzonkow
przebywajacych w Polsce.) Niestety w obecnej chwili opoznienie w tej kategorii
jest kilkuletnie, co oznacza, ze po otrzymaniu approval notice malzonek musi
czekac kilka lat na zlozenie papierow koncowych. Okres ten moze byc
przyspieszony jedynie naturalizacja (a wiec przyjeciem obywatelstwa) przez
malzonka-sponsora. Wtedy sponsorowanie odbywa sie jak opisalam wyzej.

W przypadku sponsorowania przez malzonka rezydenta istniteje jeszcze jeden
problem, mianowicie malzonek rezydenta, ktory przebywa w USA nielegalnie musi
podlegac sekcji 245(i), aby moc zaplacic kare $1,000 i przyjac zielona karte w
USA. Sekcji tej jak wiadomo podlegaja tylko osoby, dla ktorych jakiekolwiek
petycje o pobyt staly zlozone zostaly przed 30 kwietnia 2001. Malzonkowie
rezydentow USA musza placic kare $1,000 (jesli sie na nia zakwalifikowali)
obojetnie czy wjechali tu legalnie czy nie. Jesli wiec nie zlozyli oni petycji
przed 30 kwietnia 2001, to beda musieli poczekac az sekcja 245(i) wroci, aby
zlozyc dokumenty imigracyjne. Jesli malzonek sponsorujacy naturalizuje sie, to
oczywiscie problem dla malzonkow, ktorzy wjechali legalnie jest rozwiazany, bo
kara ta im jest wybaczona. Jesli malzonek wjechal jednak nielegalnie, to czekac
on bedzie musial na powrot sekcji 245(i).

Zaleta sponsorowania malzonka przez rezydenta USA jest fakt, ze sponsorowanie
takie pozwala na tzw. derivative beneficiaries. Oznacza to, ze ze z petycji na
malzonka moze skorzystac nie tylko malzonek, ale rowniez dziecko ponizej 21
roku zycia. Takie dziecko nie musi byc sponsorowane osobno, poniewaz podlega
posrednia pod petycje na malzonka. Sponsorowanie dziecka osobno w takim
przypadku jest jednak pozadane ze wzgledu na to, ze jesli sponsor uzyska
naturalizacje lub dziecko skonczy 21 lat zanim proces sponsorowania dobiegnie
konca, to dziecko straci sponsorowanie. Jesli dziecko ma swoja wlasna petycje
zlozona przez rezydenta USA, to petycja taka bedzie kontynuowana jesli dziecko
skonczy 21 lat, lub sponsor sie naturalizuje, tylko zmieni sie kategoria
sponsorowania.

Sponsorowanie przez malzonka zawsze wymaga udowodnienia prawdziwosci
malzenstwa, a wiec faktu, ze malzenstwo nie zostalo zawarte wylacznie po to by
uzyskac pobyt staly. Prosze wiec nie zapomniec, ze oprocz petycji I-130 i
odpowiedniej odplaty, musza Panstwo rowniez wyslac dokumenty wspolnej
wlasnosci, wspolne zdjecia itd.




Temat: Stało się: w LOT będą płatne posiłki
SPROSTOWANIE dla Zazdrosnych lub Burakow
Glowa mnie boli jak niekotrzy bzdury pisza

Osobiscie pracowalem poltora roku w SkyChefs(Catering), potem pracowalem dla MOT
(Ministry Of Transport) Canada jako ATC(Airport Tower Controler) w Gander i
Calgary. A teraz pracuje dla AirCanada. Pracowalem w YUL(Montreal),YYZ(Toronto)
i teraz w YVR(Vancouver).

Popierwsze zacznijmy od tematu AirCanada tez odpoki jest w "bankruptcy
protection" tez zaczela sprzedawac poslilki. I Wycofali jusz ten pomysl po
jakis 6 miesiacach. Z kilku powodow:

-Koszt biletow nie poszedl w dol. Bo taki posilek kosztuje srednio 2-3$CAD(Y-
Class)a okolo 10-12$CAD dla J-class
-Ludzie nie byli zachwyceni wyborem(niekotrzy mysleli ze bedzie jak w
restauracjach) i jakoscia(przeciez lecisz na wysokosci kilku Km wiec trudno o
super zarcie, wszystko jest z Kuchenki
-F/A Tracily za duzo czasu na pracy "kasjerki" zamiast obslugiwac ludzi. A i
tak jak doszly do 60klienta Zabraklo jusz tego co on chcia, itd.

A teraz znow powrocilismy do ludzi co sie burza ze F/A pilot, itd. Sa w
hotelach 4-5*........Popierwsze kazda praca ma swoje przywileje. Kierowca
autobusu jezdzi za darmo(rodzina tez), Tramwaje, pociagi, itd. Kadza praca ma
swoje +/-.....Kto jaka prace se wybral to jusz jego sprawa.

Teraz temat "Pakowania" jusz kraza o tym legendy. Przez maly procent ludzi cala
firma dostaje zla opinie. Tak zawsze bylo i bedzie na swiecie Niezaleznie od
firmy. Pracujesz w biurze kozystasz z Internetu jak niepowinnienes. Robisz
kserokopie dokumentow za darmo. Lub poprostu wynosisz se Papier do drukarki do
domu, flamastry itd. W kazdej pracy mozna znalesc przyklad. Mechanik np. zmieni
se olej a tobie podwyszy cene troche aby nadrobic straty. Jestes Travel Agent
dostajesz zniszki na Hotele, wypozyczalnie aut, FAM Tour za DARMO!!!! Wow czemu
nie chcecie TravelAgent zostac. Bo czasami nie da sie klientow znalesc.
Niektorzy sa idioci(Czemu jak wylatuje z Warszay o 13:30 to laduje w Toronto
17:00? Lot trwa tylko 3:30godziny?), itd.

Czy ja bym zabral se jakis smierdzacy koc ktory jusz mialo 100pax wczesniej.
Nie ale moze ktos inny to zrobi. Ja np. nie jestem F/A ale mam bilety tansze.
Jusz widze jak wszyscy mowia ze przez takich jak ja bilety sa drogie. Nie moj
drogi. KAZDA Linnia lotnicza ma takie przywileje. Czy to bedzie "regularna"
czy "low-cost":

EasyJet(przepraszam tekst bedzie po Angielsku):

benefits

easyJet also offers cabin crew the following benefits:

staff travel: Unlimited staff travel on the entire easyJet network is available
for cabin crew and one nominated companion after three months service

pension: easyJet will pay 5% of a cabin crew members annual basic salary into a
fully portable pension scheme

holiday: entitlement Cabin crew are entitled to 36 days annual leave, which
includes all statutory bank holidays

life insurance: A life insurance policy covers easyJet employees for death in
service; in which case a payment of twice annual basic salary is made to a
previously nominated beneficiary

Niektore prace np. nie oferuja ubezpieczenia na zycie itd. Takze prosze sie
uspokoic i jak niektorzy sa zazdrosni Zmienicie swoja prace. Pracuj w sklepie
niektorze maja zniszki za zarcie(To przez pracownikow sklepow Zarcie jest
Drogie?). Walnijcie sie w leb niektorzy i to zdrowo.



Temat: Bułgaria - Rawda
Bylem w Rawdzie w okresie 30.08-10.09.2008 Hotel Elwira z Tramp
Travel inaczej OK Services
1. co do hotelu 3 gwiazdki ale mi sie wydaje ze naciagane (widzialem
w rawdzie inne 3 gwiazdkowe hotele i wygladaly na bardziej
komfortowe byly baseny i klimatyzacja w pokojach) w Elwirze nie ma
basenu ani klimatyzacji W upalne dni w pokojach poludniowych ciezko
wytrzymac. Hotel jest jakby dwu czesciowy stara i nowa czesc ale
wielkiej roznicy nie ma Ogolnie rzecz biorac jest przyjemnie czysto
codziennie pokoje sa sprzatane reczniki wymieniane 2 razy w
tygodniu. W pokojach mala lodowka i telewizor z kablowka (VIVA
polska), lazienka z prysznicem bardzo fajna no i balkon oczywiscie.
Mielismy wliczone sniadanie w cene pobytu moglo byc lepipej ale da
sie przezyc nawet w miare smaczne (jajko w roznych postaciach dzem
bialy ser jakas wedlina herbata albo kawa).
2. Do morza blisko jakies 100m tylko ze do plazy trzeba bylo podejsc
kawalek Sa dwie plaze jedna na lewo w strone Nessebaru a druga na
prawo w stone Pomorie. Ta pierwsza jest piaszczysta ale waska i
zasmiecona i czesto zdaza sie ze jest na niej bardzo duzo glonow i
wodorostow a do tego to w polowie jest palatna (lezaki i parasole po
5 lewa) Oczywiscie da sie kapac w niektorych miejscach Woda bardzo
ciepla (26 st C) po sztormie bardzo czysta) takze dla tej czesci
plazy bardzo duzy minus Druga czesc plazy bardzo ladna i w miare
czysta znajduje sie ona za falochronem jest tam wrak statku dla tej
czesci duzy plus mozna tam wypozyczyc rowerek wodny skuter jest
wiele atrakcji np: boisko do pilki plazowej Druga plaza w wiekszosci
kamienista przez to mniej ludzi ale bardzo romantyczna wiele malych
zaroczek.
3. Co do miesciny Typowa nadmorski maly kurort Jest duzo knajp gdzie
mozna za male pieniadze dobrze zjesc Polecam bardzo knajpe u Sernba
(taka niska drewniana porosnieta winogronem bardzo przytulna mila
obsluga) bardzo duzo smacznie i nie dorgo 10-12 lewa na dwie osoby
Takze ceny w sklepach zaskakuja dobre winko mozna kupic od 2,50 lewa
piwo BECK'S AMSTTEL i Hajneken po 1 lewa owoce bardzo tanie Jedyny
minus to to ze nie ma za duzo rozrywek Sa bodajze 2 albo 3 wieksze
lokale ale nie da sie tam za bardzo potanczyc no i slynna Hawaii
gdzie leja duzo drinkow tylko ze nie czuc tego a kasy mozna zostawic
sporo (dla panow polecam kelnerke blondynke bardzo otwarta :) Jest
wesole miasteczko dla dzieci, kafejka internetowa (2 lewa za
godzine) duzo sklepikow z ciuchami i perfumami (bardzo duzo podrobek
D&G Versacze Hugo Boss Armani).
4. Transport tanie bilety do Nessebaru 1 lewa do Slonecznego Brzegu
1,5 lewa Warto zwiedzic Stary Nessebar mala wysepka ale bardzo
urokliwa A w Slonecznym Brzegu polecam plaze, glowny deptak i
oczywiscie Action Aquapark naprawde warto.
5. Podsumowujac Rawda to miescina dla odpoczynku i relaksu jezeli
ktos sie chce naprawde dobrze zabawic to polecam Sloneczny Brzeg
6. No i polecam Ok Services bylem z tego biura pare razy na wczasach
i jeszcze nie bylo zadnego problemu odpukac

jezeli ma ktos jakies pytanie prosze pisac mariobros08@gmail.com
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • osy.pev.pl



  • Strona 2 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 171 rezultatów • 1, 2, 3
    Archiwum
    Powered by wordpress | Theme: simpletex