Widzisz wiadomości znalezione dla frazy: Biuro Service
Temat: Biuro Reisen Service na Tamce Warszawa SUKCES DLA KAZDEGO ... Taki sobie scenariusz na sukces... Otwieramy np. biura podrozy „Reisen Touristik” i „Reisen Touristik spzoo”. I wysylamy klientow na wakacje. Najlepiej last minute. Dodatkowo obniżamy im ceny. Taki sobie klient siedzi sobie wieczorem w Kenii i dowiaduje się, ze pojechal za polowe ceny, która zaplacili inni wczasowicze. Super! Po powrocie zachodza do biura Reisen Touristik i wychwalaja swoje wakacje. W sekrecie powiadamiaja znajomych krolika … Liczba wczasowiczow rosnie lawinowo. I jaki sukces finansowy biura! Klienci w konfrontacji z zarzutami wobec Reisen Touristik reaguja oburzeniem. Taka mila obsluga, takie fajne wakacje … no oni przeciez zaplacili za swoje wakacje. Pozostaje maly problem. Reisen Touristik nie zapłaciło za ich wakacje. Nikt nie chce już sprzedawac biuru wakacji. Nie ma problemu. Tworzymy biura wirtualne np. Jaworska Travel itd. Teraz te biura rezerwuja dla naszych dobrych klientow. A my po prostu przekazujemy im należności za imprezy. Gdyby ktos pytal to nie my kradniemy. Z biegiem czasu jednak coraz trudniej nam zarezerwowac jakiekolwiek imprezy. We Wiedniu, Paryzu i Frankfurcie już znaja nasze przekrety. No i adwokaci już nas naciskaja. Odslona ostatnia? Tworzymy biuro Bis Service! Klientow w koncu mamy w brod. I teraz to ich kolej. Już nic nie rezerwujemy tylko kasujemy. Nadal jesteśmy mili i tani. W sumie to nie nasza wina, ze jestesmy tacy dobrzy! I w koncu jedziemy po te wakacje. Do Berlina! Bardzo chcielismy ale … ci nie dobrzy bandyci! P.S Szkoda – sama Kenia moglaby przyniesc nam ok. 157.000 euro! Dobry scenariusz? Temat: TURCJA z WEZYREM właśnie wróciłem...UWAŻAJCIE Moje przypadki z Wezyrem. Wybrałem Wezyra głównie z polecenia osób z nim podróżujących w latach ubiegłych. Obecnie biuro nastawia się na turystów z Rosji. W trakcie mojego pobytu na riwierze tureckiej było jedynie 500 turystów z Polski oraz 2.500 turystów z Rosji. To tłumaczy mniejszą dbałość biura o naszych rodaków. Mój przypadek jest prozaiczny. Na początku muszę powiedzieć, że wykupiłem wycieczkę bez żadnych promocji, obniżek, last-minute itp. Lot odbyliśmy wyeksploatowanym air-busem linii MNG – bez numerowanych miejsc (sic!). To początek naszych przygód. Na miejscu okazało się, że nie mamy żadnej rezerwacji !!! Przerzucano nas z hotelu do hotelu, gdzie koczowaliśmy w holach hotelowych – razem z innymi osobami będącymi w podobnej sytuacji – w sumie spotkaliśmy około 8 takich przypadków (za każdym takim przypadkiem kryją się co najmniej 2 osoby). Rezydenci całkowicie ubezwłasnowolnieni przez właściciela biura (tureckie biuro ODEON jest właścicielem Wezyra). Reklamacji nie miał kto potwierdzić – rezydent odmówił, a centralne biuro w Alanyi, mimo moich licznych monitów przez cały okres nie odzywało się. Potwierdzenie reklamacji w Turcji ma być rzekomo podstawą do wniesienia reklamacji w Polsce (chyba ktoś nie czytał Kodeksu Cywilnego !!!). Zakwaterowano nas w końcu w hotelu zastępczym, który znacząco dobiegał od informacji uzyskanych zarówno w biurze przy ul. Tamka jak i od znajomych, a który my wybraliśmy. Co do rezydentów, to przez cały okres pobytu, chcąc sprzedać swoje wycieczki fakultatywne (oferowane ok. 30-50% drożej aniżeli w biurach tzw. ulicznych – polecam zwłaszcza biuro Pacho-Tours z polskojęzyczną obsługą) mamili wszystkich wczasowiczów, brakiem jakoby odpowiedzialności ubezpieczyciela od następstw wypadków przy korzystaniu z innych aniżeli oferowanych przez Wezyra wycieczek fakultatywnych (sic!). Powrót okazał się jeszcze większym przeżyciem – Douglas którym wracaliśmy do Polski pamiętał jeszcze dobre czasy lądowania sprzymierzonych w Normadii. Zarówno przy starcie (45 minut czekania w samolocie) jak i przy lądowaniu (30 minut oczekiwania na podjazd schodów do samolotu) nie obyło się bez kłopotów. To tylko skrót – ale co się nawkurzałem to moje i nikt mi tego nie odbierze. Nie mam już nawet ochoty o tym wspominać ... W chwili obecnej moim zawołaniem stało się: „Egzotyczne wakacje w holach hotelowych z bezpardonowym nabijaniem w butelkę – tylko WEZYR Holiday Service” Temat: Kurs pilotów wycieczek Uprawnienia nadaje pilotom nie biuro organizujące kurs, lecz specjalna komórka urzędu wojewódzkiego (w przypadku Warszawy - w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim). Również ten organ wydaje jednostkom szkolącym zgodę na prowadzenie szkoleń. Istotne jest więc, aby sprawdzić czy szkoła lub firma, proponująca szkolenie rzeczywiście jest uprawniona do jego prowadzenia i czy szkolenie zakończy się egzaminem państwowym (takim przeprowadzonym pod egidą urzędu wojewódzkiego), a nie jakimś wewnętrznym-biurowym nie dającym nic. Jeżeli chcesz wiedzieć, kto na terenie Twojego województwa ma prawo szkolić pilotów, skontaktuj się z właściwym urzędem wojewódzkim. Jeżeli chodzi o województwo mazowieckie, to możesz dzwonić na 6201833 lub 6956736. Biurem w Warszawie (oczywiście nie jedynym), które organizuje kursy pilockie jest Guide Service na Nowym Świecie i - z tego co wiem - robią to naprawdę dobrze. Ja osobiście chwalę ich sobie za kurs przewodników miejskich zorganizowany dla pilotów wycieczek, chcących poszerzyć swoje uprawnienia - poziom i organizacja godne polecenie. Dzwoń na 8264946. Ogólnie nie jest istotne, czy biuro, w którym zrobisz kurs specjalizuje się w Niemczech, Włoszech czy czymkolwiek innym - egzaminy językowe i tak zdaje się w urzędach wojewódzkich, a fakt ukończenia kurs nie przywiązuje pilota do biura. De facto pracuje się wszędzie tam, gdzie ktoś jest skłonny dać nam pracę - i niestety na początku - trzeba za tym sporo pochodzić. Dopiero po wyrobieniu sobie poprzez praktykę marki i nazwiska można spać spokojnie, wiedząc że praca sama Cię znajdzie. Generalnie przestrzegam, przed atrakcyjnymi ofertami w stylu "po kursie gwarantujemy pracę" albo coś w tym stylu. W praktyce często oznacza to, że zapłaciwszy za kurs mniej niż gdzie indziej, "odpracowujesz" niższą cenę w formie praktyk (oczywiście bezpłatnych!). W najlepszym przypadku oznacza to jeżdżenie za darmo na liniówkach (dowozy i odbiory grup z turnusów), nierzadko jednak jest to obsługa kserokopiarki lub bieganie na pocztę. Nie muszę dodawać, że gdy się już swoje "odpracuje" za darmo, kontakt z biurem nagle się urywa. Generalnie rynek pracy dla pilotów jest nasycony, recesja już dotknęła branże turystyczną dość boleśnie i na razie nie wiadomo, kiedy będzie lepiej. Nie jest to więc łatwy kawałek chleba, ale jednocześnie może to być życiowa przygoda, o którą warto zawalczyć. Ja param się tym zawodem od lat dziesięciu i na pewno nie chciałabym robić nic innego. Temat: Nessebar Hotel Copacabana czy ktos byl? ja mieszkałam w Copacabanie w Ravdzie.Co do biura to było to OK Services.Jak juz wczesniej pisali,były problemy z autokarem.Spoznil sie 5godzin a pijanego kierowce zostawili w Bielsku. To były jedyne problemy ktore przydarzyly sie mi w czasie tego pobytu z tym biurem podrozy. Co do reszty było naprawde swietnie. Hotel z klimatyzacja z lodowka w pokoju tv wygodnymi lozkami basenem i balkonem.Basen super,nie ma ograniczen czasowych co do plywania w nim,lezaki darmowe.Sniadania smaczne,jadalnia ladna,niedaleko do morza,czajnik w recepcji lub jadalni(przez 24h mozna bylo zalewac wrzatkiem). Plaza piaszczysta,bez problemu mozna sie opalac(gorzej z plywaniem,poniewaz byly glony i czasem po przyplywie meduzy).Jedynie co mnie zaskoczylo to ceny:drogie owoce itd.Co do biura nie bylo problemow:dobry rezydent(Leszek),pilotka na wycieczkach fakultatywnych umiala zainetersowac turyste roznymi ciekawostkami (Grazyna)(bylam w Istambule i Varnie).Polecam Turcje(Istambul- naprawde warto,co do Varny to juz niekoniecznie-procz delfinarium nie podobalo mi sie nic,bazar beznadziejny,kupcy lapia za reke i ciagna do swoich stoisk,brud.Varna byla za 20euro+14lewa za wstep do delfinarium Istambul 37euro+11wiza turecka+24euro wstepY(12 top capi,12haga sofiya-mozna nie kupowac wstepow)duzo etniczncyh sklepow na bazarze,srebra. Z Ravdy do Nessebaru jest 5km do Slonecznego Brzegu ok 10km.Kursuja autobusy(Nessebar-80stotinek-niecale 2zl)mozna tez smialo isc pieszo (ok 25minut drogi)co do powrotu i autokaru bylo ok.W obydwie strony zatrzymywalismy sie na obiad na Slowacji. mam zdjecie hotelu wiec jakby ktos byl zainteresowany i mial jakies konkretne pytania chetnie odpowiem,moj mail:lochin@o2.pl Temat: Oszczędności LOT-u zgodnie z biznespalnem Oszczędności LOT-u zgodnie z biznespalnem PLL LOT posiada już biznesplan na lata 2004 - 2006. Na początku roku LOT podjął decyzje, nazywaną pakietem 500 mil - od 500 milionów złotych, które muszą spowodować ograniczenie kosztów przewoźnika do roku 2006. Zdaniem Marka Garbarka prezesa PLL LOT ten biznesplan bardzo konserwatywnie ocenia liczbę pasażerów, których LOT musi przewieźć. Prezes LOT-u zakłada wzrost równy lub nieco wyższy niż tempo przyrostu rynku. Marek Garbarek ma również nadzieje, że biznesplan będzie przyjęty przez radę nadzorczą, która ma posiedzenie we wtorek 13 lipca. Plan udowadnia, że nie tylko firma zostanie przeprowadzona w miarę bezpiecznie przez najtrudniejsze czasy, ale i zainwestuje poważne środki w wymianę floty powietrznej. Ponadto Prezes Garbarek wskazuje jednocześnie, że pasażerów LOT przewozić będzie nadal bezpiecznie, w miarę komfortowo i znacząco taniej. PLL LOT zaczął już oszczędzać w całym biurze, poprzez ograniczenia funduszy na wykorzystanie samochodów służbowych, telefonów komórkowych. To były decyzje najprostsze, chociaż dla pracowników dotkliwe-dodaje Prezes narodowego przewoźnika. Podjęto również decyzję o obniżeniu prowizji dla agentów sprzedających bilety LOT-u, wprowadzono także tzw. service charge opłacane przez klienta. Podjęte ostatnio działania dotyczą również LOT Ground Services - czyli spółki obsługującej nasze samoloty na lotnisku Okęcie oraz LOT Catering. W tym roku oszczędności powinny nam przynieść ok. 120 mln złotych, w 2005 ok. 300 mln, a do końca 2006 łącznie ok. 500 mln złotych. LOT zapewnia, że nie zostaną zredukowane połączenia lotnicze, ponieważ zobowiązuje do tego członkostwo w Star Alliance. Do niektórych stolic europejskich nasz narodowy przewoźnik zacznie latać trzy, a nie dwa razy dziennie. Z planu wynika również, że LOT zamierza do atlantyckich połączeń długodystansowych dołożyć kolejne, na Dalekim Wschodzie. Źródło: Rzeczpospolita Temat: Tylko dobre imprezy i super brzmienie to jest to! Tylko dobre imprezy i super brzmienie to jest to! Prime Time Party – Kielce – miasto z bajki W Kielcach trwamy już 5 lat. I co? Poznajemy setki ambitnych, pozytywnych i zadziwiająco uprzejmych ludzi. Odwiedzamy świetne knajpy i puby. Robimy zakupy w doskonale zaopatrzonych sklepach. Chodzimy do supernowoczesnego kina. Czytamy prasę tryskającą optymizmem. W weekendy zajadamy się doskonałych łososiem z grilla. BAJKA! Tej wielkiej sztuki uczy codzienność! A jak wiadomo sztuka ma wiele twarzy. Jedna z nich to kreowanie pozytywnej rzeczywistości. Zostań artystą choć na jeden dzień – piątek 25 sierpnia. Co to znaczy? Tylko pomyśl! Budzisz się z uśmiechem na twarzy. Potem śniadanie bez pośpiechu i świeżo-wyciśnięty sok z pomarańczy. W codziennej prasie tylko pozytywne newsy. Bawisz się każdą chwilą a popołudniu na placu przy żółtej kamienicy z zegarem, spotykasz całą rzeszę ludzi, którzy tak jak ty kreują pozytywną rzeczywistość. Będą tam artyści, menadżerowie, projektanci mody, muzycy i wszyscy Ci, którzy choć na ten dzień postanowili stać się rezydentami Kielc – miasta z bajki. Zapraszamy na pierwszą w Kielcach muzyczno-artystyczną imprezę – Prime Time Party. W programie pokazy mody, wystawy, aukcje, ciekawe brzmienie. Zagrają: DJ MANGI, ALANIX PROJECT – drum’n’bass na żywo, DJ ADAMUS. Sponsorzy – bez nich ta impreza nie mogłaby się odbyć: Hotel i Restauracja „Pod Złotą Różą” Prime Language Services – biuro tłumaczeń Dom Maklerski Penetrator Centrum Muzyczne Vanax Szkoła Muzyczna Yamaha Unimax S.A. North Fish Tally Weijl Gabinet Stomatologiczny Modent Studio Fitness K2 Anaccy STW System Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris Agencja Interaktywna Producer Studio Mody Ślubnej Celia Biuro Rachunkowe „Błachnio” Patronat medialny: Radio ESKA Dziękujemy, Szkoła Języka Angielskiego Prime Language Teaching – główny organizator Prime Time Party Szczegółowy program imprezy: www.plt.com.pl Temat: 3.08 sousse - wrocek Parę info poniżej: 1. My zdecydowaliśmy się na lokalne biuro podróży - Sahel Voyages - zdecydowanie polecamy (wiele wypowiedzi na temat tego biura znajdziesz na forum) 2. Z taksówkarzami targuj się PRZED WEJŚCIEM DO SAMOCHODU. Podaj cel podróży i swoją cenę. Jak się zgodzi, dopiero wtedy wsiadaj. Co do ceny, to trudno powiedzieć. My na naszej trasie za pierwszym razem zapłaciliśmy 4 dinary. Później jeździliśmy za 3. Zasada jest prosta: im chętniej koleś przystanie na Twoją ofertę - tym wieksze prawdopodobieństwo, że przepłaciłeś. 3. Z tego co wiem, to kurs jest ustalany urzędowo, więc chyba nie powinno być rozbieżności. Co ważne, zachowaj kwitki, które dostaniesz przy wymianie - jeżeli zostaną Ci jakieś dinary, to będziesz mógł (musiał) je wymienić dopiero na lotnisku, za okazaniem jednego z kwitków. 4. To zależy od człowieka. My byliśmy w Royal Jinene w Sousse i tam panie sprzątające były OK. Od początku się przykładały, więc dostały napiwek za dobry service w środku naszego pobytu, a nie na dzień dobry. Niestety koleś w barze (all inclusive) byłniezłym cwaniaczkiem. Ludzi, od których nie dostał napiwku, ignorował, albo udawał, że nie rozumie - niektórych potrafiło to nieźle wkurzyć, a wystarczyło dać mu raz 2-3 dinary i już zmieniał podejście. Co do samego pokoju, to na początku dostaliśmy kiepski, ale po interwencji (drzwi balkonowe się nie domykały) zmieniono nam na zdecydowanie lepszy. Proponuję zapytać się kolesia na portierni na dzień dobry, czy można sobie wybrać pokój. Jak powie, że nie to pokazać parę dinarków i zapytać, czy może jednak jest taka możliwość. Co do wódeczki, potwierdzam. My waliliśmy po kielonku na czczo bez popitki i było OK. Niestety ich wódka - bucha, jest jak nasza oranżada, więc właściwości dezynfekujących chyba raczej nie ma. Pozostaje więc strefa. Co do strefy, to rada dla Pańod mojej Żony. Wylatywaliśmy z Wrocka do Monastiru - porównaliśmy ceny w sklepach Duty Free - na lotnisku we Wrocq było trochę taniej. Udanego wypoczynku! Yanoshick Temat: wawel servive pytanie > Zasłużłaś sobie pisaniem głupot!!! Zdaję sobie sprawę, że kilka poruszanych na forum kwestii może być dla przedstawiciela inwestora „niewygodne”, ale żeby od razu „głupoty”? Proponuję lekko się wyciszyć, zbytnie emocje nie robią dobrze rzeczowej dyskusji. > A ja jestem G. Zagrabski współwłaściciel i > prokurent WS, a pozwoliłem sobie się wtrącić na prośbę innch naszych klienów > którym siejesz ferment w głowie wypisując nieprawdziwe hisorie , Miło poznać (choć okoliczności do sympatycznych raczej nie należą). Jeśli zaś chodzi o „ferment” to może by tak jakieś konkrety? Chociaż jeden przykład „nieprawdziwych historii”, jakiś argument, cokolwiek oprócz agresywnych ogólników. > Tak czy inaczej > nie mam zamiaru z ,,tobą,, polemizować a jak masz odwagę to zgłoś się do biura > (koniecznie ze świadectwem ukończenia pierwszej klasy )a tu jak pisałaś z > chęcią cię PODSUMUJEMY nawet bez poleconego listu !!!!!!!!!!! Zabrzmiało jak groźba. Nie uchodzi osobie na stanowisku zniżać się do takiego poziomu. > Przepraszam wszystkich czytelników ale jako przedstawiciel WS i na prośbę kilku osób byłem > zmuszony do reakcji która to miała na celu uciąć nieprawdziwe opowieści!!! a > nie mam zamiaru wdawać się w dskusje z anaku na co nie mam czasu ani ochoty. A jest za co przepraszać. Zamiast polemizować (czy nawet dementować) konkretne stwierdzenia, przedstawiciel WS przypuszcza atak personalny na moją osobę i to bez podania konkretnych argumentów. Raczej niezbyt dobrze wpłynie to na opinię WS, którą od jakiegoś czasu i z dobrym skutkiem budują pracownicy biura na Jasnodworskiej. > Anaku żczę mało ,,skomplikowanej lektury,, To niestety będzie trudne z uwagi na liczne błędy. >i proszę o nie wypisywanie > nieprawdziwych opowieści. DOWIDZENIA Prośbę spełnię z przyjemnością, jak tylko dowiem się co nieprawdziwego tu napisałam. PS. Ponieważ zauważyłam, że określenie „podsumowanie” wzbudziło w szanownym adwersarzu szczególne emocje, przytaczam fragment (również spornego) „poleconego”: „Jednocześnie informujemy, że dodatkowy koszt związany z naniesieniem przez architekta wprowadzonych przez Państwa zmian na dokumentację wykonawczą i powykonawczą wyniesie 1000 zł + VAT 22%”. I mam to na piśmie z podpisem pełnomocnika Towarzystwa Budownictwa Społecznego Wawel Service Sp. z o.o., które jest stroną umowy (i nawet z kopertą). Temat: Nigdy więcej Alfa Star Nigdy więcej Alfa Star Wróciłam właśnie z Bułgarii- Słoneczny Brzeg, oferta z w/w biura.Pomyłka kolosalna- Apartamenty Bravo- przez tydzień mielismy ok. 17 metrowe "studio" dla trzech pełnopłatnych osób.Pierwsza noc - trzy osoby w jednym łożku, bo drugie nie chciało się rozłozyć(w domyśle zepsute). Jak je panie z room- service rozłozyły, to zostało 30 cm. wolnego paska przez środek pokoju.W dodatku w poprzedzajacym tygodniu podmalowane i wyretuszowane z powodu grzyba na ścianach-relacja poprzednich osób tam zakwaterowanych, ale przeniesionych.Nie chcielismy robic afery pierwszego dnia i dogadalismy się z administratorką bułgarską, że po tygodniu zmienimy studio.W nastepny czwartek na nasze monity odpowiedź była odmowna, więc telefon do Polski poinformowanie o skandalicznym traktowaniu i warunkach( wg Alfa Star budynek ma 4 słoneczka) i niemożliwe stało się możliwe.Aczkolwiek drugie łóżko i tam tez było zepsute, po naprawie -profilaktycznie nie składaliśmy.Drugą rzeczą była imponujaca ilość naczyń na trzy osoby- jedna duża łyzka, dwa noże deserowe, jeden kubek, dwie szklanki do drinków, dwie łyżeczki, dwa widelce, dwa płaskie talerze.Czyli naczynie powinnam z domu wziąć.Trzecia sprawa- plaża po przejściu przez ulicę- ale była to główna ulica Słonecznego Brzegu bez śladu przejścia dla pieszych i niezbyt mnie cieszyło lawirowanie pomiędzy jadącymi szybko samochodami.Po czwarte szkoda mi było rezydentów, którzy generalnie byli mili( Agnieszka i Łukasz)ale zdecydowanie sa ofiarami wiedźmowatej administratorki bułgarskiej. Porobiłam zdjęcia i zastanawiam się, czy nie przesłać ich do Izby Turystyki i Federacji Kosumentów jako memento dla innch bliźnich. Moja refleksja- jeździłam dużo i daleko, ale takiego wyjazdu i tak zakłamanej oferty jeszcze nie spotkałam. Biuro dostaje ode mnie pałę. NIGDY WIĘCEJ ALFA STAR Temat: Dlaczego podróże.tv kłamią? Dlaczego podróże.tv kłamią? Podróże.tv są agentem wielu touroperatorów, takim telewizyjnym sklepem z wycieczkami. Same nie organizują wyjazdów (nie mają koncesji organizatora). Jednak w swoim programie w większości przypadków przedstawiają się w fałszywym świetle sugerując, że to one są organizatorem prezentowanych tam wyjazdów. Przykład? Proszę bardzo. Przez ostatnich kilka dni pojawia się tam autoreklama z 3 odpowiedziami na pytanie "dlaczego jesteśmy tacy tani?" (abstrahuję już od faktu, że wcale nie są tacy tani i często znaleźć można wyjazdy w niższej cenie do tych samych lub lepszych hoteli). Odpowiedź 1: ponieważ nie utrzymujemy setek agentów. Komentarz: a od kiedy to agent ma agentów? Poprzez sieć agentów sprzedają organizatorzy, a do nich podróże.tv nie należą. Odpowiedź 2: ponieważ nie wydajemy kilogramów folderów i katalogów. Komentarz: patrz wyżej. Katalogi wydaje organizator i zaopatruje w nie wszystkich swoich agentów. Odpowiedź 3: bo was lubimy. Komentarz: a my nie lubimy być robieni w konia. Tak, jak nie lubimy żeby wciskano nam, że obniżka ceny o 10 czy 20% jest "zasługą" podróży.tv. To są różnego rodzaju rabaty udzielane przez organizatorów i w takiej samej wysokości są u wszystkich agentów. No - chyba że podróże.tv udzielają dodatkowych rabatów, a to już jest naruszeniem umów agencyjnych. Wszyscy poważni touroperatorzy zabraniają udzielania takich rabatów. Jasne, że jako klienci chcielibyśmy kupować jak najtaniej, ale taka wojna cenowa to podcinanie gałęzi, na której się siedzi. Spektakularne upadki biur, które prześcigały się w dawaniu rabatów (Sun Club Banaszek czy Reisen Service) powinny nas nauczyć, że "tanie mięso psy jedzą". Apeluję do podróży.tv o więcej uczciwości! Temat: USA krytykują Europę za genetycznie modyfikowan... Gość portalu: Yarek napisał(a): > Brawo Europa, Tak trzymac. Niech amerykanie truja sie sami. > ciekawe czy Mr. Bush je te gowno co sprzedaja w amerykanskich > marketach, czy tez ma swoja farme z dobra zywnoscia. > Cheers Yarek Glód i bieda w USA W trakcie gdy rzad USA wydaje miliardy dolarów na prowadzenie wojny z Irakiem, okolo 30 milionów ludzi w Stanach Zjednoczonych cierpi z powodu glodu, w tym 12 milionów to dzieci, mówi Anuradha Mittal, dyrektor Kalifornijskiego Instytutu Polityki Rozwoju i Zywnosci. Oszacowano, ze 33 miliony mieszkanców Stanów Zjednoczonych zyje w biedzie. Najnowsze dane Amerykanskiego Biura Spisu Ludnosci mówia, ze dzieci, samotne matki i starsi ludzie sa w najwiekszym niebezpieczenstwie cierpienia glodu. Proporcja biedy w USA podskoczyla do 11.7% w roku 2003, w porównaniu z 11.3% poprzedniego roku, wsród czarnej ludnosci i mieszkanców pochodzacych z Ameryki Lacinskiej te liczby sa prawie dwukrotnie wyzsze i te dwie grupy etniczne cierpia najwiecej wsród mieszkanców USA z powodu glodu i ubóstwa, biorac pod uwage caloksztalt ludnosci amerykanskiej. Administracja Busha wyda do 400 miliardów US$ w roku 2003 na zbrojenie, a jedynie 16 miliardów US$ na opieke spoleczna, powiedziala Mittal, która przeznaczyla wiele lat na analize globalnych systemów rozprowadzania zywnosci. „To nie jest wojna z samym Irakiem. To jest równiez wojna z biednymi Amerykanami. Oni chca oplacic ta wojne zabierajac pieniadze z opieki zdrowotnej i na wyksztalcenie dzieci”, mówi Mittal. „Stany Zjednoczone nie wywiazuja sie ze swych obowiazków wobec Uniwersalnej Deklaracji Praw Czlowieka. Prawo do wyzywienia, ubrania, wyksztalcenia, opieki zdrowotnej i pracy jest podstawym prawem do zycia. Bieda, choroba i analfabetyzm podkopuja ludzka godnosc równie efektywnie jak wojskowe dyktatury.” zródlo: InterPress Service Temat: Szczecin okiem Warszawiaka ... Gość portalu: Miki napisał(a): > Położenie Szczecina w Polsce jest peryferyjne - daleko wszędzie. Po zniesieniu granic będzie dalej peryferyjne. Blisko macie do Berlina i chyba tylko. Port b. blisko jest do berlina, blisko kopehagi, malmoe i calej scanii (najbogtszy region szwecji), nawet do pragi jest blizej niz do stolicy. no i blisko nad morze. dzieki systemowi autostrad to szybciej mozna do hannoveru czy hamburga dojechac niz do stolicy. wg mnie to z poznania wszedzie jest daleko. > podupada, roboty nie ma, port od lat utrzymuje obroty na tym samym poziomie, ostatnio nawet lekko wzrastaja. w minionym roku zrealizowano 4 spore inwestycje na jego obszarze tak duże miasto opiera swoją egzystencję na jednej > firmie (stocznia) - żadnej dywersyfikacji. ale bzdury! w szczecinie sa 3 stocznie a nie jedna. ale poza portem wieksze zatrudnienie od stoczni daja tez PZM i Komfort. nonstop rosnie zatrudnienie w Sonion Microtronic (juz ponad 1100 osob). pod szczecinem jest tez najwieksza fabryka komputerow w polsce - Compaq/Vobis, warto tez wymienic skolwin, euroafrice, gryf, zalom, drobimex, agryf, textil service, netto, unizeto, orad, epe (3 ostatnie to wszystko IT), firmy logistyczne itd. itp. > Oj kiepsko widzę Wasze perpektywy > rozwoju. Poznań, czy Wrocław grają już w innej lidze. Pozdr. ja raczej kiepsko widze perspektywy rozwoju poznania. daleko nie zajedziecie na montowniach skody i pawilonach wystawowych. to co sie liczy to IT, transport, uslugi oraz biura projektowe, wlasna mysl techniczna, a tej za duzo u was nie widac. podwykonawstwo to sie u was bedzie krecilo dopoki bedziecie mieli tak niskie pensje jak macie. potem furki bedzie sie skrecac na ukrainie. a formula targow w dobie internetu to juz sie dawno przezyla. widzimy to zreszta po tragicznych wynikach finansowych TP. Temat: praca w UE dla przedszkol/pielegniar/opiekunek praca w UE dla przedszkol/pielegniar/opiekunek Instytucje UE oglosily nabor dla przedszkolanek/pielegniarek/opiekunek do swoich zlobkow/przedszkoli/swietlic- dla kandydatow z 10 nowych panstw. Warunkiem jest dobra znajomosc ang/franc/lub niemieckiego. W zalaczeniu tresc ogloszenia, szczegoly na stronie internetowej biura rekrutacji kadr UE europa.eu.int/epso,w dziale contract personel (prawy dolny rog) do 28 lipca Childcare workers /Kindergarten teachers/ Nursery nurses The closing date for application is 28/07/2004 The European Personnel Selection Office (EPSO) is seeking to select individuals to constitute a database of potential contract agents from which to fill vacant posts in the after-school nurseries and nursery centres (for children aged between 4 and 12 years) of the European Union institutions and their offices Requirements: 1. Citizenship of one of the following new member states: Czech Republic, Cyprus, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Malta, Poland, Slovenia and Slovakia 2. Perfect knowledge of one of the following languages: Czech, Estonian, Greek, Latvian, Lithuanian, Hungarian, Maltese, Polish, Slovene, Slovak, as well as a good knowledge of English, French or German Qualifications required: 1. A/ post-secondary education diploma in the field OR B/ secondary education diploma giving access to higher education plus three years’ appropriate professional experience OR C/ the secondary education diploma giving access to higher education may be replaced by a certificate of adequate professional training of not less than three years on condition that there was no similar professional training giving access to higher education at the time it was issued. Interested candidates are invited to apply online by visiting the EPSO web site at the following address: europa.eu.int/epso before the closing date for the call for expression of interest. No hand-written applications or applications sent after the deadline will be considered. The place of work will be Brussels or Luxembourg (services of the European institutions) Temat: PALACE SADDAMA Gość portalu: MACIEJ napisał(a): > Alex cos mi sie widzi,ze ty swoja porazke zyciowa chcesz zwalic na barki > naszego prezydenta. Porazka???? Dalsza czesc postu temu tez zaprzecza. A co do prezydenta, to uwazam ze 280 mln stac na wybor kogos madrzejszego. To kura, ktora duzo gdacze a jaj nie daje. Nieudolna sierota. Wywalic milardy z budzetu to kazdy glupek potrafii.... Slyszalem ze plonie Bush w Australii. Czy to jego rodzina? > Przy 6% bezrobociu jednak 94% chetnych znajduje prace. Co to za rozumowanie "94% chetnych znajduje prace" Tych 94% chetnych nie szuka pracy, bo pracuje....... > Przyznaj szczerze,ze tobie nie chcialo sie szukac. To juz jest slodka tajemnica miedzy mna a Unemployment Service. Robilem tyle ile nakazuje prawo.... ale naiwny nie jestem. Juz wiecej niz rok temu pisalem na forum, ze ta recesja bedzie gleboka.... kto chcial to sluchal, inni niech nie narzekaja... > Poszedles na latwizne i wakacjujesz. Droga otwarta dla kazdego. Ja jestem zadowolony i Bush tez. Tylko tobie cos nie pasuje.... > Ludzie ci zazdroszcza ,bo masz za co. Z toba na czele. Gdy sie ciezko pracowalo to sie ma za co wakacjowac. A ty co robiles w czasie tlusych lat 90-tych. Ja czasem siedzialem w biurze 60 godzin tygodniowo. Tylko najwiekszy boom nie odlozy nic na czas recesji....... > Mozesz Amerykana w Polsce odgrywac i chodzic z przyjecia na przyjecie jak > Dalai Lama. Tak sie dzieje w Warszawce i na wschod od niej, gdzie wiesniak z amerykanskim paszportem poniza "krajowca". Na Slasku ponad 700 tysiecy ma rowniez paszporty niemieckie i tego nie zauwazysz. Rozumiesz, ze nie bede ci wyjasnial czy dla Slazaka jest wazniejszy paszport amerykanski czy niemiecki. Paszport niemiecki to nie tylko obywatelstwo niemieckie ale takze obywatelstwo EU niezaleznie od widzimisie Rydzyka, Gietrycha czy Leppera........ > Mozesz zatrudnic jakas malolate zeby ci sprzatala i gotowala w domu 3 dni w > tygodniu z lodem wlacznie za jednego dolara na godzine. > W pozostale 3 dni ,troche bardziej doswiadczona,a w niedziele ryby albo > spotkania z daleka rodzina itd. Tego ci brak przyjacielu.... Wlasnie otwieram wroclawski WW (Wieczor Wroclawia). Dzisiaj mamy 3 strony z zywym towarem z agencji towarzyskich. Swieze mieso od koloru do wyboru... Mozesz wybrac jeszcze nieopierzonego 18-letniego kurczaka, 25-letniego ciekala do duzych harcow, 30-letnia kure domowa szukajaca przygod, czy tez 50-letni potezny kawal udzca wolowego. Zdarzaja sie tez 70-letnie sztuki, peklowane, ale to raczej tylko dla przyjemnosci studentow cwiczacych w prosektorium... Guten Appetit!!! Temat: wawel servive pytanie Droga ANAKU , miałem zakończyć tą dziwną wymianę i nie polemizować z anonimową osobą i tak też chcę aby pozostało . Pomijam złośliwość i niezbyt skuteczne wybielanie , jakie zostało zaprezentowane i jednocześnie zwracam uwagę , iż każde pisanie nieprawdy jest głupotą , a z tą rzeczową rozmową to PROSZĘ nie przesadzaj (podobała nam się lodówka w zestawieniu z oknami dB) !!! Celem wyjaśnienia nie był zamiar aby przepraszać Ciebie , tylko innych uczestników tego forum za niepotrzebne wtrącenie w dyskusję, ale tak jak pisałem , było to konieczne. Jako przedstawiciel WS jestem do tego zmuszony i w przypadkach kiedy nasi klienci są dezinformowani i mają pretensję do WS o wybiórcze traktowanie, tak się będzie działo , a Pan (pozdrawiam serdecznie) który odwiedził nas i kategorycznie żądał przedstawienia kosztów związanych z aranżacją swego m2 padł ofiarą , jak później się dowiedzieliśmy , dezinformacji która to miała miejsce na tym forum. Na tym etapie nie jesteśmy w stanie rzetelnie skalkulować różnic wynikających z indywidualnych aranżacji ,a należy pamiętać że przed nami : instalacje, drzwi i inne elementy , które mogą podlegać aranżacji , jak również być przez Państwa ograniczane. ,,Podsumowanie,, może nastąpić na koniec inwestycji w zestawieniu typu: było-zostało zrealizowane. Jednocześnie informuje że każdy z Państwa jest informowany o dodatkowej opłacie dla architekta ( 1 000,00zł+vat) i nikt nie był dotychczas wzywany do uiszczenia tej opłaty (oczywiście w przypadku kiedy skorzystał z usług architekta mających na celu indywidualną aranżację ) . Rozumiemy potrzebę istnienia takiego forum , a nawet popieramy!!! Informacje jakie przekazujecie Państwo pomiędzy sobą , jak również ich weryfikacja jest konieczna tak , aby byli Państwo w jak największym stopniu doinformowani i ufali w rzetelność i fachowość Wawel Service. Zapewniam , że każda osoba na każdym etapie i w każdej chwili może kontaktować się z biurem i w miarę możliwości będzie obsłużona , myślę że opinia o WS nie jest budowana od jakiegoś czasu , ale jest , bo była i staramy się aby pozostawała nieskazitelna , dlatego nasza reakcja na Państwa uwagi i postulaty będzie natychmiastowa. Pozdrawiam wszystkich przyszłych mieszkańców budynku przy ul.Sybilli i ufam że niektóre głosy na forum jak miało to miejscy do tej pory , będą traktowane z przymrużeniem oka , a w razie potrzeby WS będzie w stanie rozwiać wszelkie niejasności. G.Zagrabski Temat: Festiwal Boogie Brain 17-18.07.2009 Szczecin Festiwal Boogie Brain 17-18.07.2009 Szczecin Boogie Brain International Music Festival Szczecin 17-18.07.2009 W czasie i przestrzeni będzie podróżował dźwięk i obraz, a za nimi nasza świadomość, uczucia, emocje... Bądźcie gotowi na niezwykłą wyprawę. Jest wiele sposobów pozbawiania człowieka rozumu. Czynienia z niego istoty smutnej i odartej z piękna. Pozbawionej kontaktu z absolutem. Jednym z nich jest permanentne epatowanie szmirą i oddziaływanie na najprostsze ludzkie emocje, tak by pozyskać masowego odbiorcę o utraconej zdolności rozróżniania wartościowych artystycznie propozycji od chałtury. Dyktat kultury masowej trzeba przerwać. To jedno z podstawowych wyzwań ludzi świadomych skali problemu. Świadomych dramatu współczesnej cywilizacji kierowanej ku łatwości bezrefleksyjnych, płytkich, szybkich i łatwych doznań. U podstaw festiwalu leży pragnienie zorganizowania wydarzenia artystycznego wracającego do pierwotnej funkcji muzyki: oddziaływania na świadomość słuchacza w taki sposób, aby jego umysł rozpoczął tajemniczą wędrówkę po wszechświecie. Chcemy, aby festiwal był świętem muzyki w mieście, chcemy, aby dźwięki wydobywające się z festiwalowych głośników niosły ze sobą dobrą wibrację i aby ta wibracja rozlała się na otaczający nas świat. 17.07.2009 PIĄTEK - Teatr Letni (Amfiteatr) START: 20:00 KONIEC: 04:00 sabbia (ros) & j. mazurkiewicz live eastwest rockers robert owens inner city dwellers jazzanova scratch perverts 18.08.2009 SOBOTA - Park Kasprowicza (Pomnik Trzech Orłów) Miejski Piknik Muzyczny START: 13:00 KONIEC: 19:30 handy.tec: skorutec, offpop (live act) soul service (dj burn reynolds) kermit soundsystem (olah & agata) falcon bad karma sobota & dj twister bloco pomerania 18.08.2009 SOBOTA - Teatr Letni (Amfiteatr) START: 20:00 KONIEC: 04:00 robert busha feat. eva navrot tymański yass ensemble prosumer & murat tepeli feat. elif bicer ROY AYERS dj storm & mc rage coki & sgt pokes Gdzie kupisz bilet na festwial Boogie Brain? 1. W biurze festiwalowym Boogie Brain (Szczecin, Deptak Bogusława 48) 2. W jednym z punktów sieci sprzedaży Ticketpro 3. Zamówienie online w serwisie Ticketpro 4. W kasach festiwalowych (w dniach trwania Festiwalu) Ile kosztują bilety? KARNET DWUDNIOWY: 50 PLN (do 16 czerwca 2009) 60 PLN (do 16 lipca 2009) 70 PLN (w dniu Festiwalu) BILET JEDNODNIOWY: 30 PLN (do 16 czerwca 2009) 40 PLN (do 16 lipca 2009) 50 PLN (w dniu Festiwalu) WIĘCEJ INFORMACJI NA HTTP://BOOGIEBRAINFESTIVAL.PL., Temat: Instytucje UE rekrutuja polskie przedszkolanki Instytucje UE rekrutuja polskie przedszkolanki Instytucje UE oglosily nabor dla przedszkolanek/pielegniarek/opiekunek do swoich zlobkow/przedszkoli/swietlic- dla kandydatow z 10 nowych panstw. Warunkiem jest dobra znajomosc ang/franc/lub niemieckiego. W zalaczeniu tresc ogloszenia, szczegoly na stronie internetowej biura rekrutacji kadr UE europa.eu.int/epso,w dziale contract personel (prawy dolny rog) do 28 lipca Childcare workers /Kindergarten teachers/ Nursery nurses The closing date for application is 28/07/2004 The European Personnel Selection Office (EPSO) is seeking to select individuals to constitute a database of potential contract agents from which to fill vacant posts in the after-school nurseries and nursery centres (for children aged between 4 and 12 years) of the European Union institutions and their offices Requirements: 1. Citizenship of one of the following new member states: Czech Republic, Cyprus, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Malta, Poland, Slovenia and Slovakia 2. Perfect knowledge of one of the following languages: Czech, Estonian, Greek, Latvian, Lithuanian, Hungarian, Maltese, Polish, Slovene, Slovak, as well as a good knowledge of English, French or German Qualifications required: 1. A/ post-secondary education diploma in the field OR B/ secondary education diploma giving access to higher education plus three years’ appropriate professional experience OR C/ the secondary education diploma giving access to higher education may be replaced by a certificate of adequate professional training of not less than three years on condition that there was no similar professional training giving access to higher education at the time it was issued. Interested candidates are invited to apply online by visiting the EPSO web site at the following address: europa.eu.int/epso before the closing date for the call for expression of interest. No hand-written applications or applications sent after the deadline will be considered. The place of work will be Brussels or Luxembourg (services of the European institutions) Temat: Fes Fes Boogie Brain International Music Festival Szczecin 17-18.07.2009 W czasie i przestrzeni będzie podróżował dźwięk i obraz, a za nimi nasza świadomość, uczucia, emocje... Bądźcie gotowi na niezwykłą wyprawę. Jest wiele sposobów pozbawiania człowieka rozumu. Czynienia z niego istoty smutnej i odartej z piękna. Pozbawionej kontaktu z absolutem. Jednym z nich jest permanentne epatowanie szmirą i oddziaływanie na najprostsze ludzkie emocje, tak by pozyskać masowego odbiorcę o utraconej zdolności rozróżniania wartościowych artystycznie propozycji od chałtury. Dyktat kultury masowej trzeba przerwać. To jedno z podstawowych wyzwań ludzi świadomych skali problemu. Świadomych dramatu współczesnej cywilizacji kierowanej ku łatwości bezrefleksyjnych, płytkich, szybkich i łatwych doznań. U podstaw festiwalu leży pragnienie zorganizowania wydarzenia artystycznego wracającego do pierwotnej funkcji muzyki: oddziaływania na świadomość słuchacza w taki sposób, aby jego umysł rozpoczął tajemniczą wędrówkę po wszechświecie. Chcemy, aby festiwal był świętem muzyki w mieście, chcemy, aby dźwięki wydobywające się z festiwalowych głośników niosły ze sobą dobrą wibrację i aby ta wibracja rozlała się na otaczający nas świat. 17.07.2009 PIĄTEK - Teatr Letni (Amfiteatr) START: 20:00 KONIEC: 04:00 sabbia (ros) & j. mazurkiewicz live eastwest rockers robert owens inner city dwellers] jazzanova scratch perverts 18.08.2009 SOBOTA - Park Kasprowicza (Pomnik Trzech Orłów) Miejski Piknik Muzyczny START: 13:00 KONIEC: 19:30 handy.tec: skorutec, offpop (live act) soul service (dj burn reynolds) kermit soundsystem (olah & agata) falcon[ bad karma sobota & dj twister bloco pomerania 18.08.2009 SOBOTA - Teatr Letni (Amfiteatr) START: 20:00 KONIEC: 04:00 robert busha feat. eva navrot tymański yass ensemble prosumer & murat tepeli feat. elif bicer ROY AYERS dj storm & mc rage coki & sgt pokes Gdzie kupisz bilet na festwial Boogie Brain? 1. W biurze festiwalowym Boogie Brain (Szczecin, Deptak Bogusława 48) 2. W jednym z punktów sieci sprzedaży Ticketpro 3. Zamówienie online w serwisie Ticketpro 4. W kasach festiwalowych (w dniach trwania Festiwalu) Ile kosztują bilety? KARNET DWUDNIOWY: 50 PLN (do 16 czerwca 2009) 60 PLN (do 16 lipca 2009) 70 PLN (w dniu Festiwalu) BILET JEDNODNIOWY: 30 PLN (do 16 czerwca 2009) 40 PLN (do 16 lipca 2009) 50 PLN (w dniu Festiwalu) WIĘCEJ INFORMACJI NA HTTP://BOOGIEBRAINFESTIVAL.PL. Temat: AmRest na giełdę AmRest na giełdę W Pulsie Biznesu [www.pb.pl] znalazłem dzisiaj taki news o AmRest (lokalizacja: Wrocław) :) ********POCZĄTEK CYTATU*********** Holenderski AmRest chce zadebiutować na GPW w październiku 21:27, 07 maja 2004, PB.Net PAP: Holenderski AmRest Holdings, właściciel spółek operacyjnych, które zarządzają Pizza Hut i KFC w Polsce i w Czechach, planuje zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w październiku - poinformował wiceprezes AmRestu Tomasz Suchowierski. "Zdecydowaliśmy, że na parkiet trafi spółka holenderska, mamy sygnały z KPWiG, że nie będzie problemów z debiutem zagranicznej spółki na giełdzie" - powiedział Suchowierski. "Po konsultacjach z bankami inwestycyjnymi, jak również z przedstawicielami giełdy i KPWiG doszliśmy do wniosku, że tak będzie najlepiej, tym bardziej że planowaliśmy wprowadzić na giełdę zarówno spółkę czeską, jak i polską" - dodał. W lutym Suchowierski zapowiedział, że debiut na warszawskim parkiecie możliwy będzie jesienią. Obecnie poinformował, że po wybraniu biura maklerskiego giełdowe plany są już bardziej skonkretyzowane i holenderska spółka chce zadebiutować w październiku. "Właśnie wybraliśmy spółkę oferującą, bank inwestycyjny i firmę prawną, która będzie nam doradzać przy tej operacji" - powiedział Suchowierski. "Podtrzymujemy plan zadebiutowania jesienią. Chcemy, by odbyło się to w październiku" - dodał. AmRest chce z rynku pozyskać około 40 mln USD. Według wcześniejszych informacji, środki ze sprzedaży akcji spółka chce przeznaczyć na przyspieszenie rozwoju restauracji KFC i Pizza Hut. AmRest Holdings jest właścicielem polskiej spółki AmRest Sp. z o.o. oraz czeskiej AmRest AS. Połowa udziałów w spółce holenderskiej należy do YUM! Brands (dawniej Tricon Restaurants International) - spółki z USA, jednego z największych koncernów restauracyjnych na świecie. Reszta udziałów w AmRest Holdings jest natomiast w rękach inwestorów indywidualnych. Sprzedaż grupy AmRest w 2003 roku wzrosła do 433 mln zł z 413 mln zł w 2002 roku. AmRest Holdings zarządza w Polsce i w Czechach 140 restauracjami. Polski AmRest powstał z połączenia w 1999 roku dwóch firm Tricon Restaurants Poland i American Restaurants Services Sp. z o.o. Pierwsza restauracja Pizza Hut w Polsce powstała w 1992 roku. Źródło: » Polska Agencja Prasowa SA Sebastian Karbarczyk seb/ dan/ pwd/akl/ ********KONIEC CYTATU********* Temat: Coral Beach Resort - Hurgada (****) Coral Beach Resort - Hurgada 13.09-27.09.07 Hotel w pełni potwierdził dobrą opinię, którą cieszy się na forum. Jest ogromny, czysty i ładnie zagospodarowany. Ma drobne mankamenty, które jednak nie zakłócają wypoczynku. Jeśli chodzi o szczegóły: PLAZA: ogromna, piaszczysta, ale nie jest to drobny "bałtycki" piasek. Plaża raczej czysta, obsługa rano sprzątała to, co wyrzuciło morze (np. reklamówki, butelki itp.), z tym, że to, co zostało wyrzucone na ląd po porannym sprzątaniu musiało poczekać na dzień następny. Długośc plaży miała swoje zalety (jak dla mnie - pozwalała oddalić się od animacji , ale też i wady - np. konieczność dłuuugiej wyprawy po kubeczek pepsi . Można by się też doczepić do standardu plażowej toalety. Pomost jest. POKOJE: duże i czyste. Nie mam zastrzeżeń. Nasz pokój miał numer 3206 i jego położenie było dość korzystne. OBSŁUGA: generalnie dość uprzejma (ale do serdeczności jej daleko). Wyjątek stanowiła obsługa baru przy recepcji, która zamawianie drinków bez alkoholu traktowała jak osobistą obrazę . Dawanie napiwków nie wpływało w żaden sposób na jakość obsługi. Sprawność personelu wzbudziła nasze wątpliwości, kiedy trzykrotnie zgłaszaliśmy zacinający się zamek w drzwiach wejściowych, a nikt się tym nie zainteresował przez dwa tygodnie. Gwoli sprawiedliwości dodać należy, że awaria klimatyzacji usunięta została od ręki. Mam wrażenie, że turyści włoscy traktowani byli nieco cieplej. KLIENTELA: Włosi, Rosjanie, śladowe ilości Czechów i Polaków. Rosjanie raczej spokojni i kulturalni. JEDZENIE: dużo, ładnie podane, dość urozmaicone. Daje się dostrzec syndrom przetwarzania typu: dziś vermicelli, jutro vermicelii salad, a pojutrze vermicelli soup . Podawane są danie włoskie bądź stylizowane na włoskie. Pojęcie kucharza o kuchni europejskiej jest jednak nie do końca adekwatne, przykład: podawana namiętnie gotowana marchewka z kokosem . ANIMACJE: o dziennych nie mam pojęcia, bo unikałam ich jak ognia,a wieczorne "show" raczej skromne. PONADTO: do Hurghady nie warto jechać hotelową taksówką (z taxi service w holu), bo jest to jakiś trzy razy droższe niż taksówka złapana po prostu na ulicy. Warto IMHO korzystać ze sklepów hotelowych - ceny są tam b.przyzwoite, a obsługa zna angielski, nie krzyczy i nie usiłuje Cię rozerwać na strzępy , tak jak ma to miejsce w Hurghadzie . Korzystałam z biura Scan Holiday, którego usługi z czystym sumieniem polecam. W razie pytań podaję maila: brehia(małpa)interia.pl Temat: Watykan 10 min euro w plecy Watykan 10 min euro w plecy Budżet Stolicy Apostolskiej za rok 2003 zamknął się deficytem w wysokości 9,5 miliona euro, czyli był o jedną trzecią mniejszy niż w 2002. Informuje o tym komunikat, ogłoszony 7 lipca w Watykanie po 38. posiedzeniu Rady Kardynałów ds. Badania Problemów Organizacyjnych i Gospodarczych Stolicy Świętej. Obradowała ona pod przewodnictwem kardynał sekretarz stanu Angelo Sodano. W dokumencie przypomniano, że wydatki związane są z działalnością Sekretariatu Stanu, 9 kongregacji, 3 trybunałów, 11 papieskich rad, Kamery Apostolskiej, Zarządu Dóbr Stolicy Apostolskiej (nieruchomości), Prefektury Spraw Gospodarczych Stolicy Apostolskiej (inwestycje, obligacje itp.), Biura Uroczystości Liturgicznych Ojca Świętego, służby informacyjnej Vatican Information Service, Centralnego Urzędu Statystyki Kościoła, 5 papieskich komisji i komitetów, 9 instytucji związanych ze Stolicą Apostolską, Synodu Biskupów i 6 Akademii Papieskich. Z tego samego budżetu utrzymywane są także nuncjatury apostolskie i inne placówki dyplomatyczne (w liczbie 118). W Kurii Rzymskiej pracuje obecnie chwili 2674 osób, w tym 755 duchownych, 344 osób zakonnych i 1575 świeckich). Jest także około tysiąca emerytów, pobierających świadczenia kurialne. Budżet Państwa Miasta Watykańskiego za rok ubiegły zamknął się deficytem w wysokości 8,8 mln euro (o 45% mniejszym niż w roku 2002). Komunikat wyjaśnia, że powodem tego były m.in. nadzwyczajne prace remontowe przy budynkach na terenie Watykanu, a także wpłacenie 10,5 mln euro na konto Radia Watykańskiego (co, jak podkreślono, pokrywa tylko w połowie niedobory papieskiej rozgłośni). Państwo Miasta Watykańskiego zatrudnia 1534 osób. Sytuacja Radia Watykańskiego była przedmiotem dyskusji Rady Kardynałów, nie podano jednak do wiadomości wniosków, jakie wyciągnięto. Na zakończenie wspomniano o tzw. obolu świętego Piotra (świętopietrzu), czyli funduszu przeznaczonym na działalność charytatywną Ojca Świętego. W ubiegłym roku uzyskano z tego tytułu 55,8 mln dolarów, czyli o 5,7% więcej niż rok wcześniej. [KAi] Temat: JUŻ 500000 GODZIN EKSPLOATACJI SILNIKÓW CF6 - 80C2 JUŻ 500000 GODZIN EKSPLOATACJI SILNIKÓW CF6 - 80C2 Dnia 13 maja 2004 roku w Warszawie, Polskie Linie Lotnicze LOT wraz z GE Aircraft Engines świętowały osiągnięcie 500 000 godzin pracy w powietrzu silników CF6-80C2 w samolotach Boeing 767, eksploatowanych przez polskiego flagowego przewoźnika. W 1988 LOT stał się pierwszym poważnym klientem GE w Europie Wschodniej z chwilą zakupu przez polskiego przewoźnika pierwszego egzemplarza samolotu amerykańskiej produkcji Boeing 767, o zwiększonym zasięgu z zamontowanym silnikiem CF6-80C2. Wyboru silnika dokonał zespół specjalistów z LOT-u i z Wojskowej Akademii Technicznej po wnikliwych analizach porównawczych oferowanych na rynku silników. Wybrano silnik General Electric typu CF6-80C2 w wersji B4 dla samolotu B767-200ER i w wersji B6 dla samolotu B767-300ER. Pierwszy samolot B767 z silnikami CF6-80C2B4 LOT wprowadził do eksploatacji pod koniec kwietnia 1989 roku a kolejny już w maju tego samego roku. W 1990 roku w silniki CF6-80C2B6 został wyposażony pierwszy dla LOTu samolot B767 serii 300. Kolejne dwa samoloty wprowadzono na siatkę połączeń LOTu w połowie lat 90-tych i narodowy przewoźnik posiada obecnie w swojej flocie 5 egzemplarzy samolotów dalekiego zasięgu, w tym dwa B 767 - 200 ER i trzy B767 - 300 ER, obsługujące połączenia do i z USA. Silnik CF6- 80C2 produkcji General Electric od momentu wejścia do eksploatacji w 1985 r. w świecie, zanotował na swoim koncie 100 milionów godzin w powietrzu. Przez ponad 30 lat rodzina silników CF6 produkcji GE znajduje się w gronie najbardziej niezawodnych i najlepiej sprzedających się silników przeznaczonych dla samolotów pasażerskich. Są zamontowane w ponad 10 modelach samolotów szerokokadłubowych. Silnik ten "przebywał" w powietrzu więcej godzin niż jakikolwiek silnik z rodziny silników turbowentylatorowych. W roku 1999 GE I LOT stworzyły przedsiębiorstwo obsługi i remontu silników na zasadzie joint venture - Central European Engine Services z siedzibą na lotnisku w Warszawie. Warsztaty początkowo obsługiwały silniki CFM56-3 eksploatowane przez flotę LOT-u, a produkowane przez CFM International. Dzisiaj zakład ten obsługuje zarówno silniki CFM56-3 jak też CF34-8 i CF6- 80C2 oraz PW-124 i AE 3007. GE Aircraft Engines (GEAE, która jest częścią GE Transportation of General Electric Company) jest jednym z wiodących na świecie producentów silników odrzutowych dla lotnictwa cywilnego i samolotów. Źródło: Biuro Prasowe LOT Temat: praca w UE dla polskich przedszkolanek/opiekunek praca w UE dla polskich przedszkolanek/opiekunek Instytucje UE oglosily nabor dla przedszkolanek/pielegniarek/opiekunek do swoich zlobkow/przedszkoli/swietlic- dla kandydatow z 10 nowych panstw. Warunkiem jest dobra znajomosc ang/franc/lub niemieckiego. W zalaczeniu tresc ogloszenia, szczegoly na stronie internetowej biura rekrutacji kadr UE europa.eu.int/epso,w dziale contract personel (prawy dolny rog) do 28 lipca Childcare workers /Kindergarten teachers/ Nursery nurses The closing date for application is 28/07/2004 The European Personnel Selection Office (EPSO) is seeking to select individuals to constitute a database of potential contract agents from which to fill vacant posts in the after-school nurseries and nursery centres (for children aged between 4 and 12 years) of the European Union institutions and their offices Requirements: 1. Citizenship of one of the following new member states: Czech Republic, Cyprus, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Malta, Poland, Slovenia and Slovakia 2. Perfect knowledge of one of the following languages: Czech, Estonian, Greek, Latvian, Lithuanian, Hungarian, Maltese, Polish, Slovene, Slovak, as well as a good knowledge of English, French or German Qualifications required: 1. A/ post-secondary education diploma in the field OR B/ secondary education diploma giving access to higher education plus three years’ appropriate professional experience OR C/ the secondary education diploma giving access to higher education may be replaced by a certificate of adequate professional training of not less than three years on condition that there was no similar professional training giving access to higher education at the time it was issued. Interested candidates are invited to apply online by visiting the EPSO web site at the following address: europa.eu.int/epso before the closing date for the call for expression of interest. No hand-written applications or applications sent after the deadline will be considered. The place of work will be Brussels or Luxembourg (services of the European institutions) Temat: ostatni gasza swiatla... a polacy niech nadal sobie ZUS i NFZ utrzymuja.... IGA Consulting poszukuje lekarzy ze znajomością podstaw jęz. niemieckiego zainteresowanych podjęciem pracy na terenie Niemiec. Oferta dotyczy wszystkich specjalności ze szczególną uwagą na : -anstezjologia -neurologia -chirurgia -interna -psychiatria (dobra znajomość jęz. niem.) Poszukujemy lekarzy specjalistów oraz lekarzy z rozpoczętym przewodem specjalizacji. Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie CV oraz listów motywacyjnych napisanych w jęz. niemieckim z załączoną kopią dyplomu na adres: ul. Duńska 46a/2, 71-795 Szczecin lub e-mail: igita@uoo.univ.szczecin.pl Informacje: tel. 0608-48 48 95 E-mail: igita@uoo.univ.szczecin.pl Telefon: 0608-48 48 95 Do eleganckiej kliniki w Niemczech Zachodnich poszukujemy pilnie lekarzy specjalistow z biegla znajomoscia jezyka niemieckiego w nastepujacych kierunkach: 1. Anestezjologia i intensywna terapia 2. Interna 3. Kardiologia 4. Gastroenterologia 5. Psychiatria Bardzo korzystne warunki zatrudnienia Wszelka nasza pomoc gratis. www.pro-medicus.org E-mail: info@pro-medicus.org Telefon: 00496053619759 Możliwości rozwoju dla lekarzy w Niemczech. Nasze Biuro Doradztwa Personalnego, Executive Services Group, poszukuje doświadczonych lekarzy konkretnych specjalności i lekarzy po stażu do pracy i dalszego wykształcenia w Niemczech. W chwili obecnej reprezentujemy ponad 50 klinik na terenie Niemiec, także w pobliżu granicy polskiej. W klinikach specjalistycznych istnieją dla Państwa duże możliwości dalszego rozwoju zawodowego. Jesteśmy pomocni w znalezieniu mieszkania i zezwoleń na pobyt i pracę w Niemczech. Jeżeli wyślą Państwo do nas e-mailem krótki życiorys w języku niemieckim, a także adres i numer telefonu, natychmiast przedstawimy Państwu istniejęce oferty stanowisk (nie wiąże się to z żadnymi kosztami). Warunek: znajomość języka niemieckiego. Wynagrodzenie: uzależnione od kwalifikacji - stawki niemieckie. Kontakt: ES Group Baden-Baden & Personalberatung e-mail: baden-baden@esgroup.de www: www.esgroup.de Telefon: 0049-7841-2099-60 E-mail: baden-baden@esgroup.de Telefon: 0049-7841-2099-60 Temat: instytucje UE rekrutuja polskie przedszkolanki instytucje UE rekrutuja polskie przedszkolanki Instytucje UE oglosily nabor dla przedszkolanek/pielegniarek/opiekunek do swoich zlobkow/przedszkoli/swietlic- dla kandydatow z 10 nowych panstw. Warunkiem jest dobra znajomosc ang/franc/lub niemieckiego. W zalaczeniu tresc ogloszenia, szczegoly na stronie internetowej biura rekrutacji kadr UE europa.eu.int/epso,w dziale contract personel (prawy dolny rog) do 28 lipca Childcare workers /Kindergarten teachers/ Nursery nurses The closing date for application is 28/07/2004 The European Personnel Selection Office (EPSO) is seeking to select individuals to constitute a database of potential contract agents from which to fill vacant posts in the after-school nurseries and nursery centres (for children aged between 4 and 12 years) of the European Union institutions and their offices Requirements: 1. Citizenship of one of the following new member states: Czech Republic, Cyprus, Estonia, Latvia, Lithuania, Hungary, Malta, Poland, Slovenia and Slovakia 2. Perfect knowledge of one of the following languages: Czech, Estonian, Greek, Latvian, Lithuanian, Hungarian, Maltese, Polish, Slovene, Slovak, as well as a good knowledge of English, French or German Qualifications required: 1. A/ post-secondary education diploma in the field OR B/ secondary education diploma giving access to higher education plus three years’ appropriate professional experience OR C/ the secondary education diploma giving access to higher education may be replaced by a certificate of adequate professional training of not less than three years on condition that there was no similar professional training giving access to higher education at the time it was issued. Interested candidates are invited to apply online by visiting the EPSO web site at the following address: europa.eu.int/epso before the closing date for the call for expression of interest. No hand-written applications or applications sent after the deadline will be considered. The place of work will be Brussels or Luxembourg (services of the European institutions) Temat: czy warto miec karte kredytowa? Gość portalu: mika napisał(a): > nie za dobrze sie znam na tych wszystkich plastikach > i troche boje sie tych procentow > czy ktos mi moze pomoc? Jak sie kontrolujesz i placisz kiedy przyslaja rachunek to nie ma obaw - oplat nie bedzie ani zadnych procentow. Po prostu korzystasz z tego jak z karty platniczej co jest wygodniejsze i bezpieczniejsze niz noszenie gotowki (szczegolnie przy wiekszych zakupach). Jesli masz inne wydatki ktore przejmuja priorytet to zawsze mozesz placic albo minimum wymagane albo dowolna wyzsza sume w zaleznosci jak wyliczysz czy Cie na to stac czy nie. Po prostu rzadzisz tym jak splacasz kredyt i od tego zalezy jak duzo wiecej trzeba bedzie zaplacic. Poza tym wielu rzeczy nie zalatwisz bez karty kredytowej. Przykladowo nie wynajmiesz samochodu w wielu (choc nie wszystkich) wypozyczalniach za granica. Czasem mozna zlozyc depozyt, ale kto chce wplacac gotowke jako zabezpieczenie wynajmu? Dodatkowo wiele kart ma inne uslugi. Przykladowo niektore karty wydane w USA zwracaja czesc pieniedzy (to tak jak nizsze oprocentowanie), pokrywaja koszt ubezpieczenia "AC" przy wynajmie samochodu (samo posiadanie karty a nie trzeba wydawac na ubezpieczenie poza regularna oplata za dzien wynajmu samochodu) oraz wiaza je programy punktowane gdzie uzywajac tychze kart mozesz wypracowac darmowy bilet na samolot na wczasy czy kilka dni w dobrym hotelu po bardzo niskich stawkach albo prawie darmowy koszt polaczen telefonicznych przez miesiac w roku. Jest jeszcze cala fura promocji o ktoych tu nie sposob pisac, ale najwieksza zaleta jest bezpieczenstwo wydawania pieniedzy. Zawsze karte mozesz zablokowac gdzy ja zgubisz. Gdy nie udzielono Ci w pelni uslugi lub sprzedawca Cie oszukal zawsze mozesz otworzyc "dyspute" z nim blokujac platnosc z karty. W ten sposob bronisz siebie i kontrolujesz jakosc uslug. Jak zaplacisz gotowka to zwykle ona "przepada" jesli uslugodawca okaze sie malo solidny i bezczelny. No chyba ze w Polsce zaczely sprawnie dzialac jakies biura publiczne w ktorych zlozenie skargi moze przyblokowac biznes lub spowodowac wszczecie dochodzenia publicznego bez potrzeby finansowania go przez Ciebie (tak jest w USA i kazdy rozsadny boi sie "Board of Public Services/Utilities oraz Federal Trade Commission). Pozdrawiam Temat: We Wrocławiu powstanie 160tys.m.kw. nowych biur We Wrocławiu powstanie 160tys.m.kw. nowych biur Czekają na chętnych We Wrocławiu powstanie kolejnych 160 tys. metrów kwadratowych nowych biur Około jednej trzeciej powierzchni biurowej we Wrocławiu z braku chętnych do wynajęcia stoi puste. Jednocześnie specjaliści twierdzą, że niebawem rozpocznie się dobry czas na budowanie nowych obiektów. Rozpocząć inwestycję dobrze już teraz, aby jej zakończenie zbiegło się z przewidywanym ożywieniem gospodarczym i wzrostem popytu na nowe biura. Biura, które dziś stoją puste, prawdopodobnie nie doczekają się najemców. - Większość pustych powierzchni znajduje się w starych, nieatrakcyjnych budynkach, nieadekwatnych do oczekiwań najemców. Biura w nowoczesnych budynkach są w większości wynajęte - twierdzi Jerzy Hendrich, dyrektor Commercial Property Services. Popyt na nowoczesność... Do wynajmowania biur w starych budynkach zniechęca m.in. brak miejsc parkingowych dla pracowników i klientów, niski standard, wysokie koszty eksploatacji, zły dojazd. - Właściciele takich obiektów powinni się zastanowić, co dalej zrobić, bo w wielu przypadkach niemożliwe jest stworzenie miejsc parkingowych czy dogodniejszego dojazdu. Może należy zmienić przeznaczenie, bo nie sądzę, aby pojawili się chętni na wynajem - dodaje Jerzy Hendrich. Jakie więc powinny być budynki, aby firmy chętnie je wynajmowały? - Nowoczesne obiekty powinny być energooszczędne. Koszt budynku to nie tylko koszt jego wybudowania, ale też koszty eksploatacji. Jeśli jest drogi w utrzymaniu, to płacą za to w czynszu najemcy - mówi architekt Kazimierz Śródka, prezes Archicom Studio. Pracodawcy i jednocześnie najemcy nie powinni oszczędzać na wyglądzie i wyposażeniu wnętrz, gdyż pracownicy przebywający w dobrych warunkach mają lepsze samopoczucie i efektywniej pracują. A efektywni pracownicy to zysk dla firmy. ... i ładne wnętrza Ważne jest także, aby wnętrza dały się łatwo aranżować. Wynajmującemu oszczędzi to kosztów przy wprowadzaniu się i podczas ewentualnych zmian. - Do Polski przyszła moda na otwarte przestrzenie. Takie rozwiązanie ma swoje wady i dlatego na zachodzie rezygnuje się z niego na rzecz umieszczania w jednym pomieszczeniu małych zespołów tematycznych - mówi Kazimierz Śródka. - Kompromisem jest duże pomieszczenie podzielone przeszklonymi przegrodami. - Gdy firma się rozwija, reorganizuje, nie trzeba robić kosztownego remontu - dodaje Anna Mazur-Dulemba z firmy AMD-Zarządca Nieruchomości. Warto zapłacić za prestiż Zdaniem Mazur-Dulemby, najemcy powinni kierować się także prestiżem. Ważne jest, aby główny hol, portiernia miały klasę. Firma powinna mieć też możliwość wyeksponowania swojego logo. Przy tym wszystkim, szczególnie w obecnej sytuacji ekonomicznej, ważne są koszty. Aby jak najmniej płacić, to w budynku powierzchnie wspólne - klatki schodowe, korytarze, toalety, nie powinny zajmować zbyt wiele powierzchni - koszty ich ogrzewania, sprzątania pokrywają przecież najemcy. O decyzji powinien przesądzić korzystny stosunek jakości oferty do kosztów. - Jeśli się racjonalnie zaprojektuje biuro, firma może się zmieścić w pomieszczeniu o 20 procent mniejszym, a więc o tyle zmniejszyć koszty funkcjonowania - radzi Anna Mazur-Dulemba. Temat: Imigracja USA - Od 1 marca INS przestaje istnieć Imigracja USA - Od 1 marca INS przestaje istnieć Imigracja - Od 1 marca Immigration and Naturalization Service przestaje istnieć Stało się. Po długich debatach rząd doszedł do wniosku, że INS nie jest w stanie pełnić swoich funkcji i trzeba ją podzielić na trzy odrębne urzędy. Agencja, która istniała od 69 lat kończy żywot w piątek, ostatni dzień lutego. Rząd zapewnia, że zmiany nie odbiją się niekorzystne na imigrantach i wszystkie rozpoczęte sprawy będą załatwiane dalej. Żegnaj INS, witaj Bureau of Citizenship and Immigration Services (Biuro ds. Obywatelstwa i Imigracji), Bureau of Immigration and Customs Enforcement (Biuro ds. Imigracji i Prawa Celnego) oraz Bureau of Customs and Border Protection (Biuro Celne i Ochrony Granic). Te trzy instytucje zastąpią dawną INS pod wspólnym zarządem Homeland Security Department (Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego). Co to oznacza? INS podała do wiadomości, że * nowe biura będą w tych samych siedzibach co stare * załatwianie spraw i składanie podań nadal odbywa się w tym samym trybie * wszystkie formularze i dokumenty wydane przez INS zachowują ważność * dodatkowe informacje: www. immigration. gov lub pod telefonem 1-800-767-1833 Od nowa po staremu Prawnicy imigracyjni obawiają się, że zmiany spowodują jeszcze większe opóźnienia i natłok spraw. Margie McHugh z nowojorskiej Immigration Coalition (Koalicja Imigrantów) uważa, że rząd ma teraz inne priorytety. - Przede wszystkim chcą przeprowadzić rejestrację muzułmanów i Arabów, podania od innych imigrantów zeszły na dalszy plan - powiedziała McHugh. Prawnik z New Jersey, Mark Thorn, reprezentujący INS uspokaja. - Dla zwykłych interesantów nic się nie zmieni. Ktoś, kto przyjdzie do nowego biura w poniedziałek 3 marca załatwi wszystko tak samo jak w piątek 28 lutego. Dlaczego teraz? Krytyka INS narasta od lat. Imigracja z lat 90-tych jest najwyższa od 100 lat. Nigdy jeszcze w USA nie było tak wielu nielegalnych imigrantów jak teraz. Ostatnia amnestia miała miejsce w 1986. Wprowadził ją Ronald Reagan. Objęła trzy miliony osób i miała raz na zawsze rozwiązać ten problem. 15 lat po "rozwiązaniu problemu Ňna amnestię liczy trzy lub cztery razy więcej imigrantów. Oczekiwanie na nadanie obywatelstwa, przyznanie zielonej karty czy załatwienie najprostszej sprawy w INS trwa w nieskończoność. Wzrasta liczba podań, rosną kolejki, gołym okiem widać, że urząd stał się niewydolny i nie jest w stanie ani świadczyć usług imigracyjnych ani egzekwować prawa. Nie pomagało zatrudnianie nowych pracowników (ich liczba podwoiła się od 1992 do 2002). Słabość i niewydolność INS unaoczniła się jeszcze bardziej po ataku terrorystów. Wielu z nich przebywało w USA z wizami studenckimi, kilku było nielegalnie i INS nie miał żadnej możliwości ujęcia ich i przeciwdziałania atakom. Kompromitacja z przyznaniem pośmiertnych wiz studenckich dla terrorystów była gwoździem do trumny INS. Choć o konieczności zmian mówiło się już od dawna, władze uznały, że czas na ich przeprowadzenie nastał teraz. Temat: USA Biuro Imigracyjne ostrzega przed oszustami. USA Biuro Imigracyjne ostrzega przed oszustami. USA Biuro Imigracyjne ostrzega przed oszustami. ============================================== Rev. March 7, 2003 BCIS Warns of Impostor Websites The BCIS reminds the public that only Websites ending with the ".gov" suffix are official government Websites. The Web address of the official BCIS Website is www.immigration.gov, www.bcis.gov. Many other non-governmental Websites (e.g., using the suffixes ".com," ".org" or ".net") provide legitimate and useful immigration-related information and services. Regardless of the content of other Websites, BCIS does not endorse, recommend or sponsor any information or material posted at any other Website besides this one. Furthermore, a few other Websites may try to mislead customers and members of the public into thinking they are official BCIS Websites. These Websites may attempt to charge you for services (such as for BCIS forms and information on immigration procedures) that are otherwise free on the BCIS or another government Website or for services that you do not receive. They also do not have access to official online immigration job application information or to official immigration job listings on USAJOBS.GOV, so be wary of sending any personal or biographical information that might be used for identity fraud/theft to these websites. If you have doubts or concerns about a Website with immigration-related information or material, please let us know immediately via Feedback. If you wish to report unsolicited commercial e-mail (spam), or Internet fraud, please see the Department of Justice contact page, or go to the Internet Fraud Complaint Center, to file a complaint. A Word About BCIS Forms Online We are happy to offer the most up-to-date versions of all official public use forms for free on our Website. Some of these forms are even fillable online (you must use the freely-available Adobe Acrobat Reader 5 or better for these). Please note that many non-BCIS Websites also offer Immigration forms. Some will allow you to download them for free, and others charge a fee. Regardless, as stated above, none of these Websites is in any way affiliated with nor endorsed by the BCIS. Indeed, some of these sites may not have the latest official versions of our forms. In some circumstances, they provide access only to older editions of our forms. You should note that use of older (and possibly withdrawn) editions of our forms may result in your application or petition being denied or delayed. Please further note that some non-BCIS immigration Websites link directly to immigration forms, without going through the Forms Entry Page (FEP). This may seem like a convenience, but it may lead you to miss important information on the FEP that could lead to the return of your form or delay in your processing. Forms Entry Pages Contain Important Information When the BCIS benefits and their related requirements change, our forms must be revised to reflect those changes. These revisions take time. While these changes are underway (but not yet reflected on the form or form's instructions) the Forms Entry Page (FEP) for that form provides up-to-date correct information. So, to ensure that you complete your application correctly, you should carefully read any notices, warnings, or explanations on the FEP (especially under the section entitled "Special Instructions") before you print (or download) the form, fill it out and send it to the BCIS. Changes and Updates to Our Forms Are Reported on What's New Changes made to immigration forms are always noted under What's New in Forms. Special instructions and important clarifying information are reflected on the Forms Entry Page (FEP) for that form. Last Modified 04/09/2003 Temat: Amnestia imigracyjna? Nope. Amnestia imigracyjna? Nope. "Spotkanie imigracyjne na Greenpoincie - O amnestii i "zielonej karcie": Nie ma co liczyc na amnestie dla imigrantow, jedynie czesciowa i ograniczona legalizacje, a okres wyczekiwania na "zielona karte" dla np. syna obywatela USA wynosi ponad szesc lat takie i podobne kwestie poruszano na srodowym spotkaniu imigracyjnym na Greenpoincie. Spotkanie, ktore odbylo sie w Brooklyn Public Library na Greenpoincie, zorganizowala Krystyna Myssura z Biura Obywatelskiego gubernatora Patakiego. Przybylo na nie ponad 50 osob, glownie polscy imigranci. "W Kongresie USA sa podejmowane proby zalegalizowania niektorych imigrantow, ale w obecnych warunkach o amnestii nie ma co marzyc" powiedziala Karen Anderson z New York Immigration Coalition, glowny gosc spotkania, ktorej slowa byly tlumaczone na polski przez Myssure. Slowo "amnestia" wzbudzilo wielkie zainteresowanie zebranych po tym, jak jeden z jej uczestnikow powiedzial, ze to byloby "najlepsze" rozwiazanie wszystkich problemow imigracyjnych w Ameryce. Mowiac o akcji legislacyjnej w Kongresie USA Anderson miala na mysli przede wszystkim ustawe o nazwie Dream Act. Na jej postawie dzieci nielegalnych imigrantow moglyby starac sie o "zielona karte". Wiekszosc z nich po skonczeniu szkoly sredniej czy college'u nie ma szans na znalezienie legalnej pracy. Nie wiadomo jednak, kiedy zostanie ona poddana pod glosowanie. Inne proby poprawienia losu imigrantow w Kongresie USA sa w poczatkowej fazie i uplynie duzo czasu, zanim ujrza swiatlo dzienne. "Okres wyczekiwania na 'zielona karte' np. dla syna obywatela USA wynosi obecnie w Nowym Jorku ponad 6 lat" tlumaczyla Myssura zebranym w greenpoinckiej bibliotece. Polowe tego okresu spedza sie na czekaniu przez srednio 38 miesiecy na tzw. wize imigrancka, dalsze trzy lata na "zielona karte". Jesli doliczyc do tego okres dodatkowego (przynajmniej piec lat) oczekiwania na obywatelstwo, jasnym sie staje, jak rozpaczliwe staje sie zycie imigranta, nawet tego, ktory ma bliskich krewnych w kraju. Powodem tak dlugich kolejek jest brak personelu w biurze imigracyjnym BCIS (Bureau of Citizenship & Immigration Services), dawnej INS. Braki te sa rezultatem przesuniecia wielu pracownikow imigracyjnych z dzialu zalatwiania kwestionariuszy imigracyjnych do dzialu bezpieczenstwa. Zamiast wiec rozpatrywac podania, pracownicy ci zostali zatrudnieni do niezwykle szczegolowego sprawdzania biografii osob starajacych sie o legalizacje statusu. Jak poinformowala Anderson, pracownicy ci musza dokonac wobec kazdej osoby po pobraniu odciskow palcow dziewieciu tzw. security checks. Oznacza to, ze podanie imigranta jest sprawdzane przez FBI i kilka innych agencji rzadowych. Jesli na jednym z tych etapow wladze odkryja nieprawidlowosc (areszt policyjny, drobna kradziez, itp.) proces ulega znacznemu opoznieniu. W przypadku zatajenia czegos na podaniu imigracyjnym osoba moze podlegac nawet deportacji ostrzegala Anderson. Po spotkaniu w greenpoinckiej bibliotece "Nowy Dziennik" dowiedzial sie o przypadkach ludzi, ktorzy starali sie o legalizacje, ale z powodu ukrycia danych o aresztowaniu (jedna osoba ukradla w sklepie krople do oczu, ktos inny probowal wejsc do subwayu bez oplaty) ich podania zostaly wstrzymane i sa ponownie rozpatrywane. Anderson i Myssura omawiali sprawe przyjmowania obywatelstwa. Jego przyjecie niezwykle ulatwia zycie w obecnych czasach podkreslaly obie kobiety. "Jesli osoba, ktora zdala egzamin na obywatelstwo, czeka na zawiadomienie o zlozeniu przysiegi ponad rok, to musi ona zadzwonic lub napisac list do senatora USA lub reprezentujacego ja kongresmana" powiedziala Anderson. Politycy ci pomagaja uzyskac dodatkowe informacje na ten temat i nadac sprawie nowy tok, szczegolnie gdy zalatwienie sprawy uleglo spowolnieniu. Pomocy tej udziela takze Biuro Obywatelskie, ktorego pracownikiem Krystyna Myssura jest od marca 2001 roku. Mowiaca bardzo dobrze po polsku Amerykanka polskiego pochodzenia pomaga w tych i innych sprawach pod numerem telefonu (718) 923-3300. Ci, ktorzy maja komputer, moga pomagac sobie sami za posrednictwem strony internetowej: www.immigration.gov. Jak wazna role spelnia biuro Patakiego i osobiscie Krystyna Myssura, mozna sie bylo przekonac przed i po spotkaniu na Greenpoincie. Przed jego rozpoczeciem jeden z Polakow wreczyl Myssurze kwiaty za otrzymana jakis czas temu pomoc. Po jego zakonczeniu oblegla ja grupa polskich imigrantow z dreczacymi ich pytaniami. "Prosze pani, a co z moim przypadkiem..." dalo sie slyszec z oddali." Temat: Coś czuję, że Łódź ten boom może ominąć... Coś czuję, że Łódź ten boom może ominąć... Czy władze miasta są tego świadome? Czy robią coś w tym kierunku? Skoro wszędzie brakuje w Polsce biur to mamy ogromną szansę by przekonać tych inwestorów do siebie - bo i tak trzeba biura postawić. A jakie są zalety Łodzi to wszyscy wiemy. www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040611/ekonomia/ekonomia_a_6.html Inwestycje zagraniczne 20 nowych dużych projektów Potrzebne biura i działki Inwestycjami w Polsce interesuje się 20 dużych zagranicznych inwestorów. Z nieoficjalnych informacji "Rz" wynika, że znacząca grupa tych firm to przedsiębiorstwa z Azji. - Pracujemy obecnie nad około 20 projektami inwestycyjnymi dużych zagranicznych koncernów, z których połowa powinna rozstrzygnąć się w ciągu kilku miesięcy - poinformował dziennikarzy Andrzej Zdebski, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ). Większość zagranicznych inwestorów wybrała po dwie - trzy lokalizacje, które rozważają jako miejsce swoich inwestycji. Zdebski zaznaczył, że 5-6 projektów to inwestycje produkcyjne o wartości od 200 do 600 mln euro i zatrudnieniu od 500 do 2 tys. pracowników. Kolejne 16 planowanych przedsięwzięć związanych jest z usługami na potrzeby wielkich firm. Chodzi np. o centra księgowości, usługi informatyczne, zarządzanie personelem. Zatrudnienie w nich może znaleźć 12-16 tys. osób. Konkurencją dla Polski są państwa arabskie - Maroko, Algieria, Tunezja. Właśnie tam coraz częściej powstają inwestycje usługowe. Z nieoficjalnych informacji "Rz" wynika, że duża część zainteresowanych Polską firm pochodzi z Azji. W środę japońskie firmy Sumitomo Corporation i Toshiba Plant System & Services Corporation poinformowały, że zbadają możliwości odtworzenia mocy wysłużonej i nierentownej Elektrowni Halemba. Elektrownia należy do Południowego Koncernu Energetycznego (PKE). Japońskie firmy, przy współpracy Energoprojektu Katowice i Kopeksu, wykonają tzw. studium wykonalności odbudowy mocy elektrowni opierając się na japońskich technologiach i urządzeniach. Przedsięwzięcie jest finansowane przez Japan Bank for International Cooperation. Analizy zakończą się w czwartym kwartale 2004 r. Azjatyckich przedsiębiorców nie zraził do naszego kraju fakt, że koreański Hyundai/Kia zdecydował niedawno, że wybuduje swoją fabrykę samochodów na Słowacji, a nie w Polsce. Działka w Kobierzycach pod Wrocławiem, którą oferowaliśmy Koreańczykom, być może zostanie wniesiona do spółki, którą Wrocław chciałby zawiązać z PAIiIZ. Niedawno o takim planie wspominał wiceprezydent Wrocławia Sławomir Najnigier. Zdaniem szefa PAIiIZ największą przeszkodą dla zagranicznych inwestorów, którzy chcieliby świadczyć usługi w Polsce, jest brak odpowiednich powierzchni biurowych. - Dwie firmy są gotowe na wejście do Polski, ale nie ma dla nich oferty biurowej - powiedział prezes Zdebski. W jego ocenie brakuje także uzbrojonych działek o powierzchni 30-120 hektarów z mediami i wyjaśnionymi sprawami własnościowymi dla inwestorów przemysłowych. Temat: -= Zielona Karta (USA), a malzenstwo =- wejzd na travel.state.gov/visa_bulletin.html Sponsorowanie przez rezydenta USA (posiadacza zielonej karty.) To sponsorowanie ma dwie fazy. Pierwsza faza jest zlozenie petycji I-130 w regionalnym biurze imigracyjnym. W przypadku sponsorow zamieszkalych w Chicago jest nim biuro INS w Nebrasce, tzw. Nebraska Service Center. Po zlozeniu biuro imigracyjne rozpatrzy petycje i wyda tzw. approval notice, a wiec przyznanie petycji. Na dokumencie approval notice widniec bedzie data rejestracji tzw. priority date. Date ta jest bardzo wazna poniewaz od niej zalezy kiedy bedzie mozna zlozyc koncowe dokumenty na interview (Adjustment of Status w przypadku malzonkow przebywajacyh w USA lub consular processing w przypadku malzonkow przebywajacych w Polsce.) Niestety w obecnej chwili opoznienie w tej kategorii jest kilkuletnie, co oznacza, ze po otrzymaniu approval notice malzonek musi czekac kilka lat na zlozenie papierow koncowych. Okres ten moze byc przyspieszony jedynie naturalizacja (a wiec przyjeciem obywatelstwa) przez malzonka-sponsora. Wtedy sponsorowanie odbywa sie jak opisalam wyzej. W przypadku sponsorowania przez malzonka rezydenta istniteje jeszcze jeden problem, mianowicie malzonek rezydenta, ktory przebywa w USA nielegalnie musi podlegac sekcji 245(i), aby moc zaplacic kare $1,000 i przyjac zielona karte w USA. Sekcji tej jak wiadomo podlegaja tylko osoby, dla ktorych jakiekolwiek petycje o pobyt staly zlozone zostaly przed 30 kwietnia 2001. Malzonkowie rezydentow USA musza placic kare $1,000 (jesli sie na nia zakwalifikowali) obojetnie czy wjechali tu legalnie czy nie. Jesli wiec nie zlozyli oni petycji przed 30 kwietnia 2001, to beda musieli poczekac az sekcja 245(i) wroci, aby zlozyc dokumenty imigracyjne. Jesli malzonek sponsorujacy naturalizuje sie, to oczywiscie problem dla malzonkow, ktorzy wjechali legalnie jest rozwiazany, bo kara ta im jest wybaczona. Jesli malzonek wjechal jednak nielegalnie, to czekac on bedzie musial na powrot sekcji 245(i). Zaleta sponsorowania malzonka przez rezydenta USA jest fakt, ze sponsorowanie takie pozwala na tzw. derivative beneficiaries. Oznacza to, ze ze z petycji na malzonka moze skorzystac nie tylko malzonek, ale rowniez dziecko ponizej 21 roku zycia. Takie dziecko nie musi byc sponsorowane osobno, poniewaz podlega posrednia pod petycje na malzonka. Sponsorowanie dziecka osobno w takim przypadku jest jednak pozadane ze wzgledu na to, ze jesli sponsor uzyska naturalizacje lub dziecko skonczy 21 lat zanim proces sponsorowania dobiegnie konca, to dziecko straci sponsorowanie. Jesli dziecko ma swoja wlasna petycje zlozona przez rezydenta USA, to petycja taka bedzie kontynuowana jesli dziecko skonczy 21 lat, lub sponsor sie naturalizuje, tylko zmieni sie kategoria sponsorowania. Sponsorowanie przez malzonka zawsze wymaga udowodnienia prawdziwosci malzenstwa, a wiec faktu, ze malzenstwo nie zostalo zawarte wylacznie po to by uzyskac pobyt staly. Prosze wiec nie zapomniec, ze oprocz petycji I-130 i odpowiedniej odplaty, musza Panstwo rowniez wyslac dokumenty wspolnej wlasnosci, wspolne zdjecia itd. Temat: Stało się: w LOT będą płatne posiłki SPROSTOWANIE dla Zazdrosnych lub Burakow Glowa mnie boli jak niekotrzy bzdury pisza Osobiscie pracowalem poltora roku w SkyChefs(Catering), potem pracowalem dla MOT (Ministry Of Transport) Canada jako ATC(Airport Tower Controler) w Gander i Calgary. A teraz pracuje dla AirCanada. Pracowalem w YUL(Montreal),YYZ(Toronto) i teraz w YVR(Vancouver). Popierwsze zacznijmy od tematu AirCanada tez odpoki jest w "bankruptcy protection" tez zaczela sprzedawac poslilki. I Wycofali jusz ten pomysl po jakis 6 miesiacach. Z kilku powodow: -Koszt biletow nie poszedl w dol. Bo taki posilek kosztuje srednio 2-3$CAD(Y- Class)a okolo 10-12$CAD dla J-class -Ludzie nie byli zachwyceni wyborem(niekotrzy mysleli ze bedzie jak w restauracjach) i jakoscia(przeciez lecisz na wysokosci kilku Km wiec trudno o super zarcie, wszystko jest z Kuchenki -F/A Tracily za duzo czasu na pracy "kasjerki" zamiast obslugiwac ludzi. A i tak jak doszly do 60klienta Zabraklo jusz tego co on chcia, itd. A teraz znow powrocilismy do ludzi co sie burza ze F/A pilot, itd. Sa w hotelach 4-5*........Popierwsze kazda praca ma swoje przywileje. Kierowca autobusu jezdzi za darmo(rodzina tez), Tramwaje, pociagi, itd. Kadza praca ma swoje +/-.....Kto jaka prace se wybral to jusz jego sprawa. Teraz temat "Pakowania" jusz kraza o tym legendy. Przez maly procent ludzi cala firma dostaje zla opinie. Tak zawsze bylo i bedzie na swiecie Niezaleznie od firmy. Pracujesz w biurze kozystasz z Internetu jak niepowinnienes. Robisz kserokopie dokumentow za darmo. Lub poprostu wynosisz se Papier do drukarki do domu, flamastry itd. W kazdej pracy mozna znalesc przyklad. Mechanik np. zmieni se olej a tobie podwyszy cene troche aby nadrobic straty. Jestes Travel Agent dostajesz zniszki na Hotele, wypozyczalnie aut, FAM Tour za DARMO!!!! Wow czemu nie chcecie TravelAgent zostac. Bo czasami nie da sie klientow znalesc. Niektorzy sa idioci(Czemu jak wylatuje z Warszay o 13:30 to laduje w Toronto 17:00? Lot trwa tylko 3:30godziny?), itd. Czy ja bym zabral se jakis smierdzacy koc ktory jusz mialo 100pax wczesniej. Nie ale moze ktos inny to zrobi. Ja np. nie jestem F/A ale mam bilety tansze. Jusz widze jak wszyscy mowia ze przez takich jak ja bilety sa drogie. Nie moj drogi. KAZDA Linnia lotnicza ma takie przywileje. Czy to bedzie "regularna" czy "low-cost": EasyJet(przepraszam tekst bedzie po Angielsku): benefits easyJet also offers cabin crew the following benefits: staff travel: Unlimited staff travel on the entire easyJet network is available for cabin crew and one nominated companion after three months service pension: easyJet will pay 5% of a cabin crew members annual basic salary into a fully portable pension scheme holiday: entitlement Cabin crew are entitled to 36 days annual leave, which includes all statutory bank holidays life insurance: A life insurance policy covers easyJet employees for death in service; in which case a payment of twice annual basic salary is made to a previously nominated beneficiary Niektore prace np. nie oferuja ubezpieczenia na zycie itd. Takze prosze sie uspokoic i jak niektorzy sa zazdrosni Zmienicie swoja prace. Pracuj w sklepie niektorze maja zniszki za zarcie(To przez pracownikow sklepow Zarcie jest Drogie?). Walnijcie sie w leb niektorzy i to zdrowo. Temat: Bułgaria - Rawda Bylem w Rawdzie w okresie 30.08-10.09.2008 Hotel Elwira z Tramp Travel inaczej OK Services 1. co do hotelu 3 gwiazdki ale mi sie wydaje ze naciagane (widzialem w rawdzie inne 3 gwiazdkowe hotele i wygladaly na bardziej komfortowe byly baseny i klimatyzacja w pokojach) w Elwirze nie ma basenu ani klimatyzacji W upalne dni w pokojach poludniowych ciezko wytrzymac. Hotel jest jakby dwu czesciowy stara i nowa czesc ale wielkiej roznicy nie ma Ogolnie rzecz biorac jest przyjemnie czysto codziennie pokoje sa sprzatane reczniki wymieniane 2 razy w tygodniu. W pokojach mala lodowka i telewizor z kablowka (VIVA polska), lazienka z prysznicem bardzo fajna no i balkon oczywiscie. Mielismy wliczone sniadanie w cene pobytu moglo byc lepipej ale da sie przezyc nawet w miare smaczne (jajko w roznych postaciach dzem bialy ser jakas wedlina herbata albo kawa). 2. Do morza blisko jakies 100m tylko ze do plazy trzeba bylo podejsc kawalek Sa dwie plaze jedna na lewo w strone Nessebaru a druga na prawo w stone Pomorie. Ta pierwsza jest piaszczysta ale waska i zasmiecona i czesto zdaza sie ze jest na niej bardzo duzo glonow i wodorostow a do tego to w polowie jest palatna (lezaki i parasole po 5 lewa) Oczywiscie da sie kapac w niektorych miejscach Woda bardzo ciepla (26 st C) po sztormie bardzo czysta) takze dla tej czesci plazy bardzo duzy minus Druga czesc plazy bardzo ladna i w miare czysta znajduje sie ona za falochronem jest tam wrak statku dla tej czesci duzy plus mozna tam wypozyczyc rowerek wodny skuter jest wiele atrakcji np: boisko do pilki plazowej Druga plaza w wiekszosci kamienista przez to mniej ludzi ale bardzo romantyczna wiele malych zaroczek. 3. Co do miesciny Typowa nadmorski maly kurort Jest duzo knajp gdzie mozna za male pieniadze dobrze zjesc Polecam bardzo knajpe u Sernba (taka niska drewniana porosnieta winogronem bardzo przytulna mila obsluga) bardzo duzo smacznie i nie dorgo 10-12 lewa na dwie osoby Takze ceny w sklepach zaskakuja dobre winko mozna kupic od 2,50 lewa piwo BECK'S AMSTTEL i Hajneken po 1 lewa owoce bardzo tanie Jedyny minus to to ze nie ma za duzo rozrywek Sa bodajze 2 albo 3 wieksze lokale ale nie da sie tam za bardzo potanczyc no i slynna Hawaii gdzie leja duzo drinkow tylko ze nie czuc tego a kasy mozna zostawic sporo (dla panow polecam kelnerke blondynke bardzo otwarta :) Jest wesole miasteczko dla dzieci, kafejka internetowa (2 lewa za godzine) duzo sklepikow z ciuchami i perfumami (bardzo duzo podrobek D&G Versacze Hugo Boss Armani). 4. Transport tanie bilety do Nessebaru 1 lewa do Slonecznego Brzegu 1,5 lewa Warto zwiedzic Stary Nessebar mala wysepka ale bardzo urokliwa A w Slonecznym Brzegu polecam plaze, glowny deptak i oczywiscie Action Aquapark naprawde warto. 5. Podsumowujac Rawda to miescina dla odpoczynku i relaksu jezeli ktos sie chce naprawde dobrze zabawic to polecam Sloneczny Brzeg 6. No i polecam Ok Services bylem z tego biura pare razy na wczasach i jeszcze nie bylo zadnego problemu odpukac jezeli ma ktos jakies pytanie prosze pisac mariobros08@gmail.com Strona 2 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 171 rezultatów • 1, 2, 3 |